De SU5400?
Zit in sommige Acer 1830T's die in Duitsland worden verkocht voor rond de 460,00..
Zonder verzendkosten en zonder toetsenbordje van eBay.. Totaal komt dat neer op zo'n 500,00..
(moet je wel een Duits adres hebben, want deze goedkope winkel verzend niet naar NL.. De eerstvolgende vraagt al 500,00)
Voor de rest een 320GB harde schijf, 2GB RAM en voor de rest geen speciale features om op te noemen...
Laptopshop (CoolBlue) bevestigde net dat zij de
Acer Aspire One 753h-342kG25 aanbieden in het matzwart...
En aangezien ik die kleurstelling (op de plaatjes) erg mooi vind is dat voor mij persoonlijk ook nog een optie..
Deze kost daar 480,00
(de goedkoopste bied hem aan voor 440,00 maar zei hem niet in zwart te leveren) en heeft als hardware die SU3400 aan boord.. samen met een 250GB HDD. Dus iets mindere specs dan die Duitse 1830T...
Wel dezelfde batterijduur volgens de Acersite / specificaties van de batterij, zo'n 8 uur, wat erg mooi is...
De vraag is bij mij dus:
1830T met SU5400 en 320GB HDD voor 500,00 met heel wat rompslomp, (kennissen die een accountmoeten aanmaken bij die webwinkel, geld moet overgestort worden naar een Duitse rekening, pakket moet of naar NL worden gebracht of naar NL worden verstuurd) waarbij ik zelf nog een toetsenbord moet inbouwen en waarbij ik eventueel gekke dingen moet doen als ik garantie wil claimen en dergelijke..
(ook al is het wereldwijde garantie?)
Aspire 753 met SU3400 en 250GB HDD voor 480,00 zonder al die rompslomp maar dus iets minder (snel)...
Ik kom af van een Asus EEE PC701, dus alles is snel

en wat ik ermee wil doen:
Internetten / Office'en / Gamen (oudere games) / Filmpjes op Full HD tv's afspelen...
Voor de rest wordt die gewoon vaak gebruikt om mee te slepen en hier en daar wat te kunnen doen / werken.
Neem aan dat de SU3400 krachtig genoeg is voor het afspelen van nagenoeg al het HD materiaal? If so, lastig.
Het heeft ansich geen haast, maarja ik ben eigenlijk al meer dan 'n jaar op zoek naar 'n leuk vervanger
Vind het nog steeds erg weird dat de
Acer Travelmate 8172Z-U542G25N geen HDMI heeft
Heeft namelijk wel die U5400 aan boord.. en 4GB RAM.. Wel een iets mindere batterij, maar die kan nog steeds 6 uur mee (meer dan zat) en heeft als groot pluspunt wel een mat scherm... Kan ook wel weer wachten op een versie die wel HDMI heeft.. Maarja wanneer komt die? Dat is op voorhand ook niet te zeggen natuurlijk.. hmmm