[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.861 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm inderdaad...
Hij heeft zelf gevraagd toch geen laptop te krijgen. Hij zegt het te willen proberen zonder, na veel gelezen te hebben. Als ie dan wel een nodig heeft zal hij een goede laptop krijgen van mij. Lijkt me ook een goede oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua 13" ga je idd niet verder komen dan de U30Jc/U35Jc (die eerste uit duitsland, maar met DVD, magnesium betere proc en goedkoper). Als je voor 15,6" kiest kun je echter full HD schermen bij oa Sony en Dell krijgen. Juist dat heeft imho wel veel meerwaarde. Ook kun je misschien nog een ProBook met hoge resolutie vinden (die was we wel iig).

En een studie zonder laptop?.. Waar gaat je zoon studeren? Voor mij is iig een laptop echt onmisbaar. Werken op een computer van school werkt eigenlijk gewoon niet. Weer bestanden kopieren (of vergeten) en steeds weer een andere PC.. Wachten tot er één vrij is? Ai, ik moet er niet aan denken voor studies waar een computer voor zoveel wordt gebruikt, en dan meer dan alleen wat tekstverwerken. Voor mij bevorderd een laptop het studeren wel in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:40
GENETX schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:22:
Qua 13" ga je idd niet verder komen dan de U30Jc/U35Jc (die eerste uit duitsland, maar met DVD, magnesium betere proc en goedkoper). Als je voor 15,6" kiest kun je echter full HD schermen bij oa Sony en Dell krijgen. Juist dat heeft imho wel veel meerwaarde. Ook kun je misschien nog een ProBook met hoge resolutie vinden (die was we wel iig).
Zelf ga ik bewust voor een kleinere dit keer. Ik zit nu achter een 17 inch van 4,2 kg maar die iedere keer meezeulen als ik het weekend naar m'n vriendin ga (voor de duidelijkheid: met de trein) is gewoon geen doen. Het gebroken scharnier helpt daarbij ook niet moet ik eerlijk zeggen :)

Enige dilemma is dus die grafische kaart. Ik ben nu een GeForce 8700M GT gewend (in die 17 inch) en voor Autocad is dat (in combinatie met de bijbehorende resolutie) wel erg makkelijk. Voor mij is het dus óf zo'n Asus/Samsung erbij kopen en het bakbeest ergens neerzetten als desktop voor af en toe wat Autocad-werk of anders heel heel veel geld neertellen voor zo'n übersexy Sony-Z als complete desktopvervanging. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat heel heel heel veel geld voor de Sony was niet mijn ding in ieder geval. De U30Jc is een mooi stukje goedkoper (600 euro). Maar je levert idd ook wel wat in ten opzichte van de Sony. Toch is de U30Jc een heel mooi apparaat wat prima voldoet.

De 310M in de U30Jc schijnt 3700 3DMark06 punten te kunnen halen en is dus maar grofweg 1000 punten minder dan je 8700M GT. Zelf heb ik de U30Jc icm een SSD wat het echt een prachtapparaat maakt (DVD drive is er uit, daar zit nu mijn 500GB HDD). Een mobiel monstertje. Op mijn kamer heb ik dan de desktop staan. Dat is wel een lekkere combo imho.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
GENETX schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:56:
De U30Jc is een mooi stukje goedkoper (600 euro). Maar je levert idd ook wel wat in ten opzichte van de Sony. Toch is de U30Jc een heel mooi apparaat wat prima voldoet.
Maar dan heb je (ten opzichte van die andere Asus) dus wel "dat gedoe" met het vervangen van het toetsenbord en dat schrikt mij een beetje af. Zo zonde dat veel types niet in Nederland uitkomen. Ik zag ook al een Lenovo naar mijn smaak die hier nergens verkrijgbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Laatst online: 21-09 16:57

TTD

GENETX schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:56:
Dat heel heel heel veel geld voor de Sony was niet mijn ding in ieder geval. De U30Jc is een mooi stukje goedkoper (600 euro). Maar je levert idd ook wel wat in ten opzichte van de Sony. Toch is de U30Jc een heel mooi apparaat wat prima voldoet.

De 310M in de U30Jc schijnt 3700 3DMark06 punten te kunnen halen en is dus maar grofweg 1000 punten minder dan je 8700M GT. Zelf heb ik de U30Jc icm een SSD wat het echt een prachtapparaat maakt (DVD drive is er uit, daar zit nu mijn 500GB HDD). Een mobiel monstertje. Op mijn kamer heb ik dan de desktop staan. Dat is wel een lekkere combo imho.
Waar vind je een u30jc voor 600euro? In duitsland kosten ze zo rond de €800 en in de VS is de goedkoopste $810 excl. tax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D-e-n schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 00:04:
[...]

Maar dan heb je (ten opzichte van die andere Asus) dus wel "dat gedoe" met het vervangen van het toetsenbord en dat schrikt mij een beetje af. Zo zonde dat veel types niet in Nederland uitkomen. Ik zag ook al een Lenovo naar mijn smaak die hier nergens verkrijgbaar is.
zo erg is het niet hoor, ik heb ook het toetsenbord uit mijn studio 15 vervangen door een blacklit exemplaar (geldverspilling, maar wel onwijs gaaf :9 ), en dat is echt een makkie.
daarbij is de asus, voor zover ik heb gehoord, nog makkelijker uit elkaar te halen dan de studio

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2010 00:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
wat mij opvalt is dat de laptops van "tegenwoordig" zo weinig accucapaciteit hebben? Mijn dell 14" Inspiron van 3,5 jaar oud heeft maarliefst 86 WH en daar kon ik echt wel 6 uur mee doen (core2duo 1.6 ghz).

Dat lijkt nu dus na 3,5 jaar maar weinig verbeterd te zijn? Ik ben echt op zoek naar een 13" laptop die makkelijk 6-7+ uur haalt en 720p kan afspelen. Beste keuze lijkt me dan nog een 12" EEE 1201PN met 2e accu :?

Had na 3,5 jaar eigenlijk wel wat langere accuduur verwacht... ik weet dat die acer wel een model heeft die daar aardig aan voldoet maar ja, das acer he :P

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
De TimelineX heeft wel een geweldig grote accu. 99Wh :9~

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die accu weegt dan ook 600gram... dat is 1/3e van het gewicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18:41
FireFoz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:54:
Dat lijkt nu dus na 3,5 jaar maar weinig verbeterd te zijn?
Het zal je opvallen hoe weinig accu technologie is ontwikkeld de laatste jaren. Laptops zijn voornamelijk zuiniger geworden, maar als je al een laag geclockte, zuinige laptop had merk je er inderdaad maar weinig van.

Das ook mijn probleem met electrische auto's. Zolang accu's blijven wat ze nu zijn gaan die niet heel populair worden. Maar goed, ander verhaal.

Misschien moet je kijken naar zon mobiel charge stationnetje, een extra accu die je extern kan pluggen voor een uur, anderhalf uur meer accutijd? Kan wel duur zijn.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XanderDrake schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:45:
[...]
Misschien moet je kijken naar zon mobiel charge stationnetje, een extra accu die je extern kan pluggen voor een uur, anderhalf uur meer accutijd? Kan wel duur zijn.
dat vind ik ook van die ondingen, 5 uur een kastje meeslepen :X

koop dan een extra accu:
systeem in hibernate
accu verwisselen
systeem aan
kost je 2 minuten, ben je meteen van die externe zooi af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 01:54:
Dat lijkt nu dus na 3,5 jaar maar weinig verbeterd te zijn? Ik ben echt op zoek naar een 13" laptop die makkelijk 6-7+ uur haalt en 720p kan afspelen. Beste keuze lijkt me dan nog een 12" EEE 1201PN met 2e accu :?
Gevonden :) pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Qua 13" ga je idd niet verder komen dan de U30Jc/U35Jc (die eerste uit duitsland, maar met DVD, magnesium betere proc en goedkoper).
Qua processor verschillen de U30JC en de U35JC toch niet zoveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt, maar de i5 430M (en nu krijg je de i5 450M) hebben een Turbo. En door de goede koeling kan die turbo eigenlijk altijd aan. Niet dat de i3 370M traag is, maar de i5 is dan toch 10%-15% beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Verwijderd schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 09:28:
die accu weegt dan ook 600gram... dat is 1/3e van het gewicht
Dat is inderdaad wel een nadeel, maar dat is altijd het nadeel van een grote accu. Die dingen zijn nu eenmaal niet bepaald licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Hmh. Inmiddels een tijdje bezig geweest met mijn U30Jc en het is echt een topapparaatje. Gisteren al mijn data overgezet en programma's geïnstalleerd... Ook bij intensief gebruik van de HDD merkte ik niets qua warmteproductie. Op dit moment werk ik nog steeds op dezelfde (niet in de tussentijd opgelade) accu :) Bij normaal werk, 30% brightness (meer dan voldoende) en power4gear (die ikzelf niet gebruik overigens, maar dit omdat GENETX het suggereert) moet je zeker de 7 uur wel halen. Daarnaast werd de laptop bij intensief gebruik ook bijna niet warm, wat te danken is aan het bouwmateriaal en goede koeling. Ik sluit me volledig bij GENETX zijn ervaringen aan.

Oh ja, en of je hem hoort? Ik had er eigenlijk helemaal niet aan gedacht dat hij geluid kon maken :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
GENETX schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:36:
Klopt, maar de i5 430M (en nu krijg je de i5 450M) hebben een Turbo. En door de goede koeling kan die turbo eigenlijk altijd aan. Niet dat de i3 370M traag is, maar de i5 is dan toch 10%-15% beter.
Maar dat zie je dus niet terug in de benchmarklists op notebookcheck.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En een studie zonder laptop?.. Waar gaat je zoon studeren? Voor mij is iig een laptop echt onmisbaar. Werken op een computer van school werkt eigenlijk gewoon niet. Weer bestanden kopieren (of vergeten) en steeds weer een andere PC.. Wachten tot er één vrij is? Ai, ik moet er niet aan denken voor studies waar een computer voor zoveel wordt gebruikt, en dan meer dan alleen wat tekstverwerken. Voor mij bevorderd een laptop het studeren wel in ieder geval.
Hij gaat naar Leuven studeren. Op zijn kot heeft hij een (meer dan degelijke) pc.
Als hij na enkele weken merkt dat het toch niet gaat, krijgt hij er meteen een hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnux
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Na het lezen van vele threads en het uren uitpluizen van de pricewatch ben ik tot de conclusie gekomen dat ik door de bomen het bos zowat niet meer zie.

Voor mijn lieve vriendin ben ik op zoek naar een netbook/laptop met de volgende eisen:
- Maximaal 550 Euro
- Lange batterij duur +/- 4-5 uur
- Schermdiagonaal 11,1" tot en met 12,1"
- Os Windows

Ze gaat hem voornamelijk gebruiken voor email-internet en wat notuleren. Daarnaast sleept ze dat ding nogal vaak met zich mee. (Ik heb een lossen intel SSD tot mijn beschikking die er evnetueel in kan). Gewicht is dus ook zeker belangrijk. De meeste latops die ik zie zijn tussen de 1300 en 1800 gram.

Kunnen jullie adviseren voor zo een laptop waarbij de resultaten ook nog redelijk zijn?
Waar ik voornamelijk tegen aanloop ide de keuze van CPU, Moet het een Atom zijn, ULV van Intel, AMD varianten etc etc ..

[ Voor 15% gewijzigd door vinnux op 30-08-2010 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:11
patrickvdweide schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:48:
Inmiddels een tijdje bezig geweest met mijn U30Jc en het is echt een topapparaatje.
Hoe lang heeft verzending bij jou geduurd (Cyberport.de) ?

Tsja, nu ik na een paar maanden dubben eindelijk besteld heb kan ik eigenlijk niet wachten tot ik m'n laptopje in handen heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vinnux schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:50:
Kunnen jullie adviseren voor zo een laptop waarbij de resultaten ook nog redelijk zijn?
Acer 753 levert goede prestaties en zo'n 4-5 uur op de accu. Als je meer accuduur wil en mindere prestaties: Asus 1201HA. Dell Inspiron 11z is wellicht nog interessant.

En dit is de meeste bang for the buck (weliswaar 13" maar goed)
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 30-08-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
@ AlbAlb2 : ongeveer een week na betaling heb je hem binnen. Heb het even voor je nagekeken: bestelde en betaalde op maandagavond (laat) en kreeg hem de woensdag van de week erna binnen. Toetsenbordje van Ebay deed er ongeveer net zo lang over.

[ Voor 32% gewijzigd door patrickvdweide op 30-08-2010 13:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpod
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Misschien zie ik spoken, en is dit al langer aan de gang, maar ik vind die prijzen bij 4launch (en Zercom, en misschien meerdere webwinkels) de laatste tijd in redelijk snel tempo veranderen van laag naar hoog naar laag.

Bij de laptops zijn ze de ene week 379, daarna 399 (3810T) (deze is nu uitverkocht trouwens)

Bij de 1810T was dit ook al zo, die was 349, maar als je een paar dagen te lang wachtte was hij opeens 399.
Heeft iemand anders dit opgemerkt?

Misschien afhankelijk van de vraag natuurlijk, maar kan me voorstellen dat je niet blij bent als de volgende dag je aankoop 50 euro goedkoper is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
Weet iemand of er nog 11,6 / 12,1 inch notebooks komen met een SU2300? Of komt er een vervanger voor de SU2300?

U3400 leek wel een vervanger, maar het verbruikt veel meer stroom en is niet echt sneller dan een su2300. In sommige tests zelfs langzamer.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
De SU5400?

Zit in sommige Acer 1830T's die in Duitsland worden verkocht voor rond de 460,00..
Zonder verzendkosten en zonder toetsenbordje van eBay.. Totaal komt dat neer op zo'n 500,00..
(moet je wel een Duits adres hebben, want deze goedkope winkel verzend niet naar NL.. De eerstvolgende vraagt al 500,00)
Voor de rest een 320GB harde schijf, 2GB RAM en voor de rest geen speciale features om op te noemen...

Laptopshop (CoolBlue) bevestigde net dat zij de Acer Aspire One 753h-342kG25 aanbieden in het matzwart...
En aangezien ik die kleurstelling (op de plaatjes) erg mooi vind is dat voor mij persoonlijk ook nog een optie..
Deze kost daar 480,00 (de goedkoopste bied hem aan voor 440,00 maar zei hem niet in zwart te leveren) en heeft als hardware die SU3400 aan boord.. samen met een 250GB HDD. Dus iets mindere specs dan die Duitse 1830T...

Wel dezelfde batterijduur volgens de Acersite / specificaties van de batterij, zo'n 8 uur, wat erg mooi is...

De vraag is bij mij dus:
1830T met SU5400 en 320GB HDD voor 500,00 met heel wat rompslomp, (kennissen die een accountmoeten aanmaken bij die webwinkel, geld moet overgestort worden naar een Duitse rekening, pakket moet of naar NL worden gebracht of naar NL worden verstuurd) waarbij ik zelf nog een toetsenbord moet inbouwen en waarbij ik eventueel gekke dingen moet doen als ik garantie wil claimen en dergelijke.. (ook al is het wereldwijde garantie?)

Aspire 753 met SU3400 en 250GB HDD voor 480,00 zonder al die rompslomp maar dus iets minder (snel)...

Ik kom af van een Asus EEE PC701, dus alles is snel :9 en wat ik ermee wil doen:
Internetten / Office'en / Gamen (oudere games) / Filmpjes op Full HD tv's afspelen...
Voor de rest wordt die gewoon vaak gebruikt om mee te slepen en hier en daar wat te kunnen doen / werken.
Neem aan dat de SU3400 krachtig genoeg is voor het afspelen van nagenoeg al het HD materiaal? If so, lastig.

Het heeft ansich geen haast, maarja ik ben eigenlijk al meer dan 'n jaar op zoek naar 'n leuk vervanger O-)

Vind het nog steeds erg weird dat de Acer Travelmate 8172Z-U542G25N geen HDMI heeft :( :F O-) |:(
Heeft namelijk wel die U5400 aan boord.. en 4GB RAM.. Wel een iets mindere batterij, maar die kan nog steeds 6 uur mee (meer dan zat) en heeft als groot pluspunt wel een mat scherm... Kan ook wel weer wachten op een versie die wel HDMI heeft.. Maarja wanneer komt die? Dat is op voorhand ook niet te zeggen natuurlijk.. hmmm

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij bestaat de 753 alleen in het zwart. En SU is nog uit het Pernryn tijdperk volgens mij, nu heet het U5400 idd.

Ik vind die Acer 753 ook interessant. Ook leuk dat ie nog eens 80 gram lichter is dan de 1830.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Als die 753 alleen in het zwart is, bestel ik hem bij de goedkoopste shop, maar al die antwoorden van winkels:

Beste,
Kunt u verifieren / checken of deze 753h laptop (pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25)
er hetzelfde uit ziet als foto's op deze website: http://www.blogeee.net/20...linex-11-6-prise-en-main/
Het gaat dan om de buitenkant van de laptop..
Is deze mat afgewerkt in de kleur zwart net zoals op de foto's, of toch glimmend zoals de Acer 1810T serie?

Dit model van acer is glimmend afgewerkt, ik heb hem zelf voor privé gebruik ook.

Er zijn geen foto’s voor handen van de buitenkant van deze machine. Wij hebben in deze contact opgenomen met Acer en zij deelde ons mee dat dit een matte uitvoering is. Nu blijft dit een persoonlijke mening maar het is in ieder geval geen pianolak “achtige” uitvoering.

Het is de mat zilveren versie dus niet zoals staat afgebeeld op
het de betreffende blog. Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geholpen.

Wij kunnen dit helaas niet voor u controleren omdat wij het product niet in onze magazijn hebben liggen, maar deze wel op voorraad ligt bij onze leverancier.
Als we de afbeeldingen mogen geloven heeft de laptop gewoon een matte buitenkant.

Hoe beide modellen precies verschillen, of niet, qua uiterlijk, kan ik helaas niet nagaan omdat deze modellen standaard niet bij ons op voorraad zijn.

Onze informatie bronnen geven allebei aan dat het gaat om de afbeelding van tweakers.

Deze is lichtgrijs aan de buitenzijde.

De laptop op de foto's die getoond werden in de link die je ons stuurde, zijn inderdaad hetzelfde als de laptop op onze site. Met betrekking tot de achterkant van de laptop kan ik aangeven dat deze matzwart is.

Op nagenoeg alle websites staat black / zwart.. Ook bij de shops die zeggen 'nee hij is zilver / glans'
Maar heb geen zin om een pakket aan te nemen, open te maken, te concluderen dat hij zilver is en weer terug te sturen... O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bij 4Launch is ie 445 incl. verzendkosten. 4Launch heeft een gratis antwoord nummer om terug te sturen en ze doen niet moeilijk over terug betalen (als alles in nieuwstaat is). Je kunt hem dus bestellen, kijken en weer op het postkantoor afgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm nieuwstaat is die dan wel, als hij zilver is, zet ik hem niet eens aan maarja.. 4Launch zei:
Onze informatie bronnen geven allebei aan dat het gaat om de afbeelding van tweakers.
Ja leuk haha, 1 plaatje van de binnenkant, die ik nou wel ken..

Wat zeg jij Phil? U3400 is genoeg power voor m'n doeleinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ja die U3400 is genoeg en ik verwacht niet dat er binnenkort een travelmate 11.6" komt met HDMI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
Lisadr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:44:
Weet iemand of er nog 11,6 / 12,1 inch notebooks komen met een SU2300? Of komt er een vervanger voor de SU2300?

U3400 leek wel een vervanger, maar het verbruikt veel meer stroom en is niet echt sneller dan een su2300. In sommige tests zelfs langzamer.
De U3400 verbruikt max 18W omdat het een ingebouwde GPU heeft. De SU2300 verbruikt max 10W zonder GPU.
CLB schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:26:
Vind het nog steeds erg weird dat de Acer Travelmate 8172Z-U542G25N geen HDMI heeft :( :F O-) |:(
Het is een zakelijke laptop, daar is het vrij gebruikelijk om geen HDMI te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja dat kan wel zijn, maar is toch eeuwig zonde imho :?
Gebruik m'n VGA aansluiting ook bijna nooit, afgezien van is aan 'n beamer hangen.

Maar om hem in de toekomst nog te kunnen gebruiken wil ik er nu wel een HDMI poort op hebben zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Ik heb ondertussen een Toshiba R700 (i520 model) aangeschaft. Het is echt een prachtige machine. Ik heb er de volgende plannen mee:

Dual boot: Ubuntu / Win 7
SSD inbouwen, maar ik wacht nog op de generation 3 drives van intel voordat ik beslis welke ik koop.

Dus mocht iemand iets willen weten over de R700 of pics van iets willen... vraag maar raak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Toshiba R630 wordt inmiddels betaalbaar: 899,-
http://geizhals.at/eu/a565190.html
Tokolosh schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:59:
Ik heb ondertussen een Toshiba R700 (i520 model) aangeschaft. Het is echt een prachtige machine. Ik heb er de volgende plannen mee:

Dus mocht iemand iets willen weten over de R700 of pics van iets willen... vraag maar raak.
Ja real life foto's graag, van de hele laptop. En kun je hem eens op een weegschaal zetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 30-08-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:24
KoffieNT schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 14:14:
[...]

Mocht Timpie28 nog iets meer te besteden hebben, zou je nog kunnen kijken naar deze Sony, 14", iets meer pixeltjes en wat meer schijfruimte.
Heb je hier ook een online review van? Het ligt echt aan mij, maar ik kan zo snel niks vinden.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoffieNT
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21-09 19:53

KoffieNT

banaan

Nee, op enkele gare reviewtjes na niets te vinden. Ook op Youtube zijn die Sony's moeilijk te vinden, altijd een probleem met die moeilijke typenamen; VPCEA2S1E/W

:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Lisadr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 14:44:

Ik zit te zoeken naar degelijke reviews van of de U3400 of bijv. de 753h, maar ik vind weinig.
Kan je me die tests die je aanhaalt es geven? Bedankt

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!
http://www.notebookcheck....ok-Prozessor.31512.0.html

Vergeet niet dat die 18W inclusief de Northbridge en GPU is, die bij de SU2300 nog los staat. In wezen komt het op hetzelfde neer, al lijkt de Arrandale toch wat meer te verbruiken over het algemeen (kijk naar de i5 520UM in de UL30Jt). En de prestaties zijn idd niet beter als we kijken naar de benchmarklist. Het lijkt er op dat Arrandale zonder turboboost niet echt potten kan breken op 1.06GHz. http://www.notebookcheck....enchmarkliste.1809.0.html Al hebben we het over slechts 1 benchmark die zo te zien van een of andere rusische site moet komen...

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 30-08-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Vreemd, volgens 4Launch heeft de 753h een Serial ATA-150 interface!

p.s
Waarom moet ik sinds vandaag meerdere keren inloggen? Hebben meerdere mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Omdat Tweakers bezig was met onderhoud en dergelijke... wees gerust =)

EDIT: Kan toch trouwens niet anders dat de Acer Aspire One 753h-342kG25 zwart is...
Volgens de Acer-website:

Aspire One 753h-342kG25:
Legitieme Windows® 7 Home Premium , Intel® Celeron® processor U3400, 29cm (11.6") High Definition WXGA CineCrystal™ LED-backlit 16:9 aspect ratio, high-brightness (200-nit), 2GB DDR3 RAM (1x 2GB), 250GB HDD, no ODD, 6-cell Li-ion, 10/100Mbit LAN & Wireless LAN 802.11b/g + Draft-n, HDMI, Mobile Intel® GS45 Express Chipset with integrated 3D graphics featuring Intel® Graphics Media Accelerator 4500MHD 128MB, 1.3MP CrystalEye, 5-in-1 card reader, Ultra thin design, Vulcanic Black

Typenummers komen precies overeen... Dus dat kan maar 1 zwarte versie zijn?
Of zou het typenummer 753h-342kG25 ook gebruikt kunnen worden voor een andere kleur?

[ Voor 86% gewijzigd door CLB op 31-08-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
GENETX schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:29:
http://www.notebookcheck....ok-Prozessor.31512.0.html
Al hebben we het over slechts 1 benchmark die zo te zien van een of andere rusische site moet komen...
Mja, die kwam ook voorbij bij mijn zoektocht. Raar, de laptop is al een tijdje uit, maar niemand waagt zich eraan. Doet me denken aan mn U230.

Naja, zo te zien is Intel erg krenterig als het neerkomt op laptop Core iX processors. De U3400 is eerder een stap terug tov de SU2300 of zelfs de meeste AMD processors.

Ook grafisch gezien levert Intel weer geen winnaars. Ik was nog in staat om Starcraft 2 te spelen op 720p@low, de Intel HD IGP moet het met 1024*768 doen, terwijl dat datapunt nog is voorzien van een veel betere processor.

[ Voor 15% gewijzigd door XanderDrake op 31-08-2010 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die celeron is toch gewoon een goedkopere vorm van de pentium U...., welke gewoon een arrandle is.
zo ja, dan weet je, met de kloksnelheid, ook meteen de prestaties.
XanderDrake schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 00:59:
[...]
Ook grafisch gezien levert Intel weer geen winnaars. Ik was nog in staat om Starcraft 2 te spelen op 720p@low, de Intel HD IGP moet het met 1024*768 doen, terwijl dat datapunt nog is voorzien van een veel betere processor.
op school doen ze dat ook, speelt voor geen meter (15 fps ongeveer).
nee, ik draai hem met mijn HD4570 op low zodat ik tenminste een niet-stotterende fraterate heb: ongeveer 50fps (@ 1080p, dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:22
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 08:50:
die celeron is toch gewoon een goedkopere vorm van de pentium U...., welke gewoon een arrandle is.
zo ja, dan weet je, met de kloksnelheid, ook meteen de prestaties.
U3400 verschilt alleen qua kloksnelheid met de U5400, dus die zijn wel te vergelijken ja. Echter zijn van de U5400 ook maar weinig reviews te vinden. Van de i's is meer te vinden, maar de i3 biedt als extra hypertrading, en de i5 daar bovenop nog eens turboboost. Die zijn dus niet 1 op 1 te vergelijken.
De paar reviews/benchmarks die ik kan vinden, wijzen er inderdaad op dat de U3400 ongeveer even snel is als de SU2300, en de U5400 als de SU4100. Niet echt een verbetering nee, maar dat was bij AMD ook niet: de K-serie is niet sneller dan de L-serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U5400 presteert als een Core i3 330um (m.u.v. HT). Zelfde kloksnelheid en cache. De U3400 is door de lagere klok aanzienlijk langzamer.
XanderDrake schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:16:
[...]

Ik zit te zoeken naar degelijke reviews van of de U3400 of bijv. de 753h, maar ik vind weinig.
Kan je me die tests die je aanhaalt es geven? Bedankt
Erg goede review imo: http://translate.google.c...spire-one-753-u341cc.html
Lisadr schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 23:48:
Vreemd, volgens 4Launch heeft de 753h een Serial ATA-150 interface!
Ai dat zou wat zijn!
Maar goed, met een OCZ Onyx 64GB voor 99 euro erin maakt dat niet eens uit.
http://www.mycom.nl/Produ...tm_campaign=tweakersclick

[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 31-08-2010 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Schreef paar reacties terug dat de 753h + OCZ Onyx 32GB een top match zou zijn voor rond 500 euro. Maar nu heb je voor 30 euro meer 64GB! Top! Bedankt voor je tip.

Jammer dat mycom geen 753h heeft :( kon ik ze als set bestellen. Maar 99 euro voor 64GB SSD is top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
Bizar: die review lijkt kwa structuur, taalgebruik en tests zon beetje 95% op de reviews die Notebookcheck maakt. Zelfde persoon? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Alleen dan nog beter vind ik. Tenminte ik geloof niet dat Notebookcheck zoveel applicatie benchmarks doet.

Edit: mwa NBC doet wel weer andere benchmarks.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 31-08-2010 11:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 19:13:
De Toshiba R630 wordt inmiddels betaalbaar: 899,-
http://geizhals.at/eu/a565190.html

[...]

Ja real life foto's graag, van de hele laptop. En kun je hem eens op een weegschaal zetten?
Done and Done :)

http://s1237.photobucket.com/albums/ff480/Coasters4life/

Het zijn wel crappy telefoon pics, kan van het weekend wel betere maken mocht iemand dat willen.
Deze pics doen de R700 geen recht build quality and looks zijn imho erg goed.

Zoals je kan zien in de pics ongeveer ~1,35kg (met de 6 cell)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Hoe kan het dat de 753h een 6-cell 49 Wh (4400 mAH) battery heeft die 265g weeg en de 1830T een 6-cell 63Wh(5800 mAh) battery heeft die maar 35g meer weegt en net zo dik is? Hij is wel 4mm langer, maar het verschil in afmeting en gewicht is minimaal, terwijl de capaciteit flink meer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zwaardere cellen / betere batterijen...?

EDIT: Zijn toch nagenoeg dezelfde behuizingen? Oftewel op eBay een 1810T / 1830T batterij kopen en in je 753 stoppen?

[ Voor 64% gewijzigd door CLB op 31-08-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Ja je kan een 1830t batterij erin stoppen, maar 450 euro laptop + 60 euro battery en je kan net zo goed een snellere 1830t vanuit Duitsland bestellen.

Had liever de optie gehad om 25 euro meer te betalen voor een betere batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor 28 euro heb je deze. (ik neem aan dat ie past)
Mooi ding. Is een soort kruising tussen Sony Z (design) en Macbook Pro (groot touchpad). Ook het materiaal van de deksel ziet er goed uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 31-08-2010 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Lisadr schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:15:
Ja je kan een 1830t batterij erin stoppen, maar 450 euro laptop
+ 60 euro battery en je kan net zo goed een snellere 1830t vanuit Duitsland bestellen.

Had liever de optie gehad om 25 euro meer te betalen voor een betere batterij.
Dan moet je toch een Engelse / Nederlandse Windows installeren..
(of misschien kun je bij de eerste keer opstarten voor een van deze talen)

Een QWERTY toetsenbord inbouwen, zal niet veel werk zijn maarja bij een gloednieuw product..

En garantie.. hmm tsjaa... Ik twijfel ook nog hoor.. Wil een mooi design met wat power..
Design is er wel in de vorm van de 1830T's of de Aspire 753 serie, maarja die laatste heeft weer 'n U3400..

Achja tijd zat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 13:18:

[...]

Mooi ding. Is een soort kruising tussen Sony Z (design) en Macbook Pro (groot touchpad). Ook het materiaal van de deksel ziet er goed uit.
Das idd een goede vergelijking, ik zou de bouw kwaliteit hogere rating geven dan de meeste sony's die ik in m'n handen heb gehad, maar nog net geen thinkpad kwaliteit (lelijk i know, maar built like a brick) maar deze is veel mooier dan een thinkpad.

Dingen die nog beter kunnen zijn imho: Hinges (hard plastic met chrome finish), keyboard is goed maar niet super.

Voor de geintereseerden, drivers e.d. onder linux (ubuntu 10.04) zijn niet optimaal o.a. geen earphone jack geluid en nog erger geen optimale cpu powersave. Dit zal wel komen hardware is nog nieuw.

[ Voor 11% gewijzigd door Tokolosh op 31-08-2010 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je je r700 eigenlijk vandaan getoverd? in de pricewatch is hij nergens leverbaar? Het beste zu nog uit belgie zijn :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:51:
Waar heb je je r700 eigenlijk vandaan getoverd? in de pricewatch is hij nergens leverbaar? Het beste zu nog uit belgie zijn :p
Nope heb hem gewoon uit NL, blijkbaar klopt de pricewatch niet helemaal want een aantal versies van de R700 is wel leverbaar. Ik denk trouwens wel dat het uit de UK geimporteerd laptops betreft. Ik heb namelijk ook de Pound Sterling knop op dit toetsenbord.

Ik zie deze 2 versies nog als leverbaar bij mijn leverancier.

15Q
http://www.0900-laptops.n...r700-15q-pt310e-06902den/

15X
http://www.0900-laptops.n...r700-15x-pt311e-02p019en/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo mede tweakers,

Ik ben sinds een tijdje opzoek naar een nieuwe laptop maar dat blijkt niet zo makkelijk te zijn...
Ik zoek een thin & light laptop. En dan bedoel ik geen kleine laptop maar gewoon eentje die minder dan 2,5 kilo weegt. Verder verbaasde ik me over het feit dat de meeste laptops echt oer lelijk zijn...
Ik heb rond gekeken en ben er achter gekomen dat ik de laptops van acer en asus wel het mooiste vind.
Maar ik laat me graag verrassen door jullie suggesties.
Om even een impressie te geven wat ik mooi vind een paar 'mooie' laptops:
http://tweakers.net/price...si-x-slim-x600-022nl.html
http://tweakers.net/pricewatch/258426/asus-u53jc-xx103v.html
http://tweakers.net/price...inex-5820tg-434g50mn.html

De laptop moet wel een beetje prestatie kunnen leveren aangezien ik hem voor mijn opleiding ga gebruiken en daarvoor toch wel de nodige adobe programma's voor moet draaien. Ik zit te denken aan een i5 achtige processor en een werkgeheugen rond de 4gb. Verder is het ook wel fijn als je een beetje een goeie internet connectie kan krijgen met de laptop.
Verder heb ik een budget van 800 - 1000 euro, maar hoe goedkoper hoe beter uiteraard.

Dit is het lijstje van laptops die ik tot nu toe heb vergaard:
http://tweakers.net/pricewatch/258426/asus-u53jc-xx103v.html
http://tweakers.net/price...inex-5820tg-434g50mn.html
http://tweakers.net/pricewatch/251354/asus-n61jv-jx007v.html
http://tweakers.net/price...spire-5741g-436g64mn.html
http://tweakers.net/price...pire-5553g-n936g64mn.html
http://tweakers.net/price...linex-5820t-334g32mn.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Waarom heb je dit lijstje gemaakt.. Wat trok je aan, aan deze laptops? Welke resolutie heb je nodig?
Heb je batterijduur nodig of zit je altijd bij een stopcontact? Wat voor garantie wil je en hoeveel jaar...

Zijn nog wel wat vraagjes te beantwoorden dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Ik heb nou eens zitten kijken naar het verschul tussen een i5 430m en i5 520um. Basically, als je een beetje extra accutijd wilt ten koste van veel rekenkracht dat neem je een 520um. Benchmarks scheelt echt veel in performance, terwijl je 6 uur kan halen met gemak met de juiste laptop (zoals een U30jc) terwijl dat met een 520um misschien 8 uur is ofzo?
patrickvdweide schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:32:
Ik heb zojuist de U30JC bij Cyberport besteld voor 888 euro. Er kwam 17 euro bij voor de verzending (DHL), totaal 905,99 euro. Kon elders (Alternate Duitsland) goedkoper, maar omdat GENETX bij Cyberport goede ervaringen heeft heb ik toch daar besteld. Echt enorm zitten twijfelen met de Samsung Q33 JS01, maar uiteindelijk was de bouwkwaliteit / I5 processor / accu / aanzien van de Asus service toch wel doorslaggevend. Net als GENETX een toetsenbord besteld via Ebay die ik er zelf op ga monteren.

Indien gewenst post ik mijn bevindingen en foto's hier, laat even weten als er interesse is.

GENETX, in ieder geval bedankt voor je bevindingen en aandringen ;) , ik heb er veel aan gehad bij het maken van mijn keuze! Uiteindelijk dus toch de laptop gekocht die ik in eerste instantie afschreef..
Waarom in Dld als het in NL net zo goedkoop kan? Of zie ik iets over het hoofd?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
JT schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:46:
Ik heb nou eens zitten kijken naar het verschul tussen een i5 430m en i5 520um. Basically, als je een beetje extra accutijd wilt ten koste van veel rekenkracht dat neem je een 520um. Benchmarks scheelt echt veel in performance, terwijl je 6 uur kan halen met gemak met de juiste laptop (zoals een U30jc) terwijl dat met een 520um misschien 8 uur is ofzo?
Volgens de benchmarks is zelfs een i3 370M toch al veel sneller dan die 520M toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad, maar die processoren zijn een klasse apart

de i5 5xxm zijn volwaardige processoren, de -UM lijn zijn veredelde atom processoren.
goed, ze hebben dezelfde architectuur, maar voor het betere werk is een "volwaardige" core-i toch wel aan te raden, al is het maar de i3 330m
D-e-n schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:48:
[...]

Volgens de benchmarks is zelfs een i3 370M toch al veel sneller dan die 520M toch?
UM, de architectuur is hetzelfde, en de UM varianten hebben minder of evenveel cache.
de kloksnelheid kan je dus gewoon 1 op 1 vergelijken, en die is bij de UM varianten laag.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, dat ze niet bepaald snel zijn is 1 ding, maar heb ik het nou goed gezien dat het qua accutijd ook niet heel veel scheelt als je maar de juiste laptop kiest waar de niet-um versie in zit?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:01:
Ja, dat ze niet bepaald snel zijn is 1 ding, maar heb ik het nou goed gezien dat het qua accutijd ook niet heel veel scheelt als je maar de juiste laptop kiest waar de niet-um versie in zit?
correct, en volgens mij kan je beter je geld uitgeven aan een betere accu in plaats van een 10% zuinigere processor.
het chipset, het scherm, en de hdd zijn immers hetzelfde: mijn studio 15 doet het ook 6 a 7 uur met de extended accu. (85? wh)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Niet online
Update over de 3820t wat accutijd betreft, ik heb nu een 6 cell (die niet uitsteekt) en een 9 cell (die wel uitsteekt) en heb ze beiden een tijdje gebruikt. Batterybar geeft nu een gemiddelde van 6:30 op de 6 cell en 8:30 op de 9 cell. Zeker de 6 cell vind ik niet verkeerd met een core i3 vind ik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom in Dld als het in NL net zo goedkoop kan? Of zie ik iets over het hoofd?
Staat daar als niet op voorraad. Daarbij is de prijs min of meer gelijk en krijg je alsnog een mindere processor (i5 430M daar itt de i5 450M die je nu in Duitsland krijgt).

De leukste grap is echter: Qplaza verkoopt gewoon hetzelfde Duitse model dat ik ook heb (U30JC-QX043V). Grote kans dat je gewoon een QWERTZ toetsenbord aantreft als je hem opent ;) Er waren zo nog 2 webshops. Door de EU is het bestellen in Duitsland niet moeilijker en eigenlijk ook sneller. QPlaza (maar ok hardwarediscount) zullen hem eerst daar moeten bestellen en ook alsnog naar jou moeten versturen.

Er zijn volgens mij een paar shops die door hebben dat de U30Jc eigenlijk een geweldige notebook is die nu pas wat concurrentie lijkt te krijgen. Ik snap nog steeds niet dat Asus hem niet gewoon in Nederland uitbrengt... :F

[ Voor 28% gewijzigd door GENETX op 01-09-2010 00:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
ik heb een wellicht domme vraag maar kom er toch niet uit dus stel hem maar even:

In CSL Notebook Buy Guide staat het volgende:
Verder zijn alle huidige videochips in staat om hardwarematig HD video af te spelen waarmee ze de CPU ontlasten
betekent dat nou dat vrijwel elke laptop die ik nu koop probleemloos 720p of zelfs 1080p af kan spelen? en hoe zit dat dan met het scherm, als het scherm bijv maar 1366 x 768 is?

[ Voor 8% gewijzigd door FireFoz op 01-09-2010 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:22:
betekent dat nou dat vrijwel elke laptop die ik nu koop probleemloos 720p of zelfs 1080p af kan spelen?
Ja, mits je een goede codec gebruikt, zoals Media Player Classic Home Cinema
en hoe zit dat dan met het scherm, als het scherm bijv maar 1366 x 768 is?
Dan wordt de resolutie gewoon downgescaled op het scherm. Sluit je zo'n laptop op een Full HD TV aan dan kun je alsnog in volle resolutie kijken, ook al zou dat op de laptop zelf niet kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op woensdag 01 september 2010 @ 00:36:
[...]

Ja, mits je een goede codec gebruikt, zoals Media Player Classic Home Cinema

[...]

Dan wordt de resolutie gewoon downgescaled op het scherm. Sluit je zo'n laptop op een Full HD TV aan dan kun je alsnog in volle resolutie kijken, ook al zou dat op de laptop zelf niet kunnen.
Weet je dat zeker (oprechte vraag)? Ik lees namelijk in andere topics (bijvoorbeeld over de Sony Vaio Y-serie) dat de meeste mensen problemen ervaren met het spelen van 1080p films. Ik ben namelijk ook op zoek naar een thin & light laptop en twijfel nog tussen de volgende opties:

1. De Vaio Y serie - pricewatch: Sony Vaio VPCY11S1E/S
2. De Asus ul30jt - pricewatch: Asus UL30JT-RX003X
3. De macbook air - pricewatch: Apple MacBook Air 1,86GHz (mid 2009)
4. De macbook pro - pricewatch: Apple MacBook Pro 13" 2.4GHz (voorjaar 2010)
5. Wachten op een Vaio Y serie (of vergelijkbaar model, vind de z-serie prachtig maar wil niet meer dan EUR 1.400 uitgeven) met een i3, i5 of i7 processor

Wie kan me helpen met deze onmogelijke keuze. Ik heb onvoldoende kennis/ervaring om de verschillen van deze processoren in de praktijk te kunnen vergelijken (als het geen groot verschil is, kies ik voor de mooiste vormgeving). Ik zal de computer voornamelijk gebruiken voor word, excel en andere standaard programma's en verder voor multimedia toepassingen (vind het iig belangrijk dat ik hd films via een hdmi kabel op mijn lcd tv kan afspelen). Alvast veel dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Jazzle schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:25:
Update over de 3820t wat accutijd betreft, ik heb nu een 6 cell (die niet uitsteekt) en een 9 cell (die wel uitsteekt) en heb ze beiden een tijdje gebruikt. Batterybar geeft nu een gemiddelde van 6:30 op de 6 cell en 8:30 op de 9 cell. Zeker de 6 cell vind ik niet verkeerd met een core i3 vind ik :)
Heb je er via eBay besteld? Zo ja, welke?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nieuwe HP DM3 aangekondigd. Foto's! : http://www.engadget.com/p...-dm3-press-shots/#3312220
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 09:18:
[...]
Weet je dat zeker (oprechte vraag)? Ik lees namelijk in andere topics (bijvoorbeeld over de Sony Vaio Y-serie) dat de meeste mensen problemen ervaren met het spelen van 1080p films.
Ja. Als mensen het niet kunnen afspelen hebben ze het meestal niet goed geinstalleerd. Uitzondering: sommige filmpjes op Youtube 1080p zijn niet 100% vloeiend.
[...]
(of vergelijkbaar model, vind de z-serie prachtig maar wil niet meer dan EUR 1.400 uitgeven) met een i3, i5 of i7 processor
Vaio S serie?
Toshoba R700?
http://www.0900-laptops.n...r700-15q-pt310e-06902den/
Jazzle schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 23:25:
Dat is inderdaad erg mooi. Vooral als je nagaat dat een 330um ULV dat niet eens haalt.

[ Voor 79% gewijzigd door Philflow op 01-09-2010 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Wil je Windows draaien op die Apple's? Ik vraag me altijd af of dat wel lekker werkt. En er zit ook geen HDMI op toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
(als het geen groot verschil is, kies ik voor de mooiste vormgeving). Ik zal de computer voornamelijk gebruiken voor word, excel en andere standaard programma's en verder voor multimedia toepassingen (vind het iig belangrijk dat ik hd films via een hdmi kabel op mijn lcd tv kan afspelen). Alvast veel dank!
Ja er zijn grote verschillen. Tussen Windows en OS x beijvoorbeeld. De een vindt OS X fijner, ik vind Windows fijner.
De Apples hebben geen HDMI maar daar hebben ze wel een workaround voor. (mDP naar HDMI kabel)
De Air zou ik van je lijstje afhalen. Verouderd model dat mogelijk snel vervangen wordt.
Verder vind ik de CPU van de Vaio Y aan de magere kant in vergelijking met de rest, zoals gezegd kijk eens naar de S serie of Toshiba R700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
doh ik helemaal blij eindelijk een laptop gevonden met acceptable prestaties en een grote accu (93 WH):

pricewatch: HP ProBook 4320t (XA663AA)

besteld, zie ik net dat ie geen hdd heeft en alleen maar een opslag van 2 gb :( Order maar weer geannuleerd en verder zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Weet je dat zeker (oprechte vraag)? Ik lees namelijk in andere topics (bijvoorbeeld over de Sony Vaio Y-serie) dat de meeste mensen problemen ervaren met het spelen van 1080p films. Ik ben namelijk ook op zoek naar een thin & light laptop en twijfel nog tussen de volgende opties:

1. De Vaio Y serie - pricewatch: Sony Vaio VPCY11S1E/S
2. De Asus ul30jt - pricewatch: Asus UL30JT-RX003X
3. De macbook air - pricewatch: Apple MacBook Air 1,86GHz (mid 2009)
4. De macbook pro - pricewatch: Apple MacBook Pro 13" 2.4GHz (voorjaar 2010)
5. Wachten op een Vaio Y serie (of vergelijkbaar model, vind de z-serie prachtig maar wil niet meer dan EUR 1.400 uitgeven) met een i3, i5 of i7 processor

Wie kan me helpen met deze onmogelijke keuze. Ik heb onvoldoende kennis/ervaring om de verschillen van deze processoren in de praktijk te kunnen vergelijken (als het geen groot verschil is, kies ik voor de mooiste vormgeving). Ik zal de computer voornamelijk gebruiken voor word, excel en andere standaard programma's en verder voor multimedia toepassingen (vind het iig belangrijk dat ik hd films via een hdmi kabel op mijn lcd tv kan afspelen). Alvast veel dank!
Zoals Philflow al aangeeft hangt het er van af of je alles wel goed installeert. Iedereen doet het wel weer anders, doorgaans is Media Player Classic Home Cinema wel goed ingesteld. Er staan ook zat guides om DXVA goed aan de praat te krijgen met je player (dat heb je nml nodig). Het is zorg dat de Codec (of Player met ingebakken codec) je videokaart gaan aanspreken ipv de CPU. Dat doen de meesten echter niet, of niet standaard. Enkel YouTube zou wel lastig kunnen zijn, al is men met flash bezig om die ondersteuning ook goed te krijgen, maar dat hangt wellicht van je videokaart af.

Om een extreem voorbeeld te geven: Mijn netbook draait zelfs 1080P vloeiend. That is met Windows 7 op een netbookje met een Atom Z520 (1,33GHz), 2GB en een Intel GMA 500.

En verder, tsja, de Macbook Pro is gewoon een veel sneller apparaat. De rest is echt thin-and-light en heeft slechts 50% van de performance van zo'n MacBook Pro. Het is dan ook belangrijk om te weten wat je er mee wil gaan doen.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 01-09-2010 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FireFoz schreef op woensdag 01 september 2010 @ 10:24:
zie ik net dat ie geen hdd heeft en alleen maar een opslag van 2 gb :( Order maar weer geannuleerd en verder zoeken...
( :*) ) dat is een fout in de specs.

Nee het klopt wel, het is een thin client :)

[ Voor 88% gewijzigd door Philflow op 01-09-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stevanov
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-09 10:54
Ik ben op zoek naar een laptop zonder windows/os omdat ik via mijn studie allerlei software (incl windows) gratis kan krijgen. Het apparaat moet ook niet al te duur zijn, maar wel een tijdje mee kunnen (ben maar 'n arme student ;( ). Verder zou het wel handig zijn als ik autocad zou kunnen draaien. Ik vraag hier om hulp omdat ik normaal altijd mijn eigen desktop samenstel en totaal niet thuis ben in laptop land :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 22:59:
[...]
de i5 5xxm zijn volwaardige processoren, de -UM lijn zijn veredelde atom processoren.
goed, ze hebben dezelfde architectuur, maar voor het betere werk is een "volwaardige" core-i toch wel aan te raden, al is het maar de i3 330m
Zo erg is het niet, de U line van de core-i processoren is sneller dan de ULV varianten van de vorige generatie zoals de SU4100 en SU7300.
Atoms zijn echt een heel stuk trager.
In passmarks:
SU4100 @ 1.3GHz 986
i3 330 UM @ 1.2 1246
i5 520 UM @ 1.07 1605
P8600 @ 2.4 1610 (zit in mac book pro 13")
i3 330 @ 2.13 1979
i5 520 @ 2.4 2314
i5 430 @ 2.3 2356

atom n270 @ 1.66 305 (veel gebruikt model)
atom 330 @ 1.6 633

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stevanov schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:38:
Ik ben op zoek naar een laptop zonder windows/os omdat ik via mijn studie allerlei software (incl windows) gratis kan krijgen. Het apparaat moet ook niet al te duur zijn, maar wel een tijdje mee kunnen (ben maar 'n arme student ;( ). Verder zou het wel handig zijn als ik autocad zou kunnen draaien. Ik vraag hier om hulp omdat ik normaal altijd mijn eigen desktop samenstel en totaal niet thuis ben in laptop land :P
Bij Dell kun je je OS terugsturen en geld terug krijgen. Anders worden laptops meestal gewoon met OS verkocht.

Als je advies wil krijgen over welke laptop, begin eens hier te lezen: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Asus 1215N review door Laptopmag.

"the best 12-inch notebook you can get under $500."
"On the LAPTOP Battery Test (continuous web surfing over Wi-Fi), the 1215N lasted 5 hours and 40 minutes"

Alleen jammer van het gewicht: 1.54kg.

[ Voor 16% gewijzigd door Philflow op 01-09-2010 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:47:
[...]

Zo erg is het niet, de U line van de core-i processoren is sneller dan de ULV varianten van de vorige generatie zoals de SU4100 en SU7300.
In passmarks:
SU4100 @ 1.3GHz 986
i3 330 UM @ 1.2 1246
i5 520 UM @ 1.07 1605
i3 330 @ 2.13 1979
i5 520 @ 2.4 2314
i5 430 @ 2.3 2356

atom 330 @ 1.6 633
goed, ik overdrijf
maar je ziet wel dat de i3 sneller is dan de snelste van de UM versies, het prijsverschil tussen die 2 is ongeveer €150.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Philflow schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:24:
Asus 1215N review door Laptopmag.

"the best 12-inch notebook you can get under $500."
"On the LAPTOP Battery Test (continuous web surfing over Wi-Fi), the 1215N lasted 5 hours and 40 minutes"

Alleen jammer van het gewicht: 1.54kg.
Hun battery test resultaten lijkt mij erg sterk. Ik heb 3 reviews gelezen waar ze het over gemiddeld 4 uur hebben met web serving over Wi-Fi. Een aangezien de D525 niet extreem zuinig is voor een atom, lijkt 4 uur voor een 56Wh accu meer te kloppen. Tenzij Laptopmag brightness op 10% heeft gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wie zal het zeggen. Het kan ook nog een BIOS of driver update zijn die het verschil veroorzaakt.

PS. Ik denk niet dat Laptopmag de brightness op 10% zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ballantines
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16-10-2024
Ik ben op zoek naar de Asus UL30A, maar volgens mij is deze bijna nergens meer te krijgen?

Ik zie nu bijna alleen nog maar de ''UL30JT-RX003X", maar deze is helaas gelijk een stuk duurder.. rond de 1000 euro.

Weet iemand nog een alternatief die het dichts bij de Asus UL30A komt? 13".. leuke snelheid en klein gewicht, goede accu en mooi uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Ballantines schreef op woensdag 01 september 2010 @ 15:21:
Ik ben op zoek naar de Asus UL30A, maar volgens mij is deze bijna nergens meer te krijgen?

Ik zie nu bijna alleen nog maar de ''UL30JT-RX003X", maar deze is helaas gelijk een stuk duurder.. rond de 1000 euro.

Weet iemand nog een alternatief die het dichts bij de Asus UL30A komt? 13".. leuke snelheid en klein gewicht, goede accu en mooi uiterlijk.
ik heb gister de ul30vt besteld op amazon.de voor 689 EUR
(hij staat nu voor veel meer)

misschien heb je wat aan deze link :
http://www.idealo.de/prei..._-ul30vt-qx027v-asus.html

ook in duitsland te vinden de PL30jt en aanverwanten, neus eens rond op amazon.de zou ik zeggen

1 nadeel de Y en de Z zitten andersom en een anatal leestekens zitten op een andere plek :)

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
HP DM3 is vergelijkbaar (SU4100 presteert hetzelfde als SU7300). Acer 3820 is veel sneller.

pricewatch: HP Pavilion dm3-1030ed (VJ273EA)
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N

In de UK en duitsland is de UL30a nog wel te krijgen:
http://geizhals.at/eu/?fs=asus+ul30a&in=

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 01-09-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Lisadr schreef op woensdag 01 september 2010 @ 12:44:
[...]

Hun battery test resultaten lijkt mij erg sterk. Ik heb 3 reviews gelezen waar ze het over gemiddeld 4 uur hebben met web serving over Wi-Fi. Een aangezien de D525 niet extreem zuinig is voor een atom, lijkt 4 uur voor een 56Wh accu meer te kloppen. Tenzij Laptopmag brightness op 10% heeft gezet.
Lijkt toch te kloppen:
" In our tests with the screen brightness set to 70%, wireless active, and Windows 7 set to the Balanced profile, the ASUS 1201N stayed on for 5 hours and 34 minutes. "
http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=5832&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
1201N of 1215N? 1201N met 5.5 uur met brightness op 70% zou helemaal indrukwekkend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Als dat waar is dan zou het leuk zijn. De 1215P met N550 zou dan ruim 6.5 uur meegaan en is zelfs iets goedkoper dan de 1215N. Je moet alleen nog 2 maanden ipv 2 weken geduld hebben :(

[ Voor 18% gewijzigd door Lisadr op 01-09-2010 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is die dan ook lichter? Want 1,55 kg is meer iets dat ik bij een 13" verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz

Is de HP 4320s misschien iets voor je? Leuke 13" met i3 processor. Krijg hem morgen binnen dus dan kan ik je meer vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

bouwfraude schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:47:
[...]

In passmarks:
SU4100 @ 1.3GHz 986
i3 330 UM @ 1.2 1246
i5 520 UM @ 1.07 1605
i3 330 @ 2.13 1979
i5 520 @ 2.4 2314
i5 430 @ 2.3 2356

atom 330 @ 1.6 633
Je het gelijk, maar als je kijkt naar het verschil in performance tussen um en niet-um, dat weegt imho niet op tegen het kleine verschil in accutijd (mits je de juiste niet-um laptop kiest). i430 vs i520um is een verschil van 45% meer tov de i520um terwijl het in accutijd misschien 15% scheelt ofzo.

[ Voor 6% gewijzigd door JT op 01-09-2010 21:42 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik de accutijden van de Acer 3820 (i3) vergelijk met de 1830 (i3 um) zijn de ULV zelfs helemaal niet zuiniger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Datzelfde gaat op voor de Asus U30Jc en UL30Jt. De UL30Jt haalt vaak zelfs minder terwijl de hardware op de CPU na helemaal gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:37

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Tokolosh schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:59:

Dual boot: Ubuntu / Win 7
SSD inbouwen, maar ik wacht nog op de generation 3 drives van intel voordat ik beslis welke ik koop.

Die laptop ziet er heel goed uit... ik wil er alleen heel graag een SSD in hebben zitten. Enig idee of Toshiba de consumentenversie (R630) hiervan ook gaat leveren?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!
DeNachtwacht schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:33:
[...]
Die laptop ziet er heel goed uit... ik wil er alleen heel graag een SSD in hebben zitten. Enig idee of Toshiba de consumentenversie (R630) hiervan ook gaat leveren?
Lijkt er wel op. "De Toshiba Portégé R700 is naar verwachting vanaf juli beschikbaar en de Satellite R630 naar verwachting vanaf eind augustus." Aldus Toshiba.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Niet online
DeNachtwacht schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:33:
[...]

Afgaande op wat ik heb gelezen zou er een 128gb SSD optie moeten komen. Of die versie ook in NL leverbaar word etc geen idee.

Maar waarom gewoon niet zelf een SSDtje er in stouwen? Het is gewoon een 2,5 bay en maar 4 kruiskopjes en je bent klaar.
Pagina: 1 ... 5 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.