Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Omdat knippen ook niet altijd werkt en hij het risico niet wilde nemen misschien?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Napsju schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:00:
Precies. Ik heb ook een van de sims van mijn duo sim van groot formaat verknipt tot micro sim (iPhone 4) en later is die verknipt tot nano sim (iPhone 5). In combinatie met SO Vodafone Red-3 (onbep. bellen/sms / 2GB) voor 9,75 euro per maand hoor je mij niet klagen.
Ik heb dit abo ook, maar ik ga nu maar een multisim aanvragen voor de tablet. Zitten wel extra kosten aan, maar ik wil graag bereikbaar blijven. Het nadeel van een duosim is dat je maar één van de twee kan gebruiken en niet samen.

Kan misschien ook even kijken naar een andere provider voor de iPad. Iets van Lebara oid.

I don't have dreams, I have goals!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat was inderdaad een prima optie geweest. Het toont echter de de onbehulpzaamheid van de klantenservice in de winkel EN online aan hoe ze hiermee omgegaan zijn. Ik ga fijn sim-only van Simyo of Ziggo nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M3lvinG
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-09 13:51
Napsju schreef op zondag 03 mei 2015 @ 11:00:
Precies. Ik heb ook een van de sims van mijn duo sim van groot formaat verknipt tot micro sim (iPhone 4) en later is die verknipt tot nano sim (iPhone 5). In combinatie met SO Vodafone Red-3 (onbep. bellen/sms / 2GB) voor 9,75 euro per maand hoor je mij niet klagen.
Hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 17:10

Yucko

One clown to rule them all !

M3lvinG schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:46:
[...]

Hoe heb je dat in hemelsnaam voor elkaar gekregen?
Was een jaar geleden toen vodafone een aantal oude abo's ging uitfaseren.

Sommigen kregen tot 75% korting op een vervangde abo-vorm. Anderen (zoals ondergetekende) kregen geen korting en moesten gewoon meer gaan betalen.

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 08-09 20:31
Yucko schreef op zondag 03 mei 2015 @ 20:51:
[...]

Was een jaar geleden toen vodafone een aantal oude abo's ging uitfaseren.

Sommigen kregen tot 75% korting op een vervangde abo-vorm. Anderen (zoals ondergetekende) kregen geen korting en moesten gewoon meer gaan betalen.
En weer anderen (waaronder ik) zijn nooit overgezet en zitten nog steeds met een oud-abonnement :').
(Ben nu maar overgestapt naar KPN).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:26

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ik zit ook nog op een oude inderdaad,de aanbiedingen die ze mijn doen kosten altijd meer voor ongeveer hetzelfde,dus die gesprekken zijn ook maar kort ;)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
2 jaar geleden heb ik een leuke deal kunnen sluiten bij Vodafone F&F met een iPhone 5, 300 minuten, onbeperkt sms en 4GB data voor € 35,- per maand. In het begin van mijn abonnementsperiode was ik redelijk tevreden met Vodafone, maar eigenlijk vanaf het moment dat 4G geïntroduceerd werd is het alleen maar ellende. Spookverbruik, onjuiste rekeningen, slecht bereik, continu switchen tussen 4G/3G, traag internet etc. etc. De klantenservice is vrij nutteloos tenzij je ze zelf precies vertelt wat ze moeten doen. Tenzij Vodafone et een heel goede aanbieding op de proppen komt is wat mij betreft de maat vol.

Via MyVodafone (ook al zo'n drama) kan ik een iPhone 6 met een Red € 75,- abonnement (onbeperkt bellen en 7GB data) krijgen voor € 55,-. Misschien geen heel gekke deal, ware het niet dat ik helemaal geen ander toestel wil. Mijn huidige voldoet prima. Bij de Sim Only abonnementen is het meest interessante een 1-jarig Red abonnement met onbeperkt bellen en 3GB (€ 30,-) of 7GB (€ 36,-). Het onbeperkt bellen en de ruime bundels staan mij wel aan, alleen vind ik het nogal krom dat ik van een abonnement mét toestel naar een abonnement zonder toestel ga en bijna hetzelfde blijf betalen. Weet iemand of er via de klantenservice nog wat meer uit te slepen is of dat dat een verloren zaak is?

Ik ben overigens nog niet gebeld met een aanbieding terwijl mijn abonnement over exact 1 maand afloopt. Ik had inmiddels al wel een telefoontje verwacht..

[ Voor 5% gewijzigd door Dick op 04-05-2015 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Dick schreef op maandag 04 mei 2015 @ 18:15:
2 jaar geleden heb ik een leuke deal kunnen sluiten bij Vodafone F&F met een iPhone 5, 300 minuten, onbeperkt sms en 4GB data voor € 35,- per maand. In het begin van mijn abonnementsperiode was ik redelijk tevreden met Vodafone, maar eigenlijk vanaf het moment dat 4G geïntroduceerd werd is het alleen maar ellende. Spookverbruik, onjuiste rekeningen, slecht bereik, continu switchen tussen 4G/3G, traag internet etc. etc.
Switchen tussen 3G en 4G, daarbij helpen je antennes ook niet echt he.
De klantenservice is vrij nutteloos tenzij je ze zelf precies vertelt wat ze moeten doen. Tenzij Vodafone et een heel goede aanbieding op de proppen komt is wat mij betreft de maat vol.

Via MyVodafone (ook al zo'n drama) kan ik een iPhone 6 met een Red € 75,- abonnement (onbeperkt bellen en 7GB data) krijgen voor € 55,-. Misschien geen heel gekke deal, ware het niet dat ik helemaal geen ander toestel wil. Mijn huidige voldoet prima. Bij de Sim Only abonnementen is het meest interessante een 1-jarig Red abonnement met onbeperkt bellen en 3GB (€ 30,-) of 7GB (€ 36,-). Het onbeperkt bellen en de ruime bundels staan mij wel aan, alleen vind ik het nogal krom dat ik van een abonnement mét toestel naar een abonnement zonder toestel ga en bijna hetzelfde blijf betalen. Weet iemand of er via de klantenservice nog wat meer uit te slepen is of dat dat een verloren zaak is?

Ik ben overigens nog niet gebeld met een aanbieding terwijl mijn abonnement over exact 1 maand afloopt. Ik had inmiddels al wel een telefoontje verwacht..
VF is niet echt concurrerend meer geprijsd, zoals dat eerder wat meer was. En dat telefoontje heb ik na een jaar nog steeds niet gehad. Dat zou toch geen nut hebben, want ze kunnen me toch niets beters bieden dan dat ik al heb. Net als dat het voor jou niet echt een superaanbieding is.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
EWK schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:51:
[...]

Switchen tussen 3G en 4G, daarbij helpen je antennes ook niet echt he.
Hoe bedoel je dit? Ik switch niet zelf tussen 3G/4G maar mijn iPhone doet dit zelf. Ik neem aan dat dit zo is omdat het 4G bereik dan niet voldoende sterk is zodat er terug wordt gevallen op 3G. Bij een voldoende sterk 4G netwerk zal dit niet nodig zijn lijkt mij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Dick schreef op maandag 04 mei 2015 @ 19:58:
[...]

Hoe bedoel je dit? Ik switch niet zelf tussen 3G/4G maar mijn iPhone doet dit zelf. Ik neem aan dat dit zo is omdat het 4G bereik dan niet voldoende sterk is zodat er terug wordt gevallen op 3G. Bij een voldoende sterk 4G netwerk zal dit niet nodig zijn lijkt mij?
Omdat je iPhone5 alleen (in NL) met 4G verbinding kan maken op 1800MHz.

https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
En klik dan rechts (legenda) op iPhone5 (aan). Dan zie je hoe beperkt je maar van 4G gebruik kunt maken met een iPhone 5. Dekking is denk ik zo'n 10 procent, dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://static.tweakers.net/ext/f/8zJIBT4W5wMUrArZ1AvzZmnA/thumb.png

[ Voor 14% gewijzigd door EWK op 04-05-2015 20:23 ]

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
EWK schreef op maandag 04 mei 2015 @ 20:20:
[...]

Omdat je iPhone5 alleen (in NL) met 4G verbinding kan maken op 1800MHz.

https://www.vodafone.nl/s...kking/dekkingskaart.shtml
En klik dan rechts (legenda) op iPhone5 (aan). Dan zie je hoe beperkt je maar van 4G gebruik kunt maken met een iPhone 5. Dekking is denk ik zo'n 10 procent, dit dus:
[afbeelding]
Correct, echter woon ik in hartje Amsterdam waar ik volgens de dekkingskaart gewoon 4G bereik zou moeten hebben. Regelmatig is dit ook zo, echter zodra ik internet ook daadwerkelijk ga gebruiken is het internet vaak langzaam. Na enige tijd zie ik dan het 4G symbool plaatsmaken voor 3G. Dit lijkt mij niet zoveel met het bereik te maken te hebben of de frequentie die mijn toestel aan kan, in eerste instantie was de ontvangst er immers... Wellicht spreekt het dekkingskaartje van Vodafone ook wel niet helemaal de waarheid, op de plek van mijn werkgever gevestigd is staat namelijk aangegeven dat het 3G bereik prima moet zijn. In werkelijkheid mag je echter blij zijn als je überhaupt een spraakverbinding op kan zetten (ook buiten).

Jammer dat VF niet echt meer de concurrentie aangaat met de prijzen, dat is in mijn ogen het enige puntje waar ze nog wat mee hadden kunnen winnen. Misschien dat ik in de loop van de week nog eens contact met ze opneem om te kijken of ze nog wat kunnen betekenen. Is dat niet het geval dan is het ByeBye Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

Ga daar maar niet van uit, ik wens je succes. :-)

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik was gisteren in een Vodafone winkel in Amsterdam waar ze nu een scherpe actie hebben. IPhone 6 64gb (gratis) voor 50e pm icm Vodafone red super (7gb data)

Totaalprijs dus 1200 over 2 jaar incl iPhone 6 64gb.

Actie loopt tot zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-08 18:38
Net gebeld met Vodafone omdat ik kan verlengen. Er wordt helemaal niks interessants aangeboden. Extra voordeel bestaat niet meer. Op de 1e de beste internetsite kan je betere aanbiedingen verkrijgen. Ik zit sterk te denken om over te gaan stappen, en/of sim only te gaan nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robehr
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17-09 22:11
MarkHero schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:03:
Net gebeld met Vodafone omdat ik kan verlengen. Er wordt helemaal niks interessants aangeboden. Extra voordeel bestaat niet meer. Op de 1e de beste internetsite kan je betere aanbiedingen verkrijgen. Ik zit sterk te denken om over te gaan stappen, en/of sim only te gaan nemen.
Je moet ook bij de afdeling opzeggingen/loyalty zijn. Afdeling sales kan niks voor je betekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Alleen in Amsterdam? Of is dit ook geldig bij de andere Vodafone Shops in het land?
Blanco88 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:02:
Ik was gisteren in een Vodafone winkel in Amsterdam waar ze nu een scherpe actie hebben. IPhone 6 64gb (gratis) voor 50e pm icm Vodafone red super (7gb data)

Actie loopt tot zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkHero
  • Laatst online: 13-08 18:38

Robehr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:41:

[...]

Je moet ook bij de afdeling opzeggingen/loyalty zijn. Afdeling sales kan niks voor je betekenen.
Oh dat ga ik dan maar een keertje proberen. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2015 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke shop in Amsterdam? :)
Blanco88 schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:02:

Actie loopt tot zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Vodafone winkel op de ferdinand bolstraat! Had ik erbij moeten zetten, excuus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af of anderen dit probleem ineens ook hebben.

Sinds maandag krijg ik bijna onmogelijk een stabiele verbinding als ik de 4G (Red Super) via mijn telefoon (Nexus 6, 5.1.1) deel met welk apparaat dan ook (ipad, windows laptop). Traag en constante verbinding die weg valt (terwijl wifi signaal sterk verbonden blijft).

Ligt dit aan mij, of hebben anderen deze zelfde observatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 08:33:
Ligt dit aan mij, of hebben anderen deze zelfde observatie?
Ligt niet aan jou (waarschijnlijk). Zie ook deze link: http://www.androidpolice....data-connection-failures/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvbal79
  • Laatst online: 10-09 21:30
Maar ook niet aan vodafone, gezien de telefoon van hem is en niet van vodafone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvbal79 schreef op dinsdag 12 mei 2015 @ 09:28:
[...]

Maar ook niet aan vodafone, gezien de telefoon van hem is en niet van vodafone
De telefoon verbinding werkt prima. Ik heb geen last van het eerder genoemde probleem. De verbinding is strak en snel. Het probleem doet zich enkel op met het delen van de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-08-2024
Nou.. mijn VF Red-3 SO is in ene verhoogd van 9,75 EUR naar 45,82 EUR.
Mijn korting was 29,25 EUR en nu in ene 6,21 EUR.

Gaat iets fout vermoed ik zo maar ;). Gelukkig op de mail staan dat de einddatum (onbepaalde tijd) van kracht bleef bij het omzetten naar de nieuwe RED-3 toen VF besloot dat mijn oude bundel niet meer beschikbaar was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ik kon ook verlengen.

Prima deal 60,- Pm met iPhone 6Plus 64GB voor 80,- (Had al een Plus maar een 16gb, dus die verkocht)

Had 120minuten, geen sms en 10gb voor 55pm
Nu 7gb en daarna langzaam en rest onbeperkt (gebruik ik niet verder)

Maar nu zag ik dus online dat er gratis Napster bij moet zitten, hoe kom ik aan deze code hiervoor? Ik ben nu een Spotify gebruiker maar als ik even 6 maanden overstap scheelt me dat ook nog eens 60,- natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Donstil op 18-05-2015 22:49 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Robehr schreef op vrijdag 08 mei 2015 @ 12:41:
[...]

De afdeling loyalty heb ik vaker gesproken maar kunnen ook geen goede korting aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Donstil schreef op maandag 18 mei 2015 @ 22:48:
Ik kon ook verlengen.

Prima deal 60,- Pm met iPhone 6Plus 64GB voor 80,- (Had al een Plus maar een 16gb, dus die verkocht)

Had 120minuten, geen sms en 10gb voor 55pm
Nu 7gb en daarna langzaam en rest onbeperkt (gebruik ik niet verder)

Maar nu zag ik dus online dat er gratis Napster bij moet zitten, hoe kom ik aan deze code hiervoor? Ik ben nu een Spotify gebruiker maar als ik even 6 maanden overstap scheelt me dat ook nog eens 60,- natuurlijk.
1 jaar hoop ik voor je? Want voor 2 jaar vind ik het maar een ruk deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:14:
[...]

1 jaar hoop ik voor je? Want voor 2 jaar vind ik het maar een ruk deal.
Kon het in ieder geval niet goedkoper vinden.
Ja tenzij ik nog verder in de data bundel sneed (en dan vervolgens overal om de WiFi sleutel moet bedelen).

Edit: natuurlijk niet 1 jaar. 12x60+80,- voor een iPhone van 900,- doen ze natuurlijk nergens.

[ Voor 29% gewijzigd door Donstil op 19-05-2015 00:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redondo1982
  • Nu online
Donstil schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 00:25:
[...]

Kon het in ieder geval niet goedkoper vinden.
Ja tenzij ik nog verder in de data bundel sneed (en dan vervolgens overal om de WiFi sleutel moet bedelen).

Edit: natuurlijk niet 1 jaar. 12x60+80,- voor een iPhone van 900,- doen ze natuurlijk nergens.
Nee klopt, 1 jaar totaalsom is onder de aanschafprijs van iphone. Dat wist ik voordat ik reageerde, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Er is veel voorraad 6+ op stock en ik wist niet waar je het abo had aangeschaft. Soms bij Loyalty schieten ze uit hun slof en soms kan er helemaal niks.

Maar twee jaar blijft een hoge totaalsom. Maar het gaat erom wat de gebruiker wil en nodig heeft. Niks ten nadele van jou, maar ik dacht dat het goedkoper kon. Echter zijn de prijzen in die combinatie inderdaad rond deze prijsstelling. Veel plezier ermee, want het is wel een dijk van een toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donstil
  • Niet online
Redondo1982 schreef op dinsdag 19 mei 2015 @ 08:00:
[...]

Nee klopt, 1 jaar totaalsom is onder de aanschafprijs van iphone. Dat wist ik voordat ik reageerde, maar de wonderen zijn de wereld niet uit. Er is veel voorraad 6+ op stock en ik wist niet waar je het abo had aangeschaft. Soms bij Loyalty schieten ze uit hun slof en soms kan er helemaal niks.

Maar twee jaar blijft een hoge totaalsom. Maar het gaat erom wat de gebruiker wil en nodig heeft. Niks ten nadele van jou, maar ik dacht dat het goedkoper kon. Echter zijn de prijzen in die combinatie inderdaad rond deze prijsstelling. Veel plezier ermee, want het is wel een dijk van een toestel.
Nee klopt ik heb rond gekeken en kwam nergens echt goedkoper uit.
Had het toestel al sinds de launch maar dan in de 16 GB versie (welke steeds vol was) nu dus een 64 GB genomen zodat ik even vooruit kan en de 16 gb dus verkocht. Dat kan er dus ook nog vanaf.

Edit: Kreeg net bericht van Vodafone. Je krijgt binnen 1 week na verlenging automatisch een SMS met de stappen. Ik kreeg deze sms zojuist.

[ Voor 6% gewijzigd door Donstil op 19-05-2015 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeyJey
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:52
Verwijderd schreef op vrijdag 01 mei 2015 @ 17:35:
Wie heeft er nog meer een F&F abo van 2012 met zo'n 10GB bundel.
Ik kan mijn hele verbruik (bundel, blox, etc) niet meer bekijken in My Vodafone.
Bel ik met de klantenservice, ja uw abonnement is niet compatible met ons (nieuwe?) systeem.
Seriously? Wtf?

- Nee, daar is geen oplossing voor.
Oke... en nu dan?
- Ja u kunt altijd een ander abonnement nemen.
Nou, kijk eens naar mijn abonnement en de maandelijkse kosten daarvan. Wat kun je me aanbieden wat daarbij in de buurt komt.
- Red Super SO, maar dan heeft u 7GB ipv 11GB, maar wel onbeperkt bellen.
Ja en voor 1,5x de prijs die ik nu betaal... zou jij die deal maken? Nee toch...
- Ik kan u niets anders aanbieden.

W....T....F....?
't is dat het zo'n voordelig abonnement is... want voor de service/support zou ik hierom al niet meer bij VF blijven. Heel raar dat hun eigen systeem hun eigen abonnementen niet (meer) begrijpt. Rare zaak.

Nog meer F&F 10GB mensen hier last van?
Heb vorige maanden ook een bagger vodafone app gehad (problemen met inloggen, geen up to date verbruik) maar is ondertussen weer prima! Geloof dat er ook een update is geweest.

Leuke tip van de klantenservice, om dan een ander abo te nemen. Volgens mij zijn ze "onze" 11GB abo's van F&F ook liever kwijt dan rijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JeyJey schreef op woensdag 27 mei 2015 @ 11:54:
[...]

Heb vorige maanden ook een bagger vodafone app gehad (problemen met inloggen, geen up to date verbruik) maar is ondertussen weer prima! Geloof dat er ook een update is geweest.

Leuke tip van de klantenservice, om dan een ander abo te nemen. Volgens mij zijn ze "onze" 11GB abo's van F&F ook liever kwijt dan rijk :)
Thanks, maar helaas op mijn WP8.1 nog steeds hetzelfde issue (app vers geinstalleerd).
Nog steeds nada, noppes.

Klantenservice is er ook idd wel klaar mee.
"Het moet wel een browser issue zijn als u niks ziet". Case closed.
Ja hallo... zo kan ik ook 'support' leveren. Ligt aan de klant niet aan ons.
Kortom, ik kan mijn verbruik nog steeds niet in zien.

Zou ik juridisch een punt hebben om dan maar eventuele extra kosten niet te betalen? Ik kan er immers totaal niet meer op anticiperen. Kan bijv. nog makkelijk een belletje voor het een of ander een paar dagen later plegen om zo kosten te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik heb een prepaid kaart van vodafone, die ik wil gebruiken als internet verbinding, echter krijg ik het niet werkend. Ik zoek de juiste APN instellingen, echter met web.vodafone.nl / live.vodafone.nl / live.vodafone.com / internet (met of zonder user en password vodafone) krijg ik geen verbinding (dial code *99#). Weet er iemand welke instelling ik moet gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Ik kreeg gisteren een SMS van Vodafone, dat mijn rekening van vorige maand klaar stond. Normaal kijk ik daar helemaal niet naar, maar toevallig ging ik even kijken. Nu blijkt dat Vodafone mij nog een extra korting heeft gegeven. Ik betaal normaal 17.28 EUR voor het BSW 150, 10+1GB abo. Nu staat er bij dat ik ook naast de korting die ik normaal al kreeg, ook nog 4,91 EUR korting krijg. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? :)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/LJZncRl.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fredgroes
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:03
Geen extra korting te bespeuren hier op mijn rekening. Heb ongeveer hetzelfde abbo alleen 75 minuten bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 19:43
Ik had natuurlijk ook eerst bij Vodafone kunnen informeren over het volgende maar wil toch een beetje goed beslagen te ijs komen...

Ik heb nu een Vodafone red abbo welke bijna 4 maanden voor einddatum contract zit. Dit is inclusief Xperia z1 47 p/m. Nu zat ik te kijken bij coolblue en daar kan ik mijn red contract 1 jaar verlengen, waarbij het nieuwe bedrag 29 p/m wordt inclusief gratis Lumia 640.

Nu is mijn vraag, gaat het nieuwe bedrag van 29 p/m dat direct in of worden de laatste 4 maanden nog wel volgemaakt op het oude abbo? Ik ben al een keer eerder overgestapt voor einde contract waarbij mijn abbo bedrag hoger werd, toen ging het nieuwe abbo uiteraard wel meteen in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:28
Scroll even terug naar mijn posts, moeten wel op de laatste pagina's staan. Oftewel, nobody knows. Wat hun regeltjes zeggen en wat ze doen verschilt nogal en op dit moment is het een administratieve chaos.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Folkwin schreef op zondag 17 mei 2015 @ 17:13:
Nou.. mijn VF Red-3 SO is in ene verhoogd van 9,75 EUR naar 45,82 EUR.
Mijn korting was 29,25 EUR en nu in ene 6,21 EUR.

Gaat iets fout vermoed ik zo maar ;). Gelukkig op de mail staan dat de einddatum (onbepaalde tijd) van kracht bleef bij het omzetten naar de nieuwe RED-3 toen VF besloot dat mijn oude bundel niet meer beschikbaar was.
oohh schreef op zondag 31 mei 2015 @ 13:47:
Ik kreeg gisteren een SMS van Vodafone, dat mijn rekening van vorige maand klaar stond. Normaal kijk ik daar helemaal niet naar, maar toevallig ging ik even kijken. Nu blijkt dat Vodafone mij nog een extra korting heeft gegeven. Ik betaal normaal 17.28 EUR voor het BSW 150, 10+1GB abo. Nu staat er bij dat ik ook naast de korting die ik normaal al kreeg, ook nog 4,91 EUR krijg. Zijn er meer mensen met dit 'probleem'? :)

[afbeelding]
Ik heb een soortgelijk probleem als jullie. Ik heb een standaard korting van € 20,- per maand op mijn Bel+SMS+Web Altijd € 55 abonnement, in April was deze korting ineens verlaagd naar € 0,70. Na een belletje met de klantenservice was dit redelijk snel verholpen. Zonder duidelijke reden was er iets mis gegaan en de korting verkeerd berekend. In eerste instantie wilde Vodafone het bedrag zoals op de factuur incasseren en het teveel geïncasseerde dan verrekenen met de volgende rekening. Volgens de klantenservice-medewerker kon dit niet anders. Aangezien het volledig de fout is van Vodafone wilde ik hier uit principe niet mee akkoord gaan. Na behoorlijk aandringen bleek het toch mogelijk te zijn. Het juiste bedrag heb ik vervolgens via MyVodafone met iDeal betaald.

Helaas blijkt de administratie bij Vodafone nog erger dan verwacht. Op de rekening van de afgelopen maand is de korting ineens 2 keer toegepast, met dezelfde beschrijving als bij Oohh. Dit (te lage) bedrag is ook geïncasseerd. In de afgelopen maand heb ik inmiddels een paar keer een SMS van Vodafone gekregen met het bericht dat de eerste (de te hoge) rekening nog openstaat en voldaan dient te worden. In eerste instantie geen aandacht aan besteed, er vanuitgaande dat ze gewoon wat traag waren met verwerken. Nu kreeg ik verleden week een SMS met het bericht dat er een afsluiting gepland staat voor mijn abonnement vanwege deze openstaande rekening. In mijn optiek nogal rigoureus en extra vervelend omdat de rekening gewoon is voldaan.

De klantenservice van Vodafone blijkt helaas praktisch onbereikbaar te zijn. Ik heb inmiddels een vijftal keer gebeld, vier keer het bericht geregen dat het te druk was en het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen waarna de verbinding werd verbroken. Eén keer blijf de verbinding wel behouden en kwam ik in de wacht, na ruim 45 minuten in de wacht te hebben gestaan kon ik helaas niet langer wachten en heb ik zelf de verbinding verbroken. Op deze manier gaat het natuurlijk erg lastig worden om bovenstaande recht te zetten. Aangezien ieder gesprek ook nog iets van € 0,50 per gesprek kost en ook je belminuten gewoon hiervoor verbruikt worden lopen de kosten zo ook lekker op! Ik ben ontzettend blij dat ik over iets meer dan 2 weken van Vodafone af ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Dick schreef op maandag 01 juni 2015 @ 15:12:
[...]

[...]

De klantenservice van Vodafone blijkt helaas praktisch onbereikbaar te zijn. Ik heb inmiddels een vijftal keer gebeld, vier keer het bericht geregen dat het te druk was en het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen waarna de verbinding werd verbroken.
Twitter reageren ze supersnel, Facebook kan wellicht ook en je hebt nog altijd hun forum.
Mooie ervan is dat je nog schriftelijk bewijs hebt en er zijn geen kosten aan verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
[...]

[...]
...lang verhaal...
Maar.... als ze deze maand de korting 2x hebben toegepast, dan kan je het resterende openstaande bedrag van de maand ervoor toch betalen?
Ik lees het dat ze de creditering alsnog een maand achteraf hebben toegepast, terwijl jij (volgens hun) de maand ervoor te weinig hebt betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
ralph075 schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:34:
[...]

Maar.... als ze deze maand de korting 2x hebben toegepast, dan kan je het resterende openstaande bedrag van de maand ervoor toch betalen?
Ik lees het dat ze de creditering alsnog een maand achteraf hebben toegepast, terwijl jij (volgens hun) de maand ervoor te weinig hebt betaald.
Dat zou kloppen, indien het volgens Vodafone nog openstaande bedrag gelijk zou zijn aan het bedrag van de teveel toegepaste korting van deze maand. Helaas is dat niet het geval. Volgens Vodafone staat de rekening van April nog volledig open, echter nu wel met de juiste korting. Een bedrag van € 40,-. Deze rekening is echter al betaald. In Mei hebben ze € 20,- gefactureerd in plaats van € 40,-. Daar zou dus nog een bedrag van € 20,- open kunnen staan. Er staat momenteel dus € 20,- teveel open en dit ook nog eens genoteerd bij een factuur die al lang is voldaan.

Je zou verwachten dat dit met een belletje gemakkelijk geregeld moet kunnen worden.. dan moet de klantenservice echter wel bereikbaar zijn.
Said Ben Salah schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:06:
[...]

Twitter reageren ze supersnel, Facebook kan wellicht ook en je hebt nog altijd hun forum.
Mooie ervan is dat je nog schriftelijk bewijs hebt en er zijn geen kosten aan verbonden.
Bedankt voor de tip. Ik zit er echter niet op te wachten om dit publiekelijk en onder mijn eigen naam op Facebook neer te zetten. Ik gebruik social media voor mijn sociale contacten en wil het daar ook graag bij houden. Een Twitter account heb ik helaas niet, maar mocht ik de klantenservice deze week weer niet kunnen bereiken maak ik er misschien wel even een account voor aan, alhoewel het natuurlijk belachelijk is dat dat nodig is. Ik neem echter aan dat dit dezelfde mensen zijn die de klachten via e-mail behandelen? Daar heb ik bij Vodafone helaas niet al te beste ervaringen mee (als in: in plaats van een inhoudelijke en persoonlijke reactie een standaard mail met wat mogelijke oplossingen en het verzoek om anders maar de klantenservice te bellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GSOD
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 31-03-2024
Dick schreef op maandag 01 juni 2015 @ 16:58:
[...]

Bedankt voor de tip. Ik zit er echter niet op te wachten om dit publiekelijk en onder mijn eigen naam op Facebook neer te zetten. Ik gebruik social media voor mijn sociale contacten en wil het daar ook graag bij houden. Een Twitter account heb ik helaas niet, maar mocht ik de klantenservice deze week weer niet kunnen bereiken maak ik er misschien wel even een account voor aan, alhoewel het natuurlijk belachelijk is dat dat nodig is. Ik neem echter aan dat dit dezelfde mensen zijn die de klachten via e-mail behandelen? Daar heb ik bij Vodafone helaas niet al te beste ervaringen mee (als in: in plaats van een inhoudelijke en persoonlijke reactie een standaard mail met wat mogelijke oplossingen en het verzoek om anders maar de klantenservice te bellen).
Meestal is het gewoon iemand van de KS die wordt aangewezen of iemand specifiek die het afhandelen van Social Media request's doet.

Je kan ze via FB gewoon direct een PM sturen dan ziet alleen diegene die je aanvraag behandeld het niets publiekelijk aan, heb je het tenminste op papier en zelf ben ik altijd goed geholpen via FB.

Duurt wel een paar uurtjes voordat je bericht krijgt, want het hangt ervan af of er iemand staat toegewezen en je kan ook eventueel vragen of ze je terugbellen (Geen kosten van jouw kant dan plus wachttijd). Tevens heb je het dan ook op geschrift mochten er eventuele problemen komen met je aansluiting. Zelf doe ik dit voor alles Vodafone, UPC en dergelijke.

Snap wel dat dit geen manier van doen is en de KS gewoon bereikbaar moet zijn maarja via deze weg bespaart het je wel eventuele kosten / problemen vooral als je een Twitter aanmaakt specifiek voor zulke dingen (Bedrijven zijn meestal het meest actief op Twitter).

[ Voor 5% gewijzigd door GSOD op 01-06-2015 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Laatst online: 17-09 06:13
Dersan schreef op maandag 01 juni 2015 @ 13:56:
Ik had natuurlijk ook eerst bij Vodafone kunnen informeren over het volgende maar wil toch een beetje goed beslagen te ijs komen...

Ik heb nu een Vodafone red abbo welke bijna 4 maanden voor einddatum contract zit. Dit is inclusief Xperia z1 47 p/m. Nu zat ik te kijken bij coolblue en daar kan ik mijn red contract 1 jaar verlengen, waarbij het nieuwe bedrag 29 p/m wordt inclusief gratis Lumia 640.

Nu is mijn vraag, gaat het nieuwe bedrag van 29 p/m dat direct in of worden de laatste 4 maanden nog wel volgemaakt op het oude abbo? Ik ben al een keer eerder overgestapt voor einde contract waarbij mijn abbo bedrag hoger werd, toen ging het nieuwe abbo uiteraard wel meteen in...
Bij verlenging ga je gelijk over op je nieuwe tariefvorm, de contractduur wordt verlengd vanaf het moment dat je huidige zou aflopen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Niet online
Said Ben Salah schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:58:
[...]

Meestal is het gewoon iemand van de KS die wordt aangewezen of iemand specifiek die het afhandelen van Social Media request's doet.

Je kan ze via FB gewoon direct een PM sturen dan ziet alleen diegene die je aanvraag behandeld het niets publiekelijk aan, heb je het tenminste op papier en zelf ben ik altijd goed geholpen via FB.

Duurt wel een paar uurtjes voordat je bericht krijgt, want het hangt ervan af of er iemand staat toegewezen en je kan ook eventueel vragen of ze je terugbellen (Geen kosten van jouw kant dan plus wachttijd). Tevens heb je het dan ook op geschrift mochten er eventuele problemen komen met je aansluiting. Zelf doe ik dit voor alles Vodafone, UPC en dergelijke.

Snap wel dat dit geen manier van doen is en de KS gewoon bereikbaar moet zijn maarja via deze weg bespaart het je wel eventuele kosten / problemen vooral als je een Twitter aanmaakt specifiek voor zulke dingen (Bedrijven zijn meestal het meest actief op Twitter).
Bedankt voor de tips. De volgende keer ga ik dat inderdaad direct maar proberen. De vrij onvriendelijke dame van de klantenservice kon mij enkel vertellen dat ik maar een mailtje moest versturen naar betalen.nl@vodafone.nl. Wat de kosten van de (ongevraagd beëindigde) gesprekken betreft moest ik maar een aparte klacht indien.

Nog 16 dagen en dan ben ik van ze af *O*

Edit: En het gaat lekker verder.... het e-mailadres dat ik aan de telefoon heb gekregen blijkt niet te kloppen of ik heb het verkeerd genoteerd. In plaats van betalen.nl@vodafone.nl moet dit betalen.nl@vodafone.com zijn. Ik zag vandaag een mailtje binnen komen van Vodafone, vol verwachting direct de mail geopend: leeg. Ze hebben kennelijk enkel op 'reply' en 'versturen' geklikt. De inhoud zijn ze voor het gemak vergeten :').

[ Voor 12% gewijzigd door Dick op 04-06-2015 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nobleone
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 18:55
Said Ben Salah schreef op maandag 01 juni 2015 @ 17:58:
Die ervaring had ik ook...
...vroeger. De laatste keer (was in februari) volgde een onpersoonlijke reactie van Vodafone:
Bedankt voor je privébericht. Wij beantwoorden alleen privéberichten die op ons verzoek zijn verzonden. Heb je een vraag waarbij je hulp nodig hebt van onze klantenservice? Stel deze vraag dan op onze openbare Facebookpagina door een bericht te plaatsen op onze tijdlijn. Wil je iets veranderen aan je abonnement? Via My Vodafone of de My Vodafone app kun je zelf direct wijzigingen doorvoeren. Het antwoord op algemene vragen vind je op onze website. Ook kun je terecht op ons forum om informatie met andere forumgebruikers te delen.
Blijkbaar is hun beleid aangepast. Niet ten goede vind ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Ik mag ook verlengen, en had eens zitten kijken of er wat interessants tussen zit. Heb nu een Vodafone Red met 2GB en Onbeperkt bellen/sms voor 29,50 per mnd. (Dit was een winkelopeningsactie toen der tijd).

Had 2 opties in gedachten. Enerzijds een nieuwe telefoon (iPhone 6) of anderzijds Sim Only. Heb gisteren eerst eens met Sales gebeld, maar daar kwam ik niet verder. Toen maar eens de afdeling Loyalty gebeld, en het voorgelegd.

Zij kwamen met een 3 tal opties:

- iPhone 6 met Vodafone Red (3GB) voor 49,- p/mnd toestel 49 euro bijbetalen voor 2 jaar.
- Vodafone Sim Only Red (3GB) 1 jaar voor 22,50 p/mnd
- Vodafone Sim Only Red Essential (2GB) 1 jaar voor 19,- p/mnd

Na dit afgewogen te hebben toch maar besloten om 1 jaar Vodafone Red (3GB) te nemen. Ik weiger uit principe nooit meer te betalen dan 40 euro voor een abonnement. Ben wel tevreden met deze deal. En maar 1 jaartje, dus kan altijd nog iets anders beslissen. Of bij VF een toestel er toch nog bij.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Heb je de data nodig of het onbeperkte bellen? Ik zit als tussenoplossing te denken aan Tele2 met onbeperkt bellen, 500MB en maandelijks opzegbaar voor 16 euro/maand. Het Vodafone netwerk aan de zuidrand van Rotterdam heeft het nog steeds niet best sinds die brand een paar jaar geleden. Ik rij toch geregeld door wat zwarte gaten waarbij de verbinding wegvalt of slecht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Nu online
Señor Sjon schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 09:08:
Heb je de data nodig of het onbeperkte bellen? Ik zit als tussenoplossing te denken aan Tele2 met onbeperkt bellen, 500MB en maandelijks opzegbaar voor 16 euro/maand. Het Vodafone netwerk aan de zuidrand van Rotterdam heeft het nog steeds niet best sinds die brand een paar jaar geleden. Ik rij toch geregeld door wat zwarte gaten waarbij de verbinding wegvalt of slecht wordt.
Data zit ik ongeveer op 1,3 GB p/mnd wat er verstookt word. Dus had met 2GB ook kunnen volstaan. Qua onbeperkt bellen/sms is het meer dat het gewoon gemak is. Nergens naar omkijken en als er een keer lang gebeld word dan is het prima. Daarnaast heb ik geen vaste lijn thuis.

En zet je dan de 19 p/mnd tegen de 22,50 p/mnd af dan was de keus toch snel gemaakt.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt. Alleen wacht ik op de Note5 die ergens eind september in de winkels ligt. Dan is een maandelijks opzegbare tussenoplossing wel wat makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

In dit topic wordt al het een en ander besproken over problematiek bij Vodafone
Chaos bij Vodafone na omzetting intern systeem

Iemand anders ook dezelfde stuff? Ik zit nog steeds met dezelfde ellende voor bijna een maand dat m'n simkaart niet geactiveerd kan worden en dat mijn nummer vastgehouden wordt, waardoor ik feitelijk niets kan met het abonnement wat ik verlengd heb.

Noot: mijn oude simkaart doet het om die reden ook niet meer. |:( |:( |:( |:(

[ Voor 9% gewijzigd door Squishie op 05-06-2015 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Squishie schreef op vrijdag 05 juni 2015 @ 09:27:
In dit topic wordt al het een en ander besproken over problematiek bij Vodafone
Chaos bij Vodafone na omzetting intern systeem

Iemand anders ook dezelfde stuff? Ik zit nog steeds met dezelfde ellende voor bijna een maand dat m'n simkaart niet geactiveerd kan worden en dat mijn nummer vastgehouden wordt, waardoor ik feitelijk niets kan met het abonnement wat ik verlengd heb.

Noot: mijn oude simkaart doet het om die reden ook niet meer. |:( |:( |:( |:(
Ben ik blij dat ik de nieuwe sim lekker in de envelop heb laten zitten.

Heb verlengd (1 jaar sim only) en kreeg een nieuwe sim opgestuurd. Aangezien ik een werkende sim heb, niet van toestel wissel (van micro- naar nano), zie ik geen toegevoegde waarde om de sim te wisselen. Als ik het zo lees is dat een verstandige besluit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Beste Ralph,

Het is inderdaad een wijs besluit. Schijnbaar heeft minimaal er 1 op de 100 klanten er last van.... Nogal een zeer problematisch iets dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tackleberry
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-09 22:11
Wicked-Game schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:44:
Dat is een prima deal, zou ik ook voor tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 11:36
Tackleberry schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 00:42:
[...]

Dat is een prima deal, zou ik ook voor tekenen.
Gisteren verleng met Red Super A (onbeperkt bellen en smsen en 7gb internet) incl Samsung Galaxy S5 4G+ voor € 35,- per maand. Toestel vandaag verkocht voor 350 euro. Netto kosten € 20.42 per maand
(dit is btw een BelCompany only aanbieding)

[ Voor 5% gewijzigd door The_Zohan op 06-06-2015 01:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1 jaar maar als ik het snel uitreken? Dacht dat die aktie voor 2 jaar was.
The_Zohan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 01:03:
[...]

Gisteren verleng met Red Super A (onbeperkt bellen en smsen en 7gb internet) incl Samsung Galaxy S5 4G+ voor € 35,- per maand. Toestel vandaag verkocht voor 350 euro. Netto kosten € 20.42 per maand
(dit is btw een BelCompany only aanbieding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Verwijderd schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 08:16:
1 jaar maar als ik het snel uitreken? Dacht dat die aktie voor 2 jaar was.
[...]
Is een 2 jarige actie. 2 jaar lang 35 euro per maand. Als je daar de toestelopbrengst vanaf haalt kom je op die 20.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien ook wel een optie voor mij, kan nu ook verlengen :)
The_Zohan schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 11:20:
[...]

Is een 2 jarige actie. 2 jaar lang 35 euro per maand. Als je daar de toestelopbrengst vanaf haalt kom je op die 20.42

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-08-2024
[...]

[...]

Ik heb een soortgelijk probleem als jullie. Ik heb een standaard korting van € 20,- per maand op mijn Bel+SMS+Web Altijd € 55 abonnement, in April was deze korting ineens verlaagd naar € 0,70. Na een belletje met de klantenservice was dit redelijk snel verholpen. Zonder duidelijke reden was er iets mis gegaan en de korting verkeerd berekend. In eerste instantie wilde Vodafone het bedrag zoals op de factuur incasseren en het teveel geïncasseerde dan verrekenen met de volgende rekening. Volgens de klantenservice-medewerker kon dit niet anders. Aangezien het volledig de fout is van Vodafone wilde ik hier uit principe niet mee akkoord gaan. Na behoorlijk aandringen bleek het toch mogelijk te zijn. Het juiste bedrag heb ik vervolgens via MyVodafone met iDeal betaald.

Helaas blijkt de administratie bij Vodafone nog erger dan verwacht. Op de rekening van de afgelopen maand is de korting ineens 2 keer toegepast, met dezelfde beschrijving als bij Oohh. Dit (te lage) bedrag is ook geïncasseerd. In de afgelopen maand heb ik inmiddels een paar keer een SMS van Vodafone gekregen met het bericht dat de eerste (de te hoge) rekening nog openstaat en voldaan dient te worden. In eerste instantie geen aandacht aan besteed, er vanuitgaande dat ze gewoon wat traag waren met verwerken. Nu kreeg ik verleden week een SMS met het bericht dat er een afsluiting gepland staat voor mijn abonnement vanwege deze openstaande rekening. In mijn optiek nogal rigoureus en extra vervelend omdat de rekening gewoon is voldaan.

De klantenservice van Vodafone blijkt helaas praktisch onbereikbaar te zijn. Ik heb inmiddels een vijftal keer gebeld, vier keer het bericht geregen dat het te druk was en het verzoek op een ander tijdstip terug te bellen waarna de verbinding werd verbroken. Eén keer blijf de verbinding wel behouden en kwam ik in de wacht, na ruim 45 minuten in de wacht te hebben gestaan kon ik helaas niet langer wachten en heb ik zelf de verbinding verbroken. Op deze manier gaat het natuurlijk erg lastig worden om bovenstaande recht te zetten. Aangezien ieder gesprek ook nog iets van € 0,50 per gesprek kost en ook je belminuten gewoon hiervoor verbruikt worden lopen de kosten zo ook lekker op! Ik ben ontzettend blij dat ik over iets meer dan 2 weken van Vodafone af ben.
Deze maand betaal ik maar 3,85 (en ik heb 1,45 buiten tegoed gebeld).
Nu een positief verschil dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 15:56
Ik mag alweer een tijdje verlengen. Einddatum contract 17/7.

Nu ben ik online beetje aan het speuren wat een abbo van ~€50 p/m, wat ik nu ook heb(RED 2g p/m) icm een iPhone 6 mij gaat kosten.
Bij Vodafone zelf, met het Nieuwe RED abbonement voor ~€50,- p/m gaat een iPhone 6 €200,- bijbetalen kosten.
Als ik nu kijk bij een winkel als CoolBlue, zelfde abbonement maar dan hoef ik nog maar 30,- bij te betalen.

Waar gaat het verschil in zitten als ik dit nou ga afsluiten bij Coolblue?
Wat maakt het verschil van €170(!) goedpraten?

Daarnaast twijfel ik er ook wel heel erg over om om te stappen naar KPN, na ruim 10 jaar klant geweest te zijn bij Vodafone.
Maandelijkse en aanschaf kosten zijn nagenoeg identiek alleen krijg ik bij KPN 10GB(!) data limiet t.o.v. 3GB van Vodafone. Daarnaast krijg ik nog wat extra's van KPN omdat ik thuis alles in 1 Glasvezel heb.

Ook is vodafone wel een beetje uit de smaak gevallen. Ben ondertussen al 3 keer bij de winkel wezen klagen omdat ik ineens een rekening van >€70(meestal rond de 85) had ivm data verbruik buiten bundel wat behoorlijk onverklaarbaar was.
Normaal verbruik ik rond de 1/1.5GB per maand en de maanden dat het zo extra hoog is geweest heb ik geen afwijkend internet patroon gehad en ook de data verbruik monitor die ik na de eerste keer geinstaleerd heb heeft geen kick gegeven.

PSN: Flix20-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Winkels als coolblue krijgen een bonus voor bepaalde aantallen verkochte abonnementen, dit rekenen zij (gedeeltelijk) door aan hun klanten. Daar zit dus een deel van het prijsverschil in, daarnaast koopt coolblue misschien scherper of ergens anders in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpg97
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14-09 08:23
Folkwin schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 13:25:
[...]

Deze maand betaal ik maar 3,85 (en ik heb 1,45 buiten tegoed gebeld).
Nu een positief verschil dus..
Dat had ik ook na eerste maand verlenging. De maand erna krijg je de kosten alsnog voor het abonnement, ik had de maand erna opeens een rekening van 79,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvdberg
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
Ik vraag me af wat Vodafone gaat doen voor de bestaande abonnees met de hoogte van de databundels.

enige tijd geleden zijn bij de andere providers de databundels flink omhoog gegaan. ook bij Vodafone voor nieuwe abonnees

maar hier is het elke maand minimaal een 10 tje aan extra databundels de laatste tijd omdat ik veel meer blijk te gebruiken als in het verleden. enerzijds omdat de websites flink zwaarder aan het worden zijn en anderzijds 4g ook meer data kan verwerken.

wat mij betreft is een verdubbeling erg welkom. al denk ik dat Vodafone erg blij is met de extra inkomsten die ze nu genereren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Ik heb de indruk dat Vodafone zichzelf een beetje uit de markt prijst. Bij KPN krijg je hetzelfde of meer en de reputatie van hun netwerk lijkt me iets beter. Vooralsnog blijf ik bij Vodafone, maar dan om mijn huidige (verlopen) abonnement, niet om nu een nieuwe af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Zohan
Flix20 schreef op maandag 15 juni 2015 @ 16:58:
Ik mag alweer een tijdje verlengen. Einddatum contract 17/7.

Nu ben ik online beetje aan het speuren wat een abbo van ~€50 p/m, wat ik nu ook heb(RED 2g p/m) icm een iPhone 6 mij gaat kosten.
Bij Vodafone zelf, met het Nieuwe RED abbonement voor ~€50,- p/m gaat een iPhone 6 €200,- bijbetalen kosten.
Als ik nu kijk bij een winkel als CoolBlue, zelfde abbonement maar dan hoef ik nog maar 30,- bij te betalen.

Waar gaat het verschil in zitten als ik dit nou ga afsluiten bij Coolblue?
Wat maakt het verschil van €170(!) goedpraten?

Daarnaast twijfel ik er ook wel heel erg over om om te stappen naar KPN, na ruim 10 jaar klant geweest te zijn bij Vodafone.
Maandelijkse en aanschaf kosten zijn nagenoeg identiek alleen krijg ik bij KPN 10GB(!) data limiet t.o.v. 3GB van Vodafone. Daarnaast krijg ik nog wat extra's van KPN omdat ik thuis alles in 1 Glasvezel heb.

Ook is vodafone wel een beetje uit de smaak gevallen. Ben ondertussen al 3 keer bij de winkel wezen klagen omdat ik ineens een rekening van >€70(meestal rond de 85) had ivm data verbruik buiten bundel wat behoorlijk onverklaarbaar was.
Normaal verbruik ik rond de 1/1.5GB per maand en de maanden dat het zo extra hoog is geweest heb ik geen afwijkend internet patroon gehad en ook de data verbruik monitor die ik na de eerste keer geinstaleerd heb heeft geen kick gegeven.
Dan is het mij niet helemaal duidelijk waar je hebt gekeken?
Betreft dit een 16GB variant van de iPhone 6 of meer opslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Betreft 64gb.
Uiteindelijk vandaag bij coolblue KPN abbo afgesloten.
Had oprecht de intentie bij Vodafone te blijven. Maar het rare dataverbruik buiten bundel wat me al ruim €250 heeft gekost en het de prijs wat ik nu betaal heeft me toch echt doen overstappen.
6gb p/m meer voor €10 de maand minder (eigenlijk 20 minder want heb deel bijbetaald)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dersan
  • Laatst online: 19:43
Ik keek zonet toevallig in my vodafone, en daarin stond dat mijn alles-in-1 dagreisbundel blox aanstaat, voor 2 euro per dag....dit heb ik helemaal niet aangezet, en ik kan hem ook niet uitzetten...iemand anders hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Die 2 euro per dag gelden alleen wanneer je er gebruik van maakt( Roaming aanzetten in het buitenland).
Het staat inderdaad standaard aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hou er rekening dat als je 1 sms verstuurd je al meteen die bundel activeert.

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88

Blanco88

#king

Wat Is het nummer van loyalty? Gewoon bellen met opzeggingen bij 1200?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:59

neanderthaler

Are friends electric?

http://connect.mediamarkt...76-13217-10900?icmp=flyer

In de Media Markt folder 2-jarig 2GB abonnement met Iphone 6 16GB voor 44 euro per maand. Heb nu zelfde abonnement sim-only voor 33 euro. Ik zou dus graag over willen stappen, maar 1-jarig contrac is pas halverwege.

Heeft iemand een idee of dit voor mij zou kunnen? En zo ja, bij wie zou ik dat het beste kunnen doen? Bij een van de Vodafone/Belcompany winkels of via een telefoonnummer?

[ Voor 13% gewijzigd door neanderthaler op 29-06-2015 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
neanderthaler schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:09:

In de Media Markt folder 2-jarig 2GB abonnement met Iphone 6 16GB voor 44 euro per maand. Heb nu zelfde abonnement sim-only voor 33 euro. Ik zou dus graag over willen stappen, maar 1-jarig contrac is pas halverwege.

Heeft iemand een idee of dit voor mij zou kunnen? En zo ja, bij wie zou ik dat het beste kunnen doen? Bij een van de Vodafone/Belcompany winkels of via een telefoonnummer?
Na 1 jaar is het €54 per maand .
Niet zo'n strakke deal. Momenteel sowieso weinig goede aanbiedingen met vodafone abonnementen

Hmm, kennelijk aangepast, nu staat er na 24 maanden 54 euro per maand
Dit is een betere deal:
https://directsales.vodaf...mily/orderform/10544/5379
9

[ Voor 9% gewijzigd door cypher21 op 29-06-2015 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

neanderthaler schreef op maandag 29 juni 2015 @ 13:09:

Als je het afkoopt kost je dat je abonnementsgeld x aantal resterende maanden. 33x6 dus, oftewel een kleine 200 euro.

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

EWK schreef op maandag 29 juni 2015 @ 14:30:
[...]

Als je het afkoopt kost je dat je abonnementsgeld x aantal resterende maanden. 33x6 dus, oftewel een kleine 200 euro.
Ze zien dat niet als een 'upgrade'? Ik leg me dan immers vast voor 24 maanden, in plaats van de huidige 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Niet online

EWK

neanderthaler schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:04:
[...]

Ze zien dat niet als een 'upgrade'? Ik leg me dan immers vast voor 24 maanden, in plaats van de huidige 6.
Nope. Op x-4maanden kun je al wel verlengen, maar daar heb je nu niets aan

Hoi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:24
Zit ook te kijken voor verlenging (nu nog 29,- p/m met 11 gb en 90 belminuten en onbeperkt sms).

Het red abonnement vindt ik niet goedkoper dan 27,-, wat is het nummer van die loyality desk? sales zegt gewoon ik ken geen abo van 22,50 voor het red abonnement.

Daarnaast even aan het kijken voor eventueel abo plus iphone 6 64gb. Die is via coolblue gewoon 100,- goedkoper met hetzelfde red abonnement.... Vreemd toch ?

Ben benieuwd of ik ook via die loyality desk het abo voor 22,50 kan krijgen.
Wicked-Game schreef op woensdag 03 juni 2015 @ 08:44:
Ik mag ook verlengen, en had eens zitten kijken of er wat interessants tussen zit. Heb nu een Vodafone Red met 2GB en Onbeperkt bellen/sms voor 29,50 per mnd. (Dit was een winkelopeningsactie toen der tijd).

Had 2 opties in gedachten. Enerzijds een nieuwe telefoon (iPhone 6) of anderzijds Sim Only. Heb gisteren eerst eens met Sales gebeld, maar daar kwam ik niet verder. Toen maar eens de afdeling Loyalty gebeld, en het voorgelegd.

Zij kwamen met een 3 tal opties:

- iPhone 6 met Vodafone Red (3GB) voor 49,- p/mnd toestel 49 euro bijbetalen voor 2 jaar.
- Vodafone Sim Only Red Essential (2GB) 1 jaar voor 19,- p/mnd

Na dit afgewogen te hebben toch maar besloten om 1 jaar Vodafone Red (3GB) te nemen. Ik weiger uit principe nooit meer te betalen dan 40 euro voor een abonnement. Ben wel tevreden met deze deal. En maar 1 jaartje, dus kan altijd nog iets anders beslissen. Of bij VF een toestel er toch nog bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laredo
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 17:13
Vast niet geschikt voor de veeleisende gebruiker hier maar heb hem voor mijn schoonvader besteld en die is er erg blij mee:

Gratis de iPhone 5C bij 1 jaar Vodafone abonnement van €26 per maand bij verlengen of €28 per maand bij een nieuw abonnement. Inclusief 150 min, onbeperkt sms, 500mb internet en 6 maanden Napster. Op = Op

Verkrijgbaar bij typhone.nl en gsmeasy.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik vind het echt belachelijk dat Vodafone nog steeds het idiote beleid heeft om een verlenging direct in te laten gaan (ondanks dat je nog 4 of minder maanden met je oude contract te gaan hebt) en je na afloop van dat nieuwe contract nog die rest maanden tegen het volle tarief mag uitzingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Freakster86 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:31:
Ik vind het echt belachelijk dat Vodafone nog steeds het idiote beleid heeft om een verlenging direct in te laten gaan (ondanks dat je nog 4 of minder maanden met je oude contract te gaan hebt) en je na afloop van dat nieuwe contract nog die rest maanden tegen het volle tarief mag uitzingen...
Ehh
Waar heb je het over. Als je contract is afgelopen kun je direct opzeggen.

Wees blij dat je vier maanden eerder van de nieuwe tarieven kunt profiteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
cypher21 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 21:58:
[...]

Ehh
Waar heb je het over. Als je contract is afgelopen kun je direct opzeggen.

Wees blij dat je vier maanden eerder van de nieuwe tarieven kunt profiteren.
Nee, ik denk dat jij mij verkeerd begrijpt.

Stel:
Huidige contract, 20 euro per maand (normaal 40 euro).
Ik verleng 4 maanden voor einde huidige contract.
Nieuwe contract, 30 euro per maand (normaal 60 euro), gaat direct in.
Na afloop nieuwe contract plakken ze die 4 maanden van je oude contract er weer aan.
Gedurende die 4 maanden betaal je alleen wel het normale tarief van je nieuwe contract, dus 60 euro.

Dus in plaats dat je de korting van je huidige contract volledig benut, verlies je dus (alle) korting na afloop van je nieuwe contract. Gelijk een nieuwe telefoon, gelijk nieuwe tarieven! Ja, helemaal mooi, maar aan het einde betaal je de rekening. Ach, dan verleng je toch gewoon weer gelijk! Ja, helemaal mooi, maar dat is weer een verschuiving van je 'probleem'.

Persoonlijk vind ik dit geen nette manier van verlengen. Ze doen dit ook alleen voor mensen die meer gaan betalen dan hun huidige contract. Logisch, want anders kost het hen geld... maar dat de klant op deze manier betaalt, is voor velen niet duidelijk en ik had verwacht dat ze deze manier van werken onderhand wel hadden afgezworen. Helaas niet.

Hopelijk is het zo wat duidelijker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Freakster86 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:20:
[...]

Stel:
Na afloop nieuwe contract plakken ze die 4 maanden van je oude contract er weer aan.
Gedurende die 4 maanden betaal je alleen wel het normale tarief van je nieuwe contract, dus 60 euro.

Dus in plaats dat je de korting van je huidige contract volledig benut, verlies je dus (alle) korting na afloop van je nieuwe contract. Gelijk een nieuwe telefoon, gelijk nieuwe tarieven! Ja, helemaal mooi, maar aan het einde betaal je de rekening. Ach, dan verleng je toch gewoon weer gelijk! Ja, helemaal mooi, maar dat is weer een verschuiving van je 'probleem'.

Persoonlijk vind ik dit geen nette manier van verlengen. Ze doen dit ook alleen voor mensen die meer gaan betalen dan hun huidige contract. Logisch, want anders kost het hen geld... maar dat de klant op deze manier betaalt, is voor velen niet duidelijk en ik had verwacht dat ze deze manier van werken onderhand wel hadden afgezworen. Helaas niet.

Ahhhh helder. Ik heb dat soort abonnementen nooit gehad. Volgens mij doen ze dat niet meer met de nieuwe abonnementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15-09 21:23

Bullet NL

Eigen Wijs

Freakster86 schreef op maandag 29 juni 2015 @ 23:20:
[...]

Stel:

Ik begrijp het probleem niet zo.... je hebt een contract tot de 12e of 24e maand... Je mag 4 maand eerder verlengen.... maar je contract duur blijf gewoon staan. verleng jij aan het begin van die 4 maand dan is het toch logisch dat je deze tijdsduur achteraf moet goed maken. (je profiteert namelijk 4 maand eerder dan je contract af loopt van een abonnementsvoordeel) Dit moet je aan het eind dus "goed" maken....

Of je moet in deze tijd (1 tot 4 maand) voor je dat je contract afloopt wederom verlengen...

Jij wil graag een dubbele sigaar, terwijl het 4 maand voor dat je je contract afloopt verlengen al een sigaar uit eigen doos is.

Kortom, wanneer je gewoon wacht dat je contract is afgelopen is er niets aan de hand.....

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fasterinside
  • Laatst online: 27-08 22:56
laredo schreef op maandag 29 juni 2015 @ 20:40:
Vast niet geschikt voor de veeleisende gebruiker hier maar heb hem voor mijn schoonvader besteld en die is er erg blij mee:

Gratis de iPhone 5C bij 1 jaar Vodafone abonnement van €26 per maand bij verlengen of €28 per maand bij een nieuw abonnement. Inclusief 150 min, onbeperkt sms, 500mb internet en 6 maanden Napster. Op = Op

Verkrijgbaar bij typhone.nl en gsmeasy.nl
Zie de actie nu ook. Mijn huidige sim-only verloopt morgen. Verlengen met dit abonnement en dan de 5c verkopen voor ongeveer 250, dan kost de sim-only je effectief 5,17 per maand.

Creating my own hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Bullet NL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 07:54:
[...]

Ik begrijp het probleem niet zo.... je hebt een contract tot de 12e of 24e maand... Je mag 4 maand eerder verlengen.... maar je contract duur blijf gewoon staan. verleng jij aan het begin van die 4 maand dan is het toch logisch dat je deze tijdsduur achteraf moet goed maken. (je profiteert namelijk 4 maand eerder dan je contract af loopt van een abonnementsvoordeel) Dit moet je aan het eind dus "goed" maken....

Of je moet in deze tijd (1 tot 4 maand) voor je dat je contract afloopt wederom verlengen...

Jij wil graag een dubbele sigaar, terwijl het 4 maand voor dat je je contract afloopt verlengen al een sigaar uit eigen doos is.

Kortom, wanneer je gewoon wacht dat je contract is afgelopen is er niets aan de hand.....
Het "probleem" is dat het in eerste instantie allemaal heel mooi lijkt, maar dat je later ongezien wordt geconfronteerd met hogere maandlasten. Ze maken er nagenoeg geen melding van, enkel dat je verlenging (wanneer je meer gaat betalen) direct ingaat.

Dat ik 4 maanden van te voren al kan aangeven dat ik wil verlengen, prima. Maar dat die verlenging direct ingaat en na afloop van het contract mij nog eens 4 maanden tegen het tarief van je nieuwe contract kost, dat vind ik niet netjes

Vodafone die je verleidt met verlengen, kost je dus ongezien (extra) geld. Dat is mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix20
Maar die laatste 4 maanden kan je vervolgens weer een nieuwe verlenging afsluiten.

Dat, of gewoon de gehele 2 maanden van je huidige abbonment uitzitten en pas in de laatste week verlengen. Is uiteindelijk een keuze die je zelf maakt.

Maar ik snap je punt dat het je dwars zit dat je de laatste 4 maanden die hogere maandlast krijgt.
Overigens, je hebt ook vaak dat dat ze die van 60p/m naar 40 p/m !gedurende de gehele looptijd! acties hebben. Dan krijg je die hoge kosten niet aan het einde van de rit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Freakster86 schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 09:36:
[...]

Het "probleem" is dat het in eerste instantie allemaal heel mooi lijkt, maar dat je later ongezien wordt geconfronteerd met hogere maandlasten. Ze maken er nagenoeg geen melding van, enkel dat je verlenging (wanneer je meer gaat betalen) direct ingaat.

Dat ik 4 maanden van te voren al kan aangeven dat ik wil verlengen, prima. Maar dat die verlenging direct ingaat en na afloop van het contract mij nog eens 4 maanden tegen het tarief van je nieuwe contract kost, dat vind ik niet netjes

Vodafone die je verleidt met verlengen, kost je dus ongezien (extra) geld. Dat is mijn punt.
Vodafone verleidt je niet, ze maken het mogelijk om eerder te verlengen... Dat dit niets afdoet aan je oorspronkelijke contractstermijn is natuurlijk niet verwonderlijk. Vodafone had je contract ook wel op de oorspronkelijke datum willen verlengen. Maar jah... Mensen lezen de voorwaarden vaak niet goed door.
Het is dus echt in mijn ogen dat je zelf destijds niet helemaal door hebt gehad wat je voor hoelang hebt afgesloten.

Nogmaals,

Stel je hebt een contact van 24 maand, je mag in de 20ste maand verlengen en je krijgt 24 maand korting met je nieuwe abonnement ga ik er van uit dat je zelf ook wel begrijpt dat 20 maand + 24 maand (nieuw contact) geen 48 maand maakt... Je blijft dus met een rest termijn zitten.

Wanneer je in die laatste 4 maand je contact weer verlengt is er een grote kans dat je weer een korting krijgt...

Het is heel simpel, je krijgt korting omdat je Vodafone belooft dat je weer twee jaar klant blijft, doe je dit niet (dus dat je per maand kan opzeggen, na je eerste contract duur dus) dan is het niet verwonderlijk dat Vodafone je geen extra korting geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neanderthaler

neanderthaler

Are friends electric?

Zojuist half uurtje aan de telefoon gezeten met diverse doorverbinde Vodafone-medewerkers, met goed eindresultaat 😄

Situatie: heb sim-only abonnement met 2gb voor 33 euro per maand. Is inderdaad behoorlijk prijzig, maar op moment van vorige verlenging was er geen beter alternatief. Verlengd in december 2014.

Nu zag ik een Media Markt aanbieding voor iPhone 6 - 16gb voor 44 euro per maand, met 2gb data.

Resultaat van mijn belletje is dat het huidige abonnement 'opengebroken' wordt zonder bijkomende kosten en ik na bevestiging per mail, bij MM mijn abonnement kan upgraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basjuhh
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 13:24
Inmiddels ook het red abo met onb. bellen, sms'en en 3 gig data voor 22,50 p/m weten te bemachtigen en vroeg meer uit nieuwsschierigheid wat een iphone 6 met 64 hb zou kosten erbij en werd mij voor 584,- aangeboden. deze er ook maar bijgepakt. Nog niet over uit of ik hem zelf ga gebruiken, maar gezien de huidige prijs nu nog 799/750,- kan ik er niet echt een bult aan vangen ;)
basjuhh schreef op maandag 29 juni 2015 @ 15:54:
Zit ook te kijken voor verlenging (nu nog 29,- p/m met 11 gb en 90 belminuten en onbeperkt sms).

Het red abonnement vindt ik niet goedkoper dan 27,-, wat is het nummer van die loyality desk? sales zegt gewoon ik ken geen abo van 22,50 voor het red abonnement.

Daarnaast even aan het kijken voor eventueel abo plus iphone 6 64gb. Die is via coolblue gewoon 100,- goedkoper met hetzelfde red abonnement.... Vreemd toch ?

Ben benieuwd of ik ook via die loyality desk het abo voor 22,50 kan krijgen.

[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bullet NL schreef op dinsdag 30 juni 2015 @ 10:14:
[...]

Vodafone verleidt je niet, ze maken het mogelijk om eerder te verlengen... Dat dit niets afdoet aan je oorspronkelijke contractstermijn is natuurlijk niet verwonderlijk. Vodafone had je contract ook wel op de oorspronkelijke datum willen verlengen. Maar jah... Mensen lezen de voorwaarden vaak niet goed door.
Het is dus echt in mijn ogen dat je zelf destijds niet helemaal door hebt gehad wat je voor hoelang hebt afgesloten.

Nogmaals,

Stel je hebt een contact van 24 maand, je mag in de 20ste maand verlengen en je krijgt 24 maand korting met je nieuwe abonnement ga ik er van uit dat je zelf ook wel begrijpt dat 20 maand + 24 maand (nieuw contact) geen 48 maand maakt... Je blijft dus met een rest termijn zitten.

Wanneer je in die laatste 4 maand je contact weer verlengt is er een grote kans dat je weer een korting krijgt...

Het is heel simpel, je krijgt korting omdat je Vodafone belooft dat je weer twee jaar klant blijft, doe je dit niet (dus dat je per maand kan opzeggen, na je eerste contract duur dus) dan is het niet verwonderlijk dat Vodafone je geen extra korting geeft.
Niet helemaal waar, zie het zo:
Je sluit een contract af met 24 maanden korting. Van 40 voor 25 euro per maand
In maand 20 verleng je met een toestel, abo heeft ook korting. Van 50 voor 35 euro per maand.

Vodafone laat dus gelijk het nieuwe abo ingaan, je bent de laatste 4 maanden korting van het eerste abo kwijt en aan het eind van je contract (maand 44 van 48 zeg maar) begin je met het hoge tarief. Vooral als je abo's aan het vergelijken bent, kan 15x4 = 60 euro wel het verschil zijn tussen verlengen of andere provider. Je bent door deze methode deels de korting van het eerste abonnement kwijtgeraakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL

Bullet NL

Eigen Wijs

Señor Sjon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 11:53:
[...]

Niet helemaal waar, zie het zo:
Je sluit een contract af met 24 maanden korting. Van 40 voor 25 euro per maand
In maand 20 verleng je met een toestel, abo heeft ook korting. Van 50 voor 35 euro per maand.

Vodafone laat dus gelijk het nieuwe abo ingaan, je bent de laatste 4 maanden korting van het eerste abo kwijt en aan het eind van je contract (maand 44 van 48 zeg maar) begin je met het hoge tarief. Vooral als je abo's aan het vergelijken bent, kan 15x4 = 60 euro wel het verschil zijn tussen verlengen of andere provider. Je bent door deze methode deels de korting van het eerste abonnement kwijtgeraakt.
Maar dan nog, dan wacht je toch met verlengen, echt ik zie het probleem niet.
Het is een keuze van de klant, niet die van Vodafone.
Vodafone faciliteert het alleen maar, de keuze wordt nog steeds gemaakt door de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Nu weet ik het en kan je ernaar handelen. Maar daar wist een paar jaar geleden maar weinig mensen vanaf, ook bij het winkelpersoneel zelf in de Vodafone shops.

Bij al mijn eerdere verleningen ging het verlengde abo pas in als het oude verstreken was. Als geste kreeg je dan wel gelijk de telefoon mee, omdat ze een klant hadden gehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralph075
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:24:
Bij al mijn eerdere verleningen ging het verlengde abo pas in als het oude verstreken was. Als geste kreeg je dan wel gelijk de telefoon mee, omdat ze een klant hadden gehouden.
Precies dit inderdaad. Toen ik twee jaar geleden verlengde, ging het nieuwe abo direct in, terwijl ik het oude abo eigenlijk nog 4 maanden moest uitzitten.

Alle jaren daarvoor ging het inderdaad netjes in elkaar over als het oude abo afgelopen was. De telefoon kreeg je inderdaad alvast mee als geste. Officieel moest je die eigenlijk ophalen op de datum van het nieuwe contract.

Deze verandering is een smerig trucje, als je het mij vraagt, veel mensen zijn zich niet bewust dat de laatste 4 maanden opeens een stuk duurder zijn.

Dit 'probleem' heb ik nu getackeld door een V&F sim only te nemen die een onbeperkte eindtijd heeft. Ik trap er niet meer in ;)
Bullet NL schreef op woensdag 01 juli 2015 @ 12:19:
[...]
Maar dan nog, dan wacht je toch met verlengen, echt ik zie het probleem niet.
Het is een keuze van de klant, niet die van Vodafone.
Vodafone faciliteert het alleen maar, de keuze wordt nog steeds gemaakt door de klant.
Als Vodafone de wijze van verlengen wijzigt, moeten ze dat wel duidelijk communiceren. Ze faciliteren zonder te communiceren, dat is dus gewoon een smerig trucje.

[ Voor 20% gewijzigd door ralph075 op 01-07-2015 15:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chris.nl
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online
Beetje spijkers op laag water zoeken dit.
https://www.vodafone.nl/s...rlengen-of-opzeggen.shtml
Wat mij betreft duidelijk zat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat was lang niet altijd zo duidelijk vindbaar. En nog steeds is het gewoon in afwijking van wat normaal bij andere providers gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17-09 15:50

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica