Even op hackintosh zoeken, ik heb hier triple boot draaien met oa. OS X Leopard op een NC10 maar grotere screens kan ook kijk maar op de eerste zoeklink in de comptability list. Hier is het niet het juiste podium om verder te gaan, die VNU boys willen geen platform zijn voor dit soort zaken.Verwijderd schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:35:
[...]
http://gizmodo.com/538916...mate-snow-leopard-netbook
deze is leukwel 10" helaas, en dell verkoopt hem niet meer in NL.
Ooh, dat wel. In het Apple deel lopen een aantal topics: http://gathering.tweakers...opics/forum/101/tag/osx86
Is de Medion Akoya S2210 eigenlijk een goede aanbieding voor de prijs van 342 euro? Ik ben eigenlijk op zoek naar een 12-13 inch net/notebook en kwam dit al wat oudere model toevallig tegen.
Specificaties:
* Intel Pentium Dual-Core processor T3200 (2.0 GHz, 1 MB L2 Cache, FSB 667 MHz)
* 320gb harde schijf
* 3gb werkgeheugen (DDR2 SDRAM)
* Intel Graphics Media Accelerator X 3100
* 12" TFT widescreen display met 1280 x 800 pixel en 16:10 breedbeeld formaat
* geïntegreerde Wireless LAN 802.11 b/g draft-n
* 8 x multi standaard DVD/CD brander met DVD-RAM en Dual-Layer ondersteuning
* in wit en zwart verkrijgbaar
* uitgebreid softwarepakket met o.a. OEM-versies vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery DVD:
* Windows Vista® Home Premium
Specificaties:
* 320gb harde schijf
* uitgebreid softwarepakket met o.a. OEM-versies vooraf geïnstalleerd en/of geleverd op CD/DVD of recovery DVD:
Scherpe prijs. Wel relatief zwaar volgens mij...en een gekke vlinder op de deksel.EdGnoj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:55:
Is de Medion Akoya S2210 eigenlijk een goede aanbieding voor de prijs van 342 euro? Ik ben eigenlijk op zoek naar een 12-13 inch net/notebook en kwam dit al wat oudere model toevallig tegen.
Op zich wel, al weet ik niet wat de accuduur is. Dat kan nog een reden zijn om wat anders te nemen.
Heel zeldzaam, ik heb er zelf een antiglare folie opzitten dat bevalt eigenlijk wel.-DarkShadow- schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:56:
Bestaan er nog betaalbare 13" notebooks met een mat scherm?
@ Philflow: Het gewicht is 2 kiloGENETX schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:05:
Op zich wel, al weet ik niet wat de accuduur is. Dat kan nog een reden zijn om wat anders te nemen.
@GENETX: Ik weet alleen dat hij een Li-Ion 8 cells accu heeft
[ Voor 9% gewijzigd door EdGnoj op 15-10-2010 12:23 ]
Hallo,
misschien kunnen jullie me adviseren?
Ben op zoek naar een liefst 13" notebook met Hdmi out om HD films mee te kunnen afspelen op externe monitor/TV. Verder moet hij geschikt zijn voor 'office' gebruik en voorzien zijn van wifi en liefst ook bluetooth.
Liefst ook met sAta aansluiting.
Richtprijs max. zo'n 700 euro.
Nu heb ik al flink rondgekeken, maar ik weet bijvoorbeeld niet welke specs de processor moet hebben om hd content vloeiend te kunnen afspelen? En ik heb me laten vertellen dat bij windows 7 je eigenlijk min. 4 GB intern geheugen moet hebben.
Graag jullie advies/reakties.
misschien kunnen jullie me adviseren?
Ben op zoek naar een liefst 13" notebook met Hdmi out om HD films mee te kunnen afspelen op externe monitor/TV. Verder moet hij geschikt zijn voor 'office' gebruik en voorzien zijn van wifi en liefst ook bluetooth.
Liefst ook met sAta aansluiting.
Richtprijs max. zo'n 700 euro.
Nu heb ik al flink rondgekeken, maar ik weet bijvoorbeeld niet welke specs de processor moet hebben om hd content vloeiend te kunnen afspelen? En ik heb me laten vertellen dat bij windows 7 je eigenlijk min. 4 GB intern geheugen moet hebben.
Graag jullie advies/reakties.
@ tjerkpolle, vrijwel iedere laptop met dual core CPU kan dat makkelijk aan. 4GB is inderdaad goed voor Windows 7. Kijk eens in de pricewatch en kom dan met een aantal alternatieven. Dan kunnen mensen er commentaar opgeven. Het is eigenlijk niet de bedoeling dat je hier je wensenlijstje neer zet en dat wij dan alternatieven moeten gaan zoeken. Er wordt meer eigen inspanning verwacht
[ Voor 34% gewijzigd door Philflow op 15-10-2010 14:37 ]
Lekker grote accu dus ook. Zou die laptop denk ik wel 5 uur op de been moeten kunnen houden. Op zich een zeer nette deal voor dat geld.EdGnoj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 12:18:
[...]
@ Philflow: Het gewicht is 2 kilo
@GENETX: Ik weet alleen dat hij een Li-Ion 8 cells accu heeft
Ik meen me te herinneren dat ie op minder dan 4 uur uitkomt...
Hier een paar potentiele 13" laptops
Waarop heb ik geselecteerd:
prijs tot max 750,=
Min. 4 GB
en een intel dual core processor of i3/i5 processor
of zijn er ook nog goede AMD alternatieven die ik zou moeten overwegen?
Dell Inspiron M301z € 569,= excl. verzenden
AMD Turion II Neo K625 (dual core)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Display : 13.3in HD WLED (1366X768) TrueLife
ATI Mobility Radeon™ HD 4225 graphics
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
6-cel lithium-ion prisma batterij
HDMI poort
USB 2.0 (2)
Combo E-SATA/USB 2.0 (1)
1,78 kg
Wifi en optioneel bluetooth
of de zakelijke dell serie Vostro 3300, maar die zijn met een beetje een processor toch wel prijzig, min. 749 ex BTW en ex verzenden. Celeron lijkt mij een te lichte processor.
Lenovo IdeaPad U350 € 665,=
pricewatch: Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)
schijnen mooie en degelijke laptops te zijn?
Intel Core 2 Duo Mobile SU7300
1,3GHz
Intel GMA 4500MHD videochip
4 GB DDR3
1,8 kg
Kan alleen niet vinden of deze laptop HDMI en sata aansluitingen heeft
Samsung Q330 JS01 € 750,=
Intel Core i3 350M
2,26GHz
4GB
Videochip GeForce G 310M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
op zich interessante specs en een i3 is denk ik qua prestaties het beste?
Verder kwamen er nog een Acer uit en een Dell Vostro V13?, maar deze hebben niet de juiste aansluitingen wat mij betreft.
Misschien kunnen jullie hier iets over zeggen?
Waarop heb ik geselecteerd:
prijs tot max 750,=
Min. 4 GB
en een intel dual core processor of i3/i5 processor
of zijn er ook nog goede AMD alternatieven die ik zou moeten overwegen?
Dell Inspiron M301z € 569,= excl. verzenden
AMD Turion II Neo K625 (dual core)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Display : 13.3in HD WLED (1366X768) TrueLife
ATI Mobility Radeon™ HD 4225 graphics
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
6-cel lithium-ion prisma batterij
HDMI poort
USB 2.0 (2)
Combo E-SATA/USB 2.0 (1)
1,78 kg
Wifi en optioneel bluetooth
of de zakelijke dell serie Vostro 3300, maar die zijn met een beetje een processor toch wel prijzig, min. 749 ex BTW en ex verzenden. Celeron lijkt mij een te lichte processor.
Lenovo IdeaPad U350 € 665,=
pricewatch: Lenovo IdeaPad U350 (M22EMMH)
schijnen mooie en degelijke laptops te zijn?
Intel Core 2 Duo Mobile SU7300
1,3GHz
Intel GMA 4500MHD videochip
4 GB DDR3
1,8 kg
Kan alleen niet vinden of deze laptop HDMI en sata aansluitingen heeft
Samsung Q330 JS01 € 750,=
Intel Core i3 350M
2,26GHz
4GB
Videochip GeForce G 310M
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
op zich interessante specs en een i3 is denk ik qua prestaties het beste?
Verder kwamen er nog een Acer uit en een Dell Vostro V13?, maar deze hebben niet de juiste aansluitingen wat mij betreft.
Misschien kunnen jullie hier iets over zeggen?
Volgens mij heeft die Dell 301 alles wat jij nodig hebt. Van een snellere CPU wordt Office niet sneller, behalve zware berekeningen. Er zit ook een snelle harde schijf in waardoor Office vrij snel opstart.
Zoek alleen even uit of de accu duur lang genoeg is voor je.
Zoek alleen even uit of de accu duur lang genoeg is voor je.
[ Voor 15% gewijzigd door Philflow op 16-10-2010 10:35 ]
Die Dell? Ik zou hem niet doen. Slechte accuduur en de behuizing schijnt ook niet al te geweldig te zijn:
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.33689.0.html
http://www.notebookcheck....-Subnotebook.33689.0.html
Verwijderd
ik ben ook niet echt onder de indruk van de dell-ULV's, sommige halen een nog lagere accuduur dan mn studio 15...
Ik heb nu een S2210, als ik thuis ben dan schrijf ik er wel ff wat over.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Inmiddels heb ik mijn Lenovo Edge 13 binnen! Het is de NUD5MMH.
Ik ben er erg blij mee. Hij heeft een erg goed toetsenbord, het gewicht is ook laag genoeg om `m mee te nemen en hoewel de fan vaker aangaat dan bij m`n vorige laptop (Asus M2400N) is het zeker niet storend.
Ik weet dat de styling niet bij iedereen even goed in de smaak valt, maar de feel van de laptop is voor mij een stuk beter van die van de Asus 1215N. Wat ik ook fijn vind is dat het scherm helemaal (meer dan 180 graden) open geklapt kan worden. De always-on USB poort vind ik ook handig voor het opladen van mobieltjes, etc.
Van het idee om een Seagate Momentus XT hybride harde schijf te kopen ben ik teruggekomen. Ik lees hier dat die niet compatible is met de Lenovo Toolbox, en de boel doet crashen. Als ze dat opgelost hebben waag ik de sprong denk ik. Het spreekt me erg aan om sneller WIndows/applicaties te kunnen opstarten en snellere virusscan, etc.
Ik heb op eBay een Zeroshock III hoes besteld om m`n Edge te beschermen. Ook denk ik nog aan het uitbereiden van het geheugen van 2 naar 4 Gb. Weet iemand hoe ik het geheugen uit kies? Ik weet dat er 2 Gb Samsung DDR3-1067 MHz in zit, maar die zie ik niet in de pricewatch (http://tweakers.net/price...3ts_LVAGlW2FfQruRT4251voD).
Ik ben er erg blij mee. Hij heeft een erg goed toetsenbord, het gewicht is ook laag genoeg om `m mee te nemen en hoewel de fan vaker aangaat dan bij m`n vorige laptop (Asus M2400N) is het zeker niet storend.
Ik weet dat de styling niet bij iedereen even goed in de smaak valt, maar de feel van de laptop is voor mij een stuk beter van die van de Asus 1215N. Wat ik ook fijn vind is dat het scherm helemaal (meer dan 180 graden) open geklapt kan worden. De always-on USB poort vind ik ook handig voor het opladen van mobieltjes, etc.
Van het idee om een Seagate Momentus XT hybride harde schijf te kopen ben ik teruggekomen. Ik lees hier dat die niet compatible is met de Lenovo Toolbox, en de boel doet crashen. Als ze dat opgelost hebben waag ik de sprong denk ik. Het spreekt me erg aan om sneller WIndows/applicaties te kunnen opstarten en snellere virusscan, etc.
Ik heb op eBay een Zeroshock III hoes besteld om m`n Edge te beschermen. Ook denk ik nog aan het uitbereiden van het geheugen van 2 naar 4 Gb. Weet iemand hoe ik het geheugen uit kies? Ik weet dat er 2 Gb Samsung DDR3-1067 MHz in zit, maar die zie ik niet in de pricewatch (http://tweakers.net/price...3ts_LVAGlW2FfQruRT4251voD).
[ Voor 4% gewijzigd door Sarion op 16-10-2010 13:29 . Reden: Linkje Seagate toegevoegd ]
Iedere 2GB sodimm zal waarschijnlijk werken. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen.
Die Momentus XT zou je met een clean install prima kunnen gebruiken. Meestal zijn al die tools van fabrikanten niet nodig.
Die Momentus XT zou je met een clean install prima kunnen gebruiken. Meestal zijn al die tools van fabrikanten niet nodig.
[ Voor 44% gewijzigd door Philflow op 16-10-2010 13:34 ]
Ik zit erover te denken om Linux te gaan installeren op de volgende laptop, maar ik wil er ook een Momentus XT in. Nu heb ik 2 vragen:
1.) Hoe gaat dat dan met de SSD die erin zit, kan die maar voor 1 OS worden gebruikt ofzo?
2.) Hoe zit het met stroomverbruik in Linux? Voor Windows heeft Asus allerlei tooltjes zoals Power4Gear, die zitten niet in Linux. Is niet de bedoeling dat de laptop 3 uur minder lang mee gaat als ik Linux draai
Het scherm is op zich qua beeldkwaliteit niet verkeerd. Doet het best aardig. Een nadeel is de verticale kijkhoek, een voordeel is dat het een mat scherm is. De laptop is daarom goed te gebruiken in de zon als je de helderheid hoog genoeg zet. Het is geen 19:9 scherm, resolutie is 1280x800.
De bouwkwaliteit is redelijk. De body is stevig, maar de behuizing van het scherm is wat minder stevig. Ik heb 2 kleine scheurtjes ten hoogte van de klem om het scherm op de body te houden, hij is laatst terug geweest voor garantie omdat ook de speakers het niet meer deden. Ik had ze vermeld, maar de scheurtjes zijn niet verholpen. En de speakers waren kapot door een kabelbreuk in het scharnier. Was in 3 weken opgelost. Het keyboard is ruk. Voelt gammel aan, alsof het half los zit en flex to the max. Maar zeker toendertijd was 350e een schijntje met 3 jaar garantie. Touchpad werkt redelijk prettig vind ik, maar soms verspringt de cursor wel eens als je aan het typen bent. Gebeurt niet vaak, niet heel hinderlijk, maar wel apart.
De laptop wordt vrij warm, zeker na verloop van tijd als er meer stof in komt. Van de zomer met temperaturen van 28 graden, werd de laptop idle op de plek van de HDD echt heet, je wou hem daar niet langer dan 10 seconden vast houden. Dus eens in de zoveel tijd de bende ff stofvrij maken is aan te raden, maar daarmee verhelp je het natuurlijk niet. Er zit idd een 8cell accu bij, langste wat ik ooit heb gehaald, in combinatie met RMClock voor terugclocken en undervolten was 4,5 uur. Ga uit van 3,5-4 uur max, dan zit je goed.
Wifi ontvangst is matig, alle andere laptops waar ik tot nu toe mee heb gewerkt hadden betere wifi ontvangst. Geluidskwaliteit wordt je niet zo heel vrolijk van maar dat is bij de meeste <13" laptops zo. Ik vraag me echter wel af of mijn probleem met de speakers wel incidenteel was, of een structureel probleem. Maar goed, 3 jaar garantie. Gewicht is idd 2kg, niet heel raar met een 8cell en DVD-RW erin. Voeding is wel prettig; lange kabels en een aan/uit knop op de voeding zelf.
Al met al een laptop die ik voor 599 zeker niet had gekocht, maar voor 349 was het een erg leuke deal. Nu zou ik toch gaan kijken naar een Lenovo ofzo met 4gb intern geheugen en een SU4100 of een Asus UL30VT. Je geeft iets meer uit (zoveel scheelt het op zich niet eens) maar je hebt een laptop die even snel is of misschien wel iets sneller, koeler blijft, beter keyboard, lichter, meer geheugen, langer op de accu en in het geval van de Asus ook nog hybride graphics. Een Lenovo met SU4100 en 4gb kost in Dld 429, moet je zelf ff een keyboardje regelen en erin schroeven. UL30VT met een SU7300 en hybride graphics en 8cell accu (schijn je echt de 12 uur mee te kunnen halen) 499. Keyboardje op Ebay inc verzenden 20 dollar. Of een Lenovo uit de UK, daar zit het goede keyboard op (volgens mij). Als je niet meer wilt uitgeven en de anderen zijn te duur dan zou ik de Medion echter 20 keer liever hebben dan een netbook.
1.) Hoe gaat dat dan met de SSD die erin zit, kan die maar voor 1 OS worden gebruikt ofzo?
2.) Hoe zit het met stroomverbruik in Linux? Voor Windows heeft Asus allerlei tooltjes zoals Power4Gear, die zitten niet in Linux. Is niet de bedoeling dat de laptop 3 uur minder lang mee gaat als ik Linux draai
Doe eens een pic dan van de laptop?Sarion schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:25:
Van het idee om een Seagate Momentus XT hybride harde schijf te kopen ben ik teruggekomen. Ik lees dat die niet compatible is met de Lenovo Toolbox, en de boel doet crashen. Als ze dat opgelost hebben waag ik de sprong denk ik. Het spreekt me erg aan om sneller WIndows/applicaties te kunnen opstarten en snellere virusscan, etc.
Is die nieuw of 2e hands? Tijdje geleden voor 350 nieuw verkocht omdat ze ze niet weg kregen voor 599. Voor 350 toendertijd met 3 jaar garantie zeker een mooie deal, anderhalf jaar geleden ofzo. Nu is het nog steeds niet verkeerd, maar de tand des tijds begint de laptop in te halen. Voor desktop werk snel genoeg, maar Full HD afspelen is kiele kiele. Je hebt echter geen HDMI uitgang erop dus dat is misschien wat minder relevant. 720p gaat best aardig, al moet je niet teveel tegelijk aan hebben. En persoonlijk vind ik 3gb voor Win7 (mocht je dat willen installeren) krap aan. Er zit niet zoveel bloatware op, dat is wel fijn. Wat er wél op zit is in 5 minuten weg. Gamen kan simpelweg niet. Ik geloof dat Quake 3 er toen wel op draaide (soepel) maar Battlefield 2 bleef hangen bij 10-15fps.EdGnoj schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 11:55:
Specificaties:
* 320gb harde schijf
Het scherm is op zich qua beeldkwaliteit niet verkeerd. Doet het best aardig. Een nadeel is de verticale kijkhoek, een voordeel is dat het een mat scherm is. De laptop is daarom goed te gebruiken in de zon als je de helderheid hoog genoeg zet. Het is geen 19:9 scherm, resolutie is 1280x800.
De bouwkwaliteit is redelijk. De body is stevig, maar de behuizing van het scherm is wat minder stevig. Ik heb 2 kleine scheurtjes ten hoogte van de klem om het scherm op de body te houden, hij is laatst terug geweest voor garantie omdat ook de speakers het niet meer deden. Ik had ze vermeld, maar de scheurtjes zijn niet verholpen. En de speakers waren kapot door een kabelbreuk in het scharnier. Was in 3 weken opgelost. Het keyboard is ruk. Voelt gammel aan, alsof het half los zit en flex to the max. Maar zeker toendertijd was 350e een schijntje met 3 jaar garantie. Touchpad werkt redelijk prettig vind ik, maar soms verspringt de cursor wel eens als je aan het typen bent. Gebeurt niet vaak, niet heel hinderlijk, maar wel apart.
De laptop wordt vrij warm, zeker na verloop van tijd als er meer stof in komt. Van de zomer met temperaturen van 28 graden, werd de laptop idle op de plek van de HDD echt heet, je wou hem daar niet langer dan 10 seconden vast houden. Dus eens in de zoveel tijd de bende ff stofvrij maken is aan te raden, maar daarmee verhelp je het natuurlijk niet. Er zit idd een 8cell accu bij, langste wat ik ooit heb gehaald, in combinatie met RMClock voor terugclocken en undervolten was 4,5 uur. Ga uit van 3,5-4 uur max, dan zit je goed.
Wifi ontvangst is matig, alle andere laptops waar ik tot nu toe mee heb gewerkt hadden betere wifi ontvangst. Geluidskwaliteit wordt je niet zo heel vrolijk van maar dat is bij de meeste <13" laptops zo. Ik vraag me echter wel af of mijn probleem met de speakers wel incidenteel was, of een structureel probleem. Maar goed, 3 jaar garantie. Gewicht is idd 2kg, niet heel raar met een 8cell en DVD-RW erin. Voeding is wel prettig; lange kabels en een aan/uit knop op de voeding zelf.
Al met al een laptop die ik voor 599 zeker niet had gekocht, maar voor 349 was het een erg leuke deal. Nu zou ik toch gaan kijken naar een Lenovo ofzo met 4gb intern geheugen en een SU4100 of een Asus UL30VT. Je geeft iets meer uit (zoveel scheelt het op zich niet eens) maar je hebt een laptop die even snel is of misschien wel iets sneller, koeler blijft, beter keyboard, lichter, meer geheugen, langer op de accu en in het geval van de Asus ook nog hybride graphics. Een Lenovo met SU4100 en 4gb kost in Dld 429, moet je zelf ff een keyboardje regelen en erin schroeven. UL30VT met een SU7300 en hybride graphics en 8cell accu (schijn je echt de 12 uur mee te kunnen halen) 499. Keyboardje op Ebay inc verzenden 20 dollar. Of een Lenovo uit de UK, daar zit het goede keyboard op (volgens mij). Als je niet meer wilt uitgeven en de anderen zijn te duur dan zou ik de Medion echter 20 keer liever hebben dan een netbook.
[ Voor 3% gewijzigd door JT op 16-10-2010 13:44 ]
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Doet qua styling een beetje oud aan vind ik, maar zeker niet lelijk
En hoe die functioneert is toch het belangrijkste
Ecodan warmtepomp
1. Weet ik zo niet, hangt er echt van af hoe die SSD werkt. Was het niet dat die belangrijke veelgebruikte dingen "cached"? Ik heb me er niet echt in verdiept. Het belangrijkste om te ontdekken is of hij dat alleen doet door het gebruik te analyseren, of dat er echt een driver nodig is. Google zal het vast weten.JT schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:42:
Ik zit erover te denken om Linux te gaan installeren op de volgende laptop, maar ik wil er ook een Momentus XT in. Nu heb ik 2 vragen:
2. Hangt er echt van af. Ik heb het op mijn U30Jc nog niet eens goed getest. Ik krijg ook geen batterijindicatie, maar het gevoel zegt me dat ik 2uur kwijt ben ten opzichte van Windows 7 (ik dualboot Ubuntu 10.04 AMD64 (inmiddels 10.10 btw)). Optimus werkt niet, maar de hele Nvidia werkt niet eens, dus ik heb enkel Intl graphics atm. Maar dat is ook all i need in Linux. Aan de andere kant haalde ik met de Asus A6T en F3Sc juist 30 minuten meer op een acculading onder Linux vs Windows Vista/7
Power4Gear is slechts een skin over de energiebeheer van Windows btw. Ook Linux heeft gewoon energiebeheer, al is die wel iets minder geavanceerd volgens mij.
Edit:
Net nog ff mijn adpater er uit getrokken. Ubuntu 10.10 AMD64 geeft me rond de 5 uur op een acculading. Even de percentages en tijd bijgehouden terwijl ik surfde. Maximale energiebesparing, 35% brightness en geen schijfactiviteit (althans, niet door mij).
Zolang je geen Full HD gaat zien is het op zich niet een probleem. Verouder: Ja, achterhaald? Nee. Culvjes zijn ook maar 1,2-1,3GHz. Nu is deze wel wat minder zuinig, maar OK. Het enige voordeel van de X4500 is imho de HD capabiliteit die je bij de X3100 mist. 3GB is voor Windows 7 echt meer dan genoeg hoor. Windows 7 past zich namelijk aan aan je beschikbare geheugen. De kracht van Superfetch wordt door velen onderschat. Het geheugen lijkt bij een schone Windows 7 installatie vrij vol te staan, maar Superfetch heeft een groot aandeel hier in en zal dit geheugen, wanneer het nodig is, ook weer vrijgeven.Is die nieuw of 2e hands? Tijdje geleden voor 350 nieuw verkocht omdat ze ze niet weg kregen voor 599. Voor 350 toendertijd met 3 jaar garantie zeker een mooie deal, anderhalf jaar geleden ofzo. Nu is het nog steeds niet verkeerd, maar de tand des tijds begint de laptop in te halen. Voor desktop werk snel genoeg, maar Full HD afspelen is kiele kiele. Je hebt echter geen HDMI uitgang erop dus dat is misschien wat minder relevant. 720p gaat best aardig, al moet je niet teveel tegelijk aan hebben. En persoonlijk vind ik 3gb voor Win7 (mocht je dat willen installeren) krap aan.
[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 16-10-2010 14:32 ]
Ik bedoel niet eens qua drivers maar qua file system aangezien Linux geen NTFS gebruikt. Neem aan dat de SSD ook geformatteerd moet zijn.GENETX schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:20:
[...]
1. Weet ik zo niet, hangt er echt van af hoe die SSD werkt. Was het niet dat die belangrijke veelgebruikte dingen "cached"? Ik heb me er niet echt in verdiept. Het belangrijkste om te ontdekken is of hij dat alleen doet door het gebruik te analyseren, of dat er echt een driver nodig is. Google zal het vast weten.
Ok interessant, ik denk dat ik het dan gewoon ga proberen.2. Hangt er echt van af. Ik heb het op mijn U30Jc nog niet eens goed getest. Ik krijg ook geen batterijindicatie, maar het gevoel zegt me dat ik 2uur kwijt ben ten opzichte van Windows 7 (ik dualboot Ubuntu 10.04 AMD64 (inmiddels 10.10 btw)). Optimus werkt niet, maar de hele Nvidia werkt niet eens, dus ik heb enkel Intl graphics atm. Maar dat is ook all i need in Linux. Aan de andere kant haalde ik met de Asus A6T en F3Sc juist 30 minuten meer op een acculading onder Linux vs Windows Vista/7
Power4Gear is slechts een skin over de energiebeheer van Windows btw. Ook Linux heeft gewoon energiebeheer, al is die wel iets minder geavanceerd volgens mij.
Edit:
Net nog ff mijn adpater er uit getrokken. Ubuntu 10.10 AMD64 geeft me rond de 5 uur op een acculading. Even de percentages en tijd bijgehouden terwijl ik surfde. Maximale energiebesparing, 35% brightness en geen schijfactiviteit (althans, niet door mij).
Zolang je geen full hd films hebt die je toevallig een keer wilt kijken op je laptop dan is het idd geen probleem. Die ghz zeggen ook niet alles, kijk maar eens naar de benchmarks. En dat van Superfetch wist ik niet, dan zal het wel prima draaien[...]
Zolang je geen Full HD gaat zien is het op zich niet een probleem. Verouder: Ja, achterhaald? Nee. Culvjes zijn ook maar 1,2-1,3GHz. Nu is deze wel wat minder zuinig, maar OK. Het enige voordeel van de X4500 is imho de HD capabiliteit die je bij de X3100 mist. 3GB is voor Windows 7 echt meer dan genoeg hoor. Windows 7 past zich namelijk aan aan je beschikbare geheugen. De kracht van Superfetch wordt door velen onderschat. Het geheugen lijkt bij een schone Windows 7 installatie vrij vol te staan, maar Superfetch heeft een groot aandeel hier in en zal dit geheugen, wanneer het nodig is, ook weer vrijgeven.
Ecodan warmtepomp
Dat is op zich niet het probleem. Het gaat voornamelijk om de werking van het SSD deel zelf, omdat die zo klein is dat je er toch niet zo veel mee kan, maar wel voor een boost zorgt. De vraag is: Hoe benader je nu die SSD?JT schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:42:
[...]
Ik bedoel niet eens qua drivers maar qua file system aangezien Linux geen NTFS gebruikt. Neem aan dat de SSD ook geformatteerd moet zijn.
Edit: Ik ben zelf ook altijd geïnteresseerd in techniek
http://www.reviewguy.net/gadgets/seagate-momentus-xt.htmlThe Momentus XT is actually a second attempt, after a first hybrid disc that depended too much on the operating system, Windows Vista at the time. The new Momentus hard XT technology exploits this time 100% hardware, software independent of any party, and thus proclaimed fully compatible with Windows, Linux and Mac, even in an external drive USB or eSATA.
...
It is composed of conventional magnetic platters rotating at 7,200 rpm, combined with 4GB flash memory type SLC (more durable and faster), with a traditional write cache of 32 MB A smart house uses an algorithm called “Adaptive Memory Technology”, which constantly exploring the utilization of data stored on magnetic disk for placement on the flash memory the files most used.
Wat ik dus al dacht. Een SSD waar je zelf niks mee kan, maar een die puur op hardwarematige (al denk ik eerder een special microcontroller met een leuk algoritme) kijkt wat gecached moet worden op de SSD. Daarbij zou het niet uit moeten maken wat voor bestandsysteem het is. Het gaat puur om de rauwe bits.
Volgens mij lijkt het voor het OS alsof hij het gewoon van de plaat haalt, maar dat de hybrid HDD/SSD bepaald dat dat deel op de SSD moet omdat het vaak gebruikt wordt, en daar dan ook vanaf wordt gelezen. Linux/Windows/Mac, het zou niks moeten uitmaken omdat je besturingssysteem het verschil niet zou mogen zien.
Als Windows nu die 4GB SSD niet ziet, dan weet je zeker dat het goed zit.
[ Voor 62% gewijzigd door GENETX op 16-10-2010 14:49 ]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waar gebruik je dat voor en doe je dat vaak?[b][message=34860939,noline]
... Wat ik ook fijn vind is dat het scherm helemaal (meer dan 180 graden) open geklapt kan worden...
Jeumig, bedankt voor deze zeer uitgebreide gebruikerservaring. Bijzonder informatief.JT schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:42:
Is die nieuw of 2e hands? Tijdje geleden voor 350 nieuw verkocht omdat ze ze niet weg kregen voor 599. Voor 350 toendertijd met 3 jaar garantie zeker een mooie deal, anderhalf jaar geleden ofzo. Nu is het nog steeds niet verkeerd, maar de tand des tijds begint de laptop in te halen. Voor desktop werk snel genoeg, maar Full HD afspelen is kiele kiele. Je hebt echter geen HDMI uitgang erop dus dat is misschien wat minder relevant. 720p gaat best aardig, al moet je niet teveel tegelijk aan hebben. En persoonlijk vind ik 3gb voor Win7 (mocht je dat willen installeren) krap aan. Er zit niet zoveel bloatware op, dat is wel fijn. Wat er wél op zit is in 5 minuten weg. Gamen kan simpelweg niet. Ik geloof dat Quake 3 er toen wel op draaide (soepel) maar Battlefield 2 bleef hangen bij 10-15fps.
Het gaat trouwens om een nieuw exemplaar Komplett.nl heeft er nog een stuk of 48 liggen als ik hun voorraadadministratie mag geloven. Prijs is 342 euro incl verzendkosten.
Echter heb ik me inmiddels een HP Pavilion dm3-1112sa laten aansmeren

Na lang twijfelen denk ik nu toch de knoop te hebben doorgehakt. Ik had al mijn opties op een rij gezet en de UL30VT stak er met kop en schouders boven uit. De prijs was gewoon echt te goed. 499,- euro vind ik echt goedkoop voor zo'n laptop. Ik zit echter met een vraag....
http://www.amazon.de/exec...ef=nosim?m=A3JWKAKR8XB7XF
Is dit nou de 5600mAh batterij ? Het is een 8 cell, maar met 65 watt uur lijkt me dat dan toch echt de 4400mAh te zijn. Of niet?
Zitten er nog meer 'nadelen' aan dit model die ik over 't hoofd zie? (toetsenbord weet ik)
Las dat enkele van jullie deze in Duitsland hebben gekocht. Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Is dit nou de 5600mAh batterij ? Het is een 8 cell, maar met 65 watt uur lijkt me dat dan toch echt de 4400mAh te zijn. Of niet?
Zitten er nog meer 'nadelen' aan dit model die ik over 't hoofd zie? (toetsenbord weet ik)
Las dat enkele van jullie deze in Duitsland hebben gekocht. Wat zijn de ervaringen tot nu toe?
Okay, dank je voor je reactie! Misschien doe ik die clean install wel, maar aan de andere kant werkt die Lenovo Toolbox wel goed.Philflow schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:33:
Iedere 2GB sodimm zal waarschijnlijk werken. Ik zou gewoon de goedkoopste nemen.
Bijvoorbeeld als je vrij rechtop moet zitten met je laptop op schoot, moet het scherm wat verder naar achteren kunnen. Of als je je benen opgetrokken hebt en laptop op je bovenbenen staat. Niet vaak, maar wel handig.SamPatterson schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 14:54:
[...]
Gewoon uit nieuwsgierigheid, maar waar gebruik je dat voor en doe je dat vaak?
Verwijderd
De mijne komt aanstaande week hopelijk.. waar heb jij 'm besteld?Sarion schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 13:25:
Staat hier nu dat de UL30VT tot dinsdag zeker te leveren zijn en daarna onzeker?
http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&s=computers&psc=1
http://www.amazon.de/gp/p...ie=UTF8&s=computers&psc=1
Ecodan warmtepomp
Nee volgens mij staat daar iets in de trant van 'bestel binnen 24 uur en ontvang uiterlijk dinsdag 19 okt.'
(vrij vertaald
) geldt overigens voor duitsers, niet voor NL neem ik aan.
(vrij vertaald
[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 17-10-2010 20:15 ]
Ik zag in de pricewatch ook de Asus P31F-RO043X staan (pricewatch: Asus P31F-RO043X): 13.3", Intel Core i3 370M 2.4 GHz, 320GB 5400 rpm HDD, 4GB RAM, 1.8 kg.
Ik heb even wat rondgekeken (o.a. bij de in pricewatch vermelde shops die de notebook aanbieden), maar ik vind nauwelijks aanvullende informatie als reviews en verwachte levertijden. De eerste prijsvermelding dateert van 12 oktober 2010.
Weet iemand hier toevallig meer over? Mijn dank zou groot zijn!
Op basis van de specificaties twijfel ik nl. tussen deze notebook en de Samsung Q330.
Ik heb even wat rondgekeken (o.a. bij de in pricewatch vermelde shops die de notebook aanbieden), maar ik vind nauwelijks aanvullende informatie als reviews en verwachte levertijden. De eerste prijsvermelding dateert van 12 oktober 2010.
Weet iemand hier toevallig meer over? Mijn dank zou groot zijn!
Op basis van de specificaties twijfel ik nl. tussen deze notebook en de Samsung Q330.
Is de U30Jc niks voor je? Dat lijkt op de U35F maar dan voor professionals en wss een mat scherm. Let op dat die P31F geen optische drive heeft.
Hm goed punt, was me in 1e instantie niet opgevallen. Bij deze dan twijfelen tussen de Samsung Q330 en de Asus U30JC. Begrijp ik uit oudere posts nou goed dat de Asus U30JC ook gewoon in Nederland in de Nederlandse versie verkrijgbaar is (o.a. bij Komplett en Dunnet)? Ben namelijk geen technische held die laptops in en uit elkaar schroeft (ivm toetsenbordprobleem).
Heeft de U30jc een mat scherm??GENETX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:00:
Is de U30Jc niks voor je? Dat lijkt op de U35F maar dan voor professionals en wss een mat scherm. Let op dat die P31F geen optische drive heeft.
Ecodan warmtepomp
Hmm, ikheb een flink aantal ebay verkopers aangeschreven voor een lenovo u350 keyboard, maar niemand heeft er een... wordt toch 50 euro voor de officiële van lenovo vrees ik.
Ik had amazon.de gemaild met wat vraagjes omtrent de UL30VT.
Deze heeft dus wel de 5600mAh batterij, wireless N (was niet helemaal duidelijk, maar opzich logisch), en de productiedatum is hoogst waarschijnlijk zeer recent. Hoewel dat laatste wist die niet 100% zeker, maar ging er wel van uit.
Deze heeft dus wel de 5600mAh batterij, wireless N (was niet helemaal duidelijk, maar opzich logisch), en de productiedatum is hoogst waarschijnlijk zeer recent. Hoewel dat laatste wist die niet 100% zeker, maar ging er wel van uit.
Nee, die P31F. Tenminste dat gok ik. Op het plaatje is hij mat en de P-serie staat voor de zakelijke modellen. Andere P-laptops hadden iig de optie tot mat scherm.
Verwijderd
Iemand enig idee waar de MSI X360 in de winkel ligt? Ben wel benieuwd hoe dun die werkelijk is?!
P.s iemand al ervaring met deze laptop? Of kan iemand er een er wat goede info over geven?
http://www.centralpoint.n...Jzli-T-3KQCFUODDgodKSJiKg
P.s iemand al ervaring met deze laptop? Of kan iemand er een er wat goede info over geven?
http://www.centralpoint.n...Jzli-T-3KQCFUODDgodKSJiKg
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 19:59 ]
@ benmeilink, als je zoekt op X360 kun je enkele ervaringen vinden.
edit: de allerdunste laptops komen waarschijnlijk woensdag uit: de nieuwe Macbook Airs.
edit: de allerdunste laptops komen waarschijnlijk woensdag uit: de nieuwe Macbook Airs.
[ Voor 40% gewijzigd door Philflow op 18-10-2010 20:09 ]
Die van Amazon.de is vrijwel zeker een 4400 mAh accu, als ik de recensies daar lees (looptijd van ~6-7 uur). Tevens ben ik er ook achter gekomen dat de 65 Watt-hour versie 4400 mAh is (Google is your friend) .Freakster86 schreef op zaterdag 16 oktober 2010 @ 23:37:
Na lang twijfelen denk ik nu toch de knoop te hebben doorgehakt. Ik had al mijn opties op een rij gezet en de UL30VT stak er met kop en schouders boven uit. De prijs was gewoon echt te goed. 499,- euro vind ik echt goedkoop voor zo'n laptop. Ik zit echter met een vraag....
Die van Cyberport wordt geleverd met een 5600 mAh accu, bewijs daarvoor kun je vinden bij de recensies op de productpagina, waar er explicitiet over een 84 Watt-hour accu wordt gesproken.
Uiteraard is dit hetgeen dat ik kon opmaken uit de informatie die ik heb gevonden. Kan altijd zijn dat ik het mis heb
Helaas kan ik je geen ervaringen bieden, daar ik mijn order bij Amazon.de moest annuleren wegens een onvoorziene uitgave. Ik heb de UL30vt nog steeds op het oog, though - de prijs/spec ratio is aardig hoog!
Thank you for contacting Amazon.de.
Having done research regarding your query, I would like to inform you as follows:
The item "Asus UL30VT-QX061V 33,8 cm (13,3 Zoll) Notebook" is equipped with the more powerful 5600mAh battery.
Ik twijfel nog wel ja. Een review van vandaag op Amazon.de heeft het over 7 uur maximaal. Dat is dan echt de kleinere batterij. Wel raar dat die man toch iets anders mailt.
Bij cyberport is 't idd wel de goeie. Deze is wel weer 50 euro duurder....
Toch raar, 't zijn beide dezelfde types.
de prijs/spec ratio is aardig hoog! Dat vond ik dus ook... voor 500 euro. 550 (en dan nog verzendkosten) word al weer snel bijna 600 euro
-edit-
Heb die gast van amazon weer even terug gemaild. Toch even die dingen (reviews en 65watt uur op de site) aangekaart. Ben erg benieuwd. Anders toch cyberport. Zie namelijk geen goed alternatief voor de UL30VT, afgezien van nog duurdere varianten.
Having done research regarding your query, I would like to inform you as follows:
The item "Asus UL30VT-QX061V 33,8 cm (13,3 Zoll) Notebook" is equipped with the more powerful 5600mAh battery.
Ik twijfel nog wel ja. Een review van vandaag op Amazon.de heeft het over 7 uur maximaal. Dat is dan echt de kleinere batterij. Wel raar dat die man toch iets anders mailt.
Bij cyberport is 't idd wel de goeie. Deze is wel weer 50 euro duurder....
Toch raar, 't zijn beide dezelfde types.
de prijs/spec ratio is aardig hoog! Dat vond ik dus ook... voor 500 euro. 550 (en dan nog verzendkosten) word al weer snel bijna 600 euro
-edit-
Heb die gast van amazon weer even terug gemaild. Toch even die dingen (reviews en 65watt uur op de site) aangekaart. Ben erg benieuwd. Anders toch cyberport. Zie namelijk geen goed alternatief voor de UL30VT, afgezien van nog duurdere varianten.
[ Voor 56% gewijzigd door Freakster86 op 18-10-2010 20:47 ]
Ik ben benieuwd wat hij zal antwoorden. Laat het even weten hier, als je wil. Thanks!Freakster86 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 20:31:
Ah, dan ga ik gewoon voor de UL30VTGENETX schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 13:00:
Edit: besteld, volgens Amazon is die de 21e of 22e hier
[ Voor 15% gewijzigd door JT op 18-10-2010 21:43 ]
Ecodan warmtepomp
Zijn er hier mensen die een NL-versie (dus met Nederlands toetsenbord) van de Asus U30Jc hebben kunnen bestellen, en zo ja, waar?
Dat een kerel 7 uur haalt zegt natuurlijk niets. Veel mensen begrijpen niet eens dat als de display fel staat hij minder lang mee gaat. Of ze vergeten 'm in Power saver te zetten. Of ze zitten continu te installeren etc.etc.
Je hebt helemaal gelijk. Dit was ongeveer wat alle 3 de reviewers meldde. Google vertalen is niet geheel foutloosPhilflow schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:03:
Dat een kerel 7 uur haalt zegt natuurlijk niets. Veel mensen begrijpen niet eens dat als de display fel staat hij minder lang mee gaat. Of ze vergeten 'm in Power saver te zetten. Of ze zitten continu te installeren etc.etc.
En mijn duits is nicht so gut. Maar goed, even wachten op een antwoord.
Enig idee waarom de prijs bij Cyberport omhoog is gegaan? Hij was eerst ook 499,- en nu dus 50 euro duurder.... vraag en aanbod verhaal of iets anders?
pricewatch: Samsung Q330 JS01chrisborst schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 21:38:
.....
Als ik volgende week mijn q330 nog niet heb....
Zou de MediaMarkt ze allemaal opgekocht hebben? In Utrecht ligt in ieder geval een hele stapel. Wel prijzig, 849 Euro.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Typ dit antwoord nu vanaf de UL30VT, had hem besteld toen hij nog 499 euro was op cyberport, moest er een tijd op wachten, maar het was het waard, hij bevalt prima! Volgens mij is het inderdaad een vraag een aanbod verhaal, volgens cyberport ging de voorraad er sneller doorheen als ze verwacht hadden, en daarom moest ik ook wachten op een nieuwe lading destijds. De grootste nadelen die ik tot nu toe heb ontdekt zijn toch wel het matige scherm, en de behuizing die vingerafdrukken verzameld.Freakster86 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 22:17:
[...]
Je hebt helemaal gelijk. Dit was ongeveer wat alle 3 de reviewers meldde. Google vertalen is niet geheel foutloosIk kreeg als vertaling: Dit is een nucleaire laptop....
haha
En mijn duits is nicht so gut. Maar goed, even wachten op een antwoord.
Enig idee waarom de prijs bij Cyberport omhoog is gegaan? Hij was eerst ook 499,- en nu dus 50 euro duurder.... vraag en aanbod verhaal of iets anders?
Het toetsenbord heb ik hier besteld. Koste iets van 15 euro, kwaliteit is wel wat minder als het origineel.
Thx 1337aldi,
Hopen dat amazon morgen positief nieuws mailt. Kan ik 'm gewoon daar bestellen. Scheelt toch 50 euro.
Dat het scherm niet 100% is weet ik ja, vooral de verticale kijkhoek als ik me niet vergis. Maar probeer maar eens een goed scherm te vinden in deze prijsklasse. Zelfs duurdere modellen hebben 't zelfde probleem.
Had hiervoor een HP 6715b (mat scherm) en dat is ook niet alles hoor.
Die vingerafdrukken zijn idd een ramp als ik de foto's/filmpjes mag geloven. Jammer genoeg is de zilvere versie hier niet te krijgen. Wel in de UK (d8 ik) maar dat kost je gelijk veel meer eurotjes. Als die teveel vingerafdrukken heeft is dat 't teken om de laptop even goed schoon te maken ?
Wat zijn jouw ervaringen met 't toetsenbord? Iemand op notebookcheck melde net dat de spatie toets niet altijd reageert... iets wat met typen erg vervelend kan zijn. Heb jij daar last van?
Hopen dat amazon morgen positief nieuws mailt. Kan ik 'm gewoon daar bestellen. Scheelt toch 50 euro.
Dat het scherm niet 100% is weet ik ja, vooral de verticale kijkhoek als ik me niet vergis. Maar probeer maar eens een goed scherm te vinden in deze prijsklasse. Zelfs duurdere modellen hebben 't zelfde probleem.
Had hiervoor een HP 6715b (mat scherm) en dat is ook niet alles hoor.
Die vingerafdrukken zijn idd een ramp als ik de foto's/filmpjes mag geloven. Jammer genoeg is de zilvere versie hier niet te krijgen. Wel in de UK (d8 ik) maar dat kost je gelijk veel meer eurotjes. Als die teveel vingerafdrukken heeft is dat 't teken om de laptop even goed schoon te maken ?
Wat zijn jouw ervaringen met 't toetsenbord? Iemand op notebookcheck melde net dat de spatie toets niet altijd reageert... iets wat met typen erg vervelend kan zijn. Heb jij daar last van?
Freakster, even wachten tot ik hem heb, laat ik het wel weten
Ecodan warmtepomp
ik heb de Asus ul30vt met 8cells 5600MaH en 500 GiB hdd uit Duitsland (er zijn 2 verschillende versies , maar zijn in essentie hetzelfde, op hdd grote na en accu grote dus afaik ) voor de twijfelaars die een Thin & Light zoeken voor een zacht prijsje is dit echt een aanrader, mijn versie kan makkelijk 10+ uur ruim op de accu met simpel surfen / office, en de grafische chip kan nog net games op Low detail aan (ik heb o.a. Crysis , MW2 , Singularity en Wolfenstein getest met native resolutie en Low Detai settings) de framerates zijn op wat hickups na best speelbaar te noemen
dus de 320 gb hdd versie zal dus waarschijnlijk nog steeds de 6 ~ 7 uur halen
de igp is al meer dan snel genoeg voor 1080p content en in multitasking voelt ie echt niet sloppy aan zoals een aSloom cpu
leuk detail, windows 7 kan dus (bug?) niet meer als 10 uur resterend aangeven en blijft daar dus soms op hangen tot pakweg 80% accu
de igp is al meer dan snel genoeg voor 1080p content en in multitasking voelt ie echt niet sloppy aan zoals een aSloom cpu
leuk detail, windows 7 kan dus (bug?) niet meer als 10 uur resterend aangeven en blijft daar dus soms op hangen tot pakweg 80% accu
http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!
Klopt idd. Ook mijn U30Jc wijst relatief vaak de 10 uur aan nadat het scherm een tijdje uit was.HanG-BuiK-ZwijN schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 01:57:Windows 7 kan dus (bug?) niet meer als 10 uur resterend aangeven en blijft daar dus soms op hangen tot pakweg 80% accu[/sub]
Een klein onderzoekje en een stomme vraag wellicht maar gebruiken jullie je thin and light ook als desktopvervanger of is het puur een laptop voor "erbij" ?
ps.
Ik zit hier zelf met een drie jaar oude 17 inch met hoge resolutie en nog redelijk goede videokaart en heb zelf met een dilemma gezeten op dat vlak.
ps.
Ik zit hier zelf met een drie jaar oude 17 inch met hoge resolutie en nog redelijk goede videokaart en heb zelf met een dilemma gezeten op dat vlak.
Mijn Acer 1830T hangt hier aan een 23" monitor, toetsenbord en muis. Gaat perfect.D-e-n schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 08:53:
Een klein onderzoekje en een stomme vraag wellicht maar gebruiken jullie je thin and light ook als desktopvervanger of is het puur een laptop voor "erbij" ?
Mailtje van Amazon
All the information we can provide about the "Elektronik & Foto" (Electronics and Photo) items offered on our website is displayed on the product information pages for the items or is accessible from these pages. Usually, we have the manufacturer and item name, a photo that can be enlarged, product specifications, and product reviews by our editors and customers.
Often, we also provide technical information. If you are interested in finding more technical information about an item (such as its dimensions, battery requirements, etc.), click on the "Technische Informationen zu diesem Artikel" link found on the left-hand side of every item's product information page. Here you will find a more comprehensive list of an item's components and capabilities.
Dat er product informatie op de site stond wist ik nog niet joh.... Word ik dus niet veel wijzer van, want daar hebben ze 't toch echt over een 8 cell / 65 watt uur batterij.
Na wat verder speuren kwam ik dit tegen: 90NYHA514N1121VL93KY
Dat is wat er bij Amazon staat en ook via google verwijst naar dat model.
Echter staat er bij Cyberport dit.... : 90NYHA514N1121VL93K
Precies 't zelfde, zonder de laatste Y.
@ HanG-BuiK-ZwijN:
Dat zou betekenen dat de versie van Cyberport ook de kleinere batterij heeft. Deze zou namelijk de 320GB HDD hebben.
En dan nog iets van iemand van notebookcheck:
All the information we can provide about the "Elektronik & Foto" (Electronics and Photo) items offered on our website is displayed on the product information pages for the items or is accessible from these pages. Usually, we have the manufacturer and item name, a photo that can be enlarged, product specifications, and product reviews by our editors and customers.
Often, we also provide technical information. If you are interested in finding more technical information about an item (such as its dimensions, battery requirements, etc.), click on the "Technische Informationen zu diesem Artikel" link found on the left-hand side of every item's product information page. Here you will find a more comprehensive list of an item's components and capabilities.
Dat er product informatie op de site stond wist ik nog niet joh.... Word ik dus niet veel wijzer van, want daar hebben ze 't toch echt over een 8 cell / 65 watt uur batterij.
Na wat verder speuren kwam ik dit tegen: 90NYHA514N1121VL93KY
Dat is wat er bij Amazon staat en ook via google verwijst naar dat model.
Echter staat er bij Cyberport dit.... : 90NYHA514N1121VL93K
Precies 't zelfde, zonder de laatste Y.
@ HanG-BuiK-ZwijN:
Dat zou betekenen dat de versie van Cyberport ook de kleinere batterij heeft. Deze zou namelijk de 320GB HDD hebben.
Wanneer krijg jij hem binnen dan?JT schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 00:14:
Freakster, even wachten tot ik hem heb, laat ik het wel weten
En dan nog iets van iemand van notebookcheck:
Iemand die hier ervaring mee heeft? Het toetsenbord vervangen voor een ul80vt versie zou de problemen laten verdwijnen. Dit is wel een backlit keyboard, die wat dikker is. Dus iets tussen TB en scherm doen als je hem dicht wil doen.... wat ook niet bepaalt 'handig' is.You can find my experience with the keyboard in posts on this thread. To sum them up:
1) Press hard on the keys when you type.
2) Some keyboards have rattly keys. My first one did, but I RMA'd the keyboard and the new one is very quiet and doesn't rattle.
3) It does miss keys if you type too fast, especially if you have cooling set to Passive, as that down-clocks the processor to 1066MHz.
Verwijderd
Iemand die zijn Thinkpad Edge 13 al binnen heeft..? En? Ervaringen?
Wil binnenkort ook de Lenovo U350 halen (als netbook vervanger). Iemand die de U350 binnen heeft? Ervaringen?
Wil binnenkort ook de Lenovo U350 halen (als netbook vervanger). Iemand die de U350 binnen heeft? Ervaringen?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2010 11:30 ]
Ook een mooie thin and light voor zo'n 385 euro:
HP Pavilion DM3-1112SA 13.3-inch Notebook (Windows 7 Home Premium, AMD Athlon Neo X2 L335 Processor, 2 GB RAM, 250 GB 7200rpm HDD, Bluetooth, 6 Cell Battery)
http://www.amazon.co.uk/e...O3R2/ref=ox_ya_os_product
Prestaties liggen volgens Notebookcheck zo rond de SU7300. Battery life is wel wat minder. Als je nagaat dat in Nederland de DM3 met AMD single core al een stuk duurder is, is dit wel een mooie deal.
Let er wel op dat je betaald in GBP. Als je namelijk betaald in EUR wordt je genaaid.
HP Pavilion DM3-1112SA 13.3-inch Notebook (Windows 7 Home Premium, AMD Athlon Neo X2 L335 Processor, 2 GB RAM, 250 GB 7200rpm HDD, Bluetooth, 6 Cell Battery)
http://www.amazon.co.uk/e...O3R2/ref=ox_ya_os_product
Prestaties liggen volgens Notebookcheck zo rond de SU7300. Battery life is wel wat minder. Als je nagaat dat in Nederland de DM3 met AMD single core al een stuk duurder is, is dit wel een mooie deal.
Let er wel op dat je betaald in GBP. Als je namelijk betaald in EUR wordt je genaaid.
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 19-10-2010 11:43 ]
Nee hoor, ik heb de UL30VT via cyberport en toch echt met een 15volts, 8cells accu. En idd wel 320 GB. Ben benieuwd waar hangbuikzwijn die (foute) informatie vandaan heeft. Ben wel met hem eens dat het een heerlijk aparaat is.Freakster86 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:27:
@ HanG-BuiK-ZwijN:
[ Voor 13% gewijzigd door Joba op 19-10-2010 13:45 ]
Als je een hamer hebt lijkt elk probleem op een spijker....
13 posts boven jouw postFreakster86 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 10:27:
Wanneer krijg jij hem binnen dan?
[ Voor 4% gewijzigd door JT op 19-10-2010 15:19 ]
Ecodan warmtepomp
Waarom staat er trouwens nog geen U30Jc in de Pricewatch? Is toch bij meerdere Nederlandse shops verkrijgbaar (weliswaar vanaf begin november, maar toch)?
Is dit niet een leuke thin & light ?
pricewatch: Samsung QX310-S02NL
ps.
Bij Dunnet staat de U30JC overigens weer op "niet verkrijgbaar" volgens mij
ps.
[ Voor 21% gewijzigd door D-e-n op 19-10-2010 16:56 ]
Omdat jij hem nog niet hebt aangemeldrrutger schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:36:
Waarom staat er trouwens nog geen U30Jc in de Pricewatch? Is toch bij meerdere Nederlandse shops verkrijgbaar (weliswaar vanaf begin november, maar toch)?
Dat kan hier: http://tweakers.net/ext/pricewatch.dsp?action=addProduct
[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 19-10-2010 16:55 ]
Nah, de U30Jc uit Duitsland lijkt me dan toch een veel betere deal... 100 euro goedkoper en een grotere accu. CPU is iets minder, mja, wat is 133MHz nou...D-e-n schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 16:49:
Is dit niet een leuke thin & light ?
ps.
Onverwacht antwoordGENETX schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:08:
[...]
Nah, de U30Jc uit Duitsland lijkt me dan toch een veel betere deal... 100 euro goedkoper en een grotere accu. CPU is iets minder, mja, wat is 133MHz nou...
De Samsung lijkt me enkel iets lichter. Tenminste, ik dacht dat de U30JC altijd 2,2kg is geweest.
Dat is idd het voordeel van de Samsung. Aan de andere kant, echt licht zijn ze beide niet vergeleken met de rest. Tenzij je rug die 300gr extra niet kan dragen is de U30Jc imho wel de betere keuze. 1000 euro voor de Samsung is gewoon 100 euro te veel als je het mij vraagt.
Ik heb ook de Envy overwogen dus zowel qua gewicht als qua geld ga ik er op vooruit. 
Alleen de videokaart blijft mijn twijfelpunt: heeft een van de Tweakers met de U30JC er toevallig al eens Autocad op gedraaid?
Alleen de videokaart blijft mijn twijfelpunt: heeft een van de Tweakers met de U30JC er toevallig al eens Autocad op gedraaid?
Verwijderd
Net mijn Lenovo Thinkbook Edge 13 binnen.. wat een heerlijke laptop. Zal ik de loop van morgen een korte gebruikersreview plaatsen.... Via Labdatek in Engeland besteld, de bezorging heeft 2,5 werkdag geduurd...
Kan je daarop ook OSX draaien ?Verwijderd schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:47:
Net mijn Lenovo Thinkbook Edge 13 binnen.. wat een heerlijke laptop. Zal ik de loop van morgen een korte gebruikersreview plaatsen.... Via Labdatek in Engeland besteld, de bezorging heeft 2,5 werkdag geduurd...
Ik heb er wel SolidWorks op gedraaid, en dat ging prima. Ik ben eerstejaars, dus met erg grote assemblies ben ik nog niet mee bezig. Qua grafische kracht moet je het zo zien dat hij bijvoorbeeld Half Life 2 Episode 2 op High kan spelen, met sommige opties een beetje teruggeschroefd.D-e-n schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 17:40:
Ik heb ook de Envy overwogen dus zowel qua gewicht als qua geld ga ik er op vooruit.
Dan wacht ik nog een paar dagen om 't toch zeker te weten. Na maanden van research kan dat er ook nog wel bij
Mag je je laptop ook terug sturen als je hem niet wilt zoals in NL?
Ecodan warmtepomp
Wij zijn geen deskundigen in de wetgeving van ons eigen kikkerlandje, laat staan andere landen
Ach ja, viel te proberen toch 
Edit: beetje lui van mij, ja het kan.
Edit: beetje lui van mij, ja het kan.
[ Voor 63% gewijzigd door JT op 19-10-2010 22:11 ]
Ecodan warmtepomp
Ik had ook een goed gevoel bij Lenovo maar dat was nadat mijn Edge 13 twee keer na telkens een maand gebruik was overleden (en waarbij de reparatie na de tweede keer dood gaan meer dan 6 weken duurde) wel verdwenen. Ik moet wel zeggen dat de notebook na de tweede reparatie nu al wel weer twee maanden zonder problemen functioneert.Verwijderd schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 16:29:
Heb gekozen voor de Lenovo, omdat ik daar een goed gevoel bij heb.
Daarnaast is de HDD en RAM eenvoudig up te graden. Ik wilde deze keer per se een Lenovo, zodoende mijn keuze op de Edge 13 :-)
Wat betreft de bouwkwaliteit is mijn Edge 13 ook maar zo zo. Het scherm zit wat scheef waardoor deze wanneer het scherm dichtgeklapt zit aan één kant niet goed aansluit en wanneer het scherm opgeklapt is hol staat. Wat ook een merkwaardig fenomeen is dat de voeding van de notebook af en toe nogal hard wil zoemen.
Ik was benieuwd wat jullie van de Lenovo Ideapad U450p vinden; deze is nl. momenteel goedkoop zie pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5MH.
Zelf vind ik de Q330 van Samsung stukken beter, maar nauwelijks leverbaar. Dit in tegenstelling tot de Lenovo U450p.
Hoe komt het dat de leverbaarheid van alternatieven (Q330, de Asus U35F) zo slecht leverbaar zijn? Zijn er nieuwe modellen op komst (bijvoorbeeld de Q340)?
Zelf vind ik de Q330 van Samsung stukken beter, maar nauwelijks leverbaar. Dit in tegenstelling tot de Lenovo U450p.
Hoe komt het dat de leverbaarheid van alternatieven (Q330, de Asus U35F) zo slecht leverbaar zijn? Zijn er nieuwe modellen op komst (bijvoorbeeld de Q340)?
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'kwiebus schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:49:
[...]
Ik had ook een goed gevoel bij Lenovo maar dat was nadat mijn Edge 13 twee keer na telkens een maand gebruik was overleden (en waarbij de reparatie na de tweede keer dood gaan meer dan 6 weken duurde) wel verdwenen. Ik moet wel zeggen dat de notebook na de tweede reparatie nu al wel weer twee maanden zonder problemen functioneert.
Wat betreft de bouwkwaliteit is mijn Edge 13 ook maar zo zo. Het scherm zit wat scheef waardoor deze wanneer het scherm dichtgeklapt zit aan één kant niet goed aansluit en wanneer het scherm opgeklapt is hol staat. Wat ook een merkwaardig fenomeen is dat de voeding van de notebook af en toe nogal hard wil zoemen.
Ik weet niet of lenovo al veel beter is. Maar ik vertrouw die tent nog niet.
Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots
Wel de Q310 van Samsung. Maar de leverbaarheid is nooit goed geweest... De reden? Geen idee. Te duur? Weinig vraag in Nederland? Daar lijkt het het meeste op. Ze willen hier het risico niet nemen met veel laptops te blijven zitten.me_moi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:00:
Ik was benieuwd wat jullie van de Lenovo Ideapad U450p vinden; deze is nl. momenteel goedkoop zie pricewatch: Lenovo IdeaPad U450p M23L5MH.
De Q330 is net nieuw. De Q340 is een 14" model volgens Google.me_moi schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:00:
Zijn er nieuwe modellen op komst (bijvoorbeeld de Q340)?
[ Voor 8% gewijzigd door Philflow op 20-10-2010 09:25 ]
lol een collega vertelde laatst op het werk nog dat HP meer terugkwam van Acer en dit bevestigt hetmhr-zip schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 08:38:
[...]
nieuws: 'HP-laptops gaan vaker stuk dan die van Asus en Toshiba'
Ik weet niet of lenovo al veel beter is. Maar ik vertrouw die tent nog niet.
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
Ook alweer 4 maandjesPhilflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 09:19:
[...]
De Q330 is net nieuw. De Q340 is een 14" model volgens Google.
Die Q330 is wat gedaald in de pricewatch zie ik € 728,- bij 4launch en eentje op voorraad. Normaal hebben ze geen voorraad dacht ik, misschien een retourtje?
Dat ie sinds 4 maanden in de Pricewatch staat betekent niet dat ie al 4 maanden beschikbaar is
Verwijderd
Inderdaad, waarschijnlijk was ie er al eerderPhilflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:41:
[...]
Dat ie sinds 4 maanden in de Pricewatch staat betekent niet dat ie al 4 maanden beschikbaar is
Even wat anders, de Edge 11 met Core i3 is leverbaar: pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge 11
Verwijderd
Aha, thanks voor de tip. Even wat gegoogled op de QX serie, erg mooi!D-e-n schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:37:
De QX330 is nieuw, de Q330 is wat ouder
De QX310 en QX510 staan sinds gisteren in de pricewatch zie ik. Wel prijzig helaas, dat dan weer wel.
De 14" QX410 met Core i5 en nVidia lijkt me ideaal. Maar die staat er natuurlijk weer niet bij. Iemand een idee wanneer we die kunnen verwachten?
In ieder geval niet in NederlandVerwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:45:
[...]
Inderdaad, waarschijnlijk was ie er al eerder
Voor zover ik het me kan herinneren stond ie weken (maanden?) in de Pricewatch zonder dat ie geleverd werd.
[ Voor 20% gewijzigd door Philflow op 20-10-2010 13:05 ]
mensen ik heb mij even ingelezen in dit topic,
Nou heb ik een vraag;
Ik ben opzoek naar een 13inch laptop,, voor er bij...
Ik heb een aantal varianten voorbij zien komen, de laptops die mij het meest aanspreken zijn:
pricewatch: HP Pavilion dv3-4150ed (XD830EA)
Echter kan ik niets vinden over de accu duur? iets hiervan iets bekend?
pricewatch: Asus U35JC-RX046X
Deze vind ik ook erg interessant, alleen dan wel de versie uit Duitsland
Toetsenboardje verwisselen mag niet zo een probleem zijn gok ik.
en tot slot
pricewatch: Samsung Q330 JS01
Welke raden jullie mij aan?
Ik ben opzoek naar een notebookje met de volgende eisen:
accu duur min 6 uur
een beetje een fatsoenlijk kijkbaar scherm
cpu en gpu is niet het belangrijkste, hoewel ik het wel fijn vind als de laptop enigszins snel is.
mijn budget ligt eigenlijk op max 700 euries iets der overheen kan..
Nou heb ik een vraag;
Ik heb een aantal varianten voorbij zien komen, de laptops die mij het meest aanspreken zijn:
en tot slot
accu duur min 6 uur
cpu en gpu is niet het belangrijkste, hoewel ik het wel fijn vind als de laptop enigszins snel is.
Verwijderd
Nee, je hebt het toch mis. Producten kunnen al maanden in de prijswatch staan voordat er een prijs bij komt te staan. Maar als er dan een prijs bij komt te staan dan zijn ze (als het goed is) ook al echt leverbaar. En dan pas komt de datum van de eerste prijsvermelding erbij. Zo ook bijvoorbeeld met die Edge 11 Core i3. Die stond er al weken in. Nu vandaag voor het eerst met prijs leverbaar en de datum is dan ook 20 oktober 2010.Philflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 12:56:
[...]
In ieder geval niet in Nederland
Voor zover ik het me kan herinneren stond ie weken (maanden?) in de Pricewatch zonder dat ie geleverd werd.
@ caddywouter,
Ik zou de U35JC uit de UK halen. Kost 730 euro als ik me niet vergis. Dat vind ik persoonlijk de beste keuze van deze drie.
Dit was ook mijn eerste keuze, maar ben nu van plan de UL30VT te kopen. Houd je nog een flinke duit over voor een SSD, wat je zeer zeker zal merken. Waar je mee moet oppassen is dat aardig wat mensen klagen over een 'whine'. Een hoge toon die zeer irritant kan zijn. Er zijn een paar filmpjes van op youtube en ik kan ze dus duidelijk horen. (heeft ook iets met leeftijd te maken).
Een SU7300 vs een i3... die laatste zou leuk zijn, maar vaak dikke overkill als je enkel simpele taken op je laptop uitvoert. (geen photoshop/autocad etc.) Met de C2D heb je geen irritante piep (kans) en je batterij gaat veel langer mee. (2+ uur). Gooi er een SSD in (120GB vertex 2
) en je heb gegarandeerd een snellere laptop.
Just my 2 cents!
Ik zou de U35JC uit de UK halen. Kost 730 euro als ik me niet vergis. Dat vind ik persoonlijk de beste keuze van deze drie.
Dit was ook mijn eerste keuze, maar ben nu van plan de UL30VT te kopen. Houd je nog een flinke duit over voor een SSD, wat je zeer zeker zal merken. Waar je mee moet oppassen is dat aardig wat mensen klagen over een 'whine'. Een hoge toon die zeer irritant kan zijn. Er zijn een paar filmpjes van op youtube en ik kan ze dus duidelijk horen. (heeft ook iets met leeftijd te maken).
Een SU7300 vs een i3... die laatste zou leuk zijn, maar vaak dikke overkill als je enkel simpele taken op je laptop uitvoert. (geen photoshop/autocad etc.) Met de C2D heb je geen irritante piep (kans) en je batterij gaat veel langer mee. (2+ uur). Gooi er een SSD in (120GB vertex 2
Just my 2 cents!
Echt lastig... Ik denk namelijk dat geen van de laptops die 6 uur gaat halen. Daarvoor heb je eigenlijk toch een 80Wh+ accu nodig, terwijl de meeste laptops doorgaans rond de 60Wh zitten en zo'n 5 uur halen. Zeker voor dat geld, want accu's zijn duur.caddywouter schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:04:
mensen ik heb mij even ingelezen in dit topic,
Nou heb ik een vraag;
en tot slot
accu duur min 6 uur
Mocht de U35Jc in duitsland de 5600mAh 15V 84Wh accu hebben, dan is dat denk ik de beste optie. De Samsung heeft uit mijn kop sowieso de kleinere accu en dat verwacht ik eigenlijk ook voor de HP. De HP's die ik laatst zag waren ook wel erg onzuinig daarbij...
6+ uur met een normal voltage processor en losse videokaart is nog altijd uitzonderlijk. Asus bewijst dat het kan met een grote accu. Maar ook zuinige hardware is nodig (een HDD die op moet spinnen zorgt bij mijn U30Jc al voor een flinke terugval...). Dus als die accuduur echt heilig voor je is, dan zou ik het op save spelen met een Asus U30Jc / U35Jc icm de genoemde accu. Pas op dat er dus een kleinere in omloop is. De Nederlandse U35Jc heeft dus ook een accu die maar 5 uur mee kan. (De 4800mAh accu).
Nee, er zijn genoeg producten die met een prijs in de prijswatch staan en niet leverbaar zijn. Voorbeeld:Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:09:
[...]
Nee, je hebt het toch mis. Producten kunnen al maanden in de prijswatch staan voordat er een prijs bij komt te staan. Maar als er dan een prijs bij komt te staan dan zijn ze (als het goed is) ook al echt leverbaar.
pricewatch: Seagate Momentus ST9750420AS, 750GB SATA-300, 16MB, 7200rpm
Eerste prijsvermelding: donderdag 26 augustus 2010, nog steeds niet leverbaar. En voor zover ik me het goed herinner is de Samsung Q330 ook zo'n product dat niet leverbaar was terwijl de prijzen al in de pricewatch stonden.
[ Voor 14% gewijzigd door Philflow op 20-10-2010 13:44 ]
hmmzz ik ben toch wel even aardig aan het twijfelen gebracht de hp valt af, die is ook veel te dik. Hij moet wel een beetje dun zijn.
Ik neig in tegenstelling tot jullie advies toch meer naar de Samsung Q330 JS01,, deze is namelijk goedkoper en in Nederland normaal leverbaar. Die i3 of i5 maakt niet zoveel uit (voor mij). 5 of 6 uur batterij is voor mij genoeg, dan laad ik um wel even op, of koop een extra accu.
Wat zijn jullie ervaringen met de Samsung Q330 JS01??
Ik ben alleen benieuwd wat de ervaringen zijn met de klantenservice van Samsung?? dit geeft voor mij de doorslag.
Ik begrijp namelijk dat de service van asus erg goed is, (ook als je een asus in duits, of eng koopt? heb je dan hier ergens in NL. een servicepunt?
Ik neig in tegenstelling tot jullie advies toch meer naar de Samsung Q330 JS01,, deze is namelijk goedkoper en in Nederland normaal leverbaar. Die i3 of i5 maakt niet zoveel uit (voor mij). 5 of 6 uur batterij is voor mij genoeg, dan laad ik um wel even op, of koop een extra accu.
Wat zijn jullie ervaringen met de Samsung Q330 JS01??
Ik ben alleen benieuwd wat de ervaringen zijn met de klantenservice van Samsung?? dit geeft voor mij de doorslag.
Ik begrijp namelijk dat de service van asus erg goed is, (ook als je een asus in duits, of eng koopt? heb je dan hier ergens in NL. een servicepunt?
Verwijderd
asus heeft internationale pick up & return (dat betekent dat je adres doorgeeft, vervolgens komt er een mannetje van ups/dhl langs om hem op te halen) garantie, waar het servicepunt zit is niet van belang.
samsung levert, volgens hun site, 1 jaar garantie het type staat er niet bij. Maar eigenlijk hoor ik nooit negatieve ervaringen over de garantie van samsung, al zal dat wel met de bekendheid van het merk te maken hebben.
samsung levert, volgens hun site, 1 jaar garantie het type staat er niet bij. Maar eigenlijk hoor ik nooit negatieve ervaringen over de garantie van samsung, al zal dat wel met de bekendheid van het merk te maken hebben.
de nieuwe xps lijn staat ook al weken in de pricewatch, de specs zijn echter nog niet eens bekend.Philflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:30:
[...]
Nee, er zijn genoeg producten die met een prijs in de prijswatch staan en niet leverbaar zijn. Voorbeeld:
Eerste prijsvermelding: donderdag 26 augustus 2010, nog steeds niet leverbaar. En voor zover ik me het goed herinner is de Samsung Q330 ook zo'n product dat niet leverbaar was terwijl de prijzen al in de pricewatch stonden.
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 13:47 ]
dank voor iedereen zijn reactie!Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:46:
asus heeft internationale pick up & return (dat betekent dat je adres doorgeeft, vervolgens komt er een mannetje van ups/dhl langs om hem op te halen) garantie, waar het servicepunt zit is niet van belang.
volgens de 4launch shop heb je 2 jaar gerantie
http://www.4launch.nl/sho...--320gb--zilver-/tweakers
Goed weinig tot geen negatieve geluiden over de Samsung garanties.. dat speelt voor mij een belangrijke rol. Asus is sowieso goed, begrijp ik steeds. Alleen de Asus ligt eigenlijk boven mijn budget.
Ik ga nog wat reviews lezen over de samsung, dan zal ik wel tot een besluit komen.
Zijn er eventueel nog meer mensen met ervaringen over de Samsung Q330 JS01?
Verwijderd
Hmmm, okee. Ik zou liever zien dat die winkels hem pas erbij knallen als ie ook daadwerkelijk leverbaar is. Maar zal wel allemaal automagisch gaan dan.Philflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:30:
[...]
Nee, er zijn genoeg producten die met een prijs in de prijswatch staan en niet leverbaar zijn. Voorbeeld:
Verwijderd
Alleen de Sony's hebben toch de piep? Of nu opeens alle i3's?Freakster86 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:17:
...
Een SU7300 vs een i3... die laatste zou leuk zijn, maar vaak dikke overkill als je enkel simpele taken op je laptop uitvoert. (geen photoshop/autocad etc.) Met de C2D heb je geen irritante piep (kans) ...
Verwijderd
alleen de VPC-E lijn heeft last van de piep, grofwel 80% van de tweakers heeft er last van.
het schijnt wel voor te komen bij bepaalde asus laptops, maar daar heb ik al heel lang niets meer over gehoord.
het schijnt wel voor te komen bij bepaalde asus laptops, maar daar heb ik al heel lang niets meer over gehoord.
ja, de info over de levertijd word gewoon gecrawld van de aangesloten shops, daar zijn de pricewatch abbonementen voor.Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:04:
[...]
Hmmm, okee. Ik zou liever zien dat die winkels hem pas erbij knallen als ie ook daadwerkelijk leverbaar is. Maar zal wel allemaal automagisch gaan dan.
Samsung geeft idd AFAIK 2 jaar op alle laptops. Vreemd dat de site 1 jaar opgeeft. Op zich zijn Asus en Samsung voor mij gelijkwaardige merken. Weinig problemen, goede kwaliteit, prima garantie en dat voor een leuke prijs.
Ervaringen over de Q330 zijn wel gemeld in dit topic volgens mij. Gooi die term maar eens in de search rechtsboven in het topic. De ervaringen waren goed vziw. Voornamelijk in vergelijking met de Asus U30Jc was het de vraag of je 150 euro overhad voor de betere accu, iets snellere CPU en Nvidia Optimus.
De conclusie is eigenlijk dat de Samsung het goedkopere alternatief was voor de Asus U30Jc. Iets mindere hardware voor een iets lagere prijs. En dat is ook eigenlijk het grootste verschil tussen die 2. Dat zegt genoeg lijkt me
Ervaringen over de Q330 zijn wel gemeld in dit topic volgens mij. Gooi die term maar eens in de search rechtsboven in het topic. De ervaringen waren goed vziw. Voornamelijk in vergelijking met de Asus U30Jc was het de vraag of je 150 euro overhad voor de betere accu, iets snellere CPU en Nvidia Optimus.
De conclusie is eigenlijk dat de Samsung het goedkopere alternatief was voor de Asus U30Jc. Iets mindere hardware voor een iets lagere prijs. En dat is ook eigenlijk het grootste verschil tussen die 2. Dat zegt genoeg lijkt me
Verwijderd
bij nader inzien zat ik naar de UK site te kijken
raar dat je daar opeens maar 1 jaar krijgt

Dit topic is gesloten.
Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.
Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.