• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:24
Was die Cablestar in PCI uitvoering niet moeilijk leverbaar?

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Mijn HDHomerun draait prima met 256QAM transport streams. In combinatie met Tvheadend.

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-11 11:51
D-e-n schreef op maandag 13 mei 2013 @ 15:20:
Was die Cablestar in PCI uitvoering niet moeilijk leverbaar?
De CableStar HD2 PCI is afaik niet meer in productie, en dus zit je aan de USB-versie dan vast -O-

iRacing Profiel

• D-e-n
@Frank-NL
Toch houdt de discussie over die streams me een beetje tegen bij het kopen van zo'n HDHomerun. Die 256QAM stream was kennelijk geen probleem maar in datzelfde artikel waar dat probleem besproken werd ging het volgens mij ook over de grote netwerkbelasting die je dan wel had omdat één en ander in zijn geheel over het netwerk gegooid werd.

Ik zoek overigens een kaart voor Mediaportal en/of ArgusTV en/of XBMC in combi met UPC.

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:24:
@Frank-NL
Toch houdt de discussie over die streams me een beetje tegen bij het kopen van zo'n HDHomerun. Die 256QAM stream was kennelijk geen probleem maar in datzelfde artikel waar dat probleem besproken werd ging het volgens mij ook over de grote netwerkbelasting die je dan wel had omdat één en ander in zijn geheel over het netwerk gegooid werd.

Ik zoek overigens een kaart voor Mediaportal en/of ArgusTV en/of XBMC in combi met UPC.
256QAM is inderdaad geen probleem voor de HDHomeRun. Het probleem zit hem in de netwerk interface van 100Mbit.
Een HD kanaal kan namelijk al met gemak 60Mbit(?) zijn. Met 2 HD streams is die 100Mb niet optimaal.

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-11 00:08
Frank-NL school hool reef op maandag 13 mei 2013 @ 16:10:
Mijn HDHomerun draait prima met 256QAM transport streams. In combinatie met Tvheadend.
Met welke provider kijk je tv? Ik moet het doen met de ongecodeerde zenders van upc.
Maar als ie het niet gaat doen, is het niet zo handig.
Dan zou ik met 2 CableStar 's ook nog goedkoper zijn.

Ik neig toch naaar zo'n hdhomerun als ik zeker weet dat ie het met upc doet. Vandaag even contact gehad met de leverancier. Hij verwacht volgende week een nieuwe levering.

De CableStar is nog voldoende op voorraad bij freezing hardware vertelde een medewerker vandaag aan mij.

• Kitser
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:35:
[...]

256QAM is inderdaad geen probleem voor de HDHomeRun. Het probleem zit hem in de netwerk interface van 100Mbit.
Een HD kanaal kan namelijk al met gemak 60Mbit(?) zijn. Met 2 HD streams is die 100Mb niet optimaal.
Volgens mij ben jij de leverancier? En heb ik vanochtend met je gemaild?
Dus met een 1gb netwerk moet het geen probleem zijn? Of is de interface van de HDHomeRun maar 100Mbit?

Is 60Mbit trouwens niet veel te veel voor een HD stream?
Ik dacht dat een HD stream tussen d 12 en 15 mbit was.

[ Voor 15% gewijzigd door Kitser op 13-05-2013 16:53 ]

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:35:
[...]

Ik heb in het forum van DVBLogic wel een discussie gezien hieromtrent.

256QAM is inderdaad een probleem als de HDHomeRun de hele mux over het netwerk moet duwen om er slechts 1 of 2 PID's uit te pikken.

Bij DVBLogic hebben ze, kon ik me herinneren, de software vervolgens aangepast zodat alleen de PID's waar het om gaat worden aangevraagd. Blijkbaar kan dat dus in het geval van de HDHomeRun. Ik heb dat zelfs overigens nog niet na getest of inderdaad ook alleen maar 1 bepaald PID over m'n netwerk komt.

In ieder geval hangt het dus van de client software af, hoe die de streams aanvraagt. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of de "dvbhdhomerun" implementatie, die je o.a. voor TVHeadend nodig hebt, dit ook op de 'zuinige' manier doet.

De HDHomerun is maar 100 mbit overigens.....

[ Voor 10% gewijzigd door eymey op 13-05-2013 16:47 ]

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• Kitser
eymey schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:44:
[...]

Ik heb in het forum van DVBLogic wel een discussie gezien hieromtrent.

256QAM is inderdaad een probleem als de HDHomeRun de hele mux over het netwerk moet duwen om er slechts 1 of 2 PID's uit te pikken.

Bij DVBLogic hebben ze, kon ik me herinneren, de software vervolgens aangepast zodat alleen de PID's waar het om gaat worden aangevraagd. Blijkbaar kan dat dus in het geval van de HDHomeRun. Ik heb dat zelfs overigens nog niet na getest of inderdaad ook alleen maar 1 bepaald PID over m'n netwerk komt.

In ieder geval hangt het dus van de client software af, hoe die de streams aanvraagt. Ik weet bijvoorbeeld ook niet of de "dvbhdhomerun" implementatie, die je o.a. voor TVHeadend nodig hebt, dit ook op de 'zuinige' manier doet.

De HDHomerun is maar 100 mbit overigens.....
Als die interface 100Mbit is en een HD kanaal inderdaad 60Mbit is. Dan is er niet echt over nagedacht door er een dual tuner in te doen. Of zie ik dat verkeerd?

• eymey
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:58
KiTsEr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:07:
[...]

Als die interface 100Mbit is en een HD kanaal inderdaad 60Mbit is. Dan is er niet echt over nagedacht door er een dual tuner in te doen. Of zie ik dat verkeerd?
Dat zie je deels verkeerd :+

Ik ken geen "HD kanalen" van 60 mbit. Zelfs een gemiddelde titel op BluRay haalt dat nooit.

Een MUX (een pakket aan zenders, al dan niet HD, met QAM256 gemoduleerd op een 8 mhz. brede PAL frequentie) kan in totaal wel 60 mbit zijn.

Maar zoals ik al eerder probeerde uit te leggen HOEFT de HDHomeRun niet per se die hele mux over het netwerk te sturen. Je kan hem ook prima vragen om alleen 1 specifiek PID ('kanaal').

Bovendien heeft ook alleen QAM256 dat 'probleem'

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

• D-e-n
Maar dat is dus afhankelijk van software en/of provider?

(in mijn geval Mediaportal/Argustv/XBMC en UPC)

• Kitser
D-e-n schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:22:
Maar dat is dus afhankelijk van software en/of provider?

(in mijn geval Mediaportal/Argustv/XBMC en UPC)
Ik wil precies hetzelfde als jij.
Als ik het goed begrijp, kan err ook maar 1 PID (=zender?) over het netwerk gegooit worden. Dan is het maximaal 2x 15 mbit.

Maar waar stel je in dat er maar 1 PID en niet de hele transponder over het netwerk gooit?

• ArChie
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
eymey schreef op maandag 13 mei 2013 @ 17:15:
[...]
Een MUX (een pakket aan zenders, al dan niet HD, met QAM256 gemoduleerd op een 8 mhz. brede PAL frequentie) kan in totaal wel 60 mbit zijn.
Een kanaal met een bandbreedte van 8 MHz met 256-QAM modulatie heeft een capaciteit van ongeveer 51 à 52 Mbps. De uiteindelijke capaciteit hangt af van de symboolsnelheid die door de provider wordt gekozen. Een lagere symboolsnelheid zal leiden tot een lagere bitrate.
Maar zoals ik al eerder probeerde uit te leggen HOEFT de HDHomeRun niet per se die hele mux over het netwerk te sturen. Je kan hem ook prima vragen om alleen 1 specifiek PID ('kanaal').
Ik neem aan dat je bedoelt een specifieke service ID, want een TV service bestaat uit weer uit meerdere componenten die Elementary Streams (ES) worden genoemd. Een TV service heeft in ieder geval een video ES en één of meerdere audio ES'en, maar kan uit meer componenten bestaan zoals één of meerdere teletext ES'en, één of meerdere DVB ondertiteling ES'en, etc. De packets van iedere ES worden geïdentificeerd door een PID (= Packet ID), dus bestaat TV service uit een set van PID's.
Bovendien heeft ook alleen QAM256 dat 'probleem'
Eigenlijk geen goed ontwerp als een dual DVB-C tuner apparaat met twee 256-QAM Transport Streams overweg moet kunnen en er zit vervolgens maar een 100 Mbps netwerk poort op.

• Kitser
Nog even een vraagje. Moet blijkbaar nog veel leren. :?

Ik heb 2 client pc's (1 in de huiskamer en 1 in de slaapkamer) Allebei hebben ze geen geweldige processor (1 intel ion en een AMD Athlon X2 245e)
Hierop wil straks tv gaan kijken. Zouden die het trekken met een hdhomerun?

Of kan ik beter een derde pc inzetten (heb nog een quad core q6600 met 8 GB staan) en daar 2x een TechniSat CableStar in doen. Zodat de 2 clients het niet te zwaar krijgen?

Of doet een hdhomerun hetzelfde als een pc / server met 2 tv tuners er in.
KiTsEr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 19:19:
Nog even een vraagje. Moet blijkbaar nog veel leren. :?

Ik heb 2 client pc's (1 in de huiskamer en 1 in de slaapkamer) Allebei hebben ze geen geweldige processor (1 intel ion en een AMD Athlon X2 245e)
Hierop wil straks tv gaan kijken. Zouden die het trekken met een hdhomerun?

Of kan ik beter een derde pc inzetten (heb nog een quad core q6600 met 8 GB staan) en daar 2x een TechniSat CableStar in doen. Zodat de 2 clients het niet te zwaar krijgen?

Of doet een hdhomerun hetzelfde als een pc / server met 2 tv tuners er in.
tis ook een beetje afhankelijk of je SD of HD gaat kijken, SD verwacht ik geen probleem. HD is een ander verhaal. HD kan via GPU en CPU, via CPU gaan beide niet redden verwacht ik. Via GPU is afhankelijk wat voor een GPU er in zit.

Ter vergelijk, ik heb een i3 370 icm een geforce 425m GT, daar draait HDTV 'net' op, als er een beetje stof op de fan's zitten dan wordt ie te warm en begint alles te haperen. HD TV is zwaarder dan regulier HD 1080p ivm deinterlancing. Een bluray heeft m'n pc dus ook echt compleet geen problemen mee.

De HDHomerun en een reguliere PC, volgens mij maakt dat geen verschil. HDHomerun kan ik me voorstellen dat het signaal op de endpoint nog gedecodeerd moet worden, maar das niet zo zwaar werk.

• Kitser
Sa1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:35:
[...]

De HDHomerun en een reguliere PC, volgens mij maakt dat geen verschil. HDHomerun kan ik me voorstellen dat het signaal op de endpoint nog gedecodeerd moet worden, maar das niet zo zwaar werk.
Beide pc's kunnen hd afspelen in xbmc. Dus dat zou wel moeten lukken. En het gaat om het sd signaal van upc (ongecodeerd)
Het gaat mij inderdaad om dat laatse stukje. Dat het signaal nog gedecodeerd moet worden. En of daar een verschil zit tussen een hdhomerun en een pc/server met 2 tv tuners er in.
Ik kan me voorstellen dat de pc / server een groot gedeelte van het rekenwerk voor zn rekening neemt, terwijl bij een hdhomerun de clients dit rekenwerk moeten doen?
KiTsEr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:43:
Ik kan me voorstellen dat de pc / server een groot gedeelte van het rekenwerk voor zn rekening neemt, terwijl bij een hdhomerun de clients dit rekenwerk moeten doen?
In principe doen beide niet meer dan de juiste MPEG2/MPEG4 stream uit de DVB-C transportstream halen. De client doet het meeste werk bij het afspelen.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 09-11 12:01
Sa1 schreef op maandag 13 mei 2013 @ 20:35:
[...]
tis ook een beetje afhankelijk of je SD of HD gaat kijken, SD verwacht ik geen probleem. HD is een ander verhaal. HD kan via GPU en CPU, via CPU gaan beide niet redden verwacht ik. Via GPU is afhankelijk wat voor een GPU er in zit.

Ter vergelijk, ik heb een i3 370 icm een geforce 425m GT, daar draait HDTV 'net' op, als er een beetje stof op de fan's zitten dan wordt ie te warm en begint alles te haperen. HD TV is zwaarder dan regulier HD 1080p ivm deinterlancing. Een bluray heeft m'n pc dus ook echt compleet geen problemen mee.

Ik heb een Athlon 64 3200+ met een Geforce G210 (goedkoopste PCI-E kaart die vloeiend HD afspeelt) en ik kan HDTV met "gemak" kijken, zaptijd onder de 3sec, waarbij deze HTPC ook nog als verschillende services draait. De-interlacing neemt je GPU over.

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:24:
@Frank-NL

TVHeadend rapporteert 10-15mbit voor het kijken van een HD kanaal. Er wordt dus niet een hele TS over het netwerk gestuurd. Met 2 HD kanalen tegelijk kom je echt nooit over 30mbit heen,
KiTsEr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 16:39:
[...]

Met welke provider kijk je tv? Ik moet het doen met de ongecodeerde zenders van upc.
Maar als ie het niet gaat doen, is het niet zo handig.
Dan zou ik met 2 CableStar 's ook nog goedkoper zijn.

Ik neig toch naaar zo'n hdhomerun als ik zeker weet dat ie het met upc doet. Vandaag even contact gehad met de leverancier. Hij verwacht volgende week een nieuwe levering.

De CableStar is nog voldoende op voorraad bij freezing hardware vertelde een medewerker vandaag aan mij.
Ik kijk met Ziggo. Volgens mij is de infra tussen UPC en Ziggo redelijk vergelijkbaar dus ik voorzie geen problemen met een HDHomerun.

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
Is het voordelig om met meerdere mensen tegelijk een HDHomeRun te kopen, om de verzendkosten te delen? Iemand interesse?

• Kitser
rb338 schreef op dinsdag 14 mei 2013 @ 09:12:
Is het voordelig om met meerdere mensen tegelijk een HDHomeRun te kopen, om de verzendkosten te delen? Iemand interesse?
Ze worden gewoon vanuit Nederland verzonden. 105,00 is ex 21% BTW.
Ze worden de 20e vanuit Amerika naar de Nederlandse leverancier verstuurd.

• leegethas
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 06-08-2024
Ik heb hetzelfde probleem als _Thanatos_. er word echter geen werkende oplossing genoemd. En wat ik ook probeer, ik krijg het zelf ook niet goed. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit is op te lossen?

• Sjakko
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-11 21:24
leegethas schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:55:
Ik heb hetzelfde probleem als _Thanatos_. er word echter geen werkende oplossing genoemd. En wat ik ook probeer, ik krijg het zelf ook niet goed. Weet iemand wat hier de oorzaak van kan zijn en hoe dit is op te lossen?
Gokje: gebruik je VCP driver versie 2.08.28? Zo ja, zie deze post.

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04:13
leegethas schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 14:55:
Vertel eens wat uitgebreider. Ook al lijkt de fout hetzelfde, jij hebt vast niet exact dezelfde hardware, drivers, OS etc.

Je hebt de smargo cardreader en gebruikt newcs, wat niet werkt kennelijk. Hier wel, dus dat moet op te lossen zijn. Ik heb m'n smargo nog nooit ge-update met andere firmware. Op het ogenblik draai ik Win7 64, maar ook met xp zou het moeten werken. Daarentegen heb ik wel eens eindeloos getobt met uiteindelijk hele simpele dingen: de smartcard zat er ondersteboven in (de chipkant moet aan de kant van de twee ledjes) en de smartcard moest eerst geactiveerd worden in een normale decoder.

• leegethas
Op het moment gebruik ik de 2.08.24 driver. De 2.08.28 heb ik ook geprobeerd, maar die geeft dezelfde problemen.

De gebruikte smartcard reader is een smargo, van het nieuwere type (met de arrow) De firmware die er op staat weet ik niet, want ik heb geen idee hoe ik dat kan bekijken. Het gebruikte OS in windows7 64-bits. En ik gebruik newcs-1.65, gedownload van Zep.

Ik heb de reader van m'n broertje gekregen, omdat die hem niet meer nodig had. Bij hem werkte het perfect, bij mij dus niet. Beiden hebben we hetzelfde type smartcard van Ziggo. Ook als ik zijn newcs.xml gebruik werkt het niet. Verschillende usb-poorten geprobeerd. Zeker weten dat ik de goede com-poort heb.

Tijdens het klooien heb ik een paar keer ook deze output gekregen, toen ik een andere usb-poort probeerde. Maar ik heb geen idee waarom.

De kaart zit er goed in. Ik ben ook aan het experimenteren gegaan met oscam, onder Linux. En die herkende de kaart als een Ziggo kaart. Alleen kwam die daarna ook niet verder. De kaart zelf is ook in orde. In de Ziggo decoder werkt hij gewoon.

• grun93
leegethas schreef op woensdag 15 mei 2013 @ 15:59:
Op het moment gebruik ik de 2.08.24 driver. De 2.08.28 heb ik ook geprobeerd, maar die geeft dezelfde problemen.
Ik heb nog de 2.8.14.0. Overigens regelde win7 dat allemaal, zelf heb ik nog nooit manual drivers hoeven te installeren.

Verder heb jij in de link naar de output 2x "[Phoenix] Could not get device COM3" staan. Dat is niet goed.

[ Voor 13% gewijzigd door grun93 op 15-05-2013 17:06 . Reden: aanvulling ]

• leegethas
Volgens mij heb ik het nu draaien. Een aantal factoren gooiden roet in het eten.

*) Alleen de com-poort gebruikte de 2.8.24.0 driver. De USB-Serial-Converter gebruikte nog de 2.8.28.0 driver. Nu gebruiken ze allebei de 2.8.24.0 driver.
*) De smartcard reader was aangesloten op een insteek usb-kaart. Deze bleek bij het booten van de PC geen com-poort aan te maken. Dan moest ik eerst de reader loskoppelen en weer opnieuw inpluggen. Het aansluiten op een andere usb-poort loste dit probleem op.
*) De smartcard bleek net niet helemaal goed in de reader te zitten. Hij was blijkbaar een beetje lost geraakt en moest weer een milimetertje terug geduwd worden. Een elestiekje heeft dit opgelost.

Ik zit nu echter met een ander probleem. Ik heb de laatste versie van MediaPortal (1.3.0) geinstalleerd en daarmee krijg ik de MDAPI-Plugin niet aan de praat. Die zou na het registeren een map aan moeten maken, maar dat gebeurd dus niet. Ik had al gezien dat er een typo in het script zat en heb daarom de laaste versie van de Skydrive van Zep gedownload. Dat loste het probleem echter niet op.

Weet iemand hoe dit is op te lossen? MediaPortal zegt nu namelijk dat het signaal gescrambled is.
PC ook even opnieuw opgestart na de installatie? Gebruik je een 32 of 64bit Windows? Probeer anders eens MDAPI Plus, daar zit een handiger installer bij: http://sourceforge.net/projects/mdapiplus/

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
Ik heb nu een vaag probleem met mijn MP TV server.

De laatste tijd heb ik het probleem dat ik de gecodeerde zenders niet meer kan timeshiften. Ik krijg dan de volgende foutmelding: Unknown Error Occured en daarna crasht/stop de TV service.

Ik heb al geprobeerd alles opnieuw in te stellen voor wat betreft de cardsharing client, maar dat helpt ook niet.

Als cardserver gebruik ik OSCAM op mijn RaspBerryPI. Ook deze heb ik een keer gereboot, maar dat helpt helaas niet.

Verder werken de ongecodeerde zenders wel prima. Deze kan ik dus zonder enig probleem timeshiften.

In de error.log zie ik de volgende foutmelding:

code:
1
2013-05-16 15:02:48.086999 [SetupTv(1)]: TvServer: Failed to execute remote TV server operation (StartTimeShifting.3) An existing connection was forcibly closed by the remote host

Voorheen heeft het allemaal prima gewerkt, maar nu ineens niet meer. Wie kan mij helpen?

• leegethas
mdapiplus lijkt wel te werken. Maar nu ben ik plotseling al mijn kanalen kwijt. En bij het opnieuw scannen vindt hij ze ook niet meer. Bovendien blijkt NewCS pas bij een 3e of een 4e keer herstarten de kaart te lezen. Een probleem dat ik op diverse forums vaker tegen ben gekomen.

Eigenlijk ben ik er wel een beetje klaar mee. Waar het steeds op stukloopt, is het hele cardsharing verhaal. En eigenlijk is dat voor mij helemaal niet zo heel interessant. Ik heb daarom een losse CI module voor mijn tvkaart besteld. Dan kan ik het hele cardsharing verhaal overslaan. Hopelijk werkt dat een stuk soepeler ;)

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-11 16:23
Tja dat cardsharing ik heb dat altijd wel wat veel gedoe gevonden.

Ik gebruik nu inmiddels 5 FloppyDTV's met daarbij 5 Alphacrypts. Werkt als een tierelier. Die zijn inmiddels ook allemaal voor een appel en ei te krijgen. Alleen hopen dat het allemaal nog lang blijft werken, blijft toch allemaal een beetje afhankelijk van wat Ziggo voor ons in petto heeft.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• grun93
leegethas schreef op donderdag 16 mei 2013 @ 15:13:
Bovendien blijkt NewCS pas bij een 3e of een 4e keer herstarten de kaart te lezen. Een probleem dat ik op diverse forums vaker tegen ben gekomen.
Op zich is dat juist, maar daar is een script voor waar nog niet zolang geleden in dit topic naar verwezen werd. En dat kan desgewenst ook weer automatisch opgestart worden als je de pc aanzet.

Een en ander is idd niet zo eenvoudig als setup.exe starten, next, next, next, finish. Maar dat geeft weer een extra stukje voldoening als het dan uiteindelijk gelukt is. Is dat niet de essentie van een tweaker?

• leegethas
Ik ben er inmiddels achter dat Een CI+ module niet gaat werken met de Terratec Cinergy C PCI HD CI. Dat was dus 50 euro voor de CI Addon en 70 euro voor de Ziggo CI+ module down the drain. Pijnlijk... :F

Ik heb overwogen om een AlphaCrypt Classic CI module te bestellen, maar dit kost ook weer een klein fortuin en ik heb op diverse forums al gelezen dat dit inmiddels ook niet meer werkt.

Het hele doel van CI+ was juist het aan banden leggen van digitale TV kijken via de PC. Dus een TV kaart met CI+ ondersteuning zal er ook wel niet van komen. Dus, weer terug bij af en weer verder met het hele cardsharing verhaal :|

@grun93: Weet je misschien nog waar dat scriptje voor het starten van newcs in te vinden?

Verwijderd

Voor de liefhebbers van goedkope DVB-C oplossingen op USB-basis voor het basispakket van UPC:
[url="http://http://www.komplett.nl/komplett/product/zkb_01com/80011184/pctv_quatrostick_510e__usb2_0/details.aspx"]Komplett.nl[/url] heeft nu de QuatroStick PCTV 510e voor 50 eur. Ik heb hem getest met basispakket van UPC en alle kanalen gevonden.

• grun93
leegethas schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:20:
@grun93: Weet je misschien nog waar dat scriptje voor het starten van newcs in te vinden?
Volgens mij zou het hiermee moeten lukken.
Ik ben er inmiddels achter dat Een CI+ module niet gaat werken met de Terratec Cinergy C PCI HD CI. Dat was dus 50 euro voor de CI Addon en 70 euro voor de Ziggo CI+ module down the drain. Pijnlijk... :F

Ik heb overwogen om een AlphaCrypt Classic CI module te bestellen, maar dit kost ook weer een klein fortuin en ik heb op diverse forums al gelezen dat dit inmiddels ook niet meer werkt.

Het hele doel van CI+ was juist het aan banden leggen van digitale TV kijken via de PC. Dus een TV kaart met CI+ ondersteuning zal er ook wel niet van komen. Dus, weer terug bij af en weer verder met het hele cardsharing verhaal :|

AlphaCrypt-Classic werkt gewoon nog hor.

• psy

Niet goed opgelet dus.

Het is gewoon niet mogelijk met CI+. Jij wil een CI+ component gebruiken in combinatie met CI componenten. Ja dat verhindert de CI+ standaard nou eenmaal bij Ziggo helaas.

Maar als je alleen CI gebruikt, werkt het, heeft het altijd gewerkt, en zal het ook nog wel even blijven werken.

En AlphaCryp[ts zijn helemaal niet zo duur, met wat zoeken kan je er zo een halen voor 40 tot 50 euro op marktplaats.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

• Sjakko
Verwijderd in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]"

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:45:
Voor de liefhebbers van goedkope DVB-C oplossingen op USB-basis voor het basispakket van UPC:
Komplett.nl heeft nu de QuatroStick PCTV 510e voor 50 eur. Ik heb hem getest met basispakket van UPC en alle kanalen gevonden.
Bedankt voor de tip man. Zeker overwegen waard voor dat geld. Overigens je link had 2x http erin waardoor ie niet werkt. In deze quote overigens wel ok aangepast.

• D-e-n
Verwijderd schreef op maandag 27 mei 2013 @ 12:45:
[url="http://http://www.komplett.nl/komplett/product/zkb_01com/80011184/pctv_quatrostick_510e__usb2_0/details.aspx"]Komplett.nl[/url] heeft nu de QuatroStick PCTV 510e voor 50 eur. Ik heb hem getest met basispakket van UPC en alle kanalen gevonden.
Met welke software werk je?

• WiNlUx
Kunnen jullie mij vertellen welke videokaart voor mij het beste is? Ik heb nu zo'n cheap ass ati videokaart, ff geen idee wat voor type het is, maar bij HD beeld schokt alles een beetje. Dat is trouwens bij DVD ook zo.

Wel heb ik een Intel Core 2 Duo proc. erin zitten. En maarliefst 2 GB geheugen.

Wat raden jullie mij aan, en de vraag ook nog; wat zijn jullie ervaringen met dergelijke videokaarten? (videokaart moet iig een HDMI uitgang hebben!)

• Sjakko
WiNlUx schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 19:08:
Kunnen jullie mij vertellen welke videokaart voor mij het beste is?
Ik heb de Sapphire HD 6570 2GB DDR3 en die werkt prima. Single slot, low profile en snel genoeg voor HDTV (1080i h264) afspelen via DXVA. Voorheen had ik de Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD2 die duidelijk niet snel genoeg was.

• leegethas
En AlphaCryp[ts zijn helemaal niet zo duur, met wat zoeken kan je er zo een halen voor 40 tot 50 euro op marktplaats.
Op marktplaats heb ik er eentje gekocht voor 50 euro. En die werkt inderdaad wel. Nu kan ik dus eindelijk alles binnen XBMC doen :)

Nu nog hopen dat ik die CI+ module weer kan verpatsen, om de onnodig gemaakte kosten weer een beetje te drukken ;)

• psy
Perfect 8)

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:13
ik heb nu draaien drie keer floppydtv met alphacrypt cam onder windows mediacenter.

maar ik wil eigenlijk overstappen naar XBMC incl tv support (dus opnemen enz.)

omdat ik naar een kleinere behuizing toe wil...wil ik ook van van mijn floppydtv tuners af (dus liefst externe tuners)..en wat is nu de beste en stabielste tuner voor XBMC?....ben een beetje huiverig voor de anysee tuners omdat deze niet echt stabiel zijn gebleken in het verleden of is dat nu inmiddels opgelost?
Michel242186 schreef op vrijdag 31 mei 2013 @ 15:31:
ik heb nu draaien drie keer floppydtv met alphacrypt cam onder windows mediacenter.

maar ik wil eigenlijk overstappen naar XBMC incl tv support (dus opnemen enz.)

omdat ik naar een kleinere behuizing toe wil...wil ik ook van van mijn floppydtv tuners af (dus liefst externe tuners)..en wat is nu de beste en stabielste tuner voor XBMC?....ben een beetje huiverig voor de anysee tuners omdat deze niet echt stabiel zijn gebleken in het verleden of is dat nu inmiddels opgelost?
anysee's zijn een beetje afhankelijk van de backend. Als je met argus als tv server gaat draaien dan zeg ik .. prima te doen.

Draai al tijden 2 anysee tuners icm argus. Gebruik echter mediaportal als player, maar dat maakt volgens mij niet uit.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-10 16:34
Sjakko schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 20:18:
[...]

Ik heb de Sapphire HD 6570 2GB DDR3 en die werkt prima. Single slot, low profile en snel genoeg voor HDTV (1080i h264) afspelen via DXVA. Voorheen had ik de Asus EAH5450 SILENT/DI/1GD2 die duidelijk niet snel genoeg was.
Apart hier die eah5450 en werkt gewoon perfect, maar dit ligt ook aan de gebruikte codec, gebruik ik die van xbmc met zijn eigen codec werkt het vloeiend incl. interlaced HD, gebruik ik losse codec zegmaar lav video dan heeft hij zo nu en dan moeite met interlaced HD video(heel afentoe een slowdowntje)

Verwijderd

Vraagje; stel ik zet een terratec cynergy c pci in mijn dual atom media server, icm met tv headend. Als client heb ik enkele appletv's met xbmc. Gaat dit werken? Trekt de dual atom deze load (geeft toch alleen de streams door)?

• MavhRik
  • Laatst online: 15-10 20:07

MavhRik

Marcel

Ola,

Ik heb eindelijk mijn DVB-C tuners! Toch de Digital Devices Duoflex v2 en Octopus V3 ipv. de BGT kaart aangezien ik daar al meer dan een half jaar op wacht en ze zo slecht zijn in antwoorden en overal maar omheen draaien dat ik me begon af te vragen of ik wel een product van hun wilde! Niet dus, dus nu dit... als alles up en running is wil ik er nog zeker een Duoflex v2 bij hebben zodat ik 4 tuners heb. Enfin... ik heb Argus TV draaien gekoppeld aan XBMC, alle kanalen zitten erin, dus nu aan het stoeien met de CAM.

Ik heb een Smargo Smartreader+ (de orginele!) deze draaid firmware versie 1.7 en 'heet' smargo. Dit heb ik eindelijk in kunnen stellen door op Windows XP de vorige versie van de FTDIchip driver te gebruiken (op advies van Sjakko). Helaas werken die tools (update en settings) alleen met die driver op Windows XP. Ik heb tot op heden nog geen driver gevonden die op Windows 7 x64 / Windows 8 x64 die applicaties laten werken, iemand toevallig wel een werkende driver daarvoor kunnen vinden?

Todo:
- optimale instellingen Smargo (via settings app) configureren voor Irdeto
- Argus via MDAPI+ aan ACamd koppelen met bij voorkeur OSCam of anders NewCS welke weer de Irdeto kaart van Delta uitlezen via de Smargo

Ik krijg nu dit in OSCam:
[9-6-2013 22:36:27] - 22:36:27 0 s Delta [mouse] creating thread for device /dev/com4
[9-6-2013 22:36:27] - 22:36:27 0 s waiting for local card init
[9-6-2013 22:36:27] - 22:36:27 8005C4E8 r Delta [mouse] Reader initialized (device=/dev/com4, detect=cd, mhz=600, cardmhz=600)
[9-6-2013 22:36:28] - 22:36:28 8005C4E8 r Delta [mouse] card detected
[9-6-2013 22:36:29] - 22:36:29 8005C4E8 r Delta [mouse] ATR: 3B 9F 21 0E 49 52 44 45 54 4F 20 41 43 53 20 56 35 2E 38 95
[9-6-2013 22:36:29] - 22:36:29 8005C4E8 r Delta [mouse] Init card protocol T14, FI=2, F=558, D=1, N=0
[9-6-2013 22:36:29] - 22:36:29 8005C4E8 r Delta [mouse] Calculated work ETU is 93.00 us
[9-6-2013 22:36:29] - 22:36:29 8005C4E8 r Delta [mouse] ATR Fsmax is: 6 MHz, clocking card to wanted user cardspeed of 6.00 MHz (specified in reader->mhz)
[9-6-2013 22:36:30] - 22:36:30 8005C4E8 r Delta [mouse] detect irdeto card
[9-6-2013 22:36:30] - 22:36:30 8005C4E8 r Delta [mouse] Irdeto SC 58 version 19 revision 1, patch level e
[9-6-2013 22:36:31] - 22:36:31 8005C4E8 r Delta [mouse] caid: 0604, acs: 0.05, country code: NLD
[9-6-2013 22:36:31] - 22:36:31 8005C4E8 r Delta [mouse] providers: 4, ascii serial: ##########, hex serial: ######, hex base: ##
[9-6-2013 22:36:34] - 22:36:34 8005C4E8 r Delta [mouse] active providers: 4 (001500,ffffff,ffffff,ffffff)
[9-6-2013 22:36:34] - 22:36:34 8005C4E8 r Delta [mouse] found card system irdeto
[9-6-2013 22:36:39] - 22:36:39 8005C4E8 r Delta [irdeto] ready for requests
[9-6-2013 22:36:40] - 22:36:40 0 s init for all local cards done
[9-6-2013 22:36:40] - 22:36:40 0 s anti cascading disabled
[9-6-2013 22:38:21] - 22:38:21 8005EEF8 c client connected to 15050 port
[9-6-2013 22:38:22] - 22:38:22 8005EEF8 c encrypted newcamd:15050-client 127.0.0.1 granted (ArgusCard2_1, au=on (1 reader))
[9-6-2013 22:38:22] - 22:38:22 8005EEF8 c user ArgusCard2_1 authenticated successfully (ACamd)
[9-6-2013 22:38:22] - 22:38:22 8005EEF8 c AU enabled for user ArgusCard2_1 on reader Delta
[9-6-2013 22:38:22] - 22:38:22 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0004/2B01/4C:BDC8A33F615D4DB045AE7F0821854B1C): not found (230 ms) by Delta (Delta irdeto_do_cmd [2] 90 0
[9-6-2013 22:38:22] - 22:38:22 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0005/2B01/4C:88BD91D06CC236F40ED13F92E7F27F68): not found (230 ms) by Delta (Delta irdeto_do_cmd [2] 90 0
[9-6-2013 22:38:22] - 22:38:22 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0012/2B01/4C:86941E8093652065E4429D6A492BCFF1): not found (230 ms) by Delta (Delta irdeto_do_cmd [2] 90 0
[9-6-2013 22:38:23] - 22:38:22 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0013/2B01/4C:75D98C7892765B2DCE0952C852163C39): not found (230 ms) by Delta (Delta irdeto_do_cmd [2] 90 0
[9-6-2013 22:38:23] - 22:38:23 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0017/2B01/4C:6254A635AB010F12CF33C4038D3A37B1): not found (230 ms) by Delta (Delta irdeto_do_cmd [2] 90 0
[9-6-2013 22:38:23] - 22:38:23 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0018/2B01/4C:C538EA82E97DE91F4744DEFAF4E55B58): not found (220 ms) by Delta (Delta irdeto_do_cmd [2] 90 0
[9-6-2013 22:38:23] - 22:38:23 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0004/2B01/4C:BDC8A33F615D4DB045AE7F0821854B1C): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:23] - 22:38:23 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0005/2B01/4C:88BD91D06CC236F40ED13F92E7F27F68): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:28] - 22:38:28 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0017/2B01/4C:6254A635AB010F12CF33C4038D3A37B1): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:28] - 22:38:28 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0018/2B01/4C:C538EA82E97DE91F4744DEFAF4E55B58): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:28] - 22:38:28 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0004/2B01/4C:BDC8A33F615D4DB045AE7F0821854B1C): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:28] - 22:38:28 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0005/2B01/4C:88BD91D06CC236F40ED13F92E7F27F68): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:28] - 22:38:28 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0012/2B01/4C:86941E8093652065E4429D6A492BCFF1): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:28] - 22:38:28 8005EEF8 c ArgusCard2_1 (0604&000000/0013/2B01/4C:75D98C7892765B2DCE0952C852163C39): not found (0 ms) by Delta
[9-6-2013 22:38:35] - 22:38:35 8005EEF8 c ArgusCard2_1 disconnected from 127.0.0.1

Ook bovenstaande is opgelost, kan nu twee encrypted kanalen tegelijk bekijken, nu nog de puntjes op de i!

[ Voor 64% gewijzigd door MavhRik op 10-06-2013 19:38 ]

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• WiNlUx
Kan iemand mij vertellen dat ik over het algemeen gewoon helemaal geen EPG krijg op Nederland 1,2,3 en SBS6, Veronica & NET5?

Ik heb 1 keer gehad dat NL 1 2 3 het wel kregen, maar een paar uur verder in de tijdlijn geeft ie dan weer aan "Zender verstrekt geen informatie".

Alle andere zenders geen problemen mee!

• MavhRik

MavhRik

Marcel

WiNlUx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:25:
Kan iemand mij vertellen dat ik over het algemeen gewoon helemaal geen EPG krijg op Nederland 1,2,3 en SBS6, Veronica & NET5?

Ik heb 1 keer gehad dat NL 1 2 3 het wel kregen, maar een paar uur verder in de tijdlijn geeft ie dan weer aan "Zender verstrekt geen informatie".

Kun je iets (lees veel) meer vertellen over je setup?

maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-10 11:21
WiNlUx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 09:25:

Welke DVB-C aanbieder? UPC? Welk type DVB-C receiver gebruik je? Tv/Humax decoder of computer kaart?
Ik heb eerder gezien dat bij mijn Humax Fox-Z ook bij sommige zenders beperkte EPG beschikbaar is bij enkele zenders.

• WiNlUx
Ik maak gebruik van Media Portal 1.3.0. Ik ontvang via Ziggo.

Daarin zitten 2x Technisat Cablestar HD. Deze werken perfect. Om mijn gecodeerde zenders te decoderen maak ik gebruik van OSCAM via mijn Raspberry PI met een SMARGO cardreader. Ook dit werkt perfect.

Het gaat dus alleen om NL 1,2,3 SBS6, NET5, Veronica

[ Voor 3% gewijzigd door WiNlUx op 11-06-2013 14:30 ]

• MavhRik

MavhRik

Marcel

WiNlUx schreef op dinsdag 11 juni 2013 @ 14:28:
Ik maak gebruik van Media Portal 1.3.0. Ik ontvang via Ziggo.

Daarin zitten 2x Technisat Cablestar HD. Deze werken perfect. Om mijn gecodeerde zenders te decoderen maak ik gebruik van OSCAM via mijn Raspberry PI met een SMARGO cardreader. Ook dit werkt perfect.

Het gaat dus alleen om NL 1,2,3 SBS6, NET5, Veronica
Oke, ik heb geen idee wat het kan zijn ik kan alleen wel zeggen dat het hele OSCAM gebeuren er niets mee te maken heeft aangezien ik (met Argus) al overal EPG data had voordat ik OSCAM aan de praat had.

• WiNlUx
Ik snap het ook niet. Zie hier mijn overzicht.

Afbeeldingslocatie: http://www.wecomsol.nl/mpextended.jpg

Zou ik nog naar bepaalde instellingen kunnen kijken?

• ShinobiX9X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-12-2022
Hallo,

Telenet in België komt deze maand met een smart card met CI+ module.
Zou ik nu eindelijk ook dit op m'n HTPC werkende krijgen?
Ik gebruik XBMC, heb nog een oude pc staan, kan er gerust ubuntu (server?)
op draaien met smargo en er is een pci-e slot.

Wat denken jullie dat ik zou kunnen doen?
ShinobiX9X schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:08:
Hallo,

helemaal niets. CI+ gaat niet werken.

Verwijderd

ShinobiX9X schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 16:08:
Hallo,

Overstappen naar TV Vlaanderen die wel gewoon CI gebruikt

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik heb bij Argus TV in de scheduler bij channel administration en dan channels de kanalen die ik niet kan kijken uitgevinkt in de kolom visible. Omdat ze dan toch opgenomen worden als er iets op die kanalen triggerd heb ik bij die kanalen de EPG ook op blanco gezet, maar ze veranderen daar elke keer terug...

Dus ik veranderd het, sla het op en niet veel later zijn ze weer terug, niet allemaal tegelijk, het gaat in delen.

Meer mensen die dit hebben en een oplossing ervoor weten?

• Sjakko
Hoi Invision,

Ik vermoed dat dat wordt veroorzaakt door het EPG grabben. Zodra de recorder gaat grabben zal hij automatisch de Guide Channel weer aan het gelijknamige Channel koppelen. Om van het probleem af te zijn kan je het beste gewoon EPG grabbing op de bewuste kanalen uit zetten middels ARGUS TV Recorder Console > Channels.

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Sjakko schreef op vrijdag 14 juni 2013 @ 23:48:
Hoi Invision,

Ik vermoed dat dat wordt veroorzaakt door het EPG grabben. Zodra de recorder gaat grabben zal hij automatisch de Guide Channel weer aan het gelijknamige Channel koppelen. Om van het probleem af te zijn kan je het beste gewoon EPG grabbing op de bewuste kanalen uit zetten middels ARGUS TV Recorder Console > Channels.
Ik heb ze op de eerder genoemde plek uitgezet en dan zijn ze ook niet zichtbaar meer waar jij het over hebt... als ik ze weer aan vink kan ik ze op jouw plek wel weer zien en dan uitvinken en dan weer in de scheduler uitvinken en de guide blanco maken?

Als ik een kanaal in de recorder uit vink bij show in EPG dan verdwijnt deze niet uit mijn EPG, dus moet het echt op twee plaatsen?

[ Voor 8% gewijzigd door MavhRik op 15-06-2013 10:40 ]

• JBK51
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 30-08 11:43
Door alle info is mij het niet helder, wel of geen Smart card/ Ci module bij UPC?
Ik wil op de computer met het digitale signaal, uitzendingen opnemen en later kunnen afspelen. Wat heb ik nodig?
Mijn Pc heeft nog een PCIe slot over. Kan dat met een WinTV-HVR-5500, of zijn er goedkopere mogelijkheden?

• Sjakko
inVision schreef op zaterdag 15 juni 2013 @ 10:20:
[...]

Ik heb ze op de eerder genoemde plek uitgezet en dan zijn ze ook niet zichtbaar meer waar jij het over hebt... als ik ze weer aan vink kan ik ze op jouw plek wel weer zien en dan uitvinken en dan weer in de scheduler uitvinken en de guide blanco maken?

Als ik een kanaal in de recorder uit vink bij show in EPG dan verdwijnt deze niet uit mijn EPG, dus moet het echt op twee plaatsen?
"Grab EPG" en "Include in EPG" geldt zo te zien alleen voor EPG die nog gegrabt moet worden. Als je voor bepaalde zenders geen data wilt, dan moet je voor die zenders gewoon "Grab EPG" uitvinken. Er zal dan geen nieuwe data bij komen. Als je ook af wilt van de al gegrabte EPG voor die zenders, dan kan je gewoon de Guide Channel verwijderen via ARGUS TV Scheduler Console > Guide Channels.

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik heb ze nu uitgevinkt bij show in epg, grab epg en uitgevinkt bij channels en de guide channels verwijderd.

Ben benieuwd...

// edit
Het werkt! Geen opnames meer op kanalen die ik niet heb / niet wil (niet HD kanalen bijvoorbeeld) en geen meldingen meer van GUID on XBMC channel

[ Voor 38% gewijzigd door MavhRik op 16-06-2013 21:16 ]

• WiNlUx
Ik ben bezig om een TV server samen te stellen die max 20 watt mag draaien 24/7.

Mijn mediacenter pakt nu idle 80 watt gemiddeld, en als ie gaat pieken knalt ie gemiddeld naar de 105. Dat vind ik ben veel. Ik kijk namelijk niet de hele dag tv, en neem ook niet de hele dag op. Ik wil dus deze mediacenter allen als mediacenter gebruiken, en ervoor zorgen dat deze in slaapstand valt wanneer hij niet gebruikt wordt.

Ik zat te kijken naar een ATOM mobo met 2 PCI sloten, want heb ik heb 2 tuners. Ik heb deze gevonden: http://www.jetway.com.tw/jw/news_show.asp?newsid=215

Dit lijkt mij een geschikt bordje om te gebruiken. Het gaat alleen maar om het streamen van de zenders, en het opslaan op (netwerk)schijf. Dit moederbordje verbruikt idle maar iets van 8 watt, en pakt ie wat load mee, dan zit je ongeveer op een watt of 15.

Ik heb een mailtje gedaan naar de fabrikant om te vragen wat het kost, en of het naar NL verstuurd kan worden. Tevens zag ik dat er een kantoor in NL zit, maar die vertelden mij dat de sales via Taiwan gaan.

Wie gebruiken er nog meer ATOM processoren voor alleen de TV server?

• psy
Atom is passé...te traag en te duur, tegenwoordig zijn er betere oplossingen die veel sneller zijn en net zo zuinig. Denk alleen dat PCI erg lastig wordt dat zie je steeds minder.

Dat is een bordje uit 2009...ik denk niet dat je dat nog kan krijgen en dan nog is het de vraag voor welke prijs.

• WiNlUx
Waarom worden er dan nog steeds minilaptops met Atoms geleverd? En wat zijn in jouw ogen dan betere oplossingen?

• psy
in de openingspost van Het grote zuinige server topic staan een aantal voorbeelden

atom heeft volgens mij alleen maar zin als je heel erg moet letten op maximale TDP, als je bv slechts zeer beperkt koelvermogen kwijt kan.

[ Voor 40% gewijzigd door psy op 18-06-2013 14:13 ]

• Kitser
Ik heb 2x een HDHomerun HDHR3-EU. Deze gebruik ik icm UPC. Die gebruiken QAM256.

Ik heb wat problemen met de stabiliteit van de HDHomerun. Hij gebruikt namelijk bij Mediaportal TV Server en Argus TV server te veel netwerkverkeer. Bij Windows Media Center en DVBLogic werkt het wel goed.

Het verbruik is ongeveer:

Windows Media Center: 25 mb/s per (HD) kanaal
DVBLink: 25 mb/s per (HD) kanaal
Mediaportal: 40-45 mb/s per (HD) kanaal
Argus: 40-45 mb/s per (HD) kanaal

Aangezien de HDHomerun een 100 mb interface heeft, snap ik wel dat 2x 45 mb/s wat zwaar wordt voor hem en hij dus onstabiel wordt.

Nu heb ik hier wel wat gelezen over PID filtering. Wellicht dat ik het in die hoek moet zoeken. Maar is dat een kwestie van "aanzetten" in Argus of Mediaportal TV server?

Of moet ik het ergens anders zoeken?

• ShinobiX9X
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 27-12-2022
Ben tv-Vlaanderen aan het overwegen.
Heb een windows HTPC met XBMC, en een Raspberry Pi met raspbmc (zal waarschijnlijk nog bijkomen).
Mijn media staat op een FreeNAS.
Ik zou op de oude pc mythbuntu installeren, smargo voor de smartcard, en pci (e) dvb-s2 tuner(s) om naar alle xbmc te sturen. Is het een probleem om de opnames op de FreeNAS te laten opslaan?
Kan dit op een gelijkaardige manier als de tutorial hier voor ziggy met smargo en mediaportal?

mvg,

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
Kitser schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 14:36:
Nu heb ik hier wel wat gelezen over PID filtering. Wellicht dat ik het in die hoek moet zoeken. Maar is dat een kwestie van "aanzetten" in Argus of Mediaportal TV server?

Of moet ik het ergens anders zoeken?
At present the only specific case where MediaPortal uses PID filtering is with Digital Everywhere tuners (Firewire); we only enable it when they are tuned to DVB-S2 transponders with high data rates.

http://wiki.team-mediaportal.com/9_Glossary/PID
---
Ik denk dat het een instructie is die via de driver kan lopen; kennelijk wordt deze voor de HDHomeRun niet gegeven door MP.

ArgusTV zou met moeten doen:
"2013-01-23 20:59:01,712 [DEBUG][Graph]: HDHomeRun: set PID filter to 0x0000, 0x0030"
http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=63&t=4213

[ Voor 0% gewijzigd door RudolfR op 18-06-2013 16:50 . Reden: typo ]

• Kitser
RudolfR schreef op dinsdag 18 juni 2013 @ 16:50:
[...]

At present the only specific case where MediaPortal uses PID filtering is with Digital Everywhere tuners (Firewire); we only enable it when they are tuned to DVB-S2 transponders with high data rates.

http://wiki.team-mediaportal.com/9_Glossary/PID
---
Ik denk dat het een instructie is die via de driver kan lopen; kennelijk wordt deze voor de HDHomeRun niet gegeven door MP.

ArgusTV zou met moeten doen:
"2013-01-23 20:59:01,712 [DEBUG][Graph]: HDHomeRun: set PID filter to 0x0000, 0x0030"
http://www.argus-tv.com/forum/viewtopic.php?f=63&t=4213
Ik heb in de Setup van de HDHomerun HDHR3-EU de main Application op nextpvr gezet. Nu genereert een HD channel maar 18 mb /s

[ Voor 8% gewijzigd door Kitser op 19-06-2013 14:09 ]

• Sjakko
Ik was zo "verstandig" om m'n Smargo's te updaten van firmware 1.4/1.5 naar 1.7. Sindsdien heb ik vaak problemen met standby (sleep): zowel newcs als oscam geven errors na het wakker worden uit standby, ondanks dat ik ze netjes opnieuw laat opstarten. De workaround is het opnieuw inpluggen van de smargo. Het is dus echt een hardware/driver dingetje.

Newcs: "Reset failed"
Oscam: "Error activating card" en "card initializing error"

Zelf al geprobeerd:
- "USB selective suspend" uitgezet in de Power Options.
- Oscam killen voordat het systeem in sleep gaat.
- Uiteraard oscam/newcs laten herstarten na een sleep cycle.
- "Cancel If Power Off" aangevinkt in de Port Settings van de COM port (Device Manager > Ports > USB Serial Port (COMx) > Port Settings > Advanced). Het was maar een probeersel.
- Downgraden lijkt niet te kunnen vanaf versie 1.7.

- Win7 x64
- Smargo firmware 1.7
- VCP driver 2.08.24 (2.08.28 geeft sowieso errors in newcs/oscam)

Iemand suggesties?

EDIT:
Ik denk dat ik inmiddels een workaround heb gevonden voor het Smargo probleem na slaapstand/standby door de USB root hub waar de Smargo aan zit te herstarten met behulp van DevCon. Dat doe ik met dit vbs script (rechter muis > opslaan). Instructies staan in het scriptje in te zien met kladblok. Ik heb me overigens o.a. hierdoor en hierdoor laten inspireren.

[ Voor 26% gewijzigd door Sjakko op 24-06-2013 00:12 ]

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31
Welke Tv-kaart zou ik moeten hebben om telenet met een kaartje via mn htpc te kunnen gebruiken..

Dit gebruikt echter een CI+ module...

• MavhRik

MavhRik

Marcel

skank schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:10:
Welke Tv-kaart zou ik moeten hebben om telenet met een kaartje via mn htpc te kunnen gebruiken..

CI+ kan niet op de computer. Volgens mij is de reden dat elke stukje hardware waarlangs het beeld signaal gaat gecertificeerd moet zijn voor CI+ anders werkt het niet omdat de kopieer beveiliging dan niet gegarandeerd kan worden.

• RudolfR
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 22:04
Kitser schreef op woensdag 19 juni 2013 @ 14:07:
[...]

Ik heb in de Setup van de HDHomerun HDHR3-EU de main Application op nextpvr gezet. Nu genereert een HD channel maar 18 mb /s
Enig idee waarom je aan je HDHomeRun moet vertellen welke tv-backend je gebruikt?

Verwijderd

skank schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 18:10:

Stap over op TV Vlaanderen, daarbij kan het wel.

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:31
Verwijderd schreef op zaterdag 22 juni 2013 @ 13:47:
[...]

Stap over op TV Vlaanderen, daarbij kan het wel.
Dat wel, maar heb geen zin om met een schotel op mn huis te staan ;)

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 22:47
Iemand die het voor elkaar heeft de technisat cablestar HD2 onder ubuntu werkend te krijgen met UPC?

Ik heb https://bitbucket.org/liplianin/s2-liplianin-v37 als driver gebruikt. Maar als ik de modules die draaien vergelijk met die worden gespecificeerd in http://www.linuxtv.org/wi...p/Technisat_CableStar_HD2 dan laadt de module cu1216 niet. Als ik die modprobe krijg ik bericht dat ie niet bestaat.

Vervolgens ben ik toch stug doorgegaan en tvheadend geinstalleerd. Die draai nu en vindt ook services, maar ik het idee dat niet alles wordt gevonden. Zie hieronder:
https://docs.google.com/f...oUU4yenc/edit?usp=sharing

https://docs.google.com/f...yRHR1SDg/edit?usp=sharing

Hij vindt dus geen digitale kanalen. Ik draai ubuntu 12.10. Met tvheadend 3.4 uit de repository. Als ik overigens het enige kanaal wat ik kan ontvangen (testbeeld) probeer te kijken in xbmc dan werkt dat wel.

edit: Als ik http://www.chelloo.com/upc/index.php?topic=48565.0 lees dan krijg ik het idee dat ik de kanalen handmatig moet toevoegen. Is er in Tvheadend ook zo'n optie voor het importeren van een file?

[ Voor 12% gewijzigd door Orcie op 23-06-2013 11:57 ]

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Sjakko schreef op donderdag 20 juni 2013 @ 07:31:
Ik was zo "verstandig" om m'n Smargo's te updaten van firmware 1.4/1.5 naar 1.7. Sindsdien heb ik vaak problemen met standby (sleep): zowel newcs als oscam geven errors na het wakker worden uit standby, ondanks dat ik ze netjes opnieuw laat opstarten. De workaround is het opnieuw inpluggen van de smargo. Het is dus echt een hardware/driver dingetje.

Newcs: "Reset failed"
Oscam: "Error activating card" en "card initializing error"

Zelf al geprobeerd:
- "USB selective suspend" uitgezet in de Power Options.
- Oscam killen voordat het systeem in sleep gaat.
- Uiteraard oscam/newcs laten herstarten na een sleep cycle.
- "Cancel If Power Off" aangevinkt in de Port Settings van de COM port (Device Manager > Ports > USB Serial Port (COMx) > Port Settings > Advanced). Het was maar een probeersel.
- Downgraden lijkt niet te kunnen vanaf versie 1.7.

- Win7 x64
- Smargo firmware 1.7
- VCP driver 2.08.24 (2.08.28 geeft sowieso errors in newcs/oscam)

Iemand suggesties?
Heb dezelfde problemen met een vergelijkbare setup met standby/hibernate. Wordt er inmiddels ook een beetje moedeloos van. Geprogrammeerd opnemen gaat vrijwel altijd mis door dit probleem.

Dus, als iemand een antwoordt heeft. _/-\o_

• Sjakko
Vandaahl schreef op zondag 23 juni 2013 @ 13:30:
[...]

Heb dezelfde problemen met een vergelijkbare setup met standby/hibernate. Wordt er inmiddels ook een beetje moedeloos van. Geprogrammeerd opnemen gaat vrijwel altijd mis door dit probleem.

Dus, als iemand een antwoordt heeft. _/-\o_
Sjakko in "\[DVB-C] Digitale kabel TV op de PC [DEEL 5]" ;)

• Manotje90
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 09:08
Deze vraag heb ik ook al in een ander topic gesteld maar misschien zijn hier andere mensen aanwezig die andere iedeen hebben:)

Heeft er iemand een goede handleiding om ziggo werkend te krijgen via anysee e30tc plus icm xbmc?
De FTA kanalen werken al. alleen de encryoted kanalen krijg ik maar niet werkend.

Ik heb het volgende geprobeerd

Mediaportal
Argus

beide icm MDapi

Helaas tot op heden geen succes weten te boeken.

---------------------------------------------

Ik probeer de anysee werkend te krijgen via een windows server 2008 r2.
daarnaast gebruik ik een Shuttle xs35gt als client die vervolgens met bijv. Mediaportal tv server mag communiceren.

Al vast bedankt voor enige reactie's

• Vandaahl
  • Registratie: Juli 2011
  • Niet online

Vandaahl

de Verderver

Dat herstarten van de usb hub ziet er uit of dat wel iets is wat zou kunnen werken.
Thanks, zodra ik tijd heb en de htpc even vrij is van kids, ga ik ermee aan de slag.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:02 ]

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:54

HaTe

haat niet

De Technisat variant is nog wel beschikbaar (bij Freezing Hardware)

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ik heb recent (maand geleden?) een Digital Devices DuoFlex v2 gekocht met Octobrigde v3 en heb zondag een extra DuoFlex gekocht die ik nu aan het installeren ben :-) Zeer tevreden! Ik gebruik Windows 7 x 64 en ook met Oscam en een Smargo.

http://shop.digital-devic.../62357162/Products/091113
http://shop.digital-devic.../62357162/Products/091207

• HaTe
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:54

HaTe

haat niet

200 euro is wel erg prijzig, ook al zitten er 2 tuners in.

WP: ME PUHZ-SW75YAA + ERST30D-VM2ED | Solar: 17x TSM-340-DE06M.08 (5780Wp ~6200kWh), Azimuth 179°, Hellingshoek: 34° | PC specs

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Ja, maar ze werken perfect en er zijn al (lang) Windows 8 drivers voor, iets waar veel merken nog een voorbeeld aan kunnen nemen!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
Hoi!
Ik heb vandaag mijn HDHomerun binnengekregen en ben er direct mee aan de slag gegaan.
Heb mediaportal 1.4 gedownload en geinstalleerd op mijn server.
Ik kan Ned. 1 kijken.

Nu heb ik een smargo cardreader zoals door velen aanbevolen maar ik kom er niet uit.
Volgens mij is de manual van zepman wat achterhaald.

NewCs werkt... maar om de mediaportal gebruik te laten maken van mijn cardserver.. daar loop ik vast.
Ik krijg de plugin niet geinstalleerd in mediaportal. Er wordt na het draaien van het script geen nieuwe map aangemaakt. zoals Leegethas op 15 mei ook schreef.

Is er uberhaupt iemand die mediaportal 1.4 icm. ziggo + cardsharing werkend heeft?Of moet ik gewoon een oude versie downloaden? Als iemand me op weg kan helpen.. graag... heb oscam ook al geprobeerd te downloaden maar hier wordt ik ook niet echt wijzer van qua config files. Heb dit hele forum ook geprobeerd door te spitten maar krijg geen antwoord op mijn vraag, wat is nu (2013)de beste methode om gescrambled signaal de encoderen in de mediaportal.

Alle hulp is welkom!

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 30-10 09:44
rtenklooster schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 21:36:
Hoi!
Ik heb vandaag mijn HDHomerun binnengekregen en ben er direct mee aan de slag gegaan.
Heb mediaportal 1.4 gedownload en geinstalleerd op mijn server.
Ik kan Ned. 1 kijken.

Nu heb ik een smargo cardreader zoals door velen aanbevolen maar ik kom er niet uit.
Volgens mij is de manual van zepman wat achterhaald.

NewCs werkt... maar om de mediaportal gebruik te laten maken van mijn cardserver.. daar loop ik vast.
Ik krijg de plugin niet geinstalleerd in mediaportal. Er wordt na het draaien van het script geen nieuwe map aangemaakt. zoals Leegethas op 15 mei ook schreef.

Is er uberhaupt iemand die mediaportal 1.4 icm. ziggo + cardsharing werkend heeft?Of moet ik gewoon een oude versie downloaden? Als iemand me op weg kan helpen.. graag... heb oscam ook al geprobeerd te downloaden maar hier wordt ik ook niet echt wijzer van qua config files. Heb dit hele forum ook geprobeerd door te spitten maar krijg geen antwoord op mijn vraag, wat is nu (2013)de beste methode om gescrambled signaal de encoderen in de mediaportal.

Alle hulp is welkom!
Ik zelf heb het ooit met de handleiding van 4 the record (tegenwoordig argus) voor elkaar gekregen.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

• rtenklooster
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 23-04 18:11
YMGV4LIFE schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:04:
[...]

Ik zelf heb het ooit met de handleiding van 4 the record (tegenwoordig argus) voor elkaar gekregen.
Maar jij gebruikt dus een oude versie van mediaportal?
An sich maakt het mij niet veel uit wat als backend draait.
Ik wil mijn server (intel i5) alles laten encoderen en dan een raspberry pi met xbmc als client laten draaien op diverse tv's hier in huis.

Mochten jullie iedeen hebben hoe dit beter kan dan hoor ik dit ook graag natuurlijk. De i5 server zit overigens direct aan mijn hoofd tv. Die is het belangrijkste maar slaapkamer tv wil ik via raspberry doen.

Had het dus zo in gedachten HDHomerun -> i5 server met mediaserver -> raspberry pi en i5 met mediaportal client.

• sontax
  • Registratie: December 2006
  • Niet online
.

[ Voor 99% gewijzigd door sontax op 23-10-2022 10:02 ]

• Orcie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-11 22:47
Oke ik heb de boel aan de praat in xbmc, maar af en toe wat schokkerig beeld. Iemand een idee hoe ik dat kan oplossen? Het is een AMD a4-3400 op papier zou die dit makkelijk aan moeten kunnen. CPU komt niet boven de 35% dus lijkt me ook niet het issue. Signaal van UPC?

• YMGV4LIFE
  • Laatst online: 30-10 09:44
rtenklooster schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 22:15:
[...]

Maar jij gebruikt dus een oude versie van mediaportal?
An sich maakt het mij niet veel uit wat als backend draait.
Ik wil mijn server (intel i5) alles laten encoderen en dan een raspberry pi met xbmc als client laten draaien op diverse tv's hier in huis.

Mochten jullie iedeen hebben hoe dit beter kan dan hoor ik dit ook graag natuurlijk. De i5 server zit overigens direct aan mijn hoofd tv. Die is het belangrijkste maar slaapkamer tv wil ik via raspberry doen.

Had het dus zo in gedachten HDHomerun -> i5 server met mediaserver -> raspberry pi en i5 met mediaportal client.
Nee ik kijk met xbmc.
En heb 4tr als pvr.

Verder moet jouw gedachten wel kunnen werken volgens mij, alleen bij installeren goed rekening houden dat de server ook een client is.

If you're my dog. I shaved his ass and teach him to walk backwards!

Verwijderd

Wie helpt mij uit de brand? Ik heb lange tijd gebruik gemaakt van newcs en een smargo V1 tot ik een nieuw moederbord moest en ik het op de een of andere manier niet meer aan de praat kreeg en dus geen TV meer kon kijken met mijn kaartlezer in combinatie met met CanalDigtaal TV kaart.

Ik heb een nieuwe smargo Smartreader V2 gekocht en wil overstappen op OSCAM omdat newCS alleen maar storing geeft met de nieuwe SMARGO. Maar ik ben toch een te groot leek om het aan de praat te krijgen.

Mijn configuratie is als volgt:
Ik heb een windows 7 64 bit versie.
Ik heb een Smargo Smartreader V2
Hardware: 2 x Hauppauge DVB-S2 kaart
Ik gebruik daarnaast acamd als plugin voor DVBlink.
Tot nu met het newcamd protocol
Canal Digitaal Smartcard

Nu moet ik het aan de praat krijgen en al bij de eerste stap lukt het me niet (ben al twee weken zoekende).
Welke configuratie moet ik gebruiken om OsCAm als server te kunnen laten werken? Ik heb onderstaande log en de instellingen van mijn server.conf. Na het detecteren van de kaart krijg ik een error.

Ik hoop dat iemand een vergelijkbare configuratie heeft en mij er doorheen kan begeleiden?

WARNING: oscam.conf line 8 section [global] contains unknown setting 'cachedelay
=120'

-------------------------------------------------------------------------------
>> OSCam << cardserver started at Fri Jun 28 20:26:38 2013
-------------------------------------------------------------------------------
2013/06/28 20:26:38 0 s >> OSCam << cardserver started, version 1.20-uns
table_svn, build r8735 (i686-pc-cygwin)
2013/06/28 20:26:38 0 s creating pidfile /cygdrive/c/Users/Server/AppData
/Local/Temp/_oscam/oscam.pid with pid 1624
2013/06/28 20:26:38 0 s userdb reloaded: 0 accounts loaded, 0 expired, 0
disabled
2013/06/28 20:26:38 0 s signal handling initialized
2013/06/28 20:26:38 0 s newcamd: initialized (fd=4, port=34000)
2013/06/28 20:26:38 0 s -> CAID: 0100 PROVID: 00006A
2013/06/28 20:26:38 8005ACF0 h webif: decompressed 52303 bytes back into 151220
bytes
2013/06/28 20:26:38 0 s NL [mouse] creating thread for device /dev/ttyS0
2013/06/28 20:26:38 8005ACF0 h HTTP Server running. ip=0.0.0.0 port=81
2013/06/28 20:26:38 0 s loadbalancer: can't read from file /cygdrive/c/Us
ers/Server/AppData/Local/Temp/_oscam/stat
2013/06/28 20:26:38 0 s waiting for local card init
2013/06/28 20:26:43 80085F88 r NL [mouse] Reader initialized (device=/dev/ttyS0,
detect=cd, mhz=600, cardmhz=357)
2013/06/28 20:26:45 0 s init for all local cards done
2013/06/28 20:26:45 0 s anti cascading disabled
2013/06/28 20:26:45 80089420 c client connected to 34000 port
2013/06/28 20:26:45 80089420 c user dommy is trying to connect but doesnt exist
! (ACamd)
2013/06/28 20:26:45 80089420 c plain newcamd-client 192.168.1.100 rejected (no s
uch user)
2013/06/28 20:26:45 80089420 c anonymous disconnected from 192.168.1.100
2013/06/28 20:26:48 80085F88 r NL [mouse] card detected
2013/06/28 20:26:52 80085F88 r NL [mouse] Error activating card.
2013/06/28 20:27:00 0 --- Skipped 2 duplicated log lines ---
2013/06/28 20:27:00 80085F88 r NL [mouse] card initializing error
2013/06/28 20:27:01 80089420 c client connected to 34000 port
2013/06/28 20:27:01 80089420 c user dommy is trying to connect but doesnt exist
! (ACamd)
2013/06/28 20:27:01 80089420 c plain newcamd-client 192.168.1.100 rejected (no s
uch user)
2013/06/28 20:27:01 80089420 c anonymous disconnected from 192.168.1.100
2013/06/28 20:27:21 80089420 c client connected to 34000 port
2013/06/28 20:27:21 80089420 c user dommy is trying to connect but doesnt exist
! (ACamd)
2013/06/28 20:27:21 80089420 c plain newcamd-client 192.168.1.100 rejected (no s
uch user)
2013/06/28 20:27:21 80089420 c anonymous disconnected from 192.168.1.100
2013/06/28 20:27:41 80089420 c client connected to 34000 port
2013/06/28 20:27:41 80089420 c user dommy is trying to connect but doesnt exist
! (ACamd)
2013/06/28 20:27:41 80089420 c plain newcamd-client 192.168.1.100 rejected (no s
uch user)
2013/06/28 20:27:41 80089420 c anonymous disconnected from 192.168.1.100
2013/06/28 20:28:01 80089420 c client connected to 34000 port
2013/06/28 20:28:01 80089420 c user dommy is trying to connect but doesnt exist
! (ACamd)
2013/06/28 20:28:02 80089420 c plain newcamd-client 192.168.1.100 rejected (no s
uch user)
2013/06/28 20:28:02 80089420 c anonymous disconnected from 192.168.1.100

My settings are:

Server

[reader]
label = NL
Caid = 0100
protocol = mouse
ecmwhitelist = 0100@00006A:64
detect = cd
device = /dev/ttyS0
mhz = 600
cardmhz = 357
group = 1
emmcache = 1,1,15
blockemm-unknown = 1
blockemm-g = 1
dropbadcws = 1
auprovid = 00006A
ratelimitecm = 4
ratelimitseconds = 11

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2013 20:35 ]

• Sjakko
Verwijderd schreef op vrijdag 28 juni 2013 @ 15:26:
Ik heb een nieuwe smargo Smartreader V2 gekocht en wil overstappen op OSCAM omdat newCS alleen maar storing geeft met de nieuwe SMARGO. Maar ik ben toch een te groot leek om het aan de praat te krijgen.
....
Weet je wel zeker dat de Smargo V2 al werkt met OSCam? Zie ook:
http://www.sat4all.com/fo...obleem-met-nieuwe-smargo/
http://openpli.org/forums...te-107/page-3#entry350041

Verwijderd

Hij wordt wel herkend? Bij de topics waar jij aan refereert, lijkt het probleem het herkennen?
Is er iemand die ook een V2 heeft?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2013 09:02 ]

• MavhRik

MavhRik

Marcel

Verwijderd schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 09:01:
Hij wordt wel herkend? Bij de topics waar jij aan refereert, lijkt het probleem het herkennen?
Is er iemand die ook een V2 heeft?
Ja Sjakko en die heeft hem blijkbaar ook nog niet werkend...

• Sjakko
inVision schreef op zaterdag 29 juni 2013 @ 11:58:
[...]

Ja Sjakko en die heeft hem blijkbaar ook nog niet werkend...
Nee, ik heb gewoon de paarse (=v1) met firmware 1.7 en die werkt prima, afgezien van een scriptje voor na standby.

Verwijderd

Ik had me vergist. MEt de V2 kwam ik niet tot card detect. Bovenstaande log is al met de V1. Dan wordt mijn card dus wel herkend, maar is er sprake van een error.

Ik heb al de updater voor de V1 versie 1.7 geprobeerd, deze herkend mijn smargo maar er gebeurt verder niets. Ik kan me echter niet meer herinneren of ik versie 1.7 in het verleden er al opgezet heb. Maar mag ik niet concluderen dat mijn smargo V1 werkt nu hij herkend wordt?
Pagina: 1 ... 26 ... 63 Laatste

Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:

Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.

Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.

Zo houden we alles netjes.