Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 04-10 14:13
Matched: dvb, c
fjux schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 11:25:
[...]
Dus mijn vraag, is het in de tussentijd al mogelijk om de card reader onder inux te gebruiken?
[...]
gewoon maar beter om een losse kaartlezer er bij te kopen (tegen mijn principe omdat dit ding al een kaartlezer heeft!)
Het is niet mogelijk om die te gebruiken. De patch waar je naar verwijst zou dit wel kunnen implementeren, maar Antti geeft hier ook toe dat het in ieder geval niet met OSCam werkt. Toen ik naar USB devices zocht had ik dit ook allemaal bekeken, en die smartcard interface werkend krijgen is gewoon bijzonder ingewikkeld.

Anysee gebruikte twee verschillende interface chips voor de smartcard, en tussen die chip en de USB bus zit een Cypress FX2LP, met daarop weer firmware. De communicatie naar de smartcard gaat via die firmware, en die is closed-source. Het schrijven van een werkende driver is dus lastig. Dit gaat overigens op voor alle DVB devices (ook voor PCI varianten), en dat maakt het schrijven van drivers bijzonder ingewikkeld. Daarnaast is de markt klein en de producenten zijn erg gesloten.

Ik zou een serial reader kopen als je het onder Linux werkend wil krijgen. En dan liefst geen Smargo, want dan zit je weer met closed firmware zonder support.

Closed-source drivers kunnen overigens ook wel goed zijn hoor, kijk bijvoorbeeld naar Sundtek. Het is dan wel userspace drivers, maar de support schijnt goed te zijn. DVB hardware is gewoon lastig "open" te krijgen. Ik wou dat er een DVB USB device onder Linux was met ondersteuning van de fabrikant. Als Digital Devices ooit een USB versie van hun hardware maakt (waarbij die interface chip in een FPGA zit) dan ben ik koop ik die! De tuners die zij gebruiken zijn super en ze dragen bij aan de drivers in Linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:59
Geen matches
Dus mijn beste optie is een sundtek? En dam gewoon de tuner van anysee gebruiken?

Nog tips over welk model ik het beste kan kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Matched: xbmc, c
fjux schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 21:10:
Dus mijn beste optie is een sundtek? En dam gewoon de tuner van anysee gebruiken?

Nog tips over welk model ik het beste kan kiezen?
Ik heb zelf goede ervaringen met deze smartcard reader. De Anysee tuner kun je dan in combinatie met een softcam als OSCam gebruiken, en voor al je PVR doeleinden iets als TVHeadend met XBMC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:20
Matched: c
Precies, ik ook. De knopjes instellen op 5V, Phoenix en 6Mhz en gaan met die banaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjux
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-09 16:59
gibraltar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:00:
[...]

Ik heb zelf goede ervaringen met deze smartcard reader. De Anysee tuner kun je dan in combinatie met een softcam als OSCam gebruiken, en voor al je PVR doeleinden iets als TVHeadend met XBMC.
Ik heb blind vertrouwen op de GoT community, dus heb het gelijk besteld :P

we gaan het zien wanneer het binnen komt!
Maar moet vast goed komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 14-09 18:58
Spam schreef op maandag 10 maart 2014 @ 15:14:
Ik heb een drietal problemen op mijn HTPC. Wellicht kan iemand me wat tips geven:
  • Mijn stopknop werkt niet meer. Niet via mijn Harmony remote maar ook niet op de originele microsoft remote. Ik had deze vraag al eerder gesteld maar nooit echt goeie tips gezien. Een USB versterker heeft niet geholpen. Iemand nog een idee wat het zou kunnen zijn? Ik zou het sterk vinden als de IR ontvanger kapot zou zijn? Alleen de stop knop werkt niet, de rest wel :?
  • Ik heb eigenlijk al sinds een lange tijd het probleem dat ik niet of moeilijk nederland 1 & 2 kan detecteren via anysee. Ook de directe CI+ CAM Irdeto Tuner op mijn TV heeft hier problemen mee. Ziggo zegt dat er niets aan de hand is en dat het gewoon zou moeten werken. Nu heb ik er een versterker voor de anysee tuner gezet en nu kan ik wel Nederland 1 & 2 ontvangen maar alleen in SD. En als ik zap naar NED 1 dan is het beeld eerst 5 seconden zwart voordat er beeld is. Ook gaan opnames van dat kanaal geregeld fout. Heeft iemand hier ervaringen mee? Zijn de signalen van NL1&2 per definitie zwakker? Ik heb de anysee al meerdere keren laten scannen maar het blijft maar misgaan.
  • Zoals bij velen staat mijn TV en versterker uit als ik 'm niet gebruik. Het probleem is echter dat windows dan geen audioapparaat meer detecteert via HDMI (zie ik via RadMin). Op het moment dat ik met mijn harmony remote de versterker, TV & windows media center software aanzet krijg ik de melding "fout in audioapparaat". Dit komt omdat de HDMI detectie duurt langer dan het opstarten van WMC. Als ik WMC afsluit en weer opnieuw opstart doet ie het wel weer maar het is behoorlijk irritant. Maar soms moet ik mn hele HTPC herstarten voordat ie de audio uitgang via HDMI weer detecteert. Ik heb zelfs een tijd uit pure noodzaak de versterker maar aan laten staan maar dat is eigenlijk belachelijk. Loopt iemand anders hier toevallig ook tegen aan? Ik las wel wat over HDMI auto detect ports afplakken maar dat werkt niet. Gaat een versterkte HDMI splitter misschien hierbij helpen?
Mijn configuratie:
  • ASrock AMD moederbord met AMD HDMI output. Laatste Catalyst drivers geinstalleerd.
  • Sony W5500 TV
  • Sony DH700 versterker
  • 2x Anysee E30 met 2x ziggo smartcards. Anysee driver 2012.03.09 (1.3.8.0)
  • Windows 7 SP1
Kan iemand mij hiermee helpen please _/-\o_

Vooral het laatste punt is erg irritant.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rabberax
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-07 22:45
@CIStem

Werkt die ook op Linux (Openelec?) Mijn Smargo blijft maar problemen hebben en het lukt me ook niet om die te debuggen... :( Ik zie namelijk op hun site (TBS) dat er alleen windows drivers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-10 14:57
Zijn er hier die ervaring hebben met DVDLink TV-Source + HDHomerun en een Smargo/OSCam setup voor het decrypten? Of gaat deze nooit werken?

Edit:
Laat maar, zal er wellicht nooit van komen ook al zegt ie van misschien http://forum.dvblogic.com...edf539df1b56fb8573d110fcc

Kom wel oude posts tegen die spreken over ACamd plugin maar kan die plugin nergens vinden.

[ Voor 59% gewijzigd door schumi2004 op 19-03-2014 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MavhRik
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-09 19:09

MavhRik

Marcel

schumi2004 schreef op woensdag 19 maart 2014 @ 12:04:
Zijn er hier die ervaring hebben met DVDLink TV-Source + HDHomerun en een Smargo/OSCam setup voor het decrypten? Of gaat deze nooit werken?

Edit:
Laat maar, zal er wellicht nooit van komen ook al zegt ie van misschien http://forum.dvblogic.com...edf539df1b56fb8573d110fcc

Kom wel oude posts tegen die spreken over ACamd plugin maar kan die plugin nergens vinden.
Heb je het over de gewone ACamd of een specifieke versie oid?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Rabberax schreef op dinsdag 18 maart 2014 @ 10:19:
Werkt die ook op Linux (Openelec?) Mijn Smargo blijft maar problemen hebben en het lukt me ook niet om die te debuggen... :( Ik zie namelijk op hun site (TBS) dat er alleen windows drivers zijn.
Je hebt het over deze seriele card reader? Ja die werkt uitstekend onder Linux, en TBS heeft geen Linux drivers omdat ze netjes in de kernel zitten (gaat om de FTDI FT232 USB-Serial converter IC). Ik gebruik hem onder Linux, en je hoeft hem alleen in te prikken en je krijgt een tty interface (sommige distributies mappen ze met udev anders, meestal is het /dev/ttyUSB0).

De verzendkosten zijn alleen best hoog vergeleken met het product zelf, misschien dat je de inkoop kunt delen met meer mensen hier?

[ Voor 7% gewijzigd door gibraltar op 20-03-2014 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 19:58

HaTe

haat niet

gibraltar schreef op donderdag 20 maart 2014 @ 11:19:
[...]

Je hebt het over deze seriele card reader? Ja die werkt uitstekend onder Linux, en TBS heeft geen Linux drivers omdat ze netjes in de kernel zitten (gaat om de FTDI FT232 USB-Serial converter IC). Ik gebruik hem onder Linux, en je hoeft hem alleen in te prikken en je krijgt een tty interface (sommige distributies mappen ze met udev anders, meestal is het /dev/ttyUSB0).

De verzendkosten zijn alleen best hoog vergeleken met het product zelf, misschien dat je de inkoop kunt delen met meer mensen hier?
Op eBay is hij ook goed te vinden :) Ik heb er in totaal 20 euro aan uitgegeven.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joppy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21:38

Joppy

Ajuparaplu!

Matched: opnemen, c
Ik zit mij een beetje in te lezen in het tv op de pc topic, om twee redenen.
Tot nu toe kon ik via een tv-kaart op mijn pc (analoog) tv kijken. Ik heb nu echter een nieuwe pc waar mijn tv-kaart niet meer in past (wordt geblokkeerd door de fan van de videokaart) dus ik heb een probleem uitdaging.
Verder wil ik op zolder ook tv kijken mogelijk maken. Het probleem hierbij is dat hier geen cai kabel naar toe kan door geblokkeerde loze leidingen.

Nu zat ik te kijken naar oplossingen als HDHomerun waarbij het signaal over ethernet gaat. Dan kan ik op de pc beneden tv kijken terwijl dit op zolder ook mogelijk zou moeten zijn (wel ethernet beschikbaar). De nieuwe versie heeft 4 tuners dus ook tegelijk kijken naar verschillende zenders en opnemen zou geen probleem moeten zijn. Het hoeft ook niet persé digitaal te zijn, analoog is ook goed (provider is Ziggo).

Om te voorkomen dat ik mij blind staar op een bepaalde oplossingsrichting: zijn er nog andere alternatieven te bedenken?

Joppy wijzigde zijn signature 08-10-2005 13:01 (13%)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-10 19:56
Joppy schreef op zondag 30 maart 2014 @ 17:23:
Tot nu toe kon ik via een tv-kaart op mijn pc (analoog) tv kijken. Ik heb nu echter een nieuwe pc waar mijn tv-kaart niet meer in past (wordt geblokkeerd door de fan van de videokaart) dus ik heb een probleem uitdaging.
Er zijn ook USB tuners, zowel voor analoog als DVB-C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Hallo Allemaal,

ik heb onlangs mijn oude FireDTV FireWireCard weer uit de kast gepakt en probeer deze
weer eens aan de gang te krijgen onder (op dit moment) Ubuntu 13.10 Desktop. Mijn plan
is NIET op echt televisie te gaan kijken, maar meer om complete TS te grabben en bitrates
te analyseren... O.a. wil ik mee doen aan het dtvmonitor.com project.

Maar ik krijg de boel maar niet aan de praat...
Ik meende dat deze FireDTV tegenwoordig toch helemaal standaard door de Kernel wordt
ondersteunt en dat ik er dus verder niks meer aan hoef te doen ?

Hopelijk hebben jullie wat advies voor mij ?

Overigens als ik met w_scan een scan uitvoer krijg ik wel keurig een overzicht van
alle frequenties... Maar geen data! Ik krijg zelf het idee dat het de-moduleren wel
werkt, maar het demuxen niet...

Alle tips zijn welkom!
Alvast bedankt !

$ dmesg | grep fire
[ 1.172136] firewire_ohci 0000:05:0b.0: added OHCI v1.10 device as card 0, 4 IR + 8 IT contexts, quirks 0x2
[ 1.672160] firewire_core 0000:05:0b.0: created device fw0: GUID 0011d800002113a6, S400
[ 1.672174] firewire_core 0000:05:0b.0: phy config: new root=ffc1, gap_count=5
[ 4.708315] firewire_core 0000:05:0b.0: created device fw1: GUID 0012870026001d2e, S400
[ 10.133231] firedtv fw1.0: DVB: registering adapter 0 frontend 0 (FireDTV C/CI)...
[ 10.140414] firedtv fw1.0: Conditional Access Module not enabled

$ lspci | grep 1394
05:0b.0 FireWire (IEEE 1394): Texas Instruments TSB43AB22A IEEE-1394a-2000 Controller (PHY/Link) [iOHCI-Lynx]

$ lsmod | grep fire
firedtv 32295 0
dvb_core 106082 1 firedtv
firewire_ohci 40103 0
firewire_core 64508 2 firedtv,firewire_ohci
crc_itu_t 12707 1 firewire_core

$ dvbstream -f 778000 -s 6875 -qam 64 -cr AUTO -n 180 -o 8192 > stream.tsdvbstream v0.7 - (C) Dave Chapman 2001-2004
Released under the GPL.
Latest version available from http://www.linuxstb.org/
Tuning to 778000 Hz
Using DVB card "FireDTV C/CI", freq=778000
tuning DVB-C to 778000000, srate=6875000
Getting frontend status
Not able to lock to the signal on the given frequency
dvbstream will stop after 180 seconds (3 minutes)
Output to stdout
Streaming 1 stream
^CCaught signal 2 - closing cleanly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
FiVAL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 14:42:
Hopelijk hebben jullie wat advies voor mij ?
De driver werkt zover ik kan zien zonder firmware. Misschien kun je dvbv5-scan proberen? En misschien ligt het aan de kabels, want dat komt best precies. Werken andere frequenties wel? Weet je zeker dat op die frequentie een mux zit?

Overigens werkt de demodulatie ook niet als je geen lock krijgt, want dan kan hij dus geen QAM stelsel herleiden uit het signaal (er zit daar of geen mux of het signaal is slecht). De code van dvbstream geeft overigens die foutmelding als hij binnen een paar seconden niet een paar keer een lock heeft gehad. Met behulp van de dvbv5-scan tool zou je in ieder geval iets meer moeten zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiVAL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 16-09-2019
Misschien kun je dvbv5-scan proberen?
Bij deze mijn output, ik krijg dus wel een lock, maar geen data ?!

$ dvbv5-scan -v -T 5 -p -I CHANNEL -O ZAP -o channels.conf /usr/share/dvb/dvb-c/nl-Ziggo

using demux '/dev/dvb/adapter0/demux0'
Device FireDTV C/CI (/dev/dvb/adapter0/frontend0) capabilities:
CAN_INVERSION_AUTO CAN_QAM_16 CAN_QAM_32 CAN_QAM_64 CAN_QAM_128 CAN_QAM_256 CAN_QAM_AUTO
DVB API Version 5.9, Current v5 delivery system: DVBC/ANNEX_A
Supported delivery system: [DVBC/ANNEX_A]
Scanning frequency #1 372000000
FREQUENCY = 372000000
MODULATION = QAM/64
INVERSION = AUTO
SYMBOL_RATE = 6875000
INNER_FEC = NONE
DELIVERY_SYSTEM = DVBC/ANNEX_A
status 1f | signal 0% | snr 5% | ber 40 | unc 3855 | FE_HAS_LOCK
error while waiting for PAT table
Scanning frequency #2 514000000
FREQUENCY = 514000000
MODULATION = QAM/64
INVERSION = AUTO
SYMBOL_RATE = 6875000
INNER_FEC = NONE
Scanning frequency #3 356000000
FREQUENCY = 356000000
MODULATION = QAM/64
INVERSION = AUTO
SYMBOL_RATE = 6875000
INNER_FEC = NONE
Scanning frequency #4 369000000
FREQUENCY = 369000000
MODULATION = QAM/64
INVERSION = AUTO
SYMBOL_RATE = 6875000
INNER_FEC = NONE
En misschien ligt het aan de kabels, want dat komt best precies.
Hier ben ik ook als eerst mee aan de gang geweest. Maar bij deze testen zit
ik nu direct aan de CAI aansluiting. Met een 2 meter kabel waarvan ik 100%
zeker weet dat deze goed is...

Deze sluit ik echt uit...
Werken andere frequenties wel? Weet je zeker dat op die frequentie een mux zit?
Neej, andere frequenties werken ook niet. En ja, ik weet zeker dat hier een mux
zit. Maar ik heb ook andere frequenties geprobeert waarvan ik zeker weet dat daar
een mux zit. Het resultaat is echter overal NULL.
Overigens werkt de demodulatie ook niet als je geen lock krijgt, want dan kan hij dus geen QAM stelsel herleiden uit het signaal (er zit daar of geen mux of het signaal is slecht). De code van dvbstream geeft overigens die foutmelding als hij binnen een paar seconden niet een paar keer een lock heeft gehad. Met behulp van de dvbv5-scan tool zou je in ieder geval iets meer moeten zien.
Ik hoop dat deze output jou iets meer inzicht geeft dan mij 8)7
Maar ik moet wel zeggen, het voordeel van al dit "gedoe" en "gepruts" is dat het mij steeds duidelijker
wordt hoe dit alle werk! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
FiVAL schreef op dinsdag 01 april 2014 @ 22:36:
[...]
Bij deze mijn output, ik krijg dus wel een lock, maar geen data ?!
Kan dat heel misschien te maken hebben met een recente aanpassing van Ziggo in hun kabelnetwerk? Dus wat hier staat? Anders moet je even de hele scan afwachten, totdat hij dus een mux aantreft met data. Overigens zou je kunnen denken dat je heel veel uncorrected blocks hebt (unc), maar dat is niet waar. Als je naar de driver kijkt dan zie je dat die geen info heeft over uncorrected blocks (dat zijn de bytes die hij niet heeft kunnen herstellen met Reed-Solomon correctie). Overigens is de BER waarde (de Bit Error Ratio) wel geldig, en die moet zo laag mogelijk zijn. Die waarde is een verhouding tussen foute bits en goede bits, maar volgens mij wel voordat ze nog een poging doen met Reed-Solomon correctie om er weer wat goede bits uit te halen. De BER zou langzaam naar een lagere waarde kunnen zakken als je eenmaal getuned hebt.
Ik hoop dat deze output jou iets meer inzicht geeft dan mij 8)7
Maar ik moet wel zeggen, het voordeel van al dit "gedoe" en "gepruts" is dat het mij steeds duidelijker
wordt hoe dit alle werk! :*)
Zo heb ik het ook allemaal gedaan. De meeste info kun je hier vinden:Sommige details, met name over de drivers en de gebruikte hardware, kun je alleen uitvogelen als je de code van de drivers leest. Als je geen ervaring hebt met programmeren dan kan dat lastig zijn. De meeste vragen in dit topic los ik op door de code te lezen (daarom weet ik ook helemaal niets van Windows omgevingen).

Het deel wat gaat over encryptie en Conditional Access is nogal lastig uit te vinden, maar ergens is er een reverse engineered protocol van Irdeto te vinden (implementatie zit in OSCam).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online

RobV

Welcome to the grid, Program.

(overleden)
Beste mensen,

Vergeef mij bij voorbaat. Ik heb niet alle topic gelezen/kunnen lezen. Twee jaar geleden werd ik ziek en ik ben de afgelopen jaren niet thuis kunnen zijn. Alle hardware is lang uit geweest, maar nu ik een beetje beter ben, ga ik dingen weer opstarten. Afgelopen weken bezig geweest met zaken als internet en thuisnetwerkje, maargoed dit terzijde: de PVR is nu aan de beurt.

Vroeger werkte alles prima: Windows 7 Media Center, DVBSource 2.0, AnySee E30TC, Ziggo digitaal met smartcard.

Vorige weekend de Media Center opgestart, updates draaien, enz. Maar helaas geen TV signaal meer. Ik heb daarop de smartcard in de tv gepropt (CI+ module), Ziggo gebeld. Zij hebben de kaart gereactiveerd en ik heb (om er maar vanaf te zien) gewoon via de televisie TV zitten kijken. Ook gecodeerde signalen.

Dit weekend alles geprobeerd om de Media Center weer aan de praat te krijgen. Nieuwe DVBLogic TVSource 4.0 erop gezet, software licentie geactiveerd, kanalen ingesteld en gescanned (227 tv-kanalen + 89 radio). Ook de EPG informatie komt netjes door. Ned 1 signaal prima. Tot zover ok.

Probleem: wat ik ook probeer, ik krijg alleen FTA kanalen door (ned 1, ned 1 HD, Den Haag TV, etc.) maar geen Ned2, Rtl4, SBS, etc. Ik krijg gewoon zwart beeld, geen foutmelding. Misschien staat dat ergens in een logfile, maarja ik heb geen idee waar ik zoeken moet.

Ik heb gecontroleerd of de smartcard goed zat (en die zit goed), ik heb 8 uur gewacht, etc. Uiteindelijk de hoop opgegeven en de smartcard weer in de tv gestopt. Een en ander kostte miji iets te veel energie.

Vraag: Alles heeft gewerkt. Zijn er belangrijke zaken zoals encryptie veranderd in de laatste 2 jaar dat ik in het ziekenhuis/bij ouders lag? Zie ik iets over het hoofd vwb drivers? Alle info die ik vinden kan over Ziggo, AnySee en DVBLogic is van 2012 en ouder.

Bevinding: op de PC is Ned 1 HD op kanaal #901 en normaal Ned 1 op kanaal #1. Terwijl op de TV Ned 1 op DTV #1 zit en Ned1 SD op #900 zit.

Ik hoop dat jullie me meer info kunnen geven om dit op te kunnen lossen.

 | Mijn joystick / simpit project | Blog | Elite Dangerous CMDR Cataclysm72

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-10 20:38

K-Jay

Klaas Jan

Meer mensen die problemen hebben met Ziggo icm Anysee C30? Ik kan een aantal kanalen niet meer ontvangen (regio den Bosch). Normaalgesproken genereerde ik dan een nieuw .tpl-bestand met de Transponderlist Generator, maar daar kan ik mijn netwerknummer (1111) niet meer vinden.
Als ik op digitalekabeltelevisie.nl kijk staat daar ook iets over verdwenen netwerknummers en een verwijzing naar de Ziggo klantenservice. Daar heb ik mijn probleem nu neergelegd.

Edit: ik heb het zelf op kunnen lossen. Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de manier waarop, dan kan ik wel even een stappenplannetje neerzetten.

[ Voor 14% gewijzigd door K-Jay op 08-04-2014 22:11 ]

Beter remmen=sneller racen: loadcellmod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
K-jay welke sodtware gebruik jij voor het kijken en opnemen? Moet je in regio Den Bosch ook een smartcard gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
gibraltar schreef op woensdag 12 maart 2014 @ 23:00:
[...]

Ik lees op die site dat er 3 modellen zijn voor verschillende freq. welke moet ik hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
RobV schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:13:
Ik lees op die site dat er 3 modellen zijn voor verschillende freq. welke moet ik hebben?
6 Mhz en dat hebben ze alledrie. Met de schuifjes zet je hem op Phoenix mode, 6Mhz en 5Volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tof. Dank je wel voor je antwoord. De goedkoopste die ik op ebay zag was $24,99 incl verzendkosten. Kan dat kloppen?

http://www.ebay.com/itm/330868886196

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
RobV schreef op woensdag 09 april 2014 @ 12:52:
Tof. Dank je wel voor je antwoord. De goedkoopste die ik op ebay zag was $24,99 incl verzendkosten. Kan dat kloppen? http://www.ebay.com/itm/330868886196
Daar heb ik de mijne ook gekocht, niks mis mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
Tja, voor €18,31 gaat ik niet moeilijk lopen doen om de anysee cardreader aan de praat te krijgen onder Linux. Resultaat: besteld, nu 3 weekjes geduld.

[ Voor 15% gewijzigd door RobV op 09-04-2014 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drzippit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:27
Hey,

Ik heb al aardig wat gelezen en geleerd van dit topic maar er zijn nog een paar dingen niet geheel duidelijk wat ik toch wel even helder wil.

Ik wil namelijk een DD Octopus http://shop.digital-devic.../62357162/Products/290007 aanschaffen. Mijn doel is om via dit apparaat TV beschikbaar maken op mijn HTPC's (rPi's met OpenELEC) is dat mogelijk of heb ik dan meer nodig?

Ik heb ook mensen gezien die een HDHomerun hebben en dan via hun synoligy een USB CI module het signaal decrypten en dan met TVHeadend de rest doen. Ik heb een Synoligy 213j (niet bepaald krachtig) dus ik weet niet of dit een goed optie voor mij is.

Mijn provider is Ziggo. Kan iemand mij helpen een duwtje te geven in de goede richting? Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-09 09:11
drzippit schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:03:
Ik wil namelijk een DD Octopus http://shop.digital-devic.../62357162/Products/290007 aanschaffen. Mijn doel is om via dit apparaat TV beschikbaar maken op mijn HTPC's (rPi's met OpenELEC) is dat mogelijk of heb ik dan meer nodig?

Ik heb ook mensen gezien die een HDHomerun hebben en dan via hun synoligy een USB CI module het signaal decrypten en dan met TVHeadend de rest doen. Ik heb een Synoligy 213j (niet bepaald krachtig) dus ik weet niet of dit een goed optie voor mij is.

Mijn provider is Ziggo. Kan iemand mij helpen een duwtje te geven in de goede richting? Thanks!
Je zal moeten uitzoeken of je tv-tuner werkt met TVHeadend..Ik denk dat niemand echt ervaring met de tuner heeft. Je zal sowieso een Smargo of andere smartreader moeten kopen om de encrypte kanalen te ontvangen.

Net even gekeken op de site van Digital Devices, sjezus wat een prijzen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
drzippit schreef op donderdag 10 april 2014 @ 11:03:
[...]
Ik heb geen ervaring met die hardware, maar als je even wat google-fu gebruikt dan zie je al snel dat er nogal wat firmware bugs zijn. Dan ben je beter af met een HDHomerun, die ook nog eens goedkoper is.
Dat klopt, alleen is die "USB CI module" een simpele kaartlezer die toevallig 6 MHz aankan (of een Smargo). Die decryptie is overigens niet heel erg intensief, en op 't internet zijn genoeg mensen die het op een 213j gebruiken, dus waarom jij niet?
layzzzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:25:
Net even gekeken op de site van Digital Devices, sjezus wat een prijzen 8)7
Ik heb ze een paar weken geleden een mailtje gestuurd, maar nog niets terug. De support is dus ook niet echt super. Jammer, want ze zijn zo duur omdat ze ook echt hele goede hardware verkopen. Als ze nu eens een USB bridge naast die PCI Express bridge gingen maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
gibraltar schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:34:
Ik heb ze een paar weken geleden een mailtje gestuurd, maar nog niets terug. De support is dus ook niet echt super. Jammer, want ze zijn zo duur omdat ze ook echt hele goede hardware verkopen. Als ze nu eens een USB bridge naast die PCI Express bridge gingen maken...
Het is toch raar dat een HDTV decoder onder de 50 euro kost, en een enkele tuner al over de 50 euro, terwijl je dan alleen een tuner hebt. Het lijkt net of ze de prijzen kunstmatig hoog houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
layzzzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 13:02:
Het is toch raar dat een HDTV decoder onder de 50 euro kost, en een enkele tuner al over de 50 euro, terwijl je dan alleen een tuner hebt. Het lijkt net of ze de prijzen kunstmatig hoog houden.
De decoders voor aan de TV zijn gewoon massa producten. Ik heb hier al een heel betoog gehouden. Een decoder bevat in ieder geval dezelfde componenten als de tuner voor je PC, plus nog een SoC met VxWorks/Linux en wat extra IC's (een TDA8029 smartcard IC, HDMI spul, etc.).

De fabrikanten van PC tuners (zoals PCTV, Hauppage, Terratec) nemen meestal direct het ontwerp van de chipfabrikanten over. Die kennis kopen ze dus gewoon allemaal in. Ze produceren dan een batch, verkopen die, en maken nooit weer een nieuwe run. Allemaal extra overhead. De verschillende onderdelen kun je eenvoudig aan elkaar knopen, want tussen de bridge chip, de demodulator en de tuner zit eigenlijk altijd een SPI of I2C bus. Dat veel hardware op elkaar lijkt zie je in de Linux drivers vooral terug, waar een enkele driver meestal voor een stuk of 10 a 20 devices werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drzippit
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 09-09 21:27
layzzzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:25:
[...]Je zal sowieso een Smargo of andere smartreader moeten kopen om de encrypte kanalen te ontvangen.
Bij de Octopus zit al een CI slot in.
gibraltar schreef op donderdag 10 april 2014 @ 12:34:
[...]

Ik heb geen ervaring met die hardware, maar als je even wat google-fu gebruikt dan zie je al snel dat er nogal wat firmware bugs zijn. Dan ben je beter af met een HDHomerun, die ook nog eens goedkoper is.

[...]

Dat klopt, alleen is die "USB CI module" een simpele kaartlezer die toevallig 6 MHz aankan (of een Smargo). Die decryptie is overigens niet heel erg intensief, en op 't internet zijn genoeg mensen die het op een 213j gebruiken, dus waarom jij niet?

[...]

Just to get this straight... ik heb dus gewoon iedere USB naar CI card reader nodig waar die kaart van ziggo in gaat die ik in de 213j steek. En daar draai ik dan oscam OID op om de streams van de HDHomerun te decrypten. En TVHeadend om vervolgens de streams met EPG te zien op de XBMC clients. By the way, is de HDHomerun nogsteeds beschikbaar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
drzippit schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:21:
[...]

[...]

Just to get this straight... ik heb dus gewoon iedere USB naar CI card reader nodig waar die kaart van ziggo in gaat die ik in de 213j steek. En daar draai ik dan oscam OID op om de streams van de HDHomerun te decrypten. En TVHeadend om vervolgens de streams met EPG te zien op de XBMC clients. By the way, is de HDHomerun nogsteeds beschikbaar dan?
Je hebt een USB Smargo-reader nodig, je smartcard doe je in deze reader, die sluit je aan op je NAS, je kan ook de smargo aansluiten op een Pi. Vervolgens installeer je op de Pi TVHeadend. USB CI module is dus een Smargo reader.

TVHeadend maakt een connectie met de HDHomerun, en een connectie met Oscam vervolgens maakt XBMC een connectie met TVHeadend en je hebt beeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
drzippit schreef op donderdag 10 april 2014 @ 14:21:
Dat klopt, maar de firmware kan meer 1 stream tegelijk decoderen met behulp van de ingestoken CAM. Dan koop je dus een multi-tuner setup, met ook nog eens een "dure" CAM (let wel: Alphacrypt), om vervolgens je die beperking op te leggen.
Een USB kaartlezer (Common Interface is een PCMCIA interface), inderdaad met OSCam die streams decrypt. TVHeadend connect naar OSCam via zijn ingebouwde Code Word Client en gebruik je vervolgens om de EPG en recorder te spelen, en XBMC kan daar met de HTS PVR client naar connecten. Zo heb ik het hier ook geconfigureerd (schema van mijn setup).
layzzzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:00:
Je hebt een USB Smargo-reader nodig
[...]
Of je koopt gewoon een simpele seriele reader, omdat dat minder gezeur geeft met dingen als standby, firmware updates, rare desync bugs, etc? Oh, is nog goedkoper ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
gibraltar schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:18:
[...]
Of je koopt gewoon een simpele seriele reader, omdat dat minder gezeur geeft met dingen als standby, firmware updates, rare desync bugs, etc? Oh, is nog goedkoper ook!
Werkt dat ook met een Pi of NAS?

Ik ben btw helemaal klaar met Smargo's en heb ook een Phoenix reader besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
gibraltar schreef op donderdag 10 april 2014 @ 16:18:
[...]
Zo heb ik het hier ook geconfigureerd (schema van mijn setup).
Hier maak je mij super blij mee. Eindelijk een overzichtsplaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
layzzzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:17:
[...]
Juist in dat geval. Een seriele reader is bijna altijd een FTDI serial-to-usb converter IC. Die zit al jaren in de Linux kernel en werkt out-of-the box. Voor een Smargo kun je ook het seriele protocol gebruiken, maar er is ook een smartreader protocol. Die heeft een user-space driver met behulp van libusb, en die is niet bij iedere distro aanwezig. Als je een Smargo via hetzelfde protocol als de seriele reader gebruikt, waarom koop je dan nog een Smargo? Dat ding heeft (matige) closed-source firmware, geen ondersteuning van de fabrikant (een nota bene Nederlands bedrijf) en voegt niets toe.

Sorry voor de rant, ben nogal verbaasd dat iedereen zo'n Smargo aanschaft
RobV schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:04:
Hier maak je mij super blij mee. Eindelijk een overzichtsplaatje.
Zoiets stond ook in de topicstart, maar misschien is die toe aan vervanging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
gibraltar schreef op donderdag 10 april 2014 @ 20:09:
Sorry voor de rant, ben nogal verbaasd dat iedereen zo'n Smargo aanschaft
In mijn geval omdat je ergens beginnen moet als je helemaal blanco in dit wereldje stapt en dan laat ik me graag leiden door iemand die al vaker met dit bijltje gehakt heeft.

De smargo wordt genoemd in Zepman's guide. Als daar een ander type had gestaan, dan had ik blindelings die andere genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
layzzzz schreef op donderdag 10 april 2014 @ 18:17:
[...]

Ik ben btw helemaal klaar met Smargo's en heb ook een Phoenix reader besteld.
En waar bestel ik die?
Als ik google kom ik alleen maar printplaatjes tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

RobV schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 23:01:
K-jay welke sodtware gebruik jij voor het kijken en opnemen? Moet je in regio Den Bosch ook een smartcard gebruiken?
Ik gebruik Windows Media Center op Windows 7. Je hebt een smartcard nodig, tenzij je alleen maar NED1 wil zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
schumi2004 schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 09:59:
[...]
Als ik google kom ik alleen maar printplaatjes tegen.
Die koop je bijvoorbeeld hier. Of op eBay. Of elke andere smartcard reader die 6 MHz clock aankan, maar dat zijn er niet zo heel erg veel. Je zou deze pagina kunnen afspeuren naar eentje die 6 MHz aankan, volgens mij is deze Cherry SmartTerminal XX44 er nog zo'n eentje. Maar dat staat in dit topic ook vaak genoeg ondertussen.

Een phoenix reader zoals die van TBS heeft niet alle beveiliging aan boord, dat maakt hem goedkoper. Daar merk je overigens niets van, want in tegenstelling tot normale smartcards haal je die van de provider niet in en uit de reader tijdens gebruik (daar hebben echte readers betere beveiliging voor). Dat heeft en Smargo ook niet, dus de gouden regel is dat je de smartcard niet zomaar uit de reader trekt als ie aan je PC hangt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
gibraltar schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:59:
[...]

<knip>

Dat heeft en Smargo ook niet, dus de gouden regel is dat je de smartcard niet zomaar uit de reader trekt als ie aan je PC hangt.
Dat wist ik nog niet maar mijn huidige Smargo heeft er anders geen problemen mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fuqua
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 03-10 07:30
hoe stabiel draait het allemaal bij jullie ? waar ik op doel is dus een configuratie met xbmc en tv kijken. moet je de configuratie vaak onderhouden ? is het gebruikers vriendelijk (vrouwtje moet zonder gezeur ermee kunnen werken). en werkt het bovendien met telenet (belgie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
gibraltar schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 10:59:
Dat heeft en Smargo ook niet, dus de gouden regel is dat je de smartcard niet zomaar uit de reader trekt als ie aan je PC hangt.
Dat wist ik niet maar het zou wel kunnen verklaren waarom mijn smargo een tijdje terug overleden is. Het ging daarvoor ook wel vaak goed trouwens. Kennelijk was dat dan puur geluk. :)

[ Voor 4% gewijzigd door grun93 op 11-04-2014 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Matched: opnemen, xbmc, c
fuqua schreef op vrijdag 11 april 2014 @ 11:13:
hoe stabiel draait het allemaal bij jullie ? waar ik op doel is dus een configuratie met xbmc en tv kijken. moet je de configuratie vaak onderhouden ? is het gebruikers vriendelijk (vrouwtje moet zonder gezeur ermee kunnen werken). en werkt het bovendien met telenet (belgie).
Hier werkt het allemaal erg gebruiksvriendelijk en stabiel, vooral na de ontdekking van TVHeadend apps voor Android en iOS. Dan wordt het opnemen overal beschikbaar (terugkijken ook, maar dan moet je haast glasvezel hebben thuis). Ik heb alleen ervaring met Linux overigens.

Telenet heeft toch een aantal niet gecodeerde zenders? De zenders die wel gecodeerd zijn gebruiken dezelfde encryptie als UPC (Nagravision). Die zijn praktisch onmogelijk te decoderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobV
  • Niet online

RobV

(overleden)
RobV schreef op zondag 06 april 2014 @ 12:20:
Dit weekend alles geprobeerd om de Media Center weer aan de praat te krijgen. Nieuwe DVBLogic TVSource 4.0 erop gezet, software licentie geactiveerd, kanalen ingesteld en gescanned (227 tv-kanalen + 89 radio). Ook de EPG informatie komt netjes door. Ned 1 signaal prima. Tot zover ok.

Probleem: wat ik ook probeer, ik krijg alleen FTA kanalen door (ned 1, ned 1 HD, Den Haag TV, etc.) maar geen Ned2, Rtl4, SBS, etc. Ik krijg gewoon zwart beeld, geen foutmelding. Misschien staat dat ergens in een logfile, maarja ik heb geen idee waar ik zoeken moet.

Ik heb gecontroleerd of de smartcard goed zat (en die zit goed), ik heb 8 uur gewacht, etc. Uiteindelijk de hoop opgegeven en de smartcard weer in de tv gestopt. Een en ander kostte miji iets te veel energie.
Met frisse moed begonnen en probleem is nu opgelost. Door de herinstallatie van DVBSource waren de plugins verdwenen. Acamd plugin geinstalleerd en lopen. Morgen maak ik wel een howto voor als ik het volgende keer weer vergeten ben.

Edit: mocht iemand nog een e30tc over hebben: ik houd me aanbevolen (V&A gevraagd: Anysee E30TCPlus)

[ Voor 7% gewijzigd door RobV op 11-04-2014 20:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 04-10 16:09
Mannen,

ik heb een beetje hulp nodig bij het maken van en nieuwe transponderlijst..

Ziggo wijzigt nogal eens wat, en dan is het fijn om snel ergens een overzichtje te kunnen vinden van de laatste frequenties voor digitale televisie voor mijn postcodegebied zodat ik de eventuele wijzigingen snel kan doorvoeren in mijn transponderlijst.

Ik gebruik tot volle tevredenheid een Anysee E30C i.c.m. MediaPortal, waar ik o.a. supermoderator ben. Ik upload dan ook geregeld nieuwe transponderlijsten welke in de nieuwste versie(s) van MediaPortal worden verwerkt, maar nu heb ik en probleem..

Voorheen gebruikte ik hier voor altijd de 'translonderlijst generator" op deze website.

Nou zijn sinds enige tijd alleen nog maar een aantal verschillende netwerken terug te vinden. Ik woon in Groningen en gebruik 9700. Deze is daar helaas niet te vinden.

Iemand anders op het forum van MediaPortal verwees me naar deze website. Hier zijn wel een heel aantal transponder frequenties te vinden, alleen wordt er alleen onderscheid gemaakt tussen "Ziggo Noord" en "Ziggo West". Dit terwijl er toch normaal veel meer verschillende frequenties zijn (8888, 5555, 1111, 7900, 9600, 9700 etc.)

Heeft iemand een tip om gemakkelijk aan de laatste frequenties te komen voor postcodegebied 9700?

In de tussentijd gebruik ik de frequenties voor postcodegebied 9797. Dit is een soort test netwerk van Ziggo, al heb ik geen idee wat ze daar nou precies mee willen. Voordeel is dat ik hiervan wel de frequenties kan downloaden van eerder genoemde website, en ik de meeste zenders wel gewoon kan vinden. Echter vindt hij niet 100% van alle zenders.

Alle tips zijn welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
powermarcel10 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:45:
Ziggo wijzigt nogal eens wat, en dan is het fijn om snel ergens een overzichtje te kunnen vinden van de laatste frequenties voor digitale televisie voor mijn postcodegebied zodat ik de eventuele wijzigingen snel kan doorvoeren in mijn transponderlijst.
[...]
Er is onlangs een aanpassing gedaan door Ziggo waardoor zelfs binnen hetzelfde Netwerk ID niet dezelfde info aanwezig zou hoeven zijn. Dat maakt het genereren van al die tabellen dus nutteloos.

Waarschijnlijk is de aanpassing gedaan om beter in te kunnen spelen op interferentie, vooral omdat we tegenwoordig bijna alleen maar QAM-256 modulatie hebben. Zulke hoge modulaties zijn gevoeliger voor storingen, maar nemen minder bandbreedte in. Op deze manier kunnen ze in een bepaald gebied populaire zenders op gunstigere frequenties zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
gibraltar schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:00:
... vooral omdat we tegenwoordig bijna alleen maar QAM-256 modulatie hebben. Zulke hoge modulaties zijn gevoeliger voor storingen, maar nemen minder bandbreedte in.
Een DVB-C Transport Stream met 256-QAM modulatie heeft net als een Transport Stream met 64-QAM modulatie een bandbreedte van 8 MHz in Europa. De frequenties die je moet instellen zijn de center frequenties van de Transport Stream. Een Transport Stream op bijvoorbeeld 514 MHz neemt dan de frequentieband van 510 tot 518 MHz in beslag op de kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 01:45:

Nou zijn sinds enige tijd alleen nog maar een aantal verschillende netwerken terug te vinden. Ik woon in Groningen en gebruik 9700. Deze is daar helaas niet te vinden.
Ik denk dat je voor je forum gebruikers beter op zoek kan gaan naar een methode waarmee ze zelf hun frequentielijst kunnen maken/genereren op basis van het ontvangen DVB-C signaal op de netwerk frequentie die voor hun postcode van toepassing is (en door Ziggo wordt gepubliceerd). Zoals CIStem ook al aangeeft is er namelijk geen garantie meer dat de frequenties voor een bepaalde netwerk ID gelijk zijn in het gehele Ziggo gebied.

Als je toch gebruik maakt van frequentielijsten die je op het internet vindt dan moet je tegenwoordig ook kijken naar de netwerk naam die bij het netwerk ID hoort en (meestal?) door digitale ontvangers wordt getoond in bijvoorbeeld een status overzicht. Die netwerk naam kan je dan gebruiken om te bepalen of een frequentielijst ook voor jouw regio van toepassing is (voor zover Ziggo tenminste nog wel de netwerk naam per regio uniek maakt). Mijn netwerk ID is bijvoorbeeld 8888 en in mijn regio heeft netwerk ID 8888 als naam Ziggo Alkmaar. Een frequentielijst die voor mijn regio in het Ziggo deelkabelgebied met netwerk ID 8888 van toepassing is hoeft dus niet van toepassing te zijn in een andere regio met een andere netwerk naam in het Ziggo deelkabelgebied met netwerk ID 8888. Zie hier voor wat voorbeelden voor voornamelijk Ziggo West (voormalig Casema 5555 en voormalig Multikabel 8888) gebied: "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel".

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 12-04-2014 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
ArChie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:51:
Ik denk dat je voor je forum gebruikers beter op zoek kan gaan naar een methode waarmee ze zelf hun frequentielijst kunnen maken/generen op basis van het ontvangen DVB-C signaal op de netwerk frequentie die voor hun postcode van toepassing is (en door Ziggo wordt gepubliceerd).
[...]
Als ik een initial scan doe (via dvbv5-scan of TVHeadend) dan krijg ik op 1 van de vier initial muxes een NIT binnen. Via die weg krijg ik dan automatisch de rest van de muxes voor mijn Network ID. Waarom moeten mensen dan een hele lijst van frequenties hebben, terwijl je met een enkele frequentie alles kan vinden? Dat was toch juist het idee van een NIT? Zelfs mijn TV doet dit, en geeft me netjes een overzicht met Network ID's voordat hij begint met een scan (tegenwoordig is die lijst dus een stuk korter gemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
gibraltar schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:04:
Waarom moeten mensen dan een hele lijst van frequenties hebben, terwijl je met een enkele frequentie alles kan vinden?
Omdat niet alle DVB software en/of apparatuur een zoekmethode ondersteunen op basis van netwerk ID in combinatie met het opgeven van een netwerk frequentie. Het probleem is namelijk dat de manier waarop bijvoorbeeld Ziggo netwerk ID's toepast niet als standaard methode is opgenomen in de DVB specificaties waardoor het niet verplicht is voor een fabrikant om die methode te ondersteunen. De DVB standaard gaat er eigenlijk vanuit dat de zogenaamde actual NIT ook de NIT is die van toepassing is.

Bij Ziggo is dat echter niet het geval, de actual NIT bevat namelijk de frequentielijst voor netwerk ID 500 in voormalig Casema en Multikabel gebied of netwerk ID 1000 in voormalig @Home gebied. Zoekmethodes op basis van alleen het opgeven van een netwerk frequentie (dus zonder netwerk ID) gaan daarom bij o.a. Ziggo niet werken. Meestal bieden fabrikanten ook nog een volledige frequentieband scan methode waarbij je veelal rasters moet opgeven. Leuk als de provider alles keurig netjes op een vast 8 MHz raster heeft geplaatst, maar in mijn regio is dat bijvoorbeeld niet het geval waardoor je mogelijk frequenties gaat missen met deze zoekmethode.
Als ik een initial scan doe (via dvbv5-scan of TVHeadend) dan krijg ik op 1 van de vier initial muxes een NIT binnen.
Overigens is dit ook afwijkende methode voor het zoeken naar kanalen, want alles dat je nodig hebt is de (netwerk) frequentie (inclusief instellingsparameters voor de tuner) die Ziggo publiceert voor je postcode en de netwerk ID om de juiste zogenaamde Other NIT in de DVB-SI data te selecteren. Daarna kan de DVB software/firmware de kanalenlijst opbouwen.
Zelfs mijn TV doet dit, en geeft me netjes een overzicht met Network ID's voordat hij begint met een scan (tegenwoordig is die lijst dus een stuk korter gemaakt).
In feite is dat scannen van de overige Transport Streams nadat er is afgestemd op de netwerk frequentie ook niet nodig. De Transport Stream op de netwerk frequentie bevat namelijk alle DVB-SI data die nodig is om de volledige kanalenlijst op te bouwen (dit in tegenstelling tot de DVB-SI data in Transport Streams op andere frequenties). Zie de kanalenlijsten in het Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel topic die ook gegenereerd worden op basis van alleen een Transport Stream capture van de netwerk frequentie. De nieuwere Humax ontvangers zoals de IRHD-5100C scannen tegenwoordig ook niet meer alle gebruikte frequenties.

[ Voor 32% gewijzigd door ArChie op 12-04-2014 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
gibraltar schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:00:
[...]

Er is onlangs een aanpassing gedaan door Ziggo waardoor zelfs binnen hetzelfde Netwerk ID niet dezelfde info aanwezig zou hoeven zijn. Dat maakt het genereren van al die tabellen dus nutteloos.

Waarschijnlijk is de aanpassing gedaan om beter in te kunnen spelen op interferentie, vooral omdat we tegenwoordig bijna alleen maar QAM-256 modulatie hebben. Zulke hoge modulaties zijn gevoeliger voor storingen, maar nemen minder bandbreedte in. Op deze manier kunnen ze in een bepaald gebied populaire zenders op gunstigere frequenties zetten.
Dat stukje heb ik inderdaad ook gelezen..

Dat Ziggo dus iets heeft veranderd in het uitgeven van de frequenties is duidelijk.. De vraag blijft hoe je er makkelijk achterkomt welke frequenties op wie van toepassing zijn..
ArChie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 09:51:
[...]

Ik denk dat je voor je forum gebruikers beter op zoek kan gaan naar een methode waarmee ze zelf hun frequentielijst kunnen maken/genereren op basis van het ontvangen DVB-C signaal op de netwerk frequentie die voor hun postcode van toepassing is (en door Ziggo wordt gepubliceerd). Zoals CIStem ook al aangeeft is er namelijk geen garantie meer dat de frequenties voor een bepaalde netwerk ID gelijk zijn in het gehele Ziggo gebied.

Als je toch gebruik maakt van frequentielijsten die je op het internet vindt dan moet je tegenwoordig ook kijken naar de netwerk naam die bij het netwerk ID hoort en (meestal?) door digitale ontvangers wordt getoond in bijvoorbeeld een status overzicht. Die netwerk naam kan je dan gebruiken om te bepalen of een frequentielijst ook voor jouw regio van toepassing is (voor zover Ziggo tenminste nog wel de netwerk naam per regio uniek maakt). Mijn netwerk ID is bijvoorbeeld 8888 en in mijn regio heeft netwerk ID 8888 als naam Ziggo Alkmaar. Een frequentielijst die voor mijn regio in het Ziggo deelkabelgebied met netwerk ID 8888 van toepassing is hoeft dus niet van toepassing te zijn in een andere regio met een andere netwerk naam in het Ziggo deelkabelgebied met netwerk ID 8888. Zie hier voor wat voorbeelden voor voornamelijk Ziggo West (voormalig Casema 5555 en voormalig Multikabel 8888) gebied: "Digitale TV info & frequenties bij Ziggo/Casema/Multikabel".
Ik denk dat het het makkelijkste is om één universele transponderlijst te maken met alle mogelijke frequenties, die voor alle Ziggo gebruikers gebruikt kan worden.. Op die manier zie je dan wel op welke frequenties je wel of niet wat binnen krijgt.. Is dat geen idee? En zo ja, weet iemand waar ik makkelijk alle mogelijke freqenties die Ziggo gebruikt kan vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Kan ik niet met een dreambox oid een blindscan doen, en de enigma2-services lijst omzetten naar TVheadend? Misschien een request indienen zodat TVHeadend ook kan blindscannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:23:
Ik denk dat het het makkelijkste is om één universele transponderlijst te maken met alle mogelijke frequenties, die voor alle Ziggo gebruikers gebruikt kan worden.. Op die manier zie je dan wel op welke frequenties je wel of niet wat binnen krijgt.. Is dat geen idee? En zo ja, weet iemand waar ik makkelijk alle mogelijke freqenties die Ziggo gebruikt kan vinden?
Hoe wil je zo'n lijst gaan onderhouden? Het is namelijk een gegeven dat Ziggo doorgifte frequenties wijzigt, dat Ziggo geen vast frequentieplan heeft voor de doorgifte van diensten in hun volledige kabelgebied, dat Ziggo zelfs binnen één netwerk ID geen vast 8 MHz raster gebruikt en zoals je gemerkt hebt is er geen bron op het internet waar je voor alle netwerk ID's de frequenties kan vinden die ook continu up-to-date is. En nu komt er als complicerende factor bij dat per netwerk ID meerdere frequentie plannen van toepassing kunnen zijn. Dit is ook de reden waarom Digitalekabeltelevisie heeft aangegeven dat hij geen handmatig aangemaakte frequentie lijsten gaat bijhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
layzzzz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:47:
Kan ik niet met een dreambox oid een blindscan doen, en de enigma2-services lijst omzetten naar TVheadend? Misschien een request indienen zodat TVHeadend ook kan blindscannen.
Wat heeft het voor TVHeadend voor zin om een blindscan te implementeren als ze volgens CIStem gewoon van de NIT gebruik maken om de kanalenlijst op te bouwen?

Het lijkt mij handiger als gebruikers bijvoorbeeld Transedit van DVBViewer leren te gebruiken om de NIT voor hun netwerk ID op te zoeken in het signaal voor hun netwerk frequentie, die als een XML bestand op te slaan zodat er dan iemand een klein tooltje kan maken waarmee de frequentielijst uit dat XML bestand gehaald kan worden of nog beter, MediaPortal aanpassen zodat die dat output XML bestand van Transedit kan importeren.

Zo zijn er nog wel meer DVB analyse tools te vinden op het Internet waarmee de gebruikers zelf op basis van het ontvangen signaal kunnen bepalen welke frequenties van toepassing. De DVB-SI data in het ontvangen signaal is immers de beste en meest actuele bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
ArChie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 13:43:
[...]

Hoe wil je zo'n lijst gaan onderhouden? Het is namelijk een gegeven dat Ziggo doorgifte frequenties wijzigt, dat Ziggo geen vast frequentieplan heeft voor de doorgifte van diensten in hun volledige kabelgebied, dat Ziggo zelfs binnen één netwerk ID geen vast 8 MHz raster gebruikt en zoals je gemerkt hebt is er geen bron op het internet waar je voor alle netwerk ID's de frequenties kan vinden die ook continu up-to-date is. En nu komt er als complicerende factor bij dat per netwerk ID meerdere frequentie plannen van toepassing kunnen zijn. Dit is ook de reden waarom Digitalekabeltelevisie heeft aangegeven dat hij geen handmatig aangemaakte frequentie lijsten gaat bijhouden.
Ik begrijp het, dat zal zeker lastig worden.. Gelukkig heb ik mazzel, en kan ik netjes alle zenders vinden met de meest recente transponderlijst voor network ID 9797. Dit is een soort testnetwerk.. Ik vraag me alleen af wie deze allemaal nog meer kunnen gebruiken.. Is het dan puur toeval dat ik onder dit netwerk ID alle zenders vind? Of zal vermodelijk de hele provincie hier gebruik van kunnen maken..

9797 staat trouwens ook niet vermeld in dit schema.

[ Voor 6% gewijzigd door powermarcel10 op 12-04-2014 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:12:
Ik begrijp het, dat zal zeker lastig worden.. Gelukkig heb ik mazzel, en kan ik netjes alle zenders vinden met de meest recente transponderlijst voor network ID 9797. Dit is een soort testnetwerk.. Ik vraag me alleen af wie deze allemaal nog meer kunnen gebruiken.. Is het dan puur toeval dat ik onder dit netwerk ID alle zenders vind? Of zal vermodelijk de hele provincie hier gebruik van kunnen maken..
Sorry, maar eerder meldt je nog het volgende:
In de tussentijd gebruik ik de frequenties voor postcodegebied 9797. Dit is een soort test netwerk van Ziggo, al heb ik geen idee wat ze daar nou precies mee willen. Voordeel is dat ik hiervan wel de frequenties kan downloaden van eerder genoemde website, en ik de meeste zenders wel gewoon kan vinden. Echter vindt hij niet 100% van alle zenders.
Dus wat voor een mazzel heb je nu precies? Het is toch de bedoeling dat je gewoon het frequentieplan gebruikt dat in jouw regio van toepassing is?
9797 staat trouwens ook niet vermeld in dit schema.
Leg me eens uit waarom Ziggo test netwerk ID's zou gaan publiceren? Grote kans dat dergelijke netwerk ID's onvolledige of incorrecte DVB-SI data bevatten waardoor hun DVB-C ontvangers in de stress schieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
ArChie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 10:25:
In feite is dat scannen van de overige Transport Streams nadat er is afgestemd op de netwerk frequentie ook niet nodig. De Transport Stream op de netwerk frequentie bevat namelijk alle DVB-SI data die nodig is om de volledige kanalenlijst op te bouwen (dit in tegenstelling tot de DVB-SI data in Transport Streams op andere frequenties).
[...]
Nu snap ik waarom er plotseling uit een mux op 369 MHz mijn hele kanaallijst komt rollen, dat is de frequentie die bij mijn netwerk hoort. De vooringestelde TVHeadend muxes zijn er in totaal maar vier, en zoveel werk is het dus niet om te ontdekken welke bij je netwerk hoort.
layzzzz schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 12:47:
Misschien een request indienen zodat TVHeadend ook kan blindscannen.
Nergens voor nodig, network discovery met een initial scan werkt meer dan prima in TVHeadend 3.9. Je kan gewoon de frequentie voor de juiste mux en network ID van de Ziggo site halen (en op dit moment hoef je alleen maar je network ID te hebben omdat er maar vier unieke netwerk muxes zijn). De enige nuttige toevoeging zou eventueel een keuze menu uit netwerk ID's zijn op basis van de DVB-SI informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
ArChie schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 14:21:
[...]

Sorry, maar eerder meldt je nog het volgende:

[...]

Dus wat voor een mazzel heb je nu precies? Het is toch de bedoeling dat je gewoon het frequentieplan gebruikt dat in jouw regio van toepassing is?

[...]

Leg me eens uit waarom Ziggo test netwerk ID's zou gaan publiceren? Grote kans dat dergelijke netwerk ID's onvolledige of incorrecte DVB-SI data bevatten waardoor hun DVB-C ontvangers in de stress schieten.
Dat zijn inderdaad tegenstrijdende berichten! :p Wat ik vergat te vermelden is dat ik inmiddels een juiste lijst met frequenties voor 9797 heb gevonden.. In de transponderlijst die ik eerder gemaakt had klopten een aantal frequentis niet.. Nu maak ik gebruik van deze lijst (helemaal onderaan de pagina) en worden alle zenders netjes gevonden.

Zolang dit netwerk dus in de lucht blijft is deze makkelijk up-to-date te houden omdat hiervan de frequenties wel worden bijgehouden worden op www.digitalekabeltelevisie.nl.

De vraag is of iedereen hier in Groningen deze lijst kan gebruiken, of dat ik een geluksvogel ben die het 'toevallig' kan ontvangen..

Voor de overige netwerk codes zoals 9700 (waar ik eigelijk gebruik van hoor te maken) geldt dat deze dus lastig bij zijn te houden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
powermarcel10 schreef op zaterdag 12 april 2014 @ 18:46:
Dat zijn inderdaad tegenstrijdende berichten! :p Wat ik vergat te vermelden is dat ik inmiddels een juiste lijst met frequenties voor 9797 heb gevonden.. In de transponderlijst die ik eerder gemaakt had klopten een aantal frequentis niet.. Nu maak ik gebruik van deze lijst (helemaal onderaan de pagina) en worden alle zenders netjes gevonden.

Zolang dit netwerk dus in de lucht blijft is deze makkelijk up-to-date te houden omdat hiervan de frequenties wel worden bijgehouden worden op www.digitalekabeltelevisie.nl.
Ik denk dat je een verkeer beeld hebt van het begrip "netwerk". Een Network Information Table (NIT) is slechts een definitie van een "netwerk" aan de hand van een set frequenties. In jouw geval heb je kennelijk het geluk dat die NIT voor 9797 dezelfde set frequenties bevat als de NIT die je eigenlijk zou moeten gebruiken. En zoals je zelf al aangeeft is de NIT voor 9797 een test NIT, dus het is niet gegarandeerd dat de frequenties die daar in staan altijd gelijk zijn aan de NIT die je zou moeten gebruiken. Het kan zelfs voorkomen dat Ziggo vergeet om die test NIT bij te werken, of misschien is wel een van de testen die ze willen uitvoeren een opzettelijk foute NIT aanbieden om te controleren of de ontvanger die correct verwerkt.

Met andere woorden: Het is af te raden om gebruik te maken van dergelijke test netwerk ID's als je niet weet hoe de werkelijke frequentieset in elkaar zit.
De vraag is of iedereen hier in Groningen deze lijst kan gebruiken, of dat ik een geluksvogel ben die het 'toevallig' kan ontvangen..

Voor de overige netwerk codes zoals 9700 (waar ik eigelijk gebruik van hoor te maken) geldt dat deze dus lastig bij zijn te houden..
Helemaal volgen doe ik je niet. Ik had de indruk dat je nu juist op zoek was naar een goede bron en nu ga je dus anderen adviseren om een NIT te gebruiken waar je nog minder controle over hebt en dus al helemaal geen garanties over kan geven of dat wel klopt. Misschien leuk voor een persoonlijke tijdelijke workaround, maar volgens mij totaal geen oplossing voor het initiële probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powermarcel10
Natuurlijk ben ik op zoek naar een meer constructieve oplossing voor op de langere termijn.. Maar voor nu lijk ik met NIT 9797 alles binnen te krijgen, dus inderdaad, zie het als een workaround..

Zolang ik alle kanalen binnen krijg vind ik het eigelijk wel prima. Iets wijzigen kunnen ze natuurlijk altijd doen, maar dat geldt voor de standaard NIT's (9700 in mijn geval) ook.

Probleem is dus zoals gezegd dat het lastig is om voor de overige frequenties ook de juiste transponderlijsten te kunnen bijhouden, en daarvoor ben ik hier oorspronkelijk terecht gekomen! ;)

Ik heb inderdaad verder niet zoveel verstand van hoe het achter de schermen werkt met die NIT's, freqs, en hoe de software zoals MediaPortal in mijn geval hiermee communiceert.. Ik weet alleen hoe ik de transponderlijsten moet updaten voor zover ik de info hiervoor online kan vinden, maar dat gaat nu dus niet langer.. Vandaar mijn vraag om advies!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 04-10 19:58

HaTe

haat niet

Geen matches
Hierboven staat ergens al wat informatie over hoe je het zelf eventueel kan doen: http://www.digitalekabelt...nformatie_op_pagi_1.shtml

Ik ga daar binnenkort eens mee bezig.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xypriz
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02-10 19:55

Xypriz

K-Jay schreef op dinsdag 08 april 2014 @ 21:29:
Meer mensen die problemen hebben met Ziggo icm Anysee C30? Ik kan een aantal kanalen niet meer ontvangen (regio den Bosch). Normaalgesproken genereerde ik dan een nieuw .tpl-bestand met de Transponderlist Generator, maar daar kan ik mijn netwerknummer (1111) niet meer vinden.
Als ik op digitalekabeltelevisie.nl kijk staat daar ook iets over verdwenen netwerknummers en een verwijzing naar de Ziggo klantenservice. Daar heb ik mijn probleem nu neergelegd.

Edit: ik heb het zelf op kunnen lossen. Mochten er mensen geinteresseerd zijn in de manier waarop, dan kan ik wel even een stappenplannetje neerzetten.
Hoi K-Jay, ik ervaar nu hetzelfde probleem als jij, maar dan in regio Venlo (ook 1111) en met een FireDTV kaart (incl. smartcard). Ook ik gebruikte altijd de Transponderlist Generator (http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/) om de laatste reg binnen te halen, maar idd 1111 ontbreekt nu helaas.

Zou jij het stappenplannetje online willen gooien zodat ik (en wellicht een hoop anderen) dit zelf kan fixen? Alvast super bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Xypriz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:40:
[...]
Zou jij het stappenplannetje online willen gooien zodat ik (en wellicht een hoop anderen) dit zelf kan fixen? Alvast super bedankt!
Het valt mee als je weet hoe die driver voor Windows werkt. Dat kun je met een beetje google-fu makkelijk vinden. Die kaart wordt als DVB-T kaart gepresenteerd, maar de driver mapt frequenties naar DVB-C frequenties door middel van wat register entries (die .reg file). Daar heb je deze handleiding voor.

In eerste instantie heb je alleen de transponder op 356.00 MHz nodig (dat is de transponder die bij je netwerk hoort, zie de Ziggo site met netwerk ID's). Die zet je dus ergens neer op een DVB-T frequentie in je register. Dan maak je een capture op die DVB-T (eigenlijk DVB-C) frequentie, zoals hier beschreven staat. Dan haal je vervolgens met deze geweldige tool de rest van de info uit de DVB-SI tabellen. De gevonden transponder frequenties zet je dan weer in de registry.

Misschien is er een makkelijkere methode, maar dit is wel het idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is tegenwoordig een veelgebruikt bewezen oplossing om digitale TV (van ziggo) op de PC te krijgen?
Apparaten uit de TS zoals de Anysee E30TCPlus behoeft zo te zien echt diepe zoektochten anno 2014.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-04-2014 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Verwijderd schreef op vrijdag 25 april 2014 @ 15:06:
Wat is tegenwoordig een veelgebruikt bewezen oplossing om digitale TV (van ziggo) op de PC te krijgen?
Apparaten uit de TS zoals de Anysee E30TCPlus behoeft zo te zien echt diepe zoektochten anno 2014.
Die vraag komt de laatste tijd wel vaker voorbij. En de Delock USB 2.0 DVB-T / DVB-C Receiver is er ook nog. En anders zoek je hier als je Windows wil gaan gebruiken (voor Linux kun je de links naar het TVHeadend topic gebruiken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Ik heb al een hele tijd een Anysee E30 in mijn bezit en heb er ook diverse malen tv mee gekeken op mijn pc. Dus het apparaat werkt.
Alleen heb ik nu het volgende probleem.
Als ik zenders ga zoeken vind hij alle zenders die bij ons aangeboden worden. Ziggo met een Ai1 pakket + extra zender pakket. Alleen niet alle zenders kan ik kijken op mijn pc. Hij geeft dan aan dat er een zwak signaal is.
Heb de kabel al een paar keer nagelopen maar soms kan ik wel gewoon alle zenders zien zonder dat ik wat heb gewijzigd. Maak gebruik van Hirschmann coax kabel en stekkers. En een Hirschmann versterker.
Pc staat op de eerste verdieping. Heb alle aansluitingen al geprobeerd op de versterker. Ziggo kaartje werkt goed in een decoder naast of in de tv.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-10 15:48
mike123 schreef op zondag 27 april 2014 @ 01:47:
Ik heb al een hele tijd een Anysee E30 in mijn bezit en heb er ook diverse malen tv mee gekeken op mijn pc. Dus het apparaat werkt.
Alleen heb ik nu het volgende probleem.
Als ik zenders ga zoeken vind hij alle zenders die bij ons aangeboden worden. Ziggo met een Ai1 pakket + extra zender pakket. Alleen niet alle zenders kan ik kijken op mijn pc. Hij geeft dan aan dat er een zwak signaal is.
Heb de kabel al een paar keer nagelopen maar soms kan ik wel gewoon alle zenders zien zonder dat ik wat heb gewijzigd. Maak gebruik van Hirschmann coax kabel en stekkers. En een Hirschmann versterker.
Pc staat op de eerste verdieping. Heb alle aansluitingen al geprobeerd op de versterker. Ziggo kaartje werkt goed in een decoder naast of in de tv.
Iemand een idee waar ik het moet zoeken?
Heb niet exact hetzelfde gehad, maar wel soortgelijk. Heb meerdere anysee's E30. Je kunt de signaalsterkte bekijken binnen verschillende programma's. O.a. Mediaportal. In mijn geval was de sterkte van 80% ineens gezakt naar 40%. Er was niets veranderd, behalve dat het tv kijken onmogelijk werd gemaakt door het scherm die telkens bleef hangen.

Uiteindelijk heb ik wat zitten draaien aan de coax stekkers in de Anysee en poef, weer terug op 80%. Wellicht gaat dit voor jou ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Ik kijk al lange tijd TV via de HTPC. Recentelijk heb ik het besluit genomen om een dedicated TV server op te gaan tuigen.

Dus; Coax getrokken naar mijn servertje. Smargo card lezer gekocht en m'n anysee's verplaatst naar m'n server.

Inmiddels als tussenoplossing even de oude DVB-C setopbox teruggeplaatst zodat ik tijd heb om te experimenteren.

Nu zit ik bij Zapmans guide te kijken. Hier kom ik allemaal zaken tegen met versie nummers.

NewCS 1.65 (inmiddels een 1.67RC1 beschikbaar)
MdapiFilters (MdapiPlus ?!)
Acam 6.03 (6.18 is beschikbaar en voor de anysee cardreader zelf gebruikte ik 6.20)

Verder kom ik geregeld Oscam tegen als stabiltere vervaning van NewCS tegen.

Wat is wijsheid? Kan iemand mij advies geven welke versie's nu de klok slaan?

- edit

Mmmm.. natuurlijk kan dit niet in één keer goed gaan :)

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 20:50:04 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 9200
[ 20:50:04 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 20:50:04 ] [ Config ] COM4 ECM priority: round
[ 20:50:04 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:50:04 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 20:50:04 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 20:50:04 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM4
[ 20:50:04 ] [ Phoenix ] Opening device COM4
[ 20:50:09 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM4
[ 20:50:09 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM4
[ 20:50:09 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 20:50:11 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 20:50:11 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 20:50:11 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop

Wat ik ook doe, hij blijft Reset Failed geven.

Heb andere com poort gebruikt
Andere smartcard
nog een x goed gekeken of de smartcard goed om zat.

[ Voor 47% gewijzigd door Sa1 op 04-05-2014 20:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
@Sa1

Geen NewCS maar Oscam gebruiken, je kan met wat googlen makkelijk de config files voor oscam vinden. Wat ga je gebruiken als backend?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mike123
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 22:39
Sa1 schreef op zondag 04 mei 2014 @ 19:23:
[...]
Heb niet exact hetzelfde gehad, maar wel soortgelijk. Heb meerdere anysee's E30. Je kunt de signaalsterkte bekijken binnen verschillende programma's. O.a. Mediaportal. In mijn geval was de sterkte van 80% ineens gezakt naar 40%. Er was niets veranderd, behalve dat het tv kijken onmogelijk werd gemaakt door het scherm die telkens bleef hangen.

Uiteindelijk heb ik wat zitten draaien aan de coax stekkers in de Anysee en poef, weer terug op 80%. Wellicht gaat dit voor jou ook op?
Ik heb ook al aan diverse stekkers lopen draaien en opnieuw afgestript. Helpt niet. Zal de kabel die in de muur ook maar eens inkorten (ziet er op het oog wel goed uit).
Anders maar eens een kabeltje trekken vanuit de meterkast over de trap naar boven. Kijken of dat helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
layzzzz schreef op zondag 04 mei 2014 @ 22:29:
@Sa1

Geen NewCS maar Oscam gebruiken, je kan met wat googlen makkelijk de config files voor oscam vinden. Wat ga je gebruiken als backend?
Oscam heb ik inmiddels ook geprobeerd. Werkt ook niet.

https://docs.google.com/d...Pst-A/edit?hl=en_US&pli=1

Bovenstaande document gebruik ik om de boel aan de gang te krijgen. Met Oscam heb ik één keer een 'Card Detected' melding gehad. Daarna kwam direct een R2 melding dat hij er niets mee kon.
Na het starten en stoppen van de OScam server heb ik die mededeling card detected niet meer gezien.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
2014/05/05 10:06:00   4072 s   CAID: 0604
2014/05/05 10:06:00   4072 s   provid #0: 000000
2014/05/05 10:06:00   4072 s   cccam: disabled
2014/05/05 10:06:00   4072 s   radegast: disabled
2014/05/05 10:06:00   4072 s   logger started (pid=2944)
2014/05/05 10:06:00   4072 s   Resolver thread started
2014/05/05 10:06:00   4072 s   http started (pid=3652)
2014/05/05 10:06:00   4072 s   reader started (pid=2736, device=/dev/com4, detec
t=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/05/05 10:06:00   4072 s   waiting for local card init
2014/05/05 10:06:00   3652 h   HTTP Server listening on port 8888
2014/05/05 10:06:04   4072 s   init for all local cards done
2014/05/05 10:06:04   4072 s   anti cascading disabled
2014/05/05 10:06:08   2736 r02 card detected
2014/05/05 10:06:17   2736 r02 Error activating card.
2014/05/05 10:06:26   2736 r02 Error activating card.

Ik ben voornemens MediaPortal TV server te gaan gebruiken. Maakt me verder eigenlijk niets uit. Heb goede ervaringen met ArgusTV, maar MediaPortal TV Server heeft wat andere voordelen, en aangezien ik mijn server nooit uitzet kan ik niet tegen standby issues aanlopen.

Moet ik nog instellingen in de Smargo zelf aanpassen? Andere firmware ofzo?

[ Voor 32% gewijzigd door Sa1 op 05-05-2014 10:08 . Reden: toevoeging log ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
  • Laatst online: 03-10 09:56
Wat zou je overweging zijn om MediaPortal te gaan gebruiken? Ik gebruik het zelf, en het functioneert op zich prima, maar loop toch nog wel tegen wat puntjes ermee aan. Zo is het ontbreken van een web-interface behoorlijk hinderlijk (daarvoor heb ik dus weer ArgusTV toegevoegd) en loop ik tegen problemen aan met het wisselen van kanalen. Nu gebruik ik geen card-reader maar een AlphaCrypt, dus mogelijk dat je er prima mee uit de voeten kan, maar mijn ervaringen met ArgusTV zijn wat dat betreft een stuk beter.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Sa1 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 08:35:
Oscam heb ik inmiddels ook geprobeerd. Werkt ook niet.
[...]
Met Oscam heb ik één keer een 'Card Detected' melding gehad. Daarna kwam direct een R2 melding dat hij er niets mee kon.
Na het starten en stoppen van de OScam server heb ik die mededeling card detected niet meer gezien.
[...]
Zou je 't debug level even omhoog kunnen zetten? In de webinterface op de statuspagina, onder de log inhoud staat "Switch Debug from ...". Als je die op 2 zet zie je in ieder geval meer. Er zijn wel wat problemen met Smargo's geweest. De Anwer To Reset (ATR) zou je bij debug level 2 moeten zien, en die moet met 3B of 3F beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
kroegtijger schreef op maandag 05 mei 2014 @ 11:27:
Wat zou je overweging zijn om MediaPortal te gaan gebruiken? Ik gebruik het zelf, en het functioneert op zich prima, maar loop toch nog wel tegen wat puntjes ermee aan. Zo is het ontbreken van een web-interface behoorlijk hinderlijk (daarvoor heb ik dus weer ArgusTV toegevoegd) en loop ik tegen problemen aan met het wisselen van kanalen. Nu gebruik ik geen card-reader maar een AlphaCrypt, dus mogelijk dat je er prima mee uit de voeten kan, maar mijn ervaringen met ArgusTV zijn wat dat betreft een stuk beter.
Het voordeel van MediaPortal TV server i dat je iets meer mogelijkheden hebt qua web interfaces en streaming. Daarnaast met de de kleurtjes in je guide.
Daarnaast krijg ik Argus TV niet lekker aan de gang op 2012R2, versie 2.2.2 krijg ik comleet niet aan de gang en 2.3B2 vindt geen zenders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
gibraltar schreef op maandag 05 mei 2014 @ 12:20:
[...]

Zou je 't debug level even omhoog kunnen zetten? In de webinterface op de statuspagina, onder de log inhoud staat "Switch Debug from ...". Als je die op 2 zet zie je in ieder geval meer. Er zijn wel wat problemen met Smargo's geweest. De Anwer To Reset (ATR) zou je bij debug level 2 moeten zien, en die moet met 3B of 3F beginnen.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
Warning: keyword 'debug-level' in global section not recognized

-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam <<  cardserver started at Mon May  5 13:54:11 2014
-------------------------------------------------------------------------------
2014/05/05 13:54:11  12224 s   version=0.99.4svn, build #2980, system=i386-pc-cygwin, nice=-1
2014/05/05 13:54:11  12224 s   max. clients=509, client max. idle=120 sec
2014/05/05 13:54:11  12224 s   max. logsize=unlimited
2014/05/05 13:54:11  12224 s   client timeout=1000 ms, fallback timeout=2500 ms, cache delay=0 ms
2014/05/05 13:54:11  12224 s   shared memory initialized (size=4335862, fd=3)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   WARNING: fallbacktimeout adjusted to 900 ms (must be smaller than clienttimeout (1000 ms))
2014/05/05 13:54:11  12224 s   WARNING: fallbacktimeout adjusted to 1600 ms (must be greater than serialreadertimeout (1500 ms))
2014/05/05 13:54:11  12224 s   WARNING: clienttimeout adjusted to 1600 ms (mustbe greater than serialreadertimeout (1500 ms))
2014/05/05 13:54:11  12224 s   auth size=4772
2014/05/05 13:54:11  12224 s   services reloaded: 0 services freed, 0 services loaded
2014/05/05 13:54:11  12224 s   userdb reloaded: 0 accounts freed, 5 accounts loaded, 0 expired, 0 disabled
2014/05/05 13:54:11  12224 s   signal handling initialized (type=sysv)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   oscam.srvid loading failed, old format
2014/05/05 13:54:11  12224 s   oscam.tiers loading failed
2014/05/05 13:54:11  12224 s   oscam.provid loading failed, wrong format?
2014/05/05 13:54:11  12224 s   monitor: initialized (fd=7, port=988)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   camd 3.3x: disabled
2014/05/05 13:54:11  12224 s   camd 3.5x: disabled
2014/05/05 13:54:11  12224 s   cs378x: disabled
2014/05/05 13:54:11  12224 s   newcamd: initialized (fd=8, port=15050, crypted)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   CAID: 0604
2014/05/05 13:54:11  12224 s   provid #0: 000000
2014/05/05 13:54:11  12224 s   cccam: disabled
2014/05/05 13:54:11  12224 s   radegast: disabled
2014/05/05 13:54:11  12224 s   logger started (pid=7636)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   Resolver thread started
2014/05/05 13:54:11  12224 s   http started (pid=3584)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   reader started (pid=7876, device=/dev/com7, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
2014/05/05 13:54:11  12224 s   waiting for local card init
2014/05/05 13:54:11   3584 h   HTTP Server listening on port 8888
2014/05/05 13:54:15  12224 s   init for all local cards done
2014/05/05 13:54:15  12224 s   anti cascading disabled
2014/05/05 13:54:19   7876 r02 card detected
2014/05/05 13:54:28   7876 r02 Error activating card.
2014/05/05 13:54:37   7876 r02 Error activating card.
2014/05/05 13:54:47   7876 r02 Error activating card.
2014/05/05 13:54:56   7876 r02 Error activating card.
2014/05/05 13:55:06   7876 r02 Error activating card.
2014/05/05 13:55:07   7876 r02 card initializing error

Dit is het enige wat ik krijg.

Krijg het om één of andere reden niet voor elkaar om de firmware in te zien of te updaten van de smargo.

edit:

kan het iets te maken hebben met die CAID?

[ Voor 34% gewijzigd door Sa1 op 05-05-2014 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
@Sa1
Werkt je kaart wel in een originele ziggo decoder? De CAID moet wel goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
layzzzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:17:
@Sa1
Werkt je kaart wel in een originele ziggo decoder? De CAID moet wel goed zijn.
Yep, als ik hem in de gewone decoder doe dan doet hij het instant. Dus ook geen activatie dingetjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
Sa1 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:18:
[...]
Yep, als ik hem in de gewone decoder doe dan doet hij het instant. Dus ook geen activatie dingetjes.
Ik heb je een DM gestuurd,welke kleur heeft je Ziggo-kaart?
Blauwe Ziggo kaart = 0602
Oranje Ziggo kaart = 0604

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EricNL
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-09 12:40
Misschien dat ik afgeschoten ga worden, maar ik ga het toch vragen (ja ik heb de TS gelezen, maar deze is uit 2010, en eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van).

Ik heb net een HTPC aangeschaft, en ik wil (uiteindelijk) ook graag TV kijken via de HTPC. Vooral omdat het me makkelijk lijkt vanaf 1 apparaat te bedienen.

Kan iemand me misschien in "jip en janneke" taal vertellen (of een link naar een guide o.i.d.) wat ik in eerste instantie voor hardware nodig heb?

My PC  Steam Profile  PSN: AfcaEricNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
EricNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:32:
Misschien dat ik afgeschoten ga worden, maar ik ga het toch vragen (ja ik heb de TS gelezen, maar deze is uit 2010, en eerlijk gezegd begrijp ik er niet veel van).

Ik heb net een HTPC aangeschaft, en ik wil (uiteindelijk) ook graag TV kijken via de HTPC. Vooral omdat het me makkelijk lijkt vanaf 1 apparaat te bedienen.

Kan iemand me misschien in "jip en janneke" taal vertellen (of een link naar een guide o.i.d.) wat ik in eerste instantie voor hardware nodig heb?
Je hebt een TV-kaart nodig en misschien ook een smartcardlezer. Hardware is wel OS-afhankelijk hier vind je een overzicht van usb DVB-C tuners die in Linux werken. Dus ga eerst bepalen of je Windows of Linux wilt draaien.

[ Voor 14% gewijzigd door layzzzz op 05-05-2014 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
layzzzz schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:29:
[...]

Ik heb je een DM gestuurd,welke kleur heeft je Ziggo-kaart?
Blauwe Ziggo kaart = 0602
Oranje Ziggo kaart = 0604
een paarse :d, zal even de oranje der in doen.

edit: maakt niet uit

[ Voor 4% gewijzigd door Sa1 op 05-05-2014 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
Matched: xbmc, dvb, c
EricNL schreef op maandag 05 mei 2014 @ 15:32:
Ik heb ooit eens een overzicht van mijn setup gemaakt.
  • Digitale kabeltelevisie kun je op een PC ontvangen met behulp van een DVB-C tuner. Die heb je in USB sticks, PCI Express kaarten of netwerk tuners. Welke optie de beste is ligt een beetje aan je besturingssysteem keuze. Voor Linux is deze post recent, de LinuxTV wiki is vaak gedateerd en soms niet helemaal juist. Voor Windows is het verkrijgen van hardware wat eenvoudiger.
  • Als je voor Linux kiest dan zou je kunnen kijken naar TVHeadend. Die software is in staat om bovenstaande DVB-C tuner aan te sturen, en de video data door te sturen over het netwerk. Je kan hem ook als videorecoder gebruiken, en er is een webinterface voor de configuratie. Daarnaast is het heel eenvoudig om XBMC te gebruiken om Live TV (en opnames) te kijken. Er is een TVHeadend topic met wat informatie.
  • Het DVB-C signaal is bij Ziggo met behulp van Irdeto versleuteld, en je kan gecodeerde zenders alleen bekijken met een smartcard. Die smartcard moet je aan de PC hangen met behulp van een geschikte cardreader. Dat kan een Smargo zijn, of een seriele kaartlezer. De kaartlezer en de smartcard worden gebruikt door een "software CAM" (softcam) als bijvoorbeeld OSCam. Die software maakt het mogelijk om het DVB-C signaal te decoderen.
  • Mocht je een DVB-C tuner kunnen vinden met een Common Interface (CI) slot, dan kun je een Conditional Access Module (CAM) kopen (alleen de Alphacrypt is in dit geval een optie). Die vervangt dan de smartcard reader en software CAM. Sommige mensen gebruiken dit: het is (een stuk) duurder in aanschaf maar ook een stuk makkelijker om op te zetten.
  • Heb je UPC dan kun je alleen een beperkt aantal zenders bekijken, namelijk alleen de ongecodeerde zenders. UPC gebruikt Nagravision encryptie, en die is praktisch onmogelijk te omzeilen.
In ieder geval moet je een aantal keuzes maken. Ik heb geen ervaring met Windows als OS, maar het is makkelijker om daar drivers voor te krijgen. Zelf gebruik ik Linux, en als je daarvoor kiest dan moet je denk ik meer zelf doen en is het vinden van hardware een beetje een zoektocht.
Sa1 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 16:25:
een paarse :d, zal even de oranje der in doen.
Meer debug informatie, meer debug informatie! Zet het desnoods op ALL in de webinterface, of start oscam eens vanaf de commandline (werkt dat in Windows?) met
code:
1
oscam --debug 54

En je gebruikt wel een oude versie, probeer eens te updaten.

[ Voor 9% gewijzigd door gibraltar op 06-05-2014 11:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
@CIstem

Kan de openingspost niet veranderd worden? In twee weken tijd is de vraag nu al 10x voorbij gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Sa1 schreef op maandag 05 mei 2014 @ 13:43:
[...]
Het voordeel van MediaPortal TV server i dat je iets meer mogelijkheden hebt qua web interfaces en streaming. Daarnaast met de de kleurtjes in je guide.
De kleurtjes in de guide is volgens mij afhankelijk van de interface die je gebruikt (maar helemaal zeker weet ik dat eigenlijk niet; nooit op gelet). Webinterfaces moet je bij MediaPortal toch nog later handmatig toevoegen dacht ik? Of is dit ondertussen geintegreerd in de laatste releases? (dat zou een upgrade interessant voor me maken).
Daarnaast krijg ik Argus TV niet lekker aan de gang op 2012R2, versie 2.2.2 krijg ik comleet niet aan de gang en 2.3B2 vindt geen zenders.
Met 2012 had ik geen enkel probleem met ArgusTV. op de R2 heb ik het nog niet getest.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K-Jay

K-Jay

Klaas Jan

Xypriz schreef op woensdag 16 april 2014 @ 22:40:
[...]

Hoi K-Jay, ik ervaar nu hetzelfde probleem als jij, maar dan in regio Venlo (ook 1111) en met een FireDTV kaart (incl. smartcard). Ook ik gebruikte altijd de Transponderlist Generator (http://www.gratisprogramm...TransponderlistGenerator/) om de laatste reg binnen te halen, maar idd 1111 ontbreekt nu helaas.

Oei, ik zie deze vraag nu pas... ben je er inmiddels uit? Anders ga ik vanavond even een stappenplannetje neerzetten, als mijn geheugen me niet in de steek laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
kroegtijger schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 12:03:
[...]

De kleurtjes in de guide is volgens mij afhankelijk van de interface die je gebruikt (maar helemaal zeker weet ik dat eigenlijk niet; nooit op gelet). Webinterfaces moet je bij MediaPortal toch nog later handmatig toevoegen dacht ik? Of is dit ondertussen geintegreerd in de laatste releases? (dat zou een upgrade interessant voor me maken).

[...]

Met 2012 had ik geen enkel probleem met ArgusTV. op de R2 heb ik het nog niet getest.
Kleurtjes is inderdaad alleen mogelijk met TVserver, in de skin zit wel de interpetatie van die kleuren, maar als dat niet gevoed wordt vanuit de tvserver gebeurd er niets.

MPExended heb ik het inderdaad over. Dit is inderdaad een component wat je later dient toe te voegen. Echter met TVserver kun je TV streamen naar Clients. Met argus TV is dit niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
Ben ernorm geholpen door Layzzz, hij heeft mij geholpen met het zoeken naar de oplossing van mijn Oscam / Smargo / SmartCard config. Waarvoor dank!

Uiteindelijke idee is nu om mijn Synology dienst te gaan laten doen als cardserver. Op Windows krijg ik hem gewoon niet aan de gang. In linux deed de smargo / smartcard het in één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• irundaia
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-05-2022
Ik ben onlangs verhuisd naar een dorp waar ziggo haar diensten niet aanbiedt. Weet iemand of het mogelijk is om bij andere aanbieders ook gebruik te maken van DVB-C? (Ik heb hierboven al gelezen dat het bij UPC beperkt mogelijk is.) Maar is het bijvoorbeeld ook mogelijk bij KPN/XS4ALL? Zo ja, moet ik dan nog ergens rekening mee houden? (Een andere CAM bijv.)

[ Voor 11% gewijzigd door irundaia op 08-05-2014 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
irundaia schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 09:36:
Ik ben onlangs verhuisd naar een dorp waar ziggo haar diensten niet aanbiedt. Weet iemand of het mogelijk is om bij andere aanbieders ook gebruik te maken van DVB-C? (Ik heb hierboven al gelezen dat het bij UPC beperkt mogelijk is.) Maar is het bijvoorbeeld ook mogelijk bij KPN/XS4ALL? Zo ja, moet ik dan nog ergens rekening mee houden? (Een andere CAM bijv.)
DVB-C is digitale kabel. Dat zijn dus de aanbieders als Ziggo en UPC, maar niet KPN, XS4ALL etc. De kabelnetwerken zijn namelijk alleen voor analoog signaal voor elkaar open gesteld (sinds recent), maar voor digitaal is dat niet het geval. Je kan dus niet via de kabel in UPC-gebied plots Ziggo ontvangen oid.
Wat betreft UPC zijn de zenders in het basis-pakket tegenwoordig niet meer gecodeerd en zou dat dus juist heel makkelijk moeten zijn. Alles buiten het basis-pakket wordt (bijna) onmogelijk.

Als je gebruik wilt maken van andere aanbieders, dan is DVB-Cdus geen optie en zijn er nog 3 mogelijkheden. DVB-T (Digitenne), DVB-S(2) (Satelliet, dus bijvoorbeeld Canal Digital), en IPTV (KPN, XS4ALL, Tele2 etc)
Gezien de kwaliteit zou ik DVB-T niet aanraden. DVB-S kan je prima beeld geven, maar is wel van een aantal voorwaarden afhankelijk, namelijk dat je een schotel-antenne kan plaatsen en die goed afstelt, en enigszins ook het weer (met DVB-S2 is dat al aanzienlijk minder van belang). IPTV zou ook mogelijk moeten zijn, maar dat functioneert dan weer op een heel andere manier. Zie daarvoor IPTV op je HTPC Wat betreft de kwaliteit van IPTV hoor en zie ik heel wisselende resultaten, en is het volgens mij behoorlijk aanbieder-afhankelijk maar hoe dat precies zit weet ik ook niet aangezien ik het zelf ook niet gebruik.

Indien UPC dus niet zou volstaan, zou ik zelf kiezen voor DVB-S met een canal digitaal abonnement erbij.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
Sa1 schreef op dinsdag 06 mei 2014 @ 16:12:
[...]
Kleurtjes is inderdaad alleen mogelijk met TVserver, in de skin zit wel de interpetatie van die kleuren, maar als dat niet gevoed wordt vanuit de tvserver gebeurd er niets.

MPExended heb ik het inderdaad over. Dit is inderdaad een component wat je later dient toe te voegen. Echter met TVserver kun je TV streamen naar Clients. Met argus TV is dit niet mogelijk.
Ik zal er vanavond eens mee gaan spelen. Ik gebruik namelijk TV Server als tuner voor Argus TV, en connect met XBMC nu op ArgusTV. Misschien is het handiger om XBMC op MP te laten connecten dan, alhoewel ik niet weet hoe het dan weer gaat met de opnames die er al staan.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
kroegtijger schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 10:00:
DVB-C is digitale kabel. Dat zijn dus de aanbieders als Ziggo en UPC [...]
Dat klopt niet helemaal. In ieder geval de Genexis modems hebben een (optionele) coax aansluiting waarop ook analoog en een DVB-C signaal wordt aangeboden. Sommige providers gebruiken die niet, maar volgens mij de meeste wel. Je krijgt bijvoorbeeld bij Telfort die optie, maar het zenderpakket is kwalitatief beperkt. Je krijgt de Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit, de rest is SD. In ieder geval heb je geen smartcard nodig.

De IPTV weg is volgens mij tegenwoordig weer om zeep geholpen middels encryptie.

[ Voor 3% gewijzigd door gibraltar op 08-05-2014 11:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:21:
[...]

Dat klopt niet helemaal. In ieder geval de Genexis modems hebben een (optionele) coax aansluiting waarop ook analoog en een DVB-C signaal wordt aangeboden. Sommige providers gebruiken die niet, maar volgens mij de meeste wel. Je krijgt bijvoorbeeld bij Telfort die optie, maar het zenderpakket is kwalitatief beperkt. Je krijgt de Nederland 1, 2 en 3 in HD kwaliteit, de rest is SD. In ieder geval heb je geen smartcard nodig.
Wikipedia: Digital Video Broadcasting
de C in DVB-C staat voor Cable. Dat geeft een redelijke indicatie waar het voor dient dus. De Genexis-modem (modem staat voor MOdulair DEModulair) beschikt over een coax-aansluiting om oude(re) systemen te ondersteunen. Deze geeft dan ook geen DVB-C signaal, maar een gewoon analoog antenne-signaal over Coax, net zoals je vroeger een hark op het dak had staan om TV via de ether te ontvangen en die ook op dezelfde aansluiting in je beeldbuis propte.
De IPTV weg is volgens mij tegenwoordig weer om zeep geholpen middels encryptie.
Geen idee; ik weet dat het kon, maar of dat nog steeds zo is heb ik geen idee van. Ik zou er überhaupt ook niet aan willen beginnen voorlopig. Zijn nog te veel problemen, te beroerde kwaliteit en geen glas in de straat dus kijk daar nooit naar om ;)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gibraltar
kroegtijger schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:42:
[...]
C in DVB-C staat voor Cable. Dat geeft een redelijke indicatie waar het voor dient dus. De Genexis-modem (modem staat voor MOdulair DEModulair) beschikt over een coax-aansluiting om oude(re) systemen te ondersteunen. Deze geeft dan ook geen DVB-C signaal, maar een gewoon analoog antenne-signaal over Coax, net zoals je vroeger een hark op het dak had staan om TV via de ether te ontvangen en die ook op dezelfde aansluiting in je beeldbuis propte.
[...]
De Genexis modems kunnen wel degelijk een DVB-C signaal genereren en dat over hun coax aansluiting aanbieden via de OCG-14 module. Dat doet Telfort namelijk voor hun dienst. Daarvoor wordt de OCG-14A gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kroegtijger
gibraltar schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:50:
[...]

De Genexis modems kunnen wel degelijk een DVB-C signaal genereren en dat over hun coax aansluiting aanbieden via de OCG-14 module. Dat doet Telfort namelijk voor hun dienst. Daarvoor wordt de OCG-14A gebruikt.
Ik zie inderdaad dat deze dat wil doen, maar dat is dus iets anders dan dat Telfort, XS4ALL etc DVB-C aanbieden. Ze bieden IPTV aan, en met dit modem is het mogelijk om dat zender-aanbod vervolgens te converteren naar (unencrypted) DVB-C. Dat verandert verder natuurlijk niets aan hetgeen dat ze aanbieden, alleen dat je via die weg eventueel IPTV ook via een DVB-C tuner zou moeten kunnen binnen halen op je pc. Gegeven dat je al aangeeft dat vrijwel alles SD-kwaliteit is dat er wordt geboden zou ik er niet om staan te springen eigenlijk.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
gibraltar schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 11:50:
[...]

Precies en niet alleen Telfort biedt dit aan met haar glasvezel pakketten die voorheen door het leven gingen als Glashart media (nu van KPN). De DVB-C dienst en veelal ook analoge kabel tv is wel degelijk mogelijk met de glasvezel aanbieders Scarlet, Fiber, Solcon, ON, OnsBrabantNet, XSYou en Tweak (tot aan 1/7/14), echter lijkt het erop dat de extra dienst in de toekomst niet langer mogelijk zal zijn (puur geruchten) voor andere partijen dan Telfort (KPN) zelf als het signaal van Glashart Media (KPN) vandaan komt wat vrijwel bij alle genoemde providers het geval is. Zodoende stopt provider Tweak nu ook met DVB-C te leveren aan haar klanten. Vodafone bood voorheen ook DVB-C via glasvezel aan, maar is hier helaas ook mee gestopt (althans voor nieuwe klanten).
kroegtijger schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:45:
[...]

Gegeven dat je al aangeeft dat vrijwel alles SD-kwaliteit is dat er wordt geboden zou ik er niet om staan te springen eigenlijk.
Ik maak zelf met veel plezier gebruik van DVB-C bij UPC op mijn slaapkamer zodat ik geen extra kosten bovenop mijn abonnement kwijt ben om toch digitale tv (al zijn het maar 30+ SD zenders en 3HD zenders) te kijken. Ik zou deze extra service die mij niks extra kost niet willen missen. Beneden heb ik overigens wel een HD mediabox staan die wel versleuteld 15+ HD zenders toont (en 70+ SD zenders) bij het Starter digitale tv pakket.

[ Voor 33% gewijzigd door funrider op 15-05-2014 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
zo zo.. dat valt allemaal nog niet mee.

Heb inmiddels mijn Oscam draaien op mijn Synology. Hij herkent ook mijn smartcard en lijkt het goed te doen.
Vervolgens mijn Acamd geconfigureerd en zie ook dat hij keurig de juiste gebruikersnaam / wachtwoord gebruikt.
In mediaportal kan ik nu met manual control keurig op timeshit drukken en ik zie ook dat hij daadwerkelijk de timeshit begint. Echter als ik dat doe, komen er een aantal waardes in m'n logboeken waar ik niet gelukkig van word.

Acamd monitor geeft het volgende aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
#NEXT#
C:\Program Files (x86)\Team MediaPortal\MediaPortal TV Server\MDPlugins\anysee BDA Digital Capturer0\ACamd.dll
Blocked 1 same messages...
22:30:06.606: Ch: 180 - Nederland 2 
22:30:06.606: Programm crc: 784F0A11
22:30:06.606: PMT: ACamd_PMT.txt, search, not found PMT=00B4 (AND SID=1F45)
22:30:06.606: 0x00B4 0x1F45 0x0604 0x00000000 0x0FA3 0x0035 11111110
22:30:06.731: Incomming PackageSize [184]
22:30:06.778: Login attemp (1)
22:30:06.793: connecting to 192.168.20.30:15050/tcp (192.168.20.30)
22:30:08.028: Newcamd 0: CaID=0604 admin=1 srvUA=000000001D398969 provider 000004/0000000000000000 000003/0000000001005F00 000002/0000000001005F00 000001/0000000001005F00 000000/0000000000044DB0
22:30:08.028: 0: chid 000B   
22:30:08.434: Newcamd 0: ECM [0FA3][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.407)
22:30:08.434: Newcamd 0: ECM [0FA3][0604/00000000] not able to decode
22:30:08.434: Newcamd 0: ECM [0FA3][0604/00000000] Pro, CHID=000B (0.000)
22:30:08.434: Newcamd 0: ECM [0FA3][0604/00000000] not able to decode

Op dat moment ontstaat het volgende in Oscam.log:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
014/05/08 22:30:13   62E6D0 c client connected to 15050 port
2014/05/08 22:30:14   62E6D0 c encrypted newcamd:15050-client 192.168.20.142 granted (gebruiker1, au=on (1 reader))
2014/05/08 22:30:14   62E6D0 c user gebruiker1 authenticated successfully (ACamd)
2014/05/08 22:30:14   62E6D0 c AU enabled for user gebruiker1 on reader Ziggo
2014/05/08 22:30:15   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:64CC0191434E0FC5B8A9CDF3398157FC): not found (404 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:30:15   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:64CC0191434E0FC5B8A9CDF3398157FC): not found (0 ms) by Ziggo
2014/05/08 22:30:34   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:F482C80088C65ABE76CFC77BC2F95A04): not found (398 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:30:55   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:8E25A86CE54ACF0B238A9A0C28752A25): not found (399 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:31:16   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:836F219155D8E5A294A790F439E7DBFE): not found (399 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:31:37   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:946782DB5227484F631177A057C67CB8): not found (398 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:31:58   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:89330397243667F2443160ABCD169D76): not found (399 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:32:19   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:856F2AA106C872F5870184B6AE98626D): not found (399 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:32:40   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:4204340B3A4BF28FE079BEB23CA74AD5): not found (398 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:33:01   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:2A7144AA6578332FE791AAAC0ACB6EA4): not found (400 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0
2014/05/08 22:33:22   62E6D0 c gebruiker1 (0604&000000/000B/1F45/44:32BF50165F4479582A624FE0C8827A15): not found (398 ms) by Ziggo (Ziggo irdeto_do_cmd [8] 9d 0

Iemand een idee wat dat allemaal betekend?

Als ik overigens een mediaportal client verwijs naar de tvserver, dan wordt het beeld zwart en na enige tijd crasht de tvservice. Maar TV / Beeld komt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
@Sa1

Is je ident 0604:000000 in oscam.reader?
Werkt TVHeadend niet op je NAS als je toch over een USB DVB-C beschikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArChie
  • Niet online
kroegtijger schreef op donderdag 08 mei 2014 @ 14:45:
Ik zie inderdaad dat deze dat wil doen, maar dat is dus iets anders dan dat Telfort, XS4ALL etc DVB-C aanbieden. Ze bieden IPTV aan, en met dit modem is het mogelijk om dat zender-aanbod vervolgens te converteren naar (unencrypted) DVB-C. Dat verandert verder natuurlijk niets aan hetgeen dat ze aanbieden, alleen dat je via die weg eventueel IPTV ook via een DVB-C tuner zou moeten kunnen binnen halen op je pc. Gegeven dat je al aangeeft dat vrijwel alles SD-kwaliteit is dat er wordt geboden zou ik er niet om staan te springen eigenlijk.
Een aantal glasvezel bedrijven maken gebruik van de coax aansluiting op het glasvezel modem door ook een analoog TV signaal aan hun klanten aan te bieden. Dat analoge TV signaal wordt dan via een tweede glasvezel aangeleverd en in het glasvezel modem op die coax aansluiting gemoduleerd. Een aantal jaar geleden zijn een aantal glasvezel bedrijven begonnen om ook via die tweede glasvezel een DVB-C signaal aan te bieden dat ook op die coax aansluiting wordt gemoduleerd. Dit DVB-C signaal bevat meestal hetzelfde kanalen pakket als het analoge TV kanalen pakket aangevuld met Nederland 1, 2 en 3 HD en is voor zover mij bekend bij alle glasvezel bedrijven niet voorzien van encryptie. Verder heeft men ervoor gezorgd dat de DVB Service Information (DVB-SI) zodanig is ingericht dat de DVB-C ontvangers die bij Ziggo en consorten gebruikt worden ook bij hun gebruikt kunnen worden. Er is alleen geen smartcrd nodig. Het voordeel van deze constructie is dat het analoge en DVB-C signaal te gebruiken is op meerdere TV's en veel glasvezel klanten zullen meestal nog een coax infrastructuur in huis hebben liggen die dan ook te benutten is.

Het IPTV aanbod blijft echter het hoofd TV aanbod van deze glasvezel bedrijven waardoor dat kanalenpakket veel uitgebreider is om ervoor te zorgen dat hun klanten gebruik maken van IPTV. Via IPTV bieden ze namelijk veelal ook extra (betaalde) diensten en aanvullende kanalenpakketten. Het IPTV gebeuren verloopt via de hoofd glasvezel die ook benut wordt voor glasvezel internet.

Het glasvezel modem converteert dus geen IPTV in DVB-C. Het zijn allemaal aparte signalen die in de headend(s) van de glasvezel bedrijven worden gemaakt en via glasvezels naar de klanten worden gedistribueerd.

[ Voor 4% gewijzigd door ArChie op 09-05-2014 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
layzzzz schreef op vrijdag 09 mei 2014 @ 00:24:
@Sa1

Is je ident 0604:000000 in oscam.reader?
Werkt TVHeadend niet op je NAS als je toch over een USB DVB-C beschikt.
Ik heb geen oscam.reader, heb wel een oscam.server, hier staan de readers in gedefinieerd, mag ik er van uit gaan dat je deze bedoelt?

Daar stond bij ident niet 6 nullen, maar 4 nullen. deze heb ik nu aangepast naar zes nullen, maar dat maakt niet uit.

Heb inderdaad USB tuners, echter zijn dit Anysee's. Ik leefde tot voor kort in de veronderstelling dat deze het compleet niet doen op linux, maar zag gisteren toevallig een module voor linux voorbij komen. Wellicht een keer naar kijken om inderdaad TVHeadend te gaan gebruiken.

Eerst dit maar is aan de gang krijgen. Is het zinvol als ik de inhoud van mijn oscam.conf / oscam.server en oscam.user is post?
Pagina: 1 ... 32 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.