Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:27:
Het zappen tussen zenders duurt bij mij nu ongeveer 2 seconden. Ik heb de indruk dat het sneller werkt nadat ik een andere MDAPIFilter heb gebruikt. Ik gebruik nu MDAPIFilter 2009 Fall v3. Ik heb zelf overigens een technisat cablestar met een smargo in een singleseat configuratie.
En met welke software is dit? Mediaportal?

De verschrikkelijke zaptijden weerhouden mij er van om naar mediaportal over te gaan. Op mediacenter met een anysee gaat het super, inderdaad ook zo'n 2 sec zappen en naar HD iets van 3 a 4 sec... Dit in tegenstelling tot de 15 sec in mediaportal voor SD en HD zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sa1 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:23:
[...]
Mediaportal dus :). Hier geen last van trage zaptijden. Ik gebruik overigens niet de standaard MySQL database, maar MS SQL 2008.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2010 13:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-09 18:45
Hier neemt zappen ook even de tijd...

Sinds maandag een vervangende kaart gekregen. Na zoeken gelijk alle zenders. Alles werkt nu.
Alleen een paar dingen zijn niet optimaal:
1. beeld tv is licht grijsjes. Niet mooi fel. Mediaportal zelf ziet prima.
2. remote control werkt nog niet optimaal
3. Het geluid bij hd zenders loopt out of sync na enkele tellen en wordt steeds erger.

Inmiddels geluidsprobleem opgelost door codecs opnieuw te installeren. Nu nog me afstandsbediening juist instellen...

[ Voor 13% gewijzigd door DoeEensGek op 07-10-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-09 11:32

Cybergamer

Wanna Play a Game?

DoeEensGek schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:01:
1. beeld tv is licht grijsjes. Niet mooi vel. Mediaportal zelf ziet prima.
Dit vat ik niet. Kan je hier wat specifieker over zijn?

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
babyxl schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:13:
[...]

Dit vat ik niet. Kan je hier wat specifieker over zijn?
Dat zwart niet echt zwart is maar wat grijzer. Alle kleuren zijn dof. Maar mediaportal zelf is wel mooi fel op het scherm. Tv heeft alleen iets doffer beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Dit is vel:
Afbeeldingslocatie: http://robwillemse.nl/homeopathie/asset/artikelen/huid_02.jpg

Dit is fel:
Afbeeldingslocatie: http://inthewildwithwags.files.wordpress.com/2010/03/shining-bright-sun-large-msg-1116106774-2.jpg

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 15:23

HaTe

haat niet

DoeEensGek schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 18:01:
Hier neemt zappen ook even de tijd...

Sinds maandag een vervangende kaart gekregen. Na zoeken gelijk alle zenders. Alles werkt nu.
Alleen een paar dingen zijn niet optimaal:
1. beeld tv is licht grijsjes. Niet mooi vel. Mediaportal zelf ziet prima.
2. remote control werkt nog niet optimaal
3. Het geluid bij hd zenders loopt out of sync na enkele tellen en wordt steeds erger.

Inmiddels geluidsprobleem opgelost door codecs opnieuw te installeren. Nu nog me afstandsbediening juist instellen...
Over 1: Heb je dynamisch contrast aanstaan of pixel format op YcbCr staan? Zet die gewoon op RGB full RGB :)
En dof? Ga eens met edge enhancement spelen

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
heb in ffdshow output levels op tv/mointor gezet waardoor het beeld al aanzienlijk beter was.

Audio probleem is nu alleen bij ac3 bij nederland 123... raar.

En heeft iemand de afstandsbediening goed werkend onder mediaportal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 12-09 17:30

SLeddert

SLeddert

Ik heb net MP 1.1.1.0 geInstalleerd samen met met mijn AnySee 30TC en DVBlink, maar ik krijg de boel niet werkend. Misschien dat iemand een tip heeft ?

Ik krijgt de DVBlink helemaal up en running en kan ook channels previewen in de DVBlink conf. utility.
Dan installeer ik MPserver en gebruik de DVBlink channel export ulility en pas de sattelites.xml file aan.

Vervolgens open ik MP en als tuners zie ik de volgende staan:
- DVB Anysee -T
- DVB Anysee -C
- DVBlink Sat #1 (t/m4)

Als ik de Anysee-C pak kan ik gewoon ziggo instellen en channels zoeken, maar dan heb ik alleen FTA.
Volgens mij moet ik een DVBlink SAT# pakken, maar hoe stel ik die dan verder in ? Dan staat namelijk nergens goed uitgelegd en 't lukt me niet....
Ik zit trouwens op ZIggo 1111 hier

[ Voor 5% gewijzigd door SLeddert op 09-10-2010 09:48 . Reden: typo's ]

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-09 15:02

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Sa1 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:23:
[...]

De verschrikkelijke zaptijden weerhouden mij er van om naar mediaportal over te gaan. Op mediacenter met een anysee gaat het super, inderdaad ook zo'n 2 sec zappen en naar HD iets van 3 a 4 sec... Dit in tegenstelling tot de 15 sec in mediaportal voor SD en HD zenders.
Pas je mdapifilter.ini aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
[Main]

#Enable File Logging
logEnabled=true

#LogLevels: 1=Error/2=WARN/3=INFO/4=DEBUG/5=VERBOSE
logLevel=4

#Log File Location
logFile=C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\log\MDAPIFilter.log

#FFDeCSA
ffdecsa=.\FFDecsa.dll

#Activates global 184 mode
mode184=true

#Decryption is only attempted when a key is present
decryptOnKeyOnly=true

#Decrypts all scrambled TS Packets... Increases CPU Load!. Not recommended..
decryptAllTS=false

#Block scrambled TSPackets from reaching TSWriter - Can also be used to avoid scrambled detection.(Is a little too quick now a days)
blockScrambledTSPacket=true

#Raw dump TS Packets
rawDump=false

#The MDAPIFilter acts as CardClient
actAsCardClient=false

[TSDelays]

#Delay for CAID 604 (1540)
DELAY_604=0

Me zaptijd is 1 seconde.
Overigens blijft de ecm handling een issue met mediaportal.

[ Voor 3% gewijzigd door Max|Burn op 09-10-2010 10:22 ]

ma ma ma ma ma macron one

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

SLeddert schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:46:
Volgens mij moet ik een DVBlink SAT# pakken, maar hoe stel ik die dan verder in ? Dan staat namelijk nergens goed uitgelegd en 't lukt me niet....
Ik zit trouwens op ZIggo 1111 hier
Dit zie ik, maar wat doe ik nu fout ?

Afbeeldingslocatie: http://www.reisser.nl/images/mp1.jpg

En dit is de error:
2010-10-09 12:43:09.687500 [DVB-S scan thread(7)]: Error loading tuningdetails: System.IO.FileNotFoundException: Kan bestand C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbs\200.0°E DVBLink SAT #1.xml niet vinden.
Bestandsnaam: C:\Documents and Settings\All Users\Application Data\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\TuningParameters\dvbs\200.0°E DVBLink SAT #1.xml
bij System.IO.__Error.WinIOError(Int32 errorCode, String maybeFullPath)
bij System.IO.FileStream.Init(String path, FileMode mode, FileAccess access, Int32 rights, Boolean useRights, FileShare share, Int32 bufferSize, FileOptions options, SECURITY_ATTRIBUTES secAttrs, String msgPath, Boolean bFromProxy)
bij System.IO.FileStream..ctor(String path, FileMode mode, FileAccess access, FileShare share, Int32 bufferSize)
bij System.Xml.XmlDownloadManager.GetStream(Uri uri, ICredentials credentials)
bij System.Xml.XmlUrlResolver.GetEntity(Uri absoluteUri, String role, Type ofObjectToReturn)
bij System.Xml.XmlReader.Create(String inputUri, XmlReaderSettings settings, XmlParserContext inputContext)
bij System.Xml.XmlReader.Create(String inputUri)
bij SetupTv.Sections.CardDvbS.LoadTransponders(SatteliteContext context)

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 02-09 11:54

gjs

Scoobydoobydoo

Max|Burn schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 10:19:
Pas je mdapifilter.ini aan:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
[Main]

#Enable File Logging
logEnabled=true

#LogLevels: 1=Error/2=WARN/3=INFO/4=DEBUG/5=VERBOSE
logLevel=4

#Log File Location
logFile=C:\ProgramData\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\log\MDAPIFilter.log

#FFDeCSA
ffdecsa=.\FFDecsa.dll

#Activates global 184 mode
mode184=true

#Decryption is only attempted when a key is present
decryptOnKeyOnly=true

#Decrypts all scrambled TS Packets... Increases CPU Load!. Not recommended..
decryptAllTS=false

#Block scrambled TSPackets from reaching TSWriter - Can also be used to avoid scrambled detection.(Is a little too quick now a days)
blockScrambledTSPacket=true

#Raw dump TS Packets
rawDump=false

#The MDAPIFilter acts as CardClient
actAsCardClient=false

[TSDelays]

#Delay for CAID 604 (1540)
DELAY_604=0
Ik heb deze MDAPIFilter.ini settings geprobeerd maar het maakt geen enkel verschil.
Zowiezo heb ik twijfels bij de setting:
#FFDeCSA
ffdecsa=.\FFDecsa.dll
FFDecsa.dll is helemaal niet meer nodig bij de nieuwere MediaPortal versies.

GA-Z68X-UD3H-B3 I7-2600K@4.4GHz 24Gb Ram 7Tb HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag om bepaalde redenen de HTPC geformateerd en Win 7 64bits geinstalleerd. Vergeleken met 32bits OS merk ik meer snelheid en loopt alles soepeler. Geen andere codecs nodig, aanrader voor iedereen.

Het duurde wel weer 1,5 uur voordat het MDPlugins mapje tevoorschijn kwam. Volgens mij was dit laatste een kwestie van spelen met Terratec-drivers. De Card1_1 map werd in x86 onder geen enkel beding aangemaakt dus moest die met de hand worden aangemaakt. Uiteindelijk loopt het aardig.

Paar vragen:
1) NewCS doet het vaak pas na een paar keer (anders staat er ergens "unknown card" tussen), is dat normaal?
2) Moet NewCS altijd onder administrator-mode gerund worden?
3) De TV-gids van de meeste kanalen doet het niet (o.a. Ned1,2,3,sbs6, alle RTL's), weet iemand hoe die aan de praat te krijgen zijn? EPG staat aangevinkt in 4TR.

edit: Ik woon in Den Bosch en zie dat ik wat kanale mis, o.a. Nederland 1 HD en Nederland 2 HD.

Vorige keer had ik alleen Ziggo en Ziggo 1111 gescanned en toen had ik alle kanalen, waaronder Nederland 1 t/m 3 in HD (stonden dubbel in de lijst zelfs). Nu niet. Zijn deze kanalen ergens anders naar vertrokken sinds kort?

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 05:51:
Paar vragen:
1) NewCS doet het vaak pas na een paar keer (anders staat er ergens "unknown card" tussen), is dat normaal?
Bekend probleem, probeer anders OSCam eens.
2) Moet NewCS altijd onder administrator-mode gerund worden?
Niet nodig.
3) De TV-gids van de meeste kanalen doet het niet (o.a. Ned1,2,3,sbs6, alle RTL's), weet iemand hoe die aan de praat te krijgen zijn? EPG staat aangevinkt in 4TR.
Dit heeft even tijd nodig. Gewoon laten voor wat het is en na een paar uurtjes eens kijken.

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

babyxl schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:17:
Dit heeft even tijd nodig. Gewoon laten voor wat het is en na een paar uurtjes eens kijken.
That worked! Tevens de ververstijd verkort (stond op 24 uur).

Is het met deze installatie (MP +FTR Plugin) mogelijk op te nemen en ondertussen een ander kanaal bekijken (zonder extra tuner aan te schaffen), of moeten er dan halsbrekende toeren uitgehaald worden?

Met de MP TV-Service kon dat nl. ook volgens Zepman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 19:19:
[...]

That worked! Tevens de ververstijd verkort (stond op 24 uur).

Is het met deze installatie (MP +FTR Plugin) mogelijk op te nemen en ondertussen een ander kanaal bekijken (zonder extra tuner aan te schaffen), of moeten er dan halsbrekende toeren uitgehaald worden?

Met de MP TV-Service kon dat nl. ook volgens Zepman.
Ja je moet dat op de zelfde manier doen ongeveer:
1. NewCS config aanpassen (gebruikers toevoegen)
2. FTR cam limit verhogen (naar 2 bijvoorbeeld)
Dat is alles volgens mij

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puf
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:26

Puf

Hier doet de EPG van Vista media center het sinds vandaag niet voor de Nederlandse kanalen (weliswaar analoge tuner). Alle andere kanalen doen het wel gewoon. Zijn er toevallig meer mensen die hier last van hebben, of zit ik in het verkeerde topic, en werkt de EPG van een DVB-C tuner anders (niet via internet)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 20:43:
Ja je moet dat op de zelfde manier doen ongeveer:
1. NewCS config aanpassen (gebruikers toevoegen)
2. FTR cam limit verhogen (naar 2 bijvoorbeeld)
Dat is alles volgens mij
Werkt (nog) niet, er moet volgens mij ook nog iets met de MDPlugins worden uitgehaald. Hoe dat werkt bij de MR+4TR combo weet ik niet precies. Maar hoe dan ook, mocht dit aan de praat gekregen worden dan zal het beperkt worden omdat er alleen verschillende kanalen binnen dezelfde transportstream kunnen worden bekeken lees ik net.

Ofwel beste optie is een extra tunercard installeren lijkt me. Misschien toch 's een extra Terratecje aanschaffen dan ;). Weet niet of er hier al een handleidinkje zwerft hoe je dit voor elkaar bokst in de MP + FTR Plugin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:33:
[...]

Werkt (nog) niet, er moet volgens mij ook nog iets met de MDPlugins worden uitgehaald. Hoe dat werkt bij de MR+4TR combo weet ik niet precies.
Werkt zonder problemen hoor, heb 'm momenteel op 3 per kaart staan. Je krijgt er naast het Card1_1 mapje gewoon een paar mapjes bij (Card1_2, Card1_3, enz) waar je dan ook Acamd + config files ingooit. Je hebt zoals HaTe al zei wel per cardclient.conf een unieke user voor oscam/newwcs nodig.
Maar hoe dan ook, mocht dit aan de praat gekregen worden dan zal het beperkt worden omdat er alleen verschillende kanalen binnen dezelfde transportstream kunnen worden bekeken lees ik net.
Klopt, een kaart kan maar tunen op één frequentie en dus één transport stream binnenhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cybergamer

Cybergamer

Wanna Play a Game?

Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:33:
Weet niet of er hier al een handleidinkje zwerft hoe je dit voor elkaar bokst in de MP + FTR Plugin.
Geef me nog een paar dagen, ik ben bijna klaar met een uitgebreide handleiding over 4TR + MP (Incl. meerdere kanalen opnemen met 1 kaart). Loop een klein beetje achter op schema ivm privé omstandigheden (niks ernstigs hoor!).

Maar een extra kaart is natuurlijk nooit weg. :)

* Cybergamer zit er ook aan te denken om een 2e kaart aan te schaffen

[ Voor 13% gewijzigd door Cybergamer op 12-10-2010 10:18 ]

cybergamers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DoeEensGek
babyxl schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 10:17:
[...]

Geef me nog een paar dagen, ik ben bijna klaar met een uitgebreide handleiding over 4TR + MP (Incl. meerdere kanalen opnemen met 1 kaart). Loop een klein beetje achter op schema ivm privé omstandigheden (niks ernstigs hoor!).

Maar een extra kaart is natuurlijk nooit weg. :)

* DoeEensGek zit er ook aan te denken om een 2e kaart aan te schaffen
Ben ook benieuwd naar je handleiding :).

Heb gemerkt dat het zappen via de tvids sneller gaat als via minigids...
Nu eerst maar eens de afstandsbediening instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik070
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16:27
Vandaag een verse installatie van windows xp gedaan.

Ik loop echter bij de installatie van de FloppyDTV tegen een raar probleem aan. De supporttool van Firedtv geeft aan dat er "no devices found" zijn.
WIndows device manager geeft ook aan de FloppyDTV kaart niet goed geinstalleerd is. Ik heb al geporbeerd de kaart opnieuw te installeren zonder succes. Drivers ook opnieuw gedownload (je weet maar nooit), ook zonder succes.

Iemand bekend met een dergelijk probleem?

Update:
Kennelijk werken de beta drivers 5.7 en 5.6 van Digitaleverywhere niet op mijn systeem (of op Win XP).
Kan me niet herinneren dat ik dit probleem hiervoor ook had. Maarja de 4.5N Driver van Digitaleverywhere werkt naar behoren.

[ Voor 20% gewijzigd door Erik070 op 13-10-2010 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SLeddert

SLeddert

SLeddert

Is er al nieuws over de rollende code van de Anysee E30 (TC) ?
Ik heb nog steeds het probleem dat ik om de drie / vier dagen de kaart even in mijn vaste decoder moet stoppen om de boel draaiende te houden....

[ Voor 54% gewijzigd door SLeddert op 12-10-2010 15:23 ]

Karsten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo was het niet bedoeld haha ;)
Nielson schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:49:
Werkt zonder problemen hoor, heb 'm momenteel op 3 per kaart staan. Je krijgt er naast het Card1_1 mapje gewoon een paar mapjes bij (Card1_2, Card1_3, enz) waar je dan ook Acamd + config files ingooit. Je hebt zoals HaTe al zei wel per cardclient.conf een unieke user voor oscam/newwcs nodig.
Heb extra gebruikers aangemaakt in NewCS.xml, in 4TR tuner MMC de cam limit verhoogd en de Card1_1 mapjes gekopieerd en gerenamed naar Card1_2, Card1_3 enz, maar het werk nog niet. Heb Ned2 en Ned3 tegelijk geprobeerd: Failed to tune channel.

Probleem zal wel in het aanmaken van die mapjes zitten, maar had bij de 1e install het Card1_1 mapje ook al met de hand aan moeten maken omdat deze niet aangemaakt werd :? TV en Rec van 1 channel werkt echter prima.
Ben babyXL nog steeds dankbaar, wat een vooruitgang t.o.v. MP TV-Server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, die mapjes zouden door mdapi zelf aangemaakt moeten worden. Na de aanpassingen de pc wel even opnieuw opgestart of iig de recorder service herstart?

[ Voor 13% gewijzigd door Nielson op 12-10-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:36:
[...]

Zo was het niet bedoeld haha ;)

[...]

Heb extra gebruikers aangemaakt in NewCS.xml, in 4TR tuner MMC de cam limit verhoogd en de Card1_1 mapjes gekopieerd en gerenamed naar Card1_2, Card1_3 enz, maar het werk nog niet. Heb Ned2 en Ned3 tegelijk geprobeerd: Failed to tune channel.

Probleem zal wel in het aanmaken van die mapjes zitten, maar had bij de 1e install het Card1_1 mapje ook al met de hand aan moeten maken omdat deze niet aangemaakt werd :? TV en Rec van 1 channel werkt echter prima.
Ben babyXL nog steeds dankbaar, wat een vooruitgang t.o.v. MP TV-Server.
Je moet de acamd configuratie nog aanpassen. Gebruiker 1 en wachtwoord1 moet je veranderen.
En die mapjes had ftr ook zelf gemaakt als je even nederland 1 had opgenomen.. Daarna acamd kopiëren en configuratie aanpassen.

[ Voor 7% gewijzigd door HaTe op 12-10-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HaTe schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 18:06:
Je moet de acamd configuratie nog aanpassen. Gebruiker 1 en wachtwoord1 moet je veranderen.
thx dat was het, werkt nu prima.

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

Ik maak al meer dan een jaar gebruik van een KNC one, een smargo smartcardreader i.c.m. newcs en acamd om via mediaportal digitale tv (ziggo) te kijken. Werkt op zich allemaal prima, MAAR:

Als de pc opnieuw opstart met de smartcardreader in de usbpoort wordt de kaart niet herkend door newcs:
code:
1
[ 13:55:33 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 failed

Wanneer ik dan de cardreader uit de usb port haal en hem er weer instop en vervolgens newcs opnieuw run doet ie het wel:
code:
1
[ 14:05:31 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 ready

Een enkele keer doet de smartcardreader het uit zichzelf na een reboot (1 op de 25 keer denk ik), maar elke andere keer de smartcardreader erin en eruit doen is toch wel vermoeiend... Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 22:59

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Ik wil er ook graag aan maar mijn vrouw ziet er enorm tegen op. Is het mogelijk een vrijwel 100% stabiele werking en makkelijke bediening te krijgen die lijkt op een settopbox?

met name: snel opstarten (standbystand?), eenvoudig menu / guide. makkelijk switchen naar uitzendinggemist, makkelijke en stabiele PVR functie (vanuit guide etc)

Ik heb al gezocht natuurlijk, maar ik zie veel problemen voorbijkomen met termen die zelfs mij, een redelijke pc en satboxtweaker, niet veel zeggen. daarnaast wil ik weten of het zin heeft om hier in te duiken, of dat ik toch een TV met tuner, PVR en internettv moet halen... of én én.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

bloasfist schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:20:
Ik maak al meer dan een jaar gebruik van een KNC one, een smargo smartcardreader i.c.m. newcs en acamd om via mediaportal digitale tv (ziggo) te kijken. Werkt op zich allemaal prima, MAAR:

Als de pc opnieuw opstart met de smartcardreader in de usbpoort wordt de kaart niet herkend door newcs:
code:
1
[ 13:55:33 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 failed

Wanneer ik dan de cardreader uit de usb port haal en hem er weer instop en vervolgens newcs opnieuw run doet ie het wel:
code:
1
[ 14:05:31 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 ready

Een enkele keer doet de smartcardreader het uit zichzelf na een reboot (1 op de 25 keer denk ik), maar elke andere keer de smartcardreader erin en eruit doen is toch wel vermoeiend... Iemand een idee waar dit aan kan liggen?
Dat is een bekend probleem, probeer het eens met OScam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bloasfist
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 21:40

bloasfist

Slot-A Crew

gjs schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 09:55:
[...]

Dat is een bekend probleem, probeer het eens met OScam.
Bedankt voor de tip! Had het in een paar minuten werkend! Handig die webinterface. Ik gebruikte hiervoor newcsGUI om zonder doxbox toch te kunnen newcs-en, maar met OScam -b en de webinterface is het nog eleganter...

Nu maar kijken of het booten goed blijft gaan...

Je drinkt PiTT bier of je drinkt geen PiTT bier! Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-01-2022
Hallo Allemaal

Ik draai momenteel onder Windows 7 32bit, met DVBlink en WMC,
Ik wil nu overgaan naar Mediaportal en ben daar voor aan het voorbereiden zodat ik gelijk kan overgaan van WMC naar Mediaportal.

Ik ben zo'n beetje de Guide van Zep man aan het volgen, en dat lukt aardig, maar zit met een probleem / vraag.

Je moet je MDAPIFilter registreren voor Mediaportal, maar dit is al gedaan voor DVBlink, kan ik deze ook nu gewoon registreren voor mediaportal of moet ik eerst de-registeren en daarna voor mediaportal weer registeren,
Ik kan waarschijnlijk dan WMC niet meer gebruiken?

Misschien kan ik ook wel bestanden kopieren van DVDlink naar mediaportal, kom er niet helemaal uit,

Iemand een idee

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je moet je MDAPIFilter registreren voor Mediaportal, maar dit is al gedaan voor DVBlink, kan ik deze ook nu gewoon registreren voor mediaportal of moet ik eerst de-registeren en daarna voor mediaportal weer registeren
Je registreert mdapifilter niet voor een bepaalde applicatie, je registreert 'm gewoon in 't systeem zodat een applicatie die 'm nodig heeft hem kan aanspreken. Als je de mdapifilter.ax dus gewoon in dezelfde directory laat staan hoef je daar niks aan te veranderen. Wel zul je in Mediaportal de Acamd.dll en configuratie bestanden moeten toevoegen zoals in Zepman's blog staat. Dat is dus zonder dat je DVBLink nog gebruikt, echter meen ik ergens in één van de vorige topics gelezen te hebben dat sommige gebruikers ook MP icm DVBLink gebruiken, in dat geval gebruik je dus de virtuele dvblink tuners met fta kanalen en hoef je in MP niks te doen met mdapi/acamd.

[ Voor 75% gewijzigd door Nielson op 26-10-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Nielson schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 10:26:
[...]
Je registreert mdapifilter niet voor een bepaalde applicatie, je registreert 'm gewoon in 't systeem zodat een applicatie die 'm nodig heeft hem kan aanspreken. Als je de mdapifilter.ax dus gewoon in dezelfde directory laat staan hoef je daar niks aan te veranderen. Wel zul je in Mediaportal de Acamd.dll en configuratie bestanden moeten toevoegen zoals in Zepman's blog staat. Dat is dus zonder dat je DVBLink nog gebruikt, echter meen ik ergens in één van de vorige topics gelezen te hebben dat sommige gebruikers ook MP icm DVBLink gebruiken, in dat geval gebruik je dus de virtuele dvblink tuners met fta kanalen en hoef je in MP niks te doen met mdapi/acamd.
Ik heb even gezocht in Deel 4 en wat meer info gevonden over Dvblink in media portal
Ik zie in Media Portal idd al 4 virtuele tuners, ik zal deze als enige aanvinken en dan kijken wat er gebeurd.
Volgens mij hoef ik niet echt meer te doen aangezien deze virtuele tuners al gekoppeld zijn Dvblink met al zijn shares,
In ieder geval al bedankt voor je reactie ik ga testen en dan hoor je het nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Ik weet dat hier altijd moeilijk gedaan wordt over vragen, en ik weet ook dat het forum een zoekfunctie heeft.

Toch een paar vraagjes waar ik graag antwoord op wil hebben;

* Heeft Anysee nog steeds problemen alle zenders te vinden?
* Hoe verhoud de beeldkwaliteit zich tov een HD-PVR als een 5050C?
* Heeft de EPG precies dezelfde info als op een normale decoder?
* Hoe is de zapsnelheid?
* Zijn er problemen wanneer er 2 tuners worden gebruikt?

Ik wil alleen gebruik gaan maken van Windows MCE.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 27-10-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
Nou gisteren even bezig geweest en begrijp er ook niks van.
Eerder stond een stukje van:

SLeddert schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 09:46:

Nou ik heb dus hetzelfde probleem...
ik zie mijn 2 tunners + 4 virtuele dvblink tuners in mediaportal staan.
Mijn 2 tuners schijnen te werken want ik kan NED1 timeshiften en dat werkt.

Probleem is dat ik cardsharing op het moment via Dvblink gebruik en dat zijn dus waarschijnlijk de 4 virtuele dvblink tunners, maar staat DVB-S bij sateliet dus, ik kan hier verder dus helemaal niks mee ook zenders zoeken enz. gaat dus niet.

Iemand een iedee en heeft iemand dvblink i.c.m met mediaportal werken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _VoiD_
  • Laatst online: 10-09 12:23
Dit even volgen:

http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=48&t=8985

De virtuele tuners zijn altijd satelliet tuners, dus je moet duidelijk aangeven wat en hoe er gescand wordt in Mediaportal dmv xml of ini files volgens de link hierboven. Als je dat niet doet gaat hij satelliet zenders zoeken terwijl het werkelijk een DVB-C kaart is. En dan vind je natuurlijk niks ;)

[ Voor 59% gewijzigd door _VoiD_ op 27-10-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberax
_VoiD_ schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 12:18:
Dit even volgen:

http://dvblogic.com/phpBB3/viewtopic.php?f=48&t=8985

De virtuele tuners zijn altijd satelliet tuners, dus je moet duidelijk aangeven wat en hoe er gescand wordt in Mediaportal dmv xml of ini files volgens de link hierboven. Als je dat niet doet gaat hij satelliet zenders zoeken terwijl het werkelijk een DVB-C kaart is. En dan vind je natuurlijk niks ;)
Ahaa kijk nou ikke begrijpe _/-\o_

Ik had dit idd wel al gezien maar dacht dat dit over sateliet ging en dus niet voor van toepassing was.
Ik ga vanavond weer even stoeien met de DVBLinkChExportTool.zip en kijken of dit wel lukt.

Bedankt alvast ben weer geholpen en een stukje verder in de puzzel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rubke
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:58
Cyberax schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:20:
[...]

Ahaa kijk nou ikke begrijpe _/-\o_

Ik had dit idd wel al gezien maar dacht dat dit over sateliet ging en dus niet voor van toepassing was.
Ik ga vanavond weer even stoeien met de DVBLinkChExportTool.zip en kijken of dit wel lukt.

Bedankt alvast ben weer geholpen en een stukje verder in de puzzel
ben benieuwd naar je ervaringen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-09 09:27

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

He,

zijn er al veel ervaringen met de nieuwe Anysee E7 TC? Ik ben deze nu aan het opzetten en ik zag al dat er nieuwere drivers op de CD staan dan op de site. Driver is 1.6.12.43, Firmware 0.7.0.0 en CNO is versie 1.2.4d

Ik heb het nog niet aan de praat gekregen met MCE, wel met de eigen software.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 13:17
Vandaag toevallig The Zep Man zijn blogpost tegen gekomen en direct enthousiast geraakt over een dergelijke opstelling.

Ik gebruik al ongeveer een jaar een FloppyDTV i.c.m. een AlphaCrypt IC i.c.m. de dual analog tuner Hauppauge WinTV-PVR-500 onder Windows 7 x64 Media Center. Werkt op zich prima, al zijn er steeds meer zenders die melding geven dat de zender encrypted is, terwijl op de smartcard het Digitaal Totaal pakket zou moeten staan. Bijvoorbeeld NET5 doet het ineens niet meer, maar RTL4 bijvoorbeeld wel weer. Iemand toevallig bekend met dit probleem? Ik heb helaas geen andere digitale TV ontvanger meer staan om te kijken of het daarop wel werkt.

// edit: volgens mij verklaart dit waarom dit zo is: Ziggo blokkeert AlphaCrypt. Valt hiermee het hele plan voor de opstelling van The Zep Man ook niet in duigen?

Vandaag direct een Smargo SmartReader Plus in de bestelling gedaan. Komt morgen als 't goed is binnen. Ik wil de opstelling gaan doen met mijn Windows 2008 R2 x64 server. Ik begrijp uit het verhaal van The Zep Man dat ik daar dan de MP server op kan installeren en dan vervolgens op alle andere PCs via MP TV kan kijken.

Babyxl, uit jouw post begrijp ik dat jij deze opstelling ook onder Win2K8R2 werkend hebt gekregen?

Ben erg benieuwd, mooi spul man :) Nu maar hopen dat Ziggo niet alsnog dit soort zaken gaat blokkeren in de toekomst :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrKoen schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:03:
// edit: volgens mij verklaart dit waarom dit zo is: Ziggo blokkeert AlphaCrypt. Valt hiermee het hele plan voor de opstelling van The Zep Man ook niet in duigen?
Nee, Ziggo blokkeert op dit moment alleen het gerbruik van de Alphacrypt in CI+ sloten. Snap ook niet waarom je een cardreader hebt gehaald als je al een AC hebt, die twee doen exact hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
Nielson schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:08:
[...]
Nee, Ziggo blokkeert op dit moment alleen het gerbruik van de Alphacrypt in CI+ sloten. Snap ook niet waarom je een cardreader hebt gehaald als je al een AC hebt, die twee doen exact hetzelfde.
Wups }:O Wist niet dat het met een AlphaCrypt ook zou kunnen. Gebruik liever zoveel mogelijk de hardware zoals genoemd in de blogpost zodat ik niet weer met een exotische combi werk en het daardoor net ff niet wil werken. Die 35 euro vond ik de gok nog wel waard :P

Blij om te horen dat Ziggo iig (nog) geen roet in het eten gooit. Al vind ik het wel opmerkelijk dat steeds meer zenders niet meer gedecodeerd kunnen worden door mijn FloppyDTV/AlphaCrypt combi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh!
  • Laatst online: 14-09 22:33
Vandaag heb ik mijn technisat Cablestar hd 2 binnen gekregen. Nadat ik hem geplaatst heb in geinstalleerd heb ik geprobeerd om zenders te zoeken. Zonder succes. Ik heb hier de fora doorgekeken en ben erachter gekomen dat het verstandig is om een .ini file te maken in die in mijn transponders map de plaatsen. Alleen snap ik niet hoe ik deze moet maken. Ik weet dat ik bij digitalekabeltelevisie.nl een lijst kan krijgen. Maar ik heb geen idee hoe ik deze vertaal in een transponderlijst. Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik woon in het KBG gebied met netwerk id 7534. Frequent 308.0 en Symbol rate 6900. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Bartjuh! schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:10:
Vandaag heb ik mijn technisat Cablestar hd 2 binnen gekregen. Nadat ik hem geplaatst heb in geinstalleerd heb ik geprobeerd om zenders te zoeken. Zonder succes. Ik heb hier de fora doorgekeken en ben erachter gekomen dat het verstandig is om een .ini file te maken in die in mijn transponders map de plaatsen. Alleen snap ik niet hoe ik deze moet maken. Ik weet dat ik bij digitalekabeltelevisie.nl een lijst kan krijgen. Maar ik heb geen idee hoe ik deze vertaal in een transponderlijst. Kan iemand mij hierbij helpen?
Zie ook hier voor de frequenties:
ArChie in "\[DVB-C] Digitale RTV kanaal/frequentie o..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh!
Is dat ook meteen al de ini file die ik moet hebben? Of moet ik dan nog iets aanpassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat is nog geen ini-file maar een compleet overzicht van alle zenders per transponder, hieruit kun je ook de frequentie van de specifieke transponders halen die je in je ini-file zet. Opbouw van een ini-file, hoewel vaak in grote lijnen hetzelfde, kan per programma wat verschillen. Makkelijkste is om een (kopie van 'n) meegeleverde ini-file aan te passen naar de voor jouw kabelnetwerk juiste waardes.

/edit: 'k Zie dat de 'Technisat Edition' van DVBViewer bijgeleverd wordt, wat op zich een mooi simpel en vrij stabiel programma is. Heb DVBViewer zelf ook een poos gebruikt, dit is een oude (Ziggo) ini-file van mij:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
[SATTYPE]
1=4000
2=Ziggo Trans.Scan 9-9-09

[DVB]
0=28
1=369000,0,6875
2=377000,0,6875
3=385000,0,6875
4=393000,0,6875
5=401000,0,6875
6=409000,0,6875
7=417000,0,6875
8=425000,0,6875
9=490000,0,6875
10=506000,0,6875
11=546000,0,6875
12=554000,0,6875
13=586000,0,6875
14=610000,0,6875
15=618000,0,6875
16=626000,0,6875
17=634000,0,6875
18=642000,0,6875
19=650000,0,6875
20=682000,0,6875
21=714000,0,6875
22=738000,0,6875
23=754000,0,6875
24=762000,0,6875
25=778000,0,6875
26=794000,0,6875
27=810000,0,6875
28=818000,0,6875
Indeling spreekt denk ik voor zich, frequentie en symbol rate aanpassen en bv als kbg.ini plaatsen in de Transponder map onder C:\ProgramData\CUMV\DVBViewer (oid, iig niet in C:\Program Files\).

[ Voor 52% gewijzigd door Nielson op 28-10-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn HTPC (vers geinstalleerd na een format, geinstalleerd op de BabyXL manier) loopt pas vloeiend na 1,5 uur.

Voor deze tijd gaat het beeld (TV, films, etc) niet vloeiend en schokt.

Weet niet of het een Windows probleem is of in het MediaPortal - FTR kwestie is. Je zou zeggen dat ie op de achtergrond iets anders aan het doen is. Maar de HTPC is bijna zo leeg en schoon als wat. Het is een verse geinstalleerde Win7 installatie op een 4Core met 8GB RAM.

Is dit een klassieker?

Antwoorden uit subforums op Tweakers leverden tot nu toe geen bevredigend resultaat op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Hmm misschien gewoon een hardwareprobleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 00:21:
Mijn HTPC (vers geinstalleerd na een format, geinstalleerd op de BabyXL manier) loopt pas vloeiend na 1,5 uur.

Voor deze tijd gaat het beeld (TV, films, etc) niet vloeiend en schokt.

Weet niet of het een Windows probleem is of in het MediaPortal - FTR kwestie is. Je zou zeggen dat ie op de achtergrond iets anders aan het doen is. Maar de HTPC is bijna zo leeg en schoon als wat. Het is een verse geinstalleerde Win7 installatie op een 4Core met 8GB RAM.

Is dit een klassieker?

Antwoorden uit subforums op Tweakers leverden tot nu toe geen bevredigend resultaat op.
virusscanner? kan van alles zijn? hoe draait hij, cpu in gebruik, hdd actief? dat soort dingen. Wij hebben geen glazen bol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij draait zonder virusscanner nu, alleen met de Windows Defender/firewall. Zit zelfs niet meer op i-net aangesloten nu.

CPU wordt bijna niet gebruikt (98% idle)

Dacht even dat het in het TV-gebeuren zat. Heb een testje gedaan, als ik TV opneem in MP terwijl er wat schokt/hapert, dan schokt de opname niet op precies dezelfde momenten als op TV. Dus het is zowiezo geen codec-probleem.

Wat ook apart is is dat als je MP een keer of 6 afsluit en weer herstart het probleem over is :?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh!
Ik heb de ini file gemaakt en in de transponder map gezet. Alleen kan ik de lijst niet terugvinden in het programma. Na wat gezocht te hebben ben ik erachter dat ik ergens een cleardevies.bat moet uitvoeren. Daarna zou de lijst te vinden moeten zijn. Ik kan alleen dit bestand nergens vinden? Heeft iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je 'm in de juiste map gezet? Post 'm anders hier ook even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hans001
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-06-2021
In Nuenen is Onsnetnuenen overgegaan van Herzinger naar Glashardt.
Na deze overgang worden de DVB-C kanalen onversleuteld doorgegeven.
Bij een TV hebben we een Humax 5050C aangesloten, en werkt als een zonnetje.

Voor de PC heb ik een Terratec Cinergy XS HD USB aangeschaft. Het vreemde is dat deze alleen Ned1, Ned2, Ned3 en NDR vindt, en die maar liefst 3 maal, op 302, 303 en 304 MHZ.

Iemand enig idee van oorzaak en remedie?

Hans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonicfreak
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:48
Voor de geïnteresseerden onder ons. Digital Devices komt met een dual DVB-C kaart genaamd de DuoFlex CT PCIe (http://shop.digital-devic.../62357162/Products/091005). Volgens mij heb je nog wel een aparte CI interface kaart nodig voor de Alphacrypt module (http://shop.digital-devic.../62357162/Products/092003).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Had al gehoopt dat ze ook een dvb-c versie van hun kaarten zouden uitbrengen. Helaas wel erg duur, twee losse PCI kaarten zijn een stuk goedkoper. Wel ideaal als je zoveel mogelijk tuners in één pc wilt proppen, op dat ene PCI-e 1x kaartje kun je twee dual-tuner kaartjes aansluiten, heb je er al vier. Gemiddeld mobo heeft al minimaal drie pci-e sloten dus dat tikt lekker aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 14:47
Ik weet dat hier altijd moeilijk gedaan wordt over vragen, en ik weet ook dat het forum een zoekfunctie heeft.

* Hoe is de zapsnelheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Er wordt niet alleen moeilijk gedaan over vragen, hetzelfde lijstje makkelijk te vinden vragen copy/pasten nadat je op je eerste post geen antwoorden hebt gehad wordt ook niet op prijs gesteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
Ik heb nu ook een 2e hands TerraTec Cinergy PCI HD kaartje op de kop weten te tikken voor m'n MediaPortal expirement. Ik krijg deze echter met geen mogelijkheid herkend onder Windows 2008 R2. Iemand hier ervaringen daarmee? Een post van babyxl doet vermoeden dat het wel zou moeten werken. De driver waarnaar gerefereerd wordt geeft bij het uitvoeren echter de melding dat deze niet op Windows 2008 R2 gedraaid kan worden en stopt dan. Elke hulp wordt zeer gewaardeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die beperking zit ws in het setup programma. Als je deze uitvoert op een Windows 7 systeem kun je de uitgepakte drivers terugvinden onder C:\Program Files (x86)\Common Files\TerraTec\DriverInstall\Cinergy_C_PCI. Gebruik wel een 64bit Win7 anders staan daar ws alleen de 32bit drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
NotSoSteady schreef op donderdag 04 november 2010 @ 11:15:

nee, nooit gehad op voorwaarde dat de juiste transponder lijst gebruikt wordt.
prima, beetje afhankelijk ook van codex / vid e.d.
op voorwaarde dat de epg gids van dvb-c gebruikt wordt.
* Hoe is de zapsnelheid?
binnen media center op windows prima, media portal kan wat vervelend zijn.
ja, voldoende info over te vinden, der zijn ook mensen die het zonder problemen hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, hoe meer ik begin te lezen hoe meer bomen ik zie en des te moelijker ik het bos kan vinden. Ik heb zelf een alles-in-een plus pakket van ziggo. Nou ben ik een htpc aan het maken, en wil ik digitale tv kunnen opnemen (en bekijken). Maar hoe zit dit nu precies in elkaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Verwijderd schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:43:
Ok, hoe meer ik begin te lezen hoe meer bomen ik zie en des te moelijker ik het bos kan vinden. Ik heb zelf een alles-in-een plus pakket van ziggo. Nou ben ik een htpc aan het maken, en wil ik digitale tv kunnen opnemen (en bekijken). Maar hoe zit dit nu precies in elkaar?
Wat wil je weten? Welke software je nodig hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar hoe zit dit nu precies in elkaar?
Lees de topicstart eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
Nielson schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 09:55:
Die beperking zit ws in het setup programma. Als je deze uitvoert op een Windows 7 systeem kun je de uitgepakte drivers terugvinden onder C:\Program Files (x86)\Common Files\TerraTec\DriverInstall\Cinergy_C_PCI. Gebruik wel een 64bit Win7 anders staan daar ws alleen de 32bit drivers.
Thx voor de tip Nielson! It works! Nu ff kijken wat er allemaal mee mogelijk is :*)

Nog 1 tip voor anderen die het werkend willen krijgen onder Windows 2008: standaard is 127.0.0.1 verkeer geblokkeerd, ook wel bekend als de local loopback check. Dit houdt in dat als je de blog exact volgt, het niet gaat werken en je vast loopt op het deel waarbij je een encoded TV zender wilt gaan timeshiften. Om het wel werkend te krijgen kun je:

1. De local loopback check disablen (heeft een reboot nodig) (Dit blijkt geen optie te zijn, want om een of andere vage reden wil NewCS niet meer opstarten na het toevoegen van de registry key en een reboot, dus kies voor optie 2)

OF

2. In newcs.xml <listening-ip>0.0.0.0</listening-ip> gebruiken zodat deze aan alle netwerkinterfaces gekoppeld wordt. Vervolgens moet je in cardclient.conf binnen C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\Cinergy C PCI Digital Capture0 de verwijzing naar 127.0.0.1 wijzigen in het IP adres van de server waarop je NewCS draait. Is dit dezelfde server, gebruik dan het interne IP adres maar dus niet het 127.0.0.1 adres. Je mag ook een DNS naam gebruiken als deze gemapt is aan je interne IP. Bijvoorbeeld:

newcamd:newcsserver.network.local:15050:1/0604/ffff:gebruiker1:wachtwoord1:0102030405060708090A0B0C0D0E

[ Voor 11% gewijzigd door MrKoen op 09-11-2010 09:17 . Reden: PowerShell methode was niet correct ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
Ohja, en nog een tip voor als je een server/pc met zowel 32 bits als 64 bits sloten hebt.. in een 64 bits slot lijkt de Terratec Cinergy C PCI HD prima te werken (kaart wordt herkend, driver installeert, MediaPortal herkent de kaart), maar je zult nooit zenders vinden. Stop de kaart in een 32 bits slot en voila.. het spul werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Heeft iemand trouwens een GUI voor NewCS? Nu is het gewoon een dos windows.. Ik heb gezocht op NewCS GUI en er schijnt er 1 te bestaan, NewCSGui, maar ik kan hem niet vinden..

Of zijn er andere manieren om NewCS wat "mooier" te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het command venster kun je verbergen met CHP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Nielson schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:27:
Het command venster kun je verbergen met CHP.
Nouja, dan kan ik net zo goed een service maken van NewCS..
Ik dacht meer aan een GUI waar je eventueel ook dingen kan instellen en de log kan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ook zo'n n00b, als ik het kan kan iedereen het ;)

Het is mij uiteindelijk volledig gelukt met de post van BabyXL hier: \[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 4]

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gjs

gjs

Scoobydoobydoo

HaTe schreef op zondag 07 november 2010 @ 15:52:
Heeft iemand trouwens een GUI voor NewCS? Nu is het gewoon een dos windows.. Ik heb gezocht op NewCS GUI en er schijnt er 1 te bestaan, NewCSGui, maar ik kan hem niet vinden..

Of zijn er andere manieren om NewCS wat "mooier" te maken?
NewCS heeft een webinterface ! Dus probeer eens http://127.0.0.1:8080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
HaTe schreef op zondag 07 november 2010 @ 16:37:
[...]

Nouja, dan kan ik net zo goed een service maken van NewCS..
Dat is wel een goed idee. Ik draai NewCS op een Windows 2008 R2 server en moet nu steeds handmatig inloggen op de server na een reboot om NewCS aan te zwengelen. Als het in een Windows Service gezet kan worden, hoeft dat niet meer. Alleen heb je dan helemaal geen GUI meer, dus wordt fouten opsporen lastig. Heb jij, HaTe, of iemand anders, een tip hoe er een Windows Service van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zijn een paar opties voor, onder 2003 werd vaak SrvAny.exe uit de (gratis) Windows Server Resource Toolkit gebruikt. Schijnt officieel niet ondersteunt te worden onder 2008 maar hier staat 'n manier om 't werkend te krijgen. Ook NSSM en XYNTService zou je kunnen proberen.

[ Voor 10% gewijzigd door Nielson op 09-11-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
Wederom thx voor de tips Nielson, ik ga ermee aan de slag. Zojuist ook dat For The Record geinstalleerd. Geniaal man. Heb nu ook de MSN bot ervan werkend. Er gaat echt een wereld voor me open met Media Portal n.a.v. de blogpost van The Zep Man. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Een service maken kan kook zonder die programma's. Ik zal het zo uitleggen, typ nu vanaf de telefoon..

Op deze manier moet het lukken.. Zo is het mij destijds met UT2004 gelukt en volgens mij is het gewoon algemeen :)

[ Voor 53% gewijzigd door HaTe op 09-11-2010 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 22-09-2020
Hallo!

Wij hebben thuis nog geen digitale TV, en mijn ouders zijn wel van plan dit binnenkort aan te schaffen. Ze vroegen aan mij of ik alles wilde uitzoeken. Nu was mijn plan om een HTPC samen te stellen waarmee je DVB-C digitale TV kunt kijken (het onderwerp van dit topic dus :P ).

Die blogpost van The Zep Man, die ook in de beginpost vermeld wordt, heeft me een heel eind op weg geholpen. Nu heb ik een idee, en ik zou graag willen weten of dat mogelijk is. Het idee bestaat uit:
- Een pc: HTPC-behuizing, processor, moederbord, optische drives enzovoorts.
- 2 keer de Cinergy C PCI HD van Terratec, als DVB-C Tuners.
- Een Smargo Smartreader Plus om de Smartcard te lezen.
- Een TV, speakers, enzovoorts.

Ik zou graag willen:
- Digitale kabel TV.
- Digitale kabel TV opnemen en tegelijk andere zenders bekijken.
- Alles regelen via MediaPort.

Nu heb ik wat vragen. Kan ik, nadat ik een abonnement heb afgesloten en een smartcard heb ontvangen, al deze hardware gewoon via PCI of USB aansluiten, installeren en vervolgens TV kijken, of moet ik de tuners en de smartcard-reader nog aan elkaar koppelen? In de blogpost las ik dat je met 1 TV-tuner tegelijk verschillende zenders kunt opnemen en kijken, als ze van dezelfde transport stream zijn. Maar als ik niet aan een transport stream gebonden wil zijn, moet ik er dan 2 aanschaffen? Of is er nog een andere mogelijkheid? Maar als ik 2 tuners heb (die allebei een ingang voor een Coax-kabel hebben), waar moet ik dan de kabel in stoppen? Oh, hoe kom ik eigenlijk aan die kabel? Is die er al of moet die nog gelegd worden?

En hoe zit het met de software? Is het niet onhandig dat Windows helemaal moet opstarten voor je TV kunt kijken?

Als iemand wat opheldering zou kunnen geven, hartstikke bedankt!

Tidob

[ Voor 3% gewijzigd door Tidob op 09-11-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tidob schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:31:
Hallo!

Wij hebben thuis nog geen digitale TV, en mijn ouders zijn wel van plan dit binnenkort aan te schaffen. Ze vroegen aan mij of ik alles wilde uitzoeken. Nu was mijn plan om een HTPC samen te stellen waarmee je DVB-C digitale TV kunt kijken (het onderwerp van dit topic dus :P ).

Die blogpost van The Zep Man, die ook in de beginpost vermeld wordt, heeft me een heel eind op weg geholpen. Nu heb ik een idee, en ik zou graag willen weten of dat mogelijk is. Het idee bestaat uit:

Ik zou graag willen:
- Digitale kabel TV.
- Digitale kabel TV opnemen en tegelijk andere zenders bekijken.
- Alles regelen via MediaPort.
Mooi, maar dat is eigenlijk wat iedereen wil :)

Nu heb ik wat vragen. Kan ik, nadat ik een abonnement heb afgesloten en een smartcard heb ontvangen, al deze hardware gewoon via PCI of USB aansluiten, installeren en vervolgens TV kijken, of moet ik de tuners en de smartcard-reader nog aan elkaar koppelen?

- tjah, wat denk je zelf, der zal wel 't een en 't ander aan config werk moeten plaats vinden. Lijkt me logisch, toch? Of bedoel je soms wat anders?

In de blogpost las ik dat je met 1 TV-tuner tegelijk verschillende zenders kunt opnemen en kijken, als ze van dezelfde transport stream zijn. Maar als ik niet aan een transport stream gebonden wil zijn, moet ik er dan 2 aanschaffen? Of is er nog een andere mogelijkheid?

- Ja, je hebt een 2e tuner nodig wil je kunnen opnemen uit een andere transport stream en nee, daar is geen andere oplossing voor. Anders zou iedereen toch met één fysieke tuner alles doen?

Maar als ik 2 tuners heb (die allebei een ingang voor een Coax-kabel hebben), waar moet ik dan de kabel in stoppen? Oh, hoe kom ik eigenlijk aan die kabel? Is die er al of moet die nog gelegd worden?

- hoe moeten wij nu weten of in jouw woning coax ligt? Het gaat over de gewone analoge coax, wellicht moet je nog wel even goed kijken naar de kwaliteit van je coax, als je aan het einde van je coax deze gaat splitsen naar 2 tuners moet de kwaliteit wel goed zijn.

En hoe zit het met de software? Is het niet onhandig dat Windows helemaal moet opstarten voor je TV kunt kijken?

- nou, wat is dit nu weer voor een vraag? Als ik jou was zou ik eerst media portal starten en dan windows. ... je kunt ook gewoon een hardware ding kopen. Misschien makkelijker.

Als iemand wat opheldering zou kunnen geven, hartstikke bedankt!

- al met al vraag je wel erg naar de bekende weg en had je met een stukje logisch nadenken best een eind kunnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tidob schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:31:
Hallo!

Voor die hardware zal ik toch wat anders doen.
Als je de zelfde TV kaarten wilt houden, neem dan de pricewatch: Technisat CableStar HD2, die is 20 euro goedkoper, en precies het zelfde!

In plaats van de Smargo reader zal ik deze nemen. Heb hem zelf ook en werkt perfect!
Crystal Card Reader with Phoenix/Smartmouse mode

Ben je toch weer 50 euro goedkoper uit. Overigens voldoet elke Phoenix card reader volgens mij.. Dus je kan wat meer moeite doen om en goedkopere te vinden

[ Voor 3% gewijzigd door HaTe op 09-11-2010 20:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
Erg bedankt voor de snelle reactie!
Sa1 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:40:
[...]
- tjah, wat denk je zelf, der zal wel 't een en 't ander aan config werk moeten plaats vinden. Lijkt me logisch, toch? Of bedoel je soms wat anders?

- Ja, je hebt een 2e tuner nodig wil je kunnen opnemen uit een andere transport stream en nee, daar is geen andere oplossing voor. Anders zou iedereen toch met één fysieke tuner alles doen?

- hoe moeten wij nu weten of in jouw woning coax ligt? Het gaat over de gewone analoge coax, wellicht moet je nog wel even goed kijken naar de kwaliteit van je coax, als je aan het einde van je coax deze gaat splitsen naar 2 tuners moet de kwaliteit wel goed zijn.

- nou, wat is dit nu weer voor een vraag? Als ik jou was zou ik eerst media portal starten en dan windows. ... je kunt ook gewoon een hardware ding kopen. Misschien makkelijker.
Ik bedoelde meer iets in de richting van een kabel tussen de smartcard-reader en de tuners of iets dergelijks, of dat het voldoende is om de reader via USB aan het moederbord te koppelen en de tuners in de PCI-sloten te zetten. ;) Maar het is dus dat laatste.

Oké. Nou, ik vond het een beetje onduidelijk in de blogpost (daar werd gesproken over 1 of meer TV-kaarten, maar niet wanneer je er meer dan 1 nodig had), dus ik wilde graag een bevestiging.

:P Dat weten jullie natuurlijk niet, maar ik wilde eigenlijk weten of er een aparte kabel moet worden gelegd voor digitale TV. Blijkbaar is dat dus niet, en is het dezelfde kabel als voor analoge TV. En om 2 tuners te kunnen gebruiken, moet je de kabel splitsen. Kan dat gewoon met zo'n soort splitter?
http://www.allekabels.nl/coax_splitter.html

Sorry, maar van het volgende antwoord snap ik helemaal niets. :$ Media Portal is toch gewoon een programma wat draait op Windows? Dan moet je toch gewoon eerst de PC en Windows opstarten, en vervolgens Media Portal opstarten?

Edit: Oops, HaTe's reactie niet gezien. Zal er zo even op antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Om die 2 kaarten aan te sluiten, kan je gewoon een klein coax kabeltje knippen en tussen beide kaarten verbinden. Er zit namelijk een in en uitgang op de kaart die jij wilt (en de Technisat)

En je kan natuurlijk ook gewoon vanaf StandBy opstarten.. Dat is zo gebeurd en kost misschien 10 seconden :) Bij ons is de PC sneller opgestart dan de TV!

[ Voor 29% gewijzigd door HaTe op 09-11-2010 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
HaTe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:52:
[...]

Voor die hardware zal ik toch wat anders doen.
Als je de zelfde TV kaarten wilt houden, neem dan de pricewatch: Technisat CableStar HD2, die is 20 euro goedkoper, en precies het zelfde!

In plaats van de Smargo reader zal ik deze nemen. Heb hem zelf ook en werkt perfect!
Crystal Card Reader with Phoenix/Smartmouse mode

Ben je toch weer 50 euro goedkoper uit. Overigens voldoet elke Phoenix card reader volgens mij.. Dus je kan wat meer moeite doen om en goedkopere te vinden
Die TV kaart snap ik niet helemaal.. Dan heb je dus 1 kaart om de kabel in te doen, en 1 kaart om.. wat te doen? Een CAM in te doen? En als ik dan 2 kaarten wil, heb ik 4 PCI-sloten nodig, en dat heb ik helaas niet (ik heb er 3). En die card reader zal ik zeker bekijken, ik had als voorbeeld het model uit de blogpost van The Zep Man genomen, maar verder had ik nog geen research gedaan.
HaTe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 20:56:
Om die 2 kaarten aan te sluiten, kan je gewoon een klein coax kabeltje knippen en tussen beide kaarten verbinden. Er zit namelijk een in en uitgang op de kaart die jij wilt (en de Technisat)

En je kan natuurlijk ook gewoon vanaf StandBy opstarten.. Dat is zo gebeurd en kost misschien 10 seconden :) Bij ons is de PC sneller opgestart dan de TV!
Oké, da's makkelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tidob schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:42:
[...]

Die TV kaart snap ik niet helemaal.. Dan heb je dus 1 kaart om de kabel in te doen, en 1 kaart om.. wat te doen? Een CAM in te doen? En als ik dan 2 kaarten wil, heb ik 4 PCI-sloten nodig, en dat heb ik helaas niet (ik heb er 3). En die card reader zal ik zeker bekijken, ik had als voorbeeld het model uit de blogpost van The Zep Man genomen, maar verder had ik nog geen research gedaan.
Wat snap je er niet aan? Voor 1 tv kaart heb je 1 PCI slot nodig. CAM heb je helemaal niet nodig, omdat de cardreader het vervangt...
Doe eens meer research.. zo moeilijk is het niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
HaTe schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:59:
[...]

Wat snap je er niet aan? Voor 1 tv kaart heb je 1 PCI slot nodig. CAM heb je helemaal niet nodig, omdat de cardreader het vervangt...
Doe eens meer research.. zo moeilijk is het niet
Hoezo? Die kaart bestaat toch echt uit 2 delen, toch? Op de site staat ook, bij system requirements, dat je 2 vrije PCI-sloten nodig hebt. Er is één deel waar de kabel in gaat en één deel met een CI-slot waar je een CAM-module in plaatst. Maar die modules kosten zelf ook nog eens rond de €50,-.

De kaart die ik als voorbeeld nam bestaat uit 1 gedeelte en neemt dus 1 PCI-slot in beslag. Dan moet ik nog wel een cardreader kopen, maar alles bij elkaar scheelt het qua prijs niet heel veel.

Sorry als ik een beetje eigenwijs overkom. :D Alleen ik vind het zo verwarrend dat er op de site van de fabrikant hele andere informatie staat. Research doe ik echt wel voor ik iets vraag, alleen af en toe is het handig om een bevestiging te krijgen.

[ Voor 13% gewijzigd door Tidob op 09-11-2010 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Tidob schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 22:20:
[...]

Hoezo? Die kaart bestaat toch echt uit 2 delen, toch? Op de site staat ook, bij system requirements, dat je 2 vrije PCI-sloten nodig hebt. Er is één deel waar de kabel in gaat en één deel met een CI-slot waar je een CAM-module in plaatst. Maar die modules kosten zelf ook nog eens rond de €50,-.

De kaart die ik als voorbeeld nam bestaat uit 1 gedeelte en neemt dus 1 PCI-slot in beslag. Dan moet ik nog wel een cardreader kopen, maar alles bij elkaar scheelt het qua prijs niet heel veel.

Sorry als ik een beetje eigenwijs overkom. :D Alleen ik vind het zo verwarrend dat er op de site van de fabrikant hele andere informatie staat. Research doe ik echt wel voor ik iets vraag, alleen af en toe is het handig om een bevestiging te krijgen.
Heb jij Zep's tutorial wel gelezen?

Het hele idee van een losse kaartlezer, is dat je die CI en CAM pruttel niet meer nodig hebt. Enkel de Tv kaarten zijn nodig. En elke TV kaart die DVB-C kan ontvangen is in principe geschikt. Er hoeft niet eens een CI slot bij te zitten. Bij MediaPortal staat bijvoorbeeld dat je alleen FTR kanalen kan ontvangen met een bepaalde TV kaart (zoals de Technisat en Cinergy) en dat is goed. Ze bedoelen hiermee alleen dat het CI slot niet werkt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tidob
Ooooh, nu snap ik pas wat je bedoelt. Je bedoelt dat ik die 2e kaart, dat CI-slot, gewoon niet gebruik. Ik had in mijn hoofd zitten dat je, als je dat koopt, dan vanzelfsprekend allebei de kaarten in je systeem stopt. |:( Het was nog niet in me opgekomen dat je de 2e kaart ook weg kunt laten.

Dan is het inderdaad handiger om die kaarten te nemen. Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrKoen
Weet iemand by chance of die pricewatch: Technisat CableStar HD2 ook werkt in een 64 bit PCI-X slot? De pricewatch: Terratec Cinergy C PCI HD CI werkt namelijk alleen in een 32 bits slot en daar heb ik er maar 1 van in m'n server. En werkt deze onder 64 bit Windows 2008 R2? Op de website van de fabrikant (die overigens niet heel professioneel oogt) staan wel Windows 7 drivers, maar ook daarbij wordt niet gespecificeerd of deze 32 bit en/of 64 bits zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door MrKoen op 10-11-2010 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

MrKoen schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:37:
Weet iemand by chance of die pricewatch: Technisat CableStar HD2 ook werkt in een 64 bit PCI-X slot? De pricewatch: Terratec Cinergy C PCI HD CI werkt namelijk alleen in een 32 bits slot en daar heb ik er maar 1 van in m'n server. En werkt deze onder 64 bit Windows 2008 R2? Op de website van de fabrikant (die overigens niet heel professioneel oogt) staan wel Windows 7 drivers, maar ook daarbij wordt niet gespecificeerd of deze 32 bit en/of 64 bits zijn.
Die Technisat is hier werkend op een Asrock K10N78D (ook een aanrader trouwens, start heel snel op en is cheap). Ik weet niet of daar 64bit PCI sloten op zitten? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord..
En die drivers voor Windows 7 zijn voor 64 en 32 bit.. Hier is het werkend op 64bit.

• MrKoen
Net een mail terug van de support van Technisat:
Thank you for your enquiry and interest in our product.

Unfortunately, our Technisat CableStar HD2, does not support PCI-X and also not under Windows 2008 R2.
Weet niet hoe spannend je plannen met dit geheel zijn, maar neem eventueel in je overweging mee dat de Technisat wellicht dus niet werkt onder Windows 2008 R2 en de Cinergy wel.

• MrKoen
HaTe schreef op woensdag 10 november 2010 @ 18:55:
[...]

Die Technisat is hier werkend op een Asrock K10N78D (ook een aanrader trouwens, start heel snel op en is cheap). Ik weet niet of daar 64bit PCI sloten op zitten? Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord..
Nee, 64 bits PCI sloten zitten er niet op. Volgens mij kom je die ook vrijwel alleen op server moederborden tegen, correct me if I'm wrong.

Hier zie je duidelijk het verschil tussen de beide PCI sloten. De 64 bits PCI sloten (ook bekend als PCI-X) zijn een stukje langer dan de 32 bits variant. 32 bits kaarten passen fysiek wel in 64 bits sloten, maar gezien de hogere frequentiesnelheid van de 64 bits bus (heb ik althans Gegoogeld) wil dat niet zeggen dat het ook werkt:

Afbeeldingslocatie: http://i.hwa.me/articles/small/11380.jpg

[ Voor 9% gewijzigd door MrKoen op 11-11-2010 15:12 ]

• HaTe

HaTe

haat niet

MrKoen schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:08:
Net een mail terug van de support van Technisat:

[...]

Weet niet hoe spannend je plannen met dit geheel zijn, maar neem eventueel in je overweging mee dat de Technisat wellicht dus niet werkt onder Windows 2008 R2 en de Cinergy wel.
De drivers van de Cinergy kan je voor de Technisat kaart gebruiken, omdat ze identiek ziet ;) Mocht dat het probleem zijn dan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai MP met de FTR plugin.
Als ik mijn HTPC enkele dagen niet gebruik dan is mijn TV gids weer helemaal leeg.
Weet iemand waar dit geregeld wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06:25
Op dit moment ben ik bezig met een installatie van ForTheRecord i.c.m. OSCam en MP 1.1.1 Final op mijn win7 64bit computer. (singleseat)
Bij het opnemen van een free-to-air live stream in 4TR krijg ik een foutmelding "Failed to tune to channel"
Alles lijkt goed te zijn geïnstalleerd, maar in het DOS-scherm van OSCam zie ik alleen maar dit:

r02 detect irdeto card
r02 caid: 0604, acs: 6.06, country code: NLD
...
r02 [irdeto-reader] ready for requests
s init for all local cards done
s anti cascading disabled

...en het loopt niet verder!

Ik heb een geactiveerde Ziggo-kaart in de smardreader zitten.
De Terratec Cinergy C PCI HD hardware wordt gevonden door 4TR.
Kan iemand mij verder helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Werkt NewCS wel?
Sowieso werkt NewCS beter bij mij. OSCam veroorzaakte na een half uur ongeveer 100% CPU belasting en het start ook trager op.

@ikdenkweldat: Dat is toch logisch? Je zal anders je computer elke dag even aan moeten zetten, zodat hij de tv gids kan ophalen.

[ Voor 110% gewijzigd door HaTe op 14-11-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:05:
Werkt NewCS wel?
Sowieso werkt NewCS beter bij mij. OSCam veroorzaakte na een half uur ongeveer 100% CPU belasting en het start ook trager op.

@ikdenkweldat: Dat is toch logisch? Je zal anders je computer elke dag even aan moeten zetten, zodat hij de tv gids kan ophalen.
De EPG heeft 4TR al(lang) opgehaald.

Maar ook via NewCS lukt het me niet om een free-to-air live stream op te nemen.
Error "Failed to tune to channel" blijft bestaan.

This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 16:08:29 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7600
[ 16:08:29 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 16:08:29 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 16:08:29 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 16:08:29 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 16:08:29 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 16:08:29 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 16:08:29 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 16:08:29 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 16:08:29 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 16:08:29 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 16:08:31 ] [ ATR ] T=14 1etu=104.17us Guardtime:17etu WWT:9600etu
[ 16:08:31 ] [ ATR ] Historical bytes: I R [FC] ; [9F] ! [0E] I R D E T O A
[ 16:08:31 ] [ Loader ] Init Irdeto card
[ 16:08:31 ] [ Phoenix ] Setting parity to NONE on node COM3
[ 16:08:31 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 16:08:31 ] [ Phoenix ] Setting baud to 9600
[ 16:08:31 ] [ KeymaN ] Adding key A9F401 type 0 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 16:08:31 ] [ KeymaN ] Adding key 87F69 type 1 on Provider 000000 for caid 0604 ID=0
[ 16:08:32 ] [ KeymaN ] Adding key 4100 type 1 on Provider 000001 for caid 0604 ID=1
[ 16:08:32 ] [ KeymaN ] Skipping duplicate irdeto
[ 16:08:32 ] [ KeymaN ] Adding key 4100 type 1 on Provider 000002 for caid 0604 ID=2
[ 16:08:32 ] [ KeymaN ] Adding key 4100 type 1 on Provider 000003 for caid 0604 ID=3
[ 16:08:32 ] [ Loader ] Card 0604 on port COM3 ready
[ 16:08:32 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 16:08:32 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop

...en het loopt niet verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
Een aanvulling op mijn probleem:
Ik heb even bestand "list_smargo.exe" gestart en krijg de melding: "coulnd't open device 000:001"
Weet iemand of dit mijn probleem te maken heeft en wat dit betekent?
(mijn SmargoReader zit in COM3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Gaat het dan alleen om het opnemen? Dus kijken lukt allemaal wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:51:
Gaat het dan alleen om het opnemen? Dus kijken lukt allemaal wel?
Nee, dit lukt niet.
4TR Management Console: start free-to-air live stream (NED1) = error "Failed to tune to channel"
MP 1.1.1 Final: bekijk TV-kanaal NED1 (free-to-air) = error "Failed to tune to channel"

O ja, nog één belangrijk ding:
Bij het eerste keer (in 4TR) scannen naar kanalen vond hij ze wel.
Maar bij een 2e keer scannen naar kanalen gaf hij aan: no signal

[ Voor 18% gewijzigd door CAD-tekenaar op 14-11-2010 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe

HaTe

haat niet

Als zelfs FTA kanalen het niet doen, dan ligt het toch echt aan de ontvangst of kaart/drivers/software...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAD-tekenaar
HaTe schreef op zondag 14 november 2010 @ 17:12:
Als zelfs FTA kanalen het niet doen, dan ligt het toch echt aan de ontvangst of kaart/drivers/software...
Zo net hardware (Phoenix + TerraTec) gedeïnstalleerd en opnieuw gedetecteerd en geïnstalleerd.
Kanalen scannen in 4TR en gevonden! En live-stream wordt nu wel gevonden en opgenomen.
TV-kijken lukt dus eindelijk!
Probleem is dus opgelost, maar ik weet de oorzaak niet waarom het eerst niet lukte.
Computers... dat zijn soms rare dingen. :+
Pagina: 1 ... 4 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.