Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbinonline
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 23:40
FongWan schreef op woensdag 17 november 2010 @ 16:26:
[...]

Als je de instellingen van je hotmail account opent dan zie je dat er gebruik gemaakt wordt van POP in plaats van IMAP. en dat er een POP server is ingesteld. Nieuwe mail word binnen gehaald, en als deze verdwijnen in hotmail zelf (in de browser) dan verdwijnt het ook op je DZ.

Ik weet niet of dit ook aan te passen is naar IMAP en welke waarden je dan moet instellen maar dat zal vast wel te googlen zijn gok ik.
Hotmail ondersteunt geen IMAP.

En standaard zit er een bug in de mail app om hem als exchange te instaleren.
En zit een andere mail heb die je gratis kan downloaden uit de Marktet en dan moet je je hotmail als exchange toevoegen:

email: jemail@hotmail.com
gebruikersnaam: jemail@hotmail.com
wachtwoord: jewachtwoord

domein: leeg laten
server: m.hotmail.com

Ga niet uit van het haalbare, maar van het denkbare

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisMoore
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-09 09:44

DennisMoore

Alles went...

HB99 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 18:55:
[...]

Ik heb telefonisch contact met HTC hierover gehad. Nederlands kan je helaas (nog) niet instellen. Of dat bij een update komen gaat konden ze mij niet vertellen.

Wat ik gedaan heb is "Ultra Keyboard" geïnstalleerd, met als "active dictionary" Dutch en bij settings heb ik ingesteld: "Physical Keyboard - Enable - Allow Ultra Keyboard's features to be used with a physical keyboard on this device.

Ik heb nu, als ik mijn hardwarematig toetsenbord gebruik, een Nederlands woordenboek en ook woordsuggesties.

Verder heb je Swype (dit heet hier tracing) en overige mogelijkheden.
Briljant ding zeg, dat is 't geld volgens mij wel waard. Bedankt voor je oplossing d:)b.

"Life moves pretty fast. If you don't stop and look around once in a while, you could miss it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Bij mij gaat de batterij ook nog niet erg lang mee. Deze ochtend rond 05:30 uur heb ik hem van de lader gehaald en 12 uur later werd de batterij al rood. Wel heb ik er vandaag redelijk wat mee zitten spelen en heb ik ongeveer 9 uur zonder wifi gezeten, dat zal er ook wel inhakken.

Ik moet nog steeds aan het toetsenbordje wennen, maar dat is niet zo verwonderlijk na anderhalf jaar op een Nokia E71 te hebben gewerkt. Verder niets dan lof voor dit toestel, ik heb er geen spijt van. :Y)

Wat staat er trouwens een hoop bagger tussen de apps, niet normaal meer. :o

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22-09 12:02
Ik hoor dat er veel klachten zijn over de accuduur, maar dit lijkt steeds beter te worden bij mij. Ben nu met mijn 4de cycle bezig.

Kreeg trouwens iedereen er een 8gb microsd kaartje bij? Dit stond niet op de website en ik vond het wel een aangename verrassing :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soundwave070
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2021
pven schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:52:
Bij mij gaat de batterij ook nog niet erg lang mee. Deze ochtend rond 05:30 uur heb ik hem van de lader gehaald en 12 uur later werd de batterij al rood. Wel heb ik er vandaag redelijk wat mee zitten spelen en heb ik ongeveer 9 uur zonder wifi gezeten, dat zal er ook wel inhakken.
Sorry ik zal wel heel dom zijn, maar vreet constant wifi aanhebben juist niet meer energie dan gewoon op 3g zitten welke alleen data verzend/ophaalt als het nodig is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

modernization schreef op woensdag 17 november 2010 @ 20:45:
[...]

Brand het lampje bij je bovenste speaker wel? Datie aan het opladen is. Zou het dan eerst ff afwachten en meteen helemaal opladen, accu ff erin/eruit en dan opnieuw proberen.
Nej, brandt ook niet. Ik heb ook al een andere lader genomen en een andere kabel, ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat 't ding gewoon kepoet is... :(
Na twee dagen... :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
soundwave070 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:00:
[...]

Sorry ik zal wel heel dom zijn, maar vreet constant wifi aanhebben juist niet meer energie dan gewoon op 3g zitten welke alleen data verzend/ophaalt als het nodig is?
Ik heb geen idee. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:50
soundwave070 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:00:
[...]
Met de gewone Desire heb ik verbonden via WLAN in idle mode een verbruik van 4 a 6 mA,
Dit houdt in een batterydrop van minder dan 1% per uur.
(Komt er op neer dat ik in theorie daaaagenlang met de phone kan doen, maargoed, omdat ik hem niet voor de sier gekocht heb is hij aan het eind van de dag toch steeds weer leeg :P)

Met een goed bereik en 3G/H is het verbruik ook niet hoger als dit :)
(Met een SLECHT bereik daarentegen kan de batterij echter in nog geen 10 uur leeg zijn, ZONDER ook maar wat met de telefoon te doen..)

Zie hier een grafiek met het batterijverbruik bij goed en slecht bereik..

Indien je zelf ook wilt meten wat je verbruik is, en dit in een grafiek zetten, download dan CurrentWidget en lees dit even door :)

[ Voor 5% gewijzigd door SmiGueL op 17-11-2010 23:36 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnnaN
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-09 11:42

EnnaN

Toys in the attic

Er zijn ineens weer een heleboel paginas gespawned, maar ik zag geen antwoord. In ieder geval: over het probleem over de '>' en '<': HTC reageerde op mijn contactverzoek en zegt tussen de auto-reply meuk in enkel deze prachtige volzin:
Het is niet mogelijk om via de hardware knoppen de ' <' en '>' te gebruiken enkel via het softwarematige toetsenbord.
... lekker dan. Hoe moelijk kan het zijn een update te maken die deze tekens in het 'SYM' menu zet?

sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoefniks
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-01-2022
Heb het toestel nu een week en hij is perfect. Langzaam maar zeker komt het toestel steeds meer naar mijn hand te staan met wat handige apps en eigen schermen met snelkoppelingen. Wat me geweldig lijkt is een handige manier om de apps die geroot zijn zoals dat aandelen ding en Amazone ea eraf te kunnen mikken. Zal nog wel komen. Kwaliteit van de foto's valt me niet tegen. Bij daglicht, lees tegenlicht, zijn ze erg donker. Ik blijf oefenen en hou in mn achterhoofd dat het geen spiegelreflex is. Verders niets dan lof. Vergeleken met mn Blackberry is het weer een ouderwets "Vet" toestel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:56
hoefniks schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:28:
Wat me geweldig lijkt is een handige manier om de apps die geroot zijn zoals dat aandelen ding en Amazone ea eraf te kunnen mikken. Zal nog wel komen.
Het antwoord staat op pagina 1 van dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Nou ik lijk niet echt geluk te hebben. Na het probleem met het touchscreen (toestel omgeruild), met het nieuwe toestel ook een probleem met ongevoeligheid van het touchscreen. Als ik het toestel verbind met mijn laptop wordt het touchscreen compleet ongevoelig voor aanrakingen. Een hard reset verhelpt het niet. Videootje: YouTube: Unresponsive touchscreen HTC Desire Z while connected to pc

Wil het nog even aankijken, maar anders ga ik morgen nog maar eens even terug naar de winkel...

Edit: Even een vraagje: Zou dit te maken kunnen hebben met mijn laptop/usb-poort? Ik heb zou 1-2-3 geen andere computer of laptop waar ik dit namelijk op kan proberen. De laptop betreft een HP 8510w.

Edit2: Het touchscreen lijkt een beetje gevoelig te worden als ik de metalen rand langs het scherm aanraak tijdens het 'touchen'. Videootje: YouTube: Unresponsive touchscreen HTC Desire while connected to pc - update. Iemand die dit kan testen met zijn Desire Z, of dit ook alleen werkt bij het aanraken van de zijkant?

[ Voor 70% gewijzigd door Cadezo op 17-11-2010 23:34 . Reden: Edit2 blijkt niet te kloppen, probleem duurt gewoon nog steeds voort. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Cadezo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:13:
Nou ik lijk niet echt geluk te hebben. Na het probleem
Edit2: Het touchscreen lijkt een beetje gevoelig te worden als ik de metalen rand langs het scherm aanraak tijdens het 'touchen'. Videootje: YouTube: Unresponsive touchscreen HTC Desire while connected to pc - update. Iemand die dit kan testen met zijn Desire Z, of dit ook alleen werkt bij het aanraken van de zijkant?
Of er is iets mis met de elektrostatische lading van je lichaam, of je telefoon is gewoon kapot. Ik hoop het laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Alle discussies en informatie omtrent het rooten en ROMs voor de Desire Z kunnen vanaf nu hier gepost worden:

[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

[ Voor 13% gewijzigd door monnick op 17-11-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cadezo
  • Niet online
HB99 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:46:
[...]
Of er is iets mis met de elektrostatische lading van je lichaam, of je telefoon is gewoon kapot. Ik hoop het laatste.
Ik weet het ook niet precies. Ik heb verder geen last van andere elektrostatische effecten en ik draag geen kledingstukken gemaakt van fleece e.d. Denk dat ik morgen maar even terug ga en dan kan ik daar ook meteen zien of het aan mij of misschien mijn laptop ligt.

[ Voor 13% gewijzigd door Cadezo op 18-11-2010 00:14 . Reden: grapje dusssss ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Nu online
En dan iedereen (Nokia, Google, Apple, Blackberry) maar opscheppen: wij hebben 100.000 apps in de market. Maar wij hebben er 200k! Nee, wij zijn nog beter met 300k!

Helaas pindakaas: ik zou liever een app market hebben met 20 apps, die dan ook allemaal kwalitatief in orde zijn.

• HB99
Cadezo schreef op woensdag 17 november 2010 @ 23:50:
[...]

Ik weet het ook niet precies. Ik heb verder geen last van andere elektrostatische effecten en ik draag geen kledingstukken gemaakt van fleece e.d. Denk dat ik morgen maar even terug ga en dan kan ik daar ook meteen zien of het aan mij of misschien mijn laptop ligt.
Jouw probleem met je telefoon klopt gewoon niet en dat grapje over je lichaam was niet serieus bedoeld. Gewoon terug gaan met dat ding. DIt kan niet aan je laptop liggen. Mijn N900 is ook 4x retour gegaan en de N900 van mijn vriendin ook. Daarom hebben we nu allebei een HTC. Soms heb je gewoon pech, het blijft massaproductie.

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
vraagjez schreef op woensdag 17 november 2010 @ 21:56:
Kreeg trouwens iedereen er een 8gb microsd kaartje bij? Dit stond niet op de website en ik vond het wel een aangename verrassing :p
Nee, ik niet (zie ook abo topic) gek genoeg. Aangezien ze dat ook inderdaad niet vermelden kan ik ook niets claimen naar heb coolblue net een mail verstuurd omdat ik toch wel benieuwd ben hoe het nou zit.

• HB99
KvdnBerg schreef op donderdag 18 november 2010 @ 00:23:
[...]
Nee, ik niet (zie ook abo topic) gek genoeg. Aangezien ze dat ook inderdaad niet vermelden kan ik ook niets claimen naar heb coolblue net een mail verstuurd omdat ik toch wel benieuwd ben hoe het nou zit.
Mijn Desire Z komt ook van Coolblue (PDAshop) en ik heb wel een 8GB kaartje gekregen. De telefoon zat in een verzegelde doos.

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

PDAshop hier en ook ik had een 8gb kaartje al in het toestel zitten. Wel netjes op zich. ook nog class 4. Die heeft mijn vriendin nu want ik heb een 8gb class 6 die ik gebruik.

Life is like living only without the peaches

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Nou ik lijk niet echt geluk te hebben. Na het probleem met het touchscreen (toestel omgeruild), met het nieuwe toestel ook een probleem met ongevoeligheid van het touchscreen. Als ik het toestel verbind met mijn laptop wordt het touchscreen compleet ongevoelig voor aanrakingen. Een hard reset verhelpt het niet. Videootje: YouTube: Unresponsive touchscreen HTC Desire Z while connected to pc

Wil het nog even aankijken, maar anders ga ik morgen nog maar eens even terug naar de winkel...

Edit: Even een vraagje: Zou dit te maken kunnen hebben met mijn laptop/usb-poort? Ik heb zou 1-2-3 geen andere computer of laptop waar ik dit namelijk op kan proberen. De laptop betreft een HP 8510w.

Toevallig is een vergelijkbaar probleem besproken in het motorola milestone topic onlangs. Dit gedrag schijnt bij de milestone voor te komen met een alternatieve lader. Zou best je usb poort kunnen zijn.

Zie hier: Joolee in "Motorola Milestone - Deel 6"

[ Voor 3% gewijzigd door BillSpaarbank op 18-11-2010 07:57 ]

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

• Brum
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 19-09 13:18
[...]

Dat is wel opmerkelijk. Ik begreep van een aantal mensen toch dat er ook al het een en ander op dat kaartje staat. Lijkt me vreemd als HTC sommige exemplaren dan niet van een kaartje voorziet.

30D | 17-85iS | 50/1.8 | MBP

• disturbedmind
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-08 13:54
EnnaN schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:17:
Er zijn ineens weer een heleboel paginas gespawned, maar ik zag geen antwoord. In ieder geval: over het probleem over de '>' en '<': HTC reageerde op mijn contactverzoek en zegt tussen de auto-reply meuk in enkel deze prachtige volzin:

[...]

... lekker dan. Hoe moelijk kan het zijn een update te maken die deze tekens in het 'SYM' menu zet?
Ja dat vind ik ook erg jammer dat de tekens < > ^ niet kunnen worden ingevoerd via het fysieke toetsenbord, je zou inderdaad zeggen dat ze dat zo onder het knopje SYM kunnen zetten, ik vind zo wie zo erg weinig Symbolen onder het knopje SYM staan.

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:28
EnnaN schreef op woensdag 17 november 2010 @ 22:17:
Er zijn ineens weer een heleboel paginas gespawned, maar ik zag geen antwoord. In ieder geval: over het probleem over de '>' en '<':
Misschien kun je kijken naar de Ultra Keyboard app die eerder in dit topic genoemd is? Ik weet niet of je daarmee je hardware keys kunt aanpassen zodat je wel de < en > tekens krijgt.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
[...]

Staat het niet op pagina 7 van je handleiding? Er staat geen 8gb, maar wel EEN microsd kaart.

http://member.america.htc...Desire_Z_HTC_Dutch_UM.pdf

Inhoud van doos:
  • De doos behoort het volgende te bevatten.
  • Telefoon
  • Batterij (reeds geïnstalleerd)
  • microSD™-kaart (reeds geïnstalleerd)
  • USB-kabel
  • 3,5 mm stereo-koptelefoon
  • Adapter
  • Snelstartgids
  • Gids voor veiligheid en wettelijke voorschriften

• NetAmp
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09 13:59

NetAmp

"for indoor use only"

BillSpaarbank schreef op donderdag 18 november 2010 @ 07:13:
[...]

Toevallig is een vergelijkbaar probleem besproken in het motorola milestone topic onlangs. Dit gedrag schijnt bij de milestone voor te komen met een alternatieve lader. Zou best je usb poort kunnen zijn.

Zie hier: Joolee in "Motorola Milestone - Deel 6"
Beetje off-topic: ik merkte ook dat er 'spanning' staat op de metalen rand van mijn Nokia N97 terwijl die aan het laden is. Heb zo'n sleutelhanger (van DealExtreme ;)) om statische elektriciteit te ontladen zodat je geen schok krijgt bij aanraken van bijv. een autodeur. Die hield ik er tegenaan, en hij bleef aangeven dat er spanning doorheen ging.
Omdat de N97 een resistief scherm heeft, zal dat geen invloed hebben. Toch vind ik het vreemd... :?
Hoe dan ook wacht ik nog maar even met evt. vervangen van de N97 door een DZ :X

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
NetAmp schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:21:
[...]

Beetje off-topic: ik merkte ook dat er 'spanning' staat op de metalen rand van mijn Nokia N97 terwijl die aan het laden is. Heb zo'n sleutelhanger (van DealExtreme ;)) om statische elektriciteit te ontladen zodat je geen schok krijgt bij aanraken van bijv. een autodeur. Die hield ik er tegenaan, en hij bleef aangeven dat er spanning doorheen ging.
Omdat de N97 een resistief scherm heeft, zal dat geen invloed hebben. Toch vind ik het vreemd... :?
Hoe dan ook wacht ik nog maar even met evt. vervangen van de N97 door een DZ :X
die spanning heb ik op mijn desire z

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• HB99
Mottebelke schreef op donderdag 18 november 2010 @ 10:26:
[...]

Misschien kun je kijken naar de Ultra Keyboard app die eerder in dit topic genoemd is? Ik weet niet of je daarmee je hardware keys kunt aanpassen zodat je wel de < en > tekens krijgt.
Ik heb het gevonden, met Ultra Keyboard werkt het:

Shift-FN-J ingedrukt houden, dan krijg je de opties ( [ { <
Shift-FN-K ingedrukt houden, dan krijg je de opties ) ] } >

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Ik moet nog steeds aan het toetsenbordje wennen, maar dat is niet zo verwonderlijk na anderhalf jaar op een Nokia E71 te hebben gewerkt. Verder niets dan lof voor dit toestel, ik heb er geen spijt van. :Y)

Voor de mensen die batterij problemen hebben, de sense interface staat ook op push notification (om de sense diensten te ondersteunen). Ik had hier neit zo'n behoefte aan en die synchronisatie van push naar interval zetten leverde mij een grote verbetering in batterijduur op!

(Settings --> Accounts & Sync --> Sense)

Verder helpt het uiteraard om Stocks en news uit te zetten (staan ook standaard aan)

http://www.gjpvanwesten.nl

• Cadezo
  • Niet online
raydekok schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:27:
[...]
die spanning heb ik op mijn desire z
Kan jij dan eens kijken of je hetzelfde 'probleem' hebt als ik in deze post: Cadezo in "HTC Desire Z"?

• Tronic
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 23-09 21:02
Super tevreden van mijn eerste htc/android! Maar ik ben eens aan het zoeken geweest bij geavanceerde instellingen etc. en ik kan nergens proxy settings vinden. Na wat googlen kwam ik er dus achter dat er nog steeds geen proxy functionaliteit is ingebouwd in Android 2.2 :s Is er een manier om toch via een proxy te kunnen surfen (speciale/andere browser, app, root)? De meeste topics die ik tegenkom bij het zoeken zijn van 2009, dus niet bepaald actueel.

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Tronic schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:20:
Super tevreden van mijn eerste htc/android! Maar ik ben eens aan het zoeken geweest bij geavanceerde instellingen etc. en ik kan nergens proxy settings vinden. Na wat googlen kwam ik er dus achter dat er nog steeds geen proxy functionaliteit is ingebouwd in Android 2.2 :s Is er een manier om toch via een proxy te kunnen surfen (speciale/andere browser, app, root)? De meeste topics die ik tegenkom bij het zoeken zijn van 2009, dus niet bepaald actueel.
Is dit iets toevallig?
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=766569

Of andere browser. Ik geloof dat FF het ondersteunt:
http://www.mozilla.com/en-US/mobile/beta/

[ Voor 38% gewijzigd door Mau_Maus op 18-11-2010 12:55 ]

• HB99
Als ik het toestel verbind met mijn laptop wordt het touchscreen compleet ongevoelig voor aanrakingen. Een hard reset verhelpt het niet. Videootje: YouTube: Unresponsive touchscreen HTC Desire Z while connected to pc

http://forum.androidcentr...-generic-usb-charger.html

http://www.groovypost.com...een-if-on-usb-t96308.html

[ Voor 8% gewijzigd door HB99 op 18-11-2010 13:20 ]

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Kortfragje schreef op donderdag 18 november 2010 @ 11:49:
[...]

Voor de mensen die batterij problemen hebben, de sense interface staat ook op push notification (om de sense diensten te ondersteunen). Ik had hier neit zo'n behoefte aan en die synchronisatie van push naar interval zetten leverde mij een grote verbetering in batterijduur op!

Verder helpt het uiteraard om Stocks en news uit te zetten (staan ook standaard aan)

Ik vind de optie Sense niet.

Ik heb:
Achtergrondgegevens
Auto Sync (staat bij mij uit)
Aandelen
Exchange ActiveSync
Google
Nieuws
Weer
WhatsApp

Mis ik soms iets?

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:10
Na google hoort HTC Sence te staan, maar waarschijnlijk alleen als je je daarvoor hebt aangemeld?

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• Mit-46
Ah ok.
Ik heb mij nog niet aangemeld. Dat zou het verklaren.

Bedankt!

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

DeOS schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:49:
Na google hoort HTC Sence te staan, maar waarschijnlijk alleen als je je daarvoor hebt aangemeld?
Nee, je moet HTC Hub nemen (met NL taal). Na aanmelden bij www.htcsense.com, moet je aanmelden via HTC Hub en dan kun je koppelen op website. Na HTC Sense aanmelden is er geen extra icoon "HTC Sense" bijgekomen, alleen HTC Hub.

• pven
  • Niet online
[...]

Ik heb dit gevolgd, maar nu lijkt het alsof ik geen mobiel internet meer heb. Of er moet toevallig een storing gaande zijn bij Hi. Dank, maar ik zoek nog wel ff verder. :Y)

• Cadezo
  • Niet online
Ik heb mijn 'probleem' nog even verder onderzocht. Het doet zich alleen voor als ik mijn laptop heb aangesloten op netspanning. Als de kabel van de netspanning uit mijn laptop haal, dan werkt het touchscreen van de Desire Z opeens wel helemaal correct.

Ik zit even in dubio wat ik zal doen. Ik kan vandaag geen andere laptop/computer regelen om te testen, dus ik denk dat ik even wacht tot morgen. Dan kan ik altijd morgenmiddag/-avond nog even naar de winkel gaan... (stel dat het probleem zich ook bij desktops zich voordoet)

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
pven schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:35:
[...]

Ik heb dit gevolgd, maar nu lijkt het alsof ik geen mobiel internet meer heb. Of er moet toevallig een storing gaande zijn bij Hi. Dank, maar ik zoek nog wel ff verder. :Y)
werkt hier nog wel gewoon na het aanpassen van die instelling.

• DeOS
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:10
Cadezo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:48:
Ik heb mijn 'probleem' nog even verder onderzocht. Het doet zich alleen voor als ik mijn laptop heb aangesloten op netspanning. Als de kabel van de netspanning uit mijn laptop haal, dan werkt het touchscreen van de Desire Z opeens wel helemaal correct.

Ik zit even in dubio wat ik zal doen. Ik kan vandaag geen andere laptop/computer regelen om te testen, dus ik denk dat ik even wacht tot morgen. Dan kan ik altijd morgenmiddag/-avond nog even naar de winkel gaan... (stel dat het probleem zich ook bij desktops zich voordoet)
Heb je al wel een andere USB poort geprobeerd op je laptop? Ik weet bijvoorbeeld dat 2,5' hardeschijven die zowel de stroom als data over 1 usb hebben lopen het aan de ene kant van mijn laptop wel doen en aan de andere kant niet. De stroomverdeling kan dus per poort verschillen.

Repeat after me: I Will Use Google Before Asking Stupid Questions

• rhos
Cadezo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 12:09:
[...]

Kan jij dan eens kijken of je hetzelfde 'probleem' hebt als ik in deze post: Cadezo in "HTC Desire Z"?
nee bij mij werkt het scherm echt prima.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

• HB99
Cadezo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:48:

De beste test is niet je DZ aan een ander computer te hangen, maar een andere DZ aan je laptop te hangen. Dan weet je het zeker.

Laptop + lader meenemen naar de winkel en vragen of ze een andere DZ willen aansluiten.

• koenevers
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-04-2021
Heb de Desire nu vanaf vrijdag continu in gebruik gehad.

In het begin ook te kampen gehad met extreem kort accuduur. Ben nu aan mijn 5e laadcyclus bezig en zowaar gister (en vandaag) bijna 30 uur volgehouden. Dit is inclusief Wifi (continu), half uurtje Angry Birds, half uur bellen, 4tal apps geinstalleerd en zo nu en dan NU.nl en Twitter app gebruik te hebben.

Ik had de eerste 2 dagen Google maps als achtergrond wat bij mij volgens mij voor het verschil heeft gezorgd.
Wat ik wel jammer vind is dat je voor 500 euro een telefoon koopt die werkelijk barst van de mogelijkheden, maar door een beperkte batterij nooit al deze mogelijkheden tegelijkertijd kunt gebruiken. Mijn oude Nokia kon ik gewoon de hele dag gebruiken met bluetooth, wifi enz. aan. Dit hoef ik bij mijn Desire Z niet te proberen.

Wat me overigens ook opvalt, en waarom ik ook blij ben dat ik uiteindelijk toch voor de "Z" ben gegaan is dat op het forum over de Desire HD door veel mensen wordt geklaagd over de slechte bouwkwaliteit van het toestel. Los van het "hinge probleem" (wat ik persoonlijk erg overdreven vind) hoor ik niemand klagen over andere hardwarematige klachten over het toestel.

Zijn er al ervaringen met de alternatieve batterijen die verkrijgbaar zijn?

• Cyb
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Cyb

Bijna iedereen heeft wel eens een GSM laten vallen. Ik vraag me af hoe schade gevoelig de Desire Z is bij het laten vallen, vanwege het speciale open mechanisme. Vooral dit i.c.m. het Loose Hinge probleem.

• MrDummy

MrDummy

HB99 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:18:
[...]
De beste test is niet je DZ aan een ander computer te hangen, maar een andere DZ aan je laptop te hangen. Dan weet je het zeker.

Laptop + lader meenemen naar de winkel en vragen of ze een andere DZ willen aansluiten.
Aangezien zijn probleem alleen voorkomt als laptop aan netstroom hangt, lijkt het aan de slechte voeding te liggen. Er is mogelijk ruis op aarde die ook bij Desire Z komt. De touchscreen werkt met kleine lading en hierdoor is lading verstoord.

Zonder adapter is laptop geisoleerd en dus treden er geen storingen op.
Dus het heeft wel zin om aan andere computers te hangen om te kijken of alles goed gaat.
Cyb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:46:
Bijna iedereen heeft wel eens een GSM laten vallen. Ik vraag me af hoe schade gevoelig de Desire Z is bij het laten vallen, vanwege het speciale open mechanisme. Vooral dit i.c.m. het Loose Hinge probleem.
Je mag als eerste op de wereld poging doen. :)
Maar nee, niemand wil het laten vallen, punt. Voorkomen moet je doen, niet risico's opzoeken. En stop vaker terug in de opbergetui, dat geeft immers bescherming.
koenevers schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:20:
Mijn oude Nokia kon ik gewoon de hele dag gebruiken met bluetooth, wifi enz. aan. Dit hoef ik bij mijn Desire Z niet te proberen.
Snelheid, kleurenscherm en grotere scherm. Dat zorgt voor meer stroomverbruik. Nokia 6610i kan 2 weken lang, maar het is ook veel simpeler en kan niet eens proggies erop, laat staan wat java... De scherm is zwart/wit en geen flinke verlichting nodig.
Wat me overigens ook opvalt, en waarom ik ook blij ben dat ik uiteindelijk toch voor de "Z" ben gegaan is dat op het forum over de Desire HD door veel mensen wordt geklaagd over de slechte bouwkwaliteit van het toestel. Los van het "hinge probleem" (wat ik persoonlijk erg overdreven vind) hoor ik niemand klagen over andere hardwarematige klachten over het toestel.
Ik vind ontwerp van Desire HD wel mooi aan voorkant, maar aan achterkant vreemd. Plastic deksels die kaartdeel en accu afdekken, een flink uitstekende camera. Krassen komen makkelijk op de rand van camera kop, en plastics kunnen vervormen tegenover alu behuizing. Als men kijkt naar Desire Z achterkant, ziet ie veel beter uit met metalen klep en is ook vlakker. Daar krijg je dus minder krassen omdat er weinig uitstekende delen zijn. Een klep in het midden breekt ook minder snel af.
Uiteraard probeert men HD slank te houden, maar plastic delen zijn niet logisch gezien omdat die kunnen vervormen of afbreken of losraken. De camera module in DHD is dus iets groter dan DZ.
Zijn er al ervaringen met de alternatieve batterijen die verkrijgbaar zijn?
Kijk even terug in de topic. Een 1800 mAh accu is al gesproken als alternatief, via Ebay.

[ Voor 66% gewijzigd door MrDummy op 18-11-2010 15:29 ]

• HB99
MrDummy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:48:
[...]
Aangezien zijn probleem alleen voorkomt als laptop aan netstroom hangt, lijkt het aan de slechte voeding te liggen. Er is mogelijk ruis op aarde die ook bij Desire Z komt. De touchscreen werkt met kleine lading en hierdoor is lading verstoord.

Zonder adapter is laptop geisoleerd en dus treden er geen storingen op.
Dus het heeft wel zin om aan andere computers te hangen om te kijken of alles goed gaat.
[...]
- zijn DZ aan zijn laptop werkt niet
- zijn DZ aan een andere computer werkt wel

dan zijn er nog altijd drie mogelijkheden:
of de USB poort/voeding van zijn laptop is niet goed,
of zijn DZ is niet goed, te gevoelig, maar misschien werkt een andere DZ wel,
of het is een combinatie van beide.

-zijn DZ aan zijn laptop werkt niet
-zijn DZ aan een andere computer werkt ook niet

Dan is de kans groot dat het aan de DZ ligt, maar dan weet je nog steeds niet of een andere DZ het wel goed doet aan zijn laptop.

------------------------------

DZ 1 aan laptop werkt niet
DZ 2 aan laptop werkt wel

Dan ligt het zeker aan de DZ 1

DZ 1 aan laptop werkt niet
DZ 2 aan laptop werkt ook niet

dan ligt het bijna zeker aan de laptop

of maak ik een denkfout?

• Cadezo
  • Niet online
Bedankt dat iedereen meedenkt met mogelijke oorzaken e.d.
Binnen 8 dagen na aanschaf wordt het toestel sowieso omgeruild bij een defect (winkelvoorwaarden). Ik heb dus nog tot halverwege volgende week...

Ik ga morgen in ieder geval een aantal testjes uitvoeren, waarbij ik de beschikking heb over 2 desktops en 3 laptops (waaronder exact hetzelfde model laptop als ik heb). Ik heb bovendien dan ook 2 andere laders voor mijn laptop om ook die oorzaak te kunnen elimineren. Zal ook proberen een usb-hub aan te sluiten op mijn laptop, kijken wat dat oplevert.

Daarnaast ga ik waarschijnlijk (afhankelijk van de resultaten) daarna even naar de winkel om te kijken wat zij er van zeggen.

[ Voor 5% gewijzigd door Cadezo op 18-11-2010 15:16 ]

• MrDummy

MrDummy

HB99 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:58:
dan ligt het bijna zeker aan de laptop

of maak ik een denkfout?
Alleen als 2 laptops bijna identiek zijn, zit je goed. De ene laptop kan toevallig slechte USB of voeding hebben, en dat is nog geen conclusie.

Dus DZ1 test je op beide apparaten en schrijf de resultaten op.
Dan ook DZ2 op beide apparaten en opschrijven.
Dan kun je uit resultaat opmaken waar de probleem is.

• HB99
MrDummy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 15:33:
[...]

Alleen als 2 laptops bijna identiek zijn, zit je goed. De ene laptop kan toevallig slechte USB of voeding hebben, en dat is nog geen conclusie.

Dus DZ1 test je op beide apparaten en schrijf de resultaten op.
Dan ook DZ2 op beide apparaten en opschrijven.
Dan kun je uit resultaat opmaken waar de probleem is.
Wat je wilt testen is of het aan je DZ ligt, dat is het product wat je nu nog kan ruilen. Of er iets mis is met je laptop is een ander verhaal.

Het enige wat ik probeer te zeggen is dat als je gaat testen en je DZ, aangesloten op een andere computer, wel goed werkt, je dan nog steeds niet zeker weet of jouw DZ misschien niet iets "gevoeliger" is dan andere toestellen.

In dit geval heeft het testen van een tweede DZ icm met je computer meer zin dan een tweede computer te testen icm met je DZ.

• Asprine
  • Laatst online: 11:09
Ik heb hem ook helemaal tevreden tot ik hem vanmorgen aan zetten en opeens berichtjes kreeg van iedereen waarom ik al mn oude berichten opnieuw verzonden had!!!

Zag al nog iemand die hier last van had nogmeer mensen???

Je ziet ze gek genoeg niet als opnieuw verzonden in je messagebox!
Heb mn provider gevraagd er naar te kijken.
Kan 2 oorzaken verzinnen
- door het overzetten van mn berichten van mn oude telefoon
- door het opnieuw plaatsen van mn simkaart.

Raad iedereen aan het in de gaten te houden, ik heb vanmorgen ongewenst heeel veel smsen opnieuw gestuurd met de bijbehorende kosten....

Edit:
Iemand een goede app om biij te houden hoeveel berichten je verstuurd hebt en hoeveel min je gebelt hebt dankan ik het in de gaten houden omdat ze niet opnieuw in je message box verschijnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Asprine op 18-11-2010 16:27 ]

• Asprine
  • Laatst online: 11:09
Ohja en iemand al de blauwe bericht notificatie led aan de praat gekregen?

Verwijderd

dringend vraagje:
De landscape modus van de desire z: krijg je die ook van je homescreen als je het toetsenbord niet hebt uitgeklapt, maar dus enkel de telefoon draait?
Op de een of andere manier verspringt ie alleen naar landscape als ik mn toetsenbord uitklap (met betrekking tot enkel homescreen)..

klopt dit, of is er iets mis???

(heb al harde reset gedaan)

• HB99
Asprine schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:22:
Iemand een goede app om biij te houden hoeveel berichten je verstuurd hebt en hoeveel min je gebelt hebt dankan ik het in de gaten houden omdat ze niet opnieuw in je message box verschijnen.
http://www.androidzoom.co...ools/droidstats_ckjc.html

• HB99
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:27:
dringend vraagje:
De landscape modus van de desire z: krijg je die ook van je homescreen als je het toetsenbord niet hebt uitgeklapt, maar dus enkel de telefoon draait?
Op de een of andere manier verspringt ie alleen naar landscape als ik mn toetsenbord uitklap (met betrekking tot enkel homescreen)..

klopt dit, of is er iets mis???

(heb al harde reset gedaan)
Apps zoals browsers, draaien wel automatisch mee, ook als het keyboard is ingeklapt. Mijn home screen gaat alleen in landscape mode als ik het keyboard open doe.

• Heintzer
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:48
[...]

Blijkbaar vreet bellen ook nogal wat batterij, na een telefoontje van nog geen 5 minuten de batterij van 99% naar 95%. Gaat hard.

Verwijderd

HB99 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:34:
[...]

Apps zoals browsers, draaien wel automatisch mee, ook als het keyboard is ingeklapt. Mijn home screen gaat alleen in landscape mode als ik het keyboard open doe.
check.. ik begin aan mezelf te twijfelen.. zou zweren dat ie in het begin ook 'gewoom' draaide..
maar misschien neemt mijn geheugen een loopje met me..

anderen die kunnen bevestigen dat homescreen niet in landscape gaat zonder het toetsenbord uit te klappen?

• henkzelf
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09:20
Vraag: wordt er in de doos een usb kabel bijgeleverd en gebruik je die ook?

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• HB99
henkzelf schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:44:
[...]

Vraag: wordt er in de doos een usb kabel bijgeleverd en gebruik je die ook?
De USB kabel is de kabel die ook in je 220V oplader gaat. Deze kan je ook uit je oplader halen en in je USB poort van je computer stoppen om verbinding te maken tussen de DZ en je computer.

Verwijderd

Kicken binnen 24 uur wordt nadrukkelijk niet op prijs gesteld.

[ Voor 88% gewijzigd door RoD op 18-11-2010 19:44 ]

• Mit-46
Cyb schreef op donderdag 18 november 2010 @ 14:46:
Ik heb mijne al laten vallen :( (van m'n bed af op de grond). Gelukkig geen schade.

Het kan dus best wat hebben, maar veel gekker moet je het niet maken denk ik.

Na vanochtend sowieso besloten om een andere wekker te zoeken. De Desire Z is daar niet zo voor geschikt vind ik.
Dat wordt nog eens ze einde als ik meermaals s'ochtends met gesloten ogen op gevoel naar m'n telefoon zit te zoeken omdat die lawaai maakt. O-)

[ Voor 21% gewijzigd door Mit-46 op 18-11-2010 16:59 ]

• Mit-46
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:40:
[...]

check.. ik begin aan mezelf te twijfelen.. zou zweren dat ie in het begin ook 'gewoom' draaide..
maar misschien neemt mijn geheugen een loopje met me..

anderen die kunnen bevestigen dat homescreen niet in landscape gaat zonder het toetsenbord uit te klappen?
Hierbij bevestigd. :P
Geen land scape hiero zonder uit te klappen.

• henkzelf
Dit al geprobeerd?
De G-sensor opnieuw kalibreren
Kalibreer het scherm opnieuw als u denkt dat de stand van het scherm niet goed
overeenkomt met de manier waarop u de telefoon vasthoudt.
Druk in het beginscherm op MENU en tik op Instellingen.
Tik op Weergave > G-Sensor kalibreren.
Leg de telefoon op een plat oppervlak en tik op Kalibreren.
Tik na afloop van deze procedure op OK. Handleiding pag 203

PVoutput / PVoutput-live 1830 Wp op zuidoost 135º en 22º dakhelling in Z.O.-Brabant

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:20
Mit-46 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:57:
[...]

Hierbij bevestigd. :P
Geen land scape hiero zonder uit te klappen.
Ik wil jullie niet te veel teleurstellen, maar bij mij draait het scherm wel netjes mee in landscape zonder toetsenbord uitklappen... Kan me niet herinneren dat ik daarvoor specifiek iets heb ingesteld. Draai wel LauncherPro ipv Sense.

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

• rhos
Kooj1980 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 17:10:
[...]

Ik wil jullie niet te veel teleurstellen, maar bij mij draait het scherm wel netjes mee in landscape zonder toetsenbord uitklappen... Kan me niet herinneren dat ik daarvoor specifiek iets heb ingesteld. Draai wel LauncherPro ipv Sense.
klopt met launcherpro gebeurd dit wel met snese niet. dus stop maar met zoeken. hij draait gewoon niet.

Verwijderd

ok.. nou wordt het dus toch een interessant issue..
draait dat ding met normale instellingen (dus htc sense) nou wel of niet in landscape modus zonder uitklappen van het toetsenbord en dan mbt het homescreen.

Ik ben nu wel nieuwsgierig!

Edit.. oh ok.. zie reactie hierboven

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2010 17:15 ]

Verwijderd

dan nog een andere vraag:
iemand van jullie al genavigeerd met desire z? als ik met het autopaneel kies voor google-maps, kan mijn desire z em niet openen want: "locatie niet goed verstaan"
ik heb enkel de bestemming ingevoerd.. (en niet ingesproken).
kan googlemaps wel openen en laten werken als ik rechtstreeks ga dus niet via autopaneel.. maar vraag me af waar het aan ligt dat ie het niet doet via autopaneel..

iemand ervaringen?

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-09 12:48
Ik heb de telefoon immers ook twee dagen (via pdashop). Ik kom zelf van een Nokia met Symbian en moet zelfs na twee dagen nog wennen aan een aantal zaken/instellingen (ik mis vooral een centrale plek voor veel instellingen). Bijna alle 'problemen' heb ik inmiddels al een oplossing voor gevonden, behalve de volgende:

Ik heb de telefoon ingesteld om een tril alarm te geven bij het ontvangen van e-mails, die keurig elke 5 minuten worden opgehaald. Nu heb ik echter gemerkt dat als ik een ongelezen e-mail heb dat de DZ niet alleen bij ontvangst een keertje trilt, maar dit vervolgens om de 5 minuten blijft herhalen totdat ik de mail een keer gelezen heb. Iemand een idee waar deze instelling verstopt is?

• Boyd
Foto's dan.. gaan die bij jullie in landscape?

Hier niet.. ik heb wel uitgezet dat het scherm moet meedraaien, omdat ik het irritant vind.. maar bij foto's zou dat toch niet van toepassing moeten zijn?

Verwijderd

toch vraag ik me af of hier iedereen zo'n ultra losse hinge heeft die alle kanten op zwabbert. als je hem normaal vast hebt en kijk naar de kant van de volume toetsen begint hij al los te hangen.
kun je hiervoor een nieuwe krijgen? het voelt gewoon vervelend dat wanneer je hem normaal oppakt al wat los voelt gaan.

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-09 04:57

Kingpinda

Citizenship is earned.

Hoi ik zit ook even te klooien met de navigatie... Ik zie door de bomen het bos niet meer.. weet niet wat google is en wat htc/route66 is. Heb nu wel wat kaarten gedownload via htc route66 en htc maps geintegreerd in google maar wat moet ik nu gebruiken? googlemaps of die carpanel?

Ik wil namelijk testen om zonder 3g te navigeren aan de hand van de opgeslagen kaarten... maar duurt nu een tijdje om routebeschrijving te geven.

Verder stel dat ik voice nav via route66 wil... Ik zie in dat programmaatje dat je bij elk land kunt kiezen. 5 euro voor een maand 10 voor een jaar en 20/30 voor levenslang. geld dat dus voor ELK LAND? dus als ik nederland belgie en duitsland wil levenslang betaal ik dan 20/30 euro 3 x??? Kan hier niks van vinden...

edit:

Hmm ok met het autopaneel dus... eerst adres ingeven en dan vraagt ie of je met premium nav of met google maps wilt navigeren. Premium is nu trial ingegaan voor een maand worldwide en die calculeerd dan ook flitsend snel de route naar berlijn. maar google maps is nu nog steeds bezig te calculeren... zie dit niet goed komen... terwijl toch de maps van route66 zijn geintegreerd in googlemaps nu..

Dus voor roaming nav is het dan toch handig om voor premium te gaan want google werkt niet zonder 3g..
en ok... 3g weer aangezet en weer proberen te navigeren naar berlijn met route66 downloaded maps. lijkt erop dat ie wat gaat doen en jawel... konden bestemming niet verstaan zoals hierboven :/

[ Voor 32% gewijzigd door Kingpinda op 18-11-2010 20:24 ]

Life is like living only without the peaches

• Cadezo
  • Niet online
Update: Ik heb inmiddels de Desire Z kunnen testen met andere computers en laptops. Ik zit daarbij ook echt op een fysiek andere locatie en wat blijkt: Hier werkt het wel normaal, ook met mijn eigen laptop en lader! Klink misschien vreemd, maar het lijkt er dus op dat het komt door een verschil o.i.d. in de netspanning.

• pven
  • Niet online
pven schreef op donderdag 18 november 2010 @ 13:35:
[...]

Nadat ik het toestel uit/aan heb gezet werkt het weer naar behoren. :?

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
pven schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:32:
[...]

Hoe vind jij het toestel typen na (jarenlang) gewend te zijn aan de Nokia E71? Ik heb precies dezelfde overstap gemaakt als jij en ik vind het typen op de Desire Z toch wel even wennen. Vooral de locatie van leestekens en de spatiebalk vind ik wennen. De spatiebalk had wel wat groter mogen zijn, ik druk er vaak naast aan de rechterkant.

Ik heb de Desire Z overigens pas sinds vandaag. Man, o, man, wat een toestel! _/-\o_ Dit is mijn eerste Android toestel, wat een ontelbaar aantal mogelijkheden heeft dit apparaat zeg, prachtig :D Misschien dat ik deze week nog even een review schrijf.

• derx666
  • Laatst online: 23-09 18:41

derx666

mecker ende blaet

Cadezo schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:26:
Update: Ik heb inmiddels de Desire Z kunnen testen met andere computers en laptops. Ik zit daarbij ook echt op een fysiek andere locatie en wat blijkt: Hier werkt het wel normaal, ook met mijn eigen laptop en lader! Klink misschien vreemd, maar het lijkt er dus op dat het komt door een verschil o.i.d. in de netspanning.
Welke stekker zit er aan het netsnoer van de lader van je laptop, eentje met of eentje zonder randaarde?
Mijn gok is dat je er een hebt zonder randaarde, of een stopcontact zonder randaarde gebruikt. Gebruik je laptop met een stekker met randaarde op een geaard stopcontact, en ik vermoed dat je probleem weg is.

BMC Roadmachine Two (2024)
Colnago CLX evo di2 (2021)
Cube Nuroad Race (2022)

• KvdnBerg
  • Nu online
Asprine schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:24:
Ohja en iemand al de blauwe bericht notificatie led aan de praat gekregen?
Nee, heeft ie die wel? Heb vanalles geprobeerd, kleur instellen met k9 mail, blink en led me know, wat ik ook probeer, ik krijg alleen maar groen aan (oranje alleen bij lege batterij en laden), zou heel graag weten hoe ik een andere kleur kan krijgen voor verschillende notificaties.

• pven
  • Niet online
monnick schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:42:
[...]

Hoe vind jij het toestel typen na (jarenlang) gewend te zijn aan de Nokia E71? Ik heb precies dezelfde overstap gemaakt als jij en ik vind het typen op de Desire Z toch wel even wennen. Vooral de locatie van leestekens en de spatiebalk vind ik wennen. De spatiebalk had wel wat groter mogen zijn, ik druk er vaak naast aan de rechterkant.
Ik heb hem nu sinds dinsdag en kan nog niet lekker op het toetsenbord tikken.Het zal nog wel wat tijd nodig hebben voordat de E71 uit mijn vingers is. :)

• Cadezo
  • Niet online
derx666 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:59:
[...]
Welke stekker zit er aan het netsnoer van de lader van je laptop, eentje met of eentje zonder randaarde?
Mijn gok is dat je er een hebt zonder randaarde, of een stopcontact zonder randaarde gebruikt. Gebruik je laptop met een stekker met randaarde op een geaard stopcontact, en ik vermoed dat je probleem weg is.
Ik doe de geaarde stekker van de lader altijd in een stekkerblok (geaard) welke in een geaard stopcontact zit (heb ook met direct op een ongeaard stopcontact geprobeerd = probleem). Heb pas volgende week de kans om de stekker van de lader direct op het geaarde stopcontact aan te sluiten (dus zonder stekkerblok), dan best eens het stekkerblok de boosdoener kunnen zijn.

• henkzelf
HB99 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 16:49:
[...]

De USB kabel is de kabel die ook in je 220V oplader gaat. Deze kan je ook uit je oplader halen en in je USB poort van je computer stoppen om verbinding te maken tussen de DZ en je computer.
Dat nam ik aan maar de vraag is of Cadezo deze USB kabel gebruikt of een willekeurige andere die nog rondslingerde?

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Mijn laptop heeft een lader zonder randaarde en heb verder, met verschillende usb-kabels, niet het probleem met het scherm zoals hier beschreven. Verder lijkt deze discussie me meer een specifiek geval en niet zo interessant voor alle Z bezitters?

Overigens draait bij mij de Sense interface niet mee zonder het toetsenbord uit te klappen, maar apps wel (browser etc.).

PVO

Verwijderd

Ik ben sinds vanavond ook lid van de club! :)

Mijn batterij wordt een beetje warm als ik hem oplaadt, is dit wel normaal? Verder irriteer ik me aan de weather app, want ik heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik al die standaard steden er uit moet rammen.... wat betreft dat hinge probleem, ik zie het probleem niet.

Verder een rappe telefoon, lekker keyboard en fijn scherm. ik ben in mijn nopjes en mijn vriendin is jaloers. Die hoopt er een via haar werk te krijgen....

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:49:

Mijn batterij wordt een beetje warm als ik hem oplaadt, is dit wel normaal?
Ja.

• bruudx
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 14:03
Verwijderd schreef op donderdag 18 november 2010 @ 22:49:
Ik ben sinds vanavond ook lid van de club! :)

Mijn batterij wordt een beetje warm als ik hem oplaadt, is dit wel normaal? Verder irriteer ik me aan de weather app, want ik heb nog niet kunnen achterhalen hoe ik al die standaard steden er uit moet rammen.... wat betreft dat hinge probleem, ik zie het probleem niet.

Verder een rappe telefoon, lekker keyboard en fijn scherm. ik ben in mijn nopjes en mijn vriendin is jaloers. Die hoopt er een via haar werk te krijgen....
Door de "weer" applicatie te openen, menu klikken en dan verwijderen, kun je steden verwijderen :) De eerste plaats voor het weer is volgens mij altijd afhankelijk van de locatie waar je op dat moment bent (voor zover ik nu meemaak).

Ik heb nu een aantal keren gemerkt dat ik tijdens het typen van een sms in het beantwoord scherm opeens het scherm naar boven scrolt en het typ veld uit beeld gaat en typen niet meer lukt. Moet vervolgens naar beneden scrollen, typ veld aantikken en weer verder gaan. Vaak gebeurd het na een aantal toetsaanslagen opnieuw. Een bepaald patroon hoe dit gebeurd heb ik nog niet kunnen achterhalen.

Zijn er meer mensen met dit probleem en evt. een oplossing? Of hoe het probleem wordt veroorzaakt?

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 18:52
Net toch maar mobiel geroot en overgeclocked. Moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb!! Het is relatief simpel maar alles werkt echt een stuk soepeler/sneller!

Draai op het moment op 1100mhz en met prog SetCPU kan je met profiles ervoor zorgen dat wanneer het scherm uitstaat of batt leeg dreigt te raken hij op minder mhz draait. Dus het zal niet veel invloed hebben op de batterijduur.

• MrDummy

MrDummy

Flasherrr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:32:
Draai op het moment op 1100mhz en met prog SetCPU kan je met profiles ervoor zorgen dat wanneer het scherm uitstaat of batt leeg dreigt te raken hij op minder mhz draait.
Wat, nog niet 1337MHz? :D

Grapje. Ik zal ook binnenkort mijne rooten, wordt gek van advertenties.

• Flasherrr
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22-09 18:52
MrDummy schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:40:
[...]

haha, je hebt wel gelijk... doe weer trapje hoger en draai quadrant O-)
zal hier resultaten posten.

edit:

Afbeeldingslocatie: http://i54.tinypic.com/2vvmmmu.jpg

Op 1344mhz niet slecht toch :D

meteen het een en ander getest. Behalve dat alles net wat sneller/soepeler loopt is met psx4droid het verschil het grootst. Spellen als driver en need for speed spelen opeens veeeel lekkerder.

[ Voor 31% gewijzigd door Flasherrr op 19-11-2010 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flasherrr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:51:
[...]

haha, je hebt wel gelijk... doe weer trapje hoger en draai quadrant O-)
zal hier resultaten posten.

edit:

[afbeelding]

Op 1344mhz niet slecht toch :D

meteen het een en ander getest. Behalve dat alles net wat sneller/soepeler loopt is met psx4droid het verschil het grootst. Spellen als driver en need for speed spelen opeens veeeel lekkerder.
http://smartphonebenchmarks.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben al sinds gisteren lid van de club! Wat een prachtding! Niet normaal!

Afbeeldingslocatie: http://farm2.static.flickr.com/1285/5187888877_40bb9588fc_z.jpg

Foto gemaakt met de Desire Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Flasherrr schreef op donderdag 18 november 2010 @ 23:32:
Net toch maar mobiel geroot en overgeclocked. Moet zeggen dat ik totaal geen spijt heb!! Het is relatief simpel maar alles werkt echt een stuk soepeler/sneller!

Draai op het moment op 1100mhz en met prog SetCPU kan je met profiles ervoor zorgen dat wanneer het scherm uitstaat of batt leeg dreigt te raken hij op minder mhz draait. Dus het zal niet veel invloed hebben op de batterijduur.
dit is dan methode ondemand of ? (probleem is dat ik de eerste keer pas overklok dus :p
@quadrant score => processor op 1348mhz draaien => stabiel => 2400 (hier ergens rond)
games draaie uitzonderlijk vlot (ook films gaan ziekhard :p )

Batterij nu @4de cyclus.
Gisterenavond om 23uur uit de laptop gehaald (laad ook alleen maar op met computer.
1uur film gekeken. Nadien nog een goed half uur angry birds gespeeld. en met de hele tijd wifi aan + na angry birds tot deze morgen zoeizo mobiel internet + synchro met tweetdeck laten aanstaan.

Battery level: 70%
valt wel goed mee voor een 4de cyclus denk ik zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-09 09:50
Ik was gister bij BelCompany, en de verkoper zei (de demonstreerde) dat het batterijklepje makkelijk los kan schieten bij het uit een hoesje halen van de telefoon.
Wat is jullie ervaring daarmee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanoDiBosso schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:52:
Ik was gister bij BelCompany, en de verkoper zei (de demonstreerde) dat het batterijklepje makkelijk los kan schieten bij het uit een hoesje halen van de telefoon.
ja als je je vinger juist op die plek houd als je hem uit je zak haalt dan hebje inderdaad kans dat het loskomt maar om te zeggen echt losschieten naaah. Nog niet echt voorgehad. Wel irritant om dat klepje er terug in te krijge :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoi, heb jij een goede site met uitleg waar staat beschreven hoe het moet? Ik kom van winmo en daar deed ik ook alles mee, maar vind Android toch iets anders.

Hoe zit het met je accu? Die zal dan nog sneller leeg raken! De mijne vind ik bar slecht!!! :( |Heb het toestel nu 1 week, gisteren heeft ie tot 18.00 u aan de lader gehangen helemaal vol zat ie. 3g staat op automatisch, ik heb alleen mss een 30 a 45 min. wifi aangezet. Naar bed gegaan (met wifi uit) en nu de volgende ochtend nog maar 50% over !!! Dat vind ik op zich al een hele prestatie om dat voor elkaar te krijgen.... Moet ik hiermee terug gaan naar de winkel?? Wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lange
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-06 15:31

lange

Boom Boom?

Verwijderd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 08:30:
heeft er iemand een handleiding om de desire z te rooten? ben hier nieuw en zeer geïnteresseerd in! Alvast bedankt! :)
mijn hinge zit trouwens ook echt behoorlijk los! in sommige youtube video's hoor en zie je hem echt dicht klappen en openschieten. bij mij is het echt floepsie open en dicht
deze werkt prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:05

Sorcerer8472

Mens sana?

[...]
Ik zal ook binnenkort mijne rooten, wordt gek van advertenties.
Advertenties? :?

Ik heb trouwens nog een vraag: overal wordt aangegeven dat "1 grote inbox" ideaal is... maar is het ook mogelijk om dit uit te zetten? Ik wil m'n werk-mail in het weekend helemaal niet zien namelijk, en graag toch dat mail netjes is geïntegreerd in de hele toestel-interface. Kan dat?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roefderoever
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22-05 07:53
Ik heb trouwens nog een vraag: overal wordt aangegeven dat "1 grote inbox" ideaal is... maar is het ook mogelijk om dit uit te zetten? Ik wil m'n werk-mail in het weekend helemaal niet zien namelijk, en graag toch dat mail netjes is geïntegreerd in de hele toestel-interface. Kan dat?
Daar was ik ook wat bezorgd over, maar je hebt nog gewoon voor alle mail adressen een eigen 'losse' inbox en er komt een inbox 'alle accounts' bij waar alle mails uit alle mailboxen onder elkaar komen te staan.

Blogger op www.RicksReviews.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
ik zie al wel wat krasjes op het batterijklepje... gewoon omdat ik hem neerleg en dergelijke.. bij jullie ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Sorcerer8472 schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:41:
[...]
Gewoon door middel van meerdere accounts te koppelen in de standaard HTC Mail app. En dan voor elk account de synchronisatie instellingen aan te passen. Onder elk account kan je namelijk kiezen voor Meer > Instellingen > Verzenden & ontvangen > Updatefrequentie > Dagen (haal het weekend eruit op je werk-account) > Piektijd en gedrag van updaten tijdens en buiten piektijd.

Hiermee moet je per account een wenselijke instelling kunnen vinden.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

StefanoDiBosso schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 07:52:
totaal geen last van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 19 november 2010 @ 09:16:
[...]

Hoi, heb jij een goede site met uitleg waar staat beschreven hoe het moet? Ik kom van winmo en daar deed ik ook alles mee, maar vind Android toch iets anders.

Hoe zit het met je accu? Die zal dan nog sneller leeg raken! De mijne vind ik bar slecht!!! :( |Heb het toestel nu 1 week, gisteren heeft ie tot 18.00 u aan de lader gehangen helemaal vol zat ie. 3g staat op automatisch, ik heb alleen mss een 30 a 45 min. wifi aangezet. Naar bed gegaan (met wifi uit) en nu de volgende ochtend nog maar 50% over !!! Dat vind ik op zich al een hele prestatie om dat voor elkaar te krijgen.... Moet ik hiermee terug gaan naar de winkel?? Wat vinden jullie?
misschien slecht bereik, dat kost bakken met accu-capaciteit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

pven schreef op donderdag 18 november 2010 @ 20:32:
[...]

Hmm, ik heb totaal geen last gehad van de problemen die je beschrijft ? Hoe gaat het nu met je batterijduur?

http://www.gjpvanwesten.nl

Pagina: 1 ... 11 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!