Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:31
Net melding gekregen van software update. PR1.3 dus (40. nog wat). Zo eens gaan zoeken of ik al iets op Navifirm vind om hem helemaal te flashen. Is een pools Orange branded toestel. Maar heb wel PR 1.2 Benelux erop draaien.

Edit:
Van Benelux staat intussen in ieder geval de black 16GB en magento 16GB op Navifirm. Eens kijken hoe goed het flashen gaat :), maar eerst wachten tot de downloads (1.16GB voor OS en 1.62GB voor data) binnen zijn.

[ Voor 33% gewijzigd door RobertMe op 03-07-2012 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-07 22:34
Wat ik zo lees valt het wel tegen. Heel veel kleine bugfixjes en updated social media meuk, maar ik had toch ook wat substantieels verwacht, zoals SyncML / CalDAV. Ik kan niet zeggen dat ik nu halsoverkop wil updaten maar eigenlijk moet ik wel want het "update available"-icoon is anders niet weg te krijgen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Inderdaad (waarschijnlijk) geen grote updates, maar de bugfixes zijn natuurlijk ook altijd welkom. Had hem net half geflashed (en wou hem helemaal leeg hebben :P) maar homescreen (niet echt verder geweest) ging wel erg smooth. Beter dan daarvoor, niet dat dat langzaam was, maar soms leek ie in een snelle vloeiende swipe toch even te haperen, dat leek nu weg te zijn.

Daarnaast, het is ook de 1.3 update, waarvan van tevoren al aangegeven werd dat het voornamelijk(/alleen) bugfixes zouden worden, hetzelfde als dat ook voor 1.1 gold (al bevatte die ook wel wat nieuwe features). Wie weet, misschien komt er nog een 1.4 met wat nieuwe features (videobellen bv? front camera is nu nog steeds ongebruikt). Volgensmij zijn er ook al wat geruchten over dat er een 1.4 zou komen. Dan hebben we in ieder geval nog tot een jaar na release updates gehad. Wat velen toch niet verwacht zouden hebben, aangezien MeeGo (binnen Nokia) al dood was voor aankondiging van het toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13:23
Goed, ik ga die 1.3 ook maar eens van Navifirm halen. Ik heb echter een 'country variant' en die zijn altijd ziekelijk laat wat betreft updates. Dus ik wil graag een andere firmware variant erop gaan zetten. Welke 64GB is hier aan te raden? Benelux is er nog niet namelijk, enkel in 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ®Otto
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:54
Dat is snel, heb de update er al opzitten. Duurde ongeveer een half uur in totaal, het opnieuw opstarten daarna duurde vrij lang.

Helaas nog steeds geen T9 en ook onthoud hij de camerainstellingen nog steeds niet, maar ik moet wel zeggen dat hij iets sneller aanvoelt. Ook als ik veel toepassingen heb openstaan, blijft ie snel en soeper draaien, dat had ik hiervoor niet altijd. Verder lijkt het of er meer geheugen vrij is gekomen, als is het niet veel.

Dacht ook ergens gelezen te hebben dat met de update de muziekspeler via de statusbar is te benaderen, maar dat zit niet in deze update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
johan12 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 21:29:
Goed, ik ga die 1.3 ook maar eens van Navifirm halen. Ik heb echter een 'country variant' en die zijn altijd ziekelijk laat wat betreft updates. Dus ik wil graag een andere firmware variant erop gaan zetten. Welke 64GB is hier aan te raden? Benelux is er nog niet namelijk, enkel in 16GB
Maakt op zich niet zoveel uit. Volgens mij zit sowieso overal Nederlands of Engels op. Als ik me goed herinner zijn alle toestellen met NDT firmware vrij verkocht en worden deze het snelst geupdatet.

Ik had er oorspronkelijk een Swisscom versie opzitten via m'n provider, en ik zat even te kijken voor de grap, maar die zit dus nog steeds op PR 1.1.... Dat kan toch bijna niet? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 22-08 20:17
PR1.3 update is nu officieel beschikbaar ben het nu aan het installeren, 1000 quality improvements en een paar bugfixes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Een user updated changelog is hier te vinden: http://talk.maemo.org/showthread.php?t=85234&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 09-12-2020
Ik heb de update er ook op inmiddels, maar ik zie totaal geen veranderingen. Wel loopt ie sneller. Ik meende dat ik op maemo.org had gelezen dat er een optie in zou komen waarmee je alle verbindingen meteen sluit. Maar die ben ik iig nog niet tegengekomen. Maar even verder lezen.

Wel jammer van de camera-instellingen idd. Had gehoopt dat ze daar wat aan gingen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Egocentrix1 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 13:12:
MeegGo gaat geen plan B zijn. Microsoftman Elop heeft bijna het voltallige MeeGo-team op straat gezet en hij heeft vanuit Microsoft ook een duidelijke opdracht gekregen: Maak Windows Phone-toestellen. Geen plan B. Als MeeGo plan B zou zijn geweest had hij daar al lang naar geswitcht bij he zien van de verkoopcijfers van N9 vs Lumia.

Ik denk dat Elop, als WP toch flopt, gewoon vertrekt bij Nokia en het bedrijf dat hij met zijn tunnelvisie om zeep heeft geholpen in andermans handen laat sterven.

Dus hoe jammer het ook is, waarschijnlijk gaat er in ieder geval vanuit Nokia weinig meer met MeeGo gebeuren. Maar gelukkig hebben we daar nog altijd de community voor!
Ik denk dat je hier een goed punt hebt. Persoonlijk denk ik dat ze de verkoopresultaten van Windows Phone 8 toestellen afwachten. Ik denk dat de eerste toestellen van Nokia in Q4 op de markt zullen komen, als ze slim zijn tenminste. Dan zou hij kunnen vertrekken op zijn vroegst na Q1 2013. Dan zullen de aandeelhouders toch echt wel hebben moeten zien wat het resultaat is van de ommekeer. En ach, wie weet valt het niet tegen en werkt het toch, ik denk alleen dat het gewoon niet voldoende zal zijn.

Dus wie weet een nieuwe Meego telefoon aankondiging in Q3 2013 >:)

Misschien is dat maar het beste voor Nokia op den duur. Ze hebben zoveel geld en mankracht verloren. Waarom niet gewoon Apple volgen en focussen op 1 model a la N9 wat ze steeds upgraden qua specs met de beste navigatie (nokia Maps), software (Meego) en camera (PureView). Heb je een winner in handen volgens mij... Ach Wishful Thinking.

[ Voor 11% gewijzigd door johan12 op 04-07-2012 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:41
Dat zal er denk ik toch niet inzitten nu een belangrijk iemand van het Meego team weg is

http://mynokiablog.com/20...goodbye-to-nokias-finest/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 13-04 17:57
Pr 1.3 eergisteren geinstalleerd. Merk eigenlijk vrij weinig.
Hij lijkt net ietsje soepeler..alsof tie minder zooi doet.
Wazzap werkt nog slechter dan normaal.
Browser startte sneller op, maar vandaag wilt ie helemaal niet meer opstarten.
Nog steeds is ie af en toe gewoon traag, zelfs tijdens het typen van iets merk ik dat ik sneller ga dan het beeld.
Camera opstarten was eventjes vlot, maar vrij snel weer traag als dikke s**
Het is gewoon nog steeds geen volwaardige smartphone voor mijn gevoel.

De email client start gelukkig wel redelijk vlot op, binnen 1.5 sec in ieder geval.

[ Voor 7% gewijzigd door sh1nigami op 06-07-2012 04:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ik heb ook de PR1.3 update, maar ik zie met Resource Monitor (app) dat er veel meer ram geheugen wordt gebruikt terwijl ik niks open heb staan. Zoals nu heb ik maar 47mb ram vrij.
Als ik tel reboot dan heb ik 450mb ram vrij maar na 5 tot 10 min is dir onder de 50mb.
Vindt het vreemd want met de PR1.2 update had ik dit issue niet.
Heefd iemand anders dit probleem ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrClaw
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-08 21:39
het is een echte linux, en die zet het ongebruikte ram in voor caching. denk ik? heeft iemand eigenlijk een changelog voor PR1.3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
DrClaw schreef op vrijdag 06 juli 2012 @ 09:31:
het is een echte linux, en die zet het ongebruikte ram in voor caching. denk ik? heeft iemand eigenlijk een changelog voor PR1.3?
Ok vreemd want voorheen had ik dat niet.
Maar hier ben je een changelog! http://talk.maemo.org/showthread.php?t=85234&page=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bladestar5314
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 12-09 14:41
Er is nog hoop voor Meego

https://twitter.com/JollaMobile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
Denk vandaag ff fototje maken.
"Kan camera niet gebruiken bij verbinding met computer"
Ben totaal niet verbonden met een computer..moest em uiteindelijk weer herstarten om foto's te kunnen maken.
Wordt hier zo moe van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
sh1nigami schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:20:
Ben totaal niet verbonden met een computer..moest em uiteindelijk weer herstarten om foto's te kunnen maken.
Wordt hier zo moe van..
Heel apart dat jij allemaal problemen hebt die ik totaal niet tegenkom. Koop een iPhone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Tja, ik ben zeer benieuwd waar ze mee gaan komen. Ze zouden sinds eind 2011 al met een nieuwe telefoon bezig zijn. En gelukkig is de N9 dus nog niet het eind voor Meego/Harmattan. Ik vraag me alleen af waar ze hun telefoon gaan laten maken en of de kwaliteit dan wel de nokia standaard haalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
sh1nigami schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:20:
Wordt hier zo moe van..
Of je mag hier graag wat zeuren op dit forum of je hebt gewoon alle pech van de wereld met net dat ene toestel waar van alles mis mee is. Ik zou zeggen, op marktplaats dat ding en lekker safe meehobbelen met de IOS/android kudde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-06-2019
Ik heb even de review van de Nokia N9 gelezen die Tweakers heeft gedaan en mij viel iets op. Tweakers heeft het over de nits die het scherm van de N9 haalt. Volgens Tweakers valt de helderheid van het scherm tegen en haalt het scherm 287 nits. Vervolgens ga je het uitgebreide review van GSMArena lezen en zij komen met hele andere waarden. Volgens hun heeft Nokia N9 een van de meest heldere Amoled-panelen. Op 50% van de helderheid haalt het scherm 349cd/m2 en op 100% 596cd/m2. Zijn toch andere waarden. Het viel me op en ik vraag me af wie er gelijk heeft of kan je dat niet zo stellen?

[ Voor 3% gewijzigd door emporio81 op 18-07-2012 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Ik ben erg geinteresseerd in de Nokia N9. Heb uiteraard de filmpjes gekeken en de reviews gelezen en de OS spreekt mij erg aan. Het ziet er allemaal overzichtelijk uit en dat 'swipe' principe vind ik echt iets anders. Geen gedoe met de home knop en gewoon ideaal multitasken. Mijn verstand zegt soms iets anders. Is het verstandig om een toestel te halen waarvan het OS dood is verklaard door Nokia. Er is genoeg concurrentie en de quadcores zijn al uitgekomen. Echter vind ik ze te groot en vooral de bouwkwaliteit van de SIII vind ik echt heel erg matig. Goedkoop plastic. Verder heb je al genoeg mensen die lopen met een SIII of een HTC One X. Ben je net zo'n kuddedier. De N9 zie je niet zo heel veel en het is echt iets anders qua gebruik. De afgelopen periode zijn er toch heel wat apps bijgekomen voor de N9. Op my-meego staan er 1723 apps, dus dat groeit wel. Ik ben benieuwd of de gebruikers het toestel aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 18:54
@ emporia81; Dat het os dood verklaard is lijkt weinig invloed te hebben op de community, die ontwikkelt aan alle kanten gewoon door. Zie ook bijvoorbeeld dat bedrijf wat vorige week in het nieuws kwam en is opgericht door ex-Nokiawerknemers.

Het hele multicore verhaal vind ik zelf minder relevant. Uiteindelijk gaat het om de gebruikservaring, en daarbij zijn technische specs minder relevant.

Wat voor mij uiteindelijk de doorslag gaf was dat ik ook een howto vond hoe ik ICS op de N9 kon draaien. Zelf nog niet geprobeerd, maar mocht het 'dood' zijn vna het platform echt een probleem worden dan is er altijd nog een escape.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:20
Wat is de simpelste manier om android apps op de N9 te draaien?
Ik wil erg graag wel een N9 hebben maar moet ook de Android/iOS app "Line" kunnen gebruiken.

- Mijn PC -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
@freeaqingme
Het viel mij inderdaad ook op dat er steeds meer apps komen in de Nokia Market en ook op My-meego.com. Ik hoop dat Nokia de N9 gaat updaten. Ze hebben de PR 1.3 al uitgebracht en volgens sommigen zou dit wel eens de laatste update kunnen zijn. Anderen geven weer aan dat er misschien nog een PR 1.4 komt. Nokia heeft zelf aangegeven dat het toestel jaren zal worden voorzien van updates, maar of je dat nou moet geloven!? Ik ben het trouwens helemaal met je eens. Het gaat om de gebruikservaring. Dan maakt het mij niet uit of er een singlecore of een quadcore erin zit. Het gaat veel meer om optimalisatie van het systeem. Als je een quadcore toestel hebt en het loopt allemaal niet zo soepel, dan ben je er ook niet blij mee.

Heeft het toestel nog noemenswaardige bugs? Ze hebben in PR 1.3 heel wat aangepakt, maar er zullen ongetwijfeld nog een aantal zaken zijn die aandacht vereisen.

[ Voor 23% gewijzigd door emporio81 op 18-07-2012 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Niet online
Met 1.3 werkt de telefoon als een trein. Bijna alle storende traagheden zijn eruit en het is erg stabiel. Facebook applicatie is nog steeds kut, maar niet echt nodig aangezien alles geintegreerd zit in het OS. Alles wat je nodig hebt zit erin zowat.
Het zou goed kunnen dat dit de laatste rigoreuze update is. Maar Nokia ondersteund hun toestellen altijd erg goed met software updates. Zo kreeg m'n oude Xpress Music 5800 laatst nog, na 3 jaar, een update met de nieuwste symbian browser en nog wat andere dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emporio81
Bedankt voor je antwoord. Het is goed om te lezen dat PR 1.3 het toestel beter heeft gemaakt qua snelheid en stabiliteit. Nokia staat inderdaad bekend dat ze hun toestellen goed updaten. De N9 spreekt mij echt aan. Het is weer eens wat anders dan Android en IOS. Windows Phone vind ik persoonlijk niet echt een optie. Op de een of andere manier spreekt het mij niet aan. Hopelijk zal de community het toestel blijven ondersteunen en nieuwe apps uitbrengen. Dat verdient het toestel.

[ Voor 18% gewijzigd door emporio81 op 18-07-2012 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh1nigami
Fuzzillogic schreef op zondag 08 juli 2012 @ 01:42:
[...]

Heel apart dat jij allemaal problemen hebt die ik totaal niet tegenkom. Koop een iPhone.
Ja bedankt voor de tip..
Even serieus: Het is gelukkig maar 1 dag voorgekomen. Wat ik wel vaker heb met de camera is dat het beeld stottert, ook wanneer je het terug kijkt op de pc. Dat ie even iets "tussendoor" moest doen tijdens het filmen.

Ik ben niet voor niks naar de N9 gegaan, al maanden voor de release wilde ik hem hebben.
Ik wil geen android of IOS..wordt ik veel te paranoide van.
Ook vind ik de Iphone gewoon erg duur voor wat hij biedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Android Jelly Bean is nu ook geport naar de N9!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
  • Laatst online: 17:10
Ik merk wel wat verschil met 1.2 het batterijgebruik lijkt bij mij wat verbeterd. Echter is die nog steeds een zorgekindje. Daarnaast gaan er wat processen idd wat soepeler. Het is nog steeds geen speedboat maar het vaart :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 12:36:
Ik merk wel wat verschil met 1.2 het batterijgebruik lijkt bij mij wat verbeterd. Echter is die nog steeds een zorgekindje. Daarnaast gaan er wat processen idd wat soepeler. Het is nog steeds geen speedboat maar het vaart :p
4d 1h nu, en nog 20% over. Ok, ik heb em wel 2 dagen offline gehad in het weekend. Vergeten online te zetten :P Standaard wifi + BT + 3G aan. Ik vind het eigenlijk best meevallen met verbruik. Natuurlijk gaat het hard als display lang aan staat, en 3G weet ook wat weg te stoken. Daar valt weinig aan te verbeteren met huidige techniek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Ik haal meestal ook 2,5, 3 dagen. WIFI 's nachts soms uit, voor de rest niet echt gebruiken, meestal half uur tot uur per dag wat internetten en that's it. En dan nog GMail en imap mail die elke 20 min. syncen overdag (en elke 2 uur 's avonds & 's nachts).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
En voila hier ook weer een nieuwe n9 eigenaar 8)
Ik heb gisteren de 64gb gekocht voor 399 euro.

Ik heb hem bewust gekocht omdat hij zich onderscheid van alle andriod phones en gewoon meer zijn geld waard is dan de iphone vind ik. Tot hier toe zeker geen spijt van.

Enkel slaag ik er niet in om wazapp werkend te krijgen. Ik moet een 3 nummerige activatiecode krijgen maar als ik dat probeer zegt wazapp : server said : fail too many...
Iemand die dit probleem weet op te lossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:57
Volgens mij kun je het na een tijdje opnieuw proberen, waarbij de waarde ah eind vd regel het aantal minuten weergeeft dat je moet wachten (of is dat fail too recent, zou ook zomaar kunnen). Ik had hetzelfde probleem maar na een paar keer proberen, had ik wazapp toch werkend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Flitz76 schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 23:28:
Volgens mij kun je het na een tijdje opnieuw proberen, waarbij de waarde ah eind vd regel het aantal minuten weergeeft dat je moet wachten (of is dat fail too recent, zou ook zomaar kunnen). Ik had hetzelfde probleem maar na een paar keer proberen, had ik wazapp toch werkend..
Het is inderdaad een andere melding zonder cijfer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flitz76
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 12-09 21:57
Gebruik je naast de N9 nog een ander toestel met whatsapp? Misschien dat daar het probleem ligt.
Lees er in elk geval wel wat over op maemo.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
Flitz76 schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 09:30:
Gebruik je naast de N9 nog een ander toestel met whatsapp? Misschien dat daar het probleem ligt.
Lees er in elk geval wel wat over op maemo.org
Ik ben net overgestapt van mijn e71 naar mijn n9.
Op mijn e71 altijd whatsapp gebruikt.
Ik heb op mijn e71 mijn whatsappaccount gedelete en nog steeds hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 10:10
Het is mij ook nooit gelukt om met de huidige Wazapp versie mij aan te melden. Alle 3 opties regelmatig geprobeerd, maar kreeg altijd success-attach of fail-too-many meldingen.
Had uiteindelijk ergens gevonden dat iemand het wel was gelukt met versie 0.1.8 aan te melden waarna vervolgens de nieuwe versie ook gewoon werkte, dit is bij mij ook gelukt, dus raad je aan t ook maar te proberen.

topic waarschijnlijk over zelfde probleem op github

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Probleem met wazzp had ik ook, Lukte mij idd na verloop van tijd wel.
Er staat voor de zoekenden nog een 16GB versie in de V&A zag ik net. Niet duur.

Ik vind wel dat het lang duurt voor er een update van Wazzap komt. Dat ging in eerste instantie vrij snel maar stokt nu toch. Zou dat te maken hebben met de wijze zoals wazzap ontwikkeld is(toch een beetje ee eigen project).

Daarnaast mis ik nog steeds de funtie autodisconnect van mn N900. Ik weet zeker dat dit veel batterij zou schelen. 3 Dagen lukt mij never nooit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Het schijnt dat Whatsapp clients als Wazzap en Yappari geblokkeerd heeft. Dat geldt dus niet voor mensen die al geregistreerd waren (bij mij doet Wazzap het ook nog prima), maar bij diegenen die (op)nieuw moeten registreren.

Ik vind het ook lang duren voordat de update komt van wazzap. Maar ach, het werkt. Basically.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
friendlyfiend schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 10:50:
Het schijnt dat Whatsapp clients als Wazzap en Yappari geblokkeerd heeft. Dat geldt dus niet voor mensen die al geregistreerd waren (bij mij doet Wazzap het ook nog prima), maar bij diegenen die (op)nieuw moeten registreren.

Ik vind het ook lang duren voordat de update komt van wazzap. Maar ach, het werkt. Basically.
Zou wel kunnen want alle bovenstaande tips halen niets uit. Wel bedankt al voor de tips.
Dan zit ik dus met de gebakken peren... hopen dat er snel een fix is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik las in een van de forums dat de nieuwe Whatsapp voor de Wazzap ontwikkelaars een hoop nieuwe lastige code bevatte. Mogelijk dat daarom een nieuwe update zolang duurt. Ik krijg ook telkens berichten dat er een nieuwe versie te downlaoden is van de Whatsapp server.

Er is intussen een DEV versie 0.2.6.90 maar daar zitten een hoop bugs nog in zoals ik het lees. Er wordt iig wel gewerkt aan een nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Bongoarnhem schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 09:52:
Ik las in een van de forums dat de nieuwe Whatsapp voor de Wazzap ontwikkelaars een hoop nieuwe lastige code bevatte. Mogelijk dat daarom een nieuwe update zolang duurt. Ik krijg ook telkens berichten dat er een nieuwe versie te downlaoden is van de Whatsapp server.

Er is intussen een DEV versie 0.2.6.90 maar daar zitten een hoop bugs nog in zoals ik het lees. Er wordt iig wel gewerkt aan een nieuwere versie.
Ik vrees een beetje dat wanneer je dus zo'n DEV-versie er op zet of een update je ook weer opnieuw moet registreren en dan zet Whatsapp je op 1 of andere blacklist. Er zijn zelfs gevallen bekend dat wanneer je de simkaart in bijv. een Iphone doet of Android dat ook dan Whatsapp je blokkeert omdat je geregistreerd hebt met een N9(00).

Ik verander er dus eerst ff niks aan. Mooi houden hoe het is. Wie geknipt wordt moet stil zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Lees anders ff het forum op maemo.org door, Ik heb de link even niet voorhanden maar die zullen we hier allen wel kennen. Er Staan wat tips in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Volgensmij is de beste tip die er op het moment is voor het registreren van Wazapp/WhatsApp "stop te proberen". In het topic staat een tip om ergens in een van de Python bestanden, waarin de client geschreven is, het versienummer aan te passen. Dit lost echter alleen het probleem op dat de WhatsApp server je de hele tijd berichten stuurt dat er een nieuwe Symbian versie is. De WhatsApp versie die tijdens de registratie wordt verstuurd staat echter ergens in een C++ bestand. Dit kun je dus niet zo even aanpassen (vereist opnieuw compilen). source

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Er is intussen door iemand anders uit de bestaande Wazapp een nieuwere versie geschreven met de nodige aanpassingen. Hierin kan er onder meer aan groupchat worden gedaan en zou de status kunnen worden aangepast. Deze versie zou ook wat soepeler draaien. Voor de mensen die interesse hebben in de instructies voor het installeren van deze versie, hier staan de stappen. Let op: bij stap 3 moet er een andere bron worden gebruikt. Die staat in het bericht eronder aangegeven.

Wat anders:
Zijn er mensen die Exchange goedwerkend hebben icm Hotmail.
Het werkte op mijn N900 perfect maar doet het op de N9 niet. Hij blijft maar synchroniseren en vervolgens krijg ik de melding dat de server niet correct is.

[ Voor 27% gewijzigd door Bongoarnhem op 31-07-2012 11:15 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Mooi. Heb de "opensource gang van zaken" bij Wazapp nooit zo mooi gevonden. Nu gaat dus een van de twee devs op eigen houtje verder na 2 maanden "radiostilte". Dat kan nooit wat goeds worden als die twee man niet eens samen goed eraan kunnen werken.

Al moet ik wel ook eerlijk bekennen dat ik na het flashen van PR1.3 op mijn toestel Wazapp niet eens meer geïnstalleerd hebt. Had de app eigenlijk sowieso nooit aan staan, daarbij dat hij heel irritant om internet bleef vragen terwijl ik internet zelf uit had gezet, en ik vond hem ook niet echt geweldig werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:51:
Er is intussen door iemand anders uit de bestaande Wazapp een nieuwere versie geschreven met de nodige aanpassingen. Hierin kan er onder meer aan groupchat worden gedaan en zou de status kunnen worden aangepast. Deze versie zou ook wat soepeler draaien. Voor de mensen die interesse hebben in de instructies voor het installeren van deze versie, hier staan de stappen. Let op: bij stap 3 moet er een andere bron worden gebruikt. Die staat in het bericht eronder aangegeven.

Wat anders:
Het werkte op mijn N900 perfect maar doet het op de N9 niet. Hij blijft maar synchroniseren en vervolgens krijg ik de melding dat de server niet correct is.
Sorry, maar hier snap ik echt niks van hoe dit voor elkaar te krijgen? Is er ook ergens een makkelijkere uitleg te lezen? Wellicht in het Nederlands?

Ik loop vooral vast bij punt:
3. N9 QTweak installed and hack H activated ( http://talk.maemo.org/showthread.php?t=80600 )
En bij:
8. open rooted Filebox (password: rootme) and move that .zip to /opt/waxmppplugin/bin/wazapp folder
Qtweak heb ik geïnstalleerd maar als ik er op tik gebeurd er helemaal niks.

Wie kan wij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Misschien wil Bongoarnhem het in het nederlands beschrijven hoe hij het gedaan heeft?

Werkt het verder een beetje? En zit je niet met het probleem wat daarboven is beschreven? (nieuwe registratie etc.?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
friendlyfiend schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 11:32:
Misschien wil Bongoarnhem het in het nederlands beschrijven hoe hij het gedaan heeft?

Werkt het verder een beetje? En zit je niet met het probleem wat daarboven is beschreven? (nieuwe registratie etc.?)
Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik zal het later deze week zelf eens proberen.

[ Voor 26% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-08-2012 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bongoarnhem schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 15:13:
[...]

Ik heb het zelf nog niet geprobeerd. Ik zal het later deze week zelf eens proberen.
Dan hoor ik graag of het jou wel lukt en/of jij ook tegen problemen aanloopt :-)

Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Als ik de forums zo lees is er nu zelfs ook een .deb file voor de nieuwe versie die je kunt installeren?

Kun je die gewoon installeren zonder dat je die stappen, die Bongoarnhem ook beschrijft, eerst uitvoert?

Ik wacht nog ff af totdat de mensen die er verstand van hebben het ook geinstalleerd hebben hier. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Verwijderd schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:19:
[...]

Sorry, maar hier snap ik echt niks van hoe dit voor elkaar te krijgen? Is er ook ergens een makkelijkere uitleg te lezen? Wellicht in het Nederlands?

Ik loop vooral vast bij punt:
[...]

En bij:
[...]

Qtweak heb ik geïnstalleerd maar als ik er op tik gebeurd er helemaal niks.

Wie kan wij helpen?
Je moet de developer mode op je N9 aan zetten, daarna krijg een melding of je dit echt wilt, tik op ja.
Nu moet je wel internetverbinding hebben want er wordt een file van 2.2mb gedownload. Daarna gaat je N9 rebooten.
Nu heb je helemaal onderin je homscreen 2 extra icons Terminal en SDK connection, als je dit niet hebt staat je developer modus uit.
Nu kun je N9QTweak wel opstartten, als dit niet lukt moet je het opnieuw installeren, met developermodus aan. Dan werkt het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik kwam in het Maemo forum de nieuwe Wazapp versie tegen in een .Deb file. Ik heb deze nog niet geprobeerd maar voor de liefhebbers.

[ Voor 22% gewijzigd door Bongoarnhem op 02-08-2012 16:09 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bongoarnhem schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 16:07:
Ik kwam in het Maemo forum de nieuwe Wazapp versie tegen in een .Deb file. Ik heb deze nog niet geprobeerd maar voor de liefhebbers.
Hey een vraagje, ik heb die client folder gezipped en dit gekopieerd naar me N9, ik zie deze zip file nergens, kan het ook niet vinden met de zoek functie.
Kun je me misschien vertellen wat ik fout doe. File heet client.zip en ook client.rar geprobeerd maar zonder resultaat :( Ik zie wel andere files met de Filebox app.

Heb het al werkend, ik moest eerst disconnecten van me pc voordat ik Client.zip kon zien :)

[ Voor 9% gewijzigd door Jay47 op 03-08-2012 10:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Deze nieuwe Wazapp werkt goed, nieuwe features allen kan je het toontje voor inkomende berichten niet aanpassen of uitzetten. Maar voor de rest kan eindelijk foto's en vids ontvangen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
In het forum staat een nieuwere versie, daarin zijn wat bugs verholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benji87
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 04-09 10:10
Thx, maar link werkt niet meer,
http://talk.maemo.org/sho...?p=1246332&postcount=2115
http://talk.maemo.org/sho...?p=1246950&postcount=2158
http://dl.dropbox.com/u/1...GO/wazapp-010812-1310.deb
is t op dit moment, binnenkort maar is proberen, klinkt goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Voor degene die de laatste Wazapp update installeren over de oorspronkelijke van wazapp.im: delete met filebox wel je bestaande conversaties, anders start de nieuwe versie niet op.

Edit: te vinden met filebox, verborgen bestanden weergeven aanzetten, en dan in de map .wazapp het .db bestand verwijderen.

[ Voor 26% gewijzigd door johan12 op 04-08-2012 14:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb de andere Wazapp versie gedownload en geïnstalleerd. Dankzij het .deb bestandje stelt het niet zo veel meer voor. Het kost je wel al je conversaties.

Download eerst dit bestandje vanaf je telefoon. Deze installeer je gewoon.
Download vervolgens gewoon uit de ovi-store Filebox.
Start Filebox op en vink onder instellingen verborgen bestanden weergeven aan. Sluit filebox af en start opnieuw op. Nu zul je zien dat je veel meer bestanden te zien krijgt.
In de map home klik je op de map users en daaropvolgend op de map .Wazapp.
In de map .Wazapp staat bovenaan een .DB bestandje. Er staan wat letters voor de punt. Dit bestandje dient verwijderd te worden(LET WEL DIT KOST JE JE CONVERSATIES EN EN CONTACTEN DIE JE AL GESYNCT HEBT).

Als je dit hebt gedaan zou je Wazapp moeten werken. Je dient wel opnieuw je contacten te synchroniseren en dit is nog aardig buggy. Zodra je daar doorheen bent werkt de nieuwe Wazapp als een zonnetje :p

Ik vind de nieuwe versie fijner maar die is net zo brak als de versie van Tagal. Dus mocht je waarde hechten aan je huidige conversaties en contacten die al gesynchoniseerd zijn dan zou je nog even kunnen wachten.

Ik heb tussen het verwijderen en Wazapp opstarten de telefoon wel opnieuw opgestart, om dit nooit kwaad kan.

[ Voor 11% gewijzigd door Bongoarnhem op 05-08-2012 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertMe
Let met CepiPerez versie op dat het erop lijkt dat die je batterij enorm snel leeg trekt. Dat is op TMO intussen in verschillende posts aangegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
RobertMe schreef op zondag 05 augustus 2012 @ 22:56:
Let met CepiPerez versie op dat het erop lijkt dat die je batterij enorm snel leeg trekt. Dat is op TMO intussen in verschillende posts aangegeven.
Hmmm ik heb dat dus helemaal niet met Cepi's versie, heb je wel de laaste versie .deb file geinstalleerd?
Die heeflt namelijk bugfixes! zo heet het >>>wazapp-010812-1310.deb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Jay47 schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:13:
[...]

Hmmm ik heb dat dus helemaal niet met Cepi's versie, heb je wel de laaste versie .deb file geinstalleerd?
Die heeflt namelijk bugfixes! zo heet het >>>wazapp-010812-1310.deb
Jullie hebben het nu werkend. Wanneer jullie die .deb file installeren en het bestandje verwijderd hebben, moet je Wazzap dan ook opnieuw registreren? Of was dat in jullie geval niet nodig?

Zo ja, hebben jullie dat dan zo gedaan als op Talk geschreven is? Met een andere telefoon?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
friendlyfiend schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 10:39:
[...]

Jullie hebben het nu werkend. Wanneer jullie die .deb file installeren en het bestandje verwijderd hebben, moet je Wazzap dan ook opnieuw registreren? Of was dat in jullie geval niet nodig?

Zo ja, hebben jullie dat dan zo gedaan als op Talk geschreven is? Met een andere telefoon?
Als je wazzap eenmaal aangemeld is hoef je dat niet meer te doen, die .deb moet je verwijderen. Je bent wel dan al je chats kwijt, maarja de nieuwe versie heeft nieuwe features dus dat heb ik maar voor lief genomen.
En het werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb vanaf gisteravond Wazapp geïnstalleerd. Vanochtend om 0900 ging mijn gsm van de lader af.
Ik heb nu nog 67%, "battery usage" geeft wel aan dat Wazapp 44% van van al het verbruik voor zijn rekening heeft genomen. Dat is wel het hoogste percentage. Ik kijk het tot een uur of 6 aan en kijk hoe die zich verhoud. Mijn batterij is nu nog maar 71%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Ik moet zeggen dat het gebruik van de nieuwe versie van Wazapp wel stukken beter is. Minder laggy, typt beter, groepschat etc. Tis bijna volwaardig, al ben ik niet zo veeleisend.

Ik heb nog geen duidelijk beeld van wat het nu gebruikt. Ik heb sinds vanmorgen wel een battery drain, maar dat komt doordat ik Meescan per ongeluk 4 uur had draaien. Dat slokte flink wat batterij.

Ik heb na de nieuwe versie te hebben geïnstalleerd wel de telefoon even opnieuw opgestart. Dat stond als tip op het maemo forum.

Ik ga morgen even meten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ik heb mijn N9 gister avond opgeladen, rond 8 uur en 9 uur eraf gehaald.
Ik heb nu op dit moment 75% batterij over en wazapp heeft al die tijd gedraaid ik sluit het nooit af.
Dus ik weet niet waar het aan ligt maar ik heb geen last van drainage.
Misschien is iets fout gegaan tijdens het installeren? Heb je wel gereboot na de installatie?
Ik weet niet waar het aan zou kunnen liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Bongoarnhem schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 13:17:
Ik heb vanaf gisteravond Wazapp geïnstalleerd. Vanochtend om 0900 ging mijn gsm van de lader af.
Ik heb nu nog 67%, "battery usage" geeft wel aan dat Wazapp 44% van van al het verbruik voor zijn rekening heeft genomen. Dat is wel het hoogste percentage. Ik kijk het tot een uur of 6 aan en kijk hoe die zich verhoud. Mijn batterij is nu nog maar 71%.
Update: Ik heb nu 12 uur later nog 40% accu over. Ik heb de gsm niet veel gebruikt. Battery usage geeft wel de melding dat er drain is ontdekt. Het verbruik is volgens de app als volgt:
Normaal 10mA
Nu 119mA
Wazapp heeft hierbij 74% gebruikt, teveel als je het mij vraagt, gelukkig is Wazapp uit te zetten.

Las verder dat Tagal, diegene die de eerste versie heeft geschreven deze helemaal aan het herschrijven is. Kennelijk zaten er teveel bugs in oid.

[ Voor 12% gewijzigd door Bongoarnhem op 06-08-2012 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bongoarnhem schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:26:
[...]

Update: Ik heb nu 12 uur later nog 40% accu over. Ik heb de gsm niet veel gebruikt. Battery usage geeft wel de melding dat er drain is ontdekt. Het verbruik is volgens de app als volgt:
Normaal 10mA
Nu 119mA
Wazapp heeft hierbij 74% gebruikt, teveel als je het mij vraagt, gelukkig is Wazapp uit te zetten.

Las verder dat Tagal, diegene die de eerste versie heeft geschreven deze helemaal aan het herschrijven is. Kennelijk zaten er teveel bugs in oid.
Wel vreemd ik heb me wazapp altijd op de achtergrond draaien, net gekeken gister heeft wazapp de hele dag maar 15% batterij gebruikt. dan heb ik het over 20 uurtjes is wel te doen vindt ik. Maar die 74% is idd erg veel dat is niet goed er zit dan toch ergens iets niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Gisteren tot 18:00 uur opgeladen. Vanmorgen om 09.00 uur Wazapp weer opgestart. Tot nu toe constant aangehad. Gebeld, Word Tiles aan, en emails gecheckt. Ik zit nu op 25% batterij. 19mA average. Wazapp heeft over 7 uurtjes gezien 5% van de batterij opgeslurpt.

Ben nu 22 uur verder na laatste recharge. Ik kan dus ook niet echt spreken van een drain.

Op het forum zijn idd berichten dat bij meerdere testers een drain is ontstaan na het installeren van de laatste dev. versie.

Ik kan trouwens nog geen foto's ontvangen. Ik zie wel wat binnenkomen, maar als ik dan op download klik blijft ie op 'initializing' staan. Is dit bij jullie ook zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
friendlyfiend schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 16:13:
Gisteren tot 18:00 uur opgeladen. Vanmorgen om 09.00 uur Wazapp weer opgestart. Tot nu toe constant aangehad. Gebeld, Word Tiles aan, en emails gecheckt. Ik zit nu op 25% batterij. 19mA average. Wazapp heeft over 7 uurtjes gezien 5% van de batterij opgeslurpt.

Ben nu 22 uur verder na laatste recharge. Ik kan dus ook niet echt spreken van een drain.

Op het forum zijn idd berichten dat bij meerdere testers een drain is ontstaan na het installeren van de laatste dev. versie.

Ik kan trouwens nog geen foto's ontvangen. Ik zie wel wat binnenkomen, maar als ik dan op download klik blijft ie op 'initializing' staan. Is dit bij jullie ook zo?
Ja ik heb dat foto issue ook, en wat ik nu ook heb geluid van inkomende berichten werkt niet meer.
Daar ben ik zelf wel blij mee, want die kon je niet aan of uit zetten of aanpassen, en opeens vandaag geen geluid meer.
Ben wel blij want ik heb nooit geluid bij berichten aan staan haha :*)
Misschien kon ik dit zelf ook wel in de configfile disablen, maarja het was me voor op een of andere manier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Vandaag heb ik het drain issue niet. Maar vandaag heb ik uitsluitend tekst ontvangen. Gister had ik 2 foto's ontvangen. Mogelijk dat het daar iets mee te maken heeft.
Dat initializing had ik ook, even de app sluiten in het menu en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Bongoarnhem schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 22:02:
Vandaag heb ik het drain issue niet. Maar vandaag heb ik uitsluitend tekst ontvangen. Gister had ik 2 foto's ontvangen. Mogelijk dat het daar iets mee te maken heeft.
Dat initializing had ik ook, even de app sluiten in het menu en opnieuw opstarten.
Ik heb gister getest ik kan gewoon bestanden ontvangen, ik heb normaal altijd 2G aanstaan en 3G alleen als ik wil internetten, En natuurlijk is 2G trager met ontvangen van bestanden, darom d8 ik dat ik niks kon ontvangen.
Maar het ontvangen werkt gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik heb het drain issue verder niet meer gehad. Het was een incident.

Ik ben trouwens benieuwd wat de nieuwe eisen van Twitter gaan doen met de feed pagina van onze N9?
Ze halen de teugels weer flink aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Bongoarnhem schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 10:51:

Wat anders:
Zie hier voor de oplossing die voor mij werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Gebruikt iedereen hier trouwens de standaard agenda? Ik vind hem zo onoverzichtelijk.
Ik heb de organiser feed gedownload om de agenda wat overzichtelijker te maken. Maar als ik bv in de agenda kijk vind ik dat ding zo onoverzichtelijk.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.

[ Voor 0% gewijzigd door Bongoarnhem op 22-08-2012 18:07 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Bongoarnhem schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 18:06:
Gebruikt iedereen hier trouwens de standaard agenda? Ik vind hem zo onoverzichtelijk.

Ben benieuwd hoe jullie dat doen.
Die gebruik ik gewoon. Maar zo veel afspraken heb ik er toch niet in staan. Voor invoeren van items gebruik ik liever gewoon Lightning als ik toch achter desktop zit. Met syncml wordt de boel om de paar uur gesynchroniseerd. Ik ben er tevreden mee. Organiser feed is idd wel een must-have feature.

Ik heb geen alternatieven gezien. Technisch zou dat wel kunnen, de agenda gebruikt gewoon onderliggend (Meego)-systeem voor storage.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Ik zit met het probleem dat ik niet weet hoe ik mijn hoofdmailbox kan wijzigen. IK Heb er drie en hij pakt precies de verkeerde. Iemand hiervoor de oplossing?

Zo simpel:
Menu>instellingen>applicaties>e-mail>standaardmailbox.

[ Voor 18% gewijzigd door Bongoarnhem op 31-08-2012 15:40 . Reden: Oplossing toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Er is een nieuwe Wazapp versie uit, deze is veel beter. Media files kun je nu ontvangen en versturen. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 12-09 18:17
Jay47 schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 16:40:
Er is een nieuwe Wazapp versie uit, deze is veel beter. Media files kun je nu ontvangen en versturen. _/-\o_
met die versie ligt je connectie er op dit moment wel uit. Ik ben benieuwd voor degene met de oude versie of die nog wel verbinding hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
lutj schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 07:35:
[...]

met die versie ligt je connectie er op dit moment wel uit. Ik ben benieuwd voor degene met de oude versie of die nog wel verbinding hebben...
Gisteren werkte het nog, vandaag Wazapp afgesloten en opnieuw opgestart geen connectie :(

[ Voor 13% gewijzigd door Jay47 op 29-08-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan12
Ja er is een groot probleem met Wazapp, ik hou het forum op maemo in de gaten. Heel veel mensen hebben hetzelfde probleem: hij blijft op connecting staan. Ik heb het probleem met de laatste 3 versies. Laatste versie is op dit moment 28082012-1355. Het is dus even wachten tot dit gefixt wordt, tot dan even geen wazapp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Ik denk dat Whatsapp dit geblocked heeft, want de oudere versies werken ook niet meer. Er is een nieuwe Whatsapp versie uit voor Symbian, het heeft daarmee te maken denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
johan12 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 10:55:
Ja er is een groot probleem met Wazapp, ik hou het forum op maemo in de gaten. Heel veel mensen hebben hetzelfde probleem: hij blijft op connecting staan. Ik heb het probleem met de laatste 3 versies. Laatste versie is op dit moment 28082012-1355. Het is dus even wachten tot dit gefixt wordt, tot dan even geen wazapp.
Ik lees inderdaad ook veel op het forum van maemo. Daar lees ik dat Viber een app gaat uitbrengen voor de N9. Dat zou ook een mooie oplossing zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Het is opgelost in de nieuwste versie. Die is hier te downloaden als deb.

De laatste versies van Whatsapp zouden wat meer encryptie aan boord hebben zoals ik het lees.
Daar zit het probleem in.

[ Voor 60% gewijzigd door Bongoarnhem op 29-08-2012 21:56 ]

• Jay47
Na de laatste .deb release waren er ook issues. Dat kwam door whatsapp zelf, er waren sever problemen. Veel clients zijn connected maar kunnen niks versturen of ontvangen. Als je deze issue hebt dan moet je je contacten syncen, na een paar sec krijg je de melding Wazapp reageert niet Wazapp sluiten ja of nee, click op nee na een paar sec is het klaar mer syncen start Wazapp opnieuw op en voila het werkt weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Die laatste Wazapp versie werkt verdomd goed moet ik zeggen en als ik lees wat er nog aankomt kan ik bijna niet wachten. Daar kan de originele versie jaloers op zijn!

[ Voor 16% gewijzigd door Bongoarnhem op 01-09-2012 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay47
Idd die laatste versie van Wazapp werkt perfect, en kan meer dan de normale whatsapp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
tarlitz schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 21:34:
Ik had net een rare bug dat mijn smsen/berichten niet meer te zien waren. Alles was blank. Heel vreemd, maar na rebooten kon ik alles weer zien :/
Ik heb dit probleem nu ook al een paar keer gehad. Het staat los van de Wazapp installatie want ik had het daarvoor ook al. Zijn er meer mensen die dit wel eens hebben of die weten wat de oplossing hiervoor is?

Een reboot helpt maar ik zoek liever een vaste oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
Ik heb de messaging-app ook wel eens over de zeik gekregen in PR1.2. Oplossing was simpel: het proces messaging-ui afschieten vanaf de terminal, problem solved.

[ Voor 3% gewijzigd door Fuzzillogic op 03-09-2012 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sepulep
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 29-07-2024
heeft iemand een goede tip waar je de N9 voor een redelijke prijs kunt kopen? Ik zie 'm bij enkele webshops (gsm2buy, elektrosky) voor +/-360 (16GB), maar die boezemen niet echt vertrouwen in..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
sepulep schreef op maandag 03 september 2012 @ 21:51:
heeft iemand een goede tip waar je de N9 voor een redelijke prijs kunt kopen? Ik zie 'm bij enkele webshops (gsm2buy, elektrosky) voor +/-360 (16GB), maar die boezemen niet echt vertrouwen in..
Marktplaats, E-bay of Tweakers? Heb die van mij ook voor een prikkie op de kop getikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Bongoarnhem schreef op maandag 03 september 2012 @ 23:24:
[...]

Marktplaats, E-bay of Tweakers? Heb die van mij ook voor een prikkie op de kop getikt.
tweedehands.be gezien die in belgie wel verkocht wordt zie je daar meer aanbiedingen. Ik heb die van mij ook voor een prikkie net als noline:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
lutj schreef op dinsdag 04 september 2012 @ 07:44:
[...]

tweedehands.be gezien die in belgie wel verkocht wordt zie je daar meer aanbiedingen. Ik heb die van mij ook voor een prikkie net als noline:)
Er staan daar al 64gb modellen met garantie op voor 300,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friendlyfiend
Ik heb het idee dat er een kat-en-muis-spelletje gaande is tussen de ontwikkelaars van Whatsapp en die van Wazzap. Vraag me af hoe lang het nog duurt. Volgens het forum hebben de ontwikkelaars van Whatsapp 'Wazzap' op de korrel en daardoor is het nu weer niet mogelijk te 'connecten'. Kan me voorstellen dat de mensen achter Wazzap straks zoiets hebben van "bekijk het maar".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuzzillogic
friendlyfiend schreef op zondag 09 september 2012 @ 10:52:
Ik heb het idee dat er een kat-en-muis-spelletje gaande is tussen de ontwikkelaars van Whatsapp en die van Wazzap. Vraag me af hoe lang het nog duurt. Volgens het forum hebben de ontwikkelaars van Whatsapp 'Wazzap' op de korrel en daardoor is het nu weer niet mogelijk te 'connecten'. Kan me voorstellen dat de mensen achter Wazzap straks zoiets hebben van "bekijk het maar".
Of je draait het om en jij zegt "bekijk het maar" tegen whatsapp. Dit is een typisch voorbeeld wat er gebeurt met gesloten, proprietaire systemen.

Nou werkt Nokia ook niet bepaald mee door voor XMPP geen account-optie te maken, maar het kan wel. Je kunt dan zelf je dienst kiezen - w.o. google talk, als je toch al geen besef van privacy meer hebt. Als de door jou gekozen dienst stunts gaan uithalen waardoor het niet meer werkt, dan neem je een andere. Daarbij kun je gewoon blijven klessebessen met je vriendjes en vriendinnetjes omdat het een interoperabel systeem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
Zijn er hier mensen die Nemo hebben geïnstalleerd?
IK ga het maar eens o de N900 proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Bongoarnhem schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 17:55:
Zijn er hier mensen die Nemo hebben geïnstalleerd?
IK ga het maar eens o de N900 proberen.
Nee nog niet geprobeerd. Ik lees wel veel het topic op TM. Als ik m;n n900 nog had, had ik het zeker uitgeprobeerd. Ben benieuwd wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutj
Ik heb zelf geen mobiel internet op mn telefoon en krijg echt continu de vraag om een internet verbinding te maken. Via de instellingen kan je wel vanalles uitzetten maar zelfs al heb ik alles afgesloten, dan nog begint het apparaat over de internetverbinding. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Het lukt me namelijk ook niet om de 3G verbinding te verwijderen. Als dat zou kunnen is het misschien ook al opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bongoarnhem
lutj schreef op maandag 17 september 2012 @ 08:59:
Ik heb zelf geen mobiel internet op mn telefoon en krijg echt continu de vraag om een internet verbinding te maken. Via de instellingen kan je wel vanalles uitzetten maar zelfs al heb ik alles afgesloten, dan nog begint het apparaat over de internetverbinding. Iemand die hier een oplossing voor heeft? Het lukt me namelijk ook niet om de 3G verbinding te verwijderen. Als dat zou kunnen is het misschien ook al opgelost.
Je moet bij "internet verbinding" onder instellingen de achtergrondverbinding uitschakelen.
Zet daar ook de internetverbinding uit en dan zou het goed moeten werken.
Pagina: 1 ... 11 ... 15 Laatste