Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

effect10 schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:53:
Zie eigenlijk al aardig wat positieve ervaringen met het toestel! Behalve dan de mierenknuffelaars die zeuren om de "hinge". Wilde eigenlijk wachten op de 2de batch voor aanschaf, maar ga hem zeker over 3 weken halen! En hij is zelfs overklokbaar naar 1.9 Ghz!
inderdaad, mijn idee. Heb hem al gekocht en vind het scharnieren maar wat handig. Beter als zo'n stroef ding als bijvoorbeeld de moto milestone: na 3 weken vol beschadigingen langs het toestenbord.
Super de Desire Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
[...]

Batterijduur valt bij mij ook erg tegen...als ik hem om 08:00 's ochtends volledig opgeladen uit de lader haal sta ik om 14:00 in het geel. Zo tegen 17:00 is hij dan helemaal leeg.

Dit is met wifi en gps uit, ik push alleenl mn werkmail met activeSynch. Verder zeer matig gebruikt gedurende de werkdag, af en toe mail en whatsapp beantwoorden.
Daar is je boosdoener. De mijne ging gewoon soepeltjes 1.5 dag mee met intensief gebruik. Toen whatsapp erop gehad en 1 keer aan de lader moeten doen op 1 dag...

Heb ik trouwens ook alleen maar last van sinds de laatste whatsapp update. Die versie daarvoor zat niet zo aan mijn batterij te knauwen. Kwam erachter omdat ik na een reboot whatsapp niet meer had opgestart en ik ineens veel langer met de batterij deed. Ik zou het even een keer zonder whatsapp proberen voor een dag en kijken of het voor jou ook zo'n verschil is.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Kingpinda schreef op maandag 15 november 2010 @ 23:03:
Iemand die een lichtje kan scheppen in deze duisternis? want als ik met dat proggie niks meer kan zit ik behoorlijk vast.
Ik las op paulobrien's twitter dat r12 van visionairy tijdelijk offline is omdat er mensen waren die wat problemen ermee hadden gekregen. Ik zou even contact zoeken op android.modaco.com wellicht, in de fora.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Jivebunny schreef op maandag 15 november 2010 @ 15:13:
Iemand anders ook problemen met het koppelen aan een [mbr]Nokia[/] carkit? Mijn HTC Hero gaat vlekkeloos, maar deze Desire Z laat mijn carkit crashen, of als het toevallig een keer werkt, pakt ie de microfoon van de carkit niet over.

Heb afgelopen maand nog de auto laten updaten, maar helaas. Heb al mails uitstaan bij zowel ford (bouwjaar 2008) als htc, maar niemand is thuis. Vet balen dat ik nu niet handsfree kan bellen met deze toch wel erg fijne telefoon :-(
Voor degenen die ook tegen dit probleem aanlopen met wat voor carkit dan ook. Het kan zijn dat het hele koppelsysteem van contacten van HTC Sense, ervoor kan zorgen dat je carkit niet meer om kan gaan met het adresboek op de achtergrond. Kwam erachter toen ik de probleem veroorzaker probeerde uit te sluiten. Op het moment dat de BT koppeling toegang tot mijn adresboek had, ging het fout (crashende carkit en telefoon). Op het moment dat er geen toegang was tot het adresboek, was er niks aan de hand. Heb mijn contactenlijst gebackupped en geëxporteerd naar Excel. Alle rommel eruit gehaald en alle gekoppelde duplicaten weggesloopt. Toen opnieuw geïmporteerd en de koppelingssuggesties die ik niet had meegenomen daarna weer voorzichtig opnieuw toegepast. Sindsdien geen crashes meer als ik mijn telefoon aan de BT carkit koppel met toegang tot het adresboek.

No thanks to HTC support of Ford ("Sorry wij kunnen u hier helaas niet verder mee helpen, wij snappen er niets van...")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

MarDor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 09:12:
[...]

Ik denk dat je na die 30 seconden batterij eruit al goed zat met permroot... en waarschijnnlijk nog steeds zit. Het is namelijk de bedoeling dat die superuser app erin blijft staan.
wat je kan proberen is dat je superuser app opnieuw installeert van de market, deze zorgt er namelijk voor dat alle programma's die root nodig hebben ook echt root toegang krijgen. en dan heb je best wel eens kans dat adfree het wel gewoon doet.
DANK!!!!!! Weet ik veel dat dat gewoon een app in de market is :p blijkbaar installeerde visionary! dat er gewoon bij, bij het rooten... ik dacht gewoon dat visionary een hidden/developers tool toegankelijk maakte op mijn phone :)

het is gelukt heb adfree geinstalleerd!!

NOGMAALS DANK :)

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ultraman schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:29:
Als je er niet bij zegt hoe je die minuut spendeert valt er over je methode weinig op te merken.

Ik zou het iig oplossen door mijn vinder even op het verkeerd gespelde woord te houden, dan verschijnt er een ingezoomd selectie boxje. Niet loslaten, maar met links en rechts bewegen even de cursor op de goede positie zetten. En dan backspace en je nieuwe letter ;)

Doe jij het anders
Ik tap gewoon in de buurt van het woord in kwestie met de vinger en plaats de cursor dan met de trackpad voor de laatste millimeters precies goed. Dus vinger voor algemene richting van waar je wilt wezen, en dan even kort de trackpad om de cursor perfect te zetten. Backspace even vasthouden, klaar :)

edit:
Excuus voor de mosterd na de maaltijd haha, zie nu op vorige pagina hetzelfde in een ander jasje :)

[ Voor 6% gewijzigd door Jivebunny op 16-11-2010 11:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Jivebunny schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:08:
[...]

Daar is je boosdoener. De mijne ging gewoon soepeltjes 1.5 dag mee met intensief gebruik. Toen whatsapp erop gehad en 1 keer aan de lader moeten doen op 1 dag...

Heb ik trouwens ook alleen maar last van sinds de laatste whatsapp update. Die versie daarvoor zat niet zo aan mijn batterij te knauwen. Kwam erachter omdat ik na een reboot whatsapp niet meer had opgestart en ik ineens veel langer met de batterij deed. Ik zou het even een keer zonder whatsapp proberen voor een dag en kijken of het voor jou ook zo'n verschil is.
Ik kan dit beamen. Vanmorgen vroeg toen ik hier over whatsapp las heb ik het direct uitgeschakeld. Gevolg: Batterij is nog maar net van 100% naar 99% versprongen _/-\o_

Heb toch nog geen whatsapp vriendjes, dus kan wel even zonder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarDor
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-01 13:27
Kingpinda schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:33:
[...]

DANK!!!!!! Weet ik veel dat dat gewoon een app in de market is :p blijkbaar installeerde visionary! dat er gewoon bij, bij het rooten... ik dacht gewoon dat visionary een hidden/developers tool toegankelijk maakte op mijn phone :)

het is gelukt heb adfree geinstalleerd!!

NOGMAALS DANK :)
Haha graag gedaan hoor, mooi dat het gelukt is ieder geval ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Sebastian schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 11:37:
[...]

Ik kan dit beamen. Vanmorgen vroeg toen ik hier over whatsapp las heb ik het direct uitgeschakeld. Gevolg: Batterij is nog maar net van 100% naar 99% versprongen _/-\o_

Heb toch nog geen whatsapp vriendjes, dus kan wel even zonder ;)
Kun jij mij vertellen hoe ik WhatsApp afsluit? Ik kan het niet vinden en van (even snel) googlen wordt ik niet wijzer en van de WhatsApp site ook niet.

Ik kan WhatsApp verwijderen via de Android Market, maar is het ook mogelijk deze gewoon af te sluiten zodat ik af en toe eens zelf kan syncen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Voordat iedereen los gaat op What's App:

Ik heb 'm ook draaien op de Desire (niet de Z..) maar ik zit nu op 94%. (vanochtend van de lader.)
Merk weinig verschil met of zonder verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik weet niet waar ik het percentage van de accu kan vinden (Ja mijn eerste Android telefoon), maar ik heb wel de blokjes kunnen vinden. Ik heb nu 1 blokje er af.

Ik heb de telefoon gisteren rond 00.30 - 01.00 van de lader gehaald. Deze was helemaal vol.

De hele nacht aangelaten, vanochtend als wekker gediend, 3 korte telefoontjes gehad, 10 minuten zitten spelen er mee en ongeveer 10 minuten muziek geluisterd.

WhatsApp staat de hele tijd aan en syncen met Exchange ook.

Niet heel verkeerd denk ik. We zijn nu dus ongeveer 12 uur verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Niet online
Mit-46 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:20:
[...]

Kun jij mij vertellen hoe ik WhatsApp afsluit? Ik kan het niet vinden en van (even snel) googlen wordt ik niet wijzer en van de WhatsApp site ook niet.

Ik kan WhatsApp verwijderen via de Android Market, maar is het ook mogelijk deze gewoon af te sluiten zodat ik af en toe eens zelf kan syncen ofzo?
Via instellingen/applicaties/actieve services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
Ik was eigenlijk wel benieuwd wat iedereen aan hun 2 shortkeys hebben gekoppeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

disturbedmind schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:39:
Ik was eigenlijk wel benieuwd wat iedereen aan hun 2 shortkeys hebben gekoppeld.
Whatsapp en Hootsuite

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Ken. schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:29:
Voordat iedereen los gaat op What's App:

Ik heb 'm ook draaien op de Desire (niet de Z..) maar ik zit nu op 94%. (vanochtend van de lader.)
Merk weinig verschil met of zonder verder.
Na de Whatsapp update heb ik er 1 dag problemen mee gehad. Gisteren niet gebruikt (killed) en ging alles goed qua verbruik. Vandaag weer na reboot aangezet, na 4 uur ben ik 10% batterij kwijt. Misschien opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Sebastian schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:36:
[...]

Via instellingen/applicaties/actieve services.
Top. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:33
Mit-46 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:34:
Ik weet niet waar ik het percentage van de accu kan vinden (Ja mijn eerste Android telefoon), maar ik heb wel de blokjes kunnen vinden. Ik heb nu 1 blokje er af.
Zelfde situatie voor mij. Ook eerste Android telefoon, na 2 jaar met WinMo 6.1 gedaan te hebben. Ik heb nu deze android battery widget erop gezet en zie dus een icoontje op m'n homescreen met batterijstatus in percentage. Precies wat ik zocht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ok bedankt voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Haay schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:11:
[...]

Zelfde situatie voor mij. Ook eerste Android telefoon, na 2 jaar met WinMo 6.1 gedaan te hebben. Ik heb nu deze android battery widget erop gezet en zie dus een icoontje op m'n homescreen met batterijstatus in percentage. Precies wat ik zocht! :)
Smart battery monitor plaats het percentage bovenin, op je notification bar.

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomm89
  • Laatst online: 06:12
Veel goede berichten! Fijn, ga waarschijnlijk mijn Hi verlengen met de Desire Z via een internetbedrijf.

Wat ik me afvraag is of het overclocken niet tot schade kan lijden aan de telefoon. Nou heb ik geen verstand van de fijne kneepjes van overclocken, maar kan het niet zijn de telefoon bijvoorbeeld te warm word? In de Desire HD zit natuurlijk dezelfde processor alleen dan met 1 Ghz, maar deze telefoon is uiteraard ook daarmee getest.

Weet iemand hoe het precies met batches werkt? Wanneer bijvoorbeeld de tweede batch uit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
S0epkip schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 13:31:
[...]

Smart battery monitor plaats het percentage bovenin, op je notification bar.
Bedankt!
Ik heb deze ook geïnstalleerd. Ik zit nu op 76%.
Gisteravond om +/- 01.00 uur van de lader gehaald.

Niet intensief gebruikt. (Paar telefoontjes gehad, 10 min muziek geluisterd, 20 min er mee zitten spelen nu.)

Dus +/- 13 uur later nog 76% over is niet heel schokkend denk ik. 2 dagen red ik denk ik niet.
Misschien over een tijdje als ik uitgespeeld ben.

[ Voor 48% gewijzigd door Mit-46 op 16-11-2010 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
[...]

Ik gebruik daar voor BatStat Battery widget: kleiner, mooier en meer informatie over je batterij op je homescreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Desire Z ook in huis. En voor de eerste keer werkend met Android..bevalt erg goed, tis eigenlijk allemaal vrij logisch.
Vanmorgen ook de voorgeinstalleerde navigator uitgeprobeerd van thuis naar mijn werk. Ik ken de route gelukkig, want als ik die navigator had moeten volgen was ik heel ergens anders uitgekomen.. Nou kan het liggen aan het feit dat ik iets verkeerd heb gedaan.. maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdv05
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 16-08-2024
Gaaf toestel maar denk dat toch de BB interessanter is. Is in elk geval meer een hype alhoewel de sense gebeuren wel innovatief te noemen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bvdv05 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:51:
Gaaf toestel maar denk dat toch de BB interessanter is. Is in elk geval meer een hype alhoewel de sense gebeuren wel innovatief te noemen is.
Grappig ik kom net van BB af (en S60) en vind de BB prima, alles werkt en is stabiel maar het is een beetje een saai OS. Daarbij vond ik bij de BB Torch het touch gebeuren veeeel minder vloeiend dan Android en iOS. Het enige wat ik handig vond was BBM maar ook wel lekker dat mensen mij niet ongevraagd kunnen chatten (WhatsApp kan je tenminste nog uitzetten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees veel berichten over de batterij. Ik denk echter dat je er in de eerste 2 weken niet veel over kan zeggen.

Na die twee weken kan je je batterij calibereren:

http://hemorrdroids.net/abc-android-battery-calibration/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10-08 17:40
En weer een blije Desire Z eigenaar er bij. Van de G1 af een grote stap. Hinge zie ik ook niet als een probleem. Toetsenbord moet nog wel even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
Heb ook een Desire Z besteld ter vervanging van mijn Vario III. Ben nogal benieuwd. Hopelijk is die hinge niet al te problematisch in het dagelijks gebruik. Verder kijk ik erg uit naar een modern OS (WM6.1 is toch echt te oud). Nu moet Vodafone mijn overstap nog even goedkeuren (eindelijk weg bij T-Mobile! Die zijn een 8 jaar klant kwijt), hopelijk duurt dat niet al te lang.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lscsont
  • Laatst online: 04-01-2021
vandaag de tweede keer dat HTC sense blijft hangen en dat er een forced close moet plaatsvinden, echter vandaag voor het eerst ook gehad dat android force close kreeg.. Dat werkte niet, bleef hangen en ik moest de batterij eruit halen wilde ik mijn telefoon weer aankrijgen.. heeft iemand eerder dit probleem gehad? heb er weinig mee gedaan, whatsapp, gtalk email en een andere achtergrond (niet bewegend).. Doet het nu weer goed, maar het lijkt alsof de telefoon soms mijn internetgebruik niet aan kan, blijft hangen, berichten komen niet of later aan.. iemand tips? Ik heb al een taskkiller erop staan wat verschillende programma's automatisch killed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
En als je die taskkiller er eens af haalt? Werkt het dan allemaal wel goed? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lscsont
Joen schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 15:51:
En als je die taskkiller er eens af haalt? Werkt het dan allemaal wel goed? ;)
Ik zal hem er af halen, kijken of het werkt. Nadeel daarvan is alleen dat er veel processen aan de gang blijven waardoor het batterij slurpt. Heeft iemand een idee voor een goede task killer? Gebruikte Task Manager..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Als die apps stroom blijven slurpen dan zijn die apps slecht geprogrammeerd. Heb zelf ook al aardig wat apps op mijn telefoon staan, maar als ik de afsluit-functies van de apps gebruik, mijn dataverbindingen met behulp van SwitchPro alleen inschakel wanneer dat nodig is en de helderheid van het scherm enigzins laag houd ik het best lang vol op een volle accu.

Gisteren de hele dag de dataconnectie open laten staan + wat internetapps en toen hield hij het net 1 dag uit. Nu heb ik de dataconnectie en internetapps uit staan en merk ik dat de accu nog veel voller zit dan gisteren rond het zelfde moment van de dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

[...]

Battery-indicator doet het altijd goed op mijn toestellen :)

Overigens, nu aan het einde van de dag met whatsapp weer in het geheugen na de reboot vanochtend: 68% over. Niet slecht. Denk dat ik een vaag probleem heb gehad met whatsapp en de update ervan.

Iemand anders tevreden gebruiker van Quick System Info?

[ Voor 22% gewijzigd door Jivebunny op 16-11-2010 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ken.
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18-09 16:01

Ken.

\m/.([oO]).\m/

Jivebunny schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:19:
[...]

Battery-indicator doet het altijd goed op mijn toestellen :)

[...]
Dikke +1.. Ik heb bijna al die battery widgets en apps uitgeprobeerd en sommige slurpen zelfs een aardig stukje van je accu mee. Deze is lekker basic en biedt meer dan voldoende extra info over je accu (unplugged since, temperatuur en voltage) in één oogopslag in je taskbar.

[ Voor 24% gewijzigd door Ken. op 16-11-2010 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lscsont
Joen schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:12:
Als die apps stroom blijven slurpen dan zijn die apps slecht geprogrammeerd. Heb zelf ook al aardig wat apps op mijn telefoon staan, maar als ik de afsluit-functies van de apps gebruik, mijn dataverbindingen met behulp van SwitchPro alleen inschakel wanneer dat nodig is en de helderheid van het scherm enigzins laag houd ik het best lang vol op een volle accu.

Gisteren de hele dag de dataconnectie open laten staan + wat internetapps en toen hield hij het net 1 dag uit. Nu heb ik de dataconnectie en internetapps uit staan en merk ik dat de accu nog veel voller zit dan gisteren rond het zelfde moment van de dag.
Oke Thnx, ik ga het even 2 dagen uitproberen zonder task manager, hopen dat het helpt.. eerder hopen op een eenmalig foutje eigenlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
lscsont schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 16:33:
[...]

Oke Thnx, ik ga het even 2 dagen uitproberen zonder task manager, hopen dat het helpt.. eerder hopen op een eenmalig foutje eigenlijk!
sinds froyo hoef je eigenlijk geen taskkillers meer gebruiken dat doet ie zelf.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Gebruikt google talk ook veel stroom als dit 24/7 aan staat?

Ik red het niet eens een dag joh.. En dan gebruik ik hem niet super veel.. af en toe een smsje, telefoontje en soms ff mee spelen, maar rond 18.00 zit ik met een lege accu..

-edit- ik gebruik ook geen task killer..

[ Voor 8% gewijzigd door Boyd op 16-11-2010 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 08:04
Task killers moet je NIET gebruiken! Ze hebben een NEGATIEF EFFECT op performantie en batterij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Noem dat maar gewoon prestaties ;)

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Wat komt er trouwens eens schel geluid uit de speaker als je gewoon een muziekje wil luisteren. Ben ik daar de enige mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Weet iemand hoe je het hw keyboard kan locken in numerieke/symbool modus (FN)?

Ook gaat bij mij het keyboard backlight soms laat aan of weer uit, wss vanwege de auto brightness functie, maar erg lekker werkt het niet.. (proximity, aaaah! ;))

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Nu online

RayNbow

Kirika <3

S0epkip schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 18:04:
Weet iemand hoe je het hw keyboard kan locken in numerieke/symbool modus (FN)?
Meestal door 2x op FN te drukken.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:46
Dit is de eerste keer dat ik een reactie plaats, maar ik volg dit topic al een tijdje. En dan doe ik dat ook nog eens in stijl: namelijk vanaf de Desire Z :)
Ik heb de telefoon zaterdag, zonder pre-order, gekocht bij Belcompany in combinatie met een Vodafone Bel+SMS+Web 200 abonnement. Nummerbehoud was direct geregeld (komende van Vodafone prepaid).

Eerst de telefoon uitgebreid mogen bekijken en testen. Dit raad ik iedereen aan om te doen, je krijgt namelijk een prima indruk van de telefoon die je zou willen kopen. De eerste keer schrik je van het nog onbekende gevoel van het "openschuiven" en misschien omdat dit soepeler gaat dan vooraf gedacht. Maar als je even bezig bent voel je de stevigheid en het koele metaal dat de Desire Z óók kenmerkt. Dan besef je dat de Youtube filmpjes voornamelijk spookverhalen zijn in plaats van een "hinge problem".

Ik sluit af met een vergelijking:
De Desire Z is als een kop koffie; voor de leek zwart en bitter maar voor de kenner verrassend en smaakvol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
Sinds gisteren ook in mij bezit en ben er erg blij mee, hiervoor jaren lang verschillende Qtek/HTC's gehad (al dan niet met qwerty) en bijna 2 jaar de HD1, blij dat ik weer een toetsenbord heb. Ben door het mechanisme wel bang dat ik hem bij het openklappen een keer uit mijn handen laat vliegen, maar dat zal wel wennen, wel vraag ik me af of er niet meer mensen zijn (rechtshandigen) die liever hadden gezien dat het toetsenbord naar rechts zou openklappen?
De optische trackpad vind ik echt waardeloos, dacht dat het vergelijkbaar zou zijn met de trackball van bv een BB, maar deze is erg ongevoelig vind ik.
Wat me tegenvalt tot nu toe is de batterijduur, maar dat zal wel beter worden en misschien moet ik ook niet al die social media openlaten staan de hele tijd.

Heb mijn contacten overigens eerst allemaal in Gmail gegooid en toen vanaf daar gesynced, werkte prima. Waar ik nu echter gek van wordt is dat er om de paar uur een lijst met 'suggesties' komt voor het koppelen van contactgegevens met facebook accounts en twitter accounts, terwijl ik dat voor de mensen die ik in mijn gmail contacts ook heb staan allang heb. (kortom de mensen waar ik ook mee bel en die al dan niet toevallig een FB account hebben zijn netjes gekoppeld, maar nu wil Android of Sense de hele tijd al mij overige FB contacten volgens mij koppelen, terwijl ik die niet in mijn contact lijst wil hebben (onnodige ruis).
Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Heb in mijn GoT en google speurtocht nog geen antwoord kunnen vinden (excuses als dit eigenlijk in een ander topic hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Nou heb m dan eindelijk ook te pakken ! Superblij, is echt beter dan ik zelf verwachtte. Eerste boot net gedaan, nu bezig met root, s-off, clockwork en de rc1 van cyan flashen. Ik denk ook dat ik naast de 1,5gB flash nog een 1GB EXT aan maak zodat titanium ook alles netjes terug kan zetten uit mn Nexus.

Hoop dat dit werkt op deze manier.

Ben echt dik tevreden met het toetsenbord, zit echt supergoed in elkaar! Hinge is absoluut geen probleem naar mijn idee, het werkt eigenlijk wel erg lekker daar het tobo zoals hier iemand eerder vermeld ook echt OF helemaal open gaat OF helemaal dicht, er zit niets tussen, duswat mij betreft geen vermelding waard als probleem zijnde....

nu weer flink doortesten ;)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Ik denk dat we aparte topic moeten maken over taskkillers, want dit is ook algemeen probleem voor andere Android gebruikers...

Edit: zie ook Taskkillers en Battery Savers: waarheid of leugen? (vooral battery savers) of post hieronder over taskkillers.

[ Voor 37% gewijzigd door MrDummy op 16-11-2010 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tadaa uit m'n hoge zoekfunctiehoed: Wel of geen task killer?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 23-09 16:13

Sherlock

No Shit

Hoe is het met bluetooth en accuverbruik? Ik wil de Desire Z koppelen met een Parrot carkit, maar als dat betekent dat hij na een uur 'op' is zal ik een actieve houder moeten hebben. Anders laat ik het bij een passieve houder en laad ik hem alleen op als het nodig is.

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Laatst online: 08:04
Er is ooit een mythe ontstaan dat je een task killer zou nodig hebben. Sinds recente versies van Android is dat echter geheel achterhaald. Maar de mythe leeft verder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbtbnl
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 08:46
derx666 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:54:
[...]

Ik ben benieuwd wat je hebt moeten bijbetalen voor de telefoon met dat abbo. Op de website is hij gratis, maar als je dan in de winkel komt, kostte hij ineens E100,- Toen er toch maar voor gekozen om nog even te wachten. Vond de BC medewerkers enorm klantonvriendelijk. Ze wilden me niet geloven toen ik zei dat hij op de website gratis was, en pas na veel aandringen gingen ze kijken. Toen ze zagen dat hij inderdaad op website gratis was haalden ze hun schouders op en zeiden ze iets in de trant van: dan moet je hem daar maar bestellen. Terwijl het om hetzelfde bedrijf gaat?!? In deze BC zal ik iig geen telefoon meer kopen...
Ik heb het toestel gratis gekregen. Eerste 12 maanden 22,50 en daarna 34,50. De korting op de eerste 12 maanden is dus iets minder dan bij een online bestelling maar dan heb je wel een winkel om te gaan zeuren als er iets niet werkt en ze hadden werkelijk direct nummerbehoud geregeld. Voor de duidelijkheid: het was bij Belcompany, bij Phonehouse moest ik 90 euro bijbetalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Meer mensen die een probleem hebben met een soort 'dode' zone in het touchscreen. Ik heb een verticale strook aan de rechterkant dit ongevoelig lijkt. Probleem doet zich voor in alle toepassingen en een harde reset verhelpt het niet. Videootje: YouTube: HTC Desire touchscreen probleem

Ik denk dat ik morgen even terug ga naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Cadezo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:40:
Ik heb een verticale strook aan de rechterkant dit ongevoelig lijkt.
Probeer een paint programma te downloaden, en teken op los, kijken welke deel precies slecht doet.
Het lijkt wel een slecht connectie in de touchscreen deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:35

Christiano007

Ich bin der champion

Cadezo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 21:40:
Meer mensen die een probleem hebben met een soort 'dode' zone in het touchscreen. Ik heb een verticale strook aan de rechterkant dit ongevoelig lijkt. Probleem doet zich voor in alle toepassingen en een harde reset verhelpt het niet. Videootje: YouTube: HTC Desire touchscreen probleem

Ik denk dat ik morgen even terug ga naar de winkel.
Gelijk mee terug gaan, nu krijg je waarschijnlijk gelijk een nieuwe. Wacht je er te lang mee dan gaan ze hem opsturen en kun je wachten.

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Christiano007 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:38:
[...]
Gelijk mee terug gaan, nu krijg je waarschijnlijk gelijk een nieuwe. Wacht je er te lang mee dan gaan ze hem opsturen en kun je wachten.
Ja, inderdaad. Heb het toestel meteen even gereset en weer in het doosje gedaan. Ik ga morgen direct terug naar de T-Mobile-shop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christiano007
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08:35

Christiano007

Ich bin der champion

Cadezo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:40:
[...]

Ja, inderdaad. Heb het toestel meteen even gereset en weer in het doosje gedaan. Ik ga morgen direct terug naar de T-Mobile-shop.
Laat maar verkeerd gelezen.

[ Voor 15% gewijzigd door Christiano007 op 16-11-2010 22:56 ]

Ter land, ter zee en in de kroeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ethereal81
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-08 08:39
*knip* -> ABO-topic :Y)

Verder briljante telefoon. Toetsenbord werkt heerlijk, al is de spatie een beetje wennen, en de FN en de shift-toets hadden wat mij betreft van plaats mogen wisselen. Internet lijkt ook STUKKEN sneller als op mijn HTC Hero, zeker via Wi-Fi! Ben overigens nog steeds onder de indruk van het scherm, en eigenlijk heeft ook de camera mij zeer positief verrast. Batterij-duur is nog niet echt heftig (2 dagen met weinig gebruik (paar korte telefoontjes, paar mailtjes en smsjes, en uiteraard een beetje Angry Birds), maar ik ga ervanuit dat dat beter wordt de komende dagen. Al is 2 dagen ook nog wel te behapstukken..

[ Voor 33% gewijzigd door pven op 17-11-2010 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds gisteren heb ik mijn Z binnen. *O*

Mijjn eerste indruk, na jarenlang Symbian te hebben gebruikt: dat is even wennen! :o Het voelt allemaal snel en stabiel aan, maar ik ben echt nog flink zoekende in Android-land. Ook het toetsenbord is even wennen, hiervoor had ik een E71 maar dat toetsenbord is niet te vergelijken met dat van de Z. Wel mis ik iets als cursor-toetsen, dat touchpad-dingetje werkt nou ook weer niet helemaal jofel en snel. Van het Hinge-probleem heb ik geen last, voor zover ik dat kan beoordelen.

Maar ... al-met-al ben ik erg blij met deze aankoop, maar het is nog wel even flink wennen. :)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand een handleiding om de desire z te rooten? ben hier nieuw en zeer geïnteresseerd in! Alvast bedankt! :)
mijn hinge zit trouwens ook echt behoorlijk los! in sommige youtube video's hoor en zie je hem echt dicht klappen en openschieten. bij mij is het echt floepsie open en dicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Die live wallpapers, zouden die ook niet redelijk wat stroom slurpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sherlock schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 20:36:
Hoe is het met bluetooth en accuverbruik? Ik wil de Desire Z koppelen met een Parrot carkit, maar als dat betekent dat hij na een uur 'op' is zal ik een actieve houder moeten hebben. Anders laat ik het bij een passieve houder en laad ik hem alleen op als het nodig is.
heb dit net even geprobeerd in men auto (wel een autorit van +- 45mins (belgische files :+ ))

Ik ben begonnen op een volle accu en ben geeindig op 90%.. lekker zo die batterij :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:30:
heeft er iemand een handleiding om de desire z te rooten? ben hier nieuw en zeer geïnteresseerd in! Alvast bedankt! :)
Begin eens bij nieuws: Hackers verkrijgen root-toegang op HTC Desire HD en Desire Z, volgens mij moet je dan een eind kunnen komen. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Laatst online: 23-09 16:13

Sherlock

No Shit

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:44:
[...]

heb dit net even geprobeerd in men auto (wel een autorit van +- 45mins (belgische files :+ ))

Ik ben begonnen op een volle accu en ben geeindig op 90%.. lekker zo die batterij :p
Bedankt, daar kan ik wel wat mee! Dan wordt het dus een passive holder met een laadsnoertje in de auto voor de langere ritten :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Mijn accu heeft nu nog 32%. In totaal is deze nu 32.5 uur actief sinds deze van de lader af is gehaald.
Dit is met +/- 20 minuten muziek luisteren, +/- 20 minuten spelen met de tel, +/- 10 (korte) telefoontjes en wat WhatsApp. (niet zitten internetten, Youtube oid.)

Opzicht niet heel verkeerd. Ik heb het er meer als 1 dag mee uitgehouden, maar ik hoop toch dat het nog wat meer wordt.
Om de 2 dagen opladen vind ik niet zo erg, maar elke dag gaat toch wel storen. Ik wacht ook met smart op wat ervaringen met de 1800ma batterij.

Ik streef toch wel naar de minimaal 2 dagen met een volle batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 17-11-2010 09:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brum
  • Laatst online: 19-09 13:18
Wellicht een stomme vraag, maar geeft de Desire Z altijd prioriteit aan een eventuele Wifi verbinding, boven 3G? Nu ik naar Vodafone ga met datalimitiet is dat wel relevant voor me.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Brum schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:07:
Wellicht een stomme vraag, maar geeft de Desire Z altijd prioriteit aan een eventuele Wifi verbinding, boven 3G? Nu ik naar Vodafone ga met datalimitiet is dat wel relevant voor me.
Ja, zodra je telefoon een bekend wifi singnaal kan ontvangen dan gaat hij over op wifi. Hij geeft overigens ook aan als er in de buurt open wifi signalen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
Cadezo schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 22:40:
[...]
Update: Teruggeweest naar de T-Mobile-shop, medewerkster zag ook direct dat het niet klopte en een nieuw toestel meegekregen. Deze eerst even in de winkel kort getest en deze heeft dit probleem niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Mooi. Het ziet er op het filmpje ook echt uit als een defect oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Wat zijn zo'n beetje de killer apps voor de Z?

Hier hebben we een eigen topic voor; Android Market en applicaties - Deel 9 deel 1 t/m 9......

[ Voor 59% gewijzigd door Bullet NL op 17-11-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft er al iemand de gps antenne getest... ik krijg maar geen signaal terwijl mijn Tattoo meteen signaal heeft :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:54:
Heeft er al iemand de gps antenne getest... ik krijg maar geen signaal terwijl mijn Tattoo meteen signaal heeft :x
Mijn GPS antenne werkt prima. Vooral icm AGPS heeft hij vaak wel binnen een halve minuut een fix.
Uiteraard alleen als je GPS bereik hebt. In mijn huis (allemaal gewapend beton) werkt GPS uiteraard niet.
Brum schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:07:
Lijkt er wel op, want ik had gisteren mijn mobiele data verbinding aan staan in de bus naar huis en nog niet weer uit gezet toen ik Wi-Fi aanzette. Ik zag mijn mobiele data icoontje verdwijnen toen Wi-Fi aan stond. In verschillende datatellers zag ik geen extra dataverkeer mbt mobiele data.

[ Voor 105% gewijzigd door Joen op 17-11-2010 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand suggesties voor een andere routeplanner.. of een uitleg hoe het precies werkt. Heb nooit gewerkt met google maps.. maar op de htc desire z zit een app autopaneel, locations, maps, en navigatie. Wat gebruik ik als ergens naar toe wil?
En weet iemand toevallig hoe dat werkt met het downloaden van offline kaarten?

Overigens zover als ik de routeplanner aan de praat kreeg stuurde hij (of zij) me totaal de verkeerde kant op..
wat doe ik nou fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Is het een idee als ik het topic [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's aanmaak? Topic titel lijkt me voor zich te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 11:59:
[...]

Mijn GPS antenne werkt prima. Vooral icm AGPS heeft hij vaak wel binnen een halve minuut een fix.
Uiteraard alleen als je GPS bereik hebt. In mijn huis (allemaal gewapend beton) werkt GPS uiteraard niet.

[...]

Lijkt er wel op, want ik had gisteren mijn mobiele data verbinding aan staan in de bus naar huis en nog niet weer uit gezet toen ik Wi-Fi aanzette. Ik zag mijn mobiele data icoontje verdwijnen toen Wi-Fi aan stond. In verschillende datatellers zag ik geen extra dataverkeer mbt mobiele data.
ik gebruik GPSstatus om sneller satteliete te vinden :s
Desire Z geclocked nu tot 1.3ghz. Batterij 1,5 dag met wifi / mobiel inet. Smsen / mailen. Angry birds soms :+

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2010 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:53:
[...]

ik gebruik GPSstatus om sneller satteliete te vinden :s
Desire Z geclocked nu tot 1.3ghz. Batterij 1,5 dag met wifi / mobiel inet. Smsen / mailen. Angry birds soms :+
Dat overclocken he is dat niet schadelijk en wat nou als je telefoon er stuk van gaat, is je garantie dan ook weg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

disturbedmind schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:56:
[...]

Dat overclocken he is dat niet schadelijk en wat nou als je telefoon er stuk van gaat, is je garantie dan ook weg?
je moet ook niet overdrijven hé :p Die snapdragon processor kan echt wel meer hebben dan 800mhz
(momenteel zitten ze op XDA op 1.7ghz)

van garantie weet ik het niet. Maar je moet het zelf wat afwegen of je het wilt. Bij mijn weten is het niet schadelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Merk je er ook wat van of is het alleen maar leuk om te vertellen?
Zo ja, wanneer merk je er wat van? Ik vind het apparaat namelijk al rete snel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• disturbedmind
Mit-46 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:07:
Merk je er ook wat van of is het alleen maar leuk om te vertellen?
Zo ja, wanneer merk je er wat van? Ik vind het apparaat namelijk al rete snel!
Ja ik vind hem op dit moment ook super snel met 800 mhz en tot nu toe werkt alles ook perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hij is nog sneller :p

zoals de clockers het zeiden: je denkt dat de phone "liquid" is maar nu ist praktisch neon gas :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
[...]
Batterijduur valt bij mij ook erg tegen...als ik hem om 08:00 's ochtends volledig opgeladen uit de lader haal sta ik om 14:00 in het geel. Zo tegen 17:00 is hij dan helemaal leeg.
Dit is met wifi en gps uit, ik push alleenl mn werkmail met activeSynch. Verder zeer matig gebruikt gedurende de werkdag, af en toe mail en whatsapp beantwoorden.
Als ik lees dat anderen het 20u volhouden op 1 keer lader heb ik toch een K* batterij denk ik.
Wat te doen hiermee mensen...klagen bij CoolBlue? Nog wat dagen testen om te kijken of het zo blijft? Third party batterij kopen?
[/quote]

Inmiddels heb ik na diverse tips om whatsapp uit te schakelen een dag hiermee getest. Nog steeds dezelfde situatie, hoewel de batterij iets langer lijkt mee te gaan.
Ik denk er nu serieus over om hem terug te sturen naar CoolBlue, hoewel ik alleen een nieuwe krijg als ze de klachten kunnen reproduceren. (met de batterij is dat geen probleem).

Omschrijving van mn problemen:
- ‘random’ vastlopers, de eerste twee dagen wat vaker dan nu (5 dagen in gebruik).

- batterij na circa 6 uur op 20%, tussen de 7 a 8 uur is de batterij leeg. Dit met (zeer) beperkt gebruik. Beperkt is:
* enkele korte telefoongesprekken.
* synchronisatie werkmail met Exchange Activesync
(push tijdens piektijd, buiten piektijd elk uur).
* facebook for HTC Sense / Twitter for HTC Sence (updaterooster elk uur).
Let op: dus geen whatsapp; dit had ik eerder wel geïnstalleerd dan gaat de batterij sneller leeg, maar geen significant verschil.

Actieve services zijn:
ObexService
Google Messaging Service
EASDirectpush
CSPeopleSyncService
(HTC) ImmediateModeService
(HTC) DashboardService
Touch Input

Accugebruik geeft aan dat de batterij met name wordt gebruikt voor weergave/scherm (80%) en mobiel stand-by (12%). Dit terwijl de scherm-brightness altijd op het middelste niveau staat, nooit op het hoogste niveau.

- zeer vervelende storing met sms berichten ervaren:
na een reboot van het toestel dacht hij dat elke sms die ik tot dan toe had verstuurd niet/foutief was verzonden. Hier kreeg ik per sms een afleverrapportje van en daarna werd de sms nogmaals verstuurd. Zo’n 30 van mijn contacten hebben meerdere smsjes gekregen, niet alleen degene die ik verstuurd had maar ook degene die ze naar mij verstuurd hadden; ze ontvingen dus hele sms ‘gesprekken’ (gaat uiteraard allemaal van mn belbundel af).
Terwijl dit gaande was ging het scherm aan en uit en reageerde niet meer. Na twee keer een harde reboot (batterij eruit) bestond het probleem nog steeds.
Ik heb het opgelost door mijn simkaart eruit te halen, op te starten en alle sms berichten te verwijderen, incl. alle afleverrapporten.

- Loose hinge (vind ik zelf op zich niet zo’n probleem, maar ik constateer het wel).

Is dit in jullie ogen genoeg problematiek om hem te retouneren naar CoolBlue en een nieuwe te eisen? Of is het dan waarschijnlijk dat ik mn huidige toestel teruggestuurd krijg omdat ze het 'geen probleem' vinden... Ervaar dit zelf in ieder geval als zeer iirritant aangezien je weinig problemen hoopt te ondervinden met je gloednieuwe mobiel :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HolleBolleTeun
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-10-2024
Heeft een van jullie al geprobeerd te pairen met een bluetooth stereo headset (Jabra 3030)?
Ik krijg namelijk geen geluid met muziek afspelen. Heb nog niet geprobeerd te bellen met headset. Headset werkt wel met andere telefoons (K800i, HTC Touch Pro) en via pc adapter.

Sinds ik het ook tegen gekomen ben in andere topics zoals het Desire topics, neem ik aan dat het een Android bug is. Kon alleen niets vinden over een mogelijke oplossing/workaround. Weten jullie iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:03
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:26:
[small][quote]Verwijderd schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:15:
[...]
.......................
...............
om hem te retouneren naar CoolBlue en een nieuwe te eisen? Of is het dan waarschijnlijk dat ik mn huidige toestel teruggestuurd krijg omdat ze het 'geen probleem' vinden...[/b] Ervaar dit zelf in ieder geval als zeer iirritant aangezien je weinig problemen hoopt te ondervinden met je gloednieuwe mobiel :-(
Ik zou even contact met ze opnemen, je batterij lijkt inderdaad niet goed te zijn. Ik verwacht niet dat ze moeilijk doen met omruilen voor een andere als je deze problemen voorlegd. Hou ons op de hoogte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Hier hetzelfde.. rond 14.00 gaat de batterij al in het geel, als ik hem sochtends uit de lader trek.
Vastlopers heb ik nog niet gehad, wel gehad dat na een reboot een aantal smsjes opnieuw werden verstuurd, niet alles overigens, maar een paar recente alleen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Gamepie56 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:50:
[...]
Hier hetzelfde.. rond 14.00 gaat de batterij al in het geel, als ik hem sochtends uit de lader trek.
Vastlopers heb ik nog niet gehad, wel gehad dat na een reboot een aantal smsjes opnieuw werden verstuurd, niet alles overigens, maar een paar recente alleen.
[/quote]

Had jij tijdens het opnieuw versturen van je smsjes ook dat je scherm aan/uit ging en niet meer reageerde...?
Voor jou genoeg reden om hem terug naar de winkel te brengen, of ga je het hier mee doen...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Wat een fijne telefoon is dit!

Batterij werkte de 1e 2 cycles niet zo heel lang.. Nu echter (3e cycle) al stukken beter (van de lader om 08.00, druk gebruik inc wifi en 69 % )

Wat ik me wel afvroeg, ik probeerde een custom wallpaper te installeren dus downloadde 800*480 plaatjes. Maar als ik deze probeer in te stellen wil de Z deze in een vierkant (480*480) croppen. Weet iemand hoe ik deze wel volledig kan instellen?

Nevermind, wallpapers moeten 960*800 zijn (of een gedeelte hiervan)

[ Voor 8% gewijzigd door Kortfragje op 17-11-2010 15:17 ]

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Mijn telefoon hangt nu ook weer aan de lader. Deze heeft het 38 uur uitgehouden.

Ik had bij 32.5 uur nog zo'n 30% over. Dus de telefoon had 70% nodig voor die 32.5 uur.
Echter na een paar (1 wat langer) telefoontjes en een half uurtje muziek luisteren zakte die binnen ongeveer anderhalf uur van 30% naar minder als 15%.

Hoe leger, hoe sneller die leegloopt lijkt het wel.

Ik vind het vooralsnog wat kort die batterijduur, maar niet heel storend. 1 hele dag red ik er sowieso dik mee.

Ik zit dan ook niet de hele tijd te internetten, te bellen, muziek te luisteren oid.

[ Voor 30% gewijzigd door Mit-46 op 17-11-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:58:
[quote]Gamepie56 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 13:50:
[...]
[/quote]

Had jij tijdens het opnieuw versturen van je smsjes ook dat je scherm aan/uit ging en niet meer reageerde...?
Voor jou genoeg reden om hem terug naar de winkel te brengen, of ga je het hier mee doen...?
nee geen knipperende schermen gehad.. alleen de accu die niet lang meegaat. Heb hem nu ook maar aan de lader hangen, omdat ik vanavond weg ben, en hij net op 40% was..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me kapot gezocht maar ik kom er niet achter hoe ik het volgende voor elkaar krijg. In de app "Mail" heb ik mijn hotmailaccount geinstalleerd. Ophalen en versturen van email gaat prima, alleen is er blijkbaar geen echte sync met hotmail want als ik daarna op de pc mijn hotmail open, zijn alle berichten die ik heb gelezen nog gemarkeerd als ongelezen (en andersom).

Hoe verhelp ik dit??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[quote]Mit-46 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:58:
Mijn telefoon hangt nu ook weer aan de lader. Deze heeft het 38 uur uitgehouden.
Ik had bij 32.5 uur nog zo'n 30% over. Dus de telefoon had 70% nodig voor die 32.5 uur.
Echter na een paar (1 wat langer) telefoontjes en een half uurtje muziek luisteren zakte die binnen ongeveer anderhalf uur van 30% naar minder als 15%.
Hoe leger, hoe sneller die leegloopt lijkt het wel.
Ik vind het vooralsnog wat kort die batterijduur, maar niet heel storend. 1 hele dag red ik er sowieso dik mee.
Ik zit dan ook niet de hele tijd te internetten, te bellen, muziek te luisteren oid.
[/quote]

Oke thanks voor je reactie, zal aan CoolBlue doorgeven dat andere gebruikers vaak wel minstens 1 dag (24u) kunnen uithouden op 1 charge. Die 7 a 8 uurtjes dat mijn batterij het uithoud staat hij 90% van de tijd op standby, en als ik m gebruik geen gekke dingen.

Is vervelend maar als ik gewoon een nieuwe thuisgestuurd krijg van CoolBlue ben ik tevreden, ik hou jullie op de hoogte...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:33:
Ik heb me kapot gezocht maar ik kom er niet achter hoe ik het volgende voor elkaar krijg. In de app "Mail" heb ik mijn hotmailaccount geinstalleerd. Ophalen en versturen van email gaat prima, alleen is er blijkbaar geen echte sync met hotmail want als ik daarna op de pc mijn hotmail open, zijn alle berichten die ik heb gelezen nog gemarkeerd als ongelezen (en andersom).

Hoe verhelp ik dit??
Same here. Wat ik al gelezen heb op mij @Live account is nog ongelezen op mijn telefoon....

Wat ik ook heb is een sync-protocol fout met Exchange.
Ik heb mijn adresboek in Outlook wat opgeschoond en wil deze dus opnieuw syncen met mijn tel, maar nu geeft hij die nietszeggende error.

Ben al aan het googlen, maar heb nog niks kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 16-09 20:11

FongWan

The Stormrider ...

Mit-46 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 15:49:
[...]

Same here. Wat ik al gelezen heb op mij @Live account is nog ongelezen op mijn telefoon....

Wat ik ook heb is een sync-protocol fout met Exchange.
Ik heb mijn adresboek in Outlook wat opgeschoond en wil deze dus opnieuw syncen met mijn tel, maar nu geeft hij die nietszeggende error.

Ben al aan het googlen, maar heb nog niks kunnen vinden.
Als je de instellingen van je hotmail account opent dan zie je dat er gebruik gemaakt wordt van POP in plaats van IMAP. en dat er een POP server is ingesteld. Nieuwe mail word binnen gehaald, en als deze verdwijnen in hotmail zelf (in de browser) dan verdwijnt het ook op je DZ.

Ik weet niet of dit ook aan te passen is naar IMAP en welke waarden je dan moet instellen maar dat zal vast wel te googlen zijn gok ik.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 9 Pro XL |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb nu al een paar gemiste oproepen gehad terwijl ik mijn telefoon wel op de trilfunctie heb staan. In verband met mijn werk zet ik liever geen beltoon aan namelijk.
Zojuist na een beetje testen met een vibratorprogramma ( :P ) kom ik er achter dat de trilling van de telefoon lang niet sterk genoeg is om te voelen in mijn broekzak (zowel met als zonder hoesje om de telefoon).

Hebben meer mensen last van het niet vernemen van de trilfunctie van de telefoon?

offtopic:
Lekker dubbelzinnige post ook zo... :P

[ Voor 11% gewijzigd door Joen op 17-11-2010 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

Kingpinda schreef op maandag 15 november 2010 @ 19:26:
@dennismoore: en als je tweede taal invoerd als nederlands? Ik krijg iig bij woordvoorspelling als ik het volgende doe beiden nederlandse als engelse voorspellingen. Echter hebben engelse woorspellingen voorrang..
Nee, dat maakt niet uit volgens mij. Da's denk ik alleen voor het virtuele toetsenbord.
Volgens mij kan het hardware toetsenbord alleen maar met Engels woordenboek :(. Geen andere opties te selecteren in onderstaand picje.

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4113/5173297306_1a4b737ccd_z.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door DennisMoore op 17-11-2010 18:22 ]

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Laatst online: 16-07 12:56
DennisMoore schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:21:
[...]

Nee, dat maakt niet uit volgens mij. Da's denk ik alleen voor het virtuele toetsenbord.
Volgens mij kan het hardware toetsenbord alleen maar met Engels woordenboek :(. Geen andere opties te selecteren in onderstaand picje.
Hoi,

Ik heb telefonisch contact met HTC hierover gehad. Nederlands kan je helaas (nog) niet instellen. Of dat bij een update komen gaat konden ze mij niet vertellen.

Wat ik gedaan heb is "Ultra Keyboard" geïnstalleerd, met als "active dictionary" Dutch en bij settings heb ik ingesteld: "Physical Keyboard - Enable - Allow Ultra Keyboard's features to be used with a physical keyboard on this device.

Ik heb nu, als ik mijn hardwarematig toetsenbord gebruik, een Nederlands woordenboek en ook woordsuggesties.

Verder heb je Swype (dit heet hier tracing) en overige mogelijkheden.

[ Voor 4% gewijzigd door HB99 op 17-11-2010 19:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

:/
M'n D-Z gaat niet meer aan... Volgens mij is de accu helemaal leeggelopen (vergeten GPS uit te zetten na navigeren, big no-no...). Nu hangt ie ondertussen alweer een half uur aan de prik, maar hij start mooi niet meer op...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Laatst online: 16-07 12:56
soundwave070 schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 19:09:
Heb mijn contacten overigens eerst allemaal in Gmail gegooid en toen vanaf daar gesynced, werkte prima. Waar ik nu echter gek van wordt is dat er om de paar uur een lijst met 'suggesties' komt voor het koppelen van contactgegevens met facebook accounts en twitter accounts, terwijl ik dat voor de mensen die ik in mijn gmail contacts ook heb staan allang heb. (kortom de mensen waar ik ook mee bel en die al dan niet toevallig een FB account hebben zijn netjes gekoppeld, maar nu wil Android of Sense de hele tijd al mij overige FB contacten volgens mij koppelen, terwijl ik die niet in mijn contact lijst wil hebben (onnodige ruis).
Iemand enig idee hoe ik hier vanaf kom? Heb in mijn GoT en google speurtocht nog geen antwoord kunnen vinden (excuses als dit eigenlijk in een ander topic hoort.
Wat ik gedaan heb is in:
<People - menu - view>
Google en SIM uitgezet. Ik heb nu alleen nog de contacten die ik zelf op mijn telefoon gezet heb in mijn adresboek staan. Of je hier ook FB uit kan zetten weet ik niet, ik gebruik geen FB.

verder kan je in:
<menu - settings - Accounts & sync>
ook nog het een en ander instellen, klik op de groene sync knopjes.

Misschien heb je hier wat aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:48
Joen schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:16:
Ik heb nu al een paar gemiste oproepen gehad terwijl ik mijn telefoon wel op de trilfunctie heb staan. In verband met mijn werk zet ik liever geen beltoon aan namelijk.
Zojuist na een beetje testen met een vibratorprogramma ( :P ) kom ik er achter dat de trilling van de telefoon lang niet sterk genoeg is om te voelen in mijn broekzak (zowel met als zonder hoesje om de telefoon).

Hebben meer mensen last van het niet vernemen van de trilfunctie van de telefoon?

offtopic:
Lekker dubbelzinnige post ook zo... :P
Ja heb t zelfde probleem, mn tytn2 trilde duidelijk harder. Het geluid daarentegen is dan wel weer een stuk luider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Brabo-Joossie schreef op woensdag 17 november 2010 @ 19:26:
:/
M'n D-Z gaat niet meer aan... Volgens mij is de accu helemaal leeggelopen (vergeten GPS uit te zetten na navigeren, big no-no...). Nu hangt ie ondertussen alweer een half uur aan de prik, maar hij start mooi niet meer op...
Brand het lampje bij je bovenste speaker wel? Datie aan het opladen is. Zou het dan eerst ff afwachten en meteen helemaal opladen, accu ff erin/eruit en dan opnieuw proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
Klopt het dat de Z en de G2 zo identiek zijn dat plastic hardcases uitwisselbaar zijn?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Pagina: 1 ... 10 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!