Uiteraard
- Kan ik bij installatie kiezen voor Engeltalige Windows 7?
Ja, zelfs Nederlands is mogelijk!
- Zit er standaard nu wel of geen Bluetooth op? Staat niet genoemd in het config overzicht op de MM site, dus lijkt me niet.
Optioneel volgens Asus. Het hangt ook af van de config. Het normale i5 430M model wat ik heb (oa via Cyberport) heeft het wel. In de VS hadden ze het echter niet. Check dit dus bij het model van de mediamarkt. Ook iets om te checken is de accu. Je hebt een 4400mAh en 5600mAh (die laatste heb ik) accu. De laatste gaat 7 uur mee, de andere ~5 uur. Ook deze kan bij het media markt model dus afwijken
- Hoe warm wordt de laptop aan de onderkant bij licht/normaal gebruik? Aangezien ik er meestal mee op schoot zit, wil ik beslist geen warme laptop.
Niet. Het is een van de koelste laptops die ik ooit heb gezien. Je kan er prima uren mee op schoot werken zonder dat het onaangenaam warm wordt. Tenminste onder standaardtaken als internetten. Met gamen kan het een ander verhaal zijn, maar dat heb ik niet getest.
- Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm? In de test bij notebookcheck (en ook elders) staat aangegeven dat de kijkhoek erg beperkt is. Wel is de helderheid wat beter dan gemiddeld. Is de laptop buiten in de schaduw bruikbaar?
Het is idd geen superscherm, maar dat heeft eigenlijk geen enkel consumentennotebookje. Dan moet je toch bij Apple zijn of de dure series van HP, Dell en Lenovo hebben. De kijkhoek, zeker horizontaal (dus voor meekijkers) is prima. Verticaal is het inderdaad wat minder, maar zeker niet dramatisch. Kleuren zijn niet altijd even mooi, maar dat kun je altijd nog afstellen. In de schaduw werken gaat in ieder geval door de hoge helderheid prima. Met wat moeite kun je namelijk zelfs in de zon nog wel internetten.
Ik wil graag foto's kunnen bewerken en samen bekijken. Dan is de kijkhoek natuurlijk belangrijk, en die lijkt me (afgaande op notebookcheck tests) juist bij deze laptop slechter dan bij andere laptops, (bv. Asus UL30A, Sony Y11/S11). Graag hoor ik van GENETX zijn oordeel over het beeldscherm.
Mja, foto's goed weergeven is niet zijn sterkste punt. Aan de andere kant, het is niet slechter als op de UL30A en Sony Vaio Y. Alle laptopschermen, zoals ik al aangaf, zijn gewoon prut. Als je echt goed wilt fotobewerken dan zul je toch een extern scherm moeten hebben. Doe je het puur op hobbymatig niveau, dan kan het net zo goed met de U30Jc als met alle andere notebookjes. Zorg gewoon dat je het scherm een keer goed calibreert en er goed voor zit.
Ik heb niet zoveel aan een snelle harde schijf als ik een simulatie uitvoer of een stuk software compileer/debug

. Maar je hebt gelijk dat de Samsung + SSD voor je gevoel een stuk sneller zou zijn als de standaard U30Jc. Persoonlijk blijf ik er bij dat ik eigenlijk had moeten wachten tot een vlotte 128GB SSD voor 100 euro te koop zal zijn. Ik vind, voor mij persoonlijk, de prijs/performance nog ver te zoeken, ook al had ik 40% korting op mijn SSD's. Maargoed, that's me die niet ongeduldig is. Ik vond, op het starten van het OS na, de opstarttijden van applicaties niet vervelend lang, En ik denk dat W7 met superfetch voor mij al genoeg ten opzichte van XP had verbeterd hierin.
Maar deze discussie hier offtopic houden is ook nutteloos. Het is vooral wat je er zelf van verwacht, Je systeem start met een SSD een stuk rapper en ook applicaties zijn wat sneller gestart. Het systeem reageert bij dat soort handelingen gewoon een tikje vlotter. Het heeft echter wel zijn prijs, als je nu al een Vista/7 PC hebt met een sloot geheugen en je al vindt dat Photoshop snel start, dan is het de vraag of een SSD voor jou wel nodig is
[
Voor 20% gewijzigd door
GENETX op 15-08-2010 16:04
]