Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:50
Gebruik je heel toevallig Wazapp (op Wifi)? Die vindt het nogal leuk om (exact) elke 3 minuten een ping te sturen naar de WhatsApp servers, en als je geen internet verbinding voor zorgt hij ervoor dat je die vraag krijgt. Wazapp afsluiten moet je dan ook via het menu in de app doen, niet via de down swipe (of kruisje op multi task scherm).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 17:10
Fuzzillogic schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:42:
Ik heb de messaging-app ook wel eens over de zeik gekregen in PR1.2. Oplossing was simpel: het proces messaging-ui afschieten vanaf de terminal, problem solved.
Wat is het exacte commando hiervoor. Ik krijg het niet voor elkaar en mijn berichten doen het nu helemaal niet meer. Ook niet na een herstart van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
Bongoarnhem schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 13:19:
[...]

Wat is het exacte commando hiervoor. Ik krijg het niet voor elkaar en mijn berichten doen het nu helemaal niet meer. Ook niet na een herstart van de telefoon.
Ik zou zeggen:

code:
1
killall -m messaging-ui

Anders via 'top' oid het PID opzoeken en dan
code:
1
 kill PID

• Bongoarnhem
tarlitz schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 17:00:
[...]

Ik zou zeggen:

code:
1
killall -m messaging-ui

Anders via 'top' oid het PID opzoeken en dan
code:
1
 kill PID
Hoe krijg ik het toetsenbord weg in de terminal, van boven het toetsenbord naar beneden Swipen werkt niet. Zowel in landscape/portrait modus niet en met of zonder Swype maakt ook niks uit.

Ik kan de processen die ik met top laat zien niet lezen.

[ Voor 7% gewijzigd door Bongoarnhem op 19-09-2012 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 15:42
Die Whatsapp-variant (Wazzap), werkt die nu eigenlijk goed of niet? Zie er heel veel verschillende verhalen over.
Ook als ik in dit topic zoek, zie ik de ene keer een positief bericht en daarna weer problemen.

Is het wachten totdat Whatsapp het (op de ene of andere manier) definitief blokkeert? Of verwachten jullie dat het nog wel even meekan?
Van wat ik op Youtube gezien heb ik de performance in ieder best goed, klopt dat? Al helemaal als ik dat vergelijk met de officiële WP7-Whatsapp :x

Wil misschien zo'n N9 proberen, heb gisteren 3 uur lang Youtube-reviews zitten kijken en het OS ziet er smooth uit. Échte multitasking :) Whatsapp is echter wel min of meer een vereiste, verder ben ik tevreden met Twitter/Facebook en een Browser/E-mail en een Flashlight. Maar dat zit er allemaal op =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
HyperioN schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 09:51:
Die Whatsapp-variant (Wazzap), werkt die nu eigenlijk goed of niet? Zie er heel veel verschillende verhalen over.
Ook als ik in dit topic zoek, zie ik de ene keer een positief bericht en daarna weer problemen.

Is het wachten totdat Whatsapp het (op de ene of andere manier) definitief blokkeert? Of verwachten jullie dat het nog wel even meekan?
Van wat ik op Youtube gezien heb ik de performance in ieder best goed, klopt dat? Al helemaal als ik dat vergelijk met de officiële WP7-Whatsapp :x

Wil misschien zo'n N9 proberen, heb gisteren 3 uur lang Youtube-reviews zitten kijken en het OS ziet er smooth uit. Échte multitasking :) Whatsapp is echter wel min of meer een vereiste, verder ben ik tevreden met Twitter/Facebook en een Browser/E-mail en een Flashlight. Maar dat zit er allemaal op =)
Wazapp werkt goed hoor. Het enige nadeel is dat als je langere tijd geen verbinding hebt(in de trein oid) hij automatisch afsluit. Dat is soms een nadeel. Verder werkt het aardig smooth en wordt het alleen maar beter. Daarnaast, als Whatsapp een manier vind om te blokkeren dan is er binnen 1/1,5 dag een nieuwe update die dit omzeilt.

Ik ben er heel goed over te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperioN
  • Laatst online: 24-05 15:42
Mooi.. Ben aan 't kijken naar een tweedehandsje ergens, maar dat valt nog niet mee. In Nederland zijn er natuurlijk niet veel maar ook in België kom ik niet veel tegen op tweedehandssites, of ze vragen een onredelijke prijs..
Iemand nog tips?

Edit: ben akkoord gegaan met iemand op Marktplaats - zondag als het goed eens ophalen. Maar even een tijdje proberen en dan beslissen of ik de Lumia verkoop of anders de N9 weer - of anders allebei ;)
Ben héél erg benieuwd naar MeeGo!

[ Voor 33% gewijzigd door HyperioN op 21-09-2012 23:52 ]

• tarlitz
  • Niet online
Ik heb af en toe het idee dat de batterij indicator bij mij de laatste weken een beetje gaar is. Zo staat er 's avonds dat de batterij nog >50% vol is, maar de volgende ochtend is ie uitgegaan omdat de batterij leeg was. Of hij springt ineends van 25 naar 4%. Niet dat de batterijduur zelf achteruit gaat, die is nog steeds ~3 dagen (zonder internet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
tarlitz schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 14:10:
Ik heb af en toe het idee dat de batterij indicator bij mij de laatste weken een beetje gaar is. Zo staat er 's avonds dat de batterij nog >50% vol is, maar de volgende ochtend is ie uitgegaan omdat de batterij leeg was. Of hij springt ineends van 25 naar 4%. Niet dat de batterijduur zelf achteruit gaat, die is nog steeds ~3 dagen (zonder internet).
Ik ervaar dit ook wel eens. OF dat je vervolgens nog een uur of anderhalf op 1% doet. Batterij is bij mij iig nog wel een zorgpuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Bongoarnhem schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:06:
[...]

Wazapp werkt goed hoor. Het enige nadeel is dat als je langere tijd geen verbinding hebt(in de trein oid) hij .....

Ik ben er heel goed over te spreken.
De laatste versie van 21-09 doet het bij mij zelfs super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik had vandaag wederom dat mijn berichten niet zichtbaar waren in de berichten app.
Ik ben er nog steeds niet achter hoe ik de berichten app moet killen.

Na wat google'en de telefoon naar fabrieksinstellingen teruggezet, dit zou moeten helpen aldus het Nokia forum en zou geen persoonlijke instellingen laten verliezen. Kostte me wel al mijn contacten. Helaas is mijn laatste backup van 3 maanden geleden. De backup die ik als bestand naar de telefoon schrijf zal er vast ergens opstaan maar het is mij even niet duidelijk hoe ik die terug krijg. Instelingen-->back up werkt niet.

Daarnaast bevat de telefoon de mogelijkheid om via je Nokia account een back up te maken. Jammer genoeg geeft ie zodra ik die keuze kies aan dat je maar 1 account kan hebben, het is me niet duidelijk wat daarmee bedoeld wordt maar onder de account die ik heb krijg ik het dus niet voor elkaar een account te maken.

Wat hebben we hiervan geleerd:
Altijd een verse back-up maken voordat je zoiets uitvoert.(les1, regel1).
Daarnaast nooit het Nokia forum geloven :p

Het hielp wel overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Vandaag heeft me N9 zijn ziel verkocht aan de duivel.
Dacht van hmm, wat zijn we weer sloom. Uit met jouw, ok, ga maar weer aan..en daar had ie geen zin meer in ;_;
YouTube: Nokia N9 refuses to boot..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
sh1nigami schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:20:
Dacht van hmm, wat zijn we weer sloom. Uit met jouw, ok, ga maar weer aan..en daar had ie geen zin meer in ;_;
Even een paar uur aan de oplader hangen. Heb dit ook wel eens gehad, en was altijd omdat de batterij bijna leeg was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
tarlitz schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:31:
[...]

Even een paar uur aan de oplader hangen. Heb dit ook wel eens gehad, en was altijd omdat de batterij bijna leeg was.
Hier was ie nog zeker 80% vol, erna nog zelfs terwijl die aan de lader hangt geprobeert te starten..nog steeds hetzelfde verhaal. Aan de pc wilt ie ook niks doen. Windows ziet wat nieuws..en bam weer weg. =.=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
sh1nigami schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 16:20:
Ook niet op te knappen na een nachtje laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
Bongoarnhem schreef op dinsdag 02 oktober 2012 @ 20:28:
[...]

Geprobeerd, heeft niet geholpen ;_;
Net de Nokia care enveloppen binnen gekregen (ik had bij de eerste een verkeerd imei nummer gegeven)
Flashen durf ik niet aan, geen idee of dat überhaupt gaat werken in z'n huidige staat.

Wel baal ik dat ik niet bij me data kan =\ die laatste foto's, notities..maar ook niet onbelangrijk, mijn usernames + passwords. Mocht iemand em aan de gang krijgen heeft ie dus wel direct toegang tot al die accounts die er op ingesteld staan >_> In dat geval hoop ik maar gewoon dat ie kapot verklaard wordt, en ik gewoon een nieuwe opgestuurd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
Geprobeerd, heeft niet geholpen ;_;
Net de Nokia care enveloppen binnen gekregen (ik had bij de eerste een verkeerd imei nummer gegeven)
Flashen durf ik niet aan, geen idee of dat überhaupt gaat werken in z'n huidige staat.

Wel baal ik dat ik niet bij me data kan =\ die laatste foto's, notities..maar ook niet onbelangrijk, mijn usernames + passwords. Mocht iemand em aan de gang krijgen heeft ie dus wel direct toegang tot al die accounts die er op ingesteld staan >_> In dat geval hoop ik maar gewoon dat ie kapot verklaard wordt, en ik gewoon een nieuwe opgestuurd krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Misschien als ie kapot wordt verklaard kan je een Lumnia afdwingen. Die kan je dan weer verkopen. En zo tik je weer een 64gb op de kop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Gebruik hiervoor V&A, doe dit niet in een toesteltopic.

[ Voor 83% gewijzigd door janvanduschoten op 06-10-2012 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Bongoarnhem schreef op vrijdag 05 oktober 2012 @ 09:00:
Misschien als ie kapot wordt verklaard kan je een Lumnia afdwingen. Die kan je dan weer verkopen. En zo tik je weer een 64gb op de kop ;)
Niks daarvan, hoe minder Lumia's in omloop komen hoe beter.

Gewoon flashen dat ding. Kan tegenwoordig ook met de officiële tools van Nokia, dus geen garantiegevaar. Zelfs als je zelf aan de slag gaat met winflasher (op TMO een mooie uitleg) is er bijzonder weinig kans dat het misgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
Ik hou van mijn N9, maar hoe minder Lumia's in omloop komen, hoe slechter het zal gaan met Nokia. Dus ik deel die mening toch niet met je. Zou het zonden vinden als een mooi bedrijf als Nokia op den duur wordt overgenomen/ophoudt te bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20
johan12 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 21:58:
Ik hou van mijn N9, maar hoe minder Lumia's in omloop komen, hoe slechter het zal gaan met Nokia. Dus ik deel die mening toch niet met je. Zou het zonden vinden als een mooi bedrijf als Nokia op den duur wordt overgenomen/ophoudt te bestaan.
Deze mening deel ik met je. Nokia is een prachtig bedrijf en heeft een prachtig verleden vol prachtige devices.
Maar ik zie eigenlijk ook liever Nokia devices met Symbian, Meego, of zelfs Android er op,... maar ondanks dat ze zich nu compleet laten misbruiken door Microsoft met windows phone blijft mijn voorkeur toch bij Nokia liggen.
Ook mede omdat Nokia een Europees bedrijf is blijf ik daar dus mijn voorkeur aan geven. Je ziet dat velen consumenten(de meerderheid) de laatste jaren massaal overlopen naar producten van bedrijven van buiten de EU... Google, Apple, Samsung, etc... Op deze manier maken we onze eigen economie ook een beetje kapot. Doet me meteen denken aan philips die het moeilijk heeft op de electronica markt zoals velen andere europese bedrijven. Daarom hebben bij mij europese producten toch meestal nog de voorkeur gewoon omdat ik onze economie ook een beetje wil beschermen vooral omdat ik weet dat de meerderheid dat nu niet doet.
Je ziet dit beschermend gedrag al jaren bij americanen en de amerikaanse producten. Europeanen geven er vaak geen ruk om omdat we te verdeeld zijn. Wat dat betreft mogen wij soms best wel wat trotser zijn op bedrijven uit de verre hoek van europa, zelfs als het uit griekenland komt.

[ Voor 4% gewijzigd door SpitfireNL op 07-10-2012 22:32 ]

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik zie ook graag Europese bedrijven, maar ik zie nog liever open platforms. Windows Phone is een zeer gesloten platform, een truukje dat ze hebben afgekeken van Apple. Ik ben van mening dat het beter is om minder keuze te hebben, dan m.b.v. miljardenbudgetten marketing mensen te verleiden (misleiden?) tot een platform dat hun minder en minder zeggenschap over eigen toestel geeft.

Over 44 dagen toont Jolla hun nieuwe platform. Fins bedrijf met veel ex-Nokia werknemers. Mooiste scenario: Nokia die eindelijk Elop de laan uit schopt, Microsoft het Navteq kaartmateriaal onder de reet vandaan trekt en met hangende pootjes bij Jolla aanklopt of ze alsjeblieft met Sailfish mee mogen doen, in ruil voor Nokia's hardware-expertise.
Of er binnenkort nog high-end toestellen uit Europese fabrieken rollen lijkt me onwaarschijnlijk; ook Nokia heeft de fabricage verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Fuzzillogic schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 22:54:
Ik zie ook graag Europese be........

Over 44 dagen toont Jolla hun nieuwe platform. Fins bedrijf met veel ex-Nokia werknemers. Mooiste scenario: Nokia die eindelijk Elop de laan uit schopt, Microsoft het Navteq kaartmateriaal onder de reet vandaan trekt en met hangende pootjes bij Jolla aanklopt of ze alsjeblieft met Sailfish mee mogen doen, in ruil voor Nokia's hardware-expertise.
Of er binnenkort nog high-end toestellen uit Europese fabrieken rollen lijkt me onwaarschijnlijk; ook Nokia heeft de fabricage verplaatst.
Hier wacht ik ook een beetje met smart op, ik denk dat de verwachtingen te hoog zijn, maar ik kijk er zeker naar uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Er komt voor Whatsapp een spamfilter aan staat er op de voorpagina.
Deze zal binnen enkele weken worden uitgerold naar alle toestellen, ik ben benieuwd wat dit voor gevolgen heeft voor onze wazapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf gisteren de N9, 64 GB gekocht.
Nieuw in doosje... wat een prachtig toestel en wat een heerlijk OS!
Ben van WebOS (zeer goed bevallen) naar Android gegaan.
En ik vind het Android gewoon niet wat ik wil.
Dus de overstap naar Meego (desondanks het een "dood" platform, wat ik toch al gewend was met WebOS).

Wat een snel en vloeiend OS tot nu toe! :)
Whatsapp gebruik nooit, ben al super tevreden met de extra plugin optie om me eigen Jabber server toe te voegen aan accounts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Verwijderd schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 14:16:
Zelf gisteren de N9, 64 GB gekocht.
Nieuw in doosje... wat een prachtig toestel en wat een heerlijk OS!
Ben van WebOS (zeer goed bevallen) naar Android gegaan.
En ik vind het Android gewoon niet wat ik wil.
Dus de overstap naar Meego (desondanks het een "dood" platform, wat ik toch al gewend was met WebOS).

Wat een snel en vloeiend OS tot nu toe! :)
Whatsapp gebruik nooit, ben al super tevreden met de extra plugin optie om me eigen Jabber server toe te voegen aan accounts.
Welkom bij de club, veel levendiger dan de WEBos club ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank :)
Dat blijkt inderdaad, voor de N9 heb je zowaar een aantal NL apps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik had met de laatste Wazapp versie(08102012) plots weer last van batterij problemen.

Ik heb nu de "nightlies build" van Coderus gepakt en die werkt weer als een zonnetje.

Deze blijft tot nu toe ook online ook al heb ik wat langer geen 3g bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Damn, de nighly build geeft soms ook batterij drain problemen.
Maar niet altijd.

Zijn er meer die dit probleem wel eens hebben en welke versie gebruiken jullie hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
Ik gebruik nu versie >>>wazapp_0.8.11_20102012_developer_armel.deb ik heb geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Jay47 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:03:
Ik gebruik nu versie >>>wazapp_0.8.11_20102012_developer_armel.deb ik heb geen problemen :)
Heb je ook die battery usage app, want ik had het niet altijd. Maar het viel me soms op dat mijn batterij snel leegliep(50% in 4 uur). Na het sluiten van Wazapp ging het vervolgens met de resterende 50% wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bongoarnhem schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 18:14:
[...]

Heb je ook die battery usage app, want ik had het niet altijd. Maar het viel me soms op dat mijn batterij snel leegliep(50% in 4 uur). Na het sluiten van Wazapp ging het vervolgens met de resterende 50% wel goed.
Ja battery app heb ik ook, ik heb gemerkt als je wazapp upgrade en je start het daarna gelijk op dus zonder eerst te rebooten dan krijg je last van drains. Ik heb toen Wazapp eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en eerst gereboot voordat ik wazapp ging gebruiken.Ik had drains met de eerste 2 versies van cepi maar de agelopen maanden heb ik daar geen last van. Ik gebruik de laatste versie van coderus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Jay47 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 09:23:
[...]

Ja battery app heb ik ook, ik heb gemerkt als je wazapp upgrade en je start het daarna gelijk op dus zonder eerst te rebooten dan krijg je last van drains. Ik heb toen Wazapp eraf gegooid en opnieuw geinstalleerd en eerst gereboot voordat ik wazapp ging gebruiken.Ik had drains met de eerste 2 versies van cepi maar de agelopen maanden heb ik daar geen last van. Ik gebruik de laatste versie van coderus.
Ik heb er geen last meer van gehad na het gebruiken van jou volgorde.

Zijn er nog mensen die leuke apps hebben gevonden? Ik ben nog op zoek naar een app die muziek herkend. Iets zoals Shazam of Instinctiv. We voor de N900 maar niet voor de N9.

[ Voor 12% gewijzigd door Bongoarnhem op 29-10-2012 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bongoarnhem schreef op maandag 29 oktober 2012 @ 23:25:
[...]

Ik heb er geen last meer van gehad na het gebruiken van jou volgorde.

Zijn er nog mensen die leuke apps hebben gevonden? Ik ben nog op zoek naar een app die muziek herkend. Iets zoals Shazam of Instinctiv. We voor de N900 maar niet voor de N9.
Hoi Eyrie is een app die muziek herkent, ik heb het zelf nog niet getest, maar neem een kijkje hier >>>>> http://apps.formeego.org/...rmattan/Multimedia/eyrie/
Ze hebben meer apps, ik ben ook aan het kijken voor een Meego Smart TV ziet er wel vet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de link Jay47.
Kende deze nog niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Even schaamteloos cross-posten en zelfpromotie: FavMan, importeren en exporteren van favorieten in Nokia Maps van/naar GPX. En ik zag net dat het aantal downloads van Buienradar wordt bijgehouden. De teller staat op 100 *O*. Heb ik niet genoeg reclame gemaakt of zijn er echt zo weinig N9's in het land? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-05 20:07

Egocentrix

Parttime zeurkous

Ik heb hem gedownload van je eigen site, via je forumlink een paar pagina's terug. Daarom telt hij hem waarschijnlijk niet mee. Zal wel voor meer mensen hier gelden?

Also: ja, ik denk dat er inderdaad zo weinig N9's in Nederland zitten. Al is dat vooral een gevoel doordat ik nog nooit een andere in het wild heb gezien.

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Fuzzillogic schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:00:
Even schaamteloos cross-posten en zelfpromotie: FavMan, importeren en exporteren van favorieten in Nokia Maps van/naar GPX. En ik zag net dat het aantal downloads van Buienradar wordt bijgehouden. De teller staat op 100 *O*. Heb ik niet genoeg reclame gemaakt of zijn er echt zo weinig N9's in het land? -O-
Ik heb heb volgens mij van diezelfde link gedownload. Ik heb er daarnaast ook nog nooit 1 in het wild gezien. Het is ook te merken aan de drukte hier op het forum hoe het staat met de Nederlandse populatie.

Van zn voorganger de N900 heb ik er overigens ook maar 3 in het wild gezien hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

De Lumia-promotiemachine doet het goed. Zelfs een keer een verkoper in een telefoonwinkel (that shall remain nameless) gehad die mij een telefoon wou verkopen. Hij vroeg wat ik nu had, dus ik laat vol trots mijn N9 zien en hij probeerde mij er vervolgens van te overtuigen dat ik een fake-lumia had gekocht. Ik wist niet zeker of ik moest huilen of lachen...

The above message has been encrypted using a quadruple ROT13-algorithm. --- Bad grammar makes me sic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:57
Heb ooit mijn N9 via V&A verkocht en heb er nog steeds een beetje (veel) spijt van. Daarna nooit meer zo'n fijn werkend toestel gehad. Ondertussen houd ik ogen en oren open voor een loslopende N9 en wacht ik wat Jolla straks brengen gaat. Hoop dat zij nog met iets moois gaan komen. Tot zover mijn (wellicht vrij nutteloze) bijdrage, maar ik moest het even kwijt. Snik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Egocentrix1 schreef op woensdag 07 november 2012 @ 20:09:
De Lumia-promotiemachine doet het goed. Zelfs een keer een verkoper in een telefoonwinkel (that shall remain nameless) gehad die mij een telefoon wou verkopen. Hij vroeg wat ik nu had, dus ik laat vol trots mijn N9 zien en hij probeerde mij er vervolgens van te overtuigen dat ik een fake-lumia had gekocht. Ik wist niet zeker of ik moest huilen of lachen...
Zo wat een idioot, echt 99% van de verkopers zijn gewoon dom en weten geen reet wat ze verkopen.
Ze willen alleen vekopen, mar als je ze vraagt naar de specs weten ze alleen het merk en os.

Was laatst met mijn vriendin bij de hi winkel ze wilde een nieuwe tel hebben omdat haar abbo afliep.
Ze wilde een Lumia dus ik zeg wacht dan ff want de WP8 Lumia's komen eraan.
Dus die verkoper wilt haar een Lumia 800 aansmeren, maar dat vond ze te klein en een Lumia 900 vond ze wel ok.
ik hield mijn mond dicht wilde weten wat die sukkel te zeggen had, dus ik zeg tegen mijn vriendin wacht dan op de 920. Zegt die verkoper ach neem die 900 omdat de 920 geen verschil heeft met de 900.
Ik zeg pardon er is een groot verschil, hij zegt ik hem heb in mijn handen gehad en er verschilt niks. Ik zeg tuurlijk het is nog uit. Zegt ie tegen mijn vriendin ja ik zou echt een Nokia kopen en al helemaal geen WP os gsm.
Ik zeg dat bepaalt ze zelf, dus zegt mijn vriendin laat me jou tel even zien dan. Ik leg mijn tel naast de Lumia 800 zegt die verkoper hey je hebt een Lumia 800. Ik zeg nee, hij zegt ja, ik zeg nee, hij zegt wat nou ik zie het toch je hebt een Lumia 800.
Ik zeg kijk goed mijn tel is ietsje groter.....hij kijkt van huh......ik zeg ik heb een N9 hij keek me aan met open mond en kon verder niks zeggen. Dus we zijn ook weg gegaan daar.....idioot! |:( kansloos die verkopers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fuzzillogic schreef op woensdag 07 november 2012 @ 00:00:
Welnu ik wist niet van deze app af!
Misschien handig om deze bij AppsforMeego.org aan te melden? :)

Werkt btw wel erg goed die buienradar!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2012 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb geregeld dat filmpjes die worden toegestuurd door vrienden via Wazapp niet kunnen worden afgespeeld.
Het gaat dan om bestanden van de extensie .MOV

Hoe hebben jullie dat opgelost? Ik heb nu Mplayer gedownload maar dat is commandline only.
Die opent dus de bestanden niet zodra ik erop druk en dat is natuurlijk wel de bedoeling....

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 27-11-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb daarvoor kmplayer geinstalleerd. 8)

KLIK HIER

• Bongoarnhem
Die heb ik intussen ook geinstalleerd. Ik moet alleen nog uitvogelen hoe deze automatisch de filmpjes opent uit bv Wazapp.

Ik loop ook tegen het probleem aan dat wanneer ik met Spotify muziek afspeel de muziek begint te haperen zodra ik een SMS met Swype aan het typen ben.

Zijn er overklokker hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:50
Inmiddels heb ik sinds een maand of twee een gebruikte N9 in bezit en ben erg enthousiast. Waar ik echter regelmatig tegen aan loop is de soms langdurig wegvallende GPS ontvangst tijdens het navigeren in de auto.
Hebben jullie daar ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
aki345 schreef op zondag 02 december 2012 @ 12:55:
Inmiddels heb ik sinds een maand of twee een gebruikte N9 in bezit en ben erg enthousiast. Waar ik echter regelmatig tegen aan loop is de soms langdurig wegvallende GPS ontvangst tijdens het navigeren in de auto.
Hebben jullie daar ook last van?
Nooit last van, rij je niet toevallig in een tunnel op dat moment :p ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
Bongoarnhem schreef op zondag 02 december 2012 @ 21:56:
[...]

Nooit last van, rij je niet toevallig in een tunnel op dat moment :p ?
Volgens Nokia Drive niet :)

Het komt blijkbaar toch vaker voor. Ik heb het toestel in de auto altijd aan de lader staan. Zal de voeding eens los trekken als het probleem zich voor doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
aki345 schreef op maandag 03 december 2012 @ 17:59:
[...]

Volgens Nokia Drive niet :)

Het komt blijkbaar toch vaker voor. Ik heb het toestel in de auto altijd aan de lader staan. Zal de voeding eens los trekken als het probleem zich voor doet.
Volgens Nokia drive rij jij niet in een tunnel???? dus dat beteknet dat je wel in een tunnel reed op dat moment? :P

Ik heb weleens issues gehad dat ie de gps niet kon vinden, ik zag later dat mijn kaarten outdated waren.
Heb ze geupdate en sinds toen geen issues meer met gps ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aki345
Mijn kaarten zijn up-to-date (versie 0.2.46.103)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Vraagje aan de N9 bezitters. Is de telefoon ook volledig in landscape mode te gebruiken? En dan met name de muziekspeler, navigatie en bellen natuurlijk.

Ik vraag dit omdat ik een houder voor in de auto heb zitten welke ik nu in combinatie met de N8 gebruik, dan heb ik een mooie grote muziekspeler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb een super app gevonden welk je normaal niet op de N9 zou verwachten.

FidMe, hiermee kan je al je pasjes die je zelden gebruikt scannen of in je gsm invoeren zodat je ze niet meer in je portemonnee hoeft te doen.

Iemand riep de naam van de app en tot mijn verbazing stond deze in de store.

Hij werkt bijna helemaal goed. Het kan zijn dat je soms de code van een barcode niet goed kan invoeren, dat is nog het buggy gedeelte maar verder werkt het wel. Ik heb mijn Gamma pas al ingevoerd en die van de Gall en Gall.
Vraagje aan de N9 bezitters. Is de telefoon ook volledig in landscape mode te gebruiken? En dan met name de muziekspeler, navigatie en bellen natuurlijk.

Ik vraag dit omdat ik een houder voor in de auto heb zitten welke ik nu in combinatie met de N8 gebruik, dan heb ik een mooie grote muziekspeler.
De N9 is niet gemaakt om in landscape te gebruiken zoals bijvoorbeel de N900.
De applicaties die jij noemt doen hun werk allemaal in portrait modus.

[ Voor 35% gewijzigd door Bongoarnhem op 15-12-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:36
FidMe, hiermee kan je al je pasjes die je zelden gebruikt scannen of in je gsm invoeren zodat je ze niet meer in je portemonnee hoeft te doen.
Kopieert ie ook de magneetstrip? :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke app inderdaad :)
Wel erg nuttig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 07-09 09:38
Bongoarnhem schreef op zaterdag 15 december 2012 @ 21:05:
[....]
De N9 is niet gemaakt om in landscape te gebruiken zoals bijvoorbeel de N900.
De applicaties die jij noemt doen hun werk allemaal in portrait modus.
Met N9 Quick Tweak kun je (als je Inception hebt geïnstalleerd) een rewrite van de stock apps installeren waardoor je de telefoon, mediaplayer etcetera gewoon in landscape kunt gebruiken. Werkt uitstekend, en ik vind de telefoon nog eens veel lekkerder werken, maar dat zal wel aan mij liggen ;)

• xabre16v
  • Niet online
Ik overweeg over te stappen van de N8 naar de N9, ik zit alleen met een paar kleine vraagjes:

-Ik vind Shazam erg belangrijk, helaas is dit er niet voor de N9. Ik zag wel een alternatief: Eyrie (http://blog.mikeasoft.com/2012/05/23/eyrie/) weet iemand of dit goed werkt? (ervaring)

-Voor WhatsApp is er Wazapp, werkt dit net zo goed als het orgineel? met name versturen en ontvangen van bestanden? (foto's en muziek)

-Navigatie met Nokia Rijden/Maps; de stem van de navigatie wordt die ook via bluetooth verstuurd naar je autoradio en gaat dit over de muziek heen die je ook tegelijkertijd afspeelt op de telefoon via bluetooth? (werkt met de N8 prima)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
xabre16v schreef op donderdag 27 december 2012 @ 22:26:
Ik overweeg over te stappen van de N8 naar de N9, ik zit alleen met een paar kleine vraagjes:

-Ik vind Shazam erg belangrijk, helaas is dit er niet voor de N9. Ik zag wel een alternatief: Eyrie (http://blog.mikeasoft.com/2012/05/23/eyrie/) weet iemand of dit goed werkt? (ervaring)

-Voor WhatsApp is er Wazapp, werkt dit net zo goed als het orgineel? met name versturen en ontvangen van bestanden? (foto's en muziek)

-Navigatie met Nokia Rijden/Maps; de stem van de navigatie wordt die ook via bluetooth verstuurd naar je autoradio en gaat dit over de muziek heen die je ook tegelijkertijd afspeelt op de telefoon via bluetooth? (werkt met de N8 prima)
1- Ga ik uit proberen.

2-Wazzap werkt super.

3- Geen idee, ik navigeer nooit maar zal dit ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Goed om te horen dat Wazapp goed werkt. Ben benieuwd naar de rest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
1.- Geen idee eerlijk gezegd, nooit van gehoord...

2.- Zie hierboven, Wazapp werkt zelfs beter dan het origineel, al is het soms wel een beetje traag. Tja, de N9 heeft ook geen superhardware hè ;)

3.- Ja. De navigatie wordt naar je radio/headset doorgestuurd, al is de stem wel wat blikkerig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Bongoarnhem schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 17:06:
[...]

1- Ga ik uit proberen.

2-Wazzap werkt super.

3- Geen idee, ik navigeer nooit maar zal dit ook eens proberen.
Om terug te komen op punt 1. Tot nu toe heb ik geen één nummer kunnen herkennen met de software. En dan heb ik voornamelijk bekende hits van bv SlamTV getracht te herkennen.

Ik moet nog testen met bijvoorbeeld nummers van pop bands zoals U2 maar van de 10 die ik heb geprobeerd te identificeren is het niet één keer gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Jammer, dat werkt dus voor geen meter. Geen Shazam is echt een dealbreaker voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
xabre16v schreef op woensdag 02 januari 2013 @ 23:29:
Jammer, dat werkt dus voor geen meter. Geen Shazam is echt een dealbreaker voor mij.
Dan hoop ik voor je dat je N8 nog lang meegaat, want multitasking op Android is "meh.." op zijn best, en de linux-experience nog minder. En gezien je sig denk ik niet dat de andere populaire platforms een optie zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Grappig dat je vanwege Shazam zo'n mooie telefoon links laat liggen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Ja, het is nou eenmaal een app die ik echt vaak gebruik, muziekfreak ;) anders maar de 808 denk ik.

[ Voor 16% gewijzigd door xabre16v op 03-01-2013 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
xabre16v schreef op donderdag 03 januari 2013 @ 17:37:
Ja, het is nou eenmaal een app die ik echt vaak gebruik, muziekfreak ;) anders maar de 808 denk ik.
Eén van de ontwikkelaars op talk.maemo is bezig om een shazam-achtige app te ontwikkelen. Een soundhound-versie voor de N9.

Hij is er bijna klaar mee, als je de posts mag geloven. Ik zou dus nog even wachten met een andere aankoop. De N9 verveelt nl nooit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb het behoorlijk getest maar Eyrie werkt voor geen meter.

Op de N900 had je Instinctiv, dat werkte behoorlijk. Helaas zijn die ontwikkelaars gestopt.
verder ken ik zo geen goeie alternatieven voor Shazam...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Bongoarnhem schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 20:51:
Ik heb het behoorlijk getest maar Eyrie werkt voor geen meter.

Op de N900 had je Instinctiv, dat werkte behoorlijk. Helaas zijn die ontwikkelaars gestopt.
verder ken ik zo geen goeie alternatieven voor Shazam...
"Eyrie" is het dus niet. Lees dit maar eens door. Ontwikkelaar Knobtviker is er mee bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
friendlyfiend schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 23:44:
[...]

"Eyrie" is het dus niet. Lees dit maar eens door. Ontwikkelaar Knobtviker is er mee bezig.
Knobtviker is ook betrokken bij Wazapp, zeer goede ontwikkelaar. Het is veelbelovend zoals ik hem ken. Een Soundhound app. Ik ben benieuwd, het zou bijna af zijn.

Is er hier iemand die zn N9 geclockt heeft? Welke handleiding hebben jullie gebruikt?

[ Voor 17% gewijzigd door Bongoarnhem op 11-01-2013 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 10-07 20:34
Hoe zit het met de snelheid van whatsapp als je de app moet openen, ik zit nu op een HTC radar (wp7.5) maar dat begint mij de keel uit te hangen aangezien ik gewoon 30 seconde kwijt ben voordat ik een berichtje kan gaan typen.

En dan heb ik nog een vraagje, hoe gedraagt de n9 zich op het moment dat je hem met de pc verbind? Krijg je dan gewoon je files te zien of is er speciale software voor nodig?

alvast bedankt voor de antwoorden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
glaaj schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 12:00:
Hoe zit het met de snelheid van whatsapp als je de app moet openen, ik zit nu op een HTC radar (wp7.5) maar dat begint mij de keel uit te hangen aangezien ik gewoon 30 seconde kwijt ben voordat ik een berichtje kan gaan typen.

En dan heb ik nog een vraagje, hoe gedraagt de n9 zich op het moment dat je hem met de pc verbind? Krijg je dan gewoon je files te zien of is er speciale software voor nodig?

alvast bedankt voor de antwoorden :)
Als je Wazapp opnieuw opstart dan ben je idd wel een seconde of 30 kwijt. Echter als je de app zoals de meesten op de achtergrond hebt draaien dan ben ik binnen de 10 seconen aan het typen.

Als ik de N9 aan de pc hang dan kan ik meteen kiezen voor de USB-massaopslag modus en dan zie ik de telfoon gewoon als extra schijf. Ideaal.

[ Voor 0% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-01-2013 12:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Bongoarnhem schreef op zaterdag 12 januari 2013 @ 13:18:
[...]

Als je Wazapp opnieuw opstart dan ben je idd wel een seconde of 30 kwijt. Echter als je de app zoals de meesten op de achetrgrond hebt draaien dan ben ik binnen de 10 seconen aan het typen.

Als ik de N9 aan de pc hang dan kan ik meteen kiezen voor de USB-massaopslag modus en dan zie ik de telfoon gewoon als extra schijf. Ideaal.
Ah kijk dat was juist hetgeen waar ik mij aan irriteerde, bij windows phone werkt multitasking als een drol, je ziet maximaal je 5 laatst geopende apps en als je whatsapp van daaruit opent is het idd ook iets van 10 seconde maar als je de app open hebt staan en je doet het vanuit het icoontje dan start de app weer van voor af aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik moet wel zeggen dat WP soepeler werkt dan Meego, en dan bedoel ik sneller. Meego werkt logischer met het Swipen maar je merkt dat het OS nog niet compleet geoptimaliseerd is. Sommige acties verlopen wat moeizaam. Bij WP voelt alles snel en soepel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
PR 1.3 heeft niet alle bugs verholpen. Eigenlijk zou er nog een update moeten komen om bepaalde acties soepeler te laten verlopen. Bij welke acties gebeurt het dat het OS stroever loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Ja daar heb je gelijk in alles verloop super soepel binnen windows phone, maar als je gaat kijken naar 3rd party apps dan zijn facebook en whatsapp mijn 2 meest gebruikte apps en die hebben toch een behoorlijke tijd nodig om op te starten. whatsapp zo'n 16 seconde en facebook ongeveer 20 seconde.

Het probleem licht bij het multitasken, als ik iets opstart vanuit de tiles en terug keer naar het homescreen, en dan de app weer start met het gebruik maken van de terug knop om te kunnen ''multitasken'' dan zijn de apps redelijk snel. Maar dit werkt niet fijn ik wil gewoon op de tile kunnen drukken en dan zou de app verder moeten gaan waar ik hem toen heb geminimaliseerd.

Het gebeurt alleen bij 3rd party apps dus het systeem zelf heeft hier geen last van. Tevens is het moeten syncen met de software voor mij een ergernis, ik kom van een android toestel en gebruikte het daar niet heel erg veel maar die keren dat je even een bestandje op je telefoon wil zetten merk je hoe gemakkelijk het is als het wel kan.

Is er nog een website of persoon die een N9 aanbied?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Nu online
Een tijdje geleden FasterN9 geïnstalleerd en ik heb wel 't idee dat de telefoon net wat sneller aanvoelt. Ook als je schakelt tussen programma's gaat net wat soepeler heb ik 't idee.

De 1.0.1 versie is op dit moment de stabiele versie. Deze heb ik ook al een tijdje draaien en heb daarmee geen problemen ondervonden.
glaaj schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:10:
Deze webshop kan drie modellen leveren, ook tegen een goede prijs zo te zien.

[ Voor 25% gewijzigd door ®Otto op 13-01-2013 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
glaaj schreef op zondag 13 januari 2013 @ 11:10:
.....

Ik zou eens even zoeken op een belgische marktplaats. Daar stonden ze een half jaar geleden al voor zeer gunstige prijzen.

Edit:
Ik zit zelf even te zoeken op intramarkt.be en kom bij een handelaar terecht. Bied hij gewoon een Nokia N950 aan voor 250 dollar. Geen zuivere koffie.

Vind er hier wel een een 32 gb versie voor 375,-.

[ Voor 38% gewijzigd door Bongoarnhem op 13-01-2013 13:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glaaj
Hmm ik heb het er niet zo op om een 2de hands telefoon te kopen zonder hem in mijn handen te hebben gehad voordat ik geld overmaak. Die webshop levert inderdaad wel een goede prijs, ik heb m ook nog een keer gevonden bij pda wereldvoor diezelfde prijs:

http://www.pdawereld.nl/c...-16-gb/1553375/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb fasterN9 geinstalleerd en het lijkt inderdaad wat soepeler te werken allemaal. Een PR 1.4 zeg maar.

Ik ga vandaag ook uitgebreid testen of Spotify op de achtergrond nu eindelijk eens goed werkt. Dat was voor mij een grote stoorfactor. Iets waar de N900 totaal geen problemen mee had.

Edit:
Gebruik van de Spotify app op de achtergrond terwijl ik bv een sms aan het typen ben is nog steeds een drama. Jammer want daar had de N900 nooit moeite mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Bongoarnhem op 18-01-2013 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14-07 22:09

Sméagol

Master of Mayhem

Ik zie een mooie prijs op amazon.de, en ik denk dat ik eindelijk de ruimte heb om ’m aan te schaffen. Doen? Of doorsparen voor de Lumia 920? Ik zelf neig toch naar de N9, al heeft de 920 natuurlijk een aantal voordelen.

Make lovecraft not warcraft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Mij spreekt de Lumia 920 echt niet aan. Het toestel is te groot, te dik en te lomp naar mijn eigen mening. Sommige mensen vinden het fijn om een zwaarder toestel te hebben, maar ik vind de L920 echt aan de te zware kant. Verder spreekt MeeGo mij veel meer aan dan WP. Sowieso ben ik van mening dat Nokia verder had moeten gaan met MeeGo, maar dat is nou eenmaal niet gebeurd.

De community achter N9 is zeer sterk. Om een paar voorbeelden te geven: een ontwikkelaar heeft een facebook-app uitgebracht onder de naam 'friends'. Het is werk in ontwikkeling, maar het ziet er echt veelbelovend uit. Een andere ontwikkelaar weer gaat een app uitbrengen die gebaseerd is op soundhound. Midomi gaat erachter zitten. Verder heb ik gelezen dat Nimbuzz er ook aankomt, dus er zijn genoeg ontwikkelingen binnen de 'community'. Je kan fastern9 installeren en je kan je Nokia N9 overclocken middels Opptimizer. Het enige jammere is dat Nokia geen aandacht meer heeft voor de N9. Het is maar goed dat de community de N9 niet laat vallen.

[ Voor 4% gewijzigd door emporio81 op 18-01-2013 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Egocentrix

Egocentrix

Parttime zeurkous

En dat vraag je in dit topic? :P

Dat moet je toch echt zelf weten. De N9 heeft ook een aantal voordelen. Zo kun je er veel meer mee klooien en vind ik zelf het design een stuk mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Mwoah, ik nam aan dat mensen nog redelijk objectief kunnen blijven, en dat mensen in dit topic of het 920 topic wel bekend waren met de voordelen en nadelen van beide ;). Ik weet ze zelf ook wel ongeveer, maar ik misschien dat ik iets over het hoofd zie..

N9
- (net iets) mooier design
- betere OS
- veel hoger nerdgehalte
- beter beeldscherm

Lumia 920
- veel sneller
- mooier (als in aesthetischer) en ook niet verkeerde OS
- futureproof
- hogere resolutie beeldscherm

Ik ben niet geïnteresseerd in de camera, en in het algemeen ook niet in apps. Ik wil bellen en goed kunnen internetten. Social media is wel leuk, maar dit zit goed ingebouwd in de N9. Ik vraag me alleen af hoe futureproof die ingebouwde apps zijn. Ik mis ook een officiële whatsup app, ik hoor dat het alternatief goed is, maar ook: ik vraag me af hoe futureproof die is.

Maar goed, het zal sowieso al een enorme verbetering zijn op wat ik nu heb (Sony Ericssopn Ki610!! Whoei!), ik denk dat ik maar voor die N9 ga, en dan merk ik vanzelf wel hoe futureproof ie is. Mochten de apps er mee ophouden, dan hoop ik dat er tegen die tijd een andere mooie telefoon is, en dat ik er dan het geld voor heb, maar dat zien we dan weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Prijstechnisch is een 2e hands N9 helemaal geen risico. Voor 200,- is er wel een te vinden denk ik(16gb) Dat scheelt toch een hoop in vergelijking met de 920...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vergelijken van Lumia 920 en N9 is een weinig zinvolle bezigheid.

Geen enkele smartphone is futureproof. En aangezien de N9 ruim een jaar ouder is dan de Lumia en het OS niet verder wordt ontwikkeld is de N9 dat zeker niet.

Bij third-party applicaties voor een proprietary api is het altijd de vraag hoe lang het blijft werken (niet alleen bij de N9, maar in het algemeen). Maar zolang de dienst en het platform redelijk populair blijven kan je er vanuit gaan dat de community hun best doen om het te laten blijven werken. En als de officiële aanbieder van de dienst geen (of weinig) nadeel heeft van de third-party applicatie, zullen die ook niet tegen gaan werken. Zo kan je dus een "educated guess" doen als je twijfelt over de toekomstbestendigheid van third-party apps.

Een belangrijk aspect van de Lumia 920 is overigens wel de camera. Je betaalt er flink voor en het is 1 van de redenen dat de Lumia 920 relatief groot en zwaar is ten opzichte van de concurrenten.

Voordeel van de Lumia is weer dat je relatief gemakkelijk het toestel werkend in een winkel kan bewonderen. De N9 is dan wel relatief goedkoop tweedehands, maar in Nederland nog best lastig te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Hij’s net binnen, maar er zit totaal geen plastic om de telefoon, of om de rubberen softcase. Er zitten ook al vingerafdrukken op. Het lijkt mij dat dit wel nieuw is maar wel in de winkel al uit de verpakking is gehaald. Maar ook dat vind ik niks.. Ik bel zo wel even hoe het zit, ik heb ’m toch maar van die link boven gehaald, aangezien ik bij nader inzien die reseller op amazon.de niet helemaal vertrouwde. Zat er toevallig geen plastic om Europese toestellen? De unboxings die ik nou zit te bekijken lijken vooral Amerikaanse toestellen te betreffen.

Edit: Er zit wel plastic om de kabeltjes, vandaar dat ik niet denk dat ie 2de hands is. Zijn er aanwijzingen in de telefoon zelf te vinden om te kijken of ie al ’ns gebruikt is?

[ Voor 14% gewijzigd door Sméagol op 23-01-2013 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xabre16v
  • Niet online
Meestal zijn het import toestellen die zijn geflashed naar een euro software. (bij wijze van 'service')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Verkoper kon er geen verklaring voor geven, hij zei dat alle Nokia n9’s zo binnen zijn gekomen, waarschijnlijk ook ergens een partij opgekocht ofzo. Anyway, hij had verder nooit iemand die zulke vragen stelde (en inderdaad, ik ben moeilijk ja). Misschien technisch gezien geen 2de hands, maar vingerafdrukken zijn bij mij geen kenmerk van “gloednieuw”. Aan de andere kant, dan moet ik ook weer zo moeilijk doen met rondshoppen weer (amazon.com heeft er ook nog een paar, even een mail gestuurd dit keer). Een beetje Tantalus torture zo. Hij’s binnen handbereik.. Maar laat ik ’m met rust om ’m misschien terug te sturen, of toch maar overstag..? <sigh> Had ’m eerder moeten kopen toen amazon.de ’m zelf nog op voorraad had, en niet via resellers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik ben wel benieuwd wat je van het toestel vindt. Is ie snel, wat vind je van de Swipe UI?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Nog niet aangezet dus omdat ik nog niet zeker weet wat ik er mee doe, bovendien ga ik zo eerst de stad in om een microsim te halen. Maar wat betreft de swipe UI, dat beviel me al van de video’s die ik er van zag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Het is moeilijk om te zeggen of de telefoon al eens eerder is gebruikt. Wat je kan doen is kijken of het zilverkleurige gedeelte van de camera geen krasjes heeft. Dat is vrij gevoelig en als het toestel gebruikt is geweest dan zie je dat aan dat gedeelte. Verder even het scherm goed controleren of daar geen hele fijne krassen zitten. Als dat allemaal in orde is, dan zou ik me niet echt druk maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sméagol

Sméagol

Master of Mayhem

Die lichte krassen zitten er dus wel, al moet je erg goed kijken, maar ze zitten er wel degelijk. Ik kan de Tantalus kwelling weerstaan, en ik stuur ’m terug, en bestel ’m nogmaals op die andere link boven (PDA wereld), waar die nog wel in het plastic schijnt te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
De kans is dan inderdaad groot dat het een gebruikt toestel is. Ik vind het sowieso niet kunnen dat je dan adverteert dat het toestel nieuw is. Was de aanbieder Poppe Electronics? Hopelijk levert PDA wereld ze wel nieuw. Er is nog een aanbieder die de N9 levert: Electro Sky. http://www.electrosky.nl/...?cPath=150&sort=2a&page=2

[ Voor 28% gewijzigd door emporio81 op 23-01-2013 20:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
Sméagol schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 10:47:
Hij’s net binnen, maar er zit totaal geen plastic om de telefoon, of om de rubberen softcase. Er zitten ook al vingerafdrukken op. Het lijkt mij dat dit wel nieuw is maar wel in de winkel al uit de verpakking is gehaald. Maar ook dat vind ik niks.. Ik bel zo wel even hoe het zit, ik heb ’m toch maar van die link boven gehaald, aangezien ik bij nader inzien die reseller op amazon.de niet helemaal vertrouwde. Zat er toevallig geen plastic om Europese toestellen? De unboxings die ik nou zit te bekijken lijken vooral Amerikaanse toestellen te betreffen.

Edit: Er zit wel plastic om de kabeltjes, vandaar dat ik niet denk dat ie 2de hands is. Zijn er aanwijzingen in de telefoon zelf te vinden om te kijken of ie al ’ns gebruikt is?
Heb een magenta N9 van Phoneshop Den Haag (is daar inmiddels uitverkocht), die geheel in het plastic zat en dus ook geen enkel krasje had op de omranding van de camera. Echter geen plastic om de softcase. Toestel is afkomstig uit Polen, dus Europees
Nu is dat chroom om de camera heen ook wel heel erg krasgevoelig, je hoeft het toestel maar een paar keer neer te leggen en 't is al gebeurd. Wanneer een shop een toestel aan iemand laat zien en dus uit de doos haalt, kunnen die krasjes al ontstaan en zo'n toestel is dan toch nog wel nieuw. Blijft jammer natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiempjuuh
En de SoundHound client is nu officieel uitgekomen! Doe er je voordeel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
tiempjuuh schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:59:
Aanradertje hoor? Geld meer dan waard. Deze mistte ik nog voor mijn N9. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Er komen meer en meer apps voor de Nokia N9. Het is goed om te zien dat een aantal belangrijke apps, die beschikbaar zijn voor Android, inmiddels door de sterke community beschikbaar zijn voor de N9
- Instagram -> Instago
- Angry Birds -> Angry Birds
- Shazam -> Soundwave
- Dropbox -> Dropian
- Whatsapp -> Wazapp
- Spotify -> Meespot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
tiempjuuh schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 15:59:
Werkt idd super. Ben er echt blij mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
emporio81 schreef op donderdag 24 januari 2013 @ 23:42:
Er komen meer en meer apps voor de Nokia N9. Het is goed om te zien dat een aantal belangrijke apps, die beschikbaar zijn voor Android, inmiddels door de sterke community beschikbaar zijn voor de N9
- Instagram -> Instago
- Angry Birds -> Angry Birds
- Shazam -> Soundwave
- Dropbox -> Dropian
- Whatsapp -> Wazapp
- Spotify -> Meespot
Vind jij Meespot goed werken? Ik heb nu de gewone Spotify app maar die hapert zodra je wat anders op de gsm gaat doen onder het luisteren.

Meespot stopte plots met werken bij mij en sindsdien doet deze het niet meer. Ook niet na een verwijder/install procedure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik vind Meespot niet verkeerd werken. Zou het kunnen zijn dat Meespot niet werkt doordat je Spotify al hebt? De ontwikkelaar van FasterN9 heeft geprobeerd om de bug met Spotify te verhelpen.

[ Voor 3% gewijzigd door emporio81 op 26-01-2013 12:37 ]

Pagina: 1 ... 12 ... 15 Laatste