Ik denk dat het voor iedereen wel een beetje verschillend is. Mijn team zat al twee seizoenen een beetje op een dood spoor. Ik was niet meer optimaal aan het trainen en dat was er heel langzaam in geslopen.
In drie fases heb ik, op een enkeling na, mijn hele ploeg verkocht of gesaneerd. Daardoor is er direct ook een redelijk kapitaal vrij gekomen waarmee ik nieuwe trainees heb gekocht die passen bij de nieuwe doelstelling. De komende drie seizoenen heeft het trainen van mijn trainees de prioriteit, de rest is echt bijzaak.
Ik heb nu in totaal 16 trainees lopen die allemaal vast in het A of B team staan. Van die 16 kan ik er gaandeweg een aantal verkopen maar de core van 10 man staat vast voor de langere termijn. Die ga ik uiteindelijk op een andere skill verder trainen.
Alle andere posities heb ik "goedkoop" ingevuld om loonkosten te besparen. Als er een niet trainee een blessure heeft ga ik daar verder ook geen kosten voor maken.
Ik moet voor mijzelf alleen zorgen dat ik wel de discipline op blijf brengen om toch niet af een toe de opstelling aan te passen omwille van het resultaat van de wedstrijd. Dat moet gewoon ondergeschikt blijven.
Mijn jeugdteam heb ik ook weer in de steigers gezet. Ik heb daar wel redelijk mee verdiend in de voorgaande jaren ( wat in een aantal gevallen te maken had met een zeer gelukkige muisklik op het juiste moment ). Ook hier was ik niet meer optimaal bezig door weken met een ondoordachte, zinloze oplossing te spelen. Na een paar avonden met de spelers en excell te hebben doorgebracht lijken er ook wel weer wat leuke spelers rond te lopen.