Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Dan ben ik wel benieuwd hoe het er bij jou uitziet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op maandag 04 april 2011 @ 16:02:
[...]

4030ed.
Volgens de specs zou er een cardreader in moeten zitten

edit:

[...]
Type heb ik ook en er zit aan de linkerkant een cardreader. Zit er wel een sleuf bij jou maar daarachter is het leeg? Al geprobeerd een kaart er in te stoppen?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/2YR6pqzHlDL5v7SwijmX6uIg/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maikel_rox
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 28-05 22:45
Die sleuf bedoel ik inderdaad :P werkt bij mij gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:21
Ja die sleuf.

Die is gewoon leeg. Alsof ze iets vergeten waren bij het assembleren.

Echt vervelend dat ik er nu pas achterkom. Ik heb het ding al 7 maanden en heb weinig zin om 'm terug te sturen hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op dinsdag 05 april 2011 @ 16:08:
Ja die sleuf.

Die is gewoon leeg. Alsof ze iets vergeten waren bij het assembleren.

Echt vervelend dat ik er nu pas achterkom. Ik heb het ding al 7 maanden en heb weinig zin om 'm terug te sturen hiervoor.
Wat ik zo in de servicemanual lees zit dat ding op het moederbord. Stelt ook niet zo veel voor als ik het zo zie. Metalen kapje is het eigenlijk.
Heb je daadwerkelijk al een kaart er in geprobeerd? Anders bellen. Komen ze hem ophalen en binnen 3-4 dagen heb je hem terug. Punt is wel dat ze vaak dan de originele image terugzetten... Vriendelijk verzoeken dat ze dat niet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:33

W84

Hoe is het geluid bij jullie? Ik heb last van resonantie en het lijkt bij de subwoofer vandaan te komen. Nu zal je misschien zeggen, zet het geluid dan wat zachter. Maar het komt al voor bij laag volume. Het viel me gisteren opeens op en het gaat hier trouwens om de DV7-4180.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
Is er iemand die het verloop van HP Pavilion DV7 een beetje heeft gevolgd en wat de algemene ervaring hier mee is? (kwestie dat ik het topic niet meer helemaal moet lezen, Darkstone misschien? :) )
ben nooit echt pro-HP geweest, maar het is dan ook al jaren geleden dat ik iets van HP gevolgd heb.

heb nu een aanbieding liggen voor een DV7-6070eb voor 749€ en vroeg mij af of dit misschien iets was(wil eigenlijk een 15" maar goed het is nu eenmaal een aanbieding voor 17"). Vindt dell XPS ook wel leuk, maar aangezien er ook op gegamed wordt krijgt de radeon 6770 toch de overhand.

Laat de meningen maar komen!

laat het trouwens weten als dit het foute topic is aangezien deze nog dv7-4 is.

[ Voor 6% gewijzigd door Locknoerd op 21-04-2011 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Hier gister een clean install gedaan op een schone SSD met Windows 7 erop, maar nu lijk ik toetsenbord problemen te hebben. Ik ben vrolijk aan het tikken maar bij sommige toetsenbordcombinaties verspringt hij terug in de tekst, en moet ik weer het einde selecteren.

Welke drivers mis ik dan? Lijkt me toch gewoon moeten kunnen met de standaard toetsenbord drivers?

Het gaat om een dv-7 4040

Het lijkt opgelost te zijn: Ik heb de touchpad drivers (opnieuw) geinstalleerd, en maar meteen uitschakeld op het touchpad zelf (lichtje brand nu oranje) Het is nu niet meer voorgekomen.

Achteraf lijkt het erop dat ik er met mijn handpalm tijdens het tikken overheen ging ofzo.

[ Voor 27% gewijzigd door Slasher op 24-04-2011 19:30 ]

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-06 17:04
Slasher schreef op zondag 24 april 2011 @ 18:51:
Hier gister een clean install gedaan op een schone SSD met Windows 7 erop, maar nu lijk ik toetsenbord problemen te hebben. Ik ben vrolijk aan het tikken maar bij sommige toetsenbordcombinaties verspringt hij terug in de tekst, en moet ik weer het einde selecteren.

Welke drivers mis ik dan? Lijkt me toch gewoon moeten kunnen met de standaard toetsenbord drivers?

Het gaat om een dv-7 4040

Het lijkt opgelost te zijn: Ik heb de touchpad drivers (opnieuw) geinstalleerd, en maar meteen uitschakeld op het touchpad zelf (lichtje brand nu oranje) Het is nu niet meer voorgekomen.

Achteraf lijkt het erop dat ik er met mijn handpalm tijdens het tikken overheen ging ofzo.
Had dat probleem ook, en dan weet je zelf eigenlijk zeker dat je het touchpad niet heb aangeraakt. Maar is dan toch wel zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 398353

Locknoerd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:13:
Is er iemand die het verloop van HP Pavilion DV7 een beetje heeft gevolgd en wat de algemene ervaring hier mee is? (kwestie dat ik het topic niet meer helemaal moet lezen, Darkstone misschien? :) )
ben nooit echt pro-HP geweest, maar het is dan ook al jaren geleden dat ik iets van HP gevolgd heb.

heb nu een aanbieding liggen voor een DV7-6070eb voor 749€ en vroeg mij af of dit misschien iets was(wil eigenlijk een 15" maar goed het is nu eenmaal een aanbieding voor 17"). Vindt dell XPS ook wel leuk, maar aangezien er ook op gegamed wordt krijgt de radeon 6770 toch de overhand.

heb ook bij de DV7'ens gekeken, maar ben overstag gegaan voor een DV6-6080ed. Ik krijg hem waarschijnlijk morgen binnen. Mijn oude laptop (welke de geest heeft gegeven) was ook een 15,6 inch en kan de tas dus mooi weer gebruiken, daarom.
Deze nieuwe HP''s hebben mooie specs voor leuke prijzen.
Ik moet zeggen dat er op dit forum algemeen de voorkeur wordt gegeven aan een Dell of Asus, maar vind de HP gewoon mooier.

en ik zou het zo niet weten op welke andere Topic je een bericht moet zetten, dus dit lijkt me ok of een nieuwe Topic starten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 01-06 06:59
Anoniem: 398353 schreef op maandag 25 april 2011 @ 21:57:
[...]
Ik moet zeggen dat er op dit forum algemeen de voorkeur wordt gegeven aan een Dell of Asus, maar vind de HP gewoon mooier.
Ik vermoed dat dit vooral te wijten is aan het feit dat Dell veel flexibeler is omtrent het open doen van je laptop en het behoud van je garantie zolang je hierbij niks kapot maakt. Het is hier ook niets voor niets Tweakers.net! :D Ten tweede kan je bij Dell je laptop op maat bestellen. Wat nog steeds niet mogelijk is bij HP in de Benelux althans.

De HP notebooks zijn, volgens mijn ervaringen, toch niet zo onderhoudsvriendelijk (heb al een paar HP notebooks van vrienden opengevezen). Misschien is dit ondertussen al wat verbeterd?

En Asus.. mja geen ervaring en geen idee waarom. Misschien de goede reputatie van de support?

In ieder geval, veel plezier met je nieuwe HP!
Heb zelf ook nog getwijfeld een hp dv7-6000 te kopen, maar ben toch voor een Dell XPS 17 gegaan wegens de betere bang for the buck, de beschikbaarheid (toen toch) en mja het feit dat je de Dell gemakkelijk kan upgraden (full hd scherm, sowieso hdd bracket voor 2e HDD erin,...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
W84 schreef op woensdag 06 april 2011 @ 01:32:
Hoe is het geluid bij jullie? Ik heb last van resonantie en het lijkt bij de subwoofer vandaan te komen. Nu zal je misschien zeggen, zet het geluid dan wat zachter. Maar het komt al voor bij laag volume. Het viel me gisteren opeens op en het gaat hier trouwens om de DV7-4180.
Ik heb hetzelfde bij m'n 4030ed. Ik had er vooral in het begin last van, en vond het dan ook een gigantische misser van HP, die deze laptop promoot alsof het topgeluid heeft (met subwoofer en "HP Beats").

Ik erger me er al inmiddels minder aan, waarschijnlijk omdat ik meestal in-ear oordopjes gebruik of als ik thuis ben aparte pc speakers gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Hier regelmatig problemen met de temperatuur/hitte. Vorige week zat mijn vriendin online "echte dames in de jungle" :P te kijken met de 4030 aan de netvoeding en geschakeld naar de Ati-gpu. Na een minuut of 5 gaat de video als een gek stotteren. Laptop zelfs na afsluiten firefox/video zo traag als stront. Linkerbovenhoek waar cpu/gpu/koeling zit gewoon tegen het hete aan. Keihard uitgezet want was met geen mogelijkheid mee te werken meer.
Zelfde als ik C&C Generals ga spelen (afgelopen weekend weer een lannetje gehad :) ) en gpu staat op Ati, na minuut of 4-5 gaat game lopen stotteren en jawel ding word flink warm.

Enige remedie is om handmatig op de Intel-graka te gaan zitten en dan is er geen probleem meer en loopt alles redelijk soepel. Maar daarvoor heb ik geen Ati-gpu er inzitten natuurlijk... Maar ja dan krijg je dat de iets zwaardere games weer bagger lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ro3lie
  • Laatst online: 01-06 17:04
Apart. Hier niet dat probleem met de 4180sd. Al eens de fan schoon gemaakt? Bij mij wordt die alleen heet als ik me laptop op de dekens zet. (Niet zo gek ook, je blokkeert zn lucht toevoer en afvoer). En dan alsnog geen problemen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

ro3lie schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 14:20:
Apart. Hier niet dat probleem met de 4180sd. Al eens de fan schoon gemaakt? Bij mij wordt die alleen heet als ik me laptop op de dekens zet. (Niet zo gek ook, je blokkeert zn lucht toevoer en afvoer). En dan alsnog geen problemen!
Daar waarschuw ik mijn vriendin ook steeds voor. Niet voor niks zo'n plank voor laptop bij Ikea gekocht.
Ding word gewoon echt loeiheet en dan gaat ie moeilijk doen. Fan werkt wel en hoor hem af en toe ook sneller/langzamer gaan en stof zit er compleet niet in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 01-06 20:27
Ik heb hier ook last van, 4180 wordt best warm en fan blaast continu.
Dit gebeurt vooral wanneer ik een spel speel op facebook of inderdaad een tvprogramma terug kijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 09:15:
Hier regelmatig problemen met de temperatuur/hitte. Vorige week zat mijn vriendin online "echte dames in de jungle" :P te kijken met de 4030 aan de netvoeding en geschakeld naar de Ati-gpu. Na een minuut of 5 gaat de video als een gek stotteren. Laptop zelfs na afsluiten firefox/video zo traag als stront. Linkerbovenhoek waar cpu/gpu/koeling zit gewoon tegen het hete aan. Keihard uitgezet want was met geen mogelijkheid mee te werken meer.
Zelfde als ik C&C Generals ga spelen (afgelopen weekend weer een lannetje gehad :) ) en gpu staat op Ati, na minuut of 4-5 gaat game lopen stotteren en jawel ding word flink warm.

Enige remedie is om handmatig op de Intel-graka te gaan zitten en dan is er geen probleem meer en loopt alles redelijk soepel. Maar daarvoor heb ik geen Ati-gpu er inzitten natuurlijk... Maar ja dan krijg je dat de iets zwaardere games weer bagger lopen.
Hier wordt ie ook enorm heet onder belasting. Zo erg dat ik eigenlijk m'n linker handpalm niet op de behuizing kan laten rusten. Speedfan geeft dan ook (cpu) temperaturen aan van 100 graden!

Aankomend weekend maar eens de behuizing openmaken en kijken of ik hier en daar wat stof kan weghalen, want een cpu van 100 graden lijkt me toch niet echt gezond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

c-mattic schreef op maandag 25 april 2011 @ 23:40:
[...]

Ik vermoed dat dit vooral te wijten is aan het feit dat Dell veel flexibeler is omtrent het open doen van je laptop en het behoud van je garantie zolang je hierbij niks kapot maakt. Het is hier ook niets voor niets Tweakers.net! :D Ten tweede kan je bij Dell je laptop op maat bestellen. Wat nog steeds niet mogelijk is bij HP in de Benelux althans.

De HP notebooks zijn, volgens mijn ervaringen, toch niet zo onderhoudsvriendelijk (heb al een paar HP notebooks van vrienden opengevezen). Misschien is dit ondertussen al wat verbeterd?
Ik weet niet wat jou laatste ervaringen zijn omtrent hardwarematige onderhoud van HP laptops, maar ik heb een dv9000 helemaal uitelkaar kunnen schroeven, dankzij een fantastisch gedetailleerde maintenance guide van HP. Mocht je een voorbeeld willen van zo'n guide: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01311536.pdf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Laatst online: 01-06 06:59
MeltedForest schreef op dinsdag 26 april 2011 @ 19:11:
[...]

Ik weet niet wat jou laatste ervaringen zijn omtrent hardwarematige onderhoud van HP laptops, maar ik heb een dv9000 helemaal uitelkaar kunnen schroeven, dankzij een fantastisch gedetailleerde maintenance guide van HP. Mocht je een voorbeeld willen van zo'n guide: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c01311536.pdf
Ervaring was met hp dv6-1xxx, dv7-1xxx en dv7-2xxx notebooks van HP. Had ook service manuals gebruikt, maar voor deze modellen waren bepaalde stappen (weghalen van schroeven) vergeten in de service manual.

Nuja, kan inderdaad niet algemeen oordelen gebaseerd op die enkele ervaringen, maar het heeft in ieder geval een matige indruk achter gelaten bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Locknoerd
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 25-02-2023
Locknoerd schreef op donderdag 21 april 2011 @ 14:13:

ben vandaag gaan kijken naar de nieuwe modellen van HP. Van de behuizing van de DV7 en 6 was ik niet echt onder de indruk. Van het scherm nog veel minder. laptops stonden niks te doen en de DV6 was toch al vrij warm links van voor. Bij de DV7 was het minder merkbaar.

ter info: De Envy 17 3D en de Envy beats edition zagen er wel zeer leuk uit alsook de nieuwe elitebooks die er echt super goed uitzagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Heeft iemand anders last van zeer hoge temperaturen van de cpu?
Speedfan geeft bij mij tot 105 graden celsius als ik een spel aan het spelen ben (single core). Ik weet dat zo'n cpu wel wat aankan, maar 105 graden is wel heel erg hoog!

Idle is de cpu 50 graden en bij een 10% cpu al zo'n 70 graden.

(ik heb een 4030ed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:16:
Heeft iemand anders last van zeer hoge temperaturen van de cpu?
Speedfan geeft bij mij tot 105 graden celsius als ik een spel aan het spelen ben (single core). Ik weet dat zo'n cpu wel wat aankan, maar 105 graden is wel heel erg hoog!

Idle is de cpu 50 graden en bij een 10% cpu al zo'n 70 graden.

(ik heb een 4030ed)
Draai je dan op de Ati-gpu of de Intel-gpu? Bij mij gaat het ding met Uitzendinggemist (flash) of bij het spelen van C&C Generals op zijn gat wat betreft temperatuur. Als ik switch naar de Intel-gpu eigenlijk geen problemen. Zal eens checken met o.a. speedfan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op zondag 08 mei 2011 @ 23:25:
[...]

Draai je dan op de Ati-gpu of de Intel-gpu? Bij mij gaat het ding met Uitzendinggemist (flash) of bij het spelen van C&C Generals op zijn gat wat betreft temperatuur. Als ik switch naar de Intel-gpu eigenlijk geen problemen. Zal eens checken met o.a. speedfan.
Op de ati gpu. Je zou toch zeggen dat als je de intel-gpu gebruikt, dat de cpu dan juist nog warmer wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530

Dat hangt ervanaf hoe de implementatie van switchable graphics met een ATI kaart in elkaar zit. Met de nvidia benadering gebruikt de IGP evenveel ongeacht of de dedicated GPU is ingeschakeld of niet. (nee, de IGP kan bij nvidia niet uit worden geschakeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Anoniem: 303530 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 00:41:
Dat hangt ervanaf hoe de implementatie van switchable graphics met een ATI kaart in elkaar zit. Met de nvidia benadering gebruikt de IGP evenveel ongeacht of de dedicated GPU is ingeschakeld of niet. (nee, de IGP kan bij nvidia niet uit worden geschakeld)
is dat niet alleen met een IGP van nvidia + een discrete kaart van nvidia? En ook hetzelfde voor AMD?
Het lijkt me sterk dat een intelGPU + ATI/AMD GPU kunnen samenwerken. Maar misschien heb ik wat gemist het afgelopen jaar qua videokaart vooruitgang...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zoals ik al zei heb ik geen idee hoe de ATI implementatie in elkaar steekt. Details daarover blijven zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 303530 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:08:
Zoals ik al zei heb ik geen idee hoe de ATI implementatie in elkaar steekt. Details daarover blijven zeldzaam.
Maarten21 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 01:06:
[...]

is dat niet alleen met een IGP van nvidia + een discrete kaart van nvidia? En ook hetzelfde voor AMD?
Het lijkt me sterk dat een intelGPU + ATI/AMD GPU kunnen samenwerken. Maar misschien heb ik wat gemist het afgelopen jaar qua videokaart vooruitgang...
Als je op accu draait vraagt de driver of je op Intel wil draaien (minder prestatie en energieverbruik maar genoeg om C&C te draaien bijvoorbeeld). Hang je de voeding eraan krijg je de vraag of je op Ati wilt draaien (meer 'prestatie' en energieverbruik maar wel een hete laptop...).
Je kunt ook handmatig switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op maandag 09 mei 2011 @ 08:39:
[...]

[...]

Als je op accu draait vraagt de driver of je op Intel wil draaien (minder prestatie en energieverbruik maar genoeg om C&C te draaien bijvoorbeeld). Hang je de voeding eraan krijg je de vraag of je op Ati wilt draaien (meer 'prestatie' en energieverbruik maar wel een hete laptop...).
Je kunt ook handmatig switchen.
Ja inderdaad, maar wij vragen ons dus af of de Intel door blijft werken als de Ati draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 17:26:
[...]

Ja inderdaad, maar wij vragen ons dus af of de Intel door blijft werken als de Ati draait.
Als ik naar Ati schakel blijft in Apparaatbeheer Ati én Intel zichtbaar. Schakel ik naar Intel only dan verdwijnt Ati volledig uit het Apparaatbeheer. Als je het zo theoretisch bekijkt blijft de Intel wel ingeschakeld. Vraag is of hij op dat moment ook wat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 407004

Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een HP pavillion dv7 4040ed. hij word de laatste tijd steeds trager.
daarom heb ik een ssd gekocht en ben ik van plan om windows 7 opnieuw te installeren op de ssd en de hdd als tweede schijf te gebruiken.
maar bij aankoop zat er geen windows installatie cd bij. Is het mogelijk om windows 7 home premium te downloaden en de licentie die ik nu heb te gebruiken?

Groeten,

jurrianv

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 407004 schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 20:23:
Goedenavond,

Ik ben in het bezit van een HP pavillion dv7 4040ed. hij word de laatste tijd steeds trager.
daarom heb ik een ssd gekocht en ben ik van plan om windows 7 opnieuw te installeren op de ssd en de hdd als tweede schijf te gebruiken.
maar bij aankoop zat er geen windows installatie cd bij. Is het mogelijk om windows 7 home premium te downloaden en de licentie die ik nu heb te gebruiken?

Groeten,

jurrianv
Ja geen probleem. Zo heb ik het ook gedaan. Je hebt immers een licentie.
Overigens zit er op je harddisk een zogenaamde recovery-partitie. Die kun je gebruiken als je alles terug wil zetten zoals HP het er op heeft gezet. Echter kun je dit niet gebruiken om Windows kaal te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Weet iemand toevallig wat voor scherm er in deze laptop gebruikt wordt?

Heb zelf de laptop (4050eb), maar ben eigenlijk wel benieuwd naar de zwartwaarde, contrast en helderheid van dit scherm!

Zijn er bovendien mensen die al kennis hebben kunnen maken met de nieuwe HP Pavilion dv7/dv6 6xxx serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ga er maar vanuit dat er een braque scherm word gebruikt. Ik ben nog niet een laptop tegengekopen, buiten de apple's, welke standaard een leuk scherm bevatte. Zeker HP staat bij mij bekend als merk wat niet veel geeft om schermkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RHPJS
  • Laatst online: 07:21
Wat betreft die nieuwe dv6/dv7-serie, ben ik ook wel benieuwd het de nieuwe laptops functioneren. Vooral kijkende naar de warmteontwikkeling, want waar bij de vorige series de ventilatieopeningen vooral onder de notebook, terwijl bij deze serie ook een groot gedeelte aan de zijkant zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teun28
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01-05-2024
Ik heb de HP dv7-4120 zien. Interessant apparaat voor de prijs, lijkt me:
pricewatch: HP Pavilion DV7-4120ed (XD856EA)
Een 17" scherm, AMD Phenom N930 cpu (vergelijkbaar met i5 volgens cpubenchmark), ATI 5650 1 Gb gku en een harddisk van 500Gb (7200tpm).
Ik heb een paar vragen:
- Is het geluid acceptabel (zal natuurlijk niet het niveau halen van een Dell XPS17) in vergelijking met andere systemen?
- welke kleur(en) heeft de 4120 (zilvergrijs of zwart) -> Ik heb de DV7 4000 serie bij de MM in zilver en zwart gezien en die zwarte ziet er er erg smoezelig uit. Op de foto zie ik een zilver of zwart staan, maar bij de omschrijving in een webwinkel zie ik bv Black Cherry met Link patroon - plastic finish staan. Dit klinkt nog weer anders.
- wat zijn de verdere ervaringen met de 4120?

[ Voor 31% gewijzigd door Teun28 op 12-06-2011 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303530 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 15:37:
Ga er maar vanuit dat er een braque scherm word gebruikt. Ik ben nog niet een laptop tegengekopen, buiten de apple's, welke standaard een leuk scherm bevatte. Zeker HP staat bij mij bekend als merk wat niet veel geeft om schermkwaliteit.
Daar geef ik je volledig gelijk in...

Zonder de exacte waarden te kennen ben ik er al rotsvast van overtuigd dat het scherm van povere kwaliteit is.
Soms erger ik me er wel aan, kleuren zijn echt dof. Jammer voor een laptop van €999 euro!
Bovendien staat die zwarte bezel rondom het scherm al vol krassen, daar valt simpelweg niets aan te doen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat heb ik ook met m studio 15. Wees blij dat het geen mat scherm is, want een mat scherm+glossy bezel is echt geen beroerde combinatie heb ik gemerkt nadat ik een matte folie had getest.

Edit: discussie verplaatst naar Anoniem: 347845 in "[Ervaringen] laptops met hoge resolutie ..."

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 12-06-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wwdtourkane
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15:51
Teun28 schreef op zondag 12 juni 2011 @ 18:44:
Ik heb de HP dv7-4120 zien. Interessant apparaat voor de prijs, lijkt me:
pricewatch: HP Pavilion DV7-4120ed (XD856EA)
Een 17" scherm, AMD Phenom N930 cpu (vergelijkbaar met i5 volgens cpubenchmark), ATI 5650 1 Gb gku en een harddisk van 500Gb (7200tpm).
Ik heb een paar vragen:
- Is het geluid acceptabel (zal natuurlijk niet het niveau halen van een Dell XPS17) in vergelijking met andere systemen?
- welke kleur(en) heeft de 4120 (zilvergrijs of zwart) -> Ik heb de DV7 4000 serie bij de MM in zilver en zwart gezien en die zwarte ziet er er erg smoezelig uit. Op de foto zie ik een zilver of zwart staan, maar bij de omschrijving in een webwinkel zie ik bv Black Cherry met Link patroon - plastic finish staan. Dit klinkt nog weer anders.
- wat zijn de verdere ervaringen met de 4120?
- De kleur van het systeem is zwart, niet het mooie zilvergrijs
- Wat betreft het geluidsniveau moet ik zeggen dat er knap geluid uit komt qua volume minstens even veel als mijn oude xps 1530.
- Als laatste opmerking moet ik meegeven dat de wifi kaart bagger is qua snelheid, een broadcom 4313 met een maxilemale link status van 72mbit en werkelijke snelheid van ongeveer 4,5MB/s wat ook weer erg langzaam is tov mijn oude laptop die rond de 20MB/s kan halen op ghz

Ik zal straks nog even contact opnemen met hp met welke wifi kaart er past de intel 6200 wordt helaas niet ondersteund, dan krijg je de volgende foutmelding wireless module not supported. Daar ging mn quick fix voor het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yang1390
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06-2017
Sorry als deze vraag al eerder is gesteld.

Ik heb een hp pavilion dv7-4140ed
maar weet misschien iemand hoe je deze laptop openmaakt om de ventilatie schoon te maken?
ik had hiervoor een andere laptop en daar kwam ik redelijk makelijk bij de ventilatie, maar bij deze krijg ik hem nauwelijks verder open dan waar je de hardeschijf , geheugen en netwerkkaart inzitten

op google kon ik dit nergens vinden (of ik heb verkeerd gezocht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zie mijn bericht van 29 maart voor de service manual..

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yang1390
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-06-2017
MegaTronics schreef op maandag 27 juni 2011 @ 16:37:
Zie mijn bericht van 29 maart voor de service manual..
dankje wel
ik heb ergens een fout gemaakt jammer genoeg. (ookal vind ik het niet erg maar ik weet niet wat de gevolgen hiervan zijn)

ik heb nu m`n ventilatie schoongemaakt, maar het werkt nu niet meer goed ofso
ik krijg ook een melding van als ik me laptop opstart dat er problemen zijn met de fan

maar wat die nu doet is, hij blaast constant op volle toeren lijkt het wel (ongeveer zo hard als wanneer je via de hp support assistent je bios update) heeft dit nadelige effecten? als dat niet zo is dan laat ik het denk ik zo want nu blijft de temperatuur rond de 40 graden celsius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Mijn dv7 staat al maanden te blazen als een idioot als ik alleen maar skype en msn tegelijk draai.
Processor kan het wel aan maar hij wordt me daar heet zeg.. links boven doet het gewoon bijna pijn aan de vingers.. echt bizar voor een laptop van deze prijs. Voor de rest prima ding. Heb hem nu bijna een jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

tjaeuhm schreef op dinsdag 28 juni 2011 @ 19:04:
Mijn dv7 staat al maanden te blazen als een idioot als ik alleen maar skype en msn tegelijk draai.
Processor kan het wel aan maar hij wordt me daar heet zeg.. links boven doet het gewoon bijna pijn aan de vingers.. echt bizar voor een laptop van deze prijs. Voor de rest prima ding. Heb hem nu bijna een jaar.
Vorige week helemaal iets achterlijks. 4030 ineens zo traag als dikke stront na het kijken van een flash-achtig iets. Mijn vriendin kijkt nog weleens uitzending gemist enz. Ding was loeiheet.
Alle processen die met flash en Firefox te maken hebben de nek omgedraaid. Echter bij prestaties blijf het processorgebruik op 100% 8)7 staan en was de laptop niet vooruit te branden. Geen enkel proces dat zoveel pakte. Laptop opnieuw gestart. Hielp niet. Toen minuut of 10 laten afkoelen en zowaar werkte hij weer
Moet toch niet kunnen dat hij oververhit raakt door een flash-movie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Spotnet.. dan beleef je ook wat.. Download je via altbinz oid geen probleem. Maar zodra je Spotnet opent begint ie direct te blazen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Het touchpad is ook drama trouwens. Je moet echt drukken.. alsof je de koppeling van een oude vw golf intrapt.. Drukken dus..waarna je een harde lompe klik hoort. Ook mis ik een gedeelte op het touchpad waar je zo'n randje hebt om te scrollen.

Nogmaals.. prima laptop, en hij ziet er erg gelikt uit. Maar nooit meer.. Soms vind ik het jammer dat ik hem nog maar een jaar heb en niet voor een nieuwe kan gaan.. omdat hij aan de andere kant wel erg goed is.. en omdat dat natuurlijk niet uit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Maarten21 schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:47:
[...]

-Touchpad is inderdaad multitouch. inzoomen en uitzoomen (pinch) gaat prima. Ook scrollen (met 2 vingers) gaat prima.

edit: toetsenbord, speakers
Jezus wat voel ik me dom!
Ik kom er nu pas achter dat je kunt scrollen op die manier.. en dat er pinch op zit..
Omg wat erg :-) Ik heb hem al bijna een jaar!! haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Het blazen blijft.. zeer storend.
Zou hem het liefst retour sturen.. maar ja.. heb hem al een jaar..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

tjaeuhm schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 11:48:
Het blazen blijft.. zeer storend.
Zou hem het liefst retour sturen.. maar ja.. heb hem al een jaar..
Voor zover ik weet zit er standaard 2 jaar garantie op. Tenminste bij mijn 4030 wel. En dan nog moet het ding langer meegaan dan 1 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand welke netwerkkaart (van intel misschien?) gebruikt wordt in deze serie van HP laptops?

Ik heb namelijk het volgende probleem, en dit zowel op het netstroom als accu, dat mijn netwerkkaart geen automatische verbinding (meer) maakt indien ik m'n laptop heb dichtgeklapt (slaapstand). Als ik dan nadien m'n laptop weer open doe, maakte hij vroeger direct terug verbinding met ons draadloos netwerk.

Sinds enkele weken maakt hij dus geen automatische verbinding meer, waardoor ik handmatig connectie moet maken met de draadloze router, en dit gaat echt zeer langzaam. :/

Edit: Vandaag komt er uit nog maar uit 1 oor van m'n koptelefoon geluid (de rechter), terwijl de koptelefoon waarschijnlijk al 6 maanden aan één stuk in de koptelefoon ingang zit ... Echter, wanneer ik de ingang van de koptelefoon naar beneden duw, komt er nog geluid uit de linkerkoptelefoon. De koptelefoon werkt wel volledig en zonder problemen op andere geteste laptops!

Valt dit onder garantie? (Overduidelijk geen user abuse whatsoever ...)

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 347845 op 16-08-2011 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
ManiacsHouse schreef op donderdag 14 juli 2011 @ 12:16:
[...]

Voor zover ik weet zit er standaard 2 jaar garantie op. Tenminste bij mijn 4030 wel. En dan nog moet het ding langer meegaan dan 1 jaar.
het punt is.. blazen.. wat is het.. is het meetbaar? doet de laptop het niet?
allemaal afhankelijk van de definitie van de ander..
nu is het wat koeler en de laptop trekt het ook veel beter..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Dit topic is nogal oud, maar ik wil nog even wat ervaring posten over het schoonmaken van de ventilatie van de laptop.

Ik had enorm veel last van de hitte die mijn dv7-4030 produceerde, en vooral het geluid van de ventilator. Bij een volle belasting (van 1 core) werd de cpu (gemeten met speedfan) 100 graden!

Ik had al geprobeerd de laptop uit elkaar te halen om de ventilatie schoon te maken, maar ik eindigde steeds bij een paar schroefjes die te klein waren voor mijn philips-schroevendraaier-setje. De ventilators zitten enorm diep verborgen!

Uiteindelijk heb ik gewoon een spuitbus met lucht (compressed air) gekocht en een paar seconden op de ventilatieroosters gericht. Daar komt dan heel veel stof uit!
Ik was eerst bang dat er dan vooral stof binnen in de behuizing vast komt te zitten, maar mijn laptop werkt weer alsof ie nieuw is! Geen herrie, geen geluid! Tijdens een HD film kijken waarbij de temperatuur normaal tot 100 graden opliep, is het nu een nette 50 graden!

Anyway, achteraf was het nooit nodig geweest om het ding open te maken... Gewoon een spuitbusje van een paar euro kopen en blazen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
  • Laatst online: 22-01 13:43
Ik heb zojuist de 4040ED vandaag terug gebracht naar de winkel. De CPU wordt bij het opstarten al 60 graden. Bij high performance wordt de cpu gemiddeld 102 graden!! Ik ben m'n laptop nu helaas 4 weken kwijt..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

timovanaagten schreef op woensdag 28 december 2011 @ 21:48:
Ik heb zojuist de 4040ED vandaag terug gebracht naar de winkel. De CPU wordt bij het opstarten al 60 graden. Bij high performance wordt de cpu gemiddeld 102 graden!! Ik ben m'n laptop nu helaas 4 weken kwijt..

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of hebben gehad?
Mijn ervaring met HP is dat mijn vorige laptop binnen 4 dagen terug was en gerepareerd. Je had misschien beter direct contact met HP kunnen opnemen. 4 Weken is achterlijk lang.

Overigens heb ik die van mij vorige week ook eens doorgeblazen. Dacht er zal een bak stof inzitten. Niet dus. Geen stofje te bekennen. En hij gaat nog steeds als een achterlijk blazen als ik youtube langer dan 2-3 minuten kijk of mijn dochtertje simpele flash-games speelt. Ik speel regelmatig nog C&C Generals met vrienden op de laptop en dan gaatie ook compleet opstijgen. Lijkt me niet moeten kunnen.

@timovanaagten

Wanneer mijn laptop (HP Pavilion dv7 4050EB) idle draait (desktop) lopen de temperaturen van zowel de CPU en GPU makkelijk op naar de 55 graden. Het klinkt misschien vreemd, maar ik denk dat dit normaal is voor dit 'model'? Desalniettemin zijn deze temperaturen wel hoog natuurlijk.

---------------

Ik zou graag even een link willen plaatsen naar dit topic dat ik begin september geopend heb.
Link: Strepen/lage textures tijdens gamen.

Zoals je kan lezen was mijn probleem plotseling verdwenen, maar is nu helaas terug...
Destijds had ik er een ander topic voor aangemaakt, maar omdat het toch over deze laptop gaat wil ik het hier ook eens posten.

Ik draai momenteel een nieuwe driver (AMD 12.1 preview driver). Ik had deze problemen zowel op de drivers van HP als van AMD zelf, dus daarom lijkt het mij een hardwarematig probleem.

Het probleem is dat ik het nu vrij druk heb (examens en nadien volop stage), en kan bijgevolg mijn laptop eigenlijk bijna niet missen.

In feite kan ik wel wachten tot juni/juli om de laptop op te geven voor reparatie, aangezien ik nu toch niet echt veel tijd heb om te gamen, maar ik vroeg me af of jullie tips hadden om mss het probleem te verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
ManiacsHouse schreef op woensdag 28 december 2011 @ 23:03:
[...]

Mijn ervaring met HP is dat mijn vorige laptop binnen 4 dagen terug was en gerepareerd. Je had misschien beter direct contact met HP kunnen opnemen. 4 Weken is achterlijk lang.

Overigens heb ik die van mij vorige week ook eens doorgeblazen. Dacht er zal een bak stof inzitten. Niet dus. Geen stofje te bekennen. En hij gaat nog steeds als een achterlijk blazen als ik youtube langer dan 2-3 minuten kijk of mijn dochtertje simpele flash-games speelt. Ik speel regelmatig nog C&C Generals met vrienden op de laptop en dan gaatie ook compleet opstijgen. Lijkt me niet moeten kunnen.
Nou, dat probleem had ik dus ook! Ik kon niet eens meer een 'normaal' YouTube filmpje bekijken of een ander programma. Bij het gebruik van Adobe Photoshop of Dreamweaver werd die zelfs boven de 100 graden.

Ik ben erg benieuwd naar de conclusie die HP hier voor trekt. En of het probleem ook daadwerkelijk is opgelost.

HP of DynaByte zou mij een brief sturen wanneer ik hem op zou kunnen halen en met het probleem erin.

Laat het jullie weten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Hallo iedereen,

Zoals ik jullie verteld heb, zou ik jullie laten weten wanneer ik mijn laptop terug heb.
Na 2,5 week (in plaats van 4) heb ik hem terug. Goede service van HP en Dynabyte.

Het probleem was dat de heatsink defect was en de koelpasta vervangen is.

Dit zou een fabrieksprobleem zijn. Ik raad meer mensen aan die dit probleem hebben (en nog garantie hebben) hun laptop terug te sturen.
Want mocht het zijn dat die doorbrand, hoef ik jullie de gevolgen cq schade vertellen.

Groet,
Timo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Grove fout van HP, maar wel goed dat ze hier eerlijk over zijn. Is het probleem nu volledig opgelost? Heb je je temperaturen al eens opnieuw getest?

Heeft HP de laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W84
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:33

W84

Nu weet ik niet of het vanaf het begin aanwezig was aangezien ik normaal de speakers in de laptop zelf gebruikte, maar mijn 4180 heeft last plopjes/kraakjes bij het starten van geluid of bijv. bij het overschakelen naar een andere track. Het is dus alleen aanwezig bij het gebruiken van de output (externe speakers/hoofdtelefoon). Ik heb al de laatste IDT-driver erop gezet, maar helaas nog steeds aanwezig. Ik heb nog niet zo lang geleden de BIOS lopen updaten, dus misschien zit daar het probleem. Maar goed, weet hier iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn en nog beter een oplossing? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Anoniem: 347845 schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 22:16:
Grove fout van HP, maar wel goed dat ze hier eerlijk over zijn. Is het probleem nu volledig opgelost? Heb je je temperaturen al eens opnieuw getest?

Heeft HP de laptop terug gezet naar fabrieksinstellingen?
Ja, helemaal mee eens! Bij het opstarten en 'normaal gebruik' (browsen, downloaden, msn) ligt de temperatuur rond de 45 graden. Soms iets hoger.

Nee, de hebben alles laten staan. Dus ik heb gewoon m'n oude bestanden/programma's en instellingen nog. Dat was wel een pluspuntje.
Mocht het probleem toch weer voorkomen, gaat die weer terug.

We zullen zien of dit zo blijft of het toch weer terug komt.

[ Voor 3% gewijzigd door timovanaagten op 15-01-2012 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wel fijn van ze om je instellingen onveranderd te laten. Die temperaturen zijn trouwens perfect in orde nu.

Zonet nog eens even Battlefield 3 op native resolution (1600*900) gespeeld met alle instellingen op low, en m'n CPU tikte al heel gauw de 100 graden aan, m'n GPU zo'n 82 en m'n moederbord (TZ01 in CPUID) 98 graden. Kan toch niet gezond zijn... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als hij niet uitvalt is er niets aan de hand. De GPU in mn studio tikt vij consistent de 100°+ aan, nog nooit problemen mee gehad.

CPU blijft > 65°. Maar dat is dan ook een flink undergevolt model van een generatie terug. Een P8600 om precies te zijn, op full load doet die 15 a 18w ongeveer..

[ Voor 38% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 15-01-2012 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Anoniem: 347845 schreef op zondag 15 januari 2012 @ 20:55:
Wel fijn van ze om je instellingen onveranderd te laten. Die temperaturen zijn trouwens perfect in orde nu.

Zonet nog eens even Battlefield 3 op native resolution (1600*900) gespeeld met alle instellingen op low, en m'n CPU tikte al heel gauw de 100 graden aan, m'n GPU zo'n 82 en m'n moederbord (TZ01 in CPUID) 98 graden. Kan toch niet gezond zijn... :/
Heb je nog garantie? Zo ja, terug sturen!

Heb je dat niet, dan kan het een hele dure reparatie worden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Timovanaagten: Ik heb nog garantie tot eind augustus.

Door examens en stage kan ik mijn laptop echt niet missen. Ik vermoed dat ik hem zal opsturen ter reparatie eind juni, want m'n grafische kaart is sowieso al defect. (Lage textures in bepaalde games, intel IGP heeft dit niet).

@Darkstone: Hij valt inderdaad niet uit, en de CPU klokt ook helemaal niet terug, wel vreemd. (Getest met Intel turbo boost technologie monitor 2.0). Is dit wel normaal? Het is alsof de beveiliging niet aanslaat om schade te voorkomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 347845 op 16-01-2012 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schijnbaar omdat dat op die temperatuur nog niet nodig is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb ik nu effectief wel de temperatuur bereikt waar het wel nodig is.

Gisteren wat langer Battlefield 3 gespeeld en in een 64 spelers server waardoor de laptop het toch net iets zwaarder had. Maximum CPU temperatuur van 105graden, en nu gaf Intel Turbo Boost Monitor duidelijk aan dat de CPU zichzelf terugklokte, meerdere keren zelfs. GPU bleef handen op 89 graden max.

Jammer, leg je zoveel geld neer voor een laptop die eigenlijk niet doet wat je ervan verwacht. Bedankt, HP!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je dus wel een probleem.

Je kan hem aanbieden voor garantie. Ik heb op GoT meerdere gevallen meegemaakt waar een vervangende laptop geld terug het resultaat was. Een iemand met een toshiba (of samsung?) budgetmodel, en een hele lading mensen met een studio xps 16 (throttle problemen vanwege een niet-toereikende adapter) en studio 15 met i7 (45w processor in een laptop ontworpen voor 35w = faal...). Dat moet je gewoon voor elkaar kunnen krijgen, al heeft HP niet een beste reputatie op dit gebied.

Voor de duidelijkheid, je moet hem aanbieden bij de shop waar je hem hebt gekocht, Niet bij HP.`

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De XPS 16 en diens problemen zijn me bekend. Ik heb toen sterk zitten twijfelen om die laptop te kopen (prachtig scherm), maar ben dan uiteindelijk voor deze HP laptop gegaan omdat ik dacht dat deze geen problemen zou hebben.

Om even duidelijk het probleem weer te geven: deze laptop is al 3 keer binnen geweest, 2 keer voor hetzelfde probleem omdat HP het probleem de eerste keer 'zogezegd' niet kon vinden. Dit zegt toch wel héél veel van HP's kunnen en kennis van zaken. Dan spreek ik nog niet over de problemen met UPS, waar HP uiteraard niets aan doet, hoeveel klachten je ook schrijft. Bellen doen ze wel om te weten hoe het nu is, maar verder doen ze er echt geen hol mee. :/

Geld terug? Ik heb de laptop sinds augustus 2010, dus betwijfel of dat nog een optie is. (Staat hier iets over in in de wet?)

Ongetwijfeld het grootste probleem: de winkel waar ik de laptop gekocht heb, is failliet. Althans, dat vermoed ik toch. De winkel in kwestie was TM-Solutions, maar de website bestaat niet meer. Ik heb nog wel het e-mailadres van de zaakvoerder, maar ver zal ik er niet mee komen aangezien hij mijn laatste paar mails totaal heeft genegeerd toen ik problemen kreeg met deze laptop.

Wat stel je dan voor, Darkstone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan heb je een probleem. Bij dell heb je geluk omdat ze ongelofelijk coulant zijn met productiefouten. bijvoorbeeld thuhoan in "[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 3" als vervanging van een bijna 2 jaar oude laptop..

bij jou is het lastiger, je hebt geen rechten bij HP, maar niet geschoten is altijd mis.
Anoniem: 347845 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 14:52:
Geld terug? Ik heb de laptop sinds augustus 2010, dus betwijfel of dat nog een optie is. (Staat hier iets over in in de wet?)
Je hebt recht op een goedwerkend product. De verkopende heeft 3 opties: repareren, geld terug, of een vervangend product (een product wat volgens jou vergelijkbaar is. NIET volgens HP.). Ik zou mikken op een gelijkwaardig product. Zoek iets leuks in de pricewatch en kijk wat ze daarvan zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Knap van Dell, eigenlijk!

HP heeft al heel wat steken laten vallen, op verschillende vlakken. Maar zo'n groot bedrijf, wat doe je er tegen als simpele particulier. Samen sta je sterk, maar nu? Daarmee wil ik niet zeggen dat ik mijn 'rechten' niet wil aanvechten natuurlijk. Ik ben als het ware een 'arme' student die moet werken voor zijn centen, en verwacht dan ook kwaliteit van een laptop die maar liefst 999 euro gekost heeft. (In feite moet elke laptop werken, wat de kostprijs ook is).

Zoals ik al eerder aangaf kan ik mijn laptop momenteel echt niet missen. Examens en stage zorgen ervoor dat ik in feite elke dag mijn laptop wel nodig heb, ook tijdens de vakanties. Ik weet niet of ik nog recht heb op het voorstellen van een gelijkwaardig product over enkele maanden, wanneer ik de laptop niet per se nodig heb voor school/andere zaken.

Wat stel je dan voor, dat ik nog enkele maanden wacht en dan de laptop opgeef ter reparatie (GPU is defect en laptop bereikt maximum temperaturen) of dat ik een, naar mijn mening, acceptabel vervangend model uitkies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zou ze gewoon melden wat hier al staat: je hebt voor de 3e keer problemen maar verwacht niet dat HP in staat is om dat op te lossen, bovendien kan je je laptop niet missen. Daarom wil je overgaan tot een vervangend product, waar je dus recht op hebt. Of HP daarin mee gaat en wat WP een acceptabele prijsrange vind voor een vervangend product moet je maar afwachten.

Open anders een topic in SF. Ik weet wel veel, maar niet alles :P

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-01-2012 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben benieuwd wat HP gaat voorstellen, alhoewel ik vermoed dat ze simpelweg zullen voorstellen om de laptop te repareren.

Trouwens, dat vervangend product, dat mag uiteraard van een concurrerend merk zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Mijn vorige HP is 2 keer defect geweest en gerepareerd binnen 1 jaar. Toen hij net 2 weken buiten de garantie was crashte alsnog de harddisk. Ben erg boos naar MediaMarkt gegaan met officieel een ingebrekestelling. Ze wilden er in eerste instantie niet aan. Toen gemeld dat het richting mijn rechtsbijstand zou gaan. En ineens kon hij wel opgestuurd worden. Heeft ruim 3 weken geduurd (voor aleen een kapotte harddisk 8)7 ).
Na 2 weken in reparatie nogmaals een brief gestuurd dat ik mijn geld terugwilde en ineens een mail dat ik een soortgelijke laptop mocht uitzoeken of het volledige aankoopbedrag terug.

Mijn 4030 zit dus ook te klojen. Ga maar Intel Turbo Boost Monitor gebruiken om te zien of ik hetzelfde ondervind. Begint er op te lijken dat deze modellen na een x periode problemen gaan geven.

[ Voor 13% gewijzigd door ManiacsHouse op 18-01-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:29:
Trouwens, dat vervangend product, dat mag uiteraard van een concurrerend merk zijn? ;)
Ja. Maar HP verkoopt alleen HP's. Daar heb je verder niets aan. Als je geen HP meer wilt, vraag dan je geld terug. En dat is een stuk lastiger volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ondertussen heb ik zo'n afkeer van 'HP' dat ik dit merk in de toekomst zo veel mogelijk zal proberen te vermijden.
Ik ben er bijna zeker van dat het onmogelijk zal zijn om mijn geld terug te vragen, daarvoor is de laptop (denk ik) nog niet genoeg binnen geweest ter reparatie om dat te verantwoorden. We zullen eerst eens zien wat HP zelf voorstelt uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 347845 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 15:38:
Ondertussen heb ik zo'n afkeer van 'HP' dat ik dit merk in de toekomst zo veel mogelijk zal proberen te vermijden.
Ik ben er bijna zeker van dat het onmogelijk zal zijn om mijn geld terug te vragen, daarvoor is de laptop (denk ik) nog niet genoeg binnen geweest ter reparatie om dat te verantwoorden. We zullen eerst eens zien wat HP zelf voorstelt uiteraard.
3 Keer gerepareerd waarvan 2 keer voor hetzelfde euvel? En is hij nu weer defect? Lijkt mij een ondeugdelijk product. Wederom repareren is geen optie. Gewoon een nieuwe of je geld terug. Geen idee wat je er toen voor betaald hebt maar misschien een rechtsbijstand er op zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ManiacsHouse: Bij mij eigenlijk 3 keer op één jaar tijd, en kort na de 3de reparatie was plotseling mijn grafische kaart kapot. Vreemd. (Sorry, had volledig over je bericht gelezen!)

Yup, klopt volledig, en dus nu een 4de keer defect. Dit terwijl HP de pavilion serie/reeks toch afschildert als een echte multimedia machine van superieure kwaliteit enzovoort. Niets is minder waar.

Wel straf dat ze inderdaad nadat je gewezen hebt op je recht(en) zonder problemen je geld wilden teruggeven of een vervang product aanbieden. Dan kies ik ongetwijfeld voor de eerste optie, maar zoals Darkstone al zei, de winkel waar ik de laptop gekocht heb is failliet, en normaal gezien moet je net daar zijn om dit te eisen, niet bij HP. Desalniettemin ga ik HP contacteren en zal ik eens zien wat ze me voorstellen.

Al een geluk dat ik 2 jaar garantie heb, anders zou ik al voor een enorm hoge kost hebben gestaan indien ik dit zelf zou moeten betalen, ik mag er niet aan denken.

@Darkstone: Wat bedoel je precies met SF? Vind het niet direct terug op de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

Doel je hiermee nu op de voorgaande paar reply's? Of puur over de garantie? Eventuele problemen gebreken aan de DV7-4 serie lijken mij toch gewoon in dit topic thuis te horen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij vroeg wat SF betekende, dat betekent shopping forum.
De discussie mag ook hier, maar als je iets tegenkomt wat niemand weet dan is het aan te raden een topic aldaar te openen. Vooral als er meerdere gedupeerden zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-01-2012 16:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik houd het voorlopig in dit topic, omdat ik voldoende informatie heb om contact op te nemen met HP. Nu rest me enkel nog de vraag of ik nu contact moet opnemen, of nog enkele maanden moet wachten.

Mijn garantie loopt af in augustus van dit jaar. Voor die tijd zie ik dus geen kans om mijn laptop op te geven ter reparatie, maar zoals ManiacsHouse reeds zei heb ik wel degelijk recht op een vervang exemplaar of geld terug, in hoeverre HP hier wel akkoord mee zal gaan. (Ik betwijfel het ten zeerste).

Naast het feit dat m'n grafische kaart kapot is en dat de laptop kritieke temperaturen bereikt 'werkt' de laptop nog voldoende voor studiewerk en dergelijke meer. Lijkt het jullie dan niet interessanter dat ik nog enkele maanden afwacht met HP te contacteren? Temeer omdat er misschien nieuwe modellen zullen gelanceerd zijn waarop ik aanspraak kan maken als vervangproduct (opnieuw, ik zie die kans toch klein in eerlijk gezegd).

Graag jullie mening(en)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als je aanspraak kan maken op een vervangend product, dan kijk je of het mogelijk is om eerst dat vervangende product te leveren, en daarna pas de oude laptop in te leveren.
Als je aanspraak kan maken op geld terug, koop je eerst een nieuwe laptop, en ga je daarna pas in op hun aanbod.

Lijkt mij simpel, toch?

Je garantie is overigens langer dan 2 jaar: 2 jaar + de termijnen dat je je laptop niet kon gebruiken, wat al snel weer anderhalve maand is.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 303530 op 18-01-2012 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik denk nu (ver) vooruit en louter hypothetisch ook... maar stel dat HP akkoord gaat met het vervangen van mijn laptop (m.a.w ik zou zelf een vervanglaptop mogen kiezen dat in de lijn van mijn laptop nu is?). Iedereen weet dat IB eraan komt, inclusief nog de mobile line-up van AMD en Nvidia. Het zou me niet verstandig lijken daar niet op te wachten.

Ik ben al even snel in de pricewatch gaan kijken en denk dat de asus K53 (of K73 -moet het 17 inch zijn zoals mijn laptop nu?) van eenzelfde niveau is in het algemeen. Ik vermoed wel dat Asus dit model zal vernieuwen begin Q2 2012. Dus daarom dat ik die vraag stel om nog even te wachten tot aanvraag vervanglaptop/geld terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De xps 15 is goedkoper en beter ;)

Als je zin hebt om te wachten, dan kan dat. Maar hoe langer je wacht, hoe groter ik de kans acht dat je niet meer het volledige aankoopbedrag terugkrijgt. Ik denk persoonlijk ook niet dat ze je een gloednieuwe lijn gaan aanbieden terwijl ze nog 10.000 modellen van de vorige generatie op voorraad hebben. Ik weet niet hoe dat zit bij HP, dell bijvoorbeeld heeft geen fysieke voorraad voor zover ik weet.

AMD zou ik niet op wachten. AMD loopt al zo lang achter dat ik er weinig vertrouwen in heb dat het de komende generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maar ik mocht toch zelf een vervangmodel kiezen? Ik ga simpelweg niet akkoord als ze hun oude brol willen aansmeren.

Op noch Nvidia als AMD ben ik eigenlijk aan het wachten . Voor zover ik weet heeft Nvidia nog nx gereleased over de kepler GPU, alhoewel beide kampen uitermate sterk zijn in het 'rebadgen' zoals dat tegenwoordig noemt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je mag hem niet zelf kiezen, maar als je een model aandraagt wat in dezelfde prijsklasse zit als hun model heb je grote kans dat ze daarin mee gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb zonet even via ImageShack een screenshot geüpload met de effectieve temperaturen, het lijkt me handig om deze screenshot ook door te sturen naar HP als bewijs?

Link: http://imageshack.us/phot...tlefield3criticaltem.jpg/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als hij uitvalt, dan geloven ze dat wel hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laptop valt niet uit, dat vind ik net zo vreemd!

Nog iets opmerkelijk, als de laptop veel te doen heeft (aka hij wordt extreem warm) dan begint soms mijn geluid te haperen, en krijg ik soms een rare 'kettingzaagtoon' van 2 seconden (moeilijk te beschrijven) uit de boxen van de laptop. Hetzelfde probleem valt voor met mijn koptelefoon. Wel vreemd, daar zouden ze dan toch ook eens moeten naar kijken, tenzij het in het verlengde ligt van het warmteprobleem.

Darkstone, wat stel jij nu zelf voor? Nu contact opnemen en vragen voor een vervanglaptop/geld terug, of nog even wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Hallo iedereen,

Twee maanden geleden heb ik hier gepost dat de CPU van m'n laptop onder basis cq gemiddelde prestaties circa 102 graden werden. Ik ben m'n laptop toen 2,5 weken krijg geweest.

Nu bijna twee maanden na data, begint het probleem langzamerhand weer terug te komen. Weer temperaturen bij internet, boven de 60 graden.

Zelf zit ik te denken aan een fout op het moederbord.
Wat is jullie advies, weer terug sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Je hebt afaik 6 maanden garantie op de reparatie.

En het is geen fout op het moederbord. De hele koeling is gewoon waardeloos ontworpen als ik het zo lees. Opnieuw aanbieden en melden dat je er geen vertrouwen in hebt dat het ooit wordt opgelost, zodat je hopelijk over een aantal maanden je geld terug kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 12:07:
Je hebt afaik 6 maanden garantie op de reparatie.

En het is geen fout op het moederbord. De hele koeling is gewoon waardeloos ontworpen als ik het zo lees. Opnieuw aanbieden en melden dat je er geen vertrouwen in hebt dat het ooit wordt opgelost, zodat je hopelijk over een aantal maanden je geld terug kan krijgen.
Toen ik hem kocht, was de prijs €900,-. Ik denk dat ik alleen de dagwaarde terug krijg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat hangt ervan af. Ik zou ontevreden zijn met minder dan de prijs van een gelijkwaardig product. Dat zal richting de 600 zijn als ik de pricewatch in duik. Als jouw notebook de pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) is. Maar er zullen ook zat winkels zijn die zeggen dagwaarde = prijs / verwachte levensduur, wat je de helft zou opleveren...

Gewoon proberen lijkt mij. Je hebt veel rechten als consument, je moet de winkel echter wel de kans geven het op te losse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Anoniem: 303530 schreef op zondag 04 maart 2012 @ 17:02:
Dat hangt ervan af. Ik zou ontevreden zijn met minder dan de prijs van een gelijkwaardig product. Dat zal richting de 600 zijn als ik de pricewatch in duik. Als jouw notebook de pricewatch: HP Pavilion dv7-4040ed (WN811EA) is. Maar er zullen ook zat winkels zijn die zeggen dagwaarde = prijs / verwachte levensduur, wat je de helft zou opleveren...

Gewoon proberen lijkt mij. Je hebt veel rechten als consument, je moet de winkel echter wel de kans geven het op te losse.
Ik baal er alleen zelf enorm van dat die voor de 2de keer in 2 maanden terug naar de fabrikant gaat. Ik volg zelf de opleiding "Mediatechnologie", dus ik heb hem elke dag nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kan ook niet zonder mijn laptop, daarom heb ik geïnvesteerd in 4 jaar in-home garantie. Tip voor de volgende keer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovanaagten
Ja die zal ik zeker onthouden! Is het geen mogelijkheid om direct met HP contact op te nemen? Anders moet ik hem eerst naar DynaByte brengen en hun brengen hem weer naar HP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In principe moet je altijd contact opnemen met de verkopende partij. HP mag gewoon geld vragen voor reparaties, als je ooit zo ver komt dat je je geld terugvraagt is het ook wel handig als je alle communicatie via de verkopende partij hebt gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Nu online

ManiacsHouse

Scheisse!

timovanaagten schreef op maandag 05 maart 2012 @ 09:05:
Ja die zal ik zeker onthouden! Is het geen mogelijkheid om direct met HP contact op te nemen? Anders moet ik hem eerst naar DynaByte brengen en hun brengen hem weer naar HP.
Gewoon direct HP bellen. Hoe oud is de laptop? Op mijn dv7 4030ed zit 2 jaar garantie. Als je binnen de garantie zit komen ze hem ophalen.
Handig hulpmiddel. https://h20566.www2.hp.co...71985.876444892.199480143

Overigens had ik ook problemen met de temperatuur. Vooral met het kijken van flash-content en spelen van games. Als sneeuw voor de zon is het probleem ineens verdwenen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Ik heb hem nu zo'n anderhalf jaar denk ik.. en nog steeds.. ook als ie niets doet en gewoon op tafel ligt terwijl ik tv kijk stijgt ie op.
Weet iemand wat HP verandert.. dus m.a.w. wat ze repareren.
Ik heb geen zin om weken zonder te zitten.. desnoods laat ik het zelf maken.

ik heb hem van de wehkamp :(
waar staat bewijs dat het een productiefout is?

[ Voor 12% gewijzigd door tjaeuhm op 12-03-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nergens.

Maar als hier doorlopend mensen melden dat hij te heet wordt en opstijgt, dan is dat echt wel een productiefout...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Prima maar leg dat maar uit aan een schoolverlater bij de servicedesk van de wehkamp.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste