"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
F5 F5 F5 F5 F5 F5....Technicality schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:34:
Ja server is opeens down! hij draait nog wel maar er is iets mis met de connectie. Ik maak van de gelegenheid gebruikt om alles ff lekker te rebooten!
Eigenlijk moeten er wat nieuwe screenies in de TS. Wie maakt ze?
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 17:38 ]
Hmmm, ik kom er nog niet op... (Ik ben Gwynei btw in-gameTechnicality schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 17:42:
En we zijn back!
Ryzen 9 5900X, MSI Tomahawk MAX, 32GB RAM, Nvidia RTX 4070 Ti | Mijn livesets
Verwijderd
nelis.2myip.comJoostdz schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:37:
Hallo allemaal, ik speel al een tijdje singleplayer minecraft, maar multiplayer ziet er ook erg gaaf uit. Maar hoe kan ik in deze server komen? Kan namelijk nergens een IP adres vinden. (in-game is jellelink)
Gewoon verbinden op nelis.2myip.com .Joostdz schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:37:
Hallo allemaal, ik speel al een tijdje singleplayer minecraft, maar multiplayer ziet er ook erg gaaf uit. Maar hoe kan ik in deze server komen? Kan namelijk nergens een IP adres vinden. (in-game is jellelink)
Verwijderd
en minecraft servers down..Technicality schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:46:
Er is iets weer stuk, waarschijnlijk door de updated clients ofzo... ik ben er mee bezig!
Dus updaten onmmogelijk
crash webserver minecraft.net
Haha flauw. Wat een geweldig spel. Heb net een hele mooie watertoren gebouwd (al zeg ik het zelf). Nu mag het alleen wel eens donker worden
Heerlijke server ook, Technicality! Keep it 'up'
[ Voor 13% gewijzigd door Room42 op 18-09-2010 19:59 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Verwijderd
inderdaadAdramalech schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:59:
Het uitdelen van de patch hebben ze niet echt over nagedacht
prime time
en weekend
2 slechte dingen
Verwijderd
Donker wordt het niet zolang er een admin online is. Je kunt het beste tot vannacht 04.00uur wachten, dan wordt het wel donkerRoom42 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 19:56:
Ok, I got 5 people, what next?
Haha flauw. Wat een geweldig spel. Heb net een hele mooie watertoren gebouwd (al zeg ik het zelf). Nu mag het alleen wel eens donker worden
Heerlijke server ook, Technicality! Keep it 'up'
Ze hoeven maar één keer een slokje water te nemen zodat ze van die *kuch* af zijn waardoor het steeds weer licht wordtVerwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:10:
[...]
Donker wordt het niet zolang er een admin online is. Je kunt het beste tot vannacht 04.00uur wachten, dan wordt het wel donker
Verwijderd
kuch of niet geen minecraft voorlopig d-;Room42 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:12:
[...]
Ze hoeven maar één keer een slokje water te nemen zodat ze van die *kuch* af zijn waardoor het steeds weer licht wordt
Geduld geduld
Nee hoor, als mensen graag willen dat we de normale cycle een keertje aanhouden is ook geen probleem.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:10:
[...]
Donker wordt het niet zolang er een admin online is. Je kunt het beste tot vannacht 04.00uur wachten, dan wordt het wel donker
We zetten het constant op "Day" omdat iedereen het fijner vind
Verwijderd
Kan niet wachten om door te gaan
Minecraft FTW !!!!
Maar hopelijk heeft deze serverpatch the broodnodige furnace fix
Verwijderd
voorlopig verpest de patch meer verpest als hij goedmaaktGrum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:24:
Awws, ik had bijna m'n kwart dome af
Zoals wat?Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:25:
voorlopig verpest de patch meer verpest als hij goedmaakt
150.000 die waarschijnlijk de patch van vanaf 1 server binnen willen halen. Niet echt over nagedacht idd.

Geduld people geduld!

edit: ik ga even de keuken schoonmaken, dus als het opeens toch binnen een uur gefixed - dan heb je pech
[ Voor 41% gewijzigd door Technicality op 18-09-2010 20:30 ]
De oven doet het uiteindelijk prima. Je moet hem alleen van de juiste kant benaderen met de rechtermuisknop. Je hoeft niets kwijt te raken, is mijn ervaring ondertussen.Grum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:24:
Awws, ik had bijna m'n kwart dome af
Verwijderd
wat is de juiste kant?Room42 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:33:
[...]
De oven doet het uiteindelijk prima. Je moet hem alleen van de juiste kant benaderen met de rechtermuisknop. Je hoeft niets kwijt te raken, is mijn ervaring ondertussen.
Verwijderd
een ander had het er nml ookal over volgensmij
Ik heb toch echt een andere ervaring, en ik denk dat ik ze van alle kanten aan heb gevallen. Het probleem was ook niet zo dat het resources at (natuurlijk wel als je de stuff erin laat zitten en negeert dat ie stuk is). Maar dat de 'craft pijl' gewoon vast kwam te zitten ergens halfverwege (en dan je scherm dicht en hoppa alle mats weg).Room42 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 20:33:
De oven doet het uiteindelijk prima. Je moet hem alleen van de juiste kant benaderen met de rechtermuisknop. Je hoeft niets kwijt te raken, is mijn ervaring ondertussen.
Verwijderd
EDit, door hoeveel personen is dit spel gemaakt? 155.000 x € 10 = wth
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 20:48 ]
-=CMDR daPet=- Elite Discord Pet Live Join PG The Gathering
\o/Seecret Saturday 1! But I failed Biomes AGAIN!
The update is out, and I guess the biggest feature is Sneaking. Press (and hold, for now) shift to move slower. You won’t make sounds, and you won’t crush plants, and you won’t fall off ledges.
The big feature was supposed to be biomes. Again. And again I had to abort and rollback the code to get a release out. Again.
I must stop trying to do it in a single sitting. Now I’ve spent almost two full days on it! I won’t work on it again until I can dedicate an entire week towards it.
The main problem is that the transition between different biomes looks horrible. It’s either a chaotic wasteland of random blocks, or a sharp border of sudden ice. Actually generating the biomes themselves is interesting, and I can reuse a lot of the ideas from indev with the different level types. The floating island biome is kind of slow to generate, because it adds a second pass to fix waterfalls along all the edges.
The hell biome will be used for an alternate fast travel dimension. Have you read Wheel of Time? That.
There are a couple of other new things hidden in this release, but nothing game changing.
Maar goed, de furnace bug is gefixed. Nu kan ik eindelijk online spelen zonder frustraties
Aiai, download stalled. Vermoed dat dit nog wel ff gaat duren
[ Voor 23% gewijzigd door Grum op 18-09-2010 21:10 ]
"Restarted the server. We need to fix this. The game is too popular!"
Hopelijk krijg ik de update gedownload voor die server weer plat ligt
Nee, tundra, bossen, woestijn in één mapt1mmy schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:08:
Wat wordt er bedoeld met biomes? Mos enzo op de stenen?
Iemand die klaar is met updaten, zou je mij de client willen sturen, if so DM me ff je emailadres en we regelen het
[ Voor 22% gewijzigd door -Mike- op 18-09-2010 21:09 ]
Wikipedia: Bioomt1mmy schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:08:
Leuk bedacht, maar nee. Volgens mij is het dat je aparte delen op de map hebt waar het klimaat/de omgeving anders is. Denk aan hangende stukken land, een sneeuwstuk en een normale grasmap door elkaar heen.t1mmy schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:08:
Verwijderd
Leuk om te zien dat er zoveel gamers zijn die verder kijken dan graphics.
Van jonge mensen om mij heen (tieners) kreeg ik eerst te horen "wat een bagger graphics=kutspel", maar nadat ze het 15 minuten hadden gespeeld, waren ze onder de indruk. En dan heb ik het over mensen die vrijwel elke game met topgraphics goed vinden, zelfs games met 0,0 gameplay-waarde waarmee je in de reclames wordt doodgemept.
Bij films heb ik trouwens hetzelfde; als ik en oude film opzit krijg ik als eerste reactie "oud=kut"; na afloop zijn de reacties meestal anders.
EDIT:
Ja dus:
"I heard about the gray screens.. Afraid to update the game at the moment."
Voor de duidelijkheid: de game NIET starten. Je krijgt een grijs scherm dat je niet wegkrijgt, tenzij je je computer reboot. Ctrl + alt + del en dergelijke werken ook niet.
[ Voor 37% gewijzigd door Bv202 op 18-09-2010 21:17 ]
Minecraft Alpha v1.1.1
- Added sneaking/crouching;
- Grey screen after splash screen on most users. Makes the whole screen flash grey, rendering the game unusable. (This can be bypassed in some cases by pressing Windows button + L and then logging into your windows account again);
- Added new paintings;
- Added ability to change mouse sensitivity;
- Added sliders to change volume of sound and music;
- Added a Fishing rod (no practical use, confirmation needed?);
- Added the ability to use furnaces correctly in SMP.
[ Voor 28% gewijzigd door iBasch op 18-09-2010 21:22 ]
Bv202 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:17:
Iemand anders die last heeft van een grijs scherm?
EDIT:
Ja dus:
"I heard about the gray screens.. Afraid to update the game at the moment."
Voor de duidelijkheid: de game NIET starten. Je krijgt een grijs scherm dat je niet wegkrijgt, tenzij je je computer reboot. Ctrl + alt + del en dergelijke werken ook niet.

Edit: Trouwens, gefeliciteerd Mike! Zie net dat je vandaag jarig bent
[ Voor 25% gewijzigd door Dionisio op 18-09-2010 21:24 ]
Die servers krijgen echt op hun donder, ik download op 0.04 kb/s.
Gisteren riep ik al zoiets op de server maar ik zit echt te denken om level 1 van Wolfenstein 3D na te bouwen. Ik heb alleen nog geen benul van de tijd die daar in zou gaan zitten, en of ik het online of offline zou doen. Online kunnen we er natuurlijk met meer personen aan werken
https://niels.nu
Alt + f4, windows + L, ctrl + alt + del, allemaal geprobeerd, niets werkt. Enige manier om 't weg te krijgen hier is door een reset.-Mike- schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:19:
[...]
Dat scherm is gewoon weg te krijgen met de klassieke alt+f4.
0.01KB/s hier, dus het kan nog minderdaPet schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:23:
Een ingame Gamma slider zou wel handig zijn.
Gisteren riep ik al zoiets op de server maar ik zit echt te denken om level 1 van Wolfenstein 3D na te bouwen. Ik heb alleen nog geen benul van de tijd die daar in zou gaan zitten, en of ik het online of offline zou doen. Online kunnen we er natuurlijk met meer personen aan werken
'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May
Verwijderd
Je kunt natuurlijk dat level wel bouwen met die deuren die in MC zitten, maar je hebt dan niet die mooie posters en hakenkruizen op de muur enzo, tenzij je het in immense proporties bouwt.daPet schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:23:
Een ingame Gamma slider zou wel handig zijn.
De secret rooms kun je ook leuk erin bouwen. Die Deutsche Schäferhünde kun je misschien ook wel maken op een eenvoudige manier. Optisch zal het tegenvallen, maar je hebt dan wel een leuk doolhofje. Dan kun je een challenge houden om te kijken wie de weg nog weet naar de exit
Misschien kan iemand even met een download manager dit downloaden:Grum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:20:
Als iemand de updated client heeft, share em even aub
http://www.minecraft.net/game/lwjgl.jar.lzma
http://www.minecraft.net/game/jinput.jar.lzma
http://www.minecraft.net/game/lwjgl_util.jar.lzma
dat is wat de updater ook doet.
Verwijderd
Iemand ervaring met deze update onder Win7? (die heb ik ook nog op mn pc staan)
Hier met Windows 7 ook hoor. Soms kan ik met ALT + F4 er wel uit, soms niet en moet ik de pc restarten.Verwijderd schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:46:
Ook GSOD hier onder XP. Kom er niet uit, hard reset.
Iemand ervaring met deze update onder Win7? (die heb ik ook nog op mn pc staan)
Hopelijk wordt dit snel gefix.
Grijze scherm krijg je altijd als het spel opgestart is. Meestal bij het hoofdmenu.daPet schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 21:50:
Maar krijg je dit grijze scherm altijd of soms?
[ Voor 4% gewijzigd door Bv202 op 18-09-2010 21:54 ]
www.creativelounge.nl/mc/lwjgl.jar.lzma
www.creativelounge.nl/mc/jinput.jar.lzma
Deze bestanden download mijn updater als het goed is, is wel linux, maar proberen kan altijd...
geen idee of iemand er iets aan heeft, maar ik ga nu voorlopig iets anders doen
Blijkbaar werkt het niet, en zijn de bestanden gelijk.
[ Voor 26% gewijzigd door d33n op 18-09-2010 22:11 ]
Al kan ik nu niet inloggen.. "play online once to enable offline".
Dat grijze scherm komt waarschijnlijk door corrupte files, dus je bent er toch niks mee...Grum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:00:
Beetje irritant dat mensen wel de client hebben (en dus het grijze scherm) maar niemand die ff een mirror ervan maakt
Heeft geen zin aangezien je toch niet kan inloggen op het momentGrum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:00:
Beetje irritant dat mensen wel de client hebben (en dus het grijze scherm) maar niemand die ff een mirror ervan maakt
* De ontwikkelaar moe(s)t beter zijn tijd investeren in testen en dergelijke, komen veel bugs naar voren bij elke release (heb ik het idee). Hij is nu officiëel miljonair en heeft er een bedrijf achter, kan hij het nu wel uit de hobbyfase halen (of op zijn minst een euh... pre-alpha kanaal beginnen, dev versies voor degenen die het willen spelen). Het spel wordt zo 60.000 keer per week verkocht, dan kun je op z'n minst het alpha label er af halen en mensen waar voor hun geld geven (ja ik weet dat het maar de helft van de prijs is).
* Hij zou ook bittorrent of een vergelijkbare p2p technologie toe kunnen passen voor het verspreiden van de game client of de updates. Dat hij door het allemaal zelf te hosten piraterij wil tegen gaan... nouja, dat werkt dus niet (zeker aangezien er maar één iemand nodig is die de client op een torrentsite zet).
Sowieso punt #2 zou ik als ik hem was omarmen. Mensen kopen het spel niet omdat ze anders het spel niet kunnen spelen (bijv doordat ze de client anders niet kunnen krijgen), maar omdat ze de ontwikkelaar en het spel leuk vinden (indie developers hebben een reputatie waardoor mensen eerder geneigd zijn om ervoor te betalen). Het toepassen van bittorrent om de client te verspreiden lijkt me redelijk eenvoudig. Sterker nog, zelfs dat kun je koppelen aan een useraccount - zie ook private torrentsites, daarop download je een torrent met een unieke URL in de tracker waardoor je verbruik bijgehouden kan worden. Zo kun je ook een gedownloadde torrrent aan één IP adres koppelen (dwz die van de gebruiker) en dengevolge piraterij tegengaan.
Niet dat het uitmaakt, zoals gezegd, torrent heb je zo gemaakt en geupload.
Eigenlijk zou die notch ff snel een torrent moeten maken van 1.1.1
Edit; volgens mij vergeet iedereen dat ook spelontwikkelaars onder andere belasting en personeel moeten betalen. Notch is nog lang geen miljonair.
[ Voor 46% gewijzigd door NitroX infinity op 18-09-2010 22:14 ]
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Precies, er zijn zelden games die al in de Alpha fase released worden. Dit soort problemen zijn vervelend maar zorgen er wel voor dat er in latere releases minder problemen zijn. Als je dit niet wilt had je geen 10 euro moeten betalen.NitroX infinity schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:11:
@YopY; Heb je wel door dat het spel in de alpha fase is en weet je wel wat dat betekent?
Ah, ik snap m nu. Inderdaad.Grum schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:06:
btw, de files die d33n online heeft gezet zijn 100% identiek aan wat je zelf al hebt (maar dan unlzma'd). Tevens heb ik ook al geprobeerd om de files ingepakt en wel klaar te zetten op de 'te ver wachten plek' maar de client negeert dat bot en smijt ze weg om ze vervolgens nogmaals te downloaden.
Ik heb welgeteld 5 minuten gespeeld. (ging koken voor het vrouwtje)
ik start net het spel op...meteen een update voor kiezen, 0.01KB/s owww shit!
ergens rond 76% blijft het haken. als ik het spel opstart krijg ik grijs beeld dat alleen met alf+f4
Beetje jammer, dit is mijn vrije avond voor mij zelf om te doen wat ik wil (je snapt wel wat ik bedoel..hectische week een vrije avondje voor jezelf heerlijkkk)
Maar ik kan inmiddels weer spelennn. ik heb namelijk van usenet de alpha v1.1.0 gedownload. offline single player is mogelijk dus ik ga zo maar is een jointje steken, wat lekkere muziek opzetten en wat shit bouwen...
mijn minecraft account is fckn_wckd
later
SPECS: Intel Core i8-1080 @ 8 x 6666MHz, 12GB DDR3-3200, 3DFX DOOVOO 7, GTX-ultra-CrossDressed 4GB, Aureal Vorte-1 A3D, 2x WD T-Rex SSD 1TB RAIDX, 80" Samsung 1200HZ UHDV 3D AMOLED-HYBRID, Apple iDon't, Windows PX Pro SP3
Personeel? Ik dacht dat hij alleen werkte en nu 2 man heeft aangenomen. Zoveel kosten zullen dat niet zijn.Edit; volgens mij vergeet iedereen dat ook spelontwikkelaars onder andere belasting en personeel moeten betalen. Notch is nog lang geen miljonair.
Miljonair kan je hem misschien nog niet noemen, maar hij heeft wel genoeg geld om wat extra servers te kopen lijkt me
Maar ik verwijt hem niets. Het is een alpha en daar betaal je ook voor. Ik heb al langer Minecraft gespeeld dan enkele games waar ik €50 voor betaalde en ik kan wel een dagje wachten

En de Maya tempel van de buurman

Zodra de server weer online is zal ik het complete product laten zien
En een kleine Notch update.
Minecraft Offline. Hold.
Setting up a cloud solution. Free Minecraft weekend until the problems are solved?
/ Notch
[ Voor 18% gewijzigd door -Mike- op 18-09-2010 22:46 ]
Nice!
Edit: Jongens, het spel is gefixed!!! Game on zou ik zeggen!
[ Voor 23% gewijzigd door Dionisio op 18-09-2010 23:01 ]
dat de server denkt dat ik al online ben??
en nu zegt hij failed to connect to server
[ Voor 23% gewijzigd door Catmandos op 18-09-2010 23:04 ]
Kon in de logs zien dat ik probeerde in te loggen als foobar ipv mijn eigen login.
Dus denk dat iedereen nu inlogd als foobar ipv zijn eigen naam?
Dat zou betekenen dat er 1 speler per server kan zijn
Wishlist Backpack Survivors op Steam !
Verwijderd
Update downloaden stopt steeds bij 25% hier.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 18-09-2010 23:09 ]
Maar de server ziet me nu dus als foobar dus ik ben mijn hele inventory kwijt.
Kan weer met een houten houweel op pad...
Tweakers server geeft wel nog een foutmelding als ik daarheen probeer te connecten.
Dit!Bv202 schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 22:28:
[...]
Maar ik verwijt hem niets. Het is een alpha en daar betaal je ook voor. Ik heb al langer Minecraft gespeeld dan enkele games waar ik €50 voor betaalde en ik kan wel een dagje wachten
De laatste games waar ik zoveel uren achter elkaar in gestoken heb (zowel online als offline) waren World of Warcrafte en EvE Online. Beiden per maand al duurder dan deze Alpha versie.
Ik heb de afgelopen uren gebruikt om offline iets te proberen dat ik waarschijnlijk zodra alles weer werkt (en de furnacebug pleite is) ik ook ga toepassen op de tweakers server.
[ Voor 15% gewijzigd door MazeMouse op 18-09-2010 23:14 ]
sudo apt-get rekt
dat zou mij en andere hard helpen.
Maar aangezien iedereen nu dus als foobar speelt is multiplayer onmogelijk...
quote:
This is a temporary page.
Minecraft got way too popular for this humble server. I've had to disable everything fancy to even get it to run.
The following things do not work at the moment:
* Registering an account
* Purchasing the game
* User verification for online servers
The following does work:
* Actually playing the game
* Player skins
Until this all gets sorted out, I'm officially calling a "free-to-play weekend", or however long this will take to fix.
If you want to keep track of the latest developments, please follow my blog. I also post stuff on my twitter, but there's a lot of nonsense there as well.
Dit topic is gesloten.
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---