Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 00:15

Gundogan

Rip and tear, until it is done

SpitfireNL schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 20:45:
Ziet er echt heel goed uit... Nokia heeft mij zo ongelooflijk verrast!

Graag zou ik zien dat ze wat meer content in de N9 stoppen voordat het uit is in NL. Ik kan dingen zoals MSN chat en VOIP bellen echt niet missen en zo zijn er voor andere mensen ook wel weer andere dingen die ze nog missen kwa content.
Wanneer dit is opgelost dan schaf ik er zeker zo een aan.. en mijn hele N8 met S^3 zal ik dan echt niet gaan missen... ook al heb ik die dikke 12mp cam van de N8 eigenlijk nog steeds nodig voor mijn vakanties.

Ik vraag me alleen nog 1 ding af... is sinds de officiele aankondiging al bevestigd of de N9 over een HDMI aansluiting beschikt?
Er zit geen HDMI op (alleen een TV out via de headphone jack neem ik aan) en volgens mij worden alle bekende chat mogelijkheden ondersteunt en zijn geïntegreerd in het OS zodat ze bijvoorbeeld mooi bij die events page komen en in je contacts zoals met de N900.

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 30-05 00:13
Nog wat info/plaatjes over de N950
http://www.engadget.com/2...f-meego-to-tell-the-stor/

Zo jammer als ze deze echt niet gaan produceren voor de consument!
Misschien is een petitie starten :P

[ Voor 38% gewijzigd door -NRG- op 22-06-2011 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
-NRG- schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 22:08:
Nog wat info/plaatjes over de N950
http://www.engadget.com/2...f-meego-to-tell-the-stor/

Zo jammer als ze deze echt niet gaan produceren voor de consument!
Misschien is een petitie starten :P
En hier nog meer (reallife) plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Gundogan schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 21:14:
[...]

Er zit geen HDMI op (alleen een TV out via de headphone jack neem ik aan) en volgens mij worden alle bekende chat mogelijkheden ondersteunt en zijn geïntegreerd in het OS zodat ze bijvoorbeeld mooi bij die events page komen en in je contacts zoals met de N900.
Heb je een bron? Zou heel jammer zijn als er geen HDMI-out op zit. Voor de rest echt een geweldig toestel! Heb lange tijd op dit toestel gewacht en had een totaal ander interface verwacht. Maar dit is echt innovatief, snap niet dat Nokia hier geen vertrouwen in heeft. Had er een dual-core, HDMI en duidelijkheid over updates/support. Dan was iedere consument verkocht. Het OS zal waarschijnlijk geen dual-core nodig hebben maar er zijn toch veel mensen die tegenwoordig een telefoon met een dual-core willen, omdat het kan.

Ben benieuwd wanneer hij in Nederland verkrijgbaar is. Als het Q4 wordt moeten we nog wel erg lang wachten.

[ Voor 0% gewijzigd door Anoniem: 335189 op 23-06-2011 04:03 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toch wel jammer dat dit de eerste en laatste MeeGo toestel wordt van Nokia, MeeGo ziet er echt top uit. Ben in de markt voor een nieuw toestel, maar ik wil geen toestel hebben waarvan de support niet zeker is. En dan heb ik het nog niet eens over de bereidbaarheid van developers om apps ervoor te maken. Whatsapp is bv. voor mij een redelijke dealmaker/breker. Vervelend genoeg zijn mijn overige keuzes net zo 'dood' als het gaat om OS (Bold 9900 en Nokia E6). 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 08-05 21:28

JaccoW

Kijkt en Luistert

dreester schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 09:05:
Ben in de markt voor een nieuw toestel, maar ik wil geen toestel hebben waarvan de support niet zeker is. [...]Vervelend genoeg zijn mijn overige keuzes net zo 'dood' als het gaat om OS (Bold 9900 en Nokia E6). 8)7
Ach, ik heb ook altijd de neiging om fabrikanten of producten uit te kiezen die prima werken, maar halverwege het gebruik ophouden te bestaan. (Abit, DFI waren mijn laatste twee moederbordfabrikanten. :+ )
Of dingen waar aan het begin van de levensduur nog helemaal geen duidelijkheid over de verdere plannen is (Sony Nex-5).

Ik wil persoonlijk gewoon een goede telefoon, die werkt zolang ik hem gebruik en net even wat anders is dan de rest. Qt en externe programmeurs zorgen ervoor dat veel programma's gebruikt kunnen worden, dus daar maak ik me niet zo druk over.

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Anoniem: 335189 schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 04:02:
[...]

Heb je een bron? Zou heel jammer zijn als er geen HDMI-out op zit. Voor de rest echt een geweldig toestel! Heb lange tijd op dit toestel gewacht en had een totaal ander interface verwacht. Maar dit is echt innovatief, snap niet dat Nokia hier geen vertrouwen in heeft. Had er een dual-core, HDMI en duidelijkheid over updates/support. Dan was iedere consument verkocht. Het OS zal waarschijnlijk geen dual-core nodig hebben maar er zijn toch veel mensen die tegenwoordig een telefoon met een dual-core willen, omdat het kan.

Ben benieuwd wanneer hij in Nederland verkrijgbaar is. Als het Q4 wordt moeten we nog wel erg lang wachten.
http://www.developer.noki...Device_specifications/N9/

Onder extra features staat alleen TV out, geen HDMI en ik zie verder op andere sites ook niks over een HDMI aansluiting.

Voor de rest maakt dual core voor het OS niet zoveel uit (loopt zeer soepel nu), maar het toekomst perspectief van deze telefoon is niet zo heel best omdat het dus maar een single core heeft + SGX530 waardoor toekomstige apps misschien niet helemaal goed kunnen lopen (als deze al komen door de hoogstwaarschijnlijk gebrekkige support).

[ Voor 15% gewijzigd door Gundogan op 23-06-2011 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreester
  • Niet online
Zo te zien hoef ik mij niet druk te maken over apps, met Alien Dalvik kun je Android apps draaien op de N9. Heel interessant.

Nog wat N950 info en plaatjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

dreester schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 11:40:
Zo te zien hoef ik mij niet druk te maken over apps, met Alien Dalvik kun je Android apps draaien op de N9. Heel interessant.

Nog wat N950 info en plaatjes.
Dat moet ik nog zien of het echt komt en goed werkt + naarmate android apps zich meer ontwikkelen naar nieuwe hardware en software versies, hoe minder interessant het wordt en zit je alsnog zonder goede support. Als het met de launch van de N9 komt zou het wel mooi zijn voor een tijd, maar heb liever dat Nokia zelf MeeGo in leven houdt. Hebben ze eindelijk weer een telefoon waar 'men' van onder de indruk is, kondig je ook maar gelijk aan dat het meteen de laatste is en dat de support minimaal wordt 8)7

Btw: N9 lookalike met WP7 (wel alle camera's uitzetten hoor!): http://www.technet.hu/tel...az_elso_windowsos_nokiat/

Dan heb ik liever de MeeGo variant :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gundogan op 23-06-2011 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 08-06 11:10
Ja echt he, absurd, dit is de eerste Nokia telefoon voor mij waar ik na de 6230 van onder de indruk ben (eerlijk alles met Symbian vind ik driewerf ku.. euh traag) en dan voornamelijk van de software en dan gooien ze het overboord voor Windows... Ik vind de software als het werkt zoals getoond wordt beter (intuitiver, sneller, overzichtelijker) dan Android of iOS.

Tesla Model 3 Performance - Tesla Model 3 Long Range - 6320Wp Oost-West

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 07:19
In zweden heeft de provider '3' laten weten dat ze de Nokia N9 vanaf 23 september gaan aanbieden. De vraag is dus wordt dit een branded versie? En zo ja, zou de N9 dan unbranded eerder op de markt komen?
In ieder geval hoeven we niet zo heel lang te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Developers krijgen de N950 al binnen, maar alleen op invite basis door Nokia!

http://www.slashgear.com/...-developers-now-23161090/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01:03
Als dit toch de laatste telefoon met Meego wordt zoals ook op allaboutphones.nl stond vermeld, waarom krijg 'developers' dan nog een Nokia N950, bedoel wat heb je dan nog aan die 'ontwikkeling'.
Erg jammer, want de N9 is een prachtig toestel!

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Nah het QT systeem kan ook onder symbian gebruikt worden. Dus applicaties ontwikkeld op de N950 kunnen ook gewoon op symbian werken, tenminste dat was het idee van QT. Maar misschien is het ook wel omdat ze contractuele verplichtingen hebben met Intel, mogelijk ook de reden dat Nokia wel tenminste 1 toestel moest uitbrengen met MeeGo.

Zou het echt belachelijk vinden als Nokia wel apparaten blijft uitbrengen met Symbian (dat is al bevestigd), maar niet met MeeGo. Elop is er gewoon door Microsoft heen gestuurd en bij Nokia zijn ze er kei hard ingetrapt, was gewoon een trojan horse.

Ik heb een beetje mijn twijfels of het bericht klopt!

[ Voor 15% gewijzigd door -NRG- op 23-06-2011 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Sinds Elop bij Nokia aan het stuur is valt mij op dat er iedere keer weer een andere strategie wordt aangekondigd.
Wat er uiteindelijk van terecht komt is maar afwachten. Ik heb nu nog een Nokia, maar of dat in het vervolg weer zo'n eentje wordt? Het is namelijk erg onduidelijk of je toestel wel enige vorm van support krijgt.
En Nokia maar blijven aankondigen dat de Symbian^3 toestellen blijven ondersteund worden, updates krijgen.
Echter, is de Anna update helemaal verschoven naar Augustus, Belle update volgend jaar dan o.i.d :(?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Wietsee. schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 18:23:
Als dit toch de laatste telefoon met Meego wordt zoals ook op allaboutphones.nl stond vermeld, waarom krijg 'developers' dan nog een Nokia N950, bedoel wat heb je dan nog aan die 'ontwikkeling'.
Erg jammer, want de N9 is een prachtig toestel!
Ja en dat komt mijn inziens toch ook voornamelijk door de software want er komt nu dus een Searay uit die er bijna hetzelfde uitziet op een knop aan de zijkant na en dan met Windows Mobile. En dat is het toch allemaal net niet, veel te drukke omgeving vol met reclame shit en dingen die de hele tijd bewegen en veranderen, bah. Hoop echt dat er meer MeeGo komt maar ben bang dat dat ter dode is opgeschreven. Misschien koop ik die N9 alsnog en ben ik gewoon blij met een telefoon omdat ie zo verrekt makkelijk werkt en de dingen kan die ik er mee doe (Whatsapp, Facebook en Shazam) en heb ik lak aan verdere software ondersteuning...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Interssant: je kan kennelijk apps direct afsluiten in de app zelf met een swipe van onder naar boven als je dit aanzet in de settings. Nu nog een instelling waarmee de rode kruisjes meteen tevoorschijn komen als je naar het taskmanagement gedeelte gaat (in plaats van eerst de long press) en alle taskmanagement handelingen uit Maemo5 zitten er goed in zonder knoppen in de statusbalk nodig te hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-06 14:39
Gundogan schreef op donderdag 23 juni 2011 @ 22:59:
Interssant: je kan kennelijk apps direct afsluiten in de app zelf met een swipe van onder naar boven als je dit aanzet in de settings. Nu nog een instelling waarmee de rode kruisjes meteen tevoorschijn komen als je naar het taskmanagement gedeelte gaat (in plaats van eerst de long press) en alle taskmanagement handelingen uit Maemo5 zitten er goed in zonder knoppen in de statusbalk nodig te hebben :)
dit was een last minute aanpassing waarvoor het management nog overtuigd moest worden. De patch was geschreven echter was er heel wat overtuigingskracht nodig voordat het echt doorgevoerd mocht worden (staat ergens op het maemo.org forum) vandaar dat het demonstratiepersoneel van Nokia waarschijnlijk niet op de hoogte is van deze functie en er dus weinig videos te vinden zijn waar dit terugkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 06-06 13:13

NetAmp

"for indoor use only"

Vriendelijk verzoek: Wil iemand de topicstart/openingspost aanpassen met alle nieuwe ontwikkelingen? :?

Allerlei informatie is o.a. daar te vinden:
Experience Nokia N9

En natuurlijk op de hoofd-website van Nokia zijn N9 specs te vinden.

Ook Engadget besteedt al veel aandacht aan de N9.

Wat zijn jullie eerste indrukken? Eerlijk gezegd mis ik wel wat features van de N8 (en zelfs van de N97 die ik nu heb). Zoals bijvoorbeeld HDMI-out, USB On-the-Go en FM radio.

Maar de nieuwe User Interface op MeeGo is echt -nu al- naar mijn idee een flinke verbetering t.o.v. Symbian :Y

Ik ben zeer benieuwd of/wanneer de N9 naar Nederland komt... Zoals T.net in dit artikel aangeeft:
Nokia biedt de mogelijkheid mensen op de hoogte te houden wanneer de N9 in hun land beschikbaar is. Tussen de lijst van landen staat Nederland nog niet genoemd, al is het onduidelijk of dat is omdat het toestel niet in Nederland uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-06-2024
Geen HDMI-out is een major WTF. Onbegrijpelijk, en een stevig minpunt voor mij.. USB-on-the-go is wellicht mogelijk, ligt aan het OS. Maar daar lig ik niet wakker van; meeste apparaten koppel toch ik via bluetooth. FM-radio zal me een worst zijn. Speaking of bluetooth: hoewel het specslijstje vermeldt dat toestel als modem gebruikt kan worden, ontbreken de bleutooth-profiles daarvoor. Wellicht werkt het gewoon en klopt dat lijstje niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
  • Laatst online: 05-01 16:13
Fuzzillogic schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:48:
Geen HDMI-out is een major WTF. Onbegrijpelijk, en een stevig minpunt voor mij.. USB-on-the-go is wellicht mogelijk, ligt aan het OS. Maar daar lig ik niet wakker van; meeste apparaten koppel toch ik via bluetooth. FM-radio zal me een worst zijn. Speaking of bluetooth: hoewel het specslijstje vermeldt dat toestel als modem gebruikt kan worden, ontbreken de bleutooth-profiles daarvoor. Wellicht werkt het gewoon en klopt dat lijstje niet.
And speaking of WTF and bluetooth - 2.1? WTF?!!! Welk jaar is het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
http://www.gsmarena.com/i...ew_nokia_n9-news-2821.php

Hij heeft dus wel de hardware voor FM-radio, maar de software ontbreekt (net zoals bij de N900).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
businka19 schreef op maandag 27 juni 2011 @ 17:23:
[...]

And speaking of WTF and bluetooth - 2.1? WTF?!!! Welk jaar is het?
Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n specslijstje simpelweg fout is. Ergens anders las ik BT4.0, gezien de NFC-features zou dat niet onlogisch zijn.

BT zal helaas ook geen speerpunt meer zijn. Als ze met de N9 vooral op the general population richten dan is facebook/twitter/andere proprietaire privacy-busters opeens belangrijker dan zeg HDMI. Als ik in de trein gesprekken hoor van mensen die geen idee hebben hoe ze de foto's van hun digitale camera op PC moeten krijgen ("ja iets met een kabeltje ofzo") dan kan ik die beslissing commercieel gezien volledig begrijpen helaas. Jammer dat ze de N950 te gecastreerd en onbereikbaar hebben gemaakt als alternatief voor tech-minded personen.

[ Voor 44% gewijzigd door Fuzzillogic op 27-06-2011 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

NetAmp schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:34:
Vriendelijk verzoek: Wil iemand de topicstart/openingspost aanpassen met alle nieuwe ontwikkelingen?
[...]
Of bij nader inzien, misschien een nieuw topic maken? Omdat het uiteindelijk een (heel) ander toestel is geworden dan alle verzamelde speculaties hier aangeven.

@ moderator(s): welke oplossing geniet de voorkeur, wat betreft de regels op GoT? Updaten of opnieuw beginnen?

Trouwens wel humor, deze prompt bij klikken op de Quote knop: "Weet je zeker dat je jezelf wilt quoten?" - Toen ik mijn eigen vraag hierboven wilde quoten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Fuzzillogic schreef op maandag 27 juni 2011 @ 18:17:
[...]

Het zou niet de eerste keer zijn dat zo'n specslijstje simpelweg fout is. Ergens anders las ik BT4.0, gezien de NFC-features zou dat niet onlogisch zijn.

BT zal helaas ook geen speerpunt meer zijn. Als ze met de N9 vooral op the general population richten dan is facebook/twitter/andere proprietaire privacy-busters opeens belangrijker dan zeg HDMI. Als ik in de trein gesprekken hoor van mensen die geen idee hebben hoe ze de foto's van hun digitale camera op PC moeten krijgen ("ja iets met een kabeltje ofzo") dan kan ik die beslissing commercieel gezien volledig begrijpen helaas. Jammer dat ze de N950 te gecastreerd en onbereikbaar hebben gemaakt als alternatief voor tech-minded personen.
Ik begrijp precies wat je bedoelt. N9 is m.i. ook redelijk "gecastreerd", en dat gevoel zal alleen sterker worden naarmate releasedatum (ongetwijfeld) uitgesteld blijft worden en specs steeds meer anno 2010 zullen lijken :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Nog een update via Twitter:
Foto's gemaakt met de N9

Een beetje de koele kleuren die ik wel vaker zie bij Nokia en een klein beetje ruis, maar voor de rest prima kwaliteit moet ik zeggen. :)

[ Voor 33% gewijzigd door JaccoW op 29-06-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan

Gundogan

Engadget heeft de camera van de N9 ook vergeleken met die van de N8. De N8 is duidelijk wat beter naar mijn mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 335189

Gundogan schreef op woensdag 29 juni 2011 @ 21:59:
[...]

Engadget heeft de camera van de N9 ook vergeleken met die van de N8. De N8 is duidelijk wat beter naar mijn mening.
Hier een mooi artikel over de camera:
http://conversations.noki...ning-on-nokia-n9-imaging/

Ik vind de camera zeker niet tegen vallen. Die van de N8 is wel beter maar dat is dan ook een iets grotere camaraunit dan die wie in de N9 zit. Ik wil hem hebben in ieder geval! Het enige nadeel vind ik nog dat er geen HDMI op zit, en de twijfels over de support dan. Maar dat zal allemaal wel goed komen met zo'n grote community.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 314060

Dit artikel suggereert dat de N9 niet naar Nederland zal komen omdat het de lancering van Windows Phone 7 in de weg zou zitten. Zou echt ongelofelijk jammer zijn!

http://www.itproportal.co...-favour-windows-phone-uk/

Misschien is het straks mogelijk om MeeGo (Harmattan) op een WP7 gesubsidieerd telefoontje te plempen voor de OSS Tweakers onder ons? Het liefst bemachtig ik natuurlijk een N950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 314060 schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 13:02:
Dit artikel suggereert dat de N9 niet naar Nederland zal komen omdat het de lancering van Windows Phone 7 in de weg zou zitten. Zou echt ongelofelijk jammer zijn!

http://www.itproportal.co...-favour-windows-phone-uk/
Dat zou inderdaad heel erg jammer zijn :S
Misschien is het straks mogelijk om MeeGo (Harmattan) op een WP7 gesubsidieerd telefoontje te plempen voor de OSS Tweakers onder ons? Het liefst bemachtig ik natuurlijk een N950.
En ja misschien kan de MeeGo firmware op dat Sea Ray toestel gezet worden... lijkt me weinig verschil qua hardware (?) Importeren (los kopen) van een echte N9[50] is voor mij geen optie qua budget :P

Anders moet ik misschien alsnog afscheid nemen van Nokia :'(

De nieuwe User Interface van MeeGo lijkt me juist zo'n verbetering na Symbian S60, en beter dan WP7.

Het lijkt er ècht op dat ze bij Nokia op "het verkeerde paard wedden". Als je ziet hoeveel enthousiaste reacties op MeeGo/N9 er leven, verspreid over het Internet! Ook al is het nog niet eens de uiteindelijke versie van MeeGo - die video demo's zien er nu al super gebruiksvriendelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ze wedden op het trojaanse paard ;) , zoals Elop vaak gekscherend wordt genoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
NetAmp schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 14:12:
En ja misschien kan de MeeGo firmware op dat Sea Ray toestel gezet worden... lijkt me weinig verschil qua hardware (?) Importeren (los kopen) van een echte N9\[50] is voor mij geen optie qua budget :P
gaat je niet lukken aangezien WP7 phones een set van hardware-requirements hebben en momenteel bestaat die uit Qualcomm-chipsets. In de N9 zit een OMAP chipset ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dcell schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 15:59:
[...]

gaat je niet lukken aangezien WP7 phones een set van hardware-requirements hebben en momenteel bestaat die uit Qualcomm-chipsets. In de N9 zit een OMAP chipset ......
Schade.. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -NRG-
Hij komt inderdaad niet naar Nederland!

Verkrijgbaarheidscontrole:
http://europe.nokia.com/f...kia-n9/check-availability

Elop zal wel bang zijn dat WP7 anders niet van de grond komt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
-NRG- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:14:

Dat NL niet in dat lijstje staat zegt m.i. nog niet alles, maar het is wel een teken aan de wand. Nou is het niet zo'n ramp, dan bestel ik em wel elders binnen de EU, maar het lijkt erop alsof ze gewoon niet willen dat het een succes wordt. :(

Binnenkort maar eens een mailtje sturen, gewoon als klant, met de vraag of de N9 hier verkrijgbaar gaat zijn, met de opmerking dat ik zeer geïnteresseerd ben in MeeGo en zeer ongeïnteresseerd in WP7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324030

-NRG- schreef op donderdag 30 juni 2011 @ 23:14:

Concerned about N9 availability in your country?

nokia.com used to have a number of online stores, which sold devices direct to consumers. Nokia also has a "notify me of availability" page for the N9 which misses out a number of prominent countries like the US, UK, France and so on. However, Marcus Wikström points out this is almost certainly for Nokia's online shops: The availability list on the web is for the Nokia online shop. Nokia UK online shop (and others) closes June 30 so that's why it's not listed there. It's not a list of all countries it will be released in. Play.com and Expansys, two reputable online UK electronics vendors, also have it available for pre-order. From the hardware side, the device supports penta-band 3G (including T-Mobile and AT&T in the US). Given the likely cost of that support, it seems unlikely Nokia would ship the device with it if they weren't planning to ship the device to those countries.
Bron
To the people worried about N9 not being sold in your country:

The availability list on the web is for the Nokia online shop. Nokia UK online shop (and others) closes June 30 (http://www.techradar.com/news/phone-...ne-shop-966300) so that's why it's not listed there. It's not a list of all countries it will be released in.
Bron
Ik wacht het allemaal rustig af. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 324030 schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 00:23:
[...]
Concerned about N9 availability in your country?
...
Goed gevonden :)
Ik wacht het allemaal rustig af. :)
Dat is inderdaad het beste, ik denk dat we soms iets te snel zijn met conclusies, als ongeduldige tweakers ;)
Als de communicatie van Nokia beter/duidelijker wordt en ze niet zoveel tijd laten tussen aankondiging en verkoop van nieuwe apparaten, zou dat al een stuk helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Het lijkt allemaal mee te vallen idd. In en blogpost las ik dat de N9 al te preorderen is in de UK bij Expansys (geen prijs, geen datum tho) en in een comment daaronder het bericht dat Nokia degevraagd heeft bevestigd dat het toestel gewoon naar Duitsland komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Schijnbaar werken ze in de tussentijd nog hard door aan MeeGo (Harmattan) en eventuele updates.

Op Maemo Weekly News staat ook vermeld dat "Future Harmattan release may have homescreen folders". Een logische/verwachte uitbreiding om het overzicht te kunnen houden van de apps in het hoofdmenu. Anders zie je 'door de iconen het menu niet meer' :P Maar nu bevestigt ook daadwerkelijk iemand van Nokia, dat eraan gewerkt wordt.

offtopic:
@ Fuzzillogic: mooi programma dat Nexime. Doet me denken aan ImageMagick, maar wellicht eenvoudiger in gebruik?

* NetAmp zet de N9 op verlanglijstje voor feestdagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Registratie: Maart 2009
Ik heb contact gehad met Nokia via een contact formulier op de website.
Zij geven aan dat de N9 zeker naar Nederland komt maar dat hij hier later verschijnt dan in andere landen.
Net zoals sommige andere modellen aldus de dame van Nokia contact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Bongoarnhem schreef op vrijdag 01 juli 2011 @ 15:00:
Ik heb contact gehad met Nokia via een contact formulier op de website.
Zij geven aan dat de N9 zeker naar Nederland komt maar dat hij hier later verschijnt dan in andere landen.
Net zoals sommige andere modellen aldus de dame van Nokia contact.
Dan zal ik nog even geduld moeten opbrengen. Ik ben in ieder geval zeer geïnteresseerd in dit toestel. Ik was nog helemaal niet van plan om vanaf mijn Maemo naar Android of iOS te gaan. Gelukkig komt er nu een andere mogelijkheid in de vorm van de N9 bij. Een ander alternatief was WebOS geweest maar daar ben ik nog niet helemaal van overtuigd in handsets.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Der staat op Nu.nl dat de N9 niet naar Nederland komt. Ik zal vanmiddag het mailtje van Nokia hier plaatsen waarin de medewerkster mij verteld dat het wel komt alleen wat later.

Er staat overigens niet een duidelijke bron bij het verhaal. Alleen maar dat het in een Belgische webwinkel is te bestellen en hier nog niet. Op de site van Allaboutphones.nl staat eenzelfde soort bericht.

[ Voor 61% gewijzigd door Bongoarnhem op 05-07-2011 12:34 . Reden: Extra info+typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blonde Tux
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 04-06 13:00

Blonde Tux

Advertentieboer

Geen N9 naar Nederland?! Niet dat het mij te veel moeite is om even naar Antwerpen of Dusseldorf te er aan te wagen, echter ik snap de redenering erachter niet. In mijn perceptie deed de n900 het niet geheel onverdienstelijk. Ik zag aardig wat mensen met een n900 lopen.

Nederland dan toch een te kleine markt? Lijkt me raar aangezien België een niet erg veel grotere markt is.

Het enige wat me enigzins logisch lijkt is dat Nokia in hun strategie voor Nederland WP7 dus het wapen moet zijn, maar de N9 lijkt me nou ook niet echte een wezelijke concurrent voor hun eigen WP7 phones.

Het blijft een raadsel.

Heet zand zand omdat het tussen zee en land ligt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Het beloofde mailtje:

Beste xxxxxxx,
Hartelijk dank voor het contact opnemen met Nokia Care. Mijn naam is Iris en ik hoop u voldoende informatie te kunnen geven via deze email.
De link die u opgeeft is een link met de landen waar de Nokia N9-00 als eerste zal worden gelanceerd. Ook de Nokia N8-00 en E7-00 waren eerder uit in andere landen en werd een paar weken later uitgebracht in Nederland. Het feit dat Nederland niet in de lijst staat wil niet zeggen dat het toestel niet in Nederland uit komt, echter dat deze later uit komt.
De Nokia N9-00 zal zeker in Nederland verkrijgbaar zijn, echter later dan in de landen waaruit u kunt kiezen in de door u opgegeven link.
xxxxx, ik hoop u hiermee voldoende informatie gegeven te hebben. Neem gerust contact met ons op als u nog vragen of suggesties over onze producten en diensten heeft. Het is mijn hoogste prioriteit om de beste service te verlenen aan onze klanten.
Ik wens u een fijne dag!
Met vriendelijke groet,
xxxx
Nokia Care
Ik werk van maandag - vrijdag 09:30 - 17:30
Ook kunt u ons bereiken via 0900-202 60 55 (0.05€/min). Uw referentie code is 1-11723505057.

Dit lijkt me toch duidelijk genoeg. De beste dame beloofd mij dat het toestel zeker komt alleen wat later.

Daarmee is voor mij de kous af en wacht ik rustig af.

[ Voor 4% gewijzigd door Bongoarnhem op 05-07-2011 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bokkow
Ach en zo niet, dan wordt ie lekker exclusief in NL, want ik ga m sowieso halen, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcell
Bongoarnhem schreef op dinsdag 05 juli 2011 @ 22:23:
Het beloofde mailtje:

Dit lijkt me toch duidelijk genoeg. De beste dame beloofd mij dat het toestel zeker komt alleen wat later.

Daarmee is voor mij de kous af en wacht ik rustig af.
Nokia Care heeft er wel vaker naast gezeten. Ik kan me nog een situatie herinneren waarbij mensen vragen stelden over de inhoud van de doos van een Nokia N900 waar de klantenservice compleet naast zat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xprezzi
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-08-2024
Nu.nl is nooit te vertrouwen. Die hebben op de Nokia-site gezien dat Nederland niet in het beschikbaarheidslijstje staat en daaruit geconcludeerd dat de N9 hier niet wordt uitgebracht. Nu.nl zit er bijna standaard naast wanneer ze zelf 'journalistiek' bedrijven.

Ik ga er vooralsnog vanuit dat de N9 hier gewoon komt. Ik kan me niet voorstellen van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324274

Eerste redelijk uitgebreidde hands-on van de Nokia N9:
http://www.gsmarena.com/nokia_n9-review-610.php (tekst)

ook:
YouTube: ‪Nokia N9 Hands-on‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Ik heb nog nooit dit MeeGo toestel in handen gehad maar als ik die filmpjes zo bekijk ziet Meego en veel gelikter en smoother uit dan Symbian. Als ze dan al zoiets moois in handen hebben, dan begrijp ik echt niet waarom Nokia kiest voor Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
In een filmpje staat een demo van image sharing met NFC. Opvallend is dat weliswaar de NFC-optie gekozen wordt ipv bluetooth, maar de daadwerkelijke overdracht van data gaat duidelijk wél via bluetooth. Dit lijkt verdraaid veel op bluetooth 4.0, wat overigens ook in een spec-list stond van Nokia. Oftewel: het lijkt erop dat de specificatie "bluetooth 2.1" in veel lijstjes niet klopt.

Zou prettig zijn als het BT4.0 is, ipv proprietaire meuk waar iOS mee vol zit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Fuzzillogic schreef op maandag 11 juli 2011 @ 22:20:
[...]

In een filmpje staat een demo van image sharing met NFC. Opvallend is dat weliswaar de NFC-optie gekozen wordt ipv bluetooth, maar de daadwerkelijke overdracht van data gaat duidelijk wél via bluetooth. Dit lijkt verdraaid veel op bluetooth 4.0, wat overigens ook in een spec-list stond van Nokia. Oftewel: het lijkt erop dat de specificatie "bluetooth 2.1" in veel lijstjes niet klopt.

Zou prettig zijn als het BT4.0 is, ipv proprietaire meuk waar iOS mee vol zit...
Er staat ook boven dat de NFC chip zorgt voor "ultra fast Bluetooth pairing". Dus het lijkt me dat de N9's elkaar 'vinden' met NFC en dan het bestand versturen met Bluetooth. Of dat nou 4.0 of 2.1 is, durf ik niet te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42
Interessant stuk, zou zomaar mijn volgende toestel kunnen worden.

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

wimjongil schreef op maandag 11 juli 2011 @ 23:04:
[...] Er staat ook boven dat de NFC chip zorgt voor "ultra fast Bluetooth pairing". Dus het lijkt me dat de N9's elkaar 'vinden' met NFC en dan het bestand versturen met Bluetooth. [...]
Ja ik geloof dat het inderdaad zo werkt. Er wordt een eerste contact gemaakt via Near Field Communication, waarna de apparaten kunnen overschakelen op een andere verbinding (Bluetooth). Ook het streamen van muziek, van de N9 naar de nieuwe portable NFC speaker (de Nokia Play 360) werkt met Bluetooth.

Op Wikipedia staat een vergelijking tussen NFC en Bluetooth.

Trouwens, daar staat ook een vrij uitgebreid artikel over de Nokia N9. :)
DitisKees schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 08:59:
Interessant stuk, zou zomaar mijn volgende toestel kunnen worden.
Zeker wel :9~ Hopelijk komt-ie (over niet al te lange tijd :?) naar Nederland toe. Gezien het feit dat een aantal Nokia Online Shops - waaronder NL - recentelijk zijn gesloten. Zullen we wel afhankelijk zijn van 3rd-party winkels en telecom providers...

[ Voor 16% gewijzigd door NetAmp op 12-07-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Blijkbaar kan je testpiloot worden voor de N9. Ik denk dat het alleen voor zweden is maar misschien kan je meedoen.

http://n9pilot.se/

Je moet iets via Facebook doen en je vrienden moeten aanraden ofzo. Maar je mag de N9 wel houden dan.

Ze hebben ook een promo-team samengesteld met lekkere chicks (en een duder) die elke verstokte android of ios wel over moeten kunnen halen ;).
Afbeeldingslocatie: http://media.n9pilot.se/2011/07/20110712782-768x1024.jpg

In ieder geval goed nieuws dat er marketing achter zit om de N9 te promoten, dat komt op mij over of het apparaat wel degelijk een hit moet gaan worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 314060 op 12-07-2011 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• businka19
Anoniem: 314060 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:57:
Blijkbaar kan je testpiloot worden voor de N9. Ik denk dat het alleen voor zweden is maar misschien kan je meedoen.

http://n9pilot.se/

Je moet iets via Facebook doen en je vrienden moeten aanraden ofzo. Maar je mag de N9 wel houden dan.

Ze hebben ook een promo-team samengesteld met lekkere chicks (en een duder) die elke verstokte android of ios wel over moeten kunnen halen ;).
[afbeelding]

In ieder geval goed nieuws dat er marketing achter zit om de N9 te promoten, dat komt op mij over of het apparaat wel degelijk een hit moet gaan worden.
Hehe, de chicks zijn niet verkeerd maar om mijn SGS2 voor N9 doen te verruilen... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Haha, nee als ik een SGS2 had zou ik ook geen N9 halen. Beetje zonde. Voor mij is het juist een schitterende upgrade voor mijn 5800 XM :D Ik kan echt niet wachten op deze telefoon, ik hoop dat hij redelijk betaalbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 314060 schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:57:
Blijkbaar kan je testpiloot worden voor de N9. Ik denk dat het alleen voor zweden is maar misschien kan je meedoen. [...]
Uit de (vertaalde) voorwaarden op die website:
Mer info och villkor (More info and conditions)
The jury consists of representatives from Nokia Sweden who will review all applications and select the 30 that are considered best suited as test pilots. The decision, based both on the participant's own motivation and participant support from friends, is final and can not be appealed. Nokia is able to remove the contribution that can be perceived offensive. To participate, you must be over 18 years. Nokia reserves the right to use entries in their marketing.
Er staat niet letterlijk dat je in Zweden moet wonen om te mogen deelnemen. Maar alles - vooral de Zweeds-talige website - wijst er toch wel op dat het op een Zweedse doelgroep is gericht ;)

Jammer dat wij hier niet zo'n actie (met bijbehorend promo-team :*) ) hebben ;(

Overigens staat ook in de voorwaarden, dat de geselecteerde 'pilot' gebruikers het toestel zullen testen in september en oktober 2011.
Dan betwijfel ik of we het toestel rond die tijd al in (Nederlandse) winkels zullen zien :F

Nokia laat wel flink veel tijd tussen aankondiging en 'release' van hun nieuwe toestellen. Een lichtpuntje: misschien wordt er in de tussentijd nog (veel) verbeterd / toegevoegd aan het MeeGo OS :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Aangezien er geen topic over de N950 is, maar even hier:
http://www.fonearena.com/...-nokia-n950-hands-on.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Werdt die N950 maar aan de consument verkocht :(... Letterlijk een N9 met hardware keyboard.
We zullen het maar zonder HW keyboard moeten doen. Niet rampzalig. wel erg jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 324274 schreef op woensdag 13 juli 2011 @ 12:07:
Werd die N950 maar aan de consument verkocht :(... Letterlijk een N9 met hardware keyboard.
Ja, helemaal mee eens! :Y
We zullen het maar zonder HW keyboard moeten doen. Niet rampzalig. wel erg jammer..
En waarom? Ik heb geruchten gelezen dat het keyboard(mechanisme) niet was goedgekeurd voor de (consumenten)verkoop... blabla. Kan ik me niet voorstellen; bij de E7 en zelfs N97 is het toch ook goed?

Breng gewoon beide modellen op de markt, zodat mensen kunnen kiezen. Zo maakt de N9(50) wellicht ook iets meer kans bij zakelijke gebruikers (hoewel die eerder een E-series toestel zullen gebruiken, maar toch).

Waarom zouden ze alleen bij het ontwikkelen een hardware keyboard nodig hebben? Enkel voor de terminal / console applicatie? Nokia maakt - de laatste jaren - vreemde keuzes... en dit is er echt weer één van :?

Maargoed, zoals AlexV12 al schreef: niet rampzalig, wel erg jammer :N

Via een Direct Message op Twitter heb ik Nokia NL gevraagd of er hier ook een promo-actie komt voor de N9. Komt helaas geen antwoord op... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De Reden dat ze niet allebei doen is volgens mij heel simpel.
Stel je brengt een N9 en een N9(50) met HW keyboard op de markt. Zouden ze van allebei precies de helft moeten verkopen in vergelijking met één type N9 die 100% verkoopt om de extra kosten zo laag mogelijk te houden.

Ze lopen namelijk het risico dat bijvoorbeeld de verdeling 80% vs 20% is. Wat er op neerkomt dat ze voor de 20% veel meer vaste kosten per telefoon en daarnaast nog omstelkosten hebben. Ook de kosten per telefoon van de 80% zijn hoger t.o.v. van de respectievelijke 100% die ze hadden kunnen verkopen. (hoop dat dit logisch verwoord is). Hun netto winst gaat dus omlaag. Terwijl ze met het produceren van 1 telefoon geen omstelkosten hebben, en de vaste kosten ook maar voor 1 telefoon geldt. Hoe meer ze daarvan verkopen, hoe lager de kosten per telefoon zijn.

Overigens vraag ik me dit af:
2 dagen geleden m'n N900 in t water laten vallen. Meteen d'r uitgevist en batterij er uit gehaald. Nu heeft ie 2 dagen staan drogen. Batterij er terug in. Niets aan de hand. Alles werkt nog.

Hoe werkt dit bij een Unibody telefoon? Stel je laat hem in het water vallen; en er komt via 3,5mm jack, usbpoort e.d. water bij de printplaat. De batterij eruit halen gaat niet. Dus staat hij altijd onder spanning = kortsluiting.

Das nogal klote lijkt me aangezien je hier niet voor verzekerd bent..

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 324274 op 14-07-2011 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je kan een N9 winnen. Ga naar http://www.n9seconds.com/. Je moet die filmpjes bekijken en daar een code van 6 tekens uit destilleren, er zijn 20 N9s te verloten waarvan er al 8 weg zijn, dit waren de makkelijke oplossingen denk ik want de teller staat al een halve dag zo.

Je moet de da vinci code blijkbaar een beetje kennen, want daar wordt veel naar gehint. Ook staat op de zijkant van een truck ElGamal, een versleutelingstechniek. Ik heb mij er gisteren een paar uur mee bezig gehouden en ben nu een beetje hersendood, misschien dat een van jullie nog een code kan vinden, ik leen graag je N9 even een weekje op te testen ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

waar zie jij Elgamal staan dan?
wel een hersenkraker zoals je zegt :O

EDIT: gevonden

in de film van de clockmaker staat trouwens een grote P op de muur? P van Priemgetal?

en in de film van de Camera staat op de poster Kircher Wikipedia: Athanasius Kircher

[ Voor 64% gewijzigd door Anoniem: 324274 op 14-07-2011 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In filmpje twee op de zijkant van een truck in graffiti. Meer dingen die ik heb ondekt (misschien kan iemand er iets mee ;)):

Bij de horlogemaker staat een P op de muur, rechts groot.
Jochie op fiets heeft n op schoen.
Filmpje met horlogemaker heeft een paar dingen die opvallen: hij draagt een monocle, dat is ook de website die iedereen open heeft staat, hij maakt een gouden horloge, in het laatste frame zie je op het gebouw rechts sterling staan, sterling zilver is 925/1000 puur zilver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

It was less than a month ago when we reported that the Nokia N9 would debut in no less than 23 markets, and the sad part about it was that the US, the UK, and a number of European countries were strangely missing from the list. However, what we just came across might be a sign that Nokia is planning on a broader launch for its MeeGo-powered smartphone.

The Nokia N9 has been spotted on the manufacturer's Italian web page even though the country was not present in the list from our earlier report. Surprisingly, our quick check over at the company's European portal still shows that Italy is not listed among the markets where the smartphone is planned to launch. Nevertheless, we now have a pretty solid reason to believe that the Nokia N9 will be released on a scale broader than initially expected with the US and the UK markets definitely in the equation.

For those of you who need a refresher, the Nokia N9 is the first smartphone running the MeeGo platform and is expected to launch in September of this year at a price of about $660 and $750 for its 16 and 64 gigabyte versions respectively. It features a curved 3.9-inch AMOLED display protected by Gorilla Glass and a 1GHz TI OMAP3630 CPU backed up by a gigabyte of RAM under its hood. Some other neat features that the N9 boasts are a 8-megapixel camera with Carl Zeiss optics capable of shooting 720p videos and support for NFC.
bron: Phonearena

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Anoniem: 314060 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:21:
Je kan een N9 winnen. Ga naar http://www.n9seconds.com/. Je moet die filmpjes bekijken en daar een code van 6 tekens uit destilleren, er zijn 20 N9s te verloten waarvan er al 8 weg zijn, dit waren de makkelijke oplossingen denk ik want de teller staat al een halve dag zo.

Je moet de da vinci code blijkbaar een beetje kennen, want daar wordt veel naar gehint. Ook staat op de zijkant van een truck ElGamal, een versleutelingstechniek. Ik heb mij er gisteren een paar uur mee bezig gehouden en ben nu een beetje hersendood, misschien dat een van jullie nog een code kan vinden, ik leen graag je N9 even een weekje op te testen ;).
Ze mogen je bijna al een telefoon geven voor de moeite die het kost die reCaptcha in te vullen. Wat een rotdingen zijn dat de laatste tijd zeg. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 314060 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:21:
Je kan een N9 winnen. Ga naar http://www.n9seconds.com/. [...] Ik heb mij er gisteren een paar uur mee bezig gehouden en ben nu een beetje hersendood, [...]
Pfff |:( wat een puzzel zeg. Op de website http://www.aerials-crew.com/ staat een portrettekening van Leonardo da Vinci. Verder linkt deze pagina je alleen door naar de N9Seconds website.
Op de Wikipedia pagina over Athanasius Kircher wordt inderdaad ook Da Vinci genoemd.

De codes die tot nu toe goed geraden zijn:

915914 = Time on the football player’s N9
041434 = Taxi’s distance meter
STEPIN = The 6 hidden letters
HPMHMK = KM/H MPH
850630 = Alarm set on the balerina’s N9
DCA578 = Taxi’s plate
PRND21 = Taxi’s gears
7AM7PM = Road panel
210611 = Date on the football player’s N9
132545 = Time set on the old man’s clock
IRFNOM = MONFRI backwards (was on the sign with 7AM7PM)
436793 = location of pitch and st where biker turns 43.655314,-79.365733
(bron: maemo talk)

[ Voor 31% gewijzigd door NetAmp op 15-07-2011 23:02 . Reden: verklaringen bij de reeds gevonden codes ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Die had ik ook geprobeerd :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja. ik was ook net te laat met die codes.. al kan ik die 850630 niet plaatsen.. de rest is terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 324274 schreef op vrijdag 15 juli 2011 @ 10:49:
[...] al kan ik die 850630 niet plaatsen.. de rest is terug te vinden.
Deze oplossing staat uitgelegd in het N9 topic op het Maemo forum:
"I used both alarms set by the girl.

8:50 and 6:30
850630"
Al snappen andere bezoekers daar (inclusief ik) niet hoe hij dat heeft kunnen lezen. Het is zo slecht te zien, zelfs op 720p video. B)

[ Voor 9% gewijzigd door NetAmp op 15-07-2011 11:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

inderdaad.. superman :S

iemand hier overigens nog overnagedacht?
[b][message=36400829,noline]
Overigens vraag ik me dit af:
2 dagen geleden m'n N900 in t water laten vallen. Meteen d'r uitgevist en batterij er uit gehaald. Nu heeft ie 2 dagen staan drogen. Batterij er terug in. Niets aan de hand. Alles werkt nog.

Hoe werkt dit bij een Unibody telefoon? Stel je laat hem in het water vallen; en er komt via 3,5mm jack, usbpoort e.d. water bij de printplaat. De batterij eruit halen gaat niet. Dus staat hij altijd onder spanning = kortsluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Anoniem: 324274 schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:15:
[...]

Ja, eng idee... :| Want je kan inderdaad (bijna) niet zelf de batterij verwijderen. En zeker niet "even snel" eruit halen.

Toevallig kan ik weer een gerelateerde post op het Maemo forum quoten:
i have just read the service manual of the n9 and i must admit that i thought it would be much easier to change the battery. you even have to remove the camera module to get to the battery. that is a real fiddly sh*t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hmm.. dan maar heel voorzichtig zijn. Overigens belachelijk dat je niet tegen waterschade kan verzekeren. laten vallen = laten vallen. of er nu een plas met water ligt of tegels. verzekering moet er vanuit gaan dat het niet expres is gedaan.

dan maar altijd een föhn bij hebben voor het geval dat.. XD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb ooit eens mijn N96 in de sloot laten vallen. Werd gewoon vergoed.

Ik meen dat de verzekeraar MARSH van Vodafone was......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bongoarnhem schreef op dinsdag 19 juli 2011 @ 12:30:
Ik heb ooit eens mijn N96 in de sloot laten vallen. Werd gewoon vergoed.

Ik meen dat de verzekeraar MARSH van Vodafone was......
je hebt gelijk.. Ik zie nu inderdaad dat ik ook verzekerd ben voor waterschade.. (Vroeger was dat nooit!. blijkbaar hebben ze dit veranderd ;).).

scheelt een hoop gezeik met die unibodies :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-06 14:18
Het lijkt er op dat er nu een waarschijnlijke lanceringsdatum bekend is:
19 augustus

Als ik de diverse bronnen mag geloven.
Staat echter geen nokia.com site tussen, alleen van diverse resellers.

Linkje naar zoekresultaten:
http://www.google.nl/sear...TF-8&q=nokia+n9+19+august

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Hij staat op een Kazachstaanse site als pre-order voor 99990 KZT, ongeveer 475 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Daar waar ik eerder berichtte na contact met Nokia Nederland dat de N9 zeker naar Nederland zou komen krijg ik vandaag een mailtje van het Nokia Marketing Team:

Beste Bongoarnhem,

Je mag ook gerust in het Nederlands typen.

De Nokia N9 bestaat eigenlijk in 2 vormen:

- Één editie met fysiek toetsenbord. Deze zal enkel ter beschikking zijn voor developers en ik vrees dat we er zelf heel moeilijk zullen aangeraken.

- Eén tweede editie zal in België wel verkocht worden. Deze editie is wel full touch. Dit toestel kan je gewoon over de grens kopen, en kan perfect worden ingesteld op de Nederlandse taal en QWERTY toetsenbord. Meer uitleg over dit toestel vind je op onderstaande link: http://www.nokia.be/ontde.../alle-toestellen/nokia-n9

We hopen dat we je hiermee voldoende geïnformeerd hebben.

Mvg,

Nokia Marketing Team

Die wijzen er dus weer op dat het toestel wel de Nederlandse taal ondersteund maar niet in Nederland te koop zal zijn.....Wat willen ze nu bij Nokia, volgens mij weten ze het zelf ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 14:39:
Die wijzen er dus weer op dat het toestel wel de Nederlandse taal ondersteund maar niet in Nederland te koop zal zijn.....Wat willen ze nu bij Nokia, volgens mij weten ze het zelf ook niet meer.
Misschien bedoelen ze dat de N9 niet bij de officiële Nederlandse Nokia webshop te krijgen is, die bestaat immers niet meer. Of dat Nokia ze niet zelf importeert in Nederland. Of dat ze gewoon niet snappen wat je nou eigenlijk wil: het ding hier in NL kunnen kopen. En wellicht is het mijn vooroordeel jegens marketing, maar ik heb er geen al te hoge pet van op; "twee varianten van de N9" noemen klinkt mij als klok-klepel in de oren...

Dat het toestel NIET bij Nederlandse leveranciers beschikbaar zal zijn lijkt me uitgesloten. De Europese markt is open, en Finland behoort ook daartoe :). En ach, ik heb er weinig problemen mee om het ding in België of Duitsland te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Der staat ook in dat de N9 gewoon in België te koop zal zijn en dat wij hem daar kunnen kopen.

Toestel ondersteund wel Nederlands....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22-04 14:30
Fuzzillogic schreef op woensdag 27 juli 2011 @ 15:48:
[...]

Misschien bedoelen ze dat de N9 niet bij de officiële Nederlandse Nokia webshop te krijgen is, die bestaat immers niet meer. Of dat Nokia ze niet zelf importeert in Nederland. Of dat ze gewoon niet snappen wat je nou eigenlijk wil: het ding hier in NL kunnen kopen. En wellicht is het mijn vooroordeel jegens marketing, maar ik heb er geen al te hoge pet van op; "twee varianten van de N9" noemen klinkt mij als klok-klepel in de oren...

Dat het toestel NIET bij Nederlandse leveranciers beschikbaar zal zijn lijkt me uitgesloten. De Europese markt is open, en Finland behoort ook daartoe :). En ach, ik heb er weinig problemen mee om het ding in België of Duitsland te bestellen.
Daarentegen is dat dan eigenlijk weer iets waar nederlanders veel te tolerant om zijn. We zouden er juist iets tegen moeten hebben want als iedereen naar buitenlandse shops gaat uitwijken slopen we onze eigen nederlandse markt daarmee en in de toekomst stoppen dan steeds meer fabrikanten met leveren in NL want wij pikken het.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DitisKees
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17-04 18:42

Dell E6420 | Sony Cybershot WX220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
SpitfireNL schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 10:59:
[...]

Daarentegen is dat dan eigenlijk weer iets waar nederlanders veel te tolerant om zijn. We zouden er juist iets tegen moeten hebben want als iedereen naar buitenlandse shops gaat uitwijken slopen we onze eigen nederlandse markt daarmee en in de toekomst stoppen dan steeds meer fabrikanten met leveren in NL want wij pikken het.
Hoeveel procent van de mensen is bereid om telefoons uit het buitenland te halen? Face it, dat zijn alleen de geeks/nerds die precies weten wat ze willen. Het gros haalt zijn telefoontjes bij de telco-tent in het centrum of klikt er eentje aan op de website van de telco.

Nog iets: dat de N9 niet naar Nederland komt lijkt mij vreemd om nog een andere reden: zouden ze werkelijk de moeite nemen om de N9 te lokaliseren naar NL alléén voor de Belgische markt? Hoeveel Nederlandstalige Belgen zijn er, 5 miljoen? Kleine markt dan... Hoeveel zou het kosten om de N9 ook hier officieel te verkopen? Ik kan me niet voorstellen dat dat een nullsvermogen is, binnen de EU.
Het kan hooguit zijn dat er geen telco's direct interesse hebben getoond, en dat het toestel dus niet via de regeliere kanalen (lees: niet bij je eigen telco) te verkrijgen is. Ik weet niet hoe dat bij jou zit, maar dat boeit mij geen een achterwerk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
Zoals ik ook al onder het nieuwsbericht opmerkte, hier een nederlandse shop waar je em kan pre-orderen:
http://www.belzaak.nl/preorder/

Klik daar op de rode knop 'abbonnement'.

Wel wat hoge prijzen (€700 - €1200 naast het abbo) worden daar vermeld, maar wellicht verandert dat komende maand nog?

Edit:

Nu ook bij duitse Amazon:
http://www.amazon.de/Noki...05FIY8EG/ref=pd_rhf_p_t_1

Maar wát een prijs zeg ! Dat is toch niet normaal eigenlijk, als je kijkt naar concurerende toestellen. Hopelijk ook bij een abonnement te krijgen :)

[ Voor 32% gewijzigd door Piemol op 04-08-2011 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 25-03 22:59

Tylocke

[Team Carrack]

Die preorder prijzen zijn erg hoog. De aanduiding bij Amazon lijkt me een betere prijs zonder abonnement. Daarmee zou hij nog steeds 100 euro boven Android toestellen komen en meer in de prijscatagorie van de iPhone 4 zitten.

De N9 lijkt me nog steeds een goed toestel maar ik vrees dat er weinig mensen gaan zijn die hem kopen. Ik als voormalig N900 eigenaar zou hem juist wel willen hebben omdat ik weet wat de mogelijkheden zijn van zijn voorganger.

Nog even wachten maar dus.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
Ik hoop wel dat de prijzen nog wat zakken en dat dit meer 'richtprijzen' zijn, en dat deze wat hoger uitvallen zodat shops zichzelf niet in de vingers snijden, anders weet ik het nog zo net niet, ondanks de mogelijkheden, kwaliteit en design.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Och, de Nokia 5800 werdt ook voor €500-600 aangeboden als pre-order. Uiteindelijk heb ik hem bij introductie voor €340 gekocht. Er zitten behoorlijke verschillen tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
F_demon schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 06:58:
Och, de Nokia 5800 werdt ook voor €500-600 aangeboden als pre-order. Uiteindelijk heb ik hem bij introductie voor €340 gekocht. Er zitten behoorlijke verschillen tussen.
Same here. En nog geen 3-4 maanden later was hij voor 280 euro te krijgen. Vaak zie je dat pre-order prijzen hoog zijn, omdat het nog niet duidelijk is wat de definitieve prijs zal worden. 650 euro voor een telefoon wordt mij toch wat te gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik vind 500 voor een telefoon waar ik weinig Apps en weinig support voor verwacht toch echt teveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

Bongoarnhem schreef op zondag 07 augustus 2011 @ 23:15:
Ik vind 500 voor een telefoon waar ik weinig Apps en weinig support voor verwacht toch echt teveel.
Maar met een abonnement had ik 'm nog steeds wel willen hebben ;)

Helaas lijkt 't er steeds meer op, dat (o.a. Nederlandse) mobiele providers de N9 niet (willen) gaan aanbieden :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Dan zou hij natuurlijk nog altijd (indien gewenst ook samen met een abonnement) bij een internetshop besteld kunnen worden. Veel van deze shops importeren immers sowieso vaak toestellen uit het buitenland.

Dat wachten we dus eens even af en anders importeer ik hem gewoon zelf :).

Een engelse vriend komt voor zijn werk een paar keer per jaar in Dubai, hij wil er best wel enkele voor zijn vrienden meenemen ;)

• xabre16v
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Is de N9 inmiddels al ergens gesignaleerd in shops in Belgie bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
Nee ik zoek (bijna) dagelijks naar meer nieuws en evt verkooppunten,
maar helaas !

Ik ga vanavond nog wel even langs vodafone winkel om te vragen tot wanneer ik nog een nieuw abbo + telefoon kan aanvragen en of ze toch niet stiekem de n9 willen/kunnen leveren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Kunnen de apps. die voor Symbian Anna beschikbaar zijn ook op de N9 draaien?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Wietsee. schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 15:06:
Kunnen de apps. die voor Symbian Anna beschikbaar zijn ook op de N9 draaien?
Niet direct. Maar als apps geschreven zijn in Qt, wat toch wel zo handig is, dan is het porten in principe heel eenvoudig.

Daarnaast is er Qt Quick voor de eenvoudigere zaken wat (naar ik aanneem) wél direct op zowel MeeGo en Symbian (en pc en mac en linux etc) kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Is Whatsapp beschikbaar dan? Ben bang van niet of wel...?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NetAmp

NetAmp

"for indoor use only"

xabre16v schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:35:
Is de N9 inmiddels al ergens gesignaleerd in shops in Belgie bijvoorbeeld?
De N9 zou toch pas half september officieel uitgebracht worden? (ik hoop niet dat het later wordt, want dan overstemt het "iPhone 5/4S geweld" wellicht de release van N9. :X Niet dat ik iets tegen iPhones op zich heb, maar ik gun de N9 een goede kans om op te vallen bij 'het publiek')
Eerder mag altijd, natuurlijk _/-\o_

Nokia lijkt op dit moment drukker bezig met uitbrengen van de 500/600/700 series met Symbian (Belle), zo te zien aan nieuws-sites als mynokiablog.com). |:(
Ook wel leuke toestelletjes, maar 't is geen MeeGo met 'fancy' swipe interface e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-06 07:19
Nokia brengt de N9 in de loop van September uit in de landen waarin de N9 beschikbaar wordt. Vanaf 9 september is de N9 in kazakhstan te koop, de 16GB versie is er dan voor omgerekend 475 euro.

Whatsapp is nog niet beschikbaar voor Meego. Hoop dat dit snel geport wordt want dit gebruik ik vaak op mijn huidige Symbian toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Hmm, jammer zolang zulke applicaties niet beschikbaar zijn weerhoud het mij ervan om zo'n toestel te kopen helaas...

Web Enrichment

Pagina: 1 ... 3 ... 15 Laatste