Acties:
  • 0 Henk 'm!
Behalve kanalen moet je ook talen selecteren welke hij moet binnenhalen.
Uit gemakzucht selecteer ik alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-09 15:05

gjs

Scoobydoobydoo

Matched: c
Donderstraaltje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 18:36:
Behalve kanalen moet je ook talen selecteren welke hij moet binnenhalen.
Uit gemakzucht selecteer ik alles.
Bij mij is nederland 1 genoeg om voor alle kanalen epg te krijgen.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-09 14:00
Over EPG gesproken... weet iemand of ik nog ergens (of via een omweg) de radio EPG kan binnenhalen in MediaPortal? Ik kijk via Ziggo Zwolle (9003).
Voor zover ik, via een officiële HDTV-decoder, kan zien stuurt Ziggo deze niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

HaTe

haat niet

gjs schreef op zondag 06 februari 2011 @ 21:25:
[...]

Bij mij is nederland 1 genoeg om voor alle kanalen epg te krijgen.
Is dat zo? Bij FTR werkt dat in ieder geval niet zo.. Dat gaat ook heel raar bij FTR.. Dan maakt hij eerst Guide channels aan enzo. Als je met XMLTV inporteert, maakt hij ook nog eens nieuwe kanalen aan, waar je niks aan hebt :S
Maar bij de TVServer hoef je dus maar 1 kanaal in te selecteren om voor alle kanalen EPG op te halen?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op maandag 07 februari 2011 @ 13:06:
Over EPG gesproken... weet iemand of ik nog ergens (of via een omweg) de radio EPG kan binnenhalen in MediaPortal? Ik kijk via Ziggo Zwolle (9003).
Voor zover ik, via een officiële HDTV-decoder, kan zien stuurt Ziggo deze niet mee.
Ik weet dat de duitse zenders NDR wel info mee sturen, op mijn dreambox 800 zie ik dan bv wat voor nummer er draait. Het lijkt me eigenlijk meer iets als RDS. De EPG blijft in ieder geval leeg, dus ik twijfel of Ziggo uberhaupt EPG info meestuurt voor de radio zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

HaTe schreef op maandag 07 februari 2011 @ 17:31:
Maar bij de TVServer hoef je dus maar 1 kanaal in te selecteren om voor alle kanalen EPG op te halen?
Juist ik heb alleen Nederland1 aangevinkt staan en heb volledige EPG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus wat bij mij totaal niet wilt, maar je moet maar even kijken wat bij jou werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

gjs schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:26:
Vanwege de discussie over OSCam en NewCS over hun grootte en snelheid heb ik even een i386-pc-cygwin OSCam executeable gecompileerd onder cygwin van 'oscam-1.00-unstable_svn4678'. Ik heb alles weggelaten behalve irdeto, newcamd en reader support en een versie waar ook de webinterface in zit. De bijbehorende executeables spreken voor zich denk ik.
oscam-newcamd-irdeto.exe is ongeveer 185K ;)

- oscam.conf:
Hier kan je oa de logging naar een file laten schrijven ipv stdout (output in het cmd scherm). Zet een # voor de regel 'logfile = stdout' en haal de andere 2 #jes weg.
Als je de exe zonder webif gebruikt kan ook de hele section [webif] weg.

-oscam.server:
vul bij device = /dev/com4 de compoort in waar jouw reader aanhangt (/dev/ laten staan !).
eventueel wat spelen met detect = CD|DSR|CTS|RING|NONE|gpio[1-7], mijn cheapo dealextreme reader doet het alleen met detect = none.

-oscam.user:
spreekt voor zich, compatible met de newcs users van The Zep Man.

Heb je een (oude) caid 0602 kaart, dan moet je in alle 3 bovenstaande oscam bestanden alle 0604 vervangen in 0602.

Kijk ook eens in de doc/txt directory voor alle mogelijk config settings.

Hier te downloaden van mijn dropbox.
Nee, sorry. Het is echt slomer. Opstarten duurt bij NewCS zo'n 3 seconden. Bij OSCam duurt het wel 14 seconden.
Zappen tussen kanalen lijkst met NewCS ook sneller te gaan.
Ik gebruik jouw instellingen, heb alleen com4 naar com3 veranderd. :) En dan start ik de versie zonder webinterface.

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 09-02-2011 13:43 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Lijkt me sterk dat de cardserver invloed heeft op de zapsnelheid. Het doorgeven van een key duurt eh, 100 - 200 ms? Dat ga je niet merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier is met verschillende versies totaal geen verschil te bemerken.
Gebruik ze vaak door elkaar om te testen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Ik gebruik acamd zonder servertoepassing.

Voordelen:

-Zappen gaat ontzettend snel (vaak nog geen 1 seconde)
-Geen gedoe met een niet functionerend systeem na ontwaken uit slaapstand

Nadelen:

-Je hebt meerdere smartcards nodig wanneer je met een multi tuner setup werkt. (Ik heb echter wel gehoord dat Acamd ook een ingebouwde serverapplicatie krijgt, en wellicht dat die geen moeilijkheden heeft met het uit slaapstand ontwaken, en wellicht ook gewoon snel zapt!

Bovengenoemde overgins icm fortherecord, maar ook met MP TVserver ging het zappen behoorlijk snel, alleen had ik hierbij weer wat andere problemen. (Hopelijk is dat opgelost in versie 1.2.0 beta van Mediaportal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Frank-NL schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 14:08:
Lijkt me sterk dat de cardserver invloed heeft op de zapsnelheid. Het doorgeven van een key duurt eh, 100 - 200 ms? Dat ga je niet merken.
Ik merk ook niet echt verschil :) Het is voornamelijk de opstarttijd die mij overhaalt om NewCS te gebruiken.

Zaptijd ligt meestal rond de 3 seconden hier. 1 seconde is wel heel erg snel! Dat halen de meeste dedicated boxjes niet eens!

[ Voor 16% gewijzigd door HaTe op 09-02-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:07
powermarcel10 schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:15:
-Je hebt meerdere smartcards nodig wanneer je met een multi tuner setup werkt.
He Marcel. Acamd icm meerdere Anysee tuners waarbij maar van één de cardreader aangesproken wordt werkt ook als het goed is, zie deze en de daarop volgende posts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

HaTe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 13:38:
[...]

Nee, sorry. Het is echt slomer. Opstarten duurt bij NewCS zo'n 3 seconden. Bij OSCam duurt het wel 14 seconden.
Zappen tussen kanalen lijkst met NewCS ook sneller te gaan.
Ik gebruik jouw instellingen, heb alleen com4 naar com3 veranderd. :) En dan start ik de versie zonder webinterface.
Klopt, de opstart is wat trager. Maar hoe vaak start je op ? Laat OSCam meteen starten als je de pc opstart.
Je zou nog kunnen spelen met de setting WaitForCards = 0 in oscam.conf.
Eerlijk gezegd heb ik nooit echt getimed onder Windows, maar de ECM reqeusts worden zeker sneller afgehandeld. Hieronder wat timings onder Linux:

OSCAM 1.00-unstable_svn build #4642
11:39:10.326: Newcamd2 0: -> ECM [0FA1][0604/00000000] CHID [000B]
11:39:10.490: Newcamd2 0: <- ECM [0FA1][0604/00000000] CHID [000B] (0.166)

NewCS 1.67 RC1 [Build: 95]
11:43:22.350: Newcamd2 0: -> ECM [0FA1][0604/00000000] CHID [000B]
11:43:22.534: Newcamd2 0: <- ECM [0FA1][0604/00000000] CHID [000B] (0.186)

• powermarcel10
HaTe schreef op woensdag 09 februari 2011 @ 15:22:
[...]

Ik merk ook niet echt verschil :) Het is voornamelijk de opstarttijd die mij overhaalt om NewCS te gebruiken.

Zaptijd ligt meestal rond de 3 seconden hier. 1 seconde is wel heel erg snel! Dat halen de meeste dedicated boxjes niet eens!
Klopt, is inderdaad heel erg snel.. Ik sta er zelf ook versteld van.. "dedicated boxjes" zijn inderdaad vaak niet erg snel, maar wel snel genoeg.. Ik heb met mijn HTPC deze zapsnelheid altijd willen evenaren.. Onder windows MCE lukte me dat niet icm de Anysee en de standaard CNO drivers... Met Mediaportal daarentegen(ondank dat altijd wordt beweerd dat snel zappen icm mediaportal niet mogelijk is) haal ik juist enorm snelle zaptijden!

• JTibben
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 30-07 15:43
Ik ben ook van plan om een HTPC te bouwen inclusief PVR functionaliteit. Maar ik had even een vraagje over de Anysee E30TCPlus. Heb ik aan dit Anysee apparaatje genoeg als ik in Ziggo gebied woon of moet er nog iets anders bij? Ik zie namelijk nergens waar ik de kabel in kan steken. Ik zie hier wel eens PC lijstjes voorbij komen maar dan zie ik alleen de Anysee er tussen staan en verder geen PCI kaart of iets dergelijks waar de kabel binnen komt.

Alvast bedankt! :)

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-09 13:46
JTibben schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 11:57:
Maar ik had even een vraagje over de Anysee E30TCPlus. Heb ik aan dit Anysee apparaatje genoeg als ik in Ziggo gebied woon of moet er nog iets anders bij? Ik zie namelijk nergens waar ik de kabel in kan steken.
De aansluiting zit aan de achterkant. Je hebt verder niks nodig. Hier de specs.

• Nielson
grun93 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:13:
[...]

De aansluiting zit aan de achterkant. Je hebt verder niks nodig. Hier de specs.
Behalve een geactiveerde Ziggo smartcard natuurlijk :)

• JTibben
De geactiveerde Ziggo smartcard zit nu al in de Sony TV dus dat is geen probleem.

Ik zit alleen nog een beetje met hoe ik de software dan ga besturen, misschien een Logitec all in 1 afstandsbediening zodat ik ook de reciever en tv kan bedienen.

Hmm en is een 330 Atom/Ion sterk genoeg voor de Ziggo stream icm Anysee?

• Nielson
JTibben schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:23:
Hmm en is een 330 Atom/Ion sterk genoeg voor de Ziggo stream icm Anysee?
Daar is wel wat over te vinden. Ondersteund wordt het dus niet, werken gaat het ws wel (sd kanalen iig), mede omdat de drivers/software inmiddels wat geoptimaliseerd zijn. Ga je Windows Media Center gebruiken of iets als Mediaportal?

• JTibben
Matched: xbmc, c
Ik heb op het moment XBMC op mijn pc staan, maar daar kan ik dus geen PVR functionaliteiten mee doen.

Ik heb nog geen ervaring met Windows Media Center of Mediaportal maar ik zal vanavodn na het werk eens een vergelijkend warenonderzoek doen :)

Bedankt voor die link trouwens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
JTibben schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 12:37:
Ik heb op het moment XBMC op mijn pc staan, maar daar kan ik dus geen PVR functionaliteiten mee doen.

Ik heb nog geen ervaring met Windows Media Center of Mediaportal maar ik zal vanavodn na het werk eens een vergelijkend warenonderzoek doen :)

Bedankt voor die link trouwens!
Hier al eens gekeken?

http://www.scintilla.utwente.nl/~marcelg/xbmc/prebuild.html

Hiermee is het mogelijk om tv te kijken met XBMC

Ik heb het zelf wel eens aan de praat gehad, en werkt redelijk goed.. Het is nog in beta status, maar er word aan gewerkt.

Afgezien van de PVR functionaliteit vind ik persoonlijk Mediaportal toch een fijner programma. Out-of-the-box werkt XBMC asbsoluut beter, maar na wat tweaken en rotzooien met Mediaportal is dit veel mooier te krijgen, en net zo snel als XBMC. Maar ieder z'n persoonlijke voorkeur natuurlijk!

[ Voor 18% gewijzigd door powermarcel10 op 11-02-2011 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KILLorBE
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 28-06-2024
Ik heb sinds kort een Terratec Cinergy C PCI HD + CI Module (CI niet aangesloten, Ik heb XMS (Glashart Media) als provider en er word geen gebruik gemaakt van encryptie.) maar hij vind alleen Nederland 1, 2 en 3 in MediaPortal, Terratec Home Cinema vind helemaal niks :/

Zou het aan het signaal kunnen liggen? M'n TV vind wel alle (?) kanalen met dezelfde kabel (Voor de TV zit er zelfs nog een stuk tussen van een meter of 2-3).
Of moet ik soms ergens het netwerk ID opgeven? Zo ja: Iemand enig idee waar?

Ik zal binnenkort wel een nieuwe kabel maken met 2 F connectors (Nu is het F -> Coax -> Male/Female -> Coax -> Male/Female -> F).
Allen metalen connectors.

EDIT: Ik had ook nog een aantal radio kanalen gevonden, echter geen geluid.

EDIT 2: Foutje: MediaPortal vind Ned 1, 2 en 3, Terratec Home Cinema vind niks (Ondertussen aangepast).
Heb wat meer gelezen en net met Twinhan BDA Transport Stream Capture bezig geweest, Na Tune klikken zegt hij Failed (Duurt even).
MediaPortal TV Server Configuration geeft nu ook aan Preview failed:NoSignalDetected.
Zal dus eerst een andere kabel fixen om te kijken of dat iets helpt.

[ Voor 28% gewijzigd door KILLorBE op 11-02-2011 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08-08 21:43
Ik probeer ook om via de Blog van Zepman Ziggo TV werkend te krijgen. Momenteel ben ik bij Stap 2, de installatie van MP. Er wordt bij "TV Servers" geen TV server weergegeven. Ik probeer te installeren op Server 2008 R2. Ik heb http://forum.team-mediapo...s-2008-r2-x64-only-81774/ al geprobeerd, maar dit lost het helaas niet op :(..

In deze topics lees ik dat MrKoen en BabyXL het volgens mij wel werkend hebben gekregen op R2, maar ik weet nu niet goed welke stappen ik nu het beste kan volgen. Installatie van NewCS is allemaal zoals de blog beschrijft.

Ik gebruik:
- Terratec Cinergy C PCI (lijkt goed geïnstalleerd met drivers van CD-ROM zelf, kaart erin en via apparaat beheer laten zoeken naar drivers)
- Smargo USB Cardreader (lijkt ook goed geïnstalleerd met (x64 WHQL) drivers vanuit Zepman blog)

Het doel is om de TV kaart, USB lezer en dat alles op de Server te draaien, maar via een client (laptop, later HTPC) de stream daadwerkelijk te bekijken, dus niet op de Server zelf.

Hulp & tips zijn welkom!
Please Quote m'n nickname, omdat er meerdere vraagstukken in dit topic lopen.

[ Voor 23% gewijzigd door Gamerkoe op 12-02-2011 20:17 ]

20x SF170s + SMA SB3000TL-21 | PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Matched: dvb, c
Zijn er al mensen met een goede ervaring met die Duoflex CT van Digital Devices???

Ik ben namelijk bezig met het bouwen van een HTPC, waarin ik twee dvb-c tuners in wil doen. Of is het toch makkelijker om een smargo + 2 Terratec's te doen?

[ Voor 49% gewijzigd door Verwijderd op 13-02-2011 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:54:
Zijn er al mensen met een goede ervaring met die Duoflex CT van Digital Devices???
Ik denk dat het net zo prima zal werken dan de floppyDTV's.. Het enige dat ik me afvraag is hoe het zit met driversupport van digital devices producten.. Ik zie namelijk nergens driver downloads op hun site..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op zondag 13 februari 2011 @ 16:54:
Ik ben namelijk bezig met het bouwen van een HTPC, waarin ik twee dvb-c tuners in wil doen. Of is het toch makkelijker om een smargo + 2 Terratec's te doen?
't Is in ieder geval een heel stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste Forumleden,

Ik heb een probleem waar misschien iemand een oplossing voor heeft. Ik heb in ieder geval al van alles geprobeerd zonder resultaat. Ik heb 2 Floppydtv-C 's in dual tuner opstelling, aangesloten op een 3 poorts firewire kaartje van Dynalink, De twee floppydtv kaarten zijn onderling NIET doorgelust, dus elke kaart zit op 1 aparte poort van de dynalink kaart. Ik draai onder windows 7 met de beta windows 7 drivers van digital-everywhere versie 5.7. Probleem: de laatste tijd "verdwijnen" te pas en te onpas 1 of 2 floppydtv kaarten uit het apparaatbeheer. De groene lampjes blijven op de kaarten branden, krijgen gewoon stroom en antennesignaal. Soms hoor je in windows het typische "klonk" geluid alsof je een USB stick verwijderd en prompt is er een floppydtv kaart weg. Op diverse forums wordt een soortgelijk probleem beschreven maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Beide kaarten apart op een voedings molex aangesloten en ook de firewire-kabels vervangen, maar niets lijkt te helpen. Weet iemand raad? Opstelling heeft altijd prima gewerkt, maar ineens niet meer. Voeding is overigens OK en 450 Watt van Seasonic of Bequiet.

Alvast hartelijk bedankt voor bruikbare tips!

Als iemand kan bevestigen dat de nieuwe PCI-E kaart van Digital Devices vlekkeloos werkt onder Mediaportal i.c.m. Ziggo gecodeerde zenders dan denk ik dat ik toch ga over stappen: dat firewire gebeuren komt me onderhand echt de keel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Geen matches
De eerste vraag die in mij opkomt is of je nieuwe hard-/software/drivers hebt geinstalleerd, ook al hebben die niks met de tv kaarten te maken?

Anders een systeem herstel doen naar een datum waarvan je zeker weet dat alles nog werkte en kijken of het probleem dan weg is...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 16:39:
De eerste vraag die in mij opkomt is of je nieuwe hard-/software/drivers hebt geinstalleerd, ook al hebben die niks met de tv kaarten te maken?

Anders een systeem herstel doen naar een datum waarvan je zeker weet dat alles nog werkte en kijken of het probleem dan weg is...
Nee dit is niet het geval en systeemherstel biedt ook geen oplossing. Op de firedtv.nl site zijn er kennelijk meerdere mensen die er last van hebben, maar ook geen oplossing weten nog.
http://www.firedtv.nl/cms...unc=view&catid=15&id=1220

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48
Verwijderd schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 09:19:
Beste Forumleden,

Ik heb een probleem waar misschien iemand een oplossing voor heeft. Ik heb in ieder geval al van alles geprobeerd zonder resultaat. Ik heb 2 Floppydtv-C 's in dual tuner opstelling, aangesloten op een 3 poorts firewire kaartje van Dynalink, De twee floppydtv kaarten zijn onderling NIET doorgelust, dus elke kaart zit op 1 aparte poort van de dynalink kaart. Ik draai onder windows 7 met de beta windows 7 drivers van digital-everywhere versie 5.7. Probleem: de laatste tijd "verdwijnen" te pas en te onpas 1 of 2 floppydtv kaarten uit het apparaatbeheer. De groene lampjes blijven op de kaarten branden, krijgen gewoon stroom en antennesignaal. Soms hoor je in windows het typische "klonk" geluid alsof je een USB stick verwijderd en prompt is er een floppydtv kaart weg. Op diverse forums wordt een soortgelijk probleem beschreven maar een echte oplossing heb ik nog niet gevonden. Beide kaarten apart op een voedings molex aangesloten en ook de firewire-kabels vervangen, maar niets lijkt te helpen. Weet iemand raad? Opstelling heeft altijd prima gewerkt, maar ineens niet meer. Voeding is overigens OK en 450 Watt van Seasonic of Bequiet.

Alvast hartelijk bedankt voor bruikbare tips!

Als iemand kan bevestigen dat de nieuwe PCI-E kaart van Digital Devices vlekkeloos werkt onder Mediaportal i.c.m. Ziggo gecodeerde zenders dan denk ik dat ik toch ga over stappen: dat firewire gebeuren komt me onderhand echt de keel uit.
Je gebruikt neem ik aan toch wel de Legacy Old drivers voor de firewire neem ik aan...just to be sure :)
Dus niet de standaard driver.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Ik ben sinds kort in het bezit van een anysee (Combo Plus) dvb-c tuner. Kan ik mijn smartcard ook activeren in de anysee? Ik heb al geprobeerd via mijn ziggo de smartcard te activeren maar dit eindigt met de foutmelding: kon niet worden geactiveerd.

Ik gebruik de laatste versie van de anysee CNO: 1.2.9. En kan ook de FTA zenders correct ontvangen, wie heeft voor mij de oplossing, of moet ik echt gaan zoeken naar iemand met een "officiele" decoder?

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

codeneos schreef op zondag 20 februari 2011 @ 01:27:
Ik ben sinds kort in het bezit van een anysee (Combo Plus) dvb-c tuner. Kan ik mijn smartcard ook activeren in de anysee? Ik heb al geprobeerd via mijn ziggo de smartcard te activeren maar dit eindigt met de foutmelding: kon niet worden geactiveerd.

Ik gebruik de laatste versie van de anysee CNO: 1.2.9. En kan ook de FTA zenders correct ontvangen, wie heeft voor mij de oplossing, of moet ik echt gaan zoeken naar iemand met een "officiele" decoder?
Ik heb mijn smartcard gewoon in de anysee geactiveerd.

Maar via mijn ziggo moet het activeren altijd lukken, dat heeft namelijk niets met je decoder te maken. Als het bij mijn ziggo niet lukt, dan is er iets anders aan de hand, en moet je de helpdesk bellen...

Als het activeren bij mijn ziggo wel is gelukt of via de helpdesk, dan moet je smartcard gewoon worden geactiveerd in de Anysee. Zorg natuurlijk wel dat de kaart in je Anysee zit tijdens het activeren. (Dit gebeurt meestal binnen een paar minuten.

Op mijn ziggo kan je ook heractiveren door bij je Productoverzicht bij Radio en Televisie de Herstel knop aan te klikken...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrkb_
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-07 17:40
Matched: opnemen, xbmc, c
powermarcel10 schreef op zondag 13 februari 2011 @ 17:01:
[...]

Ik denk dat het net zo prima zal werken dan de floppyDTV's.. Het enige dat ik me afvraag is hoe het zit met driversupport van digital devices producten.. Ik zie namelijk nergens driver downloads op hun site..
Ik heb al sinds begin januari een Duoflex CT: de standaard ngene PCIe-bridgemodule, een dubbele tuner en een CI-module met Alphacrypt IC CAM (Ziggo 5555). Mijn moederbord (Zotac IONITX-P-E met Intel CULV 2300 CPU) heeft geen PCI-slot, ik wilde een dubbele tuner en deze intern houden in mijn HTPC-behuizing, dus dit was eigenlijk de enige gemakkelijke optie die voorhanden was. Ik heb de set besteld bij DigitalDevices omdat de Nederlandse leveranciers 'm niet op voorraad hadden.

Voordat de combi het uberhaupt deed met mijn moederbord moest ik een aantal instellingen in de BIOS veranderen (PCIe Spread Spectrum uitzetten en Retrain PCIe Gen1 Devices to Gen2 aan). Zonder deze instellingen boot het systeem uberhaupt niet.

En daar blijft het helaas niet bij. De combinatie werkt af en toe prima (SD en HD), maar om de zoveel channel switches en ook tijdens EPG-grabben op de achtergrond geeft hij het gewoon op. Het hele systeem loopt vast en een harde reboot is de enige optie. Ik heb de afgelopen tijd getest en door logs zitten graven met alle mogelijke combinaties van software (MCE, XBMC met Mediaportal TVServer of ForTheRecord) en CAM (met of zonder, single- of multi-mode), en dit probleem blijft. Ik sta zowat op het punt om het op te geven en de boel terug te sturen want fijn TV kijken en opnemen is er echt niet bij.

De driversupport is redelijk, er komt af en toe een nieuwe release uit. Die staan overigens wel goed verscholen in de shop van DigitalDevices. Ik ben over de overige support niet echt te spreken. Ik heb al een aantal keer DigitalDevices (Norbert Auge) gemaild en het is inmiddels een maand geleden dat ik het laatste en enige antwoord heb ontvangen. Gisteren heb ik weer eens een mailtje verstuurd ter herinnering en met verse debug-informatie. Als ik aan het einde van de week nog niks heb gehoord dan ga ik mijn gebroken Duits inzetten en bellen. Het telefoonnummer staat verscholen in de algemene voorwaarden van de shop.

Ik lees overigens dat de ngene-bridge niet meer wordt verkocht en er een goedkopere dual-connection-model van hun duurdere quad-connection Oktopus-bridge voor in de plaats verkocht gaat worden. Ik vermoed wegens een aantal problemen die volgens mij niet alleen bij mij voorkomen. Op het Mediaportal-forum en het Duitstalige MCE-Community zijn er (genoeg) threads met ervaringen te vinden. Natuurlijk zullen mensen die geen negatieve ervaringen wat minder snel posten, maar toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codeneos
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11-09 00:04

codeneos

[...]

Swerfer schreef op zondag 20 februari 2011 @ 09:59:
[...]

Ik heb mijn smartcard gewoon in de anysee geactiveerd.

Maar via mijn ziggo moet het activeren altijd lukken, dat heeft namelijk niets met je decoder te maken. Als het bij mijn ziggo niet lukt, dan is er iets anders aan de hand, en moet je de helpdesk bellen...

Als het activeren bij mijn ziggo wel is gelukt of via de helpdesk, dan moet je smartcard gewoon worden geactiveerd in de Anysee. Zorg natuurlijk wel dat de kaart in je Anysee zit tijdens het activeren. (Dit gebeurt meestal binnen een paar minuten.

Op mijn ziggo kan je ook heractiveren door bij je Productoverzicht bij Radio en Televisie de Herstel knop aan te klikken...
Vandaag was het wel mogelijk mijn smartcard te activeren vai Ziggo's website. Half uurtje gewacht zodat de smartcard geupdate kon worden... Maar het is nog steeds niet mogelijk om de gecodeerde zenders te bekijken, de FTA zenders (Nederland 1, de lokale omproep, etc) werken wel zonder problemen. Ik heb het geprobeerd met zowel Windows Media Center 7 als de nieuwste anysee viewer.

Wat ik vreemd vind is dat er in de anysee CNO onder de tab subscriptions niks staat, is dit bij iedereen zo? Ook mist het laatste cijfer van mijn smartcard nummer op het CI tabblad. Hieronder screenshots van beide tabbladen:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/NODCx8kci0XONq43f0i31fX3/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/OECcFMgfiDSW6c4dZ3uAJIx7/full.png

http://www.tweakers.net/gallery/119170/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Whoeoeeo!

zojuist m'n Asrock Vision3D, extra anysee tuner en 60gb ssd disk binnen. Vanavond eens lekker aan de knutsel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 21:53
Tja, de smartcard te activeren vai Ziggo's website is geen probleem. 8)

De smartcard actief houden in de Anysee E30, dát is het probleem. :'(

Ook de driver van 25-8-2010 houdt de kaart niet actief. :(

Het is mij dan ook niet duidelijk waarom de E30 hier zo positief wordt beoordeeld. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hij is voornamelijk zo populair omdat je niet de hoge kosten van een cam module hebt.
Hierin zitten voornamelijk ook de problemen.
Zelf heb ik het ding al lang de deur gewezen en heb voor een 10tje meer een terratec + cam oplossing te pakken voor die pc (intern niet mogelijk).
Heb je de kans on full pci kaarten te pakken zou ik altijd voor de floppydtv gaan en zit je met low profile dan ga je voor de terratec cinergy die ook in de guide staat.
Hier nog geen problemen gehad met de kaart aktief houden via deze wegen en de oplossingen zijn nog stabieler ook.
Trouwens mediaportal 1.2 beta gaat de goede kant op, zo wat aan het releasen toe met een weekje of 2/3 :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48
Een Floppydtv hoeft overigens niet eens in een PCI slot. Desnoods monteer je hem met tiewraps op een solide plaats... ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spacecom schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:00:
Tja, de smartcard te activeren vai Ziggo's website is geen probleem. 8)

De smartcard actief houden in de Anysee E30, dát is het probleem. :'(

Ook de driver van 25-8-2010 houdt de kaart niet actief. :(

Het is mij dan ook niet duidelijk waarom de E30 hier zo positief wordt beoordeeld. :-(
tjah, misschien omdat niemand dit probleem heeft behalve jij? Denk je niet dat wanneer dit een algemeen probleem zou zijn dat de reacties wat negatiever zouden zijn? Immers als je kaart telkens weer deactiveert kun je der niet zo veel mee, zoals je wellicht zelf hebt ondervonden.

Heb inmiddels denk nu een jaar m'n anysee en heb wat jij beschrijft 1 x gehad, en dat was toen een bug in een oude driver. Verder kijk ik altijd via de anysee en heb hier nooit problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die anysee kwam veel te vlug op de markt, van de floppydtv kan ik het me niet herinneren.
Op zich een leuk product maar de drivers waren lang heel erg instabiel. Kijk dus zeker of er een nieuwere driver is dan die je nu gebruikt.

Wat betreft dat hele cam/smartcard gebeuren hoop ik nog steeds dat ze de kanalen uit het standaard pakket FTA maken zodat een cam niet meer nodig is en je sneller kan zappen. Zap snelheid bestaat uit het uitlezen van de smartcard en de verwerking van de audio, en een beetje van de video. Maar goed daar ging het nu niet over. Het zou ons leven iig wel makkelijker maken, voor de meeste mensen dan, als dat hele cam gebeuren wat afgezwakt werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Reken er nou maar niet op dat het ooit zal gebeuren. Als straks alle abonnees digitaal kijken hoef je ook niet meer fysiek kabels af te sluiten door een monteur maar deactiveer je gewoon de smartcard. Scheelt een berg geld.

Dat sommige providers het wel doen is leuk, maar die hebben geen >3 miljoen aansluitingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja dat is waar, aan de andere kant heb ik geen keuze :+

Oud monumentaal herenhuis in het centrum van Utrecht.
Digitenne heel plat gezegd ruk in kwaliteit en dat met die scootertjes kan ik best beamen.
Analoog ongeveer gelijk aan digitenne thx to Hirschmann stekkers uit een tijd dat goede bekabeling een pre was.
Schotel plaatsen aan de gevel is echt een no-go area.... ik weet dat het mag maar dat moet je niet proberen met een monumentaal pand. Nee echt niet want ik weet wat voor gezeik dat oplevert en de rechter stelt je in dat geval niet in je gelijk (elk ander geval overigens wel!, ja mag verder _altijd_ een schotel plaatsen!).

Maar goed ik moet zeggen dat ziggo voor de prijs zeker een uitstekend product levert, heb er weinig te klagen over. Toch knaagt dat hele cam gebeuren een beetje maar zodra er leuke IPTV komt met HD kwaliteit voor een goede prijs ben ik over. En eigenlijk als je het met UPC vergelijkt wat geen appels en peren is ook kwa aantal aansluitingen dan hebben we maar echt weinig te klagen.

Moet zeggen met de juiste mediaportal settings vroeger kon ik zo snel zappen alsof het FTA was allemaal, met de laatste FFDShow is die setting waar ik gebruik van maakte weg gehaald helaas, maar zal het weer eens opzoeken en wellicht hier neergooien. Nu ik dit type denk ik waar klaag/heb ik het ook helemaal over :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Met MP heb je een fantastische EPG, wat maakt zapsnelheid dan eigenlijk nog uit 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is waar, maar toch als je wilt wisselen tussen 2 kanalen duurt het nu wat lang. Dit had ik uitgezocht en heeft te maken met de audiostreams, met mijn fix duurde het maar een halve sec en nu iig ruim langer dan dat. Verder wil ik een keer kijken naar dat spul binnenhalen via tv-gids om langer vooruit recordings te kunnen vastleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
toch lastiger dan gepland... heb een nieuwe htpc gekocht, extra anysee, handleiding van powermarcel10 en zepman... kat in het bakkie....... niet dus.

volgens mij doe ik iets fout. ik heb in eerste instantie mediaportal geinstalleerd zoals ik dat wil, so far so good

toen nog niets aan de anysee gedaan en laten scannen (1 tuner aangesloten), ned 1 werkt (mooi, ding werkt en ned 1 is ftc). toen mdapifilter geregged en laten timeshiften. mapje capture0 wordt aangemaakt. daar acamd620 in uitgepakt, bestandje weg gegooid en acamd.ini aangepast dat er nog maar 1 regel staat (wel 0=0 gedaan, omdat er slechts 1 tuner is). Aangegeven dat hij een cam module heeft en gaan......

nee, niets. ja, ned 1 nog steeds (als ik naar een andere zender ga dan hangt het systeem even en zegt vervolgens dat tvservice niet meer reageert), toen wezen kloten, 2e tuner er bij , 2 regels in acamd.ini.. nu blijft hij de verbinding naar de tv service verliezen..

als de tvservice crashed, dan zie ik een error melding in de eventvwr over een faulty module mdapifilter.ax.

wat kan ik fout doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Welke mdapifilter.ax gebruik je, die uit het acamd pakket?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NPVR 2.0.3 is uit, de opvolger van GBPVR. Het programma is niet langer in beta en werkt bij mij als een tierelier. Je kunt gebruik maken van MDAPI met verschillende instances, dus meerdere opnames met één tuner wanneer de zenders in dezelfde transport stream zitten. Mdapifilter.ax is niet nodig, deze zit in de programmatuur ingebakken. En wanneer je een popcorn hour a100, a110 of dezelfde apparaten van een ander merk hebt (b.v. de Egreat M34A), kun je de volledige interface naar je televisie halen (z.g. extender functionaliteit).
Ik zou zeggen, probeer het eens, het is gratis: http://forums.gbpvr.com/s...-%281st-March%29&p=405445

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nielson schreef op maandag 28 februari 2011 @ 22:57:
Welke mdapifilter.ax gebruik je, die uit het acamd pakket?
nee, los gedownload. Zal die eens proberen uit het acamd pakket, maar klopt dat daar geen volledige setup van mdapi filter bij zit, right?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Je hebt geen setup nodig. Plaats het bestand ergens op je PC, open een CMD prompt met admin rechten, ga naar de locatie van het bestand, type regsvr32 MDAPIFilter.ax

Dan krijg je een melding dat het bestand geregistreerd is. Meer hoef je niet te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Geen matches
Met Windows 7 (en Vista?) kan je gewoon dubbelklik op MDAPIFilter.ax doen :) Dan registreert hij hem ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook van plan een HTPC samen te stellen met een HD tuner.
Nu wil ik er best even zelf aan knutselen en ik ben ook best handig met de computer, maar ik hoop dat jullie me een handje op weg kunnen helpen of ik de juiste hardware bestel.

Momenteel heb ik op mijn wenslijstje staan:

Asrock E350M1 moederbord
Anysee E30C Plus kaartlezer
Inwin BM-639 kast.

Ik wil er voornamelijk digitale kabel mee kijken en HD films. Heel af en toe zal ik een keer wat op willen nemen.
Voor zover ik kan zien moet dit moederbordje dat aan kunnen, heeft iemand hier al ervaringen mee?

Ook vraag ik me af of de configuratie onder Win7 mediacenter erg lastig gaat zijn en hoe de Linux ondersteuning is van de Anysee?

Tot slot nog de vraag: is het mogelijk met deze setup aan card sharing te doen? Dat wil zeggen: gebruik maken van de kaart in deze pc en het signaal streamen naar een andere media center pc? Ik heb eigenlijk niet echt zin om helemaal kabel naar boven te trekken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:23:
Tot slot nog de vraag: is het mogelijk met deze setup aan card sharing te doen?
Met card sharing wordt normaal gesproken bedoeld het sharen van alleen de smartcard over wan of lan.
Dat wil zeggen: gebruik maken van de kaart in deze pc en het signaal streamen naar een andere media center pc?
Jij bedoelt een multiseat setup, tv-kaart in de ene pc en client om te kijken/instellen op de andere. Dit is niet afhankelijk van de kaart maar van de software die je gebruikt, en de meeste dvb software ondersteunen dit idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 23:16:
[...]
Met card sharing wordt normaal gesproken bedoeld het sharen van alleen de smartcard over wan of lan.
[...]
Jij bedoelt een multiseat setup, tv-kaart in de ene pc en client om te kijken/instellen op de andere. Dit is niet afhankelijk van de kaart maar van de software die je gebruikt, en de meeste dvb software ondersteunen dit idd.
Ik had de uitleg er maar even bij gezet inderdaad, dacht al dat card sharing alleen de kaart was :P
Maar wel mooi dat dit software afhankelijk is, moet gaan werken dan.

Ik denk trouwens wel dat ik 10 euro meer betaal en de TC versie van de Anysee koop, deze ondersteund ook meteen dvb-t en er lijkt ook meer te gebeuren qua firmware en software ondersteuning gek genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xV0rtexx
  • Laatst online: 19-09 12:10
Matched: opnemen, c
Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 21:23:
Ik ben ook van plan een HTPC samen te stellen met een HD tuner.
Nu wil ik er best even zelf aan knutselen en ik ben ook best handig met de computer, maar ik hoop dat jullie me een handje op weg kunnen helpen of ik de juiste hardware bestel.

Momenteel heb ik op mijn wenslijstje staan:

Asrock E350M1 moederbord
Anysee E30C Plus kaartlezer
Inwin BM-639 kast.

Ik wil er voornamelijk digitale kabel mee kijken en HD films. Heel af en toe zal ik een keer wat op willen nemen.
Voor zover ik kan zien moet dit moederbordje dat aan kunnen, heeft iemand hier al ervaringen mee?

Ook vraag ik me af of de configuratie onder Win7 mediacenter erg lastig gaat zijn en hoe de Linux ondersteuning is van de Anysee?

Tot slot nog de vraag: is het mogelijk met deze setup aan card sharing te doen? Dat wil zeggen: gebruik maken van de kaart in deze pc en het signaal streamen naar een andere media center pc? Ik heb eigenlijk niet echt zin om helemaal kabel naar boven te trekken :P
Ik heb dezelfde vraag, of voor fusion gaan of socket 1155.
De buren zeggen er het volgende over:

http://nl.hardware.info/r...estaties-hd-hqv-20-scores

Het wordt er voor mij eigenlijk niet duidelijker op. Ze raden af om fusion te gebruiken voor TV-kijken, maar hoe zit het met opnemen en hoe zit het met analoog kijken/opnemen?

xVortexx D3

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is dus grappig, ik heb dat bordje hier nu ter test en ik kan dat totaal niet herproduceren met mediaportal. DVD playback krijg ik niet boven de 18% cpu belasting met bbc earth, in mediaportal gaat upscalen van sd materiaal perfect. Maar hun hebben het over 1080i content deinterlacen waar het dus niet krachtig genoeg voor zou zijn... nou werken alle hd channels van ziggo perfect en 1080i content die ik heb ook. Weet echt niet waarom hun het niet werkend krijgen.

Ga binnen kort maar eens zo'n setje aanschaffen, eerst eens wat odnerdelen in de verkoop gooien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Donderstraaltje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 13:38:
Dat is dus grappig, ik heb dat bordje hier nu ter test en ik kan dat totaal niet herproduceren met mediaportal. <KNIP>
Enneuh: welk bordje heb je dan precies getest als ik vragen mag? De Asrock ook gewoon? Of de MSI?

/me heeft trouwens net de Anysee besteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De asus:

http://www.asus.com/produ...oDxhM5mAk1F607&templete=2

En binnenkort omdat hij bevalt bestel ik de mini-itx variant, of misschien ook wel de m-atx voor erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Donderstraaltje schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 16:57:
De asus:

http://www.asus.com/produ...oDxhM5mAk1F607&templete=2

En binnenkort omdat hij bevalt bestel ik de mini-itx variant, of misschien ook wel de m-atx voor erbij :)
Dat is idd een erg mooi bordje ook omdat deze passief gekoeld is.
word het koelblok erg heet of valt het mee?
Ik zag op de specs van de asus site dit staan:
Supports HDMI™ Technology with max. resolution up to 1920X1080 @ 60Hz

neem aan dat 24hz dus ook gewoon ondersteund word?
weet je toevallig de prijs van de mini varriant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
goed, ik heb het nu redelijk aan de gang (mediaportal / anysee / acamd) maar loop toch tegen wat raariteiten aan.

Bijv, ik heb twee anysee's, hoe bepaalt ACAMD waar de smartcard in zit, of meer, wanneer is een tuner anysee0 of 1, op basis waarvan bepaalt hij dat.

en klopt het dat bij de MDPlugin map slechts 1 mapje voor een anysee staat?, ik zou verwachten hier de hoeveelheid tuners ook de corresponderende mappen te zien.

EPG zou toch ook via deze methode moeten werken? Hij haalt bij mij namelijk geen EPG op, staat wel aan, heb ook alle zenders aangegeven dat hij dat moet gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cyberax schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 18:36:
[...]

Dat is idd een erg mooi bordje ook omdat deze passief gekoeld is.
word het koelblok erg heet of valt het mee?
Ik zag op de specs van de asus site dit staan:
Supports HDMI™ Technology with max. resolution up to 1920X1080 @ 60Hz

neem aan dat 24hz dus ook gewoon ondersteund word?
weet je toevallig de prijs van de mini varriant?
De m-atx is door een kennis aangekocht voor 119,95.
De itx zal rond de 149,95 kosten en heeft als extraatje een wlan kaart.
Natuurlijk mis je dan wel 2x pci, dat is logisch, maar verder 1 op 1 identiek.

24p deed mijn 5550 al prachtig en heb het weer netjes in de drivers zien staan.

Het koelblok wordt bij mij niet echt warm, net handwarm.
De itx heeft net een slag grotere blok, vast vanwege de kleinere behuizingen.

Ben ook nog benieuwd waar zotac mee komt, die hebben ook altijd leuke bordjes voor een nog leukere prijs (maar bios is van mindere kwaliteit dan asus, en asus heeft nu ook de opvolger van de bios waarvan me nu even de naam ontschiet)

[ Voor 0% gewijzigd door Donderstraaltje op 05-03-2011 11:56 . Reden: typos ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Sa1 schreef op woensdag 02 maart 2011 @ 21:18:
Bijv, ik heb twee anysee's, hoe bepaalt ACAMD waar de smartcard in zit, of meer, wanneer is een tuner anysee0 of 1, op basis waarvan bepaalt hij dat.
Reactie van de ontwikkelaar op zo'n zelfde vraag:
Je eerste Anysee die je hebt aangesloten krijgt als ID=0
Maar op het moment dat de een tweede Anysee gaat aansluiten dan bepaald de volgorde van je USB controler welke de eerste gaat worden, in jou geval heeft je eerste Anysee ID=1 gekregen en de nieuwe ID=0.
Vaak volstaat het wisselen van de smartcard van de oude naar de nieuwe.
en klopt het dat bij de MDPlugin map slechts 1 mapje voor een anysee staat?, ik zou verwachten hier de hoeveelheid tuners ook de corresponderende mappen te zien.
Als ik deze post zie zou je idd een anysee0 en anysee1 mapje moeten krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Vraag, welke tv-server kan ik het beste gebruiken i.s.m. Mediaportal? Fortherecord of de Mediaportal tv-server? Dit icm met Ziggo en één Anysee E30C in een single-seat opstelling. Belangrijkste is (uiteraard) stabiliteit, zapsnelheid is mooi meegenomen.

update: puur ter info, ik heb mediaportal tv server aan de praat gekregen mbv onderstaande post

http://gathering.tweakers...message/35323246#35323246

en door nog extra de mdapifilter die bij acamd 6.2 wordt meegeleverd te registreren.

Tot slot heb ik de FFDecsa.dll vervangen uit onderstaande post.

http://gathering.tweakers...message/33727225#33727225

[ Voor 45% gewijzigd door Henkes op 05-03-2011 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zapsnelheid ligt niet aan de tv server, iig minder dan 10%, als in nauwelijks tot niet meetbaar.
Dat zit hem vooral in audio en video codecs, hoe snel hij daar tussen kan wisselen.
Verder zit er nog een verschil tussen FTA en encrypted waar je bij Ziggo niet onderuit kan.

4tr heeft erg leuke functies, maar met mp server weet je zeker dat het op elkaar afgestemd is.
In principe zouden ze beiden prima moeten werken, alleen het cam gedeelte van die anysee vond ik maar verdomd lastig werkend te krijgen en te houden onder mp server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Ik heb inmiddels de TV kaart werkend in S2008R2, en kan ook met MediaPortal TV kijken op de server. Dit wanneer ik lokaal inlog, en niet via RDP. Connect ik mijn laptop (Win7) met de MediaPortal server, dan krijg ik de error "Afspelen niet mogelijk: stream2.0". Ik lees in vorige topics van deze reeks dat bijv Donderstraaltje dit probleem ook heeft gehad, maar de oplossing hiervoor kan ik nog niet vinden.

Het uitschakelen van de firewalls op beide PC's heeft geen effect (of moet ik nog iets anders doen na het uitschakelen?).. Iemand een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die fout was bij mij op te lossen door die reset graph fix.
Heeft niks met firewalls te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Donderstraatlje, bedoel je dan dit?
gjs in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

Ik heb namelijk niet helemaal dit gemelde probleem..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Juist, dat heeft bij mij het ook opgelost.
Maar probeer even nog het volgende:
start mediaportal op de bak, log dan in op een andere bak met RDP en kijk of het werkt.
Ergens meen ik gelezen te hebben dat dit nog een openstaande bug was... en daarvoor was dit de oplossing voorlopig.
Maar waarom zou je via RDP mediaprotal willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Het is niet dat ik MediaPortal via RDP wil gebruiken, ik bedien mijn server via RDP vanaf mijn vaste PC, en naast me staat m'n laptop (TV Client) met Win7.

Ik heb net de SetupTV gestart met DebugOptions, dit gaat goed want ik krijg de optie netjes te zien. Ik heb deze aangezet, de TVService Service herstart, en toen op de Client geprobeerd. Helaas krijg ik nog steeds de melding te zien :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De fout krijg je ook als er problemen zijn met je smargo reader, en vooral met wanneer deze uit standby komt.
Kun je wel handmatig timeshiften op de server zonder errors?
Kun je dan ook in de cli zien dat hij netjes de keys afwerkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Handmatig timeshiften gaat prima, ook encrypted kanalen zoals RTL4, etc. De locatie van timeshifting en recording bestanden had ik overigens al aangepast voor het vinkje van de "Always reset graph after stop" aanpassing. Wanneer ik via de TV Client TV aan zet, zie ik in de TV Server configuration ook dat er ge-timeshift wordt.

Als ik Timeshift, dan zie ik in NewCS netjes een login:
[ Newcamd:15050 ] User gebruiker1 logged in, client: Generic

en daarna de afgifte van de keys:
[ Newcamd ] ECM -> gebruiker1 (OK) 0604 000 2714

Ik kreeg dit in eerste instantie niet, waarbij na zoeken op het internet de frequentie heb aangepast naar 369Mhz (mijn Ziggo frequentie) in het newcs.xml bestand.

Edit: Hoe bedoel je met dat de Smargo problemen kan veroorzaken als deze uit Standbye komt? De server staat nooit Standbye.

PS: Ik werd overigens nog getrakteerd op een Bluescreen toen ik handmatig probeerde te timeshiften, terwijl de videokaart de EPG van een zender aan het ophalen was :o..

[ Voor 7% gewijzigd door Gamerkoe op 05-03-2011 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan heb ik ook geen idee meer.

Meerdere mensen hadden problemen dat ze de melding kregen als de htpc uit standby kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kent iemand deze en eventueel ervaringen mee?

Afbeeldingslocatie: http://www.anyseedirect.eu/components/com_virtuemart/shop_image/product/E7PTCCICRPlus_4cfc9e6629988.png
Afbeeldingslocatie: http://77.243.231.55/~user59/components/com_virtuemart/shop_image/product/E7PTCflat.png

Dit is dus een interne USB anysee... dat is zo ongeveer wat ik zoek. Maar moet deze dan ook spanning hebben? dat is namelijk voro een bepaalde kast geen optie. Verder ben ik extreem wantrouwig met betrekking tot de artefacts, driver stability maar mooi om te zien dat er ook een cam in kan eventueel. Alleen is de prijs is totaal niet competentief te noemen meer. Als het een dual tuner was dan had ik wellicht nog de gok wel willen wagen. En wat is de poort tussen de coax en cam? Ik kan totaal geen pdf vinden en googlen vind ik ook maar weinig. Echt slechte support van hun kant.

Probleem met mijn Nieuwe htpc is dat het een itx setup is zonder firewire voor de floppydtv en ik ken geen usb versies in pci formaat... pci-e en mini pci-e slot zijn al bezet... en mijn terratec werkt vele malen beter dan die anysees voor dezelfde prijs alleen is die niet intern.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Vraag nadat ik de Mediaportal tv server icm anysee en ziggo aan de praat heb gekregen.

Heeft iemand de EPG over DVB aan de praat? Bij mij blijft de gids angstvallig leeg en ik weet niet waar ik qua troubleshooting kan beginnen.

Of moet ik terugvallen op (in mijn ogen primitievere) manieren als WebEPG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet de kanalen selecteren + talen, uit gemakszucht doe ik alles.
Daarna doe ik een keer handmatig refresh epg data en dan werkt het voor mij altijd bij een nieuw systeem.
Overigens op de laatste paar bladzijden van deze thread had je daar al veel over gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Tijdens het zoeken naar een oplossing kwam ik volgende Topic tegen: http://forum.team-mediapo...install-93573/#post715936

Hier wordt aangegeven dat het IPv6 protocol uitgeschakeld moet worden. Omdat dit toch geen meerwaarde heeft momenteel, heb ik deze uitgeschakeld. Helaas biedt dit geen oplossing voor mijn probleem :(..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je hebt ook een eigenaardig probleem.
Toevallig vandaag met RDP gespeeld omdat ik een idee heb en dat werkt hier perfect.
Netwerk is alleen niet snel genoeg voor HD, dat doe ik nu over wlan.
Maar het werkt wel en krijg totaal geen errors.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-07 15:47

nzyme

terror

Hoi, heeft iemand hier ervaring met Anysee E30 combo plus / Virtualbox?

Het probleem:

Virtualbox 3.2 op Linux met daarin een Windows7 virtual machine, vervolgens de Anysee aangesloten en aan de vm gegeven. De drivers van de CD gepakt (een fysieke Windows7 installatie werkt daarmee prima, dan kan ik tv kijken enzo) en installeren maar. Vervolgens ziet Windows (de CNO app) echter alleen een DVB-T tuner, en niet de belangrijke DVB-C waarmee ik het Ziggo signaal moet gaan bekijken.
Een upgrade naar VirtualBox 4.0 bracht enkel meer problemen, dan krijg ik foutcode #10: driver start niet.

Iemand een idee? Volgende stap is hetzelfde proberen in VMware workstation ofzo... mss is Virtualbox gewoon crap :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Geen matches
Heb vandaag alles geüpdatet. 4TR naar 1.5.1.0 BETA 8, SAF5 en MediaPortal naar een van de laatste SVN's. Draait verrassend goed! Zappen lijkt sneller te gaan dan voorheen :)

@hierboven: Waarom in godsnaam in een VM?

[ Voor 11% gewijzigd door HaTe op 07-03-2011 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iig mijn "probleem" is opgelost, pak een technotrend tuner :)
Een van de wat vagere oem versies:

Afbeeldingslocatie: http://www.hfx.at/images/stories/hfx_div/assessories/tvcard/tt-1.jpg

Zowaar nog 20 euro goedkoper dan de anysee, en wel stabiele drivers.
Alphacrypts heb ik wel op voorraad, koop ik af en toe erg goedkoop van marktplaats :P
Kom ik even duur uit, en geen driver gedoe enzo.

Zodra ik hier mijn projecten af heb voor de opleiding ga ik mijn huidige htpc een beetje in orde maken en op marktplaats gooien :)
Met dat geld koop ik tegen die tijd het beste mobo wat ik kan vinden in de vorm van een zacate of heel misschien wel ion3 als dat nog ooit komt :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:50:
Heb vandaag alles geüpdatet. 4TR naar 1.5.1.0 BETA 8, SAF5 en MediaPortal naar een van de laatste SVN's. Draait verrassend goed! Zappen lijkt sneller te gaan dan voorheen :)

Zou je me misschien kunnen vertellen waar je die beta versies van fortherecord kunt downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Als je doneert aan ForTheRecord, krijg je toegang tot de beta's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

HaTe schreef op maandag 07 maart 2011 @ 23:50:
waarom niet? het gaat mij niet om een htpc onder de televisie maar om een dvb zender in m'n netwerk zodat ik op de laptop tv kan kijken als ik daar eens zin in heb :) Idealiter hang ik de Anysee dus in een vm op m'n server die er toch al staat, vandaar.

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Is het dan niet makkelijk om daar een native linux applicatie zoals VDR of TVHeadend voor te gebruiken? Hoewel je dan ws beter en goedkoper uit bent met een kale tuner + smartcard reader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

Nielson schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 10:25:
Is het dan niet makkelijk om daar een native linux applicatie zoals VDR of TVHeadend voor te gebruiken? Hoewel je dan ws beter en goedkoper uit bent met een kale tuner + smartcard reader.
zo'n Anysee met Media-Portal was de snelste slag, maar TVH ziet er ook erg leuk uit (plus dat 't linux is) alleen moet ik dan nieuwe hardware regelen (tuner + reader). De Anysee was al gekocht met als doel een local-install, dat is echter veranderd in een netwerk-wens :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Er is trouwens ook een TVHeadend topic hier op GOT. Eventueel zou je ook kunnen testen met de livecd van XBMC, zit dacht ik tvheadend op geintegreerd als tvservice. Dacht dat je de Anysee wel onder linux kan gebruiken, maar dan alleen het tunergedeelte, maar misschien zijn ze hier inmiddels ook al verder in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

Nielson schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 12:09:
Er is trouwens ook een TVHeadend topic hier op GOT. Eventueel zou je ook kunnen testen met de livecd van XBMC, zit dacht ik tvheadend op geintegreerd als tvservice. Dacht dat je de Anysee wel onder linux kan gebruiken, maar dan alleen het tunergedeelte, maar misschien zijn ze hier inmiddels ook al verder in.
dat topic heb ik al wat bekeken, ziet er handig uit. De Anysee is als tuner idd te gebruiken, maar het CAM gedeelte niet vanwege een nieuwere SAMSUNG chip waarvoor nog geen linux driver is.

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nzyme

nzyme

terror

nzyme schreef op zondag 06 maart 2011 @ 23:06:
Hoi, heeft iemand hier ervaring met Anysee E30 combo plus / Virtualbox?

[...]
Volgende stap is hetzelfde proberen in VMware workstation ofzo... mss is Virtualbox gewoon crap :)
en dat werkt zowaar :) De Anysee in VMware workstation wordt gewoon gezien in een Windows7 VM en Mediacenter denkt er wel wat mee te kunnen :)

| Hardcore - Terror |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 13:36
Is het iemand ooit gelukt om met een acamd client te verbinden met OSCAM, via een cccamN lijn ipv een newcamd lijn? verbinden lukt bij mij wel maar vervolgens gebeurt er niets.

Ik ben bezig met een linux VM om daar OSCAM of CCCAM te gaan draaien, in de hoop dat acamd dan wel werkt via cccamN.

Overigens krijg ik ECM tijden van 230ms gemiddeld met de eerder door GJS geposte oscam compile voor windows. De vraag is natuulijk of die tijden met een VM distro wel omlaag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Phorze schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:19:
Ik ben bezig met een linux VM om daar OSCAM of CCCAM te gaan draaien, in de hoop dat acamd dan wel werkt via cccamN.
Ik zie in het acamd topic iig een heel oud berichtje van diezelfde gjs dat 'ie acamd icm cccam server draait, dus dat zou sowieso moeten werken. Aangezien 'ie ook dat mooie oscam pakketje heeft gemaakt zal 'ie daar nu wel mee draaien, dus misschien kun je 'm even mailen (pm staat uit)? Waarom wil je trouwens gebruik maken van 't cccam protocol?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phorze
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 17-09 13:36
Nielson schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:48:
[...]
Ik zie in het acamd topic iig een heel oud berichtje van diezelfde gjs dat 'ie acamd icm cccam server draait, dus dat zou sowieso moeten werken. Aangezien 'ie ook dat mooie oscam pakketje heeft gemaakt zal 'ie daar nu wel mee draaien, dus misschien kun je 'm even mailen (pm staat uit)? Waarom wil je trouwens gebruik maken van 't cccam protocol?
ja, maar dat is native CCCAM ipv een emu als oscam. Ik geloof zo dat het moet werken, maar bij mij dus niet in een cygwin gecompileerde oscam.
De reden is dat ik op den duur met meerdere cardservers wil gaan werken en dan biedt het cccam protocol gewoon meer mogelijkheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op dinsdag 01 maart 2011 @ 13:45:
NPVR 2.0.3 is uit, de opvolger van GBPVR. Het programma is niet langer in beta en werkt bij mij als een tierelier. Je kunt gebruik maken van MDAPI met verschillende instances, dus meerdere opnames met één tuner wanneer de zenders in dezelfde transport stream zitten. Mdapifilter.ax is niet nodig, deze zit in de programmatuur ingebakken. En wanneer je een popcorn hour a100, a110 of dezelfde apparaten van een ander merk hebt (b.v. de Egreat M34A), kun je de volledige interface naar je televisie halen (z.g. extender functionaliteit).
Ik zou zeggen, probeer het eens, het is gratis: http://forums.gbpvr.com/s...-%281st-March%29&p=405445
Ik heb hem draaien, ben er niet echt stuk van, zapt behoorlijk traag. Ik gebruik hem met acamd.
Wat mij ook opvalt is dat alle kanalen TVNZ heten in acamdmonitor....... Zodat een al opgebouwde ACamd_PMT.txt file ook geen zin heeft.
Je krijgt nu dit in chcache.ini
748DD1D6=00B4,1F45,0604,00000000,0FA3,0035,TVNZ
dit hoort er dus eigenlijk te staan
784F0A11=00B4,1F45,0604,00000000,0FA3,0035,Nederland 2

[edit] soort gelijk probleem op het gbpvr forum.

[ Voor 16% gewijzigd door gjs op 12-03-2011 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Nielson schreef op donderdag 10 maart 2011 @ 10:48:
[...]
@Phorze In 'mijn' laatste oscam pakketje zit GEEN CCcam meegecompileerd, dat gaat dus nooit werken...
@Nielson CCcam gebruik ik zelf niet en om de boel zo compact mogelijk te houden heb ik alles er uit gegooid wat niet nodig is. Er zit alleen Irdeto en newcamd support in. Zie hier.

[ Voor 14% gewijzigd door gjs op 12-03-2011 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 20-09 21:20
heeft er iemand ervaring met een anysee (icm kpn) en mediaportal? ik krijg alleen ned 1 2 en 3 de rest is gecodeert :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!
kpn = digitenne = dvb-t
Zo heel veel mag het overigens niet verschillen in werking.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
ik heb hem op dvb-t staan maar dan kan ik alleen ned 1 2 en 3 kijken
de rest is gecodeert

[ Voor 13% gewijzigd door chimera2 op 15-03-2011 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een gerichte zoekterm vind ik best de oplossing, buiten het feit dat dit het verkeerde topic is eigenlijk.
Wat heb je zelf zoal geprobeerd?

Grote kleine hint: zowel in dit topic als in Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic staat het

[ Voor 30% gewijzigd door Donderstraaltje op 15-03-2011 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chimera2
Donderstraaltje schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 19:08:
Met een gerichte zoekterm vind ik best de oplossing, buiten het feit dat dit het verkeerde topic is eigenlijk.
Wat heb je zelf zoal geprobeerd?

Grote kleine hint: zowel in dit topic als in Het grote Anysee E30 Plus ism. Digitenne topic staat het
Tnx daar had ik nog niet aan gedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamerkoe
Matched: opnemen, c
Ik ben weer eens bezig geweest. Inmiddels lukt het mij wel om via VLC media player de stream te bekijken. Dit is alleen bij Nederland 1 nog zo. Ik kwam erachter dat de MP client mijn server via het domein probeerde te bereiken, dus zyper.domein.nl (Zyper is de naam van mijn server). Wanneer ik in de Client connect met het IP adres, dan lukt het nog niet om de stream te zien.

Iemand een idee hoe het DNS adres van de server kan wijzigen in een lokaal DNS adres, dus alleen de computer naam zonder de domeintoevoeging?

Edit: Ik heb het IP adres van de TV server aangepast, deze stond namelijk op een virtuele netwerk kaart welke mijn VM internet verstrekt. Het lukt nu om Nederland 1 via MP te bekijken, echter andere zender nog niet. Ik zie wel NewCS elke zoveel seconden een verbinding (to not-ready server) weergeven, maar ik krijg geen beeld te zien. One step closer :)

Edit 2: Ik zie in Manual Control wel dat Nederland 2 ge-timeshift wordt, en scambled staat ook op 'no'.

Edit 3: De smartcard er even uit gehaald en opnieuw erin, NewCS opgestart en dat gaat ook weer goed. Opnemen op Nederland 2 gaat goed, maar 'Live' timeshiften lukt nog niet.. Krijg daar de 'Kan niet afspelen stream2.0' error. :(

Solution edit: Het live timeshiften heb ik gefixt dankzij het open zetten van UDP poorten. Op een forum van MP las ik een topic waarin wordt aangegeven dat het aanmaken van een 'Program rule' wel inkomende poorten aanmaakt, maar geen uitgaande. Na deze aangemaakt te hebben lukt het ook om Live te streamen :).

[ Voor 51% gewijzigd door Gamerkoe op 22-03-2011 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Na een lang weekend stoeien met de handleiding van Zep heb ik nu Smartreader, newcs, Mediaportal aan het werk met twee kaarten. Werkt op Windows 7 64-bit, had wel een nieuwe versie van MDAPIFilter nodig, anders werkte het niet ...

Echter is er nog 1 probleem waar ik nog niet uit ben. Als ik de computer opstart nadat deze helemaal uit heeft gestaan, dan wil NewCS 1.65 de Irdeto card niet detecteren. Pas als ik de Smartreader er even uithaal en weer connect doet ie het weer :-(, wat uiteraard onhandig is. Heeft iemand hier een oplossing voor?

Edit: Ik heb al geprobeerd om met devcon de COM poort te disabelen (5sec wachten) en weer te enabelen (5 sec wachten) tijdens opstarten van windows, gevolgd door het starten van NewCS. Resultaat is dat het soms nu wel goed gaat, maar niet altijd, wil dit graag stabiel hebben.

@Gamerkoe, probleem met timeshiften heb ik ook gehad, probeer eens in de settings van Media Portal Tv Server bij general de prioriteit op real-time te zetten, bij mij hielp dat. Ook kan je bij timeshifting setting aangeven hoelang er gewacht moet worden, ik weet nog dat ik ook met die instelling heb zitten proberen.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2011 22:21 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.