Yonix schreef op maandag 06 augustus 2012 @ 15:31:
Daarnet mijn HP Pavilion DV7-4040ED af moeten staan aan UPS, omdat de laptop naar HP moet voor een reparatie.
Enkele dagen geleden constateerde ik namelijk dat het scherm van de laptop plotseling niet meer goed wilde sluiten. Toen ik op dat moment de laptop beter bekeek zag ik, tot mijn verbazing, dat aan de linkerkant - bij het ventilatierooster - de behuizing deels ontwricht was. Het zag er naar uit dat bij het sluiten van het scherm het linker scharnier een intern component tegen de behuizing omhoog drukte.
Meteen contact opgenomen met HP en de (bovenstaande) foto's gemaakt en opgestuurd. Enkele dagen later werd ik gebeld door HP. Uit de foto's was te constateren dat het om een defect gaat dat binnen de garantie valt - en dat het geen gevalletje 'valschade' o.i.d. is. Mooi. Meteen een afspraak gemaakt om de laptop op te laten halen en waarschijnlijk heb ik hem volgende week woensdag weer terug.

Inmiddels is mijn laptop gerepareerd. Als ik het verslag van de reparatie mag geloven hebben ze de behuizing aan de onderkant vervangen. De laptop ziet er, in ieder geval, weer goed uit.
Echter, er is één ding wat mij nu opvalt: het 'lawaai' dat de ventilator maakt. Het geluid is vergelijkbaar met een ventilator onder 'full load', maar de laptop is - net als nu - idle. Daarnaast leest SpeedFan temperaturen (GPU) van 76 graden Celsius idle en 109 graden Celsius onder full load. Voorheen werd de laptop onder full load niet warmer dan 80 graden.
Ik wilde daarnet Windows 7 Professional (64-bit) classificeren, maar de computer zet zich steeds uit. Ik heb een vermoeden dat het aan de hoge temperaturen ligt. Fail safe?
Anyhow, what's up with this?!
Edit: De laptop voelt trouwens niet warm aan, maar de fan maakt wel een lawaai.