Het Grote World Of Warcraft Topic - Deel 225 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 47.994 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hajame
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 02-05 11:12
Anoniem: 233450 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:00:
.

Nog meer mensen die nu al twijfelen over hun te spelen Cata char?
ik ben ook aan het twijfelen, heb me alleen nog niet zozeer verdiept in de changes van mijn chars, heb een hunter(80), dk(80) en druid (bijna 80) voor mn hunter, die focus dat lijkt me echt niks, mn dk weet ik niet wat voor veranderingen gaan komen, en voor druid vindt ik het zeer jammer dat tree verdwijnt (30 sec buff).

ik denk wel dat ik verder ga met mijn druid. maar dat weet ik nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-05 09:53

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Nou dit weekend was bere saai, aantal fail pugs naar icc10/25 waarvan er 3 nooit gestart werden omdat er spelers bij waren die items wilde 'reserveren'...
Ging er eindelijk een pug wel door komen we aan bij lootship en het tank shield dropped, paladin tank rolled 2 en ineens rolled de paladin healer 93.... aangezien hij kwam als healer uiteraard geen kans en daar waren 8 mensen het mee eens. Healer over de zeik, de tank wilde het shield nog bijna geven ook omdat de healer anders zou quitten. Heb toen maar ff zijn GM gepmed en nog geen 5 seconden later stond de healer netjes op z'n plek te healen.

De healer begon wel te protesteren en ging met z'n 'tankset' pronken.. als je 42k hp hebt in icc10 met 30% buff dan stelt je tank set ook niet veel voor, als ik als DK alleen al overswitch naar mijn tankset zit ik al op 55k(58k in frost pres) en dan heb ik niet eens een boeiende set. We zijn toen ook maar gestopt omdat er 2 ranged gemiddeld 5-5.5k dps deden op bosses. Na Saurfang zat ik op 26.4% dmg done overall, moet wel zeggen dat Unholy/Frost leuker speelt dan Unholy/Blood.

Nog geprobeerd mijn hunter ICC in te krijgen maar na 3 pogingen had ik het wel weer gezien, nog geprobeerd PoS HC te doen voor ring, maar helaas na 3 weken bijna elke dag een poging gedaan.
Nu wacht ik wel tot ik in ICC10/25 terecht kom dan pak ik daar de rep ring wel.

Heb nog wel een ICC10 pug kunnen doen op mijn Druid, dit was echter een drama de tanks wat minder gegeared maar we hadden goede healers, konden gewoon geen aggro houden op bosses vooral Marrowgar en Saurfang waren dramatisch (29k Starfire ftw :P) wel eindelijk een keertje 10k dps op boss doorbroken op m'n druid wat toch wel voldoening geeft.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827

Ik zit ook te twijfelen. In vanilla heb ik met m'n Priest als healer geraid. In TBC bijna niet geraid, maar hetgeen dat ik deed, was op m'n Mage. Nu in WotLK is m'n Mage mijn main char.
Ondertussen heb ik 7 level 80's en mijn Shaman is level 78, dus die gaat de 80 ook nog wel halen; al speel ik zeer weinig de laatste tijd.

Ik heb me nog niet verdiept in de veranderingen, maar de tussenstand is tot nu toe:
Priest - Grijs gespeeld en dat voelt nog steeds zo.
Warrior - Altijd handig om als tank ernaast te hebben, maar niet als mainchar omdat Warrior DPS me niet ligt.
Mage - Al lange tijd m'n main char, maar misschien wordt het tijd voor afwisseling. Fire is altijd mijn spec geweest.
Druid - Het speelde lekker, maar het vele Rejuv en WG in raids werd saai en DPS mode bevalt me niet echt.
Paladin - Prot wordt het sowieso niet, vind Warrior leuker tanken. Retri is leuk voor tussendoor, maar niet als main char. Healing ga ik een kans geven in Cata.
Warlock - 3 Totaal verschillende DPS modes lijkt me wel wat. Affliction leek me altijd geweldig, maar ik mis nu de motivatie om deze char compleet te gearen zodat de DPS een beetje leuk wordt. Deze zie ik wel als concurrentie voor m'n Mage.
Shaman - Nog geen 80, maar Elemental en Resto bevallen me wel tot nu toe. Who knows..
DK - Dit was mijn eerste 80 en een overpowered AoE tank in Naxx10 als Unholy. Daarna heeft ie in de ijskast gestaan, maar nu wil ik 'm weer eens proberen als Frost en/of Unholy.

Rogue en Hunter heb ik (nog) niet op 80. Respectievelijk 50 en 36.

Dit zijn allemaal WotLK ervaringen. Zodra Cata dichterbij komt, ga ik me meer inlezen en dan een beslissing nemen welke char als eerste naar de 85 gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:28
Ik heb van het weekend even de kans gehad om Cata te spelen, meteen even wat premades getest hoe ze veranderen. Buiten irritante bugs (geen combat damage, missende pet-controls, vage gear voor premades, paladin die geen 'holy power' kan benutten), twijfel ik zo'n beetje over elke class.

Hunter klonk erg leuk, maar bevalt me totaal niet. Enige leuke aspect is BM spec welke toch wel flink wat extra dps aan je pet geeft, al blijft hij belachelijk squishy ondanks mend pet behoorlijk wat kan healen. Het verplicht wisselen van attacks (steady, aimed, arcane, chimera, sting, venom's) omdat je nu met focus zit vind ik helemaal niet werken, dan maar gewoon cooldowns en goed opletten. (buiten dat volley dus weg is).

Shaman heeft een nieuwe skill erbij voor Enh spec, laat deze een shared cooldown hebben met stormstrike. Per saldo schiet je daar ook niets mee op, ook je totems die nu via een talent 10% van jou HP als extra HP krijgen is grappig, al heb ik die nieuwe stackende debuff van searing totem nog niet goed getest. Verder is shamanish veranderd, enkel met puur geluk (5% proc dacht ik) hou je mana over anders is het gewoon op.

Warrior is wat 'leuker' geworden, Cleave en HS zijn beide instant's geworden, helaas met wel shared cooldown. Ook de mastery van Arms (meer effect uit enrage abilities) vind ik wat apart, mischien dat dit uiteindelijk best wel werkt. Prot is even oefenen maar heeft leuke abilities en talents. Zeker de rend->thunderclap (plus elke TC geeft 10% bonus op shockwave) en die nieuwe skill welke enkel onder enraged werkt, denk dat warrior best leuk blijft. Toch blijft de DPS kant mij erg twijfelachtig, of toch maar eens fury nog een keer proberen.

Paladin. Ok, deze wil ik nog een keer testen, omdat holy power dus niet werkte. 1 ding zeker, Seal of Command voor prots lijkt over, zover ik punten heb kunnen tellen, die zit te diep in retri nu dat prots hem niet meer kunnen halen. Retri blijft interessant, al moet ik het holy power systeem nog wat verder testen. Van de classes, heeft deze nog de meeste hoop op welke char ik verder zou spelen.

Nu heb ik nog wat classes te gaan, Warlock en Priest in iedergeval, Druid en rogue hebben mij nooit zo getrokken, dus die laat ik wel gaan. (swipe heeft cooldown gekregen, waar haal druid zijn aoe tanking nu vandaan?)

Per saldo, Cata voelt als een 'wijziging', in sommige gevallen een iets andere kijk op een class, maar in de meeste gevallen een limitering van de creativiteit van een class. Ik zat al erg in twijfel uberhaubt Cata te halen wanneer die uitkomt, maar zoals de classes er nu voor staan weet ik het wel zeker, ik sla Cata over. De variatie binnen talents is compleet weggevaagt door het 'verplichte 31 punten' systeem, op 85 hou je dus maar 10 punten over voor een andere tree, wat betekend niet verder dan T2 te komen. Demo/affli of MM/BM specs bestaan niet meer, vrije creaties van eigelijk best goed werkende specs. Nee, nu gewoon basic 31/10 specs bedenken en aan het eind loopt iedereen met wederom dezelfde specs rond.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 30-08-2010 09:54 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-06-2024
Weekend verslagje,

Dit weekend niet heel veel bijzonders gedaan. Heb voornamelijk voetbal gekeken en Mafia 2 gespeeld. Overigens is Mafia 2 echt een goede game, geen onzin over de eindeloze vrijheid die je in GTA hebt. Het is gewoon een goed verhaal met een mooi omgeving.

Gisteren (zondag) maar even ICC25 gepugged. Heb nog nooit zo'n drama meegemaakt. Aller eerst ging ik met mijn paladin (als ret) mee. Hierzo kwamen we niet verder dan 3 bosses, omdat iemand de 30% buff had uitgezet. De helft stopte direct met de groep, terwijl ik iets had van. Góh jullie puggerts zijn toch allemaal zo pro? laat het dan ook zien.
Daarna had ik er maar nog één gelopen op mijn Priest. Healen ging weer simpel en de groep liep ook lekker.
Totdat de raidleader zo handig was geweest om een gast die /roll 100-100 deed, een mark te geven. Oftewel hele groep leavde ook nadat de raidleader zijn fout niet wou herstellen.

Zelf heb ik een Paladin (Prot/Ret), Priest (Holy/Disc/Shadow) en een Hunter. Door de veranderingen aan de Hunter in cata vind ik het toch interessant om het iig een poging te geven. Maar waarschijnlijk wordt mijn Pala of Priest gewoon me main, omdat ik als tank of healer simpelweg sneller kans maak op raiding time :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
Ik heb ook een aantal level 80s en een aantal onderweg om 80 te worden. Weet nog niet precies hoe en wat ik ga spelen in cata, maar begin gewoon bij m'n warrior die tot nu toe m'n main is geweest. De grote wijzigingen in de warrior DPS moeten nog maar blijken goed te zien, tis in ieder geval minder RSI gevoelig ;)

Dan weer even terug naar de orde van de dag, vorige week kon ik melden dat m'n pala level 40 was, hij is ondertussen al level 49 en wordt steeds leuker om te spelen, ben ik toch blij dat ik een keer doorgezet heb na de lage levels. Ik heersch de PVP battlegrounds al was ik toch een beetje teleurgesteld. liep nog steeds met gear items rond van level 20-25 de tijd dat ik nog wat instances had gedaan. Heb dus maar even wat PVP vendors opgezocht in hammerfall en orgrimmar. moet nog even naar de vendors van WSG toe en dan moet ik weer redelijke gear hebben wat toch wel fijn is.

Ook gisteren nog even geraid met m'n main, zou mee gaan naar icc voor 2 bazen die nog drops voor me hadden. en wow ze vielen beide, en ik mocht ze beide ook meenemen. qua gear ben ik nu zo'n beetje klaar in icc buiten nog 4 heroic tokens die maar niet willen droppen.

[ Voor 13% gewijzigd door DrFlash op 30-08-2010 10:07 ]

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 11:36

Wootlock

Evilution

Afgelopen weekend mijn dualwield frost gespecced.
Dat speelt leuk zeg ! moet alleen nog een beetje wennen aan het prio systeem maar dat komt wel goed.

Over Cata: Rogues worden weer leuk, rapture ophouden anders krijg je niet genoeg energy terug, expose armor geeft je al je combo points terug.
kortom genoeg uitdaging :)

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xazy88
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 31-01-2018
Nouja ik heb zitten denken wat ik in cata ga spelen.. in vanilla speelde ik op mijn Troll Priest als holy spec dit was voor die tijd geweldig maar ik wou al snel een andere kant op want healen is niet echt mijn ding naast raiden, in een raid is het fantasties maar daarnaast vond ik het eigenlijk niks.. toen ben ik in TBC gaan tanken en ben ik main tank geworden van een guild genaamd Pandora Project wij waren een endgame raiding guild die in Sunwell druk bezig was.. eind tbc begin wotlk speelde ik Hunter dit vond ik echter zeer aangenaam maar warrior begint steeds meer te kriebelen... daarom om heb ik besloten nu al en later in CATA weer warrior te gaan spelen maar dit keer als fury... in de beta van cataclysm vond ik het zeer bevallen nu is kijken hoe het gaat lopen

-Nominator Gnome Male Warrior !!
-Darksorrow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Anoniem: 236827 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:31:
Ik zit ook te twijfelen. In vanilla heb ik met m'n Priest als healer geraid. In TBC bijna niet geraid, maar hetgeen dat ik deed, was op m'n Mage. Nu in WotLK is m'n Mage mijn main char.
Ondertussen heb ik 7 level 80's en mijn Shaman is level 78, dus die gaat de 80 ook nog wel halen; al speel ik zeer weinig de laatste tijd.

Ik heb me nog niet verdiept in de veranderingen, maar de tussenstand is tot nu toe:
Priest - Grijs gespeeld en dat voelt nog steeds zo.
Warrior - Altijd handig om als tank ernaast te hebben, maar niet als mainchar omdat Warrior DPS me niet ligt.
Mage - Al lange tijd m'n main char, maar misschien wordt het tijd voor afwisseling. Fire is altijd mijn spec geweest.
Druid - Het speelde lekker, maar het vele Rejuv en WG in raids werd saai en DPS mode bevalt me niet echt.
Paladin - Prot wordt het sowieso niet, vind Warrior leuker tanken. Retri is leuk voor tussendoor, maar niet als main char. Healing ga ik een kans geven in Cata.
Warlock - 3 Totaal verschillende DPS modes lijkt me wel wat. Affliction leek me altijd geweldig, maar ik mis nu de motivatie om deze char compleet te gearen zodat de DPS een beetje leuk wordt. Deze zie ik wel als concurrentie voor m'n Mage.
Shaman - Nog geen 80, maar Elemental en Resto bevallen me wel tot nu toe. Who knows..
DK - Dit was mijn eerste 80 en een overpowered AoE tank in Naxx10 als Unholy. Daarna heeft ie in de ijskast gestaan, maar nu wil ik 'm weer eens proberen als Frost en/of Unholy.

Rogue en Hunter heb ik (nog) niet op 80. Respectievelijk 50 en 36.

Dit zijn allemaal WotLK ervaringen. Zodra Cata dichterbij komt, ga ik me meer inlezen en dan een beslissing nemen welke char als eerste naar de 85 gaat.
toon volledige bericht
Ik zit met hetzelfde 'probleem' heb nu wel alle classes op 80 (3 weken geleden mijn hunter naar 80 gewerkt 4 dagen 2 uur) het probleem is dat het allemaal wel 'leuk' is maar je gewoon niet de tijd vindt om 'alles' te doen, ik zou best op elke toon willen raiden maar daar heb je gewoon een week werk aan. Mooiste zou zijn om een guild te vinden met 10+ andere spelers die ook 10 lvl 80's hebben zodat je elke keer afwisseling hebt.

- Priest, Shadow heb ik eigenlijk sinds closed/open beta gespeeld en later toen WoW live ging, het meeste meegemaakt, m'n eerste ZG/AQ20-40/MC/BWL/Naxx40 raid etc, helaas in TBC was ik het zat omdat ik uiteindelijk als healer te werk ging en dus geen dps gear meer had wat het questen erg lastig maakte.
Nu speel ik deze dagelijks zowel shadow/disc het blijft een leuke class zeker met goede gear.
- Shaman, Elemental is leuk als je er mee om weet te gaan maar je moet echt flinke gear upgrades krijgen om mee te kunnen komen met andere classes. Resto is wel 'OK' nooit echt ICC gehealed meestal beetje offhealing.
- Druid, Balance is erg leuk vooral vanwege de grote nummers, Starfire 29K crits is leuk om te zien, Wrath voor 15-18k crits is geinig, en dan heb je nog Starfall/Typhoon en Hurricane :). Resto gebruik ik meer voor snelle queues naar random HC's.
- Paladin, Ret viel me in het begin een beetje tegen maar zodra je 2 T10 hebt is het kickass knallen nu nog ff doorwerken naar 4 T10 voor 10% dmg increase. Prot is wel ok en gebruik ik ook voor snelle random HC queues en moet hier nog een beetje aan wennen.
- Warrior, Fury was leuk toen Ulduar er net was, heb nog 2 axes uit PoS HC gegrind en daarna eigenlijk alleen maar random hc's gedaan voor de frosties, 1 keer icc10 ingeweest maar kreeg er gewoon geen leuke nummers uit. Prot gebruik ik voor snelle random HC queues.
- DK Unholy, deze speel ik eigenlijk het meest en vindt ik eigenlijk het leukst, dit komt misschien omdat ik die Shadow's Edge te pakken heb na een hoop grinden/questen en random hc's voor de frosties en deze ook het best gegeared is van mijn chars. Om snelle queues te krijgen gebruik ik deze ook als tank met Blood spec en soms tank ik in ICC10 met deze maar dat is sporadisch.
- Rogue, Muti speel ik eigenlijk helemaal niet meer, erg saai en netzoals warrior een vak apart om daar een beetje leuke dps uit te persen, heb Combat als offspec maar verveelt ook, is nu eigenlijk afentoe in gebruik voor de frosties en JC/Mining.
- Hunter, Survival was leuker dan verwacht, heb wel flink wat grindwerk gehad aan de gear/wapens, eigenlijk door puur geluk een goede PoS HC groep waar bow dropte en door wilde naar HoR HC en daar nog eens de Polearm kreeg, later een VoA25 run waar ik als enige Hunter was en 264gloves en 245legs kon meepikken. 1 keer naar ICC10 geweest voor een reprun maar nog geen 1 keer echt ICC gedaan helaas.

Voorderest ben ik eigenlijk 'klaar' met mage omdat dit gewoon te saai is Arcane = zzzzzzz, voor Fire is mijn gear niet goed genoeg, met Warlock ben ik pas begonnen was leuk met levelen, nu ik hem op 80 heb speel ik deze weinig tot niet misschien als ik een keertje meer tijd heb om me in specs/rotaties te verdiepen speel nu als Destro en heb Demo als offspec.

Wat de keuze gaat worden voor Cata (als ik dan nog speel) weet ik nog niet, elke class heeft wel z'n vernieuwende dingen, wat ik me afvraag is wat er met de gear gaat gebeuren die je nu hebt, word deze aangepast aan de 'Cata standaarden' ook de talent trees zijn 'saai' voor elke spec is er eigenlijk maar 1 logische keuze voorzover ik nu heb kunnen zien. Toen ik sommige gear zag voor tailoring had ik echt zoiets van 'wtf?' 512intellect/401stamina wat crit/haste op een headpiece...

Het idee voor Cata was om met een clubje vrienden een 10man guild te starten en dat we allemaal een class/spec nemen dat we gelijk kunnen 'raiden' op 85, dus 2-3 healers, 2 tanks en 5 dps. Uiteindelijk als Cata bevalt zullen al mijn chars wel 85 worden, ben alleen benieuwd hoeveel tijd er in gaat zitten om van 80 naar 85 te komen, heb 'geruchten' gehoord dat het ongeveer netzolang duurt als van 1 naar 80.

[ Voor 8% gewijzigd door prutser001 op 30-08-2010 10:38 ]

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

prutser001 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:25:
[...]
ben alleen benieuwd hoeveel tijd er in gaat zitten om van 80 naar 85 te komen, heb 'geruchten' gehoord dat het ongeveer netzolang duurt als van 1 naar 80.
Als dat zo is, ga ik maar eens goed nadenken over welke char ik ga levelen :) Geen zin om 7-8 chars weer "van 1 tot 80" te moeten levelen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Anoniem: 236827 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

Als dat zo is, ga ik maar eens goed nadenken over welke char ik ga levelen :) Geen zin om 7-8 chars weer "van 1 tot 80" te moeten levelen. 8)7
Is niet waar, zitten wat mensen van m'n guild op de beta en die claimen dat je makkelijk in een weekje van 80-85 kan komen. ongeveer hetzelfde dus als 70-80 wat ook is wat blizzard aangaf.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wootlock
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 02-05 11:36

Wootlock

Evilution

Anoniem: 236827 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:50:
[...]

80 -> 81 zonder heirloom zooi: 5 uurtjes.

"Don't let your dreams be memes"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Wootlock schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:10:
[...]

80 -> 81 zonder heirloom zooi: 5 uurtjes.
Was het niet zo dat de Heirlooms niet meer 'werkte' na/op 80? Dacht dat je eerst 85 moest halen, dungeons grinden en weer nieuwe heirlooms moest kopen, kan het fout hebben maar dat hoorde ik.
DrFlash schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:53:
[...]

Is niet waar, zitten wat mensen van m'n guild op de beta en die claimen dat je makkelijk in een weekje van 80-85 kan komen. ongeveer hetzelfde dus als 70-80 wat ook is wat blizzard aangaf.
70-80 deed ik in 2-3 dagen speeltijd bij mijn laatste chars, gewoon door eerst naar 69 te gaan in Outland gelijk te queuen voor random dungeons en 70 te halen dmv de quests in UK en aantal runs. En op 70 pas questen in Borean/Fjord en dan door naar Dragonblight, dan was ik meestal wel 78(Veteran of Wrathgate), laatste beetje xp gewoon doen dmv de Hodir chain, Argent Vanguard chain, en dan Shadow Vault unlocken. Was ik er dan nog niet de Briddenbard chain (welke ik op al mijn chars gedaan heb ookal waren ze 80). Maarja dan ken je elke zone wel uit je hoofd, dat zal nu niet het geval zijn maar ik verwacht er niet al te lang mee bezig te zijn.

Het enige waar ik op hoop is dat het grote aantal groepquests (Icecrown b.v.) wegblijven en dat het nu duidelijk wordt wat wel echt een groep quest is en wat niet (zoals in Fjord waar je die Runed Stone Giants moet doen en later die steen moet bekijken wat gewoon in je eentje kan + laatste 'boss' in chain welke bijna gelijk omvalt). Waar de groupquests in Blight wel weer 'echte' groep quests zijn welke afhankelijk van je class simpel te soloen zijn of onmogelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door prutser001 op 30-08-2010 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-05 17:42
Pff zou niet weten waar ik zou moeten beginnen als ik moet kiezen, m'n DK bevalt nog steeds als main dus dat wordt em weer denk ik. Nog wel even aankijken hoe het nieuwe rune systeem gaat werken. Niet zo heel gek veel gewow'ed, paar dailies, een weekly en m'n DK dps spec veranderd van unholy naar frost. Nu is 2H frost niet echt optimaal maar toch altijd nog de leukste spec om te spelen. Had eigenlijk moeten regemmen naar strength maar volgens de sims is ArP nu toch weer (aanzienlijk) beter, dus maar lekker ff zo gelaten (1156 ArP wilde DBW maar een keer droppen :'( ).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik ben ook nog aan het twijfelen. Heb nu een (resto+moonkin)Druid, (resto+elemental)Shaman en een (prot+holy)Paladin.

Tot nu toe heb ik het meest Shaman gespeeld, alhoewel mijn Druid op een gegeven moment wel mijn "main" is geworden, omdat ze zo lekker healden in Ulduar en Totc.

Paladin lijkt me de sterkste class in Cata, en aangezien ik eerst juist voor de mindere classes koos ga ik misschien nu eens voor een meer "op"-class.

Nog even aan de persoon die vond dat Elemental gearwise goede gear moet hebben om mee te komen (weet niet meer wie?): totaal oneens, met de juiste gems, hitcap en bijv alleen al 2x t9 conquest kan je echt geweldige damage doen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Nou, ik weet niet hoe effectief ik dan gespeeld heb, maar ik was echt na 3 uur rondvliegen in Hyjal lvl 81, en nog eens zoiets later was ik 82. En toen had ik nog quests over in Hyjal. Dit was wel full rested, iets wat met Cata launch hoogstwaarschijnlijk weer gereset gaat worden. Ik ben toen Deepholm in gedoken (ja, dat kon toen nog :P) en toen het best lang duurde voor ik dingde bekeek ik de XP-bar maar eens...

lvl 80-81 en 81-82 is ongeveer 1.6-1.7M XP
lvl 82 tot 83 is een whopping 6.2M XP!

Als dit zo blijft in Cata live, zal het betekenen dat je best snel naar lvl 82 kunt levelen, en mogelijk dat instances nog een potje sneller XP gaan geven. Maar reken op 1 starter zone om tot 82 te komen. Ik heb dit getest, en een tweede char was inderdaad al een behoorlijk eind in lvl 82 toen de laatste questchain van Vashj'ir me naar de instance toe leidde.

Vanaf dat punt denk ik dat je een volledige zone nodig hebt voor ieder level. Dus Deepholme voor 82-83, Uldum voor 83-84 en Twilight Highlands voor 84-85. Omdaty de levelcap op de beta nu 83 is valt er over de laatse twee levels niet echt veel te zeggen...

Gelukkig is het - voor mij althans - zo dat het niet vervelend is om te levelen. Zoals ik zei, ik keek op een gegeven moment op mijn XP balk en merkte ineens dat ik nog lang niet in de buurt van 83 was. Ik werd echt behoorlijk de verhaallijn in gezogen, en Deepholm is wat dat betreft echt een onwijs gave zone. Het begint wat grijs en... saai, maar zodra je het eerste deel van de questchain hebt doorlopen kom je in visueel erg prettig ogende subzones terecht, en worden de quests wat gevarieerder - voor zover je daarvan kunt spreken in een mmo.

Ik ben overigens in geen enkele zone tot nu toe groupquests tegengekomen. Er zijn wat tricky quests in Hyjal en Vashj'ir, en Deepholme heeft ook wat hard hitting mobs, maar alles is te solo'en.

Een class met wat passive selfhealing is trouwens erg prettig. Mijn elemental shaman had grote problemen met sommige mobs in Deepholm. vooral de grondwormpjes met 80k!!! HP waren vervelend. De reden daarvoor is echter dat ze deel uitmaken van daily quests, zodat hun HP is getuned voor lvl 85 chars. Gear was het probleem dus niet, want ik loop inmiddels rond in full green/blue leveling gear. /wave T10.264

Mijn feral druid had aanzienlijk minder problemen met mobs. Hoewel een dubbele pull echt betekent dat je een beetje op je health moet passen. Voor mijn shaman betekende een dubbele pull meestal een corpserun of een Earthbind totem into Ghostwolf :P

Die feral druid heeft gister overigens voor het eerst een blik geworpen op tanken. Omdat ik nogal wat tools miste die ik normaal gesproken wel prettig vind als ik tank kan ik nou niet zeggen dat ik 't erg gecontroleerd vond gaan. Omdat je niet kunt zien wat voor damage je doet is het lastig om in te schatten of je Swipe alles wel geraakt heeft. Met de cooldown daarop is het natuurlijk des te belangrijker dat iedere mob geraakt wordt. Daarnast heb je dan Thrash, dat ervoor zorgt dat iedere mob gaat bleeden... maar geen idee of het damage doet of threat. Anyway, omdat mijn groepsgenootjes nogal AoE geil waren, remnant van WotLK, ben ik geregeld mobs kwijtgeraakt, maar zijn we nooit in de problemen geweest. Het had van mij wel wat moeilijker gemogen... Throne of the Tides is in elk geval een erg mooie instance, en vertelt een leuk verhaal, met een aantal bekende gezichten :>

Sheesh, toch nog een lap tekst geworden... Excuus!

--En om nog even aan te sluiten bij bovenstaande posts: ik blijf bij mijn main. Resto Main spec/ Balance Off spec Druid. Warrior als primary alt met mining om mijn JC te ondersteunen, en mijn tankbehoefte te vervullen, en m'n shaman met herbalism om Alchemy op m'n main te ondersteunen als eventuele tweede alt.

[ Voor 4% gewijzigd door Blistimo op 30-08-2010 12:21 ]

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

Iemand een linkje wat ik kan kopen qua gear met die badges die ik krijg van random heroics?

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

kijk op wowhead.com

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freaky Maus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 02-05 19:29
kaluro2 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:30:
Iemand een linkje wat ik kan kopen qua gear met die badges die ik krijg van random heroics?
http://www.wowhead.com/item=47241#currency-for

Dat zijn de Triumph Emblems, je krijgt ook eens per dag 2x een Frost Emblem.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zit eraan te denken om ipv via dungeons te levellen maar te gaan questen, aangezien het er doorheen raggen waarschijnlijk niet meer gaat nu je weer CC/tactics nodig hebt. En ik wil dus zsm level 85 zijn.

Any thoughts?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Blistimo schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:16:
Nou, ik weet niet hoe effectief ik dan gespeeld heb, maar ik was echt na 3 uur rondvliegen in Hyjal lvl 81, en nog eens zoiets later was ik 82. En toen had ik nog quests over in Hyjal. Dit was wel full rested, iets wat met Cata launch hoogstwaarschijnlijk weer gereset gaat worden. Ik ben toen Deepholm in gedoken (ja, dat kon toen nog :P) en toen het best lang duurde voor ik dingde bekeek ik de XP-bar maar eens...

lvl 80-81 en 81-82 is ongeveer 1.6-1.7M XP
lvl 82 tot 83 is een whopping 6.2M XP!
Hmm, de 80-82 zones waren al getest toch? Zou het niet gewoon zo zijn dat 80->81 en 81->82 bewust door blizzard laag is gehouden in de beta zodat mensen sneller 83 zijn en de level 83 content kunnen testen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blistimo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05-2021

Blistimo

Pestcontrol

Anoniem: 63072 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:12:
[...]

Hmm, de 80-82 zones waren al getest toch? Zou het niet gewoon zo zijn dat 80->81 en 81->82 bewust door blizzard laag is gehouden in de beta zodat mensen sneller 83 zijn en de level 83 content kunnen testen?
Dat kan ik me ook heel goed voorstellen... Als het erop neer zou komen dat je alle zones moet doen om lvl 85 te worden zou dat wel een aardige goldsink zijn. Ik heb minstens 20k opgehaald door op lvl 80 een stuk of 4 zones leeg te questen voor gold. Dat zou dan zomaar kunnen verdwijnen... We'll see.
Anoniem: 316512 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:04:
Ik zit eraan te denken om ipv via dungeons te levellen maar te gaan questen, aangezien het er doorheen raggen waarschijnlijk niet meer gaat nu je weer CC/tactics nodig hebt. En ik wil dus zsm level 85 zijn.

Any thoughts?
Mijn ervaring is dat dungeons in WotLK al langzamer gingen dan questen. Er zit nog maar zo weinig trash in de meeste dungeons, dat je gewoon te weinig killt in de tijd die je doorbrengt in dungeons. Ik weet ook niet helemaal zeker hoeveel 5m dungeons er bij de launch van Cata in game zijn, maar ik kan me ook heel goed voorstellen dat je nadat je de eerste twee dungeons 100 keer hebt gedaan en je NÓG geen lvl 82 bent, je het wel een beetje gehad hebt met die krengen. En voorlopig móet je lvl 82 zijn voor je Deepholm - en dus Stonecore - kunt ontdekken als extra dungeon.

Maar om mezelf nog maar even te herhalen, questen is leuk en meeslepend in Cata. Je doorloopt een zone van begin tot eind aan de hand van een verhaallijn, met her en der een zijsprong, maar je wilt het eind van het verhaal gewoon weten voor je doorgaat de volgende zone in. En dat houdt je dus gewoon bezig. Ik voorspel dat zelfs de grootste grinders zullen gaan questen.

D3 char(s)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daarvoor moet je de quests lezen. TL;DR anyone? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 236827 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:28:
Daarvoor moet je de quests lezen. TL;DR anyone? :P
Ik moet zeggen dat ik daar idd een handje aan heb... :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
Ik gebruik QuestHelper, ik merk dat ik de quests maar zelden lees, en dan alleen als QH het verkeerd heeft (me naar een mob stuurt terwijl ik eerst halverwege nog 4 bloemetjes moet plukken (You! Yes you, behind the bike shed...) of om net wat voor reden :$

Dit komt eigenlijk vooral omdat ik in het begin veel ben meegesleept met mensen die allemaal al een hoop lvl80 chars hadden en heel ongeduldig waren om mij ook naar 80 te krijgen :+ Tegenwoordig lees ik ze een stuk beter, en ook in Wotlk zitten best leuke verhaallijnen :)

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 27-03 22:30
Gisteren AB gedaan op mijn rogue (67) met 2 vrienden want het was de call to arms :) .
Fury Warrior als bait bij de vlag > resto druid en sub rogue in stealth > ??? > succes :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Anoniem: 316512 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:31:
[...]
Ik moet zeggen dat ik daar idd een handje aan heb... :P.
Same gaarne big fat ploink op de map anders laat maar hangen... ;)

Nah misschien dat ik ze de eerste keer lees, maar quests grinden was in WotLK iig sneller verwacht hetzelfde van Cata. Af en toe een instance tussendoor voor de fun maar voor het echte "snelle levelwerk" lekker questen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel concurrentie er is (startgebied met 100 man tegelijk doen is meestal geen lolletje, of is alles phased?).

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Paul Nieuwkamp schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:08:
Dit komt eigenlijk vooral omdat ik in het begin veel ben meegesleept met mensen die allemaal al een hoop lvl80 chars hadden en heel ongeduldig waren om mij ook naar 80 te krijgen :+ Tegenwoordig lees ik ze een stuk beter, en ook in Wotlk zitten best leuke verhaallijnen :)
Er zit geweldige lore in het spel vanaf het begin tot het einde. en de beste lore zit toch wel in wrath met echt geweldige questlijnen, battle at wrathgate bijvoorbeeld.

Meestal powerlevel ik m'n chars ook, maar ik heb ook chars die echt de epische verhaal lijnen volgen, is ook leuk ondanks dat het een stuk langer duurt.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01-05 10:36

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Paul Nieuwkamp schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:08:
Ik gebruik QuestHelper, ik merk dat ik de quests maar zelden lees, en dan alleen als QH het verkeerd heeft (me naar een mob stuurt terwijl ik eerst halverwege nog 4 bloemetjes moet plukken (You! Yes you, behind the bike shed...) of om net wat voor reden :$
Ik vind zelf QuestHelper redelijk overbodig geworden sinds de standaard-UI je ook icons op de map laat zien. Enerzijds jammer dat je ze niet ook op de minimap ziet, maar anderzijds is dat ook wel begrijpelijk. Die waypoint-pijl ging mij al veel te ver.
Wordt in Cata gelukkig alleen maar beter. :D
DrFlash schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Meestal powerlevel ik m'n chars ook, maar ik heb ook chars die echt de epische verhaal lijnen volgen, is ook leuk ondanks dat het een stuk langer duurt.
Dat dan weer niet. Ik heb inmiddels 7 level 80's en ik ben langzaam bezig met mijn achtste. Ik heb intussen de meeste questlijnen wel gezien dus ik doe alles vooral zo snel mogelijk nu. 8)7

Ik ben benieuwd naar de nieuwe beginquests in Cataclysm, die ga ik gebruiken voor mijn warrior en rogue. De andere class die ik nog niet op 80 heb is een hunter, en die zal rond level 25-30 zitten tegen de tijd dat Cata uitkomt. :)

[ Voor 25% gewijzigd door NMe op 30-08-2010 15:34 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NickH
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-04 06:58
Probleem blijft: nu alvast naar 80 levelen om Cata content (80+ dus) te ervaren, of pas als Cata er is en nieuwe beginquests e.d. ervaren. Keuzes keuzes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

NickH schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:00:
Probleem blijft: nu alvast naar 80 levelen om Cata content (80+ dus) te ervaren, of pas als Cata er is en nieuwe beginquests e.d. ervaren. Keuzes keuzes!
Als je nog geen level 60+ char hebt is dit je laatste kans om de huidige 1-60-ervaring mee te maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felsch
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 26-04 11:54
Laatst op de beta servers een tauern paladin aangemaakt. Omdat ik dus al eerder tauren heb gespeeld dacht ik, dit zal niet zo veranderd zijn... integendeel... helemaal veranderd en een met heirloom paladin... het is erg OP als een paladin; zowel op lvl 1-10 of op lvl 80 ... Verder is het inderdaad niet lang om van 80 -> 81 te gaan, deed er zelf op z'n max ook maar 5 uur over ofzo... Verder heb ik eigenlijk niet meer veel wow gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
NMe schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:06:
[...]

Als je nog geen level 60+ char hebt is dit je laatste kans om de huidige 1-60-ervaring mee te maken. ;)
Yaaaay wie doet er lekker gezellig nog een rondje Barrens mee? :+

(de Hordes hier zullen em vast wel snappen) :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
porn* schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:16:
[...]

Chuck Norris once kicked a horse in the chin. Its decendants are known today as Giraffes. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
Muskalade schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:21:
[...]

Chuck Norris once kicked a horse in the chin. Its decendants are known today as Giraffes. ;)
Chuck Norris doesnt have a watch, He decides what time it is.
Some people wear Superman pajamas. Superman wears Chuck Norris pajamas.

Vergeet ook niet de "Anal [Chuck] [Nurish]"

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:13

DarkUnreal

Postmaster General

Chuck? aah dan doe ik er ff 2 :p

Chuck Norris doesnt get saved to instances.... Instances get saved to Chuck Norris
Chuck Norris can kill 2 stones with 1 bird!

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OCTiMod
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 02-05 20:14
Alliance hebben Westfall :+
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Haha d'r zijn er teveel! Mja heb 1 alliance char, lang geleden, met iemand geleveled dus heb er toen weinig last van gehad :P
Vergeet ook deze niet: There is no evolution theory. It's just a list of animals Chuck Norris allows to live. :D

Ach soms is het gespam irritant maar tbh als ik nu weer dat doodsaaie Barrens door zou moeten zou ik me wel iets beter vermaken met de floods uit /2 ;)

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
NMe schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:31:
[...]

Ik vind zelf QuestHelper redelijk overbodig geworden sinds de standaard-UI je ook icons op de map laat zien. Enerzijds jammer dat je ze niet ook op de minimap ziet, maar anderzijds is dat ook wel begrijpelijk. Die waypoint-pijl ging mij al veel te ver.
In de cat beta zie je het ook gewoon op de minimap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HStyles
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23-04 12:44
Wootlock schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:57:
expose armor geeft je al je combo points terug.
kortom genoeg uitdaging :)
deed expose armor niet 12% armor reduce nu :X ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
porn* schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:20:
Nah misschien dat ik ze de eerste keer lees, maar quests grinden was in WotLK iig sneller verwacht hetzelfde van Cata. Af en toe een instance tussendoor voor de fun maar voor het echte "snelle levelwerk" lekker questen. Ligt er natuurlijk ook aan hoeveel concurrentie er is (startgebied met 100 man tegelijk doen is meestal geen lolletje, of is alles phased?).
Aantal missies zijn zwaar irritant, moet je bepaalde NPC neermeppen, sta je dan met 10 man te wachten.

Maar van de eerste 2 lvls wat ik heb gezien, enorm veel phased.

82-83 is ergens rond de 6mil exp, je krijgt maar 27k per quest, tel maar uit hoeveel quests je tegen zal komen. ;)

[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 30-08-2010 17:55 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02-05 19:31
SinergyX schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:54:
Aantal missies zijn zwaar irritant, moet je bepaalde NPC neermeppen, sta je dan met 10 man te wachten.
Invite vragen :) Ik vond het helemaal niet erg om samen te questen bij dat soort dingen. Ook nu ik 80 ben vind ik het niet erg als mensen hulp vragen :)

Maar goed, dat verschilt natuurlijk ook per persoon.

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frerk
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 06-02-2023

Frerk

*bliep*

[...]

Maar van de eerste 2 lvls wat ik heb gezien, enorm veel phased.

82-83 is ergens rond de 6mil exp, je krijgt maar 27k per quest, tel maar uit hoeveel quests je tegen zal komen. ;)
Rested krijg ik trouwens 4-5K XP per beest :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
Klopt het trouwens dat maelstrom zo bugged is, dat je er niet eens meer kan komen? Je neemt portal en je zou direct weer dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

[...]

Blij dat ik mijn expansion de dag van tevoren al krijg. Die wachrijen vermijd je het best door 2 uur eerder te kunnen beginnen (tijdverschil met Rusland, die spelen ook in Europa). :P

2 jaar geleden ben ik zeker 10 keer reported omdat ik al om 22:00 in Northrend zat, dat moest wel een hack zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
[...]

Anyone seen Manriks wife? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06-2020

Vivaladen

SWC

Goedemorgen Fijne WoW vrienden!

Zooo er begint schot te komen in de progressie van mn "Mountain O Mounts" Achievement!
de teller staat inmiddels alweer op 90! zit dr trouwens over te denken om even tailoring te lvlen want die heeft ook nog 3 mounts haha en dan mining ofzo te levelen daarna zodat ik in iedergeval niet de eerste maanden van Cataclysm Chronish arm ben :P

ook bijna 8000g gespaard voor de Grand ice mammoth van de sons of hodir en van het weekend in AQ40 de 4 battletanks gescoord waarvan de Rode als 2e dropte (best snel) en dat leverde weer een feat of strength op

daarnaast oook mn retri spec de deur uitgedaan en een tank spec opgepakt,had al her en der in de heroics die ik had gedaan wat tankgear gescoord en gisteren nog even die Neck (lijkt op een schelp ofzo) gewonnen nadat ik halls of reflection had getanked en nog ilvl 232 shoulders gescoord uit een andere HC..(gelukkig niet gewiped) nu druk emblemmetjes of triumph sparen om die heirloom staff te kopen voor mn kersverse mage alt..

is het trouwens de moeite om die ilvl 232 Turalyon set aan te schaffen? en (schaam schaam) wat was ook alweer de softcap voor def? zit nu op 540 def..holy spec hou ik lekker voor pvp btw :D
maar vind tanken best wel leuk je kan het tempo bepalen en had na halls of reflection ook mn eerste complimentje binnen daar stond ik wel van te kijken zeg :) had trouwens wel een heel klein beetje vals gespeeld: met mn retri pvp setje (met tank wep,shield en trinkets) de queue ingegaan en toen ik binnen was ff setje gewisseld naar pve set..maakt dat nog wat uit of werkt dat niet meer?dat je dan in een vergelijkbare groep komt? want mn pvp spul is allemaal lvl 251 en hoger en mn pve tank setje voornamelijk ilvl 245 en 232 met wat 200 spul zoals mn schild (royal crest of lordaeron) en mn trinkets (brewfest trinket en Black heart)

maar wat kan ik gearwise het beste doen?gewoon max die heroics runnen,meer emblem of triumph gear kopen vd vendor in dalaran of van die vendor bij de argent tournament?..begin een beetje tank gek te worden (help) en ook in pvp is het leuk om als tank een node te verdedigen,meestal hou ik ze wel bezig tot de hulptroepen arriveren en met een healer al helemaal..Flagcarrier in wsg spelen is ook leuk haha gebruik mn Retri pvp setje en daar zit al een bom Stamina op alleen geen Def,block etc dus alleen geschikt voor pvp :)

The Stormwind Crusaders - Pyrewood Village

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 14-03 10:19
Kort dagboekje:

Ik had een tijdje, wegens te druk met andere dingen, niet echt WoW gespeeld. Gisteravond de draad even opgepakt met mijn druid. Weekly quest gepakt, maar geen raid kunnen vinden (en te weinig RL ervaring om er een te starten, hoewel de weekly een van de simpelste is: Anub'Rhekan must die). maar er werden mesnen gevraagd voor VOA 25. Ik gaf aan wel te willen healen en kreeg (zonder vraag om GS of Ach) een invite.

In VOA lekker simpel eerst de frost boss gekilled (voor mij de achievement voor hem op 25 man). Hij dropte resto druid PVP leggings. Ik was de enige resto druid in de raid, dus ik rolde erop en won ze, Nu draag ik op dit moment de T9 leggings en die blijf ik ook dragen voor PVE. Maar voor als ik eens WG induik zijn de PVP leggings best handig.

Na de frost boss verlieten aardig wat mensen de raid, maar bleven er genoeg over voor de fire boss. Ook deze nog omgelegd en deze dropt een PVP leather casting belt, ook deze mocht ik looten. Voor deze geldt hetzelde als de leggings: mijn huidige (ilvl 226) belt is beter voor PVE dan de 245 PVP belt.

Als ik wil kan ik nu iig de GS addicts wat opgeilen met 2 hoger iLvl items (die mij minder goed laten presteren).

Daarna even verder gegaan met mijn project aan de andere kant van het spectrum: mijn Orc Rogue. Hij speelt best leuk en ook weleens leuk om de quests vanaf de horde kant te zien.

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Vivaladen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:17:
Goedemorgen Fijne WoW vrienden!

is het trouwens de moeite om die ilvl 232 Turalyon set aan te schaffen? en (schaam schaam) wat was ook alweer de softcap voor def? zit nu op 540 def..holy spec hou ik lekker voor pvp btw :D
maar vind tanken best wel leuk je kan het tempo bepalen en had na halls of reflection ook mn eerste complimentje binnen daar stond ik wel van te kijken zeg :) had trouwens wel een heel klein beetje vals gespeeld: met mn retri pvp setje (met tank wep,shield en trinkets) de queue ingegaan en toen ik binnen was ff setje gewisseld naar pve set..maakt dat nog wat uit of werkt dat niet meer?dat je dan in een vergelijkbare groep komt? want mn pvp spul is allemaal lvl 251 en hoger en mn pve tank setje voornamelijk ilvl 245 en 232 met wat 200 spul zoals mn schild (royal crest of lordaeron) en mn trinkets (brewfest trinket en Black heart)
Dat werkt helaas wel, zo kreeg ik laatst een paladin(Ook wel DK's/Warriors gehad) tank met een whopping 25k HP buffed met Sanc+Fort+GotW, daar wordt je niet vrolijk van als healer... zeker niet in FoS/PoS/HoR of ToC5 HC.. je houdt gewoon niets over zodra de tank wat klappen krijgt, b.v. laatste boss FoS hc met z'n 16k 'blasts' die niemand interrupt.

Zelf heb ik gewoon de T9 set gekocht voor mijn Paladin/Warrior tank spec, als je gewoon alles haalt voor emblems 4 stuks T9, 245 head, 245 ring, 213 ring, 213 bracers, 213 boots, rep tank cloak, heb je geld over laat je bracers craften, zo kun je redelijk makkelijk 36k-38k hp hebben als startende tank zelfs als je er gewoon blue gems in doet. Als je dan de set hebt gewoon volproppen met 24/30stamina gems en kijken of je dan defcapped bent, zo niet pak je nog een paar def enchants mee.

Natuurlijk heb je die emblems niet zo maarja als 'pvp healer' kun je redelijk leuk healen in heroics vindt ik, persoonlijk heb ik liever een healer in 245/251 pvp gear dan een tank in ilvl200's.
In het begin ging ik meestal gewoon mee als dps en als de tank de boots uit FoS hc niet wilde pakte ik die wel mee, zelfde voor de necklace uit HoR hc zodra ik dacht dat mijn tankset 'compleet' was ben ik eerst een beetje gaan oefenen in normals en toen door naar heroics tanken. Helaas denkt niet iedereen er zo over en krijg je dus 'verse' lvl 80's in blues die denken dat ze in ilvl277 heroic gear lopen en pullen als een idioot zonder aggro te houden en dan gaan schelden omdat ze 30k mana van de healer opgebruiken bij de eerste 3 pulls...

Op mijn 'tanks' focus ik vooral op de dps gear, zeker als je dus een paar keer in ICC bent meegeweest komen de frosties redelijk snel binnen en kun je b.v. de tank trinket/cloak kopen of eventueel T10 of de ilvl264 gear.
Voor verse lvl80's gebruikte ik meestal de emblems van andere chars om items te craften.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-04 23:11
prutser001 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:01:
[...]
Dat werkt helaas wel, zo kreeg ik laatst een paladin(Ook wel DK's/Warriors gehad) tank met een whopping 25k HP buffed met Sanc+Fort+GotW, daar wordt je niet vrolijk van als healer... zeker niet in FoS/PoS/HoR of ToC5 HC.. je houdt gewoon niets over zodra de tank wat klappen krijgt, b.v. laatste boss FoS hc met z'n 16k 'blasts' die niemand interrupt.
Dat iis inderdaad een leuke, soms instant death en dan moeten de DPS het af maken. Met name als een dps niet stopt bij mirrored soul. Dan is dat beetje extra health mooi meegenomen.

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
en gisteren nog even die Neck (lijkt op een schelp ofzo) gewonnen nadat ik halls of reflection had getanked en nog ilvl 232 shoulders gescoord uit een andere HC..(gelukkig niet gewiped)
Mij is jaloers, nog geen hor getankt. :P
maar wat kan ik gearwise het beste doen?gewoon max die heroics runnen,meer emblem of triumph gear kopen vd vendor in dalaran of van die vendor bij de argent tournament?..begin een beetje tank gek te worden (help) en ook in pvp is het leuk om als tank een node te verdedigen,meestal hou ik ze wel bezig tot de hulptroepen arriveren en met een healer al helemaal..Flagcarrier in wsg spelen is ook leuk haha gebruik mn Retri pvp setje en daar zit al een bom Stamina op alleen geen Def,block etc dus alleen geschikt voor pvp :)
Haha join the group! }) _/-\o_ Je krijgt nu complimentjes, maar ze pissen ook op je als ze de kans krijgen. Dus ik zou zeggen schaf een setje armor aan van olifantenhuid. :P Focus eerst op EOT gear en dan pas T9 gear, omdat dat net iets minder is. Verder ben je als tank gedoemd om wat craftables te kopen. Je hebt iig al een goed wapen, dat scheelt. Dat was mijn grootste probleem. Ik zou niet downgraden qua emblems. Geen Triumphs kopen met frost. Als je hc's doorrent en je hebt goede dps heb je in no time je emblems bij elkaar.

[ Voor 12% gewijzigd door HawVer op 31-08-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

@ Prutser en Hawver :)

ik ben wel net gestart met het tanken zelf maar heb eerst netjes door te vragen of ik mocht needen voor offspec (als de tank het niet nodig had) al wel wat spul bij elkaar dus het is niet zo dat ik onder de Blue's zit ofzo

heb die Breastplate of the White knight (chest) en Saronite swordbreakers (bracers) al
die ilvl 232 turalyon gloves,Rimefangs claw+royal crest of lordearon,219 toc helm,ilvl 200 legs,232 shoulders en die craftable ilvl 200 tank cloak en verder wat random 245,219 en 200 epics,ring heb ik die 251 ashen verdict tank ring en een 219 geloof ik waar je een blauwe gem in kan stoppen,zit op de 38 of 39K HP op het moment en met de priest buff op iets van 41/42 k hp..

maar welke kan ik het beste eerst sparen dan ik hoorde T9 al voorbij komen maar zijn dat die Nonset ilvl 245 items die je bij de emblem of triumph vendor kan kopen? want die set waar ik het over had die je bij die vendor bij de argent tournament kan kopen heet Turalyon en is Ilvl 232 daar heb ik de gloves al van en het leek mij handig om voor de 2set bonus ook de legs erbij te scoren..

die 245 items vd EOT vendor zijn toch geen set items? dat was toch help,shoulder en ringen geloof ik? die libram heb ik namelijk ook al :D ennug schildje zou ik nog kunnen vervangen door dat ilvl 219 schildje uit de normal mode van 1 van de 3 icc heroics maar vind die Royal crest of lordearon er zo vet uitzien :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
NMe schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:44:
[...]

Blij dat ik mijn expansion de dag van tevoren al krijg. Die wachrijen vermijd je het best door 2 uur eerder te kunnen beginnen (tijdverschil met Rusland, die spelen ook in Europa). :P
En hoe krijg jij hem al een dag eerder? :o
Rusland heeft zijn eigen servers tegenwoordig toch? Maar blijft leuker dat je 2 uur eerder kan spelen dan die gekke russen.

Btw.
Hoe zit het nou met Booty Bay in cataclysm? Ik hoor veel geluiden dat het een Horde city gaat worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Hiroj schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:54:
Btw.
Hoe zit het nou met Booty Bay in cataclysm? Ik hoor veel geluiden dat het een Horde city gaat worden..
Dat lijkt me sterk aangezien Booty bay wordt gerunned door een Piraat haha en aangezien die Goblins nogal op de centjes zijn zal hij heus niet zijn monopoly daar op gaan geven :P

toch een ander soort van goblin zeg maar dan kan je van Gadgetzan enzo ook wel horde settlements maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Vivaladen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:45:
heb die Breastplate of the White knight (chest) en Saronite swordbreakers (bracers) al
die ilvl 232 turalyon gloves,Rimefangs claw+royal crest of lordearon,219 toc helm,ilvl 200 legs,232 shoulders en die craftable ilvl 200 tank cloak en verder wat random 245,219 en 200 epics,ring heb ik die 251 ashen verdict tank ring en een 219 geloof ik waar je een blauwe gem in kan stoppen,zit op de 38 of 39K HP op het moment en met de priest buff op iets van 41/42 k hp..
Netjes, qua hp zit je goed op niveau. :)
maar welke kan ik het beste eerst sparen dan ik hoorde T9 al voorbij komen maar zijn dat die Nonset ilvl 245 items die je bij de emblem of triumph vendor kan kopen?
Nee, dat is het 'of conquest set'. Die koop je in dalaran bij de blacksmith (Magus commerce exchange). De EOT items koop je bij de vendor bij de silver enclave. Ik heb nu een combinatie van EOT items en T9 items, omdat je EOT items gewoon net even wat beter zijn. Voor de looks moet je zeker de EOT items nemen. Vooral de shoulders zien er vet uit. Het ziet er ook wel redelijk uit als een set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

HawVer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:08:
[...]

Netjes, qua hp zit je goed op niveau. :)

[...]

Nee, dat is het 'of conquest set'. Die koop je in dalaran bij de blacksmith (Magus commerce exchange). De EOT items koop je bij de vendor bij de silver enclave. Ik heb nu een combinatie van EOT items en T9 items, omdat je EOT items gewoon net even wat beter zijn. Voor de looks moet je zeker de EOT items nemen. Vooral de shoulders zien er vet uit. Het ziet er ook wel redelijk uit als een set.
ooow ok ja die heb ik geloof ik gezien daar heb je van die Tokens/Dingen voor nodig die ergens droppen :P
kan je 245 T9 spull voor halen,de 232 versie vd Turalyon set kan je met enkel EOT kopen als ik het goed heb.

die losse 245 dingentjes ken ik idd nog wel haha van toen ik een poosje gehealed had in heroics en tank gear aan het verzamelen was..maareh ik wil het liefst nog ff de 40k hp aantikken omdat ik graag afrond naar boven haha,heb in mn retri gear met tank spec wel 42k hp selfbuffed maarja daar ontbreken de bekende tank stats weer uiteraart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Vivaladen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:13:
[...]
ooow ok ja die heb ik geloof ik gezien daar heb je van die Tokens/Dingen voor nodig die ergens droppen :P
kan je 245 T9 spull voor halen,de 232 versie vd Turalyon set kan je met enkel EOT kopen als ik het goed heb.
Je hebt de of conquest en de of triumph. De of conquest kun je kopen met enkel EOTs. En de of triumph (die net even wat beter zijn dan of conquest) koop je met EOT en een 'Trophy of the crusade'. En volgens mij zijn dat items uit TBC raids.
die losse 245 dingentjes ken ik idd nog wel haha van toen ik een poosje gehealed had in heroics en tank gear aan het verzamelen was..maareh ik wil het liefst nog ff de 40k hp aantikken omdat ik graag afrond naar boven haha,heb in mn retri gear met tank spec wel 42k hp selfbuffed maarja daar ontbreken de bekende tank stats weer uiteraart
Lol, en dan te bedenken dat ik nog maar op 30k zit. Ik ben ook stiekum aan het slacken omdat ik nog geen enchants en gems heb. Die wil ik nog niet nemen omdat ik aan het sparen ben voor sneller vliegen. Pas dan heb ik weer geld voor andere uitstapjes. Maar log maar een keer uit met je tankset aan. Dan kan ik het bekijken op de armory.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
HawVer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:20:
[...]

Je hebt de of conquest en de of triumph. De of conquest kun je kopen met enkel EOTs. En de of triumph (die net even wat beter zijn dan of conquest) koop je met EOT en een 'Trophy of the crusade'. En volgens mij zijn dat items uit TBC raids.
Trophy of the Crusade haal je gewoon uit TOC25. Der is een kans dat een baas er één dropt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

[...]

[...]

Lol, en dan te bedenken dat ik nog maar op 30k zit. Ik ben ook stiekum aan het slacken omdat ik nog geen enchants en gems heb. Die wil ik nog niet nemen omdat ik aan het sparen ben voor sneller vliegen. Pas dan heb ik weer geld voor andere uitstapjes. Maar log maar een keer uit met je tankset aan. Dan kan ik het bekijken op de armory.
ooowja dan is die Conquest dus die ilv 232 set haha dan ga neem ik daar de legs wel van en de shoulders koop ik dan wel bij de EOT vendor in dalaran (bij de andere badge vendors en heirloom vendor)

ja ben nu niet in mn tank set uitgelogd maar in mijn pvp tank set hehe,zal hem vanavond braaf uitloggen in mijn tanksetje D:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

HawVer schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:20:
[...]

Met name als een dps niet stopt bij mirrored soul.
Die ability is er toch juist voor om te proberen een guildy neer te nuken })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muskalade
Anoniem: 15813 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:35:
[...]

Hetzelfde als Mind Control > Nuke diegene die gemindcontrolled is.. })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Anoniem: 15813 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:35:
[...]

Daar had de warlock vroegah ook een leuke spell voor om die Doomlord te summonen :P ging er een random de pijp uit (kon de lock ook zelf zijn) nu krijgt de (on)gelukkige alleen maar een klap en wat HP loss..
maar omdat het random is moet je voor maximale effectiviteit dan ook weer in een groepje met allemaal mensen die je niet mag haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15813

Dan blijft toch men favo , 1 lock & 2 druids. En dan op de vreemste plekken iemand summonen. *SPLAT*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
[...]

De meeste heroics kun je prima tanken met 30k HP hoor als de healer maar kleeeeiiin beetje oplet. Laatst een retri gehealed (toegegeven met best wel aardige gear) die had 35k HP buffed in z'n dps gear, zolang je niet van die nieuwe instances krijgt kan die gewoon alle heroics tanken hoor alleen moet je d'r af en toe wat heals op spammen als ze grote groepen pullen :)

Eerlijk gezegd, de meeste van die nab tanks die met 30k doodgaan doen dat doordat ze 5 mobs pullen en dan met hun rug ernaar toe gaan staan... De meeste mensen zijn vergeten dat we deze heroics in het begin met nog geen 25k hp deden :P

[ Voor 4% gewijzigd door porn* op 31-08-2010 10:17 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

De meeste heroics kun je prima tanken met 30k HP hoor als de healer maar kleeeeiiin beetje oplet. Laatst een retri gehealed (toegegeven met best wel aardige gear) die had 35k HP buffed in z'n dps gear, zolang je niet van die nieuwe instances krijgt kan die gewoon alle heroics tanken hoor alleen moet je d'r af en toe wat heals op spammen als ze grote groepen pullen :)

Eerlijk gezegd, de meeste van die nab tanks die met 30k doodgaan doen dat doordat ze 5 mobs pullen en dan met hun rug ernaar toe gaan staan... De meeste mensen zijn vergeten dat we deze heroics in het begin met nog geen 25k hp deden :P
alle oude heroics kun je ook wel met 24 - 25K hp tanken, daar heb je geen 30 voor nodig.. healers zijn over het algemeen te verwent.. willen niet meer aan de bak in een hc.. beginnen gelijk te whinen op een 25K+ tank.. ik vind het altijd fijn, kan ik tenminste nog wat doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:54
DarkUnreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:39:
[...]

alle oude heroics kun je ook wel met 24 - 25K hp tanken, daar heb je geen 30 voor nodig.. healers zijn over het algemeen te verwent.. willen niet meer aan de bak in een hc.. beginnen gelijk te whinen op een 25K+ tank.. ik vind het altijd fijn, kan ik tenminste nog wat doen
Wat ik meestal doe is even kijken naar de GS van een healer (daarvoor issie nog best handig) en als hij een beetje hoog is (5K+ ofzo) vraag ik of ik mn dps gear mag aanhouden, anders ga ik gewoon lekker in tank spec en maak ik het de heal lekker makkelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:16:
[...]

Je hoeveelheid HP zegt indirect wat over je gear en je gear bepaalt tot op zekere hoogte ook de mate waarin je aggro kunt houden. Als je met gemiddeld iLvl 200 gear rondloopt is het een stuk lastiger om aggro te houden boven gasten in ilvl 251+ gear die voluit gaan omdat ze dat gewend zijn. (Nu wordt je threat voor een groot deel bepaald door je wapen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

_Peter2_ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:48:
[...]

Je hoeveelheid HP zegt indirect wat over je gear en je gear bepaalt tot op zekere hoogte ook de mate waarin je aggro kunt houden. Als je met gemiddeld iLvl 200 gear rondloopt is het een stuk lastiger om aggro te houden boven gasten in ilvl 251+ gear die voluit gaan omdat ze dat gewend zijn. (Nu wordt je threat voor een groot deel bepaald door je wapen)
Ik geef je hier gelijk maar zo zijn er ook uitzonderingen..

had ooit een DK tank die green /blue gegeared was.. kreeg achievement voor eerste emblem of triumph.. maar hield goed agro, en dat tegen 2 dps boven de 5K GS (mage en boomkin)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
DarkUnreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:50:
Ik geef je hier gelijk maar zo zijn er ook uitzonderingen..

had ooit een DK tank die green /blue gegeared was.. kreeg achievement voor eerste emblem of triumph.. maar hield goed agro, en dat tegen 2 dps boven de 5K GS (mage en boomkin)
Icy touch, of hoe heet die skill precies, heeft ook een bizar hoge threat generatie, als DPS netjes de juiste target pakt is het bijzonder moeilijk daar agro van te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
Bartske schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:45:
[...]

Wat ik meestal doe is even kijken naar de GS van een healer (daarvoor issie nog best handig) en als hij een beetje hoog is (5K+ ofzo) vraag ik of ik mn dps gear mag aanhouden, anders ga ik gewoon lekker in tank spec en maak ik het de heal lekker makkelijk :D
Ik ga altijd in m'n heroic setje (dps gear met 2 tank T10 voor DnD dmg) en da's geen enkel punt voor zelfs healers rond de 4-4.5k GS. Magoed heerlijk ook die selfhealing van Blood (DK) ;)

En ja Dark als 4k GS is het lastiger maar kun je nog steeds aggro houden ook al hebben je partymembers 1k meer GS, skills > gear nog steeds :)
SinergyX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:07:
[...]

Icy touch, of hoe heet die skill precies, heeft ook een bizar hoge threat generatie, als DPS netjes de juiste target pakt is het bijzonder moeilijk daar agro van te krijgen.
Mja maar da's maar 1 target, ja die moeten ze als eerste focussen maar als het een groep van 4+ mobs is wordt er geAoE'ed dat weet je vantevoren. En dan die ene IT doet geen threat op de andere mobs, dan zul je toch net iets meer moeite moeten doen ;)

Nou moet ik eerlijk zeggen dat dat op een warrior/DK/pally dat nog steeds geen kunst is maar ik zie druids het regelmatig lastig hebben :) (geen idee hoe dat werkt, berserking ofzo en dan swipe?).

[ Voor 34% gewijzigd door porn* op 31-08-2010 11:19 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik speel niet zo veel meer, maar pak af en toe een random dungeon mee op m'n Shaman. Die is nu level 78 en bevalt me wel (Elemental DPS).
Ik queue vaak als ik inlog als DPS en dan doe ik een paar quests en na 10-15min komt er een invite. Gisteren Halls of Stone met een level 80 tank en healer. Wel een 'beginnende' tank, maar het ging wel hard, zelfs voor HoS. In zulke groepen heeft het geen zin om een Fire totem neer te plempen in melee range, dus mijn DPS lag iets lager dan ik in 'normale' groepen haal(de). Maar toch is een 2k gemiddelde DPS niet verkeerd en op bazen haal ik 2500.
Het uitvogelen van Chain Lightning, Flame Shock, LavaBurst en LB's ertussen bevalt me wel. Casten is sowieso mijn ding en vooral het uitvogelen en uitrekenen van de beste DPS daagt me uit. Ik zal dan ook nooit stilstaan zonder iets te doen als een mob nog levend is. Er kan altijd nog een Earth Shock of zelfs een CL uitgeperst worden.

Na 2 weken alleen ingelogd te hebben voor een raid (maar 2x in totaal), heb ik nu wel weer zin om mijn Shaman te gaan pimpen. Het heeft geen haast, dus het zal niet meer worden dan 1 of 2 dungeons per dag voor de EoT. Andere tijd gebruik ik voor andere spellen, series en/of films.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchman!
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 02-05 09:28
Heal op een priest, druid, paladin en recent op een shaman, moet toch zeggen dat de tanks uiteenlopend zijn tegenwoordig. Mitigation en avoidance moet je niet onderschatten, stam stacken werkt bij low level gear een stuk slechter dan armor en avoidance stats. Tevens zijn er nog tanks die slecht positioneren (groep van 5 mobs inrennen en dan niet een stukje backpadelen maar doodleuk 2 in je rug houden) en hun cooldowns nauwlijks gebruiken. Geef mij maar een 25k tank met balanced gear die weet hoe het werkt in plaats van een stam stacked 40k tank die om de halve seconde een klap van 10k moet incasseren, healt een stuk relaxter. Zodra een tank raidgeared is maakt het allemaal niet zo veel meer uit en mogen ze wat mij betreft vol op de stamina.

(heb zelf alleen op een paladin alt getanked, en de tools zijn daar gelukkig goed genoeg om vanaf het begin threat te houden en niet al te grote klappen te krijgen. Moest alleen bij bv PoS HC op de ramp even wachten tot mijn cooldowns weer beschikbaar waren als de healer niet overgeared was)

Yes, English can be weird. It can be understood through tough thorough thought, though.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:13:
Nou moet ik eerlijk zeggen dat dat op een warrior/DK/pally dat nog steeds geen kunst is maar ik zie druids het regelmatig lastig hebben :) (geen idee hoe dat werkt, berserking ofzo en dan swipe?).
Vraag me af hoe ze dat gaan doen in Cataclysm, Swipe lijkt nu een cooldown te hebben dus daar ben je al wat AoE agro kwijt, dan heb je enkel nog glyphed errm.. maul? (2 targets) en dat was het volgens mij dan wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
SinergyX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:31:
[...]

Vraag me af hoe ze dat gaan doen in Cataclysm, Swipe lijkt nu een cooldown te hebben dus daar ben je al wat AoE agro kwijt, dan heb je enkel nog glyphed errm.. maul? (2 targets) en dat was het volgens mij dan wel?
Volgens mij is Cataclysm ook veel minder gericht op multi mob tanking en meer op single mob tanking met CC.

Het hele principe waarop nu dungeons worden gedaan is ook te zot voor woorden...pull zoveel mogelijik mobs en AE-en maar. (En als de tank dat niet aankan is het een naab die zijn class maar moet leren - dit is niet mijn mening, maar lijkt algemeen het idee van de DPS-ers te zijn)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
_Peter2_ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:39:
Volgens mij is Cataclysm ook veel minder gericht op multi mob tanking en meer op single mob tanking met CC.

Het hele principe waarop nu dungeons worden gedaan is ook te zot voor woorden...pull zoveel mogelijik mobs en AE-en maar. (En als de tank dat niet aankan is het een naab die zijn class maar moet leren - dit is niet mijn mening, maar lijkt algemeen het idee van de DPS-ers te zijn)
Lijkt inderdaad op een 'basic to basics', waar de oud-gedienden nog de tijd kennen waar heroics ook echt heroics waren. Gros van de tankers kent enkel 'ik pull er minimaal 5 en de healer trekt het wel', dat gaat een leuke domper worden :D

Klopt wel in de lijn met Hunter, verlies van 1 AoE en de cooldown increase van Consecration, echter Warrior krijgt een AoE talent erbij (rend -> thunderclap -> AoE rend, soort van DK principe), terwijl die toch al een behoorlijk arsenaal aan aoe agro hebben (cleave, TC, shockwave, revenge).
Anoniem: 236827 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:17:
Het uitvogelen van Chain Lightning, Flame Shock, LavaBurst en LB's ertussen bevalt me wel. Casten is sowieso mijn ding en vooral het uitvogelen en uitrekenen van de beste DPS daagt me uit. Ik zal dan ook nooit stilstaan zonder iets te doen als een mob nog levend is. Er kan altijd nog een Earth Shock of zelfs een CL uitgeperst worden.
Als je dat in combo met Fire Nova wil doen, is het in dungeons enkel nuttig als je ook volledig talented/glyphed ben voor Fire Nova. Anders ben je beter af met gewoon CL spammen en verder vrolijk single target verder gaan.

(ergens had ik verwacht dat daar een cata een oplossing voor kwam, helaas.. niet dus).

[ Voor 26% gewijzigd door SinergyX op 31-08-2010 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 02-10-2023
Hey mensen,

Ik ben voor mijn druid op zoek naar een mod die automatisch bars switched als je in een form gaat. En ook een extra bar toevoegt op het moment dat je in prowl gaat in catform bijvoorbeeld.

Op dit moment gebeurt dit niet.. en dat maakt het best wel lastig.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
@SinergyX geen idee heb te weinig verstand van beertjes ;) Was het niet zo om de boel gelijk te trekken? Warrior/DK/pally hebben allemaal een CD op hun AoE ability.

@Peter2 eigenlijk vind ik dat juist nu het tofste van tanken, hele kamers/grote groepen pullen en dan netjes op allemaal threat houden terwijl de groep los kan gaan. Spannend in dps gear en als de healer suckt je cds netjes gebruiken, houdt 't spannend :P
Wat ik bedoel is als je straks packs van 5 hebt en je moet er 3 CC-en... naja 2 mobs tanken lijkt me niet leuk...

[ Voor 11% gewijzigd door porn* op 31-08-2010 11:56 ]

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkUnreal

DarkUnreal

Postmaster General

Dakreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:55:
Hey mensen,

Ik ben voor mijn druid op zoek naar een mod die automatisch bars switched als je in een form gaat. En ook een extra bar toevoegt op het moment dat je in prowl gaat in catform bijvoorbeeld.

Dit gaat toch automatisch?

Althans op mijn druid wel.. Bar1 veranderd als ik in een andere shape ga (Tree, Cat, Bear Moonkin hebben allemaal hun eigen Bar1)

En bar toevoegen word lastiger denk ik..

Met Bartender kun je iig al je extra bars aanzetten

[ Voor 8% gewijzigd door DarkUnreal op 31-08-2010 12:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:56:
@SinergyX geen idee heb te weinig verstand van beertjes ;) Was het niet zo om de boel gelijk te trekken? Warrior/DK/pally hebben allemaal een CD op hun AoE ability.

@Peter2 eigenlijk vind ik dat juist nu het tofste van tanken, hele kamers/grote groepen pullen en dan netjes op allemaal threat houden terwijl de groep los kan gaan. Spannend in dps gear en als de healer suckt je cds netjes gebruiken, houdt 't spannend :P
Wat ik bedoel is als je straks packs van 5 hebt en je moet er 3 CC-en... naja 2 mobs tanken lijkt me niet leuk...
Och ja, het is wellicht het verschuiven van de uitdagingen.

Ik heb nog MMORPG's gespeeld waarbij een foute pull gewoon een wipe kon inhouden. De kunst lag daar in het juist pullen (met lull ervoor zorgen dat mobs die in de buurt staan een kleinere aggro range hebben en dan met ranged een pull doen), vervolgens de mob juist positioneren (met zijn rug naar de DPS tegen frontal AE's en om backstabben e.d. mogelijk te maken). Single pullen en proberen eventuele adds onder controle te houden, meer dan 2 mobs tegelijk tanken was dodelijk voor de tank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
DarkUnreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:00:
[...]

Dit gaat toch automatisch?

Althans op mijn druid wel.. Bar1 veranderd als ik in een andere shape ga (Tree, Cat, Bear Moonkin hebben allemaal hun eigen Bar1)

En bar toevoegen word lastiger denk ik..

Met Bartender kun je iig al je extra bars aanzetten
Dat klopt, 1 bar veranderd mee, maar met prowl geen enkele.

Wat ik graag wil is dat je beide bars meeveranderen in forms en 1 bar in prowl.

Zo heb ik meer opties voor het plaatsen van hotkeys en kan ik veeeel efficienter spelen.

Specs - Q9550 Cooled with CM V8 @ 3.6 Ghz, Kingston HyperX 8gb, MSI GTX660 Ti Power Edition, Samsung 128GB SSD 830 series.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDarkstar
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 26-02-2022
Dakreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:11:
[...]

Zo heb ik meer opties voor het plaatsen van hotkeys en kan ik veeeel efficienter spelen.
Ik kan het niet 100% garanderen maar ik dacht dat dit ging met de SpartanUI interface...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:56:
Qua cooldown zou het wel logisch zijn, mits ze wel meerdere AoE's hebben. Warrior, DK en Pala hebben meerder AoE's, Beertjes hebben er in principe maar 1. (buiten glyphed of frenzy).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seraphin
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:51

Seraphin

Meep?

Dakreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:11:
[...]
Volgens mij moet dit allemaal kunnen met bartender.
Dus: van caster naar cat --> alle action bars veranderen, van cat normal naar cat prowl --> 1 specifieke bar veranderd.

In de opties kun je per actionbar aangeven wat je er mee wil doen als je van stance (= form) veranderd, en ik dacht dat stealthen daar nog een aparte optie bij was.

Take life with a grain of salt. . . . add a slice of lime and a shot of tequila.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Seraphin schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:29:
[...]

Volgens mij moet dit allemaal kunnen met bartender.
Dus: van caster naar cat --> alle action bars veranderen, van cat normal naar cat prowl --> 1 specifieke bar veranderd.

In de opties kun je per actionbar aangeven wat je er mee wil doen als je van stance (= form) veranderd, en ik dacht dat stealthen daar nog een aparte optie bij was.
Ik zag inderdaad dat Bartender ook in SpartanUI zat, dus zal even kijken welke het meest bevalt.
Dit vind ik op zich wel een groot gemis van de standaard UI van blizzard, maar goed :P

Iig bedankt voor de input hehe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117222

Iemand enig idee hoe het straks gaat in Cataclysm op een server met bijv. 30% horde - 70% alliance. Op mijn server (Aszune) verliest horde bijna altijd WG,puur omdat ze ons outnumberen. Dan kan ik als horde beter een andere server zoeken lijkt me?

Iemand enig idee hoe het op een pvp server eraan toegaat straks? Zal World pvp meer aantrekken? Als je overal kan vliegen, en zo op een alliance kunt duiken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• khrin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-07-2012
Dakreal schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:55:
Hey mensen,

Bartender, Dominos kunnen dit alletwee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Anoniem: 117222 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:52:
Iemand enig idee hoe het straks gaat in Cataclysm op een server met bijv. 30% horde - 70% alliance. Op mijn server (Aszune) verliest horde bijna altijd WG,puur omdat ze ons outnumberen. Dan kan ik als horde beter een andere server zoeken lijkt me?

Iemand enig idee hoe het op een pvp server eraan toegaat straks? Zal World pvp meer aantrekken? Als je overal kan vliegen, en zo op een alliance kunt duiken ?
Als je op een pvp realm zit heb je idd wel een uitdaging hehe maar world pvp trekt niet meer aan met een nieuwe expansion hoor dat leverd door de hoge concentratie spelers in dezelfde gebieden hooguit iets meer gegank op (is ook world pvp maar niet wat jij bedoeld denk ik)..world pvp moet worden georganiseert en gaat helaas niet meer spontaan zoals in die goede oude "Southshore vs Tarren Mill" Tijd :)

je krijgt er nog wel een WG achtige quest Hub bij maarja als je zo erg in de minderheid bent zoals je zei kan je daar niet maximaal van genieten..

maar aan de andere kant is meer vijand dan eigen troepen ook best aantrekkelijk aangezien je niet met 3 man hoeft te vechten om 1 hordie om te leggen haha

[ Voor 6% gewijzigd door Vivaladen op 31-08-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hiroj schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 09:25:
[...]

Trophy of the Crusade haal je gewoon uit TOC25. Der is een kans dat een baas er één dropt.
Een "kans" van 100% inderdaad. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121555

_Peter2_ schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:07:
[...]

Och ja, het is wellicht het verschuiven van de uitdagingen.

Ik heb nog MMORPG's gespeeld waarbij een foute pull gewoon een wipe kon inhouden.
WoW Vanilla. ;)
Now back in my day, we had mana! Back then, mana was actually a resource -- something that ran out and left you desperate and gasping, rather than some decoration that offset your health bar prettily. And when you ran out of mana, you didn't have no fancy aspect or Viper Sting to get that mana back in no time. Hell, no! You just sat there and you auto-shot until your mana slowly crept back up enough to fire another shot. And by the Titans, we liked it that way!
http://www.wow.com/2010/0...dpappy-frostheim-on-mana/ _/-\o_

[ Voor 49% gewijzigd door Anoniem: 121555 op 31-08-2010 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Een beetje offtopic maar past wl bij wat E.r.w.i.n poste:
http://www.gucomics.com/comic/?cdate=20100816

Voor wat achtergrond informatie: Wiki link

En ook nog wat info van het forum van die comic

[ Voor 56% gewijzigd door _Peter2_ op 31-08-2010 13:37 . Reden: Links toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
NMe schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:15:
[...]

Een "kans" van 100% inderdaad. :P
Sssssh, wou hem extra laten genieten als zo'n ding dropte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
SinergyX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 12:23:
[...]

Qua cooldown zou het wel logisch zijn, mits ze wel meerdere AoE's hebben. Warrior, DK en Pala hebben meerder AoE's, Beertjes hebben er in principe maar 1. (buiten glyphed of frenzy).
Warrior heeft cleave en shockwave, DK bloodboil, maar pally heeft niet veel (alleen HotR?), misschien dat ze maul ook gaan laten cleaven op zo'n 3 targets (zoals ze HotR wilden nerfen en wellicht dan de rest buffen?). Maakt het wat interactiever, je moet sowieso al tabben om redelijke threat te doen op alle mobs in een groep.

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vivaladen

Vivaladen

SWC

Hiroj schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:27:
[...]

Sssssh, wou hem extra laten genieten als zo'n ding dropte!
damm daar gaat mn droom wereldje weer haha

maareh miss wel 100% dropchance maar dan wordt het neem ik aan nog rollen voor zo'n trophy?....toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakreal
Vivaladen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:38:
[...]

damm daar gaat mn droom wereldje weer haha

maareh miss wel 100% dropchance maar dan wordt het neem ik aan nog rollen voor zo'n trophy?....toch?
100% drop chance, 4% win chance.

Zo simpel is het ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hiroj
Vivaladen schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:38:
[...]

damm daar gaat mn droom haha maareh miss wel 100% dropchance maar dan wordt het neem ik aan nog rollen voor zo'n trophy?....toch?
Indien andere het net zo graag willen zoals jij? Ja, helaas wel.
Je kunt ze vaak ook wel overkopen van andere (gedurende raid), maar ga niet over 200 goud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:31:
Warrior heeft cleave en shockwave, DK bloodboil, maar pally heeft niet veel (alleen HotR?), misschien dat ze maul ook gaan laten cleaven op zo'n 3 targets (zoals ze HotR wilden nerfen en wellicht dan de rest buffen?). Maakt het wat interactiever, je moet sowieso al tabben om redelijke threat te doen op alle mobs in een groep.
Zie nu ook dat Swipe zo'n 3x meer damage base zou doen (320 vs 108), zou al redelijk wat compenseren qua agro, ze krijgen op 85 ook nog Trash erbij, mogelijk de 2de AoE.

Pala is SoCommand kwijt (11 punter, je hebt er maar 10) en concescration is een 10/30 geworden. Verschil is dat HotR nu 0yrd aoe is geworden, de 3 (4 glyphed?) is dus verwijderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
SinergyX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:49:
[...]

Zie nu ook dat Swipe zo'n 3x meer damage base zou doen (320 vs 108), zou al redelijk wat compenseren qua agro, ze krijgen op 85 ook nog Trash erbij, mogelijk de 2de AoE.

Pala is SoCommand kwijt (11 punter, je hebt er maar 10) en concescration is een 10/30 geworden. Verschil is dat HotR nu 0yrd aoe is geworden, de 3 (4 glyphed?) is dus verwijderd.
Een 10/30? Ben holy/ret tank al ff niet meer met m'n pally (DK en warrior vond ik al wel genoeg ;) ). Oh dat heb ik niet meegekregen, 10 yard bedoel je? Due

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UdiBenLudi
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-04 14:23
porn* schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:12:
[...]

Een 10/30? Ben holy/ret tank al ff niet meer met m'n pally (DK en warrior vond ik al wel genoeg ;) ). Oh dat heb ik niet meegekregen, 10 yard bedoel je? Due
10 Sec duration/30 sec cooldown

:) maar beta kan nog weer omgegooid worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• porn*
UdiBenLudi schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:33:
[...]

10 Sec duration/30 sec cooldown

:) maar beta kan nog weer omgegooid worden...
Ah zo, klinkt idd lastig dan :P

Bnet pindle#2913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaluro2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 14-01-2024

kaluro2

Kaluro.650

SinergyX schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:45:
[...]

Klopt wel in de lijn met Hunter, verlies van 1 AoE
Uhm.. Hunters krijgen een multishot waar geen cooldown op zit.
Ze krijgen een 'andere' AoE ability waarbij ze geen 2e ability nodig hebben.

Waarom zou je volley nodig hebben als je een 0 sec cooldwon multishot met unlimited targets hebt?
Nu kan multishot maar 3(?) targets hitten, in Cataclysm is het unlimited.

Pro streaming - www.twitch.tv/kaluroo

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.