Chaos bij Vodafone na omzetting intern systeem

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-05 21:03

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Via deze weg zou ik graag willen peilen in hoeverre mensen te maken hebben met de chaos bij Vodafone die ik nu ervaar. Dit baseer ik op 2 onafhankelijke gevallen waar ik nu betrokken bij ben geweest.

1) Situatie 1: Het betreft hier een abonnement bij Vodafone dat moet worden overgezet van contractant. Niets meer en niets minder. Abonnement en betalingsverplichtingen blijven hetzelfde. Vodafone heeft hier een formulier voor op de website staan. Deze aangetekend en via normale post verstuurd. Vervolgens tig keer achteraan moeten bellen en blijkt uiteindelijk na 6 weken dat dit nog steeds niet kan worden omgezet omdat beide klanten nog 'in het oude systeem staan'. Dit terwijl bijv. mijn abonnement/account al paar weken terug wel is overgezet en ik kan ook inloggen op de nieuwe portal e.d.

2) Situatie 2: Het betreft hier een portering van provider X naar Vodafone. Deze is 11 februari 2015 ingezet en dit zou 3 maanden duren (11 mei 2015). Ik heb twee keer bericht gehad dat de portering ingezet zou worden, vervolgens is er ergens binnen Vodafone een fout gemaakt en hebben ze de portering per 5 mei 2015 aangevraagd. Hierdoor is de portering mislukt en moet deze weer opnieuw doorlopen. Tijdens de verschillende gesprekken kwam ook naar voren dat door de migratie naar het nieuwe systeem dit fout is gelopen.

Hebben meer mensen last van problemen door de migratie intern?

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 29-05 15:23
Hier meerdere nummers + accounts binnen de familie. Sommige accounts konden gewoon omgezet worden, sommige niet en moesten opnieuw aangemaakt worden.

Sinds nieuwe systeem kan ik geen blox meer aan of uitzetten via de My Vodafone app (Android) en via sms duurt het soms uren met meerdere foutmeldingen ipv binnen een paar minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08:06
Klopt, portering van Vodafone naar Hollandsnieuwe is "tijdelijk" niet mogelijk i.v.m. genoemde omzetting. Hollandsnieuwe en Vodafone kunnen niet aangeven hoe lang dit gaat duren.

Hollandsnieuwe heeft in een brief vermeld, dat Vodafone de abonnementskosten automatisch crediteert over de periode dat nummerbehoud later ingaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
8)7 het zou niet veel gekker worden dat Vodafone kosten zou gaan rekenen voor een abonnement dat niet is geleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jcdvd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-06 16:07
Ik heb sinds 8 maart mijn abbo verlengt bij VF.
Echter door een fout in hun systeem is het verkeerde abbo verlengt.
Ben nu al 12 weken bezig om dit te laten corrigeren.
Er schijnt een grote achterstand te zijn door hun nieuwe systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
LauPro schreef op donderdag 21 mei 2015 @ 18:01:
8)7 het zou niet veel gekker worden dat Vodafone kosten zou gaan rekenen voor een abonnement dat niet is geleverd.
Door de problemen bij Vodafone loopt het abonnement "noodgedwongen" langer door bij Vodafone, maar worden de abonnementskosten automatisch gecrediteerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
De hele grap is dat Hollandsnieuwe het netwerk van Vodafone gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
LauPro schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 00:31:
De hele grap is dat Hollandsnieuwe het netwerk van Vodafone gebruikt.
Wat is daar grappig aan?
Het is zelfs een dochteronderneming, maar de administratieve systemen zijn gescheiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Blijkbaar dus niet gescheiden als het porteren niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Vorige keer loyalty gebeld, maar zij kunnen dezelfde belgegevens inzien als ik. Dat wil zeggen dat van de laatste maanden geen factuurspecificatie online staat. Vanaf februari zie ik alleen nog maar totaalbedragen. Ook is de rekening van april pas op de 30e geincasseerd i.p.v. rond de 21e.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01-06 12:42
Hier ook problemen met Vodafone, probeer een nieuw abbonement af te sluiten (verlengen), maar de eerste keer direct een mail dat het langer zou duren en binnen een week zou er contact op worden genomen, na 10 dagen nog geen contact, toen zelf maar gelegd.
Bleek dat mijn order was geannuleerd in het systeem, deze is er toen weer ingezet door de helpdeskmedewerkster (nadat ze een collega om hulp moest vragen want ze had de rechten niet). Toen werd me verteld dat het binnen 5 dagen geregeld zou moeten zijn, maar s'avonds weer een mailtje dat het langer duurt en ze binnen een week weer contact op zullen nemen.

Daarnaast hoor ik ook van zakelijke klanten welke er honderden abbonementen hebben lopen dat ze gewoon voor een langere tijd (enkele maanden), geen verhuizingen en dergelijke mogen/kunnen doen i.v.m. de interne systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
LauPro schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 09:24:
Blijkbaar dus niet gescheiden als het porteren niet mogelijk is.
My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 21:39

zit

Ik ben dus niet de enige die zeer ontevreden is over vodafone. Belachelijk hoe hun met klanten omgaan. Heb al tig keer een uur aan de lijn gehangen met ze, enkel om een nieuw abonnement af te sluiten. Telkens word me wat anders vertelt, word ik doorgeschakeld of voeren zij dingen fout in. En dan te bedenken dat ik vodafone koos vanwege de te verwachten goede service.

Klachten nemen ze niet serieus, ik mag geen leidinggevende spreken. Voor nummerbehoud heb ik zelf 3 x moeten bellen naar mijn oude provider en als ik vraag waarom vodafone hierbij niet helpt zeggen ze: maakt mij helemaal niks uit of je naar vodafone overstapt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Ja de klantenservice is hard achteruit gegaan bij Vodafone, maar ook het netwerk, hoor van zakelijke klanten die een 4G data abbonement hebben dat ze nu opeens vanuit het niets geregeld geen data kunnen versturen over het netwerk (het gaat hierbij om camera's op bouwprojecten die om de zoveel tijd een foto doorsturen).

Maar ook zelf de ervaring met het netwerk niet altijd al te best, altijd bereik gehad op bepaalde plekken en zo opeens niet meer, bellen en nog wat meer en uiteindelijk een onderzoek vanuit vodafone erna, wordt er doodleuk gezegd, ja de mast is aangepast er waren mensen in de buurt die problemen hadden met bereik dus hij is anders gericht. Zeg je dat je er zelf nu last van hebt is het van dan stapt u toch over. Want we kunnen niks voor u doen want het is niet uw woonadres.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 31-05 22:32
Het is sinds die brand in de Rotterdamse centrale eigenlijk nooit meer hetzelfde niveau geworden. Ik heb 4 plekken op weg naar huis waar de verbinding bijna standaard wegvalt.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:13
padrini schreef op vrijdag 22 mei 2015 @ 10:46:
Daarnaast hoor ik ook van zakelijke klanten welke er honderden abbonementen hebben lopen dat ze gewoon voor een langere tijd (enkele maanden), geen verhuizingen en dergelijke mogen/kunnen doen i.v.m. de interne systemen.
Verhuizingen weet ik niet maar bij ons (500+ abonnementen) kan ik sinds februari niet meer in de beheerportal. Moet nu dus voor iedere scheet contact opnemen met onze contactpersoon waar ik dat voorheen allemaal zelf (en vooral direct) kon doorvoeren.
Gevolg is dat ik ondertussen ook niet in het kostenbeheer systeem kan waardoor ik dus 400 pagina's aan PDF moet doorploeteren om verbruiksspecificaties op te zoeken...

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mustii_93
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 29-05 01:15
Ik heb zelf geen problemen gehad, abbonoment verlengd met een wijziging een dag voor de wijziging van het systeem, alles deed het meteen, een dagje geen toegang to My Vodafone, maar daarna deed die het ook gewoon weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Vandaag weer geprobeerd om de portering opnieuw aan te vragen, ik krijg voor morgen 15:00h een bevestiging als het goed is. Dit is mij vorige week ook al beloofd. Voordat ik deze toezegging kreeg was ik met een andere medewerker aan de lijn en werd de verbinding verbroken bij doorschakelen. En terugbellen ho maar.

Ik wacht het maar weer even af of het nu goed is maar ik heb geen idee meer wat ik kan doen. Aan de medewerker gevraagd waar ik mijn klacht in kan dienen. Zeggen ze dat dit bij de klantenservice kan, apart nummer 1201 wat 45 cent per minuut is, prima.

Opnieuw gebeld en jawel hor, de betreffende mevrouw kan mijn abonnement niet in het systeem vinden 8)7 en dat noemt zich klantenservice. Vervolgens gaat ze mij doorverbinden met de afdeling die er over gaat... weer verbinding verbroken.

Ze zijn echt bezig met gatekeeping daar :X , te kansloos. Zal er eens een klachtenbrief heen sturen met al deze zaken en een schadevergoeding vragen, kijken of ze dan wel reageren.

Eigenlijk moet Youp van het Hek er even overheen :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Geniaal:
Goedemiddag, Bedankt voor je feedback. Ik begrijp dat het vervelend is als je verzoek niet wordt verwerkt. Door de drukte op de afdeling die deze verzoeken verwerkt worden deze met vertraging doorgevoerd. Ik heb geen inzage in de werkvoorraad van de afdeling. Ik kan hierdoor niet aangeven per wanneer het abonnement wordt overgezet. Namens Vodafone bied ik je mijn excuses aan voor dit ongemak. Ik hoop je hiermee voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Sandra Vodafone Online Feedback
8)7 Vodafone is een miljoenenbedrijf, dat is toch absurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:05
Met dit soort onzin had Vodafone bij mij allang afgedaan en had ik de hele boel gestorneerd, omdat het risico op verlies van je 06 nummer behoorlijk groot is als ik dat zo lees. Dit kan anno 2015 toch niet waar zijn ?!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 24-02 21:45
Pff ik had al via twitter gezien dat veel mensen last hebben van de chaos bij Vodafone. Ik ben ook al sinds 8 maart bezig om 2 nummers over te zetten naar hen. Alles leek prima te verlopen: 18 maart zou de koerier langskomen. Echter koerier kwam maar met 1 toestel en wij moesten voor 2 tekenen. Dat kan natuurlijk niet, dus de complete bestelling werd teruggestuurd, omdat die ene toestel, wat hij bij zich had, gekoppeld was met een verkeerde contract. Pff, toen 1,5 maand gewacht totdat Vodafone de nummers vrijgaf om een nieuwe aanvraag in te dienen.

8 Mei nieuwe aanvraag gedaan en sinds 12 mei is de status: 1 nummer is goedgekeurd. De andere niet. T-Mobile (huidige provider) gebeld: Vodafone heeft maar voor 1 telefoonnummer nummerportering aangevraagd. De andere nog niet. Vodafone gebeld: "Nee, meneer, 1 nummer is goedgekeurd de andere nummer staat op PENDING". Geprobeerd uit te leggen waarom die op pending staat.. Maar jah, ik kan moeilijk tegen hun systeem inpraten... Hopeloos..

Nu is het wachten op niets... Vandaag weer het advies gehad om weer te cancellen, zij kunnen die orders namelijk niet loskoppelen om die ene (die goedgekeurd is) uit te leveren. Nee, je moet beide cancellen en de aanvraag opnieuw indienen. Dat gaat weer minimaal 1 maand duren voordat het nummerbehoud geannuleerd is. Drama zeg..

Oh ja, als je Order Status belt krijg je heel vaak een ander antwoord. Ik had vorige week een korte discussie met een Limburgse medewerkster: Nummerbehoud duurt altijd 1-3 maanden. Waarop ik zei: hoe kunnen wij dan vorig jaar (12 december) een nummerbehoud aanvraag binnen 8 dagen afgewikkeld hebben? Nee, dat kon niet volgens haar :(

Deze week weer een nieuwe poging, maar dit verziekt wel mijn dag.. Wat een drama daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Klinkt herkenbaar adis, ik bel nu ongever om of elke dag met afdeling status order en laat ze vrolijk elke dag de status ophalen. En inderdaad, elke keer komt de medewerker met een ander verhaal:
1) 'Het is een probleem met Credit Assessment', stuur een mail naar creditsassessment.nl@vodafone.com. Het is zo ongeveer de enige afdeling die niet telefonisch bereikbaar is binnen Vodafone 8)7 . Die hebben het slim voor elkaar! Zijn dus niet te bereiken of te bitchen! In ieder geval verhaal uitgeschreven, geven ze aan dat het geen zaak is voor de afdeling Credit Assessment en dat ze het hebben 'doorgeleid' naar de juiste afdeling. Natuurlijk hoor je daar dan weer niets van na een week :') .
2) 'De nano simkaarten zijn op, dus we kunnen we niet uitsturen en weten niet wanneer die binnen komen', medewerker stelt voor dat ik zelf een kaart op haal bij de winkel.
3) 'Uw simkaartnummer is nog niet bekend', ik heb nu ongeveer 4 keer het ICCID nummer doorgegeven van de simkaart die we in de winkel hebben opgehaald.
4) 'Oh uw simkaart moet gewoon worden geactiveerd', zetten ze je door met afdeling simkaart activatie. Krijg je een jong meisje aan de lijn die zich van geen kwaad bewust is, nee ze kan het nummer niet in het systeem vinden wat gek, zou hij nog niet geporteerd zijn? Nee doos! Je moet hem eerst activeren voordat ze hem kunnen porteren! Of moet je nou eerst porteren en dan activeren... Dood lopend einde, 30 minuten aan de lijn gehangen voor niets.

Ongeveer stuk of 5 keer gehad dat ze gewoon de verbinding verbreken na doorschakelen en dan niet terugbellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
Al 3 dagen probeer ik antwoord op de volgende vraag te krijgen: "Wanneer wordt het toestel uitgeleverd van het abo dat ruim 1 maand geleden is goedgekeurd?"

- Antwoorden die ik al heb gehad:
1. Toestel heeft u als het goed is al gehad meneer.
2. Toestel komt altijd later, een paar dagen nadat het is goedgekeurd meneer. Nee, doos, dat doet een toestel niet uit zichzelf! |:( En het is al een maand geleden goedgekeurd! Ik heb nog niets gehad, alleen loze terugbelbeloften!
3. Toestel komt rond de ingangsdatum van het abonnement :O
4. U heeft de bestelling in de winkel gedaan, heeft u het toestel thuis liggen? Nee, doos, dit is telefonisch besteld (zoek naar de opnamen als je me niet gelooft).

oh ja en hoorde dat dat nummerbehoud is gecancelled omdat T-Mobile het nummer verkeerd heeft genoteerd. WTF? Ik wil(de) overstappen van T-Mobile naar Vodafone. Waarom zou T-Mobile op enig moment in het proces het nummer overtypen??

Maar, het goede nieuws: overal komt een eind aan. Ook hieraan. Ik blijf bij T-Mobile. _/-\o_

[ Voor 4% gewijzigd door adis op 28-05-2015 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit

zit

Ik ben een maand bezig geweest met het bestellen van een abonnement met nummerbehoud. De hoop dat het nog gaat lukken heb ik opgegeven. Ik heb de maand mei bijna dagelijks met de klantenservice gebeld, maar die kan echt helemaal niks. Fout na fout na fout en allerlei beloftes die ze niet nakomen. Klachten worden ook niet serieus genomen.

Voor mij NOOIT meer vodafone, ben helemaal klaar met ze. Iedereen die geen gezeik wilt raad ik af een abonnement bij vodafone (proberen) te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Ik merk ook dat het een chaos is bij Vodafone. MyVodafone dat een tijd niet beschikbaar is geweest, facturen die ineens op heel andere datum dan normaal gesproken worden geincasseerd (midden in de maand ipv eind van de maand en de laatste factuur ineens weer aan het begin van de maand), klantenservice die alijd (te) druk is, Blox niet aan kunnen zetten via MyVodafone app en een creditering die pas een maand later gepland staat.

Ik heb onlangs een verlenging aangevraagd (puur vanwege de prijs van F&F) en hoop maar dat het allemaal goed gaat. Ben inmiddels alweer > 5 jaar klant, maar krijg steeds meer het idee dat ik beter had kunnen overstappen.

[ Voor 27% gewijzigd door Dj-sannieboy op 31-05-2015 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• williamvdh
  • Laatst online: 29-05 15:23
Ik zie dat ze ineens ook € 2,51 ipv € 2,50 factureren voor de 4G blox. Dit is sinds februari (en dus hun nieuwe systeem). Mijn maandelijkse rekening is ineens van € 18,70 naar € 18,71 gegaan.

Kost mij natuurlijk maar 1 cent, maar voor hen kan het toch wel aantikken. Wel behoorlijk slordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:39

knakworst

Get more sats!

Wordt tijd dat het op de frontpage komt en Rob Shuter met een reactie komt. Wat een onkunde lees ik hier allemaal. Dat verwacht je bij een kleine MVNO, zeker niet bij Vodafone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
Technische storing in hun systemen duurt nu al minimaal een maand en nog steeds kunnen ze niet aangeven wanneer dit verholpen is; onbegrijpelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
knakworst schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 12:59:
Wordt tijd dat het op de frontpage komt en Rob Shuter met een reactie komt. Wat een onkunde lees ik hier allemaal. Dat verwacht je bij een kleine MVNO, zeker niet bij Vodafone.
Goed plan als het zover komt. Op twitter kun je veel berichten vinden van mensen die al langer dan 1 maand wachten, zoals ik (3 maanden bezig geweest 8)7 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Squishie
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online

Squishie

Not So....

Ik ben nu inmiddels al 3 weken dagelijks aan het bellen met Vodafone, omdat mijn simkaart tijdens een verlenging niet geactiveerd kan worden door controle systemen die niet goed functioneren. Inmiddels 50 mensen gesproken, die allen geen raad weten en me doorsturen naar andere afdelingen/mensen die ook geen raad weten. Ben hierdoor al 3 weken niet meer telefonisch bereikbaar. Dagelijks zijn beloftes gemaakt over statusupdates te mailen. 0 mails gehad of gezien.... Het zou sinds vandaag toch echt bij de juiste afdeling belegd zijn, omdat ik nu al weken aan het wachten ben.

Vaak zat heb ik het proberen te escaleren, maar managers komen sinds nieuw beleid 1 januari 2015 niet meer aan de telefoon (goh ik kan wel raden waarom).
Een medewerker van Vodafone vertelde me dat 1 op de 100 activaties hier last van heeft . Nogal een storend cijfer...... |:( |:( |:( |:(

Vervolgens een klacht ingediend bij Vodafone over deze gang van zaken. Wat blijkt? De klacht is zoek geraakt in de systemen (ik kon mijn eigen klacht niet inzien nadat ik hem verzonden had).
Hierover heb ik nagebeld en mij is verteld dat vanwege technische storingen in het klachtensysteem nieuwe klachten niet inzichtelijk zijn. Maar is mij verteld dat de klacht hersteld is en dat hij niet kwijt zal zijn, bij navraag blijkt dat de oplostijd zal tussen de 1 a 2 maanden zijn om de klacht te behandelen...... :+ :+ :+

Ben benieuwd wanneer het opgelost is en hoe/of ze mij tegemoetkomen. Betaal voor iets wat ik niet heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 22:39

knakworst

Get more sats!

adis schreef op dinsdag 02 juni 2015 @ 13:38:
[...]

Goed plan als het zover komt. Op twitter kun je veel berichten vinden van mensen die al langer dan 1 maand wachten, zoals ik (3 maanden bezig geweest 8)7 )
Voor de mensen die desparate zijn gooi er @ShuterRob bij je tweet dat is de officiële van de CEO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• padrini
Er is nog een beetje hoop, de eerste van de maand opeens een mailtje dat mijn bestelling ontvangen was (na bijna een maand vanaf de eerste keer). Direct kijken op My Vodafone en ja hoor hij was ookal actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Als bestaande klant heb ik ook al een tijdje problemen met Vodafone. Ik heb Vodafone jarenlang naar redelijke tevredenheid gebruikt, maar sinds een klein jaar heb ik vooral veel problemen met ze. Het bereik is slecht(er), mijn databundel vliegt er om onverklaarbare redenen doorheen (lees: praktisch onmogelijk), bereik is matig, internet is regelmatig (te) langzaam en in gebouwen veelal helemaal niet beschikbaar etc etc. De afgelopen maanden waren echter de druppel, zie onder andere ook Dick in "Het Vodafone bestaande abonnementen & verlengingstopic".

In het kort komt het er op neer dat Vodafone een verkeerde rekening stuurt, de klantenservice aangeeft dit op te gaan lossen maar daarin tekort schiet. Vervolgens blijkt de klantenservice praktisch onbereikbaar omdat ze bij het doorschakelen simpelweg ophangen. Na veel pogingen geven ze aan dit enkel per e-mail af te kunnen handelen, het door hen genoemde e-mailadres blijkt vervolgens niet te bestaan. Na toch het juiste adres gevonden komt er een reactie... althans, er komt een mail. Helaas zijn ze voor het gemak de inhoud van de mail vergeten dus ik ben alsnog geen steek verder.

Uiteindelijk heb ik maar besloten om op te zeggen. Ik was toch al niet meer zo tevreden over de prestaties van het netwerk en met daarbij bovenstaande communicatieproblemen en de volledige afwezigheid van service was de keuze niet meer zo moeilijk :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 06:06
Mijn SO RED 3 van €9,75 per maand (oud F&F SO door VF omgezet naar 'vergelijkbaar') was deze maand ook op eens iets hoger uitgevallen. Maar liefst €47,54 mocht het deze maand kosten, en dat inclusief slechts €4,64 gebruikskosten buiten de bundel (roaming in ver buitenland). Dat laatste is verklaarbaar, maar wat is dan het verschil van €33,15? De KS medewerkster die ik na 40 minuten wachten (wat een !@#$% muziek!) aan de lijn kreeg had geen idee! Dit gaat wel weer rechtgezet worden verzekerde ze me, maar ik zelf geloof niet dat volgende maand veel beter zal gaan. Storneren heb ik niet zo veel zin in omdat ik wel gewoon bereikbaar wil blijven. Waarom maakt VF het zichzelf zo moeilijk? Overstappen is een optie omdat ik al jaren contractvrij ben, maar die 2GB op 4G en onbeperkt bellen (gemiddeld 600-800 min per maand) ga ik nergens anders vinden voor €9,75, mits juist gefactureerd natuurlijk. Dilemmas. :(

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel8
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Goed om te lezen dit. Lag dat het alleen bij mij was. Voor mijn vrouw een abo afgesloten, met nummerbehoud (kom van Ziggo).

Zijn nu 6 weken verder maar er gebeurt nog vrij weinig.

Irritant dat je gewoon niets kan - gewoon maar afwachten. Ook geen idee of ik het nog kan annuleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zit

zit

Michel8 schreef op zaterdag 06 juni 2015 @ 14:26:
Goed om te lezen dit. Lag dat het alleen bij mij was. Voor mijn vrouw een abo afgesloten, met nummerbehoud (kom van Ziggo).

Zijn nu 6 weken verder maar er gebeurt nog vrij weinig.

Irritant dat je gewoon niets kan - gewoon maar afwachten. Ook geen idee of ik het nog kan annuleren.
Ik had precies hetzelfde, kwam ook van Ziggo. Na een maand waarbij ik bijna dagelijks de klantenservice gebeld had de hoop opgegeven.
Daarna heb ik het gelijk bij T-mobile geprobeerd en was alles de volgende dag geregeld.

Echt, ik zou niet aan de ellende bij vodafone beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aionicus
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 08-08-2023
Het komt me allemaal aardig bekend voor :

Zelf ben ik destijds ook overgestapt van Telfort naar Vodafone zakelijk.

1e keer : abbonement aangevraagd + portatie ruime tijd van te voren.
Portatie ging goed alleen toestel werd maar niet geleverd , ondanks dat ik meerdere malen belde.Het abbonement stond al actief voor ik uberhoubt een simkaart had gekregen ><. Dus uiteindelijk zelf maar bij vodafone een simmetje gehaald.

Lekker als je een bedrijf hebt.

Uiteindelijk kwam er dan toch een toestel bleek het een compleet verkeerd toestel te zijn (s4 wit mini ipv de bestelde s4 zwart met 64gb).

Toen ik erover belde moest dus eerst het toestel terug (terwijl bezorger 5 min weg was) , daarna moest heel de order eruit en alles opnieuw ingevoerd worden volgens hun.

Dus ik maar weer wachten en voila drie weken later nog geen toestel. Ik weer bellen en quess what , het stond vast in het systeem. uiteindelijk is het via tnt post naar mij toegestuurd met een brief waarin het contract zat . Geen controle wat dan ook daarop. Nu ik erover nadenk (eigenlijk wel slecht van mij) heb ik nooit het nieuwe contract getekend. Vraag mij eigenlijk af wat dat juridisch inhoud want ja ik heb toch gebruik gemaakt van de diensten. zou handig zijn om een half jaar eerder over te kunnen stappen want ik ga toch weer terug naar het kpn netwerk , een stuk stabieler en sterker hier in de stad tov vodafone.

Weet iemand trouwens hoe dat zit ? dat contract is dus nimmer ondertekend, alleen het contract van de eerste order die destijds helemaal geannulleerd is. Kan ik nu via een addertje makkelijk overstappen van deze bende ?

Daarbij heb ik inderdaad ook wat jij aangeeft , ineens is de verbinding van tijd tot tijd niet beschikbaar , krijg ik ineens een melding van u heeft 5 nieuwe voicemails , blijkt dat ik 2 uur lang niet bereikbaar was ondanks dat ik in het hartje van den haag zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 316512

Ik beheer voor een klant van ons de abonnementen. Wat ik simpelweg wilde doen is een nieuw simkaartje regelen. Hiervoor nu 3 keer gebeld. 2x belofte gehad dat een nieuw kaartje opgestuurd wordt, 2x geen kaartje ontvangen. Intern sluiten ze de case als "opgelost", zonder verdere terugkoppeling.

Vandaag voor de 3e keer gebeld, opnieuw kaartje aangevraagd en ook de melding gekregen dat "je anders maar naar de winkel moet gaan". Dat is nu precies wat ik niet wil.

Goed om te lezen dat ik niet de enige ben met dit soort problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
Nou, zoals ik eerder al zei even posten hoe het wel kan (overstap van T-Mobile naar KPN):
10 juni om 12 uur in de middag een aanvraag ingediend met nummerbehoud en toestel.
11 juni rond 14:00 uur komt de koerier langs om toestel en nieuwe abo af te leveren.

Ik kon het niet geloven, en voordat ik het spul in gebruik nam even T-Mobile gebeld of nummerbehoud is aangevraagd maar alles klopte. Petje af hoor, zo hoort het te gaan. Ben de komende 28 maanden helemaal klaar met Vodafone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schrudde
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22-05 20:42
Hollandsnieuwe naar Telfort sim only: donderdagavond besteld, vrijdag sim in huis. Zaterdag zelf pas nummerbehoud aangevraagd, dinsdag bevestigd.
HoNi naar T-Mobile: woensdag rond 20 via Grunse prijsvechter met toestel besteld. Contract gescand gemaild. Vrijdag bij postloket af te halen incl sim. Afhaal was eigen keus. Bevestiging nummerbehoud sms die vrijdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Folkwin
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-08-2024
De site ligt er op het moment ook uit.. veelbelovend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.sharp
Is er al iets meer bekend wanneer aan deze chaos bij Vodafone een eind komt, ik wacht nl al 2 maanden op bevestiging nummerbehoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

Ook ik heb nu een klein issuetje met Vodafone. Via retentie desk een 6 euro (per maand) blijfbonus gekregen. Bij de eerste incassering was er iets niet goed gegaan waardoor korting niet verrekend was. Ik kreeg een Credit (zie ik ook staan op My Vodafone) maar deze maand uiteraard niet verrekend en bovendien opnieuw geen korting. Inmiddels hebben ze dus in 2,5 maand tijd 15 euro teveel geïncasseerd :(
Hebben ze hun ICT systeem laten bouwen door hetzelfde bedrijf als die MRS gebouwd hebben voor de SVB?

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-King
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 08:38
Ik heb een klein zakelijk account met een aantal nr's. Er moesten 2 nr's omgezet worden naar de persoonlijke abonnementen omdat ze uit de bedrijfsbundel gingen. Zou allemaal prima moeten kunnen:

In December 2014 aangekaart.
In Januari 2015 alles rond met betrekking tot formulieren.
1 abonnement is gelijk verwerkt in Januari.
Andere abonnement is pas gewijzigd vorige week. Al met al ruim 5 maanden en diverse telefoontjes en mailtjes aan verspild.

Ik heb hierdoor ook 5 maanden ruim 30 euro teveel betaald omdat het abonnement ook goedkoper zou worden. Gezien deze lange duur verwacht je wel coulance van Vodafone, maar helemaal niets van hun kant! Netjes vind ik het niet gezien ik de dupe ben van hun matige organisatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adis
r.sharp schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 09:35:
Is er al iets meer bekend wanneer aan deze chaos bij Vodafone een eind komt, ik wacht nl al 2 maanden op bevestiging nummerbehoud.
Nou ik had zelf ook ruim 2 maanden gewacht en uiteindelijk heb ik mijn toenmalige provider gebeld. Zij gaven aan dat nummerbehoud aanvraag nooit binnen gekomen is voor een van de nummers. Kijk met die info heb je wat. Voor de zekerheid op een andere dag weer gebeld om het bij iemand anders na te vragen en die zei precies hetzelfde. Als je 2 personen aan de lijn krijgt die hetzelfde zeggen dan moet het haast kloppen. Bij vodafone krijg je te horen dat het PENDING is of je krijgt allerlei science fiction te horen..

Daarna Vodafone gebeld en uitgelegd dat er iets verkeerds is en dat de aanvraag nooit binnengekomen is bij mijn toenmalige provider. "Oh jawel hoor meneer. Maar uw huidige provider moet dat alleen even goedkeuren. En daar wachten we al 2 maanden op." 3 dagen geprobeerd te overtuigen dat er echt iemand bij Vodafone de juiste actie opnieuw moet proberen uit te zetten maar je komt niet verder. Ze luisteren niet en als ze luisten dan kunnen ze niets. 8)7

Daarna geannuleerd en nu bij KPN :9

[ Voor 0% gewijzigd door adis op 24-06-2015 11:51 . Reden: typefouten ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Laatst online: 06:06
Leest Vodafone hier ook mee? Ze hebben nog heel wat te doen...

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardVanAfoort
  • Registratie: April 2010
  • Niet online

GerardVanAfoort

Stomp niet af, blijf slijpen

Twee jaar geleden van Telfort naar Vodafone overgestapt. iPhone 4, dus 3G. Kwaliteit van 3G valt enorm tegen, in A'foort Vathorst gewoon blackspot..

Tijd uitzitten dan maar. En ja het is zover, gisteren weer terug naar Telfort, keurige prijzen belminuten en MB's die overblijven mag je weer meenemen naar de volgende maand! Happy met een BlackBerry Leap, 300 minuten, 1000 MB 3G en onbeperkt sms voor € 28,-

Ook werd ik nog erg vaak gebeld door oude contacten van mijn VF nummer, Achmea.. Ach zei de mevrouw van Vodafone gisteren; dan is het nummer te snel opnieuw uitgegeven.......

Dààg Vodafone (komt er bij nooit meer in)

Stomp niet af, blijf slijpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:19

netblade

Sunrise

Och deze problemen speelden vorig jaar ook al, Vodafone is een administratieve pestzooi en het ligt nooit aan hun. Nu kunnen die inleenkrachten er niks aan doen in de call centers, die zijn immers ingehuurd. Verder krijg je nooit iemand aan de lijn die gein voor je kan regelen en moet je mailen of tickets aan laten maken. Mijn manager is al 4 maanden bezig zijn red bundel weer op orde te krijgen die ze zonder pardon naar een essential hebben gezet zonder medeweten van hem. Maar oplossen ho maar. Hij gaat iig naar KPN en ik wil gezien mijn ervaringen met die fantastische klantenservice in mijn telecomretail tijd, helemaal niks meer met die lui te maken hebben omdat ze 9/10x alles op de klant afschoven terwijl het toch hun systeem was wat er een rotzooi van maakte

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomba
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-06 09:24

Tomba

Quis custodiet ipsos custodes?

GerardVanAfoort schreef op woensdag 24 juni 2015 @ 12:30:
[..]

Ook werd ik nog erg vaak gebeld door oude contacten van mijn VF nummer, Achmea.. Ach zei de mevrouw van Vodafone gisteren; dan is het nummer te snel opnieuw uitgegeven.......

Dààg Vodafone (komt er bij nooit meer in)
Ook herkenbaar, heb een MultiSIM bij mijn Red abo en die zou alleen data moeten zijn maar desondanks word ik erop gebeld; inmiddels door pensioenfonds, Volkskrant en de VARA :P

tomba.tweakblogs.net || Mijn V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 08:10
Idem hier... Ik probeer al vanaf 30 april terug te gaan naar hun na een jaartje Simyo.
Uiteindelijk na veel ergenis m'n order gecancelled, maar Vodafone zet wel m'n nummer over, zonder dat ik een simkaart heb. Nu ben ik dus al een week onbereikbaar zonder enige vorm van communicatie of wat dan ook van hun!
Als je nu mijn nummer belt krijg je wel een Vodafone voicemail er aan. Hoe moeilijk kan het dan zijn?

[ Voor 14% gewijzigd door Rob Z op 01-07-2015 21:41 . Reden: aanvulling ]

Pagina: 1