Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Als je de batterij er uit haalt staat er trouwens geprint op de laptop, dat er 1 jaar garantie op zit.
Tja..ik zal nog even contact opnemen met HP..maar verwacht dan weinig.
Ben bang dat het zal eindigen met een compleet afraden van HP laptops bij alle klanten en collega's binnen de detachering :)

Dell is dan wel niet zo flitsend.. hun kwamen zonder te morren altijd de tientallen moederbordjes van de oude d630's vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 13:43
Je zou van HP verwachten dat ze wel kijken naar de kwaliteit van hun producten. Zeker omdat het een van de betere merken is.. Ga hem binnenkort weer terug sturen. Ik starte net op en de CPU begon al bij 70 graden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Ho. Betere merken? Op t.net valt het op zich wel mee, op engadget en notebookreview wordt bijna aan een stuk door geroepen dat de quality control van HP beter moet. Grootste merk is niet hetzelfde als een goed merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-01 13:43
Anoniem: 303530 schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 08:00:
Ho. Betere merken? Op t.net valt het op zich wel mee, op engadget en notebookreview wordt bijna aan een stuk door geroepen dat de quality control van HP beter moet. Grootste merk is niet hetzelfde als een goed merk.
Ik heb via via gehoord dat het een design fout is van HP zelf. Wat je zelf, inderdaad een groot merk hoeft niet altijd een goed merk te zijn. Dit had ik eerlijk gezegd niet HP verwacht. Ik ben voorplan nu een cooler van Trust te kopen. €15,- en volgende reviews heel goed. Plus meer dan 50% schrijvers van de reviews zijn HP gebruikers. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
timovanaagten schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 07:58:
Je zou van HP verwachten dat ze wel kijken naar de kwaliteit van hun producten. Zeker omdat het een van de betere merken is.. Ga hem binnenkort weer terug sturen. Ik starte net op en de CPU begon al bij 70 graden..
HP staat denk ik bij de meeste tweakers met veel marktkennis als het dieptepunt op het gebied van kwaliteit, zeker als je de G-series neemt. Die hebben voornamelijk enorm veel koelingsproblemen en moederbord falen.. (zo een beetje het goedkoopste MSI spul word erin gezet).

Vroeger, was het een ander verhaal met HP, toen maakte ze nog kwaliteit. maar de afgelopen jaren zijn ze echt ver weggevallen, vooral bij de consumenten line up waar marketing (Beats bullshit bijvoorbeeld) belangrijker is geworden dan kwaliteit en ergonomie.. Deze trend is jammer genoeg ook zichtbaar bij de recente modellen van de Elitebooks/Powerbooks.

Zo een beetje elke pavilion DV in de winkel, die ik in bijvoorbeeld de mediamarkt tegenkom heeft gewoon slechte afwerking, kieren tussen de aluminium behuizing, dvd speler die alle kanten op rammelt als je je laptop scheef houd. En het probleem daarnaast is dat ze ook nog een "premium" prijs durven te vragen ten opzicht van merken zoals Acer, Asus, Dell etc...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crateagus
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 28-05 00:34
Dag Allen,

Ik heb al een jaar of 2 een HP dv7-4040ed. Sinds kort ben ik overgeschakeld van Windows 7 naar Linux Mint 12. Enige probleem dat ik heb is met de switchable graphics die in W7 goed werken, maar bij Mint niet.

Na een nieuwe harde schijf die binnen garantie viel blijk ik een van de allereerst BIOS versies te hebben, deze is vrij beperkt. Is er wellicht iemand die een dv7-4040ed heeft met de BIOS versie F.29? Graag zou ik willen weten of het mogelijk is om één van de twee videokaarten in te stellen i.p.v. alle twee.

Om de BIOS te updaten moet ik (mijn kennis gaat niet verder) W7 installeren en dan een update draaien. Als er weinig verschil is, dan laat ik het bij deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Bios-versie F29 heeft deze optie bij mij niet.

"Enige probleem dat ik heb is met de switchable graphics die in W7 goed werken ...."
Ik krijg dat niet voor elkaar, zou je me de bij jou geinstalleerde driver-versienrs (Intel Graphics en AMD 's) willen melden?

[ Voor 79% gewijzigd door Plof-kip op 09-06-2012 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Plof-kip schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 13:04:
Bios-versie F29 heeft deze optie bij mij niet.

"Enige probleem dat ik heb is met de switchable graphics die in W7 goed werken ...."
Ik krijg dat niet voor elkaar, zou je me de bij jou geinstalleerde driver-versienrs (Intel Graphics en AMD 's) willen melden?
Welke drivers gebruik je? Die van de hp-site werken bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
ManiacsHouse schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 15:14:
[...]

Welke drivers gebruik je? Die van de hp-site werken bij mij wel.
Voor de Intel HD Graphics en ATI Radeon 5650: 8.771.1.0 van 9-9-2010
Verder alle recente drivers van HP-website geïnstalleerd.

Maar als ik via schakelbare graphics de ATI's aanzet, dan gaat de Fan ogenblikkelijk loeien als een dolle, en wordt de computer stroperig en zeer traag omdat het processorgebruik naar 100% vliegt zonder ook maar 1 programma aktief te hebben. Dus ik werk eigenlijk alleen op de energiebesparende stand, maar ook daar heb ik regelmatig schokkerig/trage videoverwerking (youtube filmpjes enzo). Ik zit er al sinds het begin mee te klooien en ging ervan uit dat er wel een keer een driverupdate zou komen die het probleem zou oplossen.

Als je tips hebt: heel graag! _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door Plof-kip op 09-06-2012 20:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik de Potter
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-04 19:30
timovanaagten schreef op zondag 04 maart 2012 @ 11:44:
Hallo iedereen,

Twee maanden geleden heb ik hier gepost dat de CPU van m'n laptop onder basis cq gemiddelde prestaties circa 102 graden werden. Ik ben m'n laptop toen 2,5 weken krijg geweest.

Nu bijna twee maanden na data, begint het probleem langzamerhand weer terug te komen. Weer temperaturen bij internet, boven de 60 graden.

Zelf zit ik te denken aan een fout op het moederbord.
Wat is jullie advies, weer terug sturen?
De mijne werk ook erg heet.
Het reinigen van de ventilatie-openingen heeft toen geholpen.
http://h10025.www1.hp.com...nl&dlc=nl&product=4217510
Overigens is nu wel de acuu overleden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Daarnet mijn HP Pavilion DV7-4040ED af moeten staan aan UPS, omdat de laptop naar HP moet voor een reparatie.

Enkele dagen geleden constateerde ik namelijk dat het scherm van de laptop plotseling niet meer goed wilde sluiten. Toen ik op dat moment de laptop beter bekeek zag ik, tot mijn verbazing, dat aan de linkerkant - bij het ventilatierooster - de behuizing deels ontwricht was. Het zag er naar uit dat bij het sluiten van het scherm het linker scharnier een intern component tegen de behuizing omhoog drukte.

Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb152/Hell_Spawn2007/1Small.jpg Afbeeldingslocatie: http://i211.photobucket.com/albums/bb152/Hell_Spawn2007/2Small.jpg

Meteen contact opgenomen met HP en de (bovenstaande) foto's gemaakt en opgestuurd. Enkele dagen later werd ik gebeld door HP. Uit de foto's was te constateren dat het om een defect gaat dat binnen de garantie valt - en dat het geen gevalletje 'valschade' o.i.d. is. Mooi. Meteen een afspraak gemaakt om de laptop op te laten halen en waarschijnlijk heb ik hem volgende week woensdag weer terug. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Yonix schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:31:
Daarnet mijn HP Pavilion DV7-4040ED af moeten staan aan UPS, omdat de laptop naar HP moet voor een reparatie.

Enkele dagen geleden constateerde ik namelijk dat het scherm van de laptop plotseling niet meer goed wilde sluiten. Toen ik op dat moment de laptop beter bekeek zag ik, tot mijn verbazing, dat aan de linkerkant - bij het ventilatierooster - de behuizing deels ontwricht was. Het zag er naar uit dat bij het sluiten van het scherm het linker scharnier een intern component tegen de behuizing omhoog drukte.

Meteen contact opgenomen met HP en de (bovenstaande) foto's gemaakt en opgestuurd. Enkele dagen later werd ik gebeld door HP. Uit de foto's was te constateren dat het om een defect gaat dat binnen de garantie valt - en dat het geen gevalletje 'valschade' o.i.d. is. Mooi. Meteen een afspraak gemaakt om de laptop op te laten halen en waarschijnlijk heb ik hem volgende week woensdag weer terug. :)
Hier heb ik ook last van in mindere mate weliswaar, heb alleen geen zin om hem daarom terug te sturen.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

O-)

Vage shit dit. Dat heb ik dus ook sind een week. Zit nu met het ding op vakantie, maar al wel HP gebeld vanwege dit en het hitte probleem.

Hoe oud is die van jullie? Lijkt wel een onderdeel dat door hitte de geest geeft. Detail... Sinds 2 weken de meest recente bios er op.

[ Voor 3% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-08-2012 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
ManiacsHouse schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 17:47:
O-)
[...]

Vage shit dit. Dat heb ik dus ook sind een week. Zit nu met het ding op vakantie, maar al wel HP gebeld vanwege dit en het hitte probleem.

Hoe oud is die van jullie? Lijkt wel een onderdeel dat door hitte de geest geeft. Detail... Sinds 2 weken de meest recente bios er op.
Die van mij is nu een kleine 21 maanden oud en toevallig heb ik zo'n twee weken geleden een 'clean install' gedaan van Windows 7 en daarbij de laptop voorzien van de meest recente BIOS.

Dus is in ons geval sprake van stom toeval of toch een probleem dat veroorzaakt wordt door de BIOS-update? Onvoldoende regulatie van de hitte waardoor een intern component uitzet?

[ Voor 6% gewijzigd door Yonix op 06-08-2012 18:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Yonix schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 18:05:
[...]

Die van mij is nu een kleine 21 maanden oud en toevallig heb ik zo'n twee weken geleden een 'clean install' gedaan van Windows 7 en daarbij de laptop voorzien van de meest recente BIOS.

Dus is in ons geval sprake van stom toeval of toch een probleem dat veroorzaakt wordt door de BIOS-update? Onvoldoende regulatie van de hitte waardoor een intern component uitzet?
Das wel heel frappant dit. Zou wel slecht zijn als dat de oorzaak is. Maar aan zoiets zat ik ook al te denken. Deze bios zo het hitteprobleem oplossen. Bios F29... Ik heb een 4030ED. Als ik met een felle lamp er in kijk gaat inderdaad de koelribben op en neer als ik probeer de klep dicht te doen. Mag hopen dat niet het halve moederbord is kromgetrokken. Goed bezig HP...

Volgens mij lost die laatste bios het probleem helemaal niet op. Hij gaat alleen niet hard meer blazen maar wordt nog net zo warm, zo niet warmer dan voorheen. En dat zou dus weleens de oorzaak kunnen zijn van het uitzetten/kromtrekken...

4030ED
Slasher schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:36:
[...]

Hier heb ik ook last van in mindere mate weliswaar, heb alleen geen zin om hem daarom terug te sturen.
Zal ik toch maar doen. Bij mij gaan de koelribben op en neer bij het openen. Je maakt mij niet wijs dat dit goed kan zijn voor de koeling en de levensduur van de hardware daaronder.

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 06-08-2012 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ManiacsHouse schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:04:
Zal ik toch maar doen. Bij mij gaan de koelribben op en neer bij het openen. Je maakt mij niet wijs dat dit goed kan zijn voor de koeling en de levensduur van de hardware daaronder.
Zal er eens over nadenken. Moet je dan je SSD / 2e HDD eruit halen bij afgifte?

Wat is het telefoonnummer van HP? Volgens de HP site heb ik nog tot 01-04-2013 garantie. Volgens mij is dat korter maar goed :)

Bij mij ziet het er zo uit na dichtdoen van de klep

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/6ILx8dZ2oZWdGpe0eT7Ld16R/full.jpg

[ Voor 22% gewijzigd door Slasher op 06-08-2012 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Slasher schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:24:
[...]

Wat is het telefoonnummer van HP? Volgens de HP site heb ik nog tot 01-04-2013 garantie. Volgens mij is dat korter maar goed :)

[afbeelding]
Opsturen dat ding. Dit is echt niet goed. Welke bios heb je? En heb je die recent geupdate?
Extra 2e HDD/SSD moet je er wel uithalen en dikke kans dat ze een kale windows terugzetten. Dus goeie backup maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Slasher schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 21:24:
[...]

[afbeelding]
Wat ManiacsHouse zegt. Je hebt immers nog garantie en ik zou het risico niet willen nemen dat de laptop uiteindelijk - en eventueel buiten de garantieperiode - de geest geeft, als gevolg van een dergelijk defect.

Daarnaast is de kans groot dat tijdens de reparatie de laptop voorzien wordt van de 'standaard' Windows 7-versie. HP noemt het zelfs 'onvermijdelijk'.

Maar ik ben ook benieuwd of jij (Slasher) toevallig onlangs de laptop hebt voorzien van een nieuwe BIOS-update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Yonix schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:09:
Maar ik ben ook benieuwd of jij (Slasher) toevallig onlangs de laptop hebt voorzien van een nieuwe BIOS-update.
Ik heb nog nooit een nieuwe BIOS versie er opgezet.

Vraagje nog aan jou: Heeft HP aan de hand van de foto's al kunnen zeggen dat het geen valschade is? Ik ga niet voor niets dat ding terugsturen.

Ik heb het idee dat het een veelvoorkomend probleem is als al meerdere mensen hier dit ook hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Slasher op 07-08-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Slasher schreef op dinsdag 07 augustus 2012 @ 11:17:
[...]
Vraagje nog aan jou: Heeft HP aan de hand van de foto's al kunnen zeggen dat het geen valschade is? Ik ga niet voor niets dat ding terugsturen.

Ik heb het idee dat het een veelvoorkomend probleem is als al meerdere mensen hier dit ook hebben.
HP had foto's van de schade nodig om vast te kunnen stellen dat het niet om valschade o.i.d. zou gaan. Zo is mij dat uitgelegd. Nadat de foto's door HP waren bekeken en de conclusie was getrokken dat het niet om valschade o.i.d. ging, heeft HP met mij een afspraak gemaakt om de laptop op te laten halen - en het valt binnen de garantieperiode van 2 jaar.

• Yonix
  • Nu online

Inmiddels is mijn laptop gerepareerd. Als ik het verslag van de reparatie mag geloven hebben ze de behuizing aan de onderkant vervangen. De laptop ziet er, in ieder geval, weer goed uit.

Echter, er is één ding wat mij nu opvalt: het 'lawaai' dat de ventilator maakt. Het geluid is vergelijkbaar met een ventilator onder 'full load', maar de laptop is - net als nu - idle. Daarnaast leest SpeedFan temperaturen (GPU) van 76 graden Celsius idle en 109 graden Celsius onder full load. Voorheen werd de laptop onder full load niet warmer dan 80 graden.

Ik wilde daarnet Windows 7 Professional (64-bit) classificeren, maar de computer zet zich steeds uit. Ik heb een vermoeden dat het aan de hoge temperaturen ligt. Fail safe?

Anyhow, what's up with this?!

Edit: De laptop voelt trouwens niet warm aan, maar de fan maakt wel een lawaai.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Yonix schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 12:16:
[...]

Inmiddels is mijn laptop gerepareerd. Als ik het verslag van de reparatie mag geloven hebben ze de behuizing aan de onderkant vervangen. De laptop ziet er, in ieder geval, weer goed uit.

Echter, er is één ding wat mij nu opvalt: het 'lawaai' dat de ventilator maakt. Het geluid is vergelijkbaar met een ventilator onder 'full load', maar de laptop is - net als nu - idle. Daarnaast leest SpeedFan temperaturen (GPU) van 76 graden Celsius idle en 109 graden Celsius onder full load. Voorheen werd de laptop onder full load niet warmer dan 80 graden.

Ik wilde daarnet Windows 7 Professional (64-bit) classificeren, maar de computer zet zich steeds uit. Ik heb een vermoeden dat het aan de hoge temperaturen ligt. Fail safe?

Anyhow, what's up with this?!

Edit: De laptop voelt trouwens niet warm aan, maar de fan maakt wel een lawaai.
Even een kleine update: vorige week vrijdag de laptop opnieuw naar HP gestuurd voor reparatie en tot mijn verbazing stond vandaag de man van UPS weer voor de deur. :)

Als ik het rapport van de reparatie mag geloven zijn het moederbord en de ventilator vervangen met als resultaat dat de laptop nu muisstil is en het probleem, in ieder geval, verholpen is! Hartstikke fijn! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Inmiddels die van mij alweer een paar dagen terug. Twee weken geleden opgestuurd met een brak scharnier en lawaai en temperatuur gedoe.
Bij mij hebben ze de ventilator vervangen, scharnier en blijkbaar de bodemplaat en de biezel (of hoe noem je dat?) waar alle aansluitingen zitten.
Zowaar gaat hij weer netjes en degelijk open en dicht en temperatuur tot op heden niets over te klagen.
HP had er zelfs nog achteraan gebeld of ik tevreden was. Hele voicemail volgespamd tot 4 keer toe. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 23:46
Laptop is hier 1.5 jaar oud, tot op heden nooit problemen gehad. Ik vermijd ook dingen als laptop op je bed leggen en zo de lucht circulatie afsluiten.

Met enige regelmaat de fans schoonmaken met perslucht helpt ook veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

ro3lie schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 23:26:
Laptop is hier 1.5 jaar oud, tot op heden nooit problemen gehad. Ik vermijd ook dingen als laptop op je bed leggen en zo de lucht circulatie afsluiten.

Met enige regelmaat de fans schoonmaken met perslucht helpt ook veel.
Regelmatig schoongemaakt en zeker niet op bed of op plaatsen die de luchttoevoer belemmeren. Volgens de technisch medewerker van HP was het scharnier een bekend probleem. Dat van die fan kwam ook vaak voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leut
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 30-05 13:34
Bij mij is vandaag de hdd gecrashed... Vermoedelijk door eigen toedoen, toen per abuis de klep harder dicht viel dan gepland :( nu doet de hdd helemaal niets meer (behalve het befaamde tikken)... Helaas is de garantie ook allang verlopen. Later deze week maar eens kijken of een reddingspogng wil lukken in een andere pc...

Ga nu ook een ssd er in plaatsen. Was dit sowieso al van plan, alleen komt het nu sneller dan verwacht.
Deze kan ik toch zo in de bracket plaatsen van de huidige hdd? Zijn er nog bepaalde ssd's welke je moet mijden in combinatie met de HP?

Ander punt is nu natuurlijk ook dat ik geen recovery partitie meer heb. Maar nog wel de herstel-cd's bedenk ik mij net. Dus dat moet wel goed gaan... Of zal ik nog tegen verrassingen aanlopen? Afgezien van nieuwe drivers downloaden van de HP-site.

Queen - the champions of the world
"...if you no longer go for a gap that exists, you are no longer a racing driver" - Ayrton Senna
PVOutput 23x Longi 365Wp + SMA TriPower 5.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Nooit meer een HP in ieder geval.. dat blazen wordt steeds erger.. soms crash ivm hitte.
Schoonmaken lukt niet echt omdat de achterkant er niet fatsoenlijk af kan. Stofzuiger en perslucht enige remedie. Gewoon weer terug naar Asus zodra de i7 met 750gb iets betaalbaarder is. Tijdens het film kijken moet de klep gewoon dicht omdat het gezoem hoorbaar blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jheroen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17-05 15:18

Jheroen

Jheroen

wij hebben exact hetzelfde als hierboven met het linker scharnier, HP komt hem morgen ophalen :)

Met vriendelijke groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Jheroen schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 11:14:
wij hebben exact hetzelfde als hierboven met het linker scharnier, HP komt hem morgen ophalen :)
Die van mij is in de zomer gerepareerd bij het scharnier en de fan. Scharnier lijkt inmiddels alweer los te gaan zitten... Wat een baggerontwerp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Voor de mensen met het hitte probleem.. wat wordt jullie volgende laptop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
laatste poging gedaan om hitte probleem te tackelen.
ssd gekocht, schoongespoten en nieuwe koelpasta.
draait prima.. nog niet heet.. verder nog niet veel getest.. de oorspronkelijke disk kan er nog niet in.. wachten op een caddy van http://www.newmodeus.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
ssd zit er in, oorspronkelijke disk is nu opslag.
schoongespoten
4gb extra erbij in
= snelle laptop :)
hitte probleem en lawaai probleem opgelost.
als de klep dicht is springt de fan nog wel eens aan maar niet lang en niet echt storend.
al met al voor een kleine 200 het probleem opgelost en de laptop kan weer een paar jaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• delacer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06-05 13:30
Ik heb het hele topic nog niet doorgelezen maar het is bijzonder intessant. Komt er ook nog een "Deel 2" ?

• tjaeuhm
Vandaag voor het eerst aangesloten op de tv met een hdmi kabel.
Tv detecteerd hem niet, laptop ziet geen 2e scherm.
Andere laptop ingeplugd.. werkt direct.

Driver?
Heb via intel (http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu) grafische drivers geupdate.
Geen verschil.

Rechts onder in systray op het intel(R) HD Graphics icoon geklikt. >> grafische eigenschappen >> geavanceerd >> beelscherm >> instellingen voor monitor/tv en daar krijg ik de melding dat intstellingen voor monitor en tv niet worden ondersteund.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

tjaeuhm schreef op donderdag 13 februari 2014 @ 17:54:
Vandaag voor het eerst aangesloten op de tv met een hdmi kabel.
Tv detecteerd hem niet, laptop ziet geen 2e scherm.
Andere laptop ingeplugd.. werkt direct.

Driver?
Heb via intel (http://www.intel.com/p/en_US/support/detect?iid=dc_iduu) grafische drivers geupdate.
Geen verschil.

Rechts onder in systray op het intel(R) HD Graphics icoon geklikt. >> grafische eigenschappen >> geavanceerd >> beelscherm >> instellingen voor monitor/tv en daar krijg ik de melding dat intstellingen voor monitor en tv niet worden ondersteund.

Iemand een idee?
En als je hem op Ati zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Geen idee hoe dat moet, ik heb wel nieuwere drivers (ati mobility radeon hd 5650 windows 7 64 bit) geprobeerd te installeren maar toen kreeg ik een foutmelding alsof de hardware niet geschikt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

tjaeuhm schreef op zaterdag 15 februari 2014 @ 20:13:
Geen idee hoe dat moet, ik heb wel nieuwere drivers (ati mobility radeon hd 5650 windows 7 64 bit) geprobeerd te installeren maar toen kreeg ik een foutmelding alsof de hardware niet geschikt was.
Klopt. Die moet je van de HP-site halen. Omdat het schakelbare graphics zijn moet je daar blijkbaar een speciale driver voor hebben. Mij is het in het verleden wel gelukt om de HDMI te gebruiken. Was niks bijzonders aan om te doen. Heb wel de drivers van HP er op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Top dank je. Zal het later vandaag even proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24
ManiacsHouse schreef op zondag 16 februari 2014 @ 00:16:
[...]

Klopt. Die moet je van de HP-site halen. Omdat het schakelbare graphics zijn moet je daar blijkbaar een speciale driver voor hebben. Mij is het in het verleden wel gelukt om de HDMI te gebruiken. Was niks bijzonders aan om te doen. Heb wel de drivers van HP er op staan.
Niet dat je dit nodig hebt maar omdat je gpu drivers zegt met schakelbare graphics: als HP hun drivers niet meer update kan je altijd de leshcat drivers proberen ;) http://leshcatlabs.net

Men vriendin (men zus had hetzelfde probleem) konden hun dedicated gpu totaal niet gebruiken (ook de HP drivers werkten niet) . En met deze drivers werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

gangsta_playa schreef op maandag 17 februari 2014 @ 12:59:
[...]

Niet dat je dit nodig hebt maar omdat je gpu drivers zegt met schakelbare graphics: als HP hun drivers niet meer update kan je altijd de leshcat drivers proberen ;) http://leshcatlabs.net

Men vriendin (men zus had hetzelfde probleem) konden hun dedicated gpu totaal niet gebruiken (ook de HP drivers werkten niet) . En met deze drivers werkte het wel.
Hey das vet. Die kenden ik nog niet. Nu schakel ik meestal de Ati-kaart uit... Want anders gaat de laptop loeien en raakt oververhit (vooral met flashgames/youtube). Wat dat betreft een rampenproduct de 4030...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22:24
ManiacsHouse schreef op maandag 17 februari 2014 @ 13:34:
[...]

Hey das vet. Die kenden ik nog niet. Nu schakel ik meestal de Ati-kaart uit... Want anders gaat de laptop loeien en raakt oververhit (vooral met flashgames/youtube). Wat dat betreft een rampenproduct de 4030...
Ja zelfs de mensen van HP kende het niet. (ik had eerst een paar lange chat en gsm gesprekken over de laptops) Maar daarna (na 5 keer opnieuw windows te installeren) heb ik de drivers gevonden. En die lieten de kaart werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Hdmi werkt met HP drivers. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Ik ben nog steeds erg tevreden over de laptop, maar ik merk langzaamaan dat de laptop niet meer de jongste is na zo'n 3,5 jaar. Om die reden wil ik dan ook een upgrade uit gaan voeren.

Ik zat te denken aan het plaatsen van een SSD en het vervangen en bijplaatsen van geheugen. Echter, ik heb geen idee welk type SSD en geheugen het meest geschikt zijn voor deze laptop. Daarnaast vraag ik mij af of het makkelijk te doen is om het zelfstandig te vervangen.

Daarom wil ik jullie vragen: hebben jullie misschien tips en/of ideeën? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Deze week ga ik de laptop maar eens voorzien van een upgrade en wel met het volgende:

• Seagate SSHD 1TB;
• Corsair SODIMM 1333-8GB (2x4GB).

Een nieuwe, hybride, harde schijf en een uitbreiding van het geheugen. :)

Echter, nu heb ik nog even een kleine vraag: zijn er hier Tweakers die ervaring hebben met het draaien van Windows 8.1 op de HP Pavilion DV7-4040ED? HP biedt op dit moment geen drivers aan voor dat besturingssysteem en ik vraag mij af of ik tegen problemen aan zal lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Wat zijn jullie ervaringen met (custom) drivers voor de schakelbare graphics? Ik heb op dit moment de standaard drivers van HP geïnstalleerd staan, omdat deze - op dit moment - de meeste stabiliteit bieden, maar ik heb in het verleden nieuwere versies van AMD Catalyst gedraaid. Echter, hoe ik dat destijds voor elkaar heb gekregen weet ik niet meer.

Ik heb eerder deze week drivers van Leshcat geprobeerd, maar daarbij ontstond het probleem dat de laptop een zwart scherm toonde als hij uit een stand-by-modus kwam. Daarnaast ontbrak het Catalyst-menu in het context-menu van Windows 7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
Update: Vanavond toch maar het risico genomen om officiële BETA drivers van AMD te installeren, namelijk: AMD Catalyst 14.3 Beta. Wat blijkt? Het werkt perfect! :*)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/3edtBMZ6zRTv7oMhkzjHcWc9/full.jpg

Een handige toevoeging is het 'Control Center - Gaming Evolved'-programma van AMD dat games voorziet van een optimalisatie en daardoor beter laat draaien op jouw systeem. Batman; Arkham Origins loopt prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
So, this happend afgelopen zaterdag:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Sk9bfo2UePqv7KTcXk47Vco5/medium.jpg

Wederom het linker scharnier dat voor problemen zorgt. Twee jaar geleden de laptop (een HP Pavilion DV7-4040ed) opgestuurd naar HP, maar het probleem is terug en erger dan ooit. :(

Daarnet contact gehad met HP en je raad het al: ze kunnen niets voor mij betekenen. Ik kan geen beroep doen op de garantie op de laptop, want de laptop is al bijna 4 jaar oud. Daarnaast kan ik geen beroep doen op de garantie op de reparatie, want de garantieperiode op reparaties is maar 1 maand. Dan komt daar ook nog eens bij dat ik de laptop sowieso niet kan laten repareren, omdat HP geen support meer biedt op dit 'oude' model. Mooi k*t dus ...

Gelukkig werd ik wel doorverbonden met de sales-afdeling waar een medewerker mij een mooie korting aanbood van 5% op een HP Pavilion 17-f050nd. Dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PEBRU88
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 28-04 16:20

PEBRU88

PC Load Letter?!

Yonix schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:45:

[afbeelding]

Wederom het linker scharnier dat voor problemen zorgt. Twee jaar geleden de laptop (een HP Pavilion DV7-4040ed) opgestuurd naar HP, maar het probleem is terug en erger dan ooit. :(

Daarnet contact gehad met HP en je raad het al: ze kunnen niets voor mij betekenen. Ik kan geen beroep doen op de garantie op de laptop, want de laptop is al bijna 4 jaar oud. Daarnaast kan ik geen beroep doen op de garantie op de reparatie, want de garantieperiode op reparaties is maar 1 maand. Dan komt daar ook nog eens bij dat ik de laptop sowieso niet kan laten repareren, omdat HP geen support meer biedt op dit 'oude' model. Mooi k*t dus ...

Gelukkig werd ik wel doorverbonden met de sales-afdeling waar een medewerker mij een mooie korting aanbood van 5% op een HP Pavilion 17-f050nd. Dus ...
mijn dv7-4050ed is ook een paar weken geleden onherstelbaar gecrashed. interne GPU van ATI defect.

Vanaf het begin was dit al een miskoop :X . HDD voeding op de mainboard was instabiel (harde schijf 'tikte'), extreem hoge temperaturen in idle (GPU 59 graden C, CPU 68 Graden C) , koelfan produceerde absurd veel lawaai, HDD onherstelbaar gecrashed. om de 6 maanden laptop gereinigd, stofvrij gemaakt en koelpasta vervangen. Een SSD + extra werkgeheugen met coolingpad (coolermaster notepal U3) bracht ook geen verschil in temperatuur.

uiteindelijk maar een nieuwe Alienware 17 gekocht en ben er ERG tevreden over :) .
Ik heb nog een caddy met lange sata kabel over voor de mensen die nog een 2de hdd willen plaatsen in een DV7-4xxx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ihnon
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-05 11:47
Yonix, dat probleem heb ik ook al jaren met mijn 4040ed. Vaak opnieuw vast blijven schroeven die hoek :/ inmiddels is dat schroefje daar bij mij ook poreus geworden.

Ben wel erg vernieuwd hoe je de nieuwe catalyst drivers aan de praat hebt gekregen. geen enkele fout tijdens installeren? Ik had altijd problemen met switchen tussen stroom en accu, maar anders ga ik t weer eens proberen met de nieuwste drivers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Overhit raakt hij bij mij minder na plaatsen ssd. Wel loeit hij enorm bij YouTube Utorrent en hdmi.
Ik moet hem ieder half jaar volledig uit elkaar halen. Schandalig eigenlijk dat HP bij productie missers wegkruipt achter wettelijke garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Nu online
ihnon schreef op donderdag 16 oktober 2014 @ 12:10:
Yonix, dat probleem heb ik ook al jaren met mijn 4040ed. Vaak opnieuw vast blijven schroeven die hoek :/ inmiddels is dat schroefje daar bij mij ook poreus geworden.

Ben wel erg vernieuwd hoe je de nieuwe catalyst drivers aan de praat hebt gekregen. geen enkele fout tijdens installeren? Ik had altijd problemen met switchen tussen stroom en accu, maar anders ga ik t weer eens proberen met de nieuwste drivers.
Inmiddels heb ik nu sinds twee maanden een desktop (zelfbouw, zie signature) en achteraf gezien had ik dat veel eerder moeten doen; voorlopig geen laptop meer voor mij. :)

Wat betreft de Catalyst drivers wil ik je even doorverwijzen naar: Leshcatlabs.net. Hier heb ik toen de driver vandaan gehaald die ik zonder problemen kon draaien op de laptop. Niet iedere driver werkt, dus het is gewoon proberen met de nodige 'trial & error'. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ids
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-05 20:22

Ids

Yonix schreef op maandag 11 augustus 2014 @ 12:45:

[afbeelding]

Misschien een overbodige topic kick, maar ik heb precies hetzelfde probleem gehad met deze laptop. (wordt nog steeds gebruikt overigens)

Ik heb het opgelost door een wat langer schroefje te scoren en een moertje (iets grotere schroefdraad) als ring te gebruiken die half in in het gat klem komt te zitten.

Zo dus:

Afbeeldingslocatie: http://i61.tinypic.com/ay0vfs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/357pvz6.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 674997

Dit is vandaag ook met mijn laptop (HP Pavilion G7-2272ed) gebeurd. Helemaal uit het niets deed het linker scharnier opeens moeilijk. Mijn internet doet het hierdoor niet meer, terwijl hij wel wifi verbinding heeft. Ik zie ook nergens foutmeldingen in het aparaatbeheer.

Er zit helaas geen garantie meer op de laptop (kleine 2,5 jaar oud).

Wat is hier precies de oorzaak van? En is het wel veilig om de laptop zo te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Wat hebben jullie als opvolger gekozen?
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste