sowieso dank voor de reacties e.d. keep the topic going
ff wat replies:
@Neelon, @papmetdeklonten, @kowapanga, @defiler1974:
Het punt van guilds/friends/social is niet per se gebonden aan WoW. dat kan er ook buiten om zijn. @Papmetdeklonten: Dat vind ik een zeer bijzonder iets, gezien er (vanuit mijn ervaring zowel als officers als member als social als raidmember) altijd wel een keer gezeik over progression komt of (wanneer die progression er wel is): loot
Had ik ook. Zit nu op 8520 ofzo, maar niemand weer meer oude content doen of op een specifieke manier.
Geen demanding eisen van je guild die zegt dat je minstens 75% van de tijd aanwezig moet zijn tussen xx:xx en yy:yy of anders?
Tsja, je redenen wel een beetje funderen he

Vivaladen schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 10:23:
[...]
-Alterac Valley
-Arathi basin
-Eye of the Storm
-Strand of the Ancients
-Isle of Conquest
en dan heb je het alleen nog maar over de BG's in PvP kan je veel kanten op (Arena,World pvp,guild events etc) en ook progressie boeken,het lijkt mischien allemaal hetzelfde te blijven maar dan kijk je niet verder dan naar de mechanics en de looks..sinds 2005 zijn er alleen al door de nieuwe skills,nerfs,buffs en talents (en de resillience buff natuurlijk)
een hele hoop dingen veranderd daardoor dus in de battlegrounds en ik hoor je dan wel klagen over het gevloek enzo maar ga jij maar eens in een random dungeon..lopen net zoveel grof gemonde spelers rond
vergeet ook niet dat een battleground mischien hetzelfde blijft maar je constant je tactics aanpast op de situatie,je vecht namelijk niet tegen een voorgeprogrameerde NPC boss maar tegen speler gestuurde tegenstanders die over het algemeen een iets betere AI hebben haha als je dan een goede premade runned zal dat je pvp ervaring ten goede komen(en dan bedoel ik geen PUG premade die je in de /2 bij elkaar ronseld)
Zonder al te veel in de details te raken: ik ben het deels met je eens. Het punt dat je niet tegen npc's vecht is waar. Alleen dan gaat het wel afhangen van alle spelers: hoe motivated zijn zij (aan
beide kanten). Ik heb ook wel eens met een goeie groep bg's gedaan, en wat meestal gebeurd is dat de andere groep gewoon niets doet of iig weinig moeite. Ook al zijn er idd tactics voor alle bg's, meestal zijn er maar 2/3 die zouden werken (max 5 ofzo), maar de kans dát er daadwerkelijk door
iedereen aan beide kanten tactics gevoerd worden (zeker bij 40vs40 in AV/Conq) is zeer gering (zeker na cross-realm battlegrounds in patch 1.12 ofzo).
Mbt grouped pvp (arena, world pvp e.d.): ja, maar dan verwijs ik toch weer naar punt 1: wat te doen
zonder groups. en daarbij is pvp altijd iets wat tijdelijk is, waarbij de samenstelling niet eens zeker is. als je met guild events bedoeld een leader aan te vallen: kill leader ga naar volgende. het is echt de moeite niet. World pvp is dood. Sinds battlegrounds in 1.4 eigenlijk al.