Anoniem: 236827 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:31:
Ik zit ook te twijfelen. In vanilla heb ik met m'n Priest als healer geraid. In TBC bijna niet geraid, maar hetgeen dat ik deed, was op m'n Mage. Nu in WotLK is m'n Mage mijn main char.
Ondertussen heb ik 7 level 80's en mijn Shaman is level 78, dus die gaat de 80 ook nog wel halen; al speel ik zeer weinig de laatste tijd.
Ik heb me nog niet verdiept in de veranderingen, maar de tussenstand is tot nu toe:
Priest - Grijs gespeeld en dat voelt nog steeds zo.
Warrior - Altijd handig om als tank ernaast te hebben, maar niet als mainchar omdat Warrior DPS me niet ligt.
Mage - Al lange tijd m'n main char, maar misschien wordt het tijd voor afwisseling. Fire is altijd mijn spec geweest.
Druid - Het speelde lekker, maar het vele Rejuv en WG in raids werd saai en DPS mode bevalt me niet echt.
Paladin - Prot wordt het sowieso niet, vind Warrior leuker tanken. Retri is leuk voor tussendoor, maar niet als main char. Healing ga ik een kans geven in Cata.
Warlock - 3 Totaal verschillende DPS modes lijkt me wel wat. Affliction leek me altijd geweldig, maar ik mis nu de motivatie om deze char compleet te gearen zodat de DPS een beetje leuk wordt. Deze zie ik wel als concurrentie voor m'n Mage.
Shaman - Nog geen 80, maar Elemental en Resto bevallen me wel tot nu toe. Who knows..
DK - Dit was mijn eerste 80 en een overpowered AoE tank in Naxx10 als Unholy. Daarna heeft ie in de ijskast gestaan, maar nu wil ik 'm weer eens proberen als Frost en/of Unholy.
Rogue en Hunter heb ik (nog) niet op 80. Respectievelijk 50 en 36.
Dit zijn allemaal WotLK ervaringen. Zodra Cata dichterbij komt, ga ik me meer inlezen en dan een beslissing nemen welke char als eerste naar de 85 gaat.
toon volledige bericht
Ik zit met hetzelfde 'probleem' heb nu wel alle classes op 80 (3 weken geleden mijn hunter naar 80 gewerkt 4 dagen 2 uur) het probleem is dat het allemaal wel 'leuk' is maar je gewoon niet de tijd vindt om 'alles' te doen, ik zou best op elke toon willen raiden maar daar heb je gewoon een week werk aan. Mooiste zou zijn om een guild te vinden met 10+ andere spelers die ook 10 lvl 80's hebben zodat je elke keer afwisseling hebt.
- Priest, Shadow heb ik eigenlijk sinds closed/open beta gespeeld en later toen WoW live ging, het meeste meegemaakt, m'n eerste ZG/AQ20-40/MC/BWL/Naxx40 raid etc, helaas in TBC was ik het zat omdat ik uiteindelijk als healer te werk ging en dus geen dps gear meer had wat het questen erg lastig maakte.
Nu speel ik deze dagelijks zowel shadow/disc het blijft een leuke class zeker met goede gear.
- Shaman, Elemental is leuk als je er mee om weet te gaan maar je moet echt flinke gear upgrades krijgen om mee te kunnen komen met andere classes. Resto is wel 'OK' nooit echt ICC gehealed meestal beetje offhealing.
- Druid, Balance is erg leuk vooral vanwege de grote nummers, Starfire 29K crits is leuk om te zien, Wrath voor 15-18k crits is geinig, en dan heb je nog Starfall/Typhoon en Hurricane

. Resto gebruik ik meer voor snelle queues naar random HC's.
- Paladin, Ret viel me in het begin een beetje tegen maar zodra je 2 T10 hebt is het kickass knallen nu nog ff doorwerken naar 4 T10 voor 10% dmg increase. Prot is wel ok en gebruik ik ook voor snelle random HC queues en moet hier nog een beetje aan wennen.
- Warrior, Fury was leuk toen Ulduar er net was, heb nog 2 axes uit PoS HC gegrind en daarna eigenlijk alleen maar random hc's gedaan voor de frosties, 1 keer icc10 ingeweest maar kreeg er gewoon geen leuke nummers uit. Prot gebruik ik voor snelle random HC queues.
- DK Unholy, deze speel ik eigenlijk het meest en vindt ik eigenlijk het leukst, dit komt misschien omdat ik die Shadow's Edge te pakken heb na een hoop grinden/questen en random hc's voor de frosties en deze ook het best gegeared is van mijn chars. Om snelle queues te krijgen gebruik ik deze ook als tank met Blood spec en soms tank ik in ICC10 met deze maar dat is sporadisch.
- Rogue, Muti speel ik eigenlijk helemaal niet meer, erg saai en netzoals warrior een vak apart om daar een beetje leuke dps uit te persen, heb Combat als offspec maar verveelt ook, is nu eigenlijk afentoe in gebruik voor de frosties en JC/Mining.
- Hunter, Survival was leuker dan verwacht, heb wel flink wat grindwerk gehad aan de gear/wapens, eigenlijk door puur geluk een goede PoS HC groep waar bow dropte en door wilde naar HoR HC en daar nog eens de Polearm kreeg, later een VoA25 run waar ik als enige Hunter was en 264gloves en 245legs kon meepikken. 1 keer naar ICC10 geweest voor een reprun maar nog geen 1 keer echt ICC gedaan helaas.
Voorderest ben ik eigenlijk 'klaar' met mage omdat dit gewoon te saai is Arcane = zzzzzzz, voor Fire is mijn gear niet goed genoeg, met Warlock ben ik pas begonnen was leuk met levelen, nu ik hem op 80 heb speel ik deze weinig tot niet misschien als ik een keertje meer tijd heb om me in specs/rotaties te verdiepen speel nu als Destro en heb Demo als offspec.
Wat de keuze gaat worden voor Cata (als ik dan nog speel) weet ik nog niet, elke class heeft wel z'n vernieuwende dingen, wat ik me afvraag is wat er met de gear gaat gebeuren die je nu hebt, word deze aangepast aan de 'Cata standaarden' ook de talent trees zijn 'saai' voor elke spec is er eigenlijk maar 1 logische keuze voorzover ik nu heb kunnen zien. Toen ik sommige gear zag voor tailoring had ik echt zoiets van 'wtf?' 512intellect/401stamina wat crit/haste op een headpiece...
Het idee voor Cata was om met een clubje vrienden een 10man guild te starten en dat we allemaal een class/spec nemen dat we gelijk kunnen 'raiden' op 85, dus 2-3 healers, 2 tanks en 5 dps. Uiteindelijk als Cata bevalt zullen al mijn chars wel 85 worden, ben alleen benieuwd hoeveel tijd er in gaat zitten om van 80 naar 85 te komen, heb 'geruchten' gehoord dat het ongeveer netzolang duurt als van 1 naar 80.
[
Voor 8% gewijzigd door
prutser001 op 30-08-2010 10:38
]
Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"