Ok, das dan wel heel erg vreemd. Heeft Asus NL gewoon Australische modellen laten aanrukken en voorzien van ander image
. Nouja, Boeie
Deze heb ik er juist niet bij staan om dat ze 800 euro kosten.. de laptops in mijn lijstje rond de 550-600.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:42:
[...]
Ik weet niet hoe je gezocht hebt, maar de beste 13,3" Thinkpad stond er niet bij: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV12YMH)
En deze pricewatch: Asus P31F-RO043X heeft volgens mij een mat scherm, ziet er mooi uit, alleen weet niemand wanneer hij leverbaar wordt.
Ik hou ze allemaal in de gaten via mijn wenslijst, maar wacht eerst nog even af tot Komplett de U30JC weer krijgt.
We zullen binnenkort zien of het echt zo is...GENETX schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:50:
Ok, das dan wel heel erg vreemd. Heeft Asus NL gewoon Australische modellen laten aanrukken en voorzien van ander image. Nouja, Boeie
Huub Huub Barbatruc!
Heb hem voor dezelfde prijs maar met slechts 10 Euro verzending gekocht bij ITSS Damm. Gewoon een mailtje sturen, betalen via overschrijving/paypal en klaar.DNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:11:
Kostenplaatje:
Asus U30JC: €839,-
Verzendkosten: €30,-
Die 20 euro die je uitspaart kan je dan gebruiken voor het Qwerty keyboard te kopen op Ebay.
[ Voor 9% gewijzigd door twabi2 op 29-10-2010 00:01 ]
Dat wel, maar je hoeft niet meer start -> apps -> Asus utility -> P4G -> Turbo -> Ok. Dan is het desktop -> on -> ok. Scheelt een hoop tijd en kliks
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Mooi zo! Ik moet toch een clean install doen, schat ik zo in, dus dan gaat dit er ook gelijk op.
TNT is nu onderweg, dus ik wacht in spanning af
Had vandaag vrij genomen om een andere reden, maar dat ging niet door
Dat kwam wel erg goed uit!
TNT is nu onderweg, dus ik wacht in spanning af
Verwijderd
Kan iemand die de UL30vt heeft mij zeggen of er een spdif out op zit. Ik heb heel wat sites gezien en er komt geen eenduidig antwoord naar voren, ik vermoed de ene versie wel de ander niet.
Geen SPDIF. Of het is verstopt
Maar je kan op Dealextreme voor 18 dollar inc verzenden een usb geluidskaartje krijgen met 2x optisch uit
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Dank voor je reactie ik zag het in dit filmpje vandaar mijn vraag YouTube: ASUS UL30Vt-A1 Laptop maar die usb oplossing is ook top thx
Hoi, ik volg al een tijdje het thin & light topic omdat ik een 13.3" laptop wil aanschaffen. Uiteindelijk kom ik uit op de Acer 3820TG (met I5, 5650, geen DVD, 750GB) die alleen in Duitsland verkrijgbaar is, bijvoorbeeld: http://www.computeruniverse.net/products/e90391044.asp . In eerdere posts las ik dat Naurelen deze ook heeft. Mijn vraag is: waar haal ik een qwerty toetsenboard vandaan? Ik kan ze niet vinden voor de 3820 (op ebay, google), wel voor de 3810. Is dat dezelfde?
Heeft iemand al ervaring met deze laptop en vervanging keyboard?
Verwijderd
[mbr]Dat mag niet :)[/mbr]
Ow.. oeps, sorry.
Ow.. oeps, sorry.
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 17:16 ]
Verwijderd
Ik heb hem nu sinds 2 weken in huis, vorige week ook het toetsenbord vervangen. Het ding bevalt goed, lekker snel en spellen lopen soepel. Hij is licht en gaat lang mee op de accu. De bouwkwaliteit is dik in orde.Kok schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:33:
Hoi, ik volg al een tijdje het thin & light topic omdat ik een 13.3" laptop wil aanschaffen. Uiteindelijk kom ik uit op de Acer 3820TG (met I5, 5650, geen DVD, 750GB) die alleen in Duitsland verkrijgbaar is, bijvoorbeeld: http://www.computeruniverse.net/products/e90391044.asp . In eerdere posts las ik dat Naurelen deze ook heeft. Mijn vraag is: waar haal ik een qwerty toetsenboard vandaan? Ik kan ze niet vinden voor de 3820 (op ebay, google), wel voor de 3810. Is dat dezelfde?
Het toetsenbord vervangen is heel makkelijk, tenzij je een verlicht toetsenbord koopt: die zijn wat dikker waardoor je ze behoorlijk moet bewerken en om de verlichting aan te sluiten moet je ook nog wat solderen aan je hardware. Ik heb dat zelf gedaan door aan de bluetooth module te solderen, zo kan ik ook het licht aan en uit doen met de fn toetsen. Als je geen zin hebt in klussen: koop een niet verlichte versie!
Ik vind deze laptop zeker een aanrader! Veel prestaties voor een redelijke prijs. De grafische kaart is erg goed voor een laptop, ik denk een van de betere in de 13.3" maat.
Ik ben opzoek naar een 13,3" of 14" thin & light. Nu ziet de Asus U30Jc er érg goed uit maar hoor ik her en der dat het scherm vrij slecht zou zijn. Gezien ik hier nog niet veel ervaringen over het scherm ben tegen gekomen zou ik graag eens van enkele tweakers horen hoe ze het scherm zelf vinden 
Het enigste wat me verder nog een beetje tegenstaat is de reflectie van het scherm. Ik zou liever een mat scherm hebben zodat ik in de zomerdag ook lekker buiten kan zitten en ook nog wat op het scherm kan zien...
Het enigste wat me verder nog een beetje tegenstaat is de reflectie van het scherm. Ik zou liever een mat scherm hebben zodat ik in de zomerdag ook lekker buiten kan zitten en ook nog wat op het scherm kan zien...
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
met ^^
En misschien dat gebruikers ook wat foto's kunnen posten. Die promo foto's zeggen niet echt hoe het echt uitziet.
En misschien dat gebruikers ook wat foto's kunnen posten. Die promo foto's zeggen niet echt hoe het echt uitziet.
Huub Huub Barbatruc!
Is gewoon een gemiddeld scherm zoals je het ook op Acer, HP, etc en andere Asus modellen tegenkomt. Redelijk contrast, matige verticale kijkhoek etc. De schermen zijn gereviewed door Notebookcheck, Notebookjounal etc.
Wil je een echt goed scherm zul je voor een Apple MBA/MBP of Sony Z moeten gaan.
Wil je een echt goed scherm zul je voor een Apple MBA/MBP of Sony Z moeten gaan.
Verwijderd
het scherm is misschien vrij slecht, maar dat is echt bij 99% van de notebooks het geval.
in het 13" segment beschrikken aleen de vaio Z, macbook pro (de gewone macbook heeft een el-cheapo paneeltje), en enkele nog duurdere zakelijke modellen over een scherm wat de middelmaat overschrijd. (meer dan 200 cd/m + een contrast boven de 250:1, op schermen word nu eenmaal veel bezuinigd
in het 13" segment beschrikken aleen de vaio Z, macbook pro (de gewone macbook heeft een el-cheapo paneeltje), en enkele nog duurdere zakelijke modellen over een scherm wat de middelmaat overschrijd. (meer dan 200 cd/m + een contrast boven de 250:1, op schermen word nu eenmaal veel bezuinigd
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2010 21:21 ]
kleine aanvulling, sinds 2010 heeft de gewone Macbook een zeer goed scherm:Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:20:
in het 13" segment beschrikken aleen de vaio Z, macbook pro (de gewone macbook heeft een el-cheapo paneeltje),
Maximum: 277 cd/m²
Average: 226.7 cd/m²
Illumination: 73 %
Black: 0.35 cd/m²
Contrast: 791:1
http://www.notebookcheck....-05-Notebook.32430.0.html
Doen fabrikanten wel vaker. Zo heb ik een oorspronkelijk Griekse MSI GX640 =pGENETX schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 22:50:
Ok, das dan wel heel erg vreemd. Heeft Asus NL gewoon Australische modellen
laten aanrukken en voorzien van ander image. Nouja, Boeie
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Jeuj \o/ M'n qwerty keyboard is ook binnen, morgen SSD hybride en nieuwe keyboard erin knallen 
Van de UL30VT zou ook slecht zijn. Na alles wat ik erover had gelezen valt het me hartstikke mee (voor een laptopscherm dan).BastiaanN schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 21:05:
Ik ben opzoek naar een 13,3" of 14" thin & light. Nu ziet de Asus U30Jc er érg goed uit maar hoor ik her en der dat het scherm vrij slecht zou zijn. Gezien ik hier nog niet veel ervaringen over het scherm ben tegen gekomen zou ik graag eens van enkele tweakers horen hoe ze het scherm zelf vinden
Ecodan warmtepomp
Kok, aangezien Martijn_ad een klein beetje aan je vraag voorbij ging, alsnog een antwoord. Ja de 3810 en de 3820 hebben hetzelfde toetsenbord. Niet helemaal, maar dat is alleen optisch. (Fn toetsen, zoek maar afbeeldingen). Voor de rest was het verhaal van Martijn_ad wel compleet.
Zelf heb ik de 640 GB uitvoering, maar nog geen seconde spijt van gehad. Een erg krachtige handzame laptop.
Zelf heb ik de 640 GB uitvoering, maar nog geen seconde spijt van gehad. Een erg krachtige handzame laptop.
Verwijderd
Nou, ik heb de Lenovo Thinkpad Edge 13 met SU7300 nu een week in gebruik. Een topapparaat. Werkt lekker soepel, ziet er mooi uit, batterij gaat minimaal 5u mee (meer dan voldoende voor mij).
Jammer dat ik de versie met glanzend oppervlak heb besteld uit de UK.. veel vingerafdrukken... Voor de rest geen negatieve ervaringen tot nog toe. :-)
Ga straks ook nog de http://www.cyberport.de/p...-brenner-gp20n-weiss.html bestellen. Iemand een ander linkje waar deze dvd-branden goedkoper is?
Jammer dat ik de versie met glanzend oppervlak heb besteld uit de UK.. veel vingerafdrukken... Voor de rest geen negatieve ervaringen tot nog toe. :-)
Ga straks ook nog de http://www.cyberport.de/p...-brenner-gp20n-weiss.html bestellen. Iemand een ander linkje waar deze dvd-branden goedkoper is?
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2010 00:04 ]
Ik weet niet of je per se die USB brander wil, maar Dynabyte heeft nu (alleen vandaag, za 30 okt) een Samsung externe USB brander in de aanbieding voor 25,-. Site ligt nu plat, dus ik kan je geen linkje geven, maar wellicht het overwegen waard.Verwijderd schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:02:
Nou, ik heb de Lenovo Thinkpad Edge 13 met SU7300 nu een week in gebruik. Een topapparaat. Werkt lekker soepel, ziet er mooi uit, batterij gaat minimaal 5u mee (meer dan voldoende voor mij).
SamPatterson en martijn_ad bedankt voor jullie reactie. Ik heb de Acer 3820TG besteld en ook een toetsenboard (US) via e-bay besteld. Wel raar dat deze - naar mijn mening - superlaptop niet in Nederland verkrijgbaar is. Ook in Amerika kon ik hem niet vinden via internet. Ik heb gelijk ook maar alvast een schone iso van W7 home premium NL gedownload voor een clean install. Nu alleen nog wat dagen wachten.SamPatterson schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 23:47:
Kok, aangezien Martijn_ad een klein beetje aan je vraag voorbij ging, alsnog een antwoord. Ja de 3810 en de 3820 hebben hetzelfde toetsenbord. Niet helemaal, maar dat is alleen optisch. (Fn toetsen, zoek maar afbeeldingen). Voor de rest was het verhaal van Martijn_ad wel compleet.
Hallo allemaal!
Ik volg dit topic al een aantal weken, en ga nu zelf ook over tot de aanschaf van een nieuwe 13,3inch notebook.
Mijn keuze is gevallen op de samsung Q330. Hier wil ik ook graag een SSD schijf plaatsen op de plek van de dvd drive. Hebben jullie tips welke SSD compatible is met deze pc, en welke ik het best kan halen? (100-150gb, en ik gebruik hem eigenlijk alleen om te booten, en om mijn programma's op te zetten die ik dagelijks gebruik)
Heb ik dan nog een bepaalde case nodig om deze schijf in te plaatsen?
Sorry dat ik zo veel vragen heb, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van
Ik probeer er gewoon het beste van te maken aan de hand van de gegevens die ik hier op tweakers tegenkom.
Alvast bedankt!
Ik volg dit topic al een aantal weken, en ga nu zelf ook over tot de aanschaf van een nieuwe 13,3inch notebook.
Mijn keuze is gevallen op de samsung Q330. Hier wil ik ook graag een SSD schijf plaatsen op de plek van de dvd drive. Hebben jullie tips welke SSD compatible is met deze pc, en welke ik het best kan halen? (100-150gb, en ik gebruik hem eigenlijk alleen om te booten, en om mijn programma's op te zetten die ik dagelijks gebruik)
Sorry dat ik zo veel vragen heb, maar ik heb er zelf niet zo veel verstand van
Alvast bedankt!
Een 2.5" SSD, een van deze:letti1990 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 11:50:
Hebben jullie tips welke SSD compatible is met deze pc, en welke ik het best kan halen? (100-150gb, en ik gebruik hem eigenlijk alleen om te booten, en om mijn programma's op te zetten die ik dagelijks gebruik)
Corsair Nova V128 (laagste stroomverbruik)
Corsair Force 120
OCZ Vertex 2 120GB
OCZ Agility 2 120GB
Je hebt geen case nodig. Je zou wel een 2.5" USB case kunnen kopen om je huidige HDD als externe te gebruiken.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 30-10-2010 12:09 ]
Het is de bedoeling dat ik de SSD ga plaatsen op de plek waar op dit moment de DVD drive zit. Dit schijnt ook mogelijk te zijn toch? Heb ik in dat geval wel een case nodig?
Bedankt voor de snelle reactie, ik zou even een kijkje nemen naar die SSD!
Bedankt voor de snelle reactie, ik zou even een kijkje nemen naar die SSD!
Dan heb je een caddy nodig. Je kunt overigens beter de SSD i.p.v. de HDD plaatsen en de HDD in de DVD caddy.
Verder kun je je afvragen of je wel echt 120GB nodig hebt als het alleen om je OS + apps gaat. Ik zou zelf aan 60GB genoeg hebben als er nog een extra HDD is.
Verder kun je je afvragen of je wel echt 120GB nodig hebt als het alleen om je OS + apps gaat. Ik zou zelf aan 60GB genoeg hebben als er nog een extra HDD is.
waarom eigenlijk?Philflow schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:15:
Dan heb je een caddy nodig. Je kunt overigens beter de SSD i.p.v. de HDD plaatsen en de HDD in de DVD caddy.
Huub Huub Barbatruc!
Omdat de DVD drive een hele andere vorm heeft
Daar kun je niet zomaar een SSD/HDD inschuiven.

Als hij er is, dan in je hoofdtelefoon aansluiting. Je moet er even met een lamp in schijnen en goed kijken. Aan het eind zou een kleine led moeten zitten. Dat zie je niet heel duidelijk, maar zodra je dat vergelijkt met de mic-in poort er naast dan zie je duidelijk wat het verschil is. Als die 2 duidelijk verschillen dan heb je een Mini TOSLINK-kabel nodig.Verwijderd schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:04:
Kan iemand die de UL30vt heeft mij zeggen of er een spdif out op zit. Ik heb heel wat sites gezien en er komt geen eenduidig antwoord naar voren, ik vermoed de ene versie wel de ander niet.
[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 30-10-2010 12:27 ]
dacht ik, weet eigenlijk niet of het klopt. primary sata channel. maar kan wellicht in de BIOS veranderd worden.
Zou niks uit mogen maken. Alsof het voor de computer uitmaakt welke SATA-poort je te pakken hebt. Ze hebben toch dezelfde interface, chip, specs.... Tenzij je natuurlijk meerdere SATA controllers hebt en verschillende aansluitingen. Alleen geldt dat enkel voor desktops want dat gaat men toch niet toepassen in een laptop.Philflow schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 12:28:
[...]
dacht ik, weet eigenlijk niet of het klopt. primary sata channel. maar kan wellicht in de BIOS veranderd worden.
Ik zou de SSD juist in de caddy doen. De HDD zit beter vast op zijn originele plaats. In mijn Caddy heb ik de HDD echt vast getaped en nog twijfel of ik hem toch niet moet vervangen. Een SSD is bestand tegen schokken en wat bewegingsvrijheid is dan ook minder erg als bij een HDD.
@ Bastiaan:
Scherm is idd erg matig. Wel heel helder vergeleken met een gemiddelde notebook. Voor fotobwerking is het dus wel crap, voor zomers buiten chilen is het echter ideaal! Zeker met de goede koeling.
Als ik dit zo lees is het denk ik verstandiger om de SSD in een caddy te stoppen op de plaats van de dvd drive.
Hierbij gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar deze SSD http://tweakers.net/price...ii-25-inch-ssd-120gb.html
Zit er nog verschil in de caddy's die ik kan gebruiken?
Hierbij gaat mijn voorkeur op dit moment uit naar deze SSD http://tweakers.net/price...ii-25-inch-ssd-120gb.html
Zit er nog verschil in de caddy's die ik kan gebruiken?
mhr-zip schreef op zaterdag 18 september 2010 @ 18:44:
[...]
Thx voor de info, ik heb deze besteld:
http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...BSA:NL:1123#ht_1614wt_932
Bij deze:Verwijderd schreef op zondag 19 september 2010 @ 13:22:
[...]
Zou je aub een 'review' hier neer willen zetten. Hoeft niet veel te zijn, gewoon of het werkt, hoe fel het de brightness verminderd etc.
Ik zou het zeer appreciëren.
Folie is te klein voor me beeldscherm jammer genoeg. Helpt wel tegen irritante spiegelingen
Het er op plakken is een rot werk. Ik heb hem er maar weer afgehaald. Nu kijken of ik een beter passende kan bestellen.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Verwijderd
om nog even terug te komen op het instant-on verhaal van apple plus 50 dagen standby tijd, mijn laptop houd het "slechts" 4 dagen uit in sleep.
apple heeft de tijd waarschijnlijk weten te rekken door ulti low voltage RAM te gebruiken, of een of andere caching techniek in combinatie met de ssd.
apple heeft de tijd waarschijnlijk weten te rekken door ulti low voltage RAM te gebruiken, of een of andere caching techniek in combinatie met de ssd.
Vanavond NL kb in m'n UL30VT gebouwd. Super easy
Je doet gewoon een schroevendraaier in die paar inkepingen van je kb, drukt het kb wat naar binnen en trekt hem op dat punt los. Doe overigens wel iets tussen je laptop en de schroevendraaier, ik heb er een minieme beschadiging aan over gehouden ondanks dat ik niet veel kracht gebruikte
Als het kb los is, draai het dan om en trek het witte dingetje waar de flatcable onder zit omhoog; de kabel zit nu los. Bij mij zat er overigens een geel stukje tape over de aansluiting, die heb ik ook weer terug gedaan ivm garantie.
Pak je nieuwe keyboard, leg deze op z'n kop erop zodat de flatcable erin kan. Witte dingetje naar beneden, kb omdraaien en er voorzichting induwen et voila, dat was het! Handig om te weten ook, onder het kb kan je bij de fan van de cpu, dus op die manier kan je makkelijk stof weg zuigen/blazen.

Pak je nieuwe keyboard, leg deze op z'n kop erop zodat de flatcable erin kan. Witte dingetje naar beneden, kb omdraaien en er voorzichting induwen et voila, dat was het! Handig om te weten ook, onder het kb kan je bij de fan van de cpu, dus op die manier kan je makkelijk stof weg zuigen/blazen.

Ecodan warmtepomp
Ga je die vreselijke grote stickers er nog afhalen...?
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vast wel
Ecodan warmtepomp
Dat zou ik echt ASAP doen. Dat plastic gaat door de tijd toch wel wat verkleuren en als je het niet gelijk doet, dan krijg je dus dat je hele behuizing nog minder mooi is als je de stikkers er af haalt. Bij de U30Jc was Asus overigens echt geniaal. Daar zitten de stickers op de beschermfolie geplakt zodat je die er makkelijk af trekt

Ik heb mijn UL30VT vrijdag avond in ontvangst mogen nemen. Was helaas laat thuis en moest gister al weer om 5.45 op
. Pas rond etenstijd weer thuis en toen even zitten spelen. Eerste dingen die opvallen;
- Kijkhoek scherm is zeker niet fantastisch. Het was even zoeken naar de 'ideale' positie. Helderheid en kleuren zijn dan wel mooi. Ik had mezelf al voorbereid op een flinke teleurstelling, maar dat viel uiteindelijk nog reuze mee. Met films kijken is het wel lastig af en toe. Hele donkere scenes blijven toch wat lichter dan zou moeten en dan zit je soms wel even een andere kijkhoek te proberen. Maar goed, kan er mee door.
- Toetsenbord is erg fijn. Typt lekker weg. JT is er snel bij met z'n keyboard switch
Dat moet ik nog even doen. De Z en Y staan een 'beetje' verkeerd. Heb 't gewoon ingesteld op US Int. en aangezien ik blind type heb ik er nog niet zo'n last van. Ik ga proberen zo'n backlit keyboard erin te bouwen, zou 't wat meer afmaken.
- Touchpad is erg wennen. Het is wat compacter dan wat ik gewend was. Ook zijn die kuiltjes even wennen. Het is wel voelbaar, maar omdat 't naadloos overgaat in de rest is 't soms nog even zoeken. Over 't algemeen gaat 't prima. De linker en rechter muisknop zijn goed ALS je ze op 't uiteinden indrukt. Iets naar 't midden toe gaat 't veel zwaarder. Ziet er leuk uit zo'n chromen balkje, maar ik had liever 2 aparte knoppen gezien.
- Gewicht. Zonder batterij is 't echt ongelooflijk licht. Daar verbaasde ik me echt over. Met de batterij erin is ie wel een stukje zwaarder geworden (duh). Had niet zwaarder moeten zijn in mijn ogen, want dan is 't niet meer zo super portable.
- Bouwkwaliteit vind ik zeer goed. Het glossy is wel wat vingerafdruk gevoelig (wat bekend was) en dat is eigenlijk het enige waar ik me een beetje aan stoor.
- Batterij! Gaat super lang mee PUNT.
- Kijkhoek scherm is zeker niet fantastisch. Het was even zoeken naar de 'ideale' positie. Helderheid en kleuren zijn dan wel mooi. Ik had mezelf al voorbereid op een flinke teleurstelling, maar dat viel uiteindelijk nog reuze mee. Met films kijken is het wel lastig af en toe. Hele donkere scenes blijven toch wat lichter dan zou moeten en dan zit je soms wel even een andere kijkhoek te proberen. Maar goed, kan er mee door.
- Toetsenbord is erg fijn. Typt lekker weg. JT is er snel bij met z'n keyboard switch
- Touchpad is erg wennen. Het is wat compacter dan wat ik gewend was. Ook zijn die kuiltjes even wennen. Het is wel voelbaar, maar omdat 't naadloos overgaat in de rest is 't soms nog even zoeken. Over 't algemeen gaat 't prima. De linker en rechter muisknop zijn goed ALS je ze op 't uiteinden indrukt. Iets naar 't midden toe gaat 't veel zwaarder. Ziet er leuk uit zo'n chromen balkje, maar ik had liever 2 aparte knoppen gezien.
- Gewicht. Zonder batterij is 't echt ongelooflijk licht. Daar verbaasde ik me echt over. Met de batterij erin is ie wel een stukje zwaarder geworden (duh). Had niet zwaarder moeten zijn in mijn ogen, want dan is 't niet meer zo super portable.
- Bouwkwaliteit vind ik zeer goed. Het glossy is wel wat vingerafdruk gevoelig (wat bekend was) en dat is eigenlijk het enige waar ik me een beetje aan stoor.
- Batterij! Gaat super lang mee PUNT.
Zo te zien blijft de Asus u30Jc voor mij toch de beste kandidaat. Ik ben alleen nog wel erg benieuwd of Dell de XPS 14 nog gaat leveren in Nederland, vooralsnog staat deze alleen op dell.com. Ik zal morgen eens een belletje doen.
Verwijderd
Veel succes met dat bellen, ik zou alleszins geen telefoon opnemenBastiaanN schreef op zondag 31 oktober 2010 @ 18:56:
Zo te zien blijft de Asus u30Jc voor mij toch de beste kandidaat. Ik ben alleen nog wel erg benieuwd of Dell de XPS 14 nog gaat leveren in Nederland, vooralsnog staat deze alleen op dell.com. Ik zal morgen eens een belletje doen.
Ga daar maar niet van uit. Dell heeft al veel langer 14"-modellen, maar die zijn hier nooit op de markt geweest.
Ik heb zelf een 13" Macbook Air in huis gehaald. Hoewel ik geen fan ben van OS X vond ik dit toch de beste 13" notebook op dit moment verkrijgbaar. Scherm heeft geweldig contrast, brightness, kijkhoek en reflecteert nauwelijks. De touchpad is stukken beter dan van iedere Windows laptop die ik ooit gebruikt heb. (waarom PC makers zo ver achter lopen is mij een raadsel). En verder is een gewicht van 1,30kg en een realistische accuduur van 8 uur ongeevenaard. Enige alternatief is de Sony Z imo, die een stuk duurder is en qua design niet kan tippen aan de Air imo.
Ik ben benieuwd of ik dit keer echt kan/wil wennen aan OS X. Ik heb het al vaker geprobeerd maar uiteindelijk ging ik altijd weer terug naar Windows. Misschien moet ik me wat meer tijd gunnen om te wennen dit keer.
Er zijn natuurlijk ook nadelen: de CPU uit 2008 is geen echte krachtpatser ( wel voldoende voor mijn gebruik). En de SSD, accu en geheugen kunnen niet (eenvoudig) vervangen worden.
Ik ben benieuwd of ik dit keer echt kan/wil wennen aan OS X. Ik heb het al vaker geprobeerd maar uiteindelijk ging ik altijd weer terug naar Windows. Misschien moet ik me wat meer tijd gunnen om te wennen dit keer.
Er zijn natuurlijk ook nadelen: de CPU uit 2008 is geen echte krachtpatser ( wel voldoende voor mijn gebruik). En de SSD, accu en geheugen kunnen niet (eenvoudig) vervangen worden.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 01-11-2010 10:35 ]
Hey iedereen,
Hoewel ik dit topic al een tijdje in de gaten houd, heb ik hier nog niet veel gepost (niet dat jullie dat erg gaan vinden
). Ik heb vandaag via amazon.de Asus UL30VT-QX061V besteld. Heeft iemand van jullie al ervaringen qua de verzendverpakkingen van amazon? de Asus UL30VT-QX061V kost in België 899 euro bij de plaatselijke hardwareboer, dus ik kon deze kans toch niet laten schieten :-).
Het enige probleem dat ik (voorlopig) heb is dat dit een qwertz toetsenbord is. En ik gewend ben van azerty (belg) te gebruiken. Hopelijk vind ik zo snel mogelijk een tobo voor deze laptop. (iemand een tip?) Ik heb al enkele mails verstuurd van mensen die veel toetsenborden voor dit type laptop verkopen, en ben voorlopig dus afwachtend.
Heeft er iemand al problemen ervaren met deze laptop? Buiten de issue met de twee gpu's dan (bios setting).?
Alvast bedankt mede-tweakers
!
Hoewel ik dit topic al een tijdje in de gaten houd, heb ik hier nog niet veel gepost (niet dat jullie dat erg gaan vinden
Het enige probleem dat ik (voorlopig) heb is dat dit een qwertz toetsenbord is. En ik gewend ben van azerty (belg) te gebruiken. Hopelijk vind ik zo snel mogelijk een tobo voor deze laptop. (iemand een tip?) Ik heb al enkele mails verstuurd van mensen die veel toetsenborden voor dit type laptop verkopen, en ben voorlopig dus afwachtend.
Heeft er iemand al problemen ervaren met deze laptop? Buiten de issue met de twee gpu's dan (bios setting).?
Alvast bedankt mede-tweakers

if it is not broken, don't fix it!
Gewoon op ebay zoeken naar "UL30 keyboard". Er is een of andere Chinees die ze allemaal heeft. Ik vermoed dat hij ze rechtstreeks meeneemt uit de fabriek waar Asus ze laat fabriceren. Kost nog geen 20 euro.white modder schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:06:
Hopelijk vind ik zo snel mogelijk een tobo voor deze laptop. (iemand een tip?) Ik heb al enkele mails verstuurd van mensen die veel toetsenborden voor dit type laptop verkopen, en ben voorlopig dus afwachtend.
Hoeveel vram hebben die dingen nou?Philflow schreef op maandag 01 november 2010 @ 10:22:
Ik heb zelf een 13" Macbook Air in huis gehaald. Hoewel ik geen fan ben van OS X vond ik dit toch de beste 13" notebook op dit moment verkrijgbaar. Scherm heeft geweldig contrast, brightness, kijkhoek en reflecteert nauwelijks. De touchpad is stukken beter dan van iedere Windows laptop die ik ooit gebruikt heb. (waarom PC makers zo ver achter lopen is mij een raadsel). En verder is een gewicht van 1,30kg en een realistische accuduur van 8 uur ongeevenaard. Enige alternatief is de Sony Z imo, die een stuk duurder is en qua design niet kan tippen aan de Air imo.
Ecodan warmtepomp
Amazon verzend het zeer goed. De doos van de laptop zelf zat in een ongemarkeerde doos die vervolgens in een doos van amazon zat. Aan de buitenkant niet te zien dat 't om een laptop gaat o.i.d. Tevens zat er ook nog spul tussen de buitenste twee dozen om de ruimte wat op te vullen. Het kwam bij mij onbeschadigd aan.white modder schreef op maandag 01 november 2010 @ 11:06:
Hey iedereen,
Hoewel ik dit topic al een tijdje in de gaten houd, heb ik hier nog niet veel gepost (niet dat jullie dat erg gaan vinden). Ik heb vandaag via amazon.de Asus UL30VT-QX061V besteld. Heeft iemand van jullie al ervaringen qua de verzendverpakkingen van amazon? de Asus UL30VT-QX061V kost in België 899 euro bij de plaatselijke hardwareboer, dus ik kon deze kans toch niet laten schieten :-).
Alvast bedankt mede-tweakers!
Het duitse toetsenbord is idd erg vervelend. De enter toets is verticaal en niet bereikbaar bij blind typen. Ditzelfde geld voor de shift toets aan de linker kant. Deze is een stuk kleiner.
Wat GENETX al zei, via ebay kun ze gewoon vinden. Asus verkoopt ze ook zelf, maar die zijn vaak veel duurder en bijna nooit in stock. Ik zou als ik jou was dit http://forum.notebookrevi...backlit-keyboard-mod.html even helemaal doorlezen. Staat alles in wat je moet weten. Ook een manier om met een touch-sensor je backlight aan en uit te zetten.
Qua problemen heb ik nog niet veel ondervonden. Er zijn gewoon een paar dingen die wat minder zijn in mijn ogen;
- keyboard layout. Je kunt btw wel gewoon Nederlands taal selecteren voor het OS.
- vingerafdrukken, wat al reeds bekend was.
- kijkhoek scherm. Bij normaal gebruik nog niet zo storend, maar met een film ben je erg beperkt. In 't begin even testen wat de beste hoek nou is. Bijna elke laptop heeft dit, afgezien van apples die tegenwoordig bekend staan om hun goede scherm.
- touchpad is wat klein (kleiner dan ik gewend was, 15.6" hp) en duurt even voordat je daar aan gewend bent.
Dus ja, voor 500 euro kan ik geen betere laptop bedenken.
Ik heb mn oog laten vallen op de samsung qx310. Ik kan echter vrijwel geen informatie hierover vinden, hoe kan dat? Het lijkt me echt een top apparaat voor een mooie prijs (~1100 euro)
Ik ben van plan hem in Noorwegen te kopen waar hij iets hogere specs lijkt te hebben dan in NL. Ipv een Nvidia 310m zou er een 420m in zitten.
Ik ben tegenwoordig nogal skeptisch over de schermen die men in laptops stopt. Heb laatst om die reden al een Dell retourgezonden. Daarom wil ik een goede hands on review vinden voordat ik hem echt koop..
De enige laptop die ik cht mooi vond qua scherm was de HP Envy 13. Maar het prijskaartje was er ook naar.
Ik ben van plan hem in Noorwegen te kopen waar hij iets hogere specs lijkt te hebben dan in NL. Ipv een Nvidia 310m zou er een 420m in zitten.
Ik ben tegenwoordig nogal skeptisch over de schermen die men in laptops stopt. Heb laatst om die reden al een Dell retourgezonden. Daarom wil ik een goede hands on review vinden voordat ik hem echt koop..
De enige laptop die ik cht mooi vond qua scherm was de HP Envy 13. Maar het prijskaartje was er ook naar.

[ Voor 22% gewijzigd door Menesis op 01-11-2010 12:18 ]
Mixed Reality dev
Waarom je niks vind? Omdat deze notebook pas net in de markt is misschien...
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Verwijderd
Heb deze aanbieding te laat opgemerkt...M.S.B. schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 00:51:
[...]
Ik weet niet of je per se die USB brander wil, maar Dynabyte heeft nu (alleen vandaag, za 30 okt) een Samsung externe USB brander in de aanbieding voor 25,-. Site ligt nu plat, dus ik kan je geen linkje geven, maar wellicht het overwegen waard.
Ik heb van de week een 3820 keyboard gekocht op Ebay, dus ze staan er wel op. Volgens mij is de 3810 overigens wel hetzelfde, maar ik wilde liever geen risico lopen. Van de week de laptop zelf maar eens bestellen, twijfel alleen nog of ik een i5 460m 40 euro meer waard vind dan een 430......Kok schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 13:33:
weet iemand ook of je die nvidea optimus ook helemaal uit kan schakelen, ook dat die niet inschakelt tijdens bijvoorbeeld het spelen van football manager (daarvoor is weinig gpu nodig)
ik heb wel een tooltje van nvidea dat ik kan zien of de gpu aan of uit is,
maar ik zou graag willen weten hoe ik hem helemaal uitzet, of continu aan:)
ik heb wel een tooltje van nvidea dat ik kan zien of de gpu aan of uit is,
maar ik zou graag willen weten hoe ik hem helemaal uitzet, of continu aan:)
Damn, die ziet er ook heel goed uit. En is ongeveer zelfde prijs als de Asus U30JC.Menesis schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:13:
Ik heb mn oog laten vallen op de samsung qx310. Ik kan echter vrijwel geen informatie hierover vinden, hoe kan dat? Het lijkt me echt een top apparaat voor een mooie prijs (~1100 euro)
[afbeelding]
Ik wacht dus nog even met kopen. En hopelijk komen er wat reviews binnen.
Huub Huub Barbatruc!
Leuk ding, zie alleen geen specs van de accu, wat een sterk punt is van de Asus
Ecodan warmtepomp
is 6 cellsJT schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:01:
Leuk ding, zie alleen geen specs van de accu, wat een sterk punt is van de Asus
Huub Huub Barbatruc!
Wat voor capaciteit? En wat is de accuduur volgens Samsung?
Ecodan warmtepomp
De enige echt mooie schermen op 13" laptops zijn: Sony Z, Apple MB, MBA & MBP, HP Envy 13.Menesis schreef op maandag 01 november 2010 @ 12:13:
De rest kan er niet aan tippen. Ik hoop dat het snel gaat veranderen.
256 dacht ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 01-11-2010 18:16 ]
capaciteit weet ik niet.JT schreef op maandag 01 november 2010 @ 18:14:
Wat voor capaciteit? En wat is de accuduur volgens Samsung?
Volgens samsung site 7 uur. Maar ergens anders stond 5 uur.
Huub Huub Barbatruc!
Herinstall met W7 ultimate gedaan, 42 processen ipc 79
Moet wel de Asus software nog installen, maar firewall, Firefox en update staan open.
Edit: wat zijn als die Asus ATK utilities?
Edit: wat zijn als die Asus ATK utilities?
[ Voor 13% gewijzigd door JT op 01-11-2010 19:08 ]
Ecodan warmtepomp
Drivers voor oa je Fn-toetsen, maar ook aansturing fan fans en dergelijke volgens mij (ATK 0100 ACPI).
Verwijderd
Ach, aanbod genoeg: http://tweakers.net/price...EWYkkn9Kjb-dnYhsM0Ya21_gEVerwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 13:48:
[...]
Heb deze aanbieding te laat opgemerkt...
Verwijderd
Huh, € 789,- is altijd nog heel wat minder dan € 995,- toch?DNA_Saint schreef op maandag 01 november 2010 @ 17:58:
[...]
Damn, die ziet er ook heel goed uit. En is ongeveer zelfde prijs als de Asus U30JC.
Ik wacht dus nog even met kopen. En hopelijk komen er wat reviews binnen.
Ik zie over 2 dagen voorraad bij Komplett. Maar dat zal wel weer later worden. Er zit best veel moois aan te komen. Zelf wacht ik alweer een maand ofzo. Maar ik heb dit weekend besloten om nog 2 maanden extra te wachten tot Sandy Bridge er is. Dan heb je tenminste meteen interne graphics gelijkwaardig aan een 5450 in je laptop zitten.
JT schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:06:
Herinstall met W7 ultimate gedaan, 42 processen ipc 79Moet wel de Asus software nog installen, maar firewall, Firefox en update staan open.
Oh, zat in mijn hoofd dat het € 939 wasVerwijderd schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:50:
[...]
Huh, € 789,- is altijd nog heel wat minder dan € 995,- toch?
Ik zie over 2 dagen voorraad bij Komplett. Maar dat zal wel weer later worden. Er zit best veel moois aan te komen. Zelf wacht ik alweer een maand ofzo. Maar ik heb dit weekend besloten om nog 2 maanden extra te wachten tot Sandy Bridge er is. Dan heb je tenminste meteen interne graphics gelijkwaardig aan een 5450 in je laptop zitten.
hmmm...dan is het toch idd een groot verschil. Maar ik wacht ff de reviews af. Misschien is de samsung gewoon erg goed, dan is die 150 euro niks...
Ik doe vrij lang over een laptop.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
Ja gewoon nog effe wachten. Zo uit mijn hoofd mist die nieuwe Samsung wel een optisch station en de accu was dacht ik niet verwijderbaar. Maar ik kan me vergissen...DNA_Saint schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:06:
[...]
Oh, zat in mijn hoofd dat het € 939 wasMaar wil het dan sowieso in Duitsland kopen, puur omdat die betere specs heeft. Is dan €839 euro.
hmmm...dan is het toch idd een groot verschil. Maar ik wacht ff de reviews af. Misschien is de samsung gewoon erg goed, dan is die 150 euro niks...
Ik doe vrij lang over een laptop.
Ik volg hier al enige tijd dit topic, maar omdat ik blijf twijfelen over een aantal punten, wilde ik toch nog een navraag doen.
Ik wilde eigenlijk een asus 1215n kopen, lekker licht en kan 1080p via hdmi afspelen. Daarnaast heb ik plannen voor een HTPC. Maar ik kwam nu op de gedachte om deze twee te combineren door voor een duurdere thin-&-light notebook te gaan.
Welke notebooks voldoen aan deze eisen?
- 1080p zonder problemen via HDMI (liefst met DTS-HD, True HD etc geluid etc)
- max. 13.3 inch
- max. 2.2 kg
- max. 800 euro
- redelijk batterij
Hoor veel positiefs over de UL30VT-QX061V. Deze is toch stukken sneller dan een Atom 525? Kan deze zonder problemen .mkv's via HDMI afspelen met zijn NVIDIA GeForce G 210M?
Ik wilde eigenlijk een asus 1215n kopen, lekker licht en kan 1080p via hdmi afspelen. Daarnaast heb ik plannen voor een HTPC. Maar ik kwam nu op de gedachte om deze twee te combineren door voor een duurdere thin-&-light notebook te gaan.
- max. 13.3 inch
- max. 2.2 kg
- max. 800 euro
- redelijk batterij
Hoor veel positiefs over de UL30VT-QX061V. Deze is toch stukken sneller dan een Atom 525? Kan deze zonder problemen .mkv's via HDMI afspelen met zijn NVIDIA GeForce G 210M?
Moet zeggen dat zo een Momentus XT wel een lawaaierig schijfje is, weet goed hoe die moet ratelen...
Edit: wtf...wtf is dit
De Seagate begint te leren, vanaf uit tot inlogscherm van W7 ultimate kost 15 seconden

Heb nu de vorige versie van P4G moeten installen, de laatste versie gaf steeds een installatiefout
Misschien dat iemand het herkent? There is a problem with this windows installer package. a program run as part of the setup did not finish bla bla bla. Ik heb de hele temp map al gedelete en het nog een keer geprobeerd en ook nog een keer opnieuw gedownload.
Dus MKV kan zeker wel
Atom 525 is _geen_ vergelijking met een SU7300. Helemaal niet met 4gb DDR3 1066mhz en een Geforce G210m aan boord. Ik heb de laptop met de 8cells accu op de weegschaal gezet, 1,8kg weegt de laptop dan. Geen laptop van dat gewicht die deze accuduur heeft
Edit: wtf...wtf is dit
TnxGENETX schreef op maandag 01 november 2010 @ 19:42:
Drivers voor oa je Fn-toetsen, maar ook aansturing fan fans en dergelijke volgens mij (ATK 0100 ACPI).

Windows Update Anytime (ofzo)Freakster86 schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:54:
[...]
ultimate? Dat gaat toch niet met je key, die is voor home premium? Of heeft JT nieuwsgroepen ontdekt?
![]()

Je hebt het topic gevolgd? Dan heb je zeker mijn post gemist over dat je Starcraft 2 in turbo modus gewoon kan spelenHeyJIJdaar schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:59:
Ik volg hier al enige tijd dit topic, maar omdat ik blijf twijfelen over een aantal punten, wilde ik toch nog een navraag doen.
- max. 13.3 inch
- max. 2.2 kg
- max. 800 euro
- redelijk batterij
[ Voor 41% gewijzigd door JT op 01-11-2010 23:13 ]
Ecodan warmtepomp
Heb je P4G na de rest proberen te installeren? Die heeft volgens mij namelijk al die ATK-componenten nodig en wellicht ook touchpad drivers (bij mij werkte eens op een oudere Asus touchpad disable daardoor niet)
Ja en de oude werkt wel, de nieuwe niet. Ook net UAC in Windows uitgezet, maar ook dat werkt niet.
Edit: touchpad drivers niet geinstalleerd van Asus, maar zo vind ik de tp eigenlijk veel fijner...
Edit: touchpad drivers niet geinstalleerd van Asus, maar zo vind ik de tp eigenlijk veel fijner...
[ Voor 34% gewijzigd door JT op 01-11-2010 23:18 ]
Ecodan warmtepomp
Ik vond het af en toe net magic waar die z'n snelheid vandaan haalt...JT schreef op maandag 01 november 2010 @ 23:01:
Edit: wtf...wtf is ditDe Seagate begint te leren, vanaf uit tot inlogscherm van W7 ultimate kost 15 seconden
![]()
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=tO8_TCnBioY]
Ecodan warmtepomp
Ik overweeg ongeveer het zelfde. Eerst was ik van plan om voor een 11,6 - 12,1 inch laptop te gaan. Ik heb een tijdje een Acer 1830T gehad, welke an sich prima beviel, maar deze wegens een defect retour gezonden.HeyJIJdaar schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:59:
- max. 13.3 inch
- max. 2.2 kg
- max. 800 euro
- redelijk batterij
Voor regelmatig gebruik lijkt me zo'n laptop toch aan de kleine kant. Prima voor af en toe in de trein of mee op vakantie, maar voor thuis aan de keukentafel is het dan niet net. Een 13,3 inch variant lijkt me een goede optie.
Wat betreft de nieuwe audiostandaarden, volgens mij is het voor elke intel Core Ix processor mogelijk om deze uit te sturen. Hoe het met de dedicated kaart zit durf ik niet te zeggen.
Eigenlijk heb ik dezelfde eisen als jij. Het liefst een redelijke rappe laptop, voor internet, office en mediadoeleinden. Liefst ook de mogelijkheid om HD-tv te kijken/ op te nemen met behulp van een Anysee. Dit betekend dat de processor redelijk potent moet zijn. Wanneer je dan een externe bluray speler aansluit heb je een aardig mediacenter.
Ik heb momenteel geen haast, dus een optie is het voor mij wel om te wachten op het nieuwe platform van Intel, begin komend jaar. Ik blijf de discussie hier volgen.
De tijd tot je login screen zegt niet zo heel veel vind ik. Hoe lang duurt het tot je een (verse, geen cache) Tweakers frontpage of YouTube filmpje op je scherm hebt?JT schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 09:42:
.....17 seconden om alleen Windows te laden.....
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik zit ook al een tijdje semi-actief dit topic mee te lurken. En ben zoals velen wel geinteresseerd in de U30Jc. Maar nu vroeg ik me af of die graka Solidworks een beetje kan hebben? Want dat programma heb ik nog nodig voor mijn studie.
Hangt er van af hoe groot je onderdelen zijn en hoe veel SW met de videokaart kan. Ik heb zelf het vermoeden dat dat wel gaat werken tho. Maar ik heb nooit grote tekeningen gemaakt, alleen wat kleine parts. Maar dat draaide prima op de helft van de kracht in mijn u30jc.
Opzicht gaat solidworks prima zolang je er niet teveel eisen aan stelt. Features zoals RealView worden alleen ondersteund op professionele lijnen zoals de Quadro FX dus die zul je sowieso niet krijgen op een GeForce kaart. Als het je alleen gaat om de acceleratie van simpele modellen verwacht ik weinig problemen, dat werkte al prima op mijn ATI Radeon Mobile X1700 destijds.
Ik draai ook Solidworks op mn U30jc. Qua snelheid gaat het prima bij kleine parts/assemblies. Ik heb alleen een hoop zitten klooien met verschillende versies die ik van de TU Delft kreeg, dus ik had wel vage problemen. Maar ik heb nu een schone win7, dus ik ga binnenkort weer kijken hoe het draait.
Ook eerstejaars IO toevallig?
Edit: Trouwens, ik heb nog een vraagje. Weet iemand wat je moet installeren om die iconen voor de brightness en volume weer terug te krijgen? Eerst had ik altijd zo'n popup met een schijf om aan te geven wat bijv. de helderheid is. Ik hoopte dat het Commanddeck was, maar dat bleek niet zo te zijn.
Ook eerstejaars IO toevallig?
Edit: Trouwens, ik heb nog een vraagje. Weet iemand wat je moet installeren om die iconen voor de brightness en volume weer terug te krijgen? Eerst had ik altijd zo'n popup met een schijf om aan te geven wat bijv. de helderheid is. Ik hoopte dat het Commanddeck was, maar dat bleek niet zo te zijn.
[ Voor 31% gewijzigd door Bakko op 03-11-2010 16:58 ]
Verwijderd
Heeft iemand al de S13M? Ik ben benieuwd of er een piep in zit. Hij is nu 4 dagen bij de Wehkamp voor € 899,-...
Verwijderd
de piep, voor zover deze voorkomt, is berust op pech, hem kopen is de enige manier om er achter te komen.
Inmiddels hebben wij (mijn vriendin en ik) ons aardig verdiept in de notebooks. Ze heeft een nieuwe laptop nodig voor school en waar ik zweer bij een macbook, heeft ze daar helaas het budget niet voor.
Eisen:
- 13 inch
- moet minimaal nog 3-4 jaar meegaan
- budget: max 600 euro
- geen netbook
- mobiel (dus minimaal wel een uurtje of 4-5 op batterij)
Wat doet ze ermee:
- School
- Internetten
- Office
- Notities etc
- Af en toe filmpje/serie kijken (720p)
Er zijn opzich genoeg opties, maar in hoeverre kan een c2d nog mee, is de i3 eigenlijk de enige optie of?
Ik zie de volgende opties:
Eisen:
- 13 inch
- moet minimaal nog 3-4 jaar meegaan
- budget: max 600 euro
- geen netbook
- mobiel (dus minimaal wel een uurtje of 4-5 op batterij)
Wat doet ze ermee:
- School
- Internetten
- Office
- Notities etc
- Af en toe filmpje/serie kijken (720p)
Er zijn opzich genoeg opties, maar in hoeverre kan een c2d nog mee, is de i3 eigenlijk de enige optie of?
Ik zie de volgende opties:
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Acer Aspire TimelineX 3820T-352G16N | € 619,- | € 619,- |
1 | Acer Travelmate TimelineX 3820T-372G16N | € 602,10 | € 602,10 |
1 | HP ProBook 4320s (WD862EA) | € 608,59 | € 608,59 |
1 | HP ProBook 4320s (WD864EA) | € 620,50 | € 620,50 |
1 | HP ProBook 4320s (WS907EA) | € 647,51 | € 647,51 |
[ Voor 59% gewijzigd door Scr33x0r op 04-11-2010 14:59 ]
Nouja, de C2D zit ook nog in de MacBooks die jij zo graag hebt 
Maar ik zou voor de Acer gaan. De accuduur bij HP lijkt de laatste tijd bagger (bepaalde laptops verbruiken zo 50% meer als de concurrentie
). De Acer heeft bewezen gewoon uren mee te draaien op een acculading, terwijl ik een vraagteken zet of de HP die 4-5 uur wel gaat halen.
Maar ik zou voor de Acer gaan. De accuduur bij HP lijkt de laatste tijd bagger (bepaalde laptops verbruiken zo 50% meer als de concurrentie
Bij die Probooks moet je ook nog goed uitkijken welke accu er in zit, net als bij de Dell Vostro 3300 trouwens. Ik heb laatst ook uitgebreid zitten kijken, de goedkopere versies hebben meestal een kleine accu.
Niks mis met de TimelineX inderdaad. Misschien 2 Gig geheugen erbij prikken als dat kan en schoon installeren.
Niks mis met de TimelineX inderdaad. Misschien 2 Gig geheugen erbij prikken als dat kan en schoon installeren.
Ik zit er aan te denken om de Asus U30JC-QX101V in Duitsland aan te schaffen vanwege de i5 die daar inzit. Nou hoor ik verschillende berichten over de Windows 7 home premium installatie die daar bijzit. Aan de ene kant hoor ik dat je bij de eerste keer opstarten de taal kan kiezen. Aan de andere kant hoor ik dat er standaard alleen duitstalig bij zit. Kan iemand die hem heeft aangeschaft dit verifieren?
Ik heb het oudere model met de i5 430M uit Duitsland gehaald en ik kan daarvan bevestigen dat je hem gewoon in NL kan instellen.
Standaard staat dat natuurlijk op Duits ingesteld en ik denk dat de mensen die niet op zaten te letten te snel op OK hebben gedrukt. Het zit namelijk, als ik het goed heb, al gelijk in het beginw aar je ook de locale en toetsenbordindeling moet selecteren. Wss dat een aantal daar overheen heeft gekeken.
Standaard staat dat natuurlijk op Duits ingesteld en ik denk dat de mensen die niet op zaten te letten te snel op OK hebben gedrukt. Het zit namelijk, als ik het goed heb, al gelijk in het beginw aar je ook de locale en toetsenbordindeling moet selecteren. Wss dat een aantal daar overheen heeft gekeken.
Verwijderd
Dat ging om een bepaalde serie en 80% had er last van. Dus niet slim met die kans om dat te gokken. Mits het in deze nieuwe serie verholpen is, vandaar ook mijn vraag.Verwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 14:39:
de piep, voor zover deze voorkomt, is berust op pech, hem kopen is de enige manier om er achter te komen.
damn it...paradigit zou vandaag een nieuwe voorraad asus u30jc krijgen.
Ik zou bericht krijgen, maar tot nu nog niks gehad
Ik zou bericht krijgen, maar tot nu nog niks gehad
Huub Huub Barbatruc!
Bedankt voor de info.GENETX schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:56:
Ik heb het oudere model met de i5 430M uit Duitsland gehaald en ik kan daarvan bevestigen dat je hem gewoon in NL kan instellen.
Blegh, volledige install gedaan met W7 Ultimate, P4G laatste versie wil niet installen en nu heb ik geen turbo mode en ook de cardreader werkt dan weer wel en dan weer niet
Misschien maar een nieuwe install doen ofzo...

Ecodan warmtepomp
Verwijderd
okeeVerwijderd schreef op donderdag 04 november 2010 @ 18:44:
o, ik dacht dat je het over de F had.
vaio E: niet kopen
Ik ben nog steeds op zoek naar een kleine laptop met een goed scherm. De enige die dat had was de HP Envy 13. Het scherm daarvan was echt zóveel beter dan alle andere laptops die ik in winkels gezien heb. Maar het model was ongv een jaar oud met idem dito hardware... Ik wil verder ook geen mac. iemand tips?
Mixed Reality dev
Ik zit te twijfelen tussen de Asus U30JC en de Samsung QX310.
Misschien ook iets voor jou.
Of als je iets goedkopers wilt de Asus UL30VT
Misschien ook iets voor jou.
Of als je iets goedkopers wilt de Asus UL30VT
Huub Huub Barbatruc!
Sony Vaio Z serie. Wel prijzig: http://tweakers.net/price...WpyZ4pxUpW0UpGFkADjJViawEMenesis schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:00:
Ik ben nog steeds op zoek naar een kleine laptop met een goed scherm....
[ Voor 28% gewijzigd door Fiber op 05-11-2010 15:07 ]
hier een paar;Menesis schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:00:
Ik ben nog steeds op zoek naar een kleine laptop met een goed scherm. De enige die dat had was de HP Envy 13. Het scherm daarvan was echt zóveel beter dan alle andere laptops die ik in winkels gezien heb. Maar het model was ongv een jaar oud met idem dito hardware... Ik wil verder ook geen mac. iemand tips?
11" = Apple Air 11.6
12" = Lenovo X201 (with IPS screen)
13" = Sony VAIO Z, Envy 13 (with Radiance), Apple Air 13.3, Macbook Pro 13
14" = Envy 14 (with Radiance)
15" = HP 8540w (with Dreamcolor), Macbook Pro 15, Dell Precision M4500 (with RGB screen)
16" = Sony VAIO F (with Premium screen), Dell XPS 16 (with RGB screen)
17" = HP 8740W (with Dreamcolor), Macbook Pro 17, Alienware M17x (with RGB screen), Dell Precision M6500 (with RGB screen)
De nieuwe macbook air heeft een goede 13 inch scherm met een reso van 1440x900. In aanbieding bij wehkamp http://www.wehkamp.nl/com...=2025&F=10,1,9,17,22&SM=5 aankomend weekend 10% korting
Als jullie mochten kiezen.
Zouden jullie dan de U30JC of de QX310 kiezen? Ik zit erg te twijfelen.
Qua geld scheelt het 120 euro (verzendkosten uit duitsland en nieuw keyboard erbij gerekend)
Dat is over 2 á 3 jaar gekeken (ja, zo lang doe ik over een laptop) bijna niks.
Het klote is dat er geen reviews van de QX310 zijn.
Wil weten hoe lang de accu het daadwerkelijk volhoudt.
Qua performances zal het gewoon hetzelfde zijn als de Asus. Denk dat het scherm van Samsung wel beter is eigenlijk.
Zouden jullie dan de U30JC of de QX310 kiezen? Ik zit erg te twijfelen.
Qua geld scheelt het 120 euro (verzendkosten uit duitsland en nieuw keyboard erbij gerekend)
Dat is over 2 á 3 jaar gekeken (ja, zo lang doe ik over een laptop) bijna niks.
Het klote is dat er geen reviews van de QX310 zijn.
Wil weten hoe lang de accu het daadwerkelijk volhoudt.
Qua performances zal het gewoon hetzelfde zijn als de Asus. Denk dat het scherm van Samsung wel beter is eigenlijk.
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
je vergeet er een: de xps 15 en studio 17 met B+RG ledPhilflow schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:06:
[...]
hier een paar;
11" = Apple Air 11.6
12" = Lenovo X201 (with IPS screen)
13" = Sony VAIO Z, Envy 13 (with Radiance), Apple Air 13.3, Macbook Pro 13
14" = Envy 14 (with Radiance)
15" = HP 8540w (with Dreamcolor), Macbook Pro 15, Dell Precision M4500 (with RGB screen)
16" = Sony VAIO F (with Premium screen), Dell XPS 16 (with RGB screen)
17" = HP 8740W (with Dreamcolor), Macbook Pro 17, Alienware M17x (with RGB screen), Dell Precision M6500 (with RGB screen)
qua color gamut word deze alleen verslagen door de 2 RGBled schermen, waarvan er nog maar 1 beschrikbaar is: in de M6500
aldus de geruchten, althans.
en de lenovo heeft volgens mij geen IPS meer, al jaren niet meer.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2010 15:19 ]
even een vraagje over ssd en hdd...
Ik wil zeer binnenkort een laptop kopen. De samsung of de asus.
Ik heb al een hdd caddy gekocht om de ssd in de plaats van de DVD-reader te stoppen.
Alleen komt deze pas over 2 weken ofzo aan. a.s. vrijdag moet ik een lezing geven.
Oftewel, ik heb die laptop nodig. Alleen is mijn vraag dus.
Kan ik de SSD alvast in de plaats van de HDD stoppen. En over 2 weken de SSD in de caddy doen en daarna het in de DVD-reader plaats stoppen. En de normale HDD weer terug erin doen.
Is dit verantwoord om te doen?
Want in theorie moet dit kunnen
=====
trouwens, ik zie in de pricewatch dat 1 iemand de samsung al heeft.
pricewatch: Samsung QX310-S02NL
Er is zeker geen manier om uit te vinden wie dat is?
Ik wil zeer binnenkort een laptop kopen. De samsung of de asus.
Ik heb al een hdd caddy gekocht om de ssd in de plaats van de DVD-reader te stoppen.
Alleen komt deze pas over 2 weken ofzo aan. a.s. vrijdag moet ik een lezing geven.
Oftewel, ik heb die laptop nodig. Alleen is mijn vraag dus.
Kan ik de SSD alvast in de plaats van de HDD stoppen. En over 2 weken de SSD in de caddy doen en daarna het in de DVD-reader plaats stoppen. En de normale HDD weer terug erin doen.
Is dit verantwoord om te doen?
Want in theorie moet dit kunnen
=====
trouwens, ik zie in de pricewatch dat 1 iemand de samsung al heeft.
pricewatch: Samsung QX310-S02NL
Er is zeker geen manier om uit te vinden wie dat is?
[ Voor 17% gewijzigd door DNA_Saint op 05-11-2010 15:48 ]
Huub Huub Barbatruc!
Aha interessant dat van die Samsung! Ik zoek echter de versie met de Nvidia 420M, die zou er ook moeten zijn 
@ Phiflow: thanx voor het lijstje
Die macbooks hebben inderdaad allemaal mooie schermen. Alleen wil ik een windows laptop. Ik ga eens naar die Sony kijken
@ Phiflow: thanx voor het lijstje
[ Voor 41% gewijzigd door Menesis op 05-11-2010 16:22 ]
Mixed Reality dev
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.