[AB] Logitech Harmony Advanced Universal Remotes [deel 3] Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 28 ... 44 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Alle 32 producten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
thefal schreef op dinsdag 29 november 2016 @ 14:33:
Ik heb recent een tweedehands Harmony One gekocht, en via replacedirect een nieuwe batterij.

Hoort het dat de accu maar 5 dagen meegaat, zelfs als je er letterlijk niks mee doet? Ik kijk op zondagavond voetbal, als ik vervolgens vrijdag iets wil kijken is de accu alweer leeg. Er zit wel een oplaaddock bij dus misschien moet ik die maar midden op tafel zetten ofzo, maar ik heb inmiddels al mijn oude afstandsbedieningen maar weer gepakt omdat de Harmony altijd leeg is...

Tevens is hij nogal traag. Als ik een knop indruk wordt dat snel opgepikt door bijvoorbeeld de tv, maar een knop herhaaldelijk indrukken (zoals volume omlaag) gaat met 1 klik per seconde. Op de afstandsbediening van mijn tv tuner kan ik bijvoorbeeld de knop omlaag ingedrukt houden om door het zenderoverzicht te gaan, met de Harmony duurt dit een factor 5 meer...
hier 2 in huis en die doen wel meerdere dagen met een accu, 1 heeft nu helaas, weer, een bolle accu (originele logitech accu) dus daar moet ik nog een alternatieve voor kopen (tips zijn welkom)

ik dacht dat je in de software (de Harmony Remote Software v7.x.) iets kon aanpassen hoe snel hij het een en ander verstuurde.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08:56
Ik zit ook voor een nieuwe harmony te kijken, maar kom ergens niet uit.
Je hebt de Logitech Harmony Companion voor rond de 100 euro
En een Logitech Harmony Hub voor rond de 130.
Maar bij een Companion zit toch ook een hub? Waarom zou je dan ooit een losse hub kopen?
Wat mis ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Heb de Companion net een paar dagen in huis. De adviesprijs voor de Companion en Hub bedragen 150 en 130E.

De winkelprijzen zijn gewoon een beetje raar, doe er je voordeel mee ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Laatst online: 08:56
Bedankt! Er zit dus inderdaad een hub bij die Companion en die andere hub heeft dus niet meer functies ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
Gremen schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:06:
Ik zit ook voor een nieuwe harmony te kijken, maar kom ergens niet uit.
Je hebt de Logitech Harmony Companion voor rond de 100 euro
En een Logitech Harmony Hub voor rond de 130.
Maar bij een Companion zit toch ook een hub? Waarom zou je dan ooit een losse hub kopen?
Wat mis ik?
De adviesprijzen zijn andersom, en als ik zo snel in de pw kijk is de losse hub ook wat goedkoper dan de companion.

[ Voor 12% gewijzigd door dragon2 op 01-12-2016 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robertdj
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Gremen schreef op donderdag 1 december 2016 @ 20:20:
Bedankt! Er zit dus inderdaad een hub bij die Companion en die andere hub heeft dus niet meer functies ofzo?
Als het goed is niet. Als je de 2 vergelijkt via de Logitech site zijn er volgens mij geen verschillen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pillie666
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:28
Ik heb momenteel de 950 en de companion met hub in huis en ik moet zeggen dat ik de hub echt fantastisch is, nooit meer richten met de ab en de kleine ab van de companion ligt echt perfect in de hand en met de app kun je apparaten apart bedienen.

De 950 is wel aardig maar ik ga hem toch terug sturen want die is zijn geld niet waard.

Als ze nou eens een keer een iets grotere versie maken van de companion dun en zonder touch scherm en een paar programmeerbare knoppen erbij dan heb je de perfecte ab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:48
Korte vraag: op dit moment heb ik al een aantal jaar een Harmony one na tevredenheid. Nu heb ik een nieuw tv meubel en wil ik mijn Ziggo ontvanger en Yamaha receiver achter een gesloten deurtje plaatsen. Uiteraard werkt de afstandsbediening dan niet. Lost de Logitech hub dit op? Welke variant moet ik dan hebben? En kan ik de hub ook in het kastje plaatsen en gebruik maken van de 'miniblaster' (zit deze er trouwens standaard bij)? De afstandsbediening ondersteund volgens mij alleen infrarood (IR?, wat is RF?)..

De vraag was toch iets langer ;-)

Ik heb al op de Logitech site, YouTube en dit forum gekeken en mijn interesse is gewekt, maar bovenstaand is mij nog niet helemaal duidelijk dus vandaar dat ik opzoek ben naar ervaringen :-)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
*Lost de Logitech hub dit op?
Ja, je zet de hub ook achter dat deurtje

*Welke variant moet ik dan hebben?
Welke jij wil. Keuze tussen telefoon als ab gebruiken of een ab meegeleverd.

*En kan ik de hub ook in het kastje plaatsen en gebruik maken van de 'miniblaster' (zit deze er trouwens standaard bij)
Ja en ja. Een 2e miniblaster kun je los aanschaffen indien nodig.

*De afstandsbediening ondersteund volgens mij alleen infrarood (IR?, wat is RF?)
Ja en , eh, google..? RF = radio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hk12nl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 20:48
dragon2 schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:50:
[...]

*Lost de Logitech hub dit op?
Ja, je zet de hub ook achter dat deurtje

*Welke variant moet ik dan hebben?
Welke jij wil. Keuze tussen telefoon als ab gebruiken of een ab meegeleverd.

*En kan ik de hub ook in het kastje plaatsen en gebruik maken van de 'miniblaster' (zit deze er trouwens standaard bij)
Ja en ja. Een 2e miniblaster kun je los aanschaffen indien nodig.

*De afstandsbediening ondersteund volgens mij alleen infrarood (IR?, wat is RF?)
Ja en , eh, google..? RF = radio.
Thx voor je antwoorden!

Ik wil mijn huidige afstandsbediening blijven gebruiken maar dat moet dus geen probleem zijn icm met de miniblaster als ik het goed begrijp?

Met de variant bedoelde ik de Harmony Hub of Harmony Ultimate Hub :)

©2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:19
Volgens mij kun je met jouw one geen hub aansturen omdat dit via RF of wifi gaat.

Zelf heb ik een ultimate met zo'n hub en dat werkt vlekkeloos!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz_Fuzz
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-09 21:21
Denk ook niet dat dit gaat. Ik heb de hub + companion afstandsbediening. Werkt heel goed. Voor de occasionele exotischere zaken die je wil regelen welke niet op de ab passen, neem je dan de app.

My Road Trips through the United States, Canada & Iceland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Misschien een nogal domme vraag, maar ik ben op zoek naar een goede universele afstandsbediening oplossing. Maar nu zie ik op de logitech site en ook hier in de pricewatch 2 verschillende harmony hubs staan http://www.logitech.com/nl-nl/harmony-remotes

De harmony hub en de harmony hub ultimate. Wat is het verschil tussen deze beide?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Of je kijkt 7 posts omhoog ;)

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:38
De Harmony Ultimate One is toch hetzelfde als de remote bij de Harmony Ultimate Hub set?
Ik ga straks namelijk een poging doen de knoppen schoon te maken met deze guide maar ga alvast van het ergste uit dat ik een nieuwe remote kopen moet (zonder de hub dan natuurlijk).
https://www.ifixit.com/Gu...Buttons+Replacement/50994

Hij zit nog in garantie maar ik ga geen jaar met plakkende toetsen werken.
Vind het wel een kwalijke zaak eerlijk gezegd dat ze zo snel plakken en er is niets overheen gegaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik heb een keer een vast zittende knop gehad en kreeg zo de nieuwste harmony opgestuurd.

Ff support ticket aanmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Grolsch schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:20:
Ik heb een keer een vast zittende knop gehad en kreeg zo de nieuwste harmony opgestuurd.

Ff support ticket aanmaken
Dat is misschien een beter optie ja. De eerste keer (was iets anders toen) moest ik het via Amazon doen (waar deze aangeschaft is) hoop niet dat dat nu weer het geval is.
Ik zal eens een support ticket aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Ik had destijds een Harmony 895 gekocht via iBood.

Een bepaalde knop bleef vast zitten, en via de support een ticket ingeschoten.
Ik kreeg kosteloos een Harmony 900 thuis gestuurd omdat de 895 niet meer leverbaar was.

Wel werd de 895 op afstand door Harmony uitgeschakeld, en kon ik dus echt niet meer gebruiken nadat ik de nieuwe 900 ontvangen had.

Ondertussen is de 900 ook overleden en heb ik alweer een aantal jaren de Ultimate waar destijds nog een hub bij zat, nu niet meer :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Had je toen een garantieclaim ingediend of gewoon een support ticket?
Voorheen ging het makkelijker door in de harmony software support te kiezen maar wordt nu naar website verwezen waar ik garantie clam kan doen of product ondersteuning.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
harm12nl schreef op maandag 5 december 2016 @ 12:01:
[...]

Thx voor je antwoorden!

Ik wil mijn huidige afstandsbediening blijven gebruiken maar dat moet dus geen probleem zijn icm met de miniblaster als ik het goed begrijp?

Met de variant bedoelde ik de Harmony Hub of Harmony Ultimate Hub :)
Nee. De miniblaster komt ACHTER je deurtje en stuurt je apparaten aan, voor zover de hub er niet 'bij kan'. De hub bedien je via wifi, met een app op je telefoon (die app heb je altijd nodig) en evt met 1 van de geschikte ab's (er is een kleine variant en een grotere, en een toetsenbord variant).
Je hoeft dus niet te richten op de hub, en hij kan achter een deur staan juist omdat je niet met IR zit (zoals de meeste harmony ab's hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertoBravo
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 08-09 10:39
Ja dat heb ik wel gelezen, ik bedoel alleen niet het verschil tussen de companion (hub+ab) en de Hub (alleen hub)

Maar het verschil tussen de hub en de hub ultimate:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/498345;354416/

Of begrijp ik het nu gewoon niet? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:45

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op maandag 5 december 2016 @ 18:38:
Had je toen een garantieclaim ingediend of gewoon een support ticket?
Voorheen ging het makkelijker door in de harmony software support te kiezen maar wordt nu naar website verwezen waar ik garantie clam kan doen of product ondersteuning.
Toevallig laatst het zelfde gehad.
Je kan Logitech bellen https://support.myharmony.com/nl-nl/contact-us.
Dat had ik ook gedaan voor mijn defecte 950.
Ze legde uit dat het eerste jaar de garantie via Amazon loopt en dat zij verantwoordelijk zijn voor het tweede jaar. In mijn geval moest ik dus bij Amazon zijn wat een geluk bij een ongeluk was, heb nu de Elite voor minder dan de prijs waar ik destijds mijn 950 voor heb aangeschaft.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
RobertoBravo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 08:20:
[...]

Ja dat heb ik wel gelezen, ik bedoel alleen niet het verschil tussen de companion (hub+ab) en de Hub (alleen hub)

Maar het verschil tussen de hub en de hub ultimate:
https://tweakers.net/pricewatch/compare/498345;354416/

Of begrijp ik het nu gewoon niet? 8)7
Zijn na een firmware update gelijk getrokken. Tussen de 2 hubs zit geen verschil.

Als je aan de hub een companion remote koppelt kan je 8 activiteiten maken, met de ultimate remote kan je 15 activiteiten maken. Maar tussen de HUBS zit dus geen verschil.
Is ook bevestigd op het forum van Logitech. Ze krijgen dezelfde firmware en updates.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tijntje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:38:
[...]

Toevallig laatst het zelfde gehad.
Je kan Logitech bellen https://support.myharmony.com/nl-nl/contact-us.
Dat had ik ook gedaan voor mijn defecte 950.
Ze legde uit dat het eerste jaar de garantie via Amazon loopt en dat zij verantwoordelijk zijn voor het tweede jaar. In mijn geval moest ik dus bij Amazon zijn wat een geluk bij een ongeluk was, heb nu de Elite voor minder dan de prijs waar ik destijds mijn 950 voor heb aangeschaft.
Ik heb een case aangemaakt en hun zullen waarschijnlijk hetzelfde gaan zeggen. Gelukkig verloopt omruil process bij Amazon.de best prima, denk dat dat 8 maanden na aanschaf nog wel zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijntje
  • Laatst online: 20:45

Tijntje

Hello?!

schumi2004 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:51:
[...]

Ik heb een case aangemaakt en hun zullen waarschijnlijk hetzelfde gaan zeggen. Gelukkig verloopt omruil process bij Amazon.de best prima, denk dat dat 8 maanden na aanschaf nog wel zal zijn.
Was bij mij 10 maanden en ik heb ze gebeld waarbij ik aan de telefoon had uitgelegd dat ik Logitech al had gesproken. Op dat moment mocht ik kiezen, geld terug of een nieuwe sturen.
Uiteindelijk gekozen voor geld terug omdat de Elite op dat moment goedkoper was.

Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Laatst online: 21:26
Waah schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:21:
[...]

Zijn na een firmware update gelijk getrokken. Tussen de 2 hubs zit geen verschil.

Als je aan de hub een companion remote koppelt kan je 8 activiteiten maken, met de ultimate remote kan je 15 activiteiten maken. Maar tussen de HUBS zit dus geen verschil.
Is ook bevestigd op het forum van Logitech. Ze krijgen dezelfde firmware en updates.
Ik vroeg me af hoe je bij 8 activities komt? Ik heb nog een oude companion achtige afstandsbediening (ikzie dat er nu ook eentje met knopjes voor het licht is) maar er zijn toch 3 knoppen voor activities. Met long press kom ik dan op max 6 activiteiten.
Of kun je ook iets met die knopjes voor het licht, als je geen Hue lampen hebt?

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10:39
TheFes schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:02:
[...]

Ik vroeg me af hoe je bij 8 activities komt? Ik heb nog een oude companion achtige afstandsbediening (ikzie dat er nu ook eentje met knopjes voor het licht is) maar er zijn toch 3 knoppen voor activities. Met long press kom ik dan op max 6 activiteiten.
Of kun je ook iets met die knopjes voor het licht, als je geen Hue lampen hebt?
Via de app kan je dan de andere 2 activities instellen. Maar er zit dus een limiet op 8 activities. Meer mag je niet aanmaken. het klopt dat je er maar 6 met de afstandsbediening kan koppelen... maar via de telefoon mag je dus 8 bedienen.

Als je de Ultimate Remote koppelt mag je er 15 aanmaken en bedienen. Is gewoon een manier om de Ultimate te verkopen :+

Je mag maximaal 8 devices aanmaken met de hub. (geld voor beide)
als je de Ultimate REMOTE koppelt aan je hub, mag je 15 devices toevoegen.

het aantal activities mag je zoveel maken als je wil dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Tijntje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:53:
[...]

Was bij mij 10 maanden en ik heb ze gebeld waarbij ik aan de telefoon had uitgelegd dat ik Logitech al had gesproken. Op dat moment mocht ik kiezen, geld terug of een nieuwe sturen.
Uiteindelijk gekozen voor geld terug omdat de Elite op dat moment goedkoper was.
Je had helemaal gelijk , hij wordt omgeruild ;)
Eigenlijk had ik dit wel kunnen voelen aankomen aangezien ik nog nooit issues met Logitech gehad heb en eigenlijk ook niet met Amazon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Dat is nog eens service zoals het hoort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Nieuwe remote ondertussen ontvangen en de setup uitgevoerd maar ik heb helaas niet de vraag gekregen oude settings te importeren.
Kan dit nog en weet iemand hoe want remote heeft ondertussen de setup al doorlopen.

/edit:
Ging makkelijker als gedacht. Eerst remote in software/account verwijderd, factory reset op de hub en remote, en opnieuw toevoegen.

[ Voor 24% gewijzigd door schumi2004 op 11-12-2016 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20:25
Tijd geleden al gepost maar de kwaliteit van de 650 is echt bedroevend.
Heb deze nu nog geen jaar en alle knoppen waarmee je schakelt tussen de diversen apparaten zijn nu al lam. Soms 5-6 keer drukken alvorens ze reageren ook met nieuwe batterijen...

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Mijn 700 is nu bijna helemaal op, er is vrijwel geen toets meer die nog normaal doet. Als ik het zo lees heeft het niet zoveel nut om een 650 te gaan halen, die is ook zo weer stuk.

De Harmony One lijkt me niet praktisch en de 950 is me wat duur, zeker als hij weer maar 2-3 jaar meegaat.
Ik zit dus een beetje met een dilemma, want sinds mijn eerste H/K TC-30 ben ik verwend aan het gemak van Harmony, alleen lijkt Logitech niet meer het bedrijf dat het vroeger was.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 04:18
Ik heb een Harmony One die het na ruim 6 jaar (zwaar dagelijks gebruik) nog steeds doet, en ik heb 2 maal een 650 voor familie ingesteld, en die doen het beiden ook nog steeds (2 jaar alweer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ethirty
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12

Ethirty

Who...me?

Zie net dat mijn eerste Harmony remote al weer van 2006 was, dus ik gok dat ik de 700 ook al een jaar of 5 heb. Langer dan ik in mijn hoofd had, maar te kort wat mij betreft om versleten te zijn. Geeft niet echt vertrouwen om dan maar een veel duurdere te kopen.

#team_UTC+1

An investment in knowledge always pays the best interest - Benjamin Franklin
You can call me McOverloper  Mini '12 i7/16/256  Air '13 i5/8/256  iPad mini 5 64GB  iPhone SE 128GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Mijn ervaring is dat ondanks netjes gebruik zowel top-of-the-line als goedkoop al te vroeg de geest geven. Altijd zelfde probleem, knoppen die (bijna) niet meer werken. Heb me erbij neergelegd, ik zie simpelweg geen betere optie (en ik heb vanalles gehad en geprobeerd :P )
Lullige is dat het altijd ruim na garantie pas fout gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 20:45
Laatst mijn 650 opengeschroeft, de twee knoppen rechts van het scherm werkten niet meer. Bleek dat er troep/vocht in terecht was gekomen. Na het schoonmaken werkt alles weer top.

(toch handig, zo'n guide op Ifixit, hoef je niet op de gok van alles open te schroeven of forceren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotiniens
  • Laatst online: 18:52

Gotiniens

Fairly odd Tim

Mijn 700 is ook stuk aan het gaan. Vind het vooral vreemd dat er eigenlijk geen logische opvolger is. De huidige remotes zijn veel duurder, en qua functionaliteit zijn de goedkoopste nieuwe modellen minder dan de 700. (Je smartphone gebruiken is wmb geen feature)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
Is het echt zo erg gesteld allemaal? Totaal niet herkenbaar! Mijn Harmony One is in die 6 jaar honderden keren gevallen, wordt dagelijks veel gebruikt, en het enige wat minder is geworden, is de accuduur. Hij moet elke nacht op de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Vraag: moderne receivers, zoals bijvoorbeeld een Denon X4300H, hebben op de achterzijde allemaal "Remote control" aansluitingen zitten met "IN" en "OUT". Zie hier: https://pooraudiophile.co...8/Denon-avrx4300hback.jpg

Kun je gewoon je uitgang van je Logitech Harmony Hub die je normaal voor blasters gebruikt, met een jack-to-jack kabel op deze ingang aansluiten? Eventueel verloop 2,5mm naar 3,5mm natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op woensdag 14 december 2016 @ 21:54:
Is het echt zo erg gesteld allemaal? Totaal niet herkenbaar! Mijn Harmony One is in die 6 jaar honderden keren gevallen, wordt dagelijks veel gebruikt, en het enige wat minder is geworden, is de accuduur. Hij moet elke nacht op de lader.
enige probleem dat ik ervaar met de harmony one's is dat de accu bol gaat staan en als je dat te laat opmerkt je deze letterlijk lek(!) moet prikken om hem eruit te kunnen krijgen :X
met een vervangende accu werken ze dan weer prima

[ Voor 4% gewijzigd door mschol op 26-12-2016 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:50
Dennis schreef op maandag 26 december 2016 @ 00:53:
Vraag: moderne receivers, zoals bijvoorbeeld een Denon X4300H, hebben op de achterzijde allemaal "Remote control" aansluitingen zitten met "IN" en "OUT". Zie hier: https://pooraudiophile.co...8/Denon-avrx4300hback.jpg

Kun je gewoon je uitgang van je Logitech Harmony Hub die je normaal voor blasters gebruikt, met een jack-to-jack kabel op deze ingang aansluiten? Eventueel verloop 2,5mm naar 3,5mm natuurlijk.
Geen idee, maar mijn (paar jaar oude) Denon wordt door de hub aangestuurd via IP (LAN), dus doet überhaupt niets met infrarood. Ik vermoed dat als je zeker wilt weten dat opdrachten aankomen, je dus sowieso geen probleem hebt met een recente Denon (en alle andere netwerk-receivers en TV's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Laatst online: 18:33

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Mocht er nog iemand naast zijn/haar ideale kerstkado gegrepen hebben, vandaag zijn de ultimate one en de elite in de dagaanbieding bij amazon.de. Je hebt dus tot middernacht om er eventueel eentje te bestellen. Geen idee of de prijzen echt scherp zijn, maar meestal is dit wel het geval bij de daily deal. Persoonlijk werkt mijn One nog goed, dus nog geen behoefte gehad aan een vervanger.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
Dank voor de tip, ik wilde juist de Ultimate bestellen voor € 144,- in Duitsland, maar voor die vier extra tientjes is de Elite ook wel interessant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-09 09:29
rockhopper schreef op maandag 26 december 2016 @ 13:32:
Mocht er nog iemand naast zijn/haar ideale kerstkado gegrepen hebben, vandaag zijn de ultimate one en de elite in de dagaanbieding bij amazon.de. Je hebt dus tot middernacht om er eventueel eentje te bestellen. Geen idee of de prijzen echt scherp zijn, maar meestal is dit wel het geval bij de daily deal. Persoonlijk werkt mijn One nog goed, dus nog geen behoefte gehad aan een vervanger.
is maar 9 euro duurder dan de blackfriday aanbieding, knap strak :)

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mschol schreef op maandag 26 december 2016 @ 01:59:
[...]

enige probleem dat ik ervaar met de harmony one's is dat de accu bol gaat staan en als je dat te laat opmerkt je deze letterlijk lek(!) moet prikken om hem eruit te kunnen krijgen :X
met een vervangende accu werken ze dan weer prima
Dank voor de waarschuwing! De accu is best snel leeg, ik hou het in de gaten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis
  • Nu online
BoardCrusher schreef op maandag 26 december 2016 @ 08:39:
Geen idee, maar mijn (paar jaar oude) Denon wordt door de hub aangestuurd via IP (LAN), dus doet überhaupt niets met infrarood. Ik vermoed dat als je zeker wilt weten dat opdrachten aankomen, je dus sowieso geen probleem hebt met een recente Denon (en alle andere netwerk-receivers en TV's)
Dank je. Evengoed is het natuurlijk nog wel interessant als je wilt doorlussen naar andere apparatuur.

Ik heb mezelf ook maar zo'n Harmony Elite cadeau gedaan. Ik ben benieuwd of je de knopjes voor lampen aan en lampen uit kunt koppelen aan activiteiten, want die kan ik als het goed is makkelijk uitlezen via OpenHAB. Ik wil dat (OpenHAB) blijven gebruiken als centrale backbone.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Your Grandma
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:40
Die ir in poort werkte bij mijn Marantz inderdaad prima i.c.m. met de hub en een snoertje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Ik zal vast iets over het hoofd zien maar als ik een activiteit maak waarin de heleboel aangaat en alles wordt geschakeld etc.. werkt dat perfect ALS alles uit staat.
Echter stel ik luister naar muziek en kies dan de activiteit "TV Kijken" dat schakeld de versterker dus juist uit omdat deze al aan staat. Blijkbaar is het geven van een Power ON ook meteen de Power OFF.
Wat is hier aan te doen want zo is het schakelen tussen de activiteiten compleet nutteloos.

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
oldsmelly schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:08:
Ik zal vast iets over het hoofd zien maar als ik een activiteit maak waarin de heleboel aangaat en alles wordt geschakeld etc.. werkt dat perfect ALS alles uit staat.
Echter stel ik luister naar muziek en kies dan de activiteit "TV Kijken" dat schakeld de versterker dus juist uit omdat deze al aan staat. Blijkbaar is het geven van een Power ON ook meteen de Power OFF.
Wat is hier aan te doen want zo is het schakelen tussen de activiteiten compleet nutteloos.
Ik zou de power settings van de versterker even bekijken cq wijzigen.
Harmony zou juist moeten onthouden dat versterker al aanstaat wanneer Muziek luisteren als activiteit actief is en er geschakeld wordt naar TV kijken waarbij versterker ook gebruikt wordt.
Hij zou hooguit moeten switchen tussen input misschien ipv nog eens inschakelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HyperBart
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18:26
Zijn er hier nog mensen met een ATV4 die het probleem ervaren dat deze niet uit gaat als je de activiteit stop zet?

Ik heb hiervoor gebeld naar support en die geven aan dat dit een Apple probleem is, maar ik vind het nogal klinken als "geen idee, doei". Aan gaat prima, maar uit dan weer niet. Best jammer want dan blijft dat dingetje nog een hele tijd aan staan en dat maakt de hele Harmony ervaring weer wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
schumi2004 schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:13:
[...]

Ik zou de power settings van de versterker even bekijken cq wijzigen.
Harmony zou juist moeten onthouden dat versterker al aanstaat wanneer Muziek luisteren als activiteit actief is en er geschakeld wordt naar TV kijken waarbij versterker ook gebruikt wordt.
Hij zou hooguit moeten switchen tussen input misschien ipv nog eens inschakelen.
Tnx ga ff tjekken !

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
ikweethetbeter schreef op maandag 26 december 2016 @ 21:29:
[...]

Dank voor de waarschuwing! De accu is best snel leeg, ik hou het in de gaten...
ik heb het 2x meegemaakt, 1x was ik er optijd bij en kreeg ik hem er nog net uit zonder de accu te beschadigen

het betrof beide keren de originele accu van logitec.. (die wel echt een jaar of 10 mee zijn gegaan, en stuk waren ze qua lading ook niet)

misschien kwam het omdat ze niet genoeg gebruikt werden? geen idee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 18:54
HyperBart schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 16:38:
Zijn er hier nog mensen met een ATV4 die het probleem ervaren dat deze niet uit gaat als je de activiteit stop zet?

Ik heb hiervoor gebeld naar support en die geven aan dat dit een Apple probleem is, maar ik vind het nogal klinken als "geen idee, doei". Aan gaat prima, maar uit dan weer niet. Best jammer want dan blijft dat dingetje nog een hele tijd aan staan en dat maakt de hele Harmony ervaring weer wat minder.
Misschien eens checken bij Apple or er een commando voor Off is, volgens mij heeft de ATV namelijk geen Off commando, maar moet je een knop ingedrukt houden en dan sleep selecteren. Mogelijk dat de Harmony dit niet kan.

zie ook https://support.apple.com/en-us/HT204332

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
Je kan inderdaad de "Stroominstellingen"aanpassen dat het apparaat aan blijft tussen het wisselen van een activiteit. Helaas niet voor de Ziggo Horizon Box omdat deze normaal via RF gaat volgens mij dus kan je de AB niks leren. :(

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindope
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 26-08 10:51
Ik heb een logitech harmony 350 waar ik nu alles regel waaronder mijn Samsung tv... Heeft iemand ervaring met de harmony ultimate one? Die heb ik namelijk nog nieuw in de doos. Welke is beter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rivanov
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:52
Ik heb al járen een Logitech Harmony One en werkt altijd perfect. Echter, ik begin me steeds meer te storen aan de traagheid van sommige Activities. Ik ben aan het kijken waar ik het één en ander kan versnellen. Nu merk ik dat bij iedere Activity (TV Kijken, Plex, Xbox One, PlayStation 4 etc) de Harmony elke keer een handeling stuurt om de TV op HDMI 1 te zetten. Maar dit hoeft eigenlijk helemaal niet want ik heb een Pioneer Receiver aan m'n TV gekoppeld, op HDMI 1 en al m'n HDMI devices zitten op die receiver. Dus de TV staat altijd op HDMI 1 en dit heoft de Logitech dus niet meer te vertellen.

Ik krijg echter in de Logitech Harmony Remote Software (7.7.0) nergens een instelling gevonden om deze handeling te verwijderen / over te slaan. Bij de setup moet je namelijk aangeven op welke input de TV staat bij bijvoorbeeld TV Kijken en daar moet ik dan HDMI 1 selecteren. Dit zorgt er dus wel voor dat iedere keer de Logitech een handeling stuurt om de TV op HDMI 1 te zetten. Dit is onnodig en wil ik er eigenlijk uit hebben.

Is dit mogelijk?

‘25 Tesla MY Juniper LR RWD - Stealth Grey - 20" Helix || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - BavarianSimTec Alpha / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik wil mogelijk ook een setje aanschaffen. We hebben nu teveel afstandsbedieningen en mijn vriendin raakt de weg kwijt.

We hebben een Philips 32PFK5300 televisie, een Denon AVR1708 receiver, een standaard KPN/Telfort ontvanger, een oude Pioneer DVD/VHS/HDD speler, Minix met Kodi en een Wii...

Voornaamste is dat mijn vriendin met één druk op de knop tv kan kijken. De tv moet dan op het goede kanaal, de receiver moet op het tv kanaal, het KPN kastje moet aan. Dat lijkt me standaard werk. Net als kiezen voor radio luisteren, naar de Minix kijken, etc. Volgens mij worden tv, receiver en KPN ontvanger netjes ondersteund door Logitech.

Eigenlijk heb ik twee vragen:

Ik kan nog niet helemaal een keuze maken. Ik denk dat ik een Harmony Companion of Ultimate wil, vanwege de HUB. Dat lijkt me een mooi ding om mee te spelen en om op te nemen in mijn domotica in huis. Zou dit de juiste keuze zijn of is er een betere oplossing?

We hebben een open tv meubel met onderin de receiver en DVD/VHS/HDD speler en bovenop de tv met daarnaast de ontvanger van KPN. Ik kan daar niet zo ff de HUB voor zetten. Dat oogt niet echt. Ik kan ook niet het hele kastje volhangen met IR extenders, dat pikt de vrouw niet. De afstandsbdieningen van tv en KPN ontvanger zijn niet richtingsgevoelig, dus ik denk RF. De afstandsbediening van de receiver wel, dus IR? Volstaat het om de HUB te verbergen en een IR extender te gebruiken om de receiver aan te sturen?

Bonusvraag: kan ik met de Logitech afstandsbediening zelf dan ook nog de DVD/VHS/HDD speler bedienen? Dat ding gebruiken we maar weinig, dus hoeft eigenlijk niet via de HUB/Domotica enzo bestuurd te worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Laatst online: 19:35
wolly_a schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:45:
De afstandsbdieningen van tv en KPN ontvanger zijn niet richtingsgevoelig, dus ik denk RF.
Ik heb nauwelijks bekend met domotica en de Logitech Hub, maar wat bovenstaande betreft: ik zou dat nog even nakijken, maar vrij zeker dat beide gewoon IR zullen zijn. RF is voor afstandbedieningen van A/V apparatuur redelijk uitzonderlijk. Zeker bij de TV ben ik er vrijwel zeker van dat dat gewoon IR zal zijn.

Dus dan zou ik denken dat je eigenlijk alles gewoon direct met IR kan bedienen, want als ik het zo lees is alles direct in het zicht en heb je nog geen concrete doelen voor de HUB in gedachte.

Nou weet ik dus niet wat zo'n Hub allemaal kan en doet, maar wordt 'ie voor jou dan niet vooral een IR-naar-RF omzetter ofzo, voor toekomstige domotica-via-RF toepassingen?

(en ja, die oude DVD-VHS-dinges kan je zeer waarschijnlijk gewoon gebruiken met die Logitech.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moris
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15-09 14:14
Ik hoop dat Philips/Logitech het op korte termijn mogelijk maakt om een lamp-actie rechtstreeks toe te wijzen aan bv de pauze/stop/play knop van je universele Logitech afstandsbediening.
Een functie die ik momenteel in mijn activiteiten erg mis.

[ Voor 189% gewijzigd door Moris op 02-01-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 2 januari 2017 @ 14:00:
[...]

Ik heb nauwelijks bekend met domotica en de Logitech Hub, maar wat bovenstaande betreft: ik zou dat nog even nakijken, maar vrij zeker dat beide gewoon IR zullen zijn. RF is voor afstandbedieningen van A/V apparatuur redelijk uitzonderlijk. Zeker bij de TV ben ik er vrijwel zeker van dat dat gewoon IR zal zijn.

Dus dan zou ik denken dat je eigenlijk alles gewoon direct met IR kan bedienen, want als ik het zo lees is alles direct in het zicht en heb je nog geen concrete doelen voor de HUB in gedachte.

Nou weet ik dus niet wat zo'n Hub allemaal kan en doet, maar wordt 'ie voor jou dan niet vooral een IR-naar-RF omzetter ofzo, voor toekomstige domotica-via-RF toepassingen?

(en ja, die oude DVD-VHS-dinges kan je zeer waarschijnlijk gewoon gebruiken met die Logitech.)
Hmm... Ik lees in de handleiding van de tv nu ook dat het een IR afstandsbediening zou moeten zijn. Ik had het getest door in de keuken te richten, in plaats van op de tv en ik kon 'm evengoed bedienen. Normaal gesproken is dat de eigenschap van een RF afstandsbediening. Hetzelfde geldt voor de afstandsbediening van de KPN ontvanger. De afstandsbediening van de receiver kon dit op geen enkele wijze...

Ik heb de HUB in principe niet nodig, maar ik begrijp uit de informatie die ik lees/zie dat je middels de HUB ook je apparatuur via de smartphone/tablet zou kunnen besturen. Dat is natuurlijk wel een mooie. Daarnaast leek het me aardig om tijdens afwezigheid de televisie/radio af en toe aan te sturen om een bewoonde indruk achter te laten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fluo
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 11:33
Ik heb een oude Harmony One (dus niet Ultimate One) waarvan de batterij sterk achteruit gaat.

Dus overweeg ik nu om een vervanger aan te schaffen, want ben altijd heel tevreden geweest van de Harmony. Maar ik zie het bos door de bomen niet meer, wat is nu eigenlijk het verschil tussen de Ultimate en de Elite? Beide gebruiken een hub en de laatste is iets groter en heeft een andere knoppen indeling. Maar zijn er voor de rest functionele verschillen?

Fluo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
wolly_a schreef op maandag 2 januari 2017 @ 13:45:

We hebben een open tv meubel met onderin de receiver en DVD/VHS/HDD speler en bovenop de tv met daarnaast de ontvanger van KPN. Ik kan daar niet zo ff de HUB voor zetten. Dat oogt niet echt. Ik kan ook niet het hele kastje volhangen met IR extenders, dat pikt de vrouw niet. De afstandsbdieningen van tv en KPN ontvanger zijn niet richtingsgevoelig, dus ik denk RF. De afstandsbediening van de receiver wel, dus IR? Volstaat het om de HUB te verbergen en een IR extender te gebruiken om de receiver aan te sturen?
Voor de opstelling van de hub, zie deze link: https://support.myharmony.com/nl-nl/companion, en dan bij "De Harmony Hub plaatsen". Idee is dat de hub straalt en via weerkaatsing op de muur achter je alsnog bij je componenten aankomt. Werkt bij mij perfect.

Hou er daarnaast rekening mee dat als je een enigszins recente TV/receiver hebt die via LAN kan worden aangestuurd, de hub dit ook doet (één van de beste features van dat apparaat). Dan heb je dus sowieso geen line-of-sight nodig.

Ik ben er in elk geval nog altijd erg blij mee, de hub is echt een verademing na IR-afstandbedieningen (incl. eerdere Harmony's). De app is geinig maar gebruik ik echt alleen als de companion zelf niet in de buurt ligt en ik geen zin heb om op te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
BoardCrusher schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:31:
[...]

Voor de opstelling van de hub, zie deze link: https://support.myharmony.com/nl-nl/companion, en dan bij "De Harmony Hub plaatsen". Idee is dat de hub straalt en via weerkaatsing op de muur achter je alsnog bij je componenten aankomt. Werkt bij mij perfect.

Hou er daarnaast rekening mee dat als je een enigszins recente TV/receiver hebt die via LAN kan worden aangestuurd, de hub dit ook doet (één van de beste features van dat apparaat). Dan heb je dus sowieso geen line-of-sight nodig.

Ik ben er in elk geval nog altijd erg blij mee, de hub is echt een verademing na IR-afstandbedieningen (incl. eerdere Harmony's). De app is geinig maar gebruik ik echt alleen als de companion zelf niet in de buurt ligt en ik geen zin heb om op te staan.
Duidelijke informatie. Volgens de Logitech website moeten televisie en KPN ontvanger ondersteund worden, maar er wordt verder niet bij vermeld of dit via IR of via LAN/WiFi gaat. Op zich maakt me dat niet zoveel uit, als het maar werkt...

Ik moet nu alleen nog een keuze maken tussen de Logitech Harmony Companion of Logitech Harmony Ultimate. De Elite vind ik te duur.

Voor zover ik nu zie, heeft de Ultimate een display op de afstandsbediening, maar overal lees ik dat dat niet handig schijnt te zien. Een 'echte' afstandsbediening zou veel fijner werken? De Ultimate komt standaard met 2 IR blasters/extenders, de Companion heeft er maar 1. Ik neem aan dat de HUB bij beiden hetzelfde is, dus een tweede IR blaster/extender er bij plaatsen, moet dan toch gewoon kunnen, indien dit nodig is?

Zijn er nog andere redenen om voor de één of de andere te kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
wolly_a schreef op maandag 2 januari 2017 @ 16:50:
[...]

Duidelijke informatie. Volgens de Logitech website moeten televisie en KPN ontvanger ondersteund worden, maar er wordt verder niet bij vermeld of dit via IR of via LAN/WiFi gaat. Op zich maakt me dat niet zoveel uit, als het maar werkt...

Ik moet nu alleen nog een keuze maken tussen de Logitech Harmony Companion of Logitech Harmony Ultimate. De Elite vind ik te duur.

Voor zover ik nu zie, heeft de Ultimate een display op de afstandsbediening, maar overal lees ik dat dat niet handig schijnt te zien. Een 'echte' afstandsbediening zou veel fijner werken? De Ultimate komt standaard met 2 IR blasters/extenders, de Companion heeft er maar 1. Ik neem aan dat de HUB bij beiden hetzelfde is, dus een tweede IR blaster/extender er bij plaatsen, moet dan toch gewoon kunnen, indien dit nodig is?

Zijn er nog andere redenen om voor de één of de andere te kiezen?
Ik heb zelf de companion (fijn klein ab-tje) en ook het toetsenbord (kun je helaas alleen in duitsland of canada/amerika halen).
Je kunt gewoon een 2e blaster plaatsen bij de hub als je die nodig hebt. Ik had er zelf 2 extra besteld (per ongeluk dubbel...) maar je kunt er maar 1 bijplaatsen dus.

De telefoonapp gebruik ik zelf inderdaad ook alleen als ik m'n foon binnen handbereik heb en de ab/tobo niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoardCrusher
dragon2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Ik heb zelf de companion (fijn klein ab-tje) en ook het toetsenbord (kun je helaas alleen in duitsland of canada/amerika halen).
Je kunt gewoon een 2e blaster plaatsen bij de hub als je die nodig hebt. Ik had er zelf 2 extra besteld (per ongeluk dubbel...) maar je kunt er maar 1 bijplaatsen dus.

De telefoonapp gebruik ik zelf inderdaad ook alleen als ik m'n foon binnen handbereik heb en de ab/tobo niet.
Agreed. Op eerdere Harmony's had ik wel touchscreen, maar vond ze 90% van de tijd onhandig omdat je er per ongeluk op drukt. Daarnaast is de Companion lekker klein en licht, en doet ie een jaar met een batterij.

Het enige wat ik even zou controleren is hoeveel apparaten en activities je gaat gebruiken, het aantal dat je kunt programmeren is bij de Companion lager (8 resp. 6 zo uit mijn hoofd, maar dat zou je kunnen nazoeken).

Overigens ook nog interessant, als je denkt te weinig knoppen te hebben: je kunt bijna elke knop 2 functies geven: 1 voor kort drukken, 1 voor lang. Tenslotte: de home automation-knoppen (die met gele opdruk bovenaan) kun je echt alleen daarvoor gebruiken, daar kun je dus geen andere functies aan toewijzen. Voor functies die je niet vaak nodig hebt kun je altijd nog je app instellen zodat die toetsen vanuit je telefoon/tablet beschikbaar zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Nog een beetje inlezen, maar ik denk dat de Companion het gaat worden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
  • Laatst online: 21:09
dragon2 schreef op maandag 2 januari 2017 @ 20:18:
[...]

Even m.b.t. dat toetsenbordje: Werkt de Canadeze/Amerikaanse versie ook met een hub die aangeschaft is in NL? Ik heb begrepen dat het soms nog wel eens gebeurt dat ze daar op een andere frequentie werken bij RF signalen.

De Duitse trekt me niet zo omdat die QWERTZ indeling heeft.

Ik blijf het nog steeds onbegrijpelijk vinden dat Logitech dat ding maar niet in de rest van de wereld uit brengt. Zou echt een instant buy zijn.

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Nou, mijn Logitech Harmony Hub en Companion afstandsbediening zijn binnen en aangesloten. Bij het instellen van de apparaten loop ik echter tegen een probleem aan. Mijn Denon AVR-1708 receiver is een apparaat dat volgens de website van Logitech wordt ondersteund en het apparaat wordt ook herkend door de app. Bij het testen van het in- en uitschakelen werkt dit echter niet. Ik heb het testen overgeslagen en een activiteit aangemaakt voor tv kijken, want dat moest tijdens de setup. Mijn Denon receiver reageert netjes op het schakelen tussen de ingangen, maar aan- en uitschakelen doet 'ie niet. Omdat 'ie andere commando's wel netjes uitvoert, ga ik er vanuit dat de IR stralen er wel gewoon goed komen. Iemand een idee? Zoeken heeft nog niets opgeleverd....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
wolly_a schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:43:
Nou, mijn Logitech Harmony Hub en Companion afstandsbediening zijn binnen en aangesloten. Bij het instellen van de apparaten loop ik echter tegen een probleem aan. Mijn Denon AVR-1708 receiver is een apparaat dat volgens de website van Logitech wordt ondersteund en het apparaat wordt ook herkend door de app. Bij het testen van het in- en uitschakelen werkt dit echter niet. Ik heb het testen overgeslagen en een activiteit aangemaakt voor tv kijken, want dat moest tijdens de setup. Mijn Denon receiver reageert netjes op het schakelen tussen de ingangen, maar aan- en uitschakelen doet 'ie niet. Omdat 'ie andere commando's wel netjes uitvoert, ga ik er vanuit dat de IR stralen er wel gewoon goed komen. Iemand een idee? Zoeken heeft nog niets opgeleverd....
Vanuit de app heb je ook de mogelijkheid om knoppen opnieuw in te leren. Dan kun je met de originele afstandsbediening het aan/uit commando opnieuw aan de versterker in je Harmony profiel leren.

Als dat niet werkt, even de support van Logitech inschakelen, die zijn super als het komt op ondersteuning van de Harmony's.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
DaLass schreef op dinsdag 3 januari 2017 @ 21:48:
[...]

Vanuit de app heb je ook de mogelijkheid om knoppen opnieuw in te leren. Dan kun je met de originele afstandsbediening het aan/uit commando opnieuw aan de versterker in je Harmony profiel leren.

Als dat niet werkt, even de support van Logitech inschakelen, die zijn super als het komt op ondersteuning van de Harmony's.
Ik ben nu bezig met het herstellen van de commando's. Het opnieuw inleren van aan/uit had geen zin, maar je kan ook nieuwe commando's aanmaken en deze gebruiken in je activiteiten. Jammer is alleen dat de Harmony direct denkt dat ik een standaard activiteit TV kijken wil aanmaken als ik de receiver, tv en KPN ontvanger selecteer en dan gebruikt hij ook weer de oude, niet werkende commando's...

Ik kan wel een activiteit TEST maken en daarin de receiver met een vertraging tweemaal aanzetten middels mijn eigen commando. Dan werkt dat wel...

Update: ik kan het maar niet aan de gang krijgen. In een activiteit mist er regelmatig een commando voor de receiver. Wanneer ik de receiver via de app handmatig bedien, reageren alle commando's direct en supersnel...

[ Voor 9% gewijzigd door wolly_a op 03-01-2017 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peptalk
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 18:34
Neem contact op met Logitech, misschien dat de Denon wat speciaals nodig heeft wat Logitech voor je moet activeren. Mijn Panasonic TV heeft bijvoorbeeld een longpress nodig als hij een tijdje uit heeft gestaan en die functionaliteit om dat toe te voegen is niet standaard geactiveerd. Even via de website een ticket aangemaakt en binnen enkele minuten was de functionaliteit beschikbaar!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Nou, poeh hey... Dat moet je ook maar weten. Hier schiet de documentatie van Logitech toch wel iets te kort... Schijnbaar moest ik bij de Denon receiver ergens diep in de instellingen bij stroominstellingen kiezen of mijn apparaat uitgeschakeld moest worden wanneer niet in gebruik, etc... Daarna krijg je de vraag om de uit- en aancommando's toe te kennen. Standaard staat hier een- of andere zonecommando gekozen... Je moet het maar weten. Ik kwam bij toeval ergens iets tegen op de Logitech website over Denon receivers en zones en toen zag ik daar de instellingen over de aan- en uitcommando's. Een beetje vreemde plek om dit neer te zetten en een beetje vreemd dat standaard niet de overall aan- en uitcommando's worden gekozen, maar goed... Het lijkt nu te werken. Na 4 uur prutsen, kunnen we dan nu eindelijk activiteiten gaan aanmaken... Beetje jammer van de tijd, maar je bent Tweaker of je bent het niet en het leuke van nieuw speelgoed is meestal het instellen, toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:19
Vraagje,

Ik heb sinds kort een Chromecast in huis. Deze zet de benodigde apparaten zelf aan, super handig natuurlijk! Maar dat betekent ook dat ik ze niet met de Harmony uit kan schakelen omdat er geen activiteit is gestart. Momenteel 'omzeil' ik dat doordat ik een activiteit heb aangemaakt voor de Chromecast, maar het zou mooi zijn als de 'Off' knop op de AB werkt als een soort killswitch voor alle apparaten. Is dat mogelijk?

Het gaat om de Harmony Touch zonder hub overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:59
Ideedeequeuedee schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:12:
Vraagje,

Ik heb sinds kort een Chromecast in huis. Deze zet de benodigde apparaten zelf aan, super handig natuurlijk! Maar dat betekent ook dat ik ze niet met de Harmony uit kan schakelen omdat er geen activiteit is gestart. Momenteel 'omzeil' ik dat doordat ik een activiteit heb aangemaakt voor de Chromecast, maar het zou mooi zijn als de 'Off' knop op de AB werkt als een soort killswitch voor alle apparaten. Is dat mogelijk?

Het gaat om de Harmony Touch zonder hub overigens.
Zover ik weet is dat niet mogelijk. De Off knop zal ten aller tijde de functie van het beëindigen van een activiteit hebben.

Ik heb zelf, sinds ik een Harmony heb, HDMI CEC volledig uitgezet. Het in- en uitschakelen laat ik volledig aan de Harmony over, zodat de activiteiten altijd goed gaan met zowel starten als sluiten.

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Je kan natuurlijk een activiteit maken die specifiek al je apparaten uitzet. Iets meer werk maar wel een één handeling functie.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand een idee hoe je bij de Harmony 950 het nummertoetsenbord als eerste scherm bij TV kijken kan krijgen ipv de favoriete zenders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Bij mijn ultimate op de AB - Hamburgertje>instellingen>activiteiten>opstartscherm en daar kun je per activiteit aangeven welk startscherm je wilt hebben.

Werkt dit bij jou niet net zo :?

[ Voor 4% gewijzigd door Grolsch op 04-01-2017 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ha! Ik zocht het in de app op mn laptop, ben nog gewend aan de Harmony 900. Thanks ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikweethetbeter
mschol schreef op dinsdag 27 december 2016 @ 21:43:
[...]

ik heb het 2x meegemaakt, 1x was ik er optijd bij en kreeg ik hem er nog net uit zonder de accu te beschadigen

het betrof beide keren de originele accu van logitec.. (die wel echt een jaar of 10 mee zijn gegaan, en stuk waren ze qua lading ook niet)

misschien kwam het omdat ze niet genoeg gebruikt werden? geen idee..
Mijn accu was al zover opgezet, dat hij er niet meer zonder meer uitging. Gelukkig was het in een paar minuten gepiept, ik heb een schroef in de kapotte accu gedraaid, en toen trok ik heb er gemakkelijk uit. Er zit nu een nieuwe accu is (voor 12,99 gekocht). Hopelijk doet de AB het nu iets langer dan maximaal een avond!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
Verwijderd schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 20:05:
Ha! Ik zocht het in de app op mn laptop, ben nog gewend aan de Harmony 900. Thanks ;)
Ik kom ook van de 900 af en was ook blij verrast dat ik nu zoveel in de ab zelf kan instellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Sterker nog, je moet wel. Want de instellingen van de AB, app en software op PC mogen gewoon verschillen. Soms handig, soms niet. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wolly_a
  • Niet online
Ik blijf het erg gaaf vinden om allerlei zaken aan elkaar te prutsen. Ik had al een tijdje een HomeWizard voor het schakelen van verlichting en stopcontacten en daarnaast Homebridge aan de gang op een Raspberry PI. Hierdoor kon ik middels mijn Apple Watch spraakcommando's geven om zaken in en uit te schakelen.

Sinds kort heb ik een Logitech Harmony setje met Hub en middels IFTTT lukt het me nu om activiteiten te starten vanuit de HomeWizard en dus ook middels spraakcommando's, zoals: schakel de televisie in. Dit resulteert in het inschakelen van tv, receiver en KPN ontvanger en het schakelen naar het juiste kanaal. Ditzelfde kan ik doen voor mijn mediaspeler, DVD, radio luisteren en Netflix kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lunaticc
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:19
DaLass schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 15:51:
[...]

Zover ik weet is dat niet mogelijk. De Off knop zal ten aller tijde de functie van het beëindigen van een activiteit hebben.

Ik heb zelf, sinds ik een Harmony heb, HDMI CEC volledig uitgezet. Het in- en uitschakelen laat ik volledig aan de Harmony over, zodat de activiteiten altijd goed gaan met zowel starten als sluiten.
Jammer, zoiets dacht ik al. Ik heb inmiddels CEC uitgeschakeld op alle apparatuur.
rockhopper schreef op woensdag 4 januari 2017 @ 18:13:
Je kan natuurlijk een activiteit maken die specifiek al je apparaten uitzet. Iets meer werk maar wel een één handeling functie.
Is inderdaad een optie, ik snap alleen niet dat het geen standaard functionaliteit is. Moet toch niet zó moeilijk te maken zijn voor Logitech? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper

rockhopper

Pinguïn geen klimmer!

Ideedeequeuedee schreef op zaterdag 7 januari 2017 @ 12:57:
[...]
Is inderdaad een optie, ik snap alleen niet dat het geen standaard functionaliteit is. Moet toch niet zó moeilijk te maken zijn voor Logitech? :)
Dat zou op zich gaan, ware het niet dat niet alle apparaten hetzelfde afsluitprotocol hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
Iemand die weet of de Harmony elite afstandsbediening zelf ook uit is te zetten? Als ik terug kom na een paar dagen er geen gebruik van te maken is hij telkens leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chucky666
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

Was dat niet de powerknop een paar seconden vasthouden?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweegroenethee
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 19-09 11:43
chucky666 schreef op zondag 8 januari 2017 @ 23:13:
Was dat niet de powerknop een paar seconden vasthouden?
Ah ja, voor 10 seconden indrukken inderdaad. Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
eymey schreef op maandag 2 januari 2017 @ 22:55:
[...]

Even m.b.t. dat toetsenbordje: Werkt de Canadeze/Amerikaanse versie ook met een hub die aangeschaft is in NL? Ik heb begrepen dat het soms nog wel eens gebeurt dat ze daar op een andere frequentie werken bij RF signalen.
Ja werkt prima :) Ik heb deze: http://www.smartykoo.com/...uetooth-keyboard-touchpad. Alleen zat er bij de levering geen receiver en geen batterijen... :? 8)7

Duitse heb ik ook, is wel te doen: je zet de taal op 'engels' in de app dat werkt goed zolang je geen 'rare tekens' nodig hebt. Of je moet er stickers overheen plakken.

De Duitse receiver doet het ook met m'n Canadese tobo dus ik kan hem gelukkig wel gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Thanks! In ieder geval geen afwijkingen in de RF technologie dus.

Ik ga gewoon dat Canadese/Amerikaanse toetsenbordje bestellen :) Hopelijk geen douane gedoe :9

Via bluetooth kan ik in principe ook al een heel eind uit de voeten, dus als het receivertje onderbreekt is dat ook weer niet zo'n ramp. Als ik 'm maar met de Harmony hub kan koppelen. Overigens, als het 'receivertje' gewoon zo'n standaard Logitech Unifying dingetje is, dan heb ik daar nog wel een paar van liggen :P

Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Niet online
eymey schreef op vrijdag 13 januari 2017 @ 08:42:
Via bluetooth kan ik in principe ook al een heel eind uit de voeten, dus als het receivertje onderbreekt is dat ook weer niet zo'n ramp. Als ik 'm maar met de Harmony hub kan koppelen. Overigens, als het 'receivertje' gewoon zo'n standaard Logitech Unifying dingetje is, dan heb ik daar nog wel een paar van liggen :P
Het rare is dat mijn Duitse versie 2 receivers bevatte (met nr 1 en 2 erop, beide met unifying logo) en dat de app er ook 2 verwacht.

Volgens de doos zit er bij de US versie maar 1 receiver, gewoon een unifying receiver zo te zien.

2 toetsenborden tegelijk (op iedere receiver 1) slikt de software trouwens helaas niet :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eymey
Hehe... ach, 1 toetsenbord vind ik ook wel genoeg. Ik zie het wel :).

Volgens mij is de normale situatie trouwens ook dat je 2 receivers erbij krijgt. Maar ondanks dat de app 2 receivers verwacht: het werkt (hopelijk) wel als je er maar eentje koppelt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frid0
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-09 12:06
Goedendag,

Ik heb een One en ben daar op zich tevreden mee. Werkt voor nu nog prima.
Onlangs hebben wij een simple platenspeler aangeschaft, Ion TTUSB05xl. Deze gekoppeld via tulp stekkers aan mijn receiver, Pioneer VSX-S500. Op zich werkt het allemaal prima, moet bij de Pioneer op A-Aux drukken en dan werkt het.

Nu wil ik dat koppelen aan de One. De platenspeler heeft geen AB waardoor ik daar ook niet zoveel mee kan maar mijn Pioneer moet dus aan gaan en dan op de A-Aux aansluiting gaan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Ion platenspeler toevoeg aan Logitecht Harmony software en zo instel dat die auto de geode ingang kies. Heb dit al bij verschillende andere apparatuur gedaan van mij maar bij deze krijg ik het niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Oke ik ga het nog 1 keer proberen ;)

Weet iemand hier hoe ik de Harmony Ultimate snel krijg?

Als ik snel twee keer naar boven klik ben ik al klaar met klikken maar het onvangende device is nog bezig. Net alsof de harmony een te lang ir signaal verstuurd. Dit heb ik echt met alle devices en heb alle delay instellingen al geprobeerd.

Wat mij nog het meest irriteert is als ik de afstandbediening van de tv/kpn box/etc ook instell als universal remote dat die dingen wel snappy reageren. Heel frustrerend.

[ Voor 20% gewijzigd door Tylen op 16-01-2017 21:22 ]

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi2004
Weet iemand of er een trucje is om je Harmony niet altijd controller 1 te laten zijn bij consoles? (Wii, Playstation 3)
Voor mij niet zo'n probleem maar voor de kids wel als deze eerst de remote's moeten gaan herindelen omdat de Harmony weer eens controller 1 is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:07
Frid0 schreef op maandag 16 januari 2017 @ 11:37:
Goedendag,

Ik heb een One en ben daar op zich tevreden mee. Werkt voor nu nog prima.
Onlangs hebben wij een simple platenspeler aangeschaft, Ion TTUSB05xl. Deze gekoppeld via tulp stekkers aan mijn receiver, Pioneer VSX-S500. Op zich werkt het allemaal prima, moet bij de Pioneer op A-Aux drukken en dan werkt het.

Nu wil ik dat koppelen aan de One. De platenspeler heeft geen AB waardoor ik daar ook niet zoveel mee kan maar mijn Pioneer moet dus aan gaan en dan op de A-Aux aansluiting gaan.

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn Ion platenspeler toevoeg aan Logitecht Harmony software en zo instel dat die auto de geode ingang kies. Heb dit al bij verschillende andere apparatuur gedaan van mij maar bij deze krijg ik het niet voor elkaar.
Je hoeft je platenspeler niet te koppelen aan de software. Je moet een nieuwe activiteit maken en daar instellen wat je Pioneer moet doen.

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:07
Tylen schreef op maandag 16 januari 2017 @ 20:51:
Oke ik ga het nog 1 keer proberen ;)

Weet iemand hier hoe ik de Harmony Ultimate snel krijg?

Als ik snel twee keer naar boven klik ben ik al klaar met klikken maar het onvangende device is nog bezig. Net alsof de harmony een te lang ir signaal verstuurd. Dit heb ik echt met alle devices en heb alle delay instellingen al geprobeerd.

Wat mij nog het meest irriteert is als ik de afstandbediening van de tv/kpn box/etc ook instell als universal remote dat die dingen wel snappy reageren. Heel frustrerend.
Ik zou zeggen, de inter-key delay of input delay, maar dat heb je vast al geprobeerd.
https://support.myharmony...power-on-delay#fromremote

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Ben eigenlijk op zoek naar een 2e Harmony afstandsbediening, maar tegenwoordig zijn ze aardig aan de prijs. Ik heb momenteel een pricewatch: Logitech Harmony 600 en die heb ik destijds gekocht voor 35 euro, zijn opvolger de pricewatch: Logitech Harmony 650 kost het dubbele.

Ik kan dan eventueel wel gaan voor pricewatch: Logitech Harmony 350 Control maar die heeft geen scherm.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16:18
Tweedehands kijken. Ik heb de 650 voor €35 kunnen kopen, nieuw in de verpakking.

Dat gezegd hebbende:

Ik heb een TV kijken activiteit: TV > PVR > soundbar.

Probleem is echter: Ik kan het volume van de bar niet meer regelen.
Niet via de Logitech AB. Niet via de originele AB, zelfs niet via de fysieke knoppen op de bar zelf.
Ik moet dan eerst de soundbar uit en weer aanzetten, daarna reageert alles weer.

Gaat om een Yamaha YSP-2500.

Iemand daar een verklaring voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylen
  • Registratie: September 2000

Tylen

Dutch ProClass 1000 #56 ⭐⭐⭐⭐⭐

Ora et Labora schreef op woensdag 18 januari 2017 @ 12:29:
[...]

Ik zou zeggen, de inter-key delay of input delay, maar dat heb je vast al geprobeerd.
https://support.myharmony...power-on-delay#fromremote
Yuup. Zelfs alle waardes geprobeerd. Alle combinaties.

Ik snap niet waarom het zo traag is. Stel ik de ab van de KPN set top box in op de tv dan gaat het wel allemaal rete snel.

“Choose a job you love, and you will never have to work a day in your life.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:00

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
NeutraleTeun schreef op zaterdag 21 januari 2017 @ 18:20:
Tweedehands kijken. Ik heb de 650 voor €35 kunnen kopen, nieuw in de verpakking.
Dat is geen slechte deal. Ga eens op zoek naar een 2e handse.
Pagina: 1 ... 28 ... 44 Laatste

Let op:
Dit topic is voor de afstandsbedieningen van Logitech Harmony.

Voor Cantata Haptique is er Cantata Haptique RS90 en RS90x smart afstandsbediening
Voor Unfolded Circle is er Universele opensource afstandsbediening Unfolded Circle
Voor andere alternatieven voor de Logitech Harmony, zoals Philips, One For All en Sofabaton is er [AB] Alternatieven voor Logitech Harmony