[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.873 views

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

[b]GENETX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:54

Ik heb iig alle drivers behalve die van VGA (ik heb zelf de laatste drivers van Intel (voor de GMA HD) en Nvidia (voor de GF 310M) gedownload. Verder heb je sowieso de volgende dingen nodig*:

ATK OSD, ATK Hotkey, ATK ACPI, Wireless Console, Power4Gear. Dat zijn de tools/drivers die echt nuttig zijn. Volgens mij is de rest naar eigen inzicht aanvinken, maar ik denk niet dat ik er veel mis. Hiermee zou je iig de belangrijkste dingen wel installeren. Als je nog over iets twijfelt kun je het altijd ff vragen.
Dankje. Die 4 atk en die powergear waren voornamelijk de tools waarvan ik et niet wist of ze nut hadden.

En dat van de blue screen houdt ik ff in de gaten.

Nog even een korte vraag: Ik start zojuist windows media player en krijg ik de melding dat video en tv niet correct kunnen worden afgespeeld omdat de grafische kaart niet hoger dan 64mb geheugen is.

Ik neem aan dat ik dan moet switchen naar de GF 310m. Nu heb ik op internet gezocht en zie ik dat via de optimus mogelijkheid kan switchen. Maar er wordt nergens uitgelegd hoe je dit moet doen?

[ Voor 20% gewijzigd door Ccc op 30-09-2010 22:49 ]

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:54
chrisborst schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:38:
[...]
Heb nu een ASUS U35JC in de UK gezien voor 810.
Mag ik vragen waar? :D

Verwijderd

anand heeft een leuke review van de u35jc online staan:
http://www.anandtech.com/...us-u35jc-jogging-in-place

met een i3 en de 84wh batterij, het scherm is iets beter dan de u30jc, maar nog steeds gemiddeld (lees: diep triest).

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23-09 11:30
http://www.laptopsdirect....080V/version.asp?PID=1470

verzenden is 25 pond. Dus 675 in totaal. Wisselkoers via paypal => 675/0,835071= 808

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Lenovo U350 is daar sowieso wel duurder.430 pond ipv 430 euro.

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Ccc schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:43:
[...]

Dankje. Die 4 atk en die powergear waren voornamelijk de tools waarvan ik et niet wist of ze nut hadden.

En dat van de blue screen houdt ik ff in de gaten.

Nog even een korte vraag: Ik start zojuist windows media player en krijg ik de melding dat video en tv niet correct kunnen worden afgespeeld omdat de grafische kaart niet hoger dan 64mb geheugen is.

Ik neem aan dat ik dan moet switchen naar de GF 310m. Nu heb ik op internet gezocht en zie ik dat via de optimus mogelijkheid kan switchen. Maar er wordt nergens uitgelegd hoe je dit moet doen?
Wss is er dan echt even wat mis met de installatie... Het switchen moet automatisch gaan overigens. Verde rkun je het via het Nvidia control panel doen.

Maar de BSOD en je error (zowel de Intel GMA HD als de GeForce hebben >64MB) zijn denk ik wel het gevolg van verkeerde drivers. Deïnstalleer de drivers voor de Intel GMA HD en Nvidia eens.

Download en installeer daarna eerst de Intel GMA drivers van hier

En dan de Nvidia Optimus drivers: hier

Dat is de volgorde die ik ook heb gebruikt. Doordat Optimus gebruik maakt van wat geheugentechnieken en het overrulen van bepaalde Intel dingen is het zorg dat je de juiste volgorde aanhoudt. Ik moet wel zeggen dat ik even vergeten was te melden dat er speciale optimus-drivers zijn. De normale drivers werken niet goed.

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
GENETX schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:54:
[...]

Er zou gewoon een track and trace moeten zijn. Maar volgens mij duurt dat wel even. Ik kon ook pas vrij laat zien hoe het er mee stond. Volgens mij pas een dag later...
Maar waar kan ik uberhaupt tracken, dhl site, tnt etc? Waar staat de code die ik voor track & trace nodig heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
In de mail die je van cyberport krijgt als hij verstuurd is. Bij mij was het Deutsche Post (oftewel DHL).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cache
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-10-2024
offtopic:
Hm, in die mail staat alleen een Lieferscheinnr. Verder geen track en trace link o.i.d... :S Ik mail cyberport wel ff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

@GENETX: Bedankt voor de tips ik ga gelijk aan de slag ermee.

Wat ik mij afvraag. Moet ik voor de GF 310m alleen die optimus driver installeren of ook nog de aparte driver van de nvidia website voor de 310M?

[ Voor 54% gewijzigd door Ccc op 01-10-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:01:
met een i3 en de 84wh batterij, het scherm is iets beter dan de u30jc, maar nog steeds gemiddeld (lees: diep triest).
en zoals jij waarschijnlijk wel weet maar anderen mogelijk niet: in iedere U30jc kan weer net een ander scherm zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ccc schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:52:
@GENETX: Bedankt voor de tips ik ga gelijk aan de slag ermee.

Wat ik mij afvraag. Moet ik voor de GF 310m alleen die optimus driver installeren of ook nog de aparte driver van de nvidia website voor de 310M?
Nee, enkel de optimus driver is nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Oké, zojuist alles gedaan en het lijkt nu goed te werken. Heb alleen nog geen kans gehad om te testen of het daadwerkelijk werkt.

In review filmpjes heb ik gezien dat men gebruik maakt van een Widget in windows 7 waar je op kan zien of de optimus is ingeschakeld of niet.
Is er iemand die deze Widget heeft? Want nVidia zelf bied hem niet aan.

(Is bij jullie het nVidia configuratie scherm ook zo summier? Bij mijn huidig vast systeem en vorige notebooks had ik veel meer keuze mogelijkheden qua instellingen, o.a. meer keuze voor het aansluiten van een extern scherm.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ccc schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:30:
Oké, zojuist alles gedaan en het lijkt nu goed te werken. Heb alleen nog geen kans gehad om te testen of het daadwerkelijk werkt.

In review filmpjes heb ik gezien dat men gebruik maakt van een Widget in windows 7 waar je op kan zien of de optimus is ingeschakeld of niet.
Is er iemand die deze Widget heeft? Want nVidia zelf bied hem niet aan.
Heb hem ff opgezocht (had hem al eens gezien):
http://forum.notebookrevi...read-153.html#post6549115

Wellicht dat je moet registreren op notebookreview. Maar in die post staat de link (de 2e)
(Is bij jullie het nVidia configuratie scherm ook zo summier? Bij mijn huidig vast systeem en vorige notebooks had ik veel meer keuze mogelijkheden qua instellingen, o.a. meer keuze voor het aansluiten van een extern scherm.)
Ik ben ook geen fan het nieuwe scherm. Die was nodig voor Windows Vista volgens Nvidia. Maar ze hebben uiteindelijk nooit alle opties die we in XP hadden terug gezet. Echt een dramatisch ding idd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Cache schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:31:
offtopic:
Hm, in die mail staat alleen een Lieferscheinnr. Verder geen track en trace link o.i.d... :S Ik mail cyberport wel ff.
Ohja, verkeerd voorgelicht. Mijn fout. Ik bedoelde dat je moet inloggen op 'Mein Cyberport' (dat klinkt als een bekend boek).
Vervolgens ga je naar 'Bestellungen' en klik je op 'Details', daarna vind je in het tabblad 'Lieferungsstatus' de link 'Sendestatus anzeigen'. Met die link kom je bij de DHL/Deutsche Post trackingcode.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Ik ben sinds een week bezitter van de acer timeline x 3820. Ik moet zeggen fantastische laptop! een extreem lange accuduur (ik zit over de 10 uur, zal nog 'officieel' testen) een fijn toetsenbord en zeer handzaam. Helaas hier in NL slechts met een 160gb hardeschijf te halen. Ik zal nog een review online zetten.

Graag zou ik toch een grotere hardeschijf erin zetten. Iemand een zuinige maar wel snelle hardeschijf als alternatief? IK wil op zijn minst toch 320gb hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
Voor de mensen die het niet aandurven om de u350 in duitsland te bestellen is er een leuk alternatief.
Binnenkort bij de aldi heb je de volgende thin&light:
http://aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_40/OFF01.SHTML
pluspunt vind ik de 3 jaar garantie en 320GB hd. Enige minpunt is het 2 Gb geheugen. Ik denk dat het om een rebrande msi gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:50
paulklooster schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:10:
Ik ben sinds een week bezitter van de acer timeline x 3820. Ik moet zeggen fantastische laptop! een extreem lange accuduur (ik zit over de 10 uur, zal nog 'officieel' testen) een fijn toetsenbord en zeer handzaam. Helaas hier in NL slechts met een 160gb hardeschijf te halen. Ik zal nog een review online zetten.

Graag zou ik toch een grotere hardeschijf erin zetten. Iemand een zuinige maar wel snelle hardeschijf als alternatief? IK wil op zijn minst toch 320gb hebben..
Is een hybride schijf niks? Die is extreem snel. Maar weet niet ofdat hij ook erg zuinig is.

pricewatch: Seagate Momentus XT ST93205620AS (Hybrid ), 320GB SATA-300, 32MB, 7200rpm
pricewatch: Seagate Momentus XT ST95005620AS (Hybrid), 500GB SATA-300, 32MB, 7200rpm

Ik heb een ssd in mijn laptop gebouwd, en ik ben er wel super blij mee.
Bij mijn oude laptop was het altijd een wedstrijd, wie is er eerder klaar de senseo (incl opwarmen ed.) of de laptop. Maar nu zet ik hem pas aan, als de koffie klaar is.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulklooster schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:10:
Ik zou voor de Seagate Momentus XT gaan. Wel de 500GB variant.
mhr-zip schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 09:05:
[...]
Is een hybride schijf niks? Die is extreem snel. Maar weet niet ofdat hij ook erg zuinig is.
Ik heb hem in mijn laptop gehad. Voor een harde schijf normaal verbruik. Alleen SSDs doen het bij mij beter.
Afbeeldingslocatie: http://www.notebookreview.com/assets/54089.jpg
Review: http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=5818&p=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 10:36:
[...]

Ik zou voor de Seagate Momentus XT gaan.

[...]

Ik heb hem in mijn laptop gehad. Voor een harde schijf normaal verbruik. Alleen SSDs doen het bij mij beter.
[afbeelding]
Review: http://www.notebookreview...fault.asp?newsID=5818&p=2
Als hij sneller is, en niet meer verbruikt, zou ik het ook wel weten 8)

Bij mij zit er nu een ssd in, maar straks gaat net als bij Genetx de dvd er uit, en gaat de gewone hd weer terug. Maar als ik maar plek zou hebben voor 1 hd, zou ik er een hybride schijf in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Was dit al bekend hier... http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=80000732
( Asus U30JC, Intel Core i3 370M - 2,4GHz, 785 eur)

[ Voor 25% gewijzigd door Philflow op 02-10-2010 16:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nee. Ik heb even gegoogled, maar ook daar enkel Nederlandse webshops! Google

Dus, de U30Jc dan toch eindelijk in Nederland en een Nederlands model zo te zien. Heeft Asus het eindelijk door? :P . Helaas wel de 6 cells variant met een accuduur van 5 uur. Maar de rest ziet er goed uit, zeker voor het geld. Ben benieuwd of er ook BT op zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Vandaag heb ik de Asus 1215N gekocht en opgehaald! Ik dacht eerst aan een Toshiba R700, maar gezien het prijsverschil, en het feit dat ik geen al te zware zaken ga draaien, heb ik toch de Asus gekozen. Na 5 jaar een M2400N van ze te hebben gebruikt, werd het tijd voor een nieuwe!

Enige is: er blijkt wel Bluetooth 3.0 op te zitten, maar geen USB 3.0 poorten! Nu weet ik even niet wat ik moet doen, gezien het wel bij de specs (1215N-BLK064M) staat, ook op de site van de winkel waar ik `m heb gekocht... Zie hier: pricewatch: Asus Eee PC 1215N

Moet ik hem terugsturen? Of heeft een van jullie een andere suggestie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarion schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:57:
Enige is: er blijkt wel Bluetooth 3.0 op te zitten, maar geen USB 3.0 poorten! Nu weet ik even niet wat ik moet doen, gezien het wel bij de specs (1215N-BLK064M) staat, ook op de site van de winkel waar ik `m heb gekocht... Zie hier: pricewatch: Asus Eee PC 1215N

Ik zou even contact opnemen met de shop in dat geval... Aan de PW heb je weinig, daar kun je toch geen rechten aan ontlenen. En dat is maar goed ook, want daar staan heel veel fouten in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sarion schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:57:
Voor zover ik weet is er geen een 1215n met USB 3.0 leverbaar op dit moment. Als jij het heel belangrijk vindt zou ik hem terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meld het sowieso even aan de shop, dan kunnen ze dat verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 19:37
Na de flop met de Samsung Q330 bij redcoon (daar had ik hem besteld, product verdween daarna van hun site, en nu wacht ik op m'n geld) heb ik er een hard hoofd in dat de Q330 binnenkort nog eens geleverd gaat worden. Ook omdat Chrisborst al bijna een maand wacht:
chrisborst schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:38:
[...]

Jup, ik heb die van mij op 7 september besteld en wacht er nog steeds op. Ze verwachten dat hij op 5 oktober beschikbaar is. Maar ik ben nu ook naar alternatieven aan het kijken.
Dus ik ben op zoek naar alternatieven. En waar ik wel achter ben gekomen is dat je voor het betere spul voor een gunstigere prijs in Duitsland moet zijn. Nu ben ik terecht gekomen op deze Acer 3820TG-5454G64nks
Qua specs is hij toch een stukje beter dan de Asus U30jc (waar veel mensen het over hebben), en nog 90 euro goedkoper ook!
Hij heeft namelijk een HD5650, die toch een stuk beter is dan de G310, en iets grotere HDD. Alleen ontbreekt een DVD-speler.
Wat ik me dan afvraag is waarom toch zoveel mensen voor de U30jc gaan, terwijl je voor minder een betere Acer kunt krijgen. Is dat dan puur het vertrouwen in het merk, en de iets betere bouwkwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Bakko schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 20:43:
Wat ik me dan afvraag is waarom toch zoveel mensen voor de U30jc gaan, terwijl je voor minder een betere Acer kunt krijgen. Is dat dan puur het vertrouwen in het merk, en de iets betere bouwkwaliteit?
Mja, ik heb het vooral voor de betrouwbare naam gedaan. Maar ook voor de service, acer nederland is al niet zo snel. En als je dan ook nog een duitse acer hebt, die hier niet geleverd is........

Verder heb ik de dvd van mijn U30JC vervangen door een ssd, wat hem voelbaar sneller maakt. En voor mij is de videokaart niet zo heel erg van belang, ik speel toch niet echt games ed.

Verder wist ik van te voren zeker dat ik het toetsenbord kon wisselen (thx proefkonijn Genetx)

Heeft iemand trouwens ervaring met 3g inbouwen in zijn thin en light, of is dat echt een no-go.

[ Voor 43% gewijzigd door mhr-zip op 02-10-2010 21:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dan moet je wel de juiste aansluitingen hebben, en die mist de U30Jc. De simkaart reader en de antenne. De U350 van lenovo heeft dat bv wel.

En ja, de Asus U30Jc. Ik had de DVD drive dus nodig. Daarnaast is de accuduur langer en is de laptop koeler. Leuk dat de graka beter is, maar de gebruik ik niet en zie het eerder als een last (door de hogere energieconsumptie).

Verder is het merk ook belangrijk voor me. Ik moet er als student op kunnen vertrouwen. En daarbij geeft Asus 2 jaar internationale garantie. Dus dat is wel zo fijn bij een notebook uit Duitsland. Voor mij is de Acer echt geen betere keuze dus. Een laptop is meer dan specs en daarbij zijn de specificaties al net een maatpak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Ok, ik denk dat jullie me hebben overtuigd. Ik heb zelf ook een beter gevoel bij Asus, ik gebruik hun mobo's al jaren en nooit problemen mee gehad. De specs schelen niet veel met de Acer, en een upgrade naar SSD is leuk voor de toekomst. Ik zou wat meer grafische kracht willen voor o.a. Solidworks bij m'n studie IO, maar werken aan grote assembly's werkt sowieso niet echt goed op een 13.3", en even aan een part werken lukt ook wel met een G310.
Begin volgende week hopelijk snel m'n geld terug van Redcoon, dan kan ik hem snel bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Overigens heeft Acer ook internationale garantie maar dan 1 jaar. Op zich vind ik de kwaliteit van Acer niet beduidend minder dan van Asus. Ik heb wel mindere verhalen gehoord over de service afdeling van Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 16:56:
Was dit al bekend hier... http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=80000732
( Asus U30JC, Intel Core i3 370M - 2,4GHz, 785 eur)
Is deze ook niet bekend als de U35JC? Als ik die vergelijk met de http://www.laptopsdirect....080V/version.asp?PID=1470 is die identiek.
Als ik volgende week mijn q330 nog niet heb, gaat het de U30JC worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:34:
Overigens heeft Acer ook internationale garantie maar dan 1 jaar. Op zich vind ik de kwaliteit van Acer niet beduidend minder dan van Asus. Ik heb wel mindere verhalen gehoord over de service afdeling van Acer.
Dat acer die garantie biedt geloof ik wel. Maar als acer al niet zo snel is, en het moet ook nog via acer duitsland geregeld worden, omdat het model hier niet geleverd is. Heb je niet echt de 'garantie' dat het snel gebeurd ;)
GENETX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:10:
Dan moet je wel de juiste aansluitingen hebben, en die mist de U30Jc. De simkaart reader en de antenne. De U350 van lenovo heeft dat bv wel.
Dus alleen met een usb dongel is een optie. Niet dat ik het echt nodig heb, maar het is wel leuk voor de heb.

[ Voor 25% gewijzigd door mhr-zip op 02-10-2010 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je wereldwijde garantie hebt betekent het dat je het juist niet via Duitsland hoeft te regelen. Anders was het geen wereldwijde garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
chrisborst schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:38:
[...]
Is deze ook niet bekend als de U35JC? Als ik die vergelijk met de http://www.laptopsdirect....080V/version.asp?PID=1470 is die identiek.
Nee, de u35jc is lichter en heeft geen DVD-station. De u35jc was tot voor kort ook gewoon leverbaar bij meerdere webshops voor zo'n 950 euro. Nu nog maar bij enkele en volgens mij heeft de Mediamarkt hem ook nog maar dan betaal je iets meer dan 1000 euro.

De u30jc die nu in Nederland zou zijn is dan wel heel aantrekkelijk geprijsd. Wat me wel opvalt is dat er in Nederland dan wel een iets mndere processor in zit. Dat was bij andere modellen ook al het geval.

[ Voor 4% gewijzigd door D-e-n op 02-10-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Laatst online: 21-09 16:57

TTD

ben zelf flink aan het twijfelen tussen een acer 4820tg en een asus u30jc die ik waarschijnlijk in de v.s. ga halen.
Acer heeft de betere specs( i5 460m - i3 370m en hd5650 - G310) maar ik heb zelf meer vertrouwen in asus mede omdat ik zelf ervaring heb met asus mobo's en de slechte verhalen over acer. Ook heeft asus een betere batterij, een 8cell van asus en een 6cell van acer. Zelf neig ik op dit moment(ondanks de mindere specs) naar de asus o.a. van de boven genoemde reden en asus geeft 2 jaar global warranty terwijl acer maar 1 jaar limited warranty geeft. Heeft iemand een oordeel over de bouwkwaliteit, beeld en geluid van de acer tov de asus? Ga zelf nog speuren naar een 4820 in NL om het zelf eerst te ervaren. Een u30jc in een retailwinkel tegen komen lijk mij onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:41:
Als je wereldwijde garantie hebt betekent het dat je het juist niet via Duitsland hoeft te regelen. Anders was het geen wereldwijde garantie.
Nee, maar acer Nederland moet dat wel regelen met acer Duitsland. Omdat acer Nederland geen reserve onderdelen heeft liggen van een laptop die niet in Nederland geleverd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mhr-zip schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:07:
[...]
Nee, maar acer Nederland moet dat wel regelen met acer Duitsland. Omdat acer Nederland geen reserve onderdelen heeft liggen van een laptop die niet in Nederland geleverd is.
Hoe weet je dat?

[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 02-10-2010 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
TTD schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:06:
ben zelf flink aan het twijfelen tussen een acer 4820tg en een asus u30jc die ik waarschijnlijk in de v.s. ga halen.
Acer heeft de betere specs( i5 460m - i3 370m en hd5650 - G310) maar ik heb zelf meer vertrouwen in asus mede omdat ik zelf ervaring heb met asus mobo's en de slechte verhalen over acer. Ook heeft asus een betere batterij, een 8cell van asus en een 6cell van acer. Zelf neig ik op dit moment(ondanks de mindere specs) naar de asus o.a. van de boven genoemde reden en asus geeft 2 jaar global warranty terwijl acer maar 1 jaar limited warranty geeft. Heeft iemand een oordeel over de bouwkwaliteit, beeld en geluid van de acer tov de asus? Ga zelf nog speuren naar een 4820 in NL om het zelf eerst te ervaren. Een u30jc in een retailwinkel tegen komen lijk mij onwaarschijnlijk.
Ga je hem ook ophalen, of laat je hem opsturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
Oke, daar heb je een punt, ik weet dat niet 100% zeker. Maar ik ga het niet testen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Een u30jc in een retailwinkel tegen komen lijk mij onwaarschijnlijk.
Blijkbaar gaat hij toch komen in Nederland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mhr-zip schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:14:
[...]
Oke, daar heb je een punt, ik weet dat niet 100% zeker. Maar ik ga het niet testen ook.
Het lijkt me logischer dat Acer NL alleen achteraf de vergoeding uit DUI krijgt, daar heb je als klant niets mee te maken.

Maarja feit blijft natuurlijk dat er nogal wat spookverhalen (Tros Radar) rond gaan over de garantie afhandeling bij Acer NL. Dat is bij Asus niet perfect, maar wel beter volgens mij.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 02-10-2010 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De speakers van de U30Jc zijn erg goed, alleen fout geplaatst... Lees het stukje Audio in de laatste NBBG maar: reviews: Notebook Best Buy Guide: oktober 2010 . Die heb ik namelijk geschreven aan de hand van de ervaringen met mn U30Jc welke dezelfde plaatsing en speakers heeft.

Het grote probleem van de 4820TG is de koeling. Notebookjournaal heeft een nieuw exemplaar onder stress weten laten uitvallen met 100 graden celcius! Nu is dat niet representatief, omdat je toch nooit constant op full load bent. Maar het is wel een nieuwe laptop zonder stof. Die wordt dus ook erg warm bij belasting en als je er door de tijd wat stof in krijgt is het alleen maar erger. Alhoewel Philflow me hier geen gelijk op gaat geven: Voor mij klopt het niet. Het is toch een teken van een brakke koeling en daar zou ik niet op gokken (het is niet de eerste keer bij Acer dat ze een slechte koeling afleveren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou niet op basis van slechts een review de conclusie trekken dat er problemen zijn met de koeling. Daarvoor is een grotere steekproef nodig. Ook zou het kunnen dat een BIOS update het probleem al verholpen heeft.

Voordat ik zo'n laptop zou aanschaffen zou ik eens rond vragen in het 4820 owners forum op NBR hoe het werkelijk zit.

[ Voor 53% gewijzigd door Philflow op 02-10-2010 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TTD
  • Laatst online: 21-09 16:57

TTD

mhr-zip schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:09:
[...]

Ga je hem ook ophalen, of laat je hem opsturen?
zelf ophalen, ga in december die kant op. hopelijk komt er in de tussentijd nog wel iets nieuws uit. Als ik hem laat opsturen kan ik hem net zo goed uit duitsland halen want dan is het verschill wel heel klein geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het feit dat er uberhaubt een notebook word uitgebracht met thortteling problemen geeft al weinig hoop, herriner je je het xps 16 voorval? dat heeft maanden geduurd voordat het was opgelost.

en speakers, die zijn altijd brak tenzij je dit soort onstructies gaat toepassen:
Afbeeldingslocatie: http://images.anandtech.com/doci/3861/Dell-Studio-17-Keyboard-small.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
WTF is dat, speakers vooraan :X Dat lijkt me al helemaal brak met je polsen.

Ik vond die Asus wel grappig met de speakers aan de zijkant, maar dat is ook niet echt praktisch. Al denk ik dat voor een normale notebook de speakers van de Asus N61 nog wel eens het beste kan zijn.
Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:28:
Ik zou niet op basis van slechts een review de conclusie trekken dat er problemen zijn met de koeling. Daarvoor is een grotere steekproef nodig. Ook zou het kunnen dat een BIOS update het probleem al verholpen heeft.
Een BIOS update lijkt me heel sterk. Of de fan moet constant als een straaljager zijn werk doen :X . Goed het is 1 test.. Nee, 2.. Ik heb ook notebookcheck weten te vinden:
While the CPU (~40°C) and GPU (~45°C) are sufficiently cooled while idle, they rapidly heat up to 90°C and 86°C respectively, when under heavy usage (Furmark + Prime). The CPU clock frequency reduced itself from 2.40 to 1.20 GHz, so as to allow the CPU temperature to drop to 80°C for a short while.
http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30281.0.html
90 graden is echt way to much. 80 graden zou wel het maximale zijn doorgaans. Ik zou mijn handen er niet branden aan de 4820TG, letterlijk en figuurlijk that is!

[ Voor 65% gewijzigd door GENETX op 02-10-2010 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is de studio 17, de laptop met het betste geluid ooit volgens andandtech
http://www.anandtech.com/...when-gaming-isnt-enough/1
met de extended batterij haalt hij bovendien 5 uur op de accu, met een i7-720Qm! *kwijl*
met de oudere c2d lijn plus een hd 4570 haal ik 5 uur met de standaard batterij. (oid)

mijn studio 15 haalt trouwens de 95° pretty easy, pas bij de 120° valt hij uit (that is, bij 112,5° gebeurt er niets :') ) maar die kaart is daar blijkbaar op berekend.
wat ik wel raar vind is dat dezelfde grafische kaart in andere notebooks soms al bij 90° vervelend gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GENETX schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:54:
http://www.notebookcheck....e-X-Notebook.30281.0.html
90 graden is echt way to much. 80 graden zou wel het maximale zijn doorgaans. Ik zou mijn handen er niet branden aan de 4820TG, letterlijk en figuurlijk that is!
Zijn we in 5 minuten tijd toch van 100 graden naar 90 graden gegaan. Dat gaat de goede kant op :)

Maar wat voor mij veel belangrijker is zijn praktijk ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sarion
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23-08 10:50
Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 19:22:
[...]

Voor zover ik weet is er geen een 1215n met USB 3.0 leverbaar op dit moment. Als jij het heel belangrijk vindt zou ik hem terugsturen.
Bedankt voor de reacties, iedereen. Ik heb alvast even aan de Tweakers crew doorgegeven dat er geen USB 3.0 op zit. Wel vreemd dat op verschillende webshops dit expliciet wel vernoemd wordt.

Gezien ik nogal twijfelde tussen verschillende modellen, was USB 3.0 een van de doorslaggevende factoren om de 1215N te kiezen. Ik zal er nog eens goed over nadenken, misschien stuur ik hem inderdaad terug, maar dan moet ik wel een andere kiezen :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Philflow schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:10:
[...]

Zijn we in 5 minuten tijd toch van 100 graden naar 90 graden gegaan. Dat gaat de goede kant op :)

Maar wat voor mij veel belangrijker is zijn praktijk ervaringen.
Met Acer? Scharnieren die net buiten garantie afbreken, fanlagers die snel kapot gaan, ook vaak in het 2e jaar en dus veel lawaai maakt, hitte, loslatende keyboardtoetsen, matige bouwkwaliteit, slechte garantieafhandeling/service, PSU ingangen die in no-time kapot zijn enz....wat dingen die ik in de winkel van klanten over Acer te horen krijg. En ook van enkele mensen uit mijn persoonlijke kring. Daarnaast uit het zich ook in het aantal garantiegevallen dat terug komt.

[ Voor 44% gewijzigd door JT op 02-10-2010 23:57 ]

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hier een recent voorbeeld:
VGA kabel vat vlam
monitor stuk, laptop bijna opgeblazen, wat krijgt hij?

de rekening :X

goed, nu weer on-topic :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Praktijk ervaringen met het koel systeem van de 4820 i.c.m met Ati 5650.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 03-10-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:10:
mijn studio 15 haalt trouwens de 95° pretty easy, pas bij de 120° valt hij uit (that is, bij 112,5° gebeurt er niets :') ) maar die kaart is daar blijkbaar op berekend.
wat ik wel raar vind is dat dezelfde grafische kaart in andere notebooks soms al bij 90° vervelend gaat doen.
Dat vind ik ook niet gezond eigenlijk :X De chip kan het wel hebben. alleen is het de vraag of de rest van de laptop het ook kan hebben voor een ruime tijd.

Ik stond al doodsangsten uit toen mijn CPU 85 graden werd nadat ik er achter kwam dat mn laptop naag aan het simuleren was (100% belasting). Mijn oude Asus A6T wilde al opstijgen...

[ Voor 24% gewijzigd door GENETX op 03-10-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de cpu word slechts 50°, of 55° in het uiterste geval.

dat is dan wel weer raar... maar goed, ik maak me geen zorgen met mijn 4 jaar in-home garantie 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maar dat je videokaart zo heet wordt dan.. De CPU en GPU lijken me toch aan dezelfde heatsink te zitten? Sowieso is je HD 4570 geen heethoofd met een max TDP van <20W geloof ik. ALs je heatsink aan zowel de CPU als GPU zit, dan zijn er 2 dingen mogelijk:

- De sensor van je GPU is echt brak
- Je GPU is niet goed met de heatsink verbonden....

Die temperaturen zouden wel in de buurt moten blijven. Als ze met elkaar verbonden zijn dan gaan ze namelijk ook elkaars temperatuur overnemen volgens de algemene wetten in de natuurkunde :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik kan op Ebay geen qwerty toetsenborden vinden voor de Lenovo u350. Iemand wel? of ergens anders?

Hoe doen de gebruikers dat met hun u350, gewoon wennen aan qwertz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:50:
Die temperaturen zouden wel in de buurt moten blijven. Als ze met elkaar verbonden zijn dan gaan ze namelijk ook elkaars temperatuur overnemen volgens de algemene wetten in de natuurkunde :+
exact, maar ik heb sowieso het gevoel dat de koelpasta niet zo top is, de lucht die eruit komt is niet echt heet. (als in: niet heter dan de lucht boven een kom soep)

een snelle test leert dat de 4570 13w meer verbruikt onder full load, de cpu is +13.5w onder prime95, hoger dan 45w heb ik hem nog niet gezien.

daarnaast moet je natuurlijk ook niet teveel verwachten van de koelpasta in budget GPU's, dat verprutst asus zelfs op zijn high-end modellen :X O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Philflow schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 12:50:
Ik kan op Ebay geen qwerty toetsenborden vinden voor de Lenovo u350. Iemand wel? of ergens anders?

Vorige week zag ik er nog eentje op staan, zoals ik eerder al heb gepost. Zou dus gewoon ff dagelijks op Ebay kijken.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Ik heb een u30jc. Met nog qwertz en ik moet zeggen dat het niet echt een verschil voor mij uitmaakt. Hij staat fijn in windows op verenigde staten. En aangezien ik blind kan typen gaat dat goed. Ik twijfel zelfs om uberhaupt wel een toetsenbord met us indeling te bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Ccc schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 17:46:
[...]

Ik heb een u30jc. Met nog qwertz en ik moet zeggen dat het niet echt een verschil voor mij uitmaakt. Hij staat fijn in windows op verenigde staten. En aangezien ik blind kan typen gaat dat goed. Ik twijfel zelfs om uberhaupt wel een toetsenbord met us indeling te bestellen.
Maar de meeste mensen typen niet blind volgens mij. En dan zoek je je toch een ongeluk naar bepaalde leestekens. En ik meen dat het bij Qwertz ook iets anders werkt qua caps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

JT schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:41:
[...]

Met Acer? Scharnieren die net buiten garantie afbreken, fanlagers die snel kapot gaan, ook vaak in het 2e jaar en dus veel lawaai maakt, hitte, loslatende keyboardtoetsen, matige bouwkwaliteit, slechte garantieafhandeling/service, PSU ingangen die in no-time kapot zijn enz....wat dingen die ik in de winkel van klanten over Acer te horen krijg. En ook van enkele mensen uit mijn persoonlijke kring. Daarnaast uit het zich ook in het aantal garantiegevallen dat terug komt.
Mee eens. Nooit kopen, Asus is wel goed. Ik ken een laptopreparateur die voor Dell werkt en als je bijv. ziet dat er modellen zijn waar in drie jaar tijd (bijgekochte garantie) 1 nieuw moederbord, 3(!) videomodules en 1 scherm zijn vervangen. dan komt zo'n merk er bij mij niet in.
Samsung idem dito, wel leuk die 2 jaar geen gezeur garantie, maar de bouwkwaliteit is minder. Het is geen representatief onderzoek,just my two cents.
Voor mij is Asus anno oktober 2010 weederom de beste koop. Zowel in de low budget als hi line uitvoeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24

Je moet even de verkopers van u450 toetsenborden aanschrijven, die kunnen er waarschijnlijk wel aan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Iemand enig idee hoe je in Nederland de U35JC kunt aanschaffen? Vond de 30JC erg mooi, maar 2,2 kg vind ik net wat te zwaar. Daarnaast heb ik de ODD niet nodig. In Duitsland is deze wel te koop, maar met een kleinere batterij en ander keyboard.

Enig idee hoe je die kunt krijgen MET de 8 cell batterij en US international keyboard? Is er misschien een alternatief?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Freakster86 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:33:
Iemand enig idee hoe je in Nederland de U35JC kunt aanschaffen? Vond de 30JC erg mooi, maar 2,2 kg vind ik net wat te zwaar. Daarnaast heb ik de ODD niet nodig. In Duitsland is deze wel te koop, maar met een kleinere batterij en ander keyboard.

Enig idee hoe je die kunt krijgen MET de 8 cell batterij en US international keyboard? Is er misschien een alternatief?
pricewatch: Asus U35JC-RX046X
accu & KB kan je evt los kopen.

Anders zoek je naar een verzendhuis in het buitenland wat naar NL wil sturen. Zo doen die simlockvrije iPhone 4 kopers het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Uk. tobo is bijna US.
______

FYI:
quote: Phil;6759396
guys how's the heat in the 4820 with ATI 5650?

The Notebookcheck review talks about 90 C and down throttling. Is it really that bad? Are these issues real?
That review is kinda old... with a very early model... plus the i5s shouldn't throttle at that temp... i think a lot of us were kind of baffled at how/why their review model throttled.

I don't think anyone else with an i5 has experienced throttling at 90 C in this thread.

bron: http://forum.notebookrevi...unge-143.html#post6761805

[ Voor 65% gewijzigd door Philflow op 03-10-2010 22:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om even terug te komen op de mensen die hier een laptop besteld hebben bij cyberport de U350 van Lenovo, en er een duits toetsenbord in hebben, ik wil er ook 1 gaan kopen in Duitsland, lijkt mij een goed idee aangezien het echt 200 euro scheelt.

Alleen nu heb ik een oplossing voor het toetsenbord (denk ik) een toetsenbord van de U450 en U350 schijnt dezelfde te zijn, en is voor +-17 euro te koop op ebay, de vraag nu: past deze denken jullie?

Verder wat is het nadeel van een duits toetsenbord behalve het typen? :)
http://cgi.ebay.nl/NEW-LE...sMice&hash=item3f0238bf1f

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 23:14:
Alleen nu heb ik een oplossing voor het toetsenbord (denk ik) een toetsenbord van de U450 en U350 schijnt dezelfde te zijn, en is voor +-17 euro te koop op ebay, de vraag nu: past deze denken jullie?
Denk het ook. Zag dat er ook een cover werd verkocht die op beide zou passen. Vraag het de verkoper eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 03-10-2010 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja heb hem gemaild, maar hij is afwezig, het is weer ff feest in China tot overmorgen :3
Die chinezen hebben echt vet veel vrije dagen zeg, mag ook wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
In Duitsland is deze wel te koop, maar met een kleinere batterij en ander keyboard.
Ik heb hem in Duitsland nog niet gezien eigenlijk. Daar heb ik alleen de U33 en de U30 gespot
En daar is hij ook een pak goedkoper zeg! En ik zie toch echt geen verschil. De accu is volgens mij inderdaad zelfs iets beter. Even terug rekenend kom ik op zo'n 750 a 775 euro en dat in vergelijk met de 950 a 1000 euro die je hier moet lappen. Of mis ik iets? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Wat is hier de ervaring met refurb laptops?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
RAAF12 schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:47:
[...]

pricewatch: Asus U35JC-RX046X
accu & KB kan je evt los kopen.

Anders zoek je naar een verzendhuis in het buitenland wat naar NL wil sturen. Zo doen die simlockvrije iPhone 4 kopers het ook.
Hier in Nederland is die erg slecht leverbaar en je betaalt nog eens de hoofdprijs.... En dan ook nog een verkeerde accu en KB krijgen... Vind ik geen goede oplossing. Kost je zo ~1100 euro...

Wat bedoel je met een verzendhuis? Zo'n bedrijf dat de verzending doorstuurt naar jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Vandaag maar de knoop doorgehakt: Ik heb de Samsung Q330 geannuleerd en heb de Asus U30JC besteld. Specs zijn zo goed als identiek. i3 350m vs i3 370m. Blautooth gebruik ik toch niet en usb 3.0 ook niet.
Daarnaast heb ik de Asus morgen in huis, en bij de samsung weet ik nog steeds niet wanneer die binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
Freakster86 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:53:
[...]
Hier in Nederland is die erg slecht leverbaar en je betaalt nog eens de hoofdprijs.... En dan ook nog een verkeerde accu en KB krijgen... Vind ik geen goede oplossing. Kost je zo ~1100 euro...
Voor de duidelijkheid: in Nederland is hij dus juist duurder. In Engeland is hij veel goedkoper.

[ Voor 182% gewijzigd door D-e-n op 04-10-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UPDATE: Ik heb reactie van die chinees gehad, hij zegt dat ze niet comptible zijn de U350 en U450 toetsenborden, heeft de ebay chinees gelijk of wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zou hem geloven, zolang er geen bewijs is voor het tegendeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
D-e-n schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:16:
[...]

Voor de duidelijkheid: in Nederland is hij dus juist duurder. In Engeland is hij veel goedkoper.
Klopt! Nogal vreemde zaak, al helemaal omdat de nederlandse versie 'slechtere' specs heeft.
Enkel het UK qwerty toetsenbord is dan nog een probleem. Enig idee hoe je daar een US international keyboard in kunt zetten? Kan niks vinden op ebay o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
UK of US scheelt 2 tekens ofzo, ik zou het lekker laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Philflow schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:01:
UK of US scheelt 2 tekens ofzo, ik zou het lekker laten zitten.
Het engelse pondteken, de US dollar en de @ op een andere plek, uit het hoofd. Op wiki staan alle keyboard layouts afgebeeld voor alle verschillen. Voor de klik & GO folks is UK geen probleem wellicht. Anderen kunnen beter overweg met een US KB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
chrisborst schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 17:01:
Vandaag maar de knoop doorgehakt: Ik heb de Samsung Q330 geannuleerd en heb de Asus U30JC besteld. Specs zijn zo goed als identiek. i3 350m vs i3 370m. Blautooth gebruik ik toch niet en usb 3.0 ook niet.
Daarnaast heb ik de Asus morgen in huis, en bij de samsung weet ik nog steeds niet wanneer die binnenkomt.
Ik heb zo'n beetje precies hetzelfde verhaal als jij. Maar aan de specs te zien heb je de Nederlandse U30jc, nietwaar? Waar heb je hem besteld dan? Komplett, Dunnet of Paradigit? Ik heb hem bij Komplett besteld van het weekend. Volgens de shopreviews is hij niet helemaal te vertrouwen, maar ik kan hem ophalen in Delft waar ik studeer, dus dan kan er weinig mis gaan.
Maar ik ben dus benieuwd waar jij hem vandaan hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Freakster86 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:53:
[...]

Wat bedoel je met een verzendhuis? Zo'n bedrijf dat de verzending doorstuurt naar jou?
Yep, staat in het topic 'iPhone 4 importeren"op tweakers. Het apparaat wordt geleverd aan het verzendhuis en die stuurt het naar de klant toe. Op de site van die UK shop staat wel meer info. Zoek maar even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
Bakko schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 19:37:
[...]

Ik heb zo'n beetje precies hetzelfde verhaal als jij. Maar aan de specs te zien heb je de Nederlandse U30jc, nietwaar? Waar heb je hem besteld dan? Komplett, Dunnet of Paradigit? Ik heb hem bij Komplett besteld van het weekend. Volgens de shopreviews is hij niet helemaal te vertrouwen, maar ik kan hem ophalen in Delft waar ik studeer, dus dan kan er weinig mis gaan.
Maar ik ben dus benieuwd waar jij hem vandaan hebt.
Precies het zelfde verhaal als bij jou, ook bij Komplett, en ik haal hem ook op in Delft omdat ik daar studeer en woon. Ik kan hem morgen ophalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
Ook toevallig ;). Ik heb nog geen mailtje gehad met dat ik hem op kan komen halen. Misschien morgen. Anders ga ik wel gewoon langs, ze hebben er vast wel een liggen voor me. Dan zie ik je daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasperkock
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18-09 09:44
Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:25:
UPDATE: Ik heb reactie van die chinees gehad, hij zegt dat ze niet comptible zijn de U350 en U450 toetsenborden, heeft de ebay chinees gelijk of wat denken jullie?
Net zelf ook een u350 besteld.

Iemand anders heeft een keyboard besteld bij Lenovo, geloof voor 50 euro. Is er al iemand die hem binnen heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 18:25:
Dijkhuis zei ook niet dat ze compatible zouden zijn, maar dat je moest vragen of ze niet toch die u350 tobo zouden kunnen leveren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dijkhuis
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 10:24
Verwijderd schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 01:23:
[...]

Dijkhuis zei ook niet dat ze compatible zouden zijn, maar dat je moest vragen of ze niet toch die u350 tobo zouden kunnen leveren...
Ik heb contact gehad met een Canadees (yxf1224-2), die wilde foto's zien van voor en achterkant van het tobo van de u350. Maar die van mij moet nog binnenkomen, en daarnaast moet ik nog een guide vinden hoe het toetsenbord in de u350 te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-09 16:51
Iemand iets gehoord van de nieuwe DV3 van HP?

http://tweakers.net/price...(xd830ea).html#tab:prices

Kan geen reviews vinden, maar ziet er wel goed uit voor de prijs (gegeven dat deze in NL geleverd wordt...) Ben alleen benieuwd naar het uithoudingsvermogen van de 6 cells accu...

Hmm, met z'n 3.9cm hoogte is hij toch nauwelijks meer 'thin' te noemen...

[ Voor 10% gewijzigd door Knakker op 05-10-2010 10:30 ]

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben mijn mening over Acer langzaam aan het bijstellen :) De 4820 met 5650 blijkt wel degelijk problemen met de koeling te hebben. Mijn eigen 1830T heeft problemen met scherm en gaat dus terug naar Acer. Ik ben benieuwd of de service inderdaad zo slecht is als ze zeggen.

Update: blijkbaar moet mijn laptop naar Duitsland terwijl ik hem bij een nederlandse webshop heb gekocht. Wordt vanmiddag opgehaald door UPS.

[ Voor 27% gewijzigd door Philflow op 05-10-2010 12:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* GENETX rookt de vredespijp met Philflow :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:31
De reperatiecentra van acer is in Hamburg. Heb destijds 5 a 6 jaar geleden mijn eerste laptop daarna opgestuurd, omdat de scharnieren waren gebroken (aspire 1356). Ik was hem wel 3 weken kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Acer zegt heel duidelijk geen accesoires meesturen. Zou ik wel de accu en AC adapter mee moeten sturen? ik heb het nog niet ingepakt. Wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Bij Asus heb ik destijds de adapter niet meegestuurd, de accu wel... Ik zou het nog ff navragen en anders niet meesturen. Hebben ze toch niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Philflow schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 12:28:
Ik ben mijn mening over Acer langzaam aan het bijstellen :) De 4820 met 5650 blijkt wel degelijk problemen met de koeling te hebben. Mijn eigen 1830T heeft problemen met scherm en gaat dus terug naar Acer. Ik ben benieuwd of de service inderdaad zo slecht is als ze zeggen.

Update: blijkbaar moet mijn laptop naar Duitsland terwijl ik hem bij een nederlandse webshop heb gekocht. Wordt vanmiddag opgehaald door UPS.
Mijn laptop (3829) doet het echt fantastisch! Iig, vriend van me heeft de 4820 gekocht. Die was DOA dus moest ie terug naar acer (ook idd naar Duitsland) Hij had m in 5 dagen terug!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Heb mijn Samsung Q330 :9
Ervaringen tot nu toe: Erg stil, wordt niet warm en kwaliteit is erg goed. Vooral geen last van vingervlekken, alleen op de topcase. Ga nu een clean install doen, werkt toch altijd prettiger. Ben benieuwd hoe goed Nvidia Optimus werkt. Als mensen vragen hebben, shoot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
En net nu chrisborst en ik de Samsung Q330 hebben opgegeven, krijg jij hem binnen :P
Maar niet getreurd, ik heb mijn (Nederlandse) Asus U30JC! Vandaag opgehaald. Bevalt tot nu toe prima, alleen veel meuk voorgeïnstalleerd natuurlijk.
Wat bedoelen jullie trouwens met 'clean install'? Installeer je dan gewoon de versie van de recovery-partitie opnieuw? Of hebben jullie een OEM versie van de nieuwsgroepen bijvoorbeeld? Als je van de recovery installeert, heb je dan niet gewoon dezelfde meuk weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc

Ccc

Philflow schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 13:56:
Acer zegt heel duidelijk geen accesoires meesturen. Zou ik wel de accu en AC adapter mee moeten sturen? ik heb het nog niet ingepakt. Wat denken jullie?
Bij mijn dell reparatie diende wel de accu te worden meegeleverd.AC adapter niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Bakko schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:21:
En net nu chrisborst en ik de Samsung Q330 hebben opgegeven, krijg jij hem binnen :P
Maar niet getreurd, ik heb mijn (Nederlandse) Asus U30JC! Vandaag opgehaald. Bevalt tot nu toe prima, alleen veel meuk voorgeïnstalleerd natuurlijk.
Wat bedoelen jullie trouwens met 'clean install'? Installeer je dan gewoon de versie van de recovery-partitie opnieuw? Of hebben jullie een OEM versie van de nieuwsgroepen bijvoorbeeld? Als je van de recovery installeert, heb je dan niet gewoon dezelfde meuk weer terug?
Clean install is inderdaad gewoon een legale, nieuwe versie van Windows7 zonder al die bloatware..
En als je die van de recovery-partititie installeert heb je gewoon weer al diezelfde meuk terug inderdaad =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12

RAAF12

*.*

Bakko schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:21:
Die meuk kan je verwijderen als je geen nieuwe install kan/wil doen. Heb je er al een accutooltje opstaan? Kan je de accukwaliteit in de gaten houden. Ben benieuwd of die beter is dan die Samsung NC10 netbook accu van mij. Die verouderde sneller dan ik had verwacht. Heb er nu net een nieuwe inzitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met CLB. Gewoon een Windows 7 DVD regelen en zoek maar uit hoe en waar je hem weg haalt. Iets met policy ;) . Je hebt echter geen OEM versie nodig, gewoon de juiste versie, Home Premium. Dan installeer je die dus met de code onderop en dan is hij verder leeg, oftewel "clean". De driver DVD gebruiken voor het broodnodige: De drivers en die paar handige tools als Power4Gear.
Pagina: 1 ... 12 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.