Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 382308

.heb een 4020sd gekregen :) met een 5650 1gb erin
. alleen de processor is iets anders maar zou bijna dezelfde prestaties moeten hebben.

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 382308 op 12-11-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:56
Even een kleine update: Afgelopen dinsdag de HP Pavilion dv7-4040ed besteld, gisteren bezorgd gekregen en vandaag gebruiksklaar gemaakt, met dank aan de hulp van Slasher en MegaTronics, en wat een vooruitgang op mijn oude laptop (Toshiba P300D-11H). :*)

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/1small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/2small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/3small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/4small.jpg

Een geweldig apparaat, met een scala aan mogelijkheden voor de échte multimediagebruiker! _/-\o_

Edit: Voor de mensen die geïnteresseerd zijn in de wallpaper: klik

[ Voor 9% gewijzigd door Yonix op 05-11-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 382308 schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 20:52:
[...]

Hoe doet de 4030 het met games?. ik krijg volgende week een dv7-4130sd binnen met een 5470 512mb
. alleen de processor is iets anders maar zou bijna dezelfde prestaties moeten hebben. heb nu een dv7-1140
die naar mijn vrouw gaat :)
Nog niet veel getest. Maar Company of Heroes loopt hier goed op de 1600x900 en alles op high.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ManiacsHouse schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 23:32:
[...]

Nog niet veel getest. Maar Company of Heroes loopt hier goed op de 1600x900 en alles op high.
Dan zal de rest van de games ook wel goed draaien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Yonix schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:46:
Ik ben sinds gisteren eigenaar van de HP Pavilion dv7-4040ed en ik ben zeer tevreden over de laptop, maar ik zit met een (klein) probleem:

Voordat ik de laptop volledig in gebruik ga nemen wil ik Windows 7 Home Premium vervangen door Windows 7 Professional. Een ''clean-install'', waarbij ik alle vooraf geïnstalleerde programma's e.d. verwijder. Tevens wil ik alle partities samenvoegen tot één partitie. Echter, dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn, want ik zie namelijk geen mogelijkheid om de laptop te booten vanaf de cd/dvd. Telkens als ik de laptop (opnieuw) start kom ik in een pre-Windows scherm van HP terecht en vanuit daar kan ik niet zoveel.
Daarnaast is het mij nog niet gelukt om het BIOS-menu te laden - het indrukken van de delete-toets heeft (nog) geen effect gehad en met F2 kom ik in het HP Recovery Menu.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? :P
Ja ,als eerste moet je , via de recovery manager ,die recovery partitie geheel verwijderen,anders zal dat nooit gaan ,wat jij wilt.
Let wel ;weg =weg .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Prachtige foto's en wallpaper Yonix!

Ik zou je echter iets willen vragen. Zou je mss via GPU-Z en CPU-Z (als dat mogelijk is) je idle temperaturen meegeven wanneer de ATI grafische kaart niet is ingeschakeld, en dan ook eens een keertje wanneer deze wél is ingeschakeld?
En zou je mss ook willen vermelden hoe warm de CPU/GPU wordt tijdens gamen? (Als je dat doet tenminste ;)).

Ik heb een Hp Pavilion dv7 4050EB met een core I5 430M processor en een ATI mobility radeon hd 5650 en zou graag eens willen vergelijken.
Ik heb het gevoel dat mijn CPU soms iets te warm wordt. (zelfs in idle loopt ie soms naar de 50+ wanneer ati grafische kaart niet ingeschakeld is).

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:56
Anoniem: 347845 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 10:39:
Prachtige foto's en wallpaper Yonix!

Ik zou je echter iets willen vragen. Zou je mss via GPU-Z en CPU-Z (als dat mogelijk is) je idle temperaturen meegeven wanneer de ATI grafische kaart niet is ingeschakeld, en dan ook eens een keertje wanneer deze wél is ingeschakeld?
En zou je mss ook willen vermelden hoe warm de CPU/GPU wordt tijdens gamen? (Als je dat doet tenminste ;)).

Ik heb een Hp Pavilion dv7 4050EB met een core I5 430M processor en een ATI mobility radeon hd 5650 en zou graag eens willen vergelijken.
Ik heb het gevoel dat mijn CPU soms iets te warm wordt. (zelfs in idle loopt ie soms naar de 50+ wanneer ati grafische kaart niet ingeschakeld is).

Bedankt!
Hartelijk dank voor je compliment. Naar aanleiding van je vraag heb ik even wat benchmarks uitgevoerd om vast te stellen hoe de HP Pavilion DV7-4040ED presteert tijdens games en hoe het zit met de warmteproductie van de videokaarten/cpu.

Opmerking: Deze informatie is misschien wel handig voor de ''gamers'' onder ons!

Afbeeldingslocatie: http://home.versatel.nl/remcojanssens/BenchmarksSmall.jpg
Afbeelding is klikbaar. ;)

En als ik SpeedFan mag geloven varieert de temperatuur van de CPU (en haar cores) tussen de 23 graden Celsius (IDLE) en 52 graden (LOAD). Note: De processor koelt heel snel af nadat een spel is afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Opnieuw bedankt voor uw snelle antwoord!

Ik ben echter niet zo aangenaam verrast. U hebt de 450M, ik de 430M. Mijn CPU is dus zelfs een klein beetje 'zwakker', maar loopt idle vaak op 40 graden, maar als ik nog maar frostwire of Hp Mediasmart music opendoe reikt hij al snel naar de 48 graden en zelfs meer, waardoor de fan direct sneller begint te draaien. Dit alles op aanbevolen door HP energieschema en ATI GPU disabled. Dus de 23 graden idle CPU die u hebt, is bij mij minstens het dubbele! Hoe kan dit? :(

Tijdens het gamen van COD2 of COD6:MW2 gaat de CPU zeer makkelijk naar de 75-80 graden, en vaak zelfs naar de 85graden+. Dan is de laptop van héél ver te horen natuurlijk, want dan doet de fan overuren. De gpu komt wel niet boven de 70graden uit, nooit eigenlijk.
Is er iets mis met mijn koeling van mijn laptop? (meer bepaald de CPU-koeling dan?)

Verder heb ik net 2 Dark sub-pixel defects ontdekt! (Zo noemt HP het op hun website) Ik was gewoon naar een filmpje aan het kijken in youtube, en dus op een witte achtergrond, toen ik deze 2 puntjes zag. Ik heb meteen het scherm gereinigd maar dit leverde niets op. Ook DPT (dead pixel tester) gedraaid en daar was het overduidelijk. Ook even naar de dead pixel policy gaan kijken, en blijkt dat ze niets doen, tenzij je er meer dan 5 hebt? (bron: http://h20000.www2.hp.com...nt.jsp?objectID=c00288895). Dat is ook mooi hoor. Vind ik persoonlijk helemaal NIET kunnen op een laptop van 999 euro!

Balen = /

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 347845 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 21:06:
Verder heb ik net 2 Dark sub-pixel defects ontdekt! (Zo noemt HP het op hun website) Ik was gewoon naar een filmpje aan het kijken in youtube, en dus op een witte achtergrond, toen ik deze 2 puntjes zag. Ik heb meteen het scherm gereinigd maar dit leverde niets op. Ook DPT (dead pixel tester) gedraaid en daar was het overduidelijk. Ook even naar de dead pixel policy gaan kijken, en blijkt dat ze niets doen, tenzij je er meer dan 5 hebt? (bron: http://h20000.www2.hp.com...nt.jsp?objectID=c00288895). Dat is ook mooi hoor. Vind ik persoonlijk helemaal NIET kunnen op een laptop van 999 euro!

Balen = /
Heb je de laptop al lang? Ligt eraan waar je hem hebt gehaald. Maar ik kon bij BCC binnen 2 weken terugkomen en kreeg een nieuwe. Verder heb je groot gelijk dat de fabrikanten (en daarmee de winkelier) wel met een pixel-policy kunnen komen, maar we hebben het hier wel over een apparaat van € 999,- en daar van mag je wel verwachten dat het in orde is. Winkelier er op aanspreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb de laptop aangeschaft op 18 augustus bij TM-Solutions te Aalter.
Uiteraard heb ik mijn aankoopbewijs nog, en heb tevens ook 2 jaar pick-up and return garantie van HP.

Ik zal binnenkort eens polsen wat de verkoper van deze winkel me te vertellen heeft. Want een geef niet graag 999 euro uit aan een laptop met zo'n defecten!

Edit: Ik zou graag een foto willen posten van de 2 dode pixels die ik op mijn beeldscherm heb. Het is me reeds gelukt om dit te plakken in een paint document, maar ik weet niet hoe ik dit dan post op tweakers.net?
Thx!

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 347845 op 07-11-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-11-2022
Zijn hier al ervaringen met de nieuwe HP Pavilion DV7-4195ed?
Deze wil ik gaan bestellen als vervanging van mijn oude HP Pavilion DV9780ed

Lijkt me duidelijk dat ik hierop vooruit ga, maar heeft er iemand al problemen gemerkt in de DV7-4100 series? En dan met name dit top-type...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 00:11
eriswa schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:05:

Lijkt me duidelijk dat ik hierop vooruit ga, maar heeft er iemand al problemen gemerkt in de DV7-4100 series? En dan met name dit top-type...?
Ziet er leuk uit!
Ben zelf een tevreden gebruiker van de 4030ed. Eigenlijk weet ik niet zo goed wat de 41xx serie voor veranderingen met zich mee brengt t.o.v. de 40xx serie.
Ik zou 's aan mensen vragen met dezelfde i7 processor in een 40xx model of ze last hebben van een zeer warme linker pols. Ik merk dat die van mij (met een i5) goed warm kan worden bij cpu-intensieve taken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Ben ik nou gek of zie ik geen HDMI bij de specs staan? Alleen een vga-poort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Lijkt mij sterk dat ze geen HDMI leveren bij een systeem met Blu-ray speler, maar in de specificaties staat het niet.

[ Voor 21% gewijzigd door MegaTronics op 09-11-2010 07:21 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
Er zit inderdaad wel een HDMI poort op. Ik heb hem besteld en verwacht hem donderdag of vrijdag in huis te hebben als de voorraad meevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Heeft iemand al 's last gehad van notificatieledjes op je keyboard die niet werken?
Op het moment werkt bij mij bv het oranje ledje niet van de mute-knop op m'n keyboard (deze hoort aan te gaan als je erop drukt)

Ik heb ook al zoiets gehad met het aan/uit ledje van de touchpad.

Verder (misschien ongerelateerd) ook af en toe last van de vingerafdruklezer die niet 'aan' gaat bij het inlogscherm van Windows (hij knippert als ie 'aan' staat). Dan moet je alsnog op je user klikken en password invullen.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Maarten21 schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:54:
Heeft iemand al 's last gehad van notificatieledjes op je keyboard die niet werken?
Op het moment werkt bij mij bv het oranje ledje niet van de mute-knop op m'n keyboard (deze hoort aan te gaan als je erop drukt)
Dit heb ik ook al eens meegemaakt bij mijn dv7-1080ed. Het blijkt dat op dat moment in mijn geval de audio servide van de IDT was gestopt/gecrashed. Ik heb dit opgelost door bij die service in te stellen dat die moet herstarten als die er niet is waarna ik het niet meer heb waargenomen. Trouwens als die betreffende service niet draaide was het geluid ook erg vervormd waar je het ook aan merktte dat die het niet deed.

• Maarten21
MegaTronics schreef op donderdag 11 november 2010 @ 07:35:
[...]

Dit heb ik ook al eens meegemaakt bij mijn dv7-1080ed. Het blijkt dat op dat moment in mijn geval de audio servide van de IDT was gestopt/gecrashed. Ik heb dit opgelost door bij die service in te stellen dat die moet herstarten als die er niet is waarna ik het niet meer heb waargenomen. Trouwens als die betreffende service niet draaide was het geluid ook erg vervormd waar je het ook aan merktte dat die het niet deed.
Ik denk dat ik hetzelfde heb.
In mijn systray stond een icoontje voor de audio-controlpanel. Deze is nu veranderd in een ander (onbegrijpelijk) icoontje met als tooltip: **IDS_SYSTRAY_TOOLTIP
Als ik rightclick->about doe, komt er een windowtje met als titel: **IDS_ABOUT_TITLE

Erg vreemd allemaal.
Maar het staat in m'n planning om binnenkort een clean-install te doen zodra m'n bestelde SSD (Vertex 2 120GB) binnenkomt.

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mij was het de Audio Service (C:\Program Files\IDT\WDM\STacSV64.exe). Bij het tabblad Recovery instellen dat die bij de eerste, tweede en volgende failure de service moet herstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
MegaTronics schreef op donderdag 11 november 2010 @ 21:56:
Bij mij was het de Audio Service (C:\Program Files\IDT\WDM\STacSV64.exe). Bij het tabblad Recovery instellen dat die bij de eerste, tweede en volgende failure de service moet herstarten.
Ik heb die service niet (dat is waarschijnlijk ook het probleem).
De application bestaat in het pad dat je opgeeft, maar het opstarten doet niks.

Toch bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Heb net een clean install gedaan (Win7 Prof 64bit) op m'n nieuwe SSD! Alles gaat eindelijk lekker snel! :)

Alle drivers vanaf de HP site gehaald, geen probleem!.
Niet alle drivers hoeven geinstalleerd te worden (sommige werken al standaard, of worden direct door Windows Update geinstalleerd voordat je tijd hebt om 't van de HP website te downloaden).

De volgende downloads zijn beschikbaar op de hp website. In bold heb ik erachter gezet wat ik heb geinstalleerd.

Driver - Audio (‏1) alles
Driver - Chipset (‏2) alles
Driver - Netwerk (‏8) niets
Driver - Opslag (‏2) alles
Driver - Toetsenbord, muis en invoerapparaten (‏3) alles behalve dvb-t
Driver - grafische kaart (‏2) alles
Bestelpagina CD-ROM - Hersteldiskettes (‏1) niets
BIOS (‏1) niets
Besturingssysteem - Verbeteringen en QFEs (‏2) alleen Intel MEI
Diagnose (‏1) niets
Hulpprogramma - Tools (‏2) niets
Software - Multimedia (‏10) niets
Software - Oplossingen (‏4) niets

Ik moest even zoeken naar een laatste "Communication device" maar dat was de Intel Management Engine Interface.

Verder heb ik alleen de vingerafdruk lezer niet aan de praat gekregen. Dat licht denk ik meer aan de software (HP SimplePass?). Die kan ik niet zo snel vinden. Verder ben ik als de DOOD voor alle HP onzin (MediaSmart, verschillende Assistants, Frameworks, etc, etc), dus even "uitproberen" heb ik geen zin in :)

Is iemand die het al is gelukt om weer fingerprints te kunnen instellen (bij windows login scherm) vanaf een clean install?

(PS: Het lijkt trouwens wel alsof de touchpad VEEL lekkerder werkt, zelfs zonder drivers in het begin. Met twee vingers scrollen werkt nu direct. Eerst was er een soort lag (waardoor ik dit nooit lekker kon gebruiken))

EDIT: Stom, met google natuurlijk zo gevonden:
HP SimplePass Identity Protection

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten21 op 13-11-2010 06:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383385

Beste Tweakers,

Ik heb een schone installatie Windows 7 Ultimate uitgevoerd, echter bij de afronding het opnieuw opstarten, start de computer niet op. (zwart scherm en een knipperende cursor in de linker bovenhoek).
Wat doe ik niet goed.
Ik heb via Windows installatie de C: geformateerd en vervolgens verder geinstalleerd met bovenstaande als resultaat.
Wie kan mij helpen.
Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even vergeten te vermelden het is de HP Pavilion dv7-4040ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Anoniem: 383385 schreef op zondag 14 november 2010 @ 13:20:
BesteTweakers,

Ik heb een schone installatie Windows 7 Ultimate uitgevoerd, echter bij de afronding het opnieuw opstarten, start de computer niet op. (zwart scherm en een knipperende cursor in de linker bovenhoek).
Wat doe ik niet goed.
Ik heb via Windows installatie de C: geformateerd en vervolgens verder geinstalleerd met bovenstaande als resultaat.
Wie kan mij helpen.
Alvast dank.
Welkom :)

ten eerste: je kan je post editen door op de edit knop te drukken (dan hoef je niet 2 keer te posten als je iets vergeten bent te melden)

Jouw probleem schijnt vaker voor te komen (niet per se bij deze laptop) : http://www.google.com/sea...ion+black+screen+blinking

Echt goede oplossing zie ik niet zo snel. Probeer windows opnieuw te installeren, of opnieuw op te starten vanaf de DVD en een "repair" uit te voeren vanaf de Windows Setup.

Ook was er 1 persoon die zei dat het verholpen was nadat hij alle USB apparaten uit de computer haalde tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maarten,

Bedankt voor je bericht.
Ik heb voor de 2e maal geinstalleerd, echter met hetzelfde resultaat.
Ik heb meer het idee, dat de recoverpartitie op D: en een HP tool op een kleine partitie E: (systeem) de opstart van de nieuw geinstalleerde Windows Ultimate op de geformateerde partitie C: verstoren.
Mogelijk moet je de hele HD formateren en dan maar hopen dat er geen verborgen HP file is.
Maar het moet mogelijk zijn, daar meerdere gebruikers van de 4040 dit hebben uitgevoerd.
Maarten21 schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:06:
[...]

Welkom :)

ten eerste: je kan je post editen door op de edit knop te drukken (dan hoef je niet 2 keer te posten als je iets vergeten bent te melden)

Jouw probleem schijnt vaker voor te komen (niet per se bij deze laptop) : http://www.google.com/sea...ion+black+screen+blinking

Echt goede oplossing zie ik niet zo snel. Probeer windows opnieuw te installeren, of opnieuw op te starten vanaf de DVD en een "repair" uit te voeren vanaf de Windows Setup.

Ook was er 1 persoon die zei dat het verholpen was nadat hij alle USB apparaten uit de computer haalde tijdens het opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Madnessy schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 20:32:
[...]

dat meot ik ook na-geven , de dv7-4040ed is een beest van een laptop , alleen waarom ze in godsnaam hebben gekozen om een 750gb 5400rpm disk er in te douwen :S. Sinds de ssd erin zit is het echt niet te geloven hoe snel dat ding is :D
Wat voor SSD heb jij erin zitten? Ik begin me ook steeds meer te storen aan de traagheid bij opstarten. Daar hebben denk ik wel meer mensen last van met de standaard schijf.

Ik zit er aan te denken om een 60GB OZC SSD schijf erin te doen en dan een kale windowsinstallatie. Dat is neem ik aan wel een goed plan? :)

[ Voor 11% gewijzigd door Slasher op 16-11-2010 10:30 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Slasher schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 10:29:
[...]

Wat voor SSD heb jij erin zitten? Ik begin me ook steeds meer te storen aan de traagheid bij opstarten. Daar hebben denk ik wel meer mensen last van met de standaard schijf.

Ik zit er aan te denken om een 60GB OZC SSD schijf erin te doen en dan een kale windowsinstallatie. Dat is neem ik aan wel een goed plan? :)
Ik heb er ook een 64GB OCZpricewatch: OCZ Onyx SATA II 2.5" SSD 64GB ingeduwd. Niet 1 van de snelste maar het werkt als een speer. Opstarten in no time.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Bedankt voor je reactie, opstarten gaat nu heel erg traag heel iritant, heb jij die bracket besteld bij newmodeus? En hoe lang duurde de verzending?

[ Voor 4% gewijzigd door Slasher op 16-11-2010 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Slasher schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:54:
Bedankt voor je reactie, opstarten gaat nu heel erg traag heel iritant, heb jij die bracket besteld bij newmodeus? En hoe lang duurde de verzending?
Bracket via newmodeus. Heb gekozen voor de goedkoopste verzendoptie. Duurde een weekje. Nadeel is dat het via de Amerikaanse post gaat en je track en trace dan niet werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bekijk myReact van Klaas777Bekijk de gallery van Klaas777Berichten: 3
Reg. datum: 14 november 2010
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Tweakers,

Ik heb een schone installatie Windows 7 Ultimate uitgevoerd op een HP Pavilion dv7-4040ed, echter bij de afronding het opnieuw opstarten, start de computer niet op. (zwart scherm en een knipperende cursor in de linker bovenhoek).
Wat doe ik niet goed.
Wie kan mij helpen om op de juste wijze een schone versie van Windows 7 te installeren..
Alvast dank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383385 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:22:
Bekijk myReact van Klaas777Bekijk de gallery van Klaas777Berichten: 3
Reg. datum: 14 november 2010
--------------------------------------------------------------------------------
Beste Tweakers,

Ik heb een schone installatie Windows 7 Ultimate uitgevoerd op een HP Pavilion dv7-4040ed, echter bij de afronding het opnieuw opstarten, start de computer niet op. (zwart scherm en een knipperende cursor in de linker bovenhoek).
Wat doe ik niet goed.
Wie kan mij helpen om op de juste wijze een schone versie van Windows 7 te installeren..
Alvast dank
Bji mijn dv7-4020sd is het wel gelukt schoon te installeren. Ik heb eerst alle partities van de harddisk verwijderd en daarna windows 7 64bits geinstalleerd.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 382308 op 17-11-2010 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paul65
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09-2018
Ook ik heb geprobeerd een schone installatie uit te voeren op een HP dv7-4040ed.
Het lukte van geen kanten (zie vorige berichten).
De oplossing is als volgt:
-plaats de nieuwe SSD-schijf op de plaats van de oorspronkelijk harde schijf van HP.
-installeer de nieuwe Windwos versie
-sluit dan pas de oorspronkelijke HD-schijf van HP aan en partitioneer/formateer die naar behoefte.
Als het goed is, moet het probleemloos werken
Succes, Paul W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

c-mattic schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:12:
[...]

Mag wel op je lap, maar de warmte is niet ideaal voor je lichaam (en de vruchtbaarheid voor mannen) volgens wetenschappelijk onderzoek. Gevolg, elke laptopfabrikant moet dit wettelijk vermelden in zijn handleiding.
De vraag is natuurlijk hoe groot dit negatief effect is van die extra warmte en of jij daar bezwaar tegen hebt.
En daarbij, koop een laptopkussen (comfortabeler en geen warmte-probleem meer), gaande van 8,99 EUR bij ikea (http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40115103) tot zeker 93 EUR (zie Pricewatch: http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB)

Als je als enige reden de warmteontwikkeling (en het eventueel gevaar hiervan voor je gezondheid) als tegenargument neemt voor een laptop, dan kan je even goed geen auto kopen (risico voor auto-ongeval), geen gsm (risico voor het nog altijd niet bewezen gevaar van gsm-straling), ...
LOL, en bedankt, Blokker schijnt nu ook zo'n kussentje in assortiment te hebben.
Iedereen alhier bedankt, heb inmiddels de knoop doorgehakt en gekozen voor een BTO notebook, wel uitgaande van de HP Pavilion dv7-4040ed maar dan zonder de inherente minpunten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Inherente minpunten? Je bedoelt de warmte? Nou dat probleem krijg je ook met een BTO notebook.

Ik heb echt nergens last van, en die waarschuwingen staat ook in je BTO notebook :)

[ Voor 31% gewijzigd door Slasher op 20-11-2010 09:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Is er al iemand die ervaring heeft met een van de laptops uit de dv7-41XX serie?
Zoja, hoe zijn deze ervaringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:45
eriswa schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:05:

Hier de 4195ED sinds zaterdag. Erg fijn ding! Ik kan niet anders zeggen dat ik alleen nog maar aaaahhhhh hebt gehad. En nog niet tegen dingen ben aangekomen die negatief zijn.
Ik kwam van een Fujitsu siemens van inmiddels jaartje of 3 oud, hele verbetering dit en retesnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het normaal dat bij het spelen van Call of duty Black ops de processor 100 graden celsius wordt?

Link naar laptop: http://h10010.www1.hp.com...4354-4149935-4213237.html

Speel het op native resolutie, geen shadows, geen AA en geen AF. Vrij kaal dus. Vind de temperatuur ontwikkeling van de CPU echt wel onrustwekkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
Hier hetzelfde idee. Razendsnel en alles loopt als een trein. Enige minpuntje vind ik het opendoen van de bluray speler. knopje moet wel erg hard worden ingedrukt, maar dat is bekend bij deze serie. Verder vind ik het toetsenbord echt goed aanvoelen. Heel degelijk.
Wat ik alleen wel heb is dat het wel lijkt of de hele machine onder stroom staat als ik de oplader eraan koppel.
Iemand een idee hoe dat kan komen?
maikel_rox schreef op maandag 29 november 2010 @ 09:55:
[...]

Hier de 4195ED sinds zaterdag. Erg fijn ding! Ik kan niet anders zeggen dat ik alleen nog maar aaaahhhhh hebt gehad. En nog niet tegen dingen ben aangekomen die negatief zijn.
Ik kwam van een Fujitsu siemens van inmiddels jaartje of 3 oud, hele verbetering dit en retesnel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Hoe bedoel je dat? Dat de hele laptop onder stroom lijkt te staan.

Het knopje om de blu-ray te openen zit inderdaad wat verzonken. Maar ik vind dit niet echt storend.
Wat ik echter een heel heel inieminie klein minpuntje vind is dat de "up/down" toetsen 2 halfjes zijn.
Maargoed, die gebruik ik niet zo vaak dus heel erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
Dat als als de oplader aangesloten is je een soort stroompjes voelt als je met je vinger over de behuizing wrijft.
Zal wel weer niet horen waarschijnlijk... ;-)
maikel_rox schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:24:
Hoe bedoel je dat? Dat de hele laptop onder stroom lijkt te staan.

Het knopje om de blu-ray te openen zit inderdaad wat verzonken. Maar ik vind dit niet echt storend.
Wat ik echter een heel heel inieminie klein minpuntje vind is dat de "up/down" toetsen 2 halfjes zijn.
Maargoed, die gebruik ik niet zo vaak dus heel erg is het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

solution: met HP bellen en vragen om een geaard netsnoer

ervanuitgaande dat ze dat doen... de meeste merken wel.

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 29-11-2010 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ik heb het net even met de mijne geprobeert en ik heb nergens last van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:47

MeltedForest

Lenny-t

eriswa schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:11:
Dat als als de oplader aangesloten is je een soort stroompjes voelt als je met je vinger over de behuizing wrijft.
Zal wel weer niet horen waarschijnlijk... ;-)

[...]
Dat voelt bij mijn vriendin d'r laptop ook zo, al is dat volgens mij gewoon het materiaal + reliëf van de opdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
Het netsnoer dat er nu bijzit is toch ook gewoon geaard??
Anoniem: 303530 schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:13:
solution: met HP bellen en vragen om een geaard netsnoer

ervanuitgaande dat ze dat doen... de meeste merken wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
Dat dacht ik in het begin ook, maar wel gek dat het reliëf een stuk minder naar aanvoelt als 'ie op de accu draait...
MeltedForest schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:15:
[...]

Dat voelt bij mijn vriendin d'r laptop ook zo, al is dat volgens mij gewoon het materiaal + reliëf van de opdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

eriswa schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 09:33:
Dat dacht ik in het begin ook, maar wel gek dat het reliëf een stuk minder naar aanvoelt als 'ie op de accu draait...

[...]
Kwestie van effe een voltmeter er op zetten en zien of er daadwerkelijk stroom lekt. En dan is het een enkeltje winkel/HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eriswa
Ga ik dat maar eens proberen!
Is er dan nog een beste plek om te meten? En ales boven de 0 is teveel? Of is het normaal dat er een heel klein voltage doorheen gaat? (zoja, hoe groot is dat voltage?)
ManiacsHouse schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:31:
[...]

Kwestie van effe een voltmeter er op zetten en zien of er daadwerkelijk stroom lekt. En dan is het een enkeltje winkel/HP.

[ Voor 23% gewijzigd door eriswa op 30-11-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

eriswa schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:03:
Ga ik dat maar eens proberen!
Is er dan nog een beste plek om te meten? En ales boven de 0 is teveel? Of is het normaal dat er een heel klein voltage doorheen gaat? (zoja, hoe groot is dat voltage?)

[...]
Ik heb er in ieder geval geen last van. Maar ik ga er van uit dat je aluminium-case bedoeld waar je last van hebt?
Aangezien de voeding 19Volt geeft is dit niet iets om dood aan te gaan maar wel iets wat je kunt voelen.
Ben niet zo thuis in stroom en hoe dat loopt. Maar 1 voeler op de alu-case en de ander op een min/aarde en dan zul je als het klopt een stroom moeten zien lopen.
Geen idee of het mag en of dat goed is. Maar een lekstroom lijkt mij niet helemaal okay. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Ik had er ook last van, maar alleen in m'n oude kamer, waar ik vaak tegelijkertijd de body van m'n laptop aanraakte (handpalmen) en een radiatorbuis (met m'n elleboog).
Ik kreeg er altijd een heel raar gevoel van. Niet echt een schok, meer een soort irritatie. In ieder geval onmiskenbaar een lekstroom.

Echt last heb ik er inmiddels niet meer van omdat ik niet meer een een situatie zit waar ik tegelijkertijd metalen (geaarde) voorwerpen aanraak terwijl ik achter m'n laptop zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ben blij dat ik er geen last van heb iig! Ik zou er iig maar mee terug gaan, want goed kan het nooit zijn lijkt mij..

EDIT: Sinds wanneer is de dv7-4195ED eigenlijk op de markt? kan maar weinig over de laptop vinden eigenllijk.

[ Voor 32% gewijzigd door maikel_rox op 01-12-2010 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Ik heb even een kort vraagje over deze laptop. Is de omlijsting aan de binnenkant, rond het toetsenbord en het touchpad ook van aluminium?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
jep, alleen tussen de toetsen in is het plastic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Oke, toen ik in de winkel de dv7-4020sd bekeek leek het namelijk alsof de cover van plastic was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hayo schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 17:56:
Oke, toen ik in de winkel de dv7-4020sd bekeek leek het namelijk alsof de cover van plastic was...
De dv7-4020sd heeft inderdaad een cover van aluminium. ik heb hem zelf ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
De DV7-4195ED heeft iig ook een alu cover, het kan natuurlijk dat dat niet bij allemaal is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 386020

Mensen die ervaring hebben met de HP Pavilion DV7-4190SD?
Wil deze wellicht aanschaffen. Maar wil weten of er niet veelvoorkomende klachten over bekend zijn. Heb eerder een Pavilion HDX16 gehad, maar veel problemen gehad met het scherm, de bluetooth module en het moederbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-06 19:35
Gisteren heb ik een DV7-4040ed gekocht. Ik was al enkele maanden gecharmeerd van deze uitvoering. NA een dag werken ben ik teleurgesteld in dit apparaat. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk een MacBook Pro 15" wilde, maar ik vind de aanschafprijs te hoog. Had ik hem nu toch maar gekocht vorige week (15% korting bij Saturn), maar daar is het nu te laat voor.

Ik moet zeggen dat deze HP er prima uitziet (Apple kloon) en het toetsenbord tikt ook lekker weg. Ik heb echter flink ruzie met het touchpad. Dat werkt nauwelijks en als het al werkt, is het veel te grof, ik kan er niet subtiel mee scrollen.

Een ander nadeel is dat de linker- en rechtermuisknop in het trackpad geïntegreerd zijn. Klikken en slepen gaat nu heel onhandig. Daarnaast vergt het drukken op de linker- en rechtermuisknop veel te veel kracht.

Het toetsenbord is losgelaten rechtsboven bij het numerieke gedeelte. Het is niet vast te klikken, gewoon een construcitefout volgens mij.

En wat hoogst irritant is: al die stomme extra software. Allemaal probeerversies van dingen die ik helemaal niet wil.

Kortom, ik zit nu flink te balen, zeker omdat ik lees dat de winkel geen personal computers ruilt c.q. crediteert. Anders zou ik alsnog sterk overwegen een Apple te halen, ook al heeft die geen numeriek toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

pietr schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:38:
Ik moet zeggen dat deze HP er prima uitziet (Apple kloon) en het toetsenbord tikt ook lekker weg. Ik heb echter flink ruzie met het touchpad. Dat werkt nauwelijks en als het al werkt, is het veel te grof, ik kan er niet subtiel mee scrollen.
probeer het aantal regels dat gescrold word per keer aan te passen (omlaag), de synaptics touchpads hebben de vreemdst mogelijk implementatie die je kunt bedenken: als je hem meer regels per keer laat scrollen scrol je schrokkeriger en langzamer, echt niet normaal meer.
ervauitgaande dat er een synaptics touchpad inzit, maar dat is bij de meeste laptops waar niet de laatste cent is bespaart het geval.
Een ander nadeel is dat de linker- en rechtermuisknop in het trackpad geïntegreerd zijn. Klikken en slepen gaat nu heel onhandig. Daarnaast vergt het drukken op de linker- en rechtermuisknop veel te veel kracht.
tap to click aanzetten?
En wat hoogst irritant is: al die stomme extra software. Allemaal probeerversies van dingen die ik helemaal niet wil.
dat probeer ik nu al jaar en dag aan het verstand van de fabrikanten te peuteren: oprotten met die trials :X Her eerste wat ik doe bij een nieuwe pc is een verse image eroverheen gooien. Zonde van mn tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Anoniem: 303530 schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:44:
Dat probeer ik nu al jaar en dag aan het verstand van de fabrikanten te peuteren: oprotten met die trials :X Her eerste wat ik doe bij een nieuwe pc is een verse image eroverheen gooien. Zonde van mn tijd.
Een verse image, daar heb ik volgens mij ook een Windows 7 installatie cd voor nodig, toch? Plus zal ik op internet moeten gaan zoeken naar alle bijbehorende drivers. Of is er een makkelijkere oplossing om een mooie reclamevrije image te krijgen? En ik wil alleen legale software gebruiken.

Idd. Synaptics aan boord.
Tikken om te klikken staat aan.

Volgens mij gewoon een brak touchpad ingebouwd. Als je een iPad gewend bent, is het al snel minder.

[ Voor 15% gewijzigd door pietr op 05-12-2010 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

een installatie dvd heb je nodig, gratis hier te downloaden:
http://techpp.com/2009/11...al-direct-download-links/
nog legaal ook, de drivers zijn te downloaden van de site van HP zelf, als het goed is zit er een een driver cd bij (bij de meeste merken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Off-topic: Werkt dat installeren van een iso-bestand van W7 goed? Sorry dat ik het vraag, maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee. Kan ik dat bestand gewoon opstarten na het downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je moet hem branden op een dvd of op een externe harde schijf, of usb stick van 4GB of groter, gooien.

ik raad je de usb methode aan, dat scheet je weer geklooi met een read-only schijfje... bovendien gaat het installeren een bak sneller.

[google=instal windows 7 from usb drive]

@hieronder

ha!

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 05-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

pietr schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:12:
Off-topic: Werkt dat installeren van een iso-bestand van W7 goed? Sorry dat ik het vraag, maar ik heb daar helemaal geen ervaring mee. Kan ik dat bestand gewoon opstarten na het downloaden?
Euhm... Eerst een dvd-tje van branden misschien? En zorgen dat je dezelfde versie hebt zodat je de key kunt gebruiken.

Mmm darkstone was me voor. :P

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-12-2010 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

In een ander topic had ik al een manier gegeven hoe je je huidige activatie kunt behouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

MegaTronics schreef op maandag 06 december 2010 @ 08:28:
In een ander topic had ik al een manier gegeven hoe je je huidige activatie kunt behouden.
Op de onderkant zit een sticker met de productkey, die kan je gewoon hergebruiken. Bespaart je weer geklooi met een tooltje.

Overigens heb ik zelf ook ervaring met de HP dv7 4040, en is het na een schone installatie verder een prima apparaat!

[ Voor 12% gewijzigd door MeltedForest op 06-12-2010 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij alle installaties van Windows met de key onder op de laptop moest ik telkens Microsoft bellen om hem te activeren. Het beste kun je daarna met de tool de key en activatie backuppen dat scheelt je de volgende herinstallatie tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
MegaTronics schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:17:
Bij alle installaties van Windows met de key onder op de laptop moest ik telkens Microsoft bellen om hem te activeren. Het beste kun je daarna met de tool de key en activatie backuppen dat scheelt je de volgende herinstallatie tijd.
In deze laptop zit de mogelijkheid om één image te maken, dat heb ik gedaan. Als ik een schone installatie uitvoer, blijft het recoverygedeelte gewoon op de harddisk staan?

Van de winkel hoorde ik dat dit exemplaar waarschijnlijk als een DOA wordt gezien. Ik twijfel nu of ik dezelfde laptop moet terugnemen. Er bestond nl. ook de mogelijkheid om een Apple te nemen. Wel mooi maar een bak geld meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als je spijt hebt van je aankoop kan je beter nu de apple nemen, beter dan 3 jaar rondlopen met een 'ik had die andere moeten nemen' gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

pietr schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:21:
[...]

In deze laptop zit de mogelijkheid om één image te maken, dat heb ik gedaan. Als ik een schone installatie uitvoer, blijft het recoverygedeelte gewoon op de harddisk staan?

Van de winkel hoorde ik dat dit exemplaar waarschijnlijk als een DOA wordt gezien. Ik twijfel nu of ik dezelfde laptop moet terugnemen. Er bestond nl. ook de mogelijkheid om een Apple te nemen. Wel mooi maar een bak geld meer.
Volgens mij waren de image DVD's er voor bedoeld dat je je systeem kunt restoren als bijvoorbeeld de harde schijf defect gaat. Hoe dan ook, in de images staat waarschijnlijk weer dezelfde extra zooi aan trial software (want anders zou die nooit 2-3 DVD's groot hoeven te wezen). Wat dat betreft is de zakelijke lijn van HP veel beter met restore images.

Vandaar dat het verstandig is om zelf een schone installatie van Windows er op te knikkeren en die te activeren en daar zelf een image van trekt.

[ Voor 10% gewijzigd door MegaTronics op 06-12-2010 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

pietr schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:21:
[...]

Als je een image maakt van de huidige installatie staat al die spam/bloatware alsnog op die image ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Anoniem: 303530 schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:23:
als je spijt hebt van je aankoop kan je beter nu de apple nemen, beter dan 3 jaar rondlopen met een 'ik had die andere moeten nemen' gevoel.
Als ik nu de HP houd, staat er binnenkort toch een Apple, ik vind de iPhone en iPad erg prettig werken. De prijs is echter exorbitant hoog.

De HP vind ik ook mooi, maar hij moet vooral doen waarvoor ik hem koop. Schone installatie klinkt toch als een goed alternatief.

Ingeleverd als DOA: dit weekend is er een nieuwe 4040 voor mij.

[ Voor 6% gewijzigd door pietr op 08-12-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Ik heb iets vreemds:

Als ik flashfilmpjes bekijk op internet (vooral lange, bv >1 uur) , begint m'n processor te throttlen (de freq wordt teruggeschroefd naar 266MHz, waardoor het filmpje begint te stotteren (en de computer traag wordt).
Ik neem aan dat het door de hitte is, maar het gekke is dat de fan niet maximaal staat te blazen (terwijl dat toch wel nuttig zou zijn op dat moment).

Als ik iets anders cpu-intensief doe, begint de fan soms wel als een bezetene te blazen; het is dus niet kapot o.i.d.

Herkent iemand dit? Misschien is het een power-setting, ofzoiets? Lijkt me toch raar dat iets primairs als koeling zou worden 'wegbezuinigd' tbv zuinigheid of accuduur.

edit: Ik heb een 4030ed (met een core i5 450m, die standaard op 2.66Ghz loopt
edit2: ik heb nu bij 'power options' -> 'processor power management' -> 'system cooling policy' -> 'on battery' op 'active' gezet in plaats van 'passive'.
Misschien was dat het probleem. Ik blijf het vreemd vinden dat cooling als ondergeschikt aan accuduur wordt gezien.

[ Voor 20% gewijzigd door Maarten21 op 19-12-2010 18:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Lijkt me sterk dat het thermal throttling is hoor.
Tijdens het spelen van call of duty: black ops wordt mijn CPU constant 100% gebruikt en reikt hij snel naar de 95 graden, en soms zelfs 100 graden +. Mijn CPU wordt echter nooit teruggeschroefd in snelheid, terwijl hij dan amper 5 graden van het kritieke niveau ligt.
Zou misschien toch nog iets anders kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Anoniem: 347845 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:22:
Lijkt me sterk dat het thermal throttling is hoor.
Tijdens het spelen van call of duty: black ops wordt mijn CPU constant 100% gebruikt en reikt hij snel naar de 95 graden, en soms zelfs 100 graden +. Mijn CPU wordt echter nooit teruggeschroefd in snelheid, terwijl hij dan amper 5 graden van het kritieke niveau ligt.
Zou misschien toch nog iets anders kunnen zijn?
Heb het gecheckt:
Als de powersetting die ik hierboven heb beschreven aanstaat, schakelt de cpu terug (dit was dus alleen standaard op accu, niet op netstroom)
Om het zelf te testen, probeer maar te gaan gamen op energieprofiel 'power saver'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat klopt wel, maar op 'energiebesparing' wordt de CPU toch automatisch teruggeschroefd in snelheid, ook zonder dat die te warm wordt?

Toen ik een keer Bioshock aan het spelen was en het spel erg veel haperde zag ik dat ik nog in het energiebesparing profiel zat.

Vandaar dat ik nu altijd werk met het aanbevolen energieschema van HP.

Compleet andere vraag nu: zijn er mensen die ervaringen hebben met deze nieuwe laptop serie en het besturingssysteem Ubuntu? Zou het wel een keertje willen proberen, kwestie van eens iets anders te proberen. :)
Weet alleen niet of het verstandig is en of het voor problemen zal zorgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
Ik heb er geen ervaring mee maar ik zou niet weten waarom het voor problemen zou zorgen.
Gewoon dual-boot lijkt mij niet zo zwaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 347845 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 16:49:
Compleet andere vraag nu: zijn er mensen die ervaringen hebben met deze nieuwe laptop serie en het besturingssysteem Ubuntu? Zou het wel een keertje willen proberen, kwestie van eens iets anders te proberen. :)
Weet alleen niet of het verstandig is en of het voor problemen zal zorgen.
Ubuntu kan je makkelijk naast windows installeren, daar hebben hun zelf een installatie voor gemaakt.
http://www.ubuntu.com/desktop/get-ubuntu/download Gewoon downloaden en branden. Of op usb stick zetten!
Het werkt ook prima, maar je moet er wel veel moeite voor doen, verwacht niet perfect te kunnen gamen o.i.d. op ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben niet van plan om op Ubuntu te gaan gamen hoor.

Ik weet dat Ubuntu zelf de 32bit versie aanraadt, maar ik heb windows HP 64bit.
Welke bit versie zou ik dan het beste installeren van Ubuntu?

• Hayo
Net mijn HP dv7-4180sd gekregen en geinstallerd. Wat een mooi ding zeg!
Ik hoor wel een soort licht piepje af en toe, het is nogal zacht maar wel hoog. Weet iemand wat dit is? Is dit van de nieuwigheid of hoort dit niet?

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Anoniem: 347845 schreef op woensdag 22 december 2010 @ 10:23:
Ben niet van plan om op Ubuntu te gaan gamen hoor.

Ik weet dat Ubuntu zelf de 32bit versie aanraadt, maar ik heb windows HP 64bit.
Welke bit versie zou ik dan het beste installeren van Ubuntu?
Ik zou gewoon 32bit doen.
De meeste programma's draaien daar nog op en met 64 bit windows word ook vet veel via een emulator opgestart(zonder dat je het merkt) zodat het werkt op 64 bit(dus 32bit programma's).
32bit is na mijn idee nog steeds het meest universele om mee te werken.

Laat maar weten hoe het gaat!

Rtzrs schreef op donderdag 23 december 2010 @ 22:40:
De meeste programma's draaien daar nog op en met 64 bit windows word ook vet veel via een emulator opgestart(zonder dat je het merkt) zodat het werkt op 64 bit(dus 32bit programma's).
en dat is een groter nadeel dan het niet kunnen draaien van 64 bit apps? :z

de enige reden om nog 32 bit te nemen is als je een stuk out stuk software hebt wat niet onder 64 bit werkt, maar dan moet het wel hel oud zijn

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hayo schreef op donderdag 23 december 2010 @ 18:56:
Net mijn HP dv7-4180sd gekregen en geinstallerd. Wat een mooi ding zeg!
Ik hoor wel een soort licht piepje af en toe, het is nogal zacht maar wel hoog. Weet iemand wat dit is? Is dit van de nieuwigheid of hoort dit niet?
Hoor ik ook. Maar niet continu. Misschien een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
ManiacsHouse schreef op donderdag 23 december 2010 @ 23:24:
[...]

Hoor ik ook. Maar niet continu. Misschien een fan.
Mmm...oke. Nee het geluid is alleen als de pc in idle (zo noem je dat geloof ik toch?; in ieder geval als er geen zware taken worden uitgevoerd) draait en dan wordt het af en toe onderbroken. Zodra de fan harder gaat draaien verdwijnt het geluid.
Wat zou je adviseren, omruilen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hayo schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 08:51:
[...]

Mmm...oke. Nee het geluid is alleen als de pc in idle (zo noem je dat geloof ik toch?; in ieder geval als er geen zware taken worden uitgevoerd) draait en dan wordt het af en toe onderbroken. Zodra de fan harder gaat draaien verdwijnt het geluid.
Wat zou je adviseren, omruilen?
Ik las net je bericht toen ik mijn laptop enkele minuten in idle had staan, en ik kan je vertellen dat ik ditzelfde geluid ook heb. Soms hoor ik, naast de draaiende fan dan, een korte pieptoon voor hoogstens een seconde, en gaat nadien weer weg. De pieptoon komt wel af en toe terug (enkel in idle). Onder load hoor ik het niet meer, hoogstwaarschijnlijk omdat het geluid van de fan luider is dan de pieptoon.
Heb er niet zo heel veel verstand van, maar kan het misschien de HDD zijn die deze pieptoon maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
@MadWeasel mm, oke dus het zou dus bij de pc horen...nee ik heb daar ook niet zoveel verstand van. Misschien kunnen anderen dit ons vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pietr
Eergisteren mijn vervangende DV7-4040 opgehaald en net uit de doos gehaald. Zit het toetsenbord rechtsboven bij het numerieke gedeelte wéér los. Misschien ben ik een zeikerd, maar dat hoort gewoon niet. Bovendien kan er zo makkelijk stof naar binnen komen. Maandag weer eens bellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 03:21

W84

Ok, ik ben echt een soort van verliefd geworden op de DV7-4180 en ik ga deze waarschijnlijk zometeen bestellen. Zeker omdat je er nu ook een draadloze printer bij krijg en ik €100,- korting krijg bij bol.com. Dus in totaal €749,- voor mij. Maar goed, even een paar vraagjes:
- Heeft alleen deze 4180 Argento en wat is het (zie het alleen bij dit model staan)?
- Is alles (behalve toetstenbord) van alu?
- Hoe klinkt dat Beats Audio?
- Is er USB 3.0 aanwezig (volgens mij niet)?
- Hoe is het display, ook qua schittering etc.?
- Is deze ook geschikt voor zware taken zoals foto-/videobewerking en gamen?

Bij voorbaat dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
W84 schreef op maandag 27 december 2010 @ 18:42:
Ok, ik ben echt een soort van verliefd geworden op de DV7-4180 en ik ga deze waarschijnlijk zometeen bestellen. Zeker omdat je er nu ook een draadloze printer bij krijg en ik €100,- korting krijg bij bol.com. Dus in totaal €749,- voor mij. Maar goed, even een paar vraagjes:
- Heeft alleen deze 4180 Argento en wat is het (zie het alleen bij dit model staan)?
- Is alles (behalve toetstenbord) van alu?
- Hoe klinkt dat Beats Audio?
- Is er USB 3.0 aanwezig (volgens mij niet)?
- Hoe is het display, ook qua schittering etc.?
- Is deze ook geschikt voor zware taken zoals foto-/videobewerking en gamen?

Bij voorbaat dank!
Ik ben sinds enkele dagen een trotse gebruiker van een dv7-4180sd, ik zal antwoord geven op je vragen voor zover ik dat kan.

1. Nee, ook de andere modellen hebben het argento-stroom patroon. Dit is een ingegraveerd patroon in het aluminium onder het toetsenbord en op de cover. Ik vind het erg mooi.

2. Ja alles, behalve het toetsenbord (dus ook tussen de toetsen) en de lijst om het scherm, is van aluminium.

3. De Beats-audio klinkt goed, ik moet er wel bij zetten dat ik niet veel verstand heb van audio.

4. Nee er is geen USB 3.0 aanwezig (voorzover ik weet).

5. Het scherm is glanzend maar schittert niet als het aan staat, verder heb ik nog geen minpunten van het scherm ervaren.

6. Hier heb ik geen verstand van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Bedankt voor je snelle reactie, klinkt allemaal goed! Ik moet helaas 3-4 dagen wachten bij bol.com, maar ik denk dat ik dat er wel voor over heb. Haha. Ik had ook nog gekeken naar de AMD-modellen en eentje daarvan heeft de betere videokaart die ook in de 4190/4195 zit. Maar ik denk dat de 4180 voor het complete plaatje en prijs toch wel de beste keus is.

P.S. Zit er een losse media-afstandsbediening bij?

[ Voor 7% gewijzigd door W84 op 27-12-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
@W84 nee er zit geen losse media-afstandbediening bij, tenzij ik die nog niet gevonden heb....maar dat zal wel niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

in het expresscard slot? dat was bij de voorgaande lijnen het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
Volgens mij is er geen expresscard slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Nee, ik zat ook al te zoeken op foto's. Maar zo te zien zijn ze gestopt met die afstandsbedieningen. De vorige serie had ze nog wel en ook die touchscreen multimedia-toetsen zie ik niet meer. Maar ja, maakt niet uit. Trouwens nog een vraag over de videokaart: Ik weet dat de HD5650 een lekker kaartje is en die zit ook in een aantal modellen zag ik, waaronder de 4190. Maar ja, is het nou echt de moeite waard om zoveel extra uit te geven of is de HD5470 toch wel lekker te doen in 4180 i.c.m. de Intel i5?

Trouwens ook lullig, het US-model van de 4180 heeft wel een HD5650 plus Blu-Ray. Dammit, haha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hayo schreef op maandag 27 december 2010 @ 20:05:
[...]

Ik ben sinds enkele dagen een trotse gebruiker van een dv7-4180sd, ik zal antwoord geven op je vragen voor zover ik dat kan.

1. Nee, ook de andere modellen hebben het argento-stroom patroon. Dit is een ingegraveerd patroon in het aluminium onder het toetsenbord en op de cover. Ik vind het erg mooi.

2. Ja alles, behalve het toetsenbord (dus ook tussen de toetsen) en de lijst om het scherm, is van aluminium.

3. De Beats-audio klinkt goed, ik moet er wel bij zetten dat ik niet veel verstand heb van audio.

4. Nee er is geen USB 3.0 aanwezig (voorzover ik weet).

5. Het scherm is glanzend maar schittert niet als het aan staat, verder heb ik nog geen minpunten van het scherm ervaren.

6. Hier heb ik geen verstand van.
Effe een correctie en aanvulling.
2. De onderkant is van plastiek.
7. Volgens bepaalde beschrijvingen op internet (notabene van HP zelf) zou er een illuminated keyboard op zitten, dat is dus niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ManiacsHouse schreef op dinsdag 28 december 2010 @ 18:14:
7. Volgens bepaalde beschrijvingen op internet (notabene van HP zelf) zou er een illuminated keyboard op zitten, dat is dus niet het geval.
engelse beschrijvingen? dat zal wel weer zon gevalletje "only in america" zijn

afstandsbediening is trouwens dit ding:
Afbeeldingslocatie: http://www.eshoppingforyou.com/images/uploads/HP_Remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest

MeltedForest

Lenny-t

Mijn vriendin heeft hetzelfde probleem als in dit filmpje met haar DV7 4040ed:

In ongeveer 50% van de gevallen start de laptop op met dit scherm. Maakt niet uit of het vanuit stand-by, sluimerstand of fresh boot is. Iemand een idee wat het kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ph046ph
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 03-06 21:00
Kunnen de bezitters van dv7-4180sd hun ervaringen etc. hier even melden?

Alvast bedankt! Ik ben namelijk van plan om dv7-4180sd donderdag aan te schaffen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ph046ph op 04-01-2011 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
pietr schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 18:47:
Eergisteren mijn vervangende DV7-4040 opgehaald en net uit de doos gehaald. Zit het toetsenbord rechtsboven bij het numerieke gedeelte wéér los. Misschien ben ik een zeikerd, maar dat hoort gewoon niet. Bovendien kan er zo makkelijk stof naar binnen komen. Maandag weer eens bellen...
Ik heb dit ook, sinds dat ik de laptop heb. Naar mijn idee begint het nu wel ernstiger te worden en moet er binnenkort wel iets aangedaan worden. Ik heb er tot dusverre alleen niets mee gedaan, omdat ik namelijk nog niet zoveel zin had om de laptop af te staan...

Ik deel overigens volledig jouw opinie dat zoiets simpelweg niet hoort, en dit soort zaken gewoon technisch correct moeten zijn.

Hoe lang was jij jouw laptop ongeveer kwijt?

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leut schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 15:28:
[...]

Ik heb dit ook, sinds dat ik de laptop heb. Naar mijn idee begint het nu wel ernstiger te worden en moet er binnenkort wel iets aangedaan worden. Ik heb er tot dusverre alleen niets mee gedaan, omdat ik namelijk nog niet zoveel zin had om de laptop af te staan...

Ik deel overigens volledig jouw opinie dat zoiets simpelweg niet hoort, en dit soort zaken gewoon technisch correct moeten zijn.

Hoe lang was jij jouw laptop ongeveer kwijt?
Same here. Rechtsboven zit het losjes, maar linksboven rond de ESC key zit het héél erg los, waardoor je het elke keer hoort piepen en kraken. :|

Heb ook geen zin om mijn laptop af te staan, en zeker nu niet tijdens de examens! Jammer, maar zoiets zou toch niet mogen voorkomen op zulke dure laptops. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84

W84

Ik heb nu sinds dinsdag de 4180 en ik kan niet anders zeggen dat dit toch wel een van de mooiste notebooks is die ik heb gehad en op de markt heb gezien. Moet wel zeggen dat de kleur van het aluminium bij bepaald lichtinval een beetje een roze/bruine gloed lijkt te hebben, maar goed is niet heel boeiend. Verder viel me op dat het systeem heeeeeeeel erg snel en stabiel is. Je hebt nog niet ergens op geklikt en het is al geopend of geladen. Wat voor mij wel een heel groot nadeel is, is de touchpad en dan heb ik het over het scrollen. Scrollen moet met 2 vingers, maar bij mij werkt dat voor geen meter. Ligt dit aan mij? Verder vind ik de knoppen van de touchpad ook een beetje tegenvallen. Die moet je erg hard indrukken.
Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste