[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.874 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wist dat hij ergens was, maar wist de link niet :+

bookmarked*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2021
Ik heb de Acer Timeline X 3820TG zondag besteld en vandaag is hij binnengekomen.
Specs (volgens de leverancier): 13,3 inch, Core i5 460 m, 4GB RAM, 750GB HD, ATI Radeon HD 5650 en hij weegt 1.8 Kg. http://www.cyberport.de/n...core-i5-750gb-hd5650.html

Hij ziet er prima uit en toe nu toe ben ik er erg tevreden over. Qua specs is het een stuk beter dan mijn desktop pc, oftewel hij voldoet ook prima als deskop replacement(terwijl dit niet de bedoeling was). Het gewicht van de laptop voel je wel, maar daar blijft het ook bij. Direct bij het opstarten kon ik het toetsenbord al veranderen naar een Nederlands of USA toetsenbord indeling, i.p.v. een QWERZ indeling. Ondertussen ben ik bezig om het USA toetsenbord te bestellen via e-bay.

Het is (persoonlijk) een klein nadeel dat er geen optische drive erin zit, en het besturingssysteem wordt in het Duits geleverd en er wordt geen Windows cd er bijgeleverd.

Graag wil ik over een paar weken nog een review schrijven over deze laptop op Tweakers. Weet iemand waar ik dit kan doen, want hij staat namelijke niet vermeld bij de Pricewatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Dan moet je gewoon een andere pakken die wel in de PW staat, anders gaat ook niemand hem vinden :p

Gelukkig is Windows 7 gemakkelijk te installeren vanaf USB stick :) Is nog veeeel sneller ook!

(net zoals mijn review over de 3820T die niet meer te vinden is :( )

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naurelen
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-11-2021
StefanvanGelder schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:48:
Dan moet je gewoon een andere pakken die wel in de PW staat, anders gaat ook niemand hem vinden :p

Gelukkig is Windows 7 gemakkelijk te installeren vanaf USB stick :) Is nog veeeel sneller ook!

(net zoals mijn review over de 3820T die niet meer te vinden is :( )
Ik kan sowieso de usb optische drive van mijn buurman gebruiken mocht ik windows opnieuw willen instaleren. Ik vind alleen dat het niet zo hoort om geen windows cd erbij te doen terwijl je daar wel voor betaald. Verder moet ik toch zeggen dat ik echt bijna nooit meer mijn optische drive gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Je betaald voor je licentie van Windows en die heb je ook in de vorm van je sticker met je code'tje erop =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
En ISO's zijn ook gratig en legaal te downloaden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geachte forumleden,

Vandaag is mijn HP Pavilion dm4 uit mijn schoudertas gevallen. Resultaat:

Foto van dichte laptop
Foto van hoek achterkant scherm
Foto van linkerhoek aan de voorkant

Best vervelend. De laptop stond uit tijdens de val. De laptop doet het nog, maar hij sluit niet helemaal goed meer, en daarnaast zouden er later problemen kunnen komen.
Beschadiging door een ongeluk valt niet onder de garantie (één jaar, vanaf augustus 2010). Wat valt hier aan te doen?

Gegroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:15:
Beschadiging door een ongeluk valt niet onder de garantie (één jaar, vanaf augustus 2010). Wat valt hier aan te doen?
gebruikersschade valt nooit onder garantie.

misschien kan je de boel met een hamertje in vorm kloppen, maar over het algemeen is dit gewoon een kwestie van dikke pech. je mag blij zijn dat het scherm nog heel is.

koop volgende keer een thinkpad :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11:55

JT

VETAK y0

Wat is de ervaring van mensen hier met SSD in een ULV? Hoeveel scheelt het in snelheid?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik gok op de snelheid van de SSD zelf. Rekenkracht voor het starten van applicaties met een ULV is het probleem niet, dat zijn toch alle bestanden van de harde schijf. Dus reken maar op dezelfde winsten die anderen met laptops en desktops halen met een SSD.
Verwijderd schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 22:15:
Ermee leven, of HP eens bellen om te kijken of je de kapotte onderdelen bij ze kan kopen, of kan laten repareren. Volgens mij is er niet veel kapot en zo'n behuizing zal wel niet het duurste zijn. Maarja, die manuren en verzending... Neem hoe dan ook even contact met ze op. Informatie vergaren kost niets en kan je uiteraard wel helpen.

[ Voor 53% gewijzigd door GENETX op 07-10-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:57:
Wat is de ervaring van mensen hier met SSD in een ULV? Hoeveel scheelt het in snelheid?
Hier 3 harde schijven en 3 SSDs getest in mijn HP DM3 met SU4100 CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Naurelen schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 19:02:
Ik heb de Acer Timeline X 3820TG zondag besteld en vandaag is hij binnengekomen.
Specs (volgens de leverancier): 13,3 inch, Core i5 460 m, 4GB RAM, 750GB HD, ATI Radeon HD 5650 en hij weegt 1.8 Kg. http://www.cyberport.de/n...core-i5-750gb-hd5650.html

Graag wil ik over een paar weken nog een review schrijven over deze laptop op Tweakers.
Ik zit ook deze laptop te overwegen. Eigenlijk gaat de keuze tussen de Toshiba Satellite R630, de Asus U30jc en de Acer 3820TG.

De Toshiba ziet er goed uit, is super licht (1.4kg), heeft eSata en een optische drive, alleen geen grafische kaart.
De Asus ziet er ook goed uit, is wat mij betreft zwaar te noemen met 2.1kg, heeft 310M met optimus, maar volgens mij heb je aan deze videokaart niet heel veel. Verder een optische drive die te vervangen is door ssd caddy, wat bij de Toshiba volgens mij niet gaat.
De Acer heeft wel een mooi bovendeksel, maar de rest is volgens mij gewoon plastic. 1.8kg, geen optische drive, maar wel HD5650 graphics, waar je wel echt iets mee kan denk ik. Ik heb wat reviews gelezen en vooral de schermhelderheid en bouwkwaliteit waren volgens mij wat minder. Wel heeft hij een iets snellere processor (460M ipv 450M).

Hardeschijf grootte interesseert me minder en de accuduur is volgens mij wel ongeveer gelijk voor deze laptops.

Asus is wel mijn favoriete merk eigenlijk, maar de Toshiba wint het wat mij betreft door zijn gewicht en uiterlijk. Ik zit alleen de Acer te overwegen vanwege de graphics. Zou je misschien wat kunnen vertellen over de beeldkwaliteit en of alles stevig aandoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Bouwkwaliteit van de 3820 is goed te noemen!

Maar op accuduur wind de Acer het toch wel? Ik zit zelf met een 9 cells accu, waar ik zonder moeite 10 uur op vooruit kan. (oke, dan gebruik je hem niet echt intensief, maar dat doe ik op school ook niet echt).

Maar het antwoord op de vraag of je sterkere graphics nodig hebt moet je toch echt zelf beantwoorden. Als je wilt gamen is een 5650 altijd lekker. Ik heb allen altijd nog mijn twijfels bij de koelprestaties van de TimelineX serie icm een 5650...

[ Voor 32% gewijzigd door Stefanovic45 op 07-10-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie! Ik zou voor de Duitse versie gaan, anders heb ik alsnog geen graphics en ook geen i5 460M. In Duitsland krijg je "slechts" de 6 cells accu, waar ik in dit geval wel blij om ben, want ik vind die negen cells accu wel een beetje teveel uitsteken.

En gamen... tsja.. je kan het ook niet doen... Het bespaart je een hoop tijd. Maar soms is het stiekem toch wel leuk...

In deze review meten ze inderdaad wel hoge temperaturen op een bepaalde plek. Verder is vooral de helderheid laag in vergelijking met andere notebooks. Hoe vind jij het scherm?

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2010 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Philflow schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:01:
[...]

Hier 3 harde schijven en 3 SSDs getest in mijn HP DM3 met SU4100 CPU.
Ah tnx! Precies wat ik wou weten! Snelheidswinst valt me nog tegen...CPU zal de bottleneck wel zijn.

Edit: wacht, alleen de Fujitsu is een 5400rpm standaard laptopschijfje...als je alleen die als referentie neemt dan is het wel een ander verhaal en die Seagate schijf is dan ook een reeele optie. Lever je een klein beetje performance in voor veel extra opslagruimte en extra batterylife heb je ook zeker wel.

[ Voor 28% gewijzigd door JT op 07-10-2010 13:17 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 13:13:
[...]
Ah tnx! Precies wat ik wou weten! Snelheidswinst valt me nog tegen...CPU zal de bottleneck wel zijn.
Volgens mij niet. De verhoudingen veranderen nauwelijks met een snellere CPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ja, zoals ik ook al in m'n edit zei had ik iets te snel geoordeeld ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Zou de netbook van de Aldi een beetje fatsoenlijk 1080p af kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Je kan lezen wat voor hardware erin zit en dat opzoeken in dit / deze topic / topics.. klaar toch?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja hoor, dat gaat prima lukken met Media Player Classic Home Cinema.

Ik heb zelf eens een notebook kunnen reviewen met dezelfde specificaties. Full HD was daar geen enkel probleem:
http://notebookspot.nl/re...rachtpatser-pagina-7.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Netbook? 13", dual core ULV, Intel 4500.. dat mag je gerust een notebook noemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twanjo
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 04-11-2019
Thnx Gentex Daar hebben we wat aan , bedankt voor de link!

@ Phil My bad...... Staat ook inderdaad geadverteerd als "Notebook". Ben er niet zo in thuis. ;)

@ CLB bedankt voor je zinloos commentaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Twanjo schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 18:48:
@ CLB bedankt voor je zinloos commentaar
Hahaha _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

Dit is ook een leuk laptopje voor zijn geld.

http://geizhals.at/eu/a565190.html

Jammer dat die weer uit duitsland moet komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:31

Sick Nick

Drop the top!

Ga zo'n R630/R700 maar eens in het echt bekijken/voelen, dan wil je m meteen niet meer hebben. Ding voelt aan alsof ie gemaakt is van een natte krant, buigt aan alle kanten enorm ver door. Ondanks de 'honingraat' die de polssteun stevig zou moeten maken, deukt in alsof er wol onder zit zo zacht. Heb ook gekeken naar deze reeks namelijk, dan wel de i7 met ssd. Maar dat viel dus vies tegen, dan maar wat meer neer leggen en een Vaio Z halen. Mooier scherm, snellere ssd, nvidia videokaart erin en geweldige bouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
souljah1h schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 22:45:
Dit is ook een leuk laptopje voor zijn geld.

http://geizhals.at/eu/a565190.html

Jammer dat die weer uit duitsland moet komen :(
Je kunt hem in de UK bestellen, (bijna) normaal tobo..

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 08-10-2010 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Sick Nick schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:12:
Ga zo'n R630/R700 maar eens in het echt bekijken/voelen, dan wil je m meteen niet meer hebben. Ding voelt aan alsof ie gemaakt is van een natte krant, buigt aan alle kanten enorm ver door. Ondanks de 'honingraat' die de polssteun stevig zou moeten maken, deukt in alsof er wol onder zit zo zacht. Heb ook gekeken naar deze reeks namelijk, dan wel de i7 met ssd. Maar dat viel dus vies tegen, dan maar wat meer neer leggen en een Vaio Z halen. Mooier scherm, snellere ssd, nvidia videokaart erin en geweldige bouw.
Meh de mijne heeft een heel klein beetje flex onder de dvd drive, thats it. Enige echte minpunt is voor mij het toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tokolosh schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:58:
[...]
Meh de mijne heeft een heel klein beetje flex onder de dvd drive, thats it. Enige echte minpunt is voor mij het toetsenbord.
Wat is daar mis mee? Hoe is de flex in het tobo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tokolosh
  • Niet online
Philflow schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 12:02:
[...]

Wat is daar mis mee? Hoe is de flex in het tobo?
Met het tobo? de keys en vooral de spatiebalk zijn mushy/moeten stevig worden ingedrukt anderstypjeallesaanelkaar >:) er is op mijn tobo absoluut geen flex

De flex die ik bedoel zit aan de onderkant als men de gesloten laptop optilt aan de drive kant voel je hem onderop een heel erg klein beetje indrukken.

[ Voor 18% gewijzigd door Tokolosh op 08-10-2010 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sick Nick schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:12:
Als ik voor 800 euro een Sony Z kon halen zou ik het gelijk doen. Helaas moet ik daar 2x zo veel voor betalen. De afschrijving op die dingen maakt het voor mij oninteressant. Mede ook omdat ik ze uitsluitend als netbook gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bouwfraude
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
JT schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 23:57:
Ik heb er een OCZ Onyx 64GB in gestopt, niet de snelste maar alles start nu lekker vlot op en het is veel stiller dan de seagate die erin zat. Ik heb er geen spijt van, de originele disk zit nu in een 7 euro kastje van deal-extreme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had de problemen met het scherm van mijn 1830T dinsdag 5 oktober gemeld bij Acer. Dinsdagmiddag werd ie al opgehaald door UPS. Woensdag was ie in Duitsland, donderdag ochtend is het scherm vervangen, vrijdag weer afgeleverd door UPS. Hulde aan Acer. En een geluk bij een ongeluk: ik heb nu een beter 11.6" panel gekregen, kleuren zijn voller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Nice =) Nu nog meer 1830 modelletjes uitbrengen hierzo in het zwart en CLB is om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

matzwart, alstublieft :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb al wat zoekwerk verricht maar ik kan toch geen goede thin&light notebook vinden voor mijn budget.
Wat ik graag wil:
- minimaal 2 gb werkgeheugen
- minimaal 250 gb harde schijf
- het liefst met windows 7
- een goede processor ( het grootste probleem tot nu toe)
- lange batterijduur
- degelijke bouw van laptop
- Mijn budget is 600 euro
De laptop is voor school/stage gebruik. Ik heb een voorkeur voor dell laptops.

Ik ben helemaal weg van de Hp pavilion dm3, maar er is 1 van 600 euro maar die heeft een intel celeron processor. De variant met een betere processor is boven mijn budget. Verder heb ik alleen maar duurdere 13,3"gevonden of grotere laptop a 15,6".
Wie o wie kan mij helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ Waar voor is een SU2300 niet genoeg? Wat voor CPU heb je dan nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Ik heb de Asus 1215N, die ik gekocht had bij Salland, weer teruggestuurd. Twee dagen later was het geld al weer teruggestort op mijn rekening! Fantastische service!

Uiteindelijk heb ik nu besloten om een Lenovo Edge 13 te bestellen met een SU7300 processor. Misschien dat ik er ook nog een Momentus XT SSD-hybride harddisk in gooi voor 100 euro. De testresultaten en verhalen erover zijn erg goed, sneller opstarten, sneller programma`s starten en ook nog langere batterijduur.

@Sleutelbos123: Misschien is de Edge 13 (met AMD Turion L625) ook wat voor jou? pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 13 (NUE89MH)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarion schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 12:10:
Ik heb de Asus 1215N, die ik gekocht had bij Salland, weer teruggestuurd. Twee dagen later was het geld al weer teruggestort op mijn rekening! Fantastische service!
Waarom precies? (benieuwd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Ik twijfel over de volgende modellen:

Toshiba R705 vs Asus U35-F

En kies je voor de U35-F;

U35-F vs U35-JC (prijsverschil te groot?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Helaas zat er toch geen USB 3.0 op (stond in de specs op Tweakers en hun webshop, inmiddels gewijzigd). Oh, en m`n vriendin weigerde hem te gebruiken ivm de verschrikkelijke muisknoppen ("ik krijg al RSI als ik eraan denk!"), waar ik haar wel gelijk in moet geven. Ik zie zelfs dat ze nu de door mij teruggestuurde 1215N (zwart) te koop hebben voor 441 ipv 465.

Ik vond het moeilijk om een keuze te maken uit alle laptops. Liefst zou ik toch nog de Toshiba R700 hebben gekozen, maar die is me wat te duur. Nu dus de Lenovo Edge 13 gekozen: redelijk licht, lange accutijd, snelle processor, en de mogelijkheid om een SIM-kaartje er in te doen en op 3G te werken + GPS. Wel 300 euro duurder van de 1215N...

[ Voor 10% gewijzigd door Sarion op 09-10-2010 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarion schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:56:
[...]
Ik zie zelfs dat ze nu de door mij teruggestuurde 1215N (zwart) te koop hebben voor 441 ipv 465.
Vind ik wel netjes. Ze zetten het er vrij duidelijk bij. Ik heb weleens meegemaakt bij Centralpoint dat ik gewoon een gebruikte kreeg opgestuurd.
Freakster86 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 13:47:
Ik twijfel over de volgende modellen:

Toshiba R705 vs Asus U35-F

En kies je voor de U35-F;

U35-F vs U35-JC (prijsverschil te groot?)
Met zo'n post kan ik weinig. 't is onduidelijk waarover je twijfelt, wat je ermee wil gaan doen etc.etc.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Nou na een aantal dagen zelf proberen en zoeken stel ik toch ff hier mijn vraag.
Ik heb de Asus U30jc. Nu zijn de mediakeys gekoppeld aan Windows media center. Zeer storend vind ik dit omdat ik geen wmc gebruik.
Nu is mijn vraag kan ik de keys ontbinden? Ik wil ze namelijk werkend krijgen met winamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er zit een optie in het winamp menu, als je die aanzet werkt het meteen.

de functietoetsen maken gewoon gebruik van een standaard windows API

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een schaamteloze xpost vanuit het laptop specifieke topic.

Heeft iemand ervaring met het inbouwen van een SSD in een MSI Slim-X360? Zo ja> goed te doen? Zo nee > weet iemand of ik een normale 2.5" SSD kan kopen en deze erin zetten (formaat)?

Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem niet. Maar vrijwel alle laptops hebben aan de onderkant een klepje met een HDD logo er bij. Maak die eens open en kijk eens. 99% kans dat je het in 5 minuten kan doen en dat het gewoon een 2,5" schijfje is. Dit zijn dingen waar je GoT echt niet direct nodig hebt... Gewoon een kwestie van jezelf onder de schop onder de kont geven, de schroevendraaier pakken en even een kijkje nemen ;)

[ Voor 31% gewijzigd door GENETX op 09-10-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
[b][message=34822987,noline]Met zo'n post kan ik weinig. 't is onduidelijk waarover je twijfelt, wat je ermee wil gaan doen etc.etc.
Je hebt helemaal gelijk. Ik zal 't even kort en krachtig neerzetten:

Ik wil een lichtgewicht laptop met een goede tot zeer goede batterijduur.
Taken waar ik 't voor wil gebruiken: Eigenlijk alles behalve gamen en zwaar grafische programma's.
De R705 en U35F zijn vergelijkbaar. De Toshiba is lichter, maar heeft mindere batterij en kan nogal heet en luidruchtig zijn. De U35F is weer wat zwaarder, maar gaat veel langer op een batterij. De optische drive heb ik opzich niet nodig. Zou je dus de U35F prefereren, dan komt de JC al snel om de hoek kijken. Prijsverschil is niet echt groot. Je krijgt er een 310m voor (geen idee of dat zal helpen met de kwaliteit van video's o.i.d.) en ik denk zelf dat de batterij langer mee zal gaan. De gpu verbruikt minder stroom dan de igp dacht ik.

Vroeg me af hoe jullie kijk hierop is. Baal er wel van dat al die interessante modellen hier niet te verkrijgen zijn of wel, maar dan met inferieure specs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Intel HD55 is al goed genoeg voor 1080p videos. Qua stroomverbruik zul je reviews moeten nazoeken, dat is nl. niet nauwkeurig af te leiden uit de specs.

Ga je die U35f uit Duitsland halen? Ik zou ook naar UK kijken, o.a. Toshiba R630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Philflow schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:00:
Qua stroomverbruik zul je reviews moeten nazoeken, dat is nl. niet nauwkeurig af te leiden uit de specs.
Helemaal niet. De U35Jc heeft namelijk Nvidia Optimus. Dus je kan zowel de dedicated videokaart gebruiken, of de integrated. Die integrated zou wel minder moeten verbruiken. Maar het komt er op neer dat ze dus evenveel zouden moeten verbruiken wanneer je op de IGP werkt. Maw: Het zal er nooit slechter op worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 17:12:
Heb hem niet. Maar vrijwel alle laptops hebben aan de onderkant een klepje met een HDD logo er bij. Maak die eens open en kijk eens. 99% kans dat je het in 5 minuten kan doen en dat het gewoon een 2,5" schijfje is. Dit zijn dingen waar je GoT echt niet direct nodig hebt... Gewoon een kwestie van jezelf onder de schop onder de kont geven, de schroevendraaier pakken en even een kijkje nemen ;)
Het idee is dat ik ze tegelijkertijd bestel. Snappie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Oke, dus voor mijn doeleinden zou een simpele integrated gpu genoeg zijn?

Het nadeel is dat de U35F geen enkele review heeft, afgezien van een paar 'meningen' op amazon. De JC daarentegen heeft veel goede reviews, dus daar leid ik uit af dat de F net zo goed is (afgezien van de graphics, hoewel gamen met de 310m ook geen pleziertje is ;) )

Uit duitsland, engelend of de VS (euro dollar al weer naar 1,40 ). Ligt er gewoon aan waar ik de betere specs kan krijgen. Zit namelijk met dat toetsenbord in m'n maag, wil graag US Int.

Ik zal eens kijken naar die R630. Oja, en ik ga er hoogst waarschijnlijk ook een SSD in zetten. Weet niet of dat uit zal maken qua keuze?

[ Voor 11% gewijzigd door Freakster86 op 09-10-2010 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vanuit de VS komt er nog 19% op. SSD maakt niet uit.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Enkel die 19% ??? Dacht dat daar dan nog eens 6 % overeen kwam.

Als 't enkel die 19% is dan wordt het zeker de VS. De U35JC zou dan 200 euro goedkoper zijn als hier in NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw, VAT, en verzendkosten.

over het algemeen, $ * 0.95 = € bij importeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BTW is VAT. 6% komt er niet bij.
Freakster86 schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:29:
De U35JC zou dan 200 euro goedkoper zijn als hier in NL.
Waar dan en hoeveel rekenen ze voor verzendkosten?

Meestal is importeren uit Duitsland of UK goedkoper dan US.

[ Voor 88% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar in de VS staat de BTW niet bij de prijzen.

Dus je betaald eerst nog de prijs + VAT in de VS. Dan komen de verzendkosten naar NL. Over dat geheel betaal je nog een 19% Nederlandse BTW. En dan het laatste stukje verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Da's volgens mij niet waar. Je hoeft niet VAT in beide landen te betalen. Ik heb weleens een Sony uit de VS gekocht. Alleen zo'n 20% (19% BTW + nog iets anders) aan de douane kwam er bovenop.

[ Voor 9% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 19:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 19:28
@ GENETIX Of er nog VAT in de USA bijkomt moet ik eigenlijk aan twijfelen. (Ik zeg het zo omdat ik het ook niet zeker weet. Ik ga nog even zoeken naar bronnen maar volgens mij is het aan 0% op het moment dat je rechtstreeks importeerd. Op het moment dat je hem laat kopen en opsturen is het wel in ieder geval zoals je beschrijft. En is het importtarief 0% voor importeren uit de VS van een laptop?

Stel genoeg vragen maar ga zoeken naar de antwoorden.

1) Rechtstreeks import uit de USA wel of geen VAT?

2) Invoerrechten op een laptop tegen welk tarief?
Volgens deze site http://importuitusa.nl/Wat_kost_het.html zijn de invoerrechten op een laptop 0%. De site van de douane zelf heb ik ook doorzocht van alleen niet het juiste TARIC-nummer vinden voor een laptop.

Kom er zo op terug

[ Voor 15% gewijzigd door Tribledragon op 09-10-2010 20:05 . Reden: Aanvulling ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

prijzen in dollar zijn ALTIJD zonder VAT.
zelfs in de winkel, op het prijskaartje staat nergens dat er nog VAT bijkomt, toch is het zo (inderdaad krom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Op amazon.com. Staat bij dat er niet internationaal word verzonden, maar bij de verkopers staan er 2 die 't wel doen.

De eerste is dan 844 + 48 (standaard verzending EU) + 7,50 per lbs

844 + 48 + 52.5 = 944,50 dollar = 681 euro
681 x 1.19 = 810,40

Net niet die 200 euro (had de verkeerde prijs gepakt) maar nog steeds 120 euro met hier in NL en je krijgt de 8 cell batterij en US layout. (helaas niet int.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb je de prijs ook vergeleken met de UK?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tribledragon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 19:50:
@ GENETIX Of er nog VAT in de USA bijkomt moet ik eigenlijk aan twijfelen. (Ik zeg het zo omdat ik het ook niet zeker weet. Ik ga nog even zoeken naar bronnen maar volgens mij is het aan 0% op het moment dat je rechtstreeks importeerd. Op het moment dat je hem laat kopen en opsturen is het wel in ieder geval zoals je beschrijft.
Hmmz. Zou het best vreemd vinden als je dan geen VAT zou hoeven betalen. Maar het zou best kunnen. Eigenlijk verwacht ik dat het zelfs per staat verschilt.
2) Invoerrechten op een laptop tegen welk tarief?
Volgens deze site http://importuitusa.nl/Wat_kost_het.html zijn de invoerrechten op een laptop 0%. De site van de douane zelf heb ik ook doorzocht van alleen niet het juiste TARIC-nummer vinden voor een laptop.
Die klopt sowieso wel. Invoerrechten zijn idd 0%. Je betaald enkel BTW over het product en de verzendkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:12:
[...]
Hmmz. Zou het best vreemd vinden als je dan geen VAT zou hoeven betalen. Maar het zou best kunnen. Eigenlijk verwacht ik dat het zelfs per staat verschilt.
Sales tax scheelt per staat. Wikipedia: Sales taxes in the United States. Je hebt hier echter niet mee te maken als je vanuit NL importeert.

[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 23-09 19:28
@ GENETIX

Vanuit veel landen is het zo dat je zonder BTW/VAT kunt importeren. Dit weet ik uit mijn werk heb veel met invoeren te maken gehad op bedrijfsmatig vlak. Bij dat bedrijf waren alle goederen die ze importeerden ook vrijgesteld van BTW/VAT, ook vanuit de USA. Echter zoals je al stelt zou het per staat kunnen verschillen.

De gedachte hierachter is dat op de goederen maar 1 keer deze heffing wordt opgelegd.

Echter een officiële bron hiervoor kan ik niet vinden. Dit vind ik jammer aangezien het wel een mooie aanvulling zou zijn in de discussie

@ Philflow.

Hetgeen je zegt klopt. Had hier nog een opmerking staan maar je bericht is nu anders of ik las er zojuist overheen zodat mijn opmerking niet meer van toepassing is

Ter verduidelijking ik gebruik de term "rechtreeks importen" omdat de goederen niet gekocht mogen worden door iemand ter plaatse en dan verzonden maar door jezelf gekocht moeten worden. (Er zijn enkele uitzonderingen mogelijk echter dan kom je in complexe belastingwetgeving terecht en die kennis is niet 100% paraat meer bij mijzelf en tevens niet interessant voor de discussie)

[ Voor 43% gewijzigd door Tribledragon op 09-10-2010 20:26 ]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Daar zit natuurlijk ook wat in inderdaad. Maar het is toch redelijk scheef imho. Maar zal wel te maken hebben met verdragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tribledragon schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:17:
Het is zo dat de Sales taxes verschillen per staat. Het punt van discussie is echter of je deze tax verschuldigd bent bij rechtstreeks importeren.
Philflow schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:16:
[...]
Je hebt hier echter niet mee te maken als je vanuit NL importeert.

[ Voor 23% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Vanuit de UK is het 725,50 pond (goedkoopste die ik kon vinden) dus omgerekend 830 euro.

Scheelt dus 20 euro... wat zou jij doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik denk dat je nog beter kunt zoeken. De eerste de beste webshop die ik check heeft al goedkoper:
http://www.laptopsdirect...._U35JC-RX080V/version.asp

hier meer: http://skinflint.co.uk/eu/a544872.html

nog goedkoper: http://www.ilgs.co.uk/products.asp?partno=U35JC-RX080V

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 09-10-2010 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
8)7 wow, dat scheelt nogal.

760 euro inclusief verzenden als ik 't goed heb. Enige nadeel wat ik kan bedenken is dat UK toetsenbord. (of zijn er nog meer?) Is hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zoveel anders is die niet:
Wikipedia: Keyboard layout

En anders: Vervangen! Een US International keyabord heb je al voor 20 euro op eBay. Ik gok dat die van de U35Jc hetzelfde is als bij de U30Jc. Als je hem hebt zou ik het kunnen bevestigen als je een foto maakt van de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Om nou een heel toetsenbord te gaan vervangen om dat er 2 andere tekens opzitten vind ik persoonlijk wat ver gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

Philflow schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 20:55:
Om nou een heel toetsenbord te gaan vervangen om dat er 2 andere tekens opzitten vind ik persoonlijk wat ver gaan.
Wen er maar aan dat de @ niet meer boven de 2 zit op een UK. Het gaat erom dat je op een ander toetsenbord moet instellen. De ene heeft dat er voor over de ander wil gewoon een US knoppenplank.
UIt ervaring: vanaf het meestal muisloze MSDOS 3.3 heb ik altijd op US gewerkt en wil beslist geen ander exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mja, je kan wel gewoon US instellen in je OS. Dan staat het teken op 2 toetsen niet goed, maar je kan het wel dusdanig gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Laatst online: 22-09 20:32
Een vraagje voor de kopers van de U30JC. Klopt het nou dat in Nederland alleen de 6cells accu wordt geleverd? En scheelt dit erg veel in accutijd, oftewel, hoelang doen jullie nu met een accu? Eigenlijk vind ik het best wel suf om 6cells te kopen als ik hem deels ook koop voor de lange accuduur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Flippie Flink schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 11:56:
Een vraagje voor de kopers van de U30JC. Klopt het nou dat in Nederland alleen de 6cells accu wordt geleverd? En scheelt dit erg veel in accutijd, oftewel, hoelang doen jullie nu met een accu? Eigenlijk vind ik het best wel suf om 6cells te kopen als ik hem deels ook koop voor de lange accuduur...
De U30Jc met de 8 cell (die ik dus heb) gaat zo'n 7 uur mee op een volle acculading bij wat surfen. De 6 cell zou zo'n 5 uur mee gaan tijdens surfen als ik de ervaringen op notebookreview lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Laatst online: 23-09 19:37
Ik heb een Nederlandse U30jc en op de doos stond 8-cel. Alleen haal ik echt geen 7 uur met de accu, eerder 5, of iets minder. Ik heb hem pas een paar dagen, dus ik kan het nog niet echt met zekerheid zeggen. Het hangt er iig sterk van af wat je er op doet, en hoe hoog je de brightness hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bakko schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:09:
Ik heb een Nederlandse U30jc en op de doos stond 8-cel. Alleen haal ik echt geen 7 uur met de accu, eerder 5, of iets minder. Ik heb hem pas een paar dagen, dus ik kan het nog niet echt met zekerheid zeggen. Het hangt er iig sterk van af wat je er op doet, en hoe hoog je de brightness hebt staan.
8 cell? Waarom gaven de shops dan de 6 cell aan?

Haal die accu er eens uit en geef ons even de het aantal mAh en V. Als het 5600mAh / 15V is, dan heb je ook een 8 cell.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flippie Flink
  • Laatst online: 22-09 20:32
Oeh nu maak je mij echt heeeeeel erg nieuwschierig, vermeld meteen bij welke (web)shop dat was dan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom hoor ik hier zo weinig over de MSI U250?
Ik dacht dat dat een laptop was waar veel mensen op wachtten...
pricewatch: MSI Wind U250-003NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:40:
[...]

8 cell? Waarom gaven de shops dan de 6 cell aan?

Haal die accu er eens uit en geef ons even de het aantal mAh en V. Als het 5600mAh / 15V is, dan heb je ook een 8 cell.
Ik heb nu de accu er uit en er staat toch echt 15V, 5600mAh, 84Wh. Deze heb ik gekocht bij Komplett in Delft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OMG, gewoon de 8 cell in Nederland *O* Dan is die laptop wel erg mooi voor dat geld. De i3 370M is ook niet zoveel trager. Heb je ook nog Bluetooth?

Dan doe je nog iets fout met je energiebesparing. Wel brightness op 50% en enkel surfen? Met muziek aan daalt de accuduur wel naar 5 uur bij mij namelijk.

[ Voor 21% gewijzigd door GENETX op 10-10-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 22:57:
^ Waar voor is een SU2300 niet genoeg? Wat voor CPU heb je dan nodig?
De redenen zijn dat mijn vader er nogal slechte ervaringen mee heeft en als ik voor stage op kamers moet of naar het buitenland ga moet ik mij er ook mee kunnen redden. Dus zou ik in principe een iets betere processor zoals dual core kunnen nemen.
Maar aangezien dit mijn eerst laptop aankoop zou worden ga ik veel af op de ervaringen van mijn vader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
Philflow schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:18:
Waarom hoor ik hier zo weinig over de MSI U250?
Ik dacht dat dat een laptop was waar veel mensen op wachtten...
pricewatch: MSI Wind U250-003NL
Omdat die pas net leverbaar is? :) Sinds eind vorige week zijn de vrachtwagentjes groen geworden. Als het goed is heb ik er binnenkort wel 1 op de stoep liggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:44:
OMG, gewoon de 8 cell in Nederland *O* Dan is die laptop wel erg mooi voor dat geld. De i3 370M is ook niet zoveel trager. Heb je ook nog Bluetooth?

Dan doe je nog iets fout met je energiebesparing. Wel brightness op 50% en enkel surfen? Met muziek aan daalt de accuduur wel naar 5 uur bij mij namelijk.
Jep ook Bluetooth. Voor 789 vond ik het ook een mooie deal. De Duitse versie is al snel bijna 100 euro duurder, en dan heb je alleen een iets betere processor.

Over de accuduur. Ik heb hem pas sinds dinsdag, dus ik heb hem nog niet zo vaak helemaal leeggemaakt. Maar als ik gewoon een beetje aan het surfen ben met het energieschema op gebalanceerd, dan staat er ongeveer 5 uur.

Trouwens, als je de oplader er in laat zitten als de accu helemaal vol is, is dat dan slecht voor de accu? Of iets dat nog iets van vroeger? En weet iemand met een U30jc hoe je in de bios kunt komen? Ik heb al woest op delete, F12 en F2 geramd, maar hij startte gewoon door.

[ Voor 24% gewijzigd door Bakko op 10-10-2010 14:03 . Reden: quote toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
@ Bakko: Zou je is foto's kunnen maken, ben benieuwd naar dat 'zwart' namelijk.. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Hij ziet er gewoon zo uit hoor, geen zwart.
Afbeeldingslocatie: http://cdn.slashgear.com/wp-content/uploads/2010/04/asus_u30jc-540x440.jpg
Zo ziet de Nederlandse U30jc er dus ook gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bakko schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

Jep ook Bluetooth. Voor 789 vond ik het ook een mooie deal. De Duitse versie is al snel bijna 100 euro duurder, en dan heb je alleen een iets betere processor.
dat is niet zo gek, volgens xxodd is een i5 430m namelijk 78 euro duurder dan de i3 370m 8)7

voeg daar een toetsenbordje aan toe, et voila, €100 armer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

De Lenovo U350 is momenteel met een gratis tas bij Cyberport.
Bakko schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 12:09:
Ws omdat de i3 zichzelf niet kan terug klokken en een i5 wel en dan dus minder stroom gebruikt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Bakko schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:06:
Hij ziet er gewoon zo uit hoor, geen zwart.
...
Zo ziet de Nederlandse U30jc er dus ook gewoon uit.
Op Komplett.nl staat dit:
Afbeeldingslocatie: http://www.komplett.nl/Komplett/site/itemimages/large/80000732.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 13:53:
[...]

De redenen zijn dat mijn vader er nogal slechte ervaringen mee heeft en als ik voor stage op kamers moet of naar het buitenland ga moet ik mij er ook mee kunnen redden. Dus zou ik in principe een iets betere processor zoals dual core kunnen nemen.
Maar aangezien dit mijn eerst laptop aankoop zou worden ga ik veel af op de ervaringen van mijn vader.
De Celeron is een dualcore.... En vroegâh waren Celerons klote, tegenwoordig zijn het prima processoren die niet echt onderdoen voor een Pentium zoals vroeger.
Bakko schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:02:
[...]

Idd, 2,4GHz vs 2,4GHz - 2,66GHz Turbo. En je mist VT. Nu ben ik wel blij met mijn Duitse laptop, aangezien ik dingen als VT wel eens wil misbruiken. Maar voor de meesten zal dat echt niet het probleem zijn.
Over de accuduur. Ik heb hem pas sinds dinsdag, dus ik heb hem nog niet zo vaak helemaal leeggemaakt. Maar als ik gewoon een beetje aan het surfen ben met het energieschema op gebalanceerd, dan staat er ongeveer 5 uur.
Zet hem op energiebesparing dan ;) . Wel even in Power4Gear uitzetten dat je de energy saving desktop wil gebruiken, en gelijk op Save drukken.
Trouwens, als je de oplader er in laat zitten als de accu helemaal vol is, is dat dan slecht voor de accu? Of iets dat nog iets van vroeger? En weet iemand met een U30jc hoe je in de bios kunt komen? Ik heb al woest op delete, F12 en F2 geramd, maar hij startte gewoon door.
Volgens mij Delete. Maar ik ram standaard op F2, F8, F12 en Delete :+

En heel slecht is het volgens mij niet voor de accu. En het blijft toch een verbruiksvoorwerp. Mijn ervaring is dat het toch niet echt helpt. Ik heb mijn Asus F3Sc accu echt mishandeld als ik de verhalen lees, toch heb ik na 3 jaar slechts 7-8% wear en ben ik slechts 10 minuten kwijtgeraakt. Volgens mij helpen al die dingen niet echt bepaald en is het meer een beetje geluk hebben met een goede accu en jezelf niet te druk maken: Dat is slecht voor je eigen hart ;)
JT schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:11:
Ws omdat de i3 zichzelf niet kan terug klokken en een i5 wel en dan dus minder stroom gebruikt.
En waar haal je die onzin vandaan? De i3 heeft ook gewoon EIST hoor.

[ Voor 5% gewijzigd door GENETX op 10-10-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Ja inderdaad, maar daar heb ik hem gekocht en ik heb toch echt de ene die ik liet zien ;)

En GENETX, Ik heb dat hele Power4Gear er af gesodemieterd :P, dus ik gebruik gewoon standaard windows energieschema's. Maar inderdaad, op energiebespaarstand staat er wel om en nabij 7 uur. Maakt mij ook niet zo veel uit, ik gebruik hem een dag bij college en projecten, en dan laadt ik hem thuis weer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bakko schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:24:
En GENETX, Ik heb dat hele Power4Gear er af gesodemieterd :P, dus ik gebruik gewoon standaard windows energieschema's. Maar inderdaad, op energiebespaarstand staat er wel om en nabij 7 uur. Maakt mij ook niet zo veel uit, ik gebruik hem een dag bij college en projecten, en dan laadt ik hem thuis weer op.
Waarom dat? Het is toch slechts een schil, maar ik kan lekker vlot met Fn+Spatie wisselen :P Wel zou ik hem op energiebesparing zetten, zoveel maakt dat niet uit qua snelheid. Daarbij, je accu leegtrekken is nog steeds wel erg slecht. Als je op een dag aan het eind door energiebesparing nog 20-30% overhoud, dan is dat een stuk beter voor je accu.

[ Voor 20% gewijzigd door GENETX op 10-10-2010 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Na lang lezen ben ik steeds meer geneigd de U35JC te kopen.

De R705 is niet verkrijgbaar in de EU, enkel de R700 (stukken duurder!) en valt dus af.
De U35F is maar 20 pond goedkoper t.o.v. de JC. Zelfde prestaties/gewicht, maar zonder de 310m.
De R630 heeft een veel mindere batterij. Net als de R700/705 kunnen ze erg warm en luidruchtig zijn en dus valt die(deze) af.
De Vaio Z is echt veels te duur.
De 3820TG is net zo zwaar en heeft mindere batterij. De extra perfomance heb ik niet nodig en het is en blijft Acer... Bij de T is 't een beetje 't zelfde verhaal.

Zijn er nog modellen die ik over 't hoofd heb gezien? (of ik hierboven uit me nek lul ;) )

* oja, ook nog nergens iets kunnen vinden over het vervangen van een toetsenbord op de U35 serie, iemand? *

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:14:
Na lang lezen ben ik steeds meer geneigd de U35JC te kopen.
Die is toch 2,2kg?
ik zou voor de U35F gaan. Ik zie zelf geen enkel nut van zo'n extra Nvidia kaart (voor mijn gebruik)
* oja, ook nog nergens iets kunnen vinden over het vervangen van een toetsenbord op de U35 serie, iemand? *
Zijn ongeveer 100 posts aan besteed in dit topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

GENETX schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 14:29:
[...]

Waarom dat? Het is toch slechts een schil, maar ik kan lekker vlot met Fn+Spatie wisselen :P Wel zou ik hem op energiebesparing zetten, zoveel maakt dat niet uit qua snelheid. Daarbij, je accu leegtrekken is nog steeds wel erg slecht. Als je op een dag aan het eind door energiebesparing nog 20-30% overhoud, dan is dat een stuk beter voor je accu.
De levensduur is kort van LI-ion accu's want die begint al capaciteit te verliezen, onmiddellijk nadat hij gefabriceerd is. Bij 25 graden Celsius is dit ongeveer 20 % per jaar en dit loopt op bij hogere temperaturen. Door dit chemisch verval gaat bijvoorbeeld een laptopaccu slechts 3 tot 5 jaar mee.
BIj mij dus al naar 1.5 jaar in een NC10 van Samsung, heb er nu voor 40 euro een nieuwe inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Weet ik. Maar dan mag jij verklaren waarom mijn F3Sc accu nog altijd op slechts 8% wear zit. Ik weet dat soort beweringen, maar op een of andere manier klopt er bij mij geen zak van :P Niet dat je mij hoort klagen.
Philflow schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:49:
[...]

Die is toch 2,2kg?
ik zou voor de U35F gaan. Ik zie zelf geen enkel nut van zo'n extra Nvidia kaart (voor mijn gebruik)

[...]

U35Jc != U30Jc ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb recent vernomen dat de verval cijfers van Li-ion accu's die veel gequote worden (ook hierboven) niet meer kloppen. Li-ion is in de loop der jaren verbeterd. Bron: Batteryuniversity.

edit: ik weet niet precies hoe het zit, hier verkeerd gelezen hier:
http://forum.notebookrevi...ies-live-15-months-4.html

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 10-10-2010 18:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Philflow schreef op zondag 10 oktober 2010 @ 17:49:
[...]

Die is toch 2,2kg?

[...]

LoL, je ben inderdaad in de war met de U30JC. De U35JC is 'maar' 1,8 kg als ik 't goed heb. Die Nvidia kaart kan misschien helpen met video? Beter beeld ofzo? OF zie ik dit helemaal verkeerd... Bedoel zou jij 't voor die 20 pond laten?

Die 100 posts gaan dus niet over de U35JC. Heb al navraag gedaan op notbookcheck forum of 't keyboard 't zelfde is als de U30JC, maar nog geen antwoord op gekregen.

Maar zijn er nog andere laptops die ik kan overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Beter beeld? Ik zie het niet gebeuren. 20 pond? mwa dan kan het wel ja. Ik weet niet of ik het zou doen. het is waarschijnlijk wel goed voor de tweedehands verkoop waarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Misschien geen 'beter' beeld, maar wel betere perfomance met wat (grafisch) zwaardere progs.

http://skinflint.co.uk/eu/a570738.html U35F

http://skinflint.co.uk/eu/a544872.html U35JC
Pagina: 1 ... 13 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.