Heb je nooit MAG gespeeld met Move? Daar werkt het precies hetzelfde, KZ was 1 van de eerdere die al move ondersteuning kreeg. Ik heb de beta van KZ3 gespeeld en het werkte best netjes.bram1984 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 10:45:
Vaag, die move laat je wapen en crosshair dus afzonderlijk van je beeld bewegen? Wat nu als je snel wilt draaien tijdens ADS?
Maargoed, ik heb ook BO gespeeld, waar KZ3 'maar' 8 maps heeft, kan BO zelfs met 10.000 maps nooit het verschil in de gameplay van KZ3 compenseren.
Ik ben dom genoeg geweest om ooit BO te halen, die zou ik per direct inruilen voor KZ3.
[ Voor 7% gewijzigd door SinergyX op 21-01-2011 16:25 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
It’s Friday and it is a good news day! Between the 3rd and the 15th of February, you will be able to download and play the Killzone 3 Open Beta from the PlayStation Store.
This Beta will offer you exclusive early access to the MP05 ‘Frozen Dam’ multiplayer level from Killzone 3, including all three online multiplayer modes – Guerrilla Warfare, Warzone and Operations – as well as the offline multiplayer mode, Botzone. A sprawling asymmetrical map set in an old dam facility, the playing field in MP05 has been carefully tailored to fit each of the multiplayer modes.
Yes! Datum kan niet beter vallen voor mij: paar dagen na mn laatste examen
http://n4g.com/news/68496...llzone-3-in-terms-of-sizeIf there’s one thing that says a lot about a game is the size, with Sony’s next big title Killzone 3 releasing soon… Just how does it stack up?
Today at JPS headquarters we got quite the interesting package straight from Sony a prerelease copy of the upcoming title Killzone 3. Now the Killzone series has a lot going on from amazing graphics to a top class online multiplayer. Fans who might have played the demo may recall a rather large download size, nearly 4 GB in size… So this brings up the question, just how big is Killzone 3? Its quite the understable question, most of the higher file size games are either top tier or have nearly endless things to do. some examples would be Metal gear solid 4, Uncharted 2, God of war 3 and the highest of all Final Fantasy XIII.
As our first of many topics to give you all the details on this powerhouse we are happy to announce that Killzone 3 is 41.5 GB making it just a little bit over XIII making it the largest current Playstation 3 title. This is quite a shock considering the last game in the series Killzone 2 clocked in with a respectable 12 GB! With this news though, I’m sure you have to be wondering if there’s a data install. I mean most largest games have one, and you want something this nice to run perfectly right? Well we are happy to announce that Killzone 3 officially has NO data install and runs perfectly!
Stay tuned for more information in the days to come.
Nice!!! Ik zie in dit topic een aantal mensen voorbij komen die ook mijn friendslist opleuken. Kunnen we meteen zien hoe we het als team doen in KZ3 (BC2 is inmiddels bekend
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=saRVRXokOWw]
Ziet er zo goed uit en vet!
Anoniem: 311177
Dit ziet er wel retevet uit. Eindelijk weer eens een toffe MP shooter, Call of Duty doet het em gewoon niet..vinom schreef op zondag 23 januari 2011 @ 12:39:
Hier word je toch spontaan vrolijk van:
[video]
Ziet er zo goed uit en vet!
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Ik heb ze nog niet voor minder dan 170 gezien voor een normale Nederlandse versie, maar 135 vind ik borderline acceptabel, mits het product goed is natuurlijk.FeaR1986 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:43:
Even een kleine crosspost: iemand die hier weet (of gevonden heeft) hoe groot het Helghast Masker is wat je bij de Helghast Edition krijgt? Ik kan het zo niet vinden. Als het net zo groot is als de helm van Master Chief van Halo 3 dan wil ik de Helghast Edition wel hebben. Zeker aangezien je ze al voor onder de honderd euro tegen komt en niet voor de 135 euro die je op internet veel ziet.
Maar als jij ze goedkoper weet te vinden, PM me dan even
www.avpnews.com
http://www.bartsmit.com/ps3-killzone-3-helghast-edition <-- idd 99,-
bij dochter; eplaza, wordt de hellgast versie (nog) niet aangeboden
[ Voor 20% gewijzigd door himlims_ op 24-01-2011 09:01 ]
Inderdaad
^- Trophy overzicht, volgens mij is dat vrij 'te doen'
Leuk weetje; de clan feature (waarbij je voorheen matches plande) heeft nu een instant drop functie gekregen; als clan/groep kies je voor 'find clan match' - ratel ratel - en je wordt gedropt in een game tegen andere clan

[ Voor 46% gewijzigd door himlims_ op 24-01-2011 13:04 ]
This is the Way.
psn: jackal131 | "When you jump from a plane and your parachute is broken, you've still got the rest of your life to fix it"
Ik vraag me af hoe dat dan kan. Dit zou nog sneller dan een muis moeten werken. In theorie kan een controller niet sneller zijn, aangezien het richten hiermee gebaseerd is op hoe lang jij je stick naar links of naar rechts duwt. Bij de Move en bij een muis is dit gegeven gebaseerd op hoe snel jij dit doet.himlims_ schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:22:
@NoTimeRemains: nee dat gaat niet goed werken; GG geeft zelf te kennen dat je met controller altijd sneller bent
Zo denk ik er ook over. Met de Move in je hand kan zeer snel van de ene naar de andere kant richten. Bij Resident Evil kan ik behoorlijk goed uit de voeten met de Move controllers. Ik denk dat je moet wennen aan beide controllers, en ik denk niet dat de 1 beter of slechter is dan de andere?bram1984 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 14:10:
[...]
Ik vraag me af hoe dat dan kan. Dit zou nog sneller dan een muis moeten werken. In theorie kan een controller niet sneller zijn, aangezien het richten hiermee gebaseerd is op hoe lang jij je stick naar links of naar rechts duwt. Bij de Move en bij een muis is dit gegeven gebaseerd op hoe snel jij dit doet.
WTF, of je probeert je klanten even een oor aan te naaien met die 170 euro versie, 100% winst boven kostprijs, hoppa.
Gereserveerd
www.avpnews.com
A: het is geen reservering, maar je geeft alleen je mailadres/telefoonnummer door om bericht te krijgen als het spel binnen is, er staat zelfs in de mail bij dat dit niet gelijk staat aan een reservering.skullsplitter schreef op maandag 24 januari 2011 @ 16:49:
[...]
WTF, of je probeert je klanten even een oor aan te naaien met die 170 euro versie, 100% winst boven kostprijs, hoppa.
Gereserveerd
B: ik heb nu geen zin en tijd de algemene voorwaarden door te lezen, maar ik neem aan dat de prijzen onder een flink voorbehoud zijn, als in dat er geen enkel recht aan ontleend kan worden.
C: BartSmit kennende wordt de definitieve prijs gewoon de normale 149.99, geloof me maar.
Sommige dingen zijn nou eenmaal te mooi om waar te zijn..
Misschien handig voor openingspost en leuk om te lezen.If you thought the multiplayer arsenal was deadly in Killzone 2, wait till you see what we’ve included with Killzone 3’s online multiplayer mode!
Our philosophy when it comes to weapons in Killzone 3 is that every weapon has its own unique role in Killzone intense battlefields. A sniper rifle is a sniper rifle, a shotgun is a shotgun and a giant armored exoskeleton is a giant armored exoskeleton. Whether you prefer the close-up carnage of a LS13 shotgun blast to the face, the clean, calculated kill of a VC32 sniper rifle or the agilty and stealth of the M66 Machine Pistol, Killzone 3’s armory has the right tool for any job.
M4 REVOLVER
Faction: ISA
Class: side arms
Sights: iron sights
The standard side arm for ISA soldiers, the M4 is a slow but powerful fallback weapon in case the primary weapon runs out of ammunition.
StA-18 PISTOL
Faction: Helghast/Stahl Arms
The Helghast counterpart of the M4, the StA-18 sacrifices some power and accuracy for a higher rate of fire.
M66 MACHINE PISTOL
Sights: holographic reflex sight
The preferred sidearm of ISA Shadow Marshals, the M66 has a very high rate of fire but not much accuracy unless fired from a crouched position.
VC8 SHOTGUN PISTOL
Faction: Helghast/Visari Corp.
The VC8 offers good stopping power at short range, but quickly becomes less accurate over larger distances.
StA-2 BATTLE PISTOL
The VC8 offers good stopping power at short range, but quickly becomes less accurate over larger distances.
M82 ASSAULT RIFLE
Class: rifle
The M82 is such a solid all-round assault rifle that its basic design has hardly changed over its years of service. Its low recoil, high fire rate, good range and holographic scope make this the workhorse of the ISA.
M82SE ASSAULT RIFLE (SUPPRESSED)
Class: rifles
The suppressed version of the M82 fires in bursts to reduce recoil even further. The added suppressor prevents the player from showing up on enemy radar.
StA-52 ASSAULT RIFLE
The StA-52 assault rifle is the mainstay of the Helghast army. Although it lacks the accuracy of its ISA counterpart, the M82, it makes up for this with a higher rate of fire and larger ammo drum size.
StA-52SE ASSAULT RIFLE (SUPPRESSED)
The suppressed version of the StA-52 assault rifle fires in bursts to minimize recoil. Although it reduces the fire rate, the suppressor keeps the player from showing up on enemy radar when firing.
StA-14 RIFLE
Sights: reflex sight
Fitted with a reflex sight, this powerful low-recoil rifle is the best suited for mid- to long-range engagements. While it lacks the extreme accuracy of the VC32, it has a much higher fire rate.
VC32 SNIPER RIFLE
Sights: illuminated 2x and 5x zoom telescopic sight
Two different zoom levels allow the VC32 sniper rifle to be used in mid-range and long-range combat. For optimal accuracy, the weapon should be fired from a crouched position.
M32 COMBAT KNIFE
Class: close quarter weapons
The M32 is the last resort of close quarters combatants. Suitable for both stabbing and slicing, it makes for a brutal melee attack.
LS13 SHOTGUN
Class: close quarter firearms
Sights: reflex sight
The LS13 is a pump action shotgun with devastating close-range damage. It’s not very accurate, however, and loses its effectiveness at anything other than close range.
StA-11 SUBMACHINE GUN
The StA-11 SMG boasts low recoil and a high fire rate, and does tremendous damage at close range. It is ideally suited for ‘run & gun’ type tactics.
StA-11SE SUBMACHINE GUN (SUPPRESSED)
The suppressed StA-11 SMG keeps the player from showing up on enemy radar while firing. The state of the art suppression mechanism does not sacrifice fire rate or accuracy.
LS57 SUBMACHINE GUN
Based off the M82 design, the LS57 SMG suffers from more recoil than the StA-11, but makes up for this in range and firepower.
M224-1A LIGHT MACHINE GUN
Class: machine guns
The M224-1A is an LMG with large magazine capacity and plenty of range. It’s an excellent suppressive weapon, but has a comparably low fire rate.
StA-3 LIGHT MACHINE GUN
The StA-3 is an LMG with a sizeable ammo drum and a tremendous fire rate. It is unmatched in its suppressive capabilities, especially when fired from a crouched position.
StA-62 MINIGUN
Faction: Helghast
Originally intended for stationary defense, the immensely powerful StA-62 can be dismounted and carried around, although the weight of the weapon slows down the operator.
VC9 ROCKET LAUNCHER
Faction: Helghast/Visari Corps
Class: rocket launchers
The VC9 is ideal for taking down enemy vehicles and entrenchments. Although it lacks the homing capabilities of the W.A.S.P. Launcher, it has a relatively fast reload rate.
StA-X3 W.A.S.P. LAUNCHER
Faction: Helghast
Class: rocket launchers
Like the StA-62, the StA-X3 can be dismounted and carried. The weapon fires a volley of homing missiles in primary fire mode, and a targeted ‘bunker buster’ strike in alternate fire mode.
M194 FRAGMENTATION GRENADE
Class: explosives
The M194 is a standard- issue fragmentation grenade with a digitally enhanced fuse igniter. It is ideal for sweeping rooms or clearing out enemy entrenchments.
PXM199 PROXIMITY MINE
Faction: both
Class: explosives
The proximity mine tracks the proximity of enemies and explodes when one enters within a two meter radius. Unless the target is extremely well-armored, this is usually enough to neutralize any enemy.
VC116 SENTRY TURRET
Faction: Helghast/ Visari Corp.
Class: special
The VC116 is an automated defense turret that can be deployed by Helghast Engineers. It has excellent detection range, but only average firepower and accuracy.
LS116 SENTRY TURRET
Class: special
The LS116 is the ISA equivalent of the VC116 Sentry Turret. It has an equal detection range, and matches its counterpart in firepower and accuracy as well.
StA-X6 JETPACK
Class: vehicles
The StA-X6 comes equipped with a belt-fed submachine gun based on the StA-11 design. The range of the weapon has been upgraded to allow the wearer to fire from great heights.
LS209 EXOSKELETON
Class: vehicles
Slow and clunky but extremely well-armored, the ISA Exoskeleton is equipped with a heavy machine gun and a rocket launcher. It does have a weak spot that can affect the operator, however.
Meh, als ik had willen wapperen had ik wel die speeldoos van een Wii gekocht.. Ik ga Killzone 'gewoon' met de DS3 spelenNoTimeRemains schreef op maandag 24 januari 2011 @ 13:19:
Wat vind men hier van de 'Sharpshooter'? Denk je dat dat lekker gaat werken icm KZ3?
[video]
O dear, Killzone nu ook al aan de shotties en machine pistols als secondaryPompi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:57:
Er staat nu op de killzone site een pagina met alle wapens en wat uitleg erbij.
[...]
Misschien handig voor openingspost en leuk om te lezen.
Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 6600 8GB
Reservering is nog geen order idd, maar je krijgt wel een SMS/mail op het moment dat het kan. Als die prijs omhoog gaat tot een onacceptabel niveau kun je er nog altijd onderuit.Yeroen76 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:54:
[...]
A: het is geen reservering, maar je geeft alleen je mailadres/telefoonnummer door om bericht te krijgen als het spel binnen is, er staat zelfs in de mail bij dat dit niet gelijk staat aan een reservering.
B: ik heb nu geen zin en tijd de algemene voorwaarden door te lezen, maar ik neem aan dat de prijzen onder een flink voorbehoud zijn, als in dat er geen enkel recht aan ontleend kan worden.
C: BartSmit kennende wordt de definitieve prijs gewoon de normale 149.99, geloof me maar.
Sommige dingen zijn nou eenmaal te mooi om waar te zijn..
Algemene voorwaarde zijn dermate standaard dat je daar idd alle kanten mee uitkunt, maar het is dus nog geen overeenkomst dus who kers?
150 euro voor iets wat eigenlijk hooguit 130 mag kosten, veel plezier, maar dan wacht ik wel tot de mensen er over een tijdje vanaf willen middels marktplaats ofzo
www.avpnews.com
Added!Pompi schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:57:
Er staat nu op de killzone site een pagina met alle wapens en wat uitleg erbij.
[...]
Misschien handig voor openingspost en leuk om te lezen.
De andere "grote" games die in het stukje genoemd worden bieden daarentegen weer geen 3D ondersteuning.
http://www.psonly.nl/nieu...llzone_3_neemt_Home_over/Sony heeft bekend gemaakt dat PlayStation Home voorzien wordt van een "Total Game Integration" voor het aankomende Killzone 3. Deze nieuwe functionaliteit wil Sony vaker gaan toepassen bij de release van nieuwe games.
Invasie
Op 27 januari vindt er in Home een invasie plaats van Helghast-soldaten die Central Plaza in Home - ISA's laatste stronghold - totaal verwoesten. Home-gebruikers kunnen de ISA bijstaan in een evacuatie, wat vertaald wordt in een serie van games over 3 verschillende levels. Daarmee kunnen spelers Home-avatar accessoires verdienen.
Unlocks
Door alle 3 de levels te voltooien, ontvangen spelers bovendien Unlock Points voor nieuwe wapens en mogelijkheden in de Killzone 3-multiplayer. Wanneer spelers de game via Home pre-orderen ontvangen ze tevens een Helghan Jetpack-kostuum.
Hype opbouwen denk ikbram1984 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 12:55:
Tsja, ik vraag me bijna af waarom Sony al deze moeite doet. Volgens mij zit er amper iemand op Home.
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Een immense traktatie aan meesterlijke textures dusbram1984 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:37:
Denk niet dat het veel met 3D te maken heeft hoor. Black Ops kun je ook in 3D spelen, en zo zijn er nog meer voorbeelden.
De andere "grote" games die in het stukje genoemd worden bieden daarentegen weer geen 3D ondersteuning.
Wat betreft Home: volgens mij loggen daar dagelijks echt wel veel mensen in. Blijkbaar levert het wel degelijk op, want de ontwikkeling op Home staat alles behalve stil. Het is Sony's eigen virtuele beurs, waar vele merken al de weg naartoe hebben gevonden.
[ Voor 24% gewijzigd door Dynamix op 25-01-2011 13:20 ]
Ever wanted to get your hands on the action? Killzone 3 may not be out until 02.22.11 but we’re giving you a chance to hop into the “Icy Incursion” level that takes place halfway through the campaign.
* February 16th is the day that Killzone 3′s Single Player demo hits the PlayStation Store.
* PlayStation Plus members will be able to download the demo on February 9th, so strap on that jet-pack and take flight through the arctic environments of Helghan.
There will be two separate downloads available from the PlayStation Store: one in 2D and one in 3D. Both versions will take place on the “Icy Incursion” level. Don’t worry – downloading the 3D version and playing it on your 2D TV won’t break anything… you’ll just see a message saying “No 3D TV detected.” The 2D version has splitscreen co-op as well, a feature not available in the 3D demo.
These demos will be PlayStation Move-enabled, giving gamers a chance to experience Killzone 3 with the most immersive controls. When you get your hands on the demo, be sure to try out one of my favorite new mechanics, the Brutal Melee attacks. Get close to your enemy and hit the melee button (or thrust your PlayStation Move motion controller at the screen).
The aiming and movement mechanics have been tightened since Killzone 2; play around with them and let us know what you think.
Stay tuned to Killzone.com as we give out more details on the upcoming multiplayer Open Beta!
eerlijk moet ik zeggen dat het echt niet mijn spel is. wel ben ik benieuwd wat het nieuwe deel zal brengen.
spelen zal ik het zeker, maar voor mij is deze serie niet weggelegd.
(gameplay is zo ontiegelijk traag. Wel enigszins realistisch)
Ze doen er alles aan om KZ3 tot een succes te makenAsgaro schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:21:
Amai, dus eerst een closed MP beta, dan een open MP beta, en daarna nog een SP demo. Sony en Guerilla Games zijn goed bezig!
Guerrilla's visie is om de speler zoveel mogelijk "hun" wereld te laten beleven/ervaren. Dit doen ze door bijvoorbeeld de minimalistische HUD, cutscenes in first person, maar ook dus door de besturing. Zou een beetje bizar zijn als je in je ISA of Helghast outfit 360's kan maken als een malleSteven6249 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:40:
gister weer verder gegaan met Killzone 2. heb de PS3 nog niet lang en had deze nog niet gespeeld.
eerlijk moet ik zeggen dat het echt niet mijn spel is. wel ben ik benieuwd wat het nieuwe deel zal brengen.
spelen zal ik het zeker, maar voor mij is deze serie niet weggelegd.
(gameplay is zo ontiegelijk traag. Wel enigszins realistisch)
Deze map hebben ze ook nog maar net vrijgegeven voor het grote publiek, vandaar dat je het nog niet eerder bent tegengekomenbram1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 10:30:
Hey die heb ik nog niet gezien. Vette organische map. Krijg steeds meer zin in deze game.
Het is dat ik al andere filmpjes heb gezien mbt de multiplayer, want van het nieuwste filmpje wordt ik niet echt enthousiast van. Misschien denk ik er anders over als ik de map gespeeld heb...
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met de TS. De layout is door mij opnieuw opgebouwd. Daarnaast is de indeling iets veranderd. Ook een aantal YouTube links die in het topic voorbij zijn gekomen, hebben hun weg naar de TS gevonden. Nu is het zaak om de content verder aan te vullen, aangezien er zo onderhand dagelijks nieuwe info vrijgegeven wordt.
Heb je op- of aanmerkingen, suggesties or else. Ik hoor het graag!
*Over en uit...
oke, het spel wordt dus meer COD achtig qua snelheid. dat vind ik een pluspunt. dat ligt mij iets meer.himlims_ schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 09:57:
De feel van de game zal niet meer lijken op dat logge/trage van KZ2, maar meer op COD qua snelheid.
Zie het filmpje:
[video]
ook het filmpje vind ik goed. krijg toch sterk het vermoeden dat we het hier hebben over een game die ik wel leuk ga vinden.
t/m de launch ben ik nog wel eventjes zoet. (Killzone2)
Hoop dat ze er rekening mee houden in KZ3
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 311177 op 27-01-2011 15:49 ]
Ja, alles hangt af van de gameplay. Als die hetzelfde is als KZ2 dan koop ik hem niet.Steven6249 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:21:
[...]
oke, het spel wordt dus meer COD achtig qua snelheid. dat vind ik een pluspunt. dat ligt mij iets meer.
ook het filmpje vind ik goed. krijg toch sterk het vermoeden dat we het hier hebben over een game die ik wel leuk ga vinden.
t/m de launch ben ik nog wel eventjes zoet. (Killzone2)
Is de gameplay sneller (COD-achtig) dan koop ik hem.
Ziet er goed uit in ieder geval!
Als je 'CoD-achtig' wilt spelen, koop dan gewoon dat wanproduct van een Black Ops.baronruud schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:00:
[...]
Ja, alles hangt af van de gameplay. Als die hetzelfde is als KZ2 dan koop ik hem niet.
Is de gameplay sneller (COD-achtig) dan koop ik hem.
Ziet er goed uit in ieder geval!
Killzone is Killzone
Als de controls CoD-like zijn, dan heb ik daar geen problemen mee, maar qua gameplay zal het hopenlijk nooit CoD-like worden inderdaad.Anoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Als je 'CoD-achtig' wilt spelen, koop dan gewoon dat wanproduct van een Black Ops.
Killzone is Killzone
Als liefhebber en bezitter van beide games (KZ2), moet ik hier toch bij vermelden dat ik de besturing van CoD toch directer en lekkerder vindt aanvoelen dan KZ2. Dan kun je BO wel een "wanproduct" noemen (wat naar mijn mening gewoon een prima gebalanceerde MP shooter is, misschien nog wel meer dan KZ2 met z'n rocketlaunchers en te kleine maps in sommige gevallen), maar de besturing hebben ze prima voor elkaar.Anoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Als je 'CoD-achtig' wilt spelen, koop dan gewoon dat wanproduct van een Black Ops.
Killzone is Killzone
Als ik dan vervolgens overal op fora de zogenaamde "KZ die-hards" en "CoD-haters" zie roepen dat KZ een "realistische feeling " wil neerzetten, dan kan ik niets anders dan heel hartelijk lachen.
Ik ben in ieder geval ook erg blij dat de besturing van KZ3 blijkbaar iets is aangepast, waardoor het lekkerder speelt. Blijkbaar is er toch genoeg kritiek vanuit de community geweest om dit aan te passen.

Hoezo? Dat is toch gewoon zo? Als je ziet wat voor uitrusting je karakter aan heeft dan klopt het redelijk dat het 'realistisch' aanvoelt. De besturing is wat logger.bram1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:34:
Als ik dan vervolgens overal op fora de zogenaamde "KZ die-hards" en "CoD-haters" zie roepen dat KZ een "realistische feeling " wil neerzetten, dan kan ik niets anders dan heel hartelijk lachen.
Nu is het wel zo dat de controls in KZ2 iets te log waren (vereist heel wat tijd om daar aan te wennen), maar CoD is weer heel erg 'twitchy'. Als ze een balans hebben kunnen vinden tussen die twee dan ben ik tevreden. 360's in KZ3 hoop ik in ieder geval niet te zien
De controls in BC2 vind ik ook prima, en dat is ook niet zo twitchy als CoD. In CoD heb je gewoon het gevoel dat je karakter niets weegt, in BC2 en KZ2 is dat niet zo waardoor het 'realistischer' aanvoelt. Net zoals je niet zijwaarts kan sprinten, moet je in het echt eens proberen
PSN: RikBruil | BFBC2 stats
Wat ik wil zeggen is dat je ook gewoon kan toegeven dat er iets aan de besturing mankeert. Als we dan toch de realistische toer op moeten gaan, zorg er dan ook voor dat je moet kruipen als je in je been wordt geschoten, als je snapt wat ik bedoel.
Ziet er netjes uitDynamix schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 15:03:
Even een huishoudelijke mededeling
Ik ben de afgelopen dagen bezig geweest met de TS. De layout is door mij opnieuw opgebouwd. Daarnaast is de indeling iets veranderd. Ook een aantal YouTube links die in het topic voorbij zijn gekomen, hebben hun weg naar de TS gevonden. Nu is het zaak om de content verder aan te vullen, aangezien er zo onderhand dagelijks nieuwe info vrijgegeven wordt.
Anoniem: 101470
Binnen 1 dag was ik gewend aan die snelle bewegingen waarvan ik idd vind dat ze wat unreal aanvoelen, maar toch het speelt gewoon super en beter als alle andere controls die ik hebt geprobeerd.
Nadeel is dat als je eenmaal gewend ben dat terug gaan naar KZ2 een probleem is en kz2 ineens waardeloos speelt,
Afgelopen zomer heb ik de Alpha van KZ3 mogen spelen en ik moet zeggen dat vergeleken met KZ2 deze controls nu stukken beter aanvoelen.
Het is dan wel geen Cod maar ik denk het beste te vergelijken met de controls van Batlefield, iets logger en minder smoot maar dat heeft ook alles te maken met de gebruikte framerate. Cod=60 fps, batttlefield/KZ3=30 fps.
Overigens heb ik na de kz3 demo een poosje kz2 gespeelt, maar geloof me dat wil je dan ook niet meer, het verschil is te groot.
Maar jullie kunnen e.a zelf testen vanaf 2 feb want dan komt de MP demo uit en 16 feb de SP demo.
fps was helemaal niets mis mee van KZ2. De kritiek op de gameplay had betrekking op 1 punt; rennen en richten alsof je door dikke olie loopt. De framerate bij KZ2 schokt namelijk nooit, en geloof me dat ik behoorlijk wat uurtjes KZ2 gedaan hebGundogan schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 17:23:
Voor mij was meer het probleem in KZ2 dat de fps soms te laag was voor vloeiende gameplay en het daardoor wat choppy kon aanvoelen in de controls, dus hopelijk is dat beter in KZ3. De controls van KZ2 vond ik na de precision aiming optie patch prima: uitdagend en ook een eigen feel. CoD besturing hoef ik ook niet in KZ3
Gave actie en lekkere drukte zoals in CoD is natuurlijk mooi meegenomen, dan wel met de voorwaarde dat het op een realistische wijze te spelen is
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
Behalve op misschien de eerste paar zinnen nahimlims_ schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 08:50:
[...]
fps was helemaal niets mis mee van KZ2. De kritiek op de gameplay had betrekking op 1 punt; rennen en richten alsof je door dikke olie loopt. De framerate bij KZ2 schokt namelijk nooit, en geloof me dat ik behoorlijk wat uurtjes KZ2 gedaan hebGene wat de serie anders maakt dan de gemiddelde shooter is dat er een tactisch aspect om de hoek komt kijken. Dit komt tot recht in de verschillende classes en de speciale mogelijkheden daarvan. Zo kun je bijv. een turretje bouwen die automatisch voor jou op de tegenstander schiet. Als je dan samen met je teammates 2 turrets bouwt in een ruimte, 1 soldaatje d'r bij kan 1 persoon een ruimte beschermen. De uit- toegangswegen kunnen weer worden voorzien van proximity-mines. Je andere teammates kunnen bijv. richten op de objectives. Nu de gameplay qua feel vergelijkbaar is met deze van CoD (om maar iets te noemen) hoop ik dat de balans wel gewaarborgd blijft, door het 'trage' bracht dat een unieke feel aan de game.
CoD is populair en heeft als vrijwel als enige (multiplatform) console shooter zeer soepele controls en ~60fps in multiplayer. Of die soepele controls ook in elke game werken is een tweede uiteraardDylanE schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:16:
Waarom word altijd alles met CoD vergeleken..Bij CoD kan je 30km/u rennen en in 1 keer rechts afslaan zonder enig snelheids verlies.. Ik heb altijd het gevoel dat ik vlieg bij de CoD series. Okey KZ2 was gewoonweg TE traag, maar hopelijk komt het in de buurt van BFBC2 (en daarmee bedoel ik het realisme kwa loopstijl).
Gave actie en lekkere drukte zoals in CoD is natuurlijk mooi meegenomen, dan wel met de voorwaarde dat het op een realistische wijze te spelen is
[ Voor 21% gewijzigd door Gundogan op 28-01-2011 09:24 ]
Omdat CoD al jaren de meest populaire MP shooter op aarde is..?DylanE schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:16:
Waarom word altijd alles met CoD vergeleken..Bij CoD kan je 30km/u rennen en in 1 keer rechts afslaan zonder enig snelheids verlies.. Ik heb altijd het gevoel dat ik vlieg bij de CoD series. Okey KZ2 was gewoonweg TE traag, maar hopelijk komt het in de buurt van BFBC2 (en daarmee bedoel ik het realisme kwa loopstijl).
[ Voor 82% gewijzigd door bram1984 op 28-01-2011 09:23 ]
klopt; fps zit rond de 30Gundogan schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:22:
[...]Behalve op misschien de eerste paar zinnen na(hoewel ik misschien te veel 32man speel, framerate kan beter zijn op <24man, het is op 32man geen ~ 60fps naar mijn gevoel, maar meer ~20-30 en dan te vaak onder de 30fps), kan ik hier alleen maar mee eens zijn. Zo mooi als je team 'magisch' zonder communicatie samenwerkt met alle classes en je de tegenstander 7-0 steamrolled
Heb voornamelijk clanmatches gespeeld - daarbij is communicatie wel een keyrol. Tenzij je tegenstander veel zwakker is of als team goed ingespeeld bent. Maar flanken en afleidings acties zijn veel gebruikte teamorders bij clanmatches. Gelukkig hebben ze het KZ2 clansysteem overgenomen, en beetje aangepast. Je kunt nu als clan kiezen voor [find clan match] en -voila- je zit in een clan match. Voorheen was dat anders; inschrijven via agenda op vooraf aangevraagde datum/tijden. Dan zat je weer met gtm tijdverschil enzo - soms quite annoying.
Japanse box-art;

[ Voor 8% gewijzigd door himlims_ op 28-01-2011 09:30 ]
Voor mij was KZ2 ook de eerste shooter die ik speelde op de PS3. Ik maakte de overstap van de pc, dus moest sowieso wennen en veel oefenen om lekker te kunnen spelen. Ikzelf heb de controls nooit als vervelend ervaren. Anders? Ja! Maar ik heb anders als leuk ervaren. Het geeft een nieuwe ervaring en een nieuwe uitdaging.Anoniem: 101470 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 06:32:
Ikzelf ben een 100% liefhebber van KZ2, dit was ook mijn eerste fps op deze console en had toen totaal geen problemen met de controls, sterker ik begreep niet waar anderen zich druk over maakten totdat Modernwarefare 2 uitkwam.
Binnen 1 dag was ik gewend aan die snelle bewegingen waarvan ik idd vind dat ze wat unreal aanvoelen, maar toch het speelt gewoon super en beter als alle andere controls die ik hebt geprobeerd.
Nadeel is dat als je eenmaal gewend ben dat terug gaan naar KZ2 een probleem is en kz2 ineens waardeloos speelt,
Afgelopen zomer heb ik de Alpha van KZ3 mogen spelen en ik moet zeggen dat vergeleken met KZ2 deze controls nu stukken beter aanvoelen.
Het is dan wel geen Cod maar ik denk het beste te vergelijken met de controls van Batlefield, iets logger en minder smoot maar dat heeft ook alles te maken met de gebruikte framerate. Cod=60 fps, batttlefield/KZ3=30 fps.
Overigens heb ik na de kz3 demo een poosje kz2 gespeelt, maar geloof me dat wil je dan ook niet meer, het verschil is te groot.
Maar jullie kunnen e.a zelf testen vanaf 2 feb want dan komt de MP demo uit en 16 feb de SP demo.
Na KZ2 heb ik een tijdje MW2 gespeeld. Klopt, die controls zijn directer dan van KZ2. Maar om te zeggen lekkerder of beter, nee. Iedere game heeft zijn eigen controls en dus ook eigen charme.
Het is belachelijk om te denken dat iedere shooter de CoD controls moet hebben

Ook ik heb de alpha code van KZ3 gespeeld (op FirstLook). De controls van KZ3 zijn wel degelijk aangepast, maar gelukkig is de karakteristieke "zwaarte" nog aanwezig!
Ik wil het volgende voorstellen: ik ga een gedeelte opnemen in de TS voor wat betreft de controls. Daarnaast moet iedereen die twijfelt simpelweg de demo maar spelen.
Waarom dit voorstel? Omdat ik weinig trek heb in 10 pagina's discussie over dit onderwerp en deze oeverloze discussie. Daarnaast zijn de controls in deel 3 wel degelijk aangpast, dus valt er ook weinig te discussiëren
bram1984 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 14:02:
[...]
Ik heb het ook helemaal niet over de snelheid eigenlijk, maar meer over de feeling die je hebt tijdens het rondkijken. Die is in KZ2 heel anders dan in CoD games. Je zwiept vaak door ondanks dat je de stick al hebt los gelaten, terwijl het bij CoD veel directer en nauwkeuriger aanvoelt.
Als dit niet is veranderd, laat ik deze helaas schieten.
bram1984 schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:22:
[...]
Juist wel, en dan doel ik puur op de besturing. CoD reageert gewoon het meest direct, en wordt niet voor niets zoveel gespeeld. De controller instellingen hebben overigens alleen betrekking tot de layout en de sensitivity. Je kan niet zeggen dat KZ2 lekker vloeiend aanvoelt, ondanks dat ik wel enorm van de game heb genoten. Het beeld "zwaait" vaak nog een stuk door, en het voelt gewoon niet 1 op 1. Hopelijk hebben ze dat in deel 3 verbeterd, anders wacht ik wel tot ie in de budgetbak ligt.
bram1984 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:07:
Ja, die moeten we kopen zeker? Ik vind 8 maps erg weinig, en dan lees ik ook nog eens dat je per game mode maar een aantal maps kan spelen.
Ter vergelijking: BO heeft er standaard 14! Dat is bijna het dubbele.
bram1984 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 14:57:
[...]
Daarnaast weet ik niet of je BO wel eens gespeeld hebt, maar daar zitten toch wel redelijk grote maps in hoor (Array, Cracked, Crisis, Jungle, Grid, WMD). Groter hoeft van mij ook niet, gezien het beperkte aantal maximale spelers, en het feit dat je je een beroerte loopt op bijvoorbeeld Array). De kwaliteit is naar mijn mening overigens prima.
bram1984 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 10:37:
Denk niet dat het veel met 3D te maken heeft hoor. Black Ops kun je ook in 3D spelen, en zo zijn er nog meer voorbeelden.
bram1984 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:34:
[...]
Als liefhebber en bezitter van beide games (KZ2), moet ik hier toch bij vermelden dat ik de besturing van CoD toch directer en lekkerder vindt aanvoelen dan KZ2. Dan kun je BO wel een "wanproduct" noemen (wat naar mijn mening gewoon een prima gebalanceerde MP shooter is, misschien nog wel meer dan KZ2 met z'n rocketlaunchers en te kleine maps in sommige gevallen), maar de besturing hebben ze prima voor elkaar.
Ik ben in ieder geval ook erg blij dat de besturing van KZ3 blijkbaar iets is aangepast, waardoor het lekkerder speelt. Blijkbaar is er toch genoeg kritiek vanuit de community geweest om dit aan te passen.
Volgens mij heb jij een C op je linker bil en een D op je rechter bil getattoeerd staan! Word er echt moe van... het continu vergelijken met CoD.bram1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:23:
[...]
Omdat CoD al jaren de meest populaire MP shooter op aarde is..?
[ Voor 42% gewijzigd door Dynamix op 28-01-2011 10:53 ]
Klasse! Wat een opmerkingAnoniem: 311177 schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:19:
[...]
Killzone is Killzone

Ten eerste heb ik veel plezier aan BO. Vind het totaal geen wanproduct.
Heb ook KZ2 en het is een goeie en vooral mooie game. Alleen die gameplay kan beter. En als ze dat aanpakken in KZ3, dus sneller en minder log, dan mag ik als voorbeeld geven, de COD-serie. Dit omdat daar bijna iedereen wel bekend mee is.
Al was het de beste FPS ooit gemaakt, of ooit zal gemaakt worden.. dit is _geen_ 'vergelijk alles met CoD' topic, dit is KZ3 topic, over KZ3. Als je zo graag CoD wil vergelijken met elke shooter op aarde, open een eigen draadje en ga daar lekker vergelijken. En als je dan toch bezig bent, zorg even dat je je feiten op orde hebt.. er zijn meer shooters dan CoD.bram1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 09:23:
Omdat CoD al jaren de meest populaire MP shooter op aarde is..?
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Mijn PSN id is: killerfabrik
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Okay, "wat zit je nu weer slap te lullen" deeltje 2 is een feit.SinergyX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:32:
[...]
Al was het de beste FPS ooit gemaakt, of ooit zal gemaakt worden.. dit is _geen_ 'vergelijk alles met CoD' topic, dit is KZ3 topic, over KZ3. Als je zo graag CoD wil vergelijken met elke shooter op aarde, open een eigen draadje en ga daar lekker vergelijken. En als je dan toch bezig bent, zorg even dat je je feiten op orde hebt.. er zijn meer shooters dan CoD.
Nogmaals: ik geef slechts antwoord op de vraag: "waarom wordt altijd alles met CoD vergeleken?".
Dezelfde reden dat een nieuwe tablet met een iPad wordt vergeleken.
Daarnaast laat ik het vergelijken graag aan anderen over. Ik haakte enkel in op het verschil in besturing.
Als je tot slot dan ook nog even je laatste zin over die "feiten" wilt toelichten, dan kan ik daar ook op reageren. Geen idee wat je daarmee bedoelt namelijk.
Deze map kan ik me nog goed herinneren uit de PSN Plus beta, het begin stuk waar hij van binnen naar buiten loopt, met al die sneeuw, had in die beta nog flink wat drops. Initieel dacht ik dat dit kwam door background downloads, maar ik neem aan dat ze na die beta zulke stukken nog wel hebben bijgewerkt.
SinergyX schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:48:
[...]
Deze map kan ik me nog goed herinneren uit de PSN Plus beta, het begin stuk waar hij van binnen naar buiten loopt, met al die sneeuw, had in die beta nog flink wat drops. Initieel dacht ik dat dit kwam door background downloads, maar ik neem aan dat ze na die beta zulke stukken nog wel hebben bijgewerkt.
^- MP filmpje met FPS registratie
Ik heb voor de volledigheid mijn post nog even aangepast, dan wordt mijn reactie wat duidelijker. Ik wil je verder niet aanvallen, maar ik probeer te voorkomen dat er in dit topic weer alleen over de welbekende (en door mij gehate) vergelijkingen wordt gesproken. Ik wil het over KZ3 hebben!bram1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:14:
Wat zit je nu weer slap te lullen? Ik geef enkel antwoord op de vraag waarom shooters altijd met CoD vergeleken worden. Mocht je de rest van het topic met je ogen dicht hebben gelezen: ik heb KZ2 zelf ook, en ben een groot liefhebber.
Staat op de planning!Stacheldraht schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:38:
Misschien kunnen we eerdaags een lijstje GOT members aan de topicstart toevoegen die deze game speelt? Momenteel speel ik nog fanatiek KZ2 op best een heel aardig niveauMeestal als (volgorde van voorkeur): 1) tactician, 2) medic, 3) engineer. Saboteur, Scout, Assault, Rifleman liggen me helemaal niet.
Mijn PSN id is: killerfabrik
himlims_, we gaan keihard rellen online he?!
wil een Toyota Supra mkIV!!!!! | wil een Yamaha YZF-R{1,6} | wil stiekem ook een Ducati
"Security is just a state of mind"
PSN: scorpie | Diablo 3: scorpie#2470
Je snapt zelf ook wel dat het niet een gerichtte vraag was maar meer een opmerking om mijn standpunt duidelijk te maken.bram1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:42:
[...]
Okay, "wat zit je nu weer slap te lullen" deeltje 2 is een feit.
Nogmaals: ik geef slechts antwoord op de vraag: "waarom wordt altijd alles met CoD vergeleken?".
Dezelfde reden dat een nieuwe tablet met een iPad wordt vergeleken.
Daarnaast laat ik het vergelijken graag aan anderen over. Ik haakte enkel in op het verschil in besturing.
Als je tot slot dan ook nog even je laatste zin over die "feiten" wilt toelichten, dan kan ik daar ook op reageren. Geen idee wat je daarmee bedoelt namelijk.
Vanaf nu weer KZ3
| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |
mattiescorpie schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:58:
Man man, ik kan niet meer wachten! Ik was echt een baas met Killzone 2, dus ik ga sowieso weer een baas zijn in Killzone 3!
himlims_, we gaan keihard rellen online he?!

lekker snelle maar niet onrealistisch snelle gameplay.
enne ook ik hoop dat het niet zoals cod wordt. alles cods gespeeld en alle weer binne n2 dagen weggelegd.
dus hopelijk houdt killzone het bij zn eigen gameplay. btw moet wel eerlijk zeggen dat ik killzone 2 ook wegelegd heb door die hele grote inputlag. werd er hellemaal waus van, later maar verkocht want ik kon er niet mee spelen.
hoop dat die lag wel weg is, en het iets directer bestuurd. verder was het perfect
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Ik heb gister nog ff die de demo gespeeld van bulletstorm, maar viel mij toch wat tegen. Inmiddels heb ik kz3 gepreorderd via mediaoffer
Achter de schermen bij het maken van de filmpjes, ziet er heel professioneel uit voor een game lijkt dus alsof ze op de kosten niet wouden besparen
On: tof filmpje.
bram1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:18:
Het meervoud van woud?
ik ben dyslectisch,dus excuses voor als het vekeerd is
Hoewel 'wouden' i.p.v. 'wilden' volgens mij weinig met dyslexie heeft te maken, moet je vooral je excuses niet aanbieden hoor. Ik maakte dat foutje vroeger ook wel eens, vandaar.Pompi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 23:08:
[...]
offtopic:
ik ben dyslectisch,dus excuses voor als het vekeerd is
Fuck awesome idd.Pompi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:26:
[video]
Achter de schermen bij het maken van de filmpjes, ziet er heel professioneel uit voor een game lijkt dus alsof ze op de kosten niet wouden besparen
www.avpnews.com
Ze hebben zelfs bekende acteurs gestrikt! Mooi om te zien hoe ze tegenwoordig cutscenes maken. Dit principe wordt bijvoorbeeld ook bij Uncharted toegepast, echt geweldig.Pompi schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 18:26:
[video]
*** Ter info: de TS heeft weer een flinke update gehad! Zie het changelog. ***
[ Voor 8% gewijzigd door Dynamix op 31-01-2011 15:53 ]
Inderdaad... de Helghast Edition is nu de gewone €149,99Yeroen76 schreef op maandag 24 januari 2011 @ 18:54:
[...]

je hebt een pilsje verdiend! nog 2dagen pfffDynamix schreef op maandag 31 januari 2011 @ 08:29:
[...]*** Ter info: de TS heeft weer een flinke update gehad! Zie het changelog. ***
Helaas!
De video die je probeert te bekijken is niet langer beschikbaar op Tweakers.net.
[ Voor 36% gewijzigd door himlims_ op 31-01-2011 16:18 ]
Maar kan pas vanaf halverwege april spelen
Pompi schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:26:
Voor in de lijst van spelers mag ik er ook wel bij gezet worden, mijn psn is: WJvD.
Maar kan pas vanaf halverwege april spelen
Added!Fatal Mind schreef op maandag 31 januari 2011 @ 17:36:
* Fatal Mind meld zich aan voor toevoeging aan startpostKillzone staat al een tijdje in de preorder
Cool, die slip-jump-knife actiesJackal131 schreef op maandag 31 januari 2011 @ 19:58:
Filmpje over de controls van KZ3.
YouTube: Killzone 3 "Controls Are Everything" Dev Diary HD
[ Voor 3% gewijzigd door Dynamix op 01-02-2011 10:13 ]
Zou leuk zijn als dat ook bij de online matches gaat werken
Kijk vooral hier heel erg naar uit, lange tijd geleden dat ik intensief een MP shooter heb gespeeld
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei
Die public beta die morgen uitkwam was die nu alleen voor de psn plus abo's? Dacht zelf dat die voor iedereen beschikbaar was, maar ik hoorde wat verwarring hierover...
ut=life