HB99 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:18:
[...]
De beste test is niet je DZ aan een ander computer te hangen, maar een andere DZ aan je laptop te hangen. Dan weet je het zeker.
Laptop + lader meenemen naar de winkel en vragen of ze een andere DZ willen aansluiten.
Aangezien zijn probleem alleen voorkomt als laptop aan netstroom hangt, lijkt het aan de slechte voeding te liggen. Er is mogelijk ruis op aarde die ook bij Desire Z komt. De touchscreen werkt met kleine lading en hierdoor is lading verstoord.
Zonder adapter is laptop geisoleerd en dus treden er geen storingen op.
Dus het heeft wel zin om aan andere computers te hangen om te kijken of alles goed gaat.
Cyb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:46:
Bijna iedereen heeft wel eens een GSM laten vallen. Ik vraag me af hoe schade gevoelig de Desire Z is bij het laten vallen, vanwege het speciale open mechanisme. Vooral dit i.c.m. het Loose Hinge probleem.
Je mag als eerste op de wereld poging doen.
Maar nee, niemand wil het laten vallen, punt. Voorkomen moet je doen, niet risico's opzoeken. En stop vaker terug in de opbergetui, dat geeft immers bescherming.
Snelheid, kleurenscherm en grotere scherm. Dat zorgt voor meer stroomverbruik. Nokia 6610i kan 2 weken lang, maar het is ook veel simpeler en kan niet eens proggies erop, laat staan wat java... De scherm is zwart/wit en geen flinke verlichting nodig.
Wat me overigens ook opvalt, en waarom ik ook blij ben dat ik uiteindelijk toch voor de "Z" ben gegaan is dat op het forum over de Desire HD door veel mensen wordt geklaagd over de slechte bouwkwaliteit van het toestel. Los van het "hinge probleem" (wat ik persoonlijk erg overdreven vind) hoor ik niemand klagen over andere hardwarematige klachten over het toestel.
Ik vind ontwerp van Desire HD wel mooi aan voorkant, maar aan achterkant vreemd. Plastic deksels die kaartdeel en accu afdekken, een flink uitstekende camera. Krassen komen makkelijk op de rand van camera kop, en plastics kunnen vervormen tegenover alu behuizing. Als men kijkt naar Desire Z achterkant, ziet ie veel beter uit met metalen klep en is ook vlakker. Daar krijg je dus minder krassen omdat er weinig uitstekende delen zijn. Een klep in het midden breekt ook minder snel af.
Uiteraard probeert men HD slank te houden, maar plastic delen zijn niet logisch gezien omdat die kunnen vervormen of afbreken of losraken. De camera module in DHD is dus iets groter dan DZ.
Zijn er al ervaringen met de alternatieve batterijen die verkrijgbaar zijn?
Kijk even terug in de topic. Een 1800 mAh accu is al gesproken als alternatief, via Ebay.
[
Voor 66% gewijzigd door
MrDummy op 18-11-2010 15:29
]