Ik heb nu volledig Ziggo draaiend inclusief HD op een Zotac ION ITX-A HTPC'tje met WMC en Anysee E30TCplus.
Mijn configuratie:
Zotac ION ITX-A 1,6 GHz @1,8 Ghz
4Gb geheugen
Slimline HD 150 GB harddisk
Externe 19Volt Voeding
Anysee E30TCplus
Gyration 3101CKUS
M350 behuizing
De HTPC heb ik aangeloten op mijn
Samsung UE40C6710 TV via HDMI.
De Anysee CNO is de 1.2.7N versie.
De installatie ging in eerste instantie goed. WMC zelf de zenders laten zoeken, waarbij alle zenders keurig werden gevonden.
Ook het verplaatsen van de zenders gaf geen problemen. Ik heb nu keurig alle HD zenders op de juiste plaats waar ik ze wilde hebben.
Alleen mijn smartcard werd niet goed geactiveerd. Dat probleem was te verhelpen via "Mijn Ziggo" waar bij Digitale Televisie een knop staat om de activeringscode opnieuw te verzenden. Binnen een minuut was het geregeld.
Nu kwam het probleem dat mijn HD zenders niet wilde werken. Na een seconde beeld en soms geluid kreeg ik de volgende melding:
Files needed to display video are not installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer.
Na wat zoekwerk op internet kwam ik er achter dat het aan de HDMI audio driver kon liggen. Verschillende oplossingen van internet geprobeerd, maar niks werkte.
Toen heb ik de NVIDIA HDMI audio driver geuninstalled, en na een herstart werkt alles goed met de standaard windows driver.
Alle zenders werken perfect, zelfs geen problemen met de HD zenders.
Omdat ik een heel enkele keer wat lichte haperingen had bij een enkele HD zender heb ik mijn CPU op 1,8 Ghz gezet (FSB 600 Mhz) en het geheugen op 800 Mhz.
Nu blijft de CPU load keurig rond de 70% met core temperaturen van maximaal 75 graden als ik de CPU op 100% belast.
Al met al ben ik heel tevreden met mijn HTPC'tje, ondanks wat installatie problemen, en ik hoop dat ik met deze reactie misschien wat mensen kan helpen die de zelfde problemen hebben.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com