Het Hattrick (Online Voetbal Management) topic deel 68 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 58 Laatste
Acties:
  • 165.336 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-06 21:43

lameeuw

Ik doe niet gek, ik ben gek.

nWo_Riot schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 00:13:
Pff, heb met 4-0 verloren. Vind het niet te geloven. Vooral als je uitrekent hoeveel kans hij had om te scoren met zijn aanval tegenover mijn def. Klote!

Weten jullie toevallig wat de snelste manier is om geld te verdienen, er van uit gaande dat ik al m'n spelers verkoop en dan een vol seizoen bezig ga zijn met rijk worden?

Ik heb het namelijk een beetje gehad met verdedigen trainen. Heb vaak het meeste kwaliteit, maar doordat die kwaliteit in mijn verdediging zit is het soms moeilijk winnen. Hierdoor wil ik nu alles kwijt en een seizoen geld gaan verdienen, daarna opnieuw beginnen.

Ik zou voor schieten trainen kunnen gaan, oid. Heb jullie hier misschien bepaalde ideeën over?

Kan me herinneren dat hier wel wat topics over geopend zijn op het HT forum... Kan ze zo gauw niet vinden. Misschien open ik er zelf wel eentje over. Maar nu ga ik slapen, teleurgesteld.
defs trainen kost tijd, das algemeen bekend... Mijn broertje traint defs en werkt aan een " duitse muur" ofwel alleen duitsers in zijn team.... hij speelt 5-3-2 met defensief ingestelde mids, die zet hij op de woensdag in de verdediging zodat ze naast wonderbaarlijk of hoger mid ook def mee pakken, zet zijn wonderbaarlijk keeper in de defensie zodat die verdedigen training mee pakt..... zeker met de nieuw ingestelde snellere training op lagere niveaus hoopt hij daarop zijn winst te pakken. Vind het zelf wel een idee, maar ik houd niet zo van counter teams, die zijn vooral met 3-4-3 te verslaan.... en ik speel liever 3-5-2 :P

☐ Geschift - ☑ Totaal geschift De Totaal Geschiften 767420

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-12-2023
Duitse muur....lol
Heeft het verder dan historische waarde nog andere waarde dat het allemaal Duitsers zijn? :)

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Aardig gek nog steeds niet up.

Als dat lang duurt zullen ze best een paar boze e-mails ontvangen.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:47

NiMu83

AFCA

Reken er maar op dat dat nog de hele dag gaat duren.

Ik begrijp echt niet hoe je een firmware update voor een HDD kunt doen in een productieomgeving. Ga dan een paar uur offline om de boel te testen, maar niet 'even' een firmwareupgrade doen. Echt onbegrijpelijk!

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 07-06 21:27
Het terugzetten van een backup hoeft ook geen hele dag te duren in een goede omgeving. Daarbij kan je best je disk "ghosten" voordat je zo'n firmware update gaat uitvreten. Die is echt met een paar uurtjes wel terug te zetten. Waar ze allemaal mee bezig zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat ze er een zooitje van hebben gemaakt.
En waarom hebben ze (voor dit soort gevalen) geen raid opstelling of een redundant server waarop de boel ook staat? Als ik inlog bijvoorbeeld op hattrick krijg ik nogal wat verschillende www** mogelijkheden. Gaan die allemaal naar die 1e zelfde server? Lijkt mij toch niet eigenlijk, of in elk geval niet wenselijk.

Ik heb nog niet eens gezien of ik heb gewonnen zondag, gisteren weinig tijd, wil net inloggen en dan wil dat niet. Vrij lastig dus zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Z3
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-06 11:54

_Z3

jbdeiman schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:43:
...

Ik heb nog niet eens gezien of ik heb gewonnen zondag, gisteren weinig tijd, wil net inloggen en dan wil dat niet. Vrij lastig dus zo ;)
http://alltid.org ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 360312

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-06 18:34

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

liga-pagina's zijn wel inzichtelijk (en user-pagina's, daarin staat ook bv de laatste gespelde wedstrijd) ... enkel pagina's waar spelersgegevens ingelezen worden niet, die komen 'live' uit de HT-db en die ligt er momenteel uit

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:26:
[...]

liga-pagina's zijn wel inzichtelijk (en user-pagina's, daarin staat ook bv de laatste gespelde wedstrijd) ... enkel pagina's waar spelersgegevens ingelezen worden niet, die komen 'live' uit de HT-db en die ligt er momenteel uit
Ben niet verder gekomen dan de Homepage, en dacht dus dat alles eruit lag.
Maandagavond was mijn plan om even de "HT-administratie" te gaan bijwerken. Dat is dus de koude kermis geworden.
Ik heb dit vanaf dat ik ben begonnen nog niet voorbij zien komen. Komt dit soort dingen vaak voor ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Voor de lunch is het weer up joh :)
Niet zo verslaafd doen allemaal hoor ;) En zo vaak is de site niet zo lang plat dus valt allemaal wel mee. Teevns krijg je deze tijd ook weer terug aan je abbo dus het kost je ook geen extra geld

Je hoeft niet goed te zijn om de beste te zijn, zolang je maar beter bent dan de rest || Het is niet belangrijk om te winnen, maar het is het enige dat telt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26445

Nu is natuurlijk de vraag hoe laat ze daar gaan lunchen ;)

Edit: Rond 12 uur dus. Ze hebben de melding aangepast :P

Edit2:
Sorry to have to take the site down again, but the new disks are too slow as it seems. We're investigating.

Waarom had ik ook verwacht dat ze het zouden halen :P

[ Voor 85% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 24-08-2010 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 293952

Rond 16.00u hopen ze weer online te zijn. Nog even geduld dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 23:56
Dat is mooi klote, nu kan ik mn beker opstelling niet maken. Straks een paar dagen geen computer.

[ Voor 23% gewijzigd door ph4ge op 24-08-2010 12:32 ]

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brummetje
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Brummetje

Ginkeltjes

ph4ge schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:32:
Dat is mooi klote, nu kan ik mn beker opstelling niet maken. Straks een paar dagen geen computer.
Ze zullen hier vast wel met een oplossing komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De bekerwedstrijden zullen vast met de standaard-opstelling naderhand worden gesimuleerd. Voor Nederland zal er geen oplossing worden gezocht omdat de wedstrijden morgen pas zijn. Ze kunnen dan geen rekening houden met mensen die voor de wedstrijd niet meer online kunnen komen.

Dat het is het nadeel als je een opgelopen achterstand in moet halen. Dan word er altijd gekozen voor een manier dat het zo snel mogelijk gedaan kan worden.

Update naar 17.00 uur. Dit gaat hem vandaag ook niet worden als dit zo door gaat

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 24-08-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

om 18:00 zouden de bekerwedstrijden in Duitsland moeten beginnen...
ik hoop eigenlijk stiekem dat het me dan lukt om nog kort voor de wedstrijd een opstelling in te geven... ik heb ook een default instelling, zelfs specifiek voor de beker, maar die is mogelijk niet meest 'up-to-date, en ik meende juist wel een kans te hebben tegen mn tegenstander (alhoewel ik sowieso PIC wilde spelen, omdat de liga me het aller-belangrijkste is)

gisteren nog een jeugdspeler gepulled die zou moeten meespelen en vrijdag een andere jeugdspeler verkocht, die toen in de beker meespeelde.

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 08:41
16:45 We will have to keep Hattrick offline for at least a few more hours, in order to increase the disk performance to open the site. Unfortunately, matches scheduled during this downtime will be played. Transfer deadlines will however be extended. We humbly apologize for all the inconveniences this may have caused you. Rest assured that we are working really hard to remedy the situation as quickly as possible.
Misschien moeten ze gewoon een weekje overslaan, en vanaf volgende week maandag weer doorgaan. Hebben ze een hele week de tijd om leuke vernieuwingen aan te brengen en te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Jullie begrijpen dat ik nu ook niets met de ToTo kan doen. ;)
Morgen weer een kans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theturtle
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 03-06 11:54
Homerius schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 16:54:
[...]
Misschien moeten ze gewoon een weekje overslaan, en vanaf volgende week maandag weer doorgaan. Hebben ze een hele week de tijd om leuke vernieuwingen aan te brengen en te testen :)
Dat is wellicht de meest faire oplossing voor een ieder. Dus die gaat niet door :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 03-06 09:40
-TheNose- schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 17:02:
Jullie begrijpen dat ik nu ook niets met de ToTo kan doen. ;)
Morgen weer een kans.
Dat heeft geen haast maar mijn toto wedstrijd is met 1-2 verloren gegaan :(

Hattrick: Iduna United PSN; AeroBite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salv
We zijn er weer online!

Het werkt nog niet helemaal zoals het moet, maar men kan weer inloggen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07-06 13:20
Jammer dat mn verloren wedstrijd niet verloren is gegaan :D

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
...Sommige managers vragen ons waarom we in deze gevallen wedstrijden niet uitstellen. Dit klinkt aanlokkelijk en zou een uitkomst zijn voor zowel jullie als ons. Ons systeem is hier echter niet voor ontworpen en dit uitproberen - zonder het te testen - zou een doos van Pandora kunnen openen...
*proest* Ik heb nu niet echt het idee dat aanpassingen zo goed doorgetest worden. Maja, 't lijkt weer redelijk te functioneren nu; kan ik in elk geval nog even een opstelling voor de friendly van morgen instellen. Wel jammer voor degenen die wedstrijden en/of training in de mist hebben zien gaan hierdoor :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vaag!! Ik log net in een heb een TU om mijn oren. Een van mijn spelers is gezakt in zijn vaardigheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Anoniem: 360312 schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:44:
Vaag!! Ik log net in een heb een TU om mijn oren. Een van mijn spelers is gezakt in zijn vaardigheid.
jupzz, zelfde geneuzel hier...... maar een vaardigheidsdaling heb ik al eerder op een door de weekse dag gehad. Stijgingen daarentegen nog niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dalingen zijn meestal op maandag dus als je maandag niet hebt kunnen inloggen krijg je hem vandaag. Tenminste dalingen zijn tot nu toe bij mij altijd op een maandag geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 02-05-2022
Bij mij ook. Kan me ook niet voorstellen dat ze ineens op een andere dag komen.

Ik hoop dat je jeugdcompetitie snel weer online komt. Heb nog niet kunnen pullen en volgens mij hebben we vandaag al weer een wedstrijd.

[ Voor 46% gewijzigd door Pewwy op 25-08-2010 08:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wii4all
  • Niet online
je kan inloggen daar is alles ook meteen mee gezegd, ik krijg de ene na de andere app. fout om m'n oren.

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mijn wedstrijd is al gespeeld, maar godzijdank is de schade beperkt... de opstelling die ik maandag ingegeven had is ook degene die gespeeld is, inclusief mn trainee's op trainingsplaatsen en PIC wat het belangrijkste was...

wel helaas verloren, en dik ook, ergens vermoed ik dat mn tegenstander _niet_ zn opstelling heeft aangepast en juist gespeeld heeft met hetzelfde team en instelling als zaterdag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Alleen de jeugd ligt nu nog plat. Had maandag eigenlijk een nieuwe vriendschappelijke wedstrijd moeten regelen. Dus maar even wachten tot ze er weer zijn dan maar. Had graag die wedstrijd nog gespeeld voordat mijn talent 17 word, maar hij zal toch pas gepulled worden met uitstekend positiespel. Dus dat zal zeker 17 en 20+ dagen worden denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo mijn tegenstander uit de IIIde toch wat angst aangejaagd na vorige week. :P Speelt met een hoop A-spelers, terwijl ik gewoon mijn B kneuzen heb opgesteld. :)
Wel voor het eerst mijn sterk uitgebreide stadion uitverkocht. Woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-06 13:58
Wordt een lekker middagje zo: 1-2 achter bij rust; 2 trainees er al afgeschopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
0-2 voor bij rust, met slechts 55% balbezit. Moet dus nog een stuk beter kunnen, maar elke wedstrijd in de beker is dit jaar meegenomen. Ik moet toch een keer eerste eindigen in de competitie in plaats van op mijn favoriete 2e plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

0-0 bij rust met 66% balbezit voor mijn tegenstander. Vrees dat ik trouwens geen penalties ingesteld heb voor deze wedstrijd. Dus dan maar hopen het in de volgende 45 minuten af te maken.

Mocht er nog iemand zijn die interesse heeft in een Surinaamse verderdiger van 23 met briljant verdediger en redelijk vleugelspel laat hem me dan even weten via HT-mail.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 26445 op 25-08-2010 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Uiteindelijk met 1-5 eraf.. trainees zijn 1 en 3 weken geblesseerd.. maar goed, ben nog nooit zo ver gekomen in de beker en nu kan ik me focussen op lijfsbehoud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

Ongelooflijk toch dit! Ik sta tot de 89ste minuut met 1-0 voor en dat gebeurd er dit:
89:46 In de 89e minuut hoopte de coach van Godenzonen dat een wissel het spel zou kunnen kantelen. Hij bracht Adonis Vlassiadis erin en haalde Andreu Jovellar naar de kant.
89:46 Hoewel het hele team moeite had om indruk te maken, werd Andrea Fornasini aangeduid als kern van het probleem. Hij werd na 89 minuten naar de kant gehaald. Aan Fredd Hille de moeilijke taak om samen met zijn teamgenoten de stand een ander aanzien te geven.
89:45 Kazimierz Pawełkiewicz liet in de 89e minuut een doelpunt aantekenen, na een counteraanval over rechts: 1-2.
89:43 Massimiliano Zaramella van LCP raakte in de 89e minuut geblesseerd aan zijn achillespees, maar weigerde van het veld te gaan.
89:42 In de 89e minuut kreeg LCP een strafschop. De spelers van de tegenstander waren het totaal niet eens met deze beslissing, maar de scheidsrechter had prima zicht op de situatie en wuifde alle protesten weg. Kazimierz Pawełkiewicz maakte gelijk: 1-1.
In 4 seconden 2 goals voor de tegenstander in de laatste minuut van de wedstrijd. Pfff echt moedeloos wordt je ervan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nWo_Riot
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 26-01 13:37
Brainpower schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 19:38:
Ongelooflijk toch dit! Ik sta tot de 89ste minuut met 1-0 voor en dat gebeurd er dit:

[...]

In 4 seconden 2 goals voor de tegenstander in de laatste minuut van de wedstrijd. Pfff echt moedeloos wordt je ervan...
Oei oei wat is dat zuur... Dit is dus de reden waarom ik soms belangrijke wedstrijden liever niet live kijk 8)7

Maarja, als je de ratings tegen elkaar opzet lijkt de uitslag niet verrassend...

• Pewwy
0-4 gewonnen, en mijn keeper is al vanaf het begin van dit seizoen niet gepasseerd. Zal zondag wel verandering in komen, maar het staat wel leuk :)

• Wii4all
  • Niet online
Raar dat ze de jeugd eruit laten liggen.

Burp

• Primator
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:02
Gloeiende, gloeiende....

Wordt van het weekend mijn 1ste keeper eruit geschopt, valt de reserve uit in de bekerwedstrijd.

Met een verdediger in het doel uitgeschakeld na strafschoppen. :(

There is no place like 127.0.0.1

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Wii4all schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 08:40:
Raar dat ze de jeugd eruit laten liggen.
volgens de melding zouden ze bezig zijn met een 'disk-check'....
enkel dat die schijnbaar minimaal 48 uur moet duren snap ik niet helemaal en komt me ontzettend onlogisch en een beetje ongeloofwaardig voor.
Het jeugdssysteem zelf zou juist geheel los ontwikkeld zijn van de rest van HT, ook de database zou gescheiden zijn...

• NiMu83

NiMu83

AFCA

nWo_Riot schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:41:
[...]

Oei oei wat is dat zuur... Dit is dus de reden waarom ik soms belangrijke wedstrijden liever niet live kijk 8)7

Maarja, als je de ratings tegen elkaar opzet lijkt de uitslag niet verrassend...
Klopt, maar dan verliezen in 3 seconden is ongeloofwaardig. Dat is toch raar dat in de 89:46 en 89:49 2 goals door de tegenstander gemaakt worden?

• Ansjo
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-05 16:07
Oei dat is zeker zuur...wel vaag dat het in een aantal sec gebeurt.

Ik heb gelukkig mijn oefenpotje wel gewonnen.
Beker avontuur was helaas al direct na de 1e ronde voorbij ;)

Helaas wel 1 trainee eruit geschopt maar gelukkig valt daarvan de schade mee, 1 weekje out.

Jammer genoeg met 1-0 verloren, maar ja speelde met 6 trainees in de basis dus de mogelijkheid was aanwezig dat het zou gebeuren. Kunnen we weer eens gaan kijken of we naar tropische bestemmingen mogen vliegen en natuurlijk gelijk ingeschreven voor de moeder aller Cups.

Ga noodgedwongen een trainnee verkopen. Ik heb ruimte nodig op de trainingsplaatsen en wil eigenlijk een def aankopen met redelijk ervaring voor mij A ploeg.
Mochten er DEF trainers zijn die nog ruimte cq. behoefte hebben aan een 18JR 45dg uitstekend DEFje, hier zijn de coordinaten : 285804418.

• Wii4all
  • Niet online
26-08-2010 Update over de downtijd van de jeugdacademie

We kunnen helaas de jeugdacademie nog niet terug online brengen. De schatting is nu dat dat morgen rond het middaguur zal lukken.

De schatting van vanmiddag maakten we toen we nog dachten dat de performance van het nieuwe disksysteem, dat op dit moment een schijfcontrole ondergaat, genoeg zou zijn op het moment dat de matchengine van de jeugd weer op schema zou lopen. Maar de testen die we gisteren en vanochtend deden lieten zien dat dit niet het geval was. Daarom moeten we nu wachten tot de schijfcontrole compleet is.

Tijdens deze downtijd worden geboekte wedstrijden wel gespeeld en vinden trainingen gewoon doorgang.

We bieden opnieuw onze excuses aan voor alle ongemakken die dit voor jullie oplevert.
25-08-2010 Downtijd jeugdopleiding

De jeugdopleiding blijft helaas langer offline dan we oorspronkelijk gedacht hadden. We kunnen ook niet aangeven wanneer dit onderdeel weer beschikbaar is. We monitoren nu de prestaties van de jeugdengine die bezig is met bijwerken. Zodra we meer weten, melden we ons uiteraard weer.

Update: Het lijkt erop dat we de jeugdopleiding vandaag niet meer online kunnen brengen. De verwachting is morgenmiddag. Het proces duurt helaas een stuk langer dan verwacht. We kijken nu of we het kunnen versnellen. We houden je op de hoogte van de ontwikkelingen.

Burp

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 360312 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:45:
Ga noodgedwongen een trainnee verkopen. Ik heb ruimte nodig op de trainingsplaatsen en wil eigenlijk een def aankopen met redelijk ervaring voor mij A ploeg.
Mochten er DEF trainers zijn die nog ruimte cq. behoefte hebben aan een 18JR 45dg uitstekend DEFje, hier zijn de coordinaten : 285804418.
Als je DEF traint is het volgens mij behoorlijk contraproductief om een speler op een DEF-positie te hebben die een hoge leftijd heeft (redelijk ervaring vind je meestal pas boven de 28,29)...
echt veel meerwaarde heeft dat imho ook niet echt, ervaring telt bij iedere speler mee qua prestatie (ervaren spelers spelen beter dan minder ervaren op eenzelfde skillniveau), verder telt ook de overall teamervaring en de ervaring van de aanvoerder wat zwaarder mee.

Ik zou je dan eerder aanraden te kijken naar 20-jarige verdedigers, die kun je bv voor rond de 1,5 miljoen kopen op bv uitmuntend niveau (met bijskills)..... een jaar optrainen om naar 'briljant' te komen, zou betekenen dat ze met 21jr + briljant DEF rond de 2,1-2,2 miljoen opbrengen ... eigenlijk wat meer winst per week/seizoen dan een erg 'jonge' verdediger vanaf 17jr optrainen..
enige nadeel, je moet dat budget wel hebben om te 'investeren' in die spelers

RM-rf schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 13:13:
[...]

Als je DEF traint is het volgens mij behoorlijk contraproductief om een speler op een DEF-positie te hebben die een hoge leftijd heeft (redelijk ervaring vind je meestal pas boven de 28,29)...
echt veel meerwaarde heeft dat imho ook niet echt, ervaring telt bij iedere speler mee qua prestatie (ervaren spelers spelen beter dan minder ervaren op eenzelfde skillniveau), verder telt ook de overall teamervaring en de ervaring van de aanvoerder wat zwaarder mee.

Ik zou je dan eerder aanraden te kijken naar 20-jarige verdedigers, die kun je bv voor rond de 1,5 miljoen kopen op bv uitmuntend niveau (met bijskills)..... een jaar optrainen om naar 'briljant' te komen, zou betekenen dat ze met 21jr + briljant DEF rond de 2,1-2,2 miljoen opbrengen ... eigenlijk wat meer winst per week/seizoen dan een erg 'jonge' verdediger vanaf 17jr optrainen..
enige nadeel, je moet dat budget wel hebben om te 'investeren' in die spelers
Duidelijk verhaal ( wederom ;) ).
Ik zelf dacht mijn lichte terugloop in H-stats in mijn defensie te verklaren doordat ik dit off-season een 30-jarige speler had verkocht. Daarnaast is het ook prettig als ik een plaats vrij heb om eventueel mijn keeper mee te laten trainen op DEF.

Je tweede verhaal is ook helder. Dat is uiteraard ook het doel, maar daar is op dit moment simpelweg nog onvoldoende kapitaal voor in huis.

• Swanfield
UPDATE: De jeugdopleiding is helaas geformatteerd en de broncode was op de zelfde schijf opgeslagen. Dus geen jeugdopleiding meer :)

UPDATE2: Oh wacht we hebben nog wat gevonden maar we missen net de code waar de startup.exe in zit.

UPDATE3: Shutdown.exe wel gevonden dus nog een uurtje om deze om te zetten naar startup.exe

:+ lollige bui :+

UPDATE4: Wilde je spelers kopen of verkopen? Dan kan je het ook wel schudden!

[ Voor 10% gewijzigd door Swanfield op 26-08-2010 16:39 ]

• Salv
Haha die lui bakker er niks van, kunnen er niet een paar tweakers daar gaan zitten ofso? :P

Brr gister de beker met 0-6 verloren! Terwijl de fans zeiden dat we aan elkaar gewaagd waren, die zijn daar niet blij mee en heb mijn eerste vertrekkend fan primeur ook.

• Swanfield
Ben ITer maar zou niet graag in hun schoenen staan hehehe. Het klinkt raar maar vroeger was ik nogal van updaten = goed. Ik neig nu meer naar deze optie:

if problem = no then no update else if problem => 0 try reboot else try update else you r screwed! :)

Ik neig meer naar updaten wanneer echt nodig. Ik weet niet of deze update echt nodig was. Dat maak ik er niet echt uit op eigenlijk.

Dit allemaal te wijten aan slecht testwerk van een leverancier als ik het zo bekijk. Die komen langs voor update van de firmware. "Nee meneer testen is niet nodig we hebben dit op al vaker gedaan. Het is heel makkelijk en je merkt er bijna niets van." Vervolgens word het gelijk op een productie omgeving gedaan in plaats eerst het op een testomgeving te doen. Nu hadden ze natuurlijk aan moeten dringen op een test, maar de leverancier mag sowieso niet zonder meer er vanuit gaan dat de omgeving van het ene bedrijf gelijk is aan het andere bedrijf.

Kan me voorstellen dat het zo ongeveer is gegaan. Alhoewel ze natuurlijk allebei redelijk verwijtbaar handelen in deze situatie.

• Swanfield
Misschien hebben ze wel geen test omgeving. Als je namelijk niet eens weet wat er gebeurt als je de server een week stil legt dan ben je wel heel erg suf bezig :S

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 22:43

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Updates zijn vaak nodig omdat suppliers alleen garantie geven op bepaalde versies... Maar ja, tis sowieso klote, en ziet eruit als niet getest ja...

• Salv
Damien2004 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 17:18:
Misschien hebben ze wel geen test omgeving. Als je namelijk niet eens weet wat er gebeurt als je de server een week stil legt dan ben je wel heel erg suf bezig :S
Ze hebben stage toch? Hun kennende zal die ook wel op dezelfde omgeving als HT zelf draaien.

Heb net de in het leven geroepen blog geopend en tot mijn plezier zat ik er dus niet zo ver naast met mijn scenario ;)
This Monday, our supplier was on site to make an upgrade to the firmware of their system. This upgraded firmware turned out to be buggy, as it caused the disks to crash, and with them, Hattrick. Why this happened we can’t really say, but it is likely that our specific conditions somehow triggered this bug that had not been revealed at their previous tests or at previous installations.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
lol :)

Ok TU dag!

+5 passen het lijkt er op dat het iets sneller gaat dan voorheen maar nog geen echt verschil gemerkt. In ieder geval gaan er weer 5 op de transferlijst waarschijnlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo mensen eindelijk weer bij een pc met normaal internet in de buurt. De Toto is door al het gezeik met HT en mijn eigen drukte niet doorgegaan helaas. Deze week dus ook even geen ToTo. Zondag avond gooi ik de nieuwe voor volgende week online. Mijn excuses!!!

Trainingsupdate: Scoren +1 (17jr 58dg naar uitstekend scoren). Volgens de transfer vergelijking zal hij nu al minimaal 1.4mill op kunnen brengen? Je zou hem bijna op de TL zetten. Bijna he...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
-TheNose- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:31:
Zo mensen eindelijk weer bij een pc met normaal internet in de buurt. De Toto is door al het gezeik met HT en mijn eigen drukte niet doorgegaan helaas. Deze week dus ook even geen ToTo. Zondag avond gooi ik de nieuwe voor volgende week online. Mijn excuses!!!
Volgende week beter :)
Trainingsupdate: Scoren +1 (17jr 58dg naar uitstekend scoren). Volgens de transfer vergelijking zal hij nu al minimaal 1.4mill op kunnen brengen? Je zou hem bijna op de TL zetten. Bijna he...
Lekker!
Ik had geen pops verwacht; alle trainees zijn er recent op vooruit gegaan. Was dus een beetje verbaasd toen ik 2 pops zag bij het inloggen: een middenvelder en een speler-zonder-vaste-positie hebben +1 scoren gekregen (nu beiden redelijk). Lekker nuttig dus... Gelukkig begint de vorm weer wat terug te komen: +9 in totaal, en +1 conditie. Al met al niet ontevreden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik heb nu een +2 bij DEF, vorige week een +1 (eigenlijk +2 maar de andere pop was een non-trainee)..
imho gaat dat wel duidelijk sneller, alhoewel het natuurlijk lastig echt te zeggen is, de betreffende spelers zaten ook wat dichter bij de pop en lijken die nu net wat eerder te krijgen...

Wat me trouwens ook opvalt is dat ook het Conditie trainen flink efficienter lijkt. heb nu 8 spelers op uitstekend conditie, en 6 op solid/goed, en de 3 jeugdspelers die ik gepulled heb de laatste weken zijn allemaal bij hun eerste TU naar matig conditie gegaan, dat was vroeger ook niet altijd zo...
ik zet mn conditie maar wat verder terug dan ik van plan was,
-TheNose- schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 08:31:

tja, je kunt hem gewoon voor 1,5 miljoen te koop zetten, biedt iemand het is het een leuke winst, maar doen ze het niet kun je hem zelf doortrainen ... ik heb zo ooit een eigen jeugdspeler voor 1,25 miljoen verkocht dankzij een ietwat gelukkige TL-vergelijking, die had ikzelf eigenlijk qua echte waarde niet veel hoger dan 750K ingeschat..

zeker bij 17-jarige kan de TL-vergelijk sterk opgedreven worden als kort ervoor veel 17jr+0d op de TL gezet zijn en bij uitstekend scoren zijn dat direkt U21-prospects ...
afgelopen week is er bv een finse jeugdspeler voor 22 miljoen verkocht (17jr+3d, uitstekend sco en koppen specialiteit, koper was een finse U21-trainer die hem absolut wilde hebben, dus het was geen 'fraude', maar komt wel een beetje overdreven over)..

Imho zijn bepaalde opgedreven bidwar prijzen voor 17-jarigen écht overdreven en kun je daar nooit nog winst op maken... ikzelf koop eigenlijk ook liever geen 17-jarigen aan, de winst erop is te laag.

[ Voor 5% gewijzigd door RM-rf op 27-08-2010 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier ook 1 pop, maar lastig te beoordelen.
Ik ben benieuwd wanneer de volgende pop plaats gaat vinden van deze heren. Dan kan je pas zien of het echt, en hoeveel sneller het gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag maar 2 pops. Eentje gaat er gelijk de TL op. De andere is meer opvulling die uit mijn jeugd komt.

Hoop eigenlijk dat ik tijdens de GoT-cup in een wedstrijd een volledige line-up op de been kan brengen met eigen jeugd. Daarna gaat de hele handel op de TL of word ontslagen.

Zojuist een bod uitgebracht op de aanvoerder van het Surinaamse elftal om hem passen training te geven. Mooi meegenomen is dat hij ook nog een defensieve versterking is ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
Hier 4+ passen, allemaal wel verwacht. Ik moet zeggen dat ik nog weinig merk van de snellere training maar we zullen het de komende weken zien ;)

Nog 2 trainees die een skill omhoog moeten en dan op naar de trainingswissel. :D
Weet alleen nog niet zo goed of ik nu verdedigen of positiespel zal gaan trainen maar daar heb ik nog wel de tijd voor om dat te gaan bedenken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

Deze week geen pops helaas, maar vorige week wel 1, 17 jaar en bijna jarig ging naar formidabel keepen. Dit was 2 tot 3 weken eerder dan verwacht, in het tussenseizoen heeft deze jongen niet gespeeld, week 11 afgelopen seizoen ging hij naar uitstekend.... dus dat zou 5 weken training zijn. Mijn eerste keeper ging diezelfde TU week 11 vorig seizoen naar formidabel, is een paar weken ouder, en ging week 1 van dit seizoen naar uitmuntend. Volgens psicotsi zit hij inmiddels al op 10,7 en zou dus gewoonlijk met een week of 2 hooguit 3 al weer moeten poppen.... ben benieuwd wanneer hij daadwerkelijk omhoog gaat, maar vooral ook wat er op de transfermarkt gaat gebeuren dit seizoen als de effecten van de nieuwe trainningssnelheid echt duidelijk worden. Vrees dat ik de verwachtte inkomsten voor mijn keepers tegen de tijd dat ze op wonderbaarlijk zitten wel op mijn buik kan gaan schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
0-2 gewonnen :) Soliede overwinning en soliede cijfer! Erg content! :)
5 op de TL gezet nu ;) Kijken of het verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Zo 1 van de concurrenten met 1-5 naar huis gestuurd, volgende week de andere concurrent op bezoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb mij kalm aan naar een 7-0 overwinning gespeeld en sta nu twee punten los bovenaan. De nummer twee is de volgende tegenstander. Hij heeft betere stats dan mij, en ook mijn supporters hebben er niet veel vertrouwen in. Dit hadden ze vorige seizoen ook niet en toen heb ik thuis ook met 1-0 gewonnen, en uit met 1-0 verloren. Er zijn dus (hopelijk) kansen.
Is het aan te raden om ( na deze week ge-PICt te hebben) volgende week te MOTS-en ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Anoniem: 360312 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:14:
Ik heb mij kalm aan naar een 7-0 overwinning gespeeld en sta nu twee punten los bovenaan. De nummer twee is de volgende tegenstander. Hij heeft betere stats dan mij, en ook mijn supporters hebben er niet veel vertrouwen in. Dit hadden ze vorige seizoen ook niet en toen heb ik thuis ook met 1-0 gewonnen, en uit met 1-0 verloren. Er zijn dus (hopelijk) kansen.
Is het aan te raden om ( na deze week ge-PICt te hebben) volgende week te MOTS-en ??
Hangt ervan af, als je de weken daarna met een slechte teamgeest ook zal kunnen winnen (botjes etc) dan zal je teamgeest op tijd hersteld zijn als je weer tegen de nr 2 moet spelen. Anders zou ik het risico niet nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Gister met 9-0 gewonnen, dus met +26 doelpunten gemaakt (en 0 tegen) sta ik nu op de eerste plaats (helaas wel de topscore positie kwijtgeraakt). Het zelfvertrouwen staat nu op "overdreven", en volgende week moet ik aantreden tegen de huidige nummer 6. Onderschatting ligt dus op de loer... Maar als ik het goed gelezen heb, scheelt dat als je pech hebt zo'n 15 à 20% op je middenveld, en dat moet te overleven zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 360312 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:14:

Net als -TheNose- al zegt... bij MOTS is het belangrijker wat voor tegenstanders je nà die wedstrijd hebt en of een lage teamgeest je kansen dan sterk verminderen (zéker als je weer wilt PICen om je TS te doen herstellen). Het herstel van je teamgeest kan één of twee wedstrijden duren en dan zal je flink lager MF halen.

Zelf zou ik momenteel meestal opteren in het begin van het seizoen niet te MOTS-en en hooguit een enkele wedstrijd 'normaal' te spelen als je dan echt een beter middenveld moet halen, en de rest PIC.

Heb mn liga-wedstrijd weer stevig gewonnen, 5-0 winst tegen de nr. 2 van vorig seizoen, terwijl ik PIC speelde.., en weer (onverwacht) een HT-stats record (266)
het ziet er behoorlijk goed uit, en ik denk dat ik dit seizoen idd serieus voor het kampioenschap ga meespelen... ratings zijn in orde, mn Teamgeest is ultrahoog, vorm is goed maar kan nog beter (2 van mn midenvelders hebben matig en zwak vorm) en financieel ziet het er ook rooskleurig uit (ruim 12 miljoen in kas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Homerius schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:19:
Gister met 9-0 gewonnen, dus met +26 doelpunten gemaakt (en 0 tegen) sta ik nu op de eerste plaats (helaas wel de topscore positie kwijtgeraakt). Het zelfvertrouwen staat nu op "overdreven", en volgende week moet ik aantreden tegen de huidige nummer 6. Onderschatting ligt dus op de loer... Maar als ik het goed gelezen heb, scheelt dat als je pech hebt zo'n 15 à 20% op je middenveld, en dat moet te overleven zijn.
Niet PICen en dan is er volgens mij niets aan de hand. Ben benieuwd in mijn competitie er zijn er toch met mij bij 4 die redelijk sterk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Homerius
Damien2004 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 11:20:
[...]
Niet PICen en dan is er volgens mij niets aan de hand. Ben benieuwd in mijn competitie er zijn er toch met mij bij 4 die redelijk sterk zijn.
Bedoel je dat onderschatting alleen kan voorkomen als je die wedstrijd ook PiCed? Of dat het effect van PiC en onderschatting tegelijkertijd erg desastreus is voor je middenveld?
Ik meen wel gelezen te hebben als je MOTSt, er geen onderschatting op zal treden, maar weet het niet meer zeker. Ik ga op onderzoek uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteren met 0-4 gewonnen van een team dat op dat moment boven me stond. Ben inmiddels zelf opgeklommen naar de 2e plaats. Niet gek voor mijn eerste seizoen in IV, maar natuurlijk niet te vroeg juichen. Komend weekend tegen een team dat besloten lijkt te hebben te degraderen, want hij heeft na 3 wedstrijden al een doelgemiddelde van -28.

Alle supporters hebben er 2 extra federatie-slots bijgekregen omdat Hattrick jarig is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
Helaas verloren komend weekend maar dit was ook wel verwacht. Maar toch blijf je hopen op een stunt ;)

Komend weekend zal ook leuk worden, moet dan thuis tegen een team die gezien wordt als licht in het voordeel maar wel altijd 'pressing' speelt. Ik vermoed dat hier misschien wel wat uit te halen valt. Hoe kan je het beste tegen ploegen spelen die pressing als tactiek hebben??

Het wedstrijd-ID is: Fryslan - Olympique (296615391)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

mwah, 'pressing' is gewoon een tactiek die een kleine kans geeft dat een kans voorkomen wordt, waarbij dat overigens net zo goed je eigen kansen kunnen zijn en dit team zal waarschijnlijk vaker zichzelf in de vingers snijden ermee dan dat het voordeel heeft....
ik vind het maar dom, maar het is ook geen domheid die je zomaar kunt 'afstraffen'..

hooguit kun je misschien ook op pressing spelen en zo defensief mogelijk en dan hopen dat je misschien een gelijkspel haalt... overall is je team echter wel een behoorlijk stuk zwakker op alle linies

[ Voor 22% gewijzigd door RM-rf op 30-08-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Voor de gein op gericht een nieuwe Fed: Opa's van hattrick! (95000)!

Dus voor iedereen hier die 30+ is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Gisteren van mijn vermoedelijk grootste concurrent dit seizoen verloren met 3-2. Helaas maar waar. Waren ook mijn eerste tegendoelpunten (inclusief beker).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Damien2004 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:42:

Dan moet ik nog even een aantal weken wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Anoniem: 26445 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:45:
[...]

Dan moet ik nog even een aantal weken wachten :P
Wees blij ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansjo
RM-rf schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:03:
mwah, 'pressing' is gewoon een tactiek die een kleine kans geeft dat een kans voorkomen wordt, waarbij dat overigens net zo goed je eigen kansen kunnen zijn en dit team zal waarschijnlijk vaker zichzelf in de vingers snijden ermee dan dat het voordeel heeft....
ik vind het maar dom, maar het is ook geen domheid die je zomaar kunt 'afstraffen'..

hooguit kun je misschien ook op pressing spelen en zo defensief mogelijk en dan hopen dat je misschien een gelijkspel haalt... overall is je team echter wel een behoorlijk stuk zwakker op alle linies
Bedankt voor de uitleg. Ik zal wel wat proberen, verwacht ook geen overwinning of zo maar zou toch leuk zijn als ik kon stunten ;) Misschien dat ik wel ga counteren, en hopen op een aantal leuke counters om alsnog een punt of zelfs 3 punten uit het vuur te slepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperial_Master
Gisteren met 1-0 verloren; had gehoopt op een gelijkspel.. zit in een vormcrisis en heb het idee dat mijn tegenstander heeft geMOTSt; hoewel lijfsbehoud nog steeds prio 1 is sta ik toch liever niet op de 6e plaats ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lameeuw

lameeuw

gisteren 3-0 winst, viel niet tegen. Wel 2 met rood er af en 2 blessures opgelopen..... Gelukkig volgende week een mindere tegenstander :)

zal me eens melden vanavond :P

[ Voor 48% gewijzigd door lameeuw op 30-08-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 01:37

chario2

Chario2 (818126)

das mooi ! voel ik me eindelijk eens ergens bij thuis ;)

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pewwy
Bedankt Damien, voelde me al een oude zak. Dat wordt alleen maar erger zo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-

Aangemeld! :)

Ok huidige stand van de ToTo:

Pos.NaamScoreAantal toto's
1
Ansjo
11
2
2
pdejon
10
2
3
HomerJayAP
8
2
4
Salvius
8
2
5
tpc1971
7
2

En de nieuwe ToTo staat ook online! Let even op de kraker voor mijn team, als ik die overtuigend win ben ik zo goed als kampioen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Ik had de toto voor week 2 wel ingevuld maar heb geen punten :'(

Wat ik mij af vroeg wie speelt er nu op dit moment het hoogste van de fed en is actief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Een vraagje over het salaris. Als ik het mij goed kan herinneren dan is het salaris lager als een bij skill zoals bijvoorbeeld passen hoog is. Dus 2 identieke spelers met de positiespel op wonderbaarlijk en de één passen op zwak en de ander passen op uitstekend zou betekenen dat die speler met positiespel op wonderbaarlijk en passen op uitstekend minder salaris kost dan de ander.

Als dit klopt gaat het salaris dan ook jaarlijks omlaag als bijvoorbeeld de skill passen stijgt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

volgens mij is het juist zo dat het salaris vooral gebaseerd is op de hoofdskill, dus spelers met exact dezelfde hoofdskill-waarde hebben ook een gelijk salaris..
bv de middenvelders met wonderbaarlijk PM hebben een gelijk salaris..
enkel, de speler met uitstekend passen zal beter presteren voor datzelfde salaris en dus is dat salasris relatief naar de prestatie minder..

maar kan dat mischien fout hebben, dat is mijn inschatting, ik zou het zelf erg onwaarschijnlijk vinden dat spelers die juist veel beter presteren (met hoge bijskills) opeens ook nog 'minder' salaris kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiMu83

NiMu83

AFCA

-TheNose- schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 07:30:
[...]

Aangemeld! :)

Ok huidige stand van de ToTo:

Pos.NaamScoreAantal toto's
1
Ansjo
11
2
2
pdejon
10
2
3
HomerJayAP
8
2
4
Salvius
8
2
5
tpc1971
7
2

En de nieuwe ToTo staat ook online! Let even op de kraker voor mijn team, als ik die overtuigend win ben ik zo goed als kampioen. 8)
Klopt het dat je week 3 hebt overgeslagen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sandyman538
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Damien2004 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:15:
Wat ik mij af vroeg wie speelt er nu op dit moment het hoogste van de fed en is actief?
Op alltid.org zie ik 8 GoT teams in de IV spelen, dus dat zal het hoogste wel zijn :) Valt eigenlijk een beetje tegen.... >:)

Hattrick: playing IV.50
PSN: Sandyman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Sandyman538 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:51:
[...]

Op alltid.org zie ik 8 GoT teams in de IV spelen, dus dat zal het hoogste wel zijn :) Valt eigenlijk een beetje tegen.... >:)
ik ben reuze trots dat ik al bijna in de top 10 van de Federatie speel... voel me altijd nog een beetje als de newbie die ik was toen ik net in dit topic kwam en iedereen het had over ratings en skills verdomd ver lagen van waarmee ik me bezig hield, maar schijnbaar is de 'sprong' naar de top van de Fed steeds kleiner geworden (en in de tussentijd zijn er toch ook een hoop speler gestopt, wat volgens mij ook wel normaal is ... jarenlang één game te spelen en je wekelijks ermee bezig te houden zal toch ooit wel gaan vervelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Jammer dat Ronald Koeman geen zin meer heeft, want die speelde afgelopen twee seizoenen nog III. Dus iemand moet maar eens uit de IV gaan promoveren dit seizoen. Maak zelf wel een kans, maar dat zou wel erg snel om gelijk te promoveren uit IV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
Brainpower schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 10:29:
[...]

Klopt het dat je week 3 hebt overgeslagen? :)
Door de storing en daarna weinig tijd gehad is week 3 helaas komen te vervallen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swanfield
Misschien dat die 8 personen uit de IV maar eens een handleiding moeten schrijven voor ons newbs :D

Heb eens uitgerekend wat ik qua opbrengsten uitgaven heb zonder transfers mee te rekenen. Ik kom dan op een verlies van 2,9 miljoen. Dat is effe slikken :P Dat moet ik dus weg poetsen met transfers....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

[b][message=34613859,noline]Damien2004 schreef
Heb eens uitgerekend wat ik qua opbrengsten uitgaven heb zonder transfers mee te rekenen. Ik kom dan op een verlies van 2,9 miljoen. Dat is effe slikken :P Dat moet ik dus weg poetsen met transfers....
Niets mis mee. Zo gaat het in de KNVB Eredivisie toch ook ?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zit net even naar de vergelijking van een trainee met goed scoren en matig passen te kijken. Om een of andere reden zijn die prijzen ineens als een gek gestegen. Aan het begin van het seizoen lag dat zo tussen de 250k en 300k, maar ze staan nu qua gemiddelde boven de 500k. Dus voorlopig maar even richten op spelers met goed positiespel in plaats van goed scoren.

Wat die handleiding betreft. Klinkt als een goed idee, maar de eerste week ziet er anders uit dan toen ik begon. Zou niet precies kunnen zeggen hoe te starten terwijl het diploma nog gehaald moet worden. Zodra dat gebeurt is het voor de meeste teams hetzelfde. Misschien moeten we zodra er iemand start zijn vragen noteren en beantwoorden. Vervolgens dat omzetten in een soort handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 26445 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:38:
Zit net even naar de vergelijking van een trainee met goed scoren en matig passen te kijken. Om een of andere reden zijn die prijzen ineens als een gek gestegen. Aan het begin van het seizoen lag dat zo tussen de 250k en 300k, maar ze staan nu qua gemiddelde boven de 500k. Dus voorlopig maar even richten op spelers met goed positiespel in plaats van goed scoren.
is een bekend effect.... bij bepaalde spelers die een 'grote' omzet hebben (zowel jonge trainee's als spelers met skills rond de wereldklase zijn de prijzen eind van het seizoen extreem laag, maar stijgen in de eerste 4 weken van het seizoen rapide tot makkelijk 25-35% meer ... om daarna weer langzaam te dalen).

de reden is imho dat veel spelers wachten tot het seizoensbegin om versterkingen te kopen, én bovendien veelal inkomsten van de beker snel weer willen uitgeven én bovendien veel teams die de eerste 4,5 rondes meekomen met de beker geen probleem hebben met en 'dubbele bezetting' van posities; aangezien ze dan zowel in de beker als competitie een sterk team kunen opstellen...

daarom is de vraag tussen week 1 en week 4 duidelijk hoger dan het aanbod en dat drijft prijzen op... na week 4/5 stijgt het aanbod van spelers op de TL weer, bv omdat teams die uit de beker gevlogen zijn hun 'overschot-spelers' te koop zetten, en dan kan de prijs dalen, en doet dat ook...

Het is overigens goed mogelijk om leuke 'trade'-winst te boeken met dit soort dingen, mn top-prestatie was ooit een middenvelder die ik in week 15 aangekocht had als 4e middenvelder voor 2,5 miljoen, in week 4 van het seizoen erop voor 3,4 miljoen te verkopen, speculerend op die transferwinst; zonder hem enige training te hoeven geven.

Ik heb trouwens ook eventjes gekeken hoe mn financiele situatie vorig seizoen was...

Heb tegen de €475K winst geboekt (buiten transfers)... op een omzet van 4,95 miljoen € (transfers niet meegerekend) is dat 10%... imho een prima resultaat en zeker als ik bedenk dat ik een deel van het seizoen tegen degradatie vocht en onderaan de ranglijst stond ben ik daarover wel tevreden.

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 01-09-2010 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RM-rf schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:19:
[...]

is een bekend effect.... bij bepaalde spelers die een 'grote' omzet hebben (zowel jonge trainee's als spelers met skills rond de wereldklase zijn de prijzen eind van het seizoen extreem laag, maar stijgen in de eerste 4 weken van het seizoen rapide tot makkelijk 25-35% meer ... om daarna weer langzaam te dalen).
Ik heb het niet over eind vorig seizoen en nu, maar werkelijk over vorige week en nu. In een week zie ik een verdubbeling van de vergelijking van die spelers. Echter kan dit een eendaagse opleving zijn net voor de beker en friendlies. Ook geld het alleen voor aanvallers (goed scoren/matig passen) en niet voor middenvelders of verdedigers. Dat ze in de eerste weken stijgen vind ik niet vreemd dat is inderdaad een gebruikelijk effect. Echter dat dit voor 1 positie en verdubbeling in een week is vind ik wel vreemd.

Het kan net een piek zijn van een aantal mogelijke U20 spelers ofzo, maar dan ook is het wel erg toevallig dat het allemaal aanvallers zijn met die stats. De marktwerking begrijp ik wel, maar deze stijging is erg extreem.
Het is overigens goed mogelijk om leuke 'trade'-winst te boeken met dit soort dingen, mn top-prestatie was ooit een middenvelder die ik in week 15 aangekocht had als 4e middenvelder voor 2,5 miljoen, in week 4 van het seizoen erop voor 3,4 miljoen te verkopen, speculerend op die transferwinst; zonder hem enige training te hoeven geven.
Dat zijn inderdaad leuke meevallers. Nu ik passen train zou ik dat alleen kunnen met verdedigers anders krijgen ze altijd wel iets van training. Tenslotte moeten ze minimaal 1 wedstrijd spelen voordat je ze weer mag verkopen.

Wat de financieen betreft heb ik afgelopen seizoen 1.3M verlies gedraaid als ik transfers buiten beschouwing laat. Echter dat was ruim genoeg gecompenseerd met de transfers om toch winst te maken afgelopen seizoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Anoniem: 26445 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:48:
[...]

Ik heb het niet over eind vorig seizoen en nu, maar werkelijk over vorige week en nu. In een week zie ik een verdubbeling van de vergelijking van die spelers. Echter kan dit een eendaagse opleving zijn net voor de beker en friendlies.
kan het misschien zijn dat deze prijzen opgedreven werden doordat vorige week er eerst een lange downtijd was, en vervolgens ze ook de Transfers een extra 24 uur opgeschoven hebben (om te voorkomen dat die transfers die zouden aflopen relatief kort nadat ze weer 'up' waren weinig actieve bieders zouden hebben)...
verder kunnen er tijdens de doswntijd geen spelers op de TL gezet worden en mist men dus ook het 'aanvullende' aanbod

Dat kan leiden tot mensen die mogelijk een paar dagen een gehoopte transfer hadden moeten uitstellen en nu opeens allemaal gaan zoeken terwijl het aanbod niet hoger is dan normaal... (of zelfs lager als er twee of drie dagen vrijwel geen nieuwe spelers op de TL gezet werden)
dan krijg je ook makkelijk opgedreven prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IVM Got Cup kan ik voor komende week geen friendly boeken, dit klopt toch ??
Pagina: 1 ... 3 ... 58 Laatste

Dit topic is gesloten.