Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

buiten t feit dat dit 'n domme vraag is en dit ten zeerste af te raden valt:

n.a.v. blogpost van The Zep Man:
Is t mogelijk om de anysee E30 Combo plus te laten werken met cardsharing? En eventueel deze cardreader te gebruiken ipv de Phoenix?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:37

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:48:
buiten t feit dat dit 'n domme vraag is en dit ten zeerste af te raden valt:

n.a.v. blogpost van The Zep Man:
Is t mogelijk om de anysee E30 Combo plus te laten werken met cardsharing? En eventueel deze cardreader te gebruiken ipv de Phoenix?
Ja zoek maar mdapi + anysee E30 op Google, dan heb je het zo

eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal

[ Voor 12% gewijzigd door HaTe op 14-11-2010 19:03 ]

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 19:02:
[...]

Ja zoek maar mdapi + anysee E30 op Google, dan heb je het zo

eXisTa's BLOG: AnySee E30C/TC i.c.m. MediaPortal
Naar mijn weten gaat dit artikel echt over hoe je 'n anysee kunt laten werken in mediaportal en hoe je twee kanalen kunt ontvangen uit een transport stream. Kan ook aan mij liggen dat ik dit hele artikel verkeerd begrijp.

Ik weet wel dat de anysee met een van zijn latere updates aan cardsharing doet in 7mc. Dus 2 (volgens mij max 3) anysee's op je pc en 1 smartcard in een van die anysee's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zondag 14 november 2010 @ 21:51:
[...]

Naar mijn weten gaat dit artikel echt over hoe je 'n anysee kunt laten werken in mediaportal en hoe je twee kanalen kunt ontvangen uit een transport stream. Kan ook aan mij liggen dat ik dit hele artikel verkeerd begrijp.
Dat komt toch op het zelfde neer?

En inderdaad.. de laatste drivers ondersteunen dit toch sowieso al?

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand wat Ultidev Cassini Web Server Explorer en Ultidev Cassini Web Server for ASP.NET 2.0 voorstelt en waardoor dat aangemaakt wordt?

Is volgens mij in beginsel niet meegeinstalleerd met MP maar staat wel "inneens" tussen je geinstalleerde programma's.

*Edit* nog iets:
Verse MP install gedaan, en zodra ik naar een scrambled scannel zap klapt MP er soms spontaan uit (ik run FTR als TV-server, weet niet of dat terzake doet). Als ik dan weer herstart doet die zender het gewoon. Hebben meer mensen dat (gehad)?

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 02:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een nieuwe mediaportal installatie gedaan, nu met for the record i.p.v. mediaportal tv server. Dat werkt inderdaad een stuk stabieler voor mij. Ik had met mp tv server regelmatig crashes en andere rare problemen.

Echter, als ik nu van een HD naar een SD zender zap, klapt de hele boel in elkaar. Geen vastloper o.i.d. maar echt in één keer terug naar het bureablad |:(. SD naar SD, SD naar HD en HD naar HD vormen geen enkel probleem. Zaptijden van ongeveer 3 sec.

Heb het forum doorzocht, maar kan het probleem niet echt terugvinden. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?

Specs: Windows 7 32bit, MP1.1.1.0, for the record tv server, MSQL Express 2008.
Codecs: SD=MPC Gabest, HD=ffdshow DXVA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 01:14:
Weet iemand wat Ultidev Cassini Web Server Explorer en Ultidev Cassini Web Server for ASP.NET 2.0 voorstelt en waardoor dat aangemaakt wordt?

Is volgens mij in beginsel niet meegeinstalleerd met MP maar staat wel "inneens" tussen je geinstalleerde programma's.
Is door For the Record geinstalleerd om webtoegang naar de recording server te verschaffen. Bij mij gebruikte dit behoorlijk wat resources tijdens opstarten, dus heb hem er weer af gegooid.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2010 09:46 . Reden: spelvout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:45:
Is door For the Record geinstalleerd om webtoegang naar de recording server te verschaffen. Bij mij gebruikte dit behoorlijk wat resources tijdens opstarten, dus heb hem er weer af gegooid.
Is dat niet essentieel dus? Waarom zou de recording server webtoegang moeten hebben?
M.a.w. kan gewoon verwijderd worden als je TV kijkt via FTR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:43:
Heb het forum doorzocht, maar kan het probleem niet echt terugvinden. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
..
Eerste verdachte lijkt mij je geïnstalleerde codecs/filters. Heb zelf een vergelijkbare setup en gebruik alleen de standaard MS DTV codec en heb nergens last van.
Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:03:
[...]

Is dat niet essentieel dus? Waarom zou de recording server webtoegang moeten hebben?
M.a.w. kan gewoon verwijderd worden als je TV kijkt via FTR?
Niet essentieel, wel makkelijk. Even een poortje forwarden in je router en je kunt vanaf heel internet zonder dat je een extra client nodig hebt nieuwe opnames instellen.

[ Voor 34% gewijzigd door Nielson op 15-11-2010 10:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:03:
[...]
Eerste verdachte lijkt mij je geïnstalleerde codecs/filters. Heb zelf een vergelijkbare setup en gebruik alleen de standaard MS DTV codec en heb nergens last van.
Ik heb de codecs zo in laten stellen door SAF. Met de MS codecs is het probleem inderdaad weg, maar ik ervaar slechte kleuren op SD zenders, erg donker alsof er een extra filter overheen gaat. HD werkt wel goed, maar de zaptijden zijn een drama (10 sec.). Vandaar dat ik de combinatie met de mpc en ffdshow codec graag wil blijven gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op maandag 15 november 2010 @ 10:03:
Niet essentieel, wel makkelijk. Even een poortje forwarden in je router en je kunt vanaf heel internet zonder dat je een extra client nodig hebt nieuwe opnames instellen.
Dan laat ik 'm voor zover mooi staan. Heb er geen last van.

Ik zag net per toeval dat in m'n OSCam deze regel staat:
"normal mode failed, reverting to deprecated mode"

Via google kan ik er weinig zinnigs over vinden. Maar mijn beeld is in orde en alles werkt naar behoren. Iemand die weet waar die regel op slaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 09:43:
Gisteren een nieuwe mediaportal installatie gedaan, nu met for the record i.p.v. mediaportal tv server. Dat werkt inderdaad een stuk stabieler voor mij. Ik had met mp tv server regelmatig crashes en andere rare problemen.

Echter, als ik nu van een HD naar een SD zender zap, klapt de hele boel in elkaar. Geen vastloper o.i.d. maar echt in één keer terug naar het bureablad |:(. SD naar SD, SD naar HD en HD naar HD vormen geen enkel probleem. Zaptijden van ongeveer 3 sec.

Specs: Windows 7 32bit, MP1.1.1.0, for the record tv server, MSQL Express 2008.
Terug gegaan van MP1.1.1.0 naar MP1.1.0.0 op aanraden van een MP dev. Probleem met zappen van HD naar SD is met de bovenstaande codecs niet weg, maar de Microsoft DTV codecs werken nu wel naar behoren. Al met al een stabielere performance. Zappen duurt 2 a 3 seconden, nog geen vastlopers of andere rare fouten gehad. Denk dat ik het voorlopig maar even zo laat.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 13:17
Ik ben hier weer tegen een nieuw probleem aangelopen. M'n hele Windows 2008R2 x64 server crasht ongeveer om de 4 uur en reboot dan. Niet bepaald handig met 10 virtuele machines die ineens de nek om worden gedraaid :( Ik gebruik een Cinergy Terratec PCI HD kaart met de laatste Win7 x64 drivers. Ik heb de Smargo al gedisabled in apparaatbeheer om te kijken of het wellicht daardoor kwam. Maar daarna gebeurt het nog. Gedurende de vier uur draait MediaPortal geheel probleemloos. Ik kan ook niets vinden in logs van MediaPortal of de event viewer wat de oorzaak zou kunnen zijn. Iemand bekend met dit probleem of een suggestie wat ik zou kunnen proberen?

/edit

Na een double, triple, quartriple check bleek dat ik de verouderde 1.01.00.601 driver gebruikte. Direct de laatste officiele release 1.01.01.501 erop gezet. Daarmee kan MediaPortal echter geen kanalen vinden. Toen de beta driver 1.01.02.401 erop gezet. Ik kan weer alle kanalen vinden, maar zodra Media Portal probeert te connecten naar NewCS crasht de TV service :? FTA zenders werken wel prima en Windows crasht nu iig niet meer. Wordt een beetje simpel van dit spul. Ik gebruik NewCS v1.65. Alles staat exact hetzelfde als toen ik driver 1.01.00.601 gebruikte en toen werkte het wel en nu crasht de TV service met 1.01.02.401. Iemand een idee?

/edit2

Probleem opgelost door een andere ACamd versie te gebruiken (0.6.1.8). PM me maar als je tegen hetzelfde probleen aan loopt en deze versie wilt hebben.

[ Voor 52% gewijzigd door MrKoen op 18-11-2010 15:08 . Reden: Nieuwe bevindingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan TV-beeld schokken door internetactiviteit (op de achtergrond)?
Of is dat impossible?

• jimmy87
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 19:59
Ik probeer DVBviewer werkend te krijgen.
Nu laat ik transedit scannen en probeer ik een nieuwe transponder lijst te maken maar hij vindt nooit geen kanalen of transponder of ik moet iets verkeerd doen.

Ik maak een nieuwe lijst aan, ik vul de modulatie in van 64QAM, symbolrate van 6875 en een frequentie van 420mhz ( 420000khz) vervolgens doe ik op pdate komt er zo'n ander scherm na voren en vindt hij niks. :'(

Met de kaart zelf is niks mis want in dvblink/mediaportal werkt hij wel.

Ik zit in het netwerk van Ziggo Brabant/Limburg overigens. :)

Wie kan mij uitleggen wat ik fout doe of een correcte transponderlijst geven om mee te testen ?
jimmy87 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 01:07:
Ik zit in het netwerk van Ziggo Brabant/Limburg overigens. :)

Wie kan mij uitleggen wat ik fout doe of een correcte transponderlijst geven om mee te testen ?
In deze post staat een transponderlijst zoals ik die met dvbviewer en ziggo 9003 heb gebruikt, als je hiervan de frequenties aanpast (let even op de schrijfwijze, 369.0000 wordt in de ini 369000 bv) naar ziggo 1111? en de ini in de juiste directory plaatst zou 't moeten werken.

[ Voor 12% gewijzigd door Nielson op 18-11-2010 10:07 ]

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:54:
Kan TV-beeld schokken door internetactiviteit (op de achtergrond)?
Of is dat impossible?
De interactiviteit alleen lijkt mij sterk aangezien dat nauwelijks voor cpu load zorgt. Het kan zijn dat er zaken zijn die gaan updaten via internet en daardoor voor cpu load zorgen, waardoor jouw beeld begint te schokken.

• jimmy87
Nielson je bent een held *O*
Lijst aangepast met de goede kanalen, in de goede map gezet. Laten scannen en voila 242 kanalen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

CAD-tekenaar schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:13:
[...]

De EPG heeft 4TR al(lang) opgehaald.

Maar ook via NewCS lukt het me niet om een free-to-air live stream op te nemen.
Error "Failed to tune to channel" blijft bestaan.
Ik geloof dat je het principe free to air niet helemaal begrijpt als ik bovenstaande zin lees.
FTA wil zeggen dat het niet gecodeerd is, dus heb je helemaal geen NewCS of OScam nodig om het kanaal te kunnen kijken. Als je zo'n zender kijkt dan komen er ook geen ECM requests in je softcam voorbij, simpel omdat die er gewoon niet zijn !

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Bij mij is een volgend probleem opgetreden en ik vindt er geen oplossing voor.

Ik heb mijn mediacenter opnieuw geinstalleerd omdat ik er flink mee had lopen hannessen en sommige dingen niet goed meer werkte waaronder de tv kaart.

Heb er net als MrKoen de beta drivers opgezet, ik heb ook een Terratec Cinergy C HD en hij werkt nu wel merkbaar beter als met de officiele versie. Voorheen vond Mediaportal helemaal geen kanalen.

Als ik nu de Ziggo 1111 ( Brabant / Limburg ) lijst die standaard in MP zit pak vindt hij pakweg 30 kanalen ( imho veel te weinig dus aangezien dvbviewer er ruim 200 vindt. ) Nu dacht ik dit ligt aan de transponder lijst in MP dus ik heb via digitaletelevisie.nl een nieuwe gemaakt.

Vindt 0 kanalen |:(
Als ik hem eerst laat zoeken op transponders vindt hij 29 transponders maar wederom 0 kanalen |:(

Pak ik dan die standaard lijst terug vindt hij dezelfde 30 kanalen.

Iemand die mij een up-to-date lijst van regio Brabant/Limburg kan geven die ook zeker werkt? ( ID 1111 ).

Of een idee waarom mijn MP continu maar 30 kanalen ziet ? Of komt dit omdat Acamd nog niet in MP zit wat me vrij sterk lijkt aangezien hij die kanalen gewoon zou moeten vinden al dan niet encrypted.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leroykok
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 21-11-2024
Hmmz, ik heb NEWCS al een tijdje goed draaien, alleen sinds een paar dagen terug i.c.m Mediaportal kan ik RTL5 via Ziggo in Den Haag (5555) niet meer bekijken. Ik heb dus geen flauw idee wat het probleem kan zijn. Heeft iemand een oplossing?

[ Voor 3% gewijzigd door Leroykok op 23-11-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jimmy87
Wat mij opvalt is dat ik altijd maar op 4 transponders iets vindt vandaar de 33 zenders:

474750
460000
452000

Terwijl hij op veel meer transponders kanalen zou moeten vinden. Heb mijn kabel van het mediacenter ook eens achter de decoder gehangen en die laat alles wel goed zien met die kabel dus het lijkt me niet aan de kabel te liggen.

Ik heb een Terratec Cinergy C HD overigens.

Gebied Brabant / Limburg ( NIT 1111 )

[ Voor 4% gewijzigd door jimmy87 op 23-11-2010 12:46 ]

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
jimmy87 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 12:45:
Wat mij opvalt is dat ik altijd maar op 4 transponders iets vindt vandaar de 33 zenders:

474750
460000
452000

Terwijl hij op veel meer transponders kanalen zou moeten vinden. Heb mijn kabel van het mediacenter ook eens achter de decoder gehangen en die laat alles wel goed zien met die kabel dus het lijkt me niet aan de kabel te liggen.

Ik heb een Terratec Cinergy C HD overigens.

Gebied Brabant / Limburg ( NIT 1111 )
Probeer andere drivers... Als hij daarna blijft moeilijk doen adviseer ik je hem omteruilen kans dat hij net als bij mij defect is, toen vond ik alleen 2 trasponders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Eindelijk had ik het voor elkaar, met mijn Smartmouse Phoenix (Cardreader), Technisat CableStar HD 2, MediaPortal en For the Record. (Behalve wat hier staat aangegeven gebruik gemaakt van de zaken van de geweldige blog Post van de Zep Man),

De volgende ochtend, alles aan laten staan, 't werkte nog steeds! Daarna eens opnieuw opgestart, en het werkte niet meer.
MediaPortal geeft: Error Starting Stream > Unknown Error.
For The Record op kanalen scannen werkt ook niet meer, geeft: Can't Start scanning, error: Fatal.

Lekkere duidelijke foutmeldingen.
Wat ik geprobeerd heb is ForTheRecord opnieuw installeren (waarna ik 1 keer kon scannen, ik dacht dat zit wel goed, maar helaas in MediaPortal weer het zelfde, terug naar ForTheRecord en weer dezelfde fout bij het scannen).
Ook de drivers van de tv kaart opnieuw geinstalleerd, maar dit verhielp het probleem niet.

NewCS ziet er even snel het zelfde uit als voorheen, ik denk ook niet dat het hierin zit (volgens mij zou ik zonder evengoed de kanalen moeten kunnen scannen). Ergens ziet er iets fout in, ForTheRecord, TVKaart of tussen beide voor mijn gevoel.

Iemand bekend hiermee of tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk OS, welke software en driver-versies en welke kabelprovider gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Wat is momenteel de goedkoopste, goed werkende en in Nederland verkrijgbare DVB-C PC-TV tuner met BDA drivers die te gebruiken is via een USB aansluiting? Een Common Interface (CI) slot of geïntegreerde smartcard lezer is niet nodig. Ik ben niet op zoek naar tweedehands DVB-C PC-TV tuners.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok de Hauppauge WinTV HVR-930C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Deze was ik ook tegengekomen bij mijn zoektocht. Ik vraag me echter af of het goedkoper kan als de tuner alleen geschikt is voor DVB-C signalen i.p.v. de DVB-T/C en analoge signaal combinatie waar deze HVR-930C mee overweg kan? De Terratec Cinergy T Stick RC die alleen met een DVB-T signaal te gebruiken is gaat bijvoorbeeld al vanaf zo'n 20 euro over de toonbank en dat is dan inclusief een antenne, afstandsbediening en software. Afgezien van de BDA driver ben ik niet geïnteresseerd in eventueel bijgeleverde (viewer) software, dus misschien is er een fabrikant die een hardware/driver-only DVB-C USB tuner aanbiedt waardoor de prijs wat naar beneden kan.

[ Voor 17% gewijzigd door ArChie op 26-11-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyDune
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:07
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:27:
Eindelijk had ik het voor elkaar, met mijn Smartmouse Phoenix (Cardreader), Technisat CableStar HD 2, MediaPortal en For the Record. (Behalve wat hier staat aangegeven gebruik gemaakt van de zaken van de geweldige blog Post van de Zep Man),

De volgende ochtend, alles aan laten staan, 't werkte nog steeds! Daarna eens opnieuw opgestart, en het werkte niet meer.
MediaPortal geeft: Error Starting Stream > Unknown Error.
For The Record op kanalen scannen werkt ook niet meer, geeft: Can't Start scanning, error: Fatal.
Welke TV-server gebruik je? Die van MediaPortal (MP) of die van For the Record (FTR)? Mijn ervaring was, dat de installatie van FTR de werking van mdapi frustreerde. Ik gebruik nog steeds de TV-server van MP en als je dan FTR installeert met de optie "server" en je vinkt daarna de FTR-server uit, dan wordt nog steeds de mdapi-installatie van MP verstoord. Het resultaat was een hoop onduidelijke foutmeldingen, met als uiteindelijk resultaat dat ik niet eens meer kon timeshiften op de vrije kanalen!

Uiteindelijk heb ik, na alles weer gedeïnstalleerd te hebben, FTR geïnstalleerd met de optie "client", waarna ik in het volgende installatiescherm de optie "MediaPortal Server" weer aangevinkt heb. Sindsdien draait mijn MP+FTR weer stabiel :)

3710 Wp~, Zuid-Zuidwest - ID.4 1st

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 11:30:
Welk OS, welke software en driver-versies en welke kabelprovider gebruik je?
Al deze zaken draaien op 1 Windows 7 machine. De driver versie voor de TechniSat CableStar HD2 is 1.1.1.502
JohnnyDune schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:49:
[...]

Welke TV-server gebruik je? Die van MediaPortal (MP) of die van For the Record (FTR)? Mijn ervaring was, dat de installatie van FTR de werking van mdapi frustreerde. Ik gebruik nog steeds de TV-server van MP en als je dan FTR installeert met de optie "server" en je vinkt daarna de FTR-server uit, dan wordt nog steeds de mdapi-installatie van MP verstoord. Het resultaat was een hoop onduidelijke foutmeldingen, met als uiteindelijk resultaat dat ik niet eens meer kon timeshiften op de vrije kanalen!

Uiteindelijk heb ik, na alles weer gedeïnstalleerd te hebben, FTR geïnstalleerd met de optie "client", waarna ik in het volgende installatiescherm de optie "MediaPortal Server" weer aangevinkt heb. Sindsdien draait mijn MP+FTR weer stabiel :)
Ik wou die van For the Record juist gaan gebruiken omdat mensen in dit topic aangeven dat dat de stabielere is van de 2. De overige eigenschappen van ForTheRecord wil ik eigenlijk niet eens gaan gebruiken.

___
Edit
Het ziet er wel naar uit als ik de MDAPI in FTR uitschakel ik wel Nederland 1 kan ontvangen, het zou dus goed kunnen dat het temaken heeft met mdapi, echter moet t volgens mij wel kunnen werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 13:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De tv server van fortherecord is naar mijn idee idd een stuk stabieler dan die van mp. Waar het precies mis gaat met je mdapi weet ik niet, maar fortherecord verandert iig niks aan je mdapi setup. Op welke plek staat je mdapifilter.ax ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:45:
De tv server van fortherecord is naar mijn idee idd een stuk stabieler dan die van mp. Waar het precies mis gaat met je mdapi weet ik niet, maar fortherecord verandert iig niks aan je mdapi setup. Op welke plek staat je mdapifilter.ax ?
Nielson, toevallig was ik deze net aan het verplaatsen (ik had het in een folder van ftr gezegd, net zoals de zep man deed met mp, Nu heb ik de mdapifilter in een folder onder program files gezet en nu werkt het weer :)
Ik ga nog even een keer opniew opstarten en controleren, ik kom vast terug met andere zaken, maar voorlopig ziet 't er al een stuk beter uit, bedankt zover!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nadat mdapifiler.ax eenmaal geregistreerd is kun je 'm niet zomaar verplaatsen, dan moet je 'm eerst deregisteren (regsvr32 /u), verplaatsen en vervolgens opnieuw registreren.

[ Voor 59% gewijzigd door Nielson op 26-11-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nielson schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:58:
Nadat mdapifiler.ax eenmaal geregistreerd is kun je 'm niet zomaar verplaatsen, dan moet je 'm eerst deregisteren (regsvr32 /u), verplaatsen en vervolgens opnieuw registreren.
Dank, dat had ik inderdaad gedaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Is er een goede walkthrough voor een setup van:
- For The Record als TV server
- MP 1.1.0.0
- AnySee E30

Heb nu MP server/MDAPI/SPLUG setup en de zaptijden zijn bijzonder traag. Heb op MP forum gevraagd maar alle vragen over MDAPI worden onmiddellijk de kop ingedrukt :(

Dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Ik heb nu zelf Ziggo met HD pakket, maar ben nu op 2 problemen gestuit met WMC 7 en de E30TC:
  1. Ik heb mijn smartcard telefonisch geactiveerd maar de zenders blijven gecodeerd. Lukt het activeren wel met WMC of de AnyseeViewer?
  2. Hoe krijg ik een andere h264 codec aan de praat in WMC? Ik heb CoreAvc geprobeerd en shark007, maar de HD zenders blijven vastlopen in WMC maar niet in de AnyseeViewer als ik DxVA aanvink. Volgens mij pakt WMC geen andere codecs. Ik heb ergens iets gelezen over een registry hack, maar die was voor een beta van Windows 7, dus die heb ik nog maar niet geprobeerd...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboecom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb een vraag over beeldkwaliteit (stotteren) en computer performance. Ik heb met dezelfde Terratec Cinergy C PCI kaart getest op 2 computers:
  • De eerste een wat ouder Asus A8N-E mobo met AMD 64 X2 / Radeon 5450-1GB / Win7 32 bit (windows performance index 3,9). Hierbij krijg ik stotterend beeld, zowel met MediaPortal als Terratec Home Cinema.
  • De tweede een MSI 890 met AMD 64 X4 / Radeon 5750 -1Gb / Win 7 64 bit (perf. index 7,1). Hier is alles perfect maar in die computer wil ik de Terratec niet inbouwen, het was alleen om te testen.
In beide computers de laatste drivers (01.01.901 en 06.15 Terratec s/w) .Beide computers zijn 'kaal' zonder andere kaarten en vrij nieuw qua OS installatie. Omdat zowel de PCI kaart als de kabel, alles identiek is, kan het stotteren lijkt mij alleen zitten in de gebruikte hardware gecombineerd met 'iets' in Windows. Maar op het A8N bord heb ik maar 20% cpu gebruik. Het moet in iets anders zitten. Maar wat? Valt er nog wat te tweaken en te tunen?
  • Inmiddels een derde compuiter getest, een oud msi neo2 bord met amd 64 3000+, radeon 9200 en winxppro. Daar gaat de terratec weer zonder kuren!! Er isdus geen cpu performance probleem maar iets anders. ??
Het goede nieuws was natuurlijk dat de 'Zep' methode perfect loopt op Win7 64bit. Met wat kunstgrepen van nieuwe dlls en drivers.

[ Voor 9% gewijzigd door fboecom op 28-11-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Swerfer schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:44:
Ik heb nu zelf Ziggo met HD pakket, maar ben nu op 2 problemen gestuit met WMC 7 en de E30TC:
  1. Ik heb mijn smartcard telefonisch geactiveerd maar de zenders blijven gecodeerd. Lukt het activeren wel met WMC of de AnyseeViewer?
  2. Hoe krijg ik een andere h264 codec aan de praat in WMC? Ik heb CoreAvc geprobeerd en shark007, maar de HD zenders blijven vastlopen in WMC maar niet in de AnyseeViewer als ik DxVA aanvink. Volgens mij pakt WMC geen andere codecs. Ik heb ergens iets gelezen over een registry hack, maar die was voor een beta van Windows 7, dus die heb ik nog maar niet geprobeerd...
Smartcard moet je even in een 'gewone' decoder steken totdat je beeld hebt op de decoded channels.
Dan werkt hij ook in je Anysee

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RgR
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-09 15:38

RgR

fboecom schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 22:01:
Ik heb een vraag over beeldkwaliteit (stotteren) en computer performance.
(...)
Dit stotteren had ik in het begin ook, en bij mij lag het aan Cool and Quiet. Schakel in de BIOS C&Q uit en/of zet in het configuratiescherm bij powermanagement de minimale processorsnelheid op 100%. Bij mij was het stotterprobleem daarmee opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboecom
je gelooft het niet maar na aardig wat testen kom ik uit op het feit dat een Windows 7 engels (32bit Professional) bootable DVD install geen probleem geeft en een Windows 7 nederlands (32 bit professional) Upgrade wel. Geen enkel ander besturingssysteem is een probleem (XP / 64bit ultimate NL, OK) en zelfs een trage computer, alleen Win7 upgrade NL... nu vraag ik je. Ik had overigens in mijn vorige poging ook al gemerkt dat MCE crasht met 2 tuners. Dat is meen ik ook een specifiek probleem van de NL versie. Allemaal niet erg logisch vanuit IT oogpunt, maar toch. Microsoft maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:15
Ik had het volgende plannetje:

Anysee E30TC Plus kopen.
Zelf inbouwen in htpc met bv.Internal USB A/F to Motherboard Pinout Adapter Cable
(aangezien ik graag een cleane htpc houd en er geen usb-kastjes aan wil hebben)
en dan mediaportal installeren op deze htpc.

Zou dit werken, zo ja, zou zappen een beetje snel gaan?

Het is dus de bedoeling dat er 1 centraal punt komt om tv te kijken, dvds-schijf af te spelen en HD-films te bekijken vanaf NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Wat versta je onder snel? MediaPortal zapt gewoon niet snel, met geen enkele tuner. Ze zijn wel met optimalisaties bezig maar snel zappen is sowieso niet echt aan de orde met digitale TV. Persoonlijk vind ik dat totaal onbelangrijk omdat digitale TV een EPG heeft die ik altijd gebruik om te bepalen welk kanaal ik kies. Het zinloos zappen tot je wat interessants tegenkomt vind ik niet meer echt passen bij het gebruik van een mediacenter, juist omdat je zelf kiest wanneer je iets kijkt (al dan niet live).

Anyway, als je de Anysee wilt gebruiken icm MP ga je tegen het probleem aanlopen dat je smartcard niet goed geupdate wordt, zie daarvoor mijn eerdere posts in dit topic. Weet dus waar je aan begint, voor je het weet ben je binaries van oscam aan het installeren op je router ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
Is er dan een alternatief voor MP? of een plugin dat je smartcard wel wordt geupdate?

EDIT: Ik lees net dat als je constant spanning op de anysee houdt, bijv, daar niet af te sluiten maar slaapstand. De smartcard wel wordt geupdate dmv de 'splug'

[ Voor 49% gewijzigd door Diecke op 02-12-2010 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Ik zou geen Anysee kopen.. Veel te duur! Koop beter 2x Technisat DVB-C kaarten van 60 euro met een losse kaartlezer. Hier ook en werkt perfect :)

Ipv een infrarood afstandbediening / ontvanger kan je beter kijken naar een RF variant die je niet hoeft te richten en in zicht moet hebben. Kijk eens naar de pricewatch: Conceptronic Lounge ‘n Look CLLRCMCE, ook te krijgen onder de naam van König bij het onderdelenhuis (van Nedis).

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 02-12-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
En die update je smartcard wel automatisch? Welke kaartlezer heb je dan?
En dan kun je dus ook 1 zender kijken en een ander opnemen toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Zoek het topic eens door (en filter op mijn reacties), dan zal je al je antwoorden vinden ;)
Nog beter dat je het hele topic eens doorleest. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
Oke ik heb het topic doorgelezen en ben nu inderdaad van plan 2x Technisat CableStar HD2 met 1x Tbs3102 5 Crystal Card Reader te kopen, maar hierbij loop ik niet tegen het probleem wat Frank-NL zei namelijk dat mijn smartcard niet goed geupdate wordt?

[ Voor 25% gewijzigd door Diecke op 02-12-2010 17:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Je moet volgens mij wel eerst in een normale tuner activeren.. Daarna blijft het gewoon werken :)
Maar dat is toch niet zo'n probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
@Diecke Klopt. Het enige probleem is dat als je de smartcardreader in je cediacenter zelf hebt zitten en de software dus vaak uit slaapstand komt als je deze uitzet, dat Oscam of Newcs daar niet goed tegen kunnen. Daarom is het beter deze software te draaien op een device dat niet uitgaat, zoals een NAS, router of een kleine server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Frank-NL schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:07:
@Diecke Klopt. Het enige probleem is dat als je de smartcardreader in je cediacenter zelf hebt zitten en de software dus vaak uit slaapstand komt als je deze uitzet, dat Oscam of Newcs daar niet goed tegen kunnen. Daarom is het beter deze software te draaien op een device dat niet uitgaat, zoals een NAS, router of een kleine server.
Hier gaat de HTPC ook altijd naar slaapstand en NewCS blijft gewoon braaf doordraaien zonder problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fboecom
RgR schreef op woensdag 01 december 2010 @ 00:29:
[...]

Dit stotteren had ik in het begin ook, en bij mij lag het aan Cool and Quiet. Schakel in de BIOS C&Q uit en/of zet in het configuratiescherm bij powermanagement de minimale processorsnelheid op 100%. Bij mij was het stotterprobleem daarmee opgelost.
RgR je had toch wel gelijk, alhoewel ik met mijn Windows 7 versies verhaal misschien ook wel. Ik heb nu een onmogelijk aantal OSen geinstalleerd (combinaties van Win7 32 en 64 bit, Pro en Ultimate, Upgrade en Bootable, Nederlands en Engels) en het lijkt er toch op dat de upgrade versies het niet goed doen en de bootables wel. Maar misschien is er meer aan de hand zoals het laden van updates en de goede audio driver. Lastig terugspelen. Hoe dan ook heb ik een werkende Win7 32bit Pro UK bootable aan de gang gekregen. Als ik in de BIOS de C&Q aan zet gaat het digitale beeld beslist stotteren, als ik C&Q uitzet is dat voorbij. Dus daar heb je helemaal gelijk en hartelijk dank voor de tip.

Een extra probleem van de NL (32bit Pro) versie is dat Media Center crasht bij 2 tuners. De versie die ik nu draaiend heb, 32bit Pro UK bootable, die crasht niet. Detect keurig de analoge EN de digitale kaart, vraagt netjes voorw elke kaart ik zenders wil downloaden. MAW deze versie is perfect. Ik heb er alleen geen key voor (wel voor NL 32bit Pro) en ik wil graag een NL interface. Voor in de huiskamer vind ik dat toch chiquer.

Grap is dat alleen Windows 7 Ultimate versies in andere talen te switchen zijn; Pro niet. Maar ik heb ook voor een 32bit ultimate NL een key, dus ga ik dat eerst proberen.

Mijn methode is in het algemeen - eerst een torrent versie downloaden, kijken of het werkt - dan de officele installatie met de juiste legale sleutel. Het werkt echt prima. Ik heb gemerkt dat in ieder geval mijn NL 'upgrade' sleutels ook op de 'bootable' versies werken. Nog testen of ze ook op de UK bootables werken. Voor ultimate moet dat als het goed is niet uitmaken omdat de talen uitwisselbaar zijn.

Tip voor wie een 64bit 'upgrade' Win7 heeft gekocht: eerste een torrent WinXP64bit (engels) versie downloaden en installeren, direct daaroverheen de upgrade draaien (NL). Werkt perfect en je hebt een 100% legale en te activeren Win7 64bit installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat stotteren heb ik ook veel mee geworsteld. Ik heb daartoe de HTPC laatst diverse malen geformateerd, gedefragmenteerd, etc.

Tegenwoordig loopt ie soepel bij mij (win 7 home basic 64bits !!!) alleen stottert ie nog wanneer de HTPC een tijdje (aantal dagen) heeft uitgestaan. C&Q staat bij mij per definitie disabled. De opstart van MP duurt dan de eerste keer erg lang en het beeld gaat de eerste minuten niet echt soepel en het zappen in MP ook niet bepaald. Na een tijdje verdwijnt dat vanzelf.

Lijkt net of de HTPC (MP+FTR met terratec kaart) even moet "warm" lopen haha. Een geschikte oplossing heb ik nog niet kunnen vinden. Ik kan er wel mee leven.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 04-12-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Diecke
HaTe schreef op donderdag 02 december 2010 @ 18:13:
[...]

Hier gaat de HTPC ook altijd naar slaapstand en NewCS blijft gewoon braaf doordraaien zonder problemen :)
Hoe zorg je dat NewCS blijft draaien ook tijdens slaapstand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Wie o wie heet digitale kabel TV op de pc werkend gekregen met de volgende onderdelen?

- smargo-smartreader-
- 2x technotrend budget c-1501

Ik heb dit een jaar geleden gekocht, maar heb het opgegeven omdat ik er niet uit kom. Woont er toevallig iemand in west-friesland (ziggo/multikabel) die zich geroepen voelt om even naar dit systeem te kijken en werkend te krijgen voor een vergoeding?

Verdere systeem:
- Antec VERIS Fusion Remote
- WD Caviar Green WD10EADS - Vaste schijf - 1 TB - intern
- AMD Athlon II X2 240e
- Gigabyte GA-MA785GMT-UD2H
- Kingston ValueRAM - Geheugen - 2 GB ( 2 x 1 GB ) - DIMM
240-pins - DDR3 - 1333 MHz / PC3-10600 - CL9 - 1.5 V -
niet-gebufferd -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Diecke schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:33:
[...]

Ben ik ook benieuwd naar. En Oscam?

Als ik mijn HTPC weer wakker schud kan ik nooit TV kijken voordat ik de hele PC reboot om een of andere reden. Ook services restarten helpt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Diecke schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:33:
[...]

niet, hij bedoelt waarschijnlijk dat hij het nog doet als de pc weer ontwaakt. Zonder dat er een crash optreedt.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Sa1 schreef op zondag 05 december 2010 @ 20:34:
[...]
niet, hij bedoelt waarschijnlijk dat hij het nog doet als de pc weer ontwaakt. Zonder dat er een crash optreedt.

...
Ja inderdaad. Hoe ik dat gedaan heb? Geen idee, het werkte gewoon gelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:09:
Wie o wie heet digitale kabel TV op de pc werkend gekregen met de volgende onderdelen?

- smargo-smartreader-
- 2x technotrend budget c-1501
Waar loop je precies op vast en met welke software? Draai zelf met dezelfde hardware (hoewel de smargo aan 'n extern systeempje hangt) zonder problemen met verschillende dvb software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er meer mensen hier met de Terratec Cinergy PCI HD die deze jongen te zien krijgen?

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-FR3O8KFQ.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16:41
ik heb een htpc in elkaar geknutseld.

daarnaast heb ik dreambox die wil ik als server draaien voor mijn htpc.
die draait op cccam. nu begrijp ik dat je geen cccam kan draaien op mijn htpc maar wel via oscam.
kan mij iemand uitleggen hoe ik dat precies werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ook bij HTPC's werk je meestal met een server/client opstelling voor de smartcard, hoewel dat vaak wel op één en dezelfde pc draait. Als decrypting client wordt meestal (bij dvb-c) Acamd gebruikt, welke via het newcamd protocol connect met de cardserver, meestal newcs of oscam. Sinds een aardig poosje kan Acamd echter ook verbinden via cccam, dus kun je op die manier je dreambox als cardserver gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Ik kwam bij dvbshop het volgende tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.dvbshop.net/images/product_images/popup_images/2356_0.jpg

Eindelijk een dual tuner voor DVB-C, en PCI-expess! _O_

Je kan zelfs nog een extra tunermodule toevoegen om tot 4 tuners te komen, of een DVB-T module zodat je 2 DVB-C tuners en 2 DVB-T tuners hebt, of een CI-module.

Link: http://www.dvbshop.net/pr...ual-DVB-C-DVB-T-PCIe.html

Ik ga ze nog even mailen over welk chipset er op zit en of hij werkt in Linux.
Nadeel: Hij is 170 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door mace op 06-12-2010 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was al eerder genoemd hier, maar afgezien van de prijs ziet het er idd wel interessant uit. In feite de opvolgers van de Floppy/FireDTV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Nielson schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:11:
Was al eerder genoemd hier, maar afgezien van de prijs ziet het er idd wel interessant uit. In feite de opvolgers van de Floppy/FireDTV.
Oh, overheen gelezen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Nielson schreef op maandag 06 december 2010 @ 10:00:
Ook bij HTPC's werk je meestal met een server/client opstelling voor de smartcard, hoewel dat vaak wel op één en dezelfde pc draait. Als decrypting client wordt meestal (bij dvb-c) Acamd gebruikt, welke via het newcamd protocol connect met de cardserver, meestal newcs of oscam. Sinds een aardig poosje kan Acamd echter ook verbinden via cccam, dus kun je op die manier je dreambox als cardserver gebruiken.
oke fijn om te weten,.

maar kan je dezelfde regel als in cccam ook gebruiken in Acamd?

voorbeeld: C: 192.168.2.2 12000 kamer kamer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
In het Acamd topic (achteraan) staan ook enkele opmerkingen mbt cccam, staat ook dit als voorbeeld:

cccamn:localhost:12346:1/0100/ffff:testuser:testuser

Acties:
  • 0 Henk 'm!
moet zeggen dat ik er ook overheen gelezen heb, maar ben ook wel geïnteresseerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Sa1 schreef op maandag 06 december 2010 @ 13:07:
[...]
moet zeggen dat ik er ook overheen gelezen heb, maar ben ook wel geïnteresseerd!
Hallo,

auf den Karten befindet sich der Micronas-Chipsatz.
Linux Support ist für die DVB-S2 Variante bereits abegschlossen, für DVB-C/T folgt dieser in Kürze!
Aldus Alex van DVBShop.

Even wachten dus nog.

Nu ga ik waarschijnlijk toch voor een losse recording server (TVHeadend) i.c.m. een barebone HTPC met XBMC, dus dan kan ik 3 PCI tuners kopen voor het geld van 1 zo'n kaart, maar voor mensen met een low-profile intergrale HTPC is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Nielson schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:05:
[...]
Waar loop je precies op vast en met welke software? Draai zelf met dezelfde hardware (hoewel de smargo aan 'n extern systeempje hangt) zonder problemen met verschillende dvb software.
In mijn post historie kwam ik erachter dat ik dit gebruikte:

MediaPortalSetup_1.1.0_RC-1_rev25080
Acamd v0.6.1.8
NewCS 1.65 (Windows) / NewCS 1.67RC1 (Linux)
MD-API Version 01.03 - 01.06 (volgens Acamd)
MDAPIFilter.ax 259584 bytes date 08-12-2009 geleverd met ACamd_0618 Zepman gebruikt een andere versie.
FFDecsa.dll 24064 bytes date 20-11-2009 geleverd bij MDAPISetup.summer / fall dit is dus een andere dan die van de Zepman !

Ik heb het één keer werkend gekregen, maar na een herstart van de computer - geen idee waarom - kreeg ik errors als live2-0.ts.tsbuffer en nog meer welke in niet meer herinner. Is al half jaar terug namelijk. En die heb ik sindsdien niet meer verholpen. Ook heb ik het probleem dat ik NewCS 3x moet opstarten voordat hij alles goed inlaad.

Ook heb ik gebruik gemaakt van NewCS, dvblogic en windows media center... Deze deed het bij mijn oom, maar nadat ik hem thuis testte liep alles in de soep. En nu doet heel windows media center het niet meer :'). Dus binnenkort een verse install.

@ Nielson (volgens mij had je mij ook in Deel 4 geholpen :P). Welke drivers, programma's en OS gebruikte jij? Dit zal voor mij de stap richting een werkende HTPC gemakkelijker maken denk ik.

En misschien is het wel die smargo reader wel hoor, dat die op een aparte systeem moet? Alleen heb ik die optie niet thuis

[ Voor 3% gewijzigd door AOC op 06-12-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-09 06:25
Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:32:
Zijn er meer mensen hier met de Terratec Cinergy PCI HD die deze jongen te zien krijgen?

[afbeelding]
Volgens mij heb ik dat ook een keer gehad.
Dit heb ik opgelost door de hardware (Terratec C PCI HD) te deïnstalleren (via apparaatbeheer) en opnieuw te installeren + drivers installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dark0z schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:22:
[...]
@ Nielson (volgens mij had je mij ook in Deel 4 geholpen :P). Welke drivers, programma's en OS gebruikte jij? Dit zal voor mij de stap richting een werkende HTPC gemakkelijker maken denk ik.
Gebruik momenteel de volgende config:

Windows 7 HP 32bit
2xTechnoTrend C-1501 (Vista driver 5.0.1.8)
For the Record 1.5.0.3 met Argus TV Server
MediaPortal 1.1.1.0 met FtR TV Plugin
Acamd 0.6.1.8
MDAPIFilter.ax van Acamd (8-12-09)
OSCAM 0.99.4svn build #2515 (op linux pc)
En misschien is het wel die smargo reader wel hoor, dat die op een aparte systeem moet? Alleen heb ik die optie niet thuis
Er zijn er hier dacht ik wel die 't gewoon op hetzelfde systeem draaien, hoewel 't soms problemen oplevert na standby. GJS heeft een versie van Oscam gemaakt die onder Windows draait en daar schijnt het beter mee te werken.

Laat maar eens weten wanneer je je systeem van een verse Windows hebt voorzien, kunnen we 't stap voor stap doen. Duurt misschien wat langer maar is makkelijker dan alles installeren en dan zoeken waarom 't niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Hoe komt het dan dat bij sommige (bij mij) NewCS 1.65 wel werkt na slaapstand? Kan ook aan hardware liggen?
Hebben jullie wel dat er altijd spanning op de USB poorten staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:14
Ik heb een vraag.

Ik ben al een tijdje aan het stoeien om mijn Anysee E30 DVB-C kaart aan de praat te krijgen icm mediaportal en Ziggo. Ik heb het systeem ongeveer een jaar gebruikt onder windows 7 mediacenter, maar MCE schoot toch op een aantal punten tekort, waar Mediaportal een goed alternatief bleek te zijn.

Het TV kijken in mediaportal is me alleen nog niet helemaal naar de zin.

Ik heb de volgende dingen geprobeerd:

MDAPI i.c.m. SPLUG.DLL. Dit werkte wel, kon ook wel de gecodeerde kanalen bekijken, maar zappen duurde 40 seconden, dus niet echt een goede optie.

Mijn 2e optie was DVBsource DVBlink icm de SPLUG.DLL file. Dit werkt al een heel stuk beter, maar nog niet helemaal vlekkeloos. Zappen duurt nog steeds zo'n 7 seconden ofzo, en soms loopt de boel ook n beetje vast.

Ik liep ook tegen de tutorial van Zepman aan die een veel goedkoper alternatief heeft voor tv kijken. Hierbij word er een externe cardreader gebruikt, icm een soort server programma die met de smartcard communiceert, waardoor ook gecodeerde kanalen bekeken kunnen worden.

Mijn vraag is wat voor mij de beste en snelste methode is om TV te kijken via Mediaportal. Er is zo ontzettend veel te lezen op internet dat ik door de bomen het bos niet meer zie.

Het liefst gebruik ik gewoon mijn huidige Anysee kaart, maar mocht ik dit niet goed aan de praat krijgen is een goedkoper alternatief zoals beschreven in de guide van Zapman misschien een beter alternatief. (?)

Verder tot slot een korte vraag. In tutorials staat altijd beschreven dat oplossingen zoals de SPLUG file, de CNO driver van anysee vervangen, en je dus het CNO programma van anysee moet uitschakelen. Echter doen de gecodeerde kanalen het bij mij dan niet meer! Echter wel als CNO gewoon meedraaid. Iemand die me kan uitleggen hoe het nou precies zit?

Gr.

Graag wat reacties van mensen die er ervaring mee hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
simonj schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:38:
ik heb een htpc in elkaar geknutseld.

daarnaast heb ik dreambox die wil ik als server draaien voor mijn htpc.
die draait op cccam. nu begrijp ik dat je geen cccam kan draaien op mijn htpc maar wel via oscam.
kan mij iemand uitleggen hoe ik dat precies werkend kan krijgen?
Je kan ook hadu gebruiken. Beide werken prima op de pc in verbinding met cccam :).

Ik heb nu even dvbviewer gebruikt, maar wie weet er een alternatief voor dvbviewer, die net als dvbviewer makkelijk werkt en doortezetten is in vlc, maar die niet uitvalt en liefst freeware. Hoeft geen op en top programma maar gewoon een makkelijk programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geconstateerd dat de firma Digital Devices in Duitsland een DVB-C kaart kan leveren onder de kryptische code 096005:
http://shop.digital-devic.../62357162/Products/096005
die exact hetzelfde is als de FloppyDTV C/CI kaart van Digital Everywhere.
Weet iemand hier het fijne van, want ik dacht dat de productie geheel gestopt was.
1 Is het een herstart van Digital Everywhere onder een andere naam
2 Is het oude voorraad die nog verkocht wordt
3 Is het een nieuwe fabrikage van het oude ontwerp
Interessant is hoe het zit met de evt, software support, gaat daar nog iets aan gedaan worden, of is het "as is",
m.a.w. geen verdere ontwikkeling meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Elke keer als ik op een gecodeerde zender zap loopt tv server vast, krijg melding van onbekende fout.
Als ik tussen ongecodeerde zenders zap gaat het goed.

werk met mediaportal laatste versie + tv server , Acamd met daar in een cccam regel die connect op mijn dreambox server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
simonj schreef op donderdag 09 december 2010 @ 14:52:
Elke keer als ik op een gecodeerde zender zap loopt tv server vast, krijg melding van onbekende fout.
Als ik tussen ongecodeerde zenders zap gaat het goed.

werk met mediaportal laatste versie + tv server , Acamd met daar in een cccam regel die connect op mijn dreambox server.
Ik had hetzelfde probleem na een tijdje. Lijkt een error in mediaportal. Je kan proberen je acamd te backuppen, mdapi filter unregister doen, opnieuw installleren en kijken of nu beter is.

Ik ben er van afgestapt. gebruik nu even dvbvieuwer maar die valt soms zomaar uit zonder reden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-09 14:39

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik ben het ook aan het proberen, en erg ver kom ik nog niet... Ik heb de smartreader gekocht die Zepman aanraadt, de firmware geupdate (denk ik - ik weet niet of de software nou de versie van de geinstalleerde firmware aangeeft, of de versie van wat hij gaat installeren - het is erg brakke software) en voorafgaand de WHQL drivers geinstalleerd in een 32-bits XP.

NewCS wil niet:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 21:18:22 ] [ Box detect ] Windows XP Build 2600
[ 21:18:22 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 21:18:22 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 21:18:22 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 21:18:22 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 21:18:22 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 21:18:22 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 21:18:22 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 21:18:22 ] [ Phoenix ] Could not get device COM3
[ 21:18:22 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 21:18:22 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 21:18:22 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 21:18:24 ] [ Loader ] Unknown card
[ 21:18:24 ] [ Loader ] Trying Irdeto (T=14)
[ 21:18:24 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 21:18:24 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 21:18:24 ] [ Phoenix ] Could not get device COM3
[ 21:18:24 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 21:18:24 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 21:18:24 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 21:18:26 ] [ Loader ] Unknown card

Op een andere PC met win7 x64, doet hij het wel... Wat doe ik verkeerd?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je in apparaatbeheer gekeken of de virtuele com-poort ook daadwerkelijk com3 is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Valt er een batch bestandje te maken die OSCam start en als die uitgeraasd is MP start? Zou iemand dat willen plaatsen?

Ben niet zo'n DOS-held. Ik heb gemerkt dat als de dos-teksten van OSCam nog in het cmd-schermpje aan vullen zijn en je MP opstart de TV het niet doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Johnny
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-07 11:10
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:34:
Ik heb geconstateerd dat de firma Digital Devices in Duitsland een DVB-C kaart kan leveren onder de kryptische code 096005:
Weet iemand hier het fijne van, want ik dacht dat de productie geheel gestopt was.
Interessant is hoe het zit met de evt, software support, gaat daar nog iets aan gedaan worden, of is het "as is",
Interessante vondst. Wel wat duur voor een remake van de floppydtv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 00:43:
Valt er een batch bestandje te maken die OSCam start en als die uitgeraasd is MP start? Zou iemand dat willen plaatsen?

Ben niet zo'n DOS-held. Ik heb gemerkt dat als de dos-teksten van OSCam nog in het cmd-schermpje aan vullen zijn en je MP opstart de TV het niet doet.
NewCS gebruiken. Die is veeeeeeeel sneller met opstarten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjoekie
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
.Johnny schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:33:
[...]

Volgens mij heb ik destijds mijn FloppyDTV voor ongeveer hetzelfde bedrag gekocht. Samen met een Alphacrypt Cam zat ik toen op 250 euro. Een hoop geld inderdaad, maar de combinatie doet het ondertussen al 3 jaar probleemloos op het Zigoo netwerk met MediaPortal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:12
.Johnny schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 14:33:
[...]

Het is geen remake digital devices heeft een doorstart gemaakt met floppydtv...dus het zijn gewoon dezelfde floppydtv's als een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Heb je in apparaatbeheer gekeken of de virtuele com-poort ook daadwerkelijk com3 is?
Ja, het is echt COM3... Misschien door mijn geklooi dat de COM-poort nog bezet was met iets dat al gekilled is? Lang leve COM-poorten :/

Enfin, nu dat (wrs) niet meer het geval is, krijg ik een andere error:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 20:04:39 ] [ Box detect ] Windows XP Build 2600
[ 20:04:39 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 20:04:39 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 20:04:39 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:04:39 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:04:39 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 20:04:39 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 20:04:39 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 20:04:44 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 20:04:44 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 20:04:44 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 20:04:46 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 20:04:46 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 20:04:46 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop

Ik denk altijd maar zo: zodra alles wat fout kan gaan opgelost is, werkt het fantastisch :)

Maar, wat doe ik aan deze error?

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Wat is de error? Volgens mij is het zo goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In vervolg op mijn eerdere melding m.b.t. FloppyDTV een statement op de Digital Everywhere website:
We want to inform all the digital everywhere GmbH's customers, retailers and distributors that the trade mark and the rights on all the digital everywhere's products have been acquired from Digital Devices UG Munich.
From this moment, the successfull product "FloppyDTV C/CI" can be obtained through the sales organization of Digital Devices and its distributors.
For any request please contact info@digitaldevices.de or visit the the Digital Devices online shop www.shop.digital-devices.de

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Wat is de error? Volgens mij is het zo goed
"reset failed" is heel wat anders dan hoe het er bij Zepman uitziet met IRDETO-meldingen en "adding key" regels. Dat alles krijg ik niet.

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 17:07:
[...]

NewCS gebruiken. Die is veeeeeeeel sneller met opstarten!
NewCS moet iik altijd 3 of 5 x herstarten voordat ie het goed doet, vandaar mijn voorkeur voor OSCam.

Mijn nieuwste euvel in MP (met FTR TV-Plugin) is dat MP er veelal uitklapt als ik van kanaal verander via de TV-gids. Weet iemand wat dat kan zijn / in welke LOG-file ik moet kijken om informatie te vinden wat die de fout betreft?

Heb MP en FTR al opnieuw geinstalleerd, dat mocht niet baten.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 12-12-2010 02:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Ik heb nu volledig Ziggo draaiend inclusief HD op een Zotac ION ITX-A HTPC'tje met WMC en Anysee E30TCplus.

Mijn configuratie:

Zotac ION ITX-A 1,6 GHz @1,8 Ghz
4Gb geheugen
Slimline HD 150 GB harddisk
Externe 19Volt Voeding
Anysee E30TCplus
Gyration 3101CKUS
M350 behuizing

De HTPC heb ik aangeloten op mijn Samsung UE40C6710 TV via HDMI.

De Anysee CNO is de 1.2.7N versie.

De installatie ging in eerste instantie goed. WMC zelf de zenders laten zoeken, waarbij alle zenders keurig werden gevonden.

Ook het verplaatsen van de zenders gaf geen problemen. Ik heb nu keurig alle HD zenders op de juiste plaats waar ik ze wilde hebben.

Alleen mijn smartcard werd niet goed geactiveerd. Dat probleem was te verhelpen via "Mijn Ziggo" waar bij Digitale Televisie een knop staat om de activeringscode opnieuw te verzenden. Binnen een minuut was het geregeld.

Nu kwam het probleem dat mijn HD zenders niet wilde werken. Na een seconde beeld en soms geluid kreeg ik de volgende melding:

Files needed to display video are not installed or not working correctly. Please restart Windows Media Center or restart the computer.

Na wat zoekwerk op internet kwam ik er achter dat het aan de HDMI audio driver kon liggen. Verschillende oplossingen van internet geprobeerd, maar niks werkte.

Toen heb ik de NVIDIA HDMI audio driver geuninstalled, en na een herstart werkt alles goed met de standaard windows driver.

Alle zenders werken perfect, zelfs geen problemen met de HD zenders.

Omdat ik een heel enkele keer wat lichte haperingen had bij een enkele HD zender heb ik mijn CPU op 1,8 Ghz gezet (FSB 600 Mhz) en het geheugen op 800 Mhz.

Nu blijft de CPU load keurig rond de 70% met core temperaturen van maximaal 75 graden als ik de CPU op 100% belast.

Al met al ben ik heel tevreden met mijn HTPC'tje, ondanks wat installatie problemen, en ik hoop dat ik met deze reactie misschien wat mensen kan helpen die de zelfde problemen hebben.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Uhm, het was toch niet mogelijk om (encrypted) HD-zenders te bekijken omdat de Atom daar niet krachtig genoeg voor is?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Raven schreef op zondag 12 december 2010 @ 10:55:
Uhm, het was toch niet mogelijk om (encrypted) HD-zenders te bekijken omdat de Atom daar niet krachtig genoeg voor is?
Toch wel. De NVIDIA ION chipset neemt een groot deel van de rekencapaciteit op zich. Echter heb ik wel de processor wat overgeklokt. Van 1,6 Ghz naar 1,8 Ghz.

Zonder overklok heb je soms last van lichte haperingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Dat de ION veel voor zijn rekening neemt weet ik, maar heb ergens (in meerdere topics) gelezen dat bij ge-encrypte HD zenders icm Anysee de Atom (op stock snelheid) het moeilijk kreeg, puur vanwege die encryptie...

edit:
Hier oa, wsmaal in "[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - ..." , even kijken of ik nog meer van die berichten kan terugvinden.
wsmaal in "[Nvidia Ion] Nieuws & Discussie Topic - ..."

[ Voor 49% gewijzigd door Raven op 12-12-2010 13:10 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Op 1,8 Ghz gaat het dus probleemloos. Ik kan ook prima pauzeren, spoelen en dus ook opnemen zonder problemen.

Ook het zappen gaat redelijk. 1 tot 3 seconden tussen HD kanalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik krijg die smartreader ook niet geupgrade met de tool van Zepman. Als ik op "update" klik, dan begint het proces als een bezetende AL m'n geheugen op te eten, terwijl hij muurvast zit. Killen is de enige optie. En een tweede poging doet precies hetzelfde.

Als ik die tool na een verse reboot opstart, dan eet hij niet meer al het geheugen op, maar zit hij nog steeds muurvast.

Ik heb ook nog zitten zoeken op Google, alwaar uiteraard niemand Ziggo heeft, maar toch. Blijkt dat de <mhz> instelling op 357 moet staan. Dan geeft de NewCS output een baudrate van 9600 aan, ipv dat rare getal wat ik eerst kreeg. Maar wel nog steeds die "reset failed..." error.

En nog es wat, hoe zet ik die smartreader eigenlijk in phoenix-mode (of hoe controleer ik dat dat zo is)? Met die update-tool? Wat, behalve op "update" klikken, moet ik dan doen? Zonder dat ie vastloopt?

[ Voor 38% gewijzigd door _Thanatos_ op 12-12-2010 17:56 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welke firmware versie heb je nu dan, dat je probeert te upgraden? En volgens mij staat de smartreader na een reset (uit usb poort halen) standaard in phoenix compatible mode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ja, hoe zie ik dat dan? In de update-tool staat "firmware: 1,3" (*) maar in een nieuwere update-tool staat "firmware: 1,4". Dat is dus niet de geinstalleerde firmware. Dus hoe kom ik daar dan weer achter?

En wat bedoel je met "uit usb poort halen"? Dat ie dan reset en overgaat naar phoenix mode? Dat heb ik uiteraard al tig keer gedaan :)

(*) Ja serieus met komma

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 12:48
Verwijderd schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:34:
Voor zover ik weet draait de produktie van de FloppyDTV weer gewoon (of nieuwe batch gemaakt?) ik heb meerdere shops gevonden die hem op voorraad hebben:

http://www.multimediapc.n..._118_144/products_id/4437
http://www.shuttleshop.nl/accessoires.php?cat=81
http://www.dvbshop.net/pr...Wire-incl--CI--HDTV-.html
https://www.satplace.de/p..._kabel_ci_hdtv-p2174.html

[ Voor 12% gewijzigd door psy op 13-12-2010 12:50 ]

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Thanatos_

_Thanatos_

Ja, en kaal

Ik zie echt door de bomen het bos niet meer. Als ik die smartreader in linux ga updaten, dan krijg ik zonder parameters te zien dat er versie 2.4 in zit (ja, die versie bestaat niet eens), maar als ik dan de bootloader (volgens de PDF handleiding) ga enablen, dan heeft ie het over 1.4. En het failt. Hij zegt niet waarom. Proberen te updaten loopt wederom vast. En soms failt ie ipv vast te lopen. Goeie software zeg! :(

Nog steeds rest de vraag: waarom doet ie het in win7 x64 in één keer perfect, en heb ik in XP niets dan problemen met dat ding?? Hij kán toch wel op XP? :? :?

[ Voor 8% gewijzigd door _Thanatos_ op 13-12-2010 12:07 ]

日本!🎌

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zeker wel. Driver update is wel altijd aan te raden, maar verwacht niet dat 't je problemen oplost.
Pagina: 1 ... 5 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.