Ik heb zowel de nieuwste als de WHQL-versie geprobeerd, en ze doen het allebei even slecht.
日本!🎌
日本!🎌
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team.. Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:34 Reading Config file from newcs.xml NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1 TCP-log password is enabled, set to: DebugPass TCP-log set to simple mode level: normal type: init output: console logger config: level 1 type 3 output 1 Console log options: level 1 type 3 [ 13:51:24 ] [ Box detect ] Box type 1 (General Boxtype - PC compatible) [ 13:51:24 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1 [ 13:51:24 ] [ Config ] /dev/ttyUSB0 ECM priority: round [ 13:51:24 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache [ 13:51:24 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache [ NewCS ] Process ID is: 1498 [ 13:51:24 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0 [ 13:51:24 ] [ Loader ] Reader type 2 on node /dev/ttyUSB0 [ 13:51:24 ] [ Phoenix ] Opening device /dev/ttyUSB0 [ 13:51:24 ] [ Phoenix ] Setting Parity to: EVEN [ 13:51:24 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node /dev/ttyUSB0 [ 13:51:24 ] [ Phoenix ] Setting Baud to custom 16129 [ 13:51:25 ] [ Phoenix ] Normal RESET on node /dev/ttyUSB0 [ 13:51:27 ] [ Loader ] Reset failed ... [ 13:51:27 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050 |
[ Voor 70% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-12-2010 14:00 ]
日本!🎌
Het kanaal staat gewoon in mijn lijst. Als ik de zender in Mediaportal aanzet dan is het beeld gewoon zwart/of je ziet een stilstaand beeld van de vorige zender waar ik naar zat te kijken.Frank-NL schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:17:
In welk opzicht doet hij het niet? Je kan wel op het kanaal afstemmen, maar je ziet niks? Het kanaal is verdwenen uit je zenderlijst? Even iets meer info, want zo is het een glazenbolvraag.
[ Voor 67% gewijzigd door Leroykok op 15-12-2010 14:09 ]
Er zijn ook tooltjes voor de smartreader waarmee je de frequentie mee kan instellen, voor de irdeteo2 kaarten moet hij op 6MHz staan, ik heb dit ooit al eerder gemeld in dit toppic of in deel 4, zie hier._Thanatos_ schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:53:
Helaasch
Ook linux, na wat gefiddel met uitpakken en texteditten (wat daar ben ik helemáál niet thuis in), geeft dezelfde "reset failed" error. Ook wordt de baud rate gezet op die rare 16129, terwijl ik bijv 9600 zou verwachten (of iig een rond getal).
Hij verbindt met /dev/ttyUSB0, en met dmesg heb ik kunnen verifieren dat hij op USB0 aangesloten zit.
Het maakt voor deze error niet uit welke van de drie executables ik gebruik.
Ik kan atm ff geen andere smartcard proberen, omdat ik vanaf m'n werk remote op die bak werk via SSH. En ik zou ff flink moeten graven naar een andere, waarvan ik eigenlijk niet eens weet of die nog wel iets doet. De smartcard die er nu in zit, werkt prima in de officiele decoder.
GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD
Verwijderd
[ Voor 185% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2010 13:29 ]
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door jandirks op 23-12-2010 10:38 . Reden: Ziggo toevoeging ]
Ja, zo te zien wordt je kaart netjes herkend dus newcs lijkt gewoon goed te draaien.fredco schreef op donderdag 23 december 2010 @ 21:58:
@Nielson:
Ik zie de standaard-riedel wel en volgens mij ziet dat er ook gewoon normaal uit. Ik krijg COM5 en caid 0602 door de Smargo reader toegewezen. Dit heb ik ook aangepast op de plaatsen waar dat moet volgens The Zep Man.
Ja, oscam logt standaard naar een logfile ipv naar scherm, in die post staat wel hoe dat aan te passen eventueel. Je kunt ook inloggen in de ingebouwde webserver.Ik draai Windows 7 Ultimate 32 bit en ik heb Oscam ook al geprobeerd. Werkt ook niet. Ik zie daar overigens alleen maar een zwarte Dos-box en die blijft zwart, maar dat schijnt zo te horen?
Je hebt Acamd wel goed ingesteld? Start anders eens de monitor applicatie van acamd om te kijken of 'ie in de eerste plaats wel gestart wordt en op de juiste manier connectie maakt.NewCS blijft dus "hangen". Het lijkt wel of hij niet aangesproken wordt, maar ik heb geen idee waarom niet...
Karsten
[ Voor 5% gewijzigd door CAD-tekenaar op 24-12-2010 15:32 . Reden: digitaal TV m.b.v softcam + ftdi v2.08.08 ]
Verwijderd
Yep. FTDI 2.08.08Nielson schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 14:41:
Neem aan dat je ook de laatste ftdi drivers van hun site gebruikt?
Verwijderd
Eventueel de Mdapizooi unregisteren als administrator, dan rebooten, dan weer eens registeren als administrator.fredco schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:18:
Ik werk alleen als administrator. Voor de zekerheid nog een keer expliciet "Run as adminstrator" gekozen: geen verschil.
Sinds Windows 7 hoef je de smargo drivers niet te downloaden. Windows herkent de insteekmodule.fredco schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:18:
Drivers van de Smargo gedownload van de Zep Man link. De Smargo is nieuw met de nieuwste firmware (1.05).
[ Voor 21% gewijzigd door Dragonslaughter op 26-12-2010 12:33 ]
Verwijderd
Na een stuk of 10 herinstalls en veel geexpirimenteer heb ik ondervonden dat de TV Server van MP niet stabiel was. Vaak vastlopers, meldingen als "unable to create graph", "unable to timeshift", etc.fredco schreef op zaterdag 25 december 2010 @ 17:14:
Vanwaar jouw voorkeur voor For the Record?
Hij is zelfs verkrijgbaar in een variant die tot 8 tuners ondersteunt!mace schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:03:
Ik kwam bij dvbshop het volgende tegen:
[afbeelding]
Eindelijk een dual tuner voor DVB-C, en PCI-expess!
Je kan zelfs nog een extra tunermodule toevoegen om tot 4 tuners te komen, of een DVB-T module zodat je 2 DVB-C tuners en 2 DVB-T tuners hebt, of een CI-module.
Link: http://www.dvbshop.net/pr...ual-DVB-C-DVB-T-PCIe.html
Ik ga ze nog even mailen over welk chipset er op zit en of hij werkt in Linux.
Nadeel: Hij is 170 euro.
Hi,
affecting only a few PCIe X16 slots, which are manifested by a Timing error. With a PCIe x1 on AMD boards, we have still found non.
[ Voor 6% gewijzigd door doskabouter op 27-12-2010 12:21 ]
Het grote voordeel van windows is dat je meer dos-boxen kan openen
Dimidium facti qui bene coepit habet: sapere aude.
De combinatie CI+ modules in een CI slot is geblokkeerd door Ziggo.n1els schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:06:
Voor in de server heb ik een FloppyDTV gekocht. Kunnen julllie bevestigen dat dit inderdaad niet werkt met de Neotion CI+ module die ik ook gekocht heb? Ik krijg nu namelijk in het CI Menu de foutmelding dat mijn toestel niet volledig CI+ gecertificeerd is.
Klopt, werkt nòg steeds. Let wel op dat maar enkele modellen werken, bv de AC Classic.In de topicstart van [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] wordt nog steeds gesproken over de Alphacrypt CI module, maar ik kan niet vinden hoe actueel dit nog is. Werkt dit nog steeds, en is het nu nog de moeite waard om te kopen?
De FloppyDTV leest de smartcard niet uit, dit doet de CAM module.In dezelfde topicstart staat ook dat de FloppyDTV gebruik maakt van een Softcam (tenminste er staat in het tuner overzicht bij decoding software, maar ik weet niet zeker of dit de cam betreft. Als dit inderdaad een softcam betreft, zou het toch mogelijk moeten zijn om de FloppyDTV de smartcard uit te laten lezen en deze met een andere softcam te laten decoderen?
Klopt, zolang de FloppyDTV ook BDA drivers heeft kun je deze gewoon als 'domme' tv-kaart gebruiken icm een softcam.Dit in de veronderstelling dat er geen hardwarematige verschillen zitten tussen CI en CI+.
Als het met de FloppyDTV icm Neotion CI+ niet mogelijk is moet ik op zoek naar een alternatief en dan kom je natuurlijk tijdens het zoeken algauw uit bij de uitleg van Zep.
Als ik die uitleg doorlees lijkt het mij geen probleem om gebruik te maken van de FloppyDTV en de smartcard door de Smargo Smartreader Plus te laten verwerken, klopt dat? In dat geval wordt de Neotion overbodig en had ik natuurlijk ook een eenvoudigere tvkaart kunnen kopen, maar dat maakt dan niet zoveel uit.
[ Voor 26% gewijzigd door n1els op 27-12-2010 16:10 ]
In TV Server Configuration van Mediaportal onder het kopje "DVB EPG" en dan bij "TV Epg Grabber" links de kanalen aanvinken waarvoor je EPG wilt binnenhalen (gewoon op "All' klikken) en rechts één of meerdere talen kiezen (ik heb Dutch en English). Als je dat laatste niet doet, doet-ie niks.Dragonslaughter schreef op zondag 26 december 2010 @ 12:30:
Heeft iemand de EPG via de kabel al goed werkend gekregen? Of zal ik het moeten stellen met een webepg...
Iemand die mij hier vanuit de kerstgedachte mee kan helpen?
Verwijderd
Er zijn experimentele builds van xbmc met ingebouwde MP en 4tR TV clients.n1els schreef op maandag 27 december 2010 @ 16:23:
Ik had liever XBMC gebruikt maar die heeft geen ondersteuning voor live tv.
Volgens mij wordt die programma info gewoon maar een paar dagen van te voren verzonden, dus daar kun je weinig aan doen.Verwijderd schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:17:Overigens heb ik ondervonden dat als je HTPC een of meerdere dagen uitstaat je gids weer leeg is. Volgens mij kun je ergens instellen hoe lang (en hoever vooruit) hij informatie kan onthouden maar dat heb ik nog niet gevonden.
Alleen oscam/newcs herstarten helpt dus niet? Blijven je usb-poorten wel spanning voeren tijdens de standby?Een andere vraag waar ik maar geen antwoord op krijg is hoe sommige mensen op dit forum het voor elkaar gebokst hebben dat de TV het gewoon weer doet nadat de HTPC (MP + 4TR install) in sleepmode is geweest. Ik moet altijd een harde reboot doen (ongeacht OScam of NewCS).
Verwijderd
Nee dan komt er te staan "error activating card" en "cart initializing error".Nielson schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:52:
Alleen oscam/newcs herstarten helpt dus niet? Blijven je usb-poorten wel spanning voeren tijdens de standby?
Ik heb hetzelfde probleem met mijn phoenix cardreader plus (met firmware 1_04).Nielson schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:52:
Alleen oscam/newcs herstarten helpt dus niet? Blijven je usb-poorten wel spanning voeren tijdens de standby?
Voor 60 euro soms zelfs 50 euro kan je al een Alphacrypt Classic vinden op marktplaats. Ik zou ECHT niet gaan klooien met een andere oplossing als je al een FloppyDTV hebt.n1els schreef op maandag 27 december 2010 @ 15:06:
Ik heb denk ik een verkeerde aankoop gedaan, maar wellicht dat jullie daar uitsluitsel over kunnen geven.
Voor een vriend ben ik een home entertainment opstelling aan het maken. In de kelder komt een servertje te staan op basis van Windows Home Server en Mediaportal tv server welke behalve films en dergelijk ook tv naar de computer bij de tv in de woonkamer gaat streamen.
Bij de tv komt een klein kastje waar de mediaportal client op komt te staan.
Voor in de server heb ik een FloppyDTV gekocht. Kunnen julllie bevestigen dat dit inderdaad niet werkt met de Neotion CI+ module die ik ook gekocht heb? Ik krijg nu namelijk in het CI Menu de foutmelding dat mijn toestel niet volledig CI+ gecertificeerd is.
In de topicstart van [DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5] wordt nog steeds gesproken over de Alphacrypt CI module, maar ik kan niet vinden hoe actueel dit nog is. Werkt dit nog steeds, en is het nu nog de moeite waard om te kopen?
In dezelfde topicstart staat ook dat de FloppyDTV gebruik maakt van een Softcam (tenminste er staat in het tuner overzicht bij decoding software, maar ik weet niet zeker of dit de cam betreft. Als dit inderdaad een softcam betreft, zou het toch mogelijk moeten zijn om de FloppyDTV de smartcard uit te laten lezen en deze met een andere softcam te laten decoderen? Dit in de veronderstelling dat er geen hardwarematige verschillen zitten tussen CI en CI+.
Als het met de FloppyDTV icm Neotion CI+ niet mogelijk is moet ik op zoek naar een alternatief en dan kom je natuurlijk tijdens het zoeken algauw uit bij de uitleg van Zep.
Als ik die uitleg doorlees lijkt het mij geen probleem om gebruik te maken van de FloppyDTV en de smartcard door de Smargo Smartreader Plus te laten verwerken, klopt dat? In dat geval wordt de Neotion overbodig en had ik natuurlijk ook een eenvoudigere tvkaart kunnen kopen, maar dat maakt dan niet zoveel uit.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Die ga ik even proberen, thanks voor de tip.Nielson schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 13:52:
[...]
Er zijn experimentele builds van xbmc met ingebouwde MP en 4tR TV clients.
Ja, maar aangezien niet helemaal duidelijk is hoe lang dat nog blijft werken en deze opstelling niet bij mij maar bij een vriend van mij komt staan leek deze oplossing me meer toekomstbestendig.psy schreef op woensdag 29 december 2010 @ 11:43:
[...]
Voor 60 euro soms zelfs 50 euro kan je al een Alphacrypt Classic vinden op marktplaats. Ik zou ECHT niet gaan klooien met een andere oplossing als je al een FloppyDTV hebt.
Verwijderd
Achja die discussie loopt nu al zolang....ik kijk al weer 2 jaar en ik geloof het wel verder, werkt perfectn1els schreef op woensdag 29 december 2010 @ 17:23:
[...]
Die ga ik even proberen, thanks voor de tip.
[...]
Ja, maar aangezien niet helemaal duidelijk is hoe lang dat nog blijft werken en deze opstelling niet bij mij maar bij een vriend van mij komt staan leek deze oplossing me meer toekomstbestendig.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Verwijderd
Tjsa, als je zoals ik als newbie op DVB-C gebied allerlei discussie leest van 2 jaar geleden dat het "straks" niet meer werkt, dan zoek je toch liever iets anders.psy schreef op donderdag 30 december 2010 @ 10:16:
[...]
Achja die discussie loopt nu al zolang....ik kijk al weer 2 jaar en ik geloof het wel verder, werkt perfect
Zou je misschien eens een Transport Stream capture bestand kunnen maken van zo'n 50 MB en ergens kunnen uploaden zodat er een nieuw kanaal/frequentie overzicht voor OnsNet gemaakt kan worden? Ik weet helaas niet hoe je zo'n bestand onder Linux maakt.vDorst schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 01:36:
Deze week is het ONSNET tv aanbod veranderd. Hierdoor zijn alle kanalen die op het analoge net te zien zijn ook via DVB-C te bekijken en daarvoor is geen smartcard nodig. En daarom heb ik deze week mijn server geupgrade met een USB TV kaart.
Ik gebruik een TechnoTrend Connect CT-3650 icm Ubuntu 10.10 met de software tvheadend.
De transponders heb ik er met de hand ingezet. Daarna vindt tie de kanalen vanzelf.
Dus dat werkt erg goed.
Alleen de TV gids werkt niet zoals ik had verwacht.
Mijn verwachting is dat tie dat netjes via de DVB binnen lepelt maar helaas moet dat via XMLTV worden gedaan.
Ik heb een paar logbestanden gemaakt van de scans. Hierin staan de per kanaal de PIDS vermeldt en een lijst van kanalen per transponder.Zou je misschien eens een Transport Stream capture bestand kunnen maken van zo'n 50 MB en ergens kunnen uploaden zodat er een nieuw kanaal/frequentie overzicht voor OnsNet gemaakt kan worden? Ik weet helaas niet hoe je zo'n bestand onder Linux maakt.
Bedankt, maar ik zoek eigenlijk een "ruw" data bestand van bijvoorbeeld de Transport Stream op de 304 MHz frequentie. Ik kan dan zo'n Transport Stream capture bestand vervolgens door een tooltje halen om een kanaal/frequentie overzicht te genereren. Zie ook:vDorst schreef op vrijdag 31 december 2010 @ 11:37:
Ik heb een paar logbestanden gemaakt van de scans. Hierin staan de per kanaal de PIDS vermeldt en een lijst van kanalen per transponder.
Verwijderd
Wellicht interessant voor de eigenaren van een Anysee die 'm icm Mediaportal willen gebruiken aangezien diens cardreader nu rechtstreeks door Acamd aangesproken kan worden.31.12.2010
V 0.6.2.0 <- V 0.6.1.8
- Added Anysee support
- Added FTDI support (smargo)
- Added SoftCsa mode
- Changed When disable PMT or CAT scan, disable cache scan to
- Fixed PMT, missing some HD entries
- Fixed lot of small issues, CCcamN, EMM
- Update ACamdMonitor.exe v0.0.0.3
Verwijderd
@ attent -> Join de club van de stotterende TV kijkers!Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:39:
ik via media center tv kijk staat het beeld vaak enkele seconde stil, is het vaak blokkerig, haperd het beeld en in het ergste geval krijg ik geval krijg ik de melding dat er geen signaal meer is.
Swerfer schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:47:
Omdat ik een heel enkele keer wat lichte haperingen had bij een enkele HD zender heb ik mijn CPU op 1,8 Ghz gezet (FSB 600 Mhz) en het geheugen op 800 Mhz.
Swerfer schreef op zondag 12 december 2010 @ 12:54:
Zonder overklok heb je soms last van lichte haperingen...
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:21:
Voor deze tijd gaat het beeld (TV, films, etc) niet vloeiend en schokt.
Tjoekie schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:05:
Het kan zijn dat er zaken zijn die gaan updaten via internet en daardoor voor cpu load zorgen, waardoor jouw beeld begint te schokken.
Verwijderd schreef op zondag 26 december 2010 @ 13:10:
wil nog wel eens haperen/schokken.
enz. enz. enz.fboecom schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:01:
Ik heb een vraag over beeldkwaliteit (stotteren)
Ja, herkenbaar. Maar als ik dan Media Center afsluit, tien seconden wacht en weer opstart wordt het meestal minder. Soms blijven de haperingen helemaal weg tot de volgende dag.Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:39:
Wanneer ik via media center tv kijk staat het beeld vaak enkele seconde stil, is het vaak blokkerig, haperd het beeld en in het ergste geval krijg ik geval krijg ik de melding dat er geen signaal meer is.
Begrijpelijk hoor, maar ook wel dapper, de gekozen weg is technisch interessant voor een tweaker maar moet dan wel 100% werken voor iemand die r niet in thuis is. Vooral dat laatste lijkt mij toch wel moeilijk. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er nooit mee geexperimenteerd heb (alleen ruime ervaring met de FloppyDTV) maar als ik lees cardsharing, tv server, media portal met daarbij de opmerking dat het voor een "noob" is....ik hoop dat het allemaal lukt.n1els schreef op donderdag 30 december 2010 @ 21:33:
[...]
Tjsa, als je zoals ik als newbie op DVB-C gebied allerlei discussie leest van 2 jaar geleden dat het "straks" niet meer werkt, dan zoek je toch liever iets anders.
Helemaal omdat dit wat ik nu aan het bouwen ben bij een vriend komt te staan die al helemaal geen tweaker is.
Lees dit nu pas.MrKoen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 19:14:
[...]
WupsWist niet dat het met een AlphaCrypt ook zou kunnen. Gebruik liever zoveel mogelijk de hardware zoals genoemd in de blogpost zodat ik niet weer met een exotische combi werk en het daardoor net ff niet wil werken. Die 35 euro vond ik de gok nog wel waard
Blij om te horen dat Ziggo iig (nog) geen roet in het eten gooit. Al vind ik het wel opmerkelijk dat steeds meer zenders niet meer gedecodeerd kunnen worden door mijn FloppyDTV/AlphaCrypt combi.
[ Voor 37% gewijzigd door psy op 03-01-2011 10:03 ]
Dit werkt fantastisch. Ik was al een tijdje met Nielson aan het PM'en, en zal jullie mijn laatste PM aan hem even showen. hierin worden namelijk mijn bevindingen omtrent deze nieuwe acamd gedeelt:Nielson schreef op zondag 02 januari 2011 @ 18:22:
De programmeur van Acamd heeft een nieuwe versie (6.20) uitgebracht:
[...]
Wellicht interessant voor de eigenaren van een Anysee die 'm icm Mediaportal willen gebruiken aangezien diens cardreader nu rechtstreeks door Acamd aangesproken kan worden.
Het gaan me niet lukken.Bedankt, maar ik zoek eigenlijk een "ruw" data bestand van bijvoorbeeld de Transport Stream op de 304 MHz frequentie. Ik kan dan zo'n Transport Stream capture bestand vervolgens door een tooltje halen om een kanaal/frequentie overzicht te genereren. Zie ook:
\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie overzichten
Jammer, maar In ieder geval bedankt voor de poging.vDorst schreef op maandag 03 januari 2011 @ 11:06:
Het gaan me niet lukken.
Ik heb THTSCapture geprobeerd maar die vindt mijn tv-kaart niet.
Zou je wellicht een geïnteresseerd zijn een step-by-step guide te schrijven om mediaportal goed werkend te krijgen met de anysee? Ikzelf loop hier namelijk al dagen mee te klooien zonder veel succes (Mediaportal 1.1.2 & win7x64).powermarcel10 schreef op maandag 03 januari 2011 @ 10:53:
[...]
Dit werkt fantastisch. Ik was al een tijdje met Nielson aan het PM'en, en zal jullie mijn laatste PM aan hem even showen. hierin worden namelijk mijn bevindingen omtrent deze nieuwe acamd gedeelt:
"ik heb uitstekend nieuws!
Het werkt! Incl. het uit standby komen, super snel zappen, en EPG!
Namelijk met de nieuwe acamd 6.20, en deze gewoon gebruik laten maken van de ingebouwde Anysee cam. De smargo heb ik dus niet meer langer nodig.
ik gebruik ook op het moment DVBlink i.c.m. Cardsharing en Mediaportal.powermarcel10 schreef op zondag 19 december 2010 @ 23:06:
Weet iemand de oplossing om in Mediaportal icm DVBLink TVsource een volledige EPG te krijgen met een Anysee E30C plus? (Ziggo Kabel)
Ik gebruik deze setup, en werkt opzich goed, alleen de EPG functioneert niet naar behoren.
Wanneer ik De anysee tuner gebruik zonder DVBLink, maar rechtstreeks met mediaoportal laat communiceren werkt de EPG prima, alleen zijn dan de zaptijden dramatisch (40 seconden). Dit is samen met DVBlink aanzienlijk beter (4/5 seconden) alleen is nu de EPG niet goed gevuld. Bij veel zenders ontbreekt de EPG namelijk. Het binnen halen van de EPG heb ik geprobeerd met de plugin van mediaportal genaamd "WebEPG" deze doet er meer dan een uur over om de informatie voor 14 dagen binnen te halen, en is dus lang niet volledig. Ik heb het ook via DVBlink geprobeerd, hiermee zou je bij de laatste versie (3.2) de EPG van het signaal af kunnen halen volgens mij, maar ik krijg het niet aan de praat..
Iemand suggesties?
Gr.
Misschien iets met je Codecs, ik weet niet of voor x64 bit i.c.m codecs in mediacentre problemen kan geven...Verwijderd schreef op zondag 02 januari 2011 @ 10:39:
Herkend iemand dit probleem en/of weet iemand een oplossing?
Situatie:
Mobo: Asus M4A785TD-M EVO
Cpu: Amd athlon x620
Ram: 4gb
Tv kaart: anysee E30tc
Tv: samsung aangesloten op de onboard hdmi aansluiting
Tv provider: ziggo
Regio: 5555
Tv applicatie: media center
Anysee driver: meest recente van www.firedtv.nl cno_20100426
Wanneer ik digitale tv kijk via het standaard ziggo kastje heb ik perfect beeld, zonder haperingen of blokkerig beeld.
Wanneer ik via media center tv kijk staat het beeld vaak enkele seconde stil, is het vaak blokkerig, haperd het beeld en in het ergste geval krijg ik geval krijg ik de melding dat er geen signaal meer is.
Inmiddels heb ik bijna alle kabels vervangen, veel verschillende drivers geprobeerd, aansluiten op een ander usb poort, ezn enz... Het mag allemaal niet baten.
Nadat ik de diverse fora geen antwoord heb gevonden voor mijn probleem, hier maar de vraag gesteld.
Is er iemand die een oplossing voor me heeft??? Anders word het vrees ik toch weer analoge tv...
Verwijderd
Hallo allemaal,Dragonslaughter schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 17:04:
[...]
Zou je wellicht een geïnteresseerd zijn een step-by-step guide te schrijven om mediaportal goed werkend te krijgen met de anysee? Ikzelf loop hier namelijk al dagen mee te klooien zonder veel succes (Mediaportal 1.1.2 & win7x64).
oh wat geniaal!
Nee, maar wel seriëel.powermarcel10 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:49:
Weten hier ook mensen of er ook pci modules zijn voor smartcard reader ipv USB? Ik heb het liefste alles binnenboord namelijk.
Plaats die Anysee gewoon in je kast en sluit hem aan op een interne USB. Kan/hoef je hem nooit los te koppelen.powermarcel10 schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 12:49:
Weten hier ook mensen of er ook pci modules zijn voor smartcard reader ipv USB? Ik heb het liefste alles binnenboord namelijk.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Dat ip adres in newcs.xml is het "listening" ip adres volgens mij waar hij verbindingen van accepteert. Als dat dus het IP adres van de server is waar newcs op draait dan accepteert die alleen lokale verbindingen. Verander het in 0.0.0.0 en hij accepteert alle verbindingen (alleen doen dus als je achter een firewall zit). Voor je lokale netwerk moet je hem dus volgens mij op 10.0.0.0 zetten.fredco schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:54:
Toch nog even een vraagje: als je de NewCS server op de ene PC wilt aanspreken vanaf een andere PC, hoe gaat dat dan? Ik heb twee gebruikers aangemaakt in newcs.xml, maar het IP-adres waar naar gekeken wordt is 127.0.0.1. Moet dat niet het IP-adres van de server-PC zijn? Anders vindt de cardsharing client die server toch nooit?
En wat moet je zien in de console waar newCS draait op die ene PC? Moet je die tweede gebruiker niet ook zien inloggen? Ik zie namelijk alleen activiteit van "gebruiker1", dus het lijkt wel of die andere PC niet gezien wordt.
t is fijn voor je dat het bij jou ook stabiel werkt, maar een dubbele FlopptyDTV opstelling is belachelijk duur..psy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:55:
In de tijd dat "jullie" zitten te klooien met Anysee's, cardsharing, smatcardreaders, Mediaportal, NewsCS server, DVBviewer en wat ik nog meer vergeet, kijk ik ondertussen verder met mijn 100% werkende en nooit crashende en HD opnemende en dubbele tuner zijnde FloppyDTV/Alphacrypt....![]()
Niet lullig bedoeld hoor, echt nieteen beetje experimenteren ben ik ook niet vies van.
Maar wat ik zo lees hier....pfff toch wel zonde van de tijd, en vergeet de WAF niet!!!!!
Geen probleem. 3Ghz is zwaar overdreven. Ik heb zelf een E7300 @ 2.66Ghz, en dat draait als een zonnetje.. Zorg ervoor dat de rest van je systeem schoon en goed is geconfigureerd, en laat niet allerlei onnodige services draaien. Cpuload is bij mij tijdens tv kijken ongeveer 15/20%.Verwijderd schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 21:05:
Ik heb vandaag de combo plus t/c van anysee gekregen, ik heb nog geen ziggo kaart.
Nu lees ik hier dat voor hdtv een proc. van 3 ghz nodig is.
M'n vraag is, gaat hdtv lukken met een macbook pro van mid 2009 - p8700 @ 2,53 (win 7)?
hmm goed dat je het zegt dit ga ik ook eens proberen...powermarcel10 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:00:
[...]
t is fijn voor je dat het bij jou ook stabiel werkt, maar een dubbele FlopptyDTV opstelling is belachelijk duur..
Dan is een opstelling met een Anysee of wat dan ook vele malen goedkoper! Dat is mij het "klooien" wel waard!
[...]
Geen probleem. 3Ghz is zwaar overdreven. Ik heb zelf een E7300 @ 2.66Ghz, en dat draait als een zonnetje.. Zorg ervoor dat de rest van je systeem schoon en goed is geconfigureerd, en laat niet allerlei onnodige services draaien. Cpuload is bij mij tijdens tv kijken ongeveer 15/20%.
DAN NOG EVEN EEN TIP!!
Ik ben gister weer aan het expirimenteren geweest met windows 7 64Bit. Wilde toch graag gebruik kunnen maken van de volledige 4GB geheugen in mijn HTPC. Ik kreeg dit eigelijk direct zonder slag of stoot aan de praat, alleen na een reboot wilde het hele tv gebeuren niks meer doen. tvservice resetten, pc nogmaals booten, het mocht allemaal niet baten. De boel liep constant vast!
Ik heb vervolgens de prioriteit van het processorgebruik verranderd van "Programma's" naar "achtergrondservices"
Sindsdien werkt alles zeer soepel. Zowel na rebooten als na stanby..
Ja, daar voel ik in mee. Ik volg deze thread de laatste tijd vooral om me er aan te herinneren waarom ik geen hardware ga wisselen en lekker bij 7MC met wat leuke addons blijf.psy schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 19:55:
In de tijd dat "jullie" zitten te klooien met Anysee's, cardsharing, smatcardreaders, Mediaportal, NewsCS server, DVBviewer en wat ik nog meer vergeet, kijk ik ondertussen verder met mijn 100% werkende en nooit crashende en HD opnemende en dubbele tuner zijnde FloppyDTV/Alphacrypt....![]()
Niet lullig bedoeld hoor, echt nieteen beetje experimenteren ben ik ook niet vies van.
Maar wat ik zo lees hier....pfff toch wel zonde van de tijd, en vergeet de WAF niet!!!!!
Nieuw ja. Ik heb laatst via marktplaats een tweede dubbelset FloppyDTV's + Alphacrypt Classic gekocht voor 250 euro. Niet lang daarna is er nog zo'n set verkocht voor die prijs. Ik vind dat best meevallen hoor. Natuurlijk is nieuw <> gebruikt maar wat heeft dat nou te lijden, vrijwel nietspowermarcel10 schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 09:00:
[...]
t is fijn voor je dat het bij jou ook stabiel werkt, maar een dubbele FlopptyDTV opstelling is belachelijk duur..
Dan is een opstelling met een Anysee of wat dan ook vele malen goedkoper! Dat is mij het "klooien" wel waard!
[...]
Weet je nog leuke addons? Ik gebruik nu vooral Mediabrowser veel, stuk overzichtelijker dan de standaard MC menu's..Johnny schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 15:32:
[...]
Ja, daar voel ik in mee. Ik volg deze thread de laatste tijd vooral om me er aan te herinneren waarom ik geen hardware ga wisselen en lekker bij 7MC met wat leuke addons blijf.
[ Voor 24% gewijzigd door psy op 12-01-2011 19:03 ]
Coïtus ergo sum
Hardware.info heeft hem een tijdje geleden getest.Chilly_Willy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:07:
Mijn FloppyDTV is er mee opgehouden en ik zit aan de Anysee E7TC te denken, alleen kan hier nog geen ervaringen van vinden. Iemand hier die hem gebruikt?
zit het net de kijken op youtube en de review te lezenbaviaan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:11:
[...]
Hardware.info heeft hem een tijdje geleden getest.
[ Voor 4% gewijzigd door Chilly_Willy op 13-01-2011 10:16 ]
Coïtus ergo sum
Pas alsjeblieft op, Hardware.info is NIET neutraal in haar tests mbt de Anysee's...baviaan schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:11:
[...]
Hardware.info heeft hem een tijdje geleden getest.
In hoeverre niet dan? Vind het beide nette reviews, met ook een eerlijke conclusie bij de E7 review:psy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:00:
[...]
Pas alsjeblieft op, Hardware.info is NIET neutraal in haar tests mbt de Anysee's...
De E7 TC CI Plus kent een adviesprijs van € 189 en is voor dergelijke bedragen te vinden in onze prijsvergelijker. Hiermee is de E7 zo'n vier tientjes duurder dan de E30 TC. En dan dus de vraag; welk van de twee is de betere keuze?
De verschillen nog eens op een rij. De E7 biedt de mogelijkheid om de antenne door te lussen naar een tweede tuner (geen splitter meer nodig), heeft een CI-slot en zit in een wat degelijker kastje. Voor de Nederlanse aanbieders Ziggo, Caiway en KPN biedt dat CAM-slot eigenlijk geen toegevoegde waarde. De E30 heeft, naast de lagere prijs, als bijgekomend voordeel dat bij deze tuners geen losse voeding vereist is.
Ondanks het feit dat je bij de E30 soms een beetje moet stoeien om een dikke antennestekker naast een smartcard in te pluggen, zouden wij er persoonlijk toch voor kiezen om die vier tientjes (of 80 euro bij twee tuners) in je zak te steken. De E30 is simpelweg een voordeligere keuze die alle belangrijke functionaliteit van de E7 ook biedt, de E30 blijft dus favoriet.
Tijdje later inmiddels, en ben weer wat verder gekomen. Ik heb de reader kunnen updaten naar firmware 1.4 en ik heb em fixed op 6MHz gezet. Ging volgens die tooltjes allemaal prima. Maar ik krijg nog steeds die "reset failed" error.gjs schreef op zondag 19 december 2010 @ 13:47:
[...]
Er zijn ook tooltjes voor de smartreader waarmee je de frequentie mee kan instellen, voor de irdeteo2 kaarten moet hij op 6MHz staan, ik heb dit ooit al eerder gemeld in dit toppic of in deel 4, zie hier.
日本!🎌
of je koopt gewoon weer een nieuwe FloppyDTVChilly_Willy schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 10:07:
Mijn FloppyDTV is er mee opgehouden en ik zit aan de Anysee E7TC te denken, alleen kan hier nog geen ervaringen van vinden. Iemand hier die hem gebruikt?
Ik denk dat het ook belangrijk is of je WMC of MP gebruikt. Ik lees in dit forum bij MP dat er de meeste problemen zijn met een Anysee tuner, terwijl WMC meestal out of the box werkt met de Anysee...Michel242186 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 08:54:
[...]
veel stabieler dan de Anysee tuners...heb er een tijdje geleden eentje getest maar viel vies tegen oke er zijn intussen wel nieuwe drivers, maar hoor nog steeds geluiden dat het niet prettig werkt.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Conclusie gaat alleen over twee Anysee's...Nielson schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 11:26:
[...]
In hoeverre niet dan? Vind het beide nette reviews, met ook een eerlijke conclusie bij de E7 review:
[...]
Het gebrek aan Firewire kunnen we, nu de Digital Everywhere FloppyDTV kaarten echt niet meer leverbaar zijn, eigenlijk niet meer als nadeel zien voor een Media Center machine
Dit vind ik ronduit onzin. Is gewoon niet waar. Sterker nog de Anysee's werken helemaal niet zo goed als zij beweren daar hoef je niet lang voor te zoeken.Wil je echter gebruik maken van digitale kabel TV (en dat zouden we aanraden voor een HTPC als deze), dan is er slechts één type TV-kaart dat goed werkt met MCE. Kies dus voor de AnySee E30 Combo Plus
[ Voor 4% gewijzigd door psy op 16-01-2011 16:45 ]
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq