Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:10
Matched: c
Michel242186 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 08:54:
[...]

of je koopt gewoon weer een nieuwe FloppyDTV

http://shop.digital-devic.../62357162/Products/096005

veel stabieler dan de Anysee tuners...heb er een tijdje geleden eentje getest maar viel vies tegen oke er zijn intussen wel nieuwe drivers, maar hoor nog steeds geluiden dat het niet prettig werkt.
Dat kan je niet zo stellen denk ik..

Ik gebruik de Anysee nu met mediaportal, en heb inmiddels een redelijk stabiele setup van mediaportal icm for the record.. Werkt goed!

Ik heb ook een FloppyDTV kaart gehad icm windows mediacenter. Opzich werkte dit prima, alleen vond het zappen nou niet bepaald snel gaan (circa 4 seconden). Dit is in mediaportal gereduceerd tot hooguit slecht 2 seconden icm een Anysee, en vaak nog niet eens. Verder is een Anysee stukken goedkoper dan een FloppyDTV met AlphacriptCAM. En hoe zit het met CI+? Dacht dat de alphacrypt module daar niet geschikt voor is?

En hoe zit het verder met de ontwikkeling van drivers enzo voor de floppyDTV? Kan nergens iets vinden over downloads..

Voor gebruik in Windows mediacenter maakt het qua gebruik niks uit of je nou een Anysee of een FloppyDTV kaart gebruikt. Werkt icm bijgeleverde BDA driver beide out of the box. Mediaportal is een ander verhaal..

Nog even een vraag:

Ik ben druk aan het expirimenteren met codecs icm mediaportal. Heb de nieuwste SAF 5 release gedownload. Voor gebruik in video's en film werkt het allemaal uitstekend. Voor MPEG bestanden gebruik ik de gewone FFDshow codecs, en voor H. 264 gebruik ik de DXVA codecs van FFDshow.

Merk dat hardwareacceleratie wel wordt gebruikt, want tijdens het afspelen van een bluray rip komt het cpu verbruik niet boven de 15% uit met een E7300.
Tijdens het kijken van digitale HDkanalen ligt het verbruik aanzienlijk hoger. Gemiddels zo rond de 50% ofzo.. Ook loopt hij af en toe eventjes op tot 80/90%, en schokt dan heel eventjes. Dit icm de windows DTV codecs. Deze werken nog het beste. de ffdshow codec geven alleen maar mindere resultate met digitale HD kanalen.

Hoe kan het dat bluray rips (van nog hogere kwaliteit) wel goed worden afgespeeld maar dat digitale HDkanalen soms een beetje schokken? Iemand suggesties wat betreft codecs?

BTW: Heb ook de cyberlink H.264 codec geprobeerd, maar ook deze leverde geen succes op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

powermarcel10 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:06:
[...]
Hoe kan het dat bluray rips (van nog hogere kwaliteit) wel goed worden afgespeeld maar dat digitale HDkanalen soms een beetje schokken? Iemand suggesties wat betreft codecs?

BTW: Heb ook de cyberlink H.264 codec geprobeerd, maar ook deze leverde geen succes op.
Het afspelen van HD content is niet het probleem, daar zorgt de GPU voor. Het decrypten van de versleutelde HD kanalen neemt waarschijnlijk veel CPU tijd in beslag.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-04-2023
Dit topic heeft toch als hoofdonderwerp cardsharing? En dan het delen van één smartcard via een netwerk om op elke pc digitale TV te kunnen kijken?
Nu komt dat in de tutorial van de Zep Man niet helemaal uit de verf: wel meerdere kaarten op één pc, maar niet meerdere kaarten op ándere pc's. Nu zie ik misschien iets supereenvoudigs over het hoofd, maar ik krijg die cardsharing over het netwerk niet aan de praat!! It's driving me nuts!
Ik heb één pc waarop alles werkt zoals het hoort met NewCS als Cardserver. Alle zenders zijn prima te bekijken via Media Portal. NewCS werkt naar behoren.
Maar wat ik ook doe om ditzelfde op een andere pc werkend te krijgen: geen succes. Ik zit nu al meer dan een week te klooien. Gedaan wat gemertp voorstelde. Ook het IP-adres gewijzigd naar die van de server-pc. Poort in de router open gezet. Firewall uitgeschakeld. Niets helpt.
Het vreemde vind ik: je leest er niets over, terwijl je zou zeggen dat dit de meest gevraagde configuratie is. Overal op het netwerk digitale TV kunnen kijken met maar één Smargo en één Smartcard.
Er is toch wel IEMAND die dat gewoon heeft draaien? Graag hoor ik dan hoe...
Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Swerfer schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:00:
[...]

Het afspelen van HD content is niet het probleem, daar zorgt de GPU voor. Het decrypten van de versleutelde HD kanalen neemt waarschijnlijk veel CPU tijd in beslag.
Het probleem is niet zo zeer dat het decrypten van een HD kanaal meer CPU verbruik neemt, want het zappen naar een HD kanaal gaat ongeveer even snel als het zappen tussen SD kanalen. Het is gewoon tijdens het kijken van een zender..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
powermarcel10 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 18:06:
En hoe zit het met CI+? Dacht dat de alphacrypt module daar niet geschikt voor is?
CI+ werkt wel met een anysee? lijkt me sterk dat het uberhaupt gaat werken met iets in een HTPC aangezien de stream niet gegarandeerd beveiligd is. Kan een Anysee timeshifting blokkeren bijvoorbeeld?

Van het weekend trouwens uit pure belangstelling MP geinstalleerd op een testomgeving (jaren geleden voor het laatst getest), maar mij valt dat toch nog steeds allemaal wat tegen. Hij wil de gecodeerde kanalen out of the box niet decoderen en de interface van MP houdt toch op de een of andere manier een "technisch" gevoel gehalte, ook als je een populaire skin toepast. De WAF van 7MC is toch een stuk groter (meegenomen in de test)

[ Voor 35% gewijzigd door .Johnny op 17-01-2011 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
.Johnny schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:51:
[...]

CI+ werkt wel met een anysee? lijkt me sterk dat het uberhaupt gaat werken met iets in een HTPC aangezien de stream niet gegarandeerd beveiligd is. Kan een Anysee timeshifting blokkeren bijvoorbeeld?

Van het weekend trouwens uit pure belangstelling MP geinstalleerd op een testomgeving (jaren geleden voor het laatst getest), maar mij valt dat toch nog steeds allemaal wat tegen. Hij wil de gecodeerde kanalen out of the box niet decoderen en de interface van MP houdt toch op de een of andere manier een "technisch" gevoel gehalte, ook als je een populaire skin toepast. De WAF van 7MC is toch een stuk groter (meegenomen in de test)
De Anysee heeft een softcam, waadoor deze te updaten is wanneer CI+ een probleem gaat vormen.

Over mediaportal gesproken; Ik meot toegeven dat het allemaal niet probleemloos werkt out-of-the-box. Je moet je er echt in verdiepen en er veel mee prutsen voor je een stabiele goedwerkende setup hebt. Maar geloof mij; wanneer je die moeite ervoor hebt genomen, wil je nooit meer terug naar windows meciacenter.

Ik heb in het verleden veel gebruik gemaakt van mediacenter, omdat ik geen zin had in al het gepruts wat er bij mediaportal komt kijken. Ik woonde toen nog samen met mijn (inmiddels ex) vriendin, en die vond het niet relaxed dat tv kijken het vaker niet dan wel deed omdat constant aan het tweaken was;) Ik heb mediacenter helemaal uitgebuid, en er alles uitgehaald wat er in zat, maar dat was voor mij niet genoeg. Heb ook mediabrowser gebruikt, wat prima werkte, maar vind mediaportal incl. alle bijbehorende plugins veel completer. De drup om over te stappen was omdat de geweldige plugin; "tv gemist" van Ardani niet meer langer in ontwikkeling was. De streams van RTL hielden ermee op, en mediaportal is met zijn nog veel mooiere plugin; "online video's" een perfecte vervanging.

Nu heb ik die zorg gelukkig niet meer,en ben ik dus weken, misschien wel maanden aan het rotzooien geweest met mijn HTPC, en ben erg tevreden over het resultaat..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:45
powermarcel10 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:26:

De Anysee heeft een softcam, waadoor deze te updaten is wanneer CI+ een probleem gaat vormen.
Ik vermoed zomaar dat de Anysee alleen CI emuleert, voor zover ik begrepen heb is CI+ ook hardwarecertificatie(en daar bedoel ik niet die 'garantie' van ziggo mee) en de Anysee komt daar niet doorheen wegens de softcam.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Nouja, watik er over kan vinden, is dat Anysee vermoedelijk met een driver/firmware update komt die ervoor zal zorgen dat alles blijft werken met CI+. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet heel erg thuis ben in het CI+ gebeuren..

Vind het allemaal maar n beetje vaag wat er over geschreven staan. Ook is er niemand die echt duidelijk kan zeggen hoe het nou zit met de Anysee..

Wat ik ook niet helemaal begrijp; Ziggo heeft CI+ toch al geintroduceerd? Waarom werkt alles dan nog uberhaupt.. Wanneer is de verwachting dat CI+ roet in het eten gaat gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Anysee gebruikt een softcam, dat zal nooit geblokkeerd worden. Dan moeten ze namelijk alle decoders gaan updaten omdat die ook een softcam gebruiken.

Zie ook: http://ziggo-gebruikers.n...read.php?t=11034&page=116

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

powermarcel10 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:26:
[...]
De drup om over te stappen was omdat de geweldige plugin; "tv gemist" van Ardani niet meer langer in ontwikkeling was. De streams van RTL hielden ermee op, en mediaportal is met zijn nog veel mooiere plugin; "online video's" een perfecte vervanging.
Ardani heeft weer een nieuwe versie online gezet. RTL doet het weer...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Swerfer schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:45:
[...]

Ardani heeft weer een nieuwe versie online gezet. RTL doet het weer...
Klopt, ik zag het net idd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 18:49

HaTe

haat niet

Geen matches
Kan die plugin van Ardani dan ook DRM beveiligd materiaal afspelen (GTST bijvoorbeeld)? Want dan moet doskabouter van MediaPortal even met die Ardani praten..
Of kan je alleen de laatste week zien? (van de iPad website)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
HaTe schreef op maandag 17 januari 2011 @ 21:17:
Kan die plugin van Ardani dan ook DRM beveiligd materiaal afspelen (GTST bijvoorbeeld)? Want dan moet doskabouter van MediaPortal even met die Ardani praten..
Of kan je alleen de laatste week zien? (van de iPad website)
Idd alleen de laatste week, dus vermoed dat Ardani ook gewoon de ipad stream gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Matched: dvb, c
powermarcel10 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:53:
Nouja, watik er over kan vinden, is dat Anysee vermoedelijk met een driver/firmware update komt die ervoor zal zorgen dat alles blijft werken met CI+. Ik moet wel eerlijk zeggen dat ik niet heel erg thuis ben in het CI+ gebeuren..

Vind het allemaal maar n beetje vaag wat er over geschreven staan. Ook is er niemand die echt duidelijk kan zeggen hoe het nou zit met de Anysee..

Wat ik ook niet helemaal begrijp; Ziggo heeft CI+ toch al geintroduceerd? Waarom werkt alles dan nog uberhaupt.. Wanneer is de verwachting dat CI+ roet in het eten gaat gooien?
CI is een afkorting van Common Interface, een slot dat je aantreft in sommige DVB apparatuur. De CI specificatie schrijft voor dat het CI slot qua hardware is uitgevoerd als een PCMCIA slot dat je ook aantreft in computers. Het CI slot is een uitbreidingsslot waarmee met een PCMCIA module extra functionaliteit kan worden toegevoegd aan de DVB apparatuur, maar in feite wordt het meestal gebruikt voor een Conditional Access Module (CAM) om het DVB apparaat geschikt te maken voor het Conditional Access System (CAS) van de digitale RTV provider. Ziggo gebruikt een Irdeto CAS, dus heb je een Irdeto CAM nodig zodat die CAM overweg kan met de Irdeto smartcard van Ziggo om jou toegang te verlenen tot de kanalen die beveiligd zijn met het Irdeto CAS.

CI+ is een afkorting van Common Interface Plus. Wederom is dit een slot in DVB apparatuur dat qua hardware is uitgevoerd als een PCMCIA slot. Daardoor kan een CI+ slot ook backwards compatible gebruikt worden met PCMCIA modules, waaronder de CAM, die gemaakt zijn voor standaard DVB CI sloten. Tenminste, als de digitale RTV provider het toelaat. En daarmee heb je dan direct het verschil te pakken tussen wel of niet een "Plus (+)" bij de CI slot aanduiding. De specificatie van het CI+ slot zorgt er namelijk voor dat de RTV provider meer controle krijgt over het CI+ slot in een apparaat en de CI+ modules die je in die CI+ sloten kan steken. Een Irdeto CI+ CAM zou bijvoorbeeld ook kunnen functioneren in een standaard DVB CI slot, maar dat laat Ziggo niet toe. En omgekeerd laat Ziggo ook niet toe dat een standaard DVB CI CAM als de AlphaCrypt Classic kan functioneren in een apparaat waarin een CI+ slot zit.

Voor zover mij bekend zit er in de Anysee helemaal geen CI of CI+ slot, dus is de CI of CI+ problematiek helemaal niet van toepassing bij deze DVB PC-TV ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
@Archie
dat is allemaal theoretisch natuurlijk. Ziggo kan net zo goed besluiten om alle CI uit te faseren en alleen nog CI+ te gebruiken. Dan zit je met een Anysee ook in de problemen. Ik acht de kans erg klein dat ze actief wat aan de Alphacrypt gaan doen zonder compleet CI weg te bonjouren. Dat zou namelijk geen zin hebben, en dus alleen maar geld kosten qua implementatie.

[ Voor 35% gewijzigd door .Johnny op 18-01-2011 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
.Johnny schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:19:
dat is allemaal theoretisch natuurlijk. Ziggo kan net zo goed besluiten om alle CI uit te faseren en alleen nog CI+ te gebruiken. Dan zit je met een Anysee net zo goed in de problemen.
Kennelijk heb je mijn uitleg niet begrepen. De Anysee heeft geen CI slot, maar een smartcard lezer gekoppeld aan een software-matige CAM library die om kan gaan met het Irdeto beveiligingsprotocol zoals dat bij Ziggo wordt toegepast. Jij ziet CI en CI+ kennelijk als het beveiligingsprotocol. Het beveiligingsprotocol is bij Ziggo echter nog steeds Irdeto, bij UPC is dat Nagravision en bij Digitenne is dat Conax. Je kan daarom bijvoorbeeld de Irdeto CI+ CAM voor Ziggo niet gebruiken bij UPC of Digitenne. Hardware uit faseren gaat niet, of Ziggo moet bij alle klanten langsgaan om het CI slot uit DVB apparatuur te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Dat bedoel ik dus ook: ze kunnen besluiten om op termijn alle door hen geleverde hardware te vervangen, de rest heeft de klant op eigen risico aangeschaft.

[ Voor 3% gewijzigd door .Johnny op 18-01-2011 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
.Johnny schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:38:
Dat bedoel ik dus ook: ze kunnen besluiten om op termijn alle door hen geleverde hardware te vervangen, de rest heeft de klant op eigen risico aangeschaft.
Je begrijpt het nog steeds niet. Ook de door Ziggo "goedgekeurde" kabel ontvangers die in de loop der jaren op de markt zijn uitgebracht hebben geen CI slot. Er hoeft dus geen door hen geleverde hardware vervangen te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Vergeet niet dat dit een theoretische discussie is, wat ik een paar posts terug aangaf; Het is ziggo absoluut niet verboden om niet door hen geleverde apparatuur niet langer te ondersteunen, op termijn. Alles wat ze wel geleverd hebben in bruikleen kunnen ze door CI+ apparatuur vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
.Johnny schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 11:44:
Vergeet niet dat dit een theoretische discussie is, wat ik een paar posts terug aangaf; Het is ziggo absoluut niet verboden om niet door hen geleverde apparatuur niet langer te ondersteunen, op termijn. Alles wat ze wel geleverd hebben in bruikleen kunnen ze door CI+ apparatuur vervangen.
Je kent toch wel het verschil tussen hardware en software? In je PC zitten allerlei soorten uitbreidingssloten waarin je een hardware uitbreiding kan steken. Een CI of een CI+ slot is ook zo'n een (optioneel) uitbreidingsslot voor DVB apparatuur. In de digitale kabel ontvangers die Ziggo in de loop der jaren heeft "goedgekeurd" zitten echter helemaal geen CI uitbreidingssloten, dus is er helemaal geen noodzaak om die kabel ontvangers om te ruilen door een exemplaar met een CI+ uitbreidingsslot.

Misschien helpt een plaatje van een CI slot:

Afbeeldingslocatie: http://technisat.de/assets/derivates/3/001/179/8/DV003_ppic_0011%2B4102_020300_001.jpg

Verder heeft Ziggo geen bruikleen programma zoals bijvoorbeeld wel het geval is bij UPC, maar dien je als Ziggo klant zelf je apparatuur aan te schaffen of levert Ziggo "gratis" een ontvanger bij het afsluiten van een abonnement. Gratis staat hier tussen aanhalingstekens omdat je de ontvanger uiteraard wel terugbetaald via het abonnementstarief. En de "gratis" ontvanger is ook je eigendom.

[ Voor 5% gewijzigd door ArChie op 18-01-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hmmmm.. interessante discussie..

Ik heb zoals eerder genoemd een Anysee, en begrijp uit bovenstaand verhaal dat ik me dus echt geen zorgen hoef te maken voor evt. "zwart beeld" Dat steld me in ieder geval gerust.

Wel is het zo dat de Anysee volgens mij de enige tv kaart is met softcam. Zal op termijn de Anysee dan de enige tv kaart worden die geschikt is voor de pc?

Of er moeten natuurlijk CI+ uitbreidingssloten komen voor andere tv kaarten. Werkt digital divices niet aan een floppyDTV met CI+ interface ipv CI? En moet er dan een soort van CI+ gecertificeerde CAM module in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Acamd icm cardreader (NewCS of Oscam) OF de Anysee interne reader is de softcam, dus dat werkt op andere kaarten zoals bij de Cablestar HD ook net zo goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:04:
Ik heb zoals eerder genoemd een Anysee, en begrijp uit bovenstaand verhaal dat ik me dus echt geen zorgen hoef te maken voor evt. "zwart beeld" Dat steld me in ieder geval gerust.
Dat is een andere discussie. Ziggo wil controle hebben over de apparatuur die wij van Ziggo mogen gebruiken om hun digitale RTV signaal weer te geven. Bij apparatuur met een DVB-C tuner en een CI slot of een software CAM hebben ze die controle niet, dus zou Ziggo bij voorkeur zien dat je dergelijke apparatuur niet kan gebruiken voor de directe ontvangst van RTV signalen. De enige manier om dat voor elkaar te krijgen is door het Irdeto beveiligingsprotocol zodanig te wijzigen dat de huidige Irdeto softCAM's en de AlphaCrypt Classic CAM's het Irdeto beveiligingsprotocol niet meer begrijpen.

Om dat te kunnen doen moeten ze er uiteraard eerst wel voor zorgen dat de huidige door Ziggo "goedgekeurde" kabel ontvangers met Irdeto softCAM en Irdeto CI+ CAM's met het nieuwe aangepaste Irdeto beveiligingsprotocol overweg kunnen, want anders breekt de pleuris uit onder hun digitale RTV klanten als hun door Ziggo "goedgekeurde" apparaat opeens niet meer werkt. En hoewel er risico's aan verbonden zijn is het aanpassen van de Irdeto softCAM in de "goedgekeurde" kabel ontvangers en/of de Irdeto CI+ CAM's een mogelijkheid via het kabel signaal van Ziggo net zoals Ziggo nu ook al af en toe firmware updates verzendt voor die ontvangers. Ziggo en Irdeto zullen echter alleen maar aan een dergelijk operatie beginnen als ze de boel zodanig hebben weten aan te passen dat hobbyisten niet binnen korte tijd met een "reverse engineered" Irdeto softCAM op de proppen kunnen komen. En daarnaast geldt natuurlijk de afweging of het Ziggo de verontwaardiging van de AlphaCrypt Classic CAM gebruikers waard is als ze die groep klanten opeens gaan verplichten om één van de buggy losse kabel ontvangers te gaan gebruiken.
Wel is het zo dat de Anysee volgens mij de enige tv kaart is met softcam. Zal op termijn de Anysee dan de enige tv kaart worden die geschikt is voor de pc?
Dat is koffiedik kijken. De Anysee oplossing met een Irdeto softCAM is in ieder geval geen door Ziggo "goedgekeurde" DVB PC-TV oplossing en valt daarmee eigenlijk in de categorie van Dreamboxen die ook van niet officiele Irdeto softCAM oplossingen gebruik maken. Een categorie die Ziggo ook liever kwijt dan rijk is.
Of er moeten natuurlijk CI+ uitbreidingssloten komen voor andere tv kaarten. Werkt digital divices niet aan een floppyDTV met CI+ interface ipv CI? En moet er dan een soort van CI+ gecertificeerde CAM module in?
De doelstelling van het CI+ slot is nu juist dat de content encrypted moet blijven tot aan de MPEG chipset voor weergave om er voor te zorgen dat er geen opnames van gemaakt kunnen worden zonder encryptie. Dat maakt de kans dat er CI+ uitbreidingssloten voor gebruik in de PC komen bijzonder klein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Waarom zou de kans bijzonder klein zijn dat er CI+ uitbreidingssloten voor de pc komen? CI, dat eigenlijk hetzelfde tegen moest gaan als CI+, namelijk dat ziggo klanten alleen op door hun gecertificeerde apparaten tv mogen kijken, is er toch ook voor de pc gekomen? Het is uiteraard een kwestie van tijd, maar er zal vast wel weer een fabrikant zijn die hier iets op weet te verzinnen, anders verkopen deze fabrikanten zoals Anysee, technotrent, digital devices etc.. helemaal niks meer!

Verder denk ik dat de markt aan klanten die de niet gecertificeerde apparaten van de kabelaars gebruiken bijzonder klein is. uiteraard is het wel een redelijke groep mensen, maar tov de groep klanten die wel de gecertificeerde apparaten gebruiken, bijzonder klein.

Verder betalen ook de klanten die de niet gecertificeerde apparaten gebruiken ook gewon netjes voor hun kabelabbonement (op mensen die cardshearing gebruiken na) dus ik snap niet zo goed waarom Ziggo het zo erg vind dat er een relatief kleine groep mensen is die lekker aan het prutsen is met tv op de pc.

En nogmaals, omdat het maar een relatief kleine groep mensen is die hier mee bzig zijn, kan ik me niet voorstellen dat Ziggo zoveel geld en tijd gaat besteden aan het verbannen van deze groep mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 15:42:
Waarom zou de kans bijzonder klein zijn dat er CI+ uitbreidingssloten voor de pc komen? CI, dat eigenlijk hetzelfde tegen moest gaan als CI+, namelijk dat ziggo klanten alleen op door hun gecertificeerde apparaten tv mogen kijken, is er toch ook voor de pc gekomen? Het is uiteraard een kwestie van tijd, maar er zal vast wel weer een fabrikant zijn die hier iets op weet te verzinnen, anders verkopen deze fabrikanten zoals Anysee, technotrent, digital devices etc.. helemaal niks meer!
Het CI slot is gewoon een standaard module binnen de DVB architectuur die er voor moest zorgen dat fabrikanten van DVB apparatuur niet voor iedere RTV provider, zoals Ziggo, aparte apparatuur op de markt moesten gaan brengen. De fabrikant kan dan gewoon een apparaat maken dat zich aan de DVB specificaties houdt en de consument koopt dan na aankoop een CAM om het apparaat geschikt te maken voor het door de RTV provider gekozen CAS. In de DVB-T en DVB-S wereld een hele normale gang van zaken en ook nu nog in de huidige HD tijd. De kabelbedrijven hebben echter vanaf het begin dwars gelegen en wilden die standaard DVB CI mogelijkheid niet toestaan. Met als gevolg dat dergelijke DVB apparatuur bij UPC bijvoorbeeld nog steeds niet te gebruiken is en bij Ziggo en consorten alleen maar met de AlphaCrypt Classic CAM terwijl er genoeg andere goedkopere, officiële en legale Irdeto CAM's zijn.

Verder is het grote verschil tussen standaard DVB CI en de daarvan afgeleide niet tot DVB standaard verheven CI+ specificatie dat fabrikanten die een CI+ slot willen toepassen in hun DVB apparatuur ook hun CI+ slot moeten laten keuren bij een CI+ instantie waarna ze een beveiligingscertificaat krijgen dat hun CI+ slot nodig heeft om uberhaupt te kunnen functioneren. Bij een standaard DVB CI slot gelden dergelijke beveiligingseisen niet waardoor iedereen een dergelijk slot in het hardware ontwerp kan toevoegen. Ook hebben de CI+ CAM's qua beveiliging voor de digitale RTV providers het voordeel dat zij het signaal naar de CI+ CAM sturen en daarmee de mogelijkheid hebben om niet CI+ gecertificeerde apparatuur op een blacklist te zetten zodat de CI+ CAM het niet meer doet wanneer deze in een dergelijk apparaat zit. Dit maakt het voor fabrikanten niet interessant om met niet CI+ gecertificeerde DVB apparatuur op de markt te komen als het gevaar dreigt dat hun apparaat binnen korte tijd op de blacklist staat.
Verder denk ik dat de markt aan klanten die de niet gecertificeerde apparaten van de kabelaars gebruiken bijzonder klein is. uiteraard is het wel een redelijke groep mensen, maar tov de groep klanten die wel de gecertificeerde apparaten gebruiken, bijzonder klein.

Verder betalen ook de klanten die de niet gecertificeerde apparaten gebruiken ook gewon netjes voor hun kabelabbonement (op mensen die cardshearing gebruiken na) dus ik snap niet zo goed waarom Ziggo het zo erg vind dat er een relatief kleine groep mensen is die lekker aan het prutsen is met tv op de pc.

En nogmaals, omdat het maar een relatief kleine groep mensen is die hier mee bzig zijn, kan ik me niet voorstellen dat Ziggo zoveel geld en tijd gaat besteden aan het verbannen van deze groep mensen.
Controle en macht. Iets anders kan ik me er niet bij voorstellen. Onlangs heeft Ziggo weer in samenwerking met Irdeto er voor gezorgd dat een nog veel kleiner groepje klanten niet meer van hun HDD opname functionaliteit gebruik kunnen maken in Loewe TV's omdat ze het voor elkaar hebben weten te krijgen dat het uitgesteld decrypten niet meer werkt. Daar raken ze dus niet de gebruikers van Irdeto softCAM's mee die gewoon meerdere kanalen tegelijkertijd kunnen decrypten, dus ook op te nemen kanalen. Maar kennelijk scheppen Ziggo en Irdeto er genoegen in om zo'n klein groepje te treiteren. De content industrie schiet er immers helemaal niets mee op als Ziggo zelf Humax PVR's "goedkeurd" waarmee ook ongecodeerde opnamen te maken zijn, van de HDD te halen zijn en vervolgens verspreid kunnen worden. En aan die veel grotere groep klanten met Humax PVR's doet Ziggo uiteraard niets. Conclusie: treiterij van wat incompetente en infantiele Ziggo en Irdeto medewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Je geeft aan dat de enige manier voor de kabelaars is om de alphacript module en softcammodules zoals die van de Anysee, niet meer te laten werken is dat ze de irdeto versleuteling zo gaan beveiligen dat de betreffende hardware hier niet meer mee om kan gaan, en de beveiliging dus niet kan doorbreken.

Dat is een logisch verhaal, alleen zijn er tegen woordig toch genoeg knappen koppen die ook die beveiliging wel weer weten te "kraken", en de softcam wel weer kunnen laten werken?

Het blijft natuurlijk allemaal maar speculeren.

Merk wel dat je er behoorlijk wat van weet! Daarom de volgende vraag, die wellicht moeilijk te beantwoorden is; Hoe groot acht je de kans dat binnen nu en een paar jaar de Anysee tuners niet meer werken?

Mocht dat moment een keer aanbreken, wordt het dus weer tijd voor een standaard dvb-cdecoder, of digitenne of sataliet via de htpc, als dat tegen die tijd in ieder geval nog wel werkt..

Hoe zit het trouwens met IPTV.. Daar gaat Ziggo toch ook mee aan de gang? IPTV lijkt me veel makkelijker te configureren op de pc dan kabeltv. Of werkt dat ook gwoon met een standalone decoder incl smartcard..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
Kennelijk waren we langs elkaar aan het praten, want dit was dus precies het punt dat ik probeerde te maken; er wordt regelmatig gesteld dat je je met een Anysee geen zorgen hoeft te maken, maar mijns insziens geldt dat niet voor een Anysee méér dan voor andere apparatuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 02:31:
Je geeft aan dat de enige manier voor de kabelaars is om de alphacript module en softcammodules zoals die van de Anysee, niet meer te laten werken is dat ze de irdeto versleuteling zo gaan beveiligen dat de betreffende hardware hier niet meer mee om kan gaan, en de beveiliging dus niet kan doorbreken.

Dat is een logisch verhaal, alleen zijn er tegen woordig toch genoeg knappen koppen die ook die beveiliging wel weer weten te "kraken", en de softcam wel weer kunnen laten werken?

Het blijft natuurlijk allemaal maar speculeren.
Dat blijft inderdaad speculeren. Laten we ervan uitgaan dat Ziggo en Irdeto alleen met een dergelijke actie komen als ze denken dat ze daarmee weer voor langere tijd van de AlphaCrypt en Irdeto SoftCAM gebruikers af zijn. Er is immers het risico dat de Irdeto softCAM update eventueel problemen kan opleveren met de huidige door Ziggo "goedgekeurde" ontvangers. Daarnaast is het natuurlijk de vraag of het de knappe koppen lukt om die beveiliging te kraken, hoe lang dat dan uiteindelijk gaat duren en of dat voor iedereen weer vrijelijk beschikbaar komt. Als je ter vergelijking naar UPC kijkt, dan bestaat er een mogelijkheid om toch met een eigen DVB ontvanger met een Nagravision softCAM te kijken, maar daar moeten die UPC klanten dan wel de nodige moeite voor doen en ook kosten voor maken om achter de benodigde gegevens te komen.
Hoe groot acht je de kans dat binnen nu en een paar jaar de Anysee tuners niet meer werken?
Die vraag kunnen alleen Ziggo en Irdeto beantwoorden en ga er maar van uit dat je geen eerlijk antwoord op die vraag gaat krijgen. Ik maak sinds 2006 gebruik van een AlphaCrypt Classic CAM en weet dat het toenmalige Essent Kabelcom/@Home al sinds 2005 via de dealer kanalen bezig was met dreigementen dat de AlphaCrypt Classic CAM "binnenkort" niet meer zou functioneren. Ondertussen zijn we 5 à 6 jaar verder en die AlphaCrypt Classic CAM doet het nog steeds, dus wat is "binnenkort"? Het is een risico dat iedereen voor zichzelf moet afwegen en dat geldt ook voor de gebruikers van apparatuur die afhankelijk zijn van een niet officiële Irdeto softCAM oplossing. Helaas vergeten veel winkeliers en handelaren de kopers op dit risico te wijzen bij aanschaf van dergelijke producten.

Ziggo zou haar klanten een heel eind tegemoet kunnen komen door de CI+ CAM in ieder geval voor de kanalen in het digitale basis RTV pakket in backwards-compatible standaard DVB CI modus te laten werken en eventueel voor de overige kanalen de zender zelf te laten bepalen of de backwards-compatible modus gebruikt mag worden. Dat zou ervoor zorgen dat klanten met DVB apparatuur voorzien van een standaard DVB CI slot tenminste nog deels hun geïntegreerde DVB-C tuner kunnen gebruiken. Of net als bij Caiway het basis kanalen pakket zonder encryptie op de kabel zetten zodat er helemaal geen CAM nodig is. Maar ja, Ziggo is alleen maar met zichzelf bezig en wil zich niet klantvriendelijkheid opstellen zoals Caiway.
Hoe zit het trouwens met IPTV.. Daar gaat Ziggo toch ook mee aan de gang? IPTV lijkt me veel makkelijker te configureren op de pc dan kabeltv. Of werkt dat ook gwoon met een standalone decoder incl smartcard..
Geen idee wat de status is van IP-TV bij Ziggo. Naar wat ik wel eens opgevangen heb zijn er wat Ziggo medewerkers die meedoen aan een pilot IP-TV project, maar hoe actueel dat nog is weet ik niet. En ik denk niet dat je er veel mee op zult schieten voor HTPC toepassingen of geïntegreerde toepassingen in TV's. IP-TV is immers ook te beveiligen en Ziggo ondertussen kennende zullen ze daar ook niet met klantvriendelijke oplossingen komen voor HTPC's en dergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
.Johnny schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:39:
Kennelijk waren we langs elkaar aan het praten, want dit was dus precies het punt dat ik probeerde te maken; er wordt regelmatig gesteld dat je je met een Anysee geen zorgen hoeft te maken, maar mijns insziens geldt dat niet voor een Anysee méér dan voor andere apparatuur.
Ik had al enigszins het idee dat je waarschijnlijk iets anders bedoelde. Voor een goede discussie is het echter van belang dat de deelnemers dezelfde interpretatie hebben van de termen die binnen de discussie gebruikt worden. Ik kom maar al te vaak termen tegen als "CI+ apparatuur", waarbij CI+ als een soort van beveiligingsprotocol wordt gezien dat in plaats van Irdeto, Nagravision, Conax, etc is gekomen. Dat klopt dus niet, want CI of CI+ is een optioneel uitbreidingsslot in DVB apparatuur.

Als gevolg van die onduidelijkheid ontstond tussen jou, powermarcel10 en Loekie een discussie waarin ik vragen en opmerkingen tegenkwam in de trant van: "CI+ werkt wel met een anysee?", "Anysee alleen CI emuleert", "Ziggo heeft CI+ toch al geintroduceerd? Waarom werkt alles dan nog uberhaupt..". Uitgaande van de betekenis van CI en/of CI+ zijn deze vragen en opmerkingen vreemd te noemen. Vandaar dat ik eerst maar eens heb geprobeerd om duidelijk te maken waar CI en/of CI+ nu eigenlijk voor staat.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 19-01-2011 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik heb problemen met de TV gids. Nederland 1, 2 3 (HD), Veronica, SBS6 en Net5 geven na een bepaalde tijd op een dag geen informatie meer. Ook wordt de tvgids maar voor 1 dag opgehaald.
Ziggo. Ik gebruik 4TR met Argus.

Hebben meer mensen hier last van?

Misschien dat ik ook beter XMLTV kan gebruiken. Ik heb al mc2xml en data ophalen werkt. Maar zijn er betere bronnen voor de TVgids?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Laatst online: 21:07
Jup, hier hetzelfde met Ziggo en Argus. Is een poosje geleden begonnen, zit te twijfelen of dat ongeveer gelijk met de 1.5.0.3 update was. 'k Verwijder nu de betreffende kanalen onder FTR Management Console --> Guide Channels en dan gaat het weer een poosje goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Hallo mannen,

Ik had dit probleem ook voor ned 1, 2, 3 en net 5. SBS6 heeft het hier al die tijd goed gedaan.

Heb net weer even gekeken, maar ned 1 en net 5 hebben inmiddels weer informatie in de gids staan.

Misschien een kewestie van instellingen? Je kan aangeven hoe vaak hij de EPG informatie moet worden binnen gehaald, en voor hoelang hij dan moet grabben. Misschien dat we hier even mee moeten stoeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gemertp
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20:42
fredco schreef op zondag 16 januari 2011 @ 22:12:
Dit topic heeft toch als hoofdonderwerp cardsharing? En dan het delen van één smartcard via een netwerk om op elke pc digitale TV te kunnen kijken?
Nu komt dat in de tutorial van de Zep Man niet helemaal uit de verf: wel meerdere kaarten op één pc, maar niet meerdere kaarten op ándere pc's. Nu zie ik misschien iets supereenvoudigs over het hoofd, maar ik krijg die cardsharing over het netwerk niet aan de praat!! It's driving me nuts!
Ik heb één pc waarop alles werkt zoals het hoort met NewCS als Cardserver. Alle zenders zijn prima te bekijken via Media Portal. NewCS werkt naar behoren.
Maar wat ik ook doe om ditzelfde op een andere pc werkend te krijgen: geen succes. Ik zit nu al meer dan een week te klooien. Gedaan wat gemertp voorstelde. Ook het IP-adres gewijzigd naar die van de server-pc. Poort in de router open gezet. Firewall uitgeschakeld. Niets helpt.
Het vreemde vind ik: je leest er niets over, terwijl je zou zeggen dat dit de meest gevraagde configuratie is. Overal op het netwerk digitale TV kunnen kijken met maar één Smargo en één Smartcard.
Er is toch wel IEMAND die dat gewoon heeft draaien? Graag hoor ik dan hoe...
Alvast bedankt.
Heb je wel meerdere gebruikers staan in NewCS? Je moet voor meerdere kaarten (ook als die op verschillende pc's staan) voor elke kaart een eigen gebruiker hebben in het config bestand van NewCS. En heb je in het config bestand voor Acamd het juiste ip adres ingevuld van de computer die NewCS draait (en daarbij ook de juiste gebruikersnaam/wachtwoord)? Als het dan nog niet werkt, en al je firewalls staan open, dan kan je acomdmonitor draaien in de folder van acamd op de computer met de tv-kaart en ook de newcs output bekijken op de computer met de smartcardreader terwijl je probeert te timeshiften. Dan kan je kijken waar het precies fout gaat, of er wel verbinding wordt gemaakt e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:19:
Misschien een kewestie van instellingen? Je kan aangeven hoe vaak hij de EPG informatie moet worden binnen gehaald, en voor hoelang hij dan moet grabben. Misschien dat we hier even mee moeten stoeien.
Als het gaat om de EPG informatie die verstuurd wordt via het kabelsignaal, dan is er geen sprake van binnenhalen. Die data, de Event Information Tables (EIT), worden namelijk continu in een loop in de Transport Stream meegezonden. De ontvanger kan aan de hand van versie nummers bepalen of de informatie in de EIT is gewijzigd voor een bepaald kanaal en zoja de EPG informatie van het kanaal bijwerken op basis van de nieuwe versie van de data. De laatste keer dat ik eens onderzocht heb hoe vaak Ziggo EPG informatie op een dag update was dat twee keer, namelijk één keer om 00:00 uur GMT en één keer om 06:00 uur GMT om een deel van de verouderde programma gegevens te verwijderen. Dat gebeurt in één keer voor alle kanalen. Ziggo verwerkt niet realtime de EPG updates die zij eventueel van de zenders ontvangen, maar werkt met batch updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
@gemertp

Bedankt voor je reactie!
Ja, ik heb twee gebruikers staan in NewCS: gebruiker1 en gebruiker2 met resp. password1 en password2. En op die andere computer roep ik via cardclient.conf die gebruiker2 aan. Ik heb daarin ook het IP-adres staan van de andere computer waarop NewCS draait. Dus alles staat volgens mij zoals het hoort.
Ook hou ik met AcamdMonitor op de remote PC in de gaten wat er gebeurt en draait NewCS in een console op de hoofd-PC waar ook de cardreader in zit. Op die console zie je geen enkele activiteit van gebruiker2, wel van de locale gebruiker1. AcamdMonitor geeft ook een foutmelding, iets met een WinSock error. Dat betekent dus dat hij geen verbinding kan maken met de hoofdcomputer. Poort 15050 staat open in de router, firewall staat uit.
Heb jij deze setup wel draaien zoals het hoort? Zo ja, met welke componenten dan? En heb jij de tutorial van Zep exact gevolgd? Want deze setup wordt niet precies besproken, wel meerdere kaarten op één PC, maar niet meerdere PC's met elk één kaart...
Moet die hoofd-PC soms een statisch IP-adres hebben? Want ik gebruik gewoon DHCP, zou dat een probleem kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben ondervonden met de installatie van een Terratec Cinergy C cpi HD CI ? Ik heb Windows 7 op mijn pc maar kom geen stap verder. Hij blijft maar meldingen geven van; Uw Multimediacontroller kan niet worden geïnstalleerd. Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden.
Van alles geprobeerd en heb zowel vanaf de bijgeleverde CD de drivers en software geïnstalleerd als via de officieel website van Terratec. Ontvanger erin en eruit en terug, niks hielp tot nu toe. Iemand een bruikbare oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
fredco schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 00:58:
Moet die hoofd-PC soms een statisch IP-adres hebben? Want ik gebruik gewoon DHCP, zou dat een probleem kunnen zijn?
Zolang het ip niet verandert (en dat gebeurt niet zo gauw als deze regelmatig aanstaat) hoeft dat geen probleem te zijn. In newcs.xml had je de volgende waardes al zo gezet en newcs herstart?

code:
1
2
3
4
<!-- valid value for listening-ip are: IPv4 adress of local interface.  -->
        <listening-ip>0.0.0.0</listening-ip>
<!-- valid value for export are: Yes,No - if not exported only localhost can connect.   -->
        <export>Yes</export>
Je kan die bovenste ook eens proberen geheel weg te laten. Post anders je newcs.xml eens.
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:15:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben ondervonden met de installatie van een Terratec Cinergy C cpi HD CI ? Van alles geprobeerd en heb zowel vanaf de bijgeleverde CD de drivers en software geïnstalleerd als via de officieel website van Terratec.
De eerder in dit topic genoemde tips ook al gepobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, geen resultaat. Wordt er moedeloos van. PS, ik heb Windows 64bit. Ik heb zo'n vermoeden dat er misschien iets met de instellingen niet klopt maar heb geen idee waar ik dan moet zoeken voor dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:15:
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben ondervonden met de installatie van een Terratec Cinergy C cpi HD CI ? Ik heb Windows 7 op mijn pc maar kom geen stap verder. Hij blijft maar meldingen geven van; Uw Multimediacontroller kan niet worden geïnstalleerd. Er kunnen geen stuurprogramma's voor uw apparaat worden gevonden.
Van alles geprobeerd en heb zowel vanaf de bijgeleverde CD de drivers en software geïnstalleerd als via de officieel website van Terratec. Ontvanger erin en eruit en terug, niks hielp tot nu toe. Iemand een bruikbare oplossing?
Komt ie wel in Apparaatbeheer te staan? Anders zou je het handmatig kunnen proberen met de drivers die het driver installatie-programma in C:\Program Files\Common Files\TerraTec\DriverInstall\Cinergy_C_PCI zet (aangenomen dat C: je Windows partitie is).

Ik heb ook Windows 7 x86 i.c.m. een Terratec Cinergy C PCI HD CI, en heb geen problemen gehad met het installeren van de drivers en Terratec Home Cinema beta.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tommert38 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:22:
[...]
Ik heb ook Windows 7 x86 i.c.m. een Terratec Cinergy C PCI HD CI, en heb geen problemen gehad met het installeren van de drivers en Terratec Home Cinema beta.
Zitten er uberhaupt wel x64 drivers in (even geen zin om die irritante installer te draaien)? En als ze erin zitten hebben ze mogelijk geen whql certificaat, waardoor je ze dacht ik niet (meer) kan installeren in Win x64.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommert38
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 17-09 23:00
Je hoeft de installer niet nog eens te draaien, eenmaal uitgevoerd staan ze gewoon op die plek. Heb geen idee of het wel voor 64-bit is, ben nu niet in de buurt van de pc met de Terratec :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
ArChie schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:39:
Controle en macht. Iets anders kan ik me er niet bij voorstellen. Onlangs heeft Ziggo weer in samenwerking met Irdeto er voor gezorgd dat een nog veel kleiner groepje klanten niet meer van hun HDD opname functionaliteit gebruik kunnen maken in Loewe TV's omdat ze het voor elkaar hebben weten te krijgen dat het uitgesteld decrypten niet meer werkt. Daar raken ze dus niet de gebruikers van Irdeto softCAM's mee die gewoon meerdere kanalen tegelijkertijd kunnen decrypten, dus ook op te nemen kanalen. Maar kennelijk scheppen Ziggo en Irdeto er genoegen in om zo'n klein groepje te treiteren. De content industrie schiet er immers helemaal niets mee op als Ziggo zelf Humax PVR's "goedkeurd" waarmee ook ongecodeerde opnamen te maken zijn, van de HDD te halen zijn en vervolgens verspreid kunnen worden. En aan die veel grotere groep klanten met Humax PVR's doet Ziggo uiteraard niets. Conclusie: treiterij van wat incompetente en infantiele Ziggo en Irdeto medewerkers.
Zie ook de aankomende (24-01-2011) uitzending van Tros Radar: Loewe versus Ziggo

Waarschijnlijk zal Ziggo wel weer zijn bekende 'de contentproviders verplichten ons om dit te doen' verhaal gaan afdraaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
The_Doman schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 12:03:
Zie ook de aankomende (24-01-2011) uitzending van Tros Radar: Loewe versus Ziggo

Waarschijnlijk zal Ziggo wel weer zijn bekende 'de contentpoviders verplichten ons om dit te doen' verhaal gaan afdraaien.
Natuurlijk gaan ze dat verhaaltje afdraaien. Hopelijk zitten er een paar klanten met iets meer inzicht in het publiek die in staat zijn om het de Ziggo vertegenwoordiger zeer lastig te maken door aan die Ziggo vertegenwoordiger te vragen hoe het dan kan dat diezelfde zogenaamde "content providers" het wel toestaan dat Ziggo PVR's "goedkeurt" waarmee ongecodeerde opnames te maken zijn en waarvan de ongecodeerde opnames probleemloos zijn te kopiëren voor verspreiding. Waarom zouden die zogenaamde "content providers" dan toestaan dat het hele basis pakket bij Caiway en een hoop andere kleinere kabelprovider zonder encryptie wordt doorgegeven. Waarom staan die zogenaamde "content providers" dan toe dat bij Canal Digitaal en Digitenne van KPN gewoon gebruik kan worden gemaakt van standaard DVB CI CAM's? Je hebt immers maar één klant van één van de digitale TV providers nodig die een ongecodeerde opname maakt en online zet voor verspreiding en de hele zogenaamde case van Ziggo valt in duigen.

Kunnen ze ook direct aan de Ziggo vertegenwoordiger vragen waarom de zogenaamde "content providers" het dan wel goed vonden dat hun Video On Demand (VOD) content bij Ziggo de eerste jaren zonder encryptie werd doorgegeven? En waarom er nu nog steeds regelmatig onbeveiligde VOD content van content providers als Warner Bros. e.d. langskomt, inclusief HD films zoals bijvoorbeeld Inception uit 2010 van Warner Bros. die op 22 december door één van mijn wijkgenoten werd bekeken:

Afbeeldingslocatie: http://img717.imageshack.us/img717/438/service420101222223426i.png

Lijkt mij dat de content providers het veel belangrijker vinden dat dergelijke VOD content voor de door Ziggo ontwikkelde Interactieve ontvangers goed beveiligd is i.p.v. van zich druk te maken om wat de TV zenders uitzenden. Sterker nog, de TV zenders gaan overeenkomsten aan met de content providers voor hun content, niet Ziggo. Ziggo gaat alleen overeenkomsten aan met de content providers waar het gaat om de VOD content voor hun Interactieve dienst en daar neemt Ziggo het kennelijk niet zo nauw met de beveiliging.

Waarom denk je dat Ziggo "toevallig" net voor de toekenning van de Ziggo "certificatie" aan de Loewe TV's is gekomen met deze aanpassing van de Irdeto parameters? Volgens mij heeft dat verdacht veel weg van chantage door Ziggo om Loewe de mond te snoeren. Stribbelt Loewe voor de oude TV modellen met standaard DVB CI slot tegen dan ook geen Ziggo "certificering" voor de nieuwe TV modellen van Loewe. En Loewe heeft er kennelijk voor gekozen dat hun commerciële belang voor de huidige en toekomstige modellen belangrijker is en speelt het spelletje mee. De netwerk architect voor audio en video van Ziggo is al jarenlang bezig met een persoonlijke kruistocht tegen iedereen die gebruik maakt van andere oplossingen dan deze persoon wil toestaan. De kans deed zich voor om Loewe te onderwerpen en het zal mij niets verbazen als deze persoon daar nu kennelijk handig misbruik van heeft gemaakt. Jammer dat deze persoon deze energie niet steekt in het verbeteren van het DVB signaal en de extra's die daar aan gekoppeld zijn.

Misschien moeten de Loewe klanten ook maar meteen even aan Ziggo vertegenwoordiger vragen wat die zogenaamde "content providers" eigenlijk vinden van die hele hoge download snelheden die Ziggo haar klanten biedt om niet al te lang te hoeven wachten bij het downloaden van de content van die content providers. Voor een beetje websurfen en emailen heb je dergelijke hoge snelheden immers niet echt nodig.

[ Voor 24% gewijzigd door ArChie op 22-01-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen, bedankt alvast voor jullie reacties maar tot nu toe heeft niks geholpen. Ik krijg de Terratec C cpi HD CI niet geïnstalleerd. Ik ga morgen wel naar een zaak en hopen dat ze er daar uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Iemand ook sinds een paar dagen dat je niet meer kan timeshiften op NL1/2/3 HD?
Is geen codec issue. En met herscannen vind ik in regio 5555 er ineens extra NL1/2/3 zenders bij waarop ik ook niet kan timeshiften... nogal vervelend vind ik zelf.

Edit: Mediaportal ofc...

[ Voor 5% gewijzigd door Donderstraaltje op 23-01-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Geen matches
Niks aan de hand hier. Wel doet de EPG raar, maar dat heb ik opgelost met XMLTV gids
Ik gebruik wel FTR ipv TVServer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

En nog steeds lijkt NewCS niet goed aan de praat te krijgen. Hij deed het prima, maar nu heb ik de pc een tijdje aan laten staan, gewoon om es te kijken wat er zoal gebeurt. Nu een paar dagen later zie ik dat er een berg "NOT OK" meldingen langs zijn gekomen bij de inlog, maar ook "OK", dus inloggen mag wel maar werkt (soms) niet :?

Anyway, de MeidaPortal TV-server liep vast (waarom?!) dus maar ff een reboot gegeven. Nu wil NewCS ook niet meer :(

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
[ 10:48:57 ] [ Phoenix ] Opening device COM4
[ 10:48:57 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM4
[ 10:48:57 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 10:48:57 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 10:48:59 ] [ ATR ] T=14  1etu=104.17us  Guardtime:17etu  WWT:9600etu
[ 10:48:59 ] [ ATR ] Historical bytes: I R D E T O   A C S   V 5 . 7
[ 10:48:59 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 10:48:59 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM4
[ 10:48:59 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 10:48:59 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 10:48:59 ] [ Loader ] Card 0000 on port COM4 failed
[ 10:48:59 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050

Hieruit concludeer ik dat de COM-poort goed staat, anders zou ie de kaart niet zien. De kaart zit er ook goed in, anders zou ie de kaart niet zien als I R D E T O. Maar vervolgens zegt ie toch "failed", maar waarom dan? Zoveel verbositeit en de reden van failage ontbreekt nou net...

Iemand nog een idee?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Wat doet 'ie in een normale decoder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjehbob
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 01:18
Beste tweakers 8) ,

Ik heb een werkende configuratie opgesteld via deze uitleg:
Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing

Ik heb een systeem met windows server 2008 met 3 terratec tvkaarten, USB Smartreader Plus i.c.m. NewsCS en Mediaportal(met ACamd&Mdapi). Dit systeem gebruik ik als server voor tv opnames via Ziggo. Dit werkt perfect!(Na dagenlang uitzoeken en proberen O-) )

Alleen ik zou graag in een andere PC ook een TV-kaart willen plaatsen voor tv te kijken, weet iemand of het mogelijk is om die pc te koppelen aan die smartcard die in mijn server hangt? Zodat ik geen extra smartcard hoef aan te schaffen.(Misschien via het netwerk?)

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Dat is juist het hele idee van een cardserver, je hebt nu newcs en de acamd clients toevallig op dezelfde pc draaien maar dat hoeft dus absoluut niet aangezien ze gewoon connectie maken via tcp/ip. Waarom wil je trouwens nog een extra tv-kaart plaatsen, je kunt toch ook gewoon mediaportal als client installeren op die extra pc en over het netwerk connectie laten maken met de MP tv-server (multi-seat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Nielson schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:56:
Wat doet 'ie in een normale decoder?
In een normale (de door Ziggo geleverde Humax HD-decoder) doet ie het perfect.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-09 15:25

mace

Sapere Aude

bobjehbob schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:12:
Alleen ik zou graag in een andere PC ook een TV-kaart willen plaatsen voor tv te kijken, weet iemand of het mogelijk is om die pc te koppelen aan die smartcard die in mijn server hangt? Zodat ik geen extra smartcard hoef aan te schaffen.(Misschien via het netwerk?)

Alvast bedankt! :)
Zoals je nu in ACamd localhost:XXX (waarbij XXX het poortnummer is) hebt ingevuld, vul je op die andere PC het ip van je server in en het poortnummer. Even ervoor zorgen dat het door je eventuele firewall heenkomt en klaar is kees. (Misschien moet je nog een extra gebruiker aanmaken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobjehbob
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17-06 01:18
Matched: opnemen, c
Nielson schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 14:25:
Dat is juist het hele idee van een cardserver, je hebt nu newcs en de acamd clients toevallig op dezelfde pc draaien maar dat hoeft dus absoluut niet aangezien ze gewoon connectie maken via tcp/ip. Waarom wil je trouwens nog een extra tv-kaart plaatsen, je kunt toch ook gewoon mediaportal als client installeren op die extra pc en over het netwerk connectie laten maken met de MP tv-server (multi-seat)?
Bedankt voor de reactie,

Ik wil graag een tv kaart in mijn andere PC voor tv te kijken, want ik wil die ander 3 tv kaarten uit mijn server daarmee niet lastigvallen, want ik wil daarmee 3 zenders tegelijk kunnen opnemen. Ik heb helemaal niet ingezien dat het juist de bedoeling van van de cardserver. Maar nu uik er over na denk is het best logisch. Ik ben gewoon als een autmatische robot het stappenplan gaan volgens van Zep en de Kunst van het Computeronderhoud: Ziggo Digitale TV op de PC met cardsharing
mace schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:25:
[...]

Zoals je nu in ACamd localhost:XXX (waarbij XXX het poortnummer is) hebt ingevuld, vul je op die andere PC het ip van je server in en het poortnummer. Even ervoor zorgen dat het door je eventuele firewall heenkomt en klaar is kees. (Misschien moet je nog een extra gebruiker aanmaken).
Bedankt voor de reactie,

Het wordt me nu allemaal wat duidelijk, ik ga de extra tv-kaart bestellen, en ik ga proberen de verbinding te maken met mijn smartcard op de server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zo plotseling als mijn problemen kwamen in mediaportal zo plotseling zijn ze ook weer opgelost.
Nu alleen krijg ik bij de rtl zenders en enkele andere geen epg data en zappen gaat erg sloom.
Kan niet wachten wat MediaPortal 1.2 final straks gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Donderstraaltje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:26:
Zo plotseling als mijn problemen kwamen in mediaportal zo plotseling zijn ze ook weer opgelost.
Nu alleen krijg ik bij de rtl zenders en enkele andere geen epg data en zappen gaat erg sloom.
De 1.2 Beta staat voor februari gepland, mogelijk gaat dat al wat positiefs brengen.

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Matched: opnemen, c
Donderstraaltje schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 13:26:
Gebruik je mediaportal icm Fortherecord?

het viel me op dat wanneer je met deze cominatie naar een zender zapt die zich in dezelfde transponder bevind dan het kanaal waar je naar toe wilt zappen het soms ontzettend lang duurt. Vaak wel zo'n 12 seconden.

De oplossing heirvoor is om nog een mdapi script uit te voeren, waardoor er een 2e kaart in de mdplugins folder word gecreeerd, en hier ook acamd ingooit. Even in for the record aangeven dat je kaart 2 kanalen tegelijk kan decrypten, en je kan nu 2 zenders tegelijk bekijken (dat wil zeggen; bekijken en opnemen) en je kunt nu ook snel zappen tussen kanalen binnen dezelfde transponder. Misschien een tip..

Ik heb de uitzending van radar ook gekeken trouwens.. Ziggo is hierin helaas totaal niet aangepakt. Alleen televisiefabrikant loewe kreeg er flink van langs. Zij steken op hun manier hun vinger uit naar ziggo, en fisaversa..

In mijn optiek is het van Loewe ook wel een beetje dom om de alphacrypt module toe te passen in hun systeem terwijl ziggo al jaren geleden heeft aangekondigd dat dit evt. problemen kan gaan geven.. Feit blijft natuurlijk wel dat uiteindelijk Ziggo de machtsmisdrijvers zijn, en daarmee feitelijk de schuldige zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik nu gewoon de standaard TV server van MP, puur omdat kanalen graag onderbreng in een aantal groepen. Wellicht dat nu ook wel met 4tr kan maar destijds had ik de grootste problemen dat werkend te krijgen. Heb gezien dat er sindsdien erg veel doorontwikkeld is en ga er zeker eens opnieuw naar kijken. Het rare is dat deze setup die ik nu heb maanden lang probleemloos gedraaid heeft sinds de final van 1.1 en pas de afgelopen week voor deze problemen zorgde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Donderstraaltje schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 12:07:
Gebruik nu gewoon de standaard TV server van MP, puur omdat kanalen graag onderbreng in een aantal groepen. Wellicht dat nu ook wel met 4tr kan maar destijds had ik de grootste problemen dat werkend te krijgen. Heb gezien dat er sindsdien erg veel doorontwikkeld is en ga er zeker eens opnieuw naar kijken. Het rare is dat deze setup die ik nu heb maanden lang probleemloos gedraaid heeft sinds de final van 1.1 en pas de afgelopen week voor deze problemen zorgde.
Hmmm vreemd.. Ik heb het ook wel eens gehad, dat het een tijdje goed werkte, en ineens problemen had. Wat voor tv kaart heb je trouwens? Misschein drivers eens even updaten ofzo..

Het is in fortherecord tegenwoordig inderdaad mogelijk om verschillende groepen aan te maken. gebruik dit zelf niet, maar het is erg makkelijk te configureren allemaal.. Dus misschien de moeite waard om nog ees te proberen.

heb jij met de tvserver van mediaportal niet erg veel last van vreemde meldingen enzo? Ik wacht nog even op de beta versie van MP 1.2, want hierin zijn volgens mij weer een hoop verbeteringen aangebracht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoals zovelen hier een terratec cinergy dvb-c met smargo, in een andere setup een floppydtv, en dan nog een teratec h7. Maar hier gaat het over de cinergy + smargo. (ja ben het spul een beetje aan het uitdunnen allemaal :P)

Ik heb geen last van vreemde meldingen, elk van mijn setups werken probleemloos met mediaportal en heb in geen jaren meer serieuze problemen gehad. Wat mij wel op valt is dat sommige programma's soms wat schokkerig bewegen terwijl andere gewoon vloeiend bewegen, kan zelfs per scene verschillen. Nouja niet echt schokkerig maar ik krijg het idee dat ik last heb van veel dropped frames. Als ik de log erbij haal zie ik ook heel veel compensate this, compensate that en dat heb ik met elk van mijn setups ondanks dat mijn signaal sterkte overal 100% is en er nog goede kabels zijn uit een tijdperk dat dat voor analoog heel belangrijk was. Bij mijn ouders aan de andere kant van Nederland met ook Ziggo is dit weer niet het geval. Maar dit zijn dan wel ook de vreemdste meldingen + dingen die ik zie die nergens op te herleiden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou nog even doorgeven dat mijn Terratec Cinergy C cpi HD CI ontvanger niet aan de praat heb gekregen. Hij is ook uitgetest in andere nieuwe PC's zonder resultaat.
Heb dus inmiddels die combinatie met mijn windows7 64bit vaarwel gezegd en stap over op de Anysee E30TC plus. Schijnt goed te werken zover ik alles lees.
Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb juist met dat ding problemen gehad dat wil je niet weten, die komen er hier niet meer in en stop ze ook niet meer in de htpc's die ik voor mensen bouw. Ik koop 2e hands floppydtv's nog goedkoper en werken probleemloos :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Voor degenen die soms ook last hebben van 'gaten' in de EPG informatie van NL1/2/3, Net5, SBS6 en Veronica bij For the Record icm Ziggo, aangezien de EPG info wel meegezonden wordt (in dvbviewer werkte 't bv wel) en volgens de logfiles ook goed gegrabt wordt vermoed ik dat deze wordt overschreven door foutieve XMLTV data. Heb daarom een poosje geleden de instelling FtR Management Console --> Settings --> TV Guide verandert naar 'DVB-EPG overwrites XMLTV' ipv andersom en heb sindsdien geen last meer gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
@Nielson:

Misschien wil jij hier toch nog eens naar kijken: heb nog steeds hetzelfde probleem dat cardsharing over het netwerk niet aan de praat te krijgen is. Mijn server-pc draait helemaal goed: kan alle zenders kijken in MP en NewCS is zichtbaar actief. Dit is gebruiker1. So far, so good.

In een andere pc zit een Terratec TV-kaart en daar draait MP ook op. Ik heb daar ook ACamd draaien en probeer via NewCS in de server-pc mijn Ziggo-kaart aan te spreken. Hiertoe een tweede gebruiker aangemaakt in NewCS.xml. Poort 15050 open gezet in mijn router. IP-adres van de server ingesteld in cardclient.conf op de remote pc. Verder heb ik ook zoals jij zei de hele regel van die listening-ip verwijderd. Er zijn geen firewalls actief.
Resultaat: ik kan op de remote-pc alleen FTA-zenders kijken. De TV-kaart en MP zijn dus allemaal goed geïnstalleerd, maar hij verdomt het gewoon om verbinding te maken met NewCS via het netwerk.
Hieronder NewCS.xml:

<?xml version="1.0"?>
<newCSconfig>

<readers name="Card Readers">
<device>
<name>reader1</name>
<enabled>yes</enabled>
<type>Phoenix</type>
<node>COM5</node>
<mhz>600</mhz>
<parity>even</parity>
<export>yes</export>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<blocksa>no</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>yes</blockc0>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>no</carddetect>
<priority>round</priority>
<autosid>yes</autosid>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
</device>
</readers>

<cache>
<emm>20</emm>
<ecm>-1</ecm>
</cache>

<debug>
<level>normal</level>
<type>init</type>
<output>console</output>
<console_options>normal, init</console_options>
<tcp_port>1001</tcp_port>
<password>DebugPass</password>
<tcp_options>normal, init</tcp_options>
</debug>

<newcamdserver>
<enabled>yes</enabled>
<deskey>01 02 03 04 05 06 07 08 09 0A 0B 0C 0D 0E</deskey>
<name>newcs</name>
<user>
<name>gebruiker1</name>
<password>wachtwoord1</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
<user>
<name>gebruiker2</name>
<password>wachtwoord2</password>
<au>on</au>
<allow>reader1</allow>
<spider>no</spider>
</user>
</newcamdserver>

<httpd>
<server>
<enabled>no</enabled>
</server>
</httpd>

<radegastserver>
<enabled>no</enabled>
</radegastserver>

</newCSconfig>

Dit is ook nog output van ACamdmonitor op de remote pc:

#START#
C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TerraTec Mantis DVBC Capture BDA Receiver0\ACamd.dll
15:54:11.939: ACamd v0.6.2.0
15:54:11.969: MD-API Version 01.03 - 01.06
15:54:11.969: systems: registering CA system Cardclient, pri -15, ident 1000
15:54:11.969: structloaders: registering loader cardclient config
15:54:11.969: cardclients: registering cardclient Newcamd
15:54:11.969: cardclients: registering cardclient Newcamd2
15:54:11.969: cardclients: registering cardclient CCcamN
15:54:11.969: cardclients: registering cardclient Radegast
15:54:11.969: cardclients: registering cardclient Camd35
15:54:11.969: structloaders: registering loader smartcard data
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-Irdeto, pri -10, ident 1001
15:54:11.969: feature: using feature SMARTCARD
15:54:11.969: registering Irdeto smartcard (id 49726474)
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-Seca, pri -10, ident 1002
15:54:11.969: registering Seca smartcard (id 53656361)
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-Viaccess, pri -10, ident 1003
15:54:11.969: registering Viaccess smartcard (id 56696173)
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-Conax, pri -10, ident 1004
15:54:11.969: registering Conax smartcard (id 436f6e78)
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-Cryptoworks, pri -10, ident 1005
15:54:11.969: registering Cryptoworks smartcard (id 4372576f)
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-Nagra, pri -10, ident 1006
15:54:11.969: registering Nagra smartcard (id 4e616772)
15:54:11.969: systems: registering CA system SC-NDS, pri -10, ident 1007
15:54:11.969: registering NDS smartcard (id 56694732)
15:54:11.979: Monitor listen on port 53465
15:54:12.019: B:Betatunnel, CAID:1833 with Provider:00000000 to CAID:1702 with Provider:00000000
15:54:12.019: Engine [MD-API]
15:54:12.019: failed open C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TerraTec Mantis DVBC Capture BDA Receiver0\smartcard.conf: No such file or directory
15:54:12.019: loading cardclient config from C:\Program Files\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\TerraTec Mantis DVBC Capture BDA Receiver0\cardclient.conf
15:54:12.029: now using protocol version 525 (cdLen=8)
15:54:12.029: hostname=192.168.1.101 port=15050 emm=1 emmCaids 0602/ffff
15:54:12.029: Newcamd: username=gebruiker2 password=wachtwoord2 key=0102030405060708090A0B0C0D0E providers=none
15:54:12.029: client 'Newcamd' ready
15:54:12.029: ** registered systems:
15:54:12.029: ** SC-NDS (pri -10)
15:54:12.029: ** SC-Nagra (pri -10)
15:54:12.029: ** SC-Cryptoworks (pri -10)
15:54:12.029: ** SC-Conax (pri -10)
15:54:12.029: ** SC-Viaccess (pri -10)
15:54:12.029: ** SC-Seca (pri -10)
15:54:12.029: ** SC-Irdeto (pri -10)
15:54:12.029: ** Cardclient (pri -15)
15:54:12.029: no smartcard interface defined!
15:54:12.029:
Blocked 1 same messages...
15:54:31.609: Ch: 180 - Nederland 2
15:54:31.609: Programm crc: 784F0A11
15:54:31.609: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=00B4 (AND SID=1F45)
15:54:31.609: 0x00B4 0x1F45 0x0602 0x00000000 0x138B 0x0030 11111110

Bij die laaste regels geeft MP TV-server configuration een "Unknown error has occurred" en de TV-service wordt gestopt. Ik kom er gewoon niet uit. Het zal wel iets heel simpels zijn, maar ik zie het niet...
Alvast bedankt maar weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Tja lastig, acamd lijkt wel gewoon verbinding te maken met newcs anders had je wel andere meldingen gekregen in de monitor. Maar als je naar de meldingen van newcs kijkt zie je gebruiker2 dus niet inloggen? Zijn je andere instellingen in acamd.ini en cardclient.conf verder wel hetzelfde? In welke ziggo regio zit je, ikzelf heb namelijk CAID 604 maar dat schijnt per regio te verschillen. In je router hoef je geen poort open te zetten, neem tenminste aan dat alle pc's in hetzelfde netwerk zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
@Nielson:

Klopt. Je ziet in die server-pc helemaal geen activiteit van gebruiker2. Jij zegt dat ACamd gewoon verbinding lijkt te maken met NewCS, maar waar zie je dat aan? Aan "client Newcamd ready"?
En jij noemt acamd.ini, maar dat bestand ken ik niet. Wel ACamd_PMT.txt. Daar staan alleen maar weggecommented regels in. Moet daar ook iets mee gebeuren dan? Of mis ik een bestand?
Ik zit in het oude Casema-gebied. Net_ID 5555. Die card_ID 0602 komt uit de Smargo reader. Deze is gewoon goed, want op die server-pc werkt alles perfect.
Dat van die poort wist ik niet, op een gegeven moment probeer je ALLES.
Heb jij die cardsharing over het netwerk wel draaiend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Kreeg de cardreader op m'n htpc nooit lekker aan de praat, oa standby problemen. Heb dus 'n apart linux servertje draaien met daaraan de cardreader, met voorheen newcs en nu oscam. Acamd.ini heb je niet persé nodig, kun je nog wat extra instellingen aan acamd meegeven. Als acamd de cardserver niet kan bereiken zou je dit soort meldingen zien:
00:44:34.726: Login attemp (1)
00:44:34.726: connecting to 192.168.1.4:15050/tcp (192.168.1.4)
00:44:44.632:
00:44:55.773: socket: connect failed: Winsock Error 10060: Connection timed out.
Maar misschien dat 't juist net voor/op dat punt mis gaat, is natuurlijk wel raar dat je tv-server compleet crashed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:02
Gisteravond ben ik ook bezig geweest met het aan de praat krijgen van Mediaportal met TV server in combinatie met een TBS 6980 en een Smargo Plus reader. Installatie zo goed al mogelijk conform de handleiding van Zep gedaan. Uiteraard heb ik een andere xml nodig voor NewCS en een andere config voor Acamd. Ik heb daar overigens nog geen werkende versies van, dus als iemand me daarmee kan helpen...

Probleem waar ik tegenaan loop is het automatisch aanmaken van de Tuner-map in de MDplugins map. Ik heb MDapi geregistreerd en een timeshift uitgevoerd. De map van mijn tuner wordt echter niet aangemaakt. Iemand een idee waar het probleem in zit? Ik gebruik een Windows Vista Home Premium versie. En tijdens de registratie (.bat bestand) heb ik geen errors voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Heb je het script als Administrator uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volture
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-09 13:02
Nielson schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:13:
Heb je het script als Administrator uitgevoerd?
Dat niet. Maar ik zie wel dat de MDplugins met 3 bestanden erin aangemaakt wordt, dus ben ik er vanuit gegaan dat het script goed uitgevoerd was. Ik zal vanmiddag het script nog eens uitvoeren als Administrator.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:16
Volture schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 12:03:
Gisteravond ben ik ook bezig geweest met het aan de praat krijgen van Mediaportal met TV server in combinatie met een TBS 6980 en een Smargo Plus reader. Installatie zo goed al mogelijk conform de handleiding van Zep gedaan. Uiteraard heb ik een andere xml nodig voor NewCS en een andere config voor Acamd. Ik heb daar overigens nog geen werkende versies van, dus als iemand me daarmee kan helpen...

Probleem waar ik tegenaan loop is het automatisch aanmaken van de Tuner-map in de MDplugins map. Ik heb MDapi geregistreerd en een timeshift uitgevoerd. De map van mijn tuner wordt echter niet aangemaakt. Iemand een idee waar het probleem in zit? Ik gebruik een Windows Vista Home Premium versie. En tijdens de registratie (.bat bestand) heb ik geen errors voorbij zien komen.
heb ik ook last van gehad. Even zelf alleen de map MDplugins aanmaken en dan nog een keer het script uitvoeren. Als het goed is worden dan wel de benodigde bestanden aangemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Mogelijk heb je last van hetzelfde probleem als bij sommige Technotrend kaarten, de mappen in MDplugins worden aangemaakt aan de hand van de tuner naam, als daar een ongeldig karakter zoals een slash inzit gaat het mis. Aangezien ik in je drivers regelmatig 'TBS 6980 BDA DVBS/S2' zie staan heb je daar mogelijk ook last van. Oplossing is om de tunernaam in mdapicards.xml aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

beste,

een vraag betreffende de Smargo reader. Alles functioneerde prima. Bij apparaatbeheer als poort COM10 was hij zichtbaar. Momenteel is hij nergens meer te bekennen. Het lampje functioneerd wel op de Smargo.

Iemand enige ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zuluman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-09 20:37

Zuluman

German -Zulu -Russian -Dutch

Matched: opnemen, dvb, c
Ik heb vandaag mijn msi digi vox trio, usb 2.0 dvb-t, dvb-c en analoge ontvanger. Ik heb 'm in mijn c2d 2ghz laptop geplugd en binnen 15 minuten was ik klaar.Ik heb m op de kabel aangesloten dvb-c dus. Zelfs hd zender werken perfect. De bijgeleverde software, totmedia) werkt ook perfect onder win7. Ik ben nu met time-shifting en opnemen aan t spelen. Het is nu wat vroeg voor een review maar tot nu bevalt hij zeker voor die 50 euries.

[ Voor 4% gewijzigd door Zuluman op 01-02-2011 20:23 ]

6.000Wp > Oost/West 4800Wp + Zuid 1200Wp / Enphase M250x13+M215x7 / 12xLG Bifacial 300Wp +8x Longi 300Wp PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 17:20:
beste,

een vraag betreffende de Smargo reader. Alles functioneerde prima. Bij apparaatbeheer als poort COM10 was hij zichtbaar. Momenteel is hij nergens meer te bekennen. Het lampje functioneerd wel op de Smargo.

Iemand enige ervaring hiermee?
Yepss hetzelfde gehad, die van mij had het begeven en er zat gelukkig nog garantie op..
Kun je op een andere pc kijken of hij daar zichtbaar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jaa precies hetzelfde. Geen reactie.
Hmm via een Duitse internetwinkel gekocht. Gelukkig is mijn duits niet te best. ;)
Heb al gezocht of je de firmware ergens kan resetten maar helaas no result. Thnx voor je reactie.
Cyberax schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:51:
[...]

Yepss hetzelfde gehad, die van mij had het begeven en er zat gelukkig nog garantie op..
Kun je op een andere pc kijken of hij daar zichtbaar word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Verwijderd schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 11:31:
Jaa precies hetzelfde. Geen reactie.
Hmm via een Duitse internetwinkel gekocht. Gelukkig is mijn duits niet te best. ;)
Heb al gezocht of je de firmware ergens kan resetten maar helaas no result. Thnx voor je reactie.

[...]
Ja idd had ik toen ook zelf al na gekeken, drivers enzo gecheckt + zo'n firmware tooltje, maar dat werkt toch allemaal niet, aangezien het systeen de hele smargo gewoon niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 15:32:
Ik wou nog even doorgeven dat mijn Terratec Cinergy C cpi HD CI ontvanger niet aan de praat heb gekregen. Hij is ook uitgetest in andere nieuwe PC's zonder resultaat.
Heb dus inmiddels die combinatie met mijn windows7 64bit vaarwel gezegd en stap over op de Anysee E30TC plus. Schijnt goed te werken zover ik alles lees.
Ben benieuwd.
Inmiddels een weekje verder heb ik de Anysee binnen en had hem binnen een kwartier aan de praten en wel. Makkie dus ten opzichte van die Terratec. Waarschijnlijk was ie kapot.
Nu een vraagje; weet iemand hoe je hem met Windows media centre aan de praat krijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 15:32:
[...]

Inmiddels een weekje verder heb ik de Anysee binnen en had hem binnen een kwartier aan de praten en wel. Makkie dus ten opzichte van die Terratec. Waarschijnlijk was ie kapot.
Nu een vraagje; weet iemand hoe je hem met Windows media centre aan de praat krijgt?
Dit is een groot topic, maar er staat toch echt wel in hoe je hem aan de praat krijgt. Effe tijd besteden om dit topic door te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was er KLAAR mee. Gewoon een nieuwe gekocht ;)

Nu loop ik tegen dit probleem aan. Als ik het MDAPI filter wil installeren ( http://cid-d8886e62a723ee...re/MDAPIfilter20100221.7z ) zegt hij dat het systeem een 64 bits is, terwijl het filter bestand een 32 bits is.. Iemand hier een oplossing voor?
TOP!
Cyberax schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 16:57:
[...]

Ja idd had ik toen ook zelf al na gekeken, drivers enzo gecheckt + zo'n firmware tooltje, maar dat werkt toch allemaal niet, aangezien het systeen de hele smargo gewoon niet ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 20:20:
Was er KLAAR mee. Gewoon een nieuwe gekocht ;)

Nu loop ik tegen dit probleem aan. Als ik het MDAPI filter wil installeren ( http://cid-d8886e62a723ee...re/MDAPIfilter20100221.7z ) zegt hij dat het systeem een 64 bits is, terwijl het filter bestand een 32 bits is.. Iemand hier een oplossing voor?
TOP!

[...]
Hoi,

- Maak een map aan genaamd; "Acamd" op de C schijf, en plak hier het bestand; "mdapifilter.ax" naar toe.
- Open een commandprompt met administratorrechten.
- Typ: CD C:\Acamd
- Typ: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax
- Herstart je PC.
- Scan nu nog eens naar een paar kanalen, en als het goed is moet er nu een mapje mdplugins verschijnen, met hierin een map voor je tvkaart. Hier kan je vervolgens je Acamd files ingooien.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey.
Top bedankt voor je reactie. Heb ik uitgevoerd, en krijg in de commandpromt reactie dat het gelukt is. Opnieuw opgestert. Naar kanalen gezocht en getimeshift... Maar ik zie geen map MDPlugins waar vervolgens de map van de videokaart dient te komen..... Herkenbaar???
Alvast bedankt!!
powermarcel10 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:26:
[...]

Hoi,

- Maak een map aan genaamd; "Acamd" op de C schijf, en plak hier het bestand; "mdapifilter.ax" naar toe.
- Open een commandprompt met administratorrechten.
- Typ: CD C:\Acamd
- Typ: C:\Windows\SysWOW64\regsvr32.exe mdapifilter.ax
- Herstart je PC.
- Scan nu nog eens naar een paar kanalen, en als het goed is moet er nu een mapje mdplugins verschijnen, met hierin een map voor je tvkaart. Hier kan je vervolgens je Acamd files ingooien.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredco
@Nielson

Het is niet te geloven, maar waar: na een volledig ontregelde windows-installatie maar weer eens geformatteerd en alles clean erop gezet. Nu werkt die card-sharing opeens wél. Waarom mag Joost weten, want de installatie van MP en al het andere wat nodig is gewoon net zo geïnstalleerd als altijd en had ik ook al meerdere keren gedaan???
Nu zie ik dus pas voor het eerst in al die maanden hoe die cardsharing HOORT te werken! Nu is er inderdaad activiteit in de console van NewCS door gebruiker2...
Eindelijk! Weet dus niet waar het probleem zat, maar what the heck!
Nog één vraag: jij gebruikt Oscam i.p.v. NewCS. Betere ervaringen mee?
In ieder geval bedankt voor je meedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nee, Oscam is groter en langzamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Laatst online: 18-09 15:05

gjs

Scoobydoobydoo

HaTe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:50:
Oscam kan zelf geconfigureerd en gecompileerd worden, de standaard binaries hebben gewoon alles aan staan en zijn daarom onnodig groot. Je heb in feite aleen newcamd en irdeto nodig, de rest is allemaal onnodige bagage.
Onder Linux is oscam 0.2 sec sneller dan newcs per ecm request.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:45:
Hey.
Top bedankt voor je reactie. Heb ik uitgevoerd, en krijg in de commandpromt reactie dat het gelukt is. Opnieuw opgestert. Naar kanalen gezocht en getimeshift... Maar ik zie geen map MDPlugins waar vervolgens de map van de videokaart dient te komen..... Herkenbaar???
Wat voor kaart gebruik je ? Check even je c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\MDAPICards.xml of er in het Name= deel geen rare tekens staan, bij mijn Technotrend 1501 komt er een \ in de naam te staan en daardoor kan de directory niet aangemaakt worden. Je kan de Name= naar eigen smaak aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Verwijderd schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 18:45:
Hey.
Alvast bedankt!!

[...]
Bij mij ging dit allemaal wel in één keer goed.. Dit icm een Anysee tuner.

Welke tv server gebruik je? MP, fortherecord of DVBlink tv server.. Indien je fortherecord gebruikt, dien je even mdapi even aan te vinken in de tunercard configuratie, en vervolgens even opnieuw een paar kanalen te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
gjs schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 21:23:
[...]

Wat voor kaart gebruik je ? Check even je c:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\MDAPICards.xml of er in het Name= deel geen rare tekens staan, bij mijn Technotrend 1501 komt er een \ in de naam te staan en daardoor kan de directory niet aangemaakt worden. Je kan de Name= naar eigen smaak aanpassen.
Hij krijgt dus uberhaupt geen mapje MDPlugins, dus er is voor hem niet veel te checken!;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
fredco schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:04:
Eindelijk! Weet dus niet waar het probleem zat, maar what the heck!
Vaag, maar mooi dat 't eindelijk werkt zoals 't hoort.
Nog één vraag: jij gebruikt Oscam i.p.v. NewCS. Betere ervaringen mee?
In ieder geval bedankt voor je meedenken!
Heb een poos newcs gebruikt maar op een gegeven moment een linux versie gehad waar geen newcs binary voor was. Toen overgestapt op oscam aangezien deze zelf te compileren is, verder wordt er veel actiever aan ontwikkeld en werkt 't voor mijn gevoel veel soepeler.
HaTe schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 20:50:
Onzin, zijn allebei rond de 500Kb groot en naar mijn idee is oscam juist sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geklukt, moest nog even de map vanuit de zelf aangemaakte map naar de locatie van Madiaportal schuiven. Hierna maakte hij de map voor de tuner aan.

Volgens mij gebruik ik de Mediaportal TV server?! Ben een leek dus doe alles keurig volgens de aanwijzingen van zep. Loop nu alleen tegen het probleem aan na alles te hebben voltooid, en ik wil tv kijken in mediaportal : Afspelen niet mogelijk "live2-0.ts.tsbuffer .. zegt mij weinig.

Ook in NewCS komt een andere melding dan aangegeven in de handleiding, namelijk : User gebruiker1 logged in, client: Genetric. Connection van gebruiker1 to not-ready server!

Klopt dit?

Top! Bedankt
powermarcel10 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:08:
[...]

Bij mij ging dit allemaal wel in één keer goed.. Dit icm een Anysee tuner.

Welke tv server gebruik je? MP, fortherecord of DVBlink tv server.. Indien je fortherecord gebruikt, dien je even mdapi even aan te vinken in de tunercard configuratie, en vervolgens even opnieuw een paar kanalen te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

powermarcel10 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 22:09:
Hij krijgt dus uberhaupt geen mapje MDPlugins, dus er is voor hem niet veel te checken!;)
uhh ja daar heb je een punt, ik zat al een stap verder. Gevalletje niet goed geregistreerde MDAPIFilter.ax filter dus O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey jongens even een update.
HIJ WERKT! Ik heb het aantal MHZ in het xml bestand aangepast aan mijn locatie.
Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Vanwege de discussie over OSCam en NewCS over hun grootte en snelheid heb ik even een i386-pc-cygwin OSCam executeable gecompileerd onder cygwin van 'oscam-1.00-unstable_svn4678'. Ik heb alles weggelaten behalve irdeto, newcamd en reader support en een versie waar ook de webinterface in zit. De bijbehorende executeables spreken voor zich denk ik.
oscam-newcamd-irdeto.exe is ongeveer 185K ;)

- oscam.conf:
Hier kan je oa de logging naar een file laten schrijven ipv stdout (output in het cmd scherm). Zet een # voor de regel 'logfile = stdout' en haal de andere 2 #jes weg.
Als je de exe zonder webif gebruikt kan ook de hele section [webif] weg.

-oscam.server:
vul bij device = /dev/com4 de compoort in waar jouw reader aanhangt (/dev/ laten staan !).
eventueel wat spelen met detect = CD|DSR|CTS|RING|NONE|gpio[1-7], mijn cheapo dealextreme reader doet het alleen met detect = none.

-oscam.user:
spreekt voor zich, compatible met de newcs users van The Zep Man.

Heb je een (oude) caid 0602 kaart, dan moet je in alle 3 bovenstaande oscam bestanden alle 0604 vervangen in 0602.

Kijk ook eens in de doc/txt directory voor alle mogelijk config settings.

Hier te downloaden van mijn dropbox.

[ Voor 7% gewijzigd door gjs op 06-02-2011 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeg doe jij ook andere "opensource" projecten?
Heb misschien iets wat je anders ook wel leuk vind htpc gerelateerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:36:
Zeg doe jij ook andere "opensource" projecten?
Heb misschien iets wat je anders ook wel leuk vind htpc gerelateerd.
Ik doe niet aan programmeren als je daar op doelt.
Alles wat met dreamboxen, dvbviewer, mediaportal en softcams te maken heeft is interessant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heeft met mediaportal te maken. Wilde je op msn toevoegen maar het @hotmail adres bestaat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

Donderstraaltje schreef op zondag 06 februari 2011 @ 13:49:
Heeft met mediaportal te maken. Wilde je op msn toevoegen maar het @hotmail adres bestaat niet.
Dat adres bestaat nog wel hoor, sterker nog m'n msn staat er op ingelogd, net niet, nu wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nouja het gaat niet, ongeldig adres.
Mocht je willen weten waar het over gaat doe dan isp@live.nl, gaat wat makkelijker dan een mailtje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Een EPG vraagje tbv Mediaportal... hij werkt NIET. Vinkjes staan goed maar er komt denk ik geen info binnen. Iemand hetzelfde probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Geen matches
Welke hardware, software en provider heb je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Terratec Cinergy HC
- Smargo Smartreader
- Kijk Ziggo via Mediaportal
thnx
Pagina: 1 ... 7 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.