Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 344236

Ik las dat de n9 eind september in Turkije te koop is. Ik hoop persoonlijk dat dit waar is, want ik ben dan in Istanbul.

Dat er weinig apps zijn, doet mij op dit moment weinig. Nokia medewerkers zelf zijn onder de indruk van de aandacht dat de N9 krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Het lijkt alsof hoe harder Nokia de meego(harmatten)/maemo toestellen in de doofpot probeerd te stoppen hoe harder mensen deze toestellen willen hebben.

Ik ben in oktober in thailand en dan ga ik daar ook zeker even kijken of de N9 al te koop is en voor hoeveel.

Edit: Sterker nog ik weet bij voorbaat al dat hij daar dan te koop is want mijn vriendin woont in thailand en werkt bij de grootste telefoon maatschappij van dat land(dtac) en heeft me verteld dat de N9 vanaf september daar te koop zal zijn.

[ Voor 31% gewijzigd door SpitfireNL op 27-08-2011 14:34 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet je ook hoeveel het ongeveer gaat kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324274

Wietsee. schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 12:06:
Hmm, jammer zolang zulke applicaties niet beschikbaar zijn weerhoud het mij ervan om zo'n toestel te kopen helaas...
Liveprofile (liveprofile.com) komt binnenkort ook uit voor Meego.
Dit is een whatsapp en socialmedia platform in 1.

Met een beetje geluk komt hij deze maand nog uit =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-06 14:40
Deze Ebay winkel zegt de N9 deze week (week 35) in stock te krijgen...

http://cgi.ebay.nl/Nokia-...ndy_s&hash=item415cdddb71

Ik had ´m gelijk gemaild en hij bevestigde dat de N9 deze week in stock zou zijn en verzonden zou kunnen worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19
Anoniem: 344236 schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:55:
Weet je ook hoeveel het ongeveer gaat kosten?
Volgens die E-bay advertentie 589,99 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 291016

zou de N9 Aziatische karakters ondersteunen als je hem in Europa koopt? of koop je hem dan beter in pakweg China (als hij daar uitkomt)?
mijn 5800 heb ik gekocht in Londen, die kon niet overweg met Chinees (zowel weergeven als zelf typen). Hardware moest aangepast worden, volgens een Nokia Care Point.
iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217295

De N900 is sinds dit weekend verkocht...en de n8 bevalt mij niet echt dus de n9 zie ik wel zitten,als ik er niet zo lang op moet wachten als de n900 want tegenwoordig is het niet simpel een nieuw toestel vast te krijgen.

Weet er iemand of sleeping screen ook op één of andere manier op de n9 kan of er std op staat want dat is echt wel handig en eyecandy :p

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 217295 op 29-08-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 00:01
Ik belde zojuist met de klantenservice van Vodafone over het verlengen van m'n abbo,
maar daar konden ze me niet vertellen of ze de N9 konden leveren en/of op welke termijn.
"Wellicht kunnen ze u daar meer over vertellen in een van onze winkels".

Mooie klantenservice,
iemand al bij een andere provider geïnformeerd over eventueel toch kunnen leveren?

Als er maar genoeg vraag is gaan ze vanzelf wel leveren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Volgens mij was het wel duidelijk dat de N9 in Nederland niet via de providers te verkrijgen zal zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-06 15:09

NetAmp

"for indoor use only"

In welk opzicht? Dat er nog Symbian OS (ook met de laatste update?) op draait?

De N8 heb ik destijds uitgeprobeerd tijdens een Nokia/Tweakers.net bijeenkomst voor de N8 release. Toen vond ik het OS te weinig verbeterd/vernieuwd in vergelijking met mijn N97 (kan voor andere mensen juist een voordeel zijn dat er nog veel hetzelfde is). Maar nu met Symbian^3 "Belle" lees ik best een hoop positieve berichten :) Echter ga ik nu niet meer voor een N8 (al vind ik het qua hardware een geweldig ding) - maar hoop op een N9 ;) over niet al te lange tijd.
Weet er iemand of sleeping screen ook op één of andere manier op de n9 kan of er std op staat want dat is echt wel handig en eyecandy :p
Hee dat is inderdaad een leuke app. Ik zie dat Nokia Sleeping Screen is gemaakt voor toestellen met een AMOLED scherm, waar de N9 ook over beschikt. En het is een Qt applicatie. Dus het zou - relatief - eenvoudig te 'porten' moeten zijn naar MeeGo/Harmattan :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

johan12 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:07:
Volgens mij was het wel duidelijk dat de N9 in Nederland niet via de providers te verkrijgen zal zijn..
Inderdaad :|

Nu ben ik wel benieuwd wat voor effect dit kan hebben op de prijs (bij 'niet-provider' webshops). B)
Zou de N9:
  1. Duurder aangeboden worden, omdat die wat minder breed (d.w.z. niet rechtstreeks via providers) verkrijgbaar is?
  2. Of juist al relatief snel in prijs dalen omdat - wellicht na een korte 'piek' van belangstellenden, Tweaker volk e.d. ;) - de vraag niet zo groot is/blijft (vanwege weinig marketing/bekendheid bij het grote publiek).
Glazen bol, waar ben je, glazen bol...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
johan12 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:07:
Ja dat was mij ook wel opgevallen bij de nieuwsberichten, maar ik hoop er gewoon op dat er altijd wel iemand is die het wel kan/wil leveren als je er naar vraagt,
ook al zegt de overkoepelende organisatie 'nee doen we niet'.

Individu is gelukkig altijd anders dan waarmee het bedrijf naar buiten treedt :)

PS: Het kan natuurlijk ook gewoon zijn dat het formeel bij een provider verkrijgbaar is, terwijl ze er niet mee adverteren of dat ze het in eerste instantie niet in hun assortiment zouden hebben.

Altijd van het positieve uitgaan he ! :D

@Johan12:
De ebay winkel heeft 2 telefoons minder op voorraad zo te zien, heb je er eentje besteld ?

[ Voor 24% gewijzigd door Piemol op 30-08-2011 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Nee ik heb de N9 nog niet besteld via die Ebay site, ik wacht gewoon even deze week af of ze 'm ook echt versturen, dan wil ik de telefoon wel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NetAmp schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

In welk opzicht? Dat er nog Symbian OS (ook met de laatste update?) op draait?

De N8 heb ik destijds uitgeprobeerd tijdens een Nokia/Tweakers.net bijeenkomst voor de N8 release. Toen vond ik het OS te weinig verbeterd/vernieuwd in vergelijking met mijn N97 (kan voor andere mensen juist een voordeel zijn dat er nog veel hetzelfde is). Maar nu met Symbian^3 "Belle" lees ik best een hoop positieve berichten :) Echter ga ik nu niet meer voor een N8 (al vind ik het qua hardware een geweldig ding) - maar hoop op een N9 ;) over niet al te lange tijd.

[...]

Hee dat is inderdaad een leuke app. Ik zie dat Nokia Sleeping Screen is gemaakt voor toestellen met een AMOLED scherm, waar de N9 ook over beschikt. En het is een Qt applicatie. Dus het zou - relatief - eenvoudig te 'porten' moeten zijn naar MeeGo/Harmattan :*)
Goh,ik ga even de situatie uit leggen,ik heb als hoofd gsm een iPhone 4,ik ben al jaren apple addict en sinds ze daar gsm's maken koop ik hun toestellen ook,met grote tevredenheid.
Maar voor Apple heel de gsm markt overhoop blaasde kocht ik veel noria's en het mooie was dat ze super hardware hadden en goede menu's alleen hun software was altijd een ramp,nu was mijn voorlaatste de N900 en dat was echt een prachttoestel,maar ik ben nieuwsgezind en wou dus eens iets anders en daar was de N8,weer prachtige hardware,maar helaas vrij veel call drops...ik heb de indruk dat de proxmitysensor zijn werk niet goed doet,maar aan de andere kant...een prachtig amoled scherm,een dijk van een camera,en nu wil ik dus de N9,het lijkt de mix van de N900 en de N8,maar die sleeping screen zou ik niet meer kunnen en willen missen.

DUS: waar blijft die N9 :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Zweden: week 39. Het mag allemaal wel wat vlotter... Nou weten wij wel beter, maar tegen die tijd zullen de 1,4GHz dual-cores samsungs met de privacy-buster coole hippe OS van GOOGLE!!!1 ook al de aandacht van de massa trekken. Hoe precies dachten ze überhaupt de N9 aan de man te brengen? Zonde gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie prijsklasse?
Want de iPhone zal ook in september mss voor gesteld worden...Nokia laat altijd op zich wachten (weer zo een nadeel) zouden die 360 speakers ook beschikbaar zijn dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:56:
[...]

Zweden: week 39. Het mag allemaal wel wat vlotter... Nou weten wij wel beter, maar tegen die tijd zullen de 1,4GHz dual-cores samsungs met de privacy-buster coole hippe OS van GOOGLE!!!1 ook al de aandacht van de massa trekken. Hoe precies dachten ze überhaupt de N9 aan de man te brengen? Zonde gewoon.
Interessante link.
7100 SEK komt neer op ongeveer 770 euro over 24 maanden => 32 euro per maand met 'gratis' toestel. Hoeveel minuten en data dit is kom ik niet helemaal uit en is ook niet zo relevant, want ze hebben daar waarschijnlijk andere bundels/tarieven. Maar hierdoor krijg ik wel hoop op een mooie prijs voor dit toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
tarlitz schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 22:48:
[...]

Interessante link.
7100 SEK komt neer op ongeveer 770 euro over 24 maanden => 32 euro per maand met 'gratis' toestel. Hoeveel minuten en data dit is kom ik niet helemaal uit en is ook niet zo relevant, want ze hebben daar waarschijnlijk andere bundels/tarieven. Maar hierdoor krijg ik wel hoop op een mooie prijs voor dit toestel :)
Als ik mij niet vergis is van die ~7100 SEK ongeveer 3036 SEK voor het abbonnement?

Als ik de alleerlaatste zin namelijk door google translate haal:
* Just nu betalar du bara 59 kr/mån de första 6 månaderna. Därefter ordinarie 149 kr/mån.

Dan is het voor de eerste 6 maanden 59 kronen en daarna 18 maanden 149 kronen voor het abbonnement.
En elke maand 170 kronen voor het toestel.

3036 SEK voor het twee jarige abbonnement ~= 330 Euro.
En 330 Euro is 13,75 per maand.

Laten we zeggen dat je het aantal overgebleven kronen voor het toestel nog een beetje naar boven afrond, 7100 - 3036 ~= 4100 SEK ~= 446 EUR voor de N9 as je die in Zweden bij een abbonnement neemt.

Ik weet het niet zeker hoor, maar als ze in zweden het abbonnementsgeld idd uitgesplitst hebben in telefoonkosten en echte belkosten, dan lijkt me bovenstaande helemaal correct?
Ondanks dat je op een laag toestelprijs uit komt, maar die valt wel vaker laag uit als je het bij een abbonnement neemt.

Dan zou het prijstechnisch een erg interessant en concurerend toestel worden of niet?

[ Voor 6% gewijzigd door Piemol op 31-08-2011 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Frontpage nieuws: Nokia gaat meer touchscreentelefoons met toetsenbord maken

Reactie van [i]wimjongil[/i] onder dat nieuwsbericht:
[...] Als Nokia zegt dat ze het design op de N9 gaan baseren, zou de N950 dan alsnog uitkomen? :9~
Dat zou mooi zijn! Alleen hoop ik tegen die tijd wel een N9 te hebben... :Y)
De verwachting is ook niet dat er nog verdere MeeGo toestellen zullen komen :?
Zou het dan een WP7 apparaat worden? En/of toch nog Symbian^... wie zal 't zeggen.

[ Voor 2% gewijzigd door NetAmp op 02-09-2011 09:31 . Reden: markup fix ]

Anoniem: 291016 schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 20:35:
zou de N9 Aziatische karakters ondersteunen als je hem in Europa koopt? of koop je hem dan beter in pakweg China (als hij daar uitkomt)?
voor mensen met dezelfde vraag: ik heb het nagevraagd bij Nokia Care. enkel toestellen gekocht op de Aziatische markt ondersteunen Aziatische karakters. Logisch wel, maar je weet nooit.

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
NetAmp schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 11:23:
Frontpage nieuws: Nokia gaat meer touchscreentelefoons met toetsenbord maken

Reactie van [i]wimjongil[/i] onder dat nieuwsbericht:
[quote][...] Als Nokia zegt dat ze het design op de N9 gaan baseren, zou de N950 dan alsnog uitkomen? :9~ [/quote]

Dat zou mooi zijn! Alleen hoop ik tegen die tijd wel een N9 te hebben... :Y)

De verwachting is ook niet dat er nog verdere MeeGo toestellen zullen komen :?
Zou het dan een WP7 apparaat worden? En/of toch nog Symbian^... wie zal 't zeggen.
Leuk dat je mij quote :) Maar in theorie zou de N950 dus nog best uit kunnen komen, misschien met WP7. Nokia zou trouwens echt een killerphone hebben als ze de specs van de E7 opschroeven en er WP7 op zouden zetten. Maar weer over de N9(50): hoe zouden ze anders een qwerty in/aan/op een N9 willen verwerken? Blackberry formfactor zou misschien kunnen, maar een N950-achtige lijkt me voor de hand liggender.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Omdat ik het een goed punt vind. En ik zelf nog hoop(te) op een N950 :9~
[...]hoe zouden ze anders een qwerty in/aan/op een N9 willen verwerken?[...]
Vraag je dat in 't algemeen? Of als reactie op mijn bericht? In het laatste geval: ik trek het ontwerp van de N950 totaal niet in twijfel ;) In tegendeel: heb niet voor niets een N97. Maar voor N9 met MeeGo, offer ik dat keyboard wel op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
NetAmp schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 09:44:
[...]

Omdat ik het een goed punt vind. En ik zelf nog hoop(te) op een N950 :9~

[...]

Vraag je dat in 't algemeen? Of als reactie op mijn bericht? In het laatste geval: ik trek het ontwerp van de N950 totaal niet in twijfel ;) In tegendeel: heb niet voor niets een N97. Maar voor N9 met MeeGo, offer ik dat keyboard wel op.
In 't algemeen ;) Tsja het lijkt me wel dat ze dat N950 design nog gaan gebruiken. Voor slechts 500 toestellen ofzoiets een compleet nieuw design maken is economisch ook niet interessant lijkt me. Hopen hopen hopen, desnoods met WP7 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 23:21
wimjongil schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 11:45:
[...]

In 't algemeen ;) Tsja het lijkt me wel dat ze dat N950 design nog gaan gebruiken. Voor slechts 500 toestellen ofzoiets een compleet nieuw design maken is economisch ook niet interessant lijkt me. Hopen hopen hopen, desnoods met WP7 :)
Stel je voor dat er WP7 op komt met dezelfde hardware als de N9, is het dan mogelijk om Meego erop te flashen. Zou toch moeten kunnen:)??

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik hoop trouwens dat Nokia de N9 ook uitbreng in groen en oranje, zoals op deze foto is te zien:
Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2011/08/N9.jpg
Ik vindt felle kleuren mooier dan puur zwart, maar babyblauw en neonroze is toch wat teveel van het goede. ;)

[ Voor 24% gewijzigd door JaccoW op 08-09-2011 09:16 ]

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zijn ze aan het uitleveren?

Je ziet wel direct waar ze hun idee gehaald hebben :+

[ Voor 51% gewijzigd door Anoniem: 217295 op 09-09-2011 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
ik wordt wel een beetje zenuwachtig van dit soort nieuws want ik weet nog niet waar ik em (betrouwbaar) kan kopen !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Uhm... nog niet hier (in de buurt), zover ik weet... deze foto toont vermoedelijk een verpakking in Singapore of Australië :? (zie MyNokiaBlog)
Maar ik wilde 'm toch met jullie delen ;)
Je ziet wel direct waar ze hun idee gehaald hebben :+
Inderdaad. Maar als je naar het product IN de doos kijkt, dan zie je een heel andere smartphone, dan die waar jij op doelt :*)
Piemol schreef op vrijdag 09 september 2011 @ 13:25:
ik word t wel een beetje zenuwachtig van dit soort nieuws want ik weet nog niet waar ik em (betrouwbaar) kan kopen !
Tsja, ik verplicht mezelf om eerst te wachten op een (betaalbaar) abonnement. En zal dus nog wel een tijdje langer moeten wachten (dan de mensen die 'm los kopen) ;( De 'providers' staan kennelijk niet in de rij om dit toestel aan te bieden, en ook Nokia's eigen Online Shop (o.a. in NL) is al een tijdje dicht. Ik hoop dus op een mooie prijs bij een 3rd-party webshop (gsm.nl, studentmobiel.nl, etc...? iemand nog tips?).

• johan12
Een zeer interessante presentatie over de N9 en het designteam wat hieraan gewerkt heeft. Vooral die eerste video even bekijken.

http://mynokiablog.com/20...nd-possibly-next-billion/

Hij beschrijft goed waar ze mee te maken hebben gehad en waarom dit nu zo'n goede doorontwikkeling is van de manier waarop we mobiele telefoons gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door johan12 op 10-09-2011 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik vind de Nokia N9 een ontzettend gaaf toestel, leuke opvolger voor de N8 maar wat ik dan weer niet begrijp is waarom geen AVRCP 1.3/1.4 maar slechts 1.0 ?

Notabene alle S^3 hebben 1.4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Xabre schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:43:
..., leuke opvolger voor de N8 maar wat ik dan weer niet begrijp is waarom geen AVRCP 1.3/1.4 maar slechts 1.0 ?
Notabene alle S^3 hebben 1.4.
Daar zou ik me niet te druk om maken ;) Ten eerste is de vraag of die specificaties (die nu online staan) wel helemaal kloppen. Daarbij zal er vast een firmware update komen, waarin ook eventuele - softwarematige - "tekortkomingen" zullen worden opgelost. Als ik wat 'hints' van op diverse forum/blog sites mag geloven, staan er al feature-updates op de planning zoals o.a. een uitgebreid(er) home screen. En zo niet? (als Nokia oftewel Dhr. Elop besluit helemaal geen aandacht meer te geven aan MeeGo ;( ) Dan komt er vanuit de Linux/Maemo/MeeGo community vast wel een (compatible) fix voor :*)
xabre16v schreef op zondag 11 september 2011 @ 12:43:
Ik vind de Nokia N9 een ontzettend gaaf toestel ...
Helemaal mee eens! _/-\o_

[ Voor 0% gewijzigd door NetAmp op 11-09-2011 20:45 . Reden: Nokia N9 - Just a swipe away ;-) http://swipe.nokia.com/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Volgen jullie meegoexperts.com een beetje? Staat erg interessant nieuws op namelijk!

Onder andere een reclamefilmpje, over de prijs (299 euro in Singapore en Maleisië, helaas meer in Europa).

En op phonearena stond ook nog een stukje over de Australische prijs (niet schrikken), met een ander reclamefilmpje dat ik ook niet kende.

Wel gek overigens, dat de N9 niet in Duitsland verkocht gaat worden, maar wel op amazon.de te koop is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
wimjongil schreef op maandag 12 september 2011 @ 23:23:
Volgen jullie meegoexperts.com een beetje? Staat erg interessant nieuws op namelijk!

Onder andere een reclamefilmpje, over de prijs (299 euro in Singapore en Maleisië, helaas meer in Europa).

En op phonearena stond ook nog een stukje over de Australische prijs (niet schrikken), met een ander reclamefilmpje dat ik ook niet kende.

Wel gek overigens, dat de N9 niet in Duitsland verkocht gaat worden, maar wel op amazon.de te koop is :?
Op Ebay staan ze voor een kleine 600 euro te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Tijdens mijn rondreis in Australië een paar jaar geleden viel mij op dat de prijzen van elektronica daar veel hoger zijn dan in Nederland of de rest van de wereld.
€750 in Australië bij introductie betekent waarschijnlijk €650 los in Nederland voor de 64GB versie, minder na een paar maanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Afbeeldingslocatie: http://mynokiablog.com/wp-content/uploads/2011/09/n9-s-300x186.jpg
Making of the N9 start up screen

"Simplicity equals 'perfection'...?" :)

filmpje (0:07s)
Ben wel benieuwd of dat de definitieve start-up sequence wordt.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-09-2024
johan12, heb jij er uiteindelijk nog 1 via ebay gekocht?
is er iemand op GoT die de N9 inmiddels al in handen heeft gehad?

Ioniq 5 P45

• Sirius
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21-07-2019
Op de een of andere manier blijft Nokia in mijn bloed zitten en dit zou wel eens m'n 1e touchscreen kunnen worden. Wat een design en op het 1e gezicht lekker draaiend OS zeg. Top dat swipen en gebruik van het multitasken.

Zou iemand echter de TS aan kunnen passen met de nu bekend zijnde specs? Nu is het allemaal behoorlijk verwarrend. Ik zou bij wijze van spreken al afknappen op de resolutie in de specsheet.

Prepare to worship again: http://luzifer.bandcamp.com/releases

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik hoop echt dat Nokia de N950 gaat maken voor het grote publiek met wat betere specs dat is mijn droomtoestel echt! Anders koop ik de N9 maar heb liever een fysiek toetsenbord.

Multiple pc builds in progress

• johan12
Spiller schreef op zaterdag 17 september 2011 @ 11:51:
johan12, heb jij er uiteindelijk nog 1 via ebay gekocht?
is er iemand op GoT die de N9 inmiddels al in handen heeft gehad?
Nee ik heb er niet eentje besteld, omdat de verkoper 2 keer de verwachte week van levering had aangepast. Ik vertrouwde het niet, gewoon een manier om veel mensen te laten pre-orderen en dan alsnog wachten tot het toestel uitkomt.

Niemand kan de N9 nog hebben omdat het simpelweg nog niet uitgebracht is. Op amazon.co.uk staat er bij de N9 'delivered straight to your door at 23rd of september'. Maar ik denk eerlijk gezegd dat het toestel begin oktober (goed) leverbaar zal worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:19
In Finland is de 64gb versie in de pre-order al uitverkocht.
Binnen drie dagen!

Zie hier voor het bericht.
Er staat alleen niet bij om welke aantallen het exact gaat maar het toont toch aan dat het model populair is.

[ Voor 61% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-09-2011 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

eerste unboxing video (in het Grieks): klik

en een review van het net uitgepakte toestel, nog altijd in het Grieks: klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Vraagje tussendoor: Ik zou de N9 in de vakantie willen gebruiken als externe opslag voor mijn foto's. Met 64GB zou dat prima moeten kunnen.
Vraag is alleen, is het uberhaupt mogelijk om je camera direct aan te sluiten op de telefoon en wordt dit dan herkend?

Dus Nokia N9 (micro usb) >===< (mini usb) Sony Nex-5.
De kabels bestaan, maar werkt dit met de huidige nokia's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sirius
Lijkt mij trouwens wel dat het snel rondom het glas vies gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
F_demon schreef op maandag 19 september 2011 @ 18:44:
Vraagje tussendoor: Ik zou de N9 in de vakantie willen gebruiken als externe opslag voor mijn foto's. Met 64GB zou dat prima moeten kunnen.
Vraag is alleen, is het uberhaupt mogelijk om je camera direct aan te sluiten op de telefoon en wordt dit dan herkend?

Dus Nokia N9 (micro usb) >===< (mini usb) Sony Nex-5.
De kabels bestaan, maar werkt dit met de huidige nokia's?
Ik meen dat de N9 geen USB on-the-go heeft, in tegenstelling tot zijn symbian-broertjes. Dus het lijkt me dat het niet gaat lukken. Maar wie weet krijgt de community het voor elkaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Sirius schreef op maandag 19 september 2011 @ 19:40:
Lijkt mij trouwens wel dat het snel rondom het glas vies gaat worden.
Waarom lijkt je dat? Volgens een presentatie van de hoofd design van het team dat de N9 gemaakt heeft (Marko Ahtisaari) zit het glas naadloos in de body. Dit hebben ze juist zo gefabriceerd zodat je geen naad voelt en er ook niks tussen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Anoniem: 291016 schreef op maandag 19 september 2011 @ 17:34:
eerste unboxing video (in het Grieks): klik

en een review van het net uitgepakte toestel, nog altijd in het Grieks: klik
rattel rattel rattel rattel AMOLED rattel rattel rattel rattel iPhone xD

ziet er goed uit!

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

wimjongil schreef op maandag 19 september 2011 @ 20:30:
[...]

Ik meen dat de N9 geen USB on-the-go heeft, in tegenstelling tot zijn symbian-broertjes. Dus het lijkt me dat het niet gaat lukken. Maar wie weet krijgt de community het voor elkaar ;)
Ik hoop dat de hardware het aankan dan. Wie weet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
De N900 kon het ook, dus ik verwacht dat het bij de N9 ook zou moeten lukken.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 10-06 23:21
Blonde Tux schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 08:37:
[...]

rattel rattel rattel rattel AMOLED rattel rattel rattel rattel iPhone xD

ziet er goed uit!
zal die N9 ook van 'ons' geld gekocht zijn? Of zal de N9 nou zo goedkoop zijn;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

volgens dit bericht wordt ook Hong Kong geschrapt van de lijst met landen waar de N9 verkocht zal worden. reden daarachter is 'limited stock' waardoor er simpelweg geen toestellen genoeg zijn om overal te kunnen verkopen..

hopelijk blijft hij in België verkrijgbaar, als het zo doorgaat zie ik het verkeerd aflopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
In de comments wordt dat ook als FUD en/of simpelweg onwaar afgedaan. 92.000 is wel heel erg weinig.Wellicht gaat het over de N950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Ik had het stukje ook al gelezen. Het is trouwens niet zozeer het schrappen in HK, maar het daar genoemde getal van 92.000 wat als belachelijk weinig wordt afgedaan. Ik wil hem in oktober eerst wel eens vasthouden en zien in winkels voordat ik erover na ga denken. Misschien even een tripje naar België. :)

Anoniem: 324030

Nog wat nieuws over de N9 en enkele video's:
Nokia N9 was officially introduced to the Middle East last night and we had a great opportunity to sit down with Marko Ahtisaari, Senior Vice President Design at Nokia.

The Nokia N9 will be available in three week’s time and cost between $600-650 we were told.
BRON
[video]

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 324030 op 21-09-2011 03:34 ]

• johan12
Fuzzillogic schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 15:18:
In de comments wordt dat ook als FUD en/of simpelweg onwaar afgedaan. 92.000 is wel heel erg weinig.Wellicht gaat het over de N950.
Je moet iets weten over de persoon die dit bericht de wereld in bracht, Eldar Murtazin. Dit is een Rus en heeft de website www.mobile-review.com en is zo ongeveer de grootste nokia hater geworden die er is. Hij probeert ook in al zijn berichten neerbuigend te doen over Nokia. Best kinderachtig. Je moet voor de gein maar eens zijn 'preview' van de N9 lezen op die site. Echt te belachelijk voor woorden. Al met al dus grote onzin die 92.000 stuks.

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
johan12 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:38:
[...]

Je moet iets weten over de persoon die dit bericht de wereld in bracht, Eldar Murtazin. Dit is een Rus en heeft de website www.mobile-review.com en is zo ongeveer de grootste nokia hater geworden die er is. Hij probeert ook in al zijn berichten neerbuigend te doen over Nokia. Best kinderachtig. Je moet voor de gein maar eens zijn 'preview' van de N9 lezen op die site. Echt te belachelijk voor woorden. Al met al dus grote onzin die 92.000 stuks.
Inderdaad Eldar is echt super negatief als het ook maar iets met Nokia te maken heeft. Wel jammer want de site is/was best goed. Gelukkig is gsmarena wel redelijk objectief!

Ps ook ik wacht op de N9. Al vind ik de nieuwe serie Symbian Belle ook erg interessant (nokia 701 bv)

• Sirius
johan12 schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:50:
[...]

Waarom lijkt je dat? Volgens een presentatie van de hoofd design van het team dat de N9 gemaakt heeft (Marko Ahtisaari) zit het glas naadloos in de body. Dit hebben ze juist zo gefabriceerd zodat je geen naad voelt en er ook niks tussen kan komen.
Toch geloof ik dat niet ;-) Eerst zien dan geloven al wordt dat 1e vrij lastig :-\

[ Voor 6% gewijzigd door Sirius op 21-09-2011 22:32 ]

• businka19
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 05-01 16:13
johan12 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 17:38:
Hij is wel negatief, maar heeft zijn feiten EN voorspellingen meestal goed op orde dus ik zou zijn mening niet af doen als gewoon bashing.
Anoniem: 324030 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 03:06:
Nog wat nieuws over de N9 en enkele video's:
[video]
Zit die gast op 00:30 gewoon te slapen? :? ;)

• Piemol
Op facebook pagina van Nokia Belgie, klik, zegt ene Desaver Glenn dat hij de n9 vandaag in een winkel in Brussel heeft gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-06 18:07
Piemol schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:24:
Op facebook pagina van Nokia Belgie, klik, zegt ene Desaver Glenn dat hij de n9 vandaag in een winkel in Brussel heeft gezien.
op dezelfde facebook page staat een antwoord van nokia belgie dat dat toch echt niet waar is, en dat ze op de facebookpagina zullen vertellen wanneer de telefoon beschikbaar is.

wel jammer trouwens, had nog zo gehoopt op een release vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Een handige applicatie voor Harmattan:
MyMoves version 0.0.2 is now out. The previous version was a hackish demo which didn’t contain a proper UI
for normal usage. This version does : ) Also, recording the gestures with a clumsy UI wasn’t the nicest
thing on earth, so I settled for having 12 pre-defined gestures, which should all be simple enough to
be recognized with different users.

In order to avoid disturbing normal usage of the phone, there are 6 two-finger and 6 three-finger
gestures, and no single-finger gestures at all. In addition to that, there’s pinch recognition for
avoiding accidentally opening an application while zooming in or out. Currently it handles most of the pinches, but there’s still a couple of glitches to fix, such as it doesn’t yet catch zooming of web pages 100% of the times.

Most significant changes:
- Simple configuration UI for selecting an app for each gesture
- Option in the UI to start/stop observing gestures
- 12 preconfigured multi-touch gestures
- Pinch recognition to avoid conflicting with normal usage
- Auto-start of the recognition server on boot and after installation
Bron en meer informatie
Ik ben benieuwd hoe het onderstaande zich in de toekomst gaat ontwikkelen en of het kans van slagen heeft:
ACL for MeeGo: App Ecosystem for your MeeGo Device

Get 250,000+ Apps for your MeeGo Device

OpenMobile’s Application Compatibility Layer (ACL™) has the power to transform your platform into a vibrant ecosystem with 250,000+ apps. Available today, OpenMobile's Application Compatibility Layer(ACL) brings over 250,000 Android apps to your MeeGo device. ACL for MeeGo performs flawlessly on Smartphones, Tablets, eReaders, Connected TVs and IVIs. ACL powers your MeeGo devices with an Apps Ecosystem of 250,000+ Android apps.

OpenMobile's ACL for MeeGo is designed for the OEM and not for end users or other players in the mobile device industry. The true power of ACL for MeeGo is that it is 100% compatible and all Android Apps run exactly as they do on an Android device.
Benefits

* ACL destroys the App barrier
In a cutthroat marketplace for mobile devices, it is virtually impossible to attract millions
of customers without a vibrant apps ecosystem with hundreds of thousands of apps.
ACL destroys the App barrier and opens up the market for your device with an entire App
ecosystem – on day one.

* ACL for MeeGo is 100% compatible
ACL for MeeGo runs every single Android App - no exceptions. Because it leverages the Android runtime environment and the Dalvik VM, it runs every app just as it would run on an Android device.

* ACL for MeeGo delivers native performance
All Android apps perform as native on the MeeGo Operating System with zero latencies.
ACL does not drain your device resources. Device power and memory will be unchanged.

* ACL for MeeGo requires zero developer effort
App developers don’t have to modify, recompile or repackage their apps for your MeeGo device.
ACL for MeeGo ensures that every single Android app works on MeeGo with no developer effort or intervention.

* Differentiate and drive margins
Businesses need to make a profit and differentiation drives profitability. ACL for MeeGo gives you a portable Apps Ecosystem. Now, you can differentiate your device at every level to attract customers and edge competition.

ACL has the power to transform your platform into a vibrant ecosystem with 200,000+ apps. To find out more about how you can get 250,000+ apps for your platform, contact us.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atila
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 22-05-2024
Da's dan wel weer mooi :D Ook voor Symbian, zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-04 12:45
De N9 is leverbaar :)
Nu nog even een review afwachten...
En dan kopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 263040

Waar gaan jullie hem kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 10-06 11:08
Ik ben ook benieuwd hoe de reviews zijn. Ik werd vandaag door Telfort gebeld en toch maar eens gevraagd hoe het met de nederlandse levering zit. Hij kon er echt niks over zeggen. Op dit moment kon hij (zoals verwacht) nog helemaal niks over het toestel vinden. Misschien over 2 maanden, zei hij, maar hij kon er echt niks zinnigs over zeggen.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Ik wacht de eerste reviews af en daarop besluit ik of ik hem ga kopen of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wat verwachten jullie van een review? Dingen die ik belangrijk vind komen zelden terug in reviews. Zo interesseert het mij geen ene zier hoe goed facebook/twitter/de-hippe-privacy-buster-van-het-moment geïntegreerd is in het systeem of hoe machtig mooi youtube werkt. Mij interesseert de openheid en ondersteuning voor open protocollen. Werkt SIP VoIP, UPnP out of the box? Is er een XMPP-client? CalDAV? iCal? SyncML? VPN? Welke bluetooth-profiles zijn er? Hoe is de support voor OpenDocumentFormat? Is de bootloader gewoon gedocumenteerd en open? Zijn de drivers beschikbaar? Hoe dichtgetimmerd is Aegis? Heb ik zelf zeggenschap over de keys in de TPM?

Ik ben een tweaker. Ik wil mijn hardware gebruiken zonder inmenging van de fabrikant. Anders had ik wel een iPhone gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 401731

n9 the iphone killer? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Nou precies Fuzzillogic, ik wil dat soort dingen juist weten. Ik wil weten of ik er KDE op kan draaien of een webserver op kan plempen. Waarom, omdat het kan. Daarom kijk ik eerst even de kat uit de boom met de reviews. Mocht het toch tegenvallen, kan ik altijd voor een generieke privacy-buster (is niet copyrighted hoop ik :P) Android kiezen of blijf ik gewoon bij mijn 6300.

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Blonde Tux schreef op dinsdag 27 september 2011 @ 23:04:
Nou precies Fuzzillogic, ik wil dat soort dingen juist weten. Ik wil weten of ik er KDE op kan draaien of een webserver op kan plempen. Waarom, omdat het kan. Daarom kijk ik eerst even de kat uit de boom met de reviews.
En, zoals Fuzzilogic al zegt, die dingen lees je niet in reviews, omdat de meeste reviewers niet eens weten, dat zoiets kan met een telefoon en zoja, hoe ze het dan zouden moeten doen. Reviewers zijn geen tweakers en ook bijv. van zakelijk gebruik van een telefoon hebben ze geen kaas gegeten, ze bekijken alle toestellen door een Apple- of Android-brilletje en of hun zesjarig nichtje het toestel zou kunnen bedienen, is belangrijker, dan de eventuele "tweakability" of geschiktheid voor zakelijk gebruik.
Zo wordt de integratie van Facebook, etc. gewoonlijk uitgebeid behandeld, echter een wisselende geluidskwaliteit bij gesprekken, waarbij het af en toe kraakt, wordt met een enkel zinnetje afgedaan, terwijl we het toch nog altijd over een telefoon hebben en bij zakelijk gebruik een slechte gesprekskwaliteit bijzonder onprofessioneel overkomt op de klant aan de andere kant van de lijn.

En zo zal het met de N9 en MeeGo ook gaan: wanneer ze tot de conclusie komen, dat de gebruikerservaring lijkt op iOS of Android, zullen ze 't geweldig vinden, is 't anders (beter), begrijpen ze het niet en vinden 't niks.

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

yeah! _/-\o_
Nokia N9 is heading to the shops
Nu nog even een review afwachten...
En dan kopen!
Ja, ook ik hoop dat-ie snel voor een goede prijs (met abonnement) wordt geleverd door (3rd-party/web-)shops in NL.

MeeGo-gerelateerd nieuws van de T.net Frontpage: Samsung ontwikkelt met Intel opvolger MeeGo
Dat is toch raar. :? Waarom wéér opnieuw beginnen aan een mobile OS?

Maar dat doet er niets aan af, dat de N9 een prachtig toestel is :9~

[ Voor 0% gewijzigd door NetAmp op 28-09-2011 10:42 . Reden: (typfoutje) ]

• dreamwalker
MeeGo-gerelateerd nieuws van de T.net Frontpage: Samsung ontwikkelt met Intel opvolger MeeGo
Dat is toch raar. :? Waarom wéér opnieuw beginnen aan een mobile OS?
Is dit niet heel slecht nieuws voor de N9?
Dat betekent dat er totaal geen ondersteuning/vernieuwing meer komt...
Nokia heeft gezegd dat ze Symbian voorlopig zullen ondersteunen maar volgens mij hebben ze niks gezegd over MeeGo.

Anoniem: 3671

MeeGo-harmattan wordt gewoon door Nokia ondersteund, en heeft niets met Tizen te maken.

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Ik ben met name geinteresseerd in de accuduur, de schermkwaliteit en of het basis-OS intuitief werkt. Dat zijn de dingen waar ik 90% van de tijd mee geconfronteerd wordt, en die een telefoon voor mij maken of breken. Op de een of andere manier voelt Android na 2 jaar nog steeds niet helemaal natuurlijk voor me, misschien is dat gewoon een kwestie van stijl / smaak.

Een standby-tijd van minder dan 2 dagen (wat ik met mijn Desire haalde, mijn huidige Sensation doet 1 - 1.5 dag) zal de kans in ieder geval een stuk kleiner maken dat ik de N9 aanschaf.

dreamwalker schreef op woensdag 28 september 2011 @ 10:48:
[...]

Is dit niet heel slecht nieuws voor de N9?
Dat betekent dat er totaal geen ondersteuning/vernieuwing meer komt...
Nokia heeft gezegd dat ze Symbian voorlopig zullen ondersteunen maar volgens mij hebben ze niks gezegd over MeeGo.
Gelukkig niet. Nokia heeft support beloofd voor de N9:
Sofware updates coming

Janne confirms that the Nokia N9 owners can expect software updates also in the future. The first updates will be based on feedback received from operators and consumers and they make the device even more intuitive than before. The availability and content of the updates will be communicated closer to the download start.

“We have received extremely positive feedback from consumer tests. I can assure you that the Nokia N9 UI innovations will be seen in other Nokia devices going forward,” says Janne.

“The whole Nokia team is excited about being able to bring the Nokia N9 to the market. Together with our latest Symbian Belle and Dual SIM devices, this is a great example of our promise to bring innovative mobile products to the market. We are very proud of our new devices and we believe consumers will enjoy using them," Janne concludes.
Bron

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 3671 schreef op woensdag 28 september 2011 @ 11:10:
MeeGo-harmattan wordt gewoon door Nokia ondersteund, en heeft niets met Tizen te maken.
Dat is wel zo. 'MeeGo'-Harmattan lijkt meer op Maemo, dan op het eigenlijke MeeGo (wat bijv. ook op netbooks draait). Daarbij zullen vanuit de (Maemo/MeeGo/Linux) community, er vast wel meer applicaties blijven komen (zoals op de N900, die weliswaar niet meer ondersteund wordt vanuit Nokia zelf).

Als we de verhalen mogen geloven over de grote belangstelling voor N9. En de grote vraag naar het toestel, al in de pre-order fase, denk ik dat het platform zeker niet afgeschreven mag worden.

Een tijdje terug heb ik op forums/blogs gelezen dat men bezig zou zijn met uitbreiding/verbetering van het HomeScreen waarop alle iconen staan (launcher). Zodat we alles kunnen gaan indelen in een handige categorie/map structuur, bijvoorbeeld (en vast handiger dan op Symbian S60v5... dat is nogal omslachtig op mijn N97).

Allemaal afwachten natuurlijk... eerst maar eens zo'n mooie N9 'scoren' ;)

[ Voor 12% gewijzigd door NetAmp op 29-09-2011 11:47 . Reden: verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

johan12 schreef op vrijdag 30 september 2011 @ 10:53:
Ze zijn de N9 nu in Scandinavie (finland, denemarken, zweden) aan het uitrollen. Hij is te koop en mensen berichten over dat ze de N9 in huis hebben daar.
*argh* we wonen hier verkeerd :-P
Ik denk alleen dat het gewoon lastig wordt om er in Nederland aan te komen.
Dat zou erg jammer zijn. Ik wil ‘m juist i.c.m. een abonnement.

Anders overweeg ik toch maar een Symbian^3 toestel te kiezen. Of zelfs het WP7-toestel dat sterk op de N9 lijkt (Sea Ray), al zou ik toch MeeGo (Harmattan) missen.

Ben heel benieuwd hoe het gaat lopen allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bladestar5314 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:38:
zelf heb ik het gepreorderd bij Expansys
Ik ook :). Ik ben voor de zwarte 64GB gegaan.
Ben benieuwd wanneer ik bericht krijg.

Opera, die ik veelvuldig gebruik op mijn N900, is ook al beschikbaar voor de N9:
Opera Mobile 11 web browser.

This "unofficial" version has been repackaged for MeeGo Harmattan from the MeeGo Developer Edition for Nokia N900 .rpm package, but if works perfectly on the N9 and the N950.
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

bladestar5314 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:38:
Als je de N9 wilt hebben kun je hem ook in Belgie halen
volgens de Nokia Belgie op Facebook is hij vanaf November leverbaar [...]
Ja, maar niet met een (NL) abonnement :P

Ik ging er vanuit, dat er toch minimaal 1 Nederlandse webwinkel (zoals studentmobiel.nl, gsmweb.nl, etc.) zo aardig zou zijn om de N9 in het assortiment op te nemen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamwalker
Wat niet is kan nog komen... toch?
Hij is nog maar net uit, er kan nog van alles gebeuren.
Er is alleen geduld nodig. Ik heb goeie hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Nu de specs van de nieuwe Iphone 4s wat tegenvallen, hoop ik dat Nokia wakker wordt en toch nog de N9 in meer landen op de markt brengt. Dit lijkt me een grote kans om wat Iphone gebruikers weer richting Nokia te trekken.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Batsu
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-01-2022
Telfordia schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 08:44:
Nu de specs van de nieuwe Iphone 4s wat tegenvallen, hoop ik dat Nokia wakker wordt en toch nog de N9 in meer landen op de markt brengt. Dit lijkt me een grote kans om wat Iphone gebruikers weer richting Nokia te trekken.
je de iPhone 4S vind ik persoonlijk wel een beetje een fail.
Hopelijk wordt de N9 idd in meerdere landen gelanceerd. Lijkt alsof ze bang zijn om de eigen Windows Phone in de weg te zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux

Blonde Tux

Advertentieboer

Even kijken of we een lijstje kunnen maken met in welke landen hij uit komt/uitgekomen is:
(ik zal deze post bijwerken)

LandRelease datumPrijs 16GBPrijs 64GB

Zwitserland

7 Oktober

533

580

Scandinavie (Swe, Den, Fin)

1 Oktober

610

?

België

November

?

?

Singapore

1 Oktober

?

?

Australië

Oktober

537

?

Duitsland

Week 41

618

?

Onderstreepte prijzen zijn inclusief verzendkosten

[ Voor 23% gewijzigd door Blonde Tux op 05-10-2011 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425430

Misschien een domme vraag, of al eerder beantwoord...
Maar kan de N9 uit Zwitserland gewoon ingesteld worden op de Nederlandse taal ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ja, elke N9 kan op elke taal worden ingesteld.

Zie ook deze video: http://www.youtube.com/watch?v=OfIp3pGBU7A

Dit is bijvoorbeeld een Arabische N9, kijk naar 1:36 en je ziet alle talen die je in kan stellen voorbij komen, waaronder ook Nederlands.

Dit filmpje is trouwens sowieso wel interessant. Je kan namelijk ook over het toetsenbord swipen om zo een andere taal in het toetsenbord in te stellen wanneer je aan het typen bent. -> zie 3:30 ong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Modbreak:Inkoopacties zijn op GoT verboden. Berichten daaromtrent zijn dus verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

offtopic: dat is minder.

Ontopic zijn er nog nieuwe reviews?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 425430

Een reactie van Typhone op de vraag wanneer hun verwachten dat de N9 bestelbaar word:

Geachte heer ....,

Ondanks dat Nokia eerder heeft aangekondigd de N9 niet in Nederland te gaan leveren is dat momenteel nog niet zeker. Onze leverancier laat weten dat er toch mogelijk een Nederlandse release van gaat komen.

Helaas kan ik u nog niets vertellen over wanneer deze dan leverbaar wordt. Mocht er geen Nederlandse versie komen dan gaan wij naar alle waarschijnlijk het buitenlandse model niet leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Alsof ze ons geld niet *willen* hebben. Bizar :( Het liefst bestel ik hem hier in Nederland, maar als ze mijn euro's hier maar vies vinden gaan die euro's zo naar Duitsland, België of een ander EU-land. Dat zou niet de eerste keer zijn.

offtopic:
Ik heb eens een apparaat besteld in Duitsland moeten terugsturen ivm een defect. Het bleek *goedkoper* te zijn om een pakket naar Duitsland te sturen dan gewoon binnen Nederland. Ik heb vaker besteld in Duitsland en dat is me prima bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:18
erg jammer dat de prijzen zo "hoog" liggen en je er zoveel moeite voor moet doen. Qua hardware is dit toch niet meer de meest interessante telefoon al vind ik het een geslaagd design maar om nou 600+ neer te leggen ...

misschien dan in de toekomst toch maar kijken naar de W7 phones van Nokia (nooit gedacht dat ik dat zou overwegen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

dcell schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 08:20:
[...]
misschien dan in de toekomst toch maar kijken naar de W7 phones van Nokia (nooit gedacht dat ik dat zou overwegen :P)
Inderdaad :+ Zelfde geldt voor mij. Misschien vanwege "slechte" ervaringen met Windows Mobile in het verleden. Ik had bij voorbaat al geen trek in Windows Phone.

Maar nu denk ik, "op Nokia hardware, met een 'Zune'-achtige interface... mwah, waarom niet?" :Y)

Bovendien is het voor mij "a lesser evil" t.o.v. Android en vooral Apple.
Natuurlijk doet Microsoft ook genoeg 'evil' dingen, maar zeg nu zelf, de huidige grote jongens in mobieltjes-land hebben die kunst méér dan overtroffen! })
Alleen de 'Metro-tiles' op het homescreen, hebben mij nog niet overtuigd :/ Echter, mag ik eigenlijk pas oordelen na deze in het echt te hebben gezien/geprobeerd.

Verder zijn er veel verbeteringen in WP7.5 'Mango', waarbij eventueel Nokia nog (als Microsoft het toelaat) wat van de beste features van MeeGo-Harmattan kan toevoegen.

Nu heb ik in eerste instantie mijn zinnen gezet op de N9. Los kopen (a 600+ pleuro's) past alleen niet zo goed in mijn begroting. Ja, ook thuis is het koffertje met de (helaas-geen-miljoenen-)'nota' aanwezig :9 Ben dus afhankelijk van 3rd-party webshops die de N9 misschien met een abonnement gaan leveren.

Conclusie: liefst een N9 met MeeGo (Harmattan) . Maar ook Nokia WP7 toestellen (o.a. Sea Ray waarvan het hardware-ontwerp sterk op N9 lijkt... en wellicht Nokia Sun?) sluit ik niet -meer- uit van m'n lijstje ;)

Wie weet, profiteert N9 (en ook straks de WP7 devices in november) van het feit dat Apple geen iPhone 5 heeft aangekondigd. Ik verwacht dat Apple echt wel weer van zich laat horen in juni. Maar dat is dus eind Q2, 2012.
Wie ziet hier ook een kans liggen? (ik hoop dat Nokia 'm ziet) :*)

offtopic:
Uiteraard valt-of-staat lang niet alles met Apple... ook de 'Androids' gaan gestaag door - volgende week zou Samsung weleens heel goed de Nexus Prime kunnen lanceren/aankondigen. Met versie Ice Cream Sandwich van Google's OS daar op(?). Toch kunnen Nokia & MS misschien wat 'zieltjes winnen' aan hun kant. * NetAmp pakt weer de mistige glazen bol erbij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
NetAmp schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 09:18:

Alleen de 'Metro-tiles' op het homescreen, hebben mij nog niet overtuigd :/ Echter, mag ik eigenlijk pas oordelen na deze in het echt te hebben gezien/geprobeerd.
Je moet beslist eens even met WP7 spelen, je zult verrast zijn, hoe vloeiend 't werkt. Echter mis ik nog wel een paar zaken, die ik op mijn N900 en E7-00 wel kan en met WP7 (nog) niet.
Daarom zit ik nu ook naar de N9 te kijken, maar ik heb eigenlijk liever een toetsenbord, wanneer Nokia de hardware van de E7-00 zou combineren met WP7, ben ik om :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Marly schreef op vrijdag 07 oktober 2011 @ 23:51:
[...]

Je moet beslist eens even met WP7 spelen, je zult verrast zijn, hoe vloeiend 't werkt.
Vast, but I don't care. Nouja, natuurlijk moet het fatsoenlijk werken, maar ik snap het concept van "mobiele OSsen" niet meer. Android met zijn Linux-castraat. iOS, WP7 heeft een beperkte multitask-mogelijkheid. Waarom zou je dat willen in een tijd dat mobieltjes krachtig genoeg zijn om als desktop te werken??

De bling-factor boeit me niet zo, het feit dat een fabrikant gaat bepalen welke software ik mag draaien en andere beperkingen waar ik het nut (voor mij) niet van inzie, boeien me veel meer. Een toestel als de hedendaagse iPhone zal ik echt nooit kopen, WP7 zit daar niet ver vandaan, Symbian for that matter ook niet, Android hanteert "open" vooral voor marketingdoeleinden. Dan blijft er nog schrikbarend weinig over. Ohja. Blackberry nog. Even denken hoor... ehhh. nee ook niet. De N9 ziet dan nog uit als de minst slechte keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Tja, helaas was de iPhone al vrijwel vanaf het eerste begin zo succesvol, dat smartphone-fabrikanten er blijkbaar van overtuigd zijn geraakt, dat mensen helemaal niet zoveel zelf willen instellen op hun telefoons, maar willen, dat alles "out-of-the-box" meteen werkt en "dus" kun je nu ook bij andere nieuwe besturingssystemen veel minder zelf instellen, dan we bij oudere toestellen gewend waren. Echter vonden wij "oude" smartphone-gebruikers 't nou net leuk, onze telefoon tot in het allerkleinste detail naar onze hand te kunnen zetten, ook al moesten we daar wat tijd insteken, maar de "nieuwe" smartphone-gebruiker denkt er blijkbaar anders over. 'n OS wordt nu als goed beschouwd, wanneer je zesjarige nichtje het kan begrijpen.

Vooruitlopend op hun volledige review van de N9, heeft GSMArena alvast een video online geplaatst:
klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Android applicaties draaien onder MeeGo op de N9 door middel van een emulator.

http://techbu.com/2011/06...n-dalvik-android-emulator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laropo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-05 12:48
tarlitz schreef op zondag 09 oktober 2011 @ 13:07:
Android applicaties draaien onder MeeGo op de N9 door middel van een emulator.

http://techbu.com/2011/06...n-dalvik-android-emulator
Tja.. dat kon op de N900 ook al. Moeten ze 't wel eerst willen uitgeven.... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek nu een winkel die ook naar Nederland verstuurt. Dus als iemand 1 weet hoor ik het graag.

Geen expansys (ze zijn erg duur) edit: Expansys is duur omdat, verzendkosten komen er nog bij en het is geen 16gb
Geen ebay (780 euro voor een telefoon is teveel en daar komt nog verzend kosten bij)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 344236 op 10-10-2011 14:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lohost
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 06-06 14:53

lohost

iemand had al localhost :-(

Anoniem: 344236 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 13:41:
Ik zoek nu een winkel die ook naar Nederland verstuurt. Dus als iemand 1 weet hoor ik het graag.
Ik heb mijn hoop een beetje gevestigd op http://twitter.com/#!/bastiaan1981. Hij werkt bij de Phone House in Nunspeet en probeert eraan te komen via een leverancier.

---People who say it can't be done, should not interrupt those who are doing it.---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
Ik zag wat foto's van de 800 op mobilecowboys.nl. Lijkt veel op de N9 kwa uiterlijk. Ik denk dat ik die even afwacht.

[ Voor 0% gewijzigd door Paul01 op 11-10-2011 15:36 . Reden: n800 bestaat al tijden ]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste