Das voor mij ook echt het probleem. Als alles goed werkt, dan neem ik me altijd voor om er voor altijd af te blijven. Echter als er dan een update voorbij komt,.. denk ik altijd "zoveel kwaad kan zo'n klein pakketje toch niet doen", updaten en ellendemphilipp schreef op zaterdag 23 maart 2013 @ 14:48:
[...]
Je moet die dingen ook nooit updaten als het goed werkt... Ik blijf er vanaf. Ik werkt ook al jaren met dezelfde firmware voor mijn smargo's. Zolang het werkt, blijf ik er vanaf. Er valt dan toch niets te winnen met updaten.
Is op zich moeilijk voor mij, want ik ben een updatertMaar door schade en schande wijs geworden. Ik kan het me ook niet veroorloven dat ie het ineens niet meer doet.
Eindelijk ook goed nieuws voor UPC abbonees:
nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aan
Citaat:
Daarnaast gaat UPC de digitale tv vanaf 3 april ongecodeerd aanbieden. Daardoor hoeft een abonnee van de provider geen insteekmodule meer te gebruiken om digitale tv te kunnen kijken, mits zijn tv over een dvb-c-module beschikt. Er blijven echter wel beperkingen: alleen de 29 populairste zenders, 12 regionale zenders en de plaatselijke kunnen zonder insteekmodule in sd-kwaliteit worden bekeken. Daarnaast worden Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit geleverd. Wie meer zenders wil bekijken, meer zenders in hd-kwaliteit wil of betaalzenders wil kijken, blijft een ci+-insteekmodule nodig hebben.
Citaat:
Daarnaast gaat UPC de digitale tv vanaf 3 april ongecodeerd aanbieden. Daardoor hoeft een abonnee van de provider geen insteekmodule meer te gebruiken om digitale tv te kunnen kijken, mits zijn tv over een dvb-c-module beschikt. Er blijven echter wel beperkingen: alleen de 29 populairste zenders, 12 regionale zenders en de plaatselijke kunnen zonder insteekmodule in sd-kwaliteit worden bekeken. Daarnaast worden Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit geleverd. Wie meer zenders wil bekijken, meer zenders in hd-kwaliteit wil of betaalzenders wil kijken, blijft een ci+-insteekmodule nodig hebben.
TomPé
Wordt het dan ook mogelijk om de 29 zenders via een media center te kijken wanneer je gebruik maakt van een DVBlink server? En wordt het dan ook mogelijk om met een Anysee E30 C plus de extra zenders te kijken die nog via de CI+ module lopen?TomPé schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:30:
Eindelijk ook goed nieuws voor UPC abbonees:
Citaat:
29 zenders zouden dan zonder smartcard zichtbaar moeten zijn. Bij extra zender pakketten is wel een smartcard en CI module nodig. De vraag is dan welke encryptie ze daarbij gebruiken. Daar wordt namelijk niet over gesproken.Sphero schreef op woensdag 27 maart 2013 @ 17:54:
[...]
Wordt het dan ook mogelijk om de 29 zenders via een media center te kijken wanneer je gebruik maakt van een DVBlink server? En wordt het dan ook mogelijk om met een Anysee E30 C plus de extra zenders te kijken die nog via de CI+ module lopen?
TomPé
Geweldig nieuwsvoor mij als UPC klant.
Momenteel gebruik ik nog een analoge kaart (Hauppage winTV 2200) om met mijn HTPC op te kunnen nemen.
Graag ik over naar de digitale variant.
Zoals i het nu begrijp heb je geen smartcard meer nodig.
Kan iemand nog een goede TV kaart aanraden met een dvb-c ontvanger
Momenteel gebruik ik nog een analoge kaart (Hauppage winTV 2200) om met mijn HTPC op te kunnen nemen.
Graag ik over naar de digitale variant.
Zoals i het nu begrijp heb je geen smartcard meer nodig.
Kan iemand nog een goede TV kaart aanraden met een dvb-c ontvanger
Fantastisch nieuws van UPC! Ik gebruik al 10+ jaar Windows Media Center om tv op te nemen en mij krijg je echt niet aan een (huur-) recorder/mediabox. Daarom heb ik nu zelfs Digitenne naast een UPC abbo: beter signaal dan analoog bij UPC, maar nog verre van perfect.
Volgende week gaan de 2 Anysee E30 Combo Plussen voor het eerst DVB-C proberen weer te geven, en hopelijk kan Digitenne er dan weer uit!
Volgende week gaan de 2 Anysee E30 Combo Plussen voor het eerst DVB-C proberen weer te geven, en hopelijk kan Digitenne er dan weer uit!
Nu UPC een aantal digitale zenders ongecodeerd zal doorgeven willen we van de gelegenheid gebruik maken om de upc-mediabox en onze xtreamer sidewinder 1 de deur te wijzen en onze tv's de 21e eeuw in te trekken.
Ik zou simpelweg twee raspberries met xbmc achter de beide TV's kunnen hangen en de tv's direct kunnen aansluiten op de digitale kabel. Dan ben ik de mediabox en de xtreamer kwijt, maar dan kan heb ik geen timeshift of opname, en blijf ik met het switchen van de input op de TV's zitten.
Ik ben daarom op zoek naar een wat elegantere oplossing. Ik heb graag opname en timeshift op twee tv's, te bedienen via xmbc. Decrypten en cam-modules zijn niet noodzakelijk, de vrije basis-zenders zijn meer dan voldoende.
De mogelijkheden:
a) zelfbouw htpc / dvb-tuners
- Via de pricewatch kom ik voor een DVB-C PCIe-kaart uit op de Hauppage HVR-5500. Deze is relatief prijzig en daarvan is geen firmware voor Linux beschikbaar. De htpc zou wel wat server-functies over kunnen nemen en bied de meeste flexibiliteit. Nadeel is dat de htpc achter mijn secundiare tv zou komen te staan, dus dan heb ik de luxe-features op de tv die het minste word gebruikt. Kan 1 htpc twee tv's voorzien icm een raspberry? Twee volle htpc's bouwen is geen optie.
b) Hdhomerun
- De reviews zijn veelbelovend maar het levert een extra kastje op. Werkt timeshift, epg en opnemen naar de NAS zoals beloofd?
c) Dvblink
- Deze software kan via een usb-tuner op mijn huidige NAS draaien, maar dan wordt die NAS meer een servertje, en daar ben ik wat huiverig voor. Ik wil niet te veel klooien met het apparaat waar mijn data op staat. Zou deze software op een htpc het beoogde resultaat bieden?
d) 2x usb-tuners in raspberries. Functioneel, goedkoop-ig, maar vereist waarschijnlijk ook 2x usb-hub ivm stroomverbruik, en in deze opzet staan de opnames niet centraal. Performance is ook af te wachten.
Het is leuk om dit als hobby-projectje op te zetten, en het is geen bezwaar om met firmware of kernelversies te gaan klooien, maar als ik s'avonds op de bank zit moet het wel soepel werken en blijven werken.
Kortom, wat is de meest elegante oplossing om op twee tv's dvb-c te te kunnen kijken met timeshift en opnames op de NAS. Bonuspunten als het met open source software en bescheiden hardware een soepel resultaat oplevert. Heb ik nog een mogelijkheid over het hoofd gezien?
Mijn voorkeur zou hebben om met minimale hardware (een raspberry oid) achter de tv, en een centrale htpc (amd a4-3500?) met een tuner tot een mooie oplossing te komen. Heeft iemand een dergelijke setup? De hdhomerun klinkt op papier ook goed, maar geeft dat een chiq resultaat? Hoe zit het met de snelheid, programmagids, zenderinformatie?
Ik zou simpelweg twee raspberries met xbmc achter de beide TV's kunnen hangen en de tv's direct kunnen aansluiten op de digitale kabel. Dan ben ik de mediabox en de xtreamer kwijt, maar dan kan heb ik geen timeshift of opname, en blijf ik met het switchen van de input op de TV's zitten.
Ik ben daarom op zoek naar een wat elegantere oplossing. Ik heb graag opname en timeshift op twee tv's, te bedienen via xmbc. Decrypten en cam-modules zijn niet noodzakelijk, de vrije basis-zenders zijn meer dan voldoende.
De mogelijkheden:
a) zelfbouw htpc / dvb-tuners
- Via de pricewatch kom ik voor een DVB-C PCIe-kaart uit op de Hauppage HVR-5500. Deze is relatief prijzig en daarvan is geen firmware voor Linux beschikbaar. De htpc zou wel wat server-functies over kunnen nemen en bied de meeste flexibiliteit. Nadeel is dat de htpc achter mijn secundiare tv zou komen te staan, dus dan heb ik de luxe-features op de tv die het minste word gebruikt. Kan 1 htpc twee tv's voorzien icm een raspberry? Twee volle htpc's bouwen is geen optie.
b) Hdhomerun
- De reviews zijn veelbelovend maar het levert een extra kastje op. Werkt timeshift, epg en opnemen naar de NAS zoals beloofd?
c) Dvblink
- Deze software kan via een usb-tuner op mijn huidige NAS draaien, maar dan wordt die NAS meer een servertje, en daar ben ik wat huiverig voor. Ik wil niet te veel klooien met het apparaat waar mijn data op staat. Zou deze software op een htpc het beoogde resultaat bieden?
d) 2x usb-tuners in raspberries. Functioneel, goedkoop-ig, maar vereist waarschijnlijk ook 2x usb-hub ivm stroomverbruik, en in deze opzet staan de opnames niet centraal. Performance is ook af te wachten.
Het is leuk om dit als hobby-projectje op te zetten, en het is geen bezwaar om met firmware of kernelversies te gaan klooien, maar als ik s'avonds op de bank zit moet het wel soepel werken en blijven werken.
Kortom, wat is de meest elegante oplossing om op twee tv's dvb-c te te kunnen kijken met timeshift en opnames op de NAS. Bonuspunten als het met open source software en bescheiden hardware een soepel resultaat oplevert. Heb ik nog een mogelijkheid over het hoofd gezien?
Mijn voorkeur zou hebben om met minimale hardware (een raspberry oid) achter de tv, en een centrale htpc (amd a4-3500?) met een tuner tot een mooie oplossing te komen. Heeft iemand een dergelijke setup? De hdhomerun klinkt op papier ook goed, maar geeft dat een chiq resultaat? Hoe zit het met de snelheid, programmagids, zenderinformatie?
[ Voor 1% gewijzigd door HiddenWolf op 31-03-2013 00:09 . Reden: typo, opbouw ]
Encrypted zenders bij upc kijken gaat niet lukken, aangezien kaart en ci+ module en of mediabox(uitzondering horizon die heeft geen kaart) gekoppeld aanelkaar zijn middels boxkey die niet uittelezen valt. Upc gebruikt nagravision 3 met boxkey koppeling.
[ Voor 10% gewijzigd door devil-strike op 31-03-2013 14:35 ]
Encrypted zenders bij UPC hoef ik niet te zien. Ze geven straks Ned1/2/3 en de regionale zender unencrypted digitaal door, dan ben ik tevreden. Het gaat me om de meest efficiente hardware/setup.devil-strike schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:34:
Encrypted zenders bij upc kijken gaat niet lukken, aangezien kaart en ci+ module en of mediabox(uitzondering horizon die heeft geen kaart) gekoppeld aanelkaar zijn middels boxkey die niet uittelezen valt. Upc gebruikt nagravision 3 met boxkey koppeling.
het gaat gelukkig om iets meer dan 4 zenders: nieuws: UPC verhoogt internetsnelheden en biedt digitale tv ongecodeerd aanHiddenWolf schreef op zondag 31 maart 2013 @ 14:41:
... Ze geven straks Ned1/2/3 en de regionale zender unencrypted digitaal door ...
Morgen weten we meer over welke zenders het exact zijn, maar ik neem aan dat het ongeveer alle zenders uit het analoge pakket zijn: http://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv/... Daarnaast gaat UPC de digitale tv vanaf 3 april ongecodeerd aanbieden. Daardoor hoeft een abonnee van de provider geen insteekmodule meer te gebruiken om digitale tv te kunnen kijken, mits zijn tv over een dvb-c-module beschikt. Er blijven echter wel beperkingen: alleen de 29 populairste zenders, 12 regionale zenders en de plaatselijke kunnen zonder insteekmodule in sd-kwaliteit worden bekeken. Daarnaast worden Nederland 1, 2 en 3 in hd-kwaliteit geleverd.
[ Voor 15% gewijzigd door W1LL3M op 02-04-2013 13:07 ]
@Hiddenwolf
Ik werd ook blij van dat bericht over digitale tv van UPC. Nu heb ik al een HTPC (Mediaportal+XBMC) én een WHS1 server dus in principe zou ik de keus moeten maken tussen het stoppen van een tv-kaart in die HTPC of gaan experimenteren met één of twee tuners in de server.
Maar die HDHomerun klinkt inderdaad ook goed. Wat ik me afvraag: werkt dat apparaatje ook als server? Meer concreet: heeft hij een computer nodig op het moment dat er een programma moet worden opgenomen?
Waarom had je gekozen voor die Hauppauge overigens? Je hebt ook gunstig geprijsde usb-kaartjes van Terratec zag ik.
Ik werd ook blij van dat bericht over digitale tv van UPC. Nu heb ik al een HTPC (Mediaportal+XBMC) én een WHS1 server dus in principe zou ik de keus moeten maken tussen het stoppen van een tv-kaart in die HTPC of gaan experimenteren met één of twee tuners in de server.
Maar die HDHomerun klinkt inderdaad ook goed. Wat ik me afvraag: werkt dat apparaatje ook als server? Meer concreet: heeft hij een computer nodig op het moment dat er een programma moet worden opgenomen?
Waarom had je gekozen voor die Hauppauge overigens? Je hebt ook gunstig geprijsde usb-kaartjes van Terratec zag ik.
Niet gewoon het basispakket van je gemeente?Morgen weten we meer over welke zenders het exact zijn, maar ik neem aan dat het ongeveer alle zenders uit het analoge pakket zijn: http://service.upc.nl/frequentie-overzicht-radio-tv/
http://www.upc.nl/televis...gitale-kabel-tv-en-radio/
't Is een netwerktuner; dus het DVB-C signaal wordt van coax naar ethernet overgezet.D-e-n schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:01:
Er moet nog steeds een systeem nodig om op te nemen.
Een systeem met TvHeadend (of misschien MediaPortal?)
Noem me ouderwets, maar ik houd er niet van als er kwetsbare dongeltjes uit mijn hardware steken. Als ik een usb-tuner koop zou ik die intern monteren en een kast moeten voorzien van een gaatje voor de coax.D-e-n schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 17:01:
@Hiddenwolf
Voor een media-pc'tje is het risico beperkt, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik had de Hauppage uit de pricewatch gevist omdat ik ervaring met het merk heb. Ik heb mijn oude PVR-500 inmiddels teruggevonden in de grabbelton. Komend weekeinde eens zien of ik met wat oude hardware resultaat kan boeken. Bevalt dat, dan kan ik altijd nog investeren in een nette setup
Die HDHomerun is alleen een dubbele tuner met een ethernet-out. Voor opname en timeshift zal er dus netwerkverkeer tussen de hdhomerun, de xbmc-client en de NAS heen en weer stuiteren. Gemakkelijk, maar niet efficiënt. Het zou mijn voorkeur hebben om geen extra apperaat nodig te hebben. Één tuner/server, twee clients. En de clients zo minimaal mogelijk.
Nee het kan een iets afwijkend zender aanbod zijn van het analoge pakket (wat nog steeds deels door een lokale kabelraad bepaald wordt). Zie ook deze pagina voor het volledige pakket en uitleg over de frequenties e.d. hier.RudolfR schreef op dinsdag 02 april 2013 @ 20:21:
[...]
Niet gewoon het basispakket van je gemeente?
http://www.upc.nl/televis...gitale-kabel-tv-en-radio/
[...]

Helemaal met je verhaal eens.HiddenWolf schreef op woensdag 03 april 2013 @ 01:21:
[...]
Noem me ouderwets, maar ik houd er niet van als er kwetsbare dongeltjes uit mijn hardware steken. Als ik een usb-tuner koop zou ik die intern monteren en een kast moeten voorzien van een gaatje voor de coax.
Voor een media-pc'tje is het risico beperkt, maar een ongeluk zit in een klein hoekje.
Ik had de Hauppage uit de pricewatch gevist omdat ik ervaring met het merk heb. Ik heb mijn oude PVR-500 inmiddels teruggevonden in de grabbelton. Komend weekeinde eens zien of ik met wat oude hardware resultaat kan boeken. Bevalt dat, dan kan ik altijd nog investeren in een nette setup
Die HDHomerun is alleen een dubbele tuner met een ethernet-out. Voor opname en timeshift zal er dus netwerkverkeer tussen de hdhomerun, de xbmc-client en de NAS heen en weer stuiteren. Gemakkelijk, maar niet efficiënt. Het zou mijn voorkeur hebben om geen extra apperaat nodig te hebben. Één tuner/server, twee clients. En de clients zo minimaal mogelijk.
Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor DVB-C op mijn netwerk. Heb een dedicated htpc en een Apple TV 2, beiden met XBMC, plus een zelfbouw-NAS (Atom systeempje) met WHS 2011.
Het liefst zou ik 2 (of meer) DVB-C tuners in mijn NAS stoppen. Deze zou dan het signaal oppakken en over het netwerk gooien en de opnames voor zijn rekening nemen. Daar stuit ik direct op praktische problemen: m'n NAS heeft alleen een PCI-e 4x poort intern. Daarvoor vind ik geen kaarten. Dan kom je op een USB stick of een Anysee. En dan stuit je op het volgende probleem: kosten. Zo'n stick kost minstens 80 euro, daar heb je er dan 2 van nodig. Naar de Anysee hoef je dan al helemaal niet te kijken.
Ik kom dan vanzelf uit op de HDHomeRun. Dubbele tuner en direct op het netwerk, het klinkt ideaal. Vervolgens een tv server op de NAS en klaar.
Tenzij iemand redenen weet om géén HDHomeRun te kopen, zal ik binnenkort de bestelling plaatsen
Ik was eerst vooral aan het kijken naar PCI en usb-kaarten maar inmiddels overweeg ik nu ook een HDHomeRun. Mijn WHS1 server heeft ook niet het eeuwige leven en met zo'n kastje ben je heel flexibel en kun je vele kanten op.
Laat vooral je ervaringen weten. Ben bijzonder benieuwd hoe het gaat functioneren. Mijn ideaal zou ook iets dergelijks zijn. Heb een servertje draaien met vmware, daar dan de TV server functionaliteit op en volledig weg uit de HTPC.. weer minder dingen die 'fout' kunnen gaan op de htcprb338 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:13:
[...]
Helemaal met je verhaal eens.
Ik ben ook op zoek naar een oplossing voor DVB-C op mijn netwerk. Heb een dedicated htpc en een Apple TV 2, beiden met XBMC, plus een zelfbouw-NAS (Atom systeempje) met WHS 2011.
Het liefst zou ik 2 (of meer) DVB-C tuners in mijn NAS stoppen. Deze zou dan het signaal oppakken en over het netwerk gooien en de opnames voor zijn rekening nemen. Daar stuit ik direct op praktische problemen: m'n NAS heeft alleen een PCI-e 4x poort intern. Daarvoor vind ik geen kaarten. Dan kom je op een USB stick of een Anysee. En dan stuit je op het volgende probleem: kosten. Zo'n stick kost minstens 80 euro, daar heb je er dan 2 van nodig. Naar de Anysee hoef je dan al helemaal niet te kijken.
Ik kom dan vanzelf uit op de HDHomeRun. Dubbele tuner en direct op het netwerk, het klinkt ideaal. Vervolgens een tv server op de NAS en klaar.
Tenzij iemand redenen weet om géén HDHomeRun te kopen, zal ik binnenkort de bestelling plaatsen
PCI-e 1x kaarten passen anders prima in een PCI-e 4x poort, hoorrb338 schreef op woensdag 03 april 2013 @ 16:13:
[...]
Helemaal met je verhaal eens.
Rail Away!
Verwijderd
UPC zend sinds 3 april 2013 29 digitale zenders zonder encryptie uit.
Ik heb een Digital Devices DVB-C cine tv kaart aangeschaft om UPC digitaal te kunnen bekijken in WMC onder W7.
Ik begrijp dat ik een transponderlijst moet gebruiken om tv digitaal te kunnen kijken.
Ik kom nu niet verder dan een Testbeeld van UPC digitaal.
Hoe moet ik handelen en waar vind ik een kant en klare transponderlijst voor Zuid Holland UPC die direkt in te lezen is via DVBcine config.
UPC geeft de volgende gegevens op:
Invoeren netwerkgegevens
Kies bij "Operator selecteren" UPC en toets "OK" op de afstandsbediening.
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in (zie onderaan deze pagina) en toets "OK" op de afstandsbediening.
Noord Holland 43136 Gelderland 43142
Flevoland 43138 Brabant 43144
Friesland 43140 Zuid Holland 43146
Vul bij de frequentie '164000' in en toets "OK" op de afstandsbediening. De modulatie zal op '64QAM' moeten staan en de symboolfrequentie op '6900'.
Hoe krijg ik dat in Windows Media Center ingevoerd?
Ik heb een Digital Devices DVB-C cine tv kaart aangeschaft om UPC digitaal te kunnen bekijken in WMC onder W7.
Ik begrijp dat ik een transponderlijst moet gebruiken om tv digitaal te kunnen kijken.
Ik kom nu niet verder dan een Testbeeld van UPC digitaal.
Hoe moet ik handelen en waar vind ik een kant en klare transponderlijst voor Zuid Holland UPC die direkt in te lezen is via DVBcine config.
UPC geeft de volgende gegevens op:
Invoeren netwerkgegevens
Kies bij "Operator selecteren" UPC en toets "OK" op de afstandsbediening.
Vul bij 'Netwerk ID' de waarde voor uw provincie in (zie onderaan deze pagina) en toets "OK" op de afstandsbediening.
Noord Holland 43136 Gelderland 43142
Flevoland 43138 Brabant 43144
Friesland 43140 Zuid Holland 43146
Vul bij de frequentie '164000' in en toets "OK" op de afstandsbediening. De modulatie zal op '64QAM' moeten staan en de symboolfrequentie op '6900'.
[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 06-04-2013 09:23 ]
Ben ik ook benieuwd naar.Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 20:10:
UPC zend sinds 3 april 2013 29 digitale zenders zonder encryptie uit.
...
Is het misschien een idee om een apart topic over UPC DVB-C met HPTC ?
Ga dit topic volgen.
[ Voor 0% gewijzigd door clemento op 08-04-2013 19:09 . Reden: DVB-C ]
Ik heb om deze redenen een HDhomerun aangeschaft.
deze gegevens heb ik daarvoor gebruikt
Provider : UPC
Symbol rate 6900
modulatie 64QAM
Netwerk-ID Noord Holland 43136 <-- alleen ingegeven in TVheadend -->
bijna alles draait, ik krijg alleen de 2e tuner niet ingeschakeld in tv headend......
zodra ik dat doe dan werkt nks meer........................
dus voorlopig maar met 1 tuner
Windows media center ziet mijn 2 tunners maar kreeg dit niet werkend
Systeem : Openelec 3.0.0
Backend: TVheadend via HTPC (wil later via NAS)
Model: HDHR3-EU
Firmware: 20130328
deze gegevens heb ik daarvoor gebruikt
Provider : UPC
Symbol rate 6900
modulatie 64QAM
Netwerk-ID Noord Holland 43136 <-- alleen ingegeven in TVheadend -->
bijna alles draait, ik krijg alleen de 2e tuner niet ingeschakeld in tv headend......
zodra ik dat doe dan werkt nks meer........................
dus voorlopig maar met 1 tuner
Windows media center ziet mijn 2 tunners maar kreeg dit niet werkend
Systeem : Openelec 3.0.0
Backend: TVheadend via HTPC (wil later via NAS)
Model: HDHR3-EU
Firmware: 20130328
[ Voor 31% gewijzigd door Dabbadoeber op 08-04-2013 21:19 ]
Verwijderd
Is het niet zo dat als je in windows media center je naar kanalen gaat zoeken door
Antenne te kiezen en vervolgens Digitale Terrestriele nog niet in kaart gebracht, dat je alle zenders kunt vinden?
Antenne te kiezen en vervolgens Digitale Terrestriele nog niet in kaart gebracht, dat je alle zenders kunt vinden?
Je hebt nog steeds een oplossing als TV Source nodig om WMC aan de praat te krijgen met (Europese...) DVB-C. Werkt wel perfect, maar jammer dat er nog steeds een workaround nodig is.
Rail Away!
Maar je hoeft ook niet perse WMC te gebruiken. Ik heb ook het idee dat MS er niet zoveel meer mee wil.
Verwijderd
Welk programma zou ik kunnen gebruiken waar je handmatig die instellingen van upc in kan geven om de kanalen te vinden?D-e-n schreef op woensdag 10 april 2013 @ 11:47:
Maar je hoeft ook niet perse WMC te gebruiken. Ik heb ook het idee dat MS er niet zoveel meer mee wil.
Ik heb gisteren WinTV geprobeerd in combinatie met een Hauupage USB DVB-C stick, maar hij zoekt automatisch en vind wel veel kanalen, emaar Discovery Channel en NL1, NL2, NL3 niet.
Ik ga zelf proberen UPC kijken met Mediaportal of XBMC, waarschijnlijk in combinatie met Argus TV-server. Maar daar heb ik met DVB-C dus nog geen ervaring mee, alleen met Digitenne. Ik moet eerst nog op zoek naar een goede tv-kaart.
Verwijderd
Ik heb het nu in ieder geval voor elkaar op mijn Htpc met een Hauppauge 930c usb stick in combinatie met het programma WinTv en het programma NextPVR.
Bij het programma WinTv heb ik het bestand Cable.xml aangepast en de frequenties van upc toegevoegd. Hetzelfde heb ik bij NextPVR gedaan door de frequenties in een .ini bestand te zetten.
Bij het programma WinTv heb ik het bestand Cable.xml aangepast en de frequenties van upc toegevoegd. Hetzelfde heb ik bij NextPVR gedaan door de frequenties in een .ini bestand te zetten.
Zou ik die ini file voor NextPVR eens mogen zien? Want werkt hier voor geen meter...Verwijderd schreef op donderdag 11 april 2013 @ 23:02:
Ik heb het nu in ieder geval voor elkaar op mijn Htpc met een Hauppauge 930c usb stick in combinatie met het programma WinTv en het programma NextPVR.
Verwijderd
Ik zal hem vanavond even naar je sturen.DizzyWeb schreef op maandag 15 april 2013 @ 21:43:
[...]
Zou ik die ini file voor NextPVR eens mogen zien? Want werkt hier voor geen meter...
Wat zijn de huidige DVB-C tuners duur zeg! De Technisat Cablestar HD2 was voor 50euro te krijgen, nu betaal je minimaal 80euro

Verwijderd
Mail ze eens, en vraag of ze snel kunnen leverenlayzzzz schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 14:43:
Wat zijn de huidige DVB-C tuners duur zeg! De Technisat Cablestar HD2 was voor 50euro te krijgen, nu betaal je minimaal 80euro
http://www.freezinghardwa...at_CableStar_HD2_OEM.html
Heb ik gedaan, ze krijgen deze week er een paar binnen en dit zal de laatste batch zijn.Verwijderd schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 15:03:
[...]
Mail ze eens, en vraag of ze snel kunnen leveren
http://www.freezinghardwa...at_CableStar_HD2_OEM.html
Gaat die kaart er dus uit? Ik zie bij veel shops "niet meer leverbaar" staan.
Ik vind dat er sowieso steeds minder DVB-C kaarten komen. Net nu ik er eentje zoek
Ik vind dat er sowieso steeds minder DVB-C kaarten komen. Net nu ik er eentje zoek
Ik heb hetzelfde probleem... ik wacht al maanden op deze: http://shop.blackgold.tv/...s/BT3159/Products/BGT3650 Heb vandaag zelfs naar de UK gebeld erover, maar die afdeling was in gesprek en ik wordt teruggebeld zeggen ze... nadruk op zeggen ze :-)D-e-n schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:50:
maverick: A person who thinks and acts in an independent way, often behaving differently from the expected or usual way.
Voor zo'n 65 euro heb je de USB uitvoering van die TechniSat DVB-C kaart:D-e-n schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:50:
pricewatch unsorted: TechniSat CableStar Combo HD CI TechniSat 4105/3733
Die is nog wel redelijk verkrijgbaar en bevat ook een afstandsbediening en een TechniSat versie van DVBviewer.
Wel bij de leverancier. Dit kaartje werkt uitstekend icm. TVHeadend.D-e-n schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 16:50:
Deze wordt nog niet ondersteund in Linux. DVBViewer Technisat werkt volgens mij niet met plugins.ArChie schreef op dinsdag 16 april 2013 @ 19:27:
[...]
Voor zo'n 65 euro heb je de USB uitvoering van die TechniSat DVB-C kaart:
pricewatch unsorted: TechniSat CableStar Combo HD CI TechniSat 4105/3733
Die is nog wel redelijk verkrijgbaar en bevat ook een afstandsbediening en een TechniSat versie van DVBviewer.
[ Voor 22% gewijzigd door layzzzz op 16-04-2013 22:48 ]
Ik heb een week geleden de Technisat Cablestar HD2 PCI kaart bij Azerty gekocht. Was de allerlaatste
Installeren van de drivers gaat een beetje lastig maar is wel gelukt. Gisterenavond DVBviewer Pro geinstalleerd en kunnen genieten van digitale TV van UPC op mijn mediacenter (met Windows 7)
Hiervoor heb ik wel zelf een transponderfile aangemaakt met de UPC frequenties, maar dat is vrij simpel.
Nu de Technisat kaart werkt onder Windows 7, ga ik met DVBlink aan de slag om via WMC te gaan opnemen.
Hiervoor heb ik wel zelf een transponderfile aangemaakt met de UPC frequenties, maar dat is vrij simpel.
Nu de Technisat kaart werkt onder Windows 7, ga ik met DVBlink aan de slag om via WMC te gaan opnemen.
[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 18-04-2013 12:58 ]
Verwijderd
Ik heb gisteravond Windows media center aan de praat gekregen met DVBlink. Heb alleen geen EPG info bij de zenders SBS6 & Eurosport. Daar ga ik vanavond even een oplossing voor zorgen.Pegasus schreef op donderdag 18 april 2013 @ 12:57:
Ik heb een week geleden de Technisat Cablestar HD2 PCI kaart bij Azerty gekocht. Was de allerlaatsteInstalleren van de drivers gaat een beetje lastig maar is wel gelukt. Gisterenavond DVBviewer Pro geinstalleerd en kunnen genieten van digitale TV van UPC op mijn mediacenter (met Windows 7)
![]()
Deze link heeft me gisteren goed geholpen:
http://www.windows-mediacenter.nl/?page_id=782
In het verleden heb ik twee Technotrend Budget C1501 gekocht i.c.m. een smargo card reader. Het is mij echter nooit gelukt om deze setup werkende te krijgen voor Ziggo (het is 1x gelukt om digitale tv af te spelen/op te nemen, maar na een reboot heeft het nooit meer gewerkt)
Nu heb ik weer de moed om aan de slag te gaan, echter is er sinds twee jaar toch het eea verandert qua software. Kan iemand mij aangeven welke Windows, drivers, software (MP, XMBC WMP) vandaag de dag gemakkelijk is om digitale tv werkend te krijgen met de hardware die ik heb?
Nu heb ik weer de moed om aan de slag te gaan, echter is er sinds twee jaar toch het eea verandert qua software. Kan iemand mij aangeven welke Windows, drivers, software (MP, XMBC WMP) vandaag de dag gemakkelijk is om digitale tv werkend te krijgen met de hardware die ik heb?
Met de release van TVHeadend 3.4 is er een extra optie gekomen bij recording settings.
Commercial Skip echter moet de provider wel de audio/video properties wijzigen om dit te kunnen detecteren, Ziggo doet dit niet of wel?
http://forum.xbmc.org/sho...25&pid=1401590#pid1401590
Commercial Skip echter moet de provider wel de audio/video properties wijzigen om dit te kunnen detecteren, Ziggo doet dit niet of wel?
Die is (bij mij iig) in opzet dezelfde als 2 jaar geleden. Sterker, m'n huidige Windows setup op de HTPC draait alweer vanaf 2009. Bestaat uit Windows 7 Home Premium SP1 32bit met driver 5.0.1.8. De software is gewoon steeds bijgewerkt naar de laatste versies, dus momenteel ArgusTV 2.01 (voorheen FTR) als tv-server en MediaPortal 1.3 als client (en soms XBMC). Daarbij acamd 6.2.0 als decrypter, de voor argus-tv aangepaste mdapifilter.ax van acamd en oscam als cardserver. Overigens heeft ArgusTV 2.0.1 nog geen officiële ondersteuning voor MP 1.3 waardoor er oa wat skin problemen kunnen zijn, echter komt als het goed is binnenkort 2.1 uit die dat oplost.Dark0z schreef op vrijdag 19 april 2013 @ 19:42:
[ Voor 18% gewijzigd door Nielson op 20-04-2013 13:28 ]
Volgens mij niet. Ze verhogen hooguit het volume. De programmabouwer was vergeten dat deze optie nog in de UI zatschumi2004 schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 11:49:
Met de release van TVHeadend 3.4 is er een extra optie gekomen bij recording settings.
MediaPortal 1.3 als backend werkt ook.Nielson schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:13:
[...]
Die is (bij mij iig) in opzet dezelfde als 2 jaar geleden. Sterker, m'n huidige Windows setup op de HTPC draait alweer vanaf 2009. Bestaat uit Windows 7 Home Premium SP1 32bit met driver 5.0.1.8. De software is gewoon steeds bijgewerkt naar de laatste versies, dus momenteel ArgusTV 2.01 (voorheen FTR) als tv-server en MediaPortal 1.3 als client (en soms XBMC). Daarbij acamd 6.2.0 als decrypter, de voor argus-tv aangepaste mdapifilter.ax van acamd en oscam als cardserver. Overigens heeft ArgusTV 2.0.1 nog geen officiële ondersteuning voor MP 1.3 waardoor er oa wat skin problemen kunnen zijn, echter komt als het goed is binnenkort 2.1 uit die dat oplost.
Afgelopen weekend heb ik de Technisat Cablestar HD2 goed werkend gekregen in Windows Media Center, met behulp van DVBlink. Ik kan nu 19 UPC zenders in digitale kwaliteit opnemen met mijn media center. Daarbij zijn Ned 1-2-3 in HD. Het beeld ziet er natuurlijk veel beter uit dan met mijn analoge Hauppauge PVR-150MCE kaart
In eerste instantie had ik wel het probleem dat ik geen beeld kreeg in WMC en later ook zag dat mijn overige films (MKV's) niet meer afspeelden. Na terugdraaien naar het laatste restore point en herinstallatie van DVBlink liep alles weer. Ik heb wel ook DVBviewer gedeïnstalleerd, want die installeerde standaard ook weer een nieuwe filter (mainconcept). In principe volstaat alleen installatie van de drivers van Technisat en DVBlink. Ook is nodig een goede transponderlijst met UPC frequenties aanmaken te voor DVBlink.
Enig probleem dat ik nu nog heb is dat de EPG van SBS6 leeg blijft. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Ook moet ik nog aan de slag met de bracket van de Technisat kaart, want ik heb een low-profile HTPC en de Technisat kaart wordt alleen met een hoge bracket geleverd. Ik denk dat ik er zelf één ga maken. Nu staat de PCI kaart los in het slot en dat is niet ideaal met de stugge COAX kabel (Hirschmann Koka 799).
In eerste instantie had ik wel het probleem dat ik geen beeld kreeg in WMC en later ook zag dat mijn overige films (MKV's) niet meer afspeelden. Na terugdraaien naar het laatste restore point en herinstallatie van DVBlink liep alles weer. Ik heb wel ook DVBviewer gedeïnstalleerd, want die installeerde standaard ook weer een nieuwe filter (mainconcept). In principe volstaat alleen installatie van de drivers van Technisat en DVBlink. Ook is nodig een goede transponderlijst met UPC frequenties aanmaken te voor DVBlink.
Enig probleem dat ik nu nog heb is dat de EPG van SBS6 leeg blijft. Iemand een idee hoe dit te fixen?
Ook moet ik nog aan de slag met de bracket van de Technisat kaart, want ik heb een low-profile HTPC en de Technisat kaart wordt alleen met een hoge bracket geleverd. Ik denk dat ik er zelf één ga maken. Nu staat de PCI kaart los in het slot en dat is niet ideaal met de stugge COAX kabel (Hirschmann Koka 799).
[ Voor 30% gewijzigd door Pegasus op 22-04-2013 12:14 ]
Verwijderd
Ik heb dit probleem bij SBS6 en Eurosport. Deze zitten beide in fequentie 284000 Mhz.Pegasus schreef op maandag 22 april 2013 @ 11:39:
http://www.dtvmonitor.net/index.php?tree=2980
Dit is op te lossen door XMLTV te gebruiken voor de 2 kanalen:
http://www.windows-mediacenter.nl/?page_id=1095
Dank voor de info. Toch vreemd dat alleen voor 2 kanalen de standaard EPG oplossing van DVBlink niet werkt. Het nadeel van XMLTV lijkt me dat elk uur DVBlink de EPG info gaat checken (volgens jouw 2e link). Dat betekent dat mijn HTPC elk uur uit stand-by komt. Of is dit in te stellen in DVBlink?Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 14:41:
[...]
Ik heb dit probleem bij SBS6 en Eurosport. Deze zitten beide in fequentie 284000 Mhz.
http://www.dtvmonitor.net/index.php?tree=2980
Dit is op te lossen door XMLTV te gebruiken voor de 2 kanalen:
http://www.windows-mediacenter.nl/?page_id=1095
Wat doet XMLTV anders dan de standaard EPG oplossing van DVBlink? Lijkt mij dat ze naar dezelfde frequentie kijken.
Verwijderd
Weet niet precies hoe dat zit met dat uur, maar normaliter wordt er om de 12 uur EPG data ververst volgens mij:
"DVBLink TVSource scans transponders carrying EPG data every 12 hours in the background."
XMLTV haalt de EPG data van een bestandje van internet. Dit bestand wordt dagelijks ververst.
Dit bestand zul je dus handmatig of dmv een scipt automatisch moeten vervangen in een bepaalde map.
"DVBLink TVSource scans transponders carrying EPG data every 12 hours in the background."
XMLTV haalt de EPG data van een bestandje van internet. Dit bestand wordt dagelijks ververst.
Dit bestand zul je dus handmatig of dmv een scipt automatisch moeten vervangen in een bepaalde map.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 22-04-2013 15:52 ]
Thanks, ben er ook even in gedoken. Ik heb mediaportal 1.3 geinstaleerd. acamv 0.6.2.0, acamd en oscam. Nu is het mij gelukt om één tv-kaart werkend te krijgen, wanneer ik de tweede tv-kaart in mediaportal wil activeren krijg ik de volgende error bij timeshift "all cards are busy". Ik heb werkelijk geen idee hoe dit veroorzaakt wordt.Nielson schreef op zaterdag 20 april 2013 @ 13:13:
[...]
Die is (bij mij iig) in opzet dezelfde als 2 jaar geleden. Sterker, m'n huidige Windows setup op de HTPC draait alweer vanaf 2009. Bestaat uit Windows 7 Home Premium SP1 32bit met driver 5.0.1.8. De software is gewoon steeds bijgewerkt naar de laatste versies, dus momenteel ArgusTV 2.01 (voorheen FTR) als tv-server en MediaPortal 1.3 als client (en soms XBMC). Daarbij acamd 6.2.0 als decrypter, de voor argus-tv aangepaste mdapifilter.ax van acamd en oscam als cardserver. Overigens heeft ArgusTV 2.0.1 nog geen officiële ondersteuning voor MP 1.3 waardoor er oa wat skin problemen kunnen zijn, echter komt als het goed is binnenkort 2.1 uit die dat oplost.
Volgens mij staat alles goed, kom er niet uit wat ik anders zou moeten doen:
in mijn cardclient.conf staat waarbij gebruiker en wachtwoord oploopt van 1 tm 4. 1 tm 2 werkt (kaart 1) wanneer ik timeshift uitvoer. 3 tm 4 niet door die error:
newcamd:127.0.0.1:15050:1/0604/ffff:gebruiker4:wachtwoord4:0102030405060708090A0B0C0D0E
in mdplugins worden al mijn kaarten herkend (zijn 2 kaarten met elk 2 kanalen toegwezen is dus 4 unieke folders). Deze heb ik per stuk geconfigureerd in de cardclient.conf
Oscam.server is als volgt opgebouwd:
[account]
user = gebruiker1
pwd = wachtwoord1
uniq = 0
group = 1
ident = 0604:000000
caid = 0604
au = Ziggo
[account]
user = gebruiker2
pwd = wachtwoord2
uniq = 0
group = 1
caid = 0604
au = Ziggo
[account]
user = gebruiker3
pwd = wachtwoord3
uniq = 0
group = 1
caid = 0604
au = Ziggo
[account]
user = gebruiker4
pwd = wachtwoord4
uniq = 0
group = 1
caid = 0604
au = Ziggo
wie weet wat ik over het hoofd gezien heb?
Is inmiddels opgelost. mdapi had twee keer kaart 1 gepakt. Nu heb ik kaart 1 en 2 te pakken. \werkt tot zover prima.
\\vraag mij af wat het voordeel van argustv boven mediaportal is, kan iemand hier verduidelijking ingeven?
[ Voor 66% gewijzigd door AOC op 23-04-2013 16:40 ]
Goedeavond,
Ook ik ben bezig om cardsharing mbt NewCS aan de praat te krijgen.
Helaas krijg ik ook de melding: [ Loader ] Reset Failed ...
Ik heb al veel zitten zoeken maar ik kan echter geen oplossing vinden.
Tot nu toe heb ik 2 smartcards geprobeerd van Ziggo, en de manual van Zap Man gelezen en gevolgd. Kan iemand mij verder helpen?
Tot nu toe heb ik 2 smartcards geprobeerd van Ziggo, en de manual van Zap Man gelezen en gevolgd. Kan iemand mij verder helpen?
Sla NewCS over en probeer Oscam. Met Oscam in mijn geval 'verassend' direct succes. NewCS heeft mij in het verleden heel veel problemen opgeleverd (toentertijd moest je newCS vaak eerst 3x opstarten/herstarten voordat het werkt).WiNlUx schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:37:
Goedeavond,
check ook de post van Nielsson hierboven mbt welke versies hij gebruikt. Ik heb zijn versies over genomen, zepman guide gebruikte, stappen van newcs toegepast op het instellen van Oscam. Kan niet mis gaan
[ Voor 18% gewijzigd door AOC op 23-04-2013 20:27 ]
In het verleden was de MP tv-server behoorlijk instabiel en werkte die van Argus-TV/FTR beter. Ook schijnt de sheduler wat uitgebreider te zijn. Vind zelf wel makkelijk dat je via het netwerk opnames kunt instellen via een MMC of via de web interface. MP is echter ook flink doorontwikkeld dus weet niet hoeveel verschil er nog is.Dark0z schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 09:56:
\\vraag mij af wat het voordeel van argustv boven mediaportal is, kan iemand hier verduidelijking ingeven?
Is EPG daar makkelijk voor in te stellen? Met Mediaportal kom ik daar helaas niet uitNielson schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:17:
[...]
In het verleden was de MP tv-server behoorlijk instabiel en werkte die van Argus-TV/FTR beter. Ook schijnt de sheduler wat uitgebreider te zijn. Vind zelf wel makkelijk dat je via het netwerk opnames kunt instellen via een MMC of via de web interface. MP is echter ook flink doorontwikkeld dus weet niet hoeveel verschil er nog is.
Volgens mij ging deze post ook over een "reset failed" error, dus misschien kan een driver downgrade helpen.WiNlUx schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 18:37:
Ik heb vorige week goedkoop een TBS5680 USB dvb-c tuner met ingebouwde cam op de kop kunnen tikken. Ik krijg echter geen beeld bij de encrypted kanalen.
Wat gegevens:
- Ziggo regio 1111
- geactiveerde smartcard
- TBS 5680 usb ci tuner
- alphacrypt 3.23
Met de alphacrypt kaart en de Ziggo smartcard in mijn Sony lcd, kan ik alle zenders bekijken. Conclusie: alphacrypt is in orde.
Op mijn pc heb ik geïnstalleerd:
- dvblink
- tvsource
De TBS5680 wordt door dvblink ondersteund.
Na het gehele setup proces in tvsource kan ik in Windows Media Center alleen de FTA zenders bekijken. Encrypted zenders blijven op zwart. Ik ben ervan uitgegaan dat de alphacrypt automatisch zorgt voor de irdeto codering, maar klopt dat wel? Moet ik ook bij mijn setup gebruik maken van acamd of iets dergelijks?
Heeft iemand met deze usb tuner de boel draaiend?
Wat gegevens:
- Ziggo regio 1111
- geactiveerde smartcard
- TBS 5680 usb ci tuner
- alphacrypt 3.23
Met de alphacrypt kaart en de Ziggo smartcard in mijn Sony lcd, kan ik alle zenders bekijken. Conclusie: alphacrypt is in orde.
Op mijn pc heb ik geïnstalleerd:
- dvblink
- tvsource
Na het gehele setup proces in tvsource kan ik in Windows Media Center alleen de FTA zenders bekijken. Encrypted zenders blijven op zwart. Ik ben ervan uitgegaan dat de alphacrypt automatisch zorgt voor de irdeto codering, maar klopt dat wel? Moet ik ook bij mijn setup gebruik maken van acamd of iets dergelijks?
Heeft iemand met deze usb tuner de boel draaiend?
Ben btw benieuwd of mensen die digitale kabel via de pc kunnen kijken ook altijd hun PC gebruiken om alleen tv te kijken, of gebruiken jullie een tweede smartcard voor in de tv wanneer jullie enkel tv willen kijken?
EPG vanaf DVB-C is ongeveer een kwestie van een vinkje zetten. EPG via internet kan bv via WebgrabPlus, deze laat je een XML genereren die vervolgens door Argus wordt geimporteerd.Dark0z schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:23:
[...]
Is EPG daar makkelijk voor in te stellen? Met Mediaportal kom ik daar helaas niet uit
Ook het CI gedeelte? Want als de kaart standaard BDA drivers heeft zal deze idd vaak wel werken, maar het CI gedeelte is meestal kaart specifiek. Kun je ook zien in de hardware support list:Cnorretje schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 21:20:
Hauppauge WinTV Nova, WinTV HVR (including CI support)
Technotrend Budget (including CI support)
Technisat (including CI support)
Terratec Cinergy (including CI support)
FireDTV, FloppyDTV (including CI support)
Twinhan (including CI support)
Azurewave (including CI support)
All other cards, having BDA drivers, are supported as well. However diseqc and CI control availability may differ.
[ Voor 19% gewijzigd door Nielson op 23-04-2013 23:01 ]
Ik gebruik mijn media center vooral om programma's op te nemen. TV kijken doe ik gewoon op mijn TV. Daar gebruik ik inderdaad een CI+ insteek kaart van UPC voor. Reden is dat mijn TV veel zuiniger is dan mijn media center en ik kan zo TV kijken en opnemen tegelijkertijd.Dark0z schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:18:
Ben btw benieuwd of mensen die digitale kabel via de pc kunnen kijken ook altijd hun PC gebruiken om alleen tv te kijken, of gebruiken jullie een tweede smartcard voor in de tv wanneer jullie enkel tv willen kijken?
Wij kijken allen via de PC, er zitten 2 Anysee tuners geplugt in de HTPC. Beide hebben een smartcard. De TV zit alleen op de HTPC aangelosten, nergens anders op.Dark0z schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:18:
Ik alleen via de htpc, maar m'n tvkaartje is niet echt stabiel, helaas. Maar mijn tv heeft ook geen dvb-c ontvanger.
Yes. Gouden tip!Dark0z schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 20:16:
[...]
Sla NewCS over en probeer Oscam. Met Oscam in mijn geval 'verassend' direct succes. NewCS heeft mij in het verleden heel veel problemen opgeleverd (toentertijd moest je newCS vaak eerst 3x opstarten/herstarten voordat het werkt).
check ook de post van Nielsson hierboven mbt welke versies hij gebruikt. Ik heb zijn versies over genomen, zepman guide gebruikte, stappen van newcs toegepast op het instellen van Oscam. Kan niet mis gaan. Wel zeker weten dat je ziggo kaart wel werkt in een CI module
Ik heb het nu aan de praat met OScam. OScam heb ik op mijn Raspberry geinstalleerd. Dat is nu dus naast mijn DHCP server ook de cardserver geworden
Verbinden over het netwerk naar de Raspberry doet ie ook perfect, en ik kan alles netjes uitlezen via de webinterface van OScam.
Nu ga ik verder stoeien met MediaPortal.
Het begint al wat te worden
Ik stuit in MP eigenlijk al meteen op een probleem.
Als ik in de server-config ga timeshiften, dan kan ik dat de eerste keer zonder problemen. Echter wanneer ik de timeshifting stop, en daarna weer herstart krijg ik de volgende foutmelding: No PMT found
Stop ik de TV server service en start ik hem daarna weer, dan doet ie het weer goed.
In MP krijg ik de volgende foutmelding: Programma / zender niet gevonden
Tevens staat er bij elke zender: Geen informatie beschikbaar
Na het herstarten van de TV server service kan ik 1-maal TV kijken, en wanneer ik zap (wat overigens vrij langzaam gaat) krijg ik weer dezelfde melding.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb nu 2 Technisat Cablestar HD2 kaarten, waarvan 1 gedisabled zodat ik even met 1 kaart kan testen.
Als ik in de server-config ga timeshiften, dan kan ik dat de eerste keer zonder problemen. Echter wanneer ik de timeshifting stop, en daarna weer herstart krijg ik de volgende foutmelding: No PMT found
Stop ik de TV server service en start ik hem daarna weer, dan doet ie het weer goed.
In MP krijg ik de volgende foutmelding: Programma / zender niet gevonden
Tevens staat er bij elke zender: Geen informatie beschikbaar
Na het herstarten van de TV server service kan ik 1-maal TV kijken, en wanneer ik zap (wat overigens vrij langzaam gaat) krijg ik weer dezelfde melding.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Ik heb nu 2 Technisat Cablestar HD2 kaarten, waarvan 1 gedisabled zodat ik even met 1 kaart kan testen.
[ Voor 5% gewijzigd door WiNlUx op 24-04-2013 16:05 ]
Ik heb de EPG nu goed draaien in WMC in combinatie met DVBlink en de Technisat Cablestar HD2. Ook SBS6 wordt nu goed in de EPG van WMC weergegeven.Verwijderd schreef op maandag 22 april 2013 @ 15:49:
Weet niet precies hoe dat zit met dat uur, maar normaliter wordt er om de 12 uur EPG data ververst volgens mij:
Oorzaak was dat ik in het EPG configuratiescherm van DVBlink de kanalen niet gekoppeld had aan de EPG van UPC. Wat wel blijft is dat WMC slechts de info van 2-3 dagen laat zien, maar dat schijnt te zitten in de update service van WMC zelf.
Ha Pegagus,Pegasus schreef op donderdag 25 april 2013 @ 13:02:
[...]
Ik heb de EPG nu goed draaien in WMC in combinatie met DVBlink en de Technisat Cablestar HD2. Ook SBS6 wordt nu goed in de EPG van WMC weergegeven.![]()
Oorzaak was dat ik in het EPG configuratiescherm van DVBlink de kanalen niet gekoppeld had aan de EPG van UPC. Wat wel blijft is dat WMC slechts de info van 2-3 dagen laat zien, maar dat schijnt te zitten in de update service van WMC zelf.
Welke drivers gebruik jij voor de Technisat Cablestar HD2?
Alles via de htpc met twee floppydtv's.Dark0z schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 22:18:
TV is echt puur als monitor in gebruik zonder tunerfunctie. Maar via je tv zou je ook niet kunnen pauzeren enzo dus dat lijkt me sowieso niet handig.
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Hoi, ik heb de drivers van de cd eerst geïnstalleerd en daarna de laatste versie 1.3 van de website van Technisat. Misschien dat het ook lukt om alleen de 1.3 versie te installeren. Als het allemaal niet lukt, dan eerst de volledige setup van de cd draaien en daarna de 1.3 versie. Succes !WiNlUx schreef op donderdag 25 april 2013 @ 15:25:
[...]
Ha Pegagus,
Welke drivers gebruik jij voor de Technisat Cablestar HD2?
Toch vaag dat ik dan niet de juiste driver krijg gedownload op de Technisat site. Ik kan alleen de volgende downloaden: https://www.technisat.com/nl_NL/Downloads/352-515/Pegasus schreef op donderdag 25 april 2013 @ 20:04:
[...]
Hoi, ik heb de drivers van de cd eerst geïnstalleerd en daarna de laatste versie 1.3 van de website van Technisat. Misschien dat het ook lukt om alleen de 1.3 versie te installeren. Als het allemaal niet lukt, dan eerst de volledige setup van de cd draaien en daarna de 1.3 versie. Succes !
Overigens heb ik geen CD met drivers. Ik heb 2 OEM modellen gekocht, dus alleen de kaarten in een ESD veilig zakje ;-)
[ Voor 9% gewijzigd door WiNlUx op 26-04-2013 09:39 ]
Verwijderd
Deze dan:WiNlUx schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 09:39:
[...]
Toch vaag dat ik dan niet de juiste driver krijg gedownload op de Technisat site. Ik kan alleen de volgende downloaden: https://www.technisat.com/nl_NL/Downloads/352-515/
https://www.technisat.com...s/352-515/?productID=1631
Dat is ook de versie die ik gebruikt heb. De duitse website heeft de laatste versie.
Hallo allemaal.
Graag wat advies over het volgende. Ik krijg net een brief van UPC waarin staat dat ze naast mijn analoge zenders ook de digitale zenders (ongecodeerd als ik het goed begrijp) er bij op de kabel gezet hebben.
Ik heb een HTPC (ubuntu 12.04) met twee analoge TV kaarten en nu lijkt het me leuk om die te vervangen met digitale DVB-C kaarten.
Welke DVB-C PCI kaarten kunnen julie me aanbevelen? Liefst niet te duur natuurlijk maar belangrijk is dat ze goed en zonder al te veel gedoe onder linux met TVHeadend en/of MythTV werken.
Bedankt!
Graag wat advies over het volgende. Ik krijg net een brief van UPC waarin staat dat ze naast mijn analoge zenders ook de digitale zenders (ongecodeerd als ik het goed begrijp) er bij op de kabel gezet hebben.
Ik heb een HTPC (ubuntu 12.04) met twee analoge TV kaarten en nu lijkt het me leuk om die te vervangen met digitale DVB-C kaarten.
Welke DVB-C PCI kaarten kunnen julie me aanbevelen? Liefst niet te duur natuurlijk maar belangrijk is dat ze goed en zonder al te veel gedoe onder linux met TVHeadend en/of MythTV werken.
Bedankt!
Afaik is het nog steeds niet mogelijk om UPC te decrypten, en daarmee kun je dan dus alleen de FTA's bekijken (ned 1 en informatie-kanaal). Dat lijkt me niet een rendabele score om een DVB-C tuner met CAM voor aan te schaffen. Ongecondeerd zal het niet worden aangeboden aangezien dit niet wordt toegestaan door de zenders (die mogen dat op hun beurt weer niet van de programma-producenten). Beste optie is dan dus verhuizen naar ziggo-gebiedDurandal schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 14:55:
Hallo allemaal.
Bedankt!
Sinds 4 april geeft UPC alle digitale kanalen uit het basispakket ongecodeerd door dus met het een DVB-C kaartje zou het moeten werken. Ik ga het ook proberen nog.
Inderdaad. Hier ook de website.D-e-n schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:04:
Sinds 4 april geeft UPC alle digitale kanalen uit het basispakket ongecodeerd door dus met het een DVB-C kaartje zou het moeten werken.
Enig advies over welke kaartjes?
Nee. Want ik heb er ook nog geen. Ik zit nog te twijfelen tussen de HDHomerun of een USB-kaartje. Of wellicht toch pci.
Let op dat wanneer UPC naar QAM256 gaat dit mogelijk problemen op levert i.c.m. de HDHomerun.D-e-n schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 15:16:
[...]
Nee. Want ik heb er ook nog geen. Ik zit nog te twijfelen tussen de HDHomerun of een USB-kaartje. Of wellicht toch pci.
Bij Ziggo hetzelfde verhaal: "Problems with the HDHomeRun tuners will start as soon as Ziggo adds more channels to QAM256 transponders."
Zie voor meer uitleg: http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?p=56044.
UPC is al volledig over op QAM256. Alleen het homing channel op 164 MHz (dat je gebruikt om een gewone decoder in te stellen) draait nog op QAM64. De rest is allemaal QAM256.perryodk schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:03:
Let op dat wanneer UPC naar QAM256 gaat dit mogelijk problemen op levert i.c.m. de HDHomerun.
Tnx, goede tip. Maar begrijp ik dat het probleem daarbij ook te maken heeft met DVB-link?perryodk schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 16:03:
[...]
Let op dat wanneer UPC naar QAM256 gaat dit mogelijk problemen op levert i.c.m. de HDHomerun.
Bij Ziggo hetzelfde verhaal: "Problems with the HDHomeRun tuners will start as soon as Ziggo adds more channels to QAM256 transponders."
Zie voor meer uitleg: http://forum.dvblogic.com/viewtopic.php?p=56044.
En anders wordt het dus toch een extra tv kabel doortrekken...
Ik heb het kijken met een TechnoTrend C-1505 werkend gekregen, maar nu merk ik dat met HD zenders het beeld hapert en niet zuivert loopt. Andere kanalen doen het prima. Heeft iemand enig idee waardoor deze vertraging zou kunnen optreden? Heb geen idee welk onderdeel ik zou moeten aanpakken.
Heb al opnieuw de kanalen binnengehaald, maar dat mocht niet baten.
Heb al opnieuw de kanalen binnengehaald, maar dat mocht niet baten.
Deconder probleempje? HD is anders encoded en natuurlijk wel tikkie zwaarder.
Ik kan 19 digitale kanalen van UPC, waarvan Ned 1-2-3 in HD, ontvangen met een DVB-C kaartje in mijn HTPC.
[ Voor 3% gewijzigd door Pegasus op 26-04-2013 23:54 ]
Bedoel je dat ik met de codecs/renderee van mediaportal moet gaan spelen?DizzyWeb schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 20:39:
Deconder probleempje? HD is anders encoded en natuurlijk wel tikkie zwaarder.
Is heel best mogelijk dat het mis gaat daar ja.
Naast de juiste decoder heb je ook hardware nodig die krachtig genoeg is om een HD opname vloeiend af te spelen.Dark0z schreef op vrijdag 26 april 2013 @ 22:53:
[...]
Bedoel je dat ik met de codecs/renderee van mediaportal moet gaan spelen?
Hoi ik heb even een vraagje.
Ik heb UPC als kabelaanbieder en als ik het goed begrijp zou ik als ik een Technisat CableStar HD2 in een PCI poort plaats de +/- 29 kanalen die upc beschikbaar stelt moeten kunnen ontvangen (mits ik de juiste software gebruik natuurlijk). Maar als ik naar het plaatje bekijk zit er ook een ci+ lezer aan die in een ander PCI slot geplaatst moet worden, deze heb je dan toch niet nodig of heb ik het verkeerd?
Kan je deze, indien je hem niet nodig hebt, er ook vanaf halen, aangezien ik hem niet los in mijn kast wil laten hangen...
Wat ik me daarnaast nog afvroeg, ik zie er ook een aantal met een afstandsbediening (de Terratec Cinergy C PCI HD bijvoorbeeld) maar hoe werken deze precies? aangezien je normaal via Windows Media Center moet zappen voor zover ik het begreep.
Ik heb UPC als kabelaanbieder en als ik het goed begrijp zou ik als ik een Technisat CableStar HD2 in een PCI poort plaats de +/- 29 kanalen die upc beschikbaar stelt moeten kunnen ontvangen (mits ik de juiste software gebruik natuurlijk). Maar als ik naar het plaatje bekijk zit er ook een ci+ lezer aan die in een ander PCI slot geplaatst moet worden, deze heb je dan toch niet nodig of heb ik het verkeerd?
Kan je deze, indien je hem niet nodig hebt, er ook vanaf halen, aangezien ik hem niet los in mijn kast wil laten hangen...
Wat ik me daarnaast nog afvroeg, ik zie er ook een aantal met een afstandsbediening (de Terratec Cinergy C PCI HD bijvoorbeeld) maar hoe werken deze precies? aangezien je normaal via Windows Media Center moet zappen voor zover ik het begreep.
Volgens de pricewatch is er op dit moment alleen een OEM versie te koop, hierbij krijg je geen afstandbediening en kaartlezer. Deze afstandbediening werkt bij mij onder linux, de kaartlezer niet. Deze heb je ook niet nodig.frankyboy707 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:18:
Ik gebruik alleen de dvb-c tuner kaart, i.c.m. dvblink en Windows media center. Als oplossing voor de afstandsbediening gebruik ik een mce remote ontvanger via USB met een Logitech Harmony afstandsbediening. Werkt primafrankyboy707 schreef op woensdag 01 mei 2013 @ 15:18:
Verwijderd
Even een vraagje tussen door: heeft iemand een Digital Everywhere FloppyDTV kaart werkend op een windows 8 systeem? Heb er namelijk net eentje besteld via marktplaats zonder vooraf te checken of dit wel gaat werken. Heb net ge-binged/ge-googled maar kan er niet veel over vinden...
Ik heb wel ervaring met een FloppyDTV onder Windows 7. Daarvoor was het noodzakelijk om een Firewire legacy driver te installeren (zit wel gewoon bij Windows). Volgens mij heb ik dat toen op deze manier werkend gekregen.Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:20:
Even een vraagje tussen door: heeft iemand een Digital Everywhere FloppyDTV kaart werkend op een windows 8 systeem? Heb er namelijk net eentje besteld via marktplaats zonder vooraf te checken of dit wel gaat werken. Heb net ge-binged/ge-googled maar kan er niet veel over vinden...
Ik weet niet of het voor Windows 8 nodig is, maar misschien heb je er wat aan.
Ik dacht een keer gelezen te hebben dat je de legacy firewire driver nodig hebt en dat Windows 8 die niet meer aan boord heeft. Kan je hier iets mee?:Verwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:20:
Even een vraagje tussen door: heeft iemand een Digital Everywhere FloppyDTV kaart werkend op een windows 8 systeem?
http://www.rme-audio.de/forum/viewtopic.php?id=15505
Via Google kwam ik op dit topic, en het lijkt geen probleem op te leverenVerwijderd schreef op zaterdag 04 mei 2013 @ 11:20:
http://www.degroeneknop.nl/forum/index.php?topic=8296.0
8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)
Op de gok maar een oude technisat cablestar2 gekocht(20eu op amazon.de), en moet zeggen werkt perfect, zowel onder window 7/8 32/64bit, je moet hem alleen als wdm installen, daarna werkt hij iedergeval perfect met dvbviewer en dvbdream.
Heren,
Ik kijk dus al een tijdje TV via de CI+ ingang van mijn Samsung UE22ES5400W. Tevens is dit de monitor voor mijn PC.
Nu wil ik dus eigenlijk een tweede scherm aanschaffen, en dan een 23" IPS LG of Asus. Maar vind toch dat dit niet zo mooi staat naast de (mindere) Samsung. Oftewel ik zoek dus een manier om TV (DVB-C) te kijken op mijn PC.
De enige eis die ik heb, is dat de aansluiting geen PCI is, ik heb namelijk een vrij open case en vind zo'n tuner toch geen mooi gezicht hehe.
Volgens dit topic kom ik op de Anysee E30TCPlus uit. Maar vroeg mij toch af of dit nog steeds de beste optie is. Of dat er onderhand al andere opties zijn. Graag hoor ik het van jullie!
EDIT:
Waar staat de TC voor in de naam, ik heb even snel markplaats gechecked en vind wel een paar Anysee E30's Plus. Dus zonder de TC toevoeging.
Ik kijk dus al een tijdje TV via de CI+ ingang van mijn Samsung UE22ES5400W. Tevens is dit de monitor voor mijn PC.
Nu wil ik dus eigenlijk een tweede scherm aanschaffen, en dan een 23" IPS LG of Asus. Maar vind toch dat dit niet zo mooi staat naast de (mindere) Samsung. Oftewel ik zoek dus een manier om TV (DVB-C) te kijken op mijn PC.
De enige eis die ik heb, is dat de aansluiting geen PCI is, ik heb namelijk een vrij open case en vind zo'n tuner toch geen mooi gezicht hehe.
Volgens dit topic kom ik op de Anysee E30TCPlus uit. Maar vroeg mij toch af of dit nog steeds de beste optie is. Of dat er onderhand al andere opties zijn. Graag hoor ik het van jullie!
EDIT:
Waar staat de TC voor in de naam, ik heb even snel markplaats gechecked en vind wel een paar Anysee E30's Plus. Dus zonder de TC toevoeging.
[ Voor 8% gewijzigd door ChillPascal op 06-05-2013 11:01 ]
TC staat waarschijnlijk voor DVB-C en DVB-T, beide worden ondersteund door het apparaat.
pricewatch: Anysee E30 Plus
Is een heel ander apparaat en ondersteunt alleen DVB-T.
Aah dankje, een Anysee E30C Plus voldoet dus ook voor mij?RudolfR schreef op maandag 06 mei 2013 @ 11:16:
TC staat waarschijnlijk voor DVB-C en DVB-T, beide worden ondersteund door het apparaat.
(Mits E30C voor E30 Combo staat?)
Of het voor Combo staat weet ik niet, maar je kunt er DVB-C en DVB-C HD mee kijken.
pricewatch: Anysee E30C Plus
pricewatch: Anysee E30C Plus
Ik zit er aan te denken een hdhomerun aan te schaffen. Volgens mij is dat nu de beste / goedkoopste oplossing.
Maar via de normale website zijn ze pas in juni leverbaar. En dan moet je ook nog verzendkosten betalen (weet niet hoeveel dat is)
Het lijkt vooralsnog wel de enige manier. Weet iemand waar ze nog meer te koop zijn?
Maar via de normale website zijn ze pas in juni leverbaar. En dan moet je ook nog verzendkosten betalen (weet niet hoeveel dat is)
Het lijkt vooralsnog wel de enige manier. Weet iemand waar ze nog meer te koop zijn?
Volgens mij is hdhomerun.net het enige adres voor europa.
Ik heb er één besteld en de totale kosten zijn: €135,- (inclusief BTW en verzending)
Ik heb er één besteld en de totale kosten zijn: €135,- (inclusief BTW en verzending)
Ik twijfel nog of ik een Hdhomerun zal aanschaffen of 2x een Technisat Cablestar.RudolfR schreef op donderdag 09 mei 2013 @ 12:59:
Volgens mij is hdhomerun.net het enige adres voor europa.
Wat adviseren jullie? Ik wil het gebruiken met xbmc of mediaportal.
Volgens mij hebben de HDHomerun devices problemen met 256QAM (zie eerdere post).KiTsEr schreef op maandag 13 mei 2013 @ 13:05:
[...]
Ik twijfel nog of ik een Hdhomerun zal aanschaffen of 2x een Technisat Cablestar.
Wat adviseren jullie? Ik wil het gebruiken met xbmc of mediaportal.
De Technisat werkt bij mij iig perfect (2x).
Let op:
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.
M.b.t. het bespreken van 'Card Sharing' en omzeilen van encryptie:
Het aan de praat krijgen van een gecodeerd signaal op de computer d.m.v. tweaks is geheel toegestaan. Daar draait het tweaken om.
Echter, probeer het verhaal rond card sharing zo te kanaliseren, dat het puur betrekking heeft op het bekijken van een uitzending op je eigen toestel. Dus geen uitstapjes naar cardsharing over ethernet, bijvoorbeeld. Dat mag namelijk niet van de aanbieders.
Zo houden we alles netjes.