[NBBG Aanschaf] Thin-&-light notebook Augustus 2010 12"-14"

Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste
Acties:
  • 108.873 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-09 10:44

JT

VETAK y0

Voor de geinteresseerden, er is nu ook een Sony S13M, 13,3", Core i3, GT310m, 4gb, 500gb, max 5 uur accuduur (denk dat je daar redelijk dicht bij in de buurt komt, ik typ nu op een S11 met ook een i3 en zelfde accu en 4 uur is no problemos, dat weet ik zeker zonder dat ik het ooit heb bijgehouden dus zou nog langer kunnen zijn), drive. Advies 999 euro, imho te duur in vergelijking met de concurrentie, zeker als je kijkt naar de Q330. Maar hij is er iig wel :P
Freakster86 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:17:
Een SU7300 vs een i3... die laatste zou leuk zijn, maar vaak dikke overkill als je enkel simpele taken op je laptop uitvoert. (geen photoshop/autocad etc.) Met de C2D heb je geen irritante piep (kans) en je batterij gaat veel langer mee. (2+ uur). Gooi er een SSD in (120GB vertex 2 ;)) en je heb gegarandeerd een snellere laptop.

Just my 2 cents!
Ik denk dat je met een SU7300 + (hybride) SSD prima kan fotoshoppen :) Denk niet dat het ondoenlijk traag wordt.
Freakster86 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:19:
@ JT

Ik hoorde gister van een duitser op notebookcheck dat hij ook de VT van Amazon.DE had besteld. Hij heeft dus wel de grote batterij gekregen. Dat geeft dus goede hoop dat die van jou 'm ook heeft.
Woei :D Tnx :D Heb vandaag bericht gekregen van Amazon dat de Asus morgen zou worden afgeleverd. Als m'n vriendin morgen niet thuis is wanneer de bezorger langs komt dan zal je trouwens helaas even af moeten wachten tot zaterdag; Vrijdagochtend ga ik weg tot zaterdagavond :P

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Registratie: September 2009
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:05:

Alleen de Sony's hebben toch de piep? Of nu opeens alle i3's?
Na heel veel topics gelezen te hebben op notebookcheck lijkt het erop dat het een kwaaltje is van de hele core iX lijn. Wat het precies is weet eigenlijk niemand. De een zegt de het de cpu is en een ander beweert dat het het MB is, iets met transistors o.i.d. Mensen die op leeftijd zijn (en dus slechter gehoor hebben), hebben er geen last van. Groot deel van de 'jongeren' (ben zelf 24) kunnen het perfect horen. Even gefocust typen of lezen zit er dan echt niet in.
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:08:
alleen de VPC-E lijn heeft last van de piep, grofwel 80% van de tweakers heeft er last van.
het schijnt wel voor te komen bij bepaalde asus laptops, maar daar heb ik al heel lang niets meer over gehoord.
Toch maar even de topics doorlezen op notebookcheck. De u35jc even als voorbeeld (veel van dat topic gelezen); dit probleem bestaat nog steeds. Lees van veel mensen dat ze er wel last van hebben, de een wat meer dan de ander. De nieuwe Toshiba Portege R700/R705 heeft precies 't zelfde. Is je gehoor goed tot uitstekend... dan zul je er imo wel last van hebben.
JT schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:31:
Ik denk dat je met een SU7300 + (hybride) SSD prima kan fotoshoppen :) Denk niet dat het ondoenlijk traag wordt.
Dat denk ik ook wel ja (verder geen ervaring mee). Ik heb ook liever een VT + SSD dan een U35JC met simpele 5400 schijf.
Woei :D Tnx :D Heb vandaag bericht gekregen van Amazon dat de Asus morgen zou worden afgeleverd. Als m'n vriendin morgen niet thuis is wanneer de bezorger langs komt dan zal je trouwens helaas even af moeten wachten tot zaterdag; Vrijdagochtend ga ik weg tot zaterdagavond :P
http://www.google.nl/imag...l&tab=wi&biw=1472&bih=658
Probleem opgelost :+ Gewoon bij de voordeur met een boterham en een flesje water neerzetten en klaar is kees. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn U30Jc heeft ook wel eens een piepje, alleen mijn F3Sc was zelfs iets erger. Niet echt storend en waarschijnlijk gewoon een fluitende spoel.

Het is ook de vraag of je het hoort, of dat je het wil horen. Ik heb er namelijk geen last van, maar omdat anderen beweren dat iedere Arrandale het probleem heeft ga je je er toe zetten om het wel te horen. Helaas ga je dan alles horen. Want ik hoor dan namelijk ook wel een piepje in de verte. Echter, het zou ook de harde schijf kunnen zijn of weet ik veel wat.

Het is dan ook de vraag in hoeverre het probleem echt structureel is. Bij de Vaio lijkt het me duidelijk dat mensen het echt hinderlijk hebben gehoord zonder te focussen, maar bij de andere laptops lijkt het er meer op dat men het, net zoals mij, heeft willen horen.

Let op dat er zoveel meer laptops zijn geweest. Ik heb ook een aantal mensen gezien die piepjes hadden op een Lenovo Thinkpad in het verleden. Die op mijn F3Sc is ook duidelijker hoorbaar. En die laptops hadden een Core 2 Duo.

Dus tsja, zolang niet 50% van de users klaagt zou ik zeggen dat het geen groot probleem vormt. Er is gewoon een kans op slechte componenten en als dat niet geregeld voorkomt zul je de garantie wel kunnen gebruiken om het te verhelpen mocht je er echt last van hebben. Dat lukt dus niet bij Sony E omdat het probleem structureel is en Sony zo te zien het probleem ook niet wenst op te lossen...

Ohja, de voeding van mijn desktop fluit ook een beetje als de PC uit staat... Ook weer een fluitende spoel waar je nooit last van hebt, tenzij je het echt wilt horen. En de adapter van mijn EeePC was ook niet helemaal lekker. Doet zijn werk wel, maar fluit ook. Die was wel overdreven dus RMA aangevraagd daarvoor.

[ Voor 4% gewijzigd door GENETX op 20-10-2010 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Freakster86 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:07:
[...]

http://www.google.nl/imag...l&tab=wi&biw=1472&bih=658
Probleem opgelost :+ Gewoon bij de voordeur met een boterham en een flesje water neerzetten en klaar is kees. ;)
Zal eerder andersom gebeuren :+

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ccc
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 13-07 12:02

Ccc

Ccc schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 15:58:
Nou na een aantal dagen zelf proberen en zoeken stel ik toch ff hier mijn vraag.
Ik heb de Asus U30jc. Nu zijn de mediakeys gekoppeld aan Windows media center. Zeer storend vind ik dit omdat ik geen wmc gebruik.
Nu is mijn vraag kan ik de keys ontbinden? Ik wil ze namelijk werkend krijgen met winamp.
Verwijderd schreef op zaterdag 09 oktober 2010 @ 16:00:
er zit een optie in het winamp menu, als je die aanzet werkt het meteen.

de functietoetsen maken gewoon gebruik van een standaard windows API
Nou ik heb weer de tijd gehad om wat zoeken voor de mediakeys.

Wat jij hier boven zegt door het aan te zetten in winamp werkt niet.
De laptop blijft nog steeds windows media center openen. En winamp reageert niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]
de nieuwe xps lijn staat ook al weken in de pricewatch, de specs zijn echter nog niet eens bekend.
Dell in de pricewatch neem ik sowieso niet meer serieus. Dat klopt bijna nooit. Check ik vandaag bijvoorbeeld nog deze desktop met i5 processor pricewatch: Dell Inspiron 580 MT (D005811) dan zie ik op de Dell site dat er een i3 in zit zonder keuzemogelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Freakster86 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 15:07:
[...]
Na heel veel topics gelezen te hebben op notebookcheck lijkt het erop dat het een kwaaltje is van de hele core iX lijn. Wat het precies is weet eigenlijk niemand. De een zegt de het de cpu is en een ander beweert dat het het MB is, iets met transistors o.i.d. Mensen die op leeftijd zijn (en dus slechter gehoor hebben), hebben er geen last van. Groot deel van de 'jongeren' (ben zelf 24) kunnen het perfect horen. Even gefocust typen of lezen zit er dan echt niet in.
[...]
Sjeeeeees, wat een gedoe wordt het dan om iets uit te zoeken dat normaal voldoet zeg. En wat leverbaar is. Getverredemme, het valt niet mee, er is altijd wel iets. :)

Ik zou er bijna Duitser voor willen worden. Lekker goedkoop een laptoppie kopen, met het keyboard van je eigen land, het rijtjeshuis hier inruilen voor een vrijstaande villa daar, en van de overwaarde een BMW X6 kopen die hier € 80k kost en daar € 50k. :) En daar verder 140-150% verdienen in de IT van wat je hier verdient. Maar ik dwaal af...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
gekkejopie toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Het heeft er alle schijn van dat Apple vanavond 19 uur een 11.6" Macbook Air aankondigd van 1,0 kg. :9~

M.b.t. de piep, ik heb gelezen dat deze tweak de piep verhelpt.

[ Voor 35% gewijzigd door Philflow op 20-10-2010 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:08:
[...]
ja, de info over de levertijd word gewoon gecrawld van de aangesloten shops, daar zijn de pricewatch abbonementen voor. :)
Ja okee, maar ik bedoelde meer de aangesloten shops die elk hun leveranciers crawlen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:02:
M.b.t. de piep, ik heb gelezen dat deze tweak de piep verhelpt.
dat klopt, helaas gaat daardoor de accuduur van je mobiele device door de helft, en die is al niet zo geweldig (2,5 uur max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:18:
[...]

dat klopt, helaas gaat daardoor de accuduur van je mobiele device door de helft, en die is al niet zo geweldig (2,5 uur max)
weet je dat zeker? ik had gehoord dat die tweak nauwelijks invloed heeft op de battery life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Het heeft er alle schijn van dat Apple vanavond 19 uur een 11.6" Macbook Air aankondigd van 1,0 kg. :9~
Ben benieuwd met wat voor specs :) Zullen dan wel weer exorbitante prijzen hebben voor wat je krijgt.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
In het U35JC topic werd er ook gemeld dat het de slaapstand van de cpu beinvloed (o.i.d.) waardoor de batterijduur zeker omlaag zal gaan. Met hoeveel kan ik zo 123 niet terug vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JT schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:28:
[...]

Ben benieuwd met wat voor specs :) Zullen dan wel weer exorbitante prijzen hebben voor wat je krijgt.
hier zijn wat specs http://www.engadget.com/2...nch-macbook-air-detailed/

[ Voor 18% gewijzigd door Philflow op 20-10-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Philflow schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:24:
[...]

weet je dat zeker? ik had gehoord dat die tweak nauwelijks invloed heeft op de battery life.
ik had verder moeten lezen, ik dacht dat je richting de standaard disable c6 tweak linkte :X

ik had wel de intelppm tweak getest, dat was +2w met rmclock draaiende. Maar turbo werkt dan niet meer, en hij klokt ook niet meer terug, dat is ook +11/12w op mijn bak

wat die gelinkte tweak doet is het verhogen van de idle demote treshhold: de processor gaat minder snel in idle als er een programma draait.
maar wat als die treshhold niet word bereikt? dan heb je nog steeds de piep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voor de mensen die last hebben van de piep lijkt het me in ieder geval de moeite waard om het te proberen aangezien iemand op NBR zegt dat het de piep verhelpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 1kg was eigenlijk een gok.. maar geen slechte :P

11.6-inch : 64GB
* 1.4GHz Intel Core 2 Duo processor
* 2GB memory
* 64GB flash storage1
* NVIDIA GeForce 320M graphics
* Verzenddatum: 1-2 werkdagen
* Gratis geleverd
* € 999,00
1.06kg.
http://www.apple.com/nl/mac/

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 08:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
13-inch : 128GB
1.86GHz Intel Core 2 Duo processor
2GB memory
128GB flash storage1
NVIDIA GeForce 320M graphics
Verzenddatum: 1-2 werkdagen
Gratis geleverd
€ 1.299,00

Die dus ook, een 13" variant. Leuk is wel de hogere resolutie van 1440x900, doet Apple toch goed. En ja, ook de SSD is best geniaal. Alleen, het blijft zo duur en ook weer beperkt op sommige punten. Al valt de prijsstelling, zeker met een 128GB SSD me nog wel mee voor een Apple Macbook Air.

Anderzijds, voor "erbij" is hij toch wat te duur, dan is de iPad toch best geniaal. En tbh, als criticus tegenover Apple, de iPad is toch wel geniaal om even wat te surfen. En voor onderweg is een normale notebook a la MBP (of uiteraard de U30Jc >:) ) toch wat praktischer gok ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

inderdaad een erg mooi device, met een u30jc plus caddy plus ssd zit je aan dezelfde prijs.
de trage processor vind ik echter wel behoorlijk een misser, het zal wel een SPxxxx variant zijn, low voltage in idergeval.
en de resolutie :D :9~ _/-\o_

ik vraag me toch wel af wat apple met de volgende upgrade gaat doen:
11" 786p
13" 800/900p
15" 900/1050p
17" 1200p

bij de overgang naar 16:9 valt de hoogste resolutie weg, wat tot resultaat heeft dat de 17" dezelfde resolutie heeft als de 15", de enige optie die ik zie is overgaan op 1440p of een soort vage tussenmaat als 2133*1200.

1440p past wel mooi in hun plannen voor resolution independant interface voor os.x lion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ze zijn voor Apple begrippen wel niet heel duur, maar als je dan de CPU's en RAM ziet... :')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De 4GB upgrade kost 90 euro bij Apple zelf. Verwacht maar dat ze slechts plaats hebben voor 1 SoDimm in die behuizing. Dus in dat opzicht is het niet heel vreemd. En die CPU, tsja, ook hier hebben ze weinig ruimte en koeling.

Al vraag ik me nog altijd af of die GPU nou echt zoveel ruimte zou innemen... Op NBR heeft iemand zijn U30Jc open gehaald en zoveel ruimte neemt die G 310M nou ook niet in... Waarbij ik mag aannemen dat de chipset veel kleiner is.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MppOippxGIqfeZnSocNwZ5wr/full.jpg

Dit begint leuk te worden:
MBP 13"
Afbeeldingslocatie: http://splurgebook.files.wordpress.com/2010/08/wpid-w6zpueftmbfdbyvb-huge-2010-08-27-12-51.jpg?w=572&h=429

En fyi:
C2D P8600: 35mm x 35mm
Core i5: 28mm x 34mm

[ Voor 32% gewijzigd door GENETX op 20-10-2010 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het mbp 13" moederbord ziet er zo uit
Afbeeldingslocatie: http://guide-images.ifixit.net/igi/XaPYhlwqukefDI4j.huge
daar past echt *niets* meer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb mijn post geupdate. Maar zie je die enorme ruimte die Nvidia nog nodig heeft? Daarbij is een Intel Core 2 Duo ook groter. 35mm x 35mm vs 34mm x 28mm voor een Core i5.

En als ik het U30Jc moederbord zo zie, dan hebben de G 310M + Intel chipset grofweg hetzelfde oppeverlakte nodig als die enkel Nvidia chipset....

En geloof me er is echt nog wel ruimte op die print. Vooral linksonder de Nvidia chip. Een headertje die vast ergens anders kan en verder zeeën van ruimte om sporen te verleggen en componten nog wat anders te plaatsen.. en een schroefgat wat vast ook wel op een of andere manier anders kan.

De randen en alles zijn behoorlijk dicht op elkaar, maar dicht bij de Nvidia chip krijg ik de indruk dat men zoiets had van: nog een paar componenten in zeeën van ruimte. Daarbij heeft Apple niet eens een socket..

Nee, het is wat prutswerk, maar een Intel Core i5 + Intel Chipset + Nvidia G310M gingen daar prima passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed punt van dat socket trouwens, dat hele vierkante groene stuk plastic waar de pinnen aan vastzitten...
wat heb je daar eigenlijk aan als je niet eens een socket hebt?
In theorie kan je flink ruimte besparen door de die gewoon rechtstreeks op het moederbord te solderen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat zal wel te lastig gaan., dus dat groene stuk zal wel nodig zijn, maar ze besparen zeker ruimte door een socket weg te laten. Wel zielig dat Apple eigenaren nooit kunnen upgraden :P

Volgende informatie BTW:
Chipset:
HM55: 25mm x 27 mm
PM45: 34mm x 34mm
Nvidia GeForce 320M: 35mm x 35mm (net zo groot als die C2D op het plaatje)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
Zijn er mensen die in het bezit zijn van disassembly manual van de Acer 3820 serie? Ik ben niet heel erg tevreden met de Atheros WLAN adapter en denk erover om die te wisselen met het Intel kaartje uit mijn oude laptop. Maar ik weet niet zo goed waar de WLAN adapter zich bevindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefanovic45
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 21-09 12:53
Gewoon de onderkant los schroeven, dan rechts onder kijken bij dat draadje:

Afbeeldingslocatie: http://i42.photobucket.com/albums/e331/stefanovic45/DSC00555.jpg

Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-09 16:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Joba schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 13:12:
[...]

Nee hoor, ik heb de UL30VT via cyberport en toch echt met een 15volts, 8cells accu. En idd wel 320 GB. Ben benieuwd waar hangbuikzwijn die (foute) informatie vandaan heeft. Ben wel met hem eens dat het een heerlijk aparaat is.
er zijn 2 versies
http://www.amazon.de/ASUS...-de&qid=1282042960&sr=8-3 (deze heb ik , zo ongeveer zelden op voorraad)

ik ging er min of meer van uit dat de simpelere versie een 6cells had, blijkbaar is dat dus nu niet meer zo , of niet op alle modellen, de accutijd is best fenomenaal, laatst 6 uur lang bij broer gezeten, uurtje trackmania gedaan bij elkaar met grafische chip , en naar huis gaan met rond de 50% accu :+

@ Freakster86 : blijkbaar zijn de 2 versies (320hdd , 500hdd) er ook in wisselende smaken dus met verschillende accu's , volgens engadget (ul80vt, zelfde hardware inhoud, 14" scherm) klokte de laptop 12 uur en 15mins op hun test , en volgens comments op o.a. amazon.com bleek er later een "versie 2" te zijn met grotere accu , typisch gevalletje niet duidelijk zijn naar consument toe, dus wou ik zeker die grotere accu hebben en heb extra gelet op de volledige typebenaming

als ik had geweten dat de ul30vt met 320 gb hdd ook de 8 cells had was ik iets goedkoper uitgweest >_<
(maar 8cells en dan 65watdingen of toch 80watdingen :? , asus en duidelijkheid in deze zijn ver te zoeken )

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Gekke vraag misschien, ik kom al een paar dagen bij mijn zoektochten in de pricewatch deze tegen:
pricewatch: Packard Bell Easynote JS-JN-055
http://www.hear.nl/product/Packard-Bell-Easynote-JS-JN-055
http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-099709
Heeft deze echt een 13.3 inch 1440x900 scherm? Zo ja dan lijkt me dat een leuke prijs voor de specs. :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is een 16:9 scherm, 1440*900 kan dus sowieso niet.
nee, ik gok dat er gewoon een 786p schermpje opzit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

@Freakster86: ik kan je vertellen dat je vanavond uitsluitsel hebt over de accu :Y)

Idioten van de post hadden hem in de oud papier bak gedaan (zelfde als andere containers maar dan blauwe deksel) met een briefje door de bus dat die daar in lag omdat m'n vriendin niet thuis was :') Er gaat dus een dikke klacht naar de TNT. Ook al eens een pakketje laten versturen vanuit de USA voor 100 dollar verzendkosten, pakketje was om onbekende reden teruggestuurd, ik heb de foto's van het teruggestuurde pakketje gezien en alles stond er duidelijk op :')

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:44:
het is een 16:9 scherm, 1440*900 kan dus sowieso niet.
nee, ik gok dat er gewoon een 786p schermpje opzit
Het is een 16:9 scherm terwijl de resolutie onduidelijk is... Hoezo dat?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Donkey
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 21:59
Freakster86 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 19:21:
Ik had amazon.de gemaild met wat vraagjes omtrent de UL30VT.

Deze heeft dus wel de 5600mAh batterij, wireless N (was niet helemaal duidelijk, maar opzich logisch), en de productiedatum is hoogst waarschijnlijk zeer recent. Hoewel dat laatste wist die niet 100% zeker, maar ging er wel van uit.
Ik heb de Asus ul30vt aangeschaft op Amazon.de. Op de batterij staat inderdaad 5600 mAh 15V 84Wh. Het klopt dus dat dit de 'grote batterij' is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(Acer Aspire TimelineX 3820TG-5464G75nks)

Ik ben van plan deze laptop uit Duitsland te halen.
echter vraag ik me af hoe je de taal veranderd.
Geeft vistalizator een goed resultaat?
daarnaast kan je het keyboard via configuratiescherm toch ook gewoon op US/NL instellen, je hebt dan alleen de Z en Y(en wat andere symbolen) op de "verkeerde plek"zitten.(typ blind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
^ beter doe je een clean install met de serial op de onderkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja, fabrikanten hebben er moeite mee om gewoon een simpele lijst op hun site te zetten waar ALLE verschillende types van elk model + de specs op staan. Snap niet waarom ze dat niet doen :?
JT schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 15:47:
@Freakster86: ik kan je vertellen dat je vanavond uitsluitsel hebt over de accu :Y)

Idioten van de post hadden hem in de oud papier bak gedaan (zelfde als andere containers maar dan blauwe deksel) met een briefje door de bus dat die daar in lag omdat m'n vriendin niet thuis was :') Er gaat dus een dikke klacht naar de TNT. Ook al eens een pakketje laten versturen vanuit de USA voor 100 dollar verzendkosten, pakketje was om onbekende reden teruggestuurd, ik heb de foto's van het teruggestuurde pakketje gezien en alles stond er duidelijk op :')
_/-\o_ Ik ben die TNT gast wel dankbaar. Anders had ik nog langer moeten wachten :9. Heb zelf bij TNT gewerkt en een pakje ergens droog en uit 't zicht zetten deed ik ook. (krijg per bezorgd pakketje betaalt.) Maar in een container is zeker niet netjes. Je zult 't briefje maar over 't hoofd zien 8)7
Ik hoor 't zo wel!
123Donkey schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 17:48:
[...]Ik heb de Asus ul30vt aangeschaft op Amazon.de. Op de batterij staat inderdaad 5600 mAh 15V 84Wh. Het klopt dus dat dit de 'grote batterij' is.
:o Dat is idd de big one *O* Weet je zeker dat 't dit type is: http://www.amazon.de/exec...ef=nosim?m=A3JWKAKR8XB7XF en niet de uitverkochte QX027V?

Dit ziet er wel goed uit, kan ik 'm vanavond nog bestellen! JT's nieuws geeft de doorslag ;)

OJA, en nog wat. Ik verwees telkens naar notebookcheck :X 7(8)7 dat moet natuurlijk notebookreview.com zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Als het boeken zijn ofzo, ok. Maar geen fucking laptop onbeheerd voor het grijpen achterlaten. Wat nou als de container morgenochtend aan de weg moet en de vader van m'n vriendin zet hem aan de weg vanavond zonder dat wij het briefje gezien hebben?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ja dat bedoel ik, beetje leipe actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je, als je een clean install doet, sowieso met dié serial een Nederlande of engelse versie kiezen?
Daarnaast heeft deze laptop geen DVD drive hè, via usb dan een clean install mogelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 123Donkey
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07-09 21:59
Freakster86 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 19:22:

:o Dat is idd de big one *O* Weet je zeker dat 't dit type is: http://www.amazon.de/exec...ef=nosim?m=A3JWKAKR8XB7XF en niet de uitverkochte QX027V?

Dit ziet er wel goed uit, kan ik 'm vanavond nog bestellen! JT's nieuws geeft de doorslag ;)
Jazeker is dat het type! zonder verzendkosten ;) . Ik zou zeggen, gewoon bestellen. Levering is erg snel, 2-3 dagen.

[ Voor 10% gewijzigd door 123Donkey op 21-10-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SamPatterson
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-08 11:17
StefanvanGelder, bedankt voor het plaatje. Dat was wat ik zocht. Ik ben op dit moment op pad voor een week dus heb geen schroevendraaier bij de hand en kon ook niet kijken. In het weekend ga ik ermee aan de slag.

Triplen22, het resultaat van Vistalizator is uitstekend. Als je de NL language pack downloadt van de servers van Microsoft is alles gewoon Nederlands. De serial moet gewoon werken met elke versie van Windows 7 Home Premium. Een USB stick is zeker een optie (sneller!). Anders kun je overwegen om een externe dvd drive aan te sluiten op je laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
123Donkey schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:12:
[...]

Jazeker is dat het type! zonder verzendkosten ;) . Ik zou zeggen, gewoon bestellen. Levering is erg snel, 2-3 dagen.
d:)b

JT waar blijf je nou? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 05-10-2024
kan iemand mij helpen:$ als ik een SSD in bv dit notebookje wil zetten kan dat? pricewatch: Samsung Q330 JS01
En wat voor SSD kan ik dan het beste doen? een 3.5 inch 2.5inch of iets anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caddywouter schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:51:
kan iemand mij helpen:$ als ik een SSD in bv dit notebookje wil zetten kan dat? pricewatch: Samsung Q330 JS01
En wat voor SSD kan ik dan het beste doen? een 3.5 inch 2.5inch of iets anders?
Een 2.5". Wat is budget? hoe gebruik je je notebook? hoe groot wil je hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alikebap
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20-08-2024
Haalt er iemand echt 12 uur met die 5600mAh batterij van de asus ul30vt? Ik haal nog geen 10 uur met schermverlichting op laag en wifi uit + cpu undervolt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Hm... de nieuwe macbook air is stiekem toch wel heel vet. Heeft eigenlijk alles wat je hebben wil, op USB3.0 na. Alleen die prijs... ;)

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Philflow schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:04:
[...]

Een 2.5". Wat is budget? hoe gebruik je je notebook? hoe groot wil je hebben?
Ik zat te denken aan een 128 of 160 gig schijf me budget is max 350 euries ofzo..
Maar ik moet dus naar de 2.5 schijven kijken?
Die kan ik net als een gewone schijf er gewoon indrukken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik typ nu vanaf een UL30VT met 8cells accu, NEDERLANDSE Windows 7 en een Duits keyboard, geleverd in 3 dagen vanaf bestelling :P En een flinke partij bloatware :/

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/20gkxuo.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door JT op 21-10-2010 22:45 ]

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caddywouter schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:22:
[...]
Ik zat te denken aan een 128 of 160 gig schijf me budget is max 350 euries ofzo..
Maar ik moet dus naar de 2.5 schijven kijken?
Die kan ik net als een gewone schijf er gewoon indrukken?
Ja en ja. Corsair Nova wordt als beste getest door Techreport. Vertex 2 en Agility 2 en Corsair Force zijn ook goed. Intel G2 is ook goed maar duur en end of life.

[ Voor 5% gewijzigd door Philflow op 21-10-2010 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
JT schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 22:41:
[...]

Ik typ nu vanaf een UL30VT met 8cells accu, NEDERLANDSE Windows 7 en een Duits keyboard, geleverd in 3 dagen vanaf bestelling :P En een flinke partij bloatware :/
:) gefeliciteerd! Nu wil ik niet zeuren ofzo, maar 8 cell kan net zo goed de 4400mAh zijn _O- .... Zoude gij even kunnen checken dat 't ook daadwerkelijk de 5600mAh is :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Ik weet dat de 8cell van de UL30VT de 5600mah is en dat heb ik ook op de accu zien staan :) Geluid is trouwens ook erg nice voor een dergelijk notebookje! Scherm valt me alleszins mee na alles wat ik ervan heb gelezen, alleen verticale kijkhoek is absoluut niet meer dan matig. Ik heb vanmiddag Starcraft 2 op een UL80VT (UL30VT maar dan 14") zien lopen op medium details, kan je nagaan voor een ULV :)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
vraag:
Zijn er ook mensen met een Samsung Notebook Q330-JS01NL? Ik zie namelijk op internet dat het touchpad niet recht onder de spatiebalk zit maar in het midden.
Als gevolg hiervan kun je continu tijdens het typen met je pols op het touchpad zitten.

Levert dit problemen op met typen? Ik kan me voorstellen dat je continu je muis beweegt namelijk tijdens het typen?
Of levert dit in zijn algemeen problemen op met typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
JT schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:42:
Ik weet dat de 8cell van de UL30VT de 5600mah is en dat heb ik ook op de accu zien staan :) Geluid is trouwens ook erg nice voor een dergelijk notebookje! Scherm valt me alleszins mee na alles wat ik ervan heb gelezen, alleen verticale kijkhoek is absoluut niet meer dan matig. Ik heb vanmiddag Starcraft 2 op een UL80VT (UL30VT maar dan 14") zien lopen op medium details, kan je nagaan voor een ULV :)
:o *O* d:)b _/-\o_

De 4400mah is ook een 8 cell (dacht ik), maar als je 5600 hebt zien staan dan is dat genoeg voor mij. Ik ga 'm nu bestellen! Hartstikke bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
GVD, kom er nu pas achter dat die lui geen pay pal accepteren. Enkel creditcard... die ik niet heb :@

Enig idee hoe ik dit kan oplossen, afgezien van zelf een aanschaffen of bij andere gaan bedelen om die van hun te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

Mailen of uberweissung (overmaken) mogelijk is?

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
Ik zal ze wel even mailen ja en anders maar even iemand regelen met CC. Weer uitstel :@ ;)
Bedankt JT, dan ga ik nu maar slapen. :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online
die asus is alweer uitverkocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
7(8)7 HEEL snel antwoord van amazon gehad. Alleen creditcard is mogelijk. Wel balen dat die lui geen pay pal accepteren, is toch veel logischer? Maar goed, morgen even kijken of ik er een kan regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 22-09 21:29
JT schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 14:31:
Voor de geinteresseerden, er is nu ook een Sony S13M, 13,3", Core i3, GT310m, 4gb, 500gb, max 5 uur accuduur (denk dat je daar redelijk dicht bij in de buurt komt, ik typ nu op een S11 met ook een i3 en zelfde accu en 4 uur is no problemos, dat weet ik zeker zonder dat ik het ooit heb bijgehouden dus zou nog langer kunnen zijn), drive. Advies 999 euro, imho te duur in vergelijking met de concurrentie, zeker als je kijkt naar de Q330. Maar hij is er iig wel :P
waar haal jij die batterij tijd vandaan?

Ben opzoek naar een 13.3" voor mijn vriendin, en het moet er vooral mooi uitzien :) maar natuurlijk ook 1080p mkv's kan afspelen (cpu of gpu). Die sony is wel prijzig, maar voldoet wel aan alle eisen, behalve dat ik niet weet hoelang de batterij meegaat... 4uur normaal werken zou voldoende moeten zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

(denk dat je daar redelijk dicht bij in de buurt komt, ik typ nu op een S11 met ook een i3 en zelfde accu en 4 uur is no problemos, dat weet ik zeker zonder dat ik het ooit heb bijgehouden dus zou nog langer kunnen zijn)
Daar dus ;) Als het gaat om prijs-performance dan kan je beter kijken naar de Samsung Q330 imho :) Zelfde specs, theoretisch 7 uur accutijd (praktijk geloof ik 5+ uur) en in de PW 200 euro goedkoper.

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Freakster86 schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:52:
[...]

:o *O* d:)b _/-\o_

De 4400mah is ook een 8 cell (dacht ik), maar als je 5600 hebt zien staan dan is dat genoeg voor mij. Ik ga 'm nu bestellen! Hartstikke bedankt!
Kan wel 8 cells zijn (al gok ik eerder op 6 cells), je accu heeft gewoon minder capaciteit. Cells zegen niks. Iedere auto heeft ook 1 benzinetank, maar de ene heeft ruimte voor 30L, de andere 50L. Andere capaciteit en met hetzelfde verbruik kom je op die 2e dus verder.

Als je accu's wilt vergelijken moet je niet kijken naar het aantal cellen, maar het aantal Wh. Die kun je eventueel berekenen door het aantal mAh/1000 te vermenigvuldigen met de spanning (V). Mijn U30Jc is dus 5600/1000 Ah * 15V = 84Wh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rrutger
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 30-08 21:15
Gisteren de Paradigit binnengelopen, daar stond de Asus U30Jc gewoon te koop (799 euro). Dezelfde avond dus meteen maar aangeschaft, ben er tot nu toe zeeeer tevreden mee!
Enige minpuntje: toetsenbord lijkt linksonder niet helemaal 'vastgeklikt' te zijn, waardoor het lijkt alsof je wat meer flex hebt. Vanmiddag maar even terug, waarschijnlijk (hopelijk) makkelijk te verhelpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkzor
  • Laatst online: 22-09 21:29
waarschijnlijk word het nu deze:
pricewatch: HP Pavilion dv3-4150ed (XD830EA)

specs zijn wel leuk. maar of dit nog onder thin en light valt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik twijfel ook nog steeds.. Die nieuwe MBA's vind ik echt tof, maar zijn redelijk expensive..
Als ik dan zie wat voor power ik kan krijgen in de vorm van een Duitse Acer 1830T twijfel ik weer heel erg:

http://geizhals.at/deutschland/a525475.html
U5400 / 2GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 480,00 / Zwart!

http://geizhals.at/deutschland/a526104.html
i3 330UM / 4GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 600,00 / Zwart!

http://geizhals.at/deutschland/a544850.html
i3 330UM / 4GB RAM / 320GB HDD / UMTS / 6 cells 5800mAh / 700,00 / Zwart!

http://geizhals.at/deutschland/a549016.html
i5 430UM / 4GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 680,00 / Zwart?

http://geizhals.at/deutschland/a525459.html
i5 520UM / 4GB RAM / 320GB HDD / 6 cells 5800mAh / 700,00 / Zwart?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Qua value for money wordt de MBA redelijk gek gemaakt door Acer. Maar het design is veel mooier en de bouwkwaliteit een stuk hoger Het touchpad van Acer is aardig dramatisch, terwijl de MBA het beste touchpad heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ja inderdaad.. CPU snelheid van de MBA ofzo kan ik makkelijk mee leven, maar die karige aansluitingen enzo..

Lastig, lastig, lastig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:50:
Ik twijfel ook nog steeds.. Die nieuwe MBA's vind ik echt tof, maar zijn redelijk expensive..
Als ik dan zie wat voor power ik kan krijgen in de vorm van een Duitse Acer 1830T twijfel ik weer heel erg:
.....
Let wel op dat dit de 430UM en 520UM versies van de Core i5 zijn. Qua CPU power scheelt het dus letterlijk niets met de SU9400 die in de goedkoopste MBA zit en de GPU is een stuk zwakker. ( Intel GMA HD versus GeForce 320M)

http://www.notebookcheck....enchmarklijst.2876.0.html

De rest van het prijsverschil zit 'em denk ik in de bouw, de SSD en de looks. ;) 999 Euro voor de MBA blijft veel geld, maar je krijgt er wel wat voor terug. Ik neig zelf nog steeds naar de Samsung Q330 maar twijfel nog steeds hevig. O-)
CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:01:
Ja inderdaad.. CPU snelheid van de MBA ofzo kan ik makkelijk mee leven, maar die karige aansluitingen enzo..

Lastig, lastig, lastig...
Welke aansluitingen ga je echt gebruiken? Netwerk? Iedereen en alles heeft toch wifi tegenwoordig? Zelfs mijn printer heeft wifi. Toetsenborden en muizen kan via Bluetooth en voor een externe monitor heb je DisplayPort. Ik blijf 999 Euro voor de MBA veel geld vinden, maar dit vind ik nauwelijks een argument. ;)

[ Voor 29% gewijzigd door Fiber op 22-10-2010 16:32 . Reden: link ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:14:
[...]
Let wel op dat dit de 430UM en 520UM versies van de Core i5 zijn. Qua CPU power scheelt het dus letterlijk niets met de SU9400 die in de goedkoopste MBA zit
Een Core i3 330 um is volgens mij gelijkwaardig aan/of iets beter dan een SU9400. Een Core i5 gaat er flink voorbij verwacht ik.

Maar het is lastig klopende benchmarks te vinden die het goed vergelijken.

[ Voor 10% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Fiber schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 16:14:
De rest van het prijsverschil zit 'em denk ik in de bouw, de SSD en de looks. ;)
Dat denk ik ook, SSD slokt al een groot deel op van die 1000,00 euro inderdaad..
999 Euro voor de MBA blijft veel geld, maar je krijgt er wel wat voor terug.
Krijg je bij de Acer ook in de vorm van meer GB's RAM, grotere opslag, wat ik momenteel leuker vind klinken dan een kleinere SSD (ook al is dat natuurlijk tig x sneller) meer aansluitmogelijkheden en simpelere en goedkopere upgrade-mogelijkheden.. Tevens krijg ik dan het bekende Windows 7... tsjaa... dat MacOSX.. Ben ik te bang?
Welke aansluitingen ga je echt gebruiken? Netwerk? Iedereen en alles heeft toch wifi tegenwoordig? Zelfs mijn printer heeft wifi. Toetsenborden en muizen kan via Bluetooth en voor een externe monitor heb je DisplayPort. Ik blijf 999 Euro voor de MBA veel geld vinden, maar dit vind ik nauwelijks een argument. ;)
Netwerk gebruik ik niet... muis denk ook niet, denk dat de touchpad wel volstaat ansich...
Op mijn Asus EEE 701 gebruik ik ook nooit een externe muis, dit is wel wat groter, maar wel 'n goede trackpad.
Externe monitor had ik graag gewoon simpel HDMI / VGA voor gezien.. Nu moet ik weer extra convertjes kopen.
Tevens vind ik het ontbreken van een simpele SD-cardreader ofzo wel jammer, moet ook weer met een converter.

Ansich zou ik er wel mee kunnen leven, maar het is gewoon een feit dat die Acer beter bedeeld is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ook een leuk voordeel is aan de Acer is dat je voor 4 tientjes een nieuwe 5600mAh accu scoort van Ebay.

[ Voor 3% gewijzigd door Philflow op 22-10-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand misschien een idee waarom die nieuwe Thinkpad Edge 11 met AMD 2GB intern heeft en de Intel Core variant slechts 2GB heeft?
Andere vraag: zou je de accu eruit kunnen halen en werkt hij dan nog aan de netstroom? Dit om de accu wat te sparen in het geval dat de laptop bijvoorbeeld 2 weken toch niet van zijn plaats komt.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 18:36:
Andere vraag: zou je de accu eruit kunnen halen en werkt hij dan nog aan de netstroom? Dit om de accu wat te sparen in het geval dat de laptop bijvoorbeeld 2 weken toch niet van zijn plaats komt.
Ja. Ik heb nog nooit een laptop meegemaakt die dat niet kan, m.u.v. Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulklooster
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10-09 14:36
Philflow schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:07:
[...]

Ja. Ik heb nog nooit een laptop meegemaakt die dat niet kan, m.u.v. Apple.
Volgens mij doet HP het in zijn nieuwe (maclike) laptops ook.
Ik haal iig mijn accu ook vaak uit mn laptop als hij niet nodig is.

Even een vraagje, Ik heb de Acer timeline x 3820. Ben er ontzetten tevreden mee, echt een goede koop voor een goede prijs. De accu gaat echter tot 10 uur mee ofzo (als wifi uit staat nog langer) en wilde gaan kijken of ik de 6cells variant erbij kon kopen. Ik lees steeds dat dit niet al te moeilijk te vinden moet zijn, heeft iemand een link voor mij? bedankt!

[ Voor 29% gewijzigd door paulklooster op 22-10-2010 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
paulklooster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:39:
[...]
Even een vraagje, Ik heb de Acer timeline x 3820. Ben er ontzetten tevreden mee, echt een goede koop voor een goede prijs. De accu gaat echter tot 10 uur mee ofzo (als wifi uit staat nog langer) en wilde gaan kijken of ik de 6cells variant erbij kon kopen. Ik lees steeds dat dit niet al te moeilijk te vinden moet zijn, heeft iemand een link voor mij? bedankt!
Ebay 3820 battery, volgens mij past 3810 ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freakster86
  • Niet online
paulklooster schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 20:39:

Even een vraagje, Ik heb de Acer timeline x 3820. Ben er ontzetten tevreden mee, echt een goede koop voor een goede prijs. De accu gaat echter tot 10 uur mee ofzo (als wifi uit staat nog langer)
:| 10 uur op een charge? Daar geloof ik niks van eerlijk gezegd.... Enkel de UL serie van Asus heeft de 10 uur grens verbroken, dacht ik. Correct me if I'm wron :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gighandi
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-06 17:49
Freakster86 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:17:
[...]

:| 10 uur op een charge? Daar geloof ik niks van eerlijk gezegd.... Enkel de UL serie van Asus heeft de 10 uur grens verbroken, dacht ik. Correct me if I'm wron :+
Lijkt me ook sterk... heb zelf een 3820T met een i3-370M maar ik ben nog niet verder dan 9u15 geraakt op 1 lading... Gewoonlijk haal ik de 8u-grens wel. Niet dat ik daar ontevreden over ben ;)

[ Voor 3% gewijzigd door gighandi op 22-10-2010 21:43 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:15:
[...]
Tevens vind ik het ontbreken van een simpele SD-cardreader ofzo wel jammer, moet ook weer met een converter.
De MBA heeft wel een sd slot op de 13" variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik had het over de 11,6'' versie, net als de Acer is =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT

JT

VETAK y0

CLB schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:15:
[...]

Dat denk ik ook, SSD slokt al een groot deel op van die 1000,00 euro inderdaad..
Nou nee hoor, 64gb SSD heb je al voor <100 euro ;)

Ecodan warmtepomp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Philflow schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:04:
[...]

Een Core i3 330 um is volgens mij gelijkwaardig aan/of iets beter dan een SU9400. Een Core i5 gaat er flink voorbij verwacht ik.

Maar het is lastig klopende benchmarks te vinden die het goed vergelijken.
Helaas zijn dit geen echte Core i5 maar UM versies, en die zijn ongeveer gelijkwaardig aan de SU 9400 van de 11.6" MBA. Een echte Core i5 in een 11.6 of 12.1 noteboekje gaat je heel wat meer kosten. Zie ook de linkjes hierboven van mij (benchmark!) en CLB. Niets mis met die UM versies trouwens, lekker zuinig vooral, maar stel je verwachtingen qua power niet te hoog, want dan kom je bedrogen uit. :)

Iets anders, Genetix, ik hoor jou over het vervangen van de DVD drive door een SSD. Is dit een specifiek Asus trucje of kan dit ook met andere merken?

[ Voor 9% gewijzigd door Fiber op 23-10-2010 00:27 . Reden: SSD ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HanG-BuiK-ZwijN
  • Laatst online: 22-09 16:31

HanG-BuiK-ZwijN

Oolong's Fanclub member

Freakster86 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 21:17:
[...]

"The slight amount of extra weight that comes with the 8-cell lithium ion battery will not be grudged by anyone when they realize that ASUS's 11.5-hour life estimate is seriously accurate -- and also possibly the first time we've ever out paced a battery's estimate when we got 12 hours, and 15 minutes out of this thing."

bron : http://www.engadget.com/2009/11/11/asus-ul80vt-review/

laten de ul30vt en de ul80vt alleen verschillen in schermgrootte :+

http://i.imgur.com/BYdnj.jpg | http://i.imgur.com/1sNnu.jpg zomg new pic 14 JAN 2013 www.lannersedge.nl Gezellige LAN is Gezellig | i'm OLD!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
JT schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 22:59:
[...]

Nou nee hoor, 64gb SSD heb je al voor <100 euro ;)
Ja in de 2,5" formfactor, niet gelijk op het moederbord geprikt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:17:
[...]
Helaas zijn dit geen echte Core i5 maar UM versies, en die zijn ongeveer gelijkwaardig aan de SU 9400 van de 11.6" MBA.
aardig dat je mij gaat uitleggen dat het UM versies zijn :D

Ik zal nog een poging doen. De Core i3 330UM (die ik heb) presteert al gelijkwaardig aan een SU9400. Ik krijg als Passmark CPU ongeveer 1300. Dat is op 1.2GHz.

Een Core i5 430UM heeft een Turbo boost van 1.73GHz. Die maakt een SU9400 dus helemaal gek.

Als je bij de benchmarks van Notebookcheck kijkt zie je ook dat de 520UM Wprime 2x zo snel doet als de SU9400. 2x zo snel... dat is nogal wat.

Nog een paar benchmarks:
SuperPI 1M
Core i5-520UM : 21 s
SU7300 : 34s
Su9400: 33s

SuperPI 2M
Core i5-520UM : 49 s
SU7300 : 78s
Su9400: 78s

wPrime 32
Core i5-520UM : 36 s
SU7300 : 67s
Su9400: 66s

wPrime 1024
Core i5-520UM : 1199 s
SU7300 : 3417s
Su9400: 2131s
http://www.netbooklive.ne...rked-on-asus-ul30jt-3493/

[ Voor 37% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Fiber schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 00:17:

Iets anders, Genetix, ik hoor jou over het vervangen van de DVD drive door een SSD. Is dit een specifiek Asus trucje of kan dit ook met andere merken?
Volgens mij kan dat wel bij meer laptops:

http://cgi.ebay.nl/ws/eBa...SA:NL:1123#ht_3249wt_1034

Compatible:

This is compatible with laptop that has a 12.7mm thick/high DVD drive with SATA interface
Uses 2.5" SATA hard drives 12.7mm-high

Such as:
Lenovo SL300,SL400,SL500
Dell Latitude E-series E5400/E5500
HP2230s,8730w,NC6000,NC8000,NW8000,NX5000

Maar ook op een asus dus.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kan zelfs in bijna elke laptop. Je moet enkel een standaard DVD drive hebben, maar dat heeft eigenlijk iedere laptop wel. Dat is een standaard formfactor en die caddy's voldoen daar dus ook aan. Je moet alleen letten op de aansluiting (SATA of PATA) en de hoogte (12,7mm en iets van 9mm geloof ik). Dus als je die 3 dingen kan bevestigen voor je laptop dan kan het dus. Info kan je zat vinden op internet. Je hoeft niet echt te kijken naar wat ze zelf aangeven voor compatibiliteit zoals hierboven. Dus nogmaals, de checklist:

1. Heb je een standaard optical drive?
2. Is deze middels SATA of PATA verbonden?
3. Heb je 12,7mm of 9,5mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
mensen kort vraagje:
http://www.paradigit.nl/P...r_oktober&src=onlinetouch
dat is de nederlandse variant? scheelt het veel een 6 of 8 cel batterij? volgens de beschrijving kun je een 6cel batterij 6uur gebruiken. de effective tijd zal dan 4,5 5uur zijn>?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bakko
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 10:08
caddywouter schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 11:28:
mensen kort vraagje:
http://www.paradigit.nl/P...r_oktober&src=onlinetouch
dat is de nederlandse variant? scheelt het veel een 6 of 8 cel batterij? volgens de beschrijving kun je een 6cel batterij 6uur gebruiken. de effective tijd zal dan 4,5 5uur zijn>?
Ik heb een Nederlandse U30JC, en hij heeft een 8-cel batterij. In de praktijk komt het bij mij vaak neer op 5 uur accutijd, maar misschien kun je er nog wat meer uithalen als je heel zuinig bent. Ik maak hem namelijk nooit echt leeg, is ook niet zo verstandig, dus ik zou het niet precies weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
Bakko schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 12:17:
[...]

Ik heb een Nederlandse U30JC, en hij heeft een 8-cel batterij. In de praktijk komt het bij mij vaak neer op 5 uur accutijd, maar misschien kun je er nog wat meer uithalen als je heel zuinig bent. Ik maak hem namelijk nooit echt leeg, is ook niet zo verstandig, dus ik zou het niet precies weten.
Volgens internet, de beschrijving zou bij paradigit er een 6cel batterij inzitten. Ik vraag me af wat voor kleur de nl variant is? Zilver, of zwart? En is het 80 euro extra waart ten aanzien van de samsung q330 het enige verschil qua specs is de processor, toch? Wat is jullie advies,, 80 meer en de asus of de samsung??

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij waren er wat foutjes bij de webshops.

1. De U30Jc is zilver
2. De U30Jc heeft de 8 cells accu

Bakko zou dan even het exacte typenummer moeten melden (staat wel op de onderkant) om te verifiëren of Paradigit dezelfde SKU heeft met 8 cells accu.

De Samsung heb ik nooit in het wild gezien. Van de U30Jc kan ik melden dat het echt een geweldige laptop. Zeer degelijk, zeer koel en een hele lange accuduur. Laat ik wel vooropstellen dat beide laptops evenveel bang/buck geven en het meer de vraag is of je die 80 euro in je zak wilt steken, of juist waarde hecht aan 2 uur extra accuduur (als he de 8 cell is) en de snellere processor.

Ik haal op mijn U30Jc met 8 cell iig wel de 7 uur. Medium Brightness, Wifi aan, Energy saving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14:34

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Draait hier nu ook starcraft 2 een beetje redelijk op?

op fora wisselen de berichten hierover

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Om de 3 jaar mag ik een laptop van de organisatie HAK (of hoe dat ook precies mag heten) aanvragen, die bedoeld is voor mensen met motorische problemen.
Ik heb altijd 15,4" laptops ervan gekocht, maar nu ben ik van plan om een 13" te nemen.

Waarom 13"?
Omdat ik 15,4" te groot vind om het overal mee te nemen, maar een netbook is te low-end, en te klein om er iets op te zien.

Wat heb ik nodig?
Ik heb op z'n minst een dual core processor (AMD of Intel), een VGA (of DVI) poort voor thuis, minimaal 2 USB poorten (zal wel lukken, denk ik?), en een Line-In poort (kan los zijn van speaker en microfoon poort, maar een mix kan ook).

Waarom een Line-In poort?
Ik gebruik een getweakte DS, om screenshots en video's te maken van mijn DS, zonder camera, en zonder Emulator.
Het is zo'n ding: http://www.yamihoshi.nl/tech/?p=909 (je zult een zwarte kabel aan de DS zien hangen, dat is de Line-In kabel).

Wat had ik zelf in gedachten?
De Macbook Pro 13" voldoet aan al mijn eisen, maar kans bestaat dat die niet geaccepteerd wordt door HAK.
Ik heb niet veel anders kunnen vinden in de Pricewatch, waarvan ik echt denk van "die moet ik hebben".
Verder wou ik een tripleboot op de Macbook zetten (Mac OS X, Linux Mint Debian Edition, en Windows 7), maar als het iets anders wordt, dan vervalt de Mac OS X gedeelte.

Mijn vraag:
Welke 13" laptop zou het meest voldoen?

Alvast bedankt. \(^-^)/

(Dit is een directe copypasta van mijn eigen thread, dus het kan overkomen als een eerste post.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:28
Verwijderd schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 16:39:
Om de 3 jaar mag ik een laptop van de organisatie HAK (of hoe dat ook precies mag heten) aanvragen, die bedoeld is voor mensen met motorische problemen.
Ik heb altijd 15,4" laptops ervan gekocht, maar nu ben ik van plan om een 13" te nemen.
Is een kleine laptop handig voor mensen met motorische problemen?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet in hoeverre laptops tegenwoordig nog Line-In hebben... Moet het echt Line In zijn omdat een microfoon poort niet werkt?

De Asus U30Jc lijkt het meest op de MacBook Pro in ieder geval. Eigenlijk grofweg dezelfde prestaties op alle fronten. Een snelle Core i3 (in NL) of i5 (in Duitsland) met een GeForce G 310M, 4GB en 500GB HDD en een 7 uurs accu.

Ik zal even kijken of ik iets van Line In kan vinden.
Edit: nee, mijn U30Jc geeft nergens iets van Line-in aan als compatible.

[ Voor 8% gewijzigd door GENETX op 23-10-2010 18:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caddywouter
he mensen ik heb toch een Asus U30JC aangeschaft. Inderdaad hebben ze op de webshop van paradigi niet helemaal de gegevens in orde. Het is namelijk een zilveren versie met een 8cel batterij. Super fijn toetsenboard! ideaal ding!!!
Alleen nog een paar vragen:
1. Ik zit er aan te denken om een SSD schijf er in te zetten, dan moet ik een 2.5 inch hebben toch?
2. Word het gewicht van de laptop hier ook merkbaar minder van?
3. Ga ik het veel, erg veel in snelheid merken tov 5400rpm schijf?

En de laatste vraag raden jullie een clean instal aan? Of anders hebben jullie een lijstje welke programma's ik er vanaf moet gooien?

groeten van een tevreden asus gebruiker:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
1. Ja
2. Niet veel
3. Wat denk je zelf... JAAAA
4. Clean install is altijd het beste

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caddywouter schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:58:
1. Ik zit er aan te denken om een SSD schijf er in te zetten, dan moet ik een 2.5 inch hebben toch?
4. En de laatste vraag raden jullie een clean instal aan?
1. Ja
2. Nee
3. Ja
4. Ja

Ad 3. Zie: http://www.notebookreview...&review=ssd+vs+hard+drive

PS. Vergeet niet de Seagate Momentus XT 500GB. Die is 'maar' 108 euro en voelt aan als een SSD.

Leuke video voor wie denkt dat een SSD niet veel uitmaakt. Een Core i7 met HDD links tegen een SU9400 met SSD rechts:

[ Voor 13% gewijzigd door Philflow op 23-10-2010 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
caddywouter schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:58:
he mensen ik heb toch een Asus U30JC aangeschaft. Inderdaad hebben ze op de webshop van paradigi niet helemaal de gegevens in orde. Het is namelijk een zilveren versie met een 8cel batterij. Super fijn toetsenboard! ideaal ding!!!
Alleen nog een paar vragen:
1. 2,5" idd
2. Nee, de laptop zelf weegt al amper iets. Haal de accu er maar eens uit :P
3. Ja, Je laptop start in zo'n 20 seconden, Photoshop is in 1 seconde open.

Als je de DVD drive niet verwacht te gebruiken dan kan ik je aanraden om een caddy te bestellen en de SSD op de plaats van de DVD drive te monteren. Dan heb je de snelheid van de SSD samen met de opslagcapaciteit van een HDD. *O*
En de laatste vraag raden jullie een clean instal aan? Of anders hebben jullie een lijstje welke programma's ik er vanaf moet gooien?
Ja! Dan heb je alles in eigen hand. Gewoon even een dag testdraaien om te kijken of je geen defect hebt en dan gewoon een clean install doen, of eventueel later op je SSD. In ieder geval alle drivers installeren daarna (op de DVD, gaat ideaal en automagisch) en alle ATK-dingen (ATK Hotkey, ATK OSD). Verder beveel ik Power4Gear aan en heb je Wireless Console nodig. Dat is het wel zo'n beetje na een clean install.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

>>mhr-zip
Anders heb ik er wel problemen mee gehad in de Apple Stores in Eindhoven en Middelburg.

>>GENETX
Nee, Microfoon poort werkt niet, al geprobeerd op 2 andere laptops.

>>Beide
Toch bedankt voor het meedenken.
Ik denk dat het toch een Macbook Pro moet gaan worden (en het wordt dan meer tweaken met Linux Mint Debian Edition). ヽ(´―`)ノ
Pagina: 1 ... 16 ... 22 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Een Thin-&-Light is een notebook met een schermdiagonaal van ~ 12" tot en met 14". Deze zijn voorzien van een zuinige CPU en hebben ook een lange accuduur.

Het is dus niet de bedoeling om hier te vragen welke 15" / 17" notebook je moet kopen, daar hebben we andere topics voor.