Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste
Acties:
  • 166.137 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wceend schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:45:
[...]

als het je tegenstander van zondag is dan zou ik piccen en vooral focussen op de vleugelverdediging.
Dan aanvallen op de rechterflank zo hoog mogelijk en fingers crossed eventueel pressie spelen.
Dit ga je namelijk op een normale manier nooit winnen.
Kijk, we hebben het beperkt weten te houden tot een 0-1 verlies. :)

Geen slecht resultaat, lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren een belangrijke wedstrijd tegen de nummer twee, verschil was 1 punt en na de 2-2 blijft dat zo. Het zal er nog om gaan hangen of ik de promotie plek naar de VIIe kan gaan pakken. Ik heb volgende week een uitpot tegen de kampioen en vervolgens krijg ik thuis de nummer 4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23-09 22:59
Zo, kampioenschap zo goed als veilig al speel ik volgende ronde tegen de nummer 3 en de laatste wedstrijd tegen 2. Maar ik zal er in ieder geval 1 van MOTS'en en ik ga er niet vanuit dat 1 van hen nog eens met zo'n 15-0 of meer zal winnen. ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SKY37dEKzCbulP1mn6NiUDkp/full.jpg

Weg uit die saaie VIII :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-09 09:31
Kampioenschap staat hier ook zo goed als vast. Sta 1e met 6 punten voorsprong op de nummer 2. Volgende week speel ik tegen de nummer 5, daarna de nummer 8. Kan eigenlijk niet mis gaan. Op naar de VII :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-09 16:00

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

heb van het weekend helaas verloren... was de verwachting en qua ratings ook exact wat ik verwacht had (had ongever 30% kans te winnen, wat dus helaas niet lukte).
Initieel werd ik weggespeeld, stond 4-0 achter na 30 minuten, maar daarna is het iig beperkt gebleven 5-2 einduitslag.

Mn kampioenschap kan ik wel volgende week zekerstellen, als ik dan win ben ik niet meer in te halen..
enkel moet ik eigenlijk ook de wedstrijd daarna winnen voor direkte promotie, als dat niet lukt moet ik een qualifikatie spelen (ik sta nu net zo'n 7/8 plaatsen bóven de direkte promotiegrens)
dat taktisch goed te plannen is wel lastig, moet ik pogen Teamgeest 'op te sparen' of juist gewoon vol risico nemen in de nu komende wedstrijden?

Tevens baart het me wel enige zorgen dat met de verkoop van twee topverdedigers (die ook te oud aan het worden waren, niet optimaal meer te trainen waren en relatief duur) dit seizoen mn verdediging wél een stukje verzwakt is wat counterspel...
en divisie hoger zal een sterkere defensie eigenlijk wel nodig zijn, momenteel heb ik 3 echte top-verdedigers, die voor hun land wel bovenin meespelen qua nationale selectie, en nog een 20-jarige trainee die daar meekomt, en nog 3 trainee's die net en niveau daaronder zitten...
dat kan behoorlijk risicovol zijn in geval van vormdips en blessure's

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22-09 08:27

ZenTex

Doet maar wat.

1-4 uit gewonnen en daarmee de 4e zege op rij. Heb me van plek 8 naar plek 5 terug weten te knokken, en da's maar goed ook, want ik had eigenlijk maar 2-3 matches mogen verliezen deze ronde, terwijl ik door een verschrikkelijke match-engine aan het begin van het seizoen zelfs tegen de zwakke broeders verloor terwijl ik die ruim zou moeten winnen.
Enfin, tenzij de match engine het weer af laat weten kom ik uiteindelijk op plekje 3 terecht.
En dat terwijl ik 1e of 2e had moeten zijn.
Toeschouwers komen ook eindelijk weer opdraven, want op een gegeven moment kwamen er maar 16000 opdraven voor een wedstrijd terwijl ik 32.000 plaatsen heb. Dat scheelt enorm in de inkomsten. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delph
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 02-08 13:54
Uitwedstrijd tegen de nummer 1 verloren en nu met 5 punten achterstand is het denk ik einde verhaal. Ik vraag me nog steeds af waar hij die hoge ratings op het middenveld vandaan toverde :(

Maargoed samen met wat ongelukkige beslissingen van de match engine kan ik me alvast gaan concentreren op het volgende seizoen. Mijn A aanvallers moeten nog een seizoen mee kunnen draaien en mijn mids nog 2. Ik merk dat mijn A keeper nu wel erg oud begint te worden maar de ervarings xp is mooi meegenomen aangezien hij mijn nieuwe trainer gaat worden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Hoe zit dat eigenlijk met het verkrijgen van nieuwe fans? Ik presteer het gehele seizoen al hetzelfde en heb alles in deze competitie gewonnen doelcijfers 84-4. Bij iedere update het hele seizoen kreeg ik 10 fans bij en nu is dat plotseling 3 maal op rij 9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-09 07:54
The Realone schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:43:
Hoe zit dat eigenlijk met het verkrijgen van nieuwe fans? Ik presteer het gehele seizoen al hetzelfde en heb alles in deze competitie gewonnen doelcijfers 84-4. Bij iedere update het hele seizoen kreeg ik 10 fans bij en nu is dat plotseling 3 maal op rij 9.
Het kan dat je tegen het plafond aan gaat komen in je divisie. Iedere divisie heeft een plafond met aantal fans. Als je in de buurt van dat plafond komt zul je minder fans erbij krijgen of gaan er zelfs af ook als je wint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Omdat je op een gegeven moment je dichterbij het maximale aantal fans komt voor de 8. Als je een divisie hoger hetzelfde presteert (zeer onwaarschijnlijk met jouw stats) zou het weer meer moeten worden.
Al zou ik me geen zorgen maken om 9 ipv 10 extra fans per maand. :p

Edit: Die WC eend was me 10 seconden voor. :p

[ Voor 8% gewijzigd door ZenTex op 23-01-2012 10:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 08-09 17:24
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:52:
Omdat je op een gegeven moment je dichterbij het maximale aantal fans komt voor de 8. Als je een divisie hoger hetzelfde presteert (zeer onwaarschijnlijk met jouw stats) zou het weer meer moeten worden.

Edit: Die WC eend was me 10 seconden voor. :p
Wat zijn eigenlijk die fan-plafonds? Niet dat ik er uberhaupt nog bij in de buurt kom, maar wel leuk om te weten!

Edit: Had die wiki-link inderdaad gevonden maar verder niks kunnen vinden over specifieke aantallen. Was dus alleen benieuwd of die uberhaupt bekend waren :) had eigenlijk wel verwacht dat er één of andere hattrick-nut de gemiddelde fans per divisie had uitgerekend... maar helaas dus!

[ Voor 20% gewijzigd door broc85 op 23-01-2012 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Precieze aantallen zijn niet bekend, teveel variabelen zoals divisie, fan verwachtingen en prestatie.

Enfin, google is your friend.
Hattrick wiki

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Helder, bedankt voor de uitleg!
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:52:
Dat zeker niet, maar het was gewoon nieuwsgierigheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik zou me wél zorgen maken over je prestaties ivm met promotie. In mijn VII zou je blij moeten zijn met de 7e plaats. (al zit ik in een zeer sterke VII).
Je traint spelmaken?

Je zou je ook wat moeten verdiepen in tactics. Pressing (pressie?) spelen tegen zwakke tegenstanders is niet echt de meest voor de hand liggende keuze en zorgt enkel voor minder doelpunten voor jou.
Meestal is de beste keuze om gewoon normaal te spelen. Met elke tactiek lever je meer in dan je ervoor terugkrijgt. De beste tactieken zijn aanval over de vleugels als jouw tegenstander een sterke centrale verdediging heeft, en aanval door het midden als zijn vleugel verdediging sterker is.
Pressie enkel voor sterkere tegenstanders om proberen de tegendoelpunten te verminderen, maar put je spelers behoorlijk uit en gaan ze minder presteren naarmate de wedstrijd vordert. En zelfs dan enkel als je een kans hebt om door special events een kans hebt om te winnen of om je doelsaldo redelijk te houden, want anders kun je beter piccen (als je zeker weet dat je gaat verliezen) om je teamgeest een boost te geven, hoe beter je teamgeest, hoe beter de prestaties van je middenveld namelijk.

[ Voor 73% gewijzigd door ZenTex op 23-01-2012 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Registratie: December 2002
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

He, leuk, een Hattrick-topic op GoT....

Heb gister als koploper in VII verloren van de nummer 2; we staan nu gelijk in punten, maar mijn doelsaldo is nog iets beter. Verder staat de nummer 3 op 3 punten, en ik heb nog wedstrijden tegen de nummer laatst en één-na-laatst (die beide al gedegradeerd zijn) op het programma staan. Hopelijk kan ik het seizoen afsluiten met een kampioenschap, maar eerlijk gezegd had ik aan het begin van het seizoen nooit verwacht al zo lang mee te doen. Het is pas m'n tweede jaar in VII (na een kampioenschap in VIII), en ik was eigenlijk vooral bezig met training van m'n talentjes (m'n overall transfer-balans is geloof ik iets van 2 mln in de plus O-) ), maar nu ik zo ver ben gekomen zou ik toch wel graag de stap maken naar VI.... Om me dan maar wat te gaan verdiepen in tactieken.

't Het nog nooit, nog nooit zo donker west, of 't wer altied wel weer licht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

naitsoezn schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:32:
... maar nu ik zo ver ben gekomen zou ik toch wel graag de stap maken naar VI.... Om me dan maar wat te gaan verdiepen in tactieken.
Hattrick antwoord Genootschap is jouw bijbel. ;)

Wat is jouw Hattrick teamnaam als ik vragen mag?

Ikzelf sta trouwens 9 ton in de min qua transfers, maar heb wel nog 2 miljoen op de bank. Heb dit seizoen flink wat ingekocht en verkocht en hoop met dit team, zonder noemenswaardige investeringen me straks staande te houden in de VI. Dit team kan nog redelijk wat groeien vanwege de vele nieuwe spelers met maar matige loyaliteit.

[ Voor 36% gewijzigd door ZenTex op 23-01-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Hoewel daar zeer veel informatie te vinden blijft natuurlijk ervaring op doen in een hogere league altijd anders en kan je er alsnog veel van leren (lijkt mij :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

broc85 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:36:
[...]

Hoewel daar zeer veel informatie te vinden blijft natuurlijk ervaring op doen in een hogere league altijd anders en kan je er alsnog veel van leren (lijkt mij :+ )
de truc is natuurlijk niet te wachten voordat je in een hogere liga komt, om de kennis op te doen hoe er te overleven...
Hattrick is eigenlijk een erg traag spel waarbij je in een seizoen vaak de gevolgen merkt van beslissingen die je ervoor genomen hebt...

Als je bv nu in een erg makkelijke liga zit waar je juist boven de andere delnemers uitsteekt is het des te belangrijker om alvast vooruit te kijken en soms mogelijk ook juist versterkingsaankopen doen die een verdere groei mogelijk maken...

op je trainingsplaatsen is het dan belangrijk jonge spelers te hebben die goed en snel trainen, en waarmee je financieel winst kunt boeken.. de rest van je posities worden ingenomen door spelers die je eigenlijk voroal geld kosten en dan kan het belangrijk zijn dat ze niet teveel loon kosten en optimale prestaties leveren (meestal dus multiskill hebben)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Tsja, maar je kunt pas wat leren met een zekere mate aan basiskkennis. Zo zie ik in de 7 dat zowat niemand er kaas van heeft gegeten. De helft hier speelt standaard AIM terwijl ALLE clubs een sterke centrale verdediging heeft. Ik ben bijna de enige die zonder tactiek speelt wanneer nodig, maar meestal natuurlijk AoW terwijl ik natuurlijk ook gelijk mijn centrale verdediging boost.
Als mijn divisiegenoten nou eens wisten dat van AiM hun vleugelverdediging minder werd.... Waarmee mijn vleugelaanval juist weer meer kansen krijgt...
Door AoW daaarentegen levert mijn centrum verdediging weer in, maar met de centrum aanval van mijn tegenstanders hoef ik me daarvoor amper druk te maken.

Hadden ze HaG doorgelezen zouden ze niet sulke stomme dingen doen.
Verder is het óók erg handig voor het optrainen van je trainees. Zo maakte ik vroeger ook de fout om te denken dat als ik mijn mids wat scoren meegaf er wat meer doelpunten zouden vallen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:46:
Tsja, maar je kunt pas wat leren met een zekere mate aan basiskkennis. Zo zie ik in de 7 dat zowat niemand er kaas van heeft gegeten. De helft hier speelt standaard AIM terwijl ALLE clubs een sterke centrale verdediging heeft. Ik ben bijna de enige die zonder tactiek speelt wanneer nodig, maar meestal natuurlijk AoW terwijl ik natuurlijk ook gelijk mijn centrale verdediging boost.
Als mijn divisiegenoten nou eens wisten dat van AiM hun vleugelverdediging minder werd.... Waarmee mijn vleugelaanval juist weer meer kansen krijgt...
Door AoW daaarentegen levert mijn centrum verdediging weer in, maar met de centrum aanval van mijn tegenstanders hoef ik me daarvoor amper druk te maken.

Hadden ze HaG doorgelezen zouden ze niet sulke stomme dingen doen.
Verder is het óók erg handig voor het optrainen van je trainees. Zo maakte ik vroeger ook de fout om te denken dat als ik mijn mids wat scoren meegaf er wat meer doelpunten zouden vallen. :+
@RM-rf & ZenTex: I stand corrected.

Moet wel zeggen dat ik toevallig die twee voorbeelden zelf al heb toegepast mede dankzij het door lezen van HAG. Eigenlijk heb ik daarmee mijn vorige post dus zelf al ontkracht :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 11:17:
Ik zou me wél zorgen maken over je prestaties ivm met promotie. In mijn VII zou je blij moeten zijn met de 7e plaats. (al zit ik in een zeer sterke VII).
Je traint spelmaken?
Ik train PM inderdaad. Bedankt voor de tips, dat van de TS en het middenveld wist ik inderdaad maar was in deze competitie niet echt van belang. Ik moet me sowieso nog wat meer verdiepen in de tactics. Ik moet mijn team ook nog nodig versterken om ook maar kans te maken te overleven in de VII, maar dan moet ik eerst mijn trainees voor goed geld verkopen.

Ik ben er trouwens nog niet helemaal uit wat nu de beste manier van spelen is. Trainees verkopen en met dat geld het gehele team versterken of een aantal trainees gebruiken in je vaste team en vervolgens jongelingen kopen om op een andere positie te trainen. Het lijken mij beide logisch beslissingen, maar ik heb nog niet echt de ervaring om de gevolgen van beide in te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Mix van beide.

De ideale situatie is natuurlijk om trainees te kopen die dermate goed zijn dat ze zeer snel in je A-selectie kunnen meespelen en continue verbeteren terwijl je je trainees optraint om goed te kunnen verkopen en daarmee je verdediging en je aanval boost. Zulke trainees zijn echter duur en als je mids traint komt daar nog eens bij dat het om 10 spelers gaat. Dat is dus onhaalbaar.
In de VII is met name middenveld belangrijk, dus ik zou zeggen: zorg voor een zo goed mogelijk middenveld. Koop je trainees slim in zodat je ze op termijn in je A-selectie kunt gebruiken, die spelers kun je dan weer verpatsen.

Verder kun je je def redelijk boosten met niet al te jonge verdedigers. Verdedigers zijn op dit moment érg goedkoop. koop een paar verdedigers van pak-em-baat 25-26 jaar met wat ervaring en pik de spelers er uit die ook wat spelmaken hebben (maar niet genoeg om de prijs op te drijven, zeg maar niveau "matig" ofzo, hoger dan worden ze duurder).

Deze speler van mij biojvoorbeeld. Haalt bijna 5 sterren als z'n vorm reddelijk tot goed is.

Keeper: 1/20 disastrous
Defending: 9/20 formidable
Playmaking: 5/20 inadequate
Winger: 6/20 passable
Passing: 4/20 weak
Scoring: 6/20 passable
Set pieces: 5/20 inadequate

Kost je, als je goed zoekt, nog geen 2 ton.

Je middenvelders inkopen met ietsje def als het zo uitkomt, verder natuurlijk PM en belangrijk voor je aanval: Passen.

Maar jouw eerste prioriteit is natuulijk handhaving in de VII. de VIII is saai en de inkomsten van toeschouwers in de VII zijn véél hoger dan in de VIII, dat scheelt in een seizoen een slok op een borrel, al zul je daarvoor moeten zorgen dat je niet continue op plekje 8 staat. Maar met een redelijke trainer en piccen/motsen zou je het moeten halen, in welke VII dan ook.

[ Voor 9% gewijzigd door ZenTex op 23-01-2012 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
Klopt het dat ik hier uit afleid dat 3-5-2 spelen het advies is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Mijn middenveld trainees van 19-20 jaar zitten op dit moment op formidable of outstanding PM en solid of excellent passing. Daar kan ik er een aantal van verkopen (2 of 3) waarmee ik dan mijn team versterk en nieuwe trainees koop en de rest in mijn basisteam houd. Dat is ongeveer wat je aanraadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robz0r
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-07-2022
Heren ik speel volgende week tegen een team waarvan ik weet dat hij op de counter gaat spelen.

Wat vinden jullie van de tactiek om expres het middenveld te verliezen zodat zijn voordelen volledig wegvallen ? en dan gewoon in een 4/3/3 te spelen.

(359410078) dat is de wedstrijd.

Ben benieuwd naar jullie meningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

broc85 schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:05:
[...]

Klopt het dat ik hier uit afleid dat 3-5-2 spelen het advies is?
Ik zou idd 3-5-2 spelen tenzij je zéér sterke aanvallers hebt. En aanvallers zijn duur, héél duur. Misschien wel 2 keer zo duur als verdedigers met vergelijkbare stats.
Voordeel van 3-5-2 is dat special events zeer vaak tot doelpunten leidt, zelfs met een niet al te sterke aanval.

Wat special events betreft: Zorg dat je trainees een specialiteit hebben voor hun positie. Wel wat duurder in aanschaf, maar het scheelt enorm in verkoopprijs.
The Realone schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:09:
[...]

Mijn middenveld trainees van 19-20 jaar zitten op dit moment op formidable of outstanding PM en solid of excellent passing. Daar kan ik er een aantal van verkopen (2 of 3) waarmee ik dan mijn team versterk en nieuwe trainees koop en de rest in mijn basisteam houd. Dat is ongeveer wat je aanraadt?
Dat zijn mooie trainees, hoe zijn je A-spelers? Ik zou de krenten uit de pap doorsturen naar je A, trainees verder optrainen naar minimaal outstanding-brilliant en tot ze rond de 20-21 zijn. Dan pas beginnen ze vaak geld op te leveren. In ieder geval genoeg om een goede def. voor te kopen.
Vergeet echter niet dat door de ingevoerde loyaliteits bonus ze pas echt goed beginnen mee te draaien na minimaal een half seizoen.

Wat óók leuk kan zijn is je middenveld zover optrainen dat je goed mee kan draaien in je toekomstige divisie om daarna scoren te trainen. Heb je maar 6 trainees voor nodig, en er is geen verdediging zo sterk dat een redelijke aanval er wel doorheen komt. Ook aanvallers hebben namelijk baat bij wat passen, en daarna kun je overstappen op winger training waarme je tegelijkertijd je mid wingers flink boost, en je wing aanval. Goede aanvallers zijn óók nog eens erg duur. Met 2 goede verkopen kun je 3 verdedigers kopen die ruim beter zijn dan de rest van je spelers.

Maar da's mijn persoonlijke mening. Wel is het zo dat het mooi op elkaar aansluit qua training, zowel middenvelders als aanvallers hebben baat bij passen en winger, en aanvallers met een gezonde dosis wingplaying zijn erg duur, waarbij het ook nog eens erg snel traint.

[ Voor 57% gewijzigd door ZenTex op 23-01-2012 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:12:
[...]

Ik zou idd 3-5-2 spelen tenzij je zéér sterke aanvallers hebt. En aanvallers zijn duur, héél duur. Misschien wel 2 keer zo duur als verdedigers met vergelijkbare stats.
Voordeel van 3-5-2 is dat special events zeer vaak tot doelpunten leidt, zelfs met een niet al te sterke aanval.

Wat special events betreft: Zorg dat je trainees een specialiteit hebben voor hun positie. Wel wat duurder in aanschaf, maar het scheelt enorm in verkoopprijs.
Wat betreft specialiteiten: is jeugd met een specialiteit meer waard? Bijvoorbeeld een spits met matig scoren en slecht passen, of valt dat allemaal wel qua extra opbrengst?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Elke speler met een juiste specialiteit voor de juiste positie brengt meer op. Duurder in de aanschaf als ze jong zijn, maar dat verdient zich 5 keer terug.

Een spits met matig scoren en slecht passen zou ik niet kopen. Zorg dat passen minimaal zwak tot matig is, dat scheelt niet enorm veel in de prijs, maar scheelt je wel een half seizoen trainen tot ze op het juiste niveau zijn. Beknibbel geen 100.000 op een speler die je daarna nog een half seizoen door moet trainen totdat hij op het gewenste niveau zit.
(zo heb ik zelf 6 ton uitgegeven voor een speler die amper boven het niveau zat van spelers van 2 ton, (één enkel niveau) maar die na enkele weken wel het 5-voudige waard was).

Kijken naar specialiteiten (spitsen): Snel, onvoorspelbaar of koppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-06 09:35

CoRrRan

Don't Panic!!!

ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 10:29:
1-4 uit gewonnen en daarmee de 4e zege op rij. Heb me van plek 8 naar plek 5 terug weten te knokken, en da's maar goed ook, want ik had eigenlijk maar 2-3 matches mogen verliezen deze ronde, terwijl ik door een verschrikkelijke match-engine aan het begin van het seizoen zelfs tegen de zwakke broeders verloor terwijl ik die ruim zou moeten winnen.
Enfin, tenzij de match engine het weer af laat weten kom ik uiteindelijk op plekje 3 terecht.
En dat terwijl ik 1e of 2e had moeten zijn.
Toeschouwers komen ook eindelijk weer opdraven, want op een gegeven moment kwamen er maar 16000 opdraven voor een wedstrijd terwijl ik 32.000 plaatsen heb. Dat scheelt enorm in de inkomsten. :(
Wel mooi dat dat ook duidelijk blijkt uit de statistieken:
http://htev.org/league/25354/season/47/round/12/

Ik zit in een lastig scenario. Gisteren met 4-4 gelijkgespeeld. Toch wel weer punten verloren, maar ja, tegen een team dat alles op het middenveld gooit en een goede aanval heeft ben ik uiteindelijk wel blij dat ik nog dat ene punt pak. Nu nog maar 4 punten voor op de nrs 2 & 3. Waarschijnlijk toch genoeg om kampioen te worden, maar ik sta nu weer 2 punten achter de directe promotie grens. Denk niet dat dat nog is in te halen in 2 wedstrijden. Dus dan een P/D duel, nu maar hopen dat ik beide wedstrijden met PIC spelen kan, zodat m'n TS genoeg is om zo'n P/D duel te winnen.

-- == Alta Alatis Patent == --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Da's een mooie site, die kende ik nog niet. Bedankt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• broc85
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:31:
Elke speler met een juiste specialiteit voor de juiste positie brengt meer op. Duurder in de aanschaf als ze jong zijn, maar dat verdient zich 5 keer terug.

Een spits met matig scoren en slecht passen zou ik niet kopen. Zorg dat passen minimaal zwak tot matig is, dat scheelt niet enorm veel in de prijs, maar scheelt je wel een half seizoen trainen tot ze op het juiste niveau zijn. Beknibbel geen 100.000 op een speler die je daarna nog een half seizoen door moet trainen totdat hij op het gewenste niveau zit.
(zo heb ik zelf 6 ton uitgegeven voor een speler die amper boven het niveau zat van spelers van 2 ton, (één enkel niveau) maar die na enkele weken wel het 5-voudige waard was).

Kijken naar specialiteiten (spitsen): Snel, onvoorspelbaar of koppen.
Het ging dan ook niet om spelers kopen maar om spelers die direct uit mijn jeugd vandaan kwamen. Youth Academy vind ik toch wel een leuke en interessante extra bezigheid, alleen heb ik nog geen idee wat mijn jeugdspelers op zullen brengen, vandaar de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
Ik twijfel een beetje over mijn tactiek voor het volgende seizoen. In de VIII werd ik nu makkelijk kampioen, maar overeind blijven in de VII zal wel een stuk moeilijker zijn. Als ik volgend seizoen niet degradeer ben ik zeker tevreden.
Momenteel train ik keepers op, wat lekker opschiet. Hierdoor heb ik nu wel wat geld op de bank (ongeveer 1 miljoen), maar zal ik dus moeten kopen voor alle andere posities. Verder heb ik nu een trainer met slecht leiderschap / redelijke trainen, en die zou ik ook graag vervangen binnenkort (naar bv matig/goed).
Waarschijnlijk ga ik nog ongeveer een seizoen door met m'n keepers, en ga ik me daarna richten op het trainen van middenvelders. Met de winst van de keepers koop ik dan goede trainies en een paar oudere verdedigers.
M'n teamId is trouwens 768766, mocht iemand een kijkje willen nemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Persoonlijk heb ik hier niets aan toe te voegen, klinkt als een solide plan. Als je je kunt handhaven en volgend seizoen goede trainees kunt kopen (met een miljoen + obrengsten dit seizoen moet dat zeker te doen zijn, maar bedenk wel dat je 10 trainees moet kopen) moet het wel lukken.
Waar je wél voor moet oppassen als je zoveel nieuwe spelers moet aantrakken is dat je niet in een bid-war terecht komt (en uiteindelijk veel teveel betaald, (schuldig :$ )) en voor de laagst mogelijke prijs de krenten uit de pap vist. Dat kost wél veel tijd, geduld en hele dagen de transfermarkt afstruinen op de raarst mogelijke tijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
ZenTex schreef op maandag 23 januari 2012 @ 12:12:

[...]

Dat zijn mooie trainees, hoe zijn je A-spelers? Ik zou de krenten uit de pap doorsturen naar je A, trainees verder optrainen naar minimaal outstanding-brilliant en tot ze rond de 20-21 zijn. Dan pas beginnen ze vaak geld op te leveren. In ieder geval genoeg om een goede def. voor te kopen.
Vergeet echter niet dat door de ingevoerde loyaliteits bonus ze pas echt goed beginnen mee te draaien na minimaal een half seizoen.
Mijn trainees zijn ook mijn A-spelers, tenminste op het middenveld. Heb er 6 totaal. Verder is mijn team niet bijzonder.

Een 30 jarige verdediger met outstanding verdedigen.
Outstanding winger van 31 met solid passing en 'Quick'.
27 jarige aanvaller met formidable passing en excellent scoring.
26 jarige "winger". Passable PM, solid wing en solid passing.

Dat zijn zo'n beetje de beste spelers uit m'n team naast de trainees dus er zit nogal wat werk wel. Ik ben pas effectief anderhalf seizoen bezig.
Wat óók leuk kan zijn is je middenveld zover optrainen dat je goed mee kan draaien in je toekomstige divisie om daarna scoren te trainen. Heb je maar 6 trainees voor nodig, en er is geen verdediging zo sterk dat een redelijke aanval er wel doorheen komt. Ook aanvallers hebben namelijk baat bij wat passen, en daarna kun je overstappen op winger training waarme je tegelijkertijd je mid wingers flink boost, en je wing aanval. Goede aanvallers zijn óók nog eens erg duur. Met 2 goede verkopen kun je 3 verdedigers kopen die ruim beter zijn dan de rest van je spelers.
Dat is ook interessant inderdaad en best eens een poging waard. Hou wel van wat experimenteren en ambieer toch geen functie als bondscoach dus... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Intru schreef op maandag 23 januari 2012 @ 13:54:
Ik twijfel een beetje over mijn tactiek voor het volgende seizoen. In de VIII werd ik nu makkelijk kampioen, maar overeind blijven in de VII zal wel een stuk moeilijker zijn. Als ik volgend seizoen niet degradeer ben ik zeker tevreden.
Momenteel train ik keepers op, wat lekker opschiet. Hierdoor heb ik nu wel wat geld op de bank (ongeveer 1 miljoen), maar zal ik dus moeten kopen voor alle andere posities. Verder heb ik nu een trainer met slecht leiderschap / redelijke trainen, en die zou ik ook graag vervangen binnenkort (naar bv matig/goed).
Waarschijnlijk ga ik nog ongeveer een seizoen door met m'n keepers, en ga ik me daarna richten op het trainen van middenvelders. Met de winst van de keepers koop ik dan goede trainies en een paar oudere verdedigers.
M'n teamId is trouwens 768766, mocht iemand een kijkje willen nemen :)
Wat betreft het vervangen van je Trainer.. ik zou hierbij voorlopig zeker nog niet veel investeren in een hoog Leiderschap.. dat is namelijk erg duur en de meerwaarde is er enkel als je er ook goed gebruik van kunt maken..
de beste optie is dan een speler met Goed Leiderschap te kopen en matig/redelijk Experience en nog wat skills en deze een tijdje in je team mee te laten speleen zodat hij in XP popt..
punt is wel dat zulk een speler in de aanschaf ook tegen de 250K zal kosten (echter, zelfs dat is goedkoper dan een externe coach met hoog Leiderschap aanschaffen).

je hebt en speler met goed LS, Kamarrie Kimanthi, helaas heeft die nog slechts zwak XP, die zou moeten poppen naar matig en zelfs dan kost het je nog 4 seizoen hem 2 XP-niveau's op te krijgen als 'future coach'...

wat betreft het switchen van training, de kosten daarvan zijn best hoog, zeker ook als niet direkt veel van je sterkte wilt verliezen (en dan mogelijk weer direkt degraderen zou).
Ik zou iig eerst proberen te kijken hoeveel het je zou kosten en wat het je zou opleveren.
Overigens denk ik wel dat je best positief kunt zijn overd e 'groeimogelijkhedeen' inde lager regionen, daar kan het best snel gaan en kun je vaak ook met jonge trainee's snel goed meekomen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:54
RM-rf schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:45:
[...]

je hebt en speler met goed LS, Kamarrie Kimanthi, helaas heeft die nog slechts zwak XP, die zou moeten poppen naar matig en zelfs dan kost het je nog 4 seizoen hem 2 XP-niveau's op te krijgen als 'future coach'...
Die 4 seizoen is tevens in je A-team en niet je B-team. Vriendschappelijke wedstrijden leveren slechts 0,1 experience punten op (tenminste, zo was het vroeger, correct me if i'm wrong)

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 09:14
Mooie site idd dat htev.org! :D

Zulke statistieken voegen m.i. wel wat toe aan het spelletje. Kun je toch zien hoe je team zich ontwikkeld t.o.v. het totale veld; of je wel op de juiste weg bent en blijft. Als je enkele seizoenen in dezelfde competitie bivakeert verlies je dat overzicht in HT zelf toch een beetje. Zeker met nog een paar aanpassingen erbij die de ratings van alle teams van de 1 op andere dag een heel stuk verbeterden.

Toen alltid van de radar verdween, een kleine 3 seizoenen geleden, rankte die me 16483 van Nederland. Htdev plaatst me nu op 3801. We schuiven nog altijd mooi de juiste kant op derhalve :)

Marimbas 11 (815670) -- GoT Cup-winnaar seizoen 4, 8 en 9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YuriV schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:52:
[...]

Die 4 seizoen is tevens in je A-team en niet je B-team. Vriendschappelijke wedstrijden leveren slechts 0,1 experience punten op (tenminste, zo was het vroeger, correct me if i'm wrong)
Klopt volgens mij inderdaad.

0.1 voor binnenlandse vriendschappelijke wedstrijden
0.2 voor internationale vriendschappelijke wedstrijden

Als ik me niet vergis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Intru
RM-rf schreef op maandag 23 januari 2012 @ 14:45:
[...]
Wat betreft het vervangen van je Trainer.. ik zou hierbij voorlopig zeker nog niet veel investeren in een hoog Leiderschap.. dat is namelijk erg duur en de meerwaarde is er enkel als je er ook goed gebruik van kunt maken..
de beste optie is dan een speler met Goed Leiderschap te kopen en matig/redelijk Experience en nog wat skills en deze een tijdje in je team mee te laten speleen zodat hij in XP popt..
punt is wel dat zulk een speler in de aanschaf ook tegen de 250K zal kosten (echter, zelfs dat is goedkoper dan een externe coach met hoog Leiderschap aanschaffen).

wat betreft het switchen van training, de kosten daarvan zijn best hoog, zeker ook als niet direkt veel van je sterkte wilt verliezen (en dan mogelijk weer direkt degraderen zou).
Ik zou iig eerst proberen te kijken hoeveel het je zou kosten en wat het je zou opleveren.
Overigens denk ik wel dat je best positief kunt zijn overd e 'groeimogelijkhedeen' inde lager regionen, daar kan het best snel gaan en kun je vaak ook met jonge trainee's snel goed meekomen
Bedankt voor de feedback! Zelf zat ik er aan te denken om "Luis Espadañero" (PlayerID=216337578) eerst te gaan gebruiken als nieuwe coach. Het is maar een matig leider, maar hij zit al wel op goed ervaring. Dit zou toch al vrij snel (bv over 1 seizoen) goedkoper moeten zijn dan een externe coach?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Kaplander schreef op maandag 23 januari 2012 @ 15:21:
Mooie site idd dat htev.org! :D

Zulke statistieken voegen m.i. wel wat toe aan het spelletje. Kun je toch zien hoe je team zich ontwikkeld t.o.v. het totale veld; of je wel op de juiste weg bent en blijft. Als je enkele seizoenen in dezelfde competitie bivakeert verlies je dat overzicht in HT zelf toch een beetje. Zeker met nog een paar aanpassingen erbij die de ratings van alle teams van de 1 op andere dag een heel stuk verbeterden.

Toen alltid van de radar verdween, een kleine 3 seizoenen geleden, rankte die me 16483 van Nederland. Htdev plaatst me nu op 3801. We schuiven nog altijd mooi de juiste kant op derhalve :)
Ja. Erg mooie site. De 'ranking' op basis van een elo-systeem is nog wel even erg lastig om te begrijpen, ik ben er ook nog niet helemaal uit.

Mijn team staat volgens Hattrick op #846 van NL, terwijl op htev.org ik op plek #387 sta van NL. Dat soort statistieken vind ik leuk en interessant. En natuurlijk ook kunnen zien hoe je staat tov je league genoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 24-09 15:41
Gisteren een mooie trainee binnen kunnen halen. Goede vleugelspel trainees zijn duur in aanschaf, maar leveren op relatief korte termijn leuke winsten op. :)

Heb nu een NL 19jr55dgn wereldklasse positiespel, goed passen en snel gehaald. Dit gaat een zogenaamde uberwinger worden. Als mijn andere A winger popt gaat die ook op de lijst om iets vergelijkbaars te halen als mijn nieuwe trainee. Dan zijn mijn A trainees weer voor 2 seizoenen gedekt. ;)
Mijn B trainees gebruik ik nu om pure aanvallende wingers op te trainen, die zullen nooit in mijn A team terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CoRrRan schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:23:
[...]

Ja. Erg mooie site. De 'ranking' op basis van een elo-systeem is nog wel even erg lastig om te begrijpen, ik ben er ook nog niet helemaal uit.

Mijn team staat volgens Hattrick op #846 van NL, terwijl op htev.org ik op plek #387 sta van NL. Dat soort statistieken vind ik leuk en interessant. En natuurlijk ook kunnen zien hoe je staat tov je league genoten.
Hattrick rangschikt je volgens Hatstats en niet op basis van elo.

Als ik wikipedia goed begrijp is elo niets meer en minder dan een puntenaantal wat je hebt. Daar komen punten bij als je wint. Hoe sterker je tegenstander hoe meer punten er bij komen. Mocht je verliezen dan gaan er punten vanaf. Hoe zwakker je tegenstander hoe meer punten er af gaan. Dus dit systeem is geheel gebaseerd op de resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op dinsdag 24 januari 2012 @ 11:00:
[...]

Hattrick rangschikt je volgens Hatstats en niet op basis van elo.
volgens mij niet, de rangschikking op Hattrick is puur gebaseerd op het puntenaantal dat je hebt gehaald in je liga (en doelsaldo) en dat gerangschikt per afdeling, dus all eredivisie clubs nemen de eerste 8 plaatsen in..
de plekken van 9 t/m 44 clubs uit divisie II, en zo verder..

je kunt relatief hog staan domweg omdat je in een zwakke liga zit en relatief veel punten haalt met lage ratings... of juist andersom, relatief laag staan domweg doordat je erg zware tegenstanders hebt die vaker gewonnen hebben (of zelfs puur door veel ongeluk, ik heb een team in mijn liga die qua ratings bij de top-1000 komt, maar in de Hattrick-ranking op plek 2443 staat.. puur door een hoop ongeluk)

Overigens, vraagje over Jeugdcompetities.:

is er nog iemand hier die een jeugdteam heeft en nog egen jeugdliga óf misschien iemand die een jeugdteam wil starten?

Mijn jeugdliga met 4 team loopt vrijdag af en één van de deelnemers valt vermoedelijk af en dus heb ik een plek vrij..
per zondag(-morgen) zoek ik dus nog een nieuw jeugdteam om aan de jeugdcompetitie mee te gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Laatst online: 02-05-2022
Zo, ter verwelkoming van mijn nieuwe keeper wordt hij er in zijn eerste wedstrijd als verdediger voor 3 weken uit getrapt. Dat gaat lastig opvangen worden zo dik in degradatiegevaar ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je jeugdcompetitie eindigt (laatste wedstrijd gespeeld), kan je dan direct bij een andere competitie instappen of krijg je verplicht 7 dagen rust aan je broek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 13:43:
Als je jeugdcompetitie eindigt (laatste wedstrijd gespeeld), kan je dan direct bij een andere competitie instappen of krijg je verplicht 7 dagen rust aan je broek?
nee kan direct.
Daarom heeft het ook zin om in een vierpersoons competitie te gaan zitten. Je kunt dan namelijk sneller overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Tegenvallertje vandaag. Een middenvelder die ik eerder dit seizoen kocht gaat per week ineens 10k meer verdienen :P

Kan het wel hebben, maar had de overgebleven salarisruimte (~30k) eigenlijk voor een nieuwe speler in gedachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wceend schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:07:
[...]

nee kan direct.
Daarom heeft het ook zin om in een vierpersoons competitie te gaan zitten. Je kunt dan namelijk sneller overstappen.
En als een competitie nog niet vol zit, schuift Hattrick er dan zelf een botje bij op de dag van de eerste wedstrijd?

Heb een competitie gevonden waarvan ik de boel vol maak en de eerste wedstrijd over drie dagen is. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 25-01-2012 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:20:
[...]

En als een competitie nog niet vol zit, schuift Hattrick er dan zelf een botje bij op de dag van de eerste wedstrijd?

Heb een competitie gevonden waarvan ik de boel vol maak en de eerste wedstrijd over drie dagen is. :)
jammer, als je één dag langer had willen wachten had je in mijn jeugdcompetitie mee kunnen doen... ik zoek ook nog een vierde team, zondag is dan de eerste wedstrijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wceend schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 14:07:
[...]

nee kan direct.
He, grappig, het overstappen is nu juist de reden dat ik in een competitie met 12 teams ben gaan zitten. Dan hoef je je maar eens in de 24 week zorgen te maken over of er teams weggaan, ipv elke 8 week :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

naitsoezn schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 15:59:
[...]

He, grappig, het overstappen is nu juist de reden dat ik in een competitie met 12 teams ben gaan zitten. Dan hoef je je maar eens in de 24 week zorgen te maken over of er teams weggaan, ipv elke 8 week :) .
Ja, om deze reden ben ik nu in een competitie met 16 teams gaan zitten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:01:
[...]

Ja, om deze reden ben ik nu in een competitie met 16 teams gaan zitten. :)
tja als je optimaal wilt trainen moet je veel wisselen en dus in een 4 team competitie zitten. Grotere competities hebben minder vaak een competitie pauze waardoor je dus minder kan trainen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wceend schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:21:
[...]

tja als je optimaal wilt trainen moet je veel wisselen en dus in een 4 team competitie zitten. Grotere competities hebben minder vaak een competitie pauze waardoor je dus minder kan trainen.
Huh, die zul je even moeten uitleggen. Ten eerste: wat is het voordeel van wisselen van competitie? Elke wedstrijd (sterke of zwakke tegenstander) telt toch evenzwaar mee? En ten tweede: waarom kun je minder trainen in een competitie met minder pauzes? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

naitsoezn schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 16:30:
[...]

Huh, die zul je even moeten uitleggen. Ten eerste: wat is het voordeel van wisselen van competitie? Elke wedstrijd (sterke of zwakke tegenstander) telt toch evenzwaar mee? En ten tweede: waarom kun je minder trainen in een competitie met minder pauzes? :?
in een 8, 12, of 16 competitie zal je per seizoen 15 jeugdwedstrijden spelen. (los van friendlies)
in een 4 liga kun je per 6 weken 6x spelen, maar na die 6 weken kun je 2 dagen later al weer de volgende wedstrijd spelen en effectief kom je dus al op ruim 16 tot soms 17 wedstrijden per seizoen...

Dat is nét wat training meer (een bij-effect is ook dat gele kaarten vrijwel altijd vervallen na 6 wedstrijden en het dus zo goed als onmogelijk is een speler een wedstrijd gespert te krijgen, ook dat kan die speler een trainingsweek kosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RM-rf schreef op woensdag 25 januari 2012 @ 17:33:
[...]

in een 8, 12, of 16 competitie zal je per seizoen 15 jeugdwedstrijden spelen. (los van friendlies)
in een 4 liga kun je per 6 weken 6x spelen, maar na die 6 weken kun je 2 dagen later al weer de volgende wedstrijd spelen en effectief kom je dus al op ruim 16 tot soms 17 wedstrijden per seizoen...
Ik kan er op zich wel mee leven, anderhalve wedstrijd minder.

Maar als je nog steeds iemand zoekt voor je jeugdcompetitie, moet je het even laten weten. Dan skip ik m'n huidige wel en flans ik mezelf bij jou erbij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Ik zit in een jeugdcompetitie waar ik echt helemaal geen feeling mee heb, zou best graag weer met medetweakers in een jeugdcompetitie gaan zitten.

Update was erg lekker weer, elke week wel poppers met wing training. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-TheNose- schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 08:35:
Ik zit in een jeugdcompetitie waar ik echt helemaal geen feeling mee heb, zou best graag weer met medetweakers in een jeugdcompetitie gaan zitten.
Maar gebruik je de jeugd dan om competitief mee te spelen in je jeugdcompetitie of om spelers op te leiden?

Ik doe het laatste en heb dan ook weinig feeling met die competitie en dat vind ik niet erg. Mijn opstellingen en tactieken zijn dat ook volledig gebasseerd op het verkrijgen van een goede training, niet per sé om te winnen. :)

Ik heb overigens 1 pop, geen opzienbarende dingen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2012 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend

doe mij ook zo'n update dan. Alleen een speler met redelijk vleugel naar goed en voor de rest niets.

Ik wissel wel wat af met training de laatste tijd omdat ik ook positiespel ga trainen volgend seizoen zit ik wat in de overgangsfase

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Realone
Training viel bij mij ook weer erg tegen. 1 pop, passing van excellent naar formidable. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik zit volgens mij al twee jaar in dezelfde jeugdliga, en 2 andere spelers spelen ook bijna de hele tijd mee, daarnaast was er een speler die ook anderhalf jaar meegedaan heeft...

veel contact metd e andere spelers heb ik niet, heel af-en-toe een berichtje, zeker met één team heb ik wel een 'lichte' concurrentiestrijd, meestal wordt een van onze teams kampioen...

maar verder speel ik die jeugdliga helemaal niet om te winnen en kies ook vaak bewust taktieken waarmee verlies waarschijnlijk is, om training te optimaliseren.
Voor mij is het maken van winst met de jeugd wél gewoon het allerbelangrijkste, en ook optimaliseren daarvan..
de laatste tijd is het sowieso al steeds moeilijker te verdienen met zelfs redelijke pulls.

Wat betreft de TU, was er eentje 'from Hell' voor mij....
bijna 60.000 TSI verdwenen (deels komt dat door 2 blessure's, maar die beiden hebben samen ongeveer 7000 tsi doen wegsijpelen)..
5 A-spelers die in vorm zakken, 3 vullertjes die in vorm stegen...

wel 4 pops in DEF, maar eerlijk gezegd vind ik pops al langer veel minder bepalend hoe 'succesvol' de TU was dan vorm-updates...
morgen dé belangrijkste wedstrijd, moet ook winnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ziet al seizoenen lang samen met 2 andere in een jeugdcompetitie. Tegen de een heb ik inmiddels 41 wedstrijden gespeeld en de andere staat de teller op 30. Het vierde team wisselt regelmatig. Volgende week zondag loopt mijn competitie weer af. Weet nog niet of ik een team nodig heb, maar dat zien we dan wel weer.

TU was lekker vandaag. De drie trainees die ik heb rondlopen naast mijn Surinamers zijn alle drie gestegen op het gebied van positiespel. Dus eens kijken of we door gaan trainen of ze gelijk weer verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie al plannen voor de komende competitie? Gaan jullie anders trainen of op dezelfde manier verder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YuriV
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 12:54
Ik speel nu in een jeugdcompetitie met 16 teams en vind het wel prettig eigenlijk. Hoef ik niet te zoeken naar een nieuwe competitie ofzo.
Als ik op zoek ga naar nieuwe spelers dan ga ik altijd voor willekeurig. Mocht er een potentiele topper uitrollen dan stem ik daar m'n trainingen volledig op af. De jeugdcompetitie zelf is van ondergeschikt belang (al sta ik ruim eerste met 57 punten uit 19 wedstrijden).

Natte krant (363218) (V.242)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:12:
Hebben jullie al plannen voor de komende competitie? Gaan jullie anders trainen of op dezelfde manier verder?
Dit seizoen heb ik me gericht op de midddenlinie. Ik heb enkele sterkere middenvelders gekocht en de vleugels enkele niveaus opgetraind.

Komend seizoen ga ik me op de voorste linie richten. Om die wat te verbeteren nu. Scoren en passen gaat het dus vooral worden. Maar ik heb nog niet precies gekeken in welke verhouding ik dat wil doen.

Wat betreft de competitie verwacht ik nog geen promotie, maar wel dat ik me langzaam ga mengen in de titelstrijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
YuriV schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 12:30:
Ik speel nu in een jeugdcompetitie met 16 teams en vind het wel prettig eigenlijk. Hoef ik niet te zoeken naar een nieuwe competitie ofzo.
[...]
Is niet moeilijk hoor, een nieuwe competitie opscharrelen. Er zijn altijd wel competities die op korte termijn starten. Ik heb er iig nog nooit echt moeite voor hoeven doen. En zo'n extra wedstrijd zo nu en dan is toch steeds mooi meegenomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kaplander schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:03:
[...]

Is niet moeilijk hoor, een nieuwe competitie opscharrelen. Er zijn altijd wel competities die op korte termijn starten. Ik heb er iig nog nooit echt moeite voor hoeven doen. En zo'n extra wedstrijd zo nu en dan is toch steeds mooi meegenomen :)
Maar start een competitie ook als 'ie nog niet helemaal vol is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:08:
[...]

nee dan start hij niet.
Maar er zijn genoeg mensen die een nieuwe competitie zoeken.
Ik zoek altijd internationaal naar 4 persoons competities die binnen 3 dagen starten.
Als je dan inschrijft voor een competitie waar al 2 mensen in zitten komt er 99% echt nog wel een 4e bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Verwijderd schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 14:08:
[...]

Nee, maar internationale (zoek ik altijd op) competities van 4 die over twee dagen starten zijn steeds razendsnel vol. Ook als je pas als tweede je aanmeld is die een uur later altijd wel gevuld. Heb het nog nooit meegemaakt dat dat langer dan een paar uur duurde.

[edit: Wceend was me al voor. Identieke ervaringen zo te zien :) ]

[ Voor 7% gewijzigd door Kaplander op 27-01-2012 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Nou, die keeper die eeuwig in slechte vorm was is, na even matig vorm aangeraakt te hebben weer in slechte vorm zoals gewoonlijk. (meer dan 2 seizoenen lang) Miskoop van de eeuw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

gisteren kampioen geworden,,,

overtuigend van de toenmalige nr. 2 gewonnen, thuis met 4-2

enkel moet ik volgende week nogmaals tegen de nr.2, nu de hudiige, en dat moet ik winnen om mn direkte promotie zeker te stellen....
datgaat lastig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb me bijna zo goed als zeker veilig gespeeld. Sta nu 3e na vandaag gelijk te hebben gespeeld tegen de nummer 4. Hierdoor sta ik op doelgemiddelde nog steeds 3e voor twee andere teams.

Indien de nummer 4 en 5 volgende week tegen elkaar spelen is de kans dat ik nog play-off moet spelen erg klein geworden. Alleen als zij gelijkspelen en ik verlies van de nummer 7 dan zou ik nog twee plaatsen kunnen zakken. Indien de nummer 7 een team is wat zich af wil laten zakken naar de lagere divisies verwacht ik volgende week geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
RM-rf schreef op zondag 29 januari 2012 @ 19:22:
gisteren kampioen geworden,,,

overtuigend van de toenmalige nr. 2 gewonnen, thuis met 4-2

enkel moet ik volgende week nogmaals tegen de nr.2, nu de hudiige, en dat moet ik winnen om mn direkte promotie zeker te stellen....
datgaat lastig worden
Gefeliciteerd!
Ik sta zelf weer even 3de op doelsaldo (-1) dus ik moet volgende week winnen van de nr2 om te promoveren. Die club is nu eigenaarloos en mijn ratings zijn een stuk beter, dus dat zou in een thuiswedstrijd niet uit moeten maken, maar de bal is rond...

Komt dus allen naar de Kikkershoek (broodjes kaas liggen klaar).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
ben sinds gisteren zeker van promotie maar echt lekker gaat het allemaal niet.
Heb veel blessures op het moment en ik kom niet echt aan positiespel trainen toe waardoor ik bang ben een prooi te worden in de VI.
Met een middenveld van Redelijk probeer ik me maar te handhaven en met een goed pic pin beleid lukt me dat misschien ook nog als ik in een zwakke VI kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Ik heb gisteren teveel gegokt en daardoor verloren. Nu nog maar 1 punt voor op nr 2 en zeker geen directe P/D. Dus ben erg benieuwd of ik zondag de 3 punten kan pakken. Ook nog m'n coach die naar matig leiderschap daalt en de blessure van vorige week zondag schiet ook niet op...

Zie zomaar nog een seizoentje Ve klasse opdoemen als het zo doorgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Heb gister directe promotie naar VI veilig gesteld. Zelf gewonnen met 4-1 en de nummer drie heeft punten laten liggen waardoor ik nu 5 punten voor sta. Nog een gedeelde eerste plaats, met een beter doelsaldo dan de nummer 2, dus hopelijk ook nog een kampioenschapje erbij :-).

Ik vrees wel een beetje voor alle horror-verhalen die ik hier lees over spelen in een te hoge divisie, want ik ben vrij onverwacht kampioen geworden. Nou ja, ik ga gewoon lekker door met trainen en hoop er maar het beste van. What's the worst that could happen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Met een 5-0 overwinning thuis heb ik nu eindelijk aan m'n fans hun verwachtingen voldaan, een plekje in de top 4 en na de volgende wedstrijd, plekje 3. Dan heb ik 6 overwinningen op rij en de rampzalige seizoen start met totaal onbegrijpelijke uitkomsten weer een beetje goed gemaakt.
Dat heeft me wel heel wat aan inkomen gescheeld want de fans kwamen amper meer opdagen bij thuiswedstrijden. 2 miljoen in kas nu, dus ga maar een middenvelder verkopen en een betere terugkopen, ik kan wel wat versterking in m'n middenveld gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op maandag 30 januari 2012 @ 09:13:

Ik vrees wel een beetje voor alle horror-verhalen die ik hier lees over spelen in een te hoge divisie, want ik ben vrij onverwacht kampioen geworden. Nou ja, ik ga gewoon lekker door met trainen en hoop er maar het beste van. What's the worst that could happen?
ook ik ga naar de VI maar of ik er klaar voor ben weet ik niet. Ik probeer het gewoon want de VII is gewoon te saai om het spel leuk te blijven vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
Wceend schreef op maandag 30 januari 2012 @ 15:22:
[...]

ook ik ga naar de VI maar of ik er klaar voor ben weet ik niet. Ik probeer het gewoon want de VII is gewoon te saai om het spel leuk te blijven vinden.
Voor referentie, in mijn VI (78 (van 1024)) zit je met ~230 hatstats uit en ~250 hatstats thuis aan de goede kant van de streep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:49:
[...]

Voor referentie, in mijn VI (78 (van 1024)) zit je met ~230 hatstats uit en ~250 hatstats thuis aan de goede kant van de streep.
-O- OMG I'm doomed! Ik had in de laatste paar wedstrijden thuis 180 en uit 160 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die stats worden bij ons in de VII ook gehaald, is dan ook wel de eerste/tweede VII in de serie, maar geeft me wel een rustige gevoel. Hoef er niet direct weer uit te vliegen. Wil namelijk deels opnieuw gaan bouwen in de VI. Kapitaal groter laten groeien en geleidelijk aan de linies upgraden.
Voor dat het zover is moet er wel eerst worden gepromoveerd. Gisteren 1-1 uit bij de kampioen gespeeld. Was pas zijn tweede puntverlies en meer zat er niet in. Volgende week moet de nummer 2 tegen de kampioen en ik tegen de nummer drie. Als wij thuis winnen en de kampioen doet zijn plicht dan ga ik alsnog promoveren.
Gaat een spannende zondag worden. Had graag de titel gepakt maar met een promotie ben ik nu ook wel tevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaplander
naitsoezn schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:09:
[...]

-O- OMG I'm doomed! Ik had in de laatste paar wedstrijden thuis 180 en uit 160 :'(
Aha, dan zou je het in mijn competitie idd zeker niet redden. Maar er zijn 1024 VI competities natuurlijk, en de ene is de andere niet. Maar met die ratings heb je wel enig fortuin nodig denk ik. Als het om ontlopen van degradatie gaat kunnen een paar (desnoods gelukkige) resultaten echter al het verschil maken. Plus je team is dan weer 5 maanden verder natuurlijk. Dan is tijd genoeg om eventueel te wanhopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Kaplander schreef op maandag 30 januari 2012 @ 21:05:
[...]

Aha, dan zou je het in mijn competitie idd zeker niet redden. Maar er zijn 1024 VI competities natuurlijk, en de ene is de andere niet. Maar met die ratings heb je wel enig fortuin nodig denk ik. Als het om ontlopen van degradatie gaat kunnen een paar (desnoods gelukkige) resultaten echter al het verschil maken. Plus je team is dan weer 5 maanden verder natuurlijk. Dan is tijd genoeg om eventueel te wanhopen ;)
Ja, en ach, ik wanhoop ook niet hoor. Heb een vrij jong team, en hoop komend seizoen flinke stappen te zetten met vleugel of scoren trainen. Heb m'n positiespel en passen de afgelopen seizoenen flink opgetraind, dus kan voorin en aan de zijkant nog flink groeien. Alleen nog even bedenken wat (scoren of vleugelspel) het beste is om op te trainen (ook gelet op één of twee jeugdspelers die ik nog kan promoveren). Genoeg te doen de komende tijd dus! :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Kaplander schreef op maandag 30 januari 2012 @ 16:49:
[...]

maar jij zit in een sterke VI. Ik haalde de laatste 2 wedstrijden 219 uit en 231 thuis dus misschien kan ik het nog redden in een gemiddelde VI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

naitsoezn schreef op maandag 30 januari 2012 @ 20:09:
[...]

78 van de 1024 is een behoorlijk sterke liga, bij de beste 7%.
verder zeggen Hatstats ook niet alles, en zeker in die liga's moet je ook rekenen dat deze ratings nu aan het eind van het seizoen gehaald worden en je een heel seizoen kunt trainen...
als je nu jonge trainee's ook op A-posities hebt spelen is de kans groot dat er behoorlijk veel 'groeiruimte' in je team zit en je best wat potten kunt breken, zelfs in liga's die op het eerste gezicht 'zwaar' lijken.

Wat hooguit een probleem kan zijn is als je financieel krap zit en je je top-trainee's op zeer korte termijn wil verkopen en dan weer een niveau lager nieuw aanschaffen...
dat gaat vaak gepaard met een terugval in je ratings, en precies op zo'n moment een promotie te maken kan lastig worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

RM-rf schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:38:
[...]
78 van de 1024 is een behoorlijk sterke liga, bij de beste 7%.
O, ik dacht altijd dat die nummers vrij willekeurig waren, gewoon een volg-nummer om de competitie mee te identificeren. Tuurlijk wist ik wel dat sommige competities sterker zijn dan anderen, maar dit hoeven toch niet per se de competities met het hoogste nummer te zijn? Of weet jij soms meer van competitie-nummer 78? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
naitsoezn schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:46:
[...]

O, ik dacht altijd dat die nummers vrij willekeurig waren, gewoon een volg-nummer om de competitie mee te identificeren. Tuurlijk wist ik wel dat sommige competities sterker zijn dan anderen, maar dit hoeven toch niet per se de competities met het hoogste nummer te zijn? Of weet jij soms meer van competitie-nummer 78? :)
je haalt nu twee zaken door elkaar.
Je heb het nummer van de competitie bijvoorbeeld VI.12
Dan heb je ook nog de rating van de competitie 280 van 1024.

Ik speel nu bijvoorbeeld in:
Competitie: VII.409(25697) Het serieniveau is 738 (van 1024)
Ik zit dus in competitie nummer 409 van de VII in Nederland. Het niveau van mijn competitie is 738 van 1024. Ik zit dus in een zwak tot gemiddelde competitie. (2 bots, 1 eigenaarloos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

Wceend schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 09:52:
[...]

je haalt nu twee zaken door elkaar.
Je heb het nummer van de competitie bijvoorbeeld VI.12
Dan heb je ook nog de rating van de competitie 280 van 1024.

Ik speel nu bijvoorbeeld in:
Competitie: VII.409(25697) Het serieniveau is 738 (van 1024)
Ik zit dus in competitie nummer 409 van de VII in Nederland. Het niveau van mijn competitie is 738 van 1024. Ik zit dus in een zwak tot gemiddelde competitie. (2 bots, 1 eigenaarloos)
O, ok, dat had ik inderdaad even gemist. Ik kan vanaf hier niet inloggen op Hattrick, maar waar zou ik dat serie-niveau kunnen vinden dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

[...]

http://htev.org/league/25366/season/47/round/13/

VII.78 (als dat je competitie is), heeft een CLL ((competitie) Country League Level rank) van 1020 van 1024. Dus echt stijf onderaan. Hierdoor zul je waarschijnlijk een team hebben wat behoorlijk wat problemen krijgt in de VIe divisie.

De 2 teams die gaan promoveren hebben een ((team) Country League Level rank) van 1322 (#1) & 3687 (#2). #1 zit dus wat hoger en heeft dus meer kans in de VIe divisie, maar het is niet gezegd dat dit team daar kan overleven. #2 zal het nog heel wat moeilijker krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

[...]

Kaplander zit in VI.383 (17858)...
als je die liga bezoekt zie je een header staan met:
Series: VI.383 (17858)
Add to your bookmarks
Netherlands 6 out of 8 This series is ranked 78 of 1024
Dat laatste stukje, de 'rank' is de sterkte van die betreffende liga en is gebaseerd opd e gemiddelde ratings die teams daarin halen...
overigens zegt dat natuurlijk niet alles, één botteam haalt zo'n rating stevig naar beneden, net zo goed kunnen twee heel sterke teams het naar boven brengen...

voor het op veilig spelen is het vaak vooral belangrijk of er twee teams duidelijk zwakker zijn en je die onder je kunt houden...
eigenlijk heeft het soms ook een voordeel als er een duidelijk verschil is tussen de 'bovenklasse' en 'onderklasse'.. teams die voor het kampioenschap spelen en waar je al standaard PIC/Pressie tegen kunt spelen omdat je vrijwel geen kans maakt en je kunt concentreren op 4 'belangrijke' wedstrijden die je absoluut moet winnen om jezelf zeker te stellen.

Overigens, in mijn liga heeft een team dat tot vorige week tweede stond eigenlijk de laagste ratings (één team haalt momenteel nog lager maar die laat zich bewust degraderen)...
tegelijkertijd is de andere degradant qua ratings het derde sterkste team, die heeft een ongelooflijke hoop ongeluk gehad dit seizoen.

[ Voor 32% gewijzigd door RM-rf op 31-01-2012 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naitsoezn
  • Niet online

naitsoezn

Nait Soez'n!

CoRrRan schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 11:35:
[...]

http://htev.org/league/25366/season/47/round/13/

VII.78 (als dat je competitie is), heeft een CLL ((competitie) Country League Level rank) van 1020 van 1024. Dus echt stijf onderaan. Hierdoor zul je waarschijnlijk een team hebben wat behoorlijk wat problemen krijgt in de VIe divisie.
Nee, dat is niet mijn competitie, hoe kom je daar nou bij :*)

Hmm, volgens die site zit ik niet in een slechte competitie (CCL 207), en zou ik hooguit vierde mogen eindigen :+ Lekker random dus, die voorspellende statistieken.

[ Voor 13% gewijzigd door naitsoezn op 31-01-2012 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoRrRan

CoRrRan

Don't Panic!!!

Vanwege de laatste regel in de post die ik quote. :)

Kijk maar op die site voor je eigen divisie/team.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik zo even op HTEV zit te kijken dan moet ik mijn spelers flink op hun flikker geven. Ik heb 5 punten minder gehaald dan volgens de verwachting zou moeten. Uiteindelijk kom ik waarschijnlijk wel op de positie uit die voorspelt is, maar het kostte wat meer moeite dan wat de voorspelling doen denken. Wel een rustgevende gedachten dat de kans op de titel maar 8% was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Die site geeft precies aan hoe mijn seizoen verliep....

http://htev.org/points_di...on/47/round/13/points/20/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mwah, zegt ook niet alles... ikzelf sta bij die grafiek erg aan de positieve kant, zou 26,5 punt moeten hebben, en heb er 31 gehaald.
en hij geeft mn 'geluk' aan als 'excellent..
http://htev.org/points_di...on/47/round/13/points/31/

enkel, als ik naar de gespeelde wedstrijden kijk heb ik slechts één wedstrijd een lagere winstkans gehad dan mn tegenstander en die wedstrijd ook (terecht) verloren..
een andere verloren wedstrijd had ik moeten winnen en nog een keertje gelijk gespeeld terwijl ik sterker was
http://htev.org/team/997939/matchlist/

wat dat betreft had ik nu ook heel terecht 36punten kunnen hebben als ik alle 12 wedstrijden waarin ik beter was ook gewonnen had (maar die 'kans' is natuurlijk ook relatief klein, juist omdat het vrijwel nooit voorkomt dat altijd het betere team wint, over meer dan 12,13 wedstrijden is de kans op een 'verrassing' gewoon ook erg groot ... zeker in hogere regionen waar het relatieve verschil tussen teams steeds kleiner wordt)

[ Voor 3% gewijzigd door RM-rf op 31-01-2012 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

Ik heb dit seizoen 4 potjes verloren/gelijkgespeeld die ik écht ruim had moeten winnen. Dan was ik op de 1e of 2e plaats geindigd, heb de meeste tijd op plek 8 gestaan, tot seizoens helft, en ga als 3e eindigen.
Als dat geen disastrous luck is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
Heb mijn training alvast weer ingesteld op korte pass. Deze week en volgende week korte pass en dan weer twee weken spelhervatten en dan weer PM en vleugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ZenTex schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:18:
Ik heb dit seizoen 4 potjes verloren/gelijkgespeeld die ik écht ruim had moeten winnen. Dan was ik op de 1e of 2e plaats geindigd, heb de meeste tijd op plek 8 gestaan, tot seizoens helft, en ga als 3e eindigen.
Als dat geen disastrous luck is?
ik kom op eén echt duidelijk onterecht verlies (tegen gertsteam)...
eenmaal onterecht gelijk toen je had kunnen winnen (Real Saints C.F.), eenmaal een wedstrijd die je ook had moeten winnen, maar netaan 3-4 werd (De Meerpenen),
ook speelde je nog een wedstrijd gelijk, die je eigenlijk had moeten verliezen (HHC)...

ik zou dat 6 onterechte verliespunten noemen, zeker niet leuk, maar volgens mij passend binnen de kanberekening, idd zou je met die 6 punten meer eerste gestaan hebben, nu sta je 4e

in mijn liga staat een team 7e en degradeert redelijk kansloos, terwijl hij het derde sterkste team heeft en eigenlijk het hele seizoen gewoon ook goede ratings haalde:
zijn EV op htev.org staat ook op 'Call the Police!':
http://htev.org/points_di...son/47/round/12/points/6/

dat is volgens mij écht lullig, zo onterecht moeten degraderen terwijl ik ook niet kan ontdekken wat hij fout gedaan zou hebben.. overigens was hij vorig jaar de kampioen en speelde toen een promotiewedstrijd, die hij pas in de verlenging verloor; zo klein is schijnbaar het verschil tussen promotie naar de IV en kort erop kansloos degraderen naar de VI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-08 10:49
Ben sinds vorige week weer begonnen. Had ooit een team wat ik actief gehouden heb en wat dus een leuk kapitaaltje verdiend heeft in de jaren dat ik niet gespeeld heb. Inmiddels op een buitenspeler na m'n team weer compleet, nieuwe trainer aangesteld (één van m'n veteranen, gemiddelde leeftijd van m'n team lag toen ik vorige week voor het eerst inlogde rond de 36 jaar geloof ik) en een jeugdteam opgericht. Zijn er de afgelopen jaren nog zaken veranderd waar ik rekening mee moet houden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZenTex

ZenTex

Doet maar wat.

RM-rf schreef op dinsdag 31 januari 2012 @ 14:42:
[...]

ik kom op eén echt duidelijk onterecht verlies (tegen gertsteam)...
eenmaal onterecht gelijk toen je had kunnen winnen (Real Saints C.F.), eenmaal een wedstrijd die je ook had moeten winnen, maar netaan 3-4 werd (De Meerpenen),
ook speelde je nog een wedstrijd gelijk, die je eigenlijk had moeten verliezen (HHC)...
1e wedstrijd tegen soeter ballen, gelijkgespeeld. had ik ruim moeten winnen. 220 hatstats vs 154
2e wedstrijd tegen gertsteam, had je al gemeld.
3e tegen Meerpenen. had je al gemeld.

Wedstrijd tegen hardenberg was qia hatstats redelijk gelijk, heb puur op SE en aanval gelijkgespeeld. Zo'n groot verschil tussen de teams was er niet.

Maar zelfs met "maar" 6 punten meer zoals jij vermeldde, was ik 2e geworden, met 9 was ik kampioen.
Dat mijn concurrenten het soms ook slecht deden was door hun eigen stommiteit. zoals counteren van hardenberg waar het een middenveld overwicht heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door ZenTex op 31-01-2012 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• angerblub
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 22-09 15:41
ik mag zondag in een onderling duel met de nummer 2 uitvechten wie 1st word, heb iig aan een gelijkspel genoeg. maar de nummer 2 moet winnen om gelijk te spelen want de nummer 3 moet tegen het enigste botje dus het is wel spannend :) normaal gesproken zou ik moeten winnen maar je weet niet hoe het gaat lopen op zo`n laatste wedstrijddag:) me aanval is iig wel wat verzwakt door een blessure
Pagina: 1 ... 37 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.