En wat ik ook irritant vind aan de slaap stand van zowel Windows als Apple notebooks is dat knipperende lichtje. Wie zit daar nou op te wachten. Laat hem dan eens per minuut flashen ofzo. Gaat ie vast ook langer standby
In windows is er een verschil tussen standby en slaapstand. Standby gebruikt je RAM en heeft een knipperend lampje en is weer snel aan. Slaapstand gebruikt de HDD, heeft geen knipperend lampje en duurt qua opstarttijd veel langer, afhankelijk van de snelheid van je HDD.Philflow schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:11:
En wat ik ook irritant vind aan de slaap stand van zowel Windows als Apple notebooks is dat knipperende lichtje. Wie zit daar nou op te wachten. Laat hem dan eens per minuut flashen ofzo. Gaat ie vast ook langer standby
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Ik weet niet wat voor kromme vertaling van Windows jij gebruiktFiber schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 17:24:
[...]
In windows is er een verschil tussen standby en slaapstand. Standby gebruikt je RAM en heeft een knipperend lampje en is weer snel aan. Slaapstand gebruikt de HDD, heeft geen knipperend lampje en duurt qua opstarttijd veel langer, afhankelijk van de snelheid van je HDD.
In de engelse Windows: Sleep = standby = knipperend lichtje
Hibernate = schrijft het geheugen naar de HDD, geen knipperend lichtje.
Voor windows Vista/7:
Hibernate = sluimerstand = Suspend to disk (S4 in de ACPI specificatie)
Sleep = Slaapstand = Standby of suspend to RAM (S3 in de ACPI specificatie)
In oudere versies was het andersom dacht ik.
En heb me afgelopen maandag eindelijk ook een U30Jc besteld, verzending inclusief net geen 850 Euro. Wacht nu enkel nog op verzendbevestiging, want moest via mail doorgeven dat het pakje richting "Belgien" moest.
Hibernate = sluimerstand = Suspend to disk (S4 in de ACPI specificatie)
Sleep = Slaapstand = Standby of suspend to RAM (S3 in de ACPI specificatie)
In oudere versies was het andersom dacht ik.
En heb me afgelopen maandag eindelijk ook een U30Jc besteld, verzending inclusief net geen 850 Euro. Wacht nu enkel nog op verzendbevestiging, want moest via mail doorgeven dat het pakje richting "Belgien" moest.
grappig. vandaag foldertje van de paradigit met de u30jc. Alleen die is dus volgens hun niet meer leverbaar! Ook staat er nog het verkeerde plaatje en staat er bij dat er een ion in zit. Fail!
Mijn MSI Wind is gestolen en dus krijg ik een deel vergoed van de verzekering.
Nu vond ik 10" toch te klein en wil nu naar 13" gaan.
Ik wil absoluut geen Macbook(Pro), maar vind het design wel echt rete sexy.
Ik heb het topic een beetje doorgelezen en de OP gelezen, maar die zijn toch niet wat ik zoek.
Wil een laptop dat een goede accu heeft en er goed uitziet.
Wat ik voornamelijk op laptop doe is internet, office en af en toe wat webdesign werk.
En misschien dat ik Call of Duty MW2 erop installeer, maar het is totaal niet belangrijk of het goed erop runt.
Natuurlijk wel leuk en als ik 1200 euro betaal, verwacht ik wel dat het erop werkt.
Wil natuurlijk best wat geld ervoor uitgeven. Budget is tussen de 600 - 1200 euro.
Nu vond ik 10" toch te klein en wil nu naar 13" gaan.
Ik wil absoluut geen Macbook(Pro), maar vind het design wel echt rete sexy.
Ik heb het topic een beetje doorgelezen en de OP gelezen, maar die zijn toch niet wat ik zoek.
Wil een laptop dat een goede accu heeft en er goed uitziet.
Wat ik voornamelijk op laptop doe is internet, office en af en toe wat webdesign werk.
En misschien dat ik Call of Duty MW2 erop installeer, maar het is totaal niet belangrijk of het goed erop runt.
Natuurlijk wel leuk en als ik 1200 euro betaal, verwacht ik wel dat het erop werkt.
Wil natuurlijk best wat geld ervoor uitgeven. Budget is tussen de 600 - 1200 euro.
[ Voor 6% gewijzigd door DNA_Saint op 27-10-2010 21:28 ]
Huub Huub Barbatruc!
En wat heb je zelf allemaal gevonden? We verwachten hier namelijk enige inspanningDNA_Saint schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:23:
tuurlijk. Heb al naar verschillende sony's, hp en acers gekeken.
Mijn voorkeur gaat naar een Sony uit, omdat het gewoon mooie dingen zijn.
Mijn voorkeur gaat naar een Sony uit, omdat het gewoon mooie dingen zijn.
Huub Huub Barbatruc!
@ DNA_Saint
UL30VT !!
499,- bij amazon.de!
13,3 inch, licht gewicht, zeer lange accu, krachtig genoeg, switchable graphics en hij ziet er mooi uit (vind ik
)
UL30VT !!
499,- bij amazon.de!
13,3 inch, licht gewicht, zeer lange accu, krachtig genoeg, switchable graphics en hij ziet er mooi uit (vind ik
Neem je een S13M. Persoonlijk zou ik alleen voor een U30JC gaan met 128GB+ SSD.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Wow, die UL30VT en U30JC zien er zeer goed uit.
Qua prijs zit er wel een enorm gat tussen.
Qua prijs zit er wel een enorm gat tussen.
Huub Huub Barbatruc!
Qua specs ook
Als gamen geen prioriteit is, lekker de UL30VT met SSD nemen.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
hhmm...beetje twijfelen nog.
UL30JC heeft wel betere processor en graphics.
Natuurlijk is acculife lager.
Moet even denken wat voor mij handiger is.
Maar ik wil sowieso SSD. Waar kan ik dit bestellen met de laptop? Bij amazon kan je dit niet kopen...
==========
oh, je moet het zelf installen zie ik.
Maar ik wil sowieso SSD. Waar kan ik dit bestellen met de laptop? Bij amazon kan je dit niet kopen...
==========
oh, je moet het zelf installen zie ik.
[ Voor 9% gewijzigd door DNA_Saint op 27-10-2010 22:30 ]
Huub Huub Barbatruc!
Accu van de U30Jc is ook nog 7 uur. SSD zou ik gewoon zelf apart kopen. Je kan bij de U30Jc ook kiezen om de DVD drive (die de UL30Vt niet heeft) er uit te slopen en daar een SSD in te zetten. Dan heb je dus de grote 500GB voor data plus een SSD voor je applicaties.DNA_Saint schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:24:
hhmm...beetje twijfelen nog.
Of CoD echt goed loopt, het blijven geen snelle videokaarten. Dan moet je kijken naar de Sony Vaio Z-serie, maar die ligt boven je budget. Probleem blijft de koeling dus je betaald een erg hoge prijs voor echt goede video prestaties.
Maar verder is de U30Jc echt een volwaardige laptop in 13" behuizing. Wel wat dikker/zwaarder als de meeste thin-and-lights, maar ook 2x zo snel. Ik vind hem iig ideaal.
[ Voor 13% gewijzigd door GENETX op 27-10-2010 22:31 ]
Ik ben ook voor de UL30VT
wat een koopje voor 499,- echt ongehoord. 't is dat ie 1.8kg weegt anders had ik er ook een gekocht.
dikker en zwaarder maken voor mij niet zoveel uit. Als het maar in mijn tas past.
Denk dat ik idd voor de u30jc ga. Iets meer uitgeven en dan heb ik betere specs.
Met lange accu bedoel ik mee, dat als ik op vakantie ga en ik zit een paar uur op het vliegveld, dat ik mij niet verveel.
Denk ook dat ik een SSD erbij koop. Heb filmpjes en reviews gelezen en daar wordt het overal aangeraden.
Is wel weer +/- 180 euro erbij. Maar dat neem ik voor lief.
Maar de grote vraag is, waar kan ik deze laptop krijgen?
Denk dat ik idd voor de u30jc ga. Iets meer uitgeven en dan heb ik betere specs.
Met lange accu bedoel ik mee, dat als ik op vakantie ga en ik zit een paar uur op het vliegveld, dat ik mij niet verveel.
Denk ook dat ik een SSD erbij koop. Heb filmpjes en reviews gelezen en daar wordt het overal aangeraden.
Is wel weer +/- 180 euro erbij. Maar dat neem ik voor lief.
Maar de grote vraag is, waar kan ik deze laptop krijgen?
Huub Huub Barbatruc!
Er zijn een paar Nederlandse webshops (oa Paradigit). Of je moet hem uit Duitsland importeren (met betere CPU, ook ietsje duurder) en via eBay een QWERTY toetsenbord kopen. Een stuk of 10 tweakers gingen je voor en hebben daar nog steeds geen spijt van.
Mocht je echt goed willen gamen, dan moet je voor de Acer 3820TG. Wel de versie met een core i5 en een 5650. Accu gaat ook nog zo'n 6 uur mee met energy-savings mode.
Wil je krachtige performance, maar dan wat lichter > U35JC. Geen optiche drive, maar wel lange accu duur. Tot 8 uur dacht ik. Een i3 370m en een 310m.
De U30JC is een stukje zwaarder maar bied wel een optische drive OF 2x een HDD. Met 2.2 kg is die wel 400 gram zwaarder dan de U35JC.
De UL30VT is het lichts, langste accu duur en 't goedkoopst. De SU7300 kan alle taken makkelijk aan. Steek nog wat geld in een momentus XT of een SSD (vertex 2 120GB is lekker aan 't dalen in prijs) en je blaast de rest helemaal weg.
De Toshiba R700 is eigenlijk de lichtste, maar wel een stuk duurder dan de rest. Deze zeer compacte en lichte (1,45 kg) komt in vele configs. Nadelen; wordt warm, accu duur niet zo lang en het TB is niet zo fijn volgens de meeste.
Sony Vaio Z > duur, duurder, freakin EXPENSIVE!
Even snel wat op papier gezet. Zal vast wel wat voor en/of nadelen zijn vergeten, maar hier komt 't grofweg op neer.
Wil je krachtige performance, maar dan wat lichter > U35JC. Geen optiche drive, maar wel lange accu duur. Tot 8 uur dacht ik. Een i3 370m en een 310m.
De U30JC is een stukje zwaarder maar bied wel een optische drive OF 2x een HDD. Met 2.2 kg is die wel 400 gram zwaarder dan de U35JC.
De UL30VT is het lichts, langste accu duur en 't goedkoopst. De SU7300 kan alle taken makkelijk aan. Steek nog wat geld in een momentus XT of een SSD (vertex 2 120GB is lekker aan 't dalen in prijs) en je blaast de rest helemaal weg.
De Toshiba R700 is eigenlijk de lichtste, maar wel een stuk duurder dan de rest. Deze zeer compacte en lichte (1,45 kg) komt in vele configs. Nadelen; wordt warm, accu duur niet zo lang en het TB is niet zo fijn volgens de meeste.
Sony Vaio Z > duur, duurder, freakin EXPENSIVE!
Even snel wat op papier gezet. Zal vast wel wat voor en/of nadelen zijn vergeten, maar hier komt 't grofweg op neer.
Ik vind de U7300 behoorlijk beperkend als je net even wat meer wilt dan internetten en filmpjes kijken, ik mis toch net wel wat power bij licht photoshop/lightroom/illustrator/CADCAM werk. Nouja eigenlijk merk ik het bij standaard dingen ook al, dat ik niet op een "echte" proc zit te werken..
(al speelt de intelpintel GPU ook mee natuurlijk) (het is jammer dat de vostro v13 zo mooi is qua looks)
Die u30jc is idd wel erg mooi, behalve dat glossy scherm dan, maarja, i'll see it through the fingers
Die u30jc is idd wel erg mooi, behalve dat glossy scherm dan, maarja, i'll see it through the fingers
[ Voor 14% gewijzigd door maratropa op 27-10-2010 23:07 ]
Ik vind het wel leuk als iedereen loopt te zeuren over een paar honderd gram verschil in het gewicht van de laptop. Moet je voor de gein je adaptor van je U30JC eens oplichten, die weegt ook een halve kilo volgens mij.Freakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 22:55:
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Is ook een dik nadeel. Mijn Acer 1830T heeft een wall mount adapter van 191 grammhr-zip schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:12:
[...]
Moet je voor de gein je adaptor van je U30JC eens oplichten, die weegt ook een halve kilo volgens mij.

[ Voor 17% gewijzigd door Philflow op 27-10-2010 23:15 ]
De lader hoef je toch niet mee te nemen als je accu genoeg power heeft voor wat je die dag wilt doen? Als ik naar stamina schakel (energiebesparing, intel videokaart ipv de GT330) kan ik dik 8 uur presentaties/trainingen geven, tekst verwerken en wat simpel desktopwerk uitvoeren. Voor mij voldoende voor heel de dag dus. Die lader neem ik echt nooit mee. En als ik de prestaties wel nodig heb kan ik hem altijd even omschakelen, zelfs dan gaat hij nog tegen de 6 uur mee
hmmm....paradigit heeft hem alleen in het zwart. Vind zilver toch mooier.
En via ebay een laptop kopen vind ik toch een beetje risicovol...
Maar hoe zit het met de clean install en dan de gpu switching? Want dat zag er wel gaaf uit.
Zijn die driver gewoon te downloaden?
iig thnx voor alle hulp en advies!
Maar hoe zit het met de clean install en dan de gpu switching? Want dat zag er wel gaaf uit.
Zijn die driver gewoon te downloaden?
iig thnx voor alle hulp en advies!
[ Voor 6% gewijzigd door DNA_Saint op 27-10-2010 23:27 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ja hoor, ik heb gewoon een clean install gedaan. Zorg wel dat je dan eerst de Intel HD Graphics installeert en daarna de Optimus driver van Nvidia (en dus NIET de standaard GeForce driver, je moet er ook echt even om zoeken via technologies > optimus oid).
Paradigit heeft ook gewoon zilver volgens mij, die afbeelding klopt niet vziw.
Paradigit heeft ook gewoon zilver volgens mij, die afbeelding klopt niet vziw.
[ Voor 44% gewijzigd door GENETX op 27-10-2010 23:30 ]
Door de karige aansluitingen die hij bezit.. Tevens is de CPU niet om over naar huis te schrijven..Philflow schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 11:08:
Hoezo niet? Lijk mij toch DE thin & light. Hij is de dunste EN de lichtste.
Die is ook wel heel mooi ja... vergeet de Sony Vaio P serie dan ook niet..De Vaio X maakt ook een kans op DE thin & light,
maarja die heeft een Atom en is dus eigenlijk een heel duur netbook.
Helaas is er nooit een nieuwe serie uitgekomen (in NL): nieuws: Sony updatet Vaio P met gps en accelerometer
Ook geen HDMI, ook geen snelle CPU, ook een trage HDD... maar wel horny qua formfactor / gadget
Inderdaad, want adapters zijn gratis...sharkzor schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 13:57:
als je een scherm aansluit moet je toch aal een kabel aansluiten, die adapter maakt dan ook niet uit.
Dat is al gezegd, maar dat klopt niet helemaalDe sony Z is ook niet gratis...en die is plastic
En waarom niet zelf inbouwen, mag dat niet, omdat dan heel je verhaaltje niet meer klopt?DeNachtwacht schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:14:
Het blijft altijd een persoonlijke keuze maar ik zou zeggen loop eens langs de mac winkel. Je kan veel zeggen maar wat apple in de air heeft gestopt is zijn geld echt wel waard. Geef maar eens één voorbeeld van een 13,3 inch laptop met 128 gb ssd (nee, niet zelf inbouwen), een gewicht van 1,3 kilo en 7 uur accuduur. Als je die uberhaubt al vindt zit je ook zonder het mooie gewicht van de mac óók al snel aan 1100-1200 euro. En dan vaak met veel minder goede processor en 2gb geheugen.
nee, de mac is duur maar biedt ook echt wel iets extra's voor dat geld.
Zoals Philflow ook al aangaf kun je voor 1200 echt een ziekelijke snelle 13,3" laptop kopen / creeeren,
die de Apple Macbook op alle fronten voorbij streeft.. Batterijduur, snelheid, prestaties en gewicht, don't worry.
Standaard niet, maar BTO fabrikanten wel hoor, zoals xnotebooksJT schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:50:
Jeuj \o/ Momentus XT is binnenRaar eigenlijk dat geen een laptop fabrikant dit in hun laptop levert...
Laptop koop je niet via eBay, maar gewoon ergens bij een goede shop in Duitsland.DNA_Saint schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:27:
Het QWERTY keyboard wat je waarschijnlijk wel wilt hebben is gewoon wel via eBay te verkrijgen.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ik wel, voor als ik op reis ga, wat ik regelmatig doe.Sick Nick schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:20:
De lader hoef je toch niet mee te nemen als je accu genoeg power heeft voor wat je die dag wilt doen?
Loop maar es langs de mac winkel, nog voor je het scherm opengeklapt hebt is je pc gebruiksklaar. Je merkt niet eens dat hij in standby stond. dat is op mijn windows laptops toch echt wel anders. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voor je je wireless terug hebt?Philflow schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 16:50:
Qua multi touch heb je gelijk, maar de instant on lijkt me echt gebakken lucht. Mijn acer laptopje komt in 2 seconde uit z'n slaap. So what...
Persoonlijk gebruik ik liever hibernate, ook met Macs. Duurt iets langer maar is ook beter voor de accu.
En OSX start op de MBA ook gewoon keurig in 15 seconden op.
[ Voor 4% gewijzigd door DeNachtwacht op 27-10-2010 23:41 ]
youtube.com/@hisrep
Ik denk dat het eerder je hdd is. Stop er een ssd in en je zult zelfs met een su7300 vliegenmaratropa schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:03:
Ik vind de U7300 behoorlijk beperkend als je net even wat meer wilt dan internetten en filmpjes kijken, ik mis toch net wel wat power bij licht photoshop/lightroom/illustrator/CADCAM werk. Nouja eigenlijk merk ik het bij standaard dingen ook al, dat ik niet op een "echte" proc zit te werken..(al speelt de intelpintel GPU ook mee natuurlijk) (het is jammer dat de vostro v13 zo mooi is qua looks)
Die adapter blijft lekker thuis! Met een goede accu kun je de hele dag door. Dan is een halve kilo minder in je tas echt wel aangenaam als je ver moet lopen/reizen.mhr-zip schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:12:
[...]
Ik vind het wel leuk als iedereen loopt te zeuren over een paar honderd gram verschil in het gewicht van de laptop. Moet je voor de gein je adaptor van je U30JC eens oplichten, die weegt ook een halve kilo volgens mij.
Tja, die 2 seconden extra is voor mij het probleem niet, daar kan ik me op geen enkele manier aan storen. Leuk meegenomen als het net ietsjes beter is, maar meer niet imho.
Ecodan warmtepomp
Het wordt trouwens als ik laptop heb wel ff denken hoe ik het ga doen.
Wil natuurlijk een SSD. Maar moet ook wat apps vanaf dvd installeren.
Of ik haal de hdd eruit en vervang die met ssd, wat ik weer zonde vind, want ik gebruik bijna nooit de dvd drive.
of ik koop een externe dvd writer.
Maar ik zal morgen even langs paradigit gaan. En vragen of ze zilvere hebben. En sowieso even een winkel zoeken die een asus heeft die ongeveer op deze lijkt. Moet toch altijd even kijken he...
Of ik haal de hdd eruit en vervang die met ssd, wat ik weer zonde vind, want ik gebruik bijna nooit de dvd drive.
Maar ik zal morgen even langs paradigit gaan. En vragen of ze zilvere hebben. En sowieso even een winkel zoeken die een asus heeft die ongeveer op deze lijkt. Moet toch altijd even kijken he...
Huub Huub Barbatruc!
Verwijderd
koop een usb -> sata dapter met een power supply en sluit daar je dvd drive op aan, ook goed voor al uw externe schijven.
prijs? €22 bij de lokale, overpriced, pc zaak, dat moet goedkoper kunnen op ebay
prijs? €22 bij de lokale, overpriced, pc zaak, dat moet goedkoper kunnen op ebay
beste,
na lang vergelijk ben ik er uit, tenmiste, ik ga een van deze twee bestellen in duitsland:
ik wil de usus UL30VT uit Duitsland halen, bij amazon voor 499, of de UL80VT (is dezelfde als UL30VT maar dan met dvdwrite) bij cyberport voor 549
maar ik heb een vraag voor de vele mensen uit dit topic die dat al hebben gedaan.
hebben jullie geen 19 % belasting moeten betalen bij aflevering? dat staat wel op de amazon site, en ik heb even gegoogled, dat je dat eigenlijk weldegelijk moet betalen als je uit het buitenland besteld...
dat maakt het gelijk een stuk duurder.....
na lang vergelijk ben ik er uit, tenmiste, ik ga een van deze twee bestellen in duitsland:
ik wil de usus UL30VT uit Duitsland halen, bij amazon voor 499, of de UL80VT (is dezelfde als UL30VT maar dan met dvdwrite) bij cyberport voor 549
maar ik heb een vraag voor de vele mensen uit dit topic die dat al hebben gedaan.
hebben jullie geen 19 % belasting moeten betalen bij aflevering? dat staat wel op de amazon site, en ik heb even gegoogled, dat je dat eigenlijk weldegelijk moet betalen als je uit het buitenland besteld...
Weet niet wat je geGoogled hebt dan, maar Duitsland ligt ook in de EU... problem solved =)
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Ooit stil gestaan bij het feit dat niet iedereen 's avonds gewoon in zijn eigen huis thuiskomt, maar een week of langer op pad is?Sick Nick schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:20:
De lader hoef je toch niet mee te nemen als je accu genoeg power heeft voor wat je die dag wilt doen? Als ik naar stamina schakel (energiebesparing, intel videokaart ipv de GT330) kan ik dik 8 uur presentaties/trainingen geven, tekst verwerken en wat simpel desktopwerk uitvoeren. Voor mij voldoende voor heel de dag dus. Die lader neem ik echt nooit mee. En als ik de prestaties wel nodig heb kan ik hem altijd even omschakelen, zelfs dan gaat hij nog tegen de 6 uur mee
Dit werd afgelopen weekend zeer treffend uitgebeeld door Koefnoen. "Hete lucht was nog nooit zo cool."GENETX schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 15:09:
[...]
Echt, Hulde voor Steve Jobs
Zoiets heet gewoon Slaapstand of Hibernate en bestaat al jaren. Maar nee, Apple plakt er het stickertje "Instant On" op en zet daar drie uitroeptekens achter!!! En jawel, wat een geniale feature. Apple is geniaal, wat een uitvinding, Het is Steve Jobs die met het eerste wiel uit het bos kwam zetten, het is Steve Jobs die met Instant On kwam! De uitvinder van de historie
Ok, wie gaat er photoshoppen. Links een wiel, uitgevonden in het jaar 1000000 v. Chr. en rechts 1 maar dan met een Apple sticker en met de naam "Magical Infinite Loop" oid uit het jaar 2010. Dat is een beetje hetgeen dat ik heb bij Steve Jobs. Blijkbaar heeft hij een gave om mensen in al die revolutionaire dingen te laten trappen door het een andere naam te geven. Nu heeft Apple wel geniale uitvindingen soms, maar op andere momenten denk ik echt "users, prikken jullie nou echt niet door dat naampje?" Bèèè`hhh (iSheep)
Er zit een SSD in.Freakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:37:
[...]
Ik denk dat het eerder je hdd is. Stop er een ssd in en je zult zelfs met een su7300 vliegen
Verwijderd
BIj Cyberport kan je als 'bedrijf' winkelen. Je betaalt dan geen BTW maar dit kan alleen als je een geldig BTW kan overleggen (zie hun kleine lettertjes). Als je als consument koopt moet je gewoon de BTW betalen dacht ik, en wellicht dat je bij Amazon.de alleen als consument kan kopen? Maar dat weet ik niet zeker.surfsas schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 00:20:
beste,
Verwijderd
De Samsung Q330 is in ieder geval zilver en bijna hetzelfde als de U30Jc. En goedkoperDNA_Saint schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:41:
Het wordt trouwens als ik laptop heb wel ff denken hoe ik het ga doen.
Heeft er al iemand een Lenovo Thinkpad Edge 11 of 13 en dan de i3 variant? Heeft alleen Intel HD Graphics, dat dan weer wel. Maar mooi compact.
Ik snap je opmerking, maar je vergeet dat de meeste gebruikers (en ook jij denk ikFreakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 02:25:
Goed om te horen JT! Geluid in elke laptop is niet noemenswaardig. Ik zou bijna zeggen, laat die dingen achterwege en maak een klepje waar je je oordopjes in kunt bewaren. Scheelt ruimte, stroom, gewicht en geld!
Ik was bijna voor de U35JC gegaan, maar nadat ik alle modellen op een rijtje had gezet met de specs en de prijzen, sprong de ul30vt er boven uit met die geweldige prijs
Ik zie het liefst hele kleine speakers in mijn laptop die een redelijk 'windows' geluid kunnen afleveren en verder een laptop die zo compact mogelijk is. Ik zit juist niet te wachten of loze ruimte in mijn laptop in de vorm van ruimte waar je je oordopjes kunt bewaren.
Drone Insight - De plek waar jouw drone avontuur een vlucht krijgt!
Welke als ik vragen mag?
Als je zolang op pad bent maakt een halve kilo extra niks uit. Genoeg zooi die je dan moet meeslepen waardoor dat beetje extra gewicht in 't niets valt. Van dag tot dag met bijvoorbeeld school/werk etc. is een halve kilo MINDER dan weer zeer aangenaam. Dat gaan je schouders en rug wel merkenSamPatterson schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 01:13:
Ooit stil gestaan bij het feit dat niet iedereen 's avonds gewoon in zijn eigen huis thuiskomt, maar een week of langer op pad is?
Voor zo'n standaard geluidje heb je genoeg aan een simpel mini speakertje. Je kunt de rest weglaten of wat ik zei een klepje met van de automatisch oprolbare oordopjes. Nooit vergeten en makkelijk opgeborgen. Die draadjes raken bij mij echt altijd! in de warSpeedingWilly schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:38:
Ik snap je opmerking, maar je vergeet dat de meeste gebruikers (en ook jij denk ik) in 9 van de 10 gevallen geluid nodig hebben in de vorm van standaard windows geluidjes. Voor muziek/film/skype gebruik ik idd ook oordopjes. ik bewaar die in mijn sleeve.
Ik zie het liefst hele kleine speakers in mijn laptop die een redelijk 'windows' geluid kunnen afleveren en verder een laptop die zo compact mogelijk is. Ik zit juist niet te wachten of loze ruimte in mijn laptop in de vorm van ruimte waar je je oordopjes kunt bewaren.

Ik ben al langs de winkel geweest voor de nieuwe Air. Jij hebt waarschijnlijk geen SSD. Dat verkort de tijd aanzienlijk.DeNachtwacht schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:36:
[...]
Loop maar es langs de mac winkel, nog voor je het scherm opengeklapt hebt is je pc gebruiksklaar. Je merkt niet eens dat hij in standby stond. dat is op mijn windows laptops toch echt wel anders. Hoe lang duurt het bijvoorbeeld voor je je wireless terug hebt?
Mijn Acer 1830T met Kingston V+ start in 12 seconde op.En OSX start op de MBA ook gewoon keurig in 15 seconden op.
Als je veel reist kom je er uiteindelijk achter: alle beetjes maken uit.Freakster86 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 09:52:
[...]
Als je zolang op pad bent maakt een halve kilo extra niks uit.
Dat dacht ik eerlijk gezegd ook. Maarja, met applicaties als CAD/CAM kun je wel een zwaardere CPU gebruiken.Freakster86 schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:37:
[...]
Ik denk dat het eerder je hdd is. Stop er een ssd in en je zult zelfs met een su7300 vliegen
Er is een Asus model waar twee Momentus XT's inzitten, gereviewed op Notebookcheck.CLB schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:33:
[...]
Standaard niet, maar BTO fabrikanten wel hoor, zoals xnotebooks
[ Voor 48% gewijzigd door Philflow op 28-10-2010 10:12 ]
Ok, dan ga ik de uitdaging aan. Show meCLB schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 23:33:
En waarom niet zelf inbouwen, mag dat niet, omdat dan heel je verhaaltje niet meer klopt?
Zoals Philflow ook al aangaf kun je voor 1200 echt een ziekelijke snelle 13,3" laptop kopen / creeeren,
die de Apple Macbook op alle fronten voorbij streeft.. Batterijduur, snelheid, prestaties en gewicht, don't worry.
Ik heb het voorbeeld van de R630 met SSD al gegeven (1250 eur). Dus welke 13,3 inch ga jij voor onder de 1200 in elkaar zetten die
1. 7 uur werktijd met Wlan heeeft
2. écht sneller is (een mac heeft nog altijd minder hardware nodig voor dezelfde prestaties... vergelijk bijv. de Starcraft 2 mac en pc requirements eens). Dus iig minimaal een Core2 Duo 1.86.
3. een 128 gb ssd heeft
4. 1.32 kilo of minder weegt.
Punt 1 en 2 ga je prima redden, punt 3 en 4 wordt zeer lastig. Hulde als je het haalt (serieus) want ik ben er een tijd lang naar aan het zoeken geweest omdat een mac mij zelf ook te duur leek.
[ Voor 5% gewijzigd door DeNachtwacht op 28-10-2010 10:30 ]
youtube.com/@hisrep
Jij probeert de eisen iedere keer zo naukeurig te zetten dat er geen andere optie mogelijk is dan een Macbook Air. Zo lust ik er nog meer.DeNachtwacht schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:26:
[...]
Ok, dan ga ik de uitdaging aan. Show me
Ik heb het voorbeeld van de R630 met SSD al gegeven (1250 eur). Dus welke 13,3 inch ga jij voor onder de 1200 in elkaar zetten die
1. 7 uur werktijd met Wlan heeeft
2. écht sneller is (een mac heeft nog altijd minder hardware nodig voor dezelfde prestaties... vergelijk bijv. de Starcraft 2 mac en pc requirements eens). Dus iig minimaal een Core2 Duo 1.86.
3. een 128 gb ssd heeft
4. 1.32 kilo of minder weegt.
Punt 1 en 2 ga je prima redden, punt 3 en 4 wordt zeer lastig. Hulde als je het haalt (serieus)
Probeer jij eens een 13" met quad SSD en Full HD scherm te vinden. Duh.. de enige optie is een Vaio Z.
Voor 1000 euro heb je een Acer 1830T met Core i5 van 1.36kg met 240GB SSD. Binnenkort met Core i7.
Apple mythe nr.14 "een mac heeft nog altijd minder hardware nodig voor dezelfde prestaties..." Als ik naar de MBA benchmarks kijk op PCMag zie ik eerder het tegendeel. Qua geheugen gebruik is OS X iets efficienter dat wel, maar qua CPU, GPU of storage wil ik het nog wel eens zien. Vooral dat OS X nog steeds geen TRIM heeft is een nadeel.
Als je je argumenten voor de MBA sterker wil maken zou ik beginnen over het touchpad en scherm. Daar kan nou geen 12-14" Windows laptop aan tippen. (enige scherm dat even goed is is de Vaio Z)
[ Voor 22% gewijzigd door Philflow op 28-10-2010 11:16 ]
Philflow, heb jij enig idee of de Core i7 versie van de 1830T al leverbaar is? Of vanaf wanneer?Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:32:
[...]
Voor 1000 euro heb je een Acer 1830T met Core i5 van 1.36kg met 240GB SSD. Binnenkort met Core i7.
In de VS zijn ze net bestelbaar, ik verwacht dat Duitsland binnenkort volgt. In NL zie ik ze (denk ik) niet komen. Wel Core i3-370 of 380.SpeedingWilly schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:10:
[...]
Philflow, heb jij enig idee of de Core i7 versie van de 1830T al leverbaar is? Of vanaf wanneer?
hoho,
wie verdraait hier nu dingen philflow. Er werd hier geroepen dat je bij de mac vooral voor de gadget factor betaalt, en ook jlc schreeuwt weer dat er zat windows alternatieven zijn. En zoals je voorbeeld zelf al aangeeft zijn die er gewoon niet, hooguit tegen een vergelijkbare prijs. jouw acer 1830t is namelijk een 11,6 inch, en wat kanje dan ook kopen voor 1000 euro? Juist, de mba 11,6. Die ook nog eens 1,2 kilo weegt dus bijna 200 gram lichter.
Ja, een mac is een paar tientjes duurder, maar overpriced kan je ze gewoon niet noemen. wil je de specs uit een mac, dan ben je voor pc variant vrijwel hetzelfde kwijt. ik zal hierover nu niet meer doorgaan anders wordt het een eindeloze discussie.
wie verdraait hier nu dingen philflow. Er werd hier geroepen dat je bij de mac vooral voor de gadget factor betaalt, en ook jlc schreeuwt weer dat er zat windows alternatieven zijn. En zoals je voorbeeld zelf al aangeeft zijn die er gewoon niet, hooguit tegen een vergelijkbare prijs. jouw acer 1830t is namelijk een 11,6 inch, en wat kanje dan ook kopen voor 1000 euro? Juist, de mba 11,6. Die ook nog eens 1,2 kilo weegt dus bijna 200 gram lichter.
Ja, een mac is een paar tientjes duurder, maar overpriced kan je ze gewoon niet noemen. wil je de specs uit een mac, dan ben je voor pc variant vrijwel hetzelfde kwijt. ik zal hierover nu niet meer doorgaan anders wordt het een eindeloze discussie.
youtube.com/@hisrep
OK, bedankt voor de info! Ik zit te twijfelen tussen de goedkope optie: een ASUS UL30VT-QX061V uit Duitsland of de dure optie: een Acer 1830T met Core i7.Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:11:
[...]
In de VS zijn ze net bestelbaar, ik verwacht dat Duitsland binnenkort volgt. In NL zie ik ze (denk ik) niet komen. Wel Core i3-370 of 380.
Voordat er mensen komen met de opmerking dat het 2 totaal verschillende laptops zijn (qua budget, grootte, gewicht en snelheid), dat weet ik
Ik vind het sowieso leuk om met zulke producten te stoeien. Alle performance die er in zit er uit knijpen. En uiteraard is het eerste wat ik doe een SSD inbouwen. Op het moment ben ik de gelukkige bezitter van een Acer 3810t, maar de echte tweakerd kijkt vooruit
Als ik de twee laptops tegen elkaar zet:
Acer met Core i7:
++ performance
+ gewicht
++ snelheid
ASUS UL30VT-QX061V:
++ prijs (veeeeeeel goedkoper)
+ bouwkwaliteit (klein plusje denk ik)
++ accuduur
+ levertijd (direct beschikbaar)
Wow, ziet er ook goed uit.Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:09:
[...]
De Samsung Q330 is in ieder geval zilver en bijna hetzelfde als de U30Jc. En goedkoper
Welk merk is beter? Want specs zijn eigenlijk the same.
Huub Huub Barbatruc!
ik verdraai niks. Ik zeg alleen dat jij je lijstjes zo specifiek maakt dat er maar 1 laptop past. Nogal wiedes.DeNachtwacht schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:25:
wie verdraait hier nu dingen philflow.
Kijken of je deze kunt invullen.
Budget 500 euro
Dual Core CPU
13"
hybrid graphics
Wie weet 'm?
Als je 4gb wilt en HDMI/DVI out dan ben je wel iets meer kwijt dan 999DeNachtwacht schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:25:
hoho,
Genoeg macs die wél overpriced zijn.JT schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 14:40:
[...]
De 17" MacBook is een mooi extreem voorbeeld van wat ik bedoel. 17" i5 met 5650, 4gb/500gb, bluetooth enzo kost bij Sony 999 euro. Het equivalent van Apple heeft dezelfde CPU, evenveel geheugen en HDD, GT330 maar wel met maar 512mb, hogere schermresolutie, langere accuduur maar geen verwisselbare accu, kost fucking 1250 euro meer. Kost 225% van de Sony![]()
Ikke ikke ikke!!!!! Euhm...Toshiba UL36ZT ofzo!!!111Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:54:
[...]
ik verdraai niks. Ik zeg alleen dat jij je lijstjes zo specifiek maakt dat er maar 1 laptop past. Nogal wiedes.
Budget 500 euro
Dual Core CPU
13"
hybrid graphics
Wie weet 'm?
[ Voor 11% gewijzigd door JT op 28-10-2010 11:57 ]
Ecodan warmtepomp
IKKE IKKE IKKE!!!!Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:54:
Budget 500 euro
Dual Core CPU
13"
hybrid graphics
Wie weet 'm?
Zeg 't maar jantje
Dat is mijn laptop meester!

Darn, net paradigit gebeld. Ze krijgen de U30jc 1e week van november binnen. Maar ze hebben alleen zwarte versie...
Huub Huub Barbatruc!
Een vertex 30GB
Die SSD die helpt onwijs hoor, die 7200rpm waarmee de vostro kwam was maar traag en trilde..
Maar toch, je blijft het voelen. Photoshop en lightroom lopen echt niet "smooth" als je bijv met dslr foto's bezig bent.
En door de videokaart is heel simpel rhino tekenen ook snel niet zo snel meer.
Maar voor internet/textverwerken/filmpjes is de U7300 + intel GPU natuurlijk prima. Het is gewoon dat als je net wat meer wilt het wel merkbaar geen zware cpu is.
Dat zou dan een UL30VT moeten zijn. Ik kan alleen geen aanbieder vinden die hem voor < 500,- aanbiedt. De goedkoopste die ik kan vinden is Cyberport.de voor 549,-.Philflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 11:54:
[...]
ik verdraai niks. Ik zeg alleen dat jij je lijstjes zo specifiek maakt dat er maar 1 laptop past. Nogal wiedes.
Budget 500 euro
Dual Core CPU
13"
hybrid graphics
Wie weet 'm?
Heb jij hem al danFreakster86 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:01:
[...]
IKKE IKKE IKKE!!!!
Zeg 't maar jantje
Dat is mijn laptop meester!
Ecodan warmtepomp
http://www.amazon.de/gp/p...=463375193&pf_rd_i=301128DaMarcus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:09:
[...]
Dat zou dan een UL30VT moeten zijn. Ik kan alleen geen aanbieder vinden die hem voor < 500,- aanbiedt. De goedkoopste die ik kan vinden is Cyberport.de voor 549,-.
DaMarcus wordt wakker!
Amazon.de (edit; Philflow was me voorDaMarcus schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:09:
[...]
Dat zou dan een UL30VT moeten zijn. Ik kan alleen geen aanbieder vinden die hem voor < 500,- aanbiedt. De goedkoopste die ik kan vinden is Cyberport.de voor 549,-.
Nee
Staat bij T&T nog 'in collectie, zending voorgemeld'. Zal, wat amazon al mailde, morgen wel worden
Ik ga enkel dat laatste doenmaratropa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:04:
[...]
Een vertex 30GB
Die SSD die helpt onwijs hoor, die 7200rpm waarmee de vostro kwam was maar traag en trilde..
Maar toch, je blijft het voelen. Photoshop en lightroom lopen echt niet "smooth" als je bijv met dslr foto's bezig bent.
En door de videokaart is heel simpel rhino tekenen ook snel niet zo snel meer.
Maar voor internet/textverwerken/filmpjes is de U7300 + intel GPU natuurlijk prima. Het is gewoon dat als je net wat meer wilt het wel merkbaar geen zware cpu is.
Maar als het dan echt de zwarte is, dan wellicht ook het model met de kleine 5 uurs 6 cell accu... In dat geval zou ik op safe spelen door hem uit duitsland te halen. Vollop op voorraad en een stukje beter.DNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:04:
Darn, net paradigit gebeld. Ze krijgen de U30jc 1e week van november binnen. Maar ze hebben alleen zwarte versie...
Heb jij toevallig ervaring met een betrouwbare shop in Duitsland?
Want ik las ook hier dat sommige versies een QWERTZ tobo hebben. Dat wil ik absoluut niet.
Want ik las ook hier dat sommige versies een QWERTZ tobo hebben. Dat wil ik absoluut niet.
[ Voor 41% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 13:55 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in OC'en, terwijl ik daar niet vies van ben.Freakster86 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:18:
[...]
Ik ga enkel dat laatste doenMisschien wat photoshop. Draai je de su7300 dan in OC mode? of gewoon stock op 1.3? Denk dat dat ook wel veel zal uitmaken. Iemand (dacht JT) zei al dat je 'm zelfs naar 1.9 kunt krijgen. Is 30 GB niet een beetje weinig?
Zijn er nog speciale OC tools voor dit soort proc's/laptops dan? de V13 wordt namelijk helemaal niet warm tot nu toe..
30Gb is eigenlijk iets te klein, maar omdat ik vaak de oude HD in een power over sata behuizing er bij heb hangen heb ik er niet zo'n last van.
hey, bedankt voor je reactie!Verwijderd schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 03:05:
[...]
BIj Cyberport kan je als 'bedrijf' winkelen. Je betaalt dan geen BTW maar dit kan alleen als je een geldig BTW kan overleggen (zie hun kleine lettertjes). Als je als consument koopt moet je gewoon de BTW betalen dacht ik, en wellicht dat je bij Amazon.de alleen als consument kan kopen? Maar dat weet ik niet zeker.
ik ben zelf particulier, dan zou er dus nog 19% bijkomen als ik de UL30VT bestel bij amazon.de, wat het niet 499 maar 599 uitkomt.......
wat weer niet zo heel voordelig meer is....
Bedoel je dat je de hele tijd op 1.3GHz gedraaid hebt? Dan vind ik het niet gek dat je de CPU wat mager vindt.maratropa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in OC'en, terwijl ik daar niet vies van ben.
Nee prijs is gewoon 499. Het is gewoon een winkel voor particulieren dus prijzen zijn incl. btw..surfsas schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:12:
[...]
hey, bedankt voor je reactie!
ik ben zelf particulier, dan zou er dus nog 19% bijkomen als ik de UL30VT bestel bij amazon.de, wat het niet 499 maar 599 uitkomt.......
yup dat neem ik aan van welPhilflow schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:18:
[...]
Bedoel je dat je de hele tijd op 1.3GHz gedraaid hebt? Dan vind ik het niet gek dat je de CPU wat mager vindt.
Normaal gesproken niet, maar bij de UL30VT wordt het erg makkelijk gemaakt, afaik. Anderen zullen wel uitleggen hoe.maratropa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:31:
[...]
yup dat neem ik aan van welMaar dat is toch ook de default "normale" snelheid? OC'en is natuurlijk voor de meeste mensen niet standaard, helemaal niet bij een laptop. Hoe doe ik dat dan het makkelijkst?
Verwijderd
Prijs bij Cyberport is standaard incl. BTW, alleen als je als bedrijf gaat winkelen zie je ze exc. BTW.surfsas schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:12:
[...]
hey, bedankt voor je reactie!
De prijs die je bij Amazon.de ziet is altijd incl. BTW, dus gewoon € 499,- zoals voil ook zegt.
Ik ben nu ook naar de website van Cyberport gegaan om de U30JC te zoeken, want ik ken gewoon geen duitse shops.
Nu is die daar 879 euro, maar met een snellere processor. Nu is de prijs geen probleem, maar iemand nog suggesties voor andere shops?
Heb ook even gemailt om te vragen welke versie tobo zeggen, qwerty of qwertz.
Nu is die daar 879 euro, maar met een snellere processor. Nu is de prijs geen probleem, maar iemand nog suggesties voor andere shops?
Huub Huub Barbatruc!
Even voor het Paradigit U30JC verhaal: ik heb gisteren met de klantenservice gebeld (had vrijdag online al besteld, amar nog altijd niks gehoord). Ze zouden er morgen, de 29e, 50 binnenkrijgen, en dan 4 november weer een levering.
Kijk even op Geizhals.de, is een Duitse PriceWatch =)DNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:04:
Ik ben nu ook naar de website van Cyberport gegaan om de U30JC te zoeken, want ik ken gewoon geen duitse shops.
Tevens is het gewoon een qwertZ toetsenbord =)
In aanvulling: www.Geizhals.eu en www.Geizkragen.deCLB schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:14:
[...]
Kijk even op Geizhals.de, is een Duitse PriceWatch =)
Tevens is het gewoon een qwertZ toetsenbord =)
aaaj...qwertz is echt shiiiiit. Ook al kan ik het veranderen in de settings. Ik zit dan met een duitse tobo... 
wordt denk ik dan toch de zwarte van paradigit denk ik.
Lijkt mij dat heel duitsland gewoon qwertz versie heeft dan.
Maar ik moet misschien even naar de MM gaan om te kijken of de zwarte mooi is. Ze hebben vast wel een asus die erop lijkt.
Lijkt mij dat heel duitsland gewoon qwertz versie heeft dan.
Dat is raar. Had net gebeld en toen zei die dat het 1e week van november zou worden.DingK schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:12:
Even voor het Paradigit U30JC verhaal: ik heb gisteren met de klantenservice gebeld (had vrijdag online al besteld, amar nog altijd niks gehoord). Ze zouden er morgen, de 29e, 50 binnenkrijgen, en dan 4 november weer een levering.
Maar ik moet misschien even naar de MM gaan om te kijken of de zwarte mooi is. Ze hebben vast wel een asus die erop lijkt.
[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 15:19 ]
Huub Huub Barbatruc!
Of je haalt een qwerty kb voor 20 dollar inc verzenden van Ebay 

1.9ghz kan idd stabielFreakster86 schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 12:18:
[...]
Ik ga enkel dat laatste doenMisschien wat photoshop. Draai je de su7300 dan in OC mode? of gewoon stock op 1.3? Denk dat dat ook wel veel zal uitmaken. Iemand (dacht JT) zei al dat je 'm zelfs naar 1.9 kunt krijgen. Is 30 GB niet een beetje weinig?
http://forum.notebookrevi...vt-beyond-turbo-mode.htmlmaratropa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 13:59:
[...]
Ik heb me nog helemaal niet verdiept in OC'en, terwijl ik daar niet vies van ben.Dat moet ik maar eens gaan bekijken.
Zijn er nog speciale OC tools voor dit soort proc's/laptops dan? de V13 wordt namelijk helemaal niet warm tot nu toe..
30Gb is eigenlijk iets te klein, maar omdat ik vaak de oude HD in een power over sata behuizing er bij heb hangen heb ik er niet zo'n last van.
Bij mijn Asus zit stock een tooltje om hem met 1 druk op de knop en een reboot te oc'en naar 1,73ghzmaratropa schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:31:
[...]
yup dat neem ik aan van welMaar dat is toch ook de default "normale" snelheid? OC'en is natuurlijk voor de meeste mensen niet standaard, helemaal niet bij een laptop. Hoe doe ik dat dan het makkelijkst?
Ecodan warmtepomp
Dat is idd slimJT schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:22:
Of je haalt een qwerty kb voor 20 dollar inc verzenden van Ebay
http://cgi.ebay.com/NEW-A...m3caeaae5a0#ht_484wt_1156
gevonden. 26 dollar. Had er 1 van 20 dollar gevonden, maar die kwam uit China. Weet dan niet of het namaak is
pfew, dan kan ik met gerust hart een duitse zilvere kopen
Deze gevonden:
https://www.notebook.de/a...450m-24-ghz-win-7-p-31850
Goede prijs. Net gebeld. 30 euro verzendkosten inclusief verzekering.
[ Voor 14% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 15:47 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb die uit China of Hongkong. Volgens mij komen die gelijk uit de fabriek waar Asus ze laat maken. Wellicht een werknemer van Asus of die fabrikant die ze gewoon op bestelling mee neemt ofzo.DNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:30:
[...]
Dat is idd slim
http://cgi.ebay.com/NEW-A...m3caeaae5a0#ht_484wt_1156
gevonden. 26 dollar. Had er 1 van 20 dollar gevonden, maar die kwam uit China. Weet dan niet of het namaak is
pfew, dan kan ik met gerust hart een duitse zilvere kopen
Deze gevonden:
https://www.notebook.de/a...450m-24-ghz-win-7-p-31850
Goede prijs. Net gebeld. 30 euro verzendkosten inclusief verzekering.
Ok, perfect.
Ik ga het via notebook.de bestellen. Het ziet er daar allemaal goed uit.
Betere processor en zilveren versie.
Kostenplaatje:
Asus U30JC: €839,-
Verzendkosten: €30,-
QWERTY tobo: €16,18
OCZ OCZSSD2-2VTXE120G: €198,90
USB to SATA adapter: €22,99
12,7 mm SATA 2nd HDD caddy: €8,63
Totaal incl. BTW: €1115,70
excl. BTW: €903,72
Werkt deze nou ook met de dvd-writer?
http://www.alternate.nl/h..._naar_IDE_en_SATA/373649/?
Kostenplaatje:
[ Voor 8% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 17:07 ]
Huub Huub Barbatruc!
Was je van plan die SSD op de plaats van de DVD drive te monteren?
In dat geval heb je ook nog een 12,7mm Sata HDD Caddy nodig van ebay.
In dat geval heb je ook nog een 12,7mm Sata HDD Caddy nodig van ebay.
Ok, daar komt dan ongeveer 8 euro erbij.
Hopelijk kan ik het zelf erin bouwen
Op youtube filmpjes ziet het er niet moeilijk uit.
Wat heb jij gedaan? Ook SSD in de DVD drive?
Damn, wil het nu al hebben
Maar moet even wachten op de verzekering.
Hopelijk kan ik het zelf erin bouwen
Damn, wil het nu al hebben
[ Voor 37% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 17:08 ]
Huub Huub Barbatruc!
Waarvoor is die USB2SATA adapter voor nodig? Voor de SSD? Of wil je gewoon de standaard dvddrive extern hebben?DNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:11:
Ok, perfect.
Kostenplaatje:
Verwijderd
Hier krijgen ze over een paar dagen ook weer een voorraadje: http://www.komplett.nl/Ko...5A4711VL533Y/default.aspx (maar is geen i5). Bij Paradigit hadden ze eerst wel de i5 maar sinds ze uitverkocht zijn staat er alleen een i3 versie op hun site.
Voorbeeld: pricewatch: Samsung SE-S084F Zwart
Tsja ach, voor 10 euro meer heb je een hele externe USB dvd-brander.DNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:11:
Voorbeeld: pricewatch: Samsung SE-S084F Zwart
Jup. En het is niet moeilijk. Ik kwam op het geniale idee om hem om half 2 's nachts na een baar biertjes nog maar even in te bouwen. Dat ging ook goedDNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 16:55:
ik heb het in het Business gedeelte geplaatst, omdat het om de Probooks en Thinkpads gaat, maar dat is een wat minder actief topic, en omdat het ook over Thin en Light gaat, mag het hopelijk ook hier
Het volgende..:
Ik wil graag een nieuwe laptop, mijn vorige laptop was een MSI X-Slim X340 (13,3 inch met een Celeron 723)..
Deze is echter niet meer, mede omdat het niet bepaalde een hele stevige laptop was..
De nieuwe laptop moet dus wat steviger zijn, volgens mij kom je dan snel uit op de Thinkpad series van Lenovo of de Probook van HP. De enige eisen die ik eigenlijk heb zijn een 13,3inch scherm en een dual core cpu. (meer geheugen en een ssd kan ik er later bij zetten, zijn nog weinig goedkopere laptops met een ssd).
Deze blijven er naar mijn mening over..:
http://tweakers.net/price...=&a357=&d802=&i437=&a437=
Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)
13,3" laptop met 320GB HDD en 2GB mem. - AMD Turion 64 Neo X2 L625 1,6GHz
€ 551,66
HP ProBook 4320s (WD864EA)
13,3" laptop met 320GB HDD en 3GB mem. - Intel Core i3 350M @ 2,26GHz
€ 617,61
HP ProBook 5310M (WD790EA)
13,3" laptop met 320GB HDD en 2GB mem. - Intel Core 2 Duo Mobile SP9400 @ 2,4GHz
€ 645,-
HP ProBook 4320s (WD862EA)
13,3" laptop met 250GB HDD en 2GB mem. -Intel Core i3 330M @ 2,16GHz
€ 637,07
Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE2KMH)
13,3" laptop met 160GB HDD en 2GB mem. - AMD Athlon 64 X2 L325 @ 1,5ghz
€610,10
Ik vrees voor de Thinkpads, vooral door de cpu die toch aanzienlijk langzamer is dan de Core i3 & de SP9400 van HP..
De Thinkpad heeft een glanzend scherm, de Probook volgens mij een mat scherm, wat wel prettiger is..
Zijn er nog alternatieven afgezien van deze 2 merken, en dan vooral denken aan stevigheid?
Er zijn bijvoorbeeld ook de Ideapads, deze hebben we op het werk, zijn redelijk stevig, maar het scherm stelt bijvoorbeeld weinig voor, het toetsenbord en de rest van de laptop zijn volgens mij wel van aluminium.. (naast het feit dat bijv. de u350 geen snelle cpu heeft)
Het volgende..:
Ik wil graag een nieuwe laptop, mijn vorige laptop was een MSI X-Slim X340 (13,3 inch met een Celeron 723)..
Deze is echter niet meer, mede omdat het niet bepaalde een hele stevige laptop was..
De nieuwe laptop moet dus wat steviger zijn, volgens mij kom je dan snel uit op de Thinkpad series van Lenovo of de Probook van HP. De enige eisen die ik eigenlijk heb zijn een 13,3inch scherm en een dual core cpu. (meer geheugen en een ssd kan ik er later bij zetten, zijn nog weinig goedkopere laptops met een ssd).
http://tweakers.net/price...=&a357=&d802=&i437=&a437=
Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)
13,3" laptop met 320GB HDD en 2GB mem. - AMD Turion 64 Neo X2 L625 1,6GHz
€ 551,66
HP ProBook 4320s (WD864EA)
13,3" laptop met 320GB HDD en 3GB mem. - Intel Core i3 350M @ 2,26GHz
€ 617,61
HP ProBook 5310M (WD790EA)
13,3" laptop met 320GB HDD en 2GB mem. - Intel Core 2 Duo Mobile SP9400 @ 2,4GHz
€ 645,-
HP ProBook 4320s (WD862EA)
13,3" laptop met 250GB HDD en 2GB mem. -Intel Core i3 330M @ 2,16GHz
€ 637,07
Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE2KMH)
13,3" laptop met 160GB HDD en 2GB mem. - AMD Athlon 64 X2 L325 @ 1,5ghz
€610,10
Ik vrees voor de Thinkpads, vooral door de cpu die toch aanzienlijk langzamer is dan de Core i3 & de SP9400 van HP..
De Thinkpad heeft een glanzend scherm, de Probook volgens mij een mat scherm, wat wel prettiger is..
Zijn er nog alternatieven afgezien van deze 2 merken, en dan vooral denken aan stevigheid?
Er zijn bijvoorbeeld ook de Ideapads, deze hebben we op het werk, zijn redelijk stevig, maar het scherm stelt bijvoorbeeld weinig voor, het toetsenbord en de rest van de laptop zijn volgens mij wel van aluminium.. (naast het feit dat bijv. de u350 geen snelle cpu heeft)
Ik weet niet of je nog eisen hebt aan de accuduur. Die van de Core i3 is natuurlijk wel weer wat minder. Als dat niks uit maakt en het gewicht ook niet, dan is de ProBook wel de betere keuze denk ik.
Maar let op, er zijn echt 2 verschillende laptops die je hebt. De HP's zijn wat lomper en hebben de hardeware van een normale 15,6" notebook bv. De Lenovo is echter een dun, licht en zuinig model. En ja, daarom zijn ze trager, maar hebben ook hun sterke punten. Dat is waar je de keuze op moet baseren.
Maar let op, er zijn echt 2 verschillende laptops die je hebt. De HP's zijn wat lomper en hebben de hardeware van een normale 15,6" notebook bv. De Lenovo is echter een dun, licht en zuinig model. En ja, daarom zijn ze trager, maar hebben ook hun sterke punten. Dat is waar je de keuze op moet baseren.
Dell Vostro?rscheper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:54:
De X340 ging natuurlijk aardig lang mee, maar daar was de hardware ook juist voor..GENETX schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 18:00:
Ik weet niet of je nog eisen hebt aan de accuduur. Die van de Core i3 is natuurlijk wel weer wat minder. Als dat niks uit maakt en het gewicht ook niet, dan is de ProBook wel de betere keuze denk ik.
Probleem met de HP, wat je aangeeft, de koeling zal wat vaker worden aangeslagen en het gewicht van de Probooks is hoger dan de Lenovo's..
Aan de andere kant, de Turion van Lenovo is wel een dual core en is dus al een flink stuk sneller dan een op 1,2GHz geklokte single core Celeron 723.
Qua gewicht, maakt niet zo gek veel uit, de HP's variëren van 1,7kg t/m 2,2, alhoewel ik 2,2 wel weer aan de zware kant vind..
Over de Dell Vostro, deze zijn met een Celeron nog redelijk goed qua prijs, maar als je over een dual core praat heb je het al over 529 excl. btw & verzendkosten..
Gebruik die usb2sata idd voor de dvd-drive. Maar moet nog ff kijken of ik dat ga kopen of idd een externe dvd-drive.
Desnoods koop ik bij MM een externe brander, installeer ik alles in 1 dag en ruil het daarna weer
Vorige keer met mijn MSI Wind ook gedaan. Vind beetje zonde om het te kopen, omdat ik echt nooit mijn bluray-drive op mijn pc gebruik. En al helemaal op mijn laptop.
Maare, trouwens. De Nederlandse versies hebben allemaal i3's. En de duitse allemaal i5's.
wel raar...dit terwijl i5 toch echt beter is.
En de Duitse versies hebben een 8 cell ipv 6 cell.
Desnoods koop ik bij MM een externe brander, installeer ik alles in 1 dag en ruil het daarna weer
Vorige keer met mijn MSI Wind ook gedaan. Vind beetje zonde om het te kopen, omdat ik echt nooit mijn bluray-drive op mijn pc gebruik. En al helemaal op mijn laptop.
Maare, trouwens. De Nederlandse versies hebben allemaal i3's. En de duitse allemaal i5's.
wel raar...dit terwijl i5 toch echt beter is.
En de Duitse versies hebben een 8 cell ipv 6 cell.
[ Voor 4% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 18:16 ]
Huub Huub Barbatruc!
Ik heb de Nederlandse U30jc die jij bedoeld, en hij is echt niet zwart hoorDNA_Saint schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 15:18:
[...]
Dat is raar. Had net gebeld en toen zei die dat het 1e week van november zou worden.
huh?! ok 
Plaatjes zijn dus gewoon fout.
Maar denk dat ik hem toch uit Duitsland haal, omdat de duitse versie veel betere specs heeft voor 70 euro meer.
i5, bluetooth, 8 cell accu
Plaatjes zijn dus gewoon fout.
Maar denk dat ik hem toch uit Duitsland haal, omdat de duitse versie veel betere specs heeft voor 70 euro meer.
i5, bluetooth, 8 cell accu
Huub Huub Barbatruc!
En ik heb ook 8-cells accu, blijkt hier. En bluetooth heb ik ook gewoon hoor 
Dus ja, 70 euro meer en een betere processor. Maar je zou toch echt het toetsenbord moeten vervangen, en dat kost ook weer geld.
Dus ja, 70 euro meer en een betere processor. Maar je zou toch echt het toetsenbord moeten vervangen, en dat kost ook weer geld.
Bakko, zou je voor de volledigheid eens het exacte typenummer kunnen geven omdat die specs zo anders zijn als bij de webshops. Dan kunnen we dat iig gelijk aan het exacte type controleren. Die vind je aan de onderkant op de sticker onder de barcode.
Bij mij is dit dus: U30JC-QX043V
Bij mij is dit dus: U30JC-QX043V
Ok prima, ik snap dat het een beetje verwarrend is. Mijn type is: U30JC-QX159V. En ik heb deze dus nu zo'n 3 weken geleden gekocht bij Komplett.nl
Edit: Ik had het typenummer ook zelf al opgezocht, omdat op de doos niet expliciet staat dat er een 310M in zit. Dus ik had het even gecheckt voor ik de doos openmaakte. Maar toen ik daar dus naar zocht kwam je voornamelijk bij Australische sites uit
Edit: Ik had het typenummer ook zelf al opgezocht, omdat op de doos niet expliciet staat dat er een 310M in zit. Dus ik had het even gecheckt voor ik de doos openmaakte. Maar toen ik daar dus naar zocht kwam je voornamelijk bij Australische sites uit

[ Voor 46% gewijzigd door Bakko op 28-10-2010 21:20 ]
ok nice!!!
Als dat het geval is...dan koop ik het in Nederland
Iets mindere processor, tja, merk ik alleen als ik call of duty ga spelen denk ik. En als ik settings op laag zet, moet ik er niks van merken.
Doe daarnaast toch niks speciaals. Photoshop, dreamweaver etc...
Morgen ff komplett bellen dan.
Waarschijnlijk kunnen ze niet garanderen dat het de versie is met BT en 8 cells....
Ik kan het alleen weten als ik het binnen heb en de serienummer check.
Hopelijk is het dezelfde als die van jou.
Als dat het geval is...dan koop ik het in Nederland
Iets mindere processor, tja, merk ik alleen als ik call of duty ga spelen denk ik. En als ik settings op laag zet, moet ik er niks van merken.
Doe daarnaast toch niks speciaals. Photoshop, dreamweaver etc...
Morgen ff komplett bellen dan.
Waarschijnlijk kunnen ze niet garanderen dat het de versie is met BT en 8 cells....
Ik kan het alleen weten als ik het binnen heb en de serienummer check.
Hopelijk is het dezelfde als die van jou.
[ Voor 24% gewijzigd door DNA_Saint op 28-10-2010 21:25 ]
Huub Huub Barbatruc!
Idd. Paradigit en alle andere NL shops geven zelfs niks aan over het nummer. Wel het partnumber, maar die hebben de Australische sites weer niet.
Voor mij genoeg reden om toch maar lekker uit Duitsland te halen. Op deze manier weet je gewoon niet wat de Nederlandse Shops gaan leveren. Wellicht dat ze zelfs een paar uit Australië hebben laten komen lol.
Voor mij genoeg reden om toch maar lekker uit Duitsland te halen. Op deze manier weet je gewoon niet wat de Nederlandse Shops gaan leveren. Wellicht dat ze zelfs een paar uit Australië hebben laten komen lol.
kan het altijd reserveren en in de winkel bekijken.
Paradigit zit toch om de hoek hier. Als het de versie is zonder BT en 6 cells, dan neem ik hem gewoon niet
Paradigit zit toch om de hoek hier. Als het de versie is zonder BT en 6 cells, dan neem ik hem gewoon niet
Huub Huub Barbatruc!
Spuit 11
[ Voor 137% gewijzigd door mhr-zip op 28-10-2010 21:39 ]
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Voor de mensen met een UL30VT: download en installeer de laatste Power4Gear Hybrid; je krijgt dan een widget op de desktop voor de turbo modus
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ik weet niet hoe je gezocht hebt, maar de beste 13,3" Thinkpad stond er niet bij: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NV12YMH)rscheper schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 17:54:
...
...
En deze pricewatch: Asus P31F-RO043X heeft volgens mij een mat scherm, ziet er mooi uit, alleen weet niemand wanneer hij leverbaar wordt.
Ik hou ze allemaal in de gaten via mijn wenslijst, maar wacht eerst nog even af tot Komplett de U30JC weer krijgt.
Moet je dan nog steeds rebooten?JT schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:49:
Voor de mensen met een UL30VT: download en installeer de laatste Power4Gear Hybrid; je krijgt dan een widget op de desktop voor de turbo modus
Hij is wel gericht op de Nederlandse markt hoor. Handleiding was Nederlands en Windows stond daar ook standaard op ingesteldGENETX schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 21:27:
Wellicht dat ze zelfs een paar uit Australië hebben laten komen lol.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.