3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Er zit bij mij inderdaad Bluetooth op.Die U30Jc word als ik het goed begrijp geleverd met een 8cell ipv een 6cell accu?
Hoe is verder het geluid van de fans? Is dit hoorbaar bij een beetje emailen en internetten? Of is de laptop dan lekker stil?
Verder zie ik op deze site niet of er bluetooth opzit, ga ervan uit van wel, maar zal het nog wel even nazoeken...
Ben vandaag even mee bezig geweest. Geluid fans is hoorbaar, maar niet storend (alhoewel dit heel subjectief is...)
Deze: http://cgi.ebay.com/NEW-A...balls&hash=item414fe63319
Als je al het zitten kloten met het toetsenbord, check dan iig even je connector. Ik heb ooit gehad dat bepaalde letters een ander teken gaven 1 spoortje niet goed zat. Dus nogmaals goed vastzetten en het was goed.
@Bert20
En idd, de fan is wel een beetje hoorbaar, maar niet storend. Maar het is persoonlijk. Ik zie het weer zo: liever iets meer lawaai en dan een echt koele notebook, want dat is de U30Jc iig wel. Maw: Het kon stiller, maar de laptop zou dan weer warmer worden. Maar het hangt er ook van af of je nu een stille laptop hebt of juist 1 die wil opstijgen.
Wellicht klinkt het wat negatief, maar ik ben kritisch. Ik heb het stiller gezien, maar de U30Jc maakt absoluut geen hinderlijk lawaai. Pas als je je er echt op gaat concentreren hoor je de fan.
Ik gebruik hem op school voor college's. Maar wil er ook op kunnen pokeren. En dan moeten er 3 pokersites tegelijk open kunnen staan. Hij moet windows 7 ondersteunen, want ik wil de image van mijn Amd 6 processor thuiscomputer over kunnen zetten naar de laptop.
Verwijderd
dat kan sowieso niet tenzij beide laptops exact dezelfde hardware bevatten.Timmehhh schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 22:53:
want ik wil de image van mijn Amd 6 processor thuiscomputer over kunnen zetten naar de laptop.
de eisen die je opnoemt zijn redelijk standaard, elke cpu kan dat wel aan (well, alles wat geen atom is), en hdmi is ook wijd verspreid.
en je zegt dat je het liefst 3 pokersites tegelijk open wil hebben, dat gaat niet lukken, de resolutie van die dingen is niet toereikend, uitzonderingen:
lenovo X200s
sony vaio Z
ter verduidelijking: je kunt wel 3 sites open hebben, je scherm is alleen niet groot genoeg om ze alle 3 tegelijk te tonen, ik ben niet bekend met poker, maar een tabel openhouden terwijl je die niet kunt bekijken lijkt mij toch tamelijk onzinnig
ik mis ook je eisen aan de accuduur, 3 uur? 5 uur? 10 uur?
Asus U30JC
en
Acer Aspire TimelineX 3820TG-5464G75nks
Prestatiegericht spreekt me meer de Acer aan ivm met de ATI kaart. Heb gewoon het vermoeden dat deze 1 jaartje langer mee kan
Mijn vraagje: Haalt deze met de lelijke 9cells accu minimaal dezelfde tijd als de Asus met de standaard accu ?
http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30294.0.html
Verwijderd
Ik neem aan dat je hem uit Duitsland gaat halen en volgens mij is de 6 cells accu daar standaard.
Heb online weinig kunnen vinden, veel losse schijven maar nog niks voor de laptop terwijl het er wel is.
Verwijderd
de enige 13" waarbij dit 'standaard' is is de vaio z en enkele dell zakelijke modellen.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 20-11-2010 15:07 ]
http://tweakers.net/price...bI7HLAFQ_SnuXaQw3PY1orX0B
http://tweakers.net/price...o5G9QBPpW1dRuQm1TvWowl1K-
Edit: Koop gelijk een losse case voor de HDD die je er uit haalt, heb je daar ook nog wat aan tenminste. Soms kun je met wat meer moeite en wat onderdeeltjes ook de DVD brander vervangen door de SSD. Is wel iets lastiger, maar ook niet heel moeilijk.
[ Voor 16% gewijzigd door Fiber op 20-11-2010 17:13 . Reden: Edit: ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Stil is idd een erg relatief begrip, maar wat ik bedoel is dat als je op de bank zit en de laptop staan aan met outlook op je scherm, dat je dan niet een fan hoort draaien dat je er last van hebt.GENETX schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 19:13:
@Bert20
En idd, de fan is wel een beetje hoorbaar, maar niet storend. Maar het is persoonlijk. Ik zie het weer zo: liever iets meer lawaai en dan een echt koele notebook, want dat is de U30Jc iig wel. Maw: Het kon stiller, maar de laptop zou dan weer warmer worden. Maar het hangt er ook van af of je nu een stille laptop hebt of juist 1 die wil opstijgen.
Wellicht klinkt het wat negatief, maar ik ben kritisch. Ik heb het stiller gezien, maar de U30Jc maakt absoluut geen hinderlijk lawaai. Pas als je je er echt op gaat concentreren hoor je de fan.
Ik neig toch erg naar de HP ProBook 5320m i3-350M,2GB,320GB,13.3", 7P.
De 3820t van acer valt af.
De ASUS U30Jc is toch lastig te krijgen in NL en Duitsland ziet ik niet zitten.
1) Heeft er iemand hier ervaring met die Probook 5320?
2) Hoe zit het eigenlijk met de Asus U35Jc, die staat op de NLwebsite van ASUS. Is dat niks?
Verwijderd
jawel, maar niet met de extended accu.Bert20 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:19:
[...]
2) Hoe zit het eigenlijk met de Asus U35Jc, die staat op de NLwebsite van ASUS. Is dat niks?
2 GB is wel erg mager, daar zou ik direct 2 GB bij zetten (dan hoop ik dat ze bij HP niet zo slim zijn geweest om hun oude voorraad 1GB modules op te maken, dan moet je 2 x 2GB kopenBert20 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:19:
[...]
Ik neig toch erg naar de HP ProBook 5320m i3-350M,2GB,320GB,13.3", 7P.
Er zit 1 geheugen bank in die laptop, dus dan moet ik een 4gig module ingooien, dit was dan idd het plan.Sick Nick schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 18:17:
[...]
2 GB is wel erg mager, daar zou ik direct 2 GB bij zetten (dan hoop ik dat ze bij HP niet zo slim zijn geweest om hun oude voorraad 1GB modules op te maken, dan moet je 2 x 2GB kopen).
Van mijn werk kan ik dan een 64bit windows7 versie erop knallen.
Maar dan heb ik wel een strak notebookje met een MAT scherm, wat ik persoonlijk als een groot voordeel zie.
een I3 met 4gig zou wel voldoende moeten zijn voor internet, email en foto's/mp3s orderen en opslaan.
Je hebt ook wel een HP dv3 modell die al gelijk 4gig heeft enzo, maar die is dan gelijk aan de dikke kant, en vind zakelijke modellen wel mooier.
Alleen die Asus die zou ook kunnen voldoen....
Moeilijk, moeilijk moeilijk
eeeuh,GENETX schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 11:09:
Qua accutijd moet dat wel grofweg hetzelfde zijn. De 9 cell bij Acer heeft 6Wh meer capaciteit, maar een meer verbruikende videokaart, al kan die als het goed is uit.
http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30294.0.html
moet het niet zo zijn:
Standaard Acer 6 cells Accu = 6000mah
Optie Acer 9 cells Accu = 9000mah
Standard Asus 8 cell Accu = 5600mah
Als ik dit zo bekijk, moet men met de Acer 9 cells accu toch een behoorlijke tijd kunnen draaien.
Is iemand in het bezit van bovenstaande Notebook met 9 cells accu en kan hier meer over vertellen ?
Let op dat ik kijk naar de 5 uur 21 voor de Acer met 6 cell. Daar haalt de U30Jc zo'n 7 uur. Acer zou zelfs richting de 8 uur kunnen waarschijnlijk.
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 20-11-2010 19:43 ]
De TimeLines staan bekend om hun goede accuduur, maar dat is wel met standaard Videokaart. Als je die ATI vol belast zal het wel minder worden natuurlijk.ACPI 3.0 CPU power management standard: supports Standby and Hibernation power-saving modes
66.6W 6000 mAh 6-cell Li-ion standard battery pack:
• up to 8-hour battery life
90W 9000 mAh 9-cell Li-ion standard battery pack
• up to 12-hour battery life
Acer PowerSmart 3-pin 65W AC adapter (for UMA model only)
3-pin 90W AC adapter (for discrete model only)
Energy Star®
[ Voor 15% gewijzigd door Fiber op 20-11-2010 20:01 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Verwijderd
Maar dat is wel bergafwaards met de wind (windkracht 10) mee...

Kortom: dat zegt helemaal niets over wat je als eindgebruiker een beetje normaal kan halen. Ipv die 8 uur op de 6 cell haal je bij normaal gebruik slechts 5 uur en 21 minuten. En notebookcheck geeft wat dat betreft ook een veel betere indicatie.
Ok, overdrijffactor, mijn Fiesta haalt namelijk 145 km/h op vlakke snelwegen, maar nog steeds moet ik wel wind mee hebben en 10 minuten lang het gas vol indrukken
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 20-11-2010 20:01 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Zover ik me goed kan herinneren, had jij de 9 cells accu in je 3820 ??
Wat kun je over de gemiddelde gebruikerstijd van de 9 cells accu vertellen ?
[ Voor 5% gewijzigd door Mystery1976 op 20-11-2010 21:59 ]
Ik heb de 3820T-372G16N sinds een maand of 2 nu, gemiddeld gaat de accu een uur of 8 mee (stats van batterybar).Mystery1976 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:58:
Dat is met helderheid scherm op stand 2 en wifi aan. Grootste gedeelte van de tijd gaat op aan internet met youtube-filmpjes (zoontje van 2 is gek op Elmo en van die toestanden
Valt toch vies tegen, ik heb geen idee hoe ik die clipjes die het toetsenbord vast houden in moet klikken en waarmeeLordLynx schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:07:
[...]
Het zou een makkie moeten zijn, eind van de week weet ik het met zekerheid
Mijn qwerty bordje komt ook bij die seller vandaan, had hem met krap 3 weken in huis.
Uit duitsland gehaald ? Ik zoek ook de Acer 3820TG voor een mooi zacht prijsje met iets meer ram en harddisk. Iemand een site waar ik hem goedkoop kan bestellen?Menesis schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:07:
Ik heb de Acer 3820TG binnen hier. Specs: i5 450M, 4Gb, 500Gb, Ati HD 5650(!), 1366x768, 1.8 Kg.
Eerste indruk: Mooi klein apparaatje met helaas een niet zo goed scherm, maar dat wist ik vantevoren. Alles ziet er gelikt uit. Helaas ging er direct eenofander proces lopen die allemaal troep staat te installeren nu.
Aan de bovenzijde van het toetsenbord zitten 5 klemmetjes. Tussen de Esc en F1, bij F4, F8, F12 en boven de Del knop. Deze moet je met een kleine schroevendraaier (of iets van plastic als je je toetsenbord niet wilt beschadigen) voorzichtig naar boven (zeg maar in de richting van het scherm) duwen. Als je de bovenkant los hebt trek je 'm aan de onderkant zo uit de uitsparingen. Wel oppassen dat je het snoertje aan de onderkant niet meteen losrukt.LordLynx schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:21:
[...]
Valt toch vies tegen, ik heb geen idee hoe ik die clipjes die het toetsenbord vast houden in moet klikken en waarmee
(Ik weet niet of dit het juiste topic is om in te reageren)
Ik ben opzoek naar een nieuwe thin & light. Ik zie door de bomen echter het bos niet meer. Nvidia Ion, Core i7... De laatste keer dat ik daarmee in aanraking kwam was bij de koop van mijn N50, toen had je tenminste nog gewoon Dualcore, lekker simpel.
Ik ben dus opzoek naar een thin & light laptop van bijvoorkeur 14 inch.
Ik wil hem gaan gebruiken voor vooral schoolwerk, maar wil niet beperkt zijn. Zou er ook graag 3DSMax op draaien of een ander (niet al te zwaar) spel.
Budget ligt ergens rond de 8 á €900.
Welke thin & light books hebben zowel grafisch als CPU wel wat in huis, maar zijn toch niet groot en zijn geen zware bakbeesten als mijn N50?
Alvast HARTELIJK bedankt voor jullie hulp!
Dan kom je al gauw uit op de Sony E serie met 14 inch 1600x900 scherm, Core i3 en Rad Mob 5145 videokaart
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/W
http://tweakers.net/price...Q17rTUAQr5lSUruSp6EpBKeUL
Op papier weinig mis mee, in de paktijk, geen idee, batterij, warmte, plastic behuizing, stevigheid, etc?
In wit of zwart is hij nog niet eens zo heel lelijk...
http://www.sony.nl/product/vn-e-series/tab/editorialarticle3
[ Voor 10% gewijzigd door Fiber op 24-11-2010 17:39 ]
GENETX schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:10:
Als ik die quote lees staat er 90W. Ik neem aan dat met 90Wh bedoelt... Notebookcheck gaf iig ook 90Wh aan.

Accuduur is inderdaad 8 a 9 uur met niet al te hoge screen brightnessMystery1976 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 21:58:
@Stefan,
Zover ik me goed kan herinneren, had jij de 9 cells accu in je 3820 ??
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Je weet dat ik de Vaio E hoe dna ook afraadt vanwege de pieptoon en de slechte service van Sony op dat vlak. En dan blijft hooguit die Asus nog over... Maar 13,3" of 14", het verschil is sowieso niet groot.Fiber schreef op woensdag 24 november 2010 @ 17:12:
Hmm, alle 3 leuke opties, maar qua specs werd er gevraagd om een 14 inch....
Dan kom je al gauw uit op de Sony E serie met 14 inch 1600x900 scherm, Core i3 en Rad Mob 5145 videokaart
pricewatch: Sony Vaio VPCEA2S1E/W
http://tweakers.net/price...Q17rTUAQr5lSUruSp6EpBKeUL
Op papier weinig mis mee, in de paktijk, geen idee, batterij, warmte, plastic behuizing, stevigheid, etc?
In wit of zwart is hij nog niet eens zo heel lelijk...![]()
http://www.sony.nl/product/vn-e-series/tab/editorialarticle3
Verwijderd
Als je nog even wacht tot januari dan zit er standaard van Intel een lekkere GPU ingebakken (Sandy Bridge), beter dan de HD5450. Dat zal wel okee genoeg zijn voor 3DSMax. Zelf wacht ik daar in elk geval nog even op.DustSpinner schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:27:
Beste Tweakers,
(Ik weet niet of dit het juiste topic is om in te reageren)
Ik ben opzoek naar een nieuwe thin & light. Ik zie door de bomen echter het bos niet meer. Nvidia Ion, Core i7... De laatste keer dat ik daarmee in aanraking kwam was bij de koop van mijn N50, toen had je tenminste nog gewoon Dualcore, lekker simpel.![]()
Ik ben dus opzoek naar een thin & light laptop van bijvoorkeur 14 inch.
Ik wil hem gaan gebruiken voor vooral schoolwerk, maar wil niet beperkt zijn. Zou er ook graag 3DSMax op draaien of een ander (niet al te zwaar) spel.
Budget ligt ergens rond de 8 á €900.
Welke thin & light books hebben zowel grafisch als CPU wel wat in huis, maar zijn toch niet groot en zijn geen zware bakbeesten als mijn N50?
Alvast HARTELIJK bedankt voor jullie hulp!
Eerst had ik ook die bovenstaande 14" Sony op het oog. Maar net zoals 95% van de rest durfde ik het ook niet aan met de piep. En het ding scheen een dramatische accuduur te hebben. Ik hoop voor Sony dat dat allemaal met Sandy Bridge goedkomt natuurlijk en anders wordt het een Asus of een ander merk dat als eerste met iets moois komt met Sandy Bridge. Ik hoop alleen dat het niet te lang gaat duren.
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:39 ]
Ik drukte me wellicht iets te sterk uit, want ik durf hem ook niet helemaal aan te raden. Vooral het 1600x900 scherm is mooi, zeker voor deze prijs, videokaart en processor zijn goed genoeg, maar er zijn zeker ook nadelen. Batterijleven is erg kort en hij is erg plastic. Ik vind hem ook wat te dik en lomp. Die piep hoort niet iedereen of is er niet altijd, dat is persoonlijk. Ik heb zelf met sommige Sony's, vooral de 16.4 inch Vaio F serie, dat je continu een trilling voelt in de palmrest, waarschijnlijk van de HDD.GENETX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:15:
.....
Je weet dat ik de Vaio E hoe dna ook afraadt vanwege de pieptoon en de slechte service van Sony op dat vlak. En dan blijft hooguit die Asus nog over... Maar 13,3" of 14", het verschil is sowieso niet groot.
Verwijderd
al meerdere mensen hebben het scherm vervangen door een 900p exmplaar, $95 bij een of andere vage chinees. (500:1 contrast e.d., erg goed voor die prijs)
tsja, dan gaat het nut van iets kleiner dan 15" aan mij voorbij.Fiber schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:56:
Batterijleven is erg kort
Verwijderd
Hier staat het toch echt in 2 tests: Sandy Bridge is beter dan HD 5450:GENETX schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:54:
De videokaart van SandyBridge zal echt niet zo goed zijn hoor. Zelfs de 80 shader IGP van de AMD Zacate is trager als een HD 5450 en die zal minstens zo goed zijn als die niet beter is als de IGP van Sandy Bridge.
http://www.thinq.co.uk/20...gpu-beats-radeon-hd-5450/
http://www.anandtech.com/...eview-three-wins-in-a-row
Of zie ik wat over het hoofd?
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 25-11-2010 02:39 ]
Dat is niet uniek voor Sony, het heeft eerder met de HDD te maken. 7200rpm schijven geven vrijwel altijd een vibratie. Ook bij mijn HP DM3, Apple MBP, Acer 1830T.Fiber schreef op donderdag 25 november 2010 @ 00:56:
[...]
Ik heb zelf met sommige Sony's, vooral de 16.4 inch Vaio F serie, dat je continu een trilling voelt in de palmrest, waarschijnlijk van de HDD.
Dat het de snelle 12 shader variant is. Wss zijn de mobiele versies (wellicht muv de i7) al lager geklokt, maar waarschijnlijk hebben de meesten ook maar 6 shaders. De kans dat je diezelfde performance ook echt in de laptops terug gaat zien is dus erg gering.Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 02:36:
[...]
Hier staat het toch echt in 2 tests: Sandy Bridge is beter dan HD 5450:
http://www.thinq.co.uk/20...gpu-beats-radeon-hd-5450/
http://www.anandtech.com/...eview-three-wins-in-a-row
Of zie ik wat over het hoofd?
Is dit soort trucs niet ook uit te halen met schermen van notebooks van mindere goden? (Acer, Asus, Compaq). Heb me altijd al afgevraagd of je er niet een beter scherm in kon zetten. 13,3" is 13,3" lijkt me...Verwijderd schreef op donderdag 25 november 2010 @ 01:15:
en de xps 14, zodra je deze in Nederland kan krijgen..
al meerdere mensen hebben het scherm vervangen door een 900p exmplaar, $95 bij een of andere vage chinees. (500:1 contrast e.d., erg goed voor die prijs)
[...]
tsja, dan gaat het nut van iets kleiner dan 15" aan mij voorbij.
Verwijderd
maar nu lees ik dat de MSI sneller is, klopt dit?
ik verkies tevens performence boven een iets kortere accuduur
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-11-2010 02:26 ]
Het past wel idd, maar de vraag is of de aansluiting ook pastSamPatterson schreef op donderdag 25 november 2010 @ 17:13:
[...]
Is dit soort trucs niet ook uit te halen met schermen van notebooks van mindere goden? (Acer, Asus, Compaq). Heb me altijd al afgevraagd of je er niet een beter scherm in kon zetten. 13,3" is 13,3" lijkt me...
de Asus U31jg en U31f

13.3 inch, behoorlijk dun, maar met redelijke specs: i3/i5 processor (max i5-460M) en nVidia GT 415M videokaart.
minder dan 800€ in europa
(mocht mijn U230 nu sterven, dan koop ik deze denk ik!)
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Verwijderd
Ziet er inderdaad mooi uit, met aardige specs. Er staan meer specs op de Asus site: U31JG en U31F.XanderDrake schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:14:
Oeeh, dit is een mooitje:
de Asus U31jg en U31f, 13.3 inch. behoorlijk dun, maar met redelijke specs: i3/i5 processor (max i5-460M) en nVidia GT 415M videokaart. minder dan 800€ in europa
De afmetingen en gewicht zijn: 32.8 x 23.3 x 2.53~2.85 cm (W x D x H), 1.78 kg (with 6 cell battery)
En er is ook een 14" variant U41JF, welke breder, dieper, maar wel iets dunner is:
33.8 x 25.0 x 2.54~2.70 cm (W x D x H), 2.0 kg (with 6 cell battery)
De 14" heeft overigens wel de GT 425M en een DVD drive, maar toch vind ik ze iets té vergelijkbaar. Een hogere resolutie scherm in de 14" zoals 1600 x 900 zou ze meer laten verschillen... en dat deze dan beter aan mij wensen voldoet is puur toeval.
@XanderDrake, waar haal je de prijs vandaan?
[ Voor 16% gewijzigd door JT op 28-11-2010 13:03 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Hebben anderen dit ook? Is er iets niet goed aan mijn laptop?
Hmm, oke. Ik hoop het ook dan. Ik heb wel gewoon de drivers geinstalleerd van asus zelf, vanaf de bijgeleverde DVD.GENETX schreef op zondag 28 november 2010 @ 11:56:
Ik denk dat het dan de instellingen zijn van de diverse videokaartdrivers.
Fudzilla. Prijzen kloppen over het algemeen wel.JT schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:49:
@XanderDrake, waar haal je de prijs vandaan?
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Is het dan niet gewoon de consumenten variant van de pricewatch: Asus P31F-RO043X ?Sick Nick schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:12:
Da's knap want de i3 heeft geen GMA 4500 onboard maar een GMA HDDie is een flink stuk sneller.

Verwijderd
Maar goed, beiden over een maandje toch al verouderd, eerste Sandy Bridge laptops duiken al op zag ik op de FP. Ikzelf ga in ieder geval nu net niet op de valreep nog iets van de vorige generatie kopen.
[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 13:05 ]
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ik heb de processor gegoogled en het lijkt een uitgeklede I3 processor te zijn. Wat betekent dat bv voor de performance. Is er ergens een review te vinden van deze laptop?
Dat is inderdaad een goede vraag. Dell heeft (had?) z'n Adamo, de HP EliteBook en Sony Z zijn ook niet heel lelijk, maar allemaal redelijk tot zeer prijzig. De Asus U30JC is ook niet slecht maar wel erg dik, iemand nog meer opties?Cyclonist schreef op maandag 29 november 2010 @ 19:24:
.... Sowieso vind ik het jammer dat er zo weinig 'mooie' thin&light notebooks zijn, waarom moet alles in van dat goedkope plastic gestoken worden bij o.a. Samungs en Acer? Ik ben best bereid te betalen voor een kwaliteits behuizing, maar de markt zal wel te klein zijn.
Ik heb zelf net een MacBook Air 13 besteld, mijn eerste Apple aankoop ooit, daar kun je van alles van vinden, maar zeker niet dat hij lelijk en van goedkoop plastic is....
* Fiber vlucht snel weg...
[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 29-11-2010 20:37 . Reden: quote ]
Heb er ook geen haast mee hoor en moet zeker wel een koopje worden, ik ben te tevreden met m'n UL30VT voor het geld om een nieuwe te 'moeten' hebbenVerwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:01:
[...]
Dan moet je net als ik nog even geduld hebben.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
kennisen van mij zijn tolken, en hebben vooral baat bij:
lange accuduur.
groot scherm.
lage prijs
nu had een van hem een netbook gekocht, een samsung met 12 uur accuduur, werkt prima, maar het scherm had groter gemogen.
mijn vraag: bestaan er laptops rond de 13" of groter, met een accuduur van boven de 10 uur? dat zou echt ideaal zijn voor dit type werk, ik ben ze nog niet tegengekomen.
i3 370 is grofweg 20-25 procent sneller dan een P6100. Op zich leuk prijsje hoor, maar de UL30VT is wel iets anders. Tragere CPU (alhoewel je in turbo modus denk ik erg dicht in de buurt komt), wél een dedicated NVidia kaartje en een IGP en dan ook nog 8-10 uur accuduur in de praktijk. Voor 499 inc verzenden, moet je alleen ff een keyboardje regelen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 20:26:
Bij Dunnet en Komplett wordt nu een asus u31f P6100 aangeboden voor ongeveer 580 euro (overigens niet op voorraad). Klopt dit aanbod? Lijkt een interessant aanbod als ik dit vergelijk met bv asus u30jc of de ul30vt die ook nog eens moeilijk te verkrijgen zijn in nederland.
Ik heb de processor gegoogled en het lijkt een uitgeklede I3 processor te zijn. Wat betekent dat bv voor de performance. Is er ergens een review te vinden van deze laptop?
UL30VT haalt in de praktijk wel 8-10 uur en dan heb je ook een volwaardige laptop.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:06:
even een snelle vraag:
kennisen van mij zijn tolken, en hebben vooral baat bij:
lange accuduur.
groot scherm.
lage prijs![]()
nu had een van hem een netbook gekocht, een samsung met 12 uur accuduur, werkt prima, maar het scherm had groter gemogen.
mijn vraag: bestaan er laptops rond de 13" of groter, met een accuduur van boven de 10 uur? dat zou echt ideaal zijn voor dit type werk, ik ben ze nog niet tegengekomen.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
juist, maar die power hebben ze dus niet nodig: de enige applicatie die ze gebruiken is word.JT schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:15:
UL30VT haalt in de praktijk wel 8-10 uur en dan heb je ook een volwaardige laptop.
dat scheelt ook flink in de prijs.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
heb hem meteen even gemeld
Verwijderd
UL30VT voor 499 inc. Waar dan? Duitsland? Dat keyboardje is nou net mijn bezwaar. De laptop gaat o.a. zwaar gebruikt worden voor tekst verwerking, scripties, en ik lees wisselende berichten over die chinese keyboardjes (minder goed dan de originele asus)JT schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:15:
[...]
i3 370 is grofweg 20-25 procent sneller dan een P6100. Op zich leuk prijsje hoor, maar de UL30VT is wel iets anders. Tragere CPU (alhoewel je in turbo modus denk ik erg dicht in de buurt komt), wél een dedicated NVidia kaartje en een IGP en dan ook nog 8-10 uur accuduur in de praktijk. Voor 499 inc verzenden, moet je alleen ff een keyboardje regelen.
[...]
UL30VT haalt in de praktijk wel 8-10 uur en dan heb je ook een volwaardige laptop.
Verwijderd

Amazon.deVerwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:14:
[...]
UL30VT voor 499 inc. Waar dan? Duitsland? Dat keyboardje is nou net mijn bezwaar. De laptop gaat o.a. zwaar gebruikt worden voor tekst verwerking, scripties, en ik lees wisselende berichten over die chinese keyboardjes (minder goed dan de originele asus)
Je gaat serieus voor 50 euro een Atom met IGP nemen ipv een SU7300 met hybride graphics, meer geheugen en grotere HDD van een zeer gerenomeerde fabrikant met 2 jaar garantie???Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:10:
een zoektocht in de pricewatch leert dat pricewatch: Shuttle X50 Wit de enige atom based 'laptop' is boven de 13 inch...
[ Voor 32% gewijzigd door JT op 29-11-2010 22:30 ]
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
http://tweakers.net/price...01jzmfompOlezNORTVWURK6Qc
de gelinkte shuttle is trouwens helemaal geen laptop
Kijk ook even naar de Acer TimeLine pricewatch: Acer Travelmate TimelineX 8372TZ-P612G25MN Doen ook erg lang met een accu. Ben alleen niet zo weg van het toetsenbord.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:10:
een zoektocht in de pricewatch leert dat pricewatch: Shuttle X50 Wit de enige atom based 'laptop' is boven de 13 inch...
Verwijderd
Ok, 84 pagina's, heb ze niet allemaal gelezenJT schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:29:
[...]
Amazon.deAls je het van die keyboardjes hebt meegekregen dan vind ik het verwonderlijk dat je hebt gemist dat de UL30VT 499 bij amazon.de is
[...]
Wouw...! Dat zijn de stoerdere tikplanken....Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:02:
het toetsenbord maakt niet uit:
[afbeelding]
word aangesloten via usb
Verwijderd
Verwijderd
Tsja, dat van die keyboards staat allemaal duidelijk uitgelegd op meerdere pagina's in dit topic. Tip: searchVerwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 23:03:
[...]
Ok, 84 pagina's, heb ze niet allemaal gelezen. Nu weet ik nog niet hoe dat met die keyboardjes zit.
Ik blijf het vreemd vinden dat als ik reviews van de asus u31f lees dat een richtprijs van bijna 800 euro wordt aangegeven en dat dit type pas eind november op de markt komt in Europa. Er wordt ook geen vermelding gemaakt dat het een p6100 processor is?
En nu haal je alles door elkaar. Die U31f met p6100 van Dunnet is natuurlijk niet gelijk aan de nieuwe U31f met i3.
http://www.engadget.com/2...rts-fancy-hyperbaric-coo/
Hoe veel sneller zou zo'n i3 zijn dan een u7300?
Nouja mijn v13 u7300 heeft ook geen turbo ofzo dus daar vergelijk ik mee..GENETX schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:13:
Weinig, heel weinig omdat je de Turbo mist. Daarentegen lever je wel grofweg 25% accutijd in.
[...]
Amazon.de
[...]
Hij is daar niet meer verkrijgbaar of ik kijk er over heen.
i3 380um is zo'n 30%-40% sneller dan SU7300.maratropa schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 10:54:
Hoe veel sneller zou zo'n i3 zijn dan een u7300?
Mijn Core i3 330um haalde 1300 Passmark punten, de SU7300 haalt er zo'n 1000 afaik.
[ Voor 26% gewijzigd door Philflow op 30-11-2010 13:49 ]
Verwijderd
Welke laptop 13 inch is geschikt met een zo laag mogelijk budget? De CPU en GPU doen er niet zoveel toe. Alvast bedankt.
Welke heb je zelf gevonden? Iets meer eigen inzet wordt gewaardeerdVerwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:46:
Welke laptop 13 inch is geschikt met een zo laag mogelijk budget? De CPU en GPU doen er niet zoveel toe. Alvast bedankt.
Gewoon de goedkoopste Travelmate nemen die je kan vinden:
http://tweakers.net/price...k73fTtOgBjL0aau05rGNFa-wI
+/- 425 Euro, veel goedkoper wordt het niet in de 13 inch klasse, of je moet nog een oude TimeLine 3810 kunnen vinden.
Verwijderd
Het prijsverschil tussen een 13 inch en 15inch is niet groot maar een 15inch is standaard boven de 2,0kg.
Kijk anders eens naar een maatje kleiner, 11.6 inch of 12.1 inch, dan heb je veel meer (betaalbare) keuzes.
Verwijderd
Verwijderd
Cyberport levert nog. Nog een laatste vraag voordat ik hem ga bestellen. Ik neem aan dat de asus ul30vt met de duitse windows wordt geleverd. Kan ik dit eenvoudig omzetten naar engels of nederlands?KWM schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:11:
[quote]JT schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:29:
[...]
Amazon.deAls je het van die keyboardjes hebt meegekregen dan vind ik het verwonderlijk dat je hebt gemist dat de UL30VT 499 bij amazon.de is
[...]
Hij is daar niet meer verkrijgbaar of ik kijk er over heen.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ihre Angaben konnten nicht übernommen werden.
An Ihre ausgewählte Lieferanschrift (Lieferland Niederlande) können wir die Ware leider nicht versenden.
Ändern Sie bitte das Lieferland bzw. geben Sie eine abweichende Lieferadresse an. Warum?
Verwijderd
Bedankt voor je advies. Ga eens kijken of ik hem besteld kan krijgen. Bij Cyberport, bij amazon.de niet op voorraad, leveren ze overigens niet aan particulieren. Gelukkig is dat voor mij geen probleem.JT schreef op woensdag 01 december 2010 @ 02:58:
Je kan zelfs Nederlands kiezen bij de install, alleen Office is Duits
Daar gaan we verder
Dit topic is gesloten.
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.