Zo te zien is tech's server gewoon down op het moment
iddBSTNjitRam schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:16:
OK, authentication is dus blijkbaar down en de rest van het weekend is "free play".
Maar aangezien iedereen nu dus als foobar speelt is multiplayer onmogelijk...
Klopt, tech's server is nu down. Hij zal ook de server side nog ff moeten updaten.Grum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:16:
Zo te zien is tech's server gewoon down op het moment
http://dl.dropbox.com/u/4549020/.minecraft.zipFlufsor schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:14:
Niemand van jullie die de laatste versie van minecraft even kan uploaden,
dat zou mij en andere hard helpen.
Inhoud daarvan in je roaming ".minecraft" map en dan zou je als het goed is de laatste versie moeten hebben. De exe kun je van de minecraft website halen.
Er waren wat issues, maar er is (nog) geen nieuwe server versie. Op dit moment draait het spul als het goed is weer!
Edit: Ik heb het wel alleen met een nieuwe .exe gedaan!
Edit: Ik heb het wel alleen met een nieuwe .exe gedaan!
[ Voor 20% gewijzigd door Technicality op 18-09-2010 23:24 ]
Verwijderd
Waar zit die map dan? Waar slaat minecraft.exe überhaupt zijn updates op? Ik heb heel m'n C:\ doorzocht, inclusief de JAVA-mappen.iBasch schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:22:
[...]
http://dl.dropbox.com/u/4549020/.minecraft.zip
Inhoud daarvan in je roaming ".minecraft" map en dan zou je als het goed is de laatste versie moeten hebben. De exe kun je van de minecraft website halen.
%appdata% (gewoon in verkenner invoeren)Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:27:
[...]
Waar zit die map dan? Waar slaat minecraft.exe überhaupt zijn updates op? Ik heb heel m'n C:\ doorzocht, inclusief de JAVA-mappen.
Verwijderd
Vreemd, windows search had die map moeten vinden. Misschien doorzoekt hij niet in verborgen mappen.
EDIT: krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Die .zip van hierboven werkt ook niet (winrar krijgt trouwens een CRC-error bij een van de files).
Ik heb ook m'n appdata geleegd en minecraft.exe vanuit een andere map gestart. Krijg ()null errors tijdens downloaden updates (hij downloadt niets).
EDIT: ik ga dit proberen:
If you're getting download errors, redownload the .exe from minecraft.net. Let me know if that helps.
EDIT: krijg hem met geen mogelijkheid aan de praat. Die .zip van hierboven werkt ook niet (winrar krijgt trouwens een CRC-error bij een van de files).
Ik heb ook m'n appdata geleegd en minecraft.exe vanuit een andere map gestart. Krijg ()null errors tijdens downloaden updates (hij downloadt niets).
If you're getting download errors, redownload the .exe from minecraft.net. Let me know if that helps.
[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:50 ]
Ik kon net ff op de server, maar nu heb ik hetzelfde als hierboven...
Verwijderd
Nieuwe minecraft.exe van minecraft.net werkt!
Eventueel even je appdata legen (de map .minecraft).
Eventueel even je appdata legen (de map .minecraft).
Net gedaan en werkt voor mijVerwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 23:41:
Hiert voor snelle access: http://www.minecraft.net/download/Minecraft.exe
Ik heb alleen het probleem dat ik geen sound meer heb. Lijkt erop dat de sounds niet worden opgehaald. Iemand een kopie van de sounds?
Blijkbaar heeft iedereen wel een probleem sinds de update.
Ikzelf heb last van FPS drops, erg irritant. Ze vertelden mij dan dit komt doordat de map moest renderen, maar ik veronderstel dat dit geen uur duurt
Ikzelf heb last van FPS drops, erg irritant. Ze vertelden mij dan dit komt doordat de map moest renderen, maar ik veronderstel dat dit geen uur duurt
Heb je dit ook in SP?Bv202 schreef op zondag 19 september 2010 @ 01:59:
Blijkbaar heeft iedereen wel een probleem sinds de update.
Nieuwe render, nu zónder geslachtsorganen:
http://dl.dropbox.com/u/6...craft/v15%2019-9-0215.png
Nog niet getest in single player... tot nu toe heb ik dat zelden gespeeld eigenlijk... dat zou nog verslavender zijn dan MP, dus misschien begin ik er best niet aanTechnicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 02:24:
[...]
Heb je dit ook in SP?
Die "MIKE" op dat stadion vind ik niet echt mooi staan eigenlijk
Verwijderd
LOL @ 404Technicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 02:24:
[...]
Heb je dit ook in SP?
Ben je helemaal daar naartoe gewandeld?
Wat screens van mijn WIP:

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 04:43 ]
Hey,
kvanbiesen hier
heb me toch maar even geregistreerd op tweakers voor de sfeer
je kan ons huistje zien
(dat waar ie pijl naar wijst
)
kvanbiesen hier
heb me toch maar even geregistreerd op tweakers voor de sfeer
je kan ons huistje zien
Marstek 5.12kw v151, CT003 v117, Sagecom Xs212 1P,
Werken de carts nog niet goed op multiplayer? Als ik een cart probeer te bewegen dat wordt de cart geduplicate en erin rijden werkt ook niet
Ze willen ook niet afgebroken worden, dan staat de cart er gewoon nog.
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
itsi = itsme
En pff jullie zijn echt enorme projecten aan t bouwen
En pff jullie zijn echt enorme projecten aan t bouwen
[ Voor 67% gewijzigd door itsme op 19-09-2010 09:04 ]
Nothing to see here
Ik meen dat carts enorme lags veroorzaken dus volgens mij is dat niet de bedoelingPhyxion schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:01:
Werken de carts nog niet goed op multiplayer? Als ik een cart probeer te bewegen dat wordt de cart geduplicate en erin rijden werkt ook nietZe willen ook niet afgebroken worden, dan staat de cart er gewoon nog.
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
Zoiets las ik net ook en er schijnt een fix te zijn maar die link werkt niet meer. Weet iemand toevallig hoe je dit kan fixen?daPet schreef op zondag 19 september 2010 @ 09:40:
[...]
Ik meen dat carts enorme lags veroorzaken dus volgens mij is dat niet de bedoeling
Verwijderd
Hallo allemaal
ik heb minecraft ook ontdekt en ben al een paar keer op de server geweest, ik zou graag approved worden zodat ik mee kan helpen met bouwen
Ingame name: Ephax20
Craft on!
Ingame name: Ephax20
Craft on!
come on tech, tijd voor nieuwe render
Eerder tijd voor een server restart het is ondragelijk
Done! Vandaag ga ik een scriptje ervoor makenBulls schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:21:
Eerder tijd voor een server restart het is ondragelijk
Is het misschien mogelijk lag veroorzakende dingen op de server uit te sluiten? Net als bijvoorbeeld de approval.
Hallo allemaal, ik ben nu al een tijdje aan het proberen om in de server te komen, maar het wil maar niet lukken
Ik kan niet vinden waar ik het adress in moet vullen. Als ik minecraft.exe gewoon opstart en vervolgens multiplayer doe, dan moet ik daar een IP adress invullen, maar het adress in dit forum is een site. Zou iemand mij misschien even willen helpen? 
Alvast bedankt,
Alvast bedankt,
Gewoon nelis.2myip.com invullenJoostdz schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:41:
Hallo allemaal, ik ben nu al een tijdje aan het proberen om in de server te komen, maar het wil maar niet lukkenIk kan niet vinden waar ik het adress in moet vullen. Als ik minecraft.exe gewoon opstart en vervolgens multiplayer doe, dan moet ik daar een IP adress invullen, maar het adress in dit forum is een site. Zou iemand mij misschien even willen helpen?
Alvast bedankt,
Als ik dat invul bij multiplayer dan krijg ik het volgende: "Failed to connect, Unknown host: nelis.2myip.com"
Ik kreeg net ook dat hij vol was, was al van plan deze te kopen (lees overal over de game) en een gratis weekendje om uit te proberen laat ik dan niet zomaar voorbijgaan.
Ik vermaak me nu wel met singleplayer, met wat hulp van de filmpjes in de TT, anders had ik er nooit uitgekomen hoe je ook maar iets gedaan zou krijgen in dat spel
Ik vermaak me nu wel met singleplayer, met wat hulp van de filmpjes in de TT, anders had ik er nooit uitgekomen hoe je ook maar iets gedaan zou krijgen in dat spel
[ Voor 34% gewijzigd door Grannd op 19-09-2010 12:54 ]
Gewoon nelis.2myip.com invullen. Als dit niet werkt doe je wat foutJoostdz schreef op zondag 19 september 2010 @ 12:41:
Hallo allemaal, ik ben nu al een tijdje aan het proberen om in de server te komen, maar het wil maar niet lukkenIk kan niet vinden waar ik het adress in moet vullen. Als ik minecraft.exe gewoon opstart en vervolgens multiplayer doe, dan moet ik daar een IP adress invullen, maar het adress in dit forum is een site. Zou iemand mij misschien even willen helpen?
Alvast bedankt,
Kan iedereen die NIET in de TS staat mij DM'men? Ben een paar dagen niet aanwezig geweest.
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
De server staat een beetje vol te zijn atm. Ik ben bezig met een updated versie er even naast draaien.
Bijna alle mods bestaan wel nieuwe versies van al!
Edit:
Ik moest ff de allernieuwste versie van de map hebben natuurlijk!
Bijna alle mods bestaan wel nieuwe versies van al!
Edit:
Ik moest ff de allernieuwste versie van de map hebben natuurlijk!
[ Voor 19% gewijzigd door Technicality op 19-09-2010 13:08 ]
Waarom zit er eigenlijk een limiet aan gebruikers op de server? Puur vanwege bandbreedte/processorkracht?
If so, misschien een idee dat we dan als community wat geld inleggen zodat er een goede server voor een jaartje gehuurd kan worden?
If so, misschien een idee dat we dan als community wat geld inleggen zodat er een goede server voor een jaartje gehuurd kan worden?
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Technicality, vergeet ook niet dat user name verification uitstaat dankzij dit gratis weekend eh
Heb gemerkt dat de nieuwe .exe van minecraft geen geluid meer download. Gelukkig heb ik nog een backup van de resources folder waarin alle geluid van het spel zit. Kopieer deze naar de .mincraft folder en overschrijf deze als het nodig is. Voor de mensen die geen geluid meer hebben dit is de link:
http://dl.dropbox.com/u/1456674/resources.zip
Succes!
http://dl.dropbox.com/u/1456674/resources.zip
Succes!
Ik vind het een goed idee (ik kan ook niet oneindig deze server doen - het is meer in time of need was er een server nodig en ik heb gewoon de verbinding daarvoor).NitroX infinity schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:08:
Waarom zit er eigenlijk een limiet aan gebruikers op de server? Puur vanwege bandbreedte/processorkracht?
De server binary is op dit moment helaas gewoon extreem gebugged en zit vol memoryleaks enzo. Bij vrijwel iedereen die een server draait (op andere fora) is hetzelfde probleem: Na een tijdje begint de server steeds langzamer te lopen. In het server log staat dan elke seconde het volgende:
code:
1
| [WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded? |
Ik heb hem nu wel 1,5 GB gegeven ipv 1 GB (en 30 slots), maar in de taskmanager gebruikte hij ook maar 500 op moment van laggen... Het is wel zo dat-ie dan 30% CPU gebruikt (wel over meerdere cores blijkbaar) maar voor de rest pakt-ie niet meer -de CPU 65% aan het idlen verder. Een 'oplossing' is een automatische herstart elke 40 minuten ofzo. Het is dus denk ik lastig om ergens een dedicated host ervoor te vinden omdat het totaal onstabiel werkt op dit moment.
Zit alleen nog even met hoe ik een commando ga sturen naar het programma dat-ie elke keer ook nog saved voor de herstart... Herstarten zou ik aan de hand van procesnaam kunnen doen. Als iemand ervaring heeft met dat soort dingen, laat maar wat tips weten
Het draait op een AMD Quadcore phenom II 3.2 GHz met 4 GB geheugen (gewoon een forse consumentenbak) en dat zou zeker voldoende moeten zijn...
Misschien tijd voor een nieuwe map
?

Hier anders een ander filmpje om je mee te vermaken
Briljant!Grannd schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:07:
[video]
Server zit nu telkens vol, door de constante toestroom van mensen van allerlei andere fora helaas.
Voeg mij maar ff toe.
Zingo - JohanR
Wel goed klote, mijn game crashed en ik kan er nu niet meer in omdat het vol zit xD Laat dat gratis weekend maar snel voorbij zijn.
Zingo - JohanR
Wel goed klote, mijn game crashed en ik kan er nu niet meer in omdat het vol zit xD Laat dat gratis weekend maar snel voorbij zijn.
"And eh... oh oh..."Grannd schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:07:
[video]
Hahaha! Die gast heeft zo'n heerlijk reacties altijd

Dat meen je nietBioHazard schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:24:
Server zit nu telkens vol, door de constante toestroom van mensen van allerlei andere fora helaas.
Tech, kun je mensen niet al bij de voordeur blokkeren (in plaats van achteraf te approven)?
[ Voor 38% gewijzigd door Room42 op 19-09-2010 14:28 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Hahaha! Lekker bezig!Grannd schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:07:
[video]
".. and then set fire to it. oh oh crap! ehm....oh.....ehm...Oh sorry guys, this isn't suppose to happen. CRAP!"
prachtig!
Uhm ik ben nog niet in de startpost gezet, had gisteren al gepost.
GoT: Remy669
Minecraft: Remy669
GoT: Remy669
Minecraft: Remy669
Whahahaha! Lig hier echt dubbel van het lachenGrannd schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:07:
[video]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Hahaha, prachtig.
Ook slim om een vuurtje te maken op een houten vloer.... :-)
Ook slim om een vuurtje te maken op een houten vloer.... :-)
Grannd schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:07:
[video]
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Whitelisten kan, maar dat brengt nogal wat administratieve rompslomp met zich mee - nu kunnen admins tenminste in-game approven. Als het goed is kunnen ze eventueel ook whitelisten - maar dan moeten we/ze het topic in de gaten houden etc...Room42 schreef op zondag 19 september 2010 @ 14:26:
[...]
"And eh... oh oh..."
Hahaha! Die gast heeft zo'n heerlijk reacties altijd![]()
[...]
Dat meen je nietZo kom je gewoon niet meer bij je eigen mooie bouwwerk.
Tech, kun je mensen niet al bij de voordeur blokkeren (in plaats van achteraf te approven)?
Ik gooi het ff naar 35 en we kijken wel hoe het houd. Hij wordt nu wel steeds sneller traag
Tof idee, heb jij enig idee wat zoiets kost?NitroX infinity schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:08:
We hebben besloten om even geen mensen meer bouwprivileges te geven, dit ivm te veel mensen. Gasten kunnen nog wel gewoon rondlopen en ons prachtwerk aanschouwen, maar niks verwijderen/bouwen of in chests zitten.
edit: render ten tijde van serverupdate vanmiddag (13:40): http://dl.dropbox.com/u/6...craft/v16%2019-9-1340.png
edit: render ten tijde van serverupdate vanmiddag (13:40): http://dl.dropbox.com/u/6...craft/v16%2019-9-1340.png
[ Voor 23% gewijzigd door Technicality op 19-09-2010 15:38 ]
Sorry voor het stadion dak, kon het niet latenTechnicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 15:36:
We hebben besloten om even geen mensen meer bouwprivileges te geven, dit ivm te veel mensen. Gasten kunnen nog wel gewoon rondlopen en ons prachtwerk aanschouwen, maar niks verwijderen/bouwen of in chests zitten.
We hebben nog geen teamspeak (achtige) server, is hier wel belangstelling voor?
Righty-dokey matey-bloke flap old salty sea-dog amigo skipjack jockstrap piano-tuner, let's see you balls this one up!
Wat een geniaal spel! Ik ben trouwens met een random wachtwoord en m'n naam ingelogd, volgens mij hoeft registreren nu niet (ik heet Thomas:)). In de single player kan ik helaas niks doen. Niks! Geen bomen mollen (zoals ik op filmpjes heb gezien)... Maar eens naar jullie server gaan
Op dit moment is het inderdaad gratis, maar dit zal hopelijk zo snel mogelijk weer gefixed zijn.Thomasthomas schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:10:
Wat een geniaal spel! Ik ben trouwens met een random wachtwoord en m'n naam ingelogd, volgens mij hoeft registreren nu niet (ik heet Thomas:)). In de single player kan ik helaas niks doen. Niks! Geen bomen mollen (zoals ik op filmpjes heb gezien)... Maar eens naar jullie server gaan
"Divine Shields and Hearthstones do not make a hero heroic."
Verwijderd
NEE! NEE! Dan heb ik al die uren voor niets gebouwd.
Vraagje: dus als ik of iemand mijn houten huis in de fikt steekt dan kan ik alles opnieuw bouwen????
Klopt.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:19:
[...]
Vraagje: dus als ik of iemand mijn houten huis in de fikt steekt dan kan ik alles opnieuw bouwen????
mooi mooi
Op de server staat vuur momenteel uit.Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:19:
[...]
Nog meer mensen die hier een eigen server hosten?
Ik heb sinds vandaag er last van dat de hele netwerkverbinding van de bak waar ik MC Server op draai verbroken wordt na een aantal minuten. Ik draai de heyo mod en llamacraft voor de bucketfix (volgens mij niet echt veel verschil met de Tweakers server.
In de logs is niets spannends te zien, enkel 1x per verbonden speler de standaardmelding "[WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?"
Server wordt op het moment maar door 2 spelers bewoond en draait op een AMD X2 245 met 4GB geheugen op Windows XP x64.
Iemand enig idee?
Ik heb sinds vandaag er last van dat de hele netwerkverbinding van de bak waar ik MC Server op draai verbroken wordt na een aantal minuten. Ik draai de heyo mod en llamacraft voor de bucketfix (volgens mij niet echt veel verschil met de Tweakers server.
In de logs is niets spannends te zien, enkel 1x per verbonden speler de standaardmelding "[WARNING] Can't keep up! Did the system time change, or is the server overloaded?"
Server wordt op het moment maar door 2 spelers bewoond en draait op een AMD X2 245 met 4GB geheugen op Windows XP x64.
Iemand enig idee?
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Misschien je NIC? Hier iig 0,0 netwerktroubles, alleen maar vollopende memory enzoBSTNjitRam schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:09:
Iemand enig idee?
Ik draai ook een eigen server, die werkt prima. Heb wel public uitgeschakeld dus er komt niemand op zonder dat de url bekend isBSTNjitRam schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:09:
Iemand enig idee?
Allemachtig wat is verdwalen in enorme ondergrondse caves supervet. Zo lang rondgedwaald dat ik compleet door mijn torches heen was (sticks waren ook al op)
Dus als iemand ooit in een opvallend goed verlichtte diepe cave terecht komt (met veel obsidian punten) dan zou het wel eens de "mijne" kunnen zijn
Dus als iemand ooit in een opvallend goed verlichtte diepe cave terecht komt (met veel obsidian punten) dan zou het wel eens de "mijne" kunnen zijn
sudo apt-get rekt
Vergeten te melden idd, NIC had problemen om MineCraft te hosten maar na een update van de drivers was de server wel gewoon bereikbaar.Technicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 17:32:
[...]
Misschien je NIC? Hier iig 0,0 netwerktroubles, alleen maar vollopende memory enzo
Maar zou hier wel eens heel goed aan kunnen liggen idd... Morgen maar eens een dedicated netwerkkaartje proberen.
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Ik wist helemaal niet dat er een Minecraft topic was, had het natuurlijk kunnen weten. Ik doe het in de singleplayer wel eens, maar toen ik vandaag op de server wilde kijken bleek dat ik daar pas na het weekend weer 'gewenst' was
Anyway, mijn nick in MC hetzelfde als hier. Kan ik hier simpelweg een verzoekje tot approve indienen, of moet ik daarvoor ingame zijn?
stuur ff een DM naar Technicality voor approval en D4NG3R NL voor de GoT startpostlijst.Patriot schreef op zondag 19 september 2010 @ 19:38:
Ik wist helemaal niet dat er een Minecraft topic was, had het natuurlijk kunnen weten. Ik doe het in de singleplayer wel eens, maar toen ik vandaag op de server wilde kijken bleek dat ik daar pas na het weekend weer 'gewenst' wasAnyway, mijn nick in MC hetzelfde als hier. Kan ik hier simpelweg een verzoekje tot approve indienen, of moet ik daarvoor ingame zijn?
Ook ik ben van plan om het spel te kopen, na wat geprobeerd te hebben in de minder legale singleplayer versie. Is er nog wel plek op de server voor nieuw komers?
Zodra de account servers weer online zijn gaan wij weer mensen approven, dus ga er maar vanuit dat het morgen weer mogelijk isAnimal Mother schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:13:
Ook ik ben van plan om het spel te kopen, na wat geprobeerd te hebben in de minder legale singleplayer versie. Is er nog wel plek op de server voor nieuw komers?
Jongens wat is het hard gegaan deze week! Amper een week geleden kwam Techni met z'n server aanzetten en nu is het al vol?? Misschien inderdaad maar eens een profi servertje ergens fixen, iemand ervaring met dat soort spul? Ik zou het wel kunnen maar ik heb al minder tijd om te spelen dan ik eigenlijk wil, dus ook nog die server bijhouden... moet misschien iemand maar doen zonder fulltimebaan+Gezin.
Wellicht dat we dan meteen een 2e of 3e kanaal erop kunnen draaien, beetje vooruit kijken, als het zo blijft groeien is dat geen overbodige luxe.
Wellicht dat we dan meteen een 2e of 3e kanaal erop kunnen draaien, beetje vooruit kijken, als het zo blijft groeien is dat geen overbodige luxe.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Voornaamste probleem is de stabiliteit atm, niet eens de server specs.EvaluationCopy schreef op zondag 19 september 2010 @ 20:31:
Jongens wat is het hard gegaan deze week! Amper een week geleden kwam Techni met z'n server aanzetten en nu is het al vol?? Misschien inderdaad maar eens een profi servertje ergens fixen, iemand ervaring met dat soort spul? Ik zou het wel kunnen maar ik heb al minder tijd om te spelen dan ik eigenlijk wil, dus ook nog die server bijhouden... moet misschien iemand maar doen zonder fulltimebaan+Gezin.
Failed to launch....
Doet de single player bij meer mensen het niet meer?
Never mind.. het werkt weer...
Doet de single player bij meer mensen het niet meer?
Never mind.. het werkt weer...
[ Voor 19% gewijzigd door PaulBloem op 19-09-2010 20:44 ]
Battlecruiser Operational!

Edit: negeer de steiger
[ Voor 6% gewijzigd door Barbaar op 19-09-2010 21:16 ]
Barbaar
epic, maar ik zou het dus gewoon van gebakken steen gaan doen; hehehe
Zalige Battlecruiser zeker het gebruik van die torches is wel mooi bedacht
En je punt is?Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 16:19:
[...]
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb toch liever dat wekelijks de map vernieuwd word. Als dat we constant crashen/laggen ect..
ik wil wel een teamspeak server draaien
maar hoeveel interesse is daar voor
Dat crashen en laggen is niet erger geworden naar mate de map is gegroeid, het probleem zit hem voornamelijk in de server binary, laten we eerst eens wat bug fixes afwachten.D4NG3R NL schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:38:
[...]
En je punt is?
Sorry dat ik het zeg, maar ik heb toch liever dat wekelijks de map vernieuwd word. Als dat we constant crashen/laggen ect..
Een 24/7 TS server lijkt me handig zodat deze gebruikt kan worden bij projecten waar mensen samenwerken.Catmandos schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:51:
ik wil wel een teamspeak server draaien
Barbaar schreef op zondag 19 september 2010 @ 21:15:
Battlecruiser Operational!
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik zie jammer genoeg niks van je afbeeldingen. Zit je toevallig over een datalimiet heen?
En ineens weer wel
[ Voor 3% gewijzigd door Gammro op 19-09-2010 22:06 ]
Het level is nu zo'n 124 MB groot xD
anyway, hier is een render van de huidige stand van zaken (gedraaid met de server aan, dus er missen een paar chunks):
http://dl.dropbox.com/u/6...craft/v17%2019-9-2138.png
anyway, hier is een render van de huidige stand van zaken (gedraaid met de server aan, dus er missen een paar chunks):
Ehm...link werk niet techTechnicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:11:
Edit: nu wel!

Edit 2: OMG @ pyramid of Bulls!
[ Voor 6% gewijzigd door Dionisio op 19-09-2010 22:16 ]
Oops! (404)Technicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:11:
We can't find the page you're looking for. Check out our FAQ or forums for help. Or maybe you should try heading home.
Wow die Henk! Ik vraag me echt af hoe jullie dat doen?! Hoe houd je het overzicht over welke pixel waar moet? Gewoon tellen? Knap, hoor!Technicality schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:11:
Ik kom niet verder dan een watertorentje:

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
hehe, iemand heeft het mannelijk lid rechts vervangen door een 404
Verwijderd
Klopt, grote map lijkt geen enkele invloed te hebben op perfomance (client side). Toen de map klein was, was de lag erger, maar sinds die server update is het eens stuk beter.Grenco schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:02:
[...]
Dat crashen en laggen is niet erger geworden naar mate de map is gegroeid, het probleem zit hem voornamelijk in de server binary, laten we eerst eens wat bug fixes afwachten.
En die 124MB stelt niks voor als je ziet hoe groot de map is. Die kan tech wel missen
Opera kan de render niet meer aan
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-09-2010 22:32 ]
Misschien geen mapwipes. Maar rotating maps. Per week een "nieuwe" map en dan na net hoeveel worldslots er zijn terug naar deze. Krijg je toch afwisseling maar ben je niks echt kwijt
sudo apt-get rekt
M1ke en ik hebben het verwijderd, ik heb de 404 geplaatstGammro schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:27:
hehe, iemand heeft het mannelijk lid rechts vervangen door een 404
Er draait nu een auto-restart scriptje. Dit zou de stabiliteit van de server zodanig moeten verhogen dat ik morgen met een gerust hart op mijn werk kan zitten. Anders ben ik om 17:30 weer thuis.
Lieve admins, wees alsjeblieft voorzichtig met het /modify command. Foute invoer kan de stabiliteit ontzettend hard verpesten namelijk!
Maps zijn random generated, dus afwisseling genoegMazeMouse schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:44:
Misschien geen mapwipes. Maar rotating maps. Per week een "nieuwe" map en dan na net hoeveel worldslots er zijn terug naar deze. Krijg je toch afwisseling maar ben je niks echt kwijt
Verwijderd
Dat vind ik ook. Zolang de stad blijft groeien (en dat doet hij) komt er steeds wat nieuws bij. Steeds meer afwisseling dus.Room42 schreef op zondag 19 september 2010 @ 23:07:
[...]
Maps zijn random generated, dus afwisseling genoeg
Geniale tekening:

Er zitten nog wat bugs in het restartscript. Hij saved em blijkbaar toch niet helemaal goed
.

Er zitten nog wat bugs in het restartscript. Hij saved em blijkbaar toch niet helemaal goed
[ Voor 20% gewijzigd door Technicality op 20-09-2010 00:04 ]
Is er eigenlijk iets te doen tegen die creepers? Ik vind ze namelijk knap irritant in mijn singleplayer game..
28 pagina's over een ALPHA van een spel... 
Plus als je snel genoeg bent met je zwaard ontploffen ze niet als ze damage krijgen tijdens hun countdown. (plus je kunt ze op genoeg afstand houden doordat ze een knockback sprongetje maken als je ze damaged)
Gewoon bouwen. En als je iets bedenkt dat je wil bouwen er gewoon voor gaan. Dan is het maar niet zo groot als al die anderen, nou en. Het is wel van jou
Van afstand beschieten met pijl en boog.Patriot schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:23:
Is er eigenlijk iets te doen tegen die creepers? Ik vind ze namelijk knap irritant in mijn singleplayer game..
Plus als je snel genoeg bent met je zwaard ontploffen ze niet als ze damage krijgen tijdens hun countdown. (plus je kunt ze op genoeg afstand houden doordat ze een knockback sprongetje maken als je ze damaged)
Maakt toch niet uit wat je maakt, als je er zelf maar blij mee bent. Ik heb zelf een glazen piramide (die nog niet af is), een luchtkasteel (waar ik niks mee mee ga doen behalve als opslag gebruiken) en een redelijk grote (maar nog niet zo enorm diepe) mijnschacht.Room42 schreef op zondag 19 september 2010 @ 22:21:
[...]
Wow die Henk! Ik vraag me echt af hoe jullie dat doen?! Hoe houd je het overzicht over welke pixel waar moet? Gewoon tellen? Knap, hoor!
Ik kom niet verder dan een watertorentje:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Gewoon bouwen. En als je iets bedenkt dat je wil bouwen er gewoon voor gaan. Dan is het maar niet zo groot als al die anderen, nou en. Het is wel van jou
[ Voor 130% gewijzigd door MazeMouse op 20-09-2010 00:32 ]
sudo apt-get rekt
Ik heb overigens een vraagje over de grote bouwwerken. Hoe maken jullie die in hemelsnaam zo snel? Er is hier in recordtijd een henk in elkaar gezet, en die is behoorlijk groot ook. Deden jullie dat met veel mensen, hadden jullie al het materiaal al of mis ik iets?
Grotendeels alleen gedaan, maar zodra je moet opvullen of meer materiaal nodig hebt, springen er zo 2-3 mensen bij. Dat voetbalveld was een massive undertaking, maar daar hebben we meerdere sessies gehad dat iedereen op de server als een idioot bezig was.Patriot schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:27:
Ik heb overigens een vraagje over de grote bouwwerken. Hoe maken jullie die in hemelsnaam zo snel? Er is hier in recordtijd een henk in elkaar gezet, en die is behoorlijk groot ook. Deden jullie dat met veel mensen, hadden jullie al het materiaal al of mis ik iets?
En de mensen die niet aan het bouwen waren hielpen wel mee met grondstoffen. Ik heb regelmatig cobble en coal (vooral cobble) gedoneerd.Sgreehder schreef op maandag 20 september 2010 @ 00:30:
[...]
Grotendeels alleen gedaan, maar zodra je moet opvullen of meer materiaal nodig hebt, springen er zo 2-3 mensen bij. Dat voetbalveld was een massive undertaking, maar daar hebben we meerdere sessies gehad dat iedereen op de server als een idioot bezig was.
sudo apt-get rekt
Dit topic is gesloten.
Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---