Hmm is dat de enige reden? Dan zou je theoretisch dus 1 op full kunnen zetten en eentje niet? Moet dan net passen toch? Ik had één tuner op full gezet pas, maar kon maar 1 zender bekijken, had het idee dat tvheadend dit niet ondersteund.YMGV4LIFE schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:03:
[...]
Je moet alleen full mux uitzetten als je de dual tuner functie wilt gebruiken. Voor 2 full muxen is de 100 mbit namelijk net te weinig.
Als je kaart eenmaal geactiveerd is heb je in principe daarna geen decoder meer nodig. Bij problemen is er ook nog een herstelknopje op je persoonlijke mijnziggo.nl pagina, dan wordt er een signaaltje naar je kaart gestuurd. Dat heb ik welgeteld 1x nodig gehad, terwijl deze setup hier toch al een paar jaar draait.mwoe schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 06:46:
Gisteren maar eens, na de zoveelste timeout, overgestapt op newcs 1.65.
Tot op heden nog geen problemen. Zie echter geen ms tijden bij de requests voor validatiesleutels. Dat is toch bij oscam mooier. Zie ook niet of de entitlements wel worden geupdate. Iemand die weet of deze automatisch elke maand worden geupdate of moet ik de kaart elke maand in een losse humax tuner stoppen om weer gevalideerd te worden?
Bedankt.grun93 schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:31:
[...]
Als je kaart eenmaal geactiveerd is heb je in principe daarna geen decoder meer nodig. Bij problemen is er ook nog een herstelknopje op je persoonlijke mijnziggo.nl pagina, dan wordt er een signaaltje naar je kaart gestuurd. Dat heb ik welgeteld 1x nodig gehad, terwijl deze setup hier toch al een paar jaar draait.
Heb jij in een newcs config ook phoenix staan?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
| <readers name="Card Readers"> <device> <name>reader1</name> <enabled>yes</enabled> <type>Phoenix</type> <node>COM3</node> <mhz>600</mhz> <parity>even</parity> <export>yes</export> <irdetomode>0</irdetomode> <irdeto-camkey>1122334455667788</irdeto-camkey> <irdeto-camkey-data>3C8633AAC0D367533DEC7BB2EEEDEB8CA3ADA52E58B99BB34672783277A1DAAC3B6106AD0909774E031B2A6E30195B437683AD0FC599B87D08CEA47BE1B6C76A</irdeto-camkey-data> <blocksa>no</blocksa> <blockua>no</blockua> <blockga>no</blockga> <blockc0>yes</blockc0> <Seca-PPV>no</Seca-PPV> <PTShandshake>no</PTShandshake> <crypto-special>no</crypto-special> <carddetect>no</carddetect> <priority>round</priority> <autosid>yes</autosid> <newcamd_port>15050</newcamd_port> </device> </readers> |
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Ik heb een probleem, ik gebruik thuis een Anysee E30C kabeltuner. Nou heb ik sinds kort FOX eredivisie aan mijn Ziggo abonnement toegevoegd, in Mediacenter kan ik FOX echter niet kijken.
Ik krijg te zien dat de zenders Scrambled zijn, net zoals zenders die niet in je pakket zitten echter kan ik via een decoder met dezelfde smartcard wel kijken naar FOX.
Ik gebruik de laatste Anysee drivers, en een schone installatie van Windows 7 x64.
Verder heb ik de transponderlist laten scannen via TP scan in de Anysee CNO, ook heb ik de transponderlist van www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator geprobeerd zonder resultaat.
Ook heb ik nog geprobeerd met een kabel rechtstreeks op de Ziggo aansluiting, helaas zonder resultaat.
Ik heb 2 smartcards in huis en heb ze allebei geprobeerd, beide laten FOX wel zien op de decoder maar niet op de Anysee.
Verder doen alle zenders het zonder problemen op de Anysee, waaronder ook Film1 en Sport1.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Ik krijg te zien dat de zenders Scrambled zijn, net zoals zenders die niet in je pakket zitten echter kan ik via een decoder met dezelfde smartcard wel kijken naar FOX.
Ik gebruik de laatste Anysee drivers, en een schone installatie van Windows 7 x64.
Verder heb ik de transponderlist laten scannen via TP scan in de Anysee CNO, ook heb ik de transponderlist van www.gratisprogrammas.nl/Extra/Tools/TransponderlistGenerator geprobeerd zonder resultaat.
Ook heb ik nog geprobeerd met een kabel rechtstreeks op de Ziggo aansluiting, helaas zonder resultaat.
Ik heb 2 smartcards in huis en heb ze allebei geprobeerd, beide laten FOX wel zien op de decoder maar niet op de Anysee.
Verder doen alle zenders het zonder problemen op de Anysee, waaronder ook Film1 en Sport1.
Iemand enig idee wat ik nog kan proberen?
Ik heb blindelings Zepman's guide gevolgd, dus ja.mwoe schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 14:20:
Heb jij in een newcs config ook phoenix staan?
Ik heb een win 7 64 mediacenter met 2x floppydtv's in UPC gebied (Apeldoorn)
Nu UPC het standaard pakket ongecodeerd aanbied heb ik mijn kans gegrepen. Ik had eerst dubbele analoge tuner.
Installatie ging prima, firmware update gedaan, laatste drivers, legacy fireware drivers geïnstalleerd.
Ik heb de laatste transponderlist in het register geladen. Mediacenter vindt ook wel iets van 427 zenders. Alleen krijg ik SBS6, Eurosport, BBC 1 en 2 niet te zien? Overige zenders uit het standaard digitale TV pakket draaien prima en bij gecodeerde zenders zegt hij netjes dat ze gecodeerd zijn.
Wat kan ik hier nog aan doen? Veel gegoogled maar ik ben er nog niet uit.
Nu UPC het standaard pakket ongecodeerd aanbied heb ik mijn kans gegrepen. Ik had eerst dubbele analoge tuner.
Installatie ging prima, firmware update gedaan, laatste drivers, legacy fireware drivers geïnstalleerd.
Ik heb de laatste transponderlist in het register geladen. Mediacenter vindt ook wel iets van 427 zenders. Alleen krijg ik SBS6, Eurosport, BBC 1 en 2 niet te zien? Overige zenders uit het standaard digitale TV pakket draaien prima en bij gecodeerde zenders zegt hij netjes dat ze gecodeerd zijn.
COTE!
Trail versie van DVBLink proberenBontje Blauw schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 17:13:
Ik heb een win 7 64 mediacenter met 2x floppydtv's in UPC gebied (Apeldoorn)
Ik heb ze beide niet op full staan en kijk op de htpc een andere zender als op de ipad.rtenklooster schreef op woensdag 28 augustus 2013 @ 13:07:
[...]
Hmm is dat de enige reden? Dan zou je theoretisch dus 1 op full kunnen zetten en eentje niet? Moet dan net passen toch? Ik had één tuner op full gezet pas, maar kon maar 1 zender bekijken, had het idee dat tvheadend dit niet ondersteund.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
Het lukt me niet om in de map mdplugins een map card1_1 en card1_2 aan te maken voor mijn hdhomerun onder Argus. Als ik de mdapiplus install draai, worden er deze mappen niet aangemaakt.
Als ik de mappen handmatig aanmaak en in beide acamd bestanden zetten met in beide een verschillende user, wordt er wel gecommuniceerd met map card1_1, maar niet met card1_2. In mdapiplus staan beide mappen (card1_1 en card1_2) aangevinkt.
Had eerst alle acamd bestanden in de hoofmap mdplugins staan en toen maakte beide tuners (ook tegelijkertijd) contact met de newcs (logde beide in onder dezelfde user) en zover ik kan zien, werkte het ook.
Iemand anders waarbij dit wel werkte?
Overal wordt aangegeven voor beide tuners 2 mappen aan te maken.
Als ik de mappen handmatig aanmaak en in beide acamd bestanden zetten met in beide een verschillende user, wordt er wel gecommuniceerd met map card1_1, maar niet met card1_2. In mdapiplus staan beide mappen (card1_1 en card1_2) aangevinkt.
Had eerst alle acamd bestanden in de hoofmap mdplugins staan en toen maakte beide tuners (ook tegelijkertijd) contact met de newcs (logde beide in onder dezelfde user) en zover ik kan zien, werkte het ook.
Iemand anders waarbij dit wel werkte?
Overal wordt aangegeven voor beide tuners 2 mappen aan te maken.
Ryzen 7 5800x || Gigabyte Aorus pro v2 || 2 x G.skill F4-3600C16-16GVKC || Scythe Mugen 5 || Coolermaster MWE Gold 750 v2 || Corsair Obsidian 750D
Heb je in Argus TV zelf ook de CAM Limit opgehoogd?

Heb cam limit bij beide op 2 staan en bij beide mdapi aangevinkt.
Lees net wel in mdapiplugin readme:
It is possible to configure plugins and TV tuners very flexibly.
All tuners can use one plugin together, every tuner can use its
dedicated plugin etc.
Dus zou het volgens mij ook gewoon moeten kunnen werken dat er maar 1 acamd installatie in de root folder mdplugins staat en beide tuners onder dezelfde user gewoon kunnen inloggen in newcs.
Lees net wel in mdapiplugin readme:
It is possible to configure plugins and TV tuners very flexibly.
All tuners can use one plugin together, every tuner can use its
dedicated plugin etc.
Dus zou het volgens mij ook gewoon moeten kunnen werken dat er maar 1 acamd installatie in de root folder mdplugins staat en beide tuners onder dezelfde user gewoon kunnen inloggen in newcs.
[ Voor 75% gewijzigd door mwoe op 30-08-2013 09:14 ]
Heb je in de MDPlugins directory nog een bestand MDAPICards.xml staan? Verwijder deze dan eens (verplaats 'm voor de zekerheid even ergens anders naartoe).
Bedankt Nielson, maar ben er al achter na wat spitten in de logfiles van mdapiplus.Nielson schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:29:
Heb je in de MDPlugins directory nog een bestand MDAPICards.xml staan? Verwijder deze dan eens (verplaats 'm voor de zekerheid even ergens anders naartoe).
Probleem was dat ik handmatig de mappen card1_1 en card 1_2 aangemaakt heb.
Dit moet echter zijn card1_1 en card 2_1.
Wel vreemd dat de mappen niet automatisch worden aangemaakt.
Ben allang blij dat ik eindelijk het probleem met Oscam en timeouts na verloop van tijd heb opgelost. Overstappen naar newcs. Werkt onder win 2008r2 tot op heden zonder problemen.
Heb wel regelmatig dat beide tuners in gebruik zijn, vermoedelijk voor EPG data waardoor er soms niet opgenomen kan worden. Eerst maar eens kijken me deze instellingen en een reboot of dat probleem nu weg is. Heb tevens de EPG instellingen in argus dusdanig gewijzigd dat deze (hoop ik) alleen tussen 3:00 en 6:00u. EPG data ophaald. Je zag in de logfiles dat argus door alle zenders gaat om EPG data op te halen.
Oke, maar dan kun je nog maar één opname per kaart doen. Als je er twee wil dan dien je card1_2 en card2_2 aan te maken, ook weer met unieke users in acamd/newcs. Mogelijk dat dat echter niet werkt als je 'full mux' uitschakeld, weet niet precies hoe dat werkt bij een HDhomerun.mwoe schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:40:
Bedankt Nielson, maar ben er al achter na wat spitten in de logfiles van mdapiplus.
Probleem was dat ik handmatig de mappen card1_1 en card 1_2 aangemaakt heb.
Dit moet echter zijn card1_1 en card 2_1.
Nee, opnames hebben vziw altijd voorrang op het ophalen EPG.Heb wel regelmatig dat beide tuners in gebruik zijn, vermoedelijk voor EPG data waardoor er soms niet opgenomen kan worden.
[ Voor 6% gewijzigd door Nielson op 30-08-2013 09:48 ]
Ik gebruik de hdhomerun alleen voor opnames. Vindt het al mooi dat ik 2 programma's tegelijkertijd op kan nemen. In principe is natuurlijk 4 mogelijks, mits ze in dezelfde stream zitten.Nielson schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 09:47:
[...]
Oke, maar dan kun je nog maar één opname per kaart doen. Als je er twee wil dan dien je card1_2 en card2_2 aan te maken, ook weer met unieke users in acamd/newcs. Mogelijk dat dat echter niet werkt als je 'full mux' uitschakeld, weet niet precies hoe dat werkt bij een HDhomerun.
[...]
Nee, opnames hebben vziw altijd voorrang op het ophalen EPG.
Proef versie geïnstalleerd. Snap het nog niet helemaal. In de transponderlist staat dan ook weer FireDTV(MCE).
Wat zou DVBlink wel kunnen wat MCE niet kan?
Krijg de indruk dat er een kleine wijziging is doorgevoerd bij UPC of dat de transponderlist niet helemaal klopt.
COTE!
Het is wat makkelijker te configureren en een stuk stabieler.Bontje Blauw schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 19:44:
[...]
Proef versie geïnstalleerd. Snap het nog niet helemaal. In de transponderlist staat dan ook weer FireDTV(MCE).
Wat zou DVBlink wel kunnen wat MCE niet kan?
Krijg de indruk dat er een kleine wijziging is doorgevoerd bij UPC of dat de transponderlist niet helemaal klopt.
Je moet je tv signaal opnieuw instellen in MCE en dan alleen de dvblink tuners kiezen.
Je tuners configureer je in dvblink, via de webinterface. (je moet ook de tvsource installeren)
tv source wiki
Hoi.. ik heb wat hulp nodig.
Ik draai Openelec op een Zbox A04 (fusion).
Daar heb ik een USB PCTV Quatrostick op aangesloten.
In openelec gebruik ik tvheadend als front en backend
Nu heb ik alleen nog problemen met het instellen van tvheadend.
Ik heb digitale tv van UPC (rotterdam) en probeer de onversleutelde kanalen te ontvangen up mn HTPC.
Bij TV adapters selecteer ik de kaart.
Dan add ik DVB Network by location en selecteer ik UPC.
Ik krijg dan 1 mux te zien.
en na een tijd krijg ik 14 services.
Maar die services krijg ik niet gemapped naar kanalen.
Wat doe ik fout?
Ik heb digitale tv van UPC (rotterdam) en probeer de onversleutelde kanalen te ontvangen up mn HTPC.
Wat doe ik fout?
Wat is precies het probleem? Je doet 'Map DVB services to channels...' en dan komen er geen kanalen?BEVEL schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:11:
Hoi.. ik heb wat hulp nodig.
Wat doe ik fout?
Je kunt het ook handmatig proberen via het 'Services' tabblad.
Voor meer info kun je misschien beter op het Tvheadend topic terecht
ja dat is excact het probleem. Ik krijg dus wel muxes en services.. maar krijg geen channels.
Ben ik iets vergeten?
Ben ik iets vergeten?
Ik ken het probleem niet, maar probeer het dan eens handmatig via het Services tabblad: eerst even alle services selecteren (kan snel met shift-klik) en dan 'Map selected'. Daarna 'Save changes'.
Edit: even Googlen kan ook helpen: bijvoorbeeld hit en hit..
Kijk ook eens wat er in de logs staat (op de balk onderaan klikken).
Edit: even Googlen kan ook helpen: bijvoorbeeld hit en hit..
Kijk ook eens wat er in de logs staat (op de balk onderaan klikken).
[ Voor 42% gewijzigd door mhvis op 01-09-2013 16:46 ]
Iemand in de omgeving Den Haag die mij (dan wel niet tegen betaling) wil helpen met het integreren van live tv in XBMC?
PB indien interested
PB indien interested
[ Voor 3% gewijzigd door [x] op 03-09-2013 09:35 ]
Nadat je al je muxes hebt gevonden moet je je services gaan mappen naar kanalen (selecteren en nummeren) in de channel/EPG tab. Daarna wachten tot de EPG gevuld is en dan ben je klaar.BEVEL schreef op zondag 01 september 2013 @ 16:27:
ja dat is excact het probleem. Ik krijg dus wel muxes en services.. maar krijg geen channels.
Ben ik iets vergeten?
Zie HowTo: HDHomerun + TVHeadend
Het is net andersom. De standaard configuratie is veel stabieler (lees- werkt altijd) dan de DVBlink configuratie.Caballeros schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:18:
[...]
Het is wat makkelijker te configureren en een stuk stabieler.
Je moet je tv signaal opnieuw instellen in MCE en dan alleen de dvblink tuners kiezen.
Je tuners configureer je in dvblink, via de webinterface. (je moet ook de tvsource installeren)
tv source wiki
Het is naief om te denken dat je met DVB link een vlekkeloze beleving gaat krijgen

Ik ben nu na 5 jaar vlekkeloos MCE gebruik over aan het stappen naar DVBlogik.
Ik heb het nu op 3 verschillende machines geprobeerd, en slechts op één ervan werkt het (bijna) helemaal goed. Nouja dan reken ik voor het gemak even niet mee dat hij de 2e tuner vaak niet vindt.
De huidige machine laat nu een kwartier beeld zien en dan kapt hij ermee en krijg ik de beruchte Playready error. Nou, ga maar eens zoeken.
Soortgelijke problemen heb ik nog nooit gehad met de MCE drivers.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Draai al een tijdje dvblink en er is wel eens een probleempje, was bij mij vooral met het decoderen.psy schreef op zondag 08 september 2013 @ 12:15:
[...]
Het is net andersom. De standaard configuratie is veel stabieler (lees- werkt altijd) dan de DVBlink configuratie.
Het is naief om te denken dat je met DVB link een vlekkeloze beleving gaat krijgen![]()
Ik ben nu na 5 jaar vlekkeloos MCE gebruik over aan het stappen naar DVBlogik.
Ik heb het nu op 3 verschillende machines geprobeerd, en slechts op één ervan werkt het (bijna) helemaal goed. Nouja dan reken ik voor het gemak even niet mee dat hij de 2e tuner vaak niet vindt.
De huidige machine laat nu een kwartier beeld zien en dan kapt hij ermee en krijg ik de beruchte Playready error. Nou, ga maar eens zoeken.
Soortgelijke problemen heb ik nog nooit gehad met de MCE drivers.
Mijn advies was dan ook aan iemand die alleen de UPC FTA kanalen wil kijken.
Sinds ik UPC heb en dus niet meer hoef te decoderen werkt het bijna vlekkeloos (het gaat soms nog wel eens mis).
Na alle software en hardware die ik uitgeprobeerd het is het volgens mij vooral naief om te denken dat tv kijken via een PC vlekkeloos gaat.
Mag ik vragen welke ontvangers je gebruikt ? (die van werkt altijd, is mij sinds de analoge kaarten namelijk niet meer overkomen)
ik gebruik sinds 2008 4 floppydtv's.
Tot voor kort gebruikte ik daarvoor de speciale MCE drivers, dit wertkte echt perfect. Nooit een probleem. Ik raadde iedereen FloppyDTV's aan. Dus voor mij gold dat tv kijken via de pc juist wel vlekkeloos functioneerde.
Echter ik wilde ook eens iets anders proberen en ben dus sinds een maand of 3 bezig met dvblink.
het is gewoon qua stabiliteit absoluut niet te vergelijken...ze hebben wel supermogelijkheden via het netwerk, maar de installatie is nogal omslachtig (sortering werkt wel veel beter) maar er verdwijnt regelmatig zomaar een tuner, of ik krijg opeens playready fouten terwijl mijn signaal echt perfect is....soms is het echt frustrerend. Ook de laatste update heeft het nogal verslechterd.
Tot voor kort gebruikte ik daarvoor de speciale MCE drivers, dit wertkte echt perfect. Nooit een probleem. Ik raadde iedereen FloppyDTV's aan. Dus voor mij gold dat tv kijken via de pc juist wel vlekkeloos functioneerde.
Echter ik wilde ook eens iets anders proberen en ben dus sinds een maand of 3 bezig met dvblink.
het is gewoon qua stabiliteit absoluut niet te vergelijken...ze hebben wel supermogelijkheden via het netwerk, maar de installatie is nogal omslachtig (sortering werkt wel veel beter) maar er verdwijnt regelmatig zomaar een tuner, of ik krijg opeens playready fouten terwijl mijn signaal echt perfect is....soms is het echt frustrerend. Ook de laatste update heeft het nogal verslechterd.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Met FireDTV heb ik ook de nodige problemen gehad.psy schreef op maandag 09 september 2013 @ 10:43:
ik gebruik sinds 2008 4 floppydtv's.
Ik gebruik 4 Anysee E30TC tuners en een PCTV sat tuner.
DVB link draait op 1 MCE machine en ik heb nog 3 MCE clients.
De anysee tuners zaten tot voor kort op digitenne, nu op UPC FTA .
De laatste tijd waren de problemen met digitenne al minimaal, maar nu het via de kabel komt en er geen smartcards meer bij komen kijken is het allemaal wel erg stabiel geworden.
Om dbvlink goed aan de praat te krijgen kan een hele klus zijn. (ik heb al vaak lopen schelden als ik weer iets te enthousiast een update had geinstaleerd)
De beruchte playready errors zijn lastig. Ik krijg het idee dat je gelijk een virtuele tuner kwijt bent als je die krijgt. Ik heb ze gelukkig niet meer gezien met alleen FTA kanalen.
Goedendag,
ik kan uit de VS een redelijke prijs betalen voor de hdhomerun,
zal deze werken in NL?
Of gaat dit niet werken?
ik kan uit de VS een redelijke prijs betalen voor de hdhomerun,
zal deze werken in NL?
Of gaat dit niet werken?
Zolang je maar de EU-versie met DVB tuners haalt en niet de US versie met ATSC tuners.
Ik heb er ook naar gezocht maar kon toen de EU versie niet vinden op de VS site; werdt geredirect naar de EU site.
Heb je een link naar de pagina o.i.d. Boomster?
[ Voor 18% gewijzigd door Durandal op 25-09-2013 02:50 ]
Hi Guys,
Momenteel heb ik een schotel op het balkon en 1 TV in de woonkamer, ik kijk dus vooral via DVB-S. Nu ga ik binnenkort verhuizen naar een nieuw appartement waar de schotel niet mogelijk is.
Ik wil overgaan op DVB-C en loop met het volgende idee rond, kan iemand aangeven of dit mogelijk is en of ik iets over het hoofd zie? Heb het topic al redelijk doorgespit maar zie nog niet echt een antwoord:
- in meterkast een linux server met twee losse DVB-C tuners (2 x KNC One DVB-C)
- TV Headend of MythTV
- 1 TV in woonkamer met Raspberry Pi (XBMC)
- 1 TV in slaapkamer met Rasberry Pi (XBMC)
- 1 x Phoenix USB cardreader
Het is de bedoeling dat er op de twee tv's los van elkaar gekeken kan worden. Ziet er iemand beren op de weg? Bij voorbaat dank voor advies!
Momenteel heb ik een schotel op het balkon en 1 TV in de woonkamer, ik kijk dus vooral via DVB-S. Nu ga ik binnenkort verhuizen naar een nieuw appartement waar de schotel niet mogelijk is.
Ik wil overgaan op DVB-C en loop met het volgende idee rond, kan iemand aangeven of dit mogelijk is en of ik iets over het hoofd zie? Heb het topic al redelijk doorgespit maar zie nog niet echt een antwoord:
- in meterkast een linux server met twee losse DVB-C tuners (2 x KNC One DVB-C)
- TV Headend of MythTV
- 1 TV in woonkamer met Raspberry Pi (XBMC)
- 1 TV in slaapkamer met Rasberry Pi (XBMC)
- 1 x Phoenix USB cardreader
Het is de bedoeling dat er op de twee tv's los van elkaar gekeken kan worden. Ziet er iemand beren op de weg? Bij voorbaat dank voor advies!
Ik weet niet of dat merk card reader goed is (moet je even verder spitten) maar zo op het oog moet dat kunnen. Openelec (XBMC distro) op de Pi zetten.
Heb je al nagedacht over een afstandsbediening voor de Pi?
Heb je nog geen DVB-C tuners dan kan je aan een HDHomerun denken; is wat flexibeler.
Ik was zelf een Myth gebruiker maar ben toch overgestapt op TVHeadend; minder ingewikkeld, beter ontwerp, minder onderhoud en de namen van mijn opnames gewoon in het filesysteem ipv van weggestopt in een database.
Heb je al nagedacht over een afstandsbediening voor de Pi?
Heb je nog geen DVB-C tuners dan kan je aan een HDHomerun denken; is wat flexibeler.
Ik was zelf een Myth gebruiker maar ben toch overgestapt op TVHeadend; minder ingewikkeld, beter ontwerp, minder onderhoud en de namen van mijn opnames gewoon in het filesysteem ipv van weggestopt in een database.
Dank je, Durandal. Ik ben er vandaag mee aan de slag geweest en de proof of concept is half gelukt. Ik heb alle kanalen gevonden, en de plugin in XBMC werkt. Probleem is dat ik op de SD zenders alleen geluid en geen beeld heb. De (meeste) HD zender geven wel beeld en geluid. Kan iemand aangeven of ik extra codecs moet installeren om op alle kanalen beeld te krijgen? Is het een bekend probleem?
De cardreader werkt, die heb ik al jaren en heeft voorheen altijd goed dienst gedaan met een CanalDigitaal kaartje.
Ik heb de vraag net ook gesteld in het TVheadend topic dus excuus voor de dubbeling.
Edit: Overigens heb ik inderdaad Openelec/XBMC variant op de Rasberry Pi
De cardreader werkt, die heb ik al jaren en heeft voorheen altijd goed dienst gedaan met een CanalDigitaal kaartje.
Ik heb de vraag net ook gesteld in het TVheadend topic dus excuus voor de dubbeling.
Edit: Overigens heb ik inderdaad Openelec/XBMC variant op de Rasberry Pi
[ Voor 5% gewijzigd door kaisersoze op 29-09-2013 00:14 . Reden: Toevoeging ]
--
ik zag dat het net in het TVHeadend topic beantwoord is
ik zag dat het net in het TVHeadend topic beantwoord is
[ Voor 85% gewijzigd door Durandal op 29-09-2013 03:56 ]
weet iemand of er wat aangepast is bij ziggo?
sinds 2/3 week willen mijn history / discovery kanalen opeens niet meer openen
heb de channel database verwijderd en ben met argustv nu net weer de kanalen aan het zoeken maar ze staan er niet tussen...
via zoeken op ziggo 9600 (mijn regio) krijg ik 43 kanalen
ga ik zoeken op ziggo 9700 krijg ik nog weer wat extra kanalen (dit zou toch gewoon onder je eigen regio moeten vallen?)
en om eerlijk te zijn discovery en history zijn het enige wat ik een beetje kijk op mijn htpc dus dit is wel een gemis
weet iemand hier wat meer van waarom deze kanalen opeens niet meer werken? *kan op de ziggo site zelf ook geen zender wijzigingen vinden*
sinds 2/3 week willen mijn history / discovery kanalen opeens niet meer openen
heb de channel database verwijderd en ben met argustv nu net weer de kanalen aan het zoeken maar ze staan er niet tussen...
via zoeken op ziggo 9600 (mijn regio) krijg ik 43 kanalen
ga ik zoeken op ziggo 9700 krijg ik nog weer wat extra kanalen (dit zou toch gewoon onder je eigen regio moeten vallen?)
en om eerlijk te zijn discovery en history zijn het enige wat ik een beetje kijk op mijn htpc dus dit is wel een gemis
weet iemand hier wat meer van waarom deze kanalen opeens niet meer werken? *kan op de ziggo site zelf ook geen zender wijzigingen vinden*
Voor aantal Transport Streams is de modulatie aangepast van 64-QAM naar 256-QAM. Zie hier:eehbiertje schreef op zondag 29 september 2013 @ 16:41:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
oke bedankt hier kan ik wat meer meeArChie schreef op zondag 29 september 2013 @ 17:04:
[...]
Voor aantal Transport Streams is de modulatie aangepast van 64-QAM naar 256-QAM. Zie hier:
http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/tvhome.shtml
nu is de vraag hoe vind ik deze kanalen?
in argus tv selecteer ik de 9600 en dan laat ik hem op alle mhz zoeken..
hierbij vind hij ze niet moet ik hiervoor nog wat aanpassen *aangezien het vorige x aardig plug and play was behalve de mdapi voor ziggo*
gescanned met NIT aan (heb nu 359 services gevonden) waaronder de kanalen die ik wou hebben
[ Voor 8% gewijzigd door eehbiertje op 29-09-2013 17:38 ]
Ik wil de TBS DVB-C usb stick kopen voor mijn ReadyNAS Ultra 2. DVBLogic geeft zelf aan dat deze gesupport is op de readynas, maar heeft iemand ervaring met de volgende DVB-C USB Stick?
Deze hebben dus allemaal de verkeerde decodering... JammerDurandal schreef op woensdag 25 september 2013 @ 02:49:
Ik heb er ook naar gezocht maar kon toen de EU versie niet vinden op de VS site; werdt geredirect naar de EU site.
Weet iemand of het uberhaubt mogelijk is interactieve TV op je PC te krijgen zonder tussen komst van een decocder van de provider?
Ja dat kan wel. Je hebt dan nog steeds een decoder nodig om de film / gemiste uitzending te bestellen, maar je hoeft hier niet mee te kijken, dat kan dan wel via de PC. Er is zelfs een topic over: \[DVB-C] Video On Demand van Ziggo op de PC
Er zijn een aantal frequenties waarop VOD materiaal wordt uitgezonden. Je kan dus ook het spul ontvangen wat je buurman heeft besteld.
Er zijn een aantal frequenties waarop VOD materiaal wordt uitgezonden. Je kan dus ook het spul ontvangen wat je buurman heeft besteld.
[ Voor 8% gewijzigd door HaTe op 15-10-2013 15:54 ]
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hallo,
Ik heb het volgende probleem:
ik beschik over een HDhomerun, ik kijk nu elke keer televisie door de .strm files te openen in XBMC.
toch miste ik bijvoorbeeld de opname funtionaliteit of een tv-gids, daarom ben ik bezig gegaan in NextPVR.
ik kan alleen via nextpvr geen zenders vinden ik heb zo'n beetje elke mogelijkheid geprobeerd in Nextpvr: All countries - All Frequencies.
in de HDhomeRun Setup tool vind ik wel alle zenders.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
mvg Justin van Emst
Ik heb het volgende probleem:
ik beschik over een HDhomerun, ik kijk nu elke keer televisie door de .strm files te openen in XBMC.
toch miste ik bijvoorbeeld de opname funtionaliteit of een tv-gids, daarom ben ik bezig gegaan in NextPVR.
ik kan alleen via nextpvr geen zenders vinden ik heb zo'n beetje elke mogelijkheid geprobeerd in Nextpvr: All countries - All Frequencies.
in de HDhomeRun Setup tool vind ik wel alle zenders.
Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?
mvg Justin van Emst
Ik weet niet of 'ie er bij staat, maar heb je de HDHomerun setup gedraaid voor nextpvr?
Is een linux backend een optie?
Is een linux backend een optie?
Sinds kort in het bezit van de Silicondust HDHomerun HDHR3-EU. Ik loop tegen het volgende aan. Middels HDHomerun setup geinstalleerd. Via HDHomeRun QuickTV en Windows Media Player kan ik TV kijken. Maar de reden van aanschaf was een HTPC te bouwen waarbij de HDHomerun voor de TV zorgt. Daarvoor XBMC geinstalleerd. Via System>Settings>Add-ons de NextPVR PVR client geinstalleerd. Bij NextPVR hostname het IP adres van m'n HDHomerun ingevuld, 192.168.1.104. Vantevoren in HDHomerun setup bij Application als main application XBMC opgegeven en als preview Windows Mediaplayer. Gelijk na het 'enabelen' van NextPVR krijg ik de melding 'NextPVR PVR client connection lost'. Vervolgens alle andere PVR clients in XBMC die door HDHomerun worden ondersteund geinstalleerd maar altijd 'PVR client connection lost'. XBMC maar even gelaten voor wat het is.
Het programma NextPRV zelf geinstalleerd. Bij Settings>Devices wordt keuring m'n HDHomerun herkent. Overigens niet alleen de twee DVB-C tuners maar ook nog de twee DVB-T tuners. Laat ik h'm vervolgens scannen naar de kanalen dan wordt er niets gevonden. Das dus ook weer einde oefening.
Op naar Windows Media Center 7. Onder Taken>Instellingen>TV>TV signaal>TV signaal instellen geef ik de regio, postcode en type = kabel op. Bij Tv-tunerselectie zie ik weer keurig de twee HDHomerun tuners staan. Als Tv-signaalaanbieder geef ik op UPC-digitaal. De programmagids wordt gedownload en er wordt gezocht naar de TV kanalen. En dan komt er de melding dat er geen kanalen zijn gevonden. Ik heb m'n firewall en virusscan uitgezet. OVerige gegevens:
- Windows 7 Professional NL SP1
- Intel i7 met 6GB
- Versie programma en firmware HDHomerun: 20130708beta1
- Router Linksys WRT610n v1
- Kabelprovider UPC
Kortweg: HDHomerun werkt met WMP en QuickTV. Ik krijg het niet werkend met XBMC of Windows Media Center. Moetik bijvoorbeeld bij XBMC meer opgeven dan enkel IP adres van m'n HDHomerun? Of ook tunernummer. En in welke format? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Het programma NextPRV zelf geinstalleerd. Bij Settings>Devices wordt keuring m'n HDHomerun herkent. Overigens niet alleen de twee DVB-C tuners maar ook nog de twee DVB-T tuners. Laat ik h'm vervolgens scannen naar de kanalen dan wordt er niets gevonden. Das dus ook weer einde oefening.
Op naar Windows Media Center 7. Onder Taken>Instellingen>TV>TV signaal>TV signaal instellen geef ik de regio, postcode en type = kabel op. Bij Tv-tunerselectie zie ik weer keurig de twee HDHomerun tuners staan. Als Tv-signaalaanbieder geef ik op UPC-digitaal. De programmagids wordt gedownload en er wordt gezocht naar de TV kanalen. En dan komt er de melding dat er geen kanalen zijn gevonden. Ik heb m'n firewall en virusscan uitgezet. OVerige gegevens:
- Windows 7 Professional NL SP1
- Intel i7 met 6GB
- Versie programma en firmware HDHomerun: 20130708beta1
- Router Linksys WRT610n v1
- Kabelprovider UPC
Kortweg: HDHomerun werkt met WMP en QuickTV. Ik krijg het niet werkend met XBMC of Windows Media Center. Moetik bijvoorbeeld bij XBMC meer opgeven dan enkel IP adres van m'n HDHomerun? Of ook tunernummer. En in welke format? Of zie ik iets anders over het hoofd?
Ik denk dat je de NextPVR client addon in XBMC niet het IP van je HDHomerun moet vertellen, maar het IP van de machine waar de NextPVR (server) applicatie draait. Maar uiteraard heb je dan wel een werkende NextPVR server nodig, waarom je kanalenscan mislukt met NextPVR, weet ik niet.
Ik neem aan dat je in NextPVR ook je provider kunt opgeven, zijn die gegevens wel actueel?
Ik neem aan dat je in NextPVR ook je provider kunt opgeven, zijn die gegevens wel actueel?
Ik gebruik samen met de HDHomerun tvheadend, maar die is er volgens mij niet voor Windows.
If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!
De oplossing om NextPRV werkend te krijgen bestond uit drie stappen.
- 'Start NVPR Service' moet draaien
- In XBMC moet de addon NextPRV PRV client verwijzen naar de machine waar bovenstaande service op draait. In mijn geval zichzelf dus IP adres 127.0.0.1
- In de map DVB-C van NetxPRV heb ik zelf een .ini bestand moeten aanmaken met de gegevens van m'n provider UPC-Barneveld. De gegevens hiervoor heb ik gehaald uit het bestand 'Digital Cable' wat door de setup van HDHomerun is aangemaakt.
Met dank aan RudolfR die mij op het juiste spoor zette.
- 'Start NVPR Service' moet draaien
- In XBMC moet de addon NextPRV PRV client verwijzen naar de machine waar bovenstaande service op draait. In mijn geval zichzelf dus IP adres 127.0.0.1
- In de map DVB-C van NetxPRV heb ik zelf een .ini bestand moeten aanmaken met de gegevens van m'n provider UPC-Barneveld. De gegevens hiervoor heb ik gehaald uit het bestand 'Digital Cable' wat door de setup van HDHomerun is aangemaakt.
Met dank aan RudolfR die mij op het juiste spoor zette.
Ik heb DVBlink op mijn homeserver2011 geïnstalleerd in combinatie met FloppyDTV en UPC 1536.Caballeros schreef op vrijdag 30 augustus 2013 @ 21:18:
[...]
Het is wat makkelijker te configureren en een stuk stabieler.
tv source wiki
Ditmaal op 2 meter van de CAI versterker in de meterkast. Signaal fluctueert tussen 24% , 49% en 100%
Ingesteld met de BDA drivers en hij pakt ca. 441 signalen op. Alleen weer geen SBS6 en nog een aantal zenders. Hij geeft ook bij een aantal frequenties aan, tuning failed. Waar kan dat aan liggen?
Hij pakt deze zender dus niet op mijn mediacenter en op mijn homeserver.
COTE!
Ik neem even aan dat je het over signaalsterkte hebt, hoe blijft je signaalkwaliteit hieronder?
Misschien even wat testjes doen:
- verschillende kabels
- zonder versterker
Gebruik je een transponder file met alle frequenties of alleen met de hoofdfrequentie erin?
Misschien even wat testjes doen:
- verschillende kabels
- zonder versterker
Gebruik je een transponder file met alle frequenties of alleen met de hoofdfrequentie erin?
Ik heb een Hirschman versterker en degelijk coax kabels. Maar ik ga hier nog wat mee uitsluiten.
Ik heb eerst een transponderfile van gratisprogrammas.nl in het register geladen. Maar is dat noodzakelijk als je DVB-C gebruikt? (onder MCE heb ik DVB-T gebruikt omdat MCE en DVB-C geen ondersteuning heeft)
Ik heb eerst een transponderfile van gratisprogrammas.nl in het register geladen. Maar is dat noodzakelijk als je DVB-C gebruikt? (onder MCE heb ik DVB-T gebruikt omdat MCE en DVB-C geen ondersteuning heeft)
COTE!
Voor de mensen die de gids grabben met WebGrab++ (XMLTV), ik heb een grabber gemaakt die de API van Veronica gebruikt. Is erg compleet!
http://webgrabplus.com/si.../veronicamagazine.nl_.zip
WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs
Hmmm... signal stenght en quality is altijd 100%. Bij de frequenties waar die op faalt komt er geen signaal informatie.
Bij deze blijft hij "tuning failed" aangeven.
554750,H,6900,,QAM256
626750,H,6900,,QAM256
738750,H,6900,,QAM256
818750,H,6900,,QAM256
instellingen zijn, DVB-C op network ID 1536 van UPC. freq 132000, symbol rate 6900, QAM256 of 164000 , 6900 , QAM64
In beide gevallen hetzelfde resultaat.
Ook getest met en zonder CAI versterkers en poespas ertussen.
De UPC decoder pakt ze overigens wel goed.
554750,H,6900,,QAM256
626750,H,6900,,QAM256
738750,H,6900,,QAM256
818750,H,6900,,QAM256
instellingen zijn, DVB-C op network ID 1536 van UPC. freq 132000, symbol rate 6900, QAM256 of 164000 , 6900 , QAM64
[ Voor 4% gewijzigd door Bontje Blauw op 25-10-2013 16:35 ]
COTE!
Heel interessant! Hier ga ik naar kijken.HaTe schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 15:26:
Voor de mensen die de gids grabben met WebGrab++ (XMLTV), ik heb een grabber gemaakt die de API van Veronica gebruikt. Is erg compleet!
Hoeveel dagen vooruit gaat de gids van veronica?
Nog special installatieinstructies?
Ik heb net weer een update gedaan, dus je zou het bestand weer moeten downloaden. Hij grabt 5 dagen in de toekomst.
Je moet gewoon WebGrab+Plus installeren, mijn ini bestand in de programdata/servercare/webgrab map zetten en dan de WebGrab++.config.xml aanpassen
Je moet gewoon WebGrab+Plus installeren, mijn ini bestand in de programdata/servercare/webgrab map zetten en dan de WebGrab++.config.xml aanpassen
Ah ik zie het al, is een windows tooltje. Jammer (heb een linux server).
Heeft die ook radio gidsen?HaTe schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:15:
Volgens mij is er ook een Linux versie hoor
Jup die is er gewoon
Das namelijk het enige waar ik het voor gebruik, de rest komt via dvb-c binnen.
Ja min of meer. Maar dan zit je wel aan Mono vast.HaTe schreef op vrijdag 25 oktober 2013 @ 19:15:
Volgens mij is er ook een Linux versie hoor
Jup die is er gewoon
Ah oke daar heb ik niet naar gekeken, ik keek alleen naar de download link opzich.
Vandaag heb ik m'n pc een grote schoonmaakbeurt gegeven maar nu werkt newcs niet meer. Vermoedelijk omdat ik de smargo per ongeluk in een andere usb poort stopte dan waar hij vroeger in zat. Windows 7 zei onmiddellijk New Device Detected en ging software installeren. In Device Manager haalde ik wel steeds compoorten weg (uninstall), maar desondanks werden er steeds nieuwe compoorten met een hoger nummer aangemaakt, ook nadat ik andere usb poorten ging proberen. Dat heb ik al gegoogled en de oplossing gevonden, dus ik heb alle compoorten gedelete en ben helemaal van scratch begonnen, met com3 in mijn geval.
Ik krijg nu dit:
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 15:41:02 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7601
[ 15:41:02 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 15:41:02 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 15:41:02 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 15:41:02 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 15:41:02 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 15:41:02 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 15:41:02 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 15:41:07 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 15:41:07 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 15:41:07 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 15:41:09 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 15:41:09 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 15:41:09 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
Voorheen deed hij het altijd perfect. Oscam heb ik ook geprobeerd maar op de een of andere manier heeft dat bij mij nog nooit gewerkt.
Ik krijg nu dit:
This is NewCS 1.65 - the New CardServer by the Butter-team..
Compiled on Jan 19 2009 at 17:54:08
Reading Config file from newcs.xml
NewCS is trying to bind to IP: 127.0.0.1
TCP-log password is enabled, set to: DebugPass
TCP-log set to simple mode
level: normal
type: init
output: console
logger config: level 1 type 3 output 1
Console log options: level 1 type 3
[ 15:41:02 ] [ Box detect ] Windows Vista Build 7601
[ 15:41:02 ] [ Config ] Irdeto EMM mode 0 SET on reader reader1
[ 15:41:02 ] [ Config ] COM3 ECM priority: round
[ 15:41:02 ] [ EMM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 15:41:02 ] [ ECM Cache ] Initialising dynamic Cache
[ 15:41:02 ] [ Loader ] Starting Telnet on port 0
[ 15:41:02 ] [ Loader ] Reader type 2 on node COM3
[ 15:41:02 ] [ Phoenix ] Opening device COM3
[ 15:41:07 ] [ Phoenix ] Setting parity to EVEN on node COM3
[ 15:41:07 ] [ Phoenix ] Setting 2 Stop bits on node COM3
[ 15:41:07 ] [ Phoenix ] Setting baud to 16457
[ 15:41:09 ] [ Loader ] Reset failed ...
[ 15:41:09 ] [ Loader ] Starting Newcamd Server on port 15050
[ 15:41:09 ] [ Newcamd ] Newcamd thread Server started on port 15050
newcamd: main loop
Voorheen deed hij het altijd perfect. Oscam heb ik ook geprobeerd maar op de een of andere manier heeft dat bij mij nog nooit gewerkt.
Verwijderd
Hallo, paar dagen geleden forum post gemaakt met de onderstaande tekst:
Sinds paar dagen een gloednieuwe computer. Uit mijn oude pc mijn tv-kaart gehaald en in mijn nieuwe pc gezet.
Nu is alleen het volgende het geval:
Op mijn pc draait windows 8. Dit is zonder de media center.
Van mijn tv kaart ben ik alle boekjes, cd's etc kwijt.
Daarom ben ik op google gaan zoeken naar een programma om tv te kijken.
Probleem is echter dat iedereen zegt: Windows media Center of bijgeleverde programma.
Bij Hauppagge is het zo dat je de originele cd in de cd-rom speler moet doen om het te kunnen installeren.
Mijn vraag:
Welk ander programma kan ik gebruiken voor het tv kijken?
heb hier op de begin pagina even zitten koekeloeren maar kan er nou niet echt achter komen welk programma live tv heeft en gratis is.
Sinds paar dagen een gloednieuwe computer. Uit mijn oude pc mijn tv-kaart gehaald en in mijn nieuwe pc gezet.
Nu is alleen het volgende het geval:
Op mijn pc draait windows 8. Dit is zonder de media center.
Van mijn tv kaart ben ik alle boekjes, cd's etc kwijt.
Daarom ben ik op google gaan zoeken naar een programma om tv te kijken.
Probleem is echter dat iedereen zegt: Windows media Center of bijgeleverde programma.
Bij Hauppagge is het zo dat je de originele cd in de cd-rom speler moet doen om het te kunnen installeren.
Mijn vraag:
Welk ander programma kan ik gebruiken voor het tv kijken?
heb hier op de begin pagina even zitten koekeloeren maar kan er nou niet echt achter komen welk programma live tv heeft en gratis is.
Welke type kaart is het? Als het een DVB kaart is kun je gewoon MP proberen, of één van de andere programma's die in de TS genoemd worden. Als het een analoge kaart met HW encoder is (PVR serie) kun je MCE of MP gebruiken. NextPVR kan ook met een aantal volledig analoge Hauppauge kaarten omgaan.
Verwijderd
Het is een analoge kaart. Dit weet ik omdat het stekkertje er in moet voor het werktNielson schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:14:
Welke type kaart is het? Als het een DVB kaart is kun je gewoon MP proberen, of één van de andere programma's die in de TS genoemd worden. Als het een analoge kaart met HW encoder is (PVR serie) kun je MCE of MP gebruiken. NextPVR kan ook met een aantal volledig analoge Hauppauge kaarten omgaan.
zal die programma's even bekijken
Verwijderd
inmiddels aan het stoeien met het instellen van het programma. Als ik namelijk op zenders wil scannen, krijg ik de volgende melding: Please install a supported audio/video encoder for your software analog cardVerwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 20:18:
[...]
Het is een analoge kaart. Dit weet ik omdat het stekkertje er in moet voor het werkt
zal die programma's even bekijkenBale van windows 8 is dat ze niet gewoon Media Center er in hebben gehouden
Hoe dit op te lossen? zal vast ergens een download zijn verwacht ik. maar ik weet even niet precies wat die melding inhoud. Heb namelijk de mijn audio geinstalleerd net als de software van mijn hauppage tv kaart.
Welk programma? In ieder geval werken de meeste programma's enkel met kaarten die een (digitale) MPEG stream aanbieden. Dit zijn dus de DVB kaarten en de analoge kaarten met een hardware encoder (bv Hauppauge PVR-150MCE). Heb je een analoge kaart zonder hw encoder dan moet je een sw encoder installeren. Deze zet het (vaak ongecomprimeerde) uitgangssignaal om naar bv MPEG2. Aangezien deze softwarematig werkt heb je wel een iets hogere cpu belasting, maar dat valt bij de huidige cpu's nauwelijks op. Deze encoder wordt vaak bij je kaart geleverd, maar aangezien je deze bij gebrek aan een cd niet direct kunt installeren zou je de tweede optie die hier genoemd wordt kunnen proberen: http://www.gbpvr.com/nwik...=Utility.HauppaugeSoftPVRVerwijderd schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 21:54:
[...]
inmiddels aan het stoeien met het instellen van het programma.
Kreeg zelf op win2008r2 oscam ook nooit lekker werkend. newcs geen problemen tot op heden.grun93 schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 15:55:
Probeer eens van usb poort te wisselen. Probleem kan hem ook zitten in de vcp drivers versie (com port en de USB serial converter in de device manager. Bij mij werkte alles goed on de 2.8.14.0 versie. Zijn naderhand al 3 of 4 nieuwere versies van uitgekomen, maar deze werkte als enige vlekkeloos.
Ik heb versie 2.8.14.0 gedownload, windows 7 ziet hem op zich ook wel, maar desondanks weigert ie hem te installeren. Dus eerst maar weer gegoogled wat dat nu weer is. Schijnt dat je eerst de (nieuwere) drivers uit de DriverStore moet verwijderen. Dat heb ik geprobeerd maar volgens mij ging dat niet helemaal goed vanwege een rechtenkwestie (hoewel ik de enige user en ook admin ben).mwoe schreef op maandag 28 oktober 2013 @ 09:50:
Kreeg zelf op win2008r2 oscam ook nooit lekker werkend. newcs geen problemen tot op heden.
Probeer eens van usb poort te wisselen. Probleem kan hem ook zitten in de vcp drivers versie (com port en de USB serial converter in de device manager. Bij mij werkte alles goed on de 2.8.14.0 versie. Zijn naderhand al 3 of 4 nieuwere versies van uitgekomen, maar deze werkte als enige vlekkeloos.
Het goede nieuws is dat hij het nu wel weer doet!
edit: we zijn nu 5 dagen verder en het valt op dat newcs nu altijd in een keer opstart, waar voorheen meestal drie keer de norm was. O ja, de virtuele compoort is nu 3 en voorheen 4, ik weet niet of dat invloed heeft.
[ Voor 7% gewijzigd door grun93 op 31-10-2013 20:04 ]
Heeft er iemand ervaring met een HDHomerun op WHS1 (gebaseerd op server 2003)?
Ik krijg de standaard software eenvoudig geïnstalleerd en met wat ffshow codecs werkt zelfs het Quicktv programma. Alle zenders geven beeld.
Maar wanneer ik DVB-link of Argustv server wil gaan gebruiken loopt het mis. DVB-link tv source ziet de tuners niet eens en Argus tv ziet de tuner wel maar kan vervolgens mij het scannen niets vinden. Dit terwijl op mijn HTPC wél alle kanalen worden herkend, ook in Argus tv.
Firewall is niet het probleem. Ik zou nu even niet weten wat dan wel.
Ik krijg de standaard software eenvoudig geïnstalleerd en met wat ffshow codecs werkt zelfs het Quicktv programma. Alle zenders geven beeld.
Maar wanneer ik DVB-link of Argustv server wil gaan gebruiken loopt het mis. DVB-link tv source ziet de tuners niet eens en Argus tv ziet de tuner wel maar kan vervolgens mij het scannen niets vinden. Dit terwijl op mijn HTPC wél alle kanalen worden herkend, ook in Argus tv.
Firewall is niet het probleem. Ik zou nu even niet weten wat dan wel.
Verwijderd
Het gaat om het programma: MediaPortal =lNielson schreef op zondag 27 oktober 2013 @ 23:15:
[...]
Welk programma? In ieder geval werken de meeste programma's enkel met kaarten die een (digitale) MPEG stream aanbieden. Dit zijn dus de DVB kaarten en de analoge kaarten met een hardware encoder (bv Hauppauge PVR-150MCE). Heb je een analoge kaart zonder hw encoder dan moet je een sw encoder installeren. Deze zet het (vaak ongecomprimeerde) uitgangssignaal om naar bv MPEG2. Aangezien deze softwarematig werkt heb je wel een iets hogere cpu belasting, maar dat valt bij de huidige cpu's nauwelijks op. Deze encoder wordt vaak bij je kaart geleverd, maar aangezien je deze bij gebrek aan een cd niet direct kunt installeren zou je de tweede optie die hier genoemd wordt kunnen proberen: http://www.gbpvr.com/nwik...=Utility.HauppaugeSoftPVR
Mijn kaart is analoog, dus heb die stappen gevolgd. echter snap ik niet welk bit bestand ik moet openen na het downloaden. heb namelijk 6 mappen en in elke map zit wel een toepassing
volgens internet kon ik cyberlink installeren en werkte het. geprobeerd maar zonder resultaat.
Ben momenteel dus nog geen stap verder

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2013 23:06 ]
Zit je niet het verkeerde netwerk te scannen.Bontje Blauw schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:30:
Hmmm... signal stenght en quality is altijd 100%. Bij de frequenties waar die op faalt komt er geen signaal informatie.
554750,H,6900,,QAM256
626750,H,6900,,QAM256
738750,H,6900,,QAM256
818750,H,6900,,QAM256
Hier staan alle gebieden http://www.digitalekabeltelevisie.nl/techniek/upc.shtml
Ik krijg maar geen tv signaal op mijn pc. Ik heb een schone installatie windows 7 erop staan. De tv-kaart is wat ouder, gaat om een floppydtv kaart. Nieuwste drivers geïnstalleerd, kaart wordt prima herkent door windows.
Zowel als bda geïnstalleerd en als mce. In beide gevallen krijg ik er maar geen signaal op. De kabel werkt wel, want als ik deze in de tv steek geeft ie wel het signaal door.
Ik woon in Harderwijk, krijg via solcon (cai) mijn tv door. Zou dus moeten gaan om de frequentie 456.00. Echter wordt er niets gevonden. Binnen MCE hoef ik ook niks in de vullen, alleen waar ik woon. Deze zoekt automatisch en vindt dus niks. Maar ook bij bda installatie, en dan gebruik van firedtv, lukt het me niet om zenders te vinden. In dit laatste geval kan ik ook miet eens kiezen voor de juiste frequentie. Hij lijkt niet lager dan 50500 te gaan. Klopt dat? Herkenbaar?
Wie kan mij verder helpen? Of zou de kaart dan misschien kapot zijn? Ik ga daar niet vanuit, aangezien hij prima herkent wordt in windows.. Of zoek ik verkeerd qua frequentie? En hoe moet ik het dan doen?
Zowel als bda geïnstalleerd en als mce. In beide gevallen krijg ik er maar geen signaal op. De kabel werkt wel, want als ik deze in de tv steek geeft ie wel het signaal door.
Ik woon in Harderwijk, krijg via solcon (cai) mijn tv door. Zou dus moeten gaan om de frequentie 456.00. Echter wordt er niets gevonden. Binnen MCE hoef ik ook niks in de vullen, alleen waar ik woon. Deze zoekt automatisch en vindt dus niks. Maar ook bij bda installatie, en dan gebruik van firedtv, lukt het me niet om zenders te vinden. In dit laatste geval kan ik ook miet eens kiezen voor de juiste frequentie. Hij lijkt niet lager dan 50500 te gaan. Klopt dat? Herkenbaar?
Wie kan mij verder helpen? Of zou de kaart dan misschien kapot zijn? Ik ga daar niet vanuit, aangezien hij prima herkent wordt in windows.. Of zoek ik verkeerd qua frequentie? En hoe moet ik het dan doen?
Niemand een idee? Hoe kom ik er nou achter of het aan de kaart ligt, of aan het verkeerd zoeken o.i.d.? Kan hem niet testen in een andere pc helaas..
Kan je originele software downloaden vor die floppytv? dan zou ik daar eens beginnen.
Goofyduck384
Heb je wel een correcte transponderlijst?
Trouwens als je de floppyDTV rechtstreeks in MCE wil gebruiken MOET je de speciale MCE drivers gebruiken.
Heb je wel een correcte transponderlijst?
Trouwens als je de floppyDTV rechtstreeks in MCE wil gebruiken MOET je de speciale MCE drivers gebruiken.
Ik heb geen idee of ik de juiste transponderlijst heb. Hoe kan ik dit controleren en wijzigen?
Ik weet dat je bij mce ook de mce drivers moet installeren (omdat hij anders het signaal miet herkent), dat had ik dus ook gedaan. Maar zowel bij een bda installatie (en gebruik van bijv firedtv) als bij mce installatie (en gebruik van mce), lukt het me niet om een signaal te krijgen. Dus zou best kunnen dat dit ligt aan de transponderlijst? Kortom, hoe controleer en verander ik dit? Welke moet ik waar vandaan halen?
Ik woon dus in Harderwijk, heb tv van cai (via solcon), netwerk id 2244 en frequentie is 456.00
Ik weet dat je bij mce ook de mce drivers moet installeren (omdat hij anders het signaal miet herkent), dat had ik dus ook gedaan. Maar zowel bij een bda installatie (en gebruik van bijv firedtv) als bij mce installatie (en gebruik van mce), lukt het me niet om een signaal te krijgen. Dus zou best kunnen dat dit ligt aan de transponderlijst? Kortom, hoe controleer en verander ik dit? Welke moet ik waar vandaan halen?
Ik woon dus in Harderwijk, heb tv van cai (via solcon), netwerk id 2244 en frequentie is 456.00
MediaPortal forum niet echt actief dus topic hier maar geplaatst:
Situatie: Windows 7 64 bit, MP 1.5, 2 X Anysee E30, Ziggo
Sinds een aantal dagen ben ik aan het expirimenteren met bovenstaande opstelling. Handleiding gevolgd voor het gebruik van de ACamd_0620 plugin om gecodeerde zenders te kunnen kijken. Mapje "anysee BDA Digital Capturer0" werd zonder problemen aangemaakt. Aangezien ik deze plugin ook gebruikte icm met DVBLogic kon ik die settings uit de plugin map gebruiken.
Op dat moment ook gelijk met de hand mapje anysee BDA Digital Capturer1 aangemaakt voor mijn 2e Anysee tuner en daar ook de alles ingezet van mijn DCBLogic installatie. Die dag had ik ook getest met een opname en daarnaast het kijken van gecodeerde zenders en dat zag er goed uit --> het werkte.
Gisteren mijn EPG gefixed en geëxpirimenteerd met het verhogen van de settting:
This Card can decode ... channels simultaneously
Om gebruik te maken van de mogelijkheid om meerdere kanalen uit dezelfde MUX (transponder) aan te kunnen spreken binnen 1 kaart. Dit leek niet te werken aangezien ik vrijwel meteen meldingen kreeg dat de zender gedecodeerd was. Alles weer op 1 gezet maar toen viel me op dat ik niet meer 2 gecodeerde zenders aan kon (1 kijken, 1 opnemen). Het opnemen gaat goed maar tv-zender die ik probeer te kijken geeft een zwart beeld. Toen de log-file bekeken van de 2e Anysee tuner in plugin mapje "anysee BDA Digital Capturer1". Daar zag ik dat de laatste update van die logfile een paar dagen oud was. Dus geen nieuwe entries van vandaag. Ik heb de map weggegooid (natuurlijk altijd hierna tv-server service stoppen/starten) en opnieuw dezelfde acties uitgevoerd om de map automatisch aan te laten maken. Dit gebeurt nu niet meer. Ik blijf alleen mapje "anysee BDA Digital Capturer0" houden.
Hierna alles gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg met geen mogelijkheid de 2e Anysee tuner aan de praat. De 2e map voor de 2e Anysee tuner wordt niet aangemaakt.
Ik heb 2 partities op mijn SSD dus kan ik gelukkig snel omschakelen naar mijn werkende opstelling met DVBLink maar ik vind het toch gek dat het niet werkt.
Iemand een idee om de 2e Anysee aan de praat te krijgen?
Situatie: Windows 7 64 bit, MP 1.5, 2 X Anysee E30, Ziggo
Sinds een aantal dagen ben ik aan het expirimenteren met bovenstaande opstelling. Handleiding gevolgd voor het gebruik van de ACamd_0620 plugin om gecodeerde zenders te kunnen kijken. Mapje "anysee BDA Digital Capturer0" werd zonder problemen aangemaakt. Aangezien ik deze plugin ook gebruikte icm met DVBLogic kon ik die settings uit de plugin map gebruiken.
Op dat moment ook gelijk met de hand mapje anysee BDA Digital Capturer1 aangemaakt voor mijn 2e Anysee tuner en daar ook de alles ingezet van mijn DCBLogic installatie. Die dag had ik ook getest met een opname en daarnaast het kijken van gecodeerde zenders en dat zag er goed uit --> het werkte.
Gisteren mijn EPG gefixed en geëxpirimenteerd met het verhogen van de settting:
This Card can decode ... channels simultaneously
Om gebruik te maken van de mogelijkheid om meerdere kanalen uit dezelfde MUX (transponder) aan te kunnen spreken binnen 1 kaart. Dit leek niet te werken aangezien ik vrijwel meteen meldingen kreeg dat de zender gedecodeerd was. Alles weer op 1 gezet maar toen viel me op dat ik niet meer 2 gecodeerde zenders aan kon (1 kijken, 1 opnemen). Het opnemen gaat goed maar tv-zender die ik probeer te kijken geeft een zwart beeld. Toen de log-file bekeken van de 2e Anysee tuner in plugin mapje "anysee BDA Digital Capturer1". Daar zag ik dat de laatste update van die logfile een paar dagen oud was. Dus geen nieuwe entries van vandaag. Ik heb de map weggegooid (natuurlijk altijd hierna tv-server service stoppen/starten) en opnieuw dezelfde acties uitgevoerd om de map automatisch aan te laten maken. Dit gebeurt nu niet meer. Ik blijf alleen mapje "anysee BDA Digital Capturer0" houden.
Hierna alles gedeïnstalleerd en opnieuw geïnstalleerd maar ik krijg met geen mogelijkheid de 2e Anysee tuner aan de praat. De 2e map voor de 2e Anysee tuner wordt niet aangemaakt.
Ik heb 2 partities op mijn SSD dus kan ik gelukkig snel omschakelen naar mijn werkende opstelling met DVBLink maar ik vind het toch gek dat het niet werkt.
Iemand een idee om de 2e Anysee aan de praat te krijgen?
Beetje exotisch, Solcon. Maar als dat netwerk-id klopt zou het toch moeten werken?Goofyduck384 schreef op maandag 11 november 2013 @ 16:04:
Ik heb geen idee of ik de juiste transponderlijst heb. Hoe kan ik dit controleren en wijzigen?
Je kan ook eens experimenteren met de software van DVBLogik, de eerste 30 dagen is dit gratis en je hebt meer mogelijkheden met instellen signaal.
Ik ontving vandaag mijn Smargo reader, dus wilde aan de hand van de Zep guide op mijn WHS 2011 server de cardserver newcs 1.65 installeren. Dat laatste gaat aan de hand van de guide prima, maar ik krijg hem niet werkend op Caiway. Zijn er andere instellingen nodig in de XML file van newcs voor Cawiay?
Ik heb nu:
<readers name="Card Readers">
<device>
<name>reader1</name>
<enabled>yes</enabled>
<type>Phoenix</type>
<node>COM3</node>
<mhz>600</mhz>
<parity>even</parity>
<export>yes</export>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122....788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C86....1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<blocksa>no</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>yes</blockc0>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>no</carddetect>
<priority>round</priority>
<autosid>yes</autosid>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
</device>
</readers>
edit: ik begin te vermoeden dat de smartreader die ik kocht kapot is. Updaten van de firmare, of het via een andere tool instellen van de settings, zorgt steevast voor het vastlopen van het programma. Vreemd, want hij wordt in Windows prima herkend en krijgt ook een com poort toegewezen.
Edit2: opgelost mbv een tweaker op het Anysee topic. Met een precieze versie van drivers kon ik de smartreader flashen en de settings aanpassen. Werkt nu. Als ik een keer tijd heb kan ik de rest gereedmaken.
Ik heb nu:
<readers name="Card Readers">
<device>
<name>reader1</name>
<enabled>yes</enabled>
<type>Phoenix</type>
<node>COM3</node>
<mhz>600</mhz>
<parity>even</parity>
<export>yes</export>
<irdetomode>0</irdetomode>
<irdeto-camkey>1122....788</irdeto-camkey>
<irdeto-camkey-data>3C86....1B6C76A</irdeto-camkey-data>
<blocksa>no</blocksa>
<blockua>no</blockua>
<blockga>no</blockga>
<blockc0>yes</blockc0>
<Seca-PPV>no</Seca-PPV>
<PTShandshake>no</PTShandshake>
<crypto-special>no</crypto-special>
<carddetect>no</carddetect>
<priority>round</priority>
<autosid>yes</autosid>
<newcamd_port>15050</newcamd_port>
</device>
</readers>
edit: ik begin te vermoeden dat de smartreader die ik kocht kapot is. Updaten van de firmare, of het via een andere tool instellen van de settings, zorgt steevast voor het vastlopen van het programma. Vreemd, want hij wordt in Windows prima herkend en krijgt ook een com poort toegewezen.
Edit2: opgelost mbv een tweaker op het Anysee topic. Met een precieze versie van drivers kon ik de smartreader flashen en de settings aanpassen. Werkt nu. Als ik een keer tijd heb kan ik de rest gereedmaken.
[ Voor 83% gewijzigd door Hans C op 18-11-2013 18:07 ]
Marstek Venus E V153 ; Marstek CT003 v117; Kaifa MA304-SMR5.5
Onderstaande link kwam ik tegen op een Duitse website
http://blog.radiofuzzie.c...auf-der-ifa-2013-746.html
Het komt er op neer dat HDHomeRun een quad-tuner oplossing aanbiedt/gaat aanbieden in een netwerk-tuner apparaat voor de Europese markt. Op de site http://www.hdhomerun.net/order.aspx is deze tuner al te bestellen maar ik weet nietof dit de US versie is met de DVB-tuner voor de US-markt. Maar als deze tuner hier te gebruiken is, is 175 Euro een mooie prijs voor een quad-tuner.
Ik begin toch steeds meer het gevoel te krijgen dat deze tuner gewoon hier in Nederland moet werken. Als je kijkt naar de contact-gegevens:
http://www.hdhomerun.net/contact.aspx
Telefoonnummer: +31 53 5733333
Dat ziet er toch Nederlands uit ?
Het komt er op neer dat HDHomeRun een quad-tuner oplossing aanbiedt/gaat aanbieden in een netwerk-tuner apparaat voor de Europese markt. Op de site http://www.hdhomerun.net/order.aspx is deze tuner al te bestellen maar ik weet nietof dit de US versie is met de DVB-tuner voor de US-markt. Maar als deze tuner hier te gebruiken is, is 175 Euro een mooie prijs voor een quad-tuner.
Ik begin toch steeds meer het gevoel te krijgen dat deze tuner gewoon hier in Nederland moet werken. Als je kijkt naar de contact-gegevens:
KIJK!, als die het doet in NL dan gaat die er komen! Zie ook dat hij een 1gbps NIC er in heeft, helemaal super.. dus alle volledige muxes kunnen gestuurd worden.. lijkt me inderdaad een geniaal verhaal.Perlian schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:08:
Onderstaande link kwam ik tegen op een Duitse website
Ja, maar zo kan je altijd blijven wachten. Wil al een poos zo'n ding, alleen ben nog een manier aan het bedenken hoe ik dat kan verkopen aan mijn vriendinD-e-n schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:34:
Ziet er goed uit. Jammer dat ik net die andere heb aangeschaft
Vanmorgen de volgende vraag gesteld:
Goede morgen, Is de HDHR3-4DC tuner te gebruiken op het Nederlandse kabelnetwerk (unencrypted) of zijn de tuners daar niet geschikt voor?
Antwoord van HDHomeRun:

Dat zijn de goede berichten !
p.s. die 175 Euro is exclusief BTW .... Maar dan nog --> goedkoper dan 2 X HDHR3-EU
Goede morgen, Is de HDHR3-4DC tuner te gebruiken op het Nederlandse kabelnetwerk (unencrypted) of zijn de tuners daar niet geschikt voor?
Antwoord van HDHomeRun:

p.s. die 175 Euro is exclusief BTW .... Maar dan nog --> goedkoper dan 2 X HDHR3-EU
[ Voor 45% gewijzigd door Perlian op 20-11-2013 08:59 ]
Inderdaad! Decrypten van ziggo doen we dan wel weer met een Smargo, cool!Perlian schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:49:
Antwoord van HDHomeRun:
[afbeelding]
Waar kun je zo'n smargo bestellen?, dan kan ik die nog mooi aan mr 5 dec vragen
Welke SmartCard reader is nu een beetje de gangbare? Dacht altijd dat de Smargo de juiste is, alleen her en der lees ik dat de V2 een is die je niet moet hebben, de Plus wel, maar die kan ik weer nergens vinden om te bestellen. Welke is is aan te raden om nu te bestellen?
http://www.satellietzaak.nl/smargo-cardreader-usb.html ook niet op voorraad, mar in ieder geval een NL site, is dit de juiste?
[ Voor 22% gewijzigd door Sa1 op 20-11-2013 21:48 ]
Als ik op internet kijk kom ik het volgende tegen:
1) Hoe kun je een imitatie smargo herkennen:
http://linuxsat-support.com/showthread.php?t=2794
In Nederland wordt het lastig een smargo kaartlezer te vinden maar ik denk dat op deze pagina de smargo plus te krijgen is in Duitsland:
http://www.tt-sat.de/navi...a1kt5uo3j7hiscanv9qeikna6
Details voor Argolis Smargo PLUS Smartreader USB
http://www.tt-sat.de/Argo...-fuer-zB-Dreambox-Octagon
Ziet er hoopvol uit. En je kan hem verzenden naar Nederland
Misschien dat iemand nog een goedkopere shop weet?
1) Hoe kun je een imitatie smargo herkennen:
http://linuxsat-support.com/showthread.php?t=2794
In Nederland wordt het lastig een smargo kaartlezer te vinden maar ik denk dat op deze pagina de smargo plus te krijgen is in Duitsland:
http://www.tt-sat.de/navi...a1kt5uo3j7hiscanv9qeikna6
Details voor Argolis Smargo PLUS Smartreader USB
http://www.tt-sat.de/Argo...-fuer-zB-Dreambox-Octagon
Ziet er hoopvol uit. En je kan hem verzenden naar Nederland
Ik blijf stiekem reclame maken voor de niet-smargo cardreaders. Ze zijn beter verkrijgbaar, goedkoper en simpeler. Ik heb deze Phoenix/Smartmouse reader van TBS ook al eens getest. Betrouwbare webshop, duurt wel even voordat je hem in huis hebt (ligt aan verzendmethode die je kiest).Perlian schreef op donderdag 21 november 2013 @ 09:01:
Kijk, het maakt mij niet zo zeer uit welke smartcard lezer ik koop, zolang hij maar werkt. Ik heb geen kaas gegeven van dit stukje techniek, maar zou het zonde vinden om dingen te kopen, veel tijd er in te investeren, en tot de conclusie moeten komen dat het niet gaat werken omdat ik een verkeerde versie heb.gibraltar schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:38:
[...]
Ik blijf stiekem reclame maken voor de niet-smargo cardreaders. Ze zijn beter verkrijgbaar, goedkoper en simpeler. Ik heb deze Phoenix/Smartmouse reader van TBS ook al eens getest. Betrouwbare webshop, duurt wel even voordat je hem in huis hebt (ligt aan verzendmethode die je kiest).
Dat is me wel een erg vet ding zeg. Het zou nog vetter zijn als je daar nu een CI kaart in kon proppenPerlian schreef op woensdag 20 november 2013 @ 08:49:
Antwoord van HDHomeRun:
[afbeelding]
Gaan we toch maar es meteen bestellen dan
[ Voor 4% gewijzigd door tcviper op 21-11-2013 13:25 ]
PSN: tcviper | Steam: Viper | TechConnect - MikeRedfields
Begrijp ik goed dat het niet uitmaakt welk model je kiest ?gibraltar schreef op donderdag 21 november 2013 @ 12:38:
[...]
Ik blijf stiekem reclame maken voor de niet-smargo cardreaders. Ze zijn beter verkrijgbaar, goedkoper en simpeler. Ik heb deze Phoenix/Smartmouse reader van TBS ook al eens getest. Betrouwbare webshop, duurt wel even voordat je hem in huis hebt (ligt aan verzendmethode die je kiest).
Model A: 3.579MHz / 6MHz / 8MHz / 10MHz /12MHz shiftable
Model B: 3.579MHz / 3.686MHz / 6MHz / 8MHz / 10MHz shiftable
Model C: 3.579MHz / 3.686MHz / 4.8MHz / 6MHz / 8MHz shiftable
Ze hebben namelijk allemaal die 6MHz die nodig is voor hier in Nederland
[ Voor 82% gewijzigd door Perlian op 21-11-2013 13:26 ]
Hoe wil je dat dan gebruiken icm die hdhomerun?Sa1 schreef op woensdag 20 november 2013 @ 09:19:
[...]
Inderdaad! Decrypten van ziggo doen we dan wel weer met een Smargo, cool!
Waar kun je zo'n smargo bestellen?, dan kan ik die nog mooi aan mr 5 dec vragen
Welke SmartCard reader is nu een beetje de gangbare? Dacht altijd dat de Smargo de juiste is, alleen her en der lees ik dat de V2 een is die je niet moet hebben, de Plus wel, maar die kan ik weer nergens vinden om te bestellen. Welke is is aan te raden om nu te bestellen?
http://www.satellietzaak.nl/smargo-cardreader-usb.html ook niet op voorraad, mar in ieder geval een NL site, is dit de juiste?
productreview: Silicondust HDHomeRun (EU/AU/NZ) review door bladebla :tcviper schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:36:
[...]
Hoe wil je dat dan gebruiken icm die hdhomerun?
<snip>...Maar naar het doorlopen van de 'ZepMan-procedure' voor de HDHomeRun blijkt dat deze opzet ook prima werkt met de HDHomeRun! De beeldkwaliteit is prima en niet anders dan de weergave van de Mystique....</snip>
Ah ja via windows
Was pas interesting geweest als dat kon via een synology intel nas
Dat kan toch als ik me niet vergis met DVBLink?tcviper schreef op donderdag 21 november 2013 @ 14:46:
Ah ja via windowsWas pas interesting geweest als dat kon via een synology intel nas
Alleen ondersteunt DVBLink op synology geen Smartreader cards
En daar gaat het nu net om
@tcviper:
Je kunt toch oscam installeren en dat gebruiken icm dvblink/tvsource?
Je kunt toch oscam installeren en dat gebruiken icm dvblink/tvsource?
Ja, ik kan wel oscam installen op dat ding maar wat dan? Nergens word uitgelegd hoe je em dan aanspreekt op de synology en hoe het dan moet werken.
Klopt, en dus maakt het ook niet uit welke je krijgt.Perlian schreef op donderdag 21 november 2013 @ 13:25:
[...]
Ze hebben namelijk allemaal die 6MHz die nodig is voor hier in Nederland
Dat hele OSCAM snap ik niks van, mooi dat het installeert maar die hele config om met ziggo te laten werken via web gui is $?#@?!? daarnaast ondersteunt dvblink voor synology die oscam helemaal niet, maw useless
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.