[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.874 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10:57

JT

VETAK y0

GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:16:
[...]

En waar haal je die onzin vandaan? De i3 heeft ook gewoon EIST hoor.
Sorry dat ik het een keer fout heb...mag op zich wel op een andere manier gezegd worden hoor ;)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:25:
Misschien geen 'beter' beeld, maar wel betere perfomance met wat (grafisch) zwaardere progs.
Als je zware grafische dingen gaat doen (zwaarder dan Photoshop) is een betere grafische kaart natuurlijk aan te raden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Was dat eigenlijk niet van plan.... maar goed, 20 pond is te verwaarlozen op zo'n bedrag (vind ik persoonlijk).

De U35JC, nog andere kandidaten die 't vermelden waard zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:30:
[...]

Sorry dat ik het een keer fout heb...mag op zich wel op een andere manier gezegd worden hoor ;)
Ik was idd iets te bot :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Weet iemand een guide hoe het toetsenbord van een Lenovo u350 of evt u450 gedemonteerd moet worden?

Ik heb de U350 inmiddels binnen, ben er erg tevreden over. Voor E 400 bij cyberport. Heb de taal omgezet naar Nederlands met vistalizor, werkt prima. Extra gig geheugen kwam bij mij ook in een los doosje, mag je er zelf inschoeven. Zaten wel een paar draadjes bij in de weg, maar lastig was het niet. Ik zag wel dat er nog een slot voor een mini-ssd kaart beschikbaar is (zo een als er ook in een EEE PC 901 zit)? Of is dat wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:55:
Weet ik. Maar dan mag jij verklaren waarom mijn F3Sc accu nog altijd op slechts 8% wear zit. Ik weet dat soort beweringen, maar op een of andere manier klopt er bij mij geen zak van :P Niet dat je mij hoort klagen.
[...]

U35Jc != U30Jc ;)
Het kan in korte tijd snel naar beneden gaan, dat had ik met de standaard accu. Eerste jaar prima 10% slijtage, maar daarna ging het snel bergafwaarts totdat ik nog maar een 1 uurtje over had met max helderheid en wifi on. Ik sjouw het ding wel overal mee naartoe in de auto, en in de hoogzomer heeft ie extra te lijden.
Mijn oude Dell laptop bleef wel een prima accu houden in 3 jaar tijd. Er zit ook maar kort garantie op een accu, niet voor nix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Razer
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Iemand die me van beetje goed advies kan voorzien? Ik zit heel erg te twijfelen tussen de ASUS 1215N, en de Lenovo Thinkpad Edge 13, ik wil de laptop graag gaan gebruiken voor HD films te gaan kijken via HDMI op mijn Home Cinema System. Maar neem aan dat ze dit beide kunnen? Wat zijn nu bijvoorbeeld de grote voor en nadelen van beide modellen? Als ik zo de reviews van beide apparaten lees komen ze beide goed naar voren. Welke van deze twee heeft de beste prestaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een half jaar meestal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Thinkpad Edge draait gehakt van de Asus met 1 core, terwijl de 2e core uit zijn neus staat te vreten ongeveer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:42:
[...]

Als je zware grafische dingen gaat doen (zwaarder dan Photoshop) is een betere grafische kaart natuurlijk aan te raden.
Hoeveel of wat voor grafische programma's gebruiken daadwerkelijk de hardware ondersteuning van de grafische kaart? Behalve games dan, Adobe weet pas sinds een paar weken dat je voor flash misschien wel eens hardware ondersteuning zou kunnen gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Razer schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 19:41:
Iemand die me van beetje goed advies kan voorzien? Ik zit heel erg te twijfelen tussen de ASUS 1215N, en de Lenovo Thinkpad Edge 13, ik wil de laptop graag gaan gebruiken voor HD films te gaan kijken via HDMI op mijn Home Cinema System. Maar neem aan dat ze dit beide kunnen? Wat zijn nu bijvoorbeeld de grote voor en nadelen van beide modellen? Als ik zo de reviews van beide apparaten lees komen ze beide goed naar voren. Welke van deze twee heeft de beste prestaties?
Ik had de 1215N gekocht, maar terug ingeleverd, heb nu een Edge 13 besteld, die onderweg is. Wat mij betreft deze voor- en nadelen

1215N
+Makkelijker mee te nemen: kleiner (12") en lichter (1,45 vs 1,75 kg)
-Irritant zware muisknoppen
-Vingerafdrukken blijven overal achter

Edge 13
+Groter scherm
+Sneller

Ik kan je hopelijk deze week meer over hoe de Edge bevalt vertellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ de 1215n weegt 1.535 gram : http://www.notebookjourna...us-eee-pc-1215n-nkrt-1202
Dijkhuis schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 18:51:
Ik zag wel dat er nog een slot voor een mini-ssd kaart beschikbaar is (zo een als er ook in een EEE PC 901 zit)? Of is dat wat anders?[/i]
Ik gok op 3G.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:16:
[...]
De Celeron is een dualcore.... En vroegâh waren Celerons klote, tegenwoordig zijn het prima processoren die niet echt onderdoen voor een Pentium zoals vroeger.
Een intel pentium dan..... Maar kan het ook muziek/firefox/word tegelijk open hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met muziek, word, en firefox open zit je nog niet eens aan de 5% cpu ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 21:04:
[...]

Een intel pentium dan..... Maar kan het ook muziek/firefox/word tegelijk open hebben?
En welke pentium dan?

Je hebt de Intel Celeron SU2300 en de Pentium SU4100. De eerste draait op 1,2GHz en heeft 1MB cache, de 2e op 1,3GHz en heeft 2MB cache. En echt, je gaat het verschil niet merken. Zelfs al zou je die processor op 800MHz laten lopen, dan nog durf ik te wedden dat je het verschil niet merkt. De Pentium is wellicht 10% sneller, maar in dit soort thin and lights gaat het toch niet om sneleid. Alles minder dan 2GHz is tegenwoordig namelijk toch al "traag".

Al dit soort laptopjes zijn er voor gemaakt om te internetten (het liefst met 10 tabjes open), MSN, Twitter, Word en Windows Media Player tegelijk aan te hebben. En daar heb je niet meer dan 800MHz voor nodig. We zijn al lang dat punt voorbij waar alles sneller en sneller moet. Je hebt 2 groepen:

1. De mensen die gamen, videobewerken en zware simulaties doen. De mensen die geen performance genoeg kunnen hebben en een dikke laptop/desktop halen.
2. Die mensen die enkel de basistaken doen en eigenlijk al genoeg aan iets van 1GHz hebben. Die kunnen beter wat zuinigers hebben. Het punt dat dat soort applicaties nog meer geheugen en processorkracht nodig hebben is al lang voorbij. Zeg nou zelf, wat voor zware dingen zou Word nog moeten doen?

Mijn telefoon kan zelfs al MSN, Windows Media Player, Opera Browser en E-mail tegelijk aan hebben 8)7

[ Voor 49% gewijzigd door GENETX op 10-10-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Als ik jou zo hoor GENETX dan is dus een i3 of i5 totaal overbodig wanneer je niet de dingen doet die je noemt bij punt 1. Dan ga ik mezelf ook achter de oren krabben en afvragen of ik zelf niet beter kan kijken naar iets als een ul30a ofzo... wat denk jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat deed je toch al met de HP dv3 die je mooi vindt? Ik vind dat persoonlijk ook een erg mooie laptop. Een oud klasgenoot van me had er eentje en was alles behalve traag om gewoon op te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:35:
Als ik jou zo hoor GENETX dan is dus een i3 of i5 totaal overbodig wanneer je niet de dingen doet die je noemt bij punt 1. Dan ga ik mezelf ook achter de oren krabben en afvragen of ik zelf niet beter kan kijken naar iets als een ul30a ofzo... wat denk jij?
op 800mhz gaat hoogstens het scrollen wat houteriger (net getest), als je er niet op let merk je het niet.
het probleem is alleen dat het compilen met 800mhz _zo_ traag gaat, 30 seconden wachten op een app van 200 regels is echt ruk.

daarnaast is de compiler van QT sowieso niet zo snel. met assembler krijg je tenminste nog 8k regels in een flits gecompileerd :*) maar daar zitten weer andere nadelen aan vast...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 23:35:
Inderdaad. Alles vanaf een dual core SU2300 is al goed genoeg voor normaal gebruik.

Zelfs een Atom D525 dual core kan al voldoende zijn, maar dan hou je weinig adem ruimte over.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 11-10-2010 10:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb veel gelezen in deze topic en op het forum. Nu is mijn vraag of het iemand al is gelukt om het toetsenbord van de Lenovo IdeaPad U350 te vervangen?

Dit is dus het toetsenbord zoals je hem uit Duitsland ontvangt? Foto gevonden op google: Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.net/typo3temp/pics/b9167f8c0b.jpg

En weet iemand wanneer deze laptop beschikbaar is in Holland? :9~ Zijn er misschien andere alternatieven in dezelfde prijsklasse?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfde vraag als hierboven! Heb hem besteld uit Duitsland, want voor het geld kan je het niet laten. Hoorde van de 50 euro voor een NL toetsenbord Lenovo? iemand daar al verder mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Ik heb de u350 binnen, erg tevreden, maar moet nog uitdokteren hoe het toetsenbord gedemonteerd moet worden. Volgende stap is dan foto's opsturen naar een paar ebay verkopers, en hopelijk heeft een van hen een passend us-keyboard. En anders wordt het inderdaad de officiele lenovo voor 50 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe zit het dan met de garantie?

En wat gaat de laptop in Nederland kosten wanneer die hier beschikbaar is? |:( Heb het toch echt binnen nu en twee weken nodig... Hoe bevalt het jou, zo'n duits toetsenbord met duitse tekens?

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 12:29:
Dit is dus het toetsenbord zoals je hem uit Duitsland ontvangt? Foto gevonden op google: [afbeelding]
Jawohl, dat is een duits QWERTZU toetsenbord met leuke knopjes voor de ö Ü ä umlauten ...
Geen woorden tikken met Z of Y dan gaat het vast goed :)

[ Voor 7% gewijzigd door bouwfraude op 11-10-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De U350 is al heel lang op de Nederlandse markt....

Zo moeilijk is het niet om even de PW in te duiken en op U350 te zoken...
Hier dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat niet om de laptop, maar om het toetsenbord dat we willen bestellen, de U350 is gewoon 230 euro goedkoper in Duitsland!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.B.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 09:03
Ik zit erover na te denken om de Asus UL30VT te bestellen bij Cyberport. Nu heb ik echter in deze YouTube video vernomen dat de reviewer, na een clean install van Windows 7, de graphics-switch-knop niet meer aan de praat kreeg - hij deed simpelweg niks meer. Het lijkt me allemaal nogal sterk hoor, vooral als je gewoon de officiële drivers van de Asus US-site plukt. Toch nog ben ik geïnteresseerd of dit daadwerkelijk het geval is.

Kan iemand dit ontkennen (of bevestigen)?

Edit: Net besteld bij Amazon.de voor 499,- (op voorraad). Bij Cyberport is hij nu 549,-

[ Voor 7% gewijzigd door M.S.B. op 11-10-2010 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Niet online
Vraagje:

Ik heb een HP DM3 1030ed met een SSD schijfje en nu blijkt dat als de laptop uit (niet in slaapstand) staat de accu toch nog leeg getrokken wordt.
Gisteren zat er nog wat procenten in, vandaag helemaal niks meer.
Iemand daar nog zinnige ideeën over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Stroom lekt altijd weg uit een accu. Dat is heel normaal. Dus als je nog maar een aantal procent over had dan kan dat op zich wel. Nu is het bij de ene laptop ook erger als de ander. Check even hoeveel procent het echt is als je kunt. Het zou niet te veel mogen zijn.
M.S.B. schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:14:
Ik zit erover na te denken om de Asus UL30VT te bestellen bij Cyberport. Nu heb ik echter in deze YouTube video vernomen dat de reviewer, na een clean install van Windows 7, de graphics-switch-knop niet meer aan de praat kreeg - hij deed simpelweg niks meer. Het lijkt me allemaal nogal sterk hoor, vooral als je gewoon de officiële drivers van de Asus US-site plukt. Toch nog ben ik geïnteresseerd of dit daadwerkelijk het geval is.

Edit: Net besteld bij Amazon.de voor 499,- (op voorraad). Bij Cyberport is hij nu 549,-
Tsja, lijkt me sterk. Gewoon alle drivers installeren. Wellicht krijg jij ook wel ene mooie driver DVD. Zet die bestanden dan gewoon op een USB stick en laat het Asus progje iig alle drivers installeren.

Dit soort dingen komen nogal precies aan op zaken als ATK0100 ACPI, Asus Hotkey, wellichte en andere driver, en de grafische drivers. Een verkeerde installatievolgorde daarvan kan leiden tot problemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch besloten om de Lenovo ThinkPad Edge 13 - NUD5NUK te bestellen uit Engeland.

500 euro inc. verzenden en dan krijg je ook nog eens 50 euro terug via lenovo (actie: http://www.lenovocashback.com/nl/nl/notebook/) Dus netto 450 euro!! En geen gezeur met toetsenbord..

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Geldt die actie wel als je de notebook in de UK hebt besteld?

Waar heb je hem besteld?

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 11-10-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lintesir
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:36
Dijkhuis schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 17:15:
Ik heb de u350 binnen, erg tevreden, maar moet nog uitdokteren hoe het toetsenbord gedemonteerd moet worden. Volgende stap is dan foto's opsturen naar een paar ebay verkopers, en hopelijk heeft een van hen een passend us-keyboard. En anders wordt het inderdaad de officiele lenovo voor 50 euro.
Ik heb vandaag ook eindelijk met m'n U350 kunnen spelen (bleek al een week bij de buren te liggen 8)7). Ik heb meteen maar ff geprobeerd het toetsenbord te verwijderen en met succes.

Je moet eerst drie schroeven verwijderen waar een toetsenbord icoontje bij staat, één onder de accu en twee aan weerskanten. Vervolgens is het een kwestie van "loswrikken met beleid" :). Ik heb een pasje onder het toetsenbord gestoken bij de pijltjestoetsen en dan voorzichtig naar links geschoven. Je komt dan twee lipjes tegen, in het midden van de spatiebalk en bij de linkse alt, hier moet je een beetje extra wrikken. Als je dan de hele onderkant omhoog hebt dan kun je hem een beetje naar je toetrekken en dan komt ie los. Dan moet je alleen nog even de connector lostrekkken en klaar is kees.

Ik zal morgen nog wel even wat foto's posten, als ik weer wat beter licht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

M.S.B. schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 22:14:

Mooie prijs voor dat ding, jammer dat je niet voor een paar tientjes meer de versie met de 8cell accu hebt.
Verwijderd schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:35:
Ik heb toch besloten om de Lenovo ThinkPad Edge 13 - NUD5NUK te bestellen uit Engeland.

500 euro inc. verzenden en dan krijg je ook nog eens 50 euro terug via lenovo (actie: http://www.lenovocashback.com/nl/nl/notebook/) Dus netto 450 euro!! En geen gezeur met toetsenbord..
Jammer alleen dat je maar 2gb intern hebt en 250gb is niet dramatisch, maar wel een klein minpuntje.

Edit: ben eens aan het kijken maar kan de UL30VT helaas niet in de UK vinden, zou wel handig zijn als je idd geen keyboard hoeft te wisselen...

[ Voor 27% gewijzigd door JT op 12-10-2010 00:11 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het thuis nog een 320GB 7200 RPM liggen ;-)

Ik heb hem nog niet besteld. Lig nu lekker in mijn bed, ik bestel hem morgen (twijfel twijfel twijfel). http://www.laptopsdirect....5NUK/version.asp?PID=1755

Is er kwalitatief gezien een betere mogelijkheid voor deze prijs?
Philflow schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:48:
Geldt die actie wel als je de notebook in de UK hebt besteld?
Ja, kijk maar hier: www.lenovocashback.com . De vraag is alleen: krijg je nou 50 euro terug of 50 GBP :D

[ Voor 114% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M.S.B.
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-07 09:03
GENETX schreef op maandag 11 oktober 2010 @ 23:06:

Tsja, lijkt me sterk. Gewoon alle drivers installeren. Wellicht krijg jij ook wel ene mooie driver DVD. Zet die bestanden dan gewoon op een USB stick en laat het Asus progje iig alle drivers installeren.

Dit soort dingen komen nogal precies aan op zaken als ATK0100 ACPI, Asus Hotkey, wellichte en andere driver, en de grafische drivers. Een verkeerde installatievolgorde daarvan kan leiden tot problemen...
Bedankt voor de informatie. Ik heb 'm hopelijk snel, dan kan ik eens even gaan experimenteren :)
JT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:04:

Mooie prijs voor dat ding, jammer dat je niet voor een paar tientjes meer de versie met de 8cell accu hebt.
Als ik Amazon mag geloven, heeft de laptop wel een 8-cell Li-Ion accu (65 watt-hour).
Verder is de UL30VT, volgens mij, alleen in Duitsland en de VS uitgebracht. Waarschijnlijk kon je 'm daarom niet in de UK vinden.

Wat betreft het toetsenbord, het wordt voor mij (ook?) de eerste keer om iets dergelijks te doen, maar het schijnt niet bepaald ingewikkeld te zijn. Mijn US QWERTY toetsenbord heb ik op eBay besteld, trouwens (~12,50, free shipping).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
http://skinflint.co.uk/eu/?in=&fs=ul30vt

idd niet in de uk verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://freakenstein.nl/wp-content/uploads/2009/06/spam.jpg

[ Voor 66% gewijzigd door DaMarcus op 12-10-2010 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:10:
Ja, kijk maar hier: www.lenovocashback.com . De vraag is alleen: krijg je nou 50 euro terug of 50 GBP :D
Cool! Dat mogen ze in Nederlandse winkels ook wel vermelden! Ik zie dat ik op mijn Nederlandse Edge 13 ook 50 euro terug kan krijgen. Bedankt voor de link!

[ Voor 1% gewijzigd door Sarion op 12-10-2010 09:26 . Reden: taalfoutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

M.S.B. schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:58:
[...]

Als ik Amazon mag geloven, heeft de laptop wel een 8-cell Li-Ion accu (65 watt-hour).
Verder is de UL30VT, volgens mij, alleen in Duitsland en de VS uitgebracht. Waarschijnlijk kon je 'm daarom niet in de UK vinden.

Wat betreft het toetsenbord, het wordt voor mij (ook?) de eerste keer om iets dergelijks te doen, maar het schijnt niet bepaald ingewikkeld te zijn. Mijn US QWERTY toetsenbord heb ik op eBay besteld, trouwens (~12,50, free shipping).
Ah, je hebt gelijk! Hoe ik daar dan bij kom...

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sarion schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 07:25:
[...]

Cool! Dat mogen ze in Nederlandse winkels ook wel vermelden! Ik zie dat ik op mijn Nederlandse Edge 13 ook 50 euro terug kan krijgen. Bedankt voor de link!
Hoe bevalt de Edge 13?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Skinflint heeft niet alle webshops. Google.co.uk shopping is een goede aanvulling. De UL30VT is wel te krijgen maar niet goedkoop.
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 00:10:
Bij welke handelaar heb jij je Edge besteld?

[ Voor 4% gewijzigd door Philflow op 12-10-2010 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niet besteld, ben het wel van plan.

--> https://www.saveonlaptops.co.uk/Lenovo_Edge_13_1002740.html of
--> http://www.laptopsdirect....5NUK/version.asp?PID=1755

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die Saveonlaptops noemt het in ieder geval dus dan lijkt het goed te zitten. Bij Laptopsdirect zie ik het niet vernoemd. Wellicht is het geen " Lenovo Business Partner" en daarom niet geldig.

edit: Ik zie alleen bij saveonlaptops geen prijsvermelding voor verzending naar NL.

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 12-10-2010 10:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op algemene voorwaarden op http://www.lenovocashback.com:

"3. Het programma is enkel toegankelijk op de gekwalificeerde producten die werden aangekocht bij Lenovo Business Partners. Directe aankopen bij Lenovo of Lenovo-distributeurs komen niet in aanmerking."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nu nog even uitvinden waar die het beste besteld kan worden. Bij Lamdatek zijn de verzendkosten 26 pond, dat vind ik nogal veel.

Als iemand tips heeft post het hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Misschien handig voor iedereen om te weten, gewoon ter informatie;

Het toetsenbord van een U35JC kun je vervangen! Je kunt gewoon het keyboard van een U30JC gebruiken, die simpel te bestellen is op Ebay. Dit is bevestigd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net gesproken aan de telefoon met www.saveonlaptops.co.uk: they don't ship to the Netherlands........

Net de Lenovo NUD5NUK besteld via Lambda-Tek. Totaal € 510 inclusief verzendkosten. Daar gaat dan nog eens € 50 of GBP 50 vanaf (http://www.lenovocashback.com). Ben tevreden :-) Als ik hem binnen heb horen jullie het van mij!

*O* d:)b :9~
Afbeeldingslocatie: http://www.mobiletechreview.com/notebooks/image/thinkpad_edge13_side2.jpg

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2010 12:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Waarom kiezen jullie voor de Lenovos als je voor een paar tientjes meer de UL30VT hebt met een SU7300, 4gb, 320gb, hybrid graphics, 8cell accu, deels alu behuizing en de boost naar 1,73 ghz voor 1 core?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:46:
Waarom kiezen jullie voor de Lenovos als je voor een paar tientjes meer de UL30VT hebt met een SU7300, 4gb, 320gb, hybrid graphics, 8cell accu, deels alu behuizing en de boost naar 1,73 ghz voor 1 core?
Ik verwacht dat de Lenovo iets hogere bouwkwaliteit imo heeft en een (bijna) normaal toestenbord. Bij de UL30VT moet je zelf het toetsenbord gaan vervangen. Verder is het ook een erg mooie aanbieding die UL30VT. Als ie zilver was had ik er waarschijnlijk 1 gekocht.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 12-10-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Philflow schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 13:52:
[...]

Ik verwacht dat de Lenovo iets hogere bouwkwaliteit imo heeft en een (bijna) normaal toestenbord. Bij de UL30VT moet je zelf het toetsenbord gaan vervangen. Verder is het ook een erg mooie aanbieding die UL30VT. Als ie zilver was had ik er waarschijnlijk 1 gekocht.
Bouwkwaliteit weet ik niet, schijnt dat het keyboard van de Asus iig amper flex heeft en wel stevig is gebouwd. Van de Lenovo weet ik dat niet. Maar dat keyboard kost 20 dollar inc verzenden en een kwartiertje om te wisselen ofzo? Krijg je erg veel extra voor terug imho :) Beetje tweaker kan toch wel het keyboard vervangen :P Maar voor jou dus niet omdat die niet zilver is en je zelf het keyboard moet vervangen?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga die Lenovo ook niet kopen. Toestenbord vervangen lukt me wel, het zijn alleen weer extra tijd, moeite en kosten. Wat het met de garantie doet weet ik ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja ok, garantie is wel een interessant vraagstuk, als dat voor Asus zichtbaar zou zijn dat je het keyboard gewisseld hebt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Gewoon het originele keyboard terugzetten bij het terugsturen. Is al vaker aan de orde gekomen in fora, maar dat is echt no problemo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Er is sowieso een rechtzaak geweest voor de warrabty stickers op de eerste EeePC. Je wordt dus door de rechter in het gelijk gesteld als je HDD, geheugen of bv ook het toetsenbord "upgrade" (van QWERTZ naar QWERTY noem ik een vooruitgang aka upgrade :P ). Al krijg je daar geen garantie op natuurlijk. Dus terugplaatsen en ze kunnen je sowieso niks maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat het geheugen en HDD wel eens in een andere categorie kunnen vallen dan een toestenbord. Ook het vervangen van het scherm is wat anders bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Amazon.co.uk heeft geen verzendkosten meer, altijd leuk..
Vind de Acer 1830's nog steeds erg mooi en wil dan graag een zwarte versie.

In NL nergens meer te krijgen, wel in Duitsland, maar dan moet je het toetsenbord vervangen en dergelijke..

Nu vind ik deze zwarte 1830T op Amazon.co.uk, maar welke CPU zit daar nou in? Ik kan het niet vinden =s

http://www.amazon.co.uk/A...TF8&qid=1286890099&sr=8-4

Hier in NL wordt de i330M versie nog verkocht, maar die is zilver, heeft 160GB HDD en kost 600,00

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 14:19:
Ja ok, garantie is wel een interessant vraagstuk, als dat voor Asus zichtbaar zou zijn dat je het keyboard gewisseld hebt.
in geval van twijfel: een dell kopen.

daar mag je zelfs de processor vervangen zonder dat ze erom vragen, tenzij er "braaksporen" aanwezig zijn natuurlijk.

ze kunnen we moeilijk doen, bijvoorbeeld als blijkt dat je moederbord is kortgesloten door een losvliegend schroefje, maar dat lijkt mij geen probleem voor de doorsnee tweaker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CLB
http://skinflint.co.uk/eu/a525475.html
U5400 1,2GHz :X

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 12-10-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
U5400 is een prima CPU hoor. Dat is gewoon een i3 330um zonder HT. Alleen is dat wel een duitse versie die CLB linkt. Die kun je ook in Duitsland kopen voor 479 en dan het tobo vervangen.

[ Voor 24% gewijzigd door Philflow op 12-10-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Maakt HT dan zoveel uit dat hier de 330um 1,5 keer zo goed presteert?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:44:
U5400 is een prima CPU hoor. Dat is gewoon een i3 330um zonder HT. Alleen is dat wel een duitse versie die CLB linkt. Die kun je ook in Duitsland kopen voor 479 en dan het tobo vervangen.
Is het nu de i3 330UM of de i3 330M? Ik ga die specs niet nazoeken natuurlijk. Het verschil met de UM-versie is natuurlijk niet groot, met de non-UM natuurlijk wel.

Edit: De NL heeft dus de i3 330UM idd. Tsja, dan maakt het idd weinig uit.
* GENETX aait CLB, geeft niet dat je een U vergeet in je post :+
JT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:53:
Maakt HT dan zoveel uit dat hier de 330um 1,5 keer zo goed presteert?
Passmark :')

[ Voor 30% gewijzigd door GENETX op 12-10-2010 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Een Core i3 330um scoort zo'n 1300 punten (ik heb hem zelf). Ik verwacht dat een U5400 zo'n 1200 punten scoort (gok).

Helaas zitten er nogal wat fouten in de lijst van Passmark zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb gekozen voor de Lenovo, omdat ik daar een goed gevoel bij heb.
Daarnaast is de HDD en RAM eenvoudig up te graden. Ik wilde deze keer per se een Lenovo, zodoende mijn keuze op de Edge 13 :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Dikke faalsite/faalbenchmark? :P En de benchmarks van notebookcheck.com dan?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, Passmark laat met x64 hele rare afwijkende scores zien... Notebookcheck is veel beter wat dat betreft. Daar heb je ook veel meer benchmarks, dus kun je ook op een aantal afgaan en eventuele foute scores er uit vissen. Sowieso heeft notebookcheck gemiddelde waarden. Als je de muis op een score houdt zul je alle scores zien die ze hebben verzameld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Op welke websites kan je evt CPU's zelf kiezen en dan vergelijken op benchmarks? Dus dat je zelf je lijstje CPU's samenstelt die je wilt vergelijken. Volgens mij kan dat op notebookcheck.net niet.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jawel, vinkje voor de CPU zetten in de checkbox en dan bovenaan op de knop "restrict" drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Alright, de SU7300 doet het alleen erg slecht met wprime 32 tov de U5400 en de 330UM. In wat voor real life situaties zou ik dat merken? :P

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 17:38:
Alright, de SU7300 doet het alleen erg slecht met wprime 32 tov de U5400 en de 330UM. In wat voor real life situaties zou ik dat merken? :P
Niet. Tenzij jij het leuk vindt priem getallen te berekenen.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 12-10-2010 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:44:
U5400 is een prima CPU hoor. Dat is gewoon een i3 330um zonder HT.
HyperThreading? Oftewel het zelf terugschakelen van de CPU wat energie bespaart?
Alleen is dat wel een duitse versie die CLB linkt.
Die kun je ook in Duitsland kopen voor 479 en dan het tobo vervangen.
Hoe weet je dat dit de duitse versie is? Keyboard is een QWERTY op de foto's..
Maar op de Duitse Amazon staat ook een QWERTY keyboard afgebeeld.. Das niet chill zeg.. :(

In Duitsland kost de U5400 versie 531,00 euro met 2GB RAM
In Duitsland kost de 330UM versie 675,00 euro met 4GB RAM
GENETX schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:56:
Edit: De NL heeft dus de i3 330UM idd. Tsja, dan maakt het idd weinig uit.
* GENETX aait CLB, geeft niet dat je een U vergeet in je post :+
Wat zei u? ;)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
CLB schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:47:
[...]
HyperThreading? Oftewel het zelf terugschakelen van de CPU wat energie bespaart?
Nee da's speedstep (EIST). U5400 heeft wel speedstep.
Hoe weet je dat dit de duitse versie is? Keyboard is een QWERTY op de foto's..
Ik zie dat het een duitse firma is die verkoopt via Amazon en het typenummer is ook duits (google).
In Duitsland kost de U5400 versie 531,00 euro met 2GB RAM
Ja bij Cyberport.de 479.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CLB schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:47:
[...]

8)7
CLB, ik had toch beter van jou verwacht :+

HyperThreading betekent dat 1 core door het Os als 2 word herkent, dit levert een kleine prestatiewinst op (5, 10%) terwijl het aantal transistor veel minder stijgt.
een core word namelijk nooit voor 100% belast, zelfs met prime95 blijven er een aantal onderdelen ongebruikt, de 2e thread kan dan tegelijk gebruik maken van die core.

het spreekt voor zich dat dit alleen nut heeft met multithreaded apps, photoshop bijvoorbeeld laat een aardige prestatiewinst zien,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Philflow schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:52:
Nee da's speedstep (EIST). U5400 heeft wel speedstep.
Ajaa dat is waar.. wel HyperThreading? Wasda?
Ik zie dat het een duitse firma is die verkoopt via Amazon en het typenummer is ook duits (google).
Hmm merci beaucoup.. Wordt ook geen Amazon.co.uk voor een Acer 1830T dus.. Jammer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 12:25:
Net gesproken aan de telefoon met www.saveonlaptops.co.uk: they don't ship to the Netherlands........

Net de Lenovo NUD5NUK besteld via Lambda-Tek. Totaal € 510 inclusief verzendkosten. Daar gaat dan nog eens € 50 of GBP 50 vanaf (http://www.lenovocashback.com). Ben tevreden :-) Als ik hem binnen heb horen jullie het van mij!

*O* d:)b :9~
[afbeelding]
Als een firma niet levert aan NL ingezetenen kan je het naar je eigen UK adres laten sturen.
Hier kan je dat aanmaken https://www.borderlinx.com/m/

Lees ook het iPhone topic
[iPhone] Importeren en / of losse koop - deel 5
In de UK zijn de iphone 4 modellen goedkoper en simlockvrij
Daar staat alles wat je wilt weten over Borderlinx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 15:40:
[...]

in geval van twijfel: een dell kopen.

daar mag je zelfs de processor vervangen zonder dat ze erom vragen, tenzij er "braaksporen" aanwezig zijn natuurlijk.

ze kunnen we moeilijk doen, bijvoorbeeld als blijkt dat je moederbord is kortgesloten door een losvliegend schroefje, maar dat lijkt mij geen probleem voor de doorsnee tweaker.
Goede schroevendraaier gebruiken om de KB schroefjes onbeschadigd te verwijderen. kruiskop en pozidrv is verschillend. Dan ziet niemand dat je in garantiegevallen zelf hebt gesleuteld. Ook de bandkabel van het KB voorzichtig verwijderen.

Overigens weet ik niet of de bijgeleverde Windows 7 versie NL is. Bij Ultimate kan je altijd NL instellen (talendownloadpack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Aangezien we allemaal het maximale aan batterylife uit ons boekje willen trekken; heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 19:53:
8)7
CLB, ik had toch beter van jou verwacht :+
Ja inderdaad, ik wist het eigenlijk ook wel weer..
Maar was gisteren vanaf 06.30 bezig met radio-uitzendingen schrijven / editten en had wel trek in 'afhaal'

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SamPatterson schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 01:51:
Aangezien we allemaal het maximale aan batterylife uit ons boekje willen trekken; heeft iemand hier ervaring mee?
Undervolten werkt niet met de huidige generatie Intel ULVs. Met de vorige generatie (SU4100, SU7300 etc) kon je alleen de hogere multipliers undervolten = niet nuttig voor mij omdat ik op de batterij in power saver draai (laagste mp).

[ Voor 7% gewijzigd door Philflow op 13-10-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2021
Verwijderd schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:21:
[...]

Ik zit ook deze laptop te overwegen. Eigenlijk gaat de keuze tussen de Toshiba Satellite R630, de Asus U30jc en de Acer 3820TG.

De Toshiba ziet er goed uit, is super licht (1.4kg), heeft eSata en een optische drive, alleen geen grafische kaart.
De Asus ziet er ook goed uit, is wat mij betreft zwaar te noemen met 2.1kg, heeft 310M met optimus, maar volgens mij heb je aan deze videokaart niet heel veel. Verder een optische drive die te vervangen is door ssd caddy, wat bij de Toshiba volgens mij niet gaat.

De Acer heeft wel een mooi bovendeksel, maar de rest is volgens mij gewoon plastic. 1.8kg, geen optische drive, maar wel HD5650 graphics, waar je wel echt iets mee kan denk ik. Ik heb wat reviews gelezen en vooral de schermhelderheid en bouwkwaliteit waren volgens mij wat minder. Wel heeft hij een iets snellere processor (460M ipv 450M).

Hardeschijf grootte interesseert me minder en de accuduur is volgens mij wel ongeveer gelijk voor deze laptops.

Asus is wel mijn favoriete merk eigenlijk, maar de Toshiba wint het wat mij betreft door zijn gewicht en uiterlijk. Ik zit alleen de Acer te overwegen vanwege de graphics. Zou je misschien wat kunnen vertellen over de beeldkwaliteit en of alles stevig aandoet?
In een review had ik gelezen dat de met name de inkijkhoek klein was, en dat de helderheid niet zo goed is.
De inkijkhoek is inderdaad niet heel erg groot, maar persoonlijk heb ik daar niet zo'n last van. Meestal zit ik er recht ervoor. Als ik het scherm verplaats, dan heb ik (meestal)nog steeds een goed beeld. Echter als je er schuin tegenaan kijkt, dan worden vooral de donkere kleuren slecht leesbaar. Wellicht kan dit prettig zijn voor als je in de trein zit.
De helderheid vind ik in principe ook goed. Eergisteren in de trein scheen de zon er fel op, en met de maximale helderheid kon ik nog steeds de tekst goed lezen. Oftewel als de zon erop schijnt dan zie je wel wat minder, maar je kunt er nog wel op werken.

Ik heb niet zoveel verstand over wat een goede of slechte bouwkwaliteit is, maar ik vind dat hij stevig aanvoelt. Er zitten o.a. nog rubberen pootjes onder de laptop, oftewel de laptop verschuift niet als je hem op de tafel zet.* Aan de bovenkant zie je nog wel een paar vingerafdrukken, maar dat valt niet direct op.
Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is dat er over een paar maanden veel vuil onder de toetsenborden komt te zitten, omdat de toetsen als het ware een beetje zweven boven de laptop.
Qua hitte wordt de laptop wel warm, maar zelfs als de HD5650 aan staat, dan kun je hem alsnog op je schoot zetten. Ik denk dat als je ontblote bovenbenen hebt of je draagt een dunne broek, dat hij dan wel een tikkeltje te warm wordt.

Als je nog meer vragen hebt dan roep maar.

*Hiervoor heb ik alleen ervaring gehad met een zeer oude laptop(dus ik weet niet hoe gangbaar dit tegenwoordig is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vrijwel alle thin & lights hebben ongeveer dezelfde kwaliteit schermen. Redelijk contrast, matige verticale kijkhoek.

De enige uitzonderingen zijn Sony, Apple en HP Envy.

Uit de UK kun je tegenwoordig leuke, goedkope laptops bestellen:
http://www.amazon.co.uk/e...ef=nosim?m=A3P5ROKL5A1OLE
http://skinflint.co.uk/a522066.html
http://skinflint.co.uk/a527623.html

[ Voor 41% gewijzigd door Philflow op 13-10-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 22:18:
[...]

En welke pentium dan?

Je hebt de Intel Celeron SU2300 en de Pentium SU4100. De eerste draait op 1,2GHz en heeft 1MB cache, de 2e op 1,3GHz en heeft 2MB cache. En echt, je gaat het verschil niet merken. Zelfs al zou je die processor op 800MHz laten lopen, dan nog durf ik te wedden dat je het verschil niet merkt. De Pentium is wellicht 10% sneller, maar in dit soort thin and lights gaat het toch niet om sneleid. Alles minder dan 2GHz is tegenwoordig namelijk toch al "traag".

Al dit soort laptopjes zijn er voor gemaakt om te internetten (het liefst met 10 tabjes open), MSN, Twitter, Word en Windows Media Player tegelijk aan te hebben. En daar heb je niet meer dan 800MHz voor nodig. We zijn al lang dat punt voorbij waar alles sneller en sneller moet. Je hebt 2 groepen:

1. De mensen die gamen, videobewerken en zware simulaties doen. De mensen die geen performance genoeg kunnen hebben en een dikke laptop/desktop halen.
2. Die mensen die enkel de basistaken doen en eigenlijk al genoeg aan iets van 1GHz hebben. Die kunnen beter wat zuinigers hebben. Het punt dat dat soort applicaties nog meer geheugen en processorkracht nodig hebben is al lang voorbij. Zeg nou zelf, wat voor zware dingen zou Word nog moeten doen?

Mijn telefoon kan zelfs al MSN, Windows Media Player, Opera Browser en E-mail tegelijk aan hebben 8)7
Bedankt voor deze uitleg. Ik ga weer verder in de zoektocht. Die HPdv3 is trouwens inderdaad erg mooi! Jammer dat het boven mijn budget is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Philflow schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:02:
Vrijwel alle thin & lights hebben ongeveer dezelfde kwaliteit schermen. Redelijk contrast, matige verticale kijkhoek.

De enige uitzonderingen zijn Sony, Apple en HP Envy.

Uit de UK kun je tegenwoordig leuke, goedkope laptops bestellen:
http://www.amazon.co.uk/e...ef=nosim?m=A3P5ROKL5A1OLE
http://skinflint.co.uk/a522066.html
http://skinflint.co.uk/a527623.html
Die Asus 1215N kun je net zo goed in NL halen als ik de prijs zo zie.

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!
StefanvanGelder schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 17:46:
[...]
Die Asus 1215N kun je net zo goed in NL halen als ik de prijs zo zie.
In Nederland kun je nog geen zilvere krijgen volgens mij. Vandaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Krijg je nou de 4e kabel bij UK versies?

Afbeeldingslocatie: http://t3.gstatic.com/images?q=tbn:BHsXiBRDsva0RM:http://www.buy-laptop-battery.co.uk/img/laptop-dapter-header.jpg&t=1

Zo eentje dus:
Afbeeldingslocatie: http://66.116.138.118/images/big/EAD1006KO1.JPG

Ben ook aan het zoeken naar een sleeve voor mijn Lenovo Edge 13 (13 inch). Iemand tips? Heb zelf voornamelijk op dealextreme en ebay gekeken.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twabi2
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 26-12-2024
Verwijderd schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 21:31:
Krijg je nou de 4e kabel bij UK versies?
Waarschijnlijk wel, waarom zouden ze een Europees model leveren in de UK?
Maakt verder niet veel uit, die voedingen kunnen toch 110-240V aan, en in de UK hebben ze de zelfde spanning als hier, i.e. 240V.
Gewoon een verloopstukje kopen (5 Euro) of een nieuw kabeltje, en je bent klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je al een laptop hebt is er grote kans dat de 3 pollige voedingsstekker gewoon kunt omwisselen.
altijd handig die gestandaardiseerde zooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik denk dat ik eruit ben, ik denk dat het een UL30VT voor mij wordt. Zat te twijfelen tussen de U30JC en UL30VT. Aangezien je toch niet echt kan gamen met een 310M zal ik de rekenkracht van een i5 bijna helemaal ongemoeid laten, tenzij ik een keer ga fotosoepen. De UL30VT is wel trager, maar ik vind hem mooier, gaat nog langer mee op de accu, lichter en dunner en is ruim 300 euro goedkoper. Seagate Momentus XT schijfje erin en knallen maar :) Met Fotosoep de boostknop voor 1,73ghz aan en icm de Momentus XT moet het dan wel acceptabel draaien.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naurelen schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:48:
[...]

In een review had ik gelezen dat de met name de inkijkhoek klein was, en dat de helderheid niet zo goed is.
De inkijkhoek is inderdaad niet heel erg groot, maar persoonlijk heb ik daar niet zo'n last van. Meestal zit ik er recht ervoor. Als ik het scherm verplaats, dan heb ik (meestal)nog steeds een goed beeld. Echter als je er schuin tegenaan kijkt, dan worden vooral de donkere kleuren slecht leesbaar. Wellicht kan dit prettig zijn voor als je in de trein zit.
De helderheid vind ik in principe ook goed. Eergisteren in de trein scheen de zon er fel op, en met de maximale helderheid kon ik nog steeds de tekst goed lezen. Oftewel als de zon erop schijnt dan zie je wel wat minder, maar je kunt er nog wel op werken.

Ik heb niet zoveel verstand over wat een goede of slechte bouwkwaliteit is, maar ik vind dat hij stevig aanvoelt. Er zitten o.a. nog rubberen pootjes onder de laptop, oftewel de laptop verschuift niet als je hem op de tafel zet.* Aan de bovenkant zie je nog wel een paar vingerafdrukken, maar dat valt niet direct op.
Het enige waar ik nog een beetje bang voor ben is dat er over een paar maanden veel vuil onder de toetsenborden komt te zitten, omdat de toetsen als het ware een beetje zweven boven de laptop.
Qua hitte wordt de laptop wel warm, maar zelfs als de HD5650 aan staat, dan kun je hem alsnog op je schoot zetten. Ik denk dat als je ontblote bovenbenen hebt of je draagt een dunne broek, dat hij dan wel een tikkeltje te warm wordt.

Als je nog meer vragen hebt dan roep maar.

*Hiervoor heb ik alleen ervaring gehad met een zeer oude laptop(dus ik weet niet hoe gangbaar dit tegenwoordig is)
Dank je wel voor je reactie! Ik heb van het weekend de Acer besteld. Kijkhoek maakt me niet zoveel uit, helderheid wel, maar als je met wat zon erop nog kan lezen is dat voor mij al genoeg. Thuis gebruik ik toch nog een externe monitor. De Acer is het uiteindelijk geworden omdat je goede specs krijgt voor weinig. Vroeger was ik niet zo fan van het merk, maar ik ken een aantal mensen met Acer producten en die zijn gewoon tevreden.

Ik heb hem dus uit Duitsland gehaald en meteen voor 13E een US keyboard besteld op ebay (waar ook nog verlichting in zit :)) en een ZeroshockIII case besteld uit Japan. Die is inmiddels binnen, nu de laptop nog...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:09:
[...]
Ik heb hem dus uit Duitsland gehaald en meteen voor 13E een US keyboard besteld op ebay (waar ook nog verlichting in zit :)) en een ZeroshockIII case besteld uit Japan. Die is inmiddels binnen, nu de laptop nog...
Let er wel op dat dat keyboard met verlichting 0,5 mm dikker is dan het standaard keyboard. Je moet dus een beetje snijden, buigen en vijlen om het passend te maken. Het solderen is een priegelwerkje. Maar als het dan eenmaal is gelukt is het resultaat geweldig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 08:09:
[...]
Wat is daar zo bijzonder aan? Extra beveiligd tegen stoten e.d. d.m.v. traagschuim...

Heb je links/prijzen?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tuurlijk:

Zeroshock III: thuisbezorgd voor 28,68E

Toetsenbord: thuisbezorgd voor 13,26E

Acer 3820TG
gekocht bij cyberport

Toetsenbord is inderdaad wat hoger. Ik heb inmiddels 3 handleiding met foto's voorbij zien komen, dus dat gaat wel goedkomen denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Edit: Oeps!

[ Voor 91% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2010 12:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -DarkShadow-
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Bestaan er nog betaalbare 13" notebooks met een mat scherm?

Specialist in:
Soldeerstations
Oscilloscoop

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wellicht de Asus PL30-serie, maar die moet je dan in het buitenland halen. Dat is iig het enige wat me zo te binnen schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
-DarkShadow- schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:56:
Bestaan er nog betaalbare 13" notebooks met een mat scherm?
pricewatch: Acer Travelmate Timeline 8371-734G16nk

Acer heeft ook een 11.6" met mat scherm:
pricewatch: Acer Travelmate 8172Z-U542G25N

[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 14-10-2010 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Heb al even gezocht, maar kan niet echt een antwoord vinden. Misschien dat iemand ervaring heeft in dit topic..

Een 11.6 / 13.3 inch thin & light met de mogelijkheid om osx86 te installeren. Iemand die hier ervaring mee heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:40:
Heb al even gezocht, maar kan niet echt een antwoord vinden. Misschien dat iemand ervaring heeft in dit topic..

Een 11.6 / 13.3 inch thin & light met de mogelijkheid om osx86 te installeren. Iemand die hier ervaring mee heeft?
pricewatch: Apple MacBook Air 1,86GHz (mid 2009) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

We mogen er wel over praten, alleen geen linkjes geven. Zoek eens op het web. GoT is hier niet echt de plaats voor. Er zijn zelfs complete HW compability lists, fora, drivers die worden geschreven. Google maar eens naar "osx86"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je OSX wil, neem dan gewoon een MacBook.. mijn ervaring met OSX op "Windows" laptops niet echt positief te noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://gizmodo.com/538916...mate-snow-leopard-netbook

deze is leuk :) wel 10" helaas, en dell verkoopt hem niet meer in NL.
Pagina: 1 ... 14 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.