Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22:39
lanerios schreef op maandag 21 januari 2013 @ 20:12:
had het gevonden inderdaad, erg irritant.

niets wat ook maar beetje in de buurt komt van de Desire Z
sim-only en geld in de zak houden? Mijn Desire Z gaat nog wel even mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 18:13

_Apache_

For life.

Sinds een week wil mijn camera niets meer doen. Start de camera app, het scherm word zwart en na een seconde of 20 krijg ik de melding dat de app niet meer reageert en gestopt is.

Accu al los gehad, telefoon opnieuw gestart, applicatie cache geleegd, een nieuwe camera app gedownload (die app heeft ook hetzelfde probleem), tweede app weer verwijderd, processen gestopt. Boden allemaal geen oplossing.

Camera heeft tijdenlang goed gefunctioneerd, honderden foto's gemaakt, maar het lijkt nu over te zijn.

CyanogenMod 7.2.0..
Iemand een idee?

[ Voor 11% gewijzigd door _Apache_ op 24-01-2013 15:40 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sajuuk
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 12:53
Ik probeer vandaag met mijn laptop verbinding te maken met mijn telefoon via de wifi hotspot functie.
Vandaag kan ik op mijn laptop en tablet (andriod 4.x) mijn telefoon niet meer vinden. 2 weken geleden werkte het nog, kan het zijn dat de provider een update heeft uitgebracht die de hotspot functie uitschakelt?
mijn provider is Hi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
Sajuuk schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 09:27:
Ik probeer vandaag met mijn laptop verbinding te maken met mijn telefoon via de wifi hotspot functie.
Vandaag kan ik op mijn laptop en tablet (andriod 4.x) mijn telefoon niet meer vinden. 2 weken geleden werkte het nog, kan het zijn dat de provider een update heeft uitgebracht die de hotspot functie uitschakelt?
mijn provider is Hi.
Ik heb zelf ook Hi als provider en kan de hotspot functie op de Z nog gewoon gebruiken om te browsen op mijn laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Iemand een idee voor oplossing van mijn probleem? Drie posts hierboven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik heb dat gedrag op een ander toestel (HTC Hero) gezien bij een camera hardware defect. Geen oplossing, sorry.

[ Voor 45% gewijzigd door SlaadjeBla op 05-02-2013 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn vriendin heeft sinds kort de Desire z. Echter zit hier de oude market nog op... update hij zelfnaar google play of kan dat ook handmatig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Verwijderd schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:16:
Mijn vriendin heeft sinds kort de Desire z. Echter zit hier de oude market nog op... update hij zelfnaar google play of kan dat ook handmatig?
Hij update vanzelf naar Play.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 15-09 17:05

Niku

Alagaesii

Is niet helemaal waar. Ik heb ook nog steeds de oude market, alle updates gedaan. Geen idee hoe dat kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:08
Vaag! Ik heb laatst een 2.3.7 Rom erop gezet met de oude gapps, maar de market werd direct bij 2e reboot geupdatet naar Play..

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Heel vreemd inderdaad. Zou nog steeds graag duidelijk willen krijgen hoe ik op de stock rom de playstore krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:06
Ik zie de laatste weken toch wel veel mensen die merken dat hun Z niet meer meekomt. Ik heb het zinkende Z-schip vorige week ook verlaten voor een HTC One X+. Wát een toestel O+ Dat scherm is fantastisch, en hij is zooooooo rap. De camera is zo goed dat ik verwacht dat onze Ixus werkloos zal worden. Ik draai nu nog stock ROM, als ik hem een jaartje heb maar eens omflashen naar custom. Voor nu werkt het prima.

Ik mis het hardwarekeyboard nog elke dag, maar het onscreen kb is best goed. De autocomplete en ik beginnen elkaar een beetje beter te liggen (ik weet niet wie van tweeën leert) en op dit grote scherm moet dat goedkomen.

Wel jammer dat mijn Z technisch nog 100% is maar gewoon qua snelheid niet meer meekomt. Misschien moet ik 'm maar op marktplaats zetten voor de niet-zo-veeleisende gebruiker. € 50?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Het fungeert bij mij nog als een "goede" backup phone; maar je raakt gewoon veel te snel gewend aan je nieuwe toestel (S3 in mijn geval) dat je er toch aan begint te ergeren.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:27

netblade

Sunrise

Krypt schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 16:32:
Het fungeert bij mij nog als een "goede" backup phone; maar je raakt gewoon veel te snel gewend aan je nieuwe toestel (S3 in mijn geval) dat je er toch aan begint te ergeren.
Ik gebruik deze phone nog dagelijks. Custom roms redden dit appraat nu ook niet meer, de apps beginnen gewoon te zwaar te worden waardoor ik telkens FC's krijg. Ik ben verder wel goed tevreden over mijn toestel hoor, maar het wordt wel tijd voor wat anders begin ik nu echt te merken.

[ Voor 20% gewijzigd door netblade op 13-02-2013 16:39 ]

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Laatst online: 16:25
Ondanks dat ik wekelijk een nieuw toestel overweeg, gebruik ik de Z nog dagelijks. Nu ik een custom ROM draai voelt het wel weer een stuk beter dan de stock ROM, maar ik voel hem weer trager worden. Toch is het nog werkzaam en accepteer ik soms een hapering. Hoop hem nog een tijdje te kunnen gebruiken, want zou niet weten welk toestel een waardige vervanger is. Ben twee jaar geleden van een HTC HD overgestapt naar de Z, en was blij dat ik weer een echt toetsenbord had... Voorlopig blijf ik de Z gewoon gebruiken.

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
_Apache_ schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 12:11:
Iemand een idee voor oplossing van mijn probleem? Drie posts hierboven.
Ik heb een Desire Z met werkende camera alleen het scherm is kapot. Je mag die cameramodule hebben als je er wat aan hebt.

Wat mis ik die hardware toetsenbord :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

layzzzz schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 15:23:
[...]

Ik heb een Desire Z met werkende camera alleen het scherm is kapot. Je mag die cameramodule hebben als je er wat aan hebt.

Wat mis ik die hardware toetsenbord :/
Ik zal eens kijken of ik het gereedschap heb om men telefoon te ontleden, mocht dat lukken zou ik je module graag willen.

Heb net beetje zitten pielen met de telefoon. Wat apps opgeruimd, batterij er wat langere tijd uit gehad. En om nog onverklaarbare reden is de camera uit de dood herrezen. Hij doet het weer! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TMPJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 12-09 20:40
Inmiddels heb ik mijn Desire Z met pensioen gestuurd. Niet alleen heb ik HTC vaarwel gezegd, ook Android is verbannen. Ik maak nu alweer enige tijd naar volle tevredenheid gebruik van mijn Nokia 920 en zou ik niet meer terug willen. Ook het onscreen toetsenbord van de 920 wende erg vlug.

Wat ik zeker merkte toen ik mijn Z ging opschonen was dat na het moment dat ik Facebook van de telefoon gooide deze een heel stuk sneller werd. Hij ligt nu in de kast, mocht het ooit nodig zijn dan is het een prima back-up voor Whatsapp e.d.

Vaarwel Desire Z/Android!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik ben bang dat mijn Dezire Z overleden is.

Lullige is dat de garantie net 2 maanden is verlopen. 3 maanden geleden nog me toestenbord onder garantie kunnen vervangen

Maar misschien heeft iemand nog een briljante ingeving...

In het weekend is de telefoon 's nachts "uit" gegaan. Niet echt uit, want de aanknop werkte niet, tot ik de batterij eruithaalde.

De telefoon ging weer aan, pincode etc.. en hij was aan het opstarten en bam ... vast. Keer op keer.

Je merkt dat eerst het drukken niet werkt op het scherm, daarna het slide-en niet meer, dan loopt de header vast en daarna de background, backlight blijft zo goed als altijd aan, als die aan staat op moment van vastlopen.

Ik vermoedden een software fout.
Ik heb mijn telefoon via Recovery (4EXT) op allerlei mogelijke manier gereset, geformatteerd en leeg gemaakt. Ook via "SuperWipeG2+ext4" wat hetzelfde doet. En daarna weer verschillende maagdelijke roms erop gezet. (In recovery lijkt mijn telefoon totaal niet vast te lopen)

Maar helaas telkens hetzelfde... Paar seconden werkt het en dan boom vast.

Ik heb voor mijn gevoel een softwarefout dus uitgesloten en vermoed ik dus iets met de hardware.

Iemand een idee wat het kan zijn? Of nog een tip?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:42

Sorcerer8472

Mens sana?

Mau_Maus: mogelijk een probleem met het intern geheugen (niet de storage). Tijdens recovery wordt daar waarschijnlijk veel minder van gebruikt dan tijdens normaal gebruik van de telefoon. Mogelijk wordt het probleemgedeelte tijdens recovery dus niet beschreven en tijdens normaal gebruik wel.

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:09:
Mau_Maus: mogelijk een probleem met het intern geheugen (niet de storage). Tijdens recovery wordt daar waarschijnlijk veel minder van gebruikt dan tijdens normaal gebruik van de telefoon. Mogelijk wordt het probleemgedeelte tijdens recovery dus niet beschreven en tijdens normaal gebruik wel.
Thanks voor de reactie. Enig idee of zoiets beetje te repareren is? En voor wat voor prijs?
Dan hou ik hem als backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 15-08 11:51
Volgens gsmarena.com heeft de DZ een 1300 mAh batterij. Als ik er een koop van 3000mAh, in hoeverre gaat mijn up-time er dan op vooruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLMarcel194
  • Laatst online: 18:44
Polen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:03:
Volgens gsmarena.com heeft de DZ een 1300 mAh batterij. Als ik er een koop van 3000mAh, in hoeverre gaat mijn up-time er dan op vooruit?
2 x maal ? als het dan wel echt 3000mAh is natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
NLMarcel194 schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 00:27:
[...]

2 x maal ? als het dan wel echt 3000mAh is natuurlijk
Ok, ik ging erniet vanuit dat dit lineair zou zijn. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Mau_Maus schreef op dinsdag 05 maart 2013 @ 16:50:
[...]

Thanks voor de reactie. Enig idee of zoiets beetje te repareren is? En voor wat voor prijs?
Dan hou ik hem als backup.
ook al een ander SD-kaartje gebruikt? Als de SD gebruikt wordt voor swappen en het SD-kaartje geeft corrupte data terug, zou je dit gedrag kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 22:31
Polen schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 07:26:
[...]

Ok, ik ging erniet vanuit dat dit lineair zou zijn. Bedankt!
Je krijgt volgens mij wel echt zo een dikke batterij he?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pclinde
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 15:46

pclinde

TechGaming.nl

Mijn HTC Desire Z is ook met pensioen. Ik heb in de tussentijd nog even een Lumia 800 gehad die nu naar mijn vriendin gaat. Ik ben helemaal weg bij Android, heb nu een iPhone 5. De telefoon is nog wel in gebruik als MP3 speler op het fitness apparaat + navigatie voor in de auto.

Hardware reviews met buitenfotografie, de Intratuin zal jaloers zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18:41
Ik heb vorige week de Desire Z met pensioen gestuurd, in ruil voor een Xperia Z. Ook ik mis het toetsenbord maar leer snel typen met Swiftkey met SmartFlow.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Hier gaat de Z voorlopig nog niet uit dienst. Hij doet nog rium 2,5 dag op een accu en doet het prima. Hij krijgt alleen een andere simkaart (nieuw sim-only abbonement). En dan zie ik wel hoelang hij het uithoudt.

[ Voor 8% gewijzigd door _Apache_ op 12-03-2013 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 20:16
Mijn desire Z heeft inmiddels plaats gemaakt voor een HTC 8S.

Hij geluid uit de speaker tijdens het bellen was erg slecht waardoor de gesprekken slecht te verstaan waren, na een aantal keren de speaker te hebben vervangen bleef het probleem helaas terugkomen.

Ik vind het nog steeds het fijnste toestel dat ik in gebruik heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
SlaadjeBla schreef op vrijdag 08 maart 2013 @ 09:34:
[...]

ook al een ander SD-kaartje gebruikt? Als de SD gebruikt wordt voor swappen en het SD-kaartje geeft corrupte data terug, zou je dit gedrag kunnen krijgen.
Nee helaas, ik gebruik geen swap en had al ander kaartje gedaan, om zeker weten helemaal 'schoon' te zijn, maar bedankt voor de tips

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jassy
  • Laatst online: 21:22
Ook mijn Z ligt nu in zijn doos en is vervangen voor een Nexus 4. Wat een verschil zeg.. Jammer blijft het wel, het is gewoon een fantastisch toestel. Ik hoop ooit dat er nog iemand een topmodel android toestel met toetsenbord uit gaat brengen, dan doe ik weer mee!

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waffle
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:41
Jassy schreef op donderdag 14 maart 2013 @ 18:08:
Ook mijn Z ligt nu in zijn doos en is vervangen voor een Nexus 4. Wat een verschil zeg.. Jammer blijft het wel, het is gewoon een fantastisch toestel. Ik hoop ooit dat er nog iemand een topmodel android toestel met toetsenbord uit gaat brengen, dan doe ik weer mee!
Dit dacht ik eerst dus ook, maar sinds ik gewend ben geraakt aan swype weet ik zo nog niet dat ik weer terug zou gaan naar een toestel met een toetsenbord. Sowieso moet je dan op scherm grootte inleveren, omdat het toestel redelijk wat dikker gaat worden en om dan een 4,7 inch of 5 inch telefoon in je broekzak te hebben met de dikte van de desire z lijkt me niet bepaald fijn.

En inleveren op schermgrootte voelt persoonlijk ook als een achteruitgang. Ik ben blij dat ik de stap naar de Nexus 4 genomen heb, al heb ik hier lang over na zitten denken. Ik denk dat als er geen bier over mijn Desire Z heen was gekomen ik nog steeds pro toetsenbord geweest zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mijn Z lijkt nu softwarematig echt op sterven te liggen. Krijg nu ELKE keer als ik terugkeer naar het homescherm dat achterlijke witte htc opstartscherm te zien.
Frustrerend tot en met.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Niku schreef op maandag 18 maart 2013 @ 08:10:
Mijn Z lijkt nu softwarematig echt op sterven te liggen. Krijg nu ELKE keer als ik terugkeer naar het homescherm dat achterlijke witte htc opstartscherm te zien.
Frustrerend tot en met.
Dat klinkt als geheugengebrek, waardoor het launcher process geofferd wordt om meer geheugen vrij te maken. Het gevolg is dat de launcher iedere keer gestart moet worden.

Je zou eens moeten kijken of je meer geheugen vrij kunt maken door minder applicaties simultaan te draaien. Sommige launchers kunnen zichzelf ook een hogere prioriteit geven, waardoor zij minder snel gekilled worden als er een geheugengebrek onstaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik kill al genoeg apps om genoeg RAM over te houden. Draai al niet meer dan ongeveer het absolute minimum (voor mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Niku schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:04:
Ik kill al genoeg apps om genoeg RAM over te houden.
Toch niet met een task-killer, hoop ik?

edit:
ik gebruik launcher-pro. Die is lichter dan de default en kan zichzelf een beetje beschermen tegen vroegtijdig killen.

[ Voor 24% gewijzigd door SlaadjeBla op 18-03-2013 10:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20:53

TVL

Maak je gebruilk van de Sense launcher? Die heb ik er al lang geleden afgegooid, Gebruik al een poostje naar tevredenheid de Go Launcher en die is een stuk sneller. Ik vond mijn Z met de Sense launcher super traag.

Nog een tip, verwijder apps die je niet meer gebruikt en inderdaad gebruik geen taskkillers want Android regelt dit zelf.

[ Voor 22% gewijzigd door TVL op 18-03-2013 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Nee, geen task killer. Draai gewoon de sense launcher, stock rom. Ben geen wonder op dit gebied, weet niet hoe ik er een andere launcher op moet knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Zo, sim-only besteld. Maandkosten zakken naar een tientje per maand. Mijn Z doet het nog prima, Cynagenmod 2.3.7, gaat 2/3 dagen op een accu mee, reageert vlot. Ik wil geen ander meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Niku schreef op maandag 18 maart 2013 @ 10:57:
Nee, geen task killer. Draai gewoon de sense launcher, stock rom. Ben geen wonder op dit gebied, weet niet hoe ik er een andere launcher op moet knallen.
Ik weet het niet zeker, maar volgens mij kun je launchers ook zonder root-rechten simpelweg downloaden uit de playstore.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ja hoor je kan gewoon via de Playstore een launcher downloaden. https://play.google.com/store/search?q=launcher&c=apps
Als je vervolgens installeerd en je drukt op de home knop vraagt hij welk launcher hij moet gebruiken, hier kan je het ook standaard instellen. Probeer eens een paar launchers, je kan ze er altijd weer afgooien en de oude gebruiken. Inderdaad zonder root rechten.

Ik heb nu ook al een aantal maanden een Sim only abonnement voor 6 Euro, hiervoor betaalde ik 22.50. Abonnementen inclusief toestel zijn enorm duur geworden, ik koop wel een los toestel als ik mijn Z ga vervangen, maar voorlopig nog niet.

[ Voor 27% gewijzigd door TVL op 18-03-2013 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-05-2021
Mijn Z heeft de wintersport niet goed overleefd: als hij opengeklapt is, doet het touchscreen het niet meer. Iemand die het bekend voorkomt?

Als het niet te fixen is denk ik toch echt over te moeten naar een touch only oplossing :'( Ik heb namelijk ook niet echt het geld momenteel om mijn gewilde toestel te importeren.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

LiquidT_NL schreef op maandag 18 maart 2013 @ 11:39:
Mijn Z heeft de wintersport niet goed overleefd: als hij opengeklapt is, doet het touchscreen het niet meer. Iemand die het bekend voorkomt?
Klinkt als een kabelbreuk oid in de flatkabel achter het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Overigens, verder nog simpele tips om de snelheid van de Z wat te verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
De meest simpele: Houd hem schoon, dus installeer minder software.
Een custom ROM kan ook wel helpen, er zit nogal wat zware stock-software in de DZ die je met een custom ROM kwijt kan. CyanogenMod 7 (Gingerbread) en Mimicry (CM9-based, dus Ice Cream Sandwich) schijnen vlot te werken, mijn ervaring met Flinny (CM10/Jelly Bean) is niet zo flitsend maar nèt bruikbaar.
Daarnaast draait de CPU standaard op een vrij lage maximumkloksnelheid. 1 GHz ipv de stock 800 MHz mag eigenlijk nooit een probleem zijn en is vrij algemeen, ook in vergelijkbare devices, 1,2 kunnen de meesten ook wel aan en met wat geluk heb je een exemplaar dat geen moeite met 1,5 GHz heeft.
Geheugen blijft het grootste manco aan de Desire Z, dus minder (en lichtere) software is de sleutel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
BeF-Bacchus schreef op zondag 24 maart 2013 @ 21:31:
De meest simpele: Houd hem schoon, dus installeer minder software.

Geheugen blijft het grootste manco aan de Desire Z, dus minder (en lichtere) software is de sleutel.
Precies. Een system reset, alleen installeren wat je echt gebruikt, en je DZ is een stuk vlotter :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 13-09 21:55
knoop doorgehakt en een ander toestel besteld....

de Desire Z bevalt me nog steeds qua hardware, maar qua software kan het gewoon niet meer.
Ik draai nu sinds september Elitemod custom rom, aangezien ik een paar apps wil gebruiken die minimaal 4.0 nodig hebben.
Ook werd ik gek van de vastlopers bij terugkeren naar homescreen in de stockrom.

Elitemod is wel leuk, maar wordt na een maandje ook al weer slecht bruikbaar. Continu vastlopers (met en zonder overclock) waarbij het systeem niet reageert en ik soms 10/20 seconden moet wachten voor ik weer op een knopje kan drukken.

Ik ga het hardware toetsenbord echt missen! Nu nog even bedenken wat ik met m'n Z ga doen. Hij is in principe nog in prima staat.. Wellicht levert t nog wat op op marktplaats of ik maak m'n vader of moeder er blij mee.. die hoeven er toch amper apps op te hebben...

nog veel mensen die het toestel gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Ik heb mijne vorige week vervangen toen hij echt niet meer handelbaar was. Uitvallers, scherm deed het af en toe niet, touch werkte niet als het tobo was uitgeklapt. Nu helaas een non-qwerty toestel (HTC One X). Ik probeer het over een paar maanden wel weer ofzo.

Explorers in the further regions of experience...demons to some, angels to others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik heb mijn Desire Z ook nog. Er gaat wel een nieuwe accu in komen, maar verder werkt hij nog goed.

Heb de originele software er nog op staan, alleen dan met GoLauncher ipv Sense. Als je het aantal lopende services beperkt valt de performance wel mee.
Voor een telefoon is t goed genoeg. Voor browsen pak ik toch vaak een tablet of laptop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Pfffff, m'n iPod is tussen het toetsenbord en scherm gekomen waardoor dat lipje wat het beeldsignaal doorstuurt is gescheurd..

Iemand enig idee hoe dit ding heet en of dat makkelijk zelf te vervangen is?

edit: dat zal deze unit zijn http://www.mytrendyphone.nl/shop/htc-desire-z-93435p.html
redelijk aan de prijs, hopelijk biedt ebay een uitweg

[ Voor 26% gewijzigd door Polen op 22-04-2013 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neophyte_NL
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08:39
Polen schreef op maandag 22 april 2013 @ 21:34:
Pfffff, m'n iPod is tussen het toetsenbord en scherm gekomen waardoor dat lipje wat het beeldsignaal doorstuurt is gescheurd..

Iemand enig idee hoe dit ding heet en of dat makkelijk zelf te vervangen is?

edit: dat zal deze unit zijn http://www.mytrendyphone.nl/shop/htc-desire-z-93435p.html
redelijk aan de prijs, hopelijk biedt ebay een uitweg
Ik heb die flex cable in het najaar zelf nog vervangen voor een vergelijkbare prijs.

Dit is een prima klusje om zelf te doen aan de hand van guides op Youtube. Alleen even oppassen met het lostrekken van de flex cable van de SD Card en vibratie module, die bleek na (mijn ;)) demontage er ook geen zin meer in te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Ik heb mijn DZ ook nog steeds, ik draaide altijd Mimicry CM9 maar ICS werkt toch nog niet 100% op de DZ dus ik heb sinds ene paar maanden weer MIUI. De camera is nu een stuk scherper en beter geworden, dat is wel nice... maar hij begint toch wel weer wat traag te worden.

Ik kan alleen het hardware toetsenbord niet missen, dat is het enige wat me weerhoud om een Nexus 4 te halen :P Ik zou wel graag Android 4.2 willen hebben namlijk, ik kan nu al een paar apps niet gebruiken ;( Maar ik moet MIUI wel er op laten zitten want dat is de enige ROM die lekker smooth werkt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 13-09 21:55
maarud schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:56:

Ik kan alleen het hardware toetsenbord niet missen, dat is het enige wat me weerhoud om een Nexus 4 te halen :P Ik zou wel graag Android 4.2 willen hebben namlijk, ik kan nu al een paar apps niet gebruiken ;( Maar ik moet MIUI wel er op laten zitten want dat is de enige ROM die lekker smooth werkt :P
ik heb nu 2 dagen een Newman N2. Typen op touchscreen van een 4,7" gaat zelfs met mijn grote vingers (en swiftkey) verbazingwekkend goed al.
Ik heb voor het eerst in m'n leven 2,5 (normaal meestal rond 1 jaar) jaar met 1 telefoon gedaan (terwijl ik hem eigenlijk vanaf augustus/sept. 2012 al zo zat was, alleen omdat ik het niet aandurfte zonder keyboard.

De grote test komt nog aankomend weekend, kijken of ik ook nog een beetje kan typen om half 3 's nachts na een paar pils :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polen
Neophyte_NL schreef op dinsdag 23 april 2013 @ 08:52:
[...]

Alleen even oppassen met het lostrekken van de flex cable van de SD Card en vibratie module, die bleek na (mijn ;)) demontage er ook geen zin meer in te hebben.
Goed dat je het zegt, ga ik op letten. Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:00
Pusherman_ schreef op woensdag 24 april 2013 @ 10:14:
[...]

ik heb nu 2 dagen een Newman N2. Typen op touchscreen van een 4,7" gaat zelfs met mijn grote vingers (en swiftkey) verbazingwekkend goed al.
Ik heb voor het eerst in m'n leven 2,5 (normaal meestal rond 1 jaar) jaar met 1 telefoon gedaan (terwijl ik hem eigenlijk vanaf augustus/sept. 2012 al zo zat was, alleen omdat ik het niet aandurfte zonder keyboard.

De grote test komt nog aankomend weekend, kijken of ik ook nog een beetje kan typen om half 3 's nachts na een paar pils :P
Haha zo hier ook, vanaf laatste zomer dacht ik echt: ik moet een nieuwe telefoon. Allemaal reviews gelezen, gewacht op de Nexus 4... nu is ie er einelijk, wil ik hem niet kopen omdat ik mijn hardware keyboard niet durf te missen :P ik wacht wel tot de DZ stuk is, haha :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo88
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 05-06-2023
Ik heb ook al bijna 2 jaar een Z waar ik altijd veel plezier aan heb gehad. Met name het hardware toetsenbord is voor mij een gigantisch pluspunt waar ik niet zonder zou willen. Vandaar dat ik ook van plan was om een sim only abbo te nemen en deze telefoon te houden. Er zijn immers weinig alternatieven op de markt met een toetsenbordje.

Nu is mijn telefoon de laatste weken echter steeds trager aan het worden. Ik heb apps die ik niet meer gebruik verwijderd en sync bijna niets automatisch (facebook, mail etc. 1x in het uur). Ik zie geregeld het witte HTC scherm en ook blijft mijn telefoon vaak hangen met de tekst laden....Deze week is hij af en toe ook al spontaan aan het uitvallen waardoor ik toch overweeg om een nieuwe telefoon te nemen.

Ik wil binnenkort nog een keer alles resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik hoop hier een snelheidswinst mee te behalen. Ik ben tevens bereid om een custom rom te plaatsen. Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee.... is dit redelijk makkelijk uit te voeren of wordt dit best technisch? Ik wil voorgeinstalleerde apps als google maps etc. graag behouden en ik ben bang dat een custom rom deze wegmikt...????... reset naar de fabrieksinstellingen niet toch????

- Hoeveel % snelheidswinst kan een custom rom me ong opleveren t.o.v. een fabrieksherstel (waarbij ik alle overbodige software direct verwijder, mits mogelijk).
- Hoeveel % snelheidswinst kan ik ongeveer halen met een nieuwe launcher (evt na een fabriekinstellingen reset?

Ik ben eigenlijk een beetje zoekende hoe ik zo snel mogelijk de performance weer kan verbeteren maar ik wil niet dat ik mijn telefoon 14 dagen kwijt ben omdat ik technisch niet voldoende onderlegd ben om alles zelf te kunnen oplossen waarbij ik alles via forums moet achterhalen en moet wachten op reacties :) Ik heb namelijk geen toestel meer om op terug te vallen.

Ik ben een redelijke lichte gebruiker (whatsapp/mail/facebook, beperkt aantal apps, bijna nooit spelletjes).

Mocht dit niet voldoen dan ben ik aan het overwegen om een iphone 5 te nemen i.c.m. een bluetooth toetsenbord... Iemand hier ervaringen mee? Mocht ik ooit gewend raken aan het touchscreen of swype dan kan ik dit toetsenbordje (wat eigenlijk een case is) gewoon in de kast leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
apollo88 schreef op dinsdag 07 mei 2013 @ 22:51:
...
Ik wil binnenkort nog een keer alles resetten naar de fabrieksinstellingen. Ik hoop hier een snelheidswinst mee te behalen. Ik ben tevens bereid om een custom rom te plaatsen. Ik heb hier echter totaal geen ervaring mee.... is dit redelijk makkelijk uit te voeren of wordt dit best technisch? Ik wil voorgeinstalleerde apps als google maps etc. graag behouden en ik ben bang dat een custom rom deze wegmikt...????... reset naar de fabrieksinstellingen niet toch????

- Hoeveel % snelheidswinst kan een custom rom me ong opleveren t.o.v. een fabrieksherstel (waarbij ik alle overbodige software direct verwijder, mits mogelijk).
- Hoeveel % snelheidswinst kan ik ongeveer halen met een nieuwe launcher (evt na een fabriekinstellingen reset?
...
De launcher kun je gewoon zelf installeren, daar is geen reset voor nodig. Gewoon GoLauncher Ex installeren. Dan ben je in elk geval van de witte htc-schermen af.

Terug naar fabrieksinstellingen kan wel helpen.
En ik zou bijvoorbeeld eerder de Facebook-website dan de geheugenvretende app gebruiken. Het geheugen is namelijk het grote probleem.
Je kan ook SystemPanel Lite installeren om te kijken welke programma's veel geheugen en processortijd gebruiken. Grote gebruikers deïnstalleer je.
Hiermee moet je volgens mij best wel wat performance winst halen. Niet geschoten is altijd mis.

Toevallig heb ik laatst mijn Desire Z naar een custom rom (Cyanogen Mod 7) gezet. Voor mijn gevoel heeft dit weer wat extra snelheid gebracht, maar ik denk dat het terugzetten naar fabrieksinstellingen ook al veel had geholpen.
Voordeel van de custom rom is dat er geen twitter/facebook en htc sense applicaties voorgeinstalleerd zijn. Dat scheelt veel geheugen (en dus performance op de desire z).
Via deze guide is het goed te doen:
Install CM for Vision (G2/Desire Z) en http://wiki.cyanogenmod.org/w/Vision_Info.
Meer info in het custom rom topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiquidT_NL
Er is geen % te noemen, omdat het geen rauwe benchmarks zijn. Echter, een factory reset scheelt een hoop, een custom ROM scheelt nog meer. De launcher redraws (dat is het witte HTC scherm) krijg je ook met andere launchers, het enige wat het bij mij heeft opgelost was een custom ROM en mijn launcher superchargen.

Het grote probleem van de Z is inderdaad het geheugen, de facebook app is hierin het grootste probleem.

En het is niet moeilijk, gewoon de guides goed volgen en een beetje rondgooglen. Ik kwam van 0 kennis en heb het destijds ook in een uurtje uitgevogeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo88
  • Laatst online: 05-06-2023
Thanks voor de reacties, ik ga er na hemelvaart eens mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Laatst online: 14:27

netblade

Sunrise

En als je gehecht bent aan de Sense interface kun je altijd een sense 4 lightrom proberen, dat deed ik een tijd op wat kleine bugjes na werkte het prima en met een swap partitie op een class 8 sd kaartje ging het prima :) Inmiddels is dit m'n op vakantie/strand mobiel geworden na 3 weken de One te hebben moet ik toch wel zeggen dat ik het toetsenbord nog steeds een beetje mis.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
Een half jaar geleden vond ik de Z ook steeds trager worden, ondanks een andere Launcher, op de stock ROM en me gewaagd aan het rooten en een custom ROM(CM7). Geen moment spijt van gehad, hij liep weer als een zonnetje. Alleen werd hij uiteraard ook weer steeds trager, dus toch besloten om naar een andere telefoon uit te kijken. En heb sinds een maand de Nexus 4. Heb hem uit Duitsland gehaald en ondanks geen toetsenbordje ben ik er super blij mee. Mis het toetsenbordje eigenlijk niet meer, dat kon ik me eigenlijk niet voorstellen, maar het is de waarheid. De Nexus is een redelijk betaalbaar alternatief mits je hem maar in buitenland haalt. Desire Z was een prima telefoon, heb lang gewacht op een alternatief met toetsenbord, maar die is er niet en komt er denk ik ook niet meer. Ik snap nu ik de Nexus heb het in ieder geval een stuk beter. De Desire Z wordt mijn reserve toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik weet dat het niet de bedoeling is, maar hier komen hopelijk veel Desire Z bezitters die ondertussen ook iets anders gekocht hebben en nu hun Desire Z laten verstoffen.

Ik ben nog steeds erg tevreden over mijn Desire Z. Mijn vrouw wil ook graag een smartphone, maar kan net als ik niet wennen aan virtuele toetsenborden. Ik ben voor haar daarom op zoek naar een Desire Z. Mocht hier nog iemand zijn die zijn Desire Z van de hand wil doen, dan hou ik mij aanbevolen. Een telefoon is een gebruiksvoorwerp voor haar en ze zal daarom deze ook gewoon in haar tas gooien, dus kleine beschadigingen zijn geen bezwaar. Die komen er anders ook snel genoeg. Hij moet natuurlijk technisch gewoon in orde zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
Ik vraag me af welke toestellen er na de Z zijn uitgekomen met een toetsenbord die niet van HTC zijn.. aangezien de Z de laatste htc Phone was met toetsenbord..

misschien dat ik die als vervanger koop dan... aangezien die wat nieuwer/sneller zal zijn dan de Z.

Edit:

Qwerty Androids

topic met Qwerty toestellen :)

ga opzoek naar een Droid 4 denk ik!!

Edit
-------------------------------
18-7-2013

zo 14 dagen later heb ik mijn Droid 4 dus binnen :D
Splinternieuw voor maar 221 euro :D

[ Voor 34% gewijzigd door Rohit op 18-07-2013 13:04 ]

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* Op het forum wordt geen handel gedreven, hier hebben we vraag en aanbod voor!

[ Voor 86% gewijzigd door Bullet NL op 25-07-2013 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
Klopt, play store gaat niet werken op de Desire Z. En RoyXx, geen V&A hier, daarvoor hebben we op tweakers een speciaal deel. >_>

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
lanerios schreef op donderdag 25 juli 2013 @ 07:54:
Klopt, play store gaat niet werken op de Desire Z. En RoyXx, geen V&A hier, daarvoor hebben we op tweakers een speciaal deel. >_>
Stock misschien niet, maar met een custom rom werkt de Play Store wel prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Stock werkt ook hoor, alleen moet je de Play store dan via een APK installeren.
http://www.androidpolice....google-play-store-4-1-10/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Laatst online: 14-02 07:06
Zijn hier nog veel Z-users?

De mijne is het stilaan aan het begeven. Het Z-scharnier eist na 3 jaar toch zijn tol. Tijdens het openklappen verliest de connector van het scherm soms wat contact, waardoor het scherm niet altijd meer leesbaar is.
Dichtgeklapt geen problemen.

Toch eens kijken naar een nieuwe, zonder keyboard :/
Hij draait gemakkelijk android 4, en voor de rest heb ik geen echte problemen. Jammer!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

Gebruik hier de Z nog dagelijks. Scharnieren gaat prima, geen krasjes in het scherm, wel een klein putje in de aluminium behuizing, maar dat is niet gek, gezien het aantal keer dat hij gevallen is.

Alleen heeft nu wel de camera het begeven. Elke app die iets met de camera doet, crasht.

Welke ROM gebruik je joeri?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
Ik gebruik hem eigenlijk enkel als tethering device voor als ik in het buitenland ben. Ik draai er 2.3.7 op, maar merk dat ie met erg veel dingen erg traag wordt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Laatst online: 14-02 07:06
CyanogenMod 9, heel tevreden van! Android 4.0.4

Hier ook enkel wat krasjes op het aluminium. Voor de rest is dit echt een prachtige gsm!

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Apache_

_Apache_

For life.

.joeri. schreef op woensdag 21 augustus 2013 @ 10:40:
CyanogenMod 9, heel tevreden van! Android 4.0.4

Hier ook enkel wat krasjes op het aluminium. Voor de rest is dit echt een prachtige gsm!
Daar heb ik ook aan zitten twijfelen, alleen vroeg ik me af hoe. Want 9 is geen official release voor de Z geweest. Heb nu 7.2, met android 2.3.7 draaien, maar ben toch wel nieuwsgierig naar android 4.

http://download.cyanogenmod.org/?device=vision&type=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
Nee, ik ben wegens terugkerende traagheid overgestapt naar de Nexus4. Was altijd super tevreden, maar traagheid begon me tegen te staan. Én ik mis het toetsenbord geen moment meer en dat had ik eigenlijk niet verwacht. Draai nu steeds laatste android versie, prima snelheid, en redelijk betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Hier ook een Nexus4 overstapper, nu al zo'n 8 maanden.
Mijn Z is wel nog steeds in gebruik. Het is nu mijn vaders eerste smartphone. Voorzien van een modified HTC stock ROM, doet het nog prima :)

[ Voor 10% gewijzigd door Ultraman op 21-08-2013 12:40 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mijn Z is nu ook na 2,5 jaar met pensioen. Overgestapt naar Samsung Ativ S. Z, bedankt voor 2,5 jaar trouwe dienst!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11:53
Hier is hij nog altijd in dienst: Mimicry 1.5 / CM 9 / Android 4.0 geven samen nog prima performance voor mijn bescheiden eisen. Batterijduur is nog heel behoorlijk: ik kom er nog altijd makkelijk de dag mee door. Scherm en kunststof behuizingdelen zijn nog krasvrij, het metaal verre daarvan. Het enige wat me begint te storen is het gewicht en de dikte van het apparaat, schermformaat vind ik juist uitstekend: niet te groot, niet te klein.

Een opvolger komt rond Q2 volgend jaar, een Desire X zou kunnen maar ook de "kleinere" Lumia's zien er interessant uit.
Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!