Dat kan je niet zo stellen denk ik..Michel242186 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 08:54:
[...]
of je koopt gewoon weer een nieuwe FloppyDTV
http://shop.digital-devic.../62357162/Products/096005
veel stabieler dan de Anysee tuners...heb er een tijdje geleden eentje getest maar viel vies tegen oke er zijn intussen wel nieuwe drivers, maar hoor nog steeds geluiden dat het niet prettig werkt.
Ik gebruik de Anysee nu met mediaportal, en heb inmiddels een redelijk stabiele setup van mediaportal icm for the record.. Werkt goed!
Ik heb ook een FloppyDTV kaart gehad icm windows mediacenter. Opzich werkte dit prima, alleen vond het zappen nou niet bepaald snel gaan (circa 4 seconden). Dit is in mediaportal gereduceerd tot hooguit slecht 2 seconden icm een Anysee, en vaak nog niet eens. Verder is een Anysee stukken goedkoper dan een FloppyDTV met AlphacriptCAM. En hoe zit het met CI+? Dacht dat de alphacrypt module daar niet geschikt voor is?
En hoe zit het verder met de ontwikkeling van drivers enzo voor de floppyDTV? Kan nergens iets vinden over downloads..
Voor gebruik in Windows mediacenter maakt het qua gebruik niks uit of je nou een Anysee of een FloppyDTV kaart gebruikt. Werkt icm bijgeleverde BDA driver beide out of the box. Mediaportal is een ander verhaal..
Nog even een vraag:
Ik ben druk aan het expirimenteren met codecs icm mediaportal. Heb de nieuwste SAF 5 release gedownload. Voor gebruik in video's en film werkt het allemaal uitstekend. Voor MPEG bestanden gebruik ik de gewone FFDshow codecs, en voor H. 264 gebruik ik de DXVA codecs van FFDshow.
Merk dat hardwareacceleratie wel wordt gebruikt, want tijdens het afspelen van een bluray rip komt het cpu verbruik niet boven de 15% uit met een E7300.
Tijdens het kijken van digitale HDkanalen ligt het verbruik aanzienlijk hoger. Gemiddels zo rond de 50% ofzo.. Ook loopt hij af en toe eventjes op tot 80/90%, en schokt dan heel eventjes. Dit icm de windows DTV codecs. Deze werken nog het beste. de ffdshow codec geven alleen maar mindere resultate met digitale HD kanalen.
Hoe kan het dat bluray rips (van nog hogere kwaliteit) wel goed worden afgespeeld maar dat digitale HDkanalen soms een beetje schokken? Iemand suggesties wat betreft codecs?
BTW: Heb ook de cyberlink H.264 codec geprobeerd, maar ook deze leverde geen succes op.