Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:01
Ik ben al een tijd op zoek naar een goede 17 inch laptop.
Uiteindelijk ben ik gestuit op de nieuwe HP DV7 serie:
Afbeeldingslocatie: http://h10010.www1.hp.com/wwpc/images/emea/WN814EA_400x400.jpg
Zeer mooie promovideo van HP

Dit zijn:
dv7-4020sd (WZ019EA)
dv7-4050ed (WN813EA)
dv7-4040ed (WN811EA)
dv7-4030ed (WN809EA)
Alle 4 naast elkaar in pricewatch vergelijking

Het mooie van deze laptop zijn de goede features, het frame van geborsteld aluminium, het lage gewicht en dikte (vergeleken met zijn voorganger) en het ziet er gewoon heel mooi uit (vind ik persoonlijk).

Deze laptops zijn net nieuw (eerste vermelding pricewatch: juni 2010) en er is bijzonder weinig over te lezen, (behalve dan de specs).
Er is wel 1 review van een tweaker van de 4050 versie: review door controvi

Persoonlijk vind ik de 4030 het meest aantrekkelijk.

Type			dv7-4030ed (WN809EA)
CPU-type		Intel Core i5 450M
Snelheid		2,4GHz
Moederbordchipset	Intel Mobile HM55
Geheugengrootte		4GB
Geheugentype		DDR3 (SODIMM)
Schermdiagonaal		17,3"
Videochip		Radeon Mobility HD5470
Schermresolutie		1600x900 (WXGA++)
Backlight		Edge-lit
Hardeschijfgrootte	500GB
Hardeschijftype		7200rpm
Verbinding (wlan)	802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet)	Ethernet 1Gbps
Verbinding (Bluetooth)	Bluetooth 2.1
Laptop extra's		Cardreader, Vingerafdruk scanner, Webcam, Multi-touch touchpad
Besturingssysteem	Windows 7 Home Premium
Gewicht			3,63kg
Afmetingen product	27,4 cm (l) x 41,53 cm (b) x 3,18 cm (min h) / 3,7 cm (max h)
Fabrieksgarantie	2 jaar pickup & return

Dit kost bij elkaar 890 euro (goedkoopste in de pricewatch

Hier de promovideo:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=nn_1ZWYcxUU&feature=related]

Ik nodig iedereen uit die dit apparaat heeft hier zijn mening erover te spuien.

[ Voor 8% gewijzigd door Maarten21 op 10-10-2010 04:47 . Reden: video embedded, dimensies aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleyman
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
moet er dan niet [Ervaringen] in de titel staan? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Goed punt. ;)

Het topic is ook inderdaad bedoeld om mensen die deze laptop hebben een beetje uit hun hol te trekken. Wat mij betreft is dit de meest interessante 17 laptop van dit moment, maar omdat er zo weinig over geschreven wordt, komt het niet echt interessant over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17-05 22:36
Er is al wat info te vinden over deze laptop hoor (buiten tweakers.net). 8)

Review op NBR-forum:
http://forum.notebookrevi...n-series.html#post6349990

Review PC Mag (dv7 intel core i7-720QM)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2365439,00.asp

Review PC Mag (dv7 AMD Phenom II X2 N620)
http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2365284,00.asp

Review about.com (dv7 intel core i7-720QM)
http://compreviews.about....P-Pavilion-dv7-4080us.htm

Unboxing foto's (NBR-Forum):
http://forum.notebookrevi...series-2.html#post6504954

Topic omtrent installeren 2e HDD (NBR-forum):
http://forum.notebookrevi...d-hard-drive-problem.html

Dus er is wel al wat lectuur ;)
Ik moet toegeven, een goede review (van notebookcheck.net-kwaliteit) mag er nu stilaan wel aankomen.

[ Voor 3% gewijzigd door c-mattic op 09-08-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frankie02
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-05 22:55
Heb er even mee mogen spelen, collega heeft een dv7 gekocht (4040ed). Het probleem was dat ze niet wilde updaten. Na een hele poos toch maar HP gebeld, blijkt dat er in de image al een aantal foute bestanden staan waardoor de updatefunktie van Microsoft het niet doet. HP helpdesk heeft toen de laptop overgenomen (soort hulp op afstand) en er is een update los gedownloaded en geinstalleerd en updaten doet het weer. Weet alleen niet meer welke update het was.

Dus let er op: fout zit al in de image dus komplete herstel heeft geen zin.....

Mooie laptop, groot en best wel zwaar qua gewicht. Mooi led-scherm, mooi uiterlijk (niet veel knopjes, ledjes en weinig stickers). Ik kon alleen niet echt goed met het touchpad overweg, volgens mij is het zelfs een multitouch-touchpad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Frankie02 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:12:
Heb er even mee mogen spelen, collega heeft een dv7 gekocht (4040ed). Het probleem was dat ze niet wilde updaten. Na een hele poos toch maar HP gebeld, blijkt dat er in de image al een aantal foute bestanden staan waardoor de updatefunktie van Microsoft het niet doet. HP helpdesk heeft toen de laptop overgenomen (soort hulp op afstand) en er is een update los gedownloaded en geinstalleerd en updaten doet het weer. Weet alleen niet meer welke update het was.

Mooie laptop, groot en best wel zwaar qua gewicht. Mooi led-scherm, mooi uiterlijk (niet veel knopjes, ledjes en weinig stickers). Ik kon alleen niet echt goed met het touchpad overweg, volgens mij is het zelfs een multitouch-touchpad.
Zo zijn er nog wel meer die problemen hadden met de update. Ga hem weldra zelf bestellen, hopelijk is het dan een goede batch zonder image-probleem.

Heb in de winkel al eens gespeeld met een demo-model van de dv6 serie (veronderstel dat het verschil niet groot is tussen beiden).
Scherm is goed, maar spiegelend (vergelijkbaar met vorige editie Hp Pavillion laptops).
Het toetsenbord typt bijna heerlijk (nothing beats de uitvinders van de chicklet, Sony Vaio).
Touchpad is inderdaad multi-touch en heeft een goed glijdend oppervlak. De reactiesnelheid is net iets te lang, maar verbeterde aanzienlijk bij het uitschakelen van de multi-touch in het Synaptics-configuratiepaneel.
De laptop voelt héél stevig aan (dankzij de aluminium-verstevigingen).

Mja, qua gewicht. Het is een 17inch hé. De meeste zitten rond de 3,5 kg, dus hier niets op aan te merken vind ik persoonlijk. Daarbij een 17inch is niet echt bedoeld om veel rond te sleuren (voor de meesten toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Frankie02 schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 19:12:

Op de site van HP (heb even de link niet meer) staat inderdaad dat er een probleem was met dv7 meteen 'high capacity schijf' oftewel 750GB en hoger.
Er is ook meteen een fix voor: hier

-Touchpad is inderdaad multitouch. inzoomen en uitzoomen (pinch) gaat prima. Ook scrollen (met 2 vingers) gaat prima.
-Toetsenbord vind ik zelf fijner dan de Vaio (de E serie). Ik hoor/merk namelijk totaal geen gerammel of iets dergelijks.
-Het geluid wat uit de speakers komt vind ik vooralsnog helemaal niks, maar misschien moet ik wennen aan laptopspeakertjes. Natuurlijk klinkt het blikkerig, maar soms is er ook een nare resonantie waardoor iets in de laptop ergens gaat trillen. Verder lijkt het alsof er een soort automatisch volume-leveling wordt toegepast op de speakers. Elke keer als er een bas/beat moet klinken, is het volume een halve seconde zachter. In een willekeurig dance nummer gaat dit heel raar klinken.

Trouwens, de amerikaanse variant heet DV7tse, voor mensen die meer informatie willen opzoeken.

edit: toetsenbord, speakers

[ Voor 29% gewijzigd door Maarten21 op 13-08-2010 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

Hallo!

Ben al lange tijd op zoek naar een geschikte laptop voor studies, dagelijks gebruik en heel casual gaming.
Ik had mijn oog laten vallen op de SXPS 16 (dell) maar daar ben ik volledig van afgestapt vanwege hitteproblemen en dergelijke.

Omdat ik nog altijd opzoek ben naar een laptop zocht ik wat naar HP laptops, en heb vandaag de HP pavilion dv7 4050eb gevonden op laptopshop.be voor maar €1049!
Deze laptop heeft gewoon alles waar ik naar opzoek ben!

Enkel vind ik geen specifieke reviews over deze laptop (wel over andere 4xxx series) en ook op youtube vind ik niets terug.

Ik vroeg me af of iemand hier op dit forum meer info kan geven over deze laptop en of deze bepaalde problemen vertoond die reeds gekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Je kan hem nog goedkoper hebben in België. ;)
Namelijk aan 999€ (verzending inclusief) bij TM-Solutions in Aalter.
>>> http://www.tm-solutions.b..._196_197&products_id=4563

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kerel
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-04 11:36
Ik denk er ook over na deze laptop te kopen.
Alleen woon ik in Duitsland en daar hebben ze betere uitvoeringen voor minder geld.
Voor €1049 een i7 met 1TB en Blu-Ray bij Cyberport.de.(HP Pavilion dv7-4012eg)
Wel iets minder ram 4 in plaats van 6 maar dat je kan je makkelijk zelf upgraden.
Moet je alleen wel kunnen wennen aan het qwertz moederbord!

[ Voor 18% gewijzigd door kerel op 14-08-2010 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
kerel schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 00:12:
Ik denk er ook over na deze laptop te kopen.
Alleen woon ik in Duitsland en daar hebben ze betere uitvoeringen voor minder geld.
Voor €1049 een i7 met 1TB en Blu-Ray bij Cyberport.de.(HP Pavilion dv7-4012eg)
Wel iets minder ram 4 in plaats van 6 maar dat je kan je makkelijk zelf upgraden.
Moet je alleen wel kunnen wennen aan het qwertz moederbord!
Mja, hier in België worden we zelden verwend. Bij HP België is bluetooth al jaren niet meer standaard ingebouwd in consumentenlaptops, alhoewel in alle andere (mij bekende) landen zet HP deze wel standaard inbouwen. 8)7 En meestal zijn die laptops dan daar nog goedkoper ook! Nuja, dit ligt mss aan onze hoge btw (21%). |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189654

Deze notebook spreekt ook mij zeer aan.
In de promovideo laat men zien dat er twee interne harddisks ondersteund worden (ik meen tot max. 1 TB).
Weet iemand of dit bij alle DV7-modellen het geval is?

Met name voor gebruik i.c.m. VMware zou dit erg handig zijn, t.o.v. schrijf/leessnelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 189654 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:52:
Deze notebook spreekt ook mij zeer aan.
In de promovideo laat men zien dat er twee interne harddisks ondersteund worden (ik meen tot max. 1 TB).
Weet iemand of dit bij alle DV7-modellen het geval is?

Met name voor gebruik i.c.m. VMware zou dit erg handig zijn, t.o.v. schrijf/leessnelheid.
Ja in elk dv7-model is er de mogelijkheid. Het enige waar je op moet letten is dat als je een model koopt met maar 1 geïnstalleerde harde schijf, HP de caddy voor de tweede harde schijf weglaat.
Met andere woorden, in dit geval zal je een extra caddy moeten kopen van HP als je zelf een 2e hdd wil installeren. Let daarbij op dat je de caddy bestelt van de 2e hdd-ruimte en niet die van de 1e hdd-ruimte van de laptop (ze zijn namelijk verschillend).

Meer info (bestelnummer caddy, installatiefoto's, enz.) vind je op een topic van NBR-forum:
http://forum.notebookrevi...d-hard-drive-problem.html

[ Voor 7% gewijzigd door c-mattic op 15-08-2010 11:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 189654

Bedankt voor je snelle reactie :)
Zijn alle DV7-4 series hetzelfde qua grootte? Dus overal gaan dezelfde kits voor 2e HDD in? (ok natuurlijk met verschil tussen HDD1 en HDD2)
Heb je dit zelf ook al eens gedaan? Goed gegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 189654 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 11:34:
Bedankt voor je snelle reactie :)
Zijn alle DV7-4 series hetzelfde qua grootte? Dus overal gaan dezelfde kits voor 2e HDD in? (ok natuurlijk met verschil tussen HDD1 en HDD2)
Heb je dit zelf ook al eens gedaan? Goed gegaan?
Neen, nog niet zelf gedaan. Ben (nog) niet in het bezit van de dv4-7.
Veronderstel dat het dezelfde kit is voor elke dv4-7 laptop.

Sowieso speel veilig en neem contact met HP support ivm de aankoop van de kit voor je 2e HDD. Zo heb je zeker het correct productnummer van de exacte kit. Daarna kies je zelf of je hem bij HP koopt of via een andere reseller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

c-mattic schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 23:50:
Je kan hem nog goedkoper hebben in België. ;)
Namelijk aan 999€ (verzending inclusief) bij TM-Solutions in Aalter.
>>> http://www.tm-solutions.b..._196_197&products_id=4563
Enorm bedankt dat je me dat even meldde! Heb zonet een mail gestuurd naar de winkel en heb direct al antwoord terug! Ongelooflijk is dat (Zondag + feestdag in België). Ze hebben hem maandag terug op stock en ze leveren hem gratis in België, maar wil toch even langsgaan om de laptop te bezichtigen :-).

Ben ontzettend benieuwd naar de laptop, ziet er zeer goed uit!

Enkel had ik nog een algemeen vraagje: maakt deze laptop in idle veel geluid en hoe zit dat precies onder load? En hoe is het gesteld met de warmte? Blijft hij eerder koel of is het toch wel een heethoofd die laptop? (Dv 7 pavilion 4050eb)?

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Anoniem: 347845 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:35:
[...]

Enorm bedankt dat je me dat even meldde! Heb zonet een mail gestuurd naar de winkel en heb direct al antwoord terug! Ongelooflijk is dat (Zondag + feestdag in België). Ze hebben hem maandag terug op stock en ze leveren hem gratis in België, maar wil toch even langsgaan om de laptop te bezichtigen :-).

Ben ontzettend benieuwd naar de laptop, ziet er zeer goed uit!

Enkel had ik nog een algemeen vraagje: maakt deze laptop in idle veel geluid en hoe zit dat precies onder load? En hoe is het gesteld met de warmte? Blijft hij eerder koel of is het toch wel een heethoofd die laptop? (Dv 7 pavilion 4050eb)?

Bedankt!
Ik heb zelf de DV7 4030ed (core i5).
Deze maakt idle totaal geen geluid. Harde schijf hoor je ook compleet niet.
Onder load (1080p film kijken (single thread, dat wel natuurlijk)) gaat er zachtjes een fan draaien, maar die hoor ik nauwelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371653

Hallo,
Ik zit erover na te denken om de HP PAVILION DV7-4040ED Laptop te kopen op modern.nl
Alleen wat ik niet helemaal snap is dat er hier op tweakers staat dat er een vingerafdrukscanner op zit, maar op modern.nl niet. http://www.modern.nl/Comp...040ED/92/014294/?bestel=1

Wat moet het nu zijn? Mij lijkt het wel erg handig..

groetjes,
Leonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 371653 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:49:
Hallo,
Ik zit erover na te denken om de HP PAVILION DV7-4040ED Laptop te kopen op modern.nl
Alleen wat ik niet helemaal snap is dat er hier op tweakers staat dat er een vingerafdrukscanner op zit, maar op modern.nl niet. http://www.modern.nl/Comp...040ED/92/014294/?bestel=1

Wat moet het nu zijn? Mij lijkt het wel erg handig..

groetjes,
Leonie
Beste Leonie,

Die vraag kan je héél gemakkelijk zelf beantwoorden.

Optie 1:
Klik onderaan de specs-pagina (op tweakers.net) van het desbetreffende product op de link "Productinformatie van de fabrikant"

Optie 2:
Je zag deze link niet en dacht, waarom niet kijken wat HP zelf zegt?

Gan naar de website van HP (www.hp.nl), vervolgens:
Producten en diensten kopen > Thuis en thuiskantoor > Notebooks en Tablet pc's > HP Home laptop pc's > HP Pavilion Home notebook pc's > HP Pavilion dv7-4000 Entertainment notebook pc serie > HP Pavilion dv7-4040ed > specificaties: beveiligingsbeheer: .... (en hier staat je antwoord).

Indien je er niet aan uit geraakt (je moet nogal wat klikken op HP's website) of :O bent, klik dan hier.

Vat mijn ironische toon niet slecht op. Maar ik snap niet hoe je voor zo'n vraag de moeite doet om je te registreren op tweakers.net (om hier bv te kunnen posten) als het opzoeken op de website van HP veel minder moeite vraagt? :?

[ Voor 34% gewijzigd door c-mattic op 18-08-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 362327

hallo,
ik zal mijn vraag even bij deze topic plaatsen :
heeft er al iemand de hp dv6-3050eb?
ik zou die ook graag ook kopen maar ik heb nog geen reacties gevonden op het internet of wel zoek ik niet goed genoeg. kan er iemand een reactie plaatsen over dit model?

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 362327 schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:37:
hallo,
ik zal mijn vraag even bij deze topic plaatsen :
heeft er al iemand de hp dv6-3050eb?
ik zou die ook graag ook kopen maar ik heb nog geen reacties gevonden op het internet of wel zoek ik niet goed genoeg. kan er iemand een reactie plaatsen over dit model?

grtz
Hier zal je al wat info vinden (video reviews, geschreven reviews, Q&A,...)
http://forum.notebookrevi...nt-information-guide.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371653

c-mattic schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:43:
[...]

Beste Leonie,

Die vraag kan je héél gemakkelijk zelf beantwoorden.

Optie 1:
Klik onderaan de specs-pagina (op tweakers.net) van het desbetreffende product op de link "Productinformatie van de fabrikant"

Optie 2:
Je zag deze link niet en dacht, waarom niet kijken wat HP zelf zegt?

Gan naar de website van HP (www.hp.nl), vervolgens:
Producten en diensten kopen > Thuis en thuiskantoor > Notebooks en Tablet pc's > HP Home laptop pc's > HP Pavilion Home notebook pc's > HP Pavilion dv7-4000 Entertainment notebook pc serie > HP Pavilion dv7-4040ed > specificaties: beveiligingsbeheer: .... (en hier staat je antwoord).

Indien je er niet aan uit geraakt (je moet nogal wat klikken op HP's website) of :O bent, klik dan hier.

Vat mijn ironische toon niet slecht op. Maar ik snap niet hoe je voor zo'n vraag de moeite doet om je te registreren op tweakers.net (om hier bv te kunnen posten) als het opzoeken op de website van HP veel minder moeite vraagt? :?
Hier registreren was niet zo heel veel moeite, EN ik ben blond
thanks for the answer anyway

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben gisteren mijn laptop gaan afhalen bij TM-Solutions te Aalter, en ben blij dat ik de verkoper (zelfstandige) persoonlijk heb kunnen spreken!

Een heel vriendelijk persoon die enorm veel afweet van computers en laptops in het algemeen, een echte aanrader voor wie interesse heeft in een laptop dus, die winkel!

Over de laptop zelf: Ik heb hem nu 1 dag en ben er uitermate tevreden over. Hij loopt snel, is stil en wordt niet warm idle.
Alles installeerde vanzelf, enkel registreren bij het begin, en het duurt eventjes voor alles ge-up-date is, maar dat is normaal voor een nieuwe laptop.
Het beeldscherm is prachtig en prettig om naar te kijken, alsook het toetsenbord dat fijn aanvoelt tijdens het typen.
Het geluid is even wennen als je een desktop gewoon bent met x-fi geluidskaart en creative geluidsboxen, maar ik schaf me binnenkort een Sennheiser koptelefoon aan en dan is de kwaliteit ook top.

Voor iedereen die opzoek is naar een 17 inch laptop en graag kracht heeft, is de dv7 4000 serie van HP een echte aanrader!

Voor wie nog vragen heeft over de laptop kan mij altijd een pb sturen via de site, en dan beantwoord ik met plezier je vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Ik ben ook op zoek naar nieuwe laptop, en op dit moment twijfel ik tussen een Vaio en deze Pavilon. Aangezien ik een goed scherm wil, zou ik bij de Vaio F12 moeten gaan voor een 1400 euro dure versie, met specs welke ik niet echt nodig heb. Dan komt qua specs de Pavilon meer in de buurt, maar ik heb hier een paar vraagjes over:

- Hoe is de vertical viewing angle?
- Komt er misschien binnenkort 1080p variant?
- Bij HP denk ik niet meteen aan duurzame laptops. Weet niet precies waar dat idee vandaan komt, maar wat kan men hier over zeggen?

Dank!

• Maarten21
Ammun schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 15:46:
Ik ben ook op zoek naar nieuwe laptop, en op dit moment twijfel ik tussen een Vaio en deze Pavilon. Aangezien ik een goed scherm wil, zou ik bij de Vaio F12 moeten gaan voor een 1400 euro dure versie, met specs welke ik niet echt nodig heb. Dan komt qua specs de Pavilon meer in de buurt, maar ik heb hier een paar vraagjes over:

- Hoe is de vertical viewing angle?
- Komt er misschien binnenkort 1080p variant?
- Bij HP denk ik niet meteen aan duurzame laptops. Weet niet precies waar dat idee vandaan komt, maar wat kan men hier over zeggen?

Dank!
- de v-angle is redelijk standaard (niet geweldig dus).
- 1080p komt er denk ik niet aan. Ook in de VS is dit niet een optie: link
- Ik ben zeer tevreden over de stevigheid van mijn laptop. Dit komt vooral door het gebruik van aluminium. Ik heb in de mediamarkt bv de lids van verschillende 17 inch laptops open en dicht gedaan, vasthoudend aan een hoek van het scherm. Bij bijna alle laptops boog het scherm enorm door.
Bij deze laptop is dat totaal geen issue, alles is gewoon stijf.

• Ammun
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-10-2024
Maarten21 schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:06:
[...]

- de v-angle is redelijk standaard (niet geweldig dus).
- 1080p komt er denk ik niet aan. Ook in de VS is dit niet een optie: link
- Ik ben zeer tevreden over de stevigheid van mijn laptop. Dit komt vooral door het gebruik van aluminium. Ik heb in de mediamarkt bv de lids van verschillende 17 inch laptops open en dicht gedaan, vasthoudend aan een hoek van het scherm. Bij bijna alle laptops boog het scherm enorm door.
Bij deze laptop is dat totaal geen issue, alles is gewoon stijf.
Ik heb hem net ook even bij de mediamarkt gezien. De v-angle viel mij nog wel mee, misschien is mijn huidige scherm ook gewoon niet zo super, en daar ben ik wel tevreden mee. De resolutie viel me opzich ook niet tegen, maar ik zou graag de Vaio F12s/z schermen willen zien om echt goed te vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens1987
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-01-2024
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop van HP te kopen. De dv7-4040 heeft voor mij de juiste specificaties, alleen vind ik het 17-inch scherm iets te groot (i.v.m. mobiliteit).

Mijn oog is daarom gevallen op het Duitse model dv6-3011sg (niet te verwarren met het Nederlandse model dv6-3011sd), deze heeft nagenoeg dezelfde specs als de dv7-4040. Ik weet dat hier geen Qwerty toetsenbord opzit, maar die kan ik vervangen. Is het ook mogelijk om de taal van Windows te kiezen bij de installatie van de laptop? Bij Windows 7 Home Premium is dit naderhand niet meer te veranderen en ik heb verhalen gelezen over bijv. Acer laptops waarbij het niet mogelijk is om de taal van je Windows te kiezen als je de laptop voor het eerst aanzet. Een Duitse of nieuw aan te schaffen Windows zie ik niet echt zitten..

Ik hoop dat jullie mij het antwoord kunnen vertellen! En zijn er misschien nog andere dingen die ik over het hoofd zie bij de aanschaf van een laptop uit Duitsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

jens1987 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:25:
Hallo,

Ik ben van plan om een nieuwe laptop van HP te kopen. De dv7-4040 heeft voor mij de juiste specificaties, alleen vind ik het 17-inch scherm iets te groot (i.v.m. mobiliteit).

Mijn oog is daarom gevallen op het Duitse model dv6-3011sg (niet te verwarren met het Nederlandse model dv6-3011sd), deze heeft nagenoeg dezelfde specs als de dv7-4040. Ik weet dat hier geen Qwerty toetsenbord opzit, maar die kan ik vervangen. Is het ook mogelijk om de taal van Windows te kiezen bij de installatie van de laptop? Bij Windows 7 Home Premium is dit naderhand niet meer te veranderen en ik heb verhalen gelezen over bijv. Acer laptops waarbij het niet mogelijk is om de taal van je Windows te kiezen als je de laptop voor het eerst aanzet. Een Duitse of nieuw aan te schaffen Windows zie ik niet echt zitten..

Ik hoop dat jullie mij het antwoord kunnen vertellen! En zijn er misschien nog andere dingen die ik over het hoofd zie bij de aanschaf van een laptop uit Duitsland?
Over die taalkeuze: Toen ik de eerste keer mijn hp 4050eb aanzette, kreeg ik bij windows wel degelijk de mogelijkheid om te kiezen in welke taal je windows wilt installeren, ik vermoed dan ook dat het bij jou versie hetzelfde zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
jens1987 schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 19:25:
Hallo,

Mijn ervaring (niet alleen met Hp maar ook andere) is dat de taalkeuze wordt beperkt tot engels + officiële talen van het land van aankoop.
In België hebben we 'geluk' en zit je direct met engels, frans, nederlands en duits als keuze.
Maar ik vrees dat een in Duitsland gekochte laptop alleen de keus zal hebben tussen duits en engels.

Mogelijke oplossingen indien geen Nederlands bij installatie:

1. Taal veranderen na installatie
Spijtitg genoeg is het achteraf installeren van andere talen in Windows een functie beperkt tot de Enterprise en Ultimate edities.

2. Gratis licentie verkrijgen via MSDN Academic Alliance
Misschien ben je student?
Als student kan je gratis en legaal een windows-licentie verkrijgen (www.ma3d.com). De enige voorwaarde is dat dit alleen voor onderwijsdoeleinden mag gebruikt worden en zolang je student bent. Nu controleren ze dit niet echt, maar het zijn nu éénmaal de voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351706

Lijkt me wel een goede laptop, maar waarom bestaan er nog geen reviews bij grote sites?
Als ik de laptop op hp.nl opzoek dan staat ie er niet eens bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 351706 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 17:12:
Lijkt me wel een goede laptop, maar waarom bestaan er nog geen reviews bij grote sites?
Als ik de laptop op hp.nl opzoek dan staat ie er niet eens bij..
Dan heb je echt niet goed gekeken op hp.nl hoor... 8)7
http://h10010.www1.hp.com...-3329744-64354-64354.html

Tweede kolom (dv6 - 15.6 inch) en derde kolom (dv7 - 17.3 inch)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 351706

oh.. je heb gelijk, maar weet je waarom ik nergens goede reviews kan vinden? Of kijk er weer overheen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 351706 schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:26:
oh.. je heb gelijk, maar weet je waarom ik nergens goede reviews kan vinden? Of kijk er weer overheen :P
Er is al wat lectuur hoor. Zie één van mijn vroegere posts (c-mattic in "HP Pavilion dv7-4 serie")
En een review door een mede-tweaker Controvi (productreview: HP Pavilion dv7-4050ed (WN813EA) review door controvi

Maar ik kan spijtig genoeg nog geen reden vinden waarom een 'goede' review momenteel nog steeds ontbreekt of onvindbaar is :?
Toch gebruikers zijn op diverse fora enthousiast en tevreden over deze laptop-serie.
Misschien kan je hem eens bekijken in een winkel in de buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Deze laptop komt qua publiciteit inderdaad langzaam op gang.
Ik ben er zelf wel erg blij mee!

Ik heb 'm al wel bij de BCC gezien, dat dan weer wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Hey mensen ik heb een vraag, ik game graag op mijn laptop en gebruik veel VMware (voor school). Nu is mijn vraag of ik veel verschil tussen een I5 of een I7 processor ga merken ? Dat het de DV7 word weet ik dus al zeker alleen ik twijfel dus nog over de processor. Misschien dat iemand me even kan helpen, is de videokaart die erin zit goed om straks bijv. de nieuwste COD te kunnen spelen, hoeft niet op high settings ofzo.

Ik zit zelf te denken aan de DV7-4040ED welke een I5 processor heeft.

[ Voor 8% gewijzigd door lexi1986 op 01-09-2010 19:03 ]

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
lexi1986 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:59:
Hey mensen ik heb een vraag, ik game graag op mijn laptop en gebruik veel VMware (voor school). Nu is mijn vraag of ik veel verschil tussen een I5 of een I7 processor ga merken ? Dat het de DV7 word weet ik dus al zeker alleen ik twijfel dus nog over de processor. Misschien dat iemand me even kan helpen, is de videokaart die erin zit goed om straks bijv. de nieuwste COD te kunnen spelen, hoeft niet op high settings ofzo.

Bij het gamen op deze laptop is de graka sowieso de bottleneck, dus bij games merk je waarschijnlijk geen verschil. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
lexi1986 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:59:

Zelf heb ik de 4030ed, welke ook een i5 heeft en een ATI mobility 5470. Dit is niet de snelste kaart (heb ik 'm ook niet voor gekocht)
http://www.notebookcheck....deon-HD-5470.23698.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo

Ik heb de Hp pavilion dv7 4050eb ondertussen voor zo'n 3 weken en ben er zeer tevreden van. (specs: http://www.tm-solutions.b..._196_197&products_id=4563 + goedkoopste winkel voor dit product in België)

Temperaturen idle met de hd intel graphics chip enabled zit de processor rond de 38-42C, gpu 46-48C en de HDD 34C.
Temperaturen idle met de ati mobility radeon 5650 enabled is lichtjes hoger. De CPU is dan zo'n 45C, GPU gemiddeld 48-50C en de HDD wordt dan zo'n 37C. Vind het wel raar dat de cpu zo fors warmer wordt dan. Iemand een verklaring hiervoor?
Rechterkant van de laptop is echt koud, de linkeronderkant is lichtjes warm en linksboven waar de warme lucht uitgeblazen wordt (rondom de ESC button) is ook licht warm, maar echt heel koel voor idle gebruik. (Dit alles bij aanbevolen energiebeheerschema van HP)

Het switchen van de intel HD graphics naar de GPU van ati gaat ook vliegensvlug en zonder haperingen.
Onder stress weet ik niet wat de temperatuur is van de cpu, gpu of hdd omdat ik er nog geen game heb op gespeeld of een benchmark gedraaid heb.

Soms, (met de intel hd graphics enabled) en ik internet dan wat, luister muziek via limewire of open een programma begint de fan opeen een stuk harder te draaien. Daarom heb ik dus speccy gedownload en zag ik dat de CPU for some reason soms echt een moment 65C tot zelfs 79C opwarmt voor een paar seconden gewoon omdat limewire opstart of omdat google chrome een paar tabbladen open heeft staan, of omdat youtube aan het laden is. Is dit normaal? Soms duurt het wel even voor de fan weer stil wordt (altijd hoorbaar in de achtergrond).

Wanneer de GPU van ATI enabled is komt dit meer voor en draait de fan ook langer. Normaal of niet?

Wat me ook is opgevallen, en misschien dat ik daarvan toch een foto post op dit forum, is een lichte witte waas in de rechteronderkant van mijn beeldscherm wanneer mijn beeldscherm zwart is. Juist op de plaats waar het logo van HP oplicht. Is dit normaal? Ik dacht van wel omdat het logo van HP aan de achterkant dus opgelicht is op dat moment, maar hoe noemen ze dat tegenwoordig, blacklightbleeding of zoiets dergelijk? (Zoals bekent is bij de dell studio xps 16). Ik vroeg me af of dit dus normaal is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LapNote
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 26-08-2024
Hallo,

Ik ben van plan de HP Pavilion dv7-4040ed te gaan kopen.
Maar heb een vraagje over het videogeheugen.
Op de site van HP staat hier het volgende over:
ATI Mobility Radeon™ HD 5650 grafische kaart (switchable),
totaal tot 2714 MB videogeheugen, waarvan 1 GB DDR3 gereserveerd.
Is dit nu dedicated (eigen geheugen) of shared?

Alvast bedankt.

• Maarten21
LapNote schreef op woensdag 08 september 2010 @ 17:39:
Hallo,

Ik ben van plan de HP Pavilion dv7-4040ed te gaan kopen.
Maar heb een vraagje over het videogeheugen.
Op de site van HP staat hier het volgende over:
ATI Mobility Radeon™ HD 5650 grafische kaart (switchable),
totaal tot 2714 MB videogeheugen, waarvan 1 GB DDR3 gereserveerd.
Is dit nu dedicated (eigen geheugen) of shared?

Alvast bedankt.
Precies weet ik het niet.
Het kan te maken hebben met de de switchable graphics. Je kan er namelijk voor kiezen om als de laptop op accu werkt de GPU van de i5 processor te gebruiken, wat stroom spaart. Deze heeft (neem ik aan) geen dedicated geheugen en snoept dus wat van het shared videogeheugen.
Als je de ATI chip gebruikt, gebruikt deze wellicht weer z'n eigen dedicated geheugen.

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Mijn vriendin heeft de 4040ed gekocht. Bij het opstarten viel het me op hoe traag het ging in vergelijking met mijn eigen laptop (i5 vs P7350). Daarnaast zat er behoorlijk wat bloatware/HP rommel op dus ik dacht: formatteren die boel. Nu heb ik in principe alles weer werkend, behalve dat er een balkje in beeld verschijnt als je het volume verhoogd of verlaagd, of als je op num-lock drukt etc. Heeft iemand enig idee waar ik deze drivers/software kan vinden?

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 08:17
MeltedForest schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:21:
Mijn vriendin heeft de 4040ed gekocht. Bij het opstarten viel het me op hoe traag het ging in vergelijking met mijn eigen laptop (i5 vs P7350). Daarnaast zat er behoorlijk wat bloatware/HP rommel op dus ik dacht: formatteren die boel. Nu heb ik in principe alles weer werkend, behalve dat er een balkje in beeld verschijnt als je het volume verhoogd of verlaagd, of als je op num-lock drukt etc. Heeft iemand enig idee waar ik deze drivers/software kan vinden?
is iets van media keys geloof ik :)
t meest smerige van de drivers vind ik nog de extra software voor de vingerafdruk scanner die onder 32 bit w7 staat en niet bij 64bit w7 8)7

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:31

ManiacsHouse

Scheisse!

Vandaag een 4030ed aangeschaft. Na een Asus N71 een dag in huis te hebben gehad heb ik het gevoel dat deze HP toch fijner 'voelt'. Komt denk ik mede door de aluminium behuizing waardoor alles steviger aanvoelt.
Hiervoor een 2070ed gehad maar dat was een rampentoestel. In 1 jaar 4 keer defect. Na zo wat rond te hebben gevraagd blijkt dit gewoon een k.u.t.t.-serie te zijn geweest.

Zal over een paar dagen als ik het ding stevig heb ge(mis)bruikt eens een review schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
Ik heb de 4050ed aangeschaft sta echt te kijken hoe goed de behuizing aanvoelt en er is aan details gedacht. Mag ook wel voor de prijs maar toch, het scherm vind ik erg mooi en het toetsenbord is super :) verder is de videokaart voor de games die ik speel COD4 en COD WM2 prima te doen. Ook de Turbo schiet geregeld naar de 2.8ghz toe als ik bezig ben. Enige minpunt vind ik wel dat er echt veel troep op de laptop is gegooid door HP, heb daarom ook meteen windows 7 zelf erop nieuw opgezet en die draait een stuk sneller zonder de HP software. Top toestel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Voor de liefhebber als je een 2de harddisk of ssd wilt inbouwen, hier is het goede onderdeel. http://newmodeus.com/shop...cPath=2_5&products_id=345
Afbeeldingslocatie: http://newmodeus.com/shop/images/dv7-4000%20sm.jpg

Meteen 1 besteld, iemand moet het toch proberen. :P
Bij newmodeus voor iets van € 35 inclusief verzenden.

[ Voor 34% gewijzigd door ManiacsHouse op 01-10-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
Madnessy schreef op zaterdag 25 september 2010 @ 17:10:
[...]

is iets van media keys geloof ik :)
t meest smerige van de drivers vind ik nog de extra software voor de vingerafdruk scanner die onder 32 bit w7 staat en niet bij 64bit w7 8)7
Bedoel je nu dat je de fingerprint niet aan de gang krijgt na een format >> reinstall w7-64?
Ik wil deze laptop wel hebben maar dan moet het na een format herinstallatie wel goed werken allemaal.
Hoe zit het met de webcamdrivers bijv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
tjaeuhm schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:12:
[...]

Bedoel je nu dat je de fingerprint niet aan de gang krijgt na een format >> reinstall w7-64?
Ik wil deze laptop wel hebben maar dan moet het na een format herinstallatie wel goed werken allemaal.
Hoe zit het met de webcamdrivers bijv?
drivers staan er netjes wel :)
alleen die fingerprint moet je ff zoeken bij 32bit software ;)
na een format werkt het ding gewoon perfect , alleen krijg ik quickweb niet meer werkend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

na een format werkt het ding gewoon perfect , alleen krijg ik quickweb niet meer werkend :+
Quickweb zit ik ook tegenaan te kijken. Wil naast Win7 eens OSX gaan proberen. Ding leent zich kwa uiterlijk sowieso als een mac-kloon :P. Maar of deze combi gaat werken met Quickweb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
ManiacsHouse schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 16:23:
[...]

Quickweb zit ik ook tegenaan te kijken. Wil naast Win7 eens OSX gaan proberen. Ding leent zich kwa uiterlijk sowieso als een mac-kloon :P. Maar of deze combi gaat werken met Quickweb...
effe checken dan of het hardware platform beetje ondersteund wordt ;)
maar quickweb is moeilijk te fixen , geen idee hoe hp het zelf heeft ingeregeld
t lijkt erop dat de bootloader van windows gewoon over quickweb heen leest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Madnessy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 15:55:
[...]

dank je.. waar staan die drivers? een partitie of de site?
quickweb is ook niet nodig. als ik snel mail wil pak ik mijn smartphone wel.
ik ga me toch eens wat meer in dit aparaat verdiepen.
het metaal rond het toetsenbord is dat geplastificeerd?

[ Voor 16% gewijzigd door tjaeuhm op 05-10-2010 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WimB
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03-2024
Ondertussen staat op de Belgische HP website de dv7-4100 serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ben nu wel erg aan het twijfelen tussen de DV7-4040 en de nieuwe lijn DV6-3190. Laatste heeft overigens ook een backlit toetsenbord à la Apple ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
tjaeuhm schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:40:
[...]

dank je.. waar staan die drivers? een partitie of de site?
quickweb is ook niet nodig. als ik snel mail wil pak ik mijn smartphone wel.
ik ga me toch eens wat meer in dit aparaat verdiepen.
het metaal rond het toetsenbord is dat geplastificeerd?
gewoon op de site :)
geen idee wat voor spul er rond het toetsenbord zit 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
Anoniem: 181923 schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:49:
Ben nu wel erg aan het twijfelen tussen de DV7-4040 en de nieuwe lijn DV6-3190. Laatste heeft overigens ook een backlit toetsenbord à la Apple ;)
kun je aangeven waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Uhm ja. De ene is een 15,6" en de ander 17,3. Ik geef de voorkeur aan de 4040 ivm prijs en groter scherm maar mijn vriendin wil het draagbaar houden en wil de 15,6. De 3190 heeft qua specs echt alles wat je maar wilt terugzien in een laptop. Nu nog Mac OSX erop draaiend krijgen en dan ben ik helemaal happy :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
ok dank je.. duidelijk.
ik sleep er zelf niet mee dus dat gaat voor mij niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Weet iemand wat het verschil is tussen de huidige dv7-4000 serie en de nieuwe dv7-4100 serie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hayo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:44:
Weet iemand wat het verschil is tussen de huidige dv7-4000 serie en de nieuwe dv7-4100 serie?
dv7-4170eb (XE297EA)
Intel® Core™ i5-460M Processor
• 2,53 GHz, Level 3 cache, 3 MB

Ter vergelijking, mijn 4030 heeft I5-450 ipv een 460 maar verder exact dezelfde Ati 5470. Verder zie ik totaal geen verschil eigenlijk.

De 4140 heeft een AMD quadcore en een iets vlottere Ati met 1GB ipv van 512.

Oh ja en er mist bluetooth op de 41xx maar dat kan ook vanwege België zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Is er in de huidige serie ook een backlit keyboard aanwezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Hayo schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 21:36:
Is er in de huidige serie ook een backlit keyboard aanwezig?
Verdomd daar zeg je zoiets... Dit was mij hier ook al opgevallen.
Quote:
Alles gemakkelijker en met plezier doen
• Met een groot hoge-definitie scherm, handig backlit toetsenbord, groot clickpad, optioneel touchscreen en HP QuickWeb internettoegang met één klik maakt de HP Pavilion dv7 werk en ontspanning gemakkelijker en leuker.

Bij aanschaf niet eens meer aan gedacht of op gelet. Echter merk ik nu al dat ik me soms zit te irriteren als het wat donkerder word. Maar volgens mij zit het op mijn 4030 niet op... Ga meteen HP eens lastigvallen (en zeiken :P) hierover...

Oh ja, om het nog gekker te maken http://h20195.www2.hp.com/v2/GetPDF.aspx/c02202738.pdf
Volgens deze PDF zou er dus ook een backlite toetsenbord in mijn 4030 moeten zitten. En tevens een on/off voor de Touchpad. :?

edit: Inmiddels on/off voor touchpad gevonden. Twee keer tappen op het puntje linksboven van de touchpad.

edit2: Eens even zitten chatten met zo'n gast van HP in de VS (of loopt dat via India ofzo?) en we zijn er uit. Ze hebben geen backlite in de 40xx versies. Een of andere lullo heeft de tekst blijkbaar van een ander model direct uit het engels vertaald en lekker copy/paste gedaan.

[ Voor 25% gewijzigd door ManiacsHouse op 05-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
de 4040 zou ook backlit hebben volgens diverse eigenschappen van verkoop sites. Ik hoef het niet.. het leidt alleen maar af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

tjaeuhm schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:47:
de 4040 zou ook backlit hebben volgens diverse eigenschappen van verkoop sites. Ik hoef het niet.. het leidt alleen maar af.
HP heeft ergens eens goeie fout gemaakt met hun folders. Bij de uiteindelijke specs staat dus bij de 4040 ook alleen maar een standaard toetsenbord.

Een backlit toetsenbord is best fijn, vooral in omstandigheden met weinig licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ManiacsHouse schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 10:10:
[...]

HP heeft ergens eens goeie fout gemaakt met hun folders. Bij de uiteindelijke specs staat dus bij de 4040 ook alleen maar een standaard toetsenbord.

Een backlit toetsenbord is best fijn, vooral in omstandigheden met weinig licht.
I'm confused. Volgens de HP website heeft de 4040 geen backlit toetsenbord. Beweer jij dat de 4040 nu WEL backlit heeft? Heb je er één dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 181923 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 12:31:
[...]

I'm confused. Volgens de HP website heeft de 4040 geen backlit toetsenbord. Beweer jij dat de 4040 nu WEL backlit heeft? Heb je er één dan?
Euhm nee, geen van de 40xx en van de 41xx serie heeft het. Heb in het verleden wel met laptops gewerkt met backlit vandaar dat ik had gehoopt (en verwacht n.a.v. de brochure) dat het er wel in zou zitten... Maar niet dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

tjaeuhm schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 09:47:
Je kunt het over het algemeen ook uitzetten ;) Verder is het gewoon handig in een matig verlichte omgeving. Mijn Asus heeft ook een backlit toetsenbord, en ik koop nooit meer een laptop zonder omdat het mij best bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ManiacsHouse schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 13:06:
[...]

Euhm nee, geen van de 40xx en van de 41xx serie heeft het. Heb in het verleden wel met laptops gewerkt met backlit vandaar dat ik had gehoopt (en verwacht n.a.v. de brochure) dat het er wel in zou zitten... Maar niet dus :(
Ok. Ik ga daarom ook de 3190 aanschaffen want die heeft dat dus wel. Wellicht een idee voor jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 181923 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 14:37:
[...]

Ok. Ik ga daarom ook de 3190 aanschaffen want die heeft dat dus wel. Wellicht een idee voor jou?
Haha grapjas. Ik zit inmiddels met een 4030 thuis. ;) Voorwaarde waren toch een groot scherm en een i5. Verder is het een perfecte laptop alleen dat die backlit mist is best een epic fail van HP. Alleen al om het feit dat men het wel aan heeft gekondigd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
ManiacsHouse schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 17:14:
[...]

dv7-4170eb (XE297EA)
Intel® Core™ i5-460M Processor
• 2,53 GHz, Level 3 cache, 3 MB

Ter vergelijking, mijn 4030 heeft I5-450 ipv een 460 maar verder exact dezelfde Ati 5470. Verder zie ik totaal geen verschil eigenlijk.

De 4140 heeft een AMD quadcore en een iets vlottere Ati met 1GB ipv van 512.

Oh ja en er mist bluetooth op de 41xx maar dat kan ook vanwege België zijn.
Het ontbreken van bluetooth is "normaal" in België bij HP. Don't aks why :?
Om één of andere reden heeft hier iemand van HP bepaald dat België geen nood heeft aan bluetooth ofzo... 8)7

Klein detail, de dv7-4100 serie weegt min 3,25 kg tov van de dv7-4000 met min 3.63 kg. Dus als we HP mogen geloven is de nieuwe serie ook lichter. Alhoewel dit wss niet interessant is voor mensen die hier een DTR zoeken...

[ Voor 5% gewijzigd door c-mattic op 06-10-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjosch
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-06-2016

Pjosch

Moo Fighter (BVD)

Gisterenmiddag de HP dv7-4040ed telefonisch besteld bij....de Wehkamp :X
Werd zojuist al afgeleverd aan de deur.

Prijs was er 849 + 24,95 verzend. Tesamen goedkoper dan dat ik elders gevonden kreeg.
Tot voor gisteren was het 899 hier bij tweakers in de pricewatch.

Ben benieuwd of ik de imagefout zoals al eerder in deze thread vermeld ook tegen ga komen.

Linux is free, when time is no money...but still I try

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:46:
Voor de liefhebber als je een 2de harddisk of ssd wilt inbouwen, hier is het goede onderdeel. http://newmodeus.com/shop...cPath=2_5&products_id=345
[afbeelding]

Meteen 1 besteld, iemand moet het toch proberen. :P
Bij newmodeus voor iets van € 35 inclusief verzenden.
Ik zit hier ook aan te denken.
Zou je kunnen laten weten of het allemaal goed werkt?
Ik zou dan bv een SSD erbij willen prikken en deze als boot gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:56
Ik zit te denken om de HP dv7-4040ed aan te schaffen.
Bij de Media Markt is hij deze week in de aanbieding voor 849 euro.
Wat is jullie ervaring met het touchpad?
Ik heb namelijk twee demo modellen bekeken die beiden anders reageren met de touchpad. De ene reageerde op een zachte aanraking en op de andere moest ik kracht uitoefenen om de muiscursor in beweging te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
de 4040 heeft geen backlit.
heb hem even bekeken.. ziet er wel erg goed uit.
wat ik me wel afvroeg.. als je hem bekeken hebt zie je een gigangtische c schijf van meer dan 600 gig..
hoe partitioneer je dat als het al geïnstalleerd is? dan krijg je volgens mij nog een c schijf van honderden gigs

[ Voor 58% gewijzigd door tjaeuhm op 06-10-2010 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

rrozijn schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 20:37:
Ik zit te denken om de HP dv7-4040ed aan te schaffen.
Bij de Media Markt is hij deze week in de aanbieding voor 849 euro.
Wat is jullie ervaring met het touchpad?
Ik heb namelijk twee demo modellen bekeken die beiden anders reageren met de touchpad. De ene reageerde op een zachte aanraking en op de andere moest ik kracht uitoefenen om de muiscursor in beweging te krijgen.
Touchpad bij mijn 4030 doet het prima. Potver zul je altijd zien, ik vorige week gekocht voor € 870 (wel met gratis draadloze muis er bij trouwens) en nu iets beter type voor minder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:38:
[...]

Touchpad bij mijn 4030 doet het prima. Potver zul je altijd zien, ik vorige week gekocht voor € 870 (wel met gratis draadloze muis er bij trouwens) en nu iets beter type voor minder. :(
Touchpad werkt geweldig, de knoppen die in de touchpad zitten niet. Die kosten enorm veel moeite om in te drukken. Daarnaast zijn ze ook nog touchgevoelig, waardoor de muiscursor beweegt als je hard de op de knop moet drukken.

Eigenlijk gebruik je die knoppen alleen voor de rechtermuisknop, omdat je voor linkermuisknop gewoon kan tappen natuurlijk.
Daarnaast heb je voor een desktopvervanger natuurlijk gewoon een muis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 13:29
Maarten21 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:31:
[...]

Touchpad werkt geweldig, de knoppen die in de touchpad zitten niet. Die kosten enorm veel moeite om in te drukken. Daarnaast zijn ze ook nog touchgevoelig, waardoor de muiscursor beweegt als je hard de op de knop moet drukken.

Eigenlijk gebruik je die knoppen alleen voor de rechtermuisknop, omdat je voor linkermuisknop gewoon kan tappen natuurlijk.
Op mijn HP Envy, die volgens mij het zelfde HP Clickpad gebruikt, gebruik ik sinds een paar dagen Reil's HP Envy Touchpad.exe . Dit programma zorgt voor een veel soepelere bediening van de touchpad, voor zowel de twee vinger scroll als voor één vinger tab is linkermuisknop, twee vinger tab is rechtermuisknop, drie vinger tab is middelste muisknop, drie vinger scroll e.d.. Hij werkt gewoon naast de Synaptics applicatie, je moet alleen onthouden om de corresponderende functies in de Synaptics applicatie (scrollen, tikken) uit te zetten. Dikke kans dat Reil's applicatie ook op de HP DV7 werkt:

http://forum.notebookreview.com/6762675-post406.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
ManiacsHouse schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:38:
[...]

Maarten21 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 00:31:
[...]

Vin87 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 07:03:
[...]

Op mijn HP Envy, die volgens mij het zelfde HP Clickpad gebruikt, gebruik ik sinds een paar dagen Reil's HP Envy Touchpad.exe . Dit programma zorgt voor een veel soepelere bediening van de touchpad, voor zowel de twee vinger scroll als voor één vinger tab is linkermuisknop, twee vinger tab is rechtermuisknop, drie vinger tab is middelste muisknop, drie vinger scroll e.d.. Hij werkt gewoon naast de Synaptics applicatie, je moet alleen onthouden om de corresponderende functies in de Synaptics applicatie (scrollen, tikken) uit te zetten. Dikke kans dat Reil's applicatie ook op de HP DV7 werkt:

http://forum.notebookreview.com/6762675-post406.html
Allen bedankt voor de reacties. Dat van die knoppen had ik ook ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Maarten21 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 16:45:
[...]

Ik zit hier ook aan te denken.
Zou je kunnen laten weten of het allemaal goed werkt?
Ik zou dan bv een SSD erbij willen prikken en deze als boot gebruiken
ik heb hem zojuist binnen gekregen, kga in het weekend ff met oud hddtje testen of het past en werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378654

Hallo. Goed forum en veel bruikbare info! Ik overweeg op dit moment ook een laptop uit de HP Pavilion DV7 4000 serie aan te schaffen. Nu twijfel ik eigenlijk tussen de 4040ED en de 4050ED. Verschil in prijs is zo'n 250 euro. Nu ben ik geen echte kenner, dus ik vroeg me af of het verschil in specs die 250 euro extra wel waard is? En of ik sowieso de 4050ED wel nodig heb. Ik denk niet dat ik hem echt veel zal gebruiken voor gamen en/of videobewerking. Dus misschien is de 4040ED wel voldoende. (Of zelfs de 4030ED, maar die is ongeveer even duur als de 4040ED).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrozijn
Anoniem: 378654 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 11:07:
Hallo. Goed forum en veel bruikbare info! Ik overweeg op dit moment ook een laptop uit de HP Pavilion DV7 4000 serie aan te schaffen. Nu twijfel ik eigenlijk tussen de 4040ED en de 4050ED. Verschil in prijs is zo'n 250 euro. Nu ben ik geen echte kenner, dus ik vroeg me af of het verschil in specs die 250 euro extra wel waard is? En of ik sowieso de 4050ED wel nodig heb. Ik denk niet dat ik hem echt veel zal gebruiken voor gamen en/of videobewerking. Dus misschien is de 4040ED wel voldoende. (Of zelfs de 4030ED, maar die is ongeveer even duur als de 4040ED).
Het verschil is nu zelf nog groter daar de 4040ED nu bij Media Markt voor 849 euro in de aanbieding is.
Voor het meeste werk is de i5 ruim voldoende. Alleen voor programma's die echt alle cores kunnen gebruiken heeft de i7 meerwaarde. De extra kosten voor de grotere harddisc en het extra geheugen is het zeker niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:58:
[...]

ik heb hem zojuist binnen gekregen, kga in het weekend ff met oud hddtje testen of het past en werkt.
Heb je hem al binnen? Ook besteld bij newmodeus.com? Hoe lang heeft het er over gedaan vanaf bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

beiden staan nu ook bij electrocorner.nl. Daar is het verchil nog geen 250 euro. De 4050 is zelf slechts 1079,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Blijkbaar word de 40xx-serie ineens goedkoper/gedumpt omdat de 41xx uit is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Ik ben wel benieuwd wie hier allemaal z'n DV7 heeft geformat en W7 er opnieuw heeft opgezet, om zo de bloatware te verwijderen (en hun ervaringen qua snelheid)

Ik heb er vorige maand voor gekozen om dit niet te doen, om drie redenen:
1. omdat ik eigenlijk bang dat niet alles meer naar behoren zou werken
2. omdat ik het idee had dat het qua snelheid niet zoveel zou uitmaken
3. omdat ik dacht ergens gelezen te hebben dat support van HP dan niet meer mogelijk was (hoewel dit misschien overrated is)

Ik heb nu soms het idee dat de laptop niet altijd even snel is, dus ik ben het ook aan het overwegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
ManiacsHouse schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:00:
[...]

Heb je hem al binnen? Ook besteld bij newmodeus.com? Hoe lang heeft het er over gedaan vanaf bestellen?
dinsdag besteld , vanmorgen binnengekomen >:) zelfde site ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Maarten21 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:33:
Ik ben wel benieuwd wie hier allemaal z'n DV7 heeft geformat en W7 er opnieuw heeft opgezet, om zo de bloatware te verwijderen (en hun ervaringen qua snelheid)

Ik heb er vorige maand voor gekozen om dit niet te doen, om drie redenen:
1. omdat ik eigenlijk bang dat niet alles meer naar behoren zou werken
2. omdat ik het idee had dat het qua snelheid niet zoveel zou uitmaken
3. omdat ik dacht ergens gelezen te hebben dat support van HP dan niet meer mogelijk was (hoewel dit misschien overrated is)

Ik heb nu soms het idee dat de laptop niet altijd even snel is, dus ik ben het ook aan het overwegen.
biede hp`s die ik heb (dm3 dv7 ) heb ik direct bij binnenkomst geformateerd en w7 erop nieuw opgezet
echt veel over de bloat snelheid kan ik dus ook niet zeggen ;)
maar alles werkt wel super , en de support van hp heb je niet nodig (hoogstens als de hw aan het failen is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Madnessy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:23:
[...]

biede hp`s die ik heb (dm3 dv7 ) heb ik direct bij binnenkomst geformateerd en w7 erop nieuw opgezet
echt veel over de bloat snelheid kan ik dus ook niet zeggen ;)
maar alles werkt wel super , en de support van hp heb je niet nodig (hoogstens als de hw aan het failen is)
Je zou eerst de recovery DVDs kunnen maken (ervan uitgaande dat je die nog zelf moet maken) en dan pas formatteren > clean install. Dan kan je in geval van (niet al te erge) problemen altijd nog terug naar de standaard HP installatie.

[ Voor 3% gewijzigd door Vin87 op 07-10-2010 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiscoSuperFly
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 23-04 13:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:21:
[...]

dinsdag besteld , vanmorgen binnengekomen >:) zelfde site ja
WTF!!?! Ik heb em vorige week vrijdag besteld! Hoe kan dat nou weer... Of bedoel je vorige week dinsdag? :-(
Heeft niet veel tot eigenlijk niks met dit topic te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-03 21:48
overigens, kleine tip voor de mensen uit omgeving alkmaar, morgen hebben wij bij de MM alkmaar alkmaar's ontzet.

flyer staat op de website, links ( selecteer vestiging alkmaar ) en dan het 2de krantje.

783,- EU , eventjes 110EU onder de pricewatch.

geld overigens op alle hardware, best de moeite waard volgens mij :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Vin87 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:31:
[...]

Je zou eerst de recovery DVDs kunnen maken (ervan uitgaande dat je die nog zelf moet maken) en dan pas formatteren > clean install. Dan kan je in geval van (niet al te erge) problemen altijd nog terug naar de standaard HP installatie.
daar heb ik juist geen behoefte aan ;) , je hebt kans dat de bloatware van hp dan weer mee komt ;)
ik haal liever dan ff normaal iwndows cdtje ergens vandaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
ManiacsHouse schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:43:
[...]

WTF!!?! Ik heb em vorige week vrijdag besteld! Hoe kan dat nou weer... Of bedoel je vorige week dinsdag? :-(
Oct 7, 2010 9:43 AM
Afgeleverd
CAPELLE AAN DEN IJSSEL NL
Oct 7, 2010 9:09 AM
Op FedEx-voertuig voor bezorging
RIDDERKERK NL
Oct 7, 2010 8:01 AM
Vrijgave internationale zending
RIDDERKERK NL
Oct 7, 2010 8:01 AM
Bij de lokale FedEx-vestiging
RIDDERKERK NL
Oct 6, 2010 10:05 PM
Heeft FedEx-vestiging verlaten
PARIS FR
Oct 6, 2010 6:45 PM
Heeft FedEx-vestiging bereikt
PARIS FR
Oct 6, 2010 3:59 AM
Onderweg
MEMPHIS, TN
Oct 6, 2010 1:57 AM
Heeft FedEx-vestiging verlaten
MEMPHIS, TN
Oct 6, 2010 1:08 AM
Heeft FedEx-vestiging bereikt
MEMPHIS, TN
Oct 5, 2010 6:33 PM
Zending onderweg vanuit FedEx-locatie van herkomst
IRVINE, CA
Oct 5, 2010 3:25 PM
Opgehaald
IRVINE, CA
Oct 5, 2010 1:35 PM
Zendingsinformatie verstuurd naar FedEx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
Madnessy schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 08:17:
[...]

daar heb ik juist geen behoefte aan ;) , je hebt kans dat de bloatware van hp dan weer mee komt ;)
ik haal liever dan ff normaal iwndows cdtje ergens vandaan
Die bloatware komt ook mee en ik zit daar ook niet op te wachten. Maar omdat er in dit topic gesuggereert wordt dat je geen HP Support krijgt als je ergens en normaal cdtje vandaan hebt gehaald en een schone Windows installatie hebt gedaan is het natuurlijk niet verkeerd om een stel van die recovery DVDs achter de hand te hebben O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van iemand die zonder meuk een kale install heeft gedaan.
hoe zit het bijv met de webcam drivers/tools?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
tjaeuhm schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:00:
ik ben ook wel benieuwd naar de ervaringen van iemand die zonder meuk een kale install heeft gedaan.
Alle drivers en dergelijke kan je gewoon van de HP website af halen, daar hoef je echt niet bang voor te zijn.

Je kan zelfs voordat je de installatie doet de map C:\SWSETUP even kopiëren naar een usb-stick of iets dergelijks, in die SWSETUP staan alle HP drivers/programmas (ook programma's die niet op de HP site staan, denk hierbij aan normaal betaalde programma's : Norton, Coroldraw etc). Daarna kan je gerust beginnen met de schone installatie, na de installatie haal je de nog missende drivers van de HP website (nieuwere versies) en mocht er iets niet werken dan heb je altijd de SWSETUP map nog. Je gaat er sowieso op vooruit qua processen die op de achtergrond lopen en snelheid.

Vergeet na installatie niet de Intel Chipset drivers en Intel Turbo Boost en Intel Rapid Storage te installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
hey thanks.. daar heb ik wat aan ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rtzrs
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15-11-2024
Tot zover ik weet gaat HP nog steeds de support geven als de hardware kapot gaat, alleen ze kunnen niet garanderen dat alles werkt met een andere windows 7 dan wat er normaal opstaat. Oftewel geen support met de software.

Anders iets, als je een andere windows 7 installeerd en de herstel/backup partitie laat zitten dan kan je bij hp alsnog bij het opstarten de herstelprocedure opstarten(lees bij het HP logo op F11 rammen).
Dit werkt bij de acer van me ouders ook, want daar staat ook zo ontiegelijk veel bloatware op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
alle partities er af slopen en opnieuw indelen? dan zit je ook niet met een c schijf van 600+ gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo, ik heb inmiddels de 404ED thuis. (Mediamarkt a 849 eeuro). Ik heb alleen een vraagje: Hoe kan je de fingerprints managen? Bij de initiele set up heb ik het kunnen instellen. Maar ik wil nu e.e.a. wijzigen. (o.a. vingerafdruk van vriendin toevoegen). Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
tjaeuhm schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:00:
net voor 2e keer helemaal kaal opnieuw gedaan , serial van windows pikken ze standaard niet , effe bellen dus
voor de rest is de software voor de vingerafdruk scanner erg slecht te vinden (heb hem nu weer gezien bij een 4020sd onder het kopje beveiliging)

En ook vanmiddag ssd erin gedaan. ding is nu echt bloedje snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Anoniem: 378654 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 18:29:
Hallo, ik heb inmiddels de 404ED thuis. (Mediamarkt a 849 eeuro). Ik heb alleen een vraagje: Hoe kan je de fingerprints managen? Bij de initiele set up heb ik het kunnen instellen. Maar ik wil nu e.e.a. wijzigen. (o.a. vingerafdruk van vriendin toevoegen). Kan iemand mij vertellen hoe ik dat kan doen?
In je system tray zit een icoontje van de "HP SimplePass Identity Protection". Je kan daar vanalles instellen.
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste