Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378654

Thanks. Die "HP SimplePass Identity Protection" tool had ik ook al gevonden. Maar volgens mij kan je daar niet je algemene windows logon mee managen... Weet iemand hoe ik dat kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 14:01
Anoniem: 378654 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 00:18:
Thanks. Die "HP SimplePass Identity Protection" tool had ik ook al gevonden. Maar volgens mij kan je daar niet je algemene windows logon mee managen... Weet iemand hoe ik dat kan doen?
Hmn... Zie je bij je logon scherm ook geen icoontje van een fingerprint?
Ik heb twee icoontjes, 1 van m'n account en 1 van "Swipe your finger to unlock"
Als je op die laatste klikt kan je vervolgens ook op "click here to enroll your fingerprint" klikken

Als je dit echter niet ziet bij het logon scherm zou ik het ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Maarten21 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 04:39:
[...]

Hmn... Zie je bij je logon scherm ook geen icoontje van een fingerprint?
Ik heb twee icoontjes, 1 van m'n account en 1 van "Swipe your finger to unlock"
Als je op die laatste klikt kan je vervolgens ook op "click here to enroll your fingerprint" klikken

Als je dit echter niet ziet bij het logon scherm zou ik het ook niet weten.
Gevonden! Eenmaal ingelogd kan ik niet vinden hoe ik het kan wijzigen. Maar bij het windows logon screen staat er inderdaad gewoon "Click here to enroll fingerprints" bij. En daar kan je het instellen. Thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
dat scheelt.. ook maar es doen dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
zijn er hier ook mensen die in de vs een hp hebben besteld?
als je dat doet heb je hier dan ook garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 01:04

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:07:
[...]

net voor 2e keer helemaal kaal opnieuw gedaan , serial van windows pikken ze standaard niet , effe bellen dus
voor de rest is de software voor de vingerafdruk scanner erg slecht te vinden (heb hem nu weer gezien bij een 4020sd onder het kopje beveiliging)

En ook vanmiddag ssd erin gedaan. ding is nu echt bloedje snel
Wat bedoel je met ff bellen? Naar MS of HP? Ben ook bezig met een kale installatie maar mooi dat HP zegt dat ik maar een restore moet doen of het restore-pakket bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 29-05 08:17
ManiacsHouse schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:44:
[...]

Wat bedoel je met ff bellen? Naar MS of HP? Ben ook bezig met een kale installatie maar mooi dat HP zegt dat ik maar een restore moet doen of het restore-pakket bestellen.
naar m$ moet je ff belle om windows te activeren
ram je op de restore knop tijdens het booten ?
(gewoon ff iso`tje ergens vandaan toveren en dan booten van cd O-) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:36:
[...]

naar m$ moet je ff belle om windows te activeren
ram je op de restore knop tijdens het booten ?
(gewoon ff iso`tje ergens vandaan toveren en dan booten van cd O-) )
Inmiddels al gefixed. Iso ergens vandaan gehaald en met de key kon ik gewoon installeren.

Nu wel gerommel met de Ati driver. De door HP geleverde driver geeft een error bij het installeren. Tenminste de driver niet maar CCC. Ook de versie direct van Ati weigert om te installeren. Lekker dan, kan ik niet een schakelen tussen de grafische kaarten. :(

Ander minpuntje wat ik gister ontdekte. De lade voor de dvd-drive moet je keihard indrukken voordat hij reageert. Op de een of andere manier zit er een plastiek palletje achter het knopje en die drukt weer een schakelaar in. Nogal gammel geheel en erg irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Heeft iemand de dv6 3190 ergens gezien of moet het nog beschikbaar komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:12:
[...]

Inmiddels al gefixed. Iso ergens vandaan gehaald en met de key kon ik gewoon installeren.

Nu wel gerommel met de Ati driver. De door HP geleverde driver geeft een error bij het installeren. Tenminste de driver niet maar CCC. Ook de versie direct van Ati weigert om te installeren. Lekker dan, kan ik niet een schakelen tussen de grafische kaarten. :(

Ander minpuntje wat ik gister ontdekte. De lade voor de dvd-drive moet je keihard indrukken voordat hij reageert. Op de een of andere manier zit er een plastiek palletje achter het knopje en die drukt weer een schakelaar in. Nogal gammel geheel en erg irritant.
Mijn dvd-drive-knopje werkt helemaal niet. Ik kan 'm alleen openen door in Windows Explorer "eject" te klikken. Wordt leuk als ik moet booten vanaf CD 8)7

Hoe hard heb jij 'm ingedrukt? Ik durf niet al te hard te drukken

Nevermind, Als ik keihard druk dan werkt het inderdaad :D
Ik gebruik dat ding toch nooit :)

[ Voor 5% gewijzigd door Maarten21 op 13-10-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 16:34:
[...]

Mijn dvd-drive-knopje werkt helemaal niet. Ik kan 'm alleen openen door in Windows Explorer "eject" te klikken. Wordt leuk als ik moet booten vanaf CD 8)7

Hoe hard heb jij 'm ingedrukt? Ik durf niet al te hard te drukken

Nevermind, Als ik keihard druk dan werkt het inderdaad :D
Ik gebruik dat ding toch nooit :)
Ik dacht in eerste instantie ook dat het niet werkte. Blijkbaar ben ik niet de enige en is het gewoon een baggerontwerp. Ik moet zo hard drukken dat je het hoort kraken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Heeft iemand er wel eens last van dat als je bij je login scherm komt van Windows, dat het fingerprint apparaatje niet knippert (en dus niet reageert)?

Dit gebeurt (soms) zowel vanuit ontwaken uit slaapstand als vanuit het gewoon opstarten van de laptop.

Het complete nut van dat apparaatje is dan ook meteen weg. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:17:
Heeft iemand er wel eens last van dat als je bij je login scherm komt van Windows, dat het fingerprint apparaatje niet knippert (en dus niet reageert)?

Dit gebeurt (soms) zowel vanuit ontwaken uit slaapstand als vanuit het gewoon opstarten van de laptop.

Het complete nut van dat apparaatje is dan ook meteen weg. |:(
Zelfde probleem hier ja. Als hij uit slaapstand komt. En dan heeft het ding weinig nut meer, vond het juist zo lekker om even je vinger te gebruiken en niet je wachtwoord in te typen. Heb het nu helemaal niet werken want heb een clean install gedaan.

Bij mij valt soms spontaan de Wifi weg. Met andere laptops totaal geen problemen. Het is dan ook soms maar een paar seconden, maar erg irritant. Komt ook na de clean install nog voor... Dus waar dat nou weer aan ligt.
Even wat zitten googlen en blijkbaar is het een vaker voorkomend probleem http://h30434.www3.hp.com...105/highlight/true/page/2

[ Voor 18% gewijzigd door ManiacsHouse op 15-10-2010 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:21:
[...]

Zelfde probleem hier ja. Als hij uit slaapstand komt. En dan heeft het ding weinig nut meer, vond het juist zo lekker om even je vinger te gebruiken en niet je wachtwoord in te typen. Heb het nu helemaal niet werken want heb een clean install gedaan.

Bij mij valt soms spontaan de Wifi weg. Met andere laptops totaal geen problemen. Het is dan ook soms maar een paar seconden, maar erg irritant. Komt ook na de clean install nog voor... Dus waar dat nou weer aan ligt.
Even wat zitten googlen en blijkbaar is het een vaker voorkomend probleem http://h30434.www3.hp.com...105/highlight/true/page/2
Hier heb ik (nog) geen last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:40:
[...]

Hier heb ik (nog) geen last van gehad.
Bij het schrijven van deze reply vliegtie er dus gewoon meteen 3 keer uit :S
Normaal gebeurt dat 3-4 keer per dag.

Mooie laptop van HP en beter dan de vorige DV7-20XX serie. Maar begin me nu toch wel te ergeren aan een paar kleine rotdingen.
  • DVD-drive moet je bijna naar binnen drukken om te openen.
  • Wireless is niet stabiel
  • Ethernetaansluiting heb ik een platte schroevendraaier voor nodig om de kabel er weer uit te krijgen. Connector zit een beetje onder een hoek en daardoor klemt kabel
Beetje vreemd eigenlijk. Dit zijn toch standaard dingen die je makkelijk test? Of zullen ze dat juist niet doen? Gewoon hup Ethernet vastsolderen op de print en klaar. Hoppa DVD-drive er in en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347845

ManiacsHouse schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 16:48:
[...]

Bij het schrijven van deze reply vliegtie er dus gewoon meteen 3 keer uit :S
Normaal gebeurt dat 3-4 keer per dag.

Mooie laptop van HP en beter dan de vorige DV7-20XX serie. Maar begin me nu toch wel te ergeren aan een paar kleine rotdingen.
  • DVD-drive moet je bijna naar binnen drukken om te openen.
  • Wireless is niet stabiel
  • Ethernetaansluiting heb ik een platte schroevendraaier voor nodig om de kabel er weer uit te krijgen. Connector zit een beetje onder een hoek en daardoor klemt kabel
Beetje vreemd eigenlijk. Dit zijn toch standaard dingen die je makkelijk test? Of zullen ze dat juist niet doen? Gewoon hup Ethernet vastsolderen op de print en klaar. Hoppa DVD-drive er in en klaar.
Dat van die ethernetaansluiting heb ik ook voor! Ik moet hem er met enorm veel brute force uittrekken. Ik had zelfs een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik het gekocht had en die zei dan zelfs nog dat het aan de kabel lag omdat die van slechte kwaliteit zou zijn. Lekker niet dus. Mijn broer en zus hebben hier NOOIT last van gehad met hun dell-laptops. En dat van die DVD-drive vind ik echt wel bizar. Heel slecht design vind ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Anoniem: 347845 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 18:58:
[...]

Dat van die ethernetaansluiting heb ik ook voor! Ik moet hem er met enorm veel brute force uittrekken. Ik had zelfs een mailtje gestuurd naar de winkel waar ik het gekocht had en die zei dan zelfs nog dat het aan de kabel lag omdat die van slechte kwaliteit zou zijn. Lekker niet dus. Mijn broer en zus hebben hier NOOIT last van gehad met hun dell-laptops. En dat van die DVD-drive vind ik echt wel bizar. Heel slecht design vind ik!
Oplossing voor de ethernetkabel: gewoon niet zover erin drukken dat hij "klik" zegt. (is ook redelijk wat kracht voornodig).
Dat erin klikken is nergens voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 19:48:
[...]

Oplossing voor de ethernetkabel: gewoon niet zover erin drukken dat hij "klik" zegt. (is ook redelijk wat kracht voornodig).
Dat erin klikken is nergens voor nodig.
Is een oplossing, maar zo zou het niet moeten werken natuurlijk. Iemand weleens geprobeerd om in het gecombineerde eSata/usb-slot een usbkabel te stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vin87
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 28-05 13:29
ManiacsHouse schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 20:08:
[...]

Is een oplossing, maar zo zou het niet moeten werken natuurlijk. Iemand weleens geprobeerd om in het gecombineerde eSata/usb-slot een usbkabel te stoppen?
Ja, daar is die poort ook voor bedoeld. Ik vind die poort fijner werken dat de echte USB poorten (minder strak), dit is op een Envy, maar ik ga ervan uit dat HP eigenlijk overal dezelfde poorten gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Vin87 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:00:
[...]

Ja, daar is die poort ook voor bedoeld. Ik vind die poort fijner werken dat de echte USB poorten (minder strak), dit is op een Envy, maar ik ga ervan uit dat HP eigenlijk overal dezelfde poorten gebruikt.
Ik bedoel dat het dus gewoon bijna niet gaat. Bij mijn 4030 moet je hem er in forceren zo voelt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ManiacsHouse schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:07:
[...]

Ik bedoel dat het dus gewoon bijna niet gaat. Bij mijn 4030 moet je hem er in forceren zo voelt het.
Met mijn 4050EB ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
ManiacsHouse schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 00:07:
[...]

Wist niet eens dat dat kon. Heb het nu gedaan, maar ik krijg 'm er niet meer uit :(
Je wordt bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tjaeuhm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 30-12-2023
ManiacsHouse schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:06:
[...]

Ik dacht in eerste instantie ook dat het niet werkte. Blijkbaar ben ik niet de enige en is het gewoon een baggerontwerp. Ik moet zo hard drukken dat je het hoort kraken...
het is niet perfect inderdaad.. ik druk hem met een nagel in.

touchpad is ook slecht.. scrollen op een pagina lukt me alleen met de scroll balk..
de 2 knoppen onderin gaan zo moeilijk als de koppeling van een tien jaar oude vw polo.
en het plaatje steekt soms iets uit..

voor de rest is het een top laptop.
ik heb alles er af gesloopt.. boeven windows er op.. nieuwe partities... en klaar..
zelfs dat fingerprint gedoe werkt.

mooi ding.. met wat schoonheids foutjes... maar zeker geen spijt van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Maarten21 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Wist niet eens dat dat kon. Heb het nu gedaan, maar ik krijg 'm er niet meer uit :(
Je wordt bedankt! ;)
Hehehe ik zag de bui al hangen en dacht laat ik maar niet forceren. Sorry Corry. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Meer mensen het probleem dat de fan vrijwel continu een hoop herrie maakt? En iemand hier al een oplossing voor gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 378654 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:13:
Meer mensen het probleem dat de fan vrijwel continu een hoop herrie maakt? En iemand hier al een oplossing voor gevonden?
Hier istie muisstil. Geen problemen met de fan. Blijft hij continu herrie maken dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 11:40
Staat hij niet toevallig op het energiebeheerschema "hoge prestaties"

De i5 variant heeft in ieder geval geen continu draaiende fan normaliter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat was het idd! Had (terwijl op battery) hem idd op high performance staan. Gewijzigd naar power-saving en nu is het stukken rustiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:00
Nou vandaag een HP Pavilion gekocht en ik was helemaal blij. Met de nadruk op was. Ik heb deze HP bij de MM gekocht. Eenmaal thuis begonnen met het uitpakken van de HP. Wat een prachtig apperaat. Maar je kan het al raden, na het aanzetten van de laptop zag ik meteen een dooie pixel. Een zwart puntje. Ik heb geprobeerd om deze te 'repareren' met undead pixel maar naar een paar uur nog geen resultaat. Nu is het zo dat ik deze laptop pas 1 dag heb. Mijn vraag is, kan ik gewoon terug met deze laptop naar de MM en aangeven dat deze een dooie pixel bevat? Of moet ik gewoon zeggen dat ik hem niet wil? Want ik weet niet hoe strak men kijkt naar de pixel policy. Hebben mensen hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe check je eigenlijk op dode pixels? Wanneer de computer op bureaublad staat fzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 347845 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:07:
Hoe check je eigenlijk op dode pixels? Wanneer de computer op bureaublad staat fzo?
Zijn genoeg tools voor te vinden http://www.google.nl/#hl=...rfai=&fp=1c531645dd21a6bb
Untouchablezz20 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 21:48:
Nou vandaag een HP Pavilion gekocht en ik was helemaal blij. Met de nadruk op was. Ik heb deze HP bij de MM gekocht. Eenmaal thuis begonnen met het uitpakken van de HP. Wat een prachtig apperaat. Maar je kan het al raden, na het aanzetten van de laptop zag ik meteen een dooie pixel. Een zwart puntje. Ik heb geprobeerd om deze te 'repareren' met undead pixel maar naar een paar uur nog geen resultaat. Nu is het zo dat ik deze laptop pas 1 dag heb. Mijn vraag is, kan ik gewoon terug met deze laptop naar de MM en aangeven dat deze een dooie pixel bevat? Of moet ik gewoon zeggen dat ik hem niet wil? Want ik weet niet hoe strak men kijkt naar de pixel policy. Hebben mensen hier ervaring mee?
Mmm dan ben je de sjaak bij MM. Je mag daar alles ruilen binnen 2 weken... Behalve... Jawel...

11.3 Uitgesloten van retour en omruiling zijn:

a. Prepaid- en softwarepakketten.
b. Licentiegebonden producten.
c. Navigatieapparatuur.
d. Desktopcomputers en notebooks.
e. Satelliettunerpakketten en smartcards.
f. Hygiënische producten (bijvoorbeeld scheerapparaten, luchtfilters).

Beetje vreemd waarom eigenlijk niet. Heb er ooit weleens een notebook omgeruild omdat er een defect aan was. Dan doen ze weer niet zo moeilijk. Echter... Als er 1 dode pixel in zit komen ze direct met het pixelpolicy-verhaal dat er bij 1 niet word omgeruild bla bla. Andere optie is gewoon alles netjes weer terugplakken (plastiekjes enzo) naar de balie lopen en zeggen dat je er niet content mee bent dat je een gebruikte laptop mee hebt gekregen. Kennis van mij heeft het toen zo gespeeld en hij kreeg een nieuwe mee. Echter is dat natuurlijk wel een beetje de boel bedotten. Aan de andere kant blijf ik persoonlijk van mening dat een apparaat van > €800 niet dit soort defecten mag hebben in een essentieel onderdeel van een laptop.

Maar als je pech hebt ben je fucked door MM. Bij BCC had ik 1 dode pixel (4030ED) er werd hij zonder problemen meteen omgeruild.

[ Voor 4% gewijzigd door ManiacsHouse op 16-10-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Untouchablezz20
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 01:00
Bedankt voor je reactie. Ik had al een beetje gegoogled en zag dat ze bij meerdere niet moeilijk deden bij het terugbrengen van de laptop. Ik gok het er gewoon op en zeg dat ik een gebruikte laptop heb meegekregen. Misschien dat het zo werkt en dan mag ik hem misschien ruilen. Je zou verwachten van zo'n groot bedrijf als MM dat het geen probleem zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 31-05 11:40
Anoniem: 347845 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 22:07:
Over een pixel PROBEREN ze wel lastig te doen ja,

Wat je kan proberen is hem terug te brengen omdat je hem bijvoorbeeld te groot vond, en dan een tegoedbon vragen. En die tegoedbon even later weer inwisselen 8)7

Als ik zie wat er terugkomt bij de Mediamarkt aan laptops zijn ze echt niet ZO moeilijk ;)
Dat was het idd! Had (terwijl op battery) hem idd op high performance staan. Gewijzigd naar power-saving en nu is het stukken rustiger.
Meestal is het:
Powersaving: cpu vastgezet op lage snelheid
Balanced: cpu snelheid dynamisch
High Performance: snelheid vastgezet op hoge snelheid

Op netstroom is balanced echt de aanrader, op accu kan je eigenlijk kiezen tussen balanced en powersaving afhankelijk of je accuduur of prestaties belangrijker vind :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-03-2021
ManiacsHouse schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 20:34:
[...]

Hier istie muisstil. Geen problemen met de fan. Blijft hij continu herrie maken dan?
Ik heb de 4050-ed maar hier is de fan juist muis stil echt ideaal, ik ben niet gewend dat een laptop zo stil is. Heb hem bijna altijd op high-performance staan.

Ben blij dat ik dus niet de enige ben met het probleem van de netwerk kabel wat een gehannes om die er weer uit te krijgen zeg. Voor de rest is de standaard windows met hp software echt slecht. Draai nu een clean install van Windows 7 met alle hp drivers en is 10x sneller en beter :)

[ Voor 3% gewijzigd door lexi1986 op 17-10-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

lexi1986 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:04:
[...]

Ik heb de 4050-ed maar hier is de fan juist muis stil echt ideaal, ik ben niet gewend dat een laptop zo stil is. Heb hem bijna altijd op high-performance staan.

Ben blij dat ik dus niet de enige ben met het probleem van de netwerk kabel wat een gehannes om die er weer uit te krijgen zeg. Voor de rest is de standaard windows met hp software echt slecht. Draai nu een clean install van Windows 7 met alle hp drivers en is 10x sneller en beter :)
Ik heb wel het probleem dat met het installeren van de Ati-driver het CCC niet wil installeren. Krijg een foutmelding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289792

Ik heb hier een Pavilion dv7 met i7 processor (weet even niet welke type het dan is) maar het lukt mij niet om een wifi verbinding te krijgen? Iemand die dit probleem kent? Bij hem thuis werkt mijn vista en xp laptop meteen maar de windows 7 versie voor geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Nu heb ik de laptop hier even thuis en ook op mijn wifi netwerk zegt hij wel "verbonden " maar vervolgens staat er wel een geel uitroeptekentje naast en werkt internet niet.

Komt dit iemand bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Anoniem: 289792 schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 11:37:
Ik heb hier een Pavilion dv7 met i7 processor (weet even niet welke type het dan is) maar het lukt mij niet om een wifi verbinding te krijgen? Iemand die dit probleem kent? Bij hem thuis werkt mijn vista en xp laptop meteen maar de windows 7 versie voor geen mogelijkheid aan de praat te krijgen. Nu heb ik de laptop hier even thuis en ook op mijn wifi netwerk zegt hij wel "verbonden " maar vervolgens staat er wel een geel uitroeptekentje naast en werkt internet niet.

Komt dit iemand bekend voor?
Aan de onderkant moet wel ergens een typenummer staan. Klik eens met de rechterknop op het icoontje, dan krijg je een optie "problemen oplossen" en laat die eens draaien. Misschien dat Windows het zelf al kan oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, zal het eerste programma downloaden en eens laten lopen, ben benieuwd ;), hopelijk heb ik geen dode pixel want ik heb de laptop al 1 maand.

Ik heb een DV7 met een I5 en die is idle heel stil, en tijdens gamen heb ik een SennHeiser koptelefoon op die mijn oren helemaal afsluit en dan hoor ik de fan niet blazen ;-). En zelfs zonder koptelefoon is hij echt stil onder load mijn inziens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Laatst online: 31-05 16:21
Ik aan de mensen met deze laptop willen vragen of iemand een CPU-Z kan draaien. En dan graag met name gekeken kan worden naar de GPU klok snelheid. Dit omdat HP deze GPU in verschillende laptops toe past maar met verschillende klok snelheden. Ben nu al bijna 2 maanden aan het zoeken voor een laptop. Zou er graag eentje willen met minimaal 1440x900 (bestaat bijna niet meer) of hoger, en minimaal een 5650 of 360m. Anders ga ik toch echt wachten op de Asus G53... (waar blijft ie toch...)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Gkomega schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:50:
Ik aan de mensen met deze laptop willen vragen of iemand een CPU-Z kan draaien. En dan graag met name gekeken kan worden naar de GPU klok snelheid. Dit omdat HP deze GPU in verschillende laptops toe past maar met verschillende klok snelheden. Ben nu al bijna 2 maanden aan het zoeken voor een laptop. Zou er graag eentje willen met minimaal 1440x900 (bestaat bijna niet meer) of hoger, en minimaal een 5650 of 360m. Anders ga ik toch echt wachten op de Asus G53... (waar blijft ie toch...)

Alvast bedankt.
Alstu:

Afbeeldingslocatie: http://www.maemoworld.nl/cpu_graphics.png

Ik moet zeggen dat ik erg tevreden ben met de videokaart die erin zit games draaien goed.
Ik heb de DV7-4050ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Gkomega schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 14:50:

Alvast bedankt.
CPU-Z geeft niet de maximale kloksnelheid weer, dan moet je GPU-Z hebben. Een HD5650 met een core snelheid van 300 MHz bestaat niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkomega
  • Laatst online: 31-05 16:21
Anoniem: 343358 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:09:
[...]

CPU-Z geeft niet de maximale kloksnelheid weer, dan moet je GPU-Z hebben. Een HD5650 met een core snelheid van 300 MHz bestaat niet ;)
Aaah hehe dat geeft al aan waarom 300 mhz niet zou kloppen. Maar nu had ik net gelezen dat in de Envy serie de 5650 op 450 MHZ loopt en in de DV series op 550 Mhz loopt. Ben wel een beetje bang dat de 5650 binnen nu en 3/4 jaar tot 1 jaar zo verouderd is dat je de nieuwere spellen niet echt lekker kan draaien. Vooral met de speculaties over de nieuwe 6 serie.

Maar in iedergeval bedankt voor de info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Gkomega schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:13:
[...]

Aaah hehe dat geeft al aan waarom 300 mhz niet zou kloppen. Maar nu had ik net gelezen dat in de Envy serie de 5650 op 450 MHZ loopt en in de DV series op 550 Mhz loopt. Ben wel een beetje bang dat de 5650 binnen nu en 3/4 jaar tot 1 jaar zo verouderd is dat je de nieuwere spellen niet echt lekker kan draaien. Vooral met de speculaties over de nieuwe 6 serie.

volgens mij stond ergens in de specs ook dat je de kaart kon swappen met een andere kaart , misschien wel de moeite om uit te zoeken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 09:33:
[...]

volgens mij stond ergens in de specs ook dat je de kaart kon swappen met een andere kaart , misschien wel de moeite om uit te zoeken ?
Je bedoelt fysiek de kaart omwisselen? Volgens mij is dat bij de DV7's een no go. Of je moet het hele bord omwisselen. Maar dan kun je net zo goed een nieuwe laptop kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 343358

Gkomega schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 01:13:
[...]

De HD5650 is momenteel gewoon een goeie midrange kaart, die spellen op medium/high draait. Het wordt natuurlijk wel minder, maar als je een paar maanden gaat wachten op de nieuwe 6 serie schiet je denk ik niet veel op: een midrange kaart uit die serie zal misschien 15% sneller zijn. Met laptops houdt je dat probleem gewoon altijd, tenzij je een high end laptop met MXM hebt (dan kun je dus wel je kaart verwisselen), maar dan is het nog een heel gedoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi1986
Dan nu met GPU-Z:

Afbeeldingslocatie: http://gpuz.techpowerup.com/10/10/18/bd7.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
ManiacsHouse schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 10:42:
[...]

Je bedoelt fysiek de kaart omwisselen? Volgens mij is dat bij de DV7's een no go. Of je moet het hele bord omwisselen. Maar dan kun je net zo goed een nieuwe laptop kopen.
volgens mij idd alleen de videokaart fysiek :) , zal wel keertje ff alle info over de d7v doorspitten :)
edit : gevind ! :)
http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=4217510

[ Voor 15% gewijzigd door Madnessy op 19-10-2010 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 14:36:
[...]

volgens mij idd alleen de videokaart fysiek :) , zal wel keertje ff alle info over de d7v doorspitten :)
edit : gevind ! :)
http://h10025.www1.hp.com...l&lang=nl&product=4217510
De 4030ed volgens de beschrijving ook. Echter als je de Service & maintenance guide bekijkt kan dit alleen dmv vervangen van het hele moederbord. HP is wel slecht met de documentatie. Backlite zou ook aanwezig zijn, dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheMOD
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 22-04 11:06
Hallo!

Ik heb vandaag m'n 4040ed ontvangen, en ik moet het toch ff zeggen: wat een geweldig ding! :D Het is me nog nooit gelukt om in 5 minuten aan een nieuw toetsenbord te wennen :P

Ik heb nog wel 2 vraagjes, ik hoop dat jullie die kunnen beantwoorden:

1. Heeft iemand van jullie hier ervaring met Ubuntu op deze laptop? Van wat ik op google zie moet het wel lukken, maar sommige dingen (zoals vingerafdruklezezer ed) zijn wel heel windows gebonden. (OEM deals FTW... -_- )
2. Ik wil graag nog een 2e accu, en het liefst een grotere dan die ik nu heb. (standaard 6-cells). het liefst een 8/9-cells of meer. Wie weet waar ik die dingen voor een leuk prijsje kan krijgen?

Alsvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
ManiacsHouse schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:31:
[...]

De 4030ed volgens de beschrijving ook. Echter als je de Service & maintenance guide bekijkt kan dit alleen dmv vervangen van het hele moederbord. HP is wel slecht met de documentatie. Backlite zou ook aanwezig zijn, dus niet.
hmm zo ver had ik nog niet gezocht O-) . wie offert z`n dv7 op om even te kijken of het echt zo is 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Madnessy schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:32:
[...]

hmm zo ver had ik nog niet gezocht O-) . wie offert z`n dv7 op om even te kijken of het echt zo is 8)7
Check: http://h10032.www1.hp.com/ctg/Manual/c02476540.pdf Leesvoer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
leuk meteen dat ze ff erin zetten dat er 6xxx ati`s in de dv7 komen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P912
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 09-11-2022
Ik heb sinds een paar dagen de 4040ed, mooie machine ben erg tevreden.

Ik heb een paar vraagjes:

- Ik heb de meegeleverde installatie van Win7 verwijderd en een schone nieuwe Professional installatie gedaan. Ik heb alle drivers probleemloos geinstalleerd behalve die van de videokaart. Na de installatie zeurt windows dat de drivers niet (goed) gesigned zijn. Door tijdens het opstarten op F8 te drukken en de driver signing controle uit te zetten kan ik nu werken, maar is hier een betere oplossing voor?

- Ik wil een dual-boot systeem maken (is lekker de ruimte voor :-)). Alleen kan ik geen nieuwe primaire partities aanmaken. Wat is de beste oplossing: gebruik maken van dynamic discs of een van de bestaande partities verwijderen? (bijv HP_TOOLS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Vin87 schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:31:
[...]

Je zou eerst de recovery DVDs kunnen maken (ervan uitgaande dat je die nog zelf moet maken) en dan pas formatteren > clean install. Dan kan je in geval van (niet al te erge) problemen altijd nog terug naar de standaard HP installatie.
Kan je die tijdens de installatie maken of kan dat gewoon via windows?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P912
Ik heb alles werkend gekregen. Een schone installatie + de drivers van de HP-site zorgen ervoor dat alle devices correct werken. Voordat je een schone installatie doet even de map swsetup kopiëren. Daar staan een aantal tools in om onder andere de fingerprint reader aan de praat te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik heb gister de Dv7-4040ed aangeschaft voor 799,- lijkt me een prima prijs voor dit apparaatje.
Maar hoe maak je een recovery dvd's branden en later alles formatten zodat je een schone installatie krijgt? Ik zit niet zozeer te wachten op een versie met allerlei HP meuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Slasher schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:15:
Ik heb gister de Dv7-4040ed aangeschaft voor 799,- lijkt me een prima prijs voor dit apparaatje.
Maar hoe maak je een recovery dvd's branden en later alles formatten zodat je een schone installatie krijgt? Ik zit niet zozeer te wachten op een versie met allerlei HP meuk
Volgens mij moet je gewoon windows opnieuw installeren en vervolgens drivers downloaden van de HP website (url is volgens mij al voorbijgekomen in dit topic).

Ik zit er zelf ook nog steeds aan te denken, In het begin dacht ik; laat mar gewoon staan die HP rommel. Ik gebruik het niet, maar de laptop is snel genoeg om dit aan te kunnen. Ik heb de afgelopen tijd echter veel gezeik met HP meuk die constant voor 100% cpu zorgt.

Even sparen voor een SSD, vervolgens W7 erop zetten en ik ben tevreden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Anders gebruik maken van DriverMax. Even installeren op de HP versie en alle drivers backuppen. Na een herinstallatie kun je bij elke driver die die niet kent verwijzen naar de backup. Trouwens bij mijn dv7-1080ed heb ik zonder veel problemen de drivers kunnen vinden bij de diverse fabrikanten (Intel, Realtel, IDT etc.)

Edit: Meestal meld de laptop bij het opstarten wel dat er nog recovery disks moeten worden gemaakt.

[ Voor 12% gewijzigd door MegaTronics op 27-10-2010 19:04 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madnessy
Maarten21 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:53:
[...]

Volgens mij moet je gewoon windows opnieuw installeren en vervolgens drivers downloaden van de HP website (url is volgens mij al voorbijgekomen in dit topic).

Ik zit er zelf ook nog steeds aan te denken, In het begin dacht ik; laat mar gewoon staan die HP rommel. Ik gebruik het niet, maar de laptop is snel genoeg om dit aan te kunnen. Ik heb de afgelopen tijd echter veel gezeik met HP meuk die constant voor 100% cpu zorgt.

Even sparen voor een SSD, vervolgens W7 erop zetten en ik ben tevreden :)
dat meot ik ook na-geven , de dv7-4040ed is een beest van een laptop , alleen waarom ze in godsnaam hebben gekozen om een 750gb 5400rpm disk er in te douwen :S. Sinds de ssd erin zit is het echt niet te geloven hoe snel dat ding is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P912
ManiacsHouse schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:46:
Voor de liefhebber als je een 2de harddisk of ssd wilt inbouwen, hier is het goede onderdeel. http://newmodeus.com/shop...cPath=2_5&products_id=345
[afbeelding]

Meteen 1 besteld, iemand moet het toch proberen. :P
Bij newmodeus voor iets van € 35 inclusief verzenden.
Bedankt voor de tip! Zojuist eentje besteld. Als je deze discount code invult: FB072808 krijg je nog 5% extra korting ook! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

P912 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:15:
[...]

Bedankt voor de tip! Zojuist eentje besteld. Als je deze discount code invult: FB072808 krijg je nog 5% extra korting ook! :)
En zowaar was het bij mij via de USPS binnen 1 week binnen. Past perfect en mij 4030 is nu retesnel met een ssd erin. Oh ja van die 5% was ik vergeten te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Hoe zit dat trouwens met activatie van Windows 7? Moet je die nog handmatig activeren of gebeurt dat automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Als je de af fabriek versie gebruikt die geinstalleerd is, is die al geactiveerd. Bij een herinstallatie kun je dit proberen, of anders installeren met de key onderop de laptop en dan telefonisch activeren.

[ Voor 63% gewijzigd door MegaTronics op 29-10-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Goos
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09-2020
Hallo,

Ik heb voor mijn vriending de DV7-4040ED ontvangen.
Het viel me in het begin al direct op hoe traag de lattop is met al die HP meuk erop.

heb dus direct een handmatige install uitgevoerd (win7 x64). Het probleem is echter dat bij het installeren van (bijna) alle drivers de melding komt van dat de drivers niet digitaal ondertekend zijn (drivers van HP site), de drivers worden hierdoor ook niet juist of helemaal niet geinstalleerd.

Er draait nu win7 x32 op, en dit gaat perfect. Drivers konden allemaal zonder enige problemen worden geinstalleerd. Het nadeel is alleen dat er maar ong. 2,4GB van het RAM geheugen beschikbaar is.

weet iemand van jullie waarom er geen drivers kunnen worden geinstalleerd onder windows 7 64 bit?
(Laptop draait met de laatste bios)

alvast bedankt.

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

The Goos schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:46:
Hallo,

Ik heb voor mijn vriending de DV7-4040ED ontvangen.
Het viel me in het begin al direct op hoe traag de lattop is met al die HP meuk erop.

heb dus direct een handmatige install uitgevoerd (win7 x64). Het probleem is echter dat bij het installeren van (bijna) alle drivers de melding komt van dat de drivers niet digitaal ondertekend zijn (drivers van HP site), de drivers worden hierdoor ook niet juist of helemaal niet geinstalleerd.

Er draait nu win7 x32 op, en dit gaat perfect. Drivers konden allemaal zonder enige problemen worden geinstalleerd. Het nadeel is alleen dat er maar ong. 2,4GB van het RAM geheugen beschikbaar is.

weet iemand van jullie waarom er geen drivers kunnen worden geinstalleerd onder windows 7 64 bit?
(Laptop draait met de laatste bios)

alvast bedankt.

Thomas
Je had de SwSetup directory sowieso apart moeten zetten. Daar staan alle drivers in. Tot nu to heb ik die allemaal kunnen gebruiken behalve de Intel Graphic driver die dus ook loopt te butten dat hij niet geschikt is voor dit systeem. De gedownloade driver van de HP-site geeft hetzelfde probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Goos
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 05-09-2020
ManiacsHouse schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 16:53:
[...]

Je had de SwSetup directory sowieso apart moeten zetten. Daar staan alle drivers in. Tot nu to heb ik die allemaal kunnen gebruiken behalve de Intel Graphic driver die dus ook loopt te butten dat hij niet geschikt is voor dit systeem. De gedownloade driver van de HP-site geeft hetzelfde probleem.
Dat was inderdaad handig geweest.

Maar dan nog mag het geen probleem zijn om een handmatige install te doen en de drivers (die geschikt zijn voor deze notebook icm windows) te installeren.

Weet iemand misschien de oorzaak van deze melding?
Misschien iets te maken met bios revisie/bios setting?

Thomas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Heb nu sinds vandaag de dv7-4040ed en ben er erg tevreden mee. Maar ik meende ergens te lezen dat het systeem shared memory gebruikt naast het dedicated geheugen, maar als ik bij de systeemeigenschappen kijk zie ik nog 3.8GB van de 4GB beschikbaar. Dan heb ik dat neem ik aan verkeerd gezien?

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Kan in Windows7 het niet meer terugvinden waar ik dan nu gezien heb.

Ik bedoel dit plaatje heb hem gevonden :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8duwy9jk2lckjZj4taBSzlby/full.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Slasher op 29-10-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Slasher schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 19:09:
Heb nu sinds vandaag de dv7-4040ed en ben er erg tevreden mee. Maar ik meende ergens te lezen dat het systeem shared memory gebruikt naast het dedicated geheugen, maar als ik bij de systeemeigenschappen kijk zie ik nog 3.8GB van de 4GB beschikbaar. Dan heb ik dat neem ik aan verkeerd gezien?

Kan iemand daar iets zinnigs over zeggen? Kan in Windows7 het niet meer terugvinden waar ik dan nu gezien heb.

Ik bedoel dit plaatje heb hem gevonden :)

[afbeelding]
Viel me vandaag ook op. Maar 3.8 beschikbaar. Gebruikt de Intel GPU niet een deel geheugen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar gedeeld systeemgeheugen 1690MB kan ik dan niet echt verklaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:39
Slasher schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 20:03:
Maar gedeeld systeemgeheugen 1690MB kan ik dan niet echt verklaren.
Ik ben hier geen expert in, maar misschien is het geheugen gewoonweg beschikbaar maar niet gebruikt? Bedoel, waarom zou je videokaart al geheugen bezetten als het niet nodig is... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maarten21 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 18:53:
[...]

Kan je dan je eigen windows licentie gebruiken als je via "een andere weg" windows7 gaat installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GeneralLee
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 24-02-2023
Ook ik ben in het bezit van de 4040ed. Eerste indrukken zijn prima, maar ik wilde ook van de bloatware van HP af dus heb een clean install gedaan. Helaas had ik geen kopie gemaakt van de map met reeds geïnstalleerde drivers, "SWSETUP".

Ik heb alle drivers voor de 4040ed van de HP-site afgehaald en geïnstalleerd maar er blijft in apparaatbeheer een uitroepteken staan bij een onbekend apparaat met hardware-id HPQ0004. Iemand enig idee wat het is en welke driver ik daarvoor moet hebben?

Het lukt me niet om een plaatje in te voegen in m'n bericht :o maar hopelijk weet iemand een oplossing _/-\o_

Thanx,

Dennis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

GeneralLee schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 10:23:
Ook ik ben in het bezit van de 4040ed. Eerste indrukken zijn prima, maar ik wilde ook van de bloatware van HP af dus heb een clean install gedaan. Helaas had ik geen kopie gemaakt van de map met reeds geïnstalleerde drivers, "SWSETUP".

Ik heb alle drivers voor de 4040ed van de HP-site afgehaald en geïnstalleerd maar er blijft in apparaatbeheer een uitroepteken staan bij een onbekend apparaat met hardware-id HPQ0004. Iemand enig idee wat het is en welke driver ik daarvoor moet hebben?

Het lukt me niet om een plaatje in te voegen in m'n bericht :o maar hopelijk weet iemand een oplossing _/-\o_

Thanx,

Dennis
Knikker het apparaat eens weg in apparaatbeheer en dan opnieuw laten scannen.

Ahum kuch... Al google gebruikt overigens? ;)
Kom ik uit bij o.a. http://h30434.www3.hp.com...-HP-DV6-1125ee/m-p/232750

[ Voor 9% gewijzigd door ManiacsHouse op 30-10-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 30-09-2018
ik heb al een tijdje deze laptop, maar nu zit ik met het probleem dat ik met geen mogelijkheid verbinding met mijn iphone (3gs) kan krijgen als ik deze via usb aansluit. ik heb al even gegoogled en er zijn meer mensen met dit probleem en het probleem licht blijkbaar bij de chipset. Ik kon echter geen oplossing vinden.

Is er hier nog iemand met dit probleem en misschien zelfs een oplossing? Ik vind het toch vrij ernstig dat een moderne laptop als deze niet samen werkt met mijn iphone.

Voor de rest ben ik erg tevrede met deze laptop, Hij heeft gewoon erg goede hardware, ziet er goed uit en voelt ook nog eens stevig aan. Het is net een macbook pro zonder mac os en een appeltje op de achterkant (en de helft goedkoper). Zijn er al mensen die mac os draaien op een van deze laptops?

Het touchpad vind ik vooral erg fijn, lekker groot en ook met multitouch. Van het beats audio systeem had ik wat meer verwacht, De meeste acer laptops klinken nog beter.

Verder heeft hij geen toetsenbordverlichting, dit mis ik wel een beetje maar gelukkig kan ik blind typen :).

[ Voor 38% gewijzigd door elmoooow op 31-10-2010 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
elmoooow schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 23:56:
ik heb al een tijdje deze laptop, maar nu zit ik met het probleem dat ik met geen mogelijkheid verbinding met mijn iphone (3gs) kan krijgen als ik deze via usb aansluit. ik heb al even gegoogled en er zijn meer mensen met dit probleem en het probleem licht blijkbaar bij de chipset. Ik kon echter geen oplossing vinden.

Is er hier nog iemand met dit probleem en misschien zelfs een oplossing? Ik vind het toch vrij ernstig dat een moderne laptop als deze niet samen werkt met mijn iphone.
Heb al gehoord van dit probleem. Schijnt aan de Intel P55 chipset te liggen, zoals je al zei. Een BIOS update zou het problemen misschien kunnen verhelpen, maar op HP support vind ik bij geen enkele bios-versie dat er een fix tussen zit voor de iphone... Toch, misschien de moeite waarde om te proberen? En heb je al HP support gecontacteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Maar als in helemaal geen verbinding kunnen maken met de iphone en itunes?

ik heb even op google gezocht en de problemen waren een jaar geleden al bekend dus dan zou het toch opgelost moeten zijn?

[ Voor 45% gewijzigd door Slasher op 31-10-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
ik kan helemaal geen verbinding krijgen met de iphone, op geen enkele manier, de laptop doet gewoon helemaal niks als ik de iphone er aanhang. Af en toe zegt hij "usb apparaat verbonden opzoek naar driver" oid, maar een paar seconde later is het weer alsof hij geeneens aangesloten is.

Ik ga vandaag eve windows opnieuw installeren zodat ik gelijk van alle hp troep af ben, dan installeer ik ook gelijk de recentste drivers. Ik hoop dat het daarna opgelost is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ik heb net itunes geinstalleerd en alles werkt ok, op een dv7-4040ed van een paar dagen oud

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

"WARNING! To reduce the possibility of heat-related injuries or of overheating the computer, do not place the computer directly on your lap." :?
Dat lijkt me net zoiets als wanneer een broodroosterfabrikant de waarschuwing meegeeft om vooral géén brood in het apparaat te plaatsen... 8)7

Ik twijfel nog steeds om de 4040 aan te schaffen ,kan echter geen goed alternatief vinden, maar een laptop niet op je lap ?!
Beslissen wordt er zo niet gemakkelijker op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
@slasher: heb je ook een iphone geprobeerd aan te sluiten? itunes werkt bij bij namelijk ook gewoon prima, ipod nano er aan werkt ook, alleen iphone niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

c-mattic schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 11:22:
[...]

Heb al gehoord van dit probleem. Schijnt aan de Intel P55 chipset te liggen, zoals je al zei. Een BIOS update zou het problemen misschien kunnen verhelpen, maar op HP support vind ik bij geen enkele bios-versie dat er een fix tussen zit voor de iphone... Toch, misschien de moeite waarde om te proberen? En heb je al HP support gecontacteerd?
Is dit een issue met de P55 of ligt het aan de iPhone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
iphone doet het op elke andere computer wel prima

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hayo
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 22-04 17:39
Anoniem: 112933 schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 15:58:
[...]

"WARNING! To reduce the possibility of heat-related injuries or of overheating the computer, do not place the computer directly on your lap." :?
...
Ik twijfel nog steeds om de 4040 aan te schaffen ,kan echter geen goed alternatief vinden, maar een laptop niet op je lap ?!
Ik weet niet of dit je twijfelpuntje is, maar dit staat bij elke laptop in de handleiding ;)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

elmoooow schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 17:15:
@slasher: heb je ook een iphone geprobeerd aan te sluiten? itunes werkt bij bij namelijk ook gewoon prima, ipod nano er aan werkt ook, alleen iphone niet.
Ja ik heb een iphone gesynchroniseerd + reserverkopie gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

[...]

Over dat schakelen tussen de grafische kaarten wat is het verschil precies? Ik krijg die melding als ik van accu naar netstroom ga maar snap niet echt wat het verschil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Slasher schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:40:
[...]

Over dat schakelen tussen de grafische kaarten wat is het verschil precies? Ik krijg die melding als ik van accu naar netstroom ga maar snap niet echt wat het verschil is.
De Intel-GPU is een meer energiezuinige GPU. Als je op de accu draait en hij schakelt naar die GPU gaat je accu langer mee. Word ook minder warm. Als je op netstroom zit schakelt hij naar de ATI-GPU. Meer grafische power kost meer stroom dus minder lang met je accu doen. Je kunt wel naar de ATI-schakelen als je op accu draait, echter is je accu dan sneller leeg.

Meerdere mensen hier die problemen hebben met wireless? Net weer dat het ding zich tig keer in een paar minuten verbinding kwijt is en niet kan aanmelden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elmoooow
Ik heb opnieuw windows 7 - 64bit geinstalleerd , alle drivers van de hp site geinstalleerd en nu herkent hij mijn iphone wel! Verder heb ik gewoon het idee dat mijn systeem een stuk schoner is en sneller werkt!

Ik heb nu alleen wel alles in het engels, maar dat komt door de iso de windows 7 cd die ik gebruikt heb. Hier stoor ik me verder ook niet aan of zo.

Switchen tussen gpu's werkt ook gewoon nogsteeds! Alleen de drivers voor de fingerprint sensor heb ik nog niet werkend maar ik vond dat ding toch alleen maar vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112933

Hayo schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 19:16:
[...]

Ik weet niet of dit je twijfelpuntje is, maar dit staat bij elke laptop in de handleiding ;)!
Wat raar, dus een laptop mag niet op je lap ?
'T is dat mn vrouw zo'n ding wil en dus doe ik wat research maar hoe meer ik lees hoe minder enthousiast.
Laat mij maar lekker zelf desktops bouwen want met die lap dingen heb ik helemaal niets, wat een ellende zeg.
Ben nu al zo'n 200 uur verloren aan inlezen en het schiet maar niet op.
Wellicht dat BTO een alternatief zou kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
Anoniem: 112933 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 01:11:
[...]

Wat raar, dus een laptop mag niet op je lap ?
'T is dat mn vrouw zo'n ding wil en dus doe ik wat research maar hoe meer ik lees hoe minder enthousiast.
Laat mij maar lekker zelf desktops bouwen want met die lap dingen heb ik helemaal niets, wat een ellende zeg.
Ben nu al zo'n 200 uur verloren aan inlezen en het schiet maar niet op.
Wellicht dat BTO een alternatief zou kunnen zijn?
Mag wel op je lap, maar de warmte is niet ideaal voor je lichaam (en de vruchtbaarheid voor mannen) volgens wetenschappelijk onderzoek. Gevolg, elke laptopfabrikant moet dit wettelijk vermelden in zijn handleiding.
De vraag is natuurlijk hoe groot dit negatief effect is van die extra warmte en of jij daar bezwaar tegen hebt.
En daarbij, koop een laptopkussen (comfortabeler en geen warmte-probleem meer), gaande van 8,99 EUR bij ikea (http://www.ikea.com/be/nl/catalog/products/40115103) tot zeker 93 EUR (zie Pricewatch: http://tweakers.net/price...KzCpW0oEIBucXlQDFEouTlWoB)

Als je als enige reden de warmteontwikkeling (en het eventueel gevaar hiervan voor je gezondheid) als tegenargument neemt voor een laptop, dan kan je even goed geen auto kopen (risico voor auto-ongeval), geen gsm (risico voor het nog altijd niet bewezen gevaar van gsm-straling), ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ManiacsHouse

ManiacsHouse

Scheisse!

Toevallig vorige week gekocht en de laptop past er perfect op.
WTF... Waarom kost dat ding in NL 12,95 en in België 8,99?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c-mattic
ManiacsHouse schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 10:14:
[...]

Toevallig vorige week gekocht en de laptop past er perfect op.
WTF... Waarom kost dat ding in NL 12,95 en in België 8,99?
Hmm, is textiel zo goedkoper in België? :P

Daarentegen zijn de HP laptops veel goedkoper in Nederland dan België.

Bijvoorbeeld:

HP dv7-4040ed (NL)
Core i5-450m
met bluetooth
1049 EUR (adviesprijs)
799 (Pricewatch)

dv7-4050eb (BE)
Core i5-430m
zonder bluetooth
1099 EUR (adviesprijs)
999 EUR (Vandenborre, TM-Solutions, totnogtoe goedkoopste in België)

[ Voor 15% gewijzigd door c-mattic op 02-11-2010 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Mijn Toshiba P300D-11H heeft afgelopen zaterdag de - spreekwoordelijke - geest gegeven en tijdens mijn zoektocht naar een volwaardige vervanger ben ik terecht gekomen bij de HP Pavilion dv7-4040ed.
Een, naar mijn mening, uitgebreide multimedia notebook voor een mooie prijs. :)

Aanstaande woensdag wordt de notebook bezorgd en dan zal ik hem eens uitgebreid gaan testen! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Ik ben eruit en koop een SSD (OCZ Vertex 2 120GB) voor mijn laptop (4030ed).

In plaats van een extra bracket te kopen om 'm naast m'n bestaande schijf te plaatsen, koop ik voor de bestaande schijf een 2.5 inch usb behuizing (kost een tientje), om hem zo als externe hardeschijf te gebruiken.
Daarmee bespaar ik wat geld, wat energiegebruik en wordt de laptop niet zwaarder.

Ik las ergens dat je soms nog ergens in de BIOS wat moet veranderen voordat je SSD op volle snelheid werkt. Hebben mensen met een DV7-4xxx dit moeten doen? Of is het gewoon inpliuggen en gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

ManiacsHouse schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 10:46:
Voor de liefhebber als je een 2de harddisk of ssd wilt inbouwen, hier is het goede onderdeel. http://newmodeus.com/shop...cPath=2_5&products_id=345
[afbeelding]

Meteen 1 besteld, iemand moet het toch proberen. :P
Bij newmodeus voor iets van € 35 inclusief verzenden.
Moet je trouwens heel handig zijn om dat zelf te doen? Wat kan er fout gaan? :P

Ben een beetje een laptop upgrade newbie wat dat betreft maar als je die SSD als 2e schijf er in hebt gestopt kan je die dan als bootschijf selecteren in de BIOS?
[...]

Heb je de key gebruikt die bij de laptop zelf zat?

[ Voor 38% gewijzigd door Slasher op 03-11-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Slasher schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:03:
[...]

Waar plaats je die kit precies? Kan je aan de onderkant iets openschroeven?

Ja dus, moet je trouwens heel handig zijn om dat zelf te doen? Wat kan er fout gaan? :P

Ben een beetje een laptop upgrade newbie wat dat betreft maar als je die SSD als 2e schijf er in hebt gestopt kan je die dan als bootschijf selecteren in de BIOS?
Ja, je kan in het (extreem uitgeklede) bios van deze laptop de bootvolgorde aangeven.
En als dat niet werkt kan je natuurlijk ook gewoon de schijven verwisselen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten21
Om mijn eerdere vraag wat duidelijker te stellen.
Hebben anderen die een SSD in de DV7 hebben gestopt op de een of andere manier de AHCI settings in het bios kunnen bereiken of is dit niet nodig? Ik kan dit namelijk niet in de zeer simpele bios vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Bij mijn dv7-1080ed is die optie ook niet te vinden, maar hij staat standaard op AHCI (kwam ik achter toen ik een keer XP wilde installeren zonder geslipstreamde AHCI driver).

[ Voor 34% gewijzigd door MegaTronics op 03-11-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
Ik ben sinds gisteren eigenaar van de HP Pavilion dv7-4040ed en ik ben zeer tevreden over de laptop, maar ik zit met een (klein) probleem:

Voordat ik de laptop volledig in gebruik ga nemen wil ik Windows 7 Home Premium vervangen door Windows 7 Professional. Een ''clean-install'', waarbij ik alle vooraf geïnstalleerde programma's e.d. verwijder. Tevens wil ik alle partities samenvoegen tot één partitie. Echter, dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn, want ik zie namelijk geen mogelijkheid om de laptop te booten vanaf de cd/dvd. Telkens als ik de laptop (opnieuw) start kom ik in een pre-Windows scherm van HP terecht en vanuit daar kan ik niet zoveel.
Daarnaast is het mij nog niet gelukt om het BIOS-menu te laden - het indrukken van de delete-toets heeft (nog) geen effect gehad en met F2 kom ik in het HP Recovery Menu.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Yonix schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 07:46:
Ik ben sinds gisteren eigenaar van de HP Pavilion dv7-4040ed en ik ben zeer tevreden over de laptop, maar ik zit met een (klein) probleem:

Voordat ik de laptop volledig in gebruik ga nemen wil ik Windows 7 Home Premium vervangen door Windows 7 Professional. Een ''clean-install'', waarbij ik alle vooraf geïnstalleerde programma's e.d. verwijder. Tevens wil ik alle partities samenvoegen tot één partitie. Echter, dit blijkt nog niet zo makkelijk te zijn, want ik zie namelijk geen mogelijkheid om de laptop te booten vanaf de cd/dvd. Telkens als ik de laptop (opnieuw) start kom ik in een pre-Windows scherm van HP terecht en vanuit daar kan ik niet zoveel.
Daarnaast is het mij nog niet gelukt om het BIOS-menu te laden - het indrukken van de delete-toets heeft (nog) geen effect gehad en met F2 kom ik in het HP Recovery Menu.

Kan iemand mij vertellen wat ik verkeerd doe? :P
Via F10 kom je geloof ik in de BIOS en kan je een optie uitzetten, volgens mij heet het QUICK WEB ofzo. Bios is niet zo uitgebreid dus je ziet vanzelf iets met HP Quick web oid. Dan krijg dat scherm niet en gewoon de HP startup screen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

F9 is meestal bij HP het bootvolgorde menu.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste