Ik geloof dat de accu duur niet best is...Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:11:
[...]
Voor school internet, lichte games, hd films + photoshop
Is de msi 250 het beste dan ?, die heeft ook dual core amd
De U230 en U250 ontlopen elkaar niet veel, ook niet qua prijs. De U250 is gebaseerd op de 2010 producten van AMD, de U230 op de 2009. De U250 zou iets energiezuiniger moeten zijn, echter de CPU (k325) is wel wat minder krachtig dan de L335 van de U230. Mijn voorkeur gaat uit naar de U250.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 10:11:
[...]
Voor school internet, lichte games, hd films + photoshop
Is de msi 250 het beste dan ?, die heeft ook dual core amd
Volg nu ook al geruime tijd dit (en vorige) topic(s). Het lijkt me dat de markt al een tijd stil staat en er maar sporadisch nieuwe modellen geïntroduceerd worden. Met name dan waar ik in geïnteresseerd ben, een echte thin & light.
Maar omdat ik vaak meerdere apps heb openstaan en FF niet onder de 15 tabs komt, lijkt me een Atom te licht...
Verdere eisen:
- 13 inch, 4GB intern, n WLAN, 1Gbps LAN, Win7 64-bit
- zo licht en dun mogelijk, max. draagbaarheid
- 95% office & internet
- 5% vloeiend 1080p
- goede accutijd (> 6u)
- toekomstgericht (dus graag i3 of i5)
- géén optische disc (lang leve USB) zo jammer dat je dit niet kunt aanvinken in het PW-filter
- géén aparte videokaart (spelletjes doe ik niet op m'n laptopper...)
- budget rond € 1000,- (flexibel)
Mijn voorkeur op dit moment ligt bij een Asus UL30Jt of Toshiba R700.
Maar weten jullie of er binnenkort nieuwe modellen aankomen?
Offtopic (hoe krijg je eigenlijk van die mooie verwijzingen naar de PriceWatch?
Maar omdat ik vaak meerdere apps heb openstaan en FF niet onder de 15 tabs komt, lijkt me een Atom te licht...
Verdere eisen:
- 13 inch, 4GB intern, n WLAN, 1Gbps LAN, Win7 64-bit
- zo licht en dun mogelijk, max. draagbaarheid
- 95% office & internet
- 5% vloeiend 1080p
- goede accutijd (> 6u)
- toekomstgericht (dus graag i3 of i5)
- géén optische disc (lang leve USB) zo jammer dat je dit niet kunt aanvinken in het PW-filter
- géén aparte videokaart (spelletjes doe ik niet op m'n laptopper...)
- budget rond € 1000,- (flexibel)
Mijn voorkeur op dit moment ligt bij een Asus UL30Jt of Toshiba R700.
Maar weten jullie of er binnenkort nieuwe modellen aankomen?
Offtopic (hoe krijg je eigenlijk van die mooie verwijzingen naar de PriceWatch?
Asus zou nog komen met de U35Jc, maar het is maar de vraag of deze, net als de U30Jc die ik heb, naar de Nederlandse markt komt. De modellen die jij aanhaalt zijn de weinigen. En je hebt nog de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 3820T-332G25N en de MSI X360. Ik heb nog even een filter voor je inelkaar gezet: Pricewatch filter. Veel keuze is er niet meer verder. Let op dat de Pentium U5400 ook een Arrandale is en dus eigenlijk dezelfde CPU is als een Core i3, maar dan zonder Turbo.
De mooie links uit de PW krijg je door gewoon de URL hier te plakken. Bij het posten wordt deze automagisch omgezet naar zo'n mooie link voor je
De mooie links uit de PW krijg je door gewoon de URL hier te plakken. Bij het posten wordt deze automagisch omgezet naar zo'n mooie link voor je
Ja vreemd is dat U5400 = Core i3 330um. Zelfde clock en zelfde cache. Beide geen turbo overigens.
De U5400 ondersteunt alleen geen HT en VT.
De U5400 ondersteunt alleen geen HT en VT.
[ Voor 11% gewijzigd door Philflow op 20-08-2010 19:35 ]
Onjuist, de i3 en i5 4xx doen wel VT, maar dan enkel VT-x en niet de VT-d. VT-d is een toevoeging voor Directed I/O waardoor je eenvoudiger hardware vanuit je virtual machine zou moeten kunnen aanspreken.Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:39:
de i3 ondersteunt ook geen VT, dat doen enkel de i5 5xx en hoger
Ik ging hier op af:Verwijderd schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 19:39:
de i3 ondersteunt ook geen VT, dat doen enkel de i5 5xx en hoger
Intel® Virtualization Technology (VT-x) Yes
http://ark.intel.com/Product.aspx?id=49021
Even uppen 
Ik twijfel nog steeds om die 3810T te kopen ... Enige wat me afschrikt is of de CPU zal voldoen.
Want ik kan er niet tegen als ik "lang" moet wachten voor er iets opstart...
Gaat voornamelijk gebruikt worden voor : Univ. , Office toepassingen , (lichte) Photoshop CS5 , Youtube , films ( HD ) , chatten , surfen , mss af en toe een (oudere ) game ...
Ik zou graag min een i3 willen maar één die 8uur meegaat + 4gb ram heeft + portable ( <2kg) is kost toch rap stukken duurder?
Ik twijfel nog steeds om die 3810T te kopen ... Enige wat me afschrikt is of de CPU zal voldoen.
Gaat voornamelijk gebruikt worden voor : Univ. , Office toepassingen , (lichte) Photoshop CS5 , Youtube , films ( HD ) , chatten , surfen , mss af en toe een (oudere ) game ...
Ik zou graag min een i3 willen maar één die 8uur meegaat + 4gb ram heeft + portable ( <2kg) is kost toch rap stukken duurder?
De snelheid waarmee iets opstart ligt meer aan de HDD dan aan de CPU. Een SU3500 met een snelle HDD of SSD zal alles relatief snel opstarten.wtfman86 schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:44:
Ok bedankt maar zal bv. Photoshop er degelijk opdraaien?
En in die 4Launch model van 399euro , zit toch weldegelijk een ATI 4330?
En in die 4Launch model van 399euro , zit toch weldegelijk een ATI 4330?
[ Voor 40% gewijzigd door wtfman86 op 22-08-2010 11:48 ]
Ik zou alleen niet de laptop nemen... De SU3500 is een singlecore en er zijn zat alternatieven met een dualcore Core 2 Duo. Zeker als je even wat meer tegelijk draait is dat toch wel een pluspuntje. Traag zal het niet zijn, dat ligt zoals Philflow aangeeft, toch aan de harde schijf.
Maar een dualcore zou mijn voorkeur hebben gezien de eisen. Dit soort notebooks kosten wel iets meer, maar zijn ook even iets rapper:
Pricewatch met dualcore culv's
Maar een dualcore zou mijn voorkeur hebben gezien de eisen. Dit soort notebooks kosten wel iets meer, maar zijn ook even iets rapper:
Pricewatch met dualcore culv's
Ik zou ook een dual core aanraden. Maar als je maar 400 euro te besteden hebt dan is die Acer echt een heel mooi koopje.
Bedankt voor de advies beide
Ik ga dan passen ... Ik heb een laptop nodig maar het is nog niet dringend en mijn budget zal over een maandje rond de 600-700euro liggen dus even doorsparen dan
Verwijderd
Fijn dat er zoveel goede reacties te lezen zijn, als je op zoek bent naar een Thin & light maakt dat een keuze maken niet makkelijker. In principe wil ik een notebook die praktisch is en genoeg inhoud heeft om zware programma's te draaien. Naast de 'normale' zaken voor de studie en internet, vind ik de mogelijkheid om een videobewerking programma te draaien ook belangrijk.
De wensen die ik heb zijn:
- video bewerken, ook HD (Adobe cs5 Premiere Pro)
- scherm: niet kleiner dan 12.1 <> niet groter dan 13,3"
- tekstverwerken, internetten
Deze topic heb ik doorgelezen en daar heb ik veel aan gehad. Mijn budget is wel een beperking met een beetje sparen vind ik rond de €800,- echt genoeg. Als termijn wil binnen nu en twee maanden een nieuwe kopen. Tell me! Als de prijzen gaan dalen..
Dankzij Regeneration, patrickvdweide en GENETX denk ik aan de volgende modellen:
- MSI X360
- Asus U30Jc
- Samsung Q330 JS01
Iemand een goed advies op basis van ervaringen?
De wensen die ik heb zijn:
- video bewerken, ook HD (Adobe cs5 Premiere Pro)
- scherm: niet kleiner dan 12.1 <> niet groter dan 13,3"
- tekstverwerken, internetten
Deze topic heb ik doorgelezen en daar heb ik veel aan gehad. Mijn budget is wel een beperking met een beetje sparen vind ik rond de €800,- echt genoeg. Als termijn wil binnen nu en twee maanden een nieuwe kopen. Tell me! Als de prijzen gaan dalen..
Dankzij Regeneration, patrickvdweide en GENETX denk ik aan de volgende modellen:
- MSI X360
- Asus U30Jc
- Samsung Q330 JS01
Iemand een goed advies op basis van ervaringen?
Ik zou de MSI X360 sowieso niet nemen. Die heeft een veel minder krachtige processor. De U30Jc en Q330 hebben een normal voltage processor, waarmee het geen echte thin-and-light notebooks zijn, maar eerder gekrompen desktopvervangers.Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:57:
- MSI X360
- Asus U30Jc
- Samsung Q330 JS01
Omdat jij wil videobewerken is zo'n normale processor wel aan te bevelen. De U30Jc en Q330 zijn beide prima notebooks. De U30Jc is de betere, maar ook de duurdere (genoeg discussie de pagina's hiervoor) van die twee. Omdat je budget maar 800 euro is, en de U30Jc echt niet goedkoper gaat worden, is de Q330 voor jou de beste optie.
Edit:
Iemand had het nog over de N82Jv van Asus, nou, hij is terug. Geen thin-and-light, maar 14" met Core i5 520M en GT 425M (DX11):
pricewatch: Asus N82JV-VX020V
[ Voor 12% gewijzigd door GENETX op 22-08-2010 21:44 ]
Verwijderd
Ik zoek ook voor mijn opleiding een 13.3-14 inch notebookje.
Nou zag ik deze Sony Vaio VPCEA2S1E/B.
Iemand hier enige ervaring mee?
Verwijderd
Ik heb vorige maand een Sony Vaio S 12X9E gekocht, een 13inch laptop met de Intel Core i3. Ben er voorlopig héél tevreden van. Mooie en sobere behuizing waardoor ik hem probleemloos op school en op mijn thesisbedrijf kan gebruiken. Hij zit net onder de 2kg waardoor hij voor mij zeker licht genoeg is Heb er voorlopig enkel spontaan goede reacties over gekregen. Een aanrader dus.
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 24-08-2010 12:39 ]
Kijk hier eens:Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:23:
[Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series
Een heel topic over de Vaio E-serie
-
Ik weet niet of je het weet maar de E serie heeft bijna het gewicht en dikte van een 15" notebook.Verwijderd schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:23:
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 24-08-2010 16:24 ]
Inmiddels zie ik ook de HP 5320 in de Pricewatch. 13,3" scherm, weegt 1,72 kg met de 4-cels accu en met verschillende i3 en i5 processoren. Geen optische drive. Van 890 tot 1150 euro ongeveer. Kan er alleen nog geen goede reviews over vinden, weet iemand er een?
Tot nu toe had ik mijn oog op de Toshiba R700, die met 1.3kg een stuk lichter is. Ben benieuwd hoe de vergelijking op accuduur uit zou komen.
Tot nu toe had ik mijn oog op de Toshiba R700, die met 1.3kg een stuk lichter is. Ben benieuwd hoe de vergelijking op accuduur uit zou komen.
Er zijn wel veel reviews te vinden van de 5310, volgens mij dezelfde laptop met andere CPU.
Ik kom ook even langs in dit topic... Philflow en ik hebben het over de 1830 serie gehad van Acer...
Nu koop je in Duitsland een 1830T-U542G32n voor 459,00 (exclusief verzendkosten van paar euro en NL tobo'tje)
En dan krijg je een U5400 1,2GHz / 2GB RAM / 320GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu van 5800mAh
Erg mooi systeempje, nog niet in Nederland te krijgen, heb kennissen in Duitsland, dus wel interessant.
Nu koop je in Nederland een 1830T-33U2G25N voor 565,00...
En dan krijg je een i3 330UM / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu van 5800mAh...
Kost dus stukken meer, heeft een kleinere HDD en je moet nog geluk hebben dat je hem kan vinden..
Aangezien de U5400 niet veel scheelt met de 330UM is de keuze makkelijk, hop in Duitsland bestellen!
Maar ik heb nog niet alle kandidaten genoemd:
Acer Travelmate 8172Z-U542G25N is er nog.. Zou hem gelijk besteld hebben voor 499,00 maar geen HDMI
Voor de rest wel: U5400 / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu van 5800mAh en mat scherm
GEEEEEEEEN HDMI ACER? Hoe verzin je het zeg... Had 'm gelijk besteld, basta, klaar, maar neehoor

In Duitsland heb je verschillende versies met iets beter CPU's / grotere HDD's... Vanaf 650,00 tot 800,00..
Uiteraard ook geen HDMI, maar een U5400 versie voor minder dan 499,00 had ik nog wel overwogen denk.
Ook is de Lenovo Thinkpad X100E (NTS4MNI) nog te vinden..
Met daarin: AMD Athlon Neo MV-40 / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu met ????mAh
Klinkt allemaal spacey en futuristisch maar ik zit echt niet in AMD-land..
Hoe zullen de prestaties zijn van dit apparaatje t.o.v. de Acer 1830T's met hun U5400 en dergelijke?
Nog een AMD-kandidaat is de Acer Aspire ao721 met een AMD Athlon II Neo K125 aan boord...
Ook weer de vraag hoe deze zal presteren t.o.v. de Acer 1830T's met hun U5400 en dergelijke...
Volgens NoteBookCheck staan deze CPU's namelijk echt 60/70 plaatsen onder de U3400 / 75/85 plaatsen onder de U5400
Een kandidaat die ik net pas tegenkwam, maar ook wel erg leuk is zeg: Acer Aspire One 753h-342kG25
Bezit een U3400 / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFI BGN / 6 cells accu met 4400mAh en kost 440,00
Voor de rest heb ik al gefilterd in de PriceWatch maar kwam er niks moois meer uit...
Of de CPU was outdated (denk aan een SU7300 en dergelijke) of de behuizing was weer van pianolak...
Ik heb hieruit de drie mooiste / beste gekozen:
- Acer TravelMate TimelineX 8172T series
Zou 'm zo kopen als er HDMI op zat.. Zit er niet op en dat is wel een eis van me...
Mat scherm is grote +
Voor de rest, de beste van de drie, door z'n 4GB RAM en het matte scherm, waar de rest 2GB heeft en glans.
- Acer Aspire TimelineX 1830T series
Erg erg mooi qua design en specificaties.. Als ik echt moet gaan 'zeiken' heeft deze wel een glanzend scherm.
Tevens komt deze dus uit Duitsland dus met QWERTZ keyboard, QWERTY tobo's zijn te koop maar toch..
Ziet er wel bijzonder mooi en strak uit imho:

- Acer Aspire One 753 series
Goedkoopste van de drie, ook al scheelt het niet veel.. Weet alleen niet of hij een pianolak buitenkant heeft?
Heeft iemand misschien goede foto's / reviews? Of is het een 1810T kloon met zijn pianolak buitenkant...?
In het nieuwsbericht op Tweakers.net staat:
"Mogelijk krijgt de Aspire One 753 dezelfde behuizing als de TimelineX 1830,
maar duidelijk is dit nog niet aangezien Acer geen foto's heeft vrijgegegeven."
Als dat zo is, zou ik het wel best vinden en de iets mindere CPU voor lief nemen... Anybody??
EDIT: Op plaatjes die ik vind is alles inderdaad identiek, maar ik vind geen plaatjes van de buitenkant..
EDIT II: Heb een tiental webshops een mail gestuurd, als ik wat weet laat ik het hier weten... Exciting
Nu koop je in Duitsland een 1830T-U542G32n voor 459,00 (exclusief verzendkosten van paar euro en NL tobo'tje)
En dan krijg je een U5400 1,2GHz / 2GB RAM / 320GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu van 5800mAh
Erg mooi systeempje, nog niet in Nederland te krijgen, heb kennissen in Duitsland, dus wel interessant.
Nu koop je in Nederland een 1830T-33U2G25N voor 565,00...
En dan krijg je een i3 330UM / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu van 5800mAh...
Kost dus stukken meer, heeft een kleinere HDD en je moet nog geluk hebben dat je hem kan vinden..
Aangezien de U5400 niet veel scheelt met de 330UM is de keuze makkelijk, hop in Duitsland bestellen!
Maar ik heb nog niet alle kandidaten genoemd:
Acer Travelmate 8172Z-U542G25N is er nog.. Zou hem gelijk besteld hebben voor 499,00 maar geen HDMI
Voor de rest wel: U5400 / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu van 5800mAh en mat scherm
GEEEEEEEEN HDMI ACER? Hoe verzin je het zeg... Had 'm gelijk besteld, basta, klaar, maar neehoor

In Duitsland heb je verschillende versies met iets beter CPU's / grotere HDD's... Vanaf 650,00 tot 800,00..
Uiteraard ook geen HDMI, maar een U5400 versie voor minder dan 499,00 had ik nog wel overwogen denk.
Ook is de Lenovo Thinkpad X100E (NTS4MNI) nog te vinden..
Met daarin: AMD Athlon Neo MV-40 / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFi BGN / 6 cells accu met ????mAh
Hoe zullen de prestaties zijn van dit apparaatje t.o.v. de Acer 1830T's met hun U5400 en dergelijke?
Nog een AMD-kandidaat is de Acer Aspire ao721 met een AMD Athlon II Neo K125 aan boord...
Ook weer de vraag hoe deze zal presteren t.o.v. de Acer 1830T's met hun U5400 en dergelijke...
Volgens NoteBookCheck staan deze CPU's namelijk echt 60/70 plaatsen onder de U3400 / 75/85 plaatsen onder de U5400
Een kandidaat die ik net pas tegenkwam, maar ook wel erg leuk is zeg: Acer Aspire One 753h-342kG25
Bezit een U3400 / 2GB RAM / 250GB HDD / WiFI BGN / 6 cells accu met 4400mAh en kost 440,00
Voor de rest heb ik al gefilterd in de PriceWatch maar kwam er niks moois meer uit...
Of de CPU was outdated (denk aan een SU7300 en dergelijke) of de behuizing was weer van pianolak...
Ik heb hieruit de drie mooiste / beste gekozen:
- Acer TravelMate TimelineX 8172T series
Zou 'm zo kopen als er HDMI op zat.. Zit er niet op en dat is wel een eis van me...
Voor de rest, de beste van de drie, door z'n 4GB RAM en het matte scherm, waar de rest 2GB heeft en glans.
- Acer Aspire TimelineX 1830T series
Erg erg mooi qua design en specificaties.. Als ik echt moet gaan 'zeiken' heeft deze wel een glanzend scherm.
Tevens komt deze dus uit Duitsland dus met QWERTZ keyboard, QWERTY tobo's zijn te koop maar toch..
Ziet er wel bijzonder mooi en strak uit imho:

- Acer Aspire One 753 series
Goedkoopste van de drie, ook al scheelt het niet veel.. Weet alleen niet of hij een pianolak buitenkant heeft?
Heeft iemand misschien goede foto's / reviews? Of is het een 1810T kloon met zijn pianolak buitenkant...?
In het nieuwsbericht op Tweakers.net staat:
"Mogelijk krijgt de Aspire One 753 dezelfde behuizing als de TimelineX 1830,
maar duidelijk is dit nog niet aangezien Acer geen foto's heeft vrijgegegeven."
Als dat zo is, zou ik het wel best vinden en de iets mindere CPU voor lief nemen... Anybody??
EDIT: Op plaatjes die ik vind is alles inderdaad identiek, maar ik vind geen plaatjes van de buitenkant..
EDIT II: Heb een tiental webshops een mail gestuurd, als ik wat weet laat ik het hier weten... Exciting
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Die Aspire One 753 had ik nog nooit gezien. toppertje! nog even checken hoe die CPU presteert t.o.v. SU7300.
Edit: CPU is wat matig. Qua prestatie net een SU4100.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
of nog minder in real life: http://translate.google.c...spire-one-753-u341cc.html
Edit: CPU is wat matig. Qua prestatie net een SU4100.
http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html
of nog minder in real life: http://translate.google.c...spire-one-753-u341cc.html
[ Voor 86% gewijzigd door Philflow op 25-08-2010 00:33 ]
Ik heb vorige week een Brits computertijdschrift gekocht waar ze deze vergelijkingen maakten, zal eens kijken of ik de tabel kan opdiepen.CLB schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:12:
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Hmm really.. Had weinig research gedaan, maar dat is wel erg jammer dan..
Volgens NoteBookCheck.net met een paar CPU's in deze klasse en dergelijke:
SU 5400: #187
SU 7300: #188
SU 4100: #192
SU 3400: #202
Hmm jammer jammer... Toch wacht ik de antwoorden even af..
Is nog steeds vele malen sneller dan m'n pricewatch: Asus Eee PC 4G (701) Zwart
Volgens NoteBookCheck.net met een paar CPU's in deze klasse en dergelijke:
SU 5400: #187
SU 7300: #188
SU 4100: #192
SU 3400: #202
Hmm jammer jammer... Toch wacht ik de antwoorden even af..
Is nog steeds vele malen sneller dan m'n pricewatch: Asus Eee PC 4G (701) Zwart
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik vind het wel jammer dat die Acer 753h iets langzamer is dan de 1810tz die je een jaar geleden al kon kopen voor maar 425 euro. Daarbij heb je dan ook nog de kans op een mindere touchpad (geen synaptics).
En in je review staan foto's van een matte buitenkant:

en: "Acer Aspire One 753 has a matte cover, which already distinguishes him among the glossy competitors"
Hmmm goed nieuw! Nu wordt het een stuk lastiger dus:
- Wachten op een TimelineX 8172T equivalent met HDMI
- Uit Duitsland een 1830T-U542G32n bestellen voor 459,00 exclusief verzendkosten..
Daar komt dan nog bij een toetsenbordje van eBay van 12,00.. Dan moet het dus nog zelf ingebouwd worden.. Kan ik wel, maar als hiet niet hoeft.... En dan nog de garantie in NL wat nog maar de vraag is!? Totaal 500,00
- In Nederland een pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25 bestellen voor 440,00 that is..
Met is mindere CPU-power dan de 1830T's, maar wel met een QWERTY keyboard en 'normale' garantie
Als de behuizing hetzelfde is, vind ik het nu al vrij vaag namelijk.. In Nederland zou je dan voor 440,00 een U3400 hebben, dan niks meer voor een paar tientjes meer en dan opeens de nauwelijks verkrijgbare Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N voor 570,00 met een i3 330UM. 130,00 voor zo'n CPU-upgrade is toch wat veel denk ik? Of wel z'n geld waard? Via Duitsland is daar dus een mooie tussenweg te vinden voor zo'n 500,00 met een U5400 CPU... Touchpad interesseert mij persoonlijk weer niks, gebruik dat ding toch niet / nauwelijks..
Liever mooie looks zoals:

But that's me =)
Hmm lastig lastig zeg...
@ Acer: Breng een laptopje uit met de looks van de 1830T serie en BlueTooth
en 'n mat scherm icm een U5400 of hoger voor 599,00 en ik koop hem..
Nu ga ik

en: "Acer Aspire One 753 has a matte cover, which already distinguishes him among the glossy competitors"
Hmmm goed nieuw! Nu wordt het een stuk lastiger dus:
- Wachten op een TimelineX 8172T equivalent met HDMI
- Uit Duitsland een 1830T-U542G32n bestellen voor 459,00 exclusief verzendkosten..
Daar komt dan nog bij een toetsenbordje van eBay van 12,00.. Dan moet het dus nog zelf ingebouwd worden.. Kan ik wel, maar als hiet niet hoeft.... En dan nog de garantie in NL wat nog maar de vraag is!? Totaal 500,00
- In Nederland een pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25 bestellen voor 440,00 that is..
Met is mindere CPU-power dan de 1830T's, maar wel met een QWERTY keyboard en 'normale' garantie
Sneller mag uiteraard altijd... Maar als er een U5400 ingestopt wordt, wat heeft de 1830T serie dan voor nut?Philflow schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:40:
Ik vind het wel jammer dat die Acer 753h iets langzamer is dan de 1810tz die je een jaar geleden al kon kopen voor maar 425 euro. Daarbij heb je dan ook nog de kans op een mindere touchpad.
Als de behuizing hetzelfde is, vind ik het nu al vrij vaag namelijk.. In Nederland zou je dan voor 440,00 een U3400 hebben, dan niks meer voor een paar tientjes meer en dan opeens de nauwelijks verkrijgbare Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N voor 570,00 met een i3 330UM. 130,00 voor zo'n CPU-upgrade is toch wat veel denk ik? Of wel z'n geld waard? Via Duitsland is daar dus een mooie tussenweg te vinden voor zo'n 500,00 met een U5400 CPU... Touchpad interesseert mij persoonlijk weer niks, gebruik dat ding toch niet / nauwelijks..
Liever mooie looks zoals:

But that's me =)
Hmm lastig lastig zeg...
@ Acer: Breng een laptopje uit met de looks van de 1830T serie en BlueTooth
en 'n mat scherm icm een U5400 of hoger voor 599,00 en ik koop hem..

[ Voor 22% gewijzigd door CLB op 25-08-2010 01:35 ]
Volgens mij presteert een U5400 zo'n 20% meer dan een U3400. Acer heeft 1 jaar wereldwijde garantie afaik.
@CLB
Als je een Acer Aspire One 753 overweegt zou je natuurlijk ook eens kunnen kijken naar de MSI Wind12 U230 of 250 die iets duurder kost maar wel een hoop voordelen heeft.
Waarschijnlijk wel 3 nadelen t.o.v. de 753 zijn de volgende:
1. het is een AMD-processor (en die wil je niet)
2. de accuduur zal wel korter zijn.
3. pianolak-behuizing (alhoewel dat bij de u250 schijnt mee te vallen.)
Als je een Acer Aspire One 753 overweegt zou je natuurlijk ook eens kunnen kijken naar de MSI Wind12 U230 of 250 die iets duurder kost maar wel een hoop voordelen heeft.
Waarschijnlijk wel 3 nadelen t.o.v. de 753 zijn de volgende:
2. de accuduur zal wel korter zijn.
3. pianolak-behuizing (alhoewel dat bij de u250 schijnt mee te vallen.)
[ Voor 10% gewijzigd door cc12 op 25-08-2010 10:40 ]
Ansich genoeg power die U3400, maar 't mag altijd sneller.. Ik twijfel, ik twijfel..Philflow schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 07:24:
Volgens mij presteert een U5400 zo'n 20% meer dan een U3400.
Ook omdat verschillende webshops verschillende dingen zeggen over de Acer Aspire One 753h-342kG25
Mijn mailtje:
"Beste,
Kunt u verifieren / checken of deze 753h laptop (pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25)
er hetzelfde uit ziet als foto's op deze website: http://www.blogeee.net/20...linex-11-6-prise-en-main/
Het gaat dan om de buitenkant van de laptop..
Is deze mat afgewerkt net zoals op de foto's, of toch glimmend zoals de Acer 1810T serie?
MvG en alvast bedankt"
Antwoorden:
"Dit model van acer is glimmend afgewerkt, ik heb hem zelf voor privé gebruik ook."
"Er zijn geen foto’s voor handen van de buitenkant van deze machine.
Wij hebben in deze contact opgenomen met Acer en zij deelde ons mee dat dit een matte uitvoering is.
Nu blijft dit een persoonlijke mening maar het is in ieder geval geen pianolak “achtige” uitvoering."
"Het is de mat zilveren versie."
"Als we de afbeeldingen mogen geloven heeft de laptop gewoon een matte buitenkant."
Hmm als iemand hem in reallife spot, zou die de buitenkant dan voor mij willen checken?
Hmm dat wist ik niet... Dan is uit Duitsland importeren een 'minpuntje' minder...Acer heeft 1 jaar wereldwijde garantie afaik.
Voordelen? Wat dan volgens jou.. Ik kan niet zo 1,2,3 wat bedenken...cc12 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 10:17:
@CLB
Als je een Acer Aspire One 753 overweegt zou je natuurlijk ook eens kunnen kijken naar de
MSI Wind12 U230 of 250 die iets duurder kost maar wel een hoop voordelen heeft.
Ansich maakt het niet heel veel uit, als het ding maar gewoon goed presteert..Waarschijnlijk wel 3 nadelen t.o.v. de 753 zijn de volgende:
Als er een AMD CPU is die presteert tussen een U3400 / U5400 en U7300, vind ik het ook goed
Ik heb geen wens van 'minimaal 6 uur werken op een batterijlading' maar dat is toch wel erg handig...2. de accuduur zal wel korter zijn.
En aangezien er redelijk wat laptopjes cq. netbookjes zijn die dat (makkelijk) halen, tsjaa waarom niet.
Dat vind ik echt lelijk en onhandig.. Is wel een flink minpunt imho..3. pianolak-behuizing (alhoewel dat bij de u250 schijnt mee te vallen.)
Tevens zijn dat weer 12,1" modelletjes.. Die ga ik vandaag ook nog uitpluizen..
Maar ik houd het, het liefste zo klein mogelijk en toch nog wat krachtiger dan wat ik nu heb..
Zal op worden geinternet, filmpjes op worden gekeken (via HDMI aan grote televisie), Office zal
geinstalleerd worden voor onderweg en wat simpele games zoals Driver / Age of Empires en dergelijke.
[ Voor 8% gewijzigd door CLB op 25-08-2010 12:31 ]
Enige voordeel dat ik van die AMD zie zijn de video prestaties. Maar een Intel 55 doet al alles wat ik nodig heb.
Acer 753: Glimmend scherm, matte bovenkant. Zelfde als 1830 vlgs mij.
http://translate.google.c...spire-one-753-u341cc.html
Acer 753: Glimmend scherm, matte bovenkant. Zelfde als 1830 vlgs mij.
Daar verwees ik ook naar inderdaad:
EDIT @ Hieronder: Heb specifiek om de buitenkant gevraagd, zie ook CLB in "[NBBG] Thin-&-light notebook Au..."
Ik verwacht nog een stuk of 5 mailtjes en anders maar is naar de dichtsbijzijnde winkel die 'm verkoopt...CLB schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 00:54:
En in je review staan foto's van een matte buitenkant:
en: "Acer Aspire One 753 has a matte cover,
which already distinguishes him among the glossy competitors"
EDIT @ Hieronder: Heb specifiek om de buitenkant gevraagd, zie ook CLB in "[NBBG] Thin-&-light notebook Au..."
[ Voor 13% gewijzigd door CLB op 25-08-2010 12:32 ]
Het lijkt me toch vrij duidelijk? de persoon die zegt "glimmend afgewerkt" heeft het over het scherm en het materiaal naast de touchpad. De bovenkant is overduidelijk mat.
Verkijk je niet op de prestaties van de Intel graphics. Zelf een tijdje de Acer 1830T met Core i3 gehad en het afspelen van een full hd (youtube) filmpje is bijna niet te doen. Mocht dat een van je doelen zijn is het misschien toch handiger om voor een AMD danwel ION variant te gaan.Philflow schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 12:10:
Enige voordeel dat ik van die AMD zie zijn de video prestaties. Maar een Intel 55 doet al alles wat ik nodig heb.
Helaas heeft de 1830T het begeven en kon deze niet omgeruild worden (wel netjes geld terug).
Zelf zit ik nu weer te kijken naar de EeePC 1215N. Deze heeft een (zwakke) Atom processor, echter wel een redelijke grafische chip (nVidia). Volgens review zou 1080P voor deze combinatie geen probleem zijn.
En je had een clean install met Win x64 gedaan en gelijk de laatste series 4 driver van Intel.com geinstalleerd?Marc_K84 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:11:
[...]
Verkijk je niet op de prestaties van de Intel graphics. Zelf een tijdje de Acer 1830T met Core i3 gehad en het afspelen van een full hd (youtube) filmpje is bijna niet te doen. Mocht dat een van je doelen zijn is het misschien toch handiger om voor een AMD danwel ION variant te gaan.
Ik heb zelf een SU4100 met Intel 4500 en daar speel ik toch 80% van de 1080p youtube goed mee af. Op een intel 55 gaat dat alleen maar beter, lijkt me.
Het lastige aan deze discussie (en die review waar je aan refereert) is dat de verschillen in youtube filmpjes erg groot zijn en dat er ook nog de subjectieve interpretatie is, wat voor de een vloeiend is, vind de ander nog schokkerig.
Dat Nvidia goed is met Youtube had ik al eerder gehoord, door cuda. Van AMD heb ik dat nog niet gehoord.
[ Voor 19% gewijzigd door Philflow op 25-08-2010 14:19 ]
Verwijderd
maar dat wisselt heel erg, voor 480p heb je ongeveer een 800mhz c2d nodig (670 volgens mijn berekeningen), en voor 720p ongeveer 1300mhz.Philflow schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 14:17:
[...]Ik heb zelf een SU4100 met Intel 4500 en daar speel ik toch 80% van de 1080p youtube goed mee af. Op een intel 55 gaat dat alleen maar beter, lijkt me.
als ik die lijn doortrek gaat je SU____ het niet redden, tenzij je acceleratie hebt aanstaand (stond uit tijdens de test)
Hmm dus een 1830 met U5400 / 330UM, kan nog problemen hebben met Full HD films..
Ik wil een laptopje wat in de toekomst gebruikt wordt om even snel een filmpje te sneaken op TV..
En aangezien nagenoeg alles tegenwoordig een Full HD panel heeft, wil ik ook Full HD gaan bekijken. hmm
Ik wil een laptopje wat in de toekomst gebruikt wordt om even snel een filmpje te sneaken op TV..
En aangezien nagenoeg alles tegenwoordig een Full HD panel heeft, wil ik ook Full HD gaan bekijken. hmm
Verwijderd
met de gpu lukt dat wel, ik had just de accelatie uitgest om het stroomverbruik te testen in mijn blog
met windows media player home cinema classic speel ik zelfs met de processor op 800mhz nog vloeiend full-hd af
met windows media player home cinema classic speel ik zelfs met de processor op 800mhz nog vloeiend full-hd af
O okee, dan hoef ik me geen zorgen te maken =)
Heb vandaag de 3810T binnengekregen. Over hoe het apparaat is is al genoeg geschreven, dus daar zal ik je niet mee vermoeien.
Merk wel dat het een singlecore processor is, dus houdt Phil/Genetx's opmerkingen in je achterhoofd, want je merkt het wel. Ik heb 'm echter gekocht omdat hij zo goedkoop was.
Afijn; het belangrijkst van wat ik wilde vertellen, en wat ik moeilijk terug kon vinden: Games.
Nadat ik had gelezen dat er een 4330 in zat, was ik benieuwd wat er mogelijk mee was. Heb zojuist een potje Civ IV gespeeld, op een tiny map. Dit spel is meer processor- dan grafisch intensief, wat je ook wel merkt als je een stack hebt met ~10 units. Verder speelt'ie vooralsnog vrij soepel op max. instellingen.
Heb ook Max Payne 2 nog even geïnstalleerd, en met alles op max (har har) draait 'ie het beginlevel in ieder geval erg soepel (alleen het geluid kraakt een beetje). Plain Sight (weekend deal @ steam atm. Verplichte kost voor 1.80), draait ook prima, maar heb ik de graphics naar beneden gegooid.
Ga zometeen nog even Minecraft testen, en Borderlands staat ook in de download.
Mocht je nog verzoekjes hebben: drop ze maar, wellicht heb ik 't nog ergens staan. Ik zag dat alleen mijn steam account al 106 spelletjes heeft, dus je hebt best kans dat ik het e.e.a. kan testen.
Addendum:
Minecraft draait tussen de 40 en 19 fps. Goed speelbaar met beperkte instellingen (graphics op 'fast' en view distance op 'normal' (zelf speel ik altijd survival modus).
Hier komt wel de beperkende factor van de CPU goed uit de verf trouwens. Minecraft heeft een oneindige, streamende wereld die ter plekke gegenereerd wordt (voorbeeld). Als ik nieuw terrein verkend daalt'ie dus naar de eerder genoemde 19fps. Issie daarmee klaar stijgt't weer naar ~40.
Merk wel dat het een singlecore processor is, dus houdt Phil/Genetx's opmerkingen in je achterhoofd, want je merkt het wel. Ik heb 'm echter gekocht omdat hij zo goedkoop was.
Afijn; het belangrijkst van wat ik wilde vertellen, en wat ik moeilijk terug kon vinden: Games.
Nadat ik had gelezen dat er een 4330 in zat, was ik benieuwd wat er mogelijk mee was. Heb zojuist een potje Civ IV gespeeld, op een tiny map. Dit spel is meer processor- dan grafisch intensief, wat je ook wel merkt als je een stack hebt met ~10 units. Verder speelt'ie vooralsnog vrij soepel op max. instellingen.
Heb ook Max Payne 2 nog even geïnstalleerd, en met alles op max (har har) draait 'ie het beginlevel in ieder geval erg soepel (alleen het geluid kraakt een beetje). Plain Sight (weekend deal @ steam atm. Verplichte kost voor 1.80), draait ook prima, maar heb ik de graphics naar beneden gegooid.
Ga zometeen nog even Minecraft testen, en Borderlands staat ook in de download.
Mocht je nog verzoekjes hebben: drop ze maar, wellicht heb ik 't nog ergens staan. Ik zag dat alleen mijn steam account al 106 spelletjes heeft, dus je hebt best kans dat ik het e.e.a. kan testen.
Addendum:
Minecraft draait tussen de 40 en 19 fps. Goed speelbaar met beperkte instellingen (graphics op 'fast' en view distance op 'normal' (zelf speel ik altijd survival modus).
Hier komt wel de beperkende factor van de CPU goed uit de verf trouwens. Minecraft heeft een oneindige, streamende wereld die ter plekke gegenereerd wordt (voorbeeld). Als ik nieuw terrein verkend daalt'ie dus naar de eerder genoemde 19fps. Issie daarmee klaar stijgt't weer naar ~40.
[ Voor 16% gewijzigd door Hot Pixel op 25-08-2010 21:22 ]
Had Acer een mailtje gestuurd of er nog een 1830 in NL uitkwam met 'n SU5400:
"Voor Q3 van 2010 staat hier geen nieuwere Timeline in de planning.
Voor Q4 is dit nog niet te zeggen, deze informatie krijgen we waarschijnlijk eind september."
"Voor Q3 van 2010 staat hier geen nieuwere Timeline in de planning.
Voor Q4 is dit nog niet te zeggen, deze informatie krijgen we waarschijnlijk eind september."
Is de afgelopen tijd standaard, Duitsland krijgt meer modellen en CPUs. Net zoals de SU7300, die hebben we hier volgens mij ook nooit in de 1810T(Z) gehad.
Hmm hmm ik twijfel weer een beetje...
SU3400 / SU5400 icm Intel HD Graphics, in de vorm van een Acer 753h-342kG25 of Acer 1830T-U542G32n
of
Intel Atom D525 icm ION2 chip, in de vorm van een Asus Eee PC 1215N
Dit voor... Office / internet / filmpjes kijken (divx'jes / HD-materiaal) en gaming...
Gaming gewoon de oudere games, maar het zou leuk zijn als hij nog wat gaming power had..
Is het ION2 platform dan gewoon stukken beter of zal dit nauwelijks verschillen icm Intel HD graphics?
EDIT: Blijkbaar is de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N toch nog beschikbaar in NL, ook al staan de winkels niet in de PriceWatch gelinkt.. Hmm voor rond de 550,00 is dat toch wel een erg mooie deal...
SU3400 / SU5400 icm Intel HD Graphics, in de vorm van een Acer 753h-342kG25 of Acer 1830T-U542G32n
of
Intel Atom D525 icm ION2 chip, in de vorm van een Asus Eee PC 1215N
Dit voor... Office / internet / filmpjes kijken (divx'jes / HD-materiaal) en gaming...
Gaming gewoon de oudere games, maar het zou leuk zijn als hij nog wat gaming power had..
Is het ION2 platform dan gewoon stukken beter of zal dit nauwelijks verschillen icm Intel HD graphics?
EDIT: Blijkbaar is de pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N toch nog beschikbaar in NL, ook al staan de winkels niet in de PriceWatch gelinkt.. Hmm voor rond de 550,00 is dat toch wel een erg mooie deal...
[ Voor 18% gewijzigd door CLB op 25-08-2010 23:18 ]
Helaas moet ik mijn vraag opnieuw stellen in één van de rommelige draadjes op dit rommelige forum
Of gaat die chaos wennen naarmate je meer door de onnodige info weet te waden ?
Nou ja, m'n jaren van "fight the power!" liggen achter me, dus hier nogmaals mijn vraag, sorry voor degene die het al hadden gelezen en al hadden proberen te helpen in mijn prachtige, overzichtelijke topic
Nou ja, opnieuw dus mijn vraag :
Ik ga het komende jaar vanuit een rugtas leven en heb een netbook/notebook/budget thin & light...nodig voor contact met het thuisfront (skype, msn, weblog), daar kun je echter elk netbook wel voor kopen...
Maar!
Het is een fotografie trip en ik ben van plan om CS2 er ook op te zetten. (En Lightroom 2)
Ik heb de keuze redelijk weten te beperken maar twijfel nu enorm.
De vergelijk functie in de Pricewatch werkt moeilijk wanneer 3 van de 4 geen gegevens hebben (zowel de oude als de nieuwe versies) en reviews schaars zijn. Tevens ben ik niet geheel thuis in de mobiele onderdelen, een desktop kan ik over meepraten, nieuwe/oude/hernoemde laptop onderdelen wat minder
Welke van deze 4 steekt er op dat vlak nou nog bovenuit ? Waar draai ik CS2 vlotjes op maar trekt de accu niet meteen leeg ?
Samsung x125 ja2
pricewatch: Samsung X125-JA02
Compaq/HP Mini 311c 1150sd
pricewatch: Compaq Mini 311C-1150SD
De nieuwe Asus 1215N (of de oude 1201N)
pricewatch: Asus Eee PC 1215N
De nieuwe MSI Wind12 250-003NL (of de oude 230)
pricewatch: MSI Wind U250-003NL
Bedankt!
Of gaat die chaos wennen naarmate je meer door de onnodige info weet te waden ?
Nou ja, m'n jaren van "fight the power!" liggen achter me, dus hier nogmaals mijn vraag, sorry voor degene die het al hadden gelezen en al hadden proberen te helpen in mijn prachtige, overzichtelijke topic
Nou ja, opnieuw dus mijn vraag :
Ik ga het komende jaar vanuit een rugtas leven en heb een netbook/notebook/budget thin & light...nodig voor contact met het thuisfront (skype, msn, weblog), daar kun je echter elk netbook wel voor kopen...
Maar!
Het is een fotografie trip en ik ben van plan om CS2 er ook op te zetten. (En Lightroom 2)
Ik heb de keuze redelijk weten te beperken maar twijfel nu enorm.
De vergelijk functie in de Pricewatch werkt moeilijk wanneer 3 van de 4 geen gegevens hebben (zowel de oude als de nieuwe versies) en reviews schaars zijn. Tevens ben ik niet geheel thuis in de mobiele onderdelen, een desktop kan ik over meepraten, nieuwe/oude/hernoemde laptop onderdelen wat minder
Welke van deze 4 steekt er op dat vlak nou nog bovenuit ? Waar draai ik CS2 vlotjes op maar trekt de accu niet meteen leeg ?
Samsung x125 ja2
pricewatch: Samsung X125-JA02
Compaq/HP Mini 311c 1150sd
pricewatch: Compaq Mini 311C-1150SD
De nieuwe Asus 1215N (of de oude 1201N)
pricewatch: Asus Eee PC 1215N
De nieuwe MSI Wind12 250-003NL (of de oude 230)
pricewatch: MSI Wind U250-003NL
Bedankt!
Schrijf er dan nog even bij, waarom je deze vier gekozen hebt?
Vind er erg veel verschil tussenzitten.. Zie Intel SU's of Atom's...
Trekt je software veel CPU power of veel GPU power.. Wil je nog extra's? Goede touchpad / BlueTooth..
Tevens schrijf je in je eigen topic dat je 'n Acer Timeline op het oog had, maar die zie ik hier (weer) niet terug..
De Asus 1215N vind ik de enige leuke uit dat rijtje..
Die HP is ouddated met z'n N270 en ION platform.. Over die AMD's weet ik niet veel (vroeg ik gisteren ook)
Alleen weet niet in wat voor tijdsbestek je een laptopje nodig hebt, die Asus is namelijk nog niet te koop..
Trekt je software veel CPU power of veel GPU power.. Wil je nog extra's? Goede touchpad / BlueTooth..
Tevens schrijf je in je eigen topic dat je 'n Acer Timeline op het oog had, maar die zie ik hier (weer) niet terug..
Die HP is ouddated met z'n N270 en ION platform.. Over die AMD's weet ik niet veel (vroeg ik gisteren ook)
Alleen weet niet in wat voor tijdsbestek je een laptopje nodig hebt, die Asus is namelijk nog niet te koop..
[ Voor 41% gewijzigd door CLB op 26-08-2010 00:55 ]
Ik zie dat de 1215N nu ook in de pricewatch staat. Helaas gaat het nog wel om de zilveren editie (ik wil graag de zwarte) en is hij nog niet leverbaar bij de winkels.
Ik ga volgende week beginnen op het HBO met een ICT-studie en uiteraard wilde ik daar een laptopje voor aanschaffen. Ik vond het moeilijk om te kiezen tussen een notebook/laptop en een netbook.
Een netbook is makkelijk mee te nemen en qua specificaties heb ik niet erg veel nodig. Om die laatste reden was een echte laptop gewoonweg te duur (750-800euro), helemaal omdat ik thuis nog een desktop heb staan.
Omdat ik toch wel IETS qua power wilde en minimaal een res. van 1366x768 kwam ik toch iedere keer bij de 1201(P)N uit.
Ik heb nu zo'n 2 maanden allerlei berichten gelezen wanneer de nieuwe 1215N uit zou komen, eind juni, begin augustus. Daarna eind augustus, begin september. Vind het zonde om nu de 1201PN te kopen om er 2 weken later achter te komen dat ik de 1215N had kunnen hebben, maar gelukkig lijkt het er op dat hij binnen enkele dagen/weken toch wel echt beschikbaar moet zijn
.
Volgens wat andere fora zie ik dat de 1218N op z'n vroegst in november uit gaat komen, misschien zelfs pas in 2011, voor mij het wachten niet meer waard.
edit: Het leek mij ook een leuk plan om een extra oplader te kopen die ik op school in een kluisje kan verstoppen, zodat ik tussen school en huis niet met dat extra gewicht hoef te sjouwen
.
edit: Heb nog even contact gehad met 2 shops, ze zeggen allebei dat de laptop toch waarschijnlijk eind september pas geleverd kan worden, doh.
Ik ga volgende week beginnen op het HBO met een ICT-studie en uiteraard wilde ik daar een laptopje voor aanschaffen. Ik vond het moeilijk om te kiezen tussen een notebook/laptop en een netbook.
Een netbook is makkelijk mee te nemen en qua specificaties heb ik niet erg veel nodig. Om die laatste reden was een echte laptop gewoonweg te duur (750-800euro), helemaal omdat ik thuis nog een desktop heb staan.
Omdat ik toch wel IETS qua power wilde en minimaal een res. van 1366x768 kwam ik toch iedere keer bij de 1201(P)N uit.
Ik heb nu zo'n 2 maanden allerlei berichten gelezen wanneer de nieuwe 1215N uit zou komen, eind juni, begin augustus. Daarna eind augustus, begin september. Vind het zonde om nu de 1201PN te kopen om er 2 weken later achter te komen dat ik de 1215N had kunnen hebben, maar gelukkig lijkt het er op dat hij binnen enkele dagen/weken toch wel echt beschikbaar moet zijn
Volgens wat andere fora zie ik dat de 1218N op z'n vroegst in november uit gaat komen, misschien zelfs pas in 2011, voor mij het wachten niet meer waard.
edit: Het leek mij ook een leuk plan om een extra oplader te kopen die ik op school in een kluisje kan verstoppen, zodat ik tussen school en huis niet met dat extra gewicht hoef te sjouwen
edit: Heb nog even contact gehad met 2 shops, ze zeggen allebei dat de laptop toch waarschijnlijk eind september pas geleverd kan worden, doh.
[ Voor 11% gewijzigd door KoffieNT op 26-08-2010 11:30 ]
:D
Redenering #1 : 768 pixels, Photoshop heeft minimaal 1024x768 pixels nodig, de nieuwste versie zelfs 900.CLB schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:46:
Schrijf er dan nog even bij, waarom je deze vier gekozen hebt?
Redenering #2 : Het meeste photoshoppen doe ik met de stekker in het stopcontact, echter al het andere heb ik een aardige batterij voor nodig (vlucht van 14 uur (totaal 30 uur onderweg van Schiphol tot hostel

Redenering #3 : 2GB geheugen waar eventueel nog wat bij kan worden geprikt.
De CPU doet in principe het meeste werk. Vanaf CS4 (of was het 3 ?) kan je Photoshop ook de GPU het werk laten doen, maar dat gaat sowieso niet werken met deze selectie.
De touchpad hoeft niet super te zijn, ik neem ook een muisje mee (of liever koop ik die ter plekke wel)
Bluetooth is niet perse nodig.
Acer, tja, als ik lekker knus thuis bleef zou ik best een Acer willen overwegen, maar ik ben zo'n figuur die nogsteeds twijfelt na alle ophef rondom Acer. Ik ben nog om te praten maar vrijwillig ga ik denk ik nu nog niet aan een Acer (Kortzichtig heh ? Ik ga toch liever met een goed gevoel op pad)
Die AMDs zag ik gister op Anandtech een review van, een Toshiba geloof ik, 5,5 uur max uit een 6-cell. Alleen die MSI die hier te koop is heeft nu nog de 3-cell accu, dus das nog wachten.
Ik ga over 2 maanden weg.
Dat komt omdat er een nieuwe versie is uitgekomen, jij linkt nog naar de oude. Hier heb je de nieuwe. De enige verscillen zijn volgens mij de iets sterkere processor en de minder grote harde schijf.CLB schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 22:53:
Aangezien ik voor mijne €605 heb betaald hoor je mij niet klagen
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Die CPU power zal ook geen zoden aan de dijk zetten denk ik...
Ik betaal liever 550,00 voor een i3 330UM en 250GB dan 640,00 voor een i3 350UM met 160GB...
Vind dat wel weer meer dan zat voor iets wat meer als gadget wordt gebruikt dan echt nodig is.
Ik betaal liever 550,00 voor een i3 330UM en 250GB dan 640,00 voor een i3 350UM met 160GB...
Vind dat wel weer meer dan zat voor iets wat meer als gadget wordt gebruikt dan echt nodig is.
[ Voor 19% gewijzigd door CLB op 26-08-2010 11:23 ]
pricewatch: Acer Travelmate 8172Z-U542G25Nmercapto schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 00:38:
Geen HDMI en zo'n 6 uur batterijtijd.. Wel een mat scherm en 4GB ram.
Maar dan kan de 1830T serie er ook wel bij genoemd worden. Wel HDMI en 8 uur batterijtijd...
Maar dan kan de 1830T serie er ook wel bij genoemd worden. Wel HDMI en 8 uur batterijtijd...
Volgens mij hebben ze dezelfde accu en eigenlijk dezelfde CPU. Ik denk dus dat ze allebei hetzelfde halen.
Ik zat verkeerd, my bad! De Aspire 753 is 6 uur! I'm sorry!
Volgens mij de 1830 ook 6 uur
1830 is wel 8 uur.. Bestaan er geen matte folies?
Op eBay vind ik niks.. Beeld is volgens mij 200nits, ook niet echt heel krachtig..
Op eBay vind ik niks.. Beeld is volgens mij 200nits, ook niet echt heel krachtig..
Allebei 6 uur zeg ik nogmaals 
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.33808.0.html
Die schermpjes zijn gewoon standaard 11.6" schermpjes.
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.33808.0.html
Die schermpjes zijn gewoon standaard 11.6" schermpjes.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 26-08-2010 09:43 ]
Dan klopt de info op de Acersites niet.. Daar staat 8 uur bij 1830T,
Travelmate 8172 en 6 uur bij de Aspire 753.. Praktijk is natuurlijk wat anders..
Travelmate 8172 en 6 uur bij de Aspire 753.. Praktijk is natuurlijk wat anders..
De Aspire 753 heeft waarschijnlijk wel minder accu duur. Dat is een U3400 Celeron en die missen een echte speedstep, ookal zegt Intel van wel. Dat geintje heb ik eerder gezien bij de Celeron SU2300.
Mag je me toch eens uitleggen waarom je met een SU4100 betere batterylife krijgt dan met een SU2300.
Toch wel erg interresant die Acers...hmm...
Verwijderd
meer cache? lager voltage? allemaal factoren.Philflow schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:18:
[...]
Mag je me toch eens uitleggen waarom je met een SU4100 betere batterylife krijgt dan met een SU2300.
Volgens mij hebben ze het zelfde voltage en de SU2300 heeft juist minder cache. Misschien is jouw onderzoekje n.v.t. op ULV CPUs?Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:57:
[...]
meer cache? lager voltage? allemaal factoren.
Op een SU4100 merk ik wel verschil in battery life tussen High performance en Energy saver. Lijkt toch door de lagere kloksnelheid te komen.
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 26-08-2010 13:20 ]
Verwijderd
leuk, maar ik heb geen ULV cpu's thuis
anders had ik het wel gedaan (vakantie = saai)
misschien kan iemand met rmclock/gpu-z erachter komen welke VId (voltage) tabel de SU___ lijn, grote kans dat er, met name bij de laatste multipiler, nogal wat verschil in zit.
misschien kan iemand met rmclock/gpu-z erachter komen welke VId (voltage) tabel de SU___ lijn, grote kans dat er, met name bij de laatste multipiler, nogal wat verschil in zit.
Maar als ik jou goed begrijp zeg je dat stroombesparing niet door de verlaging van klokspeed komt maar door de verlaging van voltage.
Dan helpt speedstep dus mits de lagere kloksnelheid een lager voltage heeft.
Dan helpt speedstep dus mits de lagere kloksnelheid een lager voltage heeft.
Verwijderd
ja, zo ongeveer wel, daarom draai ik mijn processor ook op de hoogste snelheid die mijn processor aankan met het minimum voltage (1.866 ghz), in theorie is dat de meest "efficiente" snelheid. tot op een bepaald punt uiteraard.
de winst zit hem in het feit dat de processor langer in slaapstand zit, maar eigenlijk maakt het nauwelijks uit, in mijn voorbeeld heb ik bijvoorbeeld de totale accuduur uitgerekt met 5 a 6 minuten (op 4 uur)
de winst zit hem in het feit dat de processor langer in slaapstand zit, maar eigenlijk maakt het nauwelijks uit, in mijn voorbeeld heb ik bijvoorbeeld de totale accuduur uitgerekt met 5 a 6 minuten (op 4 uur)
Het schijnt dat alle laptops met HM55 en PM55 chipset performance problemen hebben met SSDs.
Slechte 4K random read & write performance.
Slechte 4K random read & write performance.
Bronif your chipset is Intel HM55 or PM55 then it is a know issue, there is nothing you can do about it
It's not the SSD though.
Check here:
http://forum.notebookrevi...sluggish-performance.html
http://forum.notebookreview.com/6628059-post481.html
http://en.community.dell....op/f/3518/t/19340601.aspx
and many other posts ( I just showed you a couple of them, this affects various manufacturers like Asus, HP, Dell, Lenovo, etc)
Wat vinden jullie hiervan?
http://link.marktplaats.nl/371633677
Het lijkt me een geweldig ding, al vrees ik de prijs/prestatie verhouding verschikkelijk is.
Het lijkt me een geweldig ding, al vrees ik de prijs/prestatie verhouding verschikkelijk is.
Fujitsu-Siemens @500mhz K6-II 128 mb 5 gig 12,1"TFT win XP | PII450 92 mb 98Se | P1 120 64 mb Smoothwall
Mooi notebookje. Alternatief:Royalpieter schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 12:01:
Wat vinden jullie hiervan?
pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25
Sneller, goedkoper en HDMI.
Ik zit met een dilemma en kom er niet uit. Ik heb momenteel een Dell Inspiron 630m uit maart 2007 welke eigenlijk prima doet wat ik wil. Het enige probleem is dat de behuizing nogal te lijden heeft gehad van elke dag mee naar school. Zo de bovenkant gebarsten waardoor het scherm niet meer goed sluit en het beeldscherm erg slap is geworden en niet goed meer blijft staan (met niet te veel bewegen lukt het net). Daarnaast mis ik de DEL en de ESC toets en is de accu zo goed als op. Maar het is een core 2 duo 1.6 ghz en is snel zat voor wat ik er mee doe (internetten en af en toe filmpje).
Nou zit ik in dubio of ik hem zal gaan proberen te maken (nieuw toetsenbord, scherm-houder en accu) of toch voor een heel nieuwe laptop zal gaan. Ik vind het zo gek om weer honderden euro's uit te geven terwijl mn laptop in feite intern nog prima is
Ook ben ik de weg een beetje kwijt in alle CPU's; een core2due mobile 1.6 ghz is toch nog steeds een best aardige processor of zit ik er naast?
Ik zit te denken over een 12-14" als ik toch een nieuwe koop.
Nou zit ik in dubio of ik hem zal gaan proberen te maken (nieuw toetsenbord, scherm-houder en accu) of toch voor een heel nieuwe laptop zal gaan. Ik vind het zo gek om weer honderden euro's uit te geven terwijl mn laptop in feite intern nog prima is
Ook ben ik de weg een beetje kwijt in alle CPU's; een core2due mobile 1.6 ghz is toch nog steeds een best aardige processor of zit ik er naast?
Ik zit te denken over een 12-14" als ik toch een nieuwe koop.
[ Voor 3% gewijzigd door FireFoz op 27-08-2010 15:48 ]
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Blijkbaar is de CPU genoeg voor jou, en dat is waar het om gaat. Ik zou niet veel geld meer uitgeven aan de reparatie. Hier een voorbeeld wat je al voor 333 kunt kopen:
http://www.paradigit.nl/P...ide_01&src=slide_80000613
Misschien is het een idee de Dell als desktop te gebruiken door een monitor en toetsenbord aan te sluiten.
Misschien is het een idee de Dell als desktop te gebruiken door een monitor en toetsenbord aan te sluiten.
Hehehe, ik heb die Medion Akoya waar je naar linkt net gezien bij Vi computer in Tilburg. Heel aardige specificaties voor dat geld (is wel een verouderd model, maar toch).Philflow schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:49:
Blijkbaar is de CPU genoeg voor jou, en dat is waar het om gaat. Ik zou niet veel geld meer uitgeven aan de reparatie. Hier een voorbeeld wat je al voor 333 kunt kopen:
Alleen op de bovenkant zit een vlinder van Svarowski kristallen!

dat is inderdaad best veel waar voor je geld, maar die vlinder kan echt niet voor een man vind ikPhilflow schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 16:49:
Ik denk dat repareren inderdaad toch te duur gaat worden, aangezien een accu alleen al tegen de 100 euro aanloopt... en dan is het nog maar de vraag ofi k het echt goed kan repareren want volgensmij is er wel het e.a. afgebroken (er zit nu tape omheen:P)
Leef lekker in het nu, er is niks anders
Hier 35 euro: http://cgi.ebay.nl/NEW-FO...cessories_LaptopBatteriesFireFoz schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 18:49:
[...]
Ik denk dat repareren inderdaad toch te duur gaat worden, aangezien een accu alleen al tegen de 100 euro aanloopt... en dan is het nog maar de vraag ofi k het echt goed kan repareren want volgensmij is er wel het e.a. afgebroken (er zit nu tape omheen:P)
Zit al maanden te wachten op pricewatch: Asus Eee PC 1215N
maar nu lijkt deze pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25 toch veel aantrekkelijker.
Krachtiger cpu, max 8gb ipv 4gb en goedkoper. Maar wel minder mooi. Keuze is... moeilijk.
maar nu lijkt deze pricewatch: Acer Aspire One 753h-342kG25 toch veel aantrekkelijker.
Krachtiger cpu, max 8gb ipv 4gb en goedkoper. Maar wel minder mooi. Keuze is... moeilijk.
GoT, You have to love it!
Heb zojuist de U30JC en US/ínternational toetsenbord binnen.. Het vervangen gaat inderdaad heel makkelijk. MAAR: het toetsenbordje die ik los had besteld, was gebogen, waardoor hij ook een beetje omhoog komt vanuit de laptop. Je kunt hem dan wel terugbuigen, maar het is best een opgave om hem overal weer netjes recht te krijgen zodat hij nergens omhoog komt.
Als jouw losse toetsenbord dus ook een beetje gebogen is, corrigeer dit dan vóór het inbouwen zoveel mogelijk! Van het steeds proberen in en uit te klikken (om te kijken of het toetsenbord goed zit) kun je namelijk wel de cover beschadigen als je niet voorzichtig genoeg bent met de platkop.
Verder ziet de U30JC er goed uit, lekker snel, had hem binnen een weekje binnen vanuit cyberport.de. Verdere updates (en foto's indien gewenst?) volgen nog even.
Als jouw losse toetsenbord dus ook een beetje gebogen is, corrigeer dit dan vóór het inbouwen zoveel mogelijk! Van het steeds proberen in en uit te klikken (om te kijken of het toetsenbord goed zit) kun je namelijk wel de cover beschadigen als je niet voorzichtig genoeg bent met de platkop.
Verder ziet de U30JC er goed uit, lekker snel, had hem binnen een weekje binnen vanuit cyberport.de. Verdere updates (en foto's indien gewenst?) volgen nog even.
Dat is inderdaad een leuk modelletje. 1,32 kg is ook mooi. Batterylife is niet geweldig door de 4400mAh accu.Lisadr schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:44:
En zoals het er nu naar uitziet is de SSD snelheid gelimiteerd op alle notebooks met HM55 en PM55 chipset.
[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 28-08-2010 11:26 ]
Jammer van die 4400mah, 5600mah was fijner geweest.\
SSD zie ik zelf als geen probleem. In een notebook van 450 euro hoeft van mij geen super SSD in. Een 32 of 40 GB SSD met 125 read en 75 write is al flink sneller dan een standaard 5400rpm hdd. Momenteel gebruik ik maar 12GB op mijn XP eeepc. pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB lijkt me een leuk toevoeging.
Nu nog alleen kiezen tussen de Acer en Asus.
SSD zie ik zelf als geen probleem. In een notebook van 450 euro hoeft van mij geen super SSD in. Een 32 of 40 GB SSD met 125 read en 75 write is al flink sneller dan een standaard 5400rpm hdd. Momenteel gebruik ik maar 12GB op mijn XP eeepc. pricewatch: OCZ Onyx Serie SATA II 2.5" SSD 32GB lijkt me een leuk toevoeging.
Nu nog alleen kiezen tussen de Acer en Asus.
Zou je dan niet liever een netbook met N550 hebben i.p.v. die desktop D525? Die geven betere accuduur.
[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 28-08-2010 11:50 ]
Iemand al iets gehoort wanneer die Asus 1215N beschikbaar is ?
Ik heb een paar dagen geleden even contact gehad met een paar webshops, ze zeiden alle drie dat het de 3e week van september/eind september wordt.
Verwijderd
Goedeavond iedereen.
Ik heb in een ander topic al hulp gekregen ( samenstellen kotpc) en hoop nu hier ook een oplossing te vinden.
Ik zoek voor mijn zoon een laptop voor tijdens lessen en om te kunnen werken tijdens projecten ( ingenieurswetenschappen bouwkunde gaat hij volgen, dus liefst die progs kunnendraaien zoals maple autocad solidegde enzo ?
Liefst een laptop met een redelijke accu 3-5 uur en niet te groot. Ik had 14" in gedachten? Welke reso is goed op een 14"?
Voorts gaat hij daar niet op gamen, enkel gebruiken om te surfen op scvool en de slides te volgen.
Wat denken jullie dat voor hem goed is? Budget eig max 650-700 euro.
Persoonlijk wel voorkeur voor " zakelijke laptops" a la probook. Hij moet dus stevig zijn
.
Alvast bedankt!
Ik heb in een ander topic al hulp gekregen ( samenstellen kotpc) en hoop nu hier ook een oplossing te vinden.
Ik zoek voor mijn zoon een laptop voor tijdens lessen en om te kunnen werken tijdens projecten ( ingenieurswetenschappen bouwkunde gaat hij volgen, dus liefst die progs kunnendraaien zoals maple autocad solidegde enzo ?
Liefst een laptop met een redelijke accu 3-5 uur en niet te groot. Ik had 14" in gedachten? Welke reso is goed op een 14"?
Voorts gaat hij daar niet op gamen, enkel gebruiken om te surfen op scvool en de slides te volgen.
Persoonlijk wel voorkeur voor " zakelijke laptops" a la probook. Hij moet dus stevig zijn
Alvast bedankt!
Hoe lang doe jij met de accu bij desktop werkzaamheden en wlan aan?patrickvdweide schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:55:
Heb zojuist de U30JC en US/ínternational toetsenbord binnen.. Het vervangen gaat inderdaad heel makkelijk. MAAR: het toetsenbordje die ik los had besteld, was gebogen, waardoor hij ook een beetje omhoog komt vanuit de laptop. Je kunt hem dan wel terugbuigen, maar het is best een opgave om hem overal weer netjes recht te krijgen zodat hij nergens omhoog komt.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Ja, behalve een kunstmatige 2GB ram beperking van intel, heb ik liever een N550. Maar voorlopig zijn er geen 11,6 inch of 12,1 inch notebooks met een N550. Denk ook niet dat ze binnen 2 weken komen.Philflow schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 11:49:
Zou je dan niet liever een netbook met N550 hebben i.p.v. die desktop D525? Die geven betere accuduur.
Da's waar, heb even gezocht maar nog niet eens aankondigingen kunnen vinden.
Ik wil zelf deze hebben. Veel snellere CPU dan de 753 en een 5600mAh accu. Toetsenbordje kost 12 euro op Ebay.
De betreffende webshop verstuurd niet naar Nederland. Kent iemand een organisatie die als mailbox wil werken?
Ik wil zelf deze hebben. Veel snellere CPU dan de 753 en een 5600mAh accu. Toetsenbordje kost 12 euro op Ebay.
De betreffende webshop verstuurd niet naar Nederland. Kent iemand een organisatie die als mailbox wil werken?
[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 29-08-2010 12:24 ]
Windows 7 op de Power4Gear energystand (maar dan zonder het uitschakelen van desktopeffecten (oid)) haal ik met mijn U30Jc de 7 uur doorgaans (of zelfs wat meer). Brightness heb ik doorgaans rond 50%.JT schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 00:44:
[...]
Hoe lang doe jij met de accu bij desktop werkzaamheden en wlan aan?
In Linux haal ik echter slechts 4 uur
14" is weer een vreemde tussenmaat. Doorgaans gaat het tussen 13,3" en 15,6":Verwijderd schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 22:37:
Goedeavond iedereen.
Persoonlijk wel voorkeur voor " zakelijke laptops" a la probook. Hij moet dus stevig zijn.
Alvast bedankt!
13,3": compact, handig mee te nemen en toch comfortabel werken
15,6": Pure Desktopvervanger, maar past nog wel in iedere rugzak en dus nog eenvoudig mee te nemen
Gezien de prijzen van 15,6" notebooks (en het minimale aanbod 14"-ers) en je budget zou ik 14" mijden. Voor 13,3" weet ik ook een goede optie. Qua resolutie zul je vastzitten op 1366x768. Voor autocad ed zou ik hoger preferen, maar voor 700 euro heb je eenmaal niets te kiezen en blijft het bij een goedkoop 1366x768-scherm. Qua accu halen de 15,6" notebooks doorgaans 3-4 uur. De 13"-er die ik hieronder zal neerzetten is in staat om 5 uur te halen.
Verder zal je krachtige hardware nodig hebben voor de genoemde programma's. Ook een losse videokaart is eigenlijk een vereiste, niet voor het gamen, maar wel voor de renders. Het budget is relatief beperkt, maar het is mogelijk om wat leuks te vinden. Alleen of het dan ook nog een zakelijk model kan zijn...
Verder weet ik niet wat de situatie is. Jij koopt een laptop voor je zoon neem ik aan, het is iig goed om het te overleggen en kijken wat hij het liefste heeft. Ook kan hij wellicht geld bijleggen om juist wel een goede laptop te halen. Hij is tenslotte degene die er mee moet werken. Het is ook de reden dat ik zelf liever 300 euro meer neertel voor een laptop die compleet aan mijn eisen voldoet.
13,3"/14"
pricewatch: Samsung Q330 JS01
Ligt iets boven het budget, maar is eigenlijk wel de beste optie. Heeft een losse videokaart, degelijke behuizing en 5 uurs accu en 2 jaar garantie. En is tevens de enige 13,3" of 14" die ik geschikt vind.
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 4820T-333G32MN
Itt bovenstaande dus maar 1 jaar garantie en geen losse videokaart. Op zich wel een prima notebook voor het geld. Ook de integrated videochip si wel beter geworden, maar ik vraag me af of hij voldoet..
pricewatch: HP ProBook 4320s (WD862EA)
Dan de ProBook, maar die blinkt ook niet echt uit in specs. Wel leuk die behuizing, maar met slechts 1 jaar garantie is dat nog steeds waardeloos. Het is geen garantie dat de laptop ook een aantal jaar mee gaat... Verder moet er eigenlijk ook nog 2GB bij.
Nee, van deze laptops zou ik investeren in de Samsung.
15,6"
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
Net boven het budget, maar wel een goede degelijke en vlotte laptop. Ook Asus geeft standaard 2 jaar garantie en uit ervaring weet ik dat het prima degelijke notebooks zijn. Uiteraard wel met liefde behandelen, maar mijn oude Asus heeft het uiteindelijk een complete studie vol weten te houden.
pricewatch: HP ProBook 4520s (WD839EA)
Weer een ProBook. Deze keer gelukkig wel 4GB en een losse videokaart.
pricewatch: MSI CX620-222NL
Zeer goed geprijsde MSI notebook met prima specs. Ook hier 2 jaar garantie.
pricewatch: Asus X52JB-SX012V
Een wat goedkopere Asus welke eigenlijk niet onderdoet voor de rest. Eigenlijk ook een goede optie.
[ Voor 89% gewijzigd door GENETX op 29-08-2010 12:58 ]
Ik zit nu ook op de site van Cyberport te kijken maar ik zie nergens staan of de U30JC die zij verkopen nu een 6-cell accu heeft of een 8-cell accu.patrickvdweide schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 10:55:
Op de site van Alternate.de staat duidelijk dat het model wat zij aanbieden een 6-cell accu heeft.
Op andere sites (zoals http://www.notebook.de) staat duidelijk dat het een 8-cell betreft.
Wat heb jij nu ontvangen van Cyberport: 4400mAH 6-cell of 5600mAH 8-cell???
Waar heb je het toetsenbordje besteld?
Dat is een heel nette prijs! Is er geen andere webshop die naar Nederland verstuurd?Philflow schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:23:
Da's waar, heb even gezocht maar nog niet eens aankondigingen kunnen vinden.
Hmh. Zoals gezegd was het Ebay-toetsenbordje best wel flink gebogen bij aankomst. Dat heb ik grotendeels kunnen corrigeren, maar het toetsenbordje komt op sommige punten nog steeds een beetje omhoog. Dit typt niet lekker en 't produceert meer geluid. Het irriteert me en ik overweeg om gewoon het Duitse toetsenbord weer te gaan gebruiken.
Ik heb dit U30JC toetsenbord bij Ebay gekocht. Ze zijn ook via een andere aanbieder beschikbaar. Als ik zeker zou weten dat ze daar geen gebogen exemplaren uitleveren, zou ik hem daar bestellen.
Qua accuduur: op het moment heb ik het een beetje druk en nog niet kunnen testen hoe lang de accu het bij normaal desktopwerk uithoudt op enkel de accu. Ik moet namelijk eerst werkzaamheden afronden op mijn desktop pc en was van plan dit weekend over te gaan. Ik zal hier nog ff wat info over posten.
De accu bij Cyberport is een 5600 mah/8 cell.
Ik heb dit U30JC toetsenbord bij Ebay gekocht. Ze zijn ook via een andere aanbieder beschikbaar. Als ik zeker zou weten dat ze daar geen gebogen exemplaren uitleveren, zou ik hem daar bestellen.
Qua accuduur: op het moment heb ik het een beetje druk en nog niet kunnen testen hoe lang de accu het bij normaal desktopwerk uithoudt op enkel de accu. Ik moet namelijk eerst werkzaamheden afronden op mijn desktop pc en was van plan dit weekend over te gaan. Ik zal hier nog ff wat info over posten.
De accu bij Cyberport is een 5600 mah/8 cell.
[ Voor 24% gewijzigd door patrickvdweide op 29-08-2010 13:24 ]
Tsja, mijn origineel duitse bord was pas erg gebogen terwijl mijn QWERTY best meeviel... Gewoon een kwestie van er uit halen en weer buigen. De kwaliteit is gewoon compleet random. Bij de een is het toetsenbord wat er in zit kaarsrecht, terwijl anderen enorm veel flex hebben. Hetzelfde dus met de toetsenborden van eBay.
Afgelopen tijd heb ik de pricewatch ook verschillende keren doorzocht naar een goede laptop, daar kwam ook iedere keer die Samsung uit, met precies dezelfde redenen als hierboven wordt aangegeven.GENETX schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:33:
13,3"/14"
Ligt iets boven het budget, maar is eigenlijk wel de beste optie. Heeft een losse videokaart, degelijke behuizing en 5 uurs accu en 2 jaar garantie. En is tevens de enige 13,3" of 14" die ik geschikt vind.
Itt bovenstaande dus maar 1 jaar garantie en geen losse videokaart. Op zich wel een prima notebook voor het geld. Ook de integrated videochip si wel beter geworden, maar ik vraag me af of hij voldoet..
Dan de ProBook, maar die blinkt ook niet echt uit in specs. Wel leuk die behuizing, maar met slechts 1 jaar garantie is dat nog steeds waardeloos. Het is geen garantie dat de laptop ook een aantal jaar mee gaat... Verder moet er eigenlijk ook nog 2GB bij.
Het enige wat ik al weken zie is dat deze Samsung nergens leverbaar is?
Mocht Timpie28 nog iets meer te besteden hebben, zou je nog kunnen kijken naar deze Sony, 14", iets meer pixeltjes en wat meer schijfruimte.
Zo, dat was een prijzige zondag: U30JC besteld bij Cyberport en een US keyboard via eBay bij een of andere Chinees ;-)
Ik ben benieuwd... wordt vervolgd...
Ik ben benieuwd... wordt vervolgd...
De andere webshops die ik vond waren een stuk duurder. Volgens mij zijn er wel bedrijfjes die het willen doorsturen. Misschien ko,t er dan 20 euro bij maar dan is het nog een hele goede deal;Lisadr schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 13:17:
[...]
Dat is een heel nette prijs! Is er geen andere webshop die naar Nederland verstuurd?
Ik ga daar toch ook wel voor via Duitse familie / kennissen... samen met Philflow
Heb nog kleine twijfels, maar ze hebben ook zwarte (die ik wil) en met leuke CPU power en grote(re) HDD..
Heb nog kleine twijfels, maar ze hebben ook zwarte (die ik wil) en met leuke CPU power en grote(re) HDD..
Verwijderd
Wauw, heel erg bedankt! (al is het maar om dit alles te typenGENETX schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 12:33:
[...]
Windows 7 op de Power4Gear energystand (maar dan zonder het uitschakelen van desktopeffecten (oid)) haal ik met mijn U30Jc de 7 uur doorgaans (of zelfs wat meer). Brightness heb ik doorgaans rond 50%.
In Linux haal ik echter slechts 4 uur
[...]
14" is weer een vreemde tussenmaat. Doorgaans gaat het tussen 13,3" en 15,6":
13,3": compact, handig mee te nemen en toch comfortabel werken
15,6": Pure Desktopvervanger, maar past nog wel in iedere rugzak en dus nog eenvoudig mee te nemen
Gezien de prijzen van 15,6" notebooks (en het minimale aanbod 14"-ers) en je budget zou ik 14" mijden. Voor 13,3" weet ik ook een goede optie. Qua resolutie zul je vastzitten op 1366x768. Voor autocad ed zou ik hoger preferen, maar voor 700 euro heb je eenmaal niets te kiezen en blijft het bij een goedkoop 1366x768-scherm. Qua accu halen de 15,6" notebooks doorgaans 3-4 uur. De 13"-er die ik hieronder zal neerzetten is in staat om 5 uur te halen.
Verder zal je krachtige hardware nodig hebben voor de genoemde programma's. Ook een losse videokaart is eigenlijk een vereiste, niet voor het gamen, maar wel voor de renders. Het budget is relatief beperkt, maar het is mogelijk om wat leuks te vinden. Alleen of het dan ook nog een zakelijk model kan zijn...
Verder weet ik niet wat de situatie is. Jij koopt een laptop voor je zoon neem ik aan, het is iig goed om het te overleggen en kijken wat hij het liefste heeft. Ook kan hij wellicht geld bijleggen om juist wel een goede laptop te halen. Hij is tenslotte degene die er mee moet werken. Het is ook de reden dat ik zelf liever 300 euro meer neertel voor een laptop die compleet aan mijn eisen voldoet.
13,3"/14"
15,6"
pricewatch: Asus N61JV-JX033V
Net boven het budget, maar wel een goede degelijke en vlotte laptop. Ook Asus geeft standaard 2 jaar garantie en uit ervaring weet ik dat het prima degelijke notebooks zijn. Uiteraard wel met liefde behandelen, maar mijn oude Asus heeft het uiteindelijk een complete studie vol weten te houden.
pricewatch: HP ProBook 4520s (WD839EA)
Weer een ProBook. Deze keer gelukkig wel 4GB en een losse videokaart.
pricewatch: MSI CX620-222NL
Zeer goed geprijsde MSI notebook met prima specs. Ook hier 2 jaar garantie.
pricewatch: Asus X52JB-SX012V
Een wat goedkopere Asus welke eigenlijk niet onderdoet voor de rest. Eigenlijk ook een goede optie.
Als we het budget optrekken tot 1000, max 1100 euro, wat is er dan te vinden?
Wat vind je zelf dan... Eigen inzet wordt uiteraard ook wel vereist!
Je kan de processor wat opkrikken maar qua videokaart gaat het niet veel uitmaken volgens mij. Ik heb zelf ook gespeurd naar snelle lichtgewicht laptops met een degelijke videokaart (ook i.v.m. Autocad). En tussen het prijssegment van de al genoemde Samsung en de duurdere (>1550) HP Enyy 14 of Sony Z-serie is niet heel veel te vinden.Verwijderd schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:11:
[...]
Wauw, heel erg bedankt! (al is het maar om dit alles te typen)
Als we het budget optrekken tot 1000, max 1100 euro, wat is er dan te vinden?
Ik zag in de pricewatch nog de Asus U35JC met dezelfde videokaart als de Samsung maar qua losse videokaart ben ik (behoudens wat andere Asus-modellen) verder niet zo heel veel meer tegengekomen. Mij lijken net boven de 1000 euro de Toshiba Portege R700-14F of de Sony S-serie nog wel interessant maar dat zijn dan weer laptops die het met de interne graphics van de processor moeten doen.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.