[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.854 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
patrickvdweide schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:25:
[...]

Je trapt zijn stelling zo wel heel makkelijk de grond in zonder het ook maar te onderbouwen. Ik vroeg GENETX om zijn persoonlijke ervaring en die geeft hij, onderbouwd met een voorbeeld.
Bovendien lees ik in gerelateerde topics en deze topic zelf dat MSI qua bouwkwaliteit over het algemeen minder gewaardeerd wordt dan Samsung.
In één punt ga ik wel met je mee, de bouwkwaliteit van de Q33 JS01 wordt in diverse reviews erg geprezen, dus begrijp ik ook niet zo goed waarom GENETX dat aanziet als een 'plastic apparaat'.
Samsung had ik eerst in de tekst, had het even te vlot gelezen. De X360 is imho geen partij voor de U30Jc.

Ik had verder geen reviews gelezen ofzo. Het is meer dat de U30Jc zo'n goede indruk heeft gemaakt door die palmrest, een dik brok metaal in het chasis en een oerdegelijk dik stuk plastic. Ik heb zelf, in deze prijsklasse, nooit een stevigere laptop in mijn handen mogen houden. Maar een vergelijking met de Samsung of MSI kan ik niet maken. Hooguit met datgene wat ik heb gezien en wat ik hierboven heb beschreven :+

Dan to SSD or not... Ik heb in zowel mijn Desktop als U30Jc een SSD gestoken. Marktplaats is trouwens heilig. Ik had 40% korting op 2 nieuwe 128GB SSD's. Die persoon had ze gekocht voor een laptop, alleen kon niet upgraden vanwege garantie. Let daar ook op, Asus heeft iig geen warranty seal en kun je, mits je de originele hdd terugplaatst bij een RMA, prima upgraden. Wellicht iets voor jou om nog bij Samsung na te trekken.

Maar of het echt meerwaarde geeft? Ja, hij start sneller, maar normaal zette ik de desktop toch in hibernate... Zuiniger is hij ook al niet echt. En ja. apps starten iets sneller, maar zoveel? Daarbij zorgt Windows SuperFetch met de 8GB in mijn desktop al voor enorm vlotte opstarttijden van apps. Met Photoshop zag ik meer (verbetering) bij de overstap van XP -> Vista/7 als bij de SSD upgrade. Achteraf gezien was het voor de desktop zijn geld sowieso niet waard. Voor de laptop heb ik nog mijn twijfels, het heeft wel effect en de laptop zet ik vaker uit. Ook ben je af van gevoeligheid voor trillingen. Maar een must is het zeker niet, meer nuttige dure luxe patsfactor :P

Je staat in ieder geval voor een lastige keuze. De twee laptops ontlopen elkaar niet veel. De Asus is op papier met de snellere CPU (en door de koeling draait hij doorgaans standaard op 2x 2,52GHz turbo ipv 2,26GHz) en grotere accu. De Samsung heeft de verkrijgbaarheid en prijs in zijn voordeel. Ik wil je wel aanraden om het bestellen in het buitenland en het vervangen van het toetsenbord niet mee te wegen. Dat is namelijk echt niet de moeite en zou zonde zijn. Design zou ook nog een overweging kunnen zijn. Op de plaatjes vind ik, maar smaak is persoonlijk, de Samsung er weer minder uit zien. De glanzende lijst om het scherm, de stukken magnesium en alle kleine details zoals de powerbutton maken de Asus in mijn ogen een prachtige notebook die gezien mag worden.

[ Voor 25% gewijzigd door GENETX op 14-08-2010 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Philflow schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

Ik verwacht eigenlijk alleen een aanpassing van de winstmarge ;)
Ik eigenlijk ook, er zijn wereldwijd erg veel varianten van de 3820t, ik denk dat de importeur in nederland gewoon een ander model is gaan importeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Speaking of 3820. Ik neig zelf heel sterk om de 3820 in Duitsland te bestellen. (Die met de ati 5650). Kan iemand me iets vertellen over de stevigheid van het chassis van de 3820, want ik kan nergens een winkel vinden waar ze de 3820 verkopen, om hem even in mijn handen te houden. Bij de meeste winkels kom je uberhaupt maar weinig thin en lights tegen.
Zijn er ook mensen die ervaring hebben met bestellen in Duitsland? Cyperport of notebook.de? Nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20-09 09:35
Hier nog wat pics van de Samsung Q330, voor de mensen die nog over de looks twijfelen:

Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxYwAfbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxZAAfbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxZgAfbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxZw
Afbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxaQAfbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxagAfbeeldingslocatie: http://omploader.org/tNThxZQ
[bron]

En iemand die weet waar ze 13,3" sleeves verkopen? (liefst voorradig en niet te duur, < € 20)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
Vinze schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 21:40:
En iemand die weet waar ze 13,3" sleeves verkopen? (liefst voorradig en niet te duur, < € 20)
Ik *O*

Ik heb deze gekocht. Niet duur en gewoon mooi zwart enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier nog wat pics van de Samsung Q330, voor de mensen die nog over de looks twijfelen:
Ziet er goed uit. Is dat echt aluminium? zowel op de bovenkant als aan de binnenkant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
  • Laatst online: 22:54

[afbeelding][afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[bron]

Kun je ook je ervaringen delen mbt de accuduur? Ik ben nl erg benieuwnd naar de tijd dat je er op kunt internetten.

[ Voor 58% gewijzigd door Artbij op 14-08-2010 23:10 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinze
  • Laatst online: 20-09 09:35
artbij schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 23:09:
[...]

Kun je ook je ervaringen delen mbt de accuduur? Ik ben nl erg benieuwnd naar de tijd dat je er op kunt internetten.
Philflow schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 22:08:
[...]

Ziet er goed uit. Is dat echt aluminium? zowel op de bovenkant als aan de binnenkant?
Ow zijn niet mijn foto's hoor, kwam ze tegen op internet en dacht ze even te delen met de rest hier!
Hoop die van mij komende week te ontvangen, zal dan wel even wat ervaringen delen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JPS schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 23:34:
[...]

Ik was nu eigenlijk al aan het neigen naar de Acer 3810t voor 399 euro. DM3 lijkt best een goed alternatief, maar bijv ontbreken van 802.11n is wel een sterk minpunt. Vooral ook omdat HP nogal picky is met andere Wlan kaartjes. Is dat met de DM3 ook zo? Hoe zou je de belangrijkste verschillen met de 3810t beschrijven?
In de DM3 1030ed zit een Atheros AR9285 b/g/n kaartje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zaterdag 14 augustus 2010 @ 20:55:
[...]
En ja. apps starten iets sneller, maar zoveel?
Ik ben benieuwd of je SSD wel presteert zoals zou moeten. Je apps moeten namelijk minstens 2x zo snel starten. Kun je eens CrystalDiskMark 3.0 posten?

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 15-08-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wtfman86
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15-09 12:39
Iemand enig idee of dit een ideale studentenlaptop ( af en toe eens een filmpje en CS 1.6 ) zou zijn?

Acer aspire 3810T ( 399euro ) ( ja is qwerty en ben azerty gewoon , maar zoveel verschil is het niet e , op ebay kan ik een Azerty KB kopen aan 30euro)
+ 3 Ext Year warranty + Accidental damage ( 75euro )
+ SSD Kit Notebook Kingston 64GB ( 132.5euro )

Met verzending naar België geeft 4launch.nl 619euro.

Was de HP DM3 aan overwegen maar hij stond eerst 499euro en nu terug op 579euro. Voor mij is de garantie van belang want heb al een keer gehad dat ik mijn laptop 6maand kwijt was ( Carrefour , merk Fujitsu ).

Suggesties of betere voorstellen zijn welkom ! :)

PS : ik kom van een Macbook pro 13.3inch ( core2duo 2.26ghz 2gb ram ) maar was een beetje overkill dus ik denk dat een W7 laptop die 8+uur meegaat , voldoende zal zijn. Al twijfel ik een beetje of het mss niet IETS te zwak zou zijn ( mss toch beter een DM3? )

[ Voor 16% gewijzigd door wtfman86 op 15-08-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
wtfman86 schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:18:
Acer aspire 3810T ( 399euro ) ( ja is qwerty en ben azerty gewoon , maar zoveel verschil is het niet e , op ebay kan ik een Azerty KB kopen aan 30euro)
dat is een hele mooie deal. volgens mij kun je ook zelf de toetsjes verplaatsen. Jammer dat die HP aanbieding is afgelopen, dat was een erg mooie aanbieding.
+ 3 Ext Year warranty + Accidental damage ( 75euro )
+ SSD Kit Notebook Kingston 64GB ( 132.5euro )
Voor 130 euro heb je ook een Vertex 60GB of een Crucial C300 64GB. Beide zijn flink sneller dan die Kingston.

[ Voor 6% gewijzigd door Philflow op 15-08-2010 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 10:26:
[...]

Ik ben benieuwd of je SSD wel presteert zoals zou moeten. Je apps moeten namelijk minstens 2x zo snel starten. Kun je eens CrystalDiskMark 3.0 posten?
Heb ik zo niet bij de hand, maar hij presteert wel gelijk aan dat wat hij zou moeten. Hij presteerd zelf iets beter als de opgegeven snelheden. Hij is ook wel rap en hij start applicaties ook wel makkelijk 2 keer zo snel.

Het is meer of het de 175 euro die ik heb neergelegd voor de Kingston SSDNow V+ 128GB SNVP325 wel waard was. Wat merk je nou van 2x zo snel starten, zeker met superfetch... Enkel bij Photoshop en dergelijke kun je het verschil merken, bij een browser als Chrome is het verschil imho te minimaal. Ik ben er op zich wel blij mee. Wellicht moet het nog komen als ik straks tijdens mijn studie weer heftig multitask. Maar echte meerwaarde heb ik eigenlijk amper gemerkt. Maar ik ben dan ook niet het ongeduldige type waarbij alles sneller en sneller moet tegen elke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 12:28:
[...]

Heb ik zo niet bij de hand, maar hij presteert wel gelijk aan dat wat hij zou moeten. Hij presteerd zelf iets beter als de opgegeven snelheden. Hij is ook wel rap en hij start applicaties ook wel makkelijk 2 keer zo snel.

Het is meer of het de 175 euro die ik heb neergelegd voor de Kingston SSDNow V+ 128GB SNVP325 wel waard was. Wat merk je nou van 2x zo snel starten, zeker met superfetch... Enkel bij Photoshop en dergelijke kun je het verschil merken, bij een browser als Chrome is het verschil imho te minimaal.
Ik vind de verschillen zelf nogal flink. Met mijn 7K500 duurde booten 25 seconde, met mijn C300 zo'n 12. Firefox starte met de 7K500 in zo'n 3 (gok), nu 1 schat ik. De FF magicbar heeft nu nooit vertraging, met de HDD wel. En de hele Windows interface reageert sneller en directer.

Hibernaten doe ik helemaal niet meer aan omdat booten nu sneller is.

Ik vind de verschillen in snelheid tussen SSD en HDD veel lonender dat de verschillen in CPUs. Dat komt ook doordat ik weinig CPU intensieve dingen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ooh dat heb ik ook wel hoor, wat je beschrijft. Maar het klinkt zo leuk... Naast de boottijden heb je er zo weinig aan vind ik persoonlijk. Wat is de tijdswinst die je nu echt pakt per dag computeren omdat je browser (die je 3x per dag opstart) 2s sneller is? In mijn beleving is het beide zeer rap. De PC is nog steeds niet instant on en een browser start in nog steeds iets meer tijd dan een oogwenk....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34
Ik overweeg de Asus U30Jc te kopen in Duitsland, bij de Mediamarkt is de U30JC-QX013V te koop voor 749 euro, met Core i3-350, 4GB en 320 G HDD. Ook te koop met 500 GB disk voor 799 euro en met Core i5-430 en 500GB voor 849 euro.
Aangezien ik vlak bij de Duitse grens woon, kan ik hem makkelijk ophalen bij de MM. Wel eerst bestellen via de website. En dan natuurlijk nog een US keyboard (via ebay) erin zetten.

Hoewel GENETX zeer enthousiast is over zijn U30Jc, zit ik nog wel met wat vragen. Hopelijk kan GENETX hier antwoord op geven:

- Kan ik bij installatie kiezen voor Engeltalige Windows 7?
- Zit er standaard nu wel of geen Bluetooth op? Staat niet genoemd in het config overzicht op de MM site, dus lijkt me niet.
- Hoe warm wordt de laptop aan de onderkant bij licht/normaal gebruik? Aangezien ik er meestal mee op schoot zit, wil ik beslist geen warme laptop.
- Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm? In de test bij notebookcheck (en ook elders) staat aangegeven dat de kijkhoek erg beperkt is. Wel is de helderheid wat beter dan gemiddeld. Is de laptop buiten in de schaduw bruikbaar?
Ik wil graag foto's kunnen bewerken en samen bekijken. Dan is de kijkhoek natuurlijk belangrijk, en die lijkt me (afgaande op notebookcheck tests) juist bij deze laptop slechter dan bij andere laptops, (bv. Asus UL30A, Sony Y11/S11). Graag hoor ik van GENETX zijn oordeel over het beeldscherm.

Als alternatief overweeg ik de nieuwe Asus U35Jc, die is wel duurder, meer plastic, maar wel lichter. Waarschijnlijk hetzelfde scherm als de UL30A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:26:
Ooh dat heb ik ook wel hoor, wat je beschrijft. Maar het klinkt zo leuk... Naast de boottijden heb je er zo weinig aan vind ik persoonlijk. Wat is de tijdswinst die je nu echt pakt per dag computeren omdat je browser (die je 3x per dag opstart) 2s sneller is? In mijn beleving is het beide zeer rap. De PC is nog steeds niet instant on en een browser start in nog steeds iets meer tijd dan een oogwenk....
Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat je zo over snelheidswinst denkt uit je storage en dat je het wel de moeite waard vindt een snelle CPU te nemen ;)
bumblebee schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:40:
- Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm? In de test bij notebookcheck (en ook elders) staat aangegeven dat de kijkhoek erg beperkt is.
Voor zover ik weet is het onzeker dat je hetzelfde scherm krijgt in 2 exemplaren. Dit geldt in ieder geval voor HP en Acer. Volgens mij ook voor Asus.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 15-08-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

iemand positief over dit beestje?

Asus Netbook Eee PC 1201N

12 inch
2 gig
250 gig hdd
wlan a/b/g/n
hdmi
9400gs
atom 330 dualcore

voor 430 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lijkt me wel een veilige keus(A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
bumblebee schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:40:
Hoewel GENETX zeer enthousiast is over zijn U30Jc, zit ik nog wel met wat vragen. Hopelijk kan GENETX hier antwoord op geven:
Uiteraard
- Kan ik bij installatie kiezen voor Engeltalige Windows 7?
Ja, zelfs Nederlands is mogelijk!
- Zit er standaard nu wel of geen Bluetooth op? Staat niet genoemd in het config overzicht op de MM site, dus lijkt me niet.
Optioneel volgens Asus. Het hangt ook af van de config. Het normale i5 430M model wat ik heb (oa via Cyberport) heeft het wel. In de VS hadden ze het echter niet. Check dit dus bij het model van de mediamarkt. Ook iets om te checken is de accu. Je hebt een 4400mAh en 5600mAh (die laatste heb ik) accu. De laatste gaat 7 uur mee, de andere ~5 uur. Ook deze kan bij het media markt model dus afwijken
- Hoe warm wordt de laptop aan de onderkant bij licht/normaal gebruik? Aangezien ik er meestal mee op schoot zit, wil ik beslist geen warme laptop.
Niet. Het is een van de koelste laptops die ik ooit heb gezien. Je kan er prima uren mee op schoot werken zonder dat het onaangenaam warm wordt. Tenminste onder standaardtaken als internetten. Met gamen kan het een ander verhaal zijn, maar dat heb ik niet getest.
- Hoe is de kwaliteit van het beeldscherm? In de test bij notebookcheck (en ook elders) staat aangegeven dat de kijkhoek erg beperkt is. Wel is de helderheid wat beter dan gemiddeld. Is de laptop buiten in de schaduw bruikbaar?
Het is idd geen superscherm, maar dat heeft eigenlijk geen enkel consumentennotebookje. Dan moet je toch bij Apple zijn of de dure series van HP, Dell en Lenovo hebben. De kijkhoek, zeker horizontaal (dus voor meekijkers) is prima. Verticaal is het inderdaad wat minder, maar zeker niet dramatisch. Kleuren zijn niet altijd even mooi, maar dat kun je altijd nog afstellen. In de schaduw werken gaat in ieder geval door de hoge helderheid prima. Met wat moeite kun je namelijk zelfs in de zon nog wel internetten.
Ik wil graag foto's kunnen bewerken en samen bekijken. Dan is de kijkhoek natuurlijk belangrijk, en die lijkt me (afgaande op notebookcheck tests) juist bij deze laptop slechter dan bij andere laptops, (bv. Asus UL30A, Sony Y11/S11). Graag hoor ik van GENETX zijn oordeel over het beeldscherm.
Mja, foto's goed weergeven is niet zijn sterkste punt. Aan de andere kant, het is niet slechter als op de UL30A en Sony Vaio Y. Alle laptopschermen, zoals ik al aangaf, zijn gewoon prut. Als je echt goed wilt fotobewerken dan zul je toch een extern scherm moeten hebben. Doe je het puur op hobbymatig niveau, dan kan het net zo goed met de U30Jc als met alle andere notebookjes. Zorg gewoon dat je het scherm een keer goed calibreert en er goed voor zit.
Philflow schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 15:42:
Ik kan eigenlijk niet begrijpen dat je zo over snelheidswinst denkt uit je storage en dat je het wel de moeite waard vindt een snelle CPU te nemen ;)
Ik heb niet zoveel aan een snelle harde schijf als ik een simulatie uitvoer of een stuk software compileer/debug :P . Maar je hebt gelijk dat de Samsung + SSD voor je gevoel een stuk sneller zou zijn als de standaard U30Jc. Persoonlijk blijf ik er bij dat ik eigenlijk had moeten wachten tot een vlotte 128GB SSD voor 100 euro te koop zal zijn. Ik vind, voor mij persoonlijk, de prijs/performance nog ver te zoeken, ook al had ik 40% korting op mijn SSD's. Maargoed, that's me die niet ongeduldig is. Ik vond, op het starten van het OS na, de opstarttijden van applicaties niet vervelend lang, En ik denk dat W7 met superfetch voor mij al genoeg ten opzichte van XP had verbeterd hierin.

Maar deze discussie hier offtopic houden is ook nutteloos. Het is vooral wat je er zelf van verwacht, Je systeem start met een SSD een stuk rapper en ook applicaties zijn wat sneller gestart. Het systeem reageert bij dat soort handelingen gewoon een tikje vlotter. Het heeft echter wel zijn prijs, als je nu al een Vista/7 PC hebt met een sloot geheugen en je al vindt dat Photoshop snel start, dan is het de vraag of een SSD voor jou wel nodig is :P

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 15-08-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bumblebee
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-09 14:34
Dat klinkt inderdaad wel positief. Inderdaad, al die laptop schermen zijn vrij slecht.
Maar de extra helderheid levert toch wel een voordeel op tov. andere laptops.

De Mediamarkt in Duitsland levert deze versies :U30Jc-QX013V, U30Jc-QX045V en U30Jc-QX005V
(voor 749 (i3/320G), 799 (i3,500G), 849 euro (i5,500G). Alle versies hebben 8 cell 5600mAh accu, en ik vermoed geen Bluetooth.

Bij andere Duitse leveranciers is alleen nog de nieuwe configuratie U30Jc-QX101V leverbaar, met i5-450M,500GB en bluetooth voor prijzen vanaf 854 euro.

Welke versie heb jij precies, GENETX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om het makkelijk te maken: U30Jc-QX043V :+
Waarschijnlijk is de QX101V de opvolger met de iets snellere i5 450M. Een week na dat ik de laptop had was mijn model vermoedelijk al EOL en het is ook een upgrade die ik eigenlijk al had zien aankomen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor wie een 13" zoekt met een zeer goed scherm is dit wellicht interessant:
http://geizhals.at/eu/a514242.html

799- euro valt wel te overzien. Review is hier: http://www.notebookjourna...test-hp-envy-13-nkrt-1059

Zit ik alleen nog met het duitse toetsenbord. Geen idee hoe makkelijk dat op te lossen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil de X360 van MSI kopen omdat de ervaringen hier zo positief zijn. Eigenlijk wilde ik een inmiddels al wat ouder Asus model die zeer positieve reviews had op Tweakers maar die is werkelijk overal uitverkocht.

Probleem is dat ik de MSI wil gebruiken tijdens studie, dus vooral voor typen en internet. Een kennis van me heeft me echter verteld dat het 13,6 inch formaat behoorlijk klein kan uitvallen, ook al is dit widescreen-formaat niet zo klein als 11-12 inch.

Zijn er anderen die deze laptop voor dergelijke toepassingen willen gaan gebruiken? En hoe bevalt het scherm met Office-werk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:08:
Ik wil de X360 van MSI kopen omdat de ervaringen hier zo positief zijn. Eigenlijk wilde ik een inmiddels al wat ouder Asus model die zeer positieve reviews had op Tweakers maar die is werkelijk overal uitverkocht.

Probleem is dat ik de MSI wil gebruiken tijdens studie, dus vooral voor typen en internet. Een kennis van me heeft me echter verteld dat het 13,6 inch formaat behoorlijk klein kan uitvallen, ook al is dit widescreen-formaat niet zo klein als 11-12 inch.

Zijn er anderen die deze laptop voor dergelijke toepassingen willen gaan gebruiken? En hoe bevalt het scherm met Office-werk?
Juist perfect. Ik snap niet waar die kennis over zeurt. De resolutie van dit soort notebooks is net zo hoog als een 15,6" notebook. Juist zo'n notebook vond ik te lomp worden om iedere dag mee te slepen. De 13,3" Asus U30Jc die ik nu heb is werkelijk perfect eigenlijk. Wel de rekenkracht van een Core i5 die ik nodig heb, maar toch lekker compact en een lange accuduur. Eigenlijk zoals een laptop moet zijn imho. Niet voor niets ervaren veel mensen 13,3" juist als ideaal voor een notebook. Vrij compact en tegelijkertijd prettig om een dag op te werken. En dat is het ook, je kan er prima een dag op werken door de grootte, maar het is ook lekker compact om even mee te nemen of er bij te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13" is een goed compromis tussen prettig om thuis mee te werken en prettig om mee te nemen. Als ik een laptop alleen voor thuis zou kopen zou ik liever een 15" of 17" kopen met een hogere resolutie.

Ik vind een 13" bijvoorbeeld niet zo geschikt (ergonomisch) om lange tijd mee op een bureau te werken. Daarom heb ik er een externe monitor en toestenbord bij gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-09 15:32
@DonAgucho

Werk al 15 maanden met een 13,3 inch laptop en het werkt erg prettig. Voor draagbaarheid is een 11,6 net fijner, maar voor dagelijks gebruik is een 13,3 inch perfect.

Wat ik er dagelijks mee doen?
Internet
Office (Excel, Word, Powerpoint)
Basic Photoshop
Basic Illustrator

Grootste voordeel ten opzichte van 15,6 in is draagbaarheid.
Als je geen vaste desktop systeem hebt dan is minimaal een 19+ inch monitor wel prettig. Nieuw heb je 22 inch 1080p monitors voor 120 euro en tweedehands zijn er goede 19 inch monitors voor rond de 50 euro. Maar ook als je een 15,6 inch neemt is een externe 19+ inch monitor prettig.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 06:40:
Ik vind een 13" bijvoorbeeld niet zo geschikt (ergonomisch) om lange tijd mee op een bureau te werken. Daarom heb ik er een externe monitor en toestenbord bij gekocht.
Wat versta je onder lange tijd typen? Ik overweeg om een 17 inch scherm mee te nemen van thuis.

Ik was sowieso al van plan om een extern toetsenbord mee te nemen. Het ligt er vooral aan hoe de eigenlijke keys van de laptop bevallen.

@Andere berichten: Bedankt voor de ervaringen. Ik kijk nog even of ik een ASUS UL30A kan krijgen, maar deze MSI zal ook prima gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik wil graag een kleine laptop voor mijn opleiding, heb zelf al een 18,4 inch laptop maar dat gaat hem niet worden voor school.
10,1 inch vind ik weer te klein

Ik wil er gewoon mee kunnen internetten, documenten bewerken, photoshop, en hd films afspelen.

http://tweakers.net/price...ind-u200-095nl-zwart.html
http://tweakers.net/price...eee-pc-1201ha-zilver.html

of iets meer neerleggen voor een nieuwere laptop.? met langere accuduur
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N

Of kan ik beter nog heel wat anders halen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:18:
[...]
Wat versta je onder lange tijd typen? Ik overweeg om een 17 inch scherm mee te nemen van thuis.
Meer dan een uur vind ik een 13" op een bureau lastig worden. Ik ben zelf 1.88.
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:21:
Of kan ik beter nog heel wat anders halen ?
pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N
Beste deal. heeft ook nog een ati kaart die niet in de specs staat.

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 16-08-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Philflow schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 09:58:

pricewatch: Acer Aspire Timeline 3810T-354G32N
Beste deal. heeft ook nog een ati kaart die niet in de specs staat.
De Acer is waarschijnlijk niet in staat om HD af te spelen zonder stroomadapter (omdat hij dan de ATI niet gebruikt) of heb ik dat verkeerd?

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat heb je verkeerd, de acer is namelijk niet in staat om de intel graka te gebruiken.

switchen vind je alleen in de duurdere lijnen: de macbook, sony F11/12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey iedereen!

Ik ben al een tijdje op zoek naar een laptop voor mijn studies volgend jaar.
Hieruit volgen eigenlijk 2 vragen. De eerste is een algeme, de 2de specifiek

Vraag 1

Eisen:
toch graag wat vermogen (i3-ish niveau)
Hdmi
13-14 inch
2Gb ram (more = better)
Degelijke bouwkwaliteit en gewicht
Degelijke batterijduur
Ietwat grafisch vermogen (wil toch iets van spelletjes kunnen spelen)

Budget lag aanvankelijk rond de 600 maar ik heb ondertussen door dat 750 realistischer is.
(Ik ben Belg en de prijzen hier zjin meestal nét iets hoger)

Ik denk aan de 3820T of 4820T, de Vaio E series (batterij duur is nogal zwak hoor ik -3u)
En nu recentelijk, dankzij jullie, de Q330.

Welke geniet jullie voorkeur rekening houdend met mijn vereisten?

Hebben jullie nog andere voorstellen voor mijn eisen, laat ook gerust weten!

Vraag 2!
Ik lees dat samsung de Q430 heeft gelanceerd in Mei. Eig gewoon de 13 inch in 14 inch behuizing. Iemand enig idee wanneer die naar de benelux zou gaan komen? (ik vind 14 inch net iets handiger dan 13 inch)

Oh en edit: Hoe valt de resolutie van de Q330 mee? En wordt hij niet te warm?

[offtopic] Oh en volledig off topic eigenlijk: Het prijsverschil van laptops tussen amerika en europa zijn ronduit belachelijk.
Bv HP Envy 14 kost in usa 999 dollar, een 780 euro. Op de belgische site? 1899€ :F

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:45:
Ik denk aan de 3820T of 4820T, de Vaio E series (batterij duur is nogal zwak hoor ik -3u)
3 uur? ik heb mensen horen zeggen dat hij met youtuben na 1 uur ermee kapt :X

dat is overigens de 15" E, maar volgens mij zijn ze redelijk gelijk.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:42:
dat heb je verkeerd, de acer is namelijk niet in staat om de intel graka te gebruiken.

switchen vind je alleen in de duurdere lijnen: de macbook, sony F11/12
Denk dat jij het verkeerd hebt. Lees maar eens terug in dit topic daar post ieman wel degelijk dat de ATI kaart alleen werkt op netspanning.

Daarnaast heeft 80% van de thin & lights die een extra garfische kaart hebben de mogelijkheid om te switchen.

[ Voor 11% gewijzigd door Artbij op 16-08-2010 12:10 ]

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
artbij schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:27:
[...]

De Acer is waarschijnlijk niet in staat om HD af te spelen zonder stroomadapter (omdat hij dan de ATI niet gebruikt) of heb ik dat verkeerd?
De intel 4500 kan prima 1080p afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Philflow schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 12:41:
[...]

De intel 4500 kan prima 1080p afspelen.
Hangt van de 1080p af, x264 ge-encodeerd lukt wel met MPC-HC (op een SU4100)
VC-1 blu-ray dingen lijken voorals nog te zwaar. DXVA is dan ook niet actief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Ook ik kan bevestigen dat er in de Acer 3810T een Ati Mobility Radeon HD4330 zit. Heb ik hier merkbaar voordeel bij in het gewone gebruik? (briefjes typen, webbrowsen?)

En dat niet alleen, er zit ook een Gigabit ethernet controller (Atheros AR8131) in ipv de 100Mb volgens de specs! Afgezien van een slome CPU een prima en handzaam dingetje voor 400E.

/Edit: Bluetooth heb ik alleen nog niet gevonden, die heb ik wel nodig voor m'n muis... :/ Hopelijk zit dat er toch nog op want dat was een eis en stond bij de specs...

/Edit2: Bluetooth gevonden, niet in het BIOS maar wel dmv Fn+F3. Stond dus blijkbaar niet standaard aan...

[ Voor 27% gewijzigd door JPS op 17-08-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

artbij schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:52:
[...]
Daarnaast heeft 80% van de thin & lights die een extra garfische kaart hebben de mogelijkheid om te switchen.
is een intel graka nu echt zoveel zuiniger dan een HD43xx?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JPS schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 20:44:
Ook ik kan bevestigen dat er in de Acer 3810T een Ati Mobility Radeon HD4330 zit. Heb ik hier merkbaar voordeel bij in het gewone gebruik? (briefjes typen, webbrowsen?)
In principe zou Youtube 1080p een stuk beter moeten gaan (mits je de juiste instellingen hebt). Maar ik weet niet precies hoe goed Ati daarin is, Nvidia zeker wel.

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 16-08-2010 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Ik heb zojuist de U30JC bij Cyberport besteld voor 888 euro. Er kwam 17 euro bij voor de verzending (DHL), totaal 905,99 euro. Kon elders (Alternate Duitsland) goedkoper, maar omdat GENETX bij Cyberport goede ervaringen heeft heb ik toch daar besteld. Echt enorm zitten twijfelen met de Samsung Q33 JS01, maar uiteindelijk was de bouwkwaliteit / I5 processor / accu / aanzien van de Asus service toch wel doorslaggevend. Net als GENETX een toetsenbord besteld via Ebay die ik er zelf op ga monteren.

Indien gewenst post ik mijn bevindingen en foto's hier, laat even weten als er interesse is.

GENETX, in ieder geval bedankt voor je bevindingen en aandringen ;) , ik heb er veel aan gehad bij het maken van mijn keuze! Uiteindelijk dus toch de laptop gekocht die ik in eerste instantie afschreef..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand dieenig idee heeft wanneer de Toshiba Satellite T235 in Nederland op de markt verschijnt? (nvm, niet aangedacht dat de europse type nummers wel eens anders kunnen zijn. )
En welke sub €1000 thin/lights zijn er met een mat scherm en degelijke licht opbrengst onder de 14"?

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2010 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
patrickvdweide schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:32:
Ik heb zojuist de U30JC bij Cyberport besteld voor 888 euro. Er kwam 17 euro bij voor de verzending (DHL), totaal 905,99 euro. Kon elders (Alternate Duitsland) goedkoper, maar omdat GENETX bij Cyberport goede ervaringen heeft heb ik toch daar besteld. Echt enorm zitten twijfelen met de Samsung Q33 JS01, maar uiteindelijk was de bouwkwaliteit / I5 processor / accu / aanzien van de Asus service toch wel doorslaggevend. Net als GENETX een toetsenbord besteld via Ebay die ik er zelf op ga monteren.

Indien gewenst post ik mijn bevindingen en foto's hier, laat even weten als er interesse is.

GENETX, in ieder geval bedankt voor je bevindingen en aandringen ;) , ik heb er veel aan gehad bij het maken van mijn keuze! Uiteindelijk dus toch de laptop gekocht die ik in eerste instantie afschreef..
Ik zit zelf ook te twijfelen tussen deze 2 laptops. Ik lees in reviews niets dan goeds over de bouwkwaliteit van de Samsung, daarnaast vind ik 200,- voor een i3 ipv i5 erg veel geld. De accuduur van de Q330 blijkt vanuit reviews rond de 6 uur te liggen. Ik weet niet wat de asus doet...

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Asus JC Volgens notebookcheck ->
Idle (without WLAN, min brightness) 8h 37min
Surfing with WLAN 7h 03min
DVD 4h 9min
Load (maximum brightness) 2h 04min

Ook zeer goed moet ik zeggen.

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Een review van de Asus UL20FT

http://www.notebookreview...asus+ul20+ul20ft+ul20fta1

$650 is toch vaak 600 a 650 euro en dan is het relatief duur voor een 12 inch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Niet voor een 12" met i3-330UM imo. Acer is natuurlijk goedkoper maar dat zijn we gewend.

[ Voor 43% gewijzigd door Philflow op 17-08-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:39:
En welke sub €1000 thin/lights zijn er met een mat scherm en degelijke licht opbrengst onder de 14"?
De Toshiba r700 is er voor 1070. De consumentenversie zal er wel voor minder zijn, maar het is nog niet zeker of deze een mat of glanzend scherm heeft (verschilt per land...)

Ik ben in ieder geval aan het wachten op leverbaarheid van de r700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• patrickvdweide
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08-09 10:26
Tja artbij, of het je die 200 euro waard is, is denk ik echt een persoonlijke afweging. Kies de laptop waarbij je het beste gevoel hebt (dat natuurlijk is gebaseerd op wat je erover leest). Ik denk dat bij mij de accuduur en processor het meeste invloed hebben gehad, want inderdaad, de Q330 heeft ook een prima bouwkwaliteit.

En als er specifieke dingen zijn die je van de U30Jc wilt weten, let me know.. Dan moet je wel ruim een week geduld hebben ivm levering :)

[ Voor 17% gewijzigd door patrickvdweide op 17-08-2010 10:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Momenteel zit ik te kijken naar de Acer 1830T-33U2G25N via de pricewatch kwam ik ook de 1830T-33U2G16N tegen, het enige verschil is dat de laatste 160 ipv 250gb hd heeft en dat hij ook nog eens ruim 100 euro duurder is.

Heeft iemand enig idee waarom dat zo is? Hij zou toch juist goedkoper moeten zijn. Op de site van acer staat alleen de 1830T-33U2G16N vermeld. Snap er niets van.

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!
blmp schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 00:40:
Asus JC Volgens notebookcheck ->
Idle (without WLAN, min brightness) 8h 37min
Surfing with WLAN 7h 03min
DVD 4h 9min
Load (maximum brightness) 2h 04min

Ook zeer goed moet ik zeggen.
De 7-7:30 haal ik in ieder geval met Wifi en wat surfen ook. Het schijnt zelfs dat als je de standaard Asus software (power4gear) niet gebruikt je nog een uur extra kan halen. Maargoed, die software is slechts een schil om de Windows Power Management en zou je zelf ook naar de normale battery saving setting van Windows kunnen aanpassen. Ik verwacht echter wel dat er nog wat te winnen valt. Ik hoop dat we binnenkort de Core i-processors nog eens kunnen undervolten en clocken. Dan gaan we gegarandeerd op bijna alle laptops er een uur op vooruit. Mijn i5 430M draait op energiebesparing nog 1,33GHz... Dat is gewoon zonde, dat ding heeft met 800MHz-1000MHz nog genoeg rekencapaciteit...

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 17-08-2010 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
siepeltjuh schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:02:
Momenteel zit ik te kijken naar de Acer 1830T-33U2G25N via de pricewatch kwam ik ook de 1830T-33U2G16N tegen, het enige verschil is dat de laatste 160 ipv 250gb hd heeft en dat hij ook nog eens ruim 100 euro duurder is.

Heeft iemand enig idee waarom dat zo is? Hij zou toch juist goedkoper moeten zijn. Op de site van acer staat alleen de 1830T-33U2G16N vermeld. Snap er niets van.
Moet wel een fout zijn. 100 euro duurder voor een kleiner HDD. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is volgens mij geen fout. Acer is de prijzen aan het verhogen.

Volgens mij heb ik hier nog nooit wat gelezen over deze11.6" van Acer:
pricewatch: Acer Travelmate Timeline 8172Z-U543G32nkk
pricewatch: Acer Travelmate 8172-33UG25N
Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 22:39:
Volgens mij heeft bovenstaande een mat scherm.

[ Voor 84% gewijzigd door Philflow op 17-08-2010 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Ik hoop dat we binnenkort de Core i-processors nog eens kunnen undervolten en clocken.
volgens mij kan dat niet meer, intel heeft de boel zo aangepast dat je zelfs via het bios niet meer het voltage kan aanpassen.

bron? de makers van cpugenie, http://www.clockmod.com/index.php?/forums/viewthread/173/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Lisadr schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:39:
[...]

Moet wel een fout zijn. 100 euro duurder voor een kleiner HDD. 8)7
Is geen fout. De goedkopere is ook niet meer te leveren.

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
GENETX schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Mijn i5 430M draait op energiebesparing nog 1,33GHz... Dat is gewoon zonde, dat ding heeft met 800MHz-1000MHz nog genoeg rekencapaciteit...
Er zijn ook ULV versies van de i5 en de i3 de i5-520UM en de i3-330UM deze zijn zuiniger maar ook
minder vlot volgens passmark dan de reguliere i3 en i5.

Mijn SU4100@1,3GHz loopt op 1,2GHz als hij zuinig aan doet :) Het lijkt niet erg veel een
AMD schaalt van 2,6 naar 0,8 GHz

@mezelf hierboven:
Over rekenkracht ik heb wat zitten spelen met een SU4100 en intel 4500 grafiek en 1080p films.
Windows Media Player (v11 die bij windows 7 zit) speelt in combinatie met alleen de Haali (matroska) media splitter goed x264 en redelijk goed VC-1 ik had alleen nog dtssplitter of ffdshow nodig voor het DTS geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bouwfraude schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:15:
[...]

Er zijn ook ULV versies van de i5 en de i3 de i5-520UM en de i3-330UM deze zijn zuiniger maar ook
minder vlot volgens passmark dan de reguliere i3 en i5.
punt is dat, dat de 520UM precies dezelfde cpu is als de 520M,behalve dat de clocks en het voltage wat lager liggen.

bij amd kan je dat voltage aanpassen, en de clocks ook, dan heb je dus een zuinigere cpu die even snel is, en goedkoop.
het enige nadeel is dat je het voltage wellicht niet zover krijgt, omdat de UM CPU's mogelijk cherrypicked zijn, maar wat kan jou die .05v schelen als je daar €50 en veel betere prestaties voor terugkrijgt?

maarja, dan moet je dus naar amd, en die lopen helaas achter op het gebied van mobile cpu's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Toshiba R700. Die heb ik gevonden voor 940 euro inmiddels:
http://www.0900-laptops.n...lter-brand=31&string=r700

Weliswaar zonder DVD drive, en hij is niet op voorraad, dus misschien is hij nog niet leverbaar. Maar zodra dat wel het geval is denk ik dat ik toe sla!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artbij
Sarion schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 15:25:
Ik ben al een tijdje aan het kijken naar de Toshiba R700. Die heb ik gevonden voor 940 euro inmiddels:
http://www.0900-laptops.n...lter-brand=31&string=r700

Weliswaar zonder DVD drive, en hij is niet op voorraad, dus misschien is hij nog niet leverbaar. Maar zodra dat wel het geval is denk ik dat ik toe sla!
Is een mooi ding, maar de versie onder de €1000,- heeft maar 2GB memory....

Met gestrekt been.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en 1 jaar garantie en 32bits...
Ik denk dat ik voor die 14f ga: dvd drive , 4 gig, 3 jaar garantie , 64 bits

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Philflow schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:47:
Is volgens mij geen fout. Acer is de prijzen aan het verhogen.

Volgens mij heb ik hier nog nooit wat gelezen over deze11.6" van Acer:
pricewatch: Acer Travelmate Timeline 8172Z-U543G32nkk
pricewatch: Acer Travelmate 8172-33UG25N
17% prijsverhoging! Dat is flink.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de euro is ook 20% gedaald, dell heeft afgelopen maand ook een 15% prijsverhoging doorgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
1ste kwartaal = 1,384 dollar per euro
2de kwartaal = 1,273 dollar per euro = 8% gedaald

3de kwartaal tot nu toe
1.292 dollar per euro = 1.5% in waarde gestegen.

2009 = 1,393 dollar per euro
2010 tot nu toe = 1,319 dollar per euro = 5.3% gedaald.

Dus het Dollar vs Euro is niet geheel een oorzaak.
Dollarprijs + Hogere kosten + Meer benodigde winst + Minder volume = 15% tot 20% prijsstijging!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wolframalpha.com/input/?i=euro+to+dollar

hat gaat volgens mij over een half jaar, januari en juli

jan: $1.45
jul: $1.25
dat is 16%, iets minder afhankelijk van de meetmomenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
Dan zou het 10.5% moeten zijn

http://www.x-rates.com/d/USD/EUR/hist2010.html

Anyway, het blijft een flinke prijsverhoging.

Back on topic ;)
Hoop dat andere fabrikanten niet volgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
Zo vandaag mijn asus u30jc binnen gekregen. Nu alleen nog even wachten op mijn Engelse toetsenbord van ebay die uit china moet komen :P

Aangezien er nogal wat programma's meekwamen gelijk maar even een verse installatie gedaan.

Probleem is nu alleen dat de fan de godganze tijd op 100% blijft hangen. Wat vrij irritant is. Heb al in de windows energie opties lopen kloten maar dit lijkt niet echt te werken.
nu lijkt het wel weer goed te zijn. Vaag

Ik zal binnenkort ook even mijn bevindingen posten :)

[ Voor 5% gewijzigd door Taenadar op 17-08-2010 20:06 . Reden: toch stiekem niet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op de vraag hoeveel sneller een SSD is dan een HDD in een thin & light laptop (Asus u30jc) is trouwens een mooie review geschreven door Anandtech.
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3741/more-good-apps.png
http://www.anandtech.com/show/3741/asus-u30jc-ssd/2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Lisadr schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 17:29:
Dus het Dollar vs Euro is niet geheel een oorzaak.
De Yuan is ook sterker dan de dollar en de euro.
En aangezien alles uit China komt zal dat ook wel invloed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Battery Bar app geïnstalleerd toen ik mijn MSI X360 ontving, maar gek genoeg geeft deze een hele andere tijd aan dan de gewone Windows battery meter. Na de laptop vol op te hebben geladen geeft Battery Bar aan dat de laptop het 5:30 uur volhoudt, terwijl de Windows meter zo'n 8:30 uur aangeeft. Ik heb het gevoel dat Battery Bar meer in de goede richting zit, want meestal houd hij het zo'n 5 a 6 uur uit als de laptop volledig is opgeladen. Weten jullie echter wat dit verschil in aangegeven tijd verklaart?

Edit:
Ik denk dat ik zelf al deels heb uitgevonden waardoor het komt. Battery Bar berekent je verbruik aan de hand van je 'verbruik history', terwijl volgens mij de battery meter van Windows alleen kijkt naar je huidige verbruik. Aangezien ik de laptop pas een paar uur terug in MSI's Eco Mode heb gezet (waarbij hij schijnbaar loopt op 800 MHZ) gaat Battery Bar nog uit van een hoger gemiddeld verbruik. Inmiddels is hij echter al wel van 5:30 uur naar 6:30 uur gegaan.

Een andere vraag, die iemand een tijdje geleden ook al stelde:
Is er een app waardoor je de helderheid van je display lager kan zetten dan de laagste stand via FN + zonnetje? Ik houd er namelijk van als mijn laptopscherm 's avond heel erg donker is. Is hier een app voor of is dit wellicht in de BIOS aan te passen?

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 18-08-2010 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Laatst online: 21-09 16:57

TTD

Welke laptops zijn er met een aardige gpu die draagbaar(in de zin van onder 2.5kg) zijn? Ben er al een tijdje naar een op zoek maar vaak zijn ze zwaarder dan 2.5kg.
Ik ken zelf alleen de Asus N82jv(immidels weer nergens verkrijgbaar), HP Envy 14(Is in nederland wel heel duur vergeleken met de vs), Apple MBP 15inch, MSI FX600(1366x768 is wel een laag resolutie voor een 15inch) en de Sony Vaio Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTD schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:05:
Welke laptops zijn er met een aardige gpu die draagbaar(in de zin van onder 2.5kg) zijn? Ben er al een tijdje naar een op zoek maar vaak zijn ze zwaarder dan 2.5kg.
Ik ken zelf alleen de Asus N82jv(immidels weer nergens verkrijgbaar), HP Envy 14(Is in nederland wel heel duur vergeleken met de vs), Apple MBP 15inch, MSI FX600(1366x768 is wel een laag resolutie voor een 15inch) en de Sony Vaio Z.
Acer Timeline X vanuit Duitsland importeren. Die heeft een ATI 5650
http://geizhals.at/eu/a541284.html

Normaal toestenbord via ebay kost geloof ik minder dan een tientje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uiteraard maak ik nooit foto's... Maar inmiddels is mijn DVD drive uit de U30Jc gesloopt om plaats te maken voor de originele 500GB HDD. Was een fluitje van een cent om het om te bouwen en was zelfs na een aantal biertjes om half 2 's nachts prima te doen :+

Ik heb de caddy die je op ebay kan vinden met "New Laptop 12.7mm SATA TO SATA 2ND HDD HARD DRIVE caddy" zoals Deze

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 18-08-2010 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlbAlb2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 05-09 16:11
Ik lees hier dat verschillende mensen een Duitse Asus U30Jc voorzien hebben van een Engels/US toetsenbord.

Een ASUS U30Jc uit Duitsland lijkt me een interessante optie, maar is het vervangen van zo'n toetsenbordje echt zo gemakkelijk?

Moet het hele apparaat daar voor uit elkaar of vervang je het toetsenbordje langs de voorkant?
(Is er ergens op het net een "handleiding" te vinden? Linkje?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het is echt heel makkelijk. Boven de F-toetsen zitten 4 lipjes die je met een platkop moet wegdrukken. Als je 1 lipje open hebt gaat de rest in 2 tellen (de eerste is ff puzzelen). Dan kun je hem rustig er een beetje uit halen. Vervolgens moet je de tape loshalen (geen warranty void-sticker, puur een stuk tape om het op zijn plaats te houden) en de flatcable loshalen door een klepje omhoog te draaien. Dan is kun je het toetsenbord er zo uit tillen.

Het US keyboard miste bij mij echter wel rubbertjes onder de wat lipjes onder de spatiebalk. Die moest ik lospeuteren van het origineel en overzetten. Daarna er rustig in schuiven en de flatcable er in prutsen. Bevestiging weer dichtklappen en de tape er weer over. Daarna boven de F-toetsen het toetsenbord weer vastklikken.

Gister heb ik er nog 1 vervangen voor een klasgenoot, kwestie van 5 minuutjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siepeltjuh
  • Niet online
pricewatch: Acer Aspire TimelineX 1830T-33U2G25N
pricewatch: Acer Aspire 1830T-33U2G16N

Hmm er zit toch echt 60 euro verschil in, waarbij de kleinere hd meer kost. Ik kan geen enkel ander verschil vinden. De acer site kent de 25n versie niet eens.
Iemand die hier iets meer over kan zeggen? Anders bestel ik de 25n versie :)

Can`t live without the mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 01:00:
Ik heb de Battery Bar app geïnstalleerd toen ik mijn MSI X360 ontving, maar gek genoeg geeft deze een hele andere tijd aan dan de gewone Windows battery meter. Na de laptop vol op te hebben geladen geeft Battery Bar aan dat de laptop het 5:30 uur volhoudt, terwijl de Windows meter zo'n 8:30 uur aangeeft. Ik heb het gevoel dat Battery Bar meer in de goede richting zit, want meestal houd hij het zo'n 5 a 6 uur uit als de laptop volledig is opgeladen. Weten jullie echter wat dit verschil in aangegeven tijd verklaart?

Edit:
Ik denk dat ik zelf al deels heb uitgevonden waardoor het komt. Battery Bar berekent je verbruik aan de hand van je 'verbruik history', terwijl volgens mij de battery meter van Windows alleen kijkt naar je huidige verbruik. Aangezien ik de laptop pas een paar uur terug in MSI's Eco Mode heb gezet (waarbij hij schijnbaar loopt op 800 MHZ) gaat Battery Bar nog uit van een hoger gemiddeld verbruik. Inmiddels is hij echter al wel van 5:30 uur naar 6:30 uur gegaan.
De conclusie is dus dat de Msi X-360 niet boven de 6 uur uitkomt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 09:59
GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 11:27:
Het is echt heel makkelijk. Boven de F-toetsen zitten 4 lipjes die je met een platkop moet wegdrukken. Als je 1 lipje open hebt gaat de rest in 2 tellen (de eerste is ff puzzelen). Dan kun je hem rustig er een beetje uit halen. Vervolgens moet je de tape loshalen (geen warranty void-sticker, puur een stuk tape om het op zijn plaats te houden) en de flatcable loshalen door een klepje omhoog te draaien. Dan is kun je het toetsenbord er zo uit tillen.

Het US keyboard miste bij mij echter wel rubbertjes onder de wat lipjes onder de spatiebalk. Die moest ik lospeuteren van het origineel en overzetten. Daarna er rustig in schuiven en de flatcable er in prutsen. Bevestiging weer dichtklappen en de tape er weer over. Daarna boven de F-toetsen het toetsenbord weer vastklikken.

Gister heb ik er nog 1 vervangen voor een klasgenoot, kwestie van 5 minuutjes.
Bedankt voor de tut scheelt mij weer uitzoekwerk als ik mijn toetsenbord binnen heb :)

Bij mijn U30JC zit overigens het toetsenbord aan de onderkant al aardig los. Ik kan er gewoon een nagel tussen stoppen en dan een stuk omhoog wippen. Tijdens het typen heb ik hier geen last van gelukkig maar vind het er wel slordig uitzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wel had ik net een DM van een mede GoTter mbt het toetsenbord, dus laat ik de uitleg daarvan nog ff quoten:
Het eerste lipje is idd iets pittiger. Ik pak altijd die boven Escape-toets. Eerst duw ik het lipje een beetje weg en daarna zet ik de schroevendraaier een beetje onder het toetsenbord om hem wat omhoog te krijgen. Daarna zet ik mijn nagel in de hoek naast de escape-toets om hem omhoog te houden. Vervolgens duw ik het lipje helemaal weg en springt hij los.

Je moet het een beetje met gevoel doen, maar ook niet te bang zijn dat je het breekt. Als je de eerste los hebt kun je je nagel er onder houden en de rest losklikken. Zorg ook hier dat je een beetje druk blijft uitvoeren zodat het toetsenbord gelijk weer een stuk omhoog komt zodra je een lipje wegduwt.
Wel ben ik met je eens dat het toetsenbord wat slordig is. Mijn vorige 3 Asus laptops hadden echt een geweldig toetsenbord zonder flex en dat lag er echt goed stevig in en tikte ook heerlijk. Deze tikt overigens ook wel goed met een beetje flex, maar het haalt het niet bij mijn oude Asus A6T en F3Sc toetsenborden. Niet dat het dramatisch is, maar vond Asus samen met IBM eigenlijk altijd de beste toetsenborden hebben.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 18-08-2010 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 14:03:
Wel had ik net een DM van een mede GoTter mbt het toetsenbord, dus laat ik de uitleg daarvan nog ff quoten:

[...]

Wel ben ik met je eens dat het toetsenbord wat slordig is. Mijn vorige 3 Asus laptops hadden echt een geweldig toetsenbord zonder flex en dat lag er echt goed stevig in en tikte ook heerlijk. Deze tikt overigens ook wel goed met een beetje flex, maar het haalt het niet bij mijn oude Asus A6T en F3Sc toetsenborden. Niet dat het dramatisch is, maar vond Asus samen met IBM eigenlijk altijd de beste toetsenborden hebben.
ligt dat niet aan de kwaliteit van het chinese toetsenbord?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Welk chinees toetsenbord? :P

Die dingen worden gewoon in China gemaakt zoals 90% van alle dingen die je koopt. Ik verwacht eigenlijk dat, omdat ik de toetsenborden nergens anders kan vinden, dat ze door iemand gelijk bij de fabrikant haalt waar Asus ze produceert. Wellicht is het zelfs een werknemer. Die toetsenborden zijn namelijk identiek op alle punten. Zelfs de opdruk op de toetsenborden is gelijk. 95% kans dat het gewoon originele toetsenborden zijn die simpelweg niet op de markt komen en via dit soort kanalen verkrijgbaar zijn.

Voor de duidelijkheid, er zit geen enkel kwaliteitsverschil tussen het Duitse origineel en de import US keyboard.

[ Voor 9% gewijzigd door GENETX op 18-08-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Philflow schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 06:07:
[...]

Acer Timeline X vanuit Duitsland importeren. Die heeft een ATI 5650
http://geizhals.at/eu/a541284.html

Normaal toestenbord via ebay kost geloof ik minder dan een tientje.
Is het vervangen van een toetsenbord niet lastig met solderen etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk niet dat het bij Acer veel lastiger is als bij Asus. Solderen hoef je echt niet, al die dingen zijn met een flatcable verbonden in een socket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

GENETX schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:56:
Ik denk niet dat het bij Acer veel lastiger is als bij Asus. Solderen hoef je echt niet, al die dingen zijn met een flatcable verbonden in een socket.
aha dat is wel fijn om te horen. En geldt het niet solderen ook voor backlit keyboards?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat hangt wel af van de laptop helaas. Het kan zijn dat er een header voor is, maar soms moet je ook solderen. Voor de U30Jc zag ik bv ook zo'n backlit toetsenbord, maar die moest men toch ergens vastsolderen. Het beste kun je dan even zoeken met google of iemand al zo'n toetsenbord heeft ingebouwd en hoe.

[ Voor 18% gewijzigd door GENETX op 18-08-2010 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Na een paar dagen maakt de Acer Timeline 3810t nog steeds een goede indruk Zelfs voor een Acer een keurig zakelijke uitstraling. Als je met weinig CPU power af kunt is dit voor 400 euro echt een no-brainer (zo lang de voorraad strekt). Naast de al goede specs en features blijken er dus ook nog verborgen verrassingen in te zitten. De Ati HD4330 is een aangename verrijking, maar ook de gigabit ethernetcontroller is erg fijn om grotere hoeveelheden data over te pompen.

Inmiddels heb ik de Acer W7 installatie met alle crap/bloatware eraf geknikkerd en W7 Ultimate x64 geinstalleerd. Zowel de Intel als de Ati GPU werden gezien, maar de Ati werkte niet out-of-the box. Ik heb van de Acer site nu de Catalyst drivers geinstalleerd en nu werkt dit wel. Zodra ik de voeding aan/afsluit krijg ik een keurige melding dat van GPU gewisseld gaat worden. Een mooie stroombesparende functie. Dit switchen is overigens ook mogelijk dmv de batterij touchbutton boven de F12 knop.

Ik heb er wel een 3jarig garantie pakketje bij genomen voor 60 euro. Het blijft tenslotte een Acer; eerst moet maar eens worden bewezen dat het kwaliteit en service niveau vooruit is gegaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 19-09 23:47

Bolletje

Moderator Harde Waren
JPS schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:38:
Na een paar dagen maakt de Acer Timeline 3810t nog steeds een goede indruk Zelfs voor een Acer een keurig zakelijke uitstraling.
Ik heb hem al iets langer en ik deel dezelfde mening. Het toetsenbord vind ik persoonlijk ook erg fijn :)
Dit switchen is overigens ook mogelijk dmv de batterij touchbutton boven de F12 knop.
Ik wist dus niet eens dat die knop er was :')
Ik heb er wel een 3jarig garantie pakketje bij genomen voor 60 euro. Het blijft tenslotte een Acer; eerst moet maar eens worden bewezen dat het kwaliteit en service niveau vooruit is gegaan ;)
Ik ook, al voelt die tot nu toe wel degelijk aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TTD schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 20:54:
[...]

Is het vervangen van een toetsenbord niet lastig met solderen etc?
Ik heb meerdere malen gelezen dat dit bij Acer erg makkelijk zou zijn (op NBR). Ik heb het zelf nooit gedaan.

Samsung Q430 review. Toch aluminium.
http://www.laptopmag.com/review/laptops/samsung-q430-11.aspx

HP EliteBook 8440w 14" 1600*900
http://www.anandtech.com/...8440w-onthego-workstation

[ Voor 29% gewijzigd door Philflow op 18-08-2010 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD

TTD

Als die Samsung Q430 een GT325m ofzo had zou het een stuk interessanter zijn geweest :P
Las net dat MSI de FX400 heeft gereleased, ben benieuwd wanneer deze hier in de winkel komt te liggen. Core i5, 4GB, GT325m, 2.2kg, THX speakers(al blijft het wel notebook speakers) alleen resolutie van 1366*768 is wat minder.
De FX600 kost zo rond de 750euro dus als deze rond de prijs van de Acer TimelineX 4280 wordt het nog een goede concurrent voor de Acer.

• cc12
  • Laatst online: 12-09 11:47
Bij de kijkshop staat een laptoptas te koop voor 13 inch laptops.
Merk: EBOX.
Prijs: 15 euro.

http://www.kijkshop.nl/pr...toptassen/ebox-laptoptas/
cc12 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 01:50:
Bij de kijkshop staat een laptoptas te koop voor 13 inch laptops.
Merk: EBOX.
Prijs: 15 euro.

http://www.kijkshop.nl/pr...toptassen/ebox-laptoptas/
Ziet er redelijk goed uit. 4 euro bezorgkosten komen er nog bij.

Dealextreme en Ebay staan ook vol met goedkope 13" tassen en sleeves. Vaak nog goedkoper.

• Lisadr
Ben benieuwd of het een echt 13 inch laptoptas is. Bij bol bestelde ik een soortgelijke tas en daar paste een 4cm dikke 15.4 inch laptop in. Voor 13 inch was het veel te groot.

Verwijderd

TTD schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 23:29:
Als die Samsung Q430 een GT325m ofzo had zou het een stuk interessanter zijn geweest :P
Las net dat MSI de FX400 heeft gereleased, ben benieuwd wanneer deze hier in de winkel komt te liggen. Core i5, 4GB, GT325m, 2.2kg, THX speakers(al blijft het wel notebook speakers) alleen resolutie van 1366*768 is wat minder.
De FX600 kost zo rond de 750euro dus als deze rond de prijs van de Acer TimelineX 4280 wordt het nog een goede concurrent voor de Acer.
review van de fx600: http://be.hardware.info/r.../test-msi-fx600-conclusie
conclusie is dat de bouwkwaliteit alles behalve geweldig is.

Ik ga voor mij studies toch voor een zakelijke toshiba r700. Laptop moet tegen een stootje kunnen en even meegaan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2010 19:09 ]

Verwijderd

MSI & ASUS

MSI Wind U200-095NL

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1260953646.jpeg
CPU-type Intel Core 2 Solo SU3500
Snelheid 1,4GHz
Moederbordchipset Intel Mobile GS45
Geheugengrootte 3GB
Geheugentype DDR2

MSI Wind12 U230-017NL
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1259519127.jpeg
CPU-type AMD Athlon 64 X2 L335
Snelheid 1,6GHz
Moederbordchipset AMD RS780MN
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR2 (SODIMM)

MSI Wind U250-003NL
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1281704220.jpeg

CPU-type AMD Athlon II Neo K325
Snelheid 1,3GHz
Geheugengrootte 2GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)

Asus Eee PC 1201HA
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1263486186.jpeg
CPU-type Intel Atom Z520
Snelheid 1,33GHz
Geheugengrootte 2GB

Asus Eee PC 1201N
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1258643022.jpeg
CPU-type Intel Atom N330
Snelheid 1,6GHz
Moederbordchipset Nvidia ION
Geheugengrootte 2GB

Asus Eee PC 1201PN
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/thumb/1280241973.jpeg

CPU-type Intel Atom N450
Snelheid 1,66GHz
Moederbordchipset Intel NM10
Geheugengrootte 2GB

Welke zouden jullie nemen ?

• kwiebus
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-09 19:10
Lisadr schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:07:
Ben benieuwd of het een echt 13 inch laptoptas is. Bij bol bestelde ik een soortgelijke tas en daar paste een 4cm dikke 15.4 inch laptop in. Voor 13 inch was het veel te groot.
Mijn 13.3'' Thinkpad Edge 13 paste niet in dat Kijkshop tasje dus dat is wel degelijk een echte 13'' tas.

Ik heb zelf bij bol een Targus CN313 tas gekocht. Mijn laptop is wel iets aan de platte kant voor deze tas aangezien daar ook een 4 cm dikke laptop in past maar hij is goed vast te zetten met klitteband en in de lengte en breedte is deze tas precies goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor school internet, lichte games, hd films + photoshop

Is de msi 250 het beste dan ?, die heeft ook dual core amd
Pagina: 1 ... 3 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.