Ik denk dat als je dat dan straks weer omwisselt dat je in de bios wel kan instellen wat je bootschijf moet worden. Dus ik denk inderdaad dat het in theorie wel kan. Ik heb het niet geprobeerd ofzo hoorDNA_Saint schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:47:
Kan ik de SSD alvast in de plaats van de HDD stoppen. En over 2 weken de SSD in de caddy doen en daarna het in de DVD-reader plaats stoppen. En de normale HDD weer terug erin doen.
Ja dat kan, ik heb dat ook gedaan bij mijn U30JC. Hoefde verder ook niks in me bios instellingen te veranderen. Werkt als een trein.DNA_Saint schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 15:47:
even een vraagje over ssd en hdd...
Ik wil zeer binnenkort een laptop kopen. De samsung of de asus.
Ik heb al een hdd caddy gekocht om de ssd in de plaats van de DVD-reader te stoppen.
Alleen komt deze pas over 2 weken ofzo aan. a.s. vrijdag moet ik een lezing geven.
Oftewel, ik heb die laptop nodig. Alleen is mijn vraag dus.
Kan ik de SSD alvast in de plaats van de HDD stoppen. En over 2 weken de SSD in de caddy doen en daarna het in de DVD-reader plaats stoppen. En de normale HDD weer terug erin doen.
Is dit verantwoord om te doen?
Want in theorie moet dit kunnen
=====
trouwens, ik zie in de pricewatch dat 1 iemand de samsung al heeft.
pricewatch: Samsung QX310-S02NL
Er is zeker geen manier om uit te vinden wie dat is?
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Even om hierop terug te komen.GENETX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:29:
Ja hoor, ik heb gewoon een clean install gedaan. Zorg wel dat je dan eerst de Intel HD Graphics installeert en daarna de Optimus driver van Nvidia (en dus NIET de standaard GeForce driver, je moet er ook echt even om zoeken via technologies > optimus oid).
Paradigit heeft ook gewoon zilver volgens mij, die afbeelding klopt niet vziw.
Eerst dus gewoon videokaart drivers installeren. En daarna als extraatje die optimus driver.
Maar bedoel je dus deze optimus driver?
http://www.nvidia.co.uk/o...4-notebook-189.79-uk.html
============
Ok, ik heb de samsung QX310 besteld. Waarom geen asus? Omdat ik het scherm toch wat minder vond. Design van Samsung vind ik mooier. Wel mindere accu, maar het moet wel genoeg zijn om een paar uur film te kijken.
En ook omdat ik niet veel zin heb om het uit Duitsland te halen.
http://www.chear.nl/Chear...m_content=Chear_Computers
LOL, uitverkocht. Ik heb de laatste.
[ Voor 26% gewijzigd door DNA_Saint op 05-11-2010 18:13 ]
Huub Huub Barbatruc!
Nouja, gewoon.... De intel dus. Dat is idd de optimus driver, maar samsung is niet off. ondersteund. Ff afwachten of hij wil installeren. Anders kun je gehackte drivers van laptopvideo2go.com proberen.
het is sowieso even kijken of ik de hdd en de dvd-drive eruit kan halen.
Als dat niet het geval is, stuur ik het linea directa terug. En haal ik alsnog de asus uit duitsland
Als dat niet het geval is, stuur ik het linea directa terug. En haal ik alsnog de asus uit duitsland
Huub Huub Barbatruc!
Eindelijk mijn review van de UL30VT 
UL30VT review
Specs/features
Specs kan ik kort over zijn voor degene die deze nog niet kennen. In het kort: SU7300/4GB DDR3/320GB/Hybrid graphics, Intel HD+Geforce G210M/8cells 5400mah accu. Voor uitgebreider verwijs ik je naar Google
De UL30VT heeft wel 2 (vrij) unieke features.
1.) Hybride graphics. Naar mijn weten is dit de enige ULV die niet alleen een GPU heeft voor 3D toepassingen, maar zelfs ook een Intel GPU. Je kan zelf kiezen welke je wilt gebruiken of automatisch laten schakelen.
2.) De UL30VT heeft de optie om met een druk op de knop en een reboot te overclocken naar 1,73ghz.
Bouwkwaliteit
Bouwkwaliteit is goed. Laptop zit stevig in elkaar en ook het scherm is vrij stevig, doch niet volledig vrij van flex. Het scherm is wel dun dus dat is niet zo heel raar. Ook het keyboard is fijn, flext niet echt en heeft een stille en fijne aanslag. Touchpad werkt ook prima, alleen de toetsen moet je wel aan de buitenkant indrukken omdat het geen 2 losse knoppen zijn, maar een enkele balk. Indrukken in de buurt van het midden gaat een stuk moeizamer dan aan de buitenkant. Hier had functionaliteit boven vorm moeten prevaleren. Het was tenslotte niet zo dat het met 2 losse knoppen lelijk was geworden.
Eigenlijk het enige punt waar ik de laptop op een beetje gebrek aan stevigheid kan betrappen is bovenaan het scherm aan de buitenkant. De buitenkant is van alu op een stripje plastic na en als je de laptop dichtklapt en daar optilt (laptop tussen je vingers ten hoogte van de touchpad knoppen) dan kraakt het aardig. Ook flext het scherm iets als je er aan de buitenkant op drukt als de laptop dicht is, maar dit is op zich niet heel raar. Om deze reden hou ik zelf wel het stukje stof tussen het keyboard en scherm als ik het scherm dicht klap, om te voorkomen dat de toetsen mijn scherm beschadigen.
De behuizing is wel gevoelig voor vingerafdrukken; op het alu zie je dit duidelijk en ook op het glimmende zwart. Nou kreeg ik van iemand de tip dat je de alu deksel eens goed nat moet maken met alcohol. Ik heb dit nog niet zelf geprobeerd dus doe dit op eigen risico
Accuduur (8 calls 5400mah)
Accuduur is simpelweg werelds. 9+ uur zonder problemen bij beetje internetten en dergelijke. 10 uur is zeker geen uitzondering. Van iemand die ik ken hoorde ik dat hij Starcraft 2 ruim 2 uur kan spelen voor de accu leeg is
Dan staat de laptop ook nog in turbo.
Geluid en beeld
Het beeld is op zich redelijk op 1 voorwaarde en dat is dat je precies goed voor het scherm zit en het scherm onder de juiste hoek staat. Maximale helderheid is heel redelijk en kleuren zijn ook niet verkeerd. Contrast wordt je alleen niet zo heel blij van. De kijkhoek is horizontaal matig, verticaal dramatisch. En glanst als de ziekte. Maar als je er goed voor zit dan vind ik het minder erg dan vaak wordt beschreven. Imho doen de meeste concurrenten het niet heel veel beter.
Het stukje over geluid wil ik beginnen met de kanttekening dat het slechts een laptop is. Dus geweldig geluid met bas krijg je natuurlijk niet. Maar tóch, ik heb veel 15” laptops gehoord met minder geluid! Het geluid klinkt helemaal niet blikkerig, is helder en voor qua diepgang in een laptop denk ik niet dat het veel beter wordt. Middentonen lijken iets aanwezig te zijn zelfs en een kickje kan je ook nog wel horen. Ik denk zelf dat het (voor een laptop) goede geluid komt door de plaatsing van de speakertjes. Dit is tegelijkertijd het zwakke punt van het geluid. Als de laptop op je schoot staat dan kán je het geluid blokkeren met de stof van je broek ofzo. In de praktijk blijkt het mee te vallen. En door de plaatsing van de speakers hebben de speakers denk ik iets wat op een klankkast lijkt, waardoor het geluid zo goed is voor een laptop. Op je schoot zal deze laptop dus beter klinken dan menig ander (helemaal bij 13” laptops) ondanks (dankzij?) de plaatsing.
Performance
Tja, wat valt erover te zeggen. Met een SU7300 kan je echt prima desktop werkzaamheden doen en multitasken. Winamp, Firefox met 7 websites en MSN met meerdere gesprekken is geen probleem. Starcraft 2 schijnt er ook prima op te werken maar dat wil ik nog zelf proberen. Momenteel kan ik de laptop niet in turbo krijgen door een probleem met Power4Gear Hybrid op mijn cleane W7 install.
UL30VT review
Specs/features
Specs kan ik kort over zijn voor degene die deze nog niet kennen. In het kort: SU7300/4GB DDR3/320GB/Hybrid graphics, Intel HD+Geforce G210M/8cells 5400mah accu. Voor uitgebreider verwijs ik je naar Google
1.) Hybride graphics. Naar mijn weten is dit de enige ULV die niet alleen een GPU heeft voor 3D toepassingen, maar zelfs ook een Intel GPU. Je kan zelf kiezen welke je wilt gebruiken of automatisch laten schakelen.
2.) De UL30VT heeft de optie om met een druk op de knop en een reboot te overclocken naar 1,73ghz.
Bouwkwaliteit
Bouwkwaliteit is goed. Laptop zit stevig in elkaar en ook het scherm is vrij stevig, doch niet volledig vrij van flex. Het scherm is wel dun dus dat is niet zo heel raar. Ook het keyboard is fijn, flext niet echt en heeft een stille en fijne aanslag. Touchpad werkt ook prima, alleen de toetsen moet je wel aan de buitenkant indrukken omdat het geen 2 losse knoppen zijn, maar een enkele balk. Indrukken in de buurt van het midden gaat een stuk moeizamer dan aan de buitenkant. Hier had functionaliteit boven vorm moeten prevaleren. Het was tenslotte niet zo dat het met 2 losse knoppen lelijk was geworden.
Eigenlijk het enige punt waar ik de laptop op een beetje gebrek aan stevigheid kan betrappen is bovenaan het scherm aan de buitenkant. De buitenkant is van alu op een stripje plastic na en als je de laptop dichtklapt en daar optilt (laptop tussen je vingers ten hoogte van de touchpad knoppen) dan kraakt het aardig. Ook flext het scherm iets als je er aan de buitenkant op drukt als de laptop dicht is, maar dit is op zich niet heel raar. Om deze reden hou ik zelf wel het stukje stof tussen het keyboard en scherm als ik het scherm dicht klap, om te voorkomen dat de toetsen mijn scherm beschadigen.
De behuizing is wel gevoelig voor vingerafdrukken; op het alu zie je dit duidelijk en ook op het glimmende zwart. Nou kreeg ik van iemand de tip dat je de alu deksel eens goed nat moet maken met alcohol. Ik heb dit nog niet zelf geprobeerd dus doe dit op eigen risico
Accuduur (8 calls 5400mah)
Accuduur is simpelweg werelds. 9+ uur zonder problemen bij beetje internetten en dergelijke. 10 uur is zeker geen uitzondering. Van iemand die ik ken hoorde ik dat hij Starcraft 2 ruim 2 uur kan spelen voor de accu leeg is
Geluid en beeld
Het beeld is op zich redelijk op 1 voorwaarde en dat is dat je precies goed voor het scherm zit en het scherm onder de juiste hoek staat. Maximale helderheid is heel redelijk en kleuren zijn ook niet verkeerd. Contrast wordt je alleen niet zo heel blij van. De kijkhoek is horizontaal matig, verticaal dramatisch. En glanst als de ziekte. Maar als je er goed voor zit dan vind ik het minder erg dan vaak wordt beschreven. Imho doen de meeste concurrenten het niet heel veel beter.
Het stukje over geluid wil ik beginnen met de kanttekening dat het slechts een laptop is. Dus geweldig geluid met bas krijg je natuurlijk niet. Maar tóch, ik heb veel 15” laptops gehoord met minder geluid! Het geluid klinkt helemaal niet blikkerig, is helder en voor qua diepgang in een laptop denk ik niet dat het veel beter wordt. Middentonen lijken iets aanwezig te zijn zelfs en een kickje kan je ook nog wel horen. Ik denk zelf dat het (voor een laptop) goede geluid komt door de plaatsing van de speakertjes. Dit is tegelijkertijd het zwakke punt van het geluid. Als de laptop op je schoot staat dan kán je het geluid blokkeren met de stof van je broek ofzo. In de praktijk blijkt het mee te vallen. En door de plaatsing van de speakers hebben de speakers denk ik iets wat op een klankkast lijkt, waardoor het geluid zo goed is voor een laptop. Op je schoot zal deze laptop dus beter klinken dan menig ander (helemaal bij 13” laptops) ondanks (dankzij?) de plaatsing.
Performance
Tja, wat valt erover te zeggen. Met een SU7300 kan je echt prima desktop werkzaamheden doen en multitasken. Winamp, Firefox met 7 websites en MSN met meerdere gesprekken is geen probleem. Starcraft 2 schijnt er ook prima op te werken maar dat wil ik nog zelf proberen. Momenteel kan ik de laptop niet in turbo krijgen door een probleem met Power4Gear Hybrid op mijn cleane W7 install.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Tja, leuk ding, maar inderdaad een glimmend scherm is in mijn ogen een onding en zou ik alleen daarom niet kopen. Tegen het scherm zit wel de hele tijd te kijken.JT schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 19:01:
Eindelijk mijn review van de UL30VT
[b]
zit en het scherm onder de juiste hoek staat. Maximale helderheid is heel redelijk en kleuren zijn ook niet verkeerd. Contrast wordt je alleen niet zo heel blij van. De kijkhoek is horizontaal matig, verticaal dramatisch. En glanst als de ziekte.
Ga mij eens vertellen welke laptop met deze specs en een mat scherm ook maar in de buurt komt van deze prijs
Ik ga misschien een matte screenprotector kopen.
De Seagate Momentus XT is trouwens lekker snel, maar wel erg lawaaierig....dat valt best tegen.
De Seagate Momentus XT is trouwens lekker snel, maar wel erg lawaaierig....dat valt best tegen.
[ Voor 23% gewijzigd door JT op 07-11-2010 00:06 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
WTF!!!
Ik krijg het klepje van de hdd niet meer dicht, nadat ik er een SSD erin heb gedaan.
Er zit een stoombumpertje in gemaakt van plastic en een zacht kussentje. Maar dat plastic dingetje is te hoog.
Mijn hdd is ook een stuk lager dan ssd...

(samsung qx310)
Ik krijg het klepje van de hdd niet meer dicht, nadat ik er een SSD erin heb gedaan.
Er zit een stoombumpertje in gemaakt van plastic en een zacht kussentje. Maar dat plastic dingetje is te hoog.
Mijn hdd is ook een stuk lager dan ssd...
(samsung qx310)
Huub Huub Barbatruc!
Vreemd. Gebruikt Samsung soms een 7mm HDD? Welk type HDD is het?
Verwijderd
Even een vraagje tussendoor, kan je op een thin-&-light notebook (lichte) programma's zoals solidedge en maple draaien op een redelijke snelheid? (zijn die tragere cpu's daar dus toe in staat?)
http://www.maplesoft.com/products/system_requirements.aspx
Gezien de minimumeisen moet het wel lukken ja. Uiteraard zullen de berekeningen wel wat trager gaan, maar ik heb geen idee hoe zwaar dat nou echt is. Hangt er wss ook van af wat je er allemaal mee wilt doen. Zelf eb ik wel MathCad gebruikt en dat ging prima, ook op budgetnotebooks van klasgenoten. En die notebooks waren absoluut niet sneller als de thin and lights van vandaag de dag.
Gezien de minimumeisen moet het wel lukken ja. Uiteraard zullen de berekeningen wel wat trager gaan, maar ik heb geen idee hoe zwaar dat nou echt is. Hangt er wss ook van af wat je er allemaal mee wilt doen. Zelf eb ik wel MathCad gebruikt en dat ging prima, ook op budgetnotebooks van klasgenoten. En die notebooks waren absoluut niet sneller als de thin and lights van vandaag de dag.
Hou je CPU gebruik in de gaten tijdens jouw gebruik en je weet het.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 09:57:
Even een vraagje tussendoor, kan je op een thin-&-light notebook (lichte) programma's zoals solidedge en maple draaien op een redelijke snelheid? (zijn die tragere cpu's daar dus toe in staat?)
Zodra je dat doet, ben ik erg benieuwd naar je ervaringenJT schreef op zondag 07 november 2010 @ 00:05:
Ik ga misschien een matte screenprotector kopen.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Verwijderd
Hey JT
leuke review van UL30vt, ik heb hem net ook besteld. Ik vroeg mij alleen af van welke ebay chinees jij het UK keyboard hebt gekocht en of het een beetje kwaliteit is? Dan bestel ik die ook maar gelijk.
leuke review van UL30vt, ik heb hem net ook besteld. Ik vroeg mij alleen af van welke ebay chinees jij het UK keyboard hebt gekocht en of het een beetje kwaliteit is? Dan bestel ik die ook maar gelijk.
Heb een probleempje met mijn UL30VT. De Power4gear toetscombinaties (Fn+spatie) werken niet in mijn standaard accounts onder W7, wel in de administrator account. En ook de knop voor switchen naar de G210M videokaart, werkt ook alleen in de administrator account. Iemand een idee wat er fout zit? Moet ik ergens rechten toekennen oid?
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
Ik heb geen meetlint hier, maar zal me niet verbazen als het 7mm is. Hij is vrij dun.Philflow schreef op zondag 07 november 2010 @ 08:45:
[...]
Vreemd. Gebruikt Samsung soms een 7mm HDD? Welk type HDD is het?
edit:
================
Ze hebben een tt5sab320 erin gezet. Als ik erop google:
http://www.hitachigst.com...OEMSpecificationrev10.pdf
2.5-inch, 7-mm Height
Oftewel, hopelijk kan ik het in de DVD-drive doen....
Huub Huub Barbatruc!
Ja dacht ik al een Z5K320. Er is wel een 80GB Intel SSD van 7mm
pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MJ080G201 7.0mm 80GB
pricewatch: Intel Postville X25-M SSDSA2MJ080G201 7.0mm 80GB
[ Voor 74% gewijzigd door Philflow op 07-11-2010 14:54 ]
zou het dus betekenen dat het ook niet in mijn dvd-drive zou passen?
Huub Huub Barbatruc!
Dat waarschijnlijk wel. Hoe hoog is je DVD drive?
dunno, heb geen meetlint hier
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
volgens mij heb je 2 maten, standaard 11.7, en slimline 9.5
op google kan ik echter niet zo snel bevestiging vinden voor dat verhaal.. "slimline dvd caddy" geeft weinig nuttige hits.
op google kan ik echter niet zo snel bevestiging vinden voor dat verhaal.. "slimline dvd caddy" geeft weinig nuttige hits.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2010 15:33 ]
12,7mm en 9,5mm zijn de maten. Meeste is 12,7mm. Gezien de foto's gok ik op een 12,7mm. Je zal hem er echter het beste echt even uit kunnen halen.
Met "9.5mm hdd caddy" vind ik iig wel heel veel resultaten op ebay.
Met "9.5mm hdd caddy" vind ik iig wel heel veel resultaten op ebay.
[ Voor 19% gewijzigd door GENETX op 07-11-2010 15:56 ]
damn....
Het is idd 9,5
Ik kan zien welk model het is in de bios.
tsstcorp ts-u633f
http://support.dell.com/s...ORAGE/S225246/en/spec.htm
Als ik google, kom ik op die dell pagina.
Onderaan... 9,5 mm
KLOTE FUCK! Heb al de SSD gekocht.... hopelijk kan ik het ruilen.
==========
Oh wacht, de OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD is 9,5mm
PFEW!
Het is idd 9,5
Ik kan zien welk model het is in de bios.
tsstcorp ts-u633f
http://support.dell.com/s...ORAGE/S225246/en/spec.htm
Als ik google, kom ik op die dell pagina.
Onderaan... 9,5 mm
KLOTE FUCK! Heb al de SSD gekocht.... hopelijk kan ik het ruilen.
==========
Oh wacht, de OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD is 9,5mm
PFEW!
[ Voor 11% gewijzigd door DNA_Saint op 07-11-2010 16:28 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ooh, wil niet zeggen dat het niet past hoor. Volgens mij past een ssd namelijk wel in een 9,5mm caddy. Mijn harde schijf heeft echt heel veel ruimte over in de 12,7mm caddy. En die HDD en de SSD zijn even dik.
ja, was ff in de war. Mijn OCZ Vertex 2 SATA II 2.5" SSD die ik gekocht heb, is natuurlijk 9,5 mm 
Oftewel, nu gewoon een 9,5 mm caddy kopen.
trouwens, wel vaag dat je caddies alleen maar uit China/Hong Kong kan krijgen...
Oftewel, nu gewoon een 9,5 mm caddy kopen.
trouwens, wel vaag dat je caddies alleen maar uit China/Hong Kong kan krijgen...
[ Voor 24% gewijzigd door DNA_Saint op 07-11-2010 16:34 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ja kan zo ook wel uit de US halen, maar dan kost het je gewoon 2x zoveel
bedoelde meer dat ik het eigenlijk morgen direct wil hebben 
Vrijdag een presentatie en moet ik dus allemaal software installeren:
dreamweaver, photoshop, notepad++, office etc etc...
Moet ik het daarna weer allemaal opnieuw installen nadat ik de caddy heb...
Vrijdag een presentatie en moet ik dus allemaal software installeren:
dreamweaver, photoshop, notepad++, office etc etc...
Moet ik het daarna weer allemaal opnieuw installen nadat ik de caddy heb...
Huub Huub Barbatruc!
Je zou het ook over kunnen zetten met wat backuptools.
Voor mijn Edge 13 had ik een Seagate Momentus XT harde schijf gekocht. Overzetten van een kloon van de bestaande hard disk (uurtje) en montage waren een eitje. Maar... helaas trilt hij dusdanig dat je de hele laptop voelt trillen. Daarnaast is hij ook nog luidruchtig inclusief een irritant tikje elke paar tellen. Hij is dus terug, wat ik erg jammer vind. Hij was namelijk wel lekker snel.
Dus nu maar een SSD! Geen geluid, geen trillingen, minder stroomverbruik en super snel. Ik denk nu aan een 120 Gb OCZ Onyx 2 pricewatch: OCZ Onyx 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
Lijkt me een mooie grootte voor WIndows 7 plus software en niet heel veel meer. 90 Gb schijven zijn een paar tientjes goedkoper, maar dat lijkt me een beetje krap...
Een kleine tegenslag op weg naar mijn ideale thin & light, maar ik ben er bijna!
Dus nu maar een SSD! Geen geluid, geen trillingen, minder stroomverbruik en super snel. Ik denk nu aan een 120 Gb OCZ Onyx 2 pricewatch: OCZ Onyx 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
Lijkt me een mooie grootte voor WIndows 7 plus software en niet heel veel meer. 90 Gb schijven zijn een paar tientjes goedkoper, maar dat lijkt me een beetje krap...
Een kleine tegenslag op weg naar mijn ideale thin & light, maar ik ben er bijna!
Ik laat het weten als ik het doeBastiaanN schreef op zondag 07 november 2010 @ 11:12:
[...]
Zodra je dat doet, ben ik erg benieuwd naar je ervaringen
Mijn keyboard is van vrij goede kwaliteit. Niet 100% zoals de Asus maar nog steeds fijn in gebruik. Ook netjes opgestuurd in een doosje met dik bubbeltjesfolie eromheen.Verwijderd schreef op zondag 07 november 2010 @ 13:05:
Hey JT
http://myworld.ebay.com/shijilianqing2010/
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 07-11-2010 23:55 ]
Ecodan warmtepomp
Ding is nog steeds niet te koop. Deze is net zo snel en goed voor je batterylife:Sarion schreef op zondag 07 november 2010 @ 22:32:
Ik denk nu aan een 120 Gb OCZ Onyx 2 pricewatch: OCZ Onyx 2 SATA II 2.5" SSD 120GB
pricewatch: Corsair Nova V128 128GB
OK Philflow, dank je. Ik zie ook de even dure Vertex 2, die komt wat sneller uit de Guru3d review, die lijkt me ook interessant. Maakt het veel uit welke ik neem?
Ik wacht even tot ik de bevestiging heb dat m`n oude teruggenomen wordt, en dan wordt het bestellen! :-)
Ik wacht even tot ik de bevestiging heb dat m`n oude teruggenomen wordt, en dan wordt het bestellen! :-)
Guru 3d zegt volgens mij juist dat de Nova sneller is. Techreport ook. Hij is ook zuiniger. Ik heb trouwens een nieuwe liggen, stuur me ff een PM.
Lenovo slips out 12.5-inch IdeaPad U260 ultraportable, hopes you'll notice
12.5" het ultieme formaat?
http://www.engadget.com/2...-ultraportable-hopes-you/
Lenovo slips out 12.5-inch IdeaPad U260 ultraportable, hopes you'll notice
12.5" het ultieme formaat?
http://www.engadget.com/2...-ultraportable-hopes-you/
Verwijderd
Tja, ik was er eigenlijk al uit na o.a. het uitvoerig lezen van dit topic> ik zou gaan voor de asus UL30vt...
Toen kwam de Samsung qx310 en in de winkel loop ik tegen de nieuwe Macbook (mc516) aan. Eerlijk gezegd ben ik het zoeken nu wel een beetje zat: het wordt of de samsung of de apple. Zou iemand deze keuze wat gemakkelijker voor me kunnen maken?
Ik ga de laptop gebruiken voor het houden van presentaties, workshops, lezingen etc. Internetten > bijhouden van Facebook, reageren op aanmeldingen etc. Mobiliteit is ook een factor > dus ook voor gebruik onderweg. Het schrijven van workshops, een boek > dus de notebook moet ook fijn zijn om mee te typen.
Welke laptop is hiervoor het meeste geschikt en/of welke laptop is het meeste waar voor het geld: prijs/ kwaliteitverhouding (belangrijk gezien mijn bescheiden inkomen)?
Toen kwam de Samsung qx310 en in de winkel loop ik tegen de nieuwe Macbook (mc516) aan. Eerlijk gezegd ben ik het zoeken nu wel een beetje zat: het wordt of de samsung of de apple. Zou iemand deze keuze wat gemakkelijker voor me kunnen maken?
Ik ga de laptop gebruiken voor het houden van presentaties, workshops, lezingen etc. Internetten > bijhouden van Facebook, reageren op aanmeldingen etc. Mobiliteit is ook een factor > dus ook voor gebruik onderweg. Het schrijven van workshops, een boek > dus de notebook moet ook fijn zijn om mee te typen.
Welke laptop is hiervoor het meeste geschikt en/of welke laptop is het meeste waar voor het geld: prijs/ kwaliteitverhouding (belangrijk gezien mijn bescheiden inkomen)?
Als je aan OS X wil wennen zijn de Macbooks superieur qua scherm en touchpad.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 13:33:
Tja, ik was er eigenlijk al uit na o.a. het uitvoerig lezen van dit topic> ik zou gaan voor de asus UL30vt...
Voor 950 heb je trouwens ook een Macbook Pro:
pricewatch: Apple MacBook Pro 13": 2.26GHz (mid 2009)
Ooe... zit heel erg in twijfel. Wil graag mij huidige laptop (17.3 inch) gaan vervangen voor een kleiner/handzamer en draagbaarder model. Belangrijk zijn een HDMI uitgang om filmpjes te kunnen kijken op tv en een beetje fatsoenlijk toetsenbord. Prijs tot 700 euro. Heb er nu 2 op 't oog.
Als eerste de HP Probook 4320
* 13,3 inch beeldscherm
* Intel Core i3 370M
* 3 GB werkgeheugen
* 320 GB harde schijf
* Windows 7 Professional 32
* Intel HD Graphics
* Bluetooth 2.1+EDR
* HDMI
Prijs € 699
Asus EEE PC 1215N
* 12,1 inch beeldscherm
* Intel Atom D525
* 2 GB werkgeheugen
* 250 GB harde schijf
* Windows 7 Home Premium 64
* NVIDIA ION 2
* HMDI
* USB 3.0
* 0.3 megapixel webcam
* Kaartlezer: MMC/ SD (SDHC, SDXC)
Prijs €500
Beide hele fatsoenlijke net/notebooks.
Voordelen van de probook is: de snelle hardeschijf. 7200 rpm, de I3 processor en een eSata uitgang. Prijs is dan weer ietsjes duurder en de standaard intel HD graphics. Voordeel van de Asus is de nvidia ion2. Hoor er tenminste goeie verhalen over, de usb3.0 interface en de prijs.
Sja... welke zouden jullie adviseren?
Als eerste de HP Probook 4320
* 13,3 inch beeldscherm
* Intel Core i3 370M
* 3 GB werkgeheugen
* 320 GB harde schijf
* Windows 7 Professional 32
* Intel HD Graphics
* Bluetooth 2.1+EDR
* HDMI
Prijs € 699
Asus EEE PC 1215N
* 12,1 inch beeldscherm
* Intel Atom D525
* 2 GB werkgeheugen
* 250 GB harde schijf
* Windows 7 Home Premium 64
* NVIDIA ION 2
* HMDI
* USB 3.0
* 0.3 megapixel webcam
* Kaartlezer: MMC/ SD (SDHC, SDXC)
Prijs €500
Beide hele fatsoenlijke net/notebooks.
Voordelen van de probook is: de snelle hardeschijf. 7200 rpm, de I3 processor en een eSata uitgang. Prijs is dan weer ietsjes duurder en de standaard intel HD graphics. Voordeel van de Asus is de nvidia ion2. Hoor er tenminste goeie verhalen over, de usb3.0 interface en de prijs.
Sja... welke zouden jullie adviseren?
@ Samsungapple
Een medewerker van een "A Mac" winkel gaf mij pas als verkoop-argument en deels verklaring van de (hoge) prijs dat Apple's over het algemeen een langere levensduur en hogere restwaarde hebben dan de meeste andere merken. De afschrijving zou dus lager zijn....
Ik neem aan dat er bij "presentaties, workshops, lezingen etc." een beamer aanhangt en je dus geen groot scherm nodig hebt en ook stroom bij de hand hebt, dus geen accu gebruikt. Processor doet er dan ook niet veel toe en grafische kaart is vrijwel hetzelfde.
Mobiel internet en schrijven vergt ook geen snelle processor dus eigenlijk is vooral het toetsenbord/scherm/touchpad/gewicht/stevigheid en eventueel batterij-leven echt belangrijk. Dit pleit allemaal voor de Apple vind ik, maar is deels ook persoonlijk.
Alles wat je opnoemt kan volgens mij ook prima met een willekeurige MSI Wind, Asus EEE, Acer Tavelmate TimelineX, Lenovo Thinkpad Edge etc. voor bijna de helft van de prijs, maar natuurlijk lever je dan wel in op hardware zoals scherm, touchpad etc. en stevigheid, looks, style, enz.
Een medewerker van een "A Mac" winkel gaf mij pas als verkoop-argument en deels verklaring van de (hoge) prijs dat Apple's over het algemeen een langere levensduur en hogere restwaarde hebben dan de meeste andere merken. De afschrijving zou dus lager zijn....
Ik neem aan dat er bij "presentaties, workshops, lezingen etc." een beamer aanhangt en je dus geen groot scherm nodig hebt en ook stroom bij de hand hebt, dus geen accu gebruikt. Processor doet er dan ook niet veel toe en grafische kaart is vrijwel hetzelfde.
Mobiel internet en schrijven vergt ook geen snelle processor dus eigenlijk is vooral het toetsenbord/scherm/touchpad/gewicht/stevigheid en eventueel batterij-leven echt belangrijk. Dit pleit allemaal voor de Apple vind ik, maar is deels ook persoonlijk.
Alles wat je opnoemt kan volgens mij ook prima met een willekeurige MSI Wind, Asus EEE, Acer Tavelmate TimelineX, Lenovo Thinkpad Edge etc. voor bijna de helft van de prijs, maar natuurlijk lever je dan wel in op hardware zoals scherm, touchpad etc. en stevigheid, looks, style, enz.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik heb de Acer 3820TG binnen hier. Specs: i5 450M, 4Gb, 500Gb, Ati HD 5650(!), 1366x768, 1.8 Kg.
Eerste indruk: Mooi klein apparaatje met helaas een niet zo goed scherm, maar dat wist ik vantevoren. Alles ziet er gelikt uit. Helaas ging er direct eenofander proces lopen die allemaal troep staat te installeren nu.
Eerste indruk: Mooi klein apparaatje met helaas een niet zo goed scherm, maar dat wist ik vantevoren. Alles ziet er gelikt uit. Helaas ging er direct eenofander proces lopen die allemaal troep staat te installeren nu.
Mixed Reality dev
Verwijderd
Nou, dat van die afschrijving vind ik een gelogen argument:Fiber schreef op woensdag 10 november 2010 @ 15:27:
...
1. Als je niet kunt wennen aan OSX (zoals ik, ik heb het de afgelopen 8 jaar serieus 3 maal geprobeerd) en je je apparaat moet verkopen (zoals ik deed meestal na 1-2 weken), dan heb je toch echt een grote afschrijving.
2. De Apple is inderdaad ongeveer 2x zo duur als de rest in het rijtje. De afschrijving zal dan ook altijd groter zijn.
De toetsenborden van de Lenovo Thinkpad / IdeaPad schijnen het beste te zijn wat er is... Als ik de reviews mag geloven. Apple vind ik niet echt bijzonder daarin, een vriendin heeft een MBP waar ik wel eens wat op intik.
Ik vind van niet. Heb al meerdere keren tweedehands Apples (3x MBA, 1x MBP, 1x MB) verkocht. Die dingen houden hun waarde gewoon beter dan andere merken. Waarom weet ik ook niet.Verwijderd schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:45:
[...]
Nou, dat van die afschrijving vind ik een gelogen argument:
@ Philflow: hoe stuur ik je een PM? ik kan nergens iets er over vinden!
Op mijn naam klikken en dan bij gallery (of net onder mijn naam op gallery)Sarion schreef op woensdag 10 november 2010 @ 21:08:
@ Philflow: hoe stuur ik je een PM? ik kan nergens iets er over vinden!
[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 10-11-2010 21:53 ]
Het zit echt waanzinnig goed verstopt die PM functionaliteit. Ik heb al geGoogled erop, de faq van het forum bekeken, ik kan het nergens vinden. Ik kan alleen reageren op je profiel...
offtopic:
Scroll naar de bovenkant van deze pagina, Klik op Forum, Klik op Direct Messages, Klik op Nieuwe Discussie (Rechtsboven) ....
Wel eerst even aanzetten via Forum, MyReact, Voorkeuren.
Scroll naar de bovenkant van deze pagina, Klik op Forum, Klik op Direct Messages, Klik op Nieuwe Discussie (Rechtsboven) ....
Wel eerst even aanzetten via Forum, MyReact, Voorkeuren.
[ Voor 18% gewijzigd door Fiber op 10-11-2010 23:44 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Klinkt interessant, waar heb je die vandaan en wat heeft hij je gekost?Menesis schreef op woensdag 10 november 2010 @ 16:07:
Ik heb de Acer 3820TG binnen hier. Specs: i5 450M, 4Gb, 500Gb, Ati HD 5650(!), 1366x768, 1.8 Kg.
Whoooow: nieuws: Sony brengt 11,6"-Vaio Y uit
Sony heeft kleine Vaio Y-modellen uitgebracht waarvan het beeldscherm een diagonaal van 11,6 inch en een resolutie van 1366x768 pixels heeft. De huidige Vaio Y-modellen van de Japanse fabrikant hebben alle een 13,3"-scherm.
De Vaio VPCYA19FJ en VPCYA19FB beschikken over een 11,6"-scherm met een resolutie van 1366x768 beeldpunten. De processor is de Core i3-380UM, die zijn werk energiezuinig en met een kloksnelheid van 1,33GHz doet. Er is een harde schijf van 320GB aanwezig en Sony biedt de keuze uit 2 tot en met 8GB geheugen.
De nieuwe Vaio's worden verder met de standaardeigenschappen als bluetooth 2.1, wifi-n, gigabit-ethernet en hdmi geleverd. De accuduur zou zes uur bedragen, claimt Sony. De fabrikant zal de modellen vanaf 27 november in thuisland Japan verkopen. In Nederland zijn er nog geen plannen om de 11,6"-Vaio Y dit jaar uit te brengen, laat Sony Nederland weten. Mogelijk volgt een release na de CES-beurs die in januari 2011 plaatsvindt en waar fabrikanten hun nieuwe modellen zullen aankondigen
Sony heeft kleine Vaio Y-modellen uitgebracht waarvan het beeldscherm een diagonaal van 11,6 inch en een resolutie van 1366x768 pixels heeft. De huidige Vaio Y-modellen van de Japanse fabrikant hebben alle een 13,3"-scherm.
De Vaio VPCYA19FJ en VPCYA19FB beschikken over een 11,6"-scherm met een resolutie van 1366x768 beeldpunten. De processor is de Core i3-380UM, die zijn werk energiezuinig en met een kloksnelheid van 1,33GHz doet. Er is een harde schijf van 320GB aanwezig en Sony biedt de keuze uit 2 tot en met 8GB geheugen.
De nieuwe Vaio's worden verder met de standaardeigenschappen als bluetooth 2.1, wifi-n, gigabit-ethernet en hdmi geleverd. De accuduur zou zes uur bedragen, claimt Sony. De fabrikant zal de modellen vanaf 27 november in thuisland Japan verkopen. In Nederland zijn er nog geen plannen om de 11,6"-Vaio Y dit jaar uit te brengen, laat Sony Nederland weten. Mogelijk volgt een release na de CES-beurs die in januari 2011 plaatsvindt en waar fabrikanten hun nieuwe modellen zullen aankondigen

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Wat is hier anders aan dan de Lenovo Thinkpad 11 en de Acers TimelineX 1830 en 8172?
Of zit hier een dedicated grafische kaart in? Processor en HD zijn hetzelfde. Memory kan tot 8 Gig. Boeie, 4 Gig is zat.
Een echt goed scherm zoals de in Vaio Z of MBA zou wel super zijn.
Of zit hier een dedicated grafische kaart in? Processor en HD zijn hetzelfde. Memory kan tot 8 Gig. Boeie, 4 Gig is zat.
Een echt goed scherm zoals de in Vaio Z of MBA zou wel super zijn.
Sony kennende zal dit modelletje wel 900 euro gaan kosten als je bedenkt dat de Y21 met een U5400 al 799 kost.
Ecodan warmtepomp
Dat die Thinkpad spauglelijk is, die Acer 1830 niet te krijgen is, een spiegelend scherm heeft
en een mindere CPU en dat de 8172 een mat scherm heeft, maar weer HDMI mist wat niet zo tof is.
en een mindere CPU en dat de 8172 een mat scherm heeft, maar weer HDMI mist wat niet zo tof is.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik denk dat hij bedoelt dat vanwege de hogere aanschafprijs de absolute afschrijving een stuk hoger is.Philflow schreef op woensdag 10 november 2010 @ 20:58:
[...]
Ik vind van niet. Heb al meerdere keren tweedehands Apples (3x MBA, 1x MBP, 1x MB) verkocht. Die dingen houden hun waarde gewoon beter dan andere merken. Waarom weet ik ook niet.
Ecodan warmtepomp
Mwahja..
Als jij een MacBook koopt voor 1000,00 en hem wil verkopen na een jaar, krijg je er nog 850,00 voor
Als jij een Windowsbak koopt voor 1000,00 en hem wil verkopen na een jaar, krijg je er nog 400,00 voor
Make your choice...
Als jij een MacBook koopt voor 1000,00 en hem wil verkopen na een jaar, krijg je er nog 850,00 voor
Als jij een Windowsbak koopt voor 1000,00 en hem wil verkopen na een jaar, krijg je er nog 400,00 voor
Make your choice...
Zou waar zijn als het een Apple is van 2000 euro, maar hier hadden we het over een Apple en een PC van rond de 950 eur.JT schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:26:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat vanwege de hogere aanschafprijs de absolute afschrijving een stuk hoger is.
Dat is ook ongeveer mijn ervaring.CLB schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:28:
Het voordeel wordt nog mooier als je een Apple koopt met studentenkorting, een tijd gebruikt en dan kunt verkopen voor meer dan de aanschaf waarde (2x gedaan).
Het merk, prijskaartje, behuizing, software en waarschijnlijk het scherm/coating.Fiber schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:22:
Wat is hier anders aan dan de Lenovo Thinkpad 11 en de Acers TimelineX 1830 en 8172?
Ps. De Sony Y 11.6" is me trouwens te dik en te zwaar. doe mij maar een Air
[ Voor 61% gewijzigd door Philflow op 11-11-2010 14:04 ]
Verwijderd
LOL, overdrijven is ook een vak.CLB schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:28:
Mwahja..
Make your choice...
Als ik een MacBook koop voor 1000 euro mag ik er heeeeel blij mee zijn dat ik er na een jaar nog 800 voor krijg.
Dezelfde Windows bak koop ik voor 500 euro en daar krijg ik na een jaar heus wel 400 euro voor terug.
Verwijderd
Inderdaad, zie mijn voorbeeld hierboven.JT schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:26:
[...]
Ik denk dat hij bedoelt dat vanwege de hogere aanschafprijs de absolute afschrijving een stuk hoger is.
Verwijderd
Ach, ik doe dat met PC's. Heb wat MKB klanten om me heen en die zijn blij als ik weer een 'oude' computer of laptop weg doe. Doe ik een clean install voor ze en zet er Security Essentials en Office op (als ze een licentie hebben) en wat handige open source programma's zoals een burn programma en op verzoek zoiets als VLC/GOM... Dat hebben ze niet als ze wat in de winkel kopen (veel bloatware en geen antivirus/antispyware). Daar reken ik dan wat extra voor zodat ze voor meer dan de oorspronkelijke winkelprijs weggaan. Het kost mij geen extra tijd want ik kan dat tussendoor doen als ik zelf achter de computer aan het werk ben. Zij blij en ik blij. Ik moet toegeven dat ik mijn Apples ook heel goed verkocht heb maar procentueel met PC ondervond ik echt geen enkel verschil. Maar goed we dwalen af.Philflow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 13:39:
Het voordeel wordt nog mooier als je een Apple koopt met studentenkorting, een tijd gebruikt en dan kunt verkopen voor meer dan de aanschaf waarde (2x gedaan).
Lijkt me sterk. Ten eerste kun je niet dezelfde specs of scherm krijgen in een Windows laptop van 500 euro. Ten tweede brengt een Windows laptop van 500 een jaar later geen 400 meer op tenzij je allerlei trucks gaat uithalen.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 15:49:
[...]
Dezelfde Windows bak koop ik voor 500 euro en daar krijg ik na een jaar heus wel 400 euro voor terug.
PS. als je meerdere posts wil antwoorden kun je je posts editen
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 11-11-2010 16:09 ]
Ik heb in Maart 2010 een Dell Vostro V13 gekocht met 3 jaar garantie voor 693 euro.
Vorige week heb ik daar zelf een 80 GB SSD (Intel X-25 Postville) ingezet en Windows 7 opnieuw geinstalleerd.
Snel, stil en koel. Heerlijk compact laptopje, ben er erg content mee!
Vorige week heb ik daar zelf een 80 GB SSD (Intel X-25 Postville) ingezet en Windows 7 opnieuw geinstalleerd.
Snel, stil en koel. Heerlijk compact laptopje, ben er erg content mee!
Verwijderd
Tot voor de nieuwe Air uitkwam ging dat wel redelijk op hoor. Die Air is wel een leuke uitzondering daarop, ook nog wel aan de prijs, maar je krijgt er ook redelijk veel leuks voor terug nu. Als er een Windows variant van was geweest met HDMI, UTP en een paar USB poorten meer had ik er ook eentje gekocht.Philflow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:05:
[...]
Lijkt me sterk. Ten eerste kun je niet dezelfde specs of scherm krijgen in een Windows laptop van 500 euro.
@ CLB: Spauglelijk? Kom je uit het westland ofzo?
Normaal vind ik Vaio's erg mooi. Maar deze is een beetje dik. Ik vind dat dit apparaat het echt niet haalt bij een Thinkpad Edge qua looks, degelijkheid en tobo als je het mij vraagt. Maar deze Sony heeft dus wel zeker een mat scherm? En die 8172 geen HDMI => FAIL ja.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2010 17:59 ]
Ook de simpelste gewone Macbook heeft een scherm waar geen enkele Windows laptop van onder de 1000 aan kan tippen.Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:54:
[...]
Tot voor de nieuwe Air uitkwam ging dat wel redelijk op hoor. Die Air is wel een leuke uitzondering daarop, ook nog wel aan de prijs, maar je krijgt er ook redelijk veel leuks voor terug nu. Als er een Windows variant van was geweest met HDMI, UTP en een paar USB poorten meer had ik er ook eentje gekocht.
Verwijderd
ehh, de xps is te krijgen voor €1011 met 4 jaar garantie (ja, 4 jaar!), een i5 560, en GT420m, en het 1080p B+RG scherm.
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
98,3% color gamut
[/reclame]
http://www.anandtech.com/...s-macbook-pro-alternative
98,3% color gamut

[/reclame]
Zie je wel, niets onder de 1000 euro
Verwijderd
Ja ach, CLB had het over een Windows 'Bak'. De Intel iMac 24" die ik had heb ik na 2 dagen te koop gezet omdat het scherm ontieglijk lelijk was. Je zag zo de pixels zitten, zo korrelig, het leek wel of er een laag stof overheen lag. Ik weet wel dat dit een laptop topic is maar het is maar even ter vergelijk. De ene keer is dit beter, de andere keer dat. De 10 jaren daarvoor waren de Mac schermen juist prut. Verschil hou je toch altijd.Philflow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:01:
[...]
Ook de simpelste gewone Macbook heeft een scherm waar geen enkele Windows laptop van onder de 1000 aan kan tippen.
Als je nou kijkt naar een MacBook 13" pricewatch: Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010) met C2D en 2GB en 250GB HD voor EUR 969,-. Die prijs is echt 2x zo hoog als bijv. een Asus 13" C2D SU7300 met 4GB en 320/500GB HD die ik liever zou hebben qua specs.
Of check deze Apple voor € 1699,- pricewatch: Apple MacBook Pro 15" 2.4GHz (voorjaar 2010)
En dan deze Asus voor € 799,- (dus minder dan de helft): pricewatch: Asus N53JN-SX131V
Maar goed, ik laat het hier nu bij, het is toch iets wat algemeen bekend is.
Met een 15" dell met een speciaal scherm kan het weleens lukken ja. Ik heb het natuurlijk wel over thin and lights.
Probeer maar eens een 13" met een goed scherm te vinden... kom je uit bij Sony Z van >1600 euro.
De vergelijking vind ik niet best. De Apple heeft een veel snellere CPU en een veel beter scherm. Die Asus is ook nog eens een speciale deal uit Duitsland met QWERTZ toetsenbord. Of te wel appels met peren vergelijkenVerwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:24:
[...]
Als je nou kijkt naar een MacBook 13" pricewatch: Apple MacBook 13" 2.4GHz (mid 2010) met C2D en 2GB en 250GB HD voor EUR 969,-. Die prijs is echt 2x zo hoog als bijv. een Asus 13" C2D SU7300 met 4GB en 320/500GB HD die ik liever zou hebben qua specs.
[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 11-11-2010 18:45 ]
Je zou er nog verbaasd over zijn wat een Windows laptop op kan leveren op MarktplaatsPhilflow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 16:05:
[...]
Lijkt me sterk. Ten eerste kun je niet dezelfde specs of scherm krijgen in een Windows laptop van 500 euro. Ten tweede brengt een Windows laptop van 500 een jaar later geen 400 meer op tenzij je allerlei trucks gaat uithalen.
PS. als je meerdere posts wil antwoorden kun je je posts editen
Ecodan warmtepomp
Of een HP Envy 13, maar ook die is niet goedkoop, als hij al te vinden is.Philflow schreef op donderdag 11 november 2010 @ 18:42:
.....
Probeer maar eens een 13" met een goed scherm te vinden... kom je uit bij Sony Z van >1600 euro.
Ik heb vandaag weer eens een uurtje in de MediaMarkt Arena laptops lopen kijken, ze hebben daar best wel een redelijke collectie 13 inchers, alleen helaas geen Asus. Maar màn wat zijn ze allemaal lelijk en dik als je één keer een MBA13 hebt gezien. Alleen al het feit dat er geen stickers op zitten maakt een Mac 100 Euro meer waard voor mij. De mooiste vond ik nog de Samsung Q330, maar ook die: Stickers, plastic behuizing, klein trackpadje, nep-chromen randjes, rottige ledlampjes, matig scherm, etc. Sony Vayo Z heeft natuurlijk super specs maar kost te veel, Vayo S is ook wel aardig, beter betaalbaar, maar geen spectaculaire specs. Ik heb de zilverkleurige Asus U30JC bij Paradigit ook in mijn handen gehad, best mooi, alluminium, stevig, maar wel dik, zwaar, stickers, matig scherm,kleine trackpad, etc. Ook de PL30JT overwogen, ook best mooi in zwart, slanker, W7Pro, 8 cel batterij, maar ook een matig scherm, kleine trackpad, etc.
Ik ben bijna om, ik denk dat de MBA13 mijn eerst Apple product ooit wordt. (QuickTime player telt niet vind ik....)
En een aanvullling daar op: gebruik VLC Media Player of installeer Perian. Met dat laatste is Quicktime een stuk praktischer
Yes sir =) Jij ook?Verwijderd schreef op donderdag 11 november 2010 @ 17:54:
@ CLB: Spauglelijk? Kom je uit het westland ofzo?
Philflow zegt 'semi glossy'... de render laat imho een mat scherm zien..Maar deze Sony heeft dus wel zeker een mat scherm? En die 8172 geen HDMI => FAIL ja.
Die 8172 is echt mooi, maar geen HDMI is gewoon badass, anders was die zeker van mij geweest!
Topaanbieding bij iBOOD:
HP G62-a 18ED:
http://www.ibood.com/nl/n...Scherm_HDMI_en_Windows_7/
Tweakers.net pricewatch:
pricewatch: HP G62-a18ED (WY074EA)
Als de specs voldoen voor je een topaanbieding! Wat mij betreft is deze laptop zo'n 500 euro waard, wat ook de laagste prijs in de pricewatch is.
Dus mijn tip: Als je een budget vriendelijke laptop wilt en portabiliteit is geen issue dan moet je deze hebben en VANDAAG toeslaan!
P.S. Ik weet dat 15.6" (net) buiten de 12"-14" vallen waar deze thread over gaat
HP G62-a 18ED:
Tweakers.net pricewatch:
pricewatch: HP G62-a18ED (WY074EA)
Als de specs voldoen voor je een topaanbieding! Wat mij betreft is deze laptop zo'n 500 euro waard, wat ook de laagste prijs in de pricewatch is.
Dus mijn tip: Als je een budget vriendelijke laptop wilt en portabiliteit is geen issue dan moet je deze hebben en VANDAAG toeslaan!
P.S. Ik weet dat 15.6" (net) buiten de 12"-14" vallen waar deze thread over gaat
[ Voor 6% gewijzigd door SpeedingWilly op 12-11-2010 09:06 ]
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Verwijderd
Mijn ul30vt is binnen wat een lekker apparaat! Het enige wat mij opviel is dat mijn accu 5800mAh is, ik geloof dat andere een 5600mAh hadden beetje raar. Niet erg natuurlijk. Nou nog even wachten op mijn momentus XT schijfje.
Op zich wel leuk maar AMD P320SpeedingWilly schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 09:05:
Topaanbieding bij iBOOD:
HP G62-a 18ED:
Zonder verder onderzoek te willen doen denk ik dat je voor een paar tientjes meer heel wat meer kunt krijgen...
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 12-11-2010 13:46 ]
@Fiber: stickers kunnen er af. Bij mijn u30jc zaten ze zelfs op de beschermfolie, dus was ik zo van af.
Tuurlijk, maar dat daarvoor moet je wel weer gaan klooien met oplosmiddelen enzo. Jij hebt geluk gehad, als ze altijd op het folie zaten, of er makkelijk af gingen zou ik er geen punt van maken. ik overdrijf natuurlijk ook wel een heel klein beetje, maar in de Mediamarkt ziet zo'n MBA of MBP er zó veel cleaner uit, zonder al die stickers en ledjes en glimmende chroomrandjes.... 
@hierboven, die HP van iBood past beter in het basis laptop topic....
Verwijderd
Den Haag. Maar ik kom er vaak, heb er aardig wat kennissen zitten.CLB schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 00:06:
Yes sir =) Jij ook?
Ik weet niet of ze het ook zo doen bij de andere U30Jc's. Het was wel een leuke vinding op het verplicht meeleveren van de stickers zonder een probleem voor de klant te vormen.Fiber schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 15:21:
Tuurlijk, maar dat daarvoor moet je wel weer gaan klooien met oplosmiddelen enzo. Jij hebt geluk gehad, als ze altijd op het folie zaten, of er makkelijk af gingen zou ik er geen punt van maken. ik overdrijf natuurlijk ook wel een heel klein beetje, maar in de Mediamarkt ziet zo'n MBA of MBP er zó veel cleaner uit, zonder al die stickers en ledjes en glimmende chroomrandjes....
Maar stickerverwijderaar heb je ook niet nodig. Gewoon heel rustig er af peuteren en loshalen. Het kan best, gewoon even 10 minuten voor uittrekken. En ja, de Macbooks zien er wel erg clean uit, dat zeker. Alleen soms ook zlefs wat saai. Persoonlijk vind ik mijn U30Jc een wat stoerdere kook hebben, maar smaak blijft persoonlijk.
tja heb m in Noorwegen gekocht bij Elprice voor 7999 NOK = 981 euro... Ik zie hem hier overigens niet in de pricewatchHeyJIJdaar schreef op donderdag 11 november 2010 @ 12:50:
[...]
Klinkt interessant, waar heb je die vandaan en wat heeft hij je gekost?
Mixed Reality dev
De TimelineX 3820 met i5 en 5650Radeons is in nederland ook niet te koop, vandaar. Ik heb de mijne uit duitsland gehaald (met i5 460 cpu en 750gb HD voor 848 euro.Menesis schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 20:04:
[...]
tja heb m in Noorwegen gekocht bij Elprice voor 7999 NOK = 981 euro... Ik zie hem hier overigens niet in de pricewatch
Het toetsenbord van de 3820 valt trouwens wel heel erg tegen... Nog nooit zoiets irritants onder mn vingers gehad
Ik denk dat dit een retourtje wordt.
Mixed Reality dev
Ik vond het eerst ook irritant. Maar vreemd genoeg vind ik het nu eigenlijk fijn. Kwestie van wennen imo.Menesis schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:23:
Het toetsenbord van de 3820 valt trouwens wel heel erg tegen... Nog nooit zoiets irritants onder mn vingers gehadIk denk dat dit een retourtje wordt.
Ik heb hem altijd wel fijn gevonden
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
ik heb de mijne net in gebruik genomen (een QWERTZ nog omdat ik mijn QWERTY nog moet inbouwen) en ik ben er ook niet heel erg kapot van (vooral de spatie klikt nogal), maar ik tik toch zon 80% op een extern toetsenbord dus ik kan er sowieso wel mee leven. Weegt voor mij niet op tegen DTR specs voor een ultraportable voor 800 euro.....Menesis schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 17:23:
Het toetsenbord van de 3820 valt trouwens wel heel erg tegen... Nog nooit zoiets irritants onder mn vingers gehadIk denk dat dit een retourtje wordt.
Even iets anders, ik probeer het systeem te backuppen op DVDs dmv een externe Samsung writer maar eRecovery geeft elke keer een error dat er een timeout plaatsvind, iemand een idee wat daaraan te doen is?
[ Voor 14% gewijzigd door LordLynx op 14-11-2010 12:14 ]
Ik had dezelfde problemen met een 1810TZ icm een externe Samsung writer. Toen ik van DVD+R naar DVD+RW overging waren de problemen verholpen. De overgang van DVD+R naar DVD+RW ging gepaard met een lagere schijfsnelheid.LordLynx schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:00:
[...]
ik heb de mijne net in gebruik genomen (een QWERTZ nog omdat ik mijn QWERTY nog moet inbouwen) en ik ben er ook niet heel erg kapot van (vooral de spatie klikt nogal), maar ik tik toch zon 80% op een extern toetsenbord dus ik kan er sowieso wel mee leven. Weegt voor mij niet op tegen DTR specs voor een ultraportable voor 800 euro.....
Even iets anders, ik probeer het systeem te backuppen op DVDs dmv een externe Samsung writer maar eRecovery geeft elke keer een error dat er een timeout plaatsvind, iemand een idee wat daaraan te doen is?
Hey, Ik heb een vraag,
Omdat ik afgehaakt ben op piep van de vaio, kijk ik nu naar acer timelinex 3820 (i5/hd5650)
Die wil ik dan in duitsland voor 850 kopen, maar dan zit er duits toetsenbord op.
Nou is de vraag in het topic al paar keer gesteld maar na goed zoeken heb ik geen antwoord kunnen vinden.
Is het plaatsen van zo'n toetsenbord een grote klus of is dat los klikken/draaien en dan weer nieuwe vast klikken/draaien.
En iemand enig idee of deze chinees zijn spullen netjes levert:
urltje
Omdat ik afgehaakt ben op piep van de vaio, kijk ik nu naar acer timelinex 3820 (i5/hd5650)
Die wil ik dan in duitsland voor 850 kopen, maar dan zit er duits toetsenbord op.
Nou is de vraag in het topic al paar keer gesteld maar na goed zoeken heb ik geen antwoord kunnen vinden.
Is het plaatsen van zo'n toetsenbord een grote klus of is dat los klikken/draaien en dan weer nieuwe vast klikken/draaien.
urltje
[ Voor 1% gewijzigd door IlPirata op 14-11-2010 23:57 . Reden: extra info ]
Volgens mij is het een fabeltje dat alleen Sony en alle Sony's zo'n piep zouden hebben...IlPirata schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:56:
Verwijderd
Dat toetsenbord zal waarschijnlijk met heel weinig moeite te plaatsen zijn en 1 op 1 passen. De backlit keyboards zijn een ander verhaal.IlPirata schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:56:
Die Chinees ziet er wel prima uit. Veel positieve feedback.
Even een waarschuwing voor de acer timeline 3820: check of je een 6 cell of 9 cell accu erbij krijgt. Ik kreeg er een 9 cell bij en die steekt gigantisch uit aan de onderkant, heel onhandig en lelijk. Dus die is geruild voor een 6 cell.
Mixed Reality dev
Het zou een makkie moeten zijn, eind van de week weet ik het met zekerheidIlPirata schreef op zondag 14 november 2010 @ 23:56:
Hey, Ik heb een vraag,
urltje
Mijn qwerty bordje komt ook bij die seller vandaan, had hem met krap 3 weken in huis.
Oh, nu zie ik wat je bedoeld. bedoelde je dit toevallig?Menesis schreef op maandag 15 november 2010 @ 11:17:
Even een waarschuwing voor de acer timeline 3820: check of je een 6 cell of 9 cell accu erbij krijgt. Ik kreeg er een 9 cell bij en die steekt gigantisch uit aan de onderkant, heel onhandig en lelijk. Dus die is geruild voor een 6 cell.
Youtube filmpje: http://www.youtube.com/watch?v=e-e5GgBXoMM
Hoe veel uur werkt de 3820 dan met een 6 cells accu voordat hij leeg is?
ja.. dat is die 9 cell. Ik heb nog geen echte batterij test gedaan. Hij zegt nu echter op 50% dat er nog maar 1 uur resterend is

Mixed Reality dev
6 uur Jazzle in "[Ervaringen] Acer Timeline-series"HeyJIJdaar schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:16:
[...]
Hoe veel uur werkt de 3820 dan met een 6 cells accu voordat hij leeg is?
Verwijderd
anandtech heeft de UL80jt gereviewd, ik heb zojuist alle hoop in intel's ULV platform verloren

dit ding haalt in de internet tests lagere scores dan de UL30jc: precies dezelfde notebook maar dan met een volwaardige arrandale.
het display valt ook in de lijn der verwachtingen:

dit ding haalt in de internet tests lagere scores dan de UL30jc: precies dezelfde notebook maar dan met een volwaardige arrandale.
het display valt ook in de lijn der verwachtingen:
The UL80 is a midpriced consumer notebook, so we went in expecting a poor screen. ASUS didn’t disappoint us, with yet another middling display, this time with an AUO panel. This is a horse we’ve beaten to death, over and over again, so I’m just going to give you the numbers and move on.

Even linkje erbij voor degene die het willen zien http://www.anandtech.com/...80jt-overclocked-i3-ulv/1Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:30:
anandtech heeft de UL80jt gereviewd
Het is overigens de U30Jc. Maar dat is toch logisch? Een zogenaamde ULV cpu's van Intel heeft minder goede prestaties dan een standard voltage cpu's, toch?ik heb zojuist alle hoop in intel's ULV platform verloren
het display valt ook in de lijn der verwachtingen: [...]
Verwijderd
oepsRegeneration schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:46:
[...]
Even linkje erbij voor degene die het willen zien http://www.anandtech.com/...80jt-overclocked-i3-ulv/1
ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar met lagere scores bedoel ik lagere accu runtime, zoals je op het plaatje kan zien.Het is overigens de U30Jc. Maar dat is toch logisch? Een zogenaamde ULV cpu's van Intel heeft minder goede prestaties dan een standard voltage cpu's, toch?
de kloksnelheid is verlaagd zodat hij op een lager voltage werkt, handig voor de mensen die de extra power niet nodig hebben: hij gaat immers langer mee op de accu.
althans, dat is de theorie, de praktijk:
je betaalt meer, de ULV cpu's zijn €10-20 duurder
je levert gigantisch in op de prestaties (2.53 ghz -> 1,3 ghz)
je accuduur blijft hetzelfde (zie internet test)

De Acer 3820 met full voltage CPU en 13" scherm gaat even lang/langer mee op een 6 cel accu dan een Acer 1830T met ULV en 11.6" scherm.
De arrandale ULV CPUs zijn gewoon een lachertje.
Ik zit erg te dubben al een tijd over een nieuwe 13,3inch laptop. Een maand terug had ik een MSI x360 aangeschaft, deze heb ik maar hèèl snel retour gedaan, vanwege de fan die je hoorde waneer de laptop naast je stond op de bank en je niks aan het doen was....
Kortom voor mij moet een laptop niet te horen zijn, bij rust.
Na een lange zoektocht
Heb ik dus de volgende modellen op het oog, die ik kan vinden de ongeveer aan eisen voldoen
- Samsung Q330-JS01NL
- HP ProBook 5320m i3-350M,2GB,320GB,13.3", 7P
- Acer Aspire 3820T-372G16N i3-370M,2GB,160GB,13.0"
Wie heeft er ervaring met bovenste drie modellen qua geluid en prestatie?
Ik overweeg zelf iets meer de HP, met het zelf upgraden naar 4gig geheugen mocht dat nodig blijken.
Dit vanwege de kwaliteit van HP die ik ken hier op het bedrijf en zakelijke modellen het mooist vind.
Mijn eisen zijn:
- 13inch
- Fan niet hoorbaar bij Idle
- I3 op zijn minst
- Bluetooth
- Liefst een mat scherm
- 4gig geheugen het liefst
- Optisch station onbelangrijk
- onder de €1000,-
- Te koop in NL.
Kortom voor mij moet een laptop niet te horen zijn, bij rust.
Na een lange zoektocht
Heb ik dus de volgende modellen op het oog, die ik kan vinden de ongeveer aan eisen voldoen
- Samsung Q330-JS01NL
- HP ProBook 5320m i3-350M,2GB,320GB,13.3", 7P
- Acer Aspire 3820T-372G16N i3-370M,2GB,160GB,13.0"
Wie heeft er ervaring met bovenste drie modellen qua geluid en prestatie?
Ik overweeg zelf iets meer de HP, met het zelf upgraden naar 4gig geheugen mocht dat nodig blijken.
Dit vanwege de kwaliteit van HP die ik ken hier op het bedrijf en zakelijke modellen het mooist vind.
Mijn eisen zijn:
- 13inch
- Fan niet hoorbaar bij Idle
- I3 op zijn minst
- Bluetooth
- Liefst een mat scherm
- 4gig geheugen het liefst
- Optisch station onbelangrijk
- onder de €1000,-
- Te koop in NL.
de fan van de Acer 3820TG (met i5) slaat afentoe aan (powersaver mode en met integrated graphics geactiveerd). Niet luid maar toch.
Mixed Reality dev
En dat doet die ook wanneer je zeg maar niks doet (emailen/internetten)?
Idd, gelukkig kunnen we binnenkort Zacate processoren zienPhilflow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:17:
De Acer 3820 met full voltage CPU en 13" scherm gaat even lang/langer mee op een 6 cel accu dan een Acer 1830T met ULV en 11.6" scherm.

Gewoon Grofweg SU2300 prestaties, wat meer dan volddoende is, met een degelijke videokaart en enorme verbeteringen in het energieverbruik.
offtopic:
Was overigens niet bedoeld als opmerking tegen jou. Je was het vergeten zag ik, dus plaatste ik hem er even bij omdat ik hem al opgezocht had.
Was overigens niet bedoeld als opmerking tegen jou. Je was het vergeten zag ik, dus plaatste ik hem er even bij omdat ik hem al opgezocht had.
[...]
ik was misschien niet helemaal duidelijk, maar met lagere scores bedoel ik lagere accu runtime, zoals je op het plaatje kan zien.
de kloksnelheid is verlaagd zodat hij op een lager voltage werkt, handig voor de mensen die de extra power niet nodig hebben: hij gaat immers langer mee op de accu.
althans, dat is de theorie, de praktijk:
je betaalt meer, de ULV cpu's zijn €10-20 duurder
je levert gigantisch in op de prestaties (2.53 ghz -> 1,3 ghz)
je accuduur blijft hetzelfde (zie internet test)
Ik ben het met jullie eens, de arrandale culv heeft inderdaad niet gebracht wat er van werd gehoopt. Vooral de accuduur inderdaad.Philflow schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:17:
[...]
De Zacate daar ben ik ook wel beniewd naar.GENETX schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:56:
[...]
Idd, gelukkig kunnen we binnenkort Zacate processoren zien
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.