S.J_84 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 20:04:
[...]
Leuk om te horen hoe positief je er over bent
Ik heb nu een PS3 met AC 3 in pre-order staan, en was dus van plan om Uncharted 3 er bij te halen voor de 3D ervaring.
Als ik het zo lees ga ik Killzone 3 waarschijnlijk ook aanschaffen.
Heb Killzone 2 ook helemaal grijsgespeeld maar later mijn PS3 verkocht, nu ik weer een degelijke tv heb kreeg ik toch weer de neiging de console aan te schaffen.
Ik moet zeggen dat ik het spel veel beter vind dan killzone 2 en dan vooral om 2 zaken. 1 is wegens de academy only servers die je continue zag staan in de browser. 2 omdat de controls veel beter aanvoelen. Heb nooit kunnen wennen aan de vertical sync in killzone2 waar ze van een probleem een feature hebben gemaakt...weight..my ass... Dat hebben ze bij deeltje 3 toch aardig weten te fixen.
Enigste waar je aan moet wennen als je bv cod of bf3 hebt gespeeld is de field of view van killzone3. Als ik het moet omschrijven speelt het net alsof je 1 meter van een 50 inch tv zit te spelen. Je zit te dichtbij op het scherm. Je moet ff weer spelen en dan corrigeren je hersenen dat wel weer. Echter als je verschillende games speelt dan blijf je dat gevoel houden.
De singleplayer vond ik trouwens ook erg vet uitgevoerd. Begrijp niet wat mensen hier zo aan stoort maar ik vind het heel afwisselend. Zeker vanaf het midden van het spel. Misschien heeft 3D daar ook wel iets mee te maken.
Iedereen die ik ken in mijn vrienden kring die iets op te merken had op 3d was na de belevenis van kz 3 overstag qua mening. Ik durf te beweren dat wat avatar voor de 3d film is geweest dat kz3 dat voor de game wereld is geweest. Volgens mij heb ik iedere demo en spel liggen met 3d voor de ps3 en geen 1 komt in de buurt van kz 3. Wat ik jammer vind van kz3 is dat van de 3 verschillende gametypes er eigenlijk nog maar 1 word gespeeld en dat is gewoon team deathmatch oftewel Guerrilla warfare. Warzone is ook aanwezig en operations.
Operations is eigenlijk mijn favoriete game mode. Een soort van rush game modus als bf3 waarbij er wel diverse objectives behaald moeten worden binnen een bepaalde tijd. Helaas maar heel weinig maps en er zijn ook nooit meer maps bij gekomen. Ook niet met de latere mappacks.
De introducering van de map packs heeft kz3 imo het spel min of meer genekt. De spelerbase werd 3 keer opgesplitst en dat heeft gevolgen gehad. De maps zijn wel erguh de moeite waard. Ik speel het heel vaak met bots en ik moet zeggen dat deze ook erg goed spelen.
Al om al vind ik het spel ondergewaardeerd en speel de single player elke 6 maanden weer opnieuw in 3d. Alleen om de ervaring van 3d