Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-09 16:21
karimmm schreef op maandag 01 oktober 2012 @ 19:10:
[...]

Daar heb ik best wel negatieve ervaringen mee, ook al ging het niet om een Z maar om Sensation.

Ze hebben mij geen Gorilla Glass gegeven, (scherm was kapot) maar een of ander goedkoop LCD'tje. En lampjes aan de onderkant werken niet meer. Tevens kon ik de camera niet meer opstarten. En ik kreeg geen reacties meer op mijn mail en telefoontjes.
Mijne valt ook regelmatig per week een keer uit... :S dan is die gewoon helemaal uit terwijl de batterij nog niet eens leeg is... binnekort maar eens opsturen...

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:54
Ik heb het opgelost tot zover! de oplossing was een papiertje achter de batterij doen zodat deze harder tegen de contactpunten wordt aangeduwd!

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07:46
Mijn Desire Z nadert de leeftijd van twee jaar en is still going strong :)

Eén ding begint wel te slijten en dat is het venstertje van de camera. Daar zitten heel veel minuscule crasjes op en de foto's hebben daardoor een waas gekregen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterkant voor mijn Z, want het verwisselen is echt een koekie. Echter, ik kan alleen maar gehele cover-sets vinden (voorbeeld: hier) ipv alleen de achterkant. Het zal aan mij liggen, maar ik ben een behoorlijk ervaren googlaar maar ik vind alleen maar tientallen webshops die accudeksels verkopen :)

Mijn vraag dus: weet iemand waar ik alleen een los achterkantje voor de Desire Z kan bestellen?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• effect10
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 01:24
JeroenH schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 14:44:
Mijn Desire Z nadert de leeftijd van twee jaar en is still going strong :)

Eén ding begint wel te slijten en dat is het venstertje van de camera. Daar zitten heel veel minuscule crasjes op en de foto's hebben daardoor een waas gekregen. Nu ben ik op zoek naar een nieuwe achterkant voor mijn Z, want het verwisselen is echt een koekie. Echter, ik kan alleen maar gehele cover-sets vinden (voorbeeld: hier) ipv alleen de achterkant. Het zal aan mij liggen, maar ik ben een behoorlijk ervaren googlaar maar ik vind alleen maar tientallen webshops die accudeksels verkopen :)

Mijn vraag dus: weet iemand waar ik alleen een los achterkantje voor de Desire Z kan bestellen?
Dat probleem had ik ook, heb je al geprobeerd met wat tandpasta het weer glad te poetsen?
Die nieuwe van Oral-B heeft van die minuscule korreltjes erin, werkte perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
effect10 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:42:
Dat probleem had ik ook, heb je al geprobeerd met wat tandpasta het weer glad te poetsen?
Dat is een aardige tip, maar ik wil toch een ander achterdeksel, ook om andere redenen :)

Iemand een tip?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 8,1 kWh / 2400 watt / 2400 watt, aansturing met Home Assistant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• netblade
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08:36

netblade

Sunrise

effect10 schreef op zondag 07 oktober 2012 @ 17:42:
[...]

Dit kan ik beamen, de camera voldoet weer als nieuw, ik hoop dat het effect een beetje lang stand houdt.

There's no limit to the human brain, the only barrier is the way we think

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:14

Niku

Alagaesii

Volgens mij zijn er genoeg websites die gehele backcovers te koop hebben. Ik heb er in ieder geval genoeg voorbij zien komen. Gewoon even googlen op: htc desire z parts. Meestal kosten die dingen rond de 60 euro. Er zijn ook hele goede unboxing films op youtube mocht je het zelf willen vervangen. Zag er niet eens heel ingewikkeld uit. Mits je het goede gereedschap hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 17:34

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

De scherm schuift niet open maar klapt als ware als ik de video's bekijk.
Nu wil mijn vriendin een telefoon hebben met qwerty toetsenbord.
Motorola milestone 2 had ze op het oog, echter 2de hands amper te krijgen, de HTC Desire Z is wel 2de hands goed te krijgen, echter maakt ze zich zorgen over het mechanisme van het schuiven van het scherm, ze is namelijk bang dat het te snel afbreekt. Valt dit mee of moet ze hier rekening mee houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Toen ik de mijne kocht maakte ik me daar ook zorgen over, maar ik heb 'm nu bijna twee jaar en het mechanisme vertoont geen enkel spoor van slijtage. En hoewel ik zuinig op mijn telefoon ben is het niet alsof hij weinig gebruikt wordt, integendeel. En ik heb hem ook een keer of drie flink hard laten vallen, toestel gaf geen krimp.

Ze hoeft zich daar dus geen zorgen om te maken. Ga wel ff na of ze een zware telefoon niet erg vindt, met zijn 180gr is het geen lichtgewicht. De HTC One X van mijn vrouw weegt slechts 130gr, en als je die twee naast elkaar vasthoudt is het verschil echt heel groot. Ikzelf heb er overigens geen problemen mee.

Fijn toestel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Gewoon zuinig zijn op je toestel en je hebt echt nergens last van.
Heb 'm nu ook 2 jaar, en werkt nog perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mijne gaat ook al bijna twee jaar mee en het mechanisme werkt nog steeds uitstekend. Enige leeftijdskuurtje waar ik iets van merk is dat een paar toetsen van het toetsenbord minder goed reageren dan toen hij nieuw was, met name de "L" in mijn geval moet ik goed indrukken ipv lafjes. Misschien iets om op te letten bij een aankoop.
Is wellicht te verhelpen door hem open te maken en schoon te maken of het toetsenbordje te vervangen (heb vervangingsetjes online gezien).

Z is door die periode heen ook een paar keer gevallen, daar ontkom je niet aan. Maar het ding is lekker stevig en het metaal heeft het goed opgevangen. Naast wat deukjes in dat metaal merk ik er helemaal niks van.
Wees dus niet bang dat dat mechanisme faalt, want dat overleeft de telefoon makkelijk als je het mij vraagt.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
De Z-hinge valt inderdaad niet onder de aandachtspunten voor een tweedehands Desire Z. Accu-capaciteit en -contactpuntjes en accudeksel (krassen in/loskomen van coating) zijn veel interessanter. Die punten zijn eigenlijk ook allemaal eenvoudig te verhelpen mocht er iets mis zijn.

[ Voor 6% gewijzigd door Bacchus op 12-10-2012 08:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Heb 'm nu ook bijna twee jaar. Ding zit onder de gebruiksporen maar het uitklapmechanisme werkt nog uitstekend :)

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Oke bedankt voor jullie reacties.
Nu eens kijken of ik er 1 weet te bemachtigen om mijn vriendin te kunnen verrassen :)
Als er iemand is die em voor een redelijke prijsje weg wilt doen kan me altijd pm'en :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leona1981
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-10-2023

Leona1981

Bunny phone home

Mijn Desire Z begint de laatste tijd steeds meer problemen te geven: Camera werkt nu ineens helemaal niet meer (ik krijg gewoon een zwart scherm), HTC Sense geeft nog steeds problemen (maar ja, dat probleem is bekend bij HTC maar doen ze niets aan), mijn toetsenbord werkt niet goed meer (moet soms heel hard drukken op een letter en soms druk ik op een letter en verschijnt hij 3 keer of soms helemaal niet) en ook valt het toestel af en toe spontaan uit of start hij ineens opnieuw op. Mijn toestel is van 12 november 2010 dus ik ga hem mooi nog even onder garantie opsturen. Eens kijken of ze dit nog kunnen fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
Toetsenbord is een bekend probleem aan het worden. Ik heb precies hetzelfde als jij omschrijft. Ook mijn toestel valt zo nu en dan uit, maar dat kan ook liggen aan de custom software die ik draai.

Stiekem hoop ik ergens nog op een One Z binnenkort, maar er is geen enkele aanleiding voor om dat te denken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Oeh, een One Z... da's een mooie gedachte. Ik heb voor mijn vrouw een One X gekocht, wat een prachtig toestel is dat zeg. Dat beeldscherm en die camera zijn heel :9~ :9~ :9~

Maar ja, geen toetsenbord....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Morgen ga ik een desire Z halen voor mijn vriendin :)
Waar kan ik mooie covers halen/bestellen? Heb al even rond gekeken maar er is bijna niks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Wat voor cover zou je willen? En waarom zou je een cover willen?

Edit: Mijn eigen Z laadt de laatste tijd heel langzaam op. Uren aan de lader en maar 10% opgeladen bijvoorbeeld. Zou dit aan de batterij, lader of software liggen?

[ Voor 56% gewijzigd door Niku op 20-10-2012 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leona1981

Leona1981

Bunny phone home

Mijn Desire Z is inmiddels bij HTC/Dynalogic. Maar de status is momenteel "hold for quotation". Belooft niet veel goeds, veel verhalen gelezen van mensen met deze status die geld moeten betalen om het probleem te laten repareren of het toestel ongerepareerd op te laten sturen. En dat zelfs onder garantie. Ga ik dus absoluut niet mee akkoord als dat het geval is. 1 ding is zeker: mijn volgende telefoon wordt dan sowieso geen HTC meer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Daar ben je lekker mee, wat was er mis?

Inmiddels vind mijn vriendin deze mobiel geweldig, enig minpuntje is dat het geluid vrij zacht is, kan dit opgevoerd worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leona1981

Leona1981

Bunny phone home

Problemen zijn:
1. Camera werkt niet (krijg wit camera icoontje en dan is het scherm zwart)
2. Toetsenbord reageerd niet goed meer (soms bij het intoetsen niets op het scherm, soms 3 keer dezelfde letter)
3. Sense geeft problemen (bekend probleem bij HTC maar ze doen er niets mee/aan, bij het afsluiten van apps start Sense opnieuw op)
4. Telefoon valt soms spontaan uit of start opnieuw op

Inmiddels bericht van Dynafix: dat het vochtschade zou zijn en of ik 36 euro wil betalen voor onderzoekskosten of anders wordt m'n telefoon vernietigd. Mijn telefoon is NOOIT nat geweest. Dus dan moet er een defect zijn geweest aan het toestel waardoor dit bij normaal gebruik heeft kunnen ontstaan.

Foto's van Dynafix laten vervuiling/beschadiging(?) zien op de beschermplaat. Maar daarnaast is alles schoon. Beetje vreemd als het vochtschade is. Dat ontstaat niet ergens middenin het toestel. Dat moet vanuit een opening/kier zijn gekomen. Dus waarom is de rest dan niet smerig/beschadigd? Plus geen foto's van de electronica onder de beschermplaat dus daar hebben ze volgens mij verder niet eens naar gekeken. Ik heb HTC maar een mail gestuurd met mijn verhaal. Benieuwd wat voor reactie ik daarop ga krijgen.

Geen idee overigens of het geluid opgevoerd kan worden. Ik heb nooit problemen gehad met het volume.

edit: inmiddels mail gehad van HTC waarop ze totaal niet inhoudelijk ingaan op m'n mail. Alleen een reactie dat vochtschade niet onder garantie valt :(

[ Voor 5% gewijzigd door Leona1981 op 25-10-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een probleem met mijn desire Z,
De kleuren op het scherm zijn namelijk anders dan ze horen te zijn. Het is echt mijn scherm, want als ik een fto maak, ziet dat er raar uit, maar als ik die naar iemand anders stuur is die op zijn/haar gsm gewoon goed. Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt? Ik heb de nieuwste versie software er op staan (en heb verder helemaal geen verstand van zulke dingen)

over het uitvallen: dit had ik ook, Ik had er eerst een kartonnetje tussen gedaan (bij de accu, aan de andere kant dan waar de contaacten zitten), maar daarna ging hij toch weer steeds vaker uitvallen. Ik heb nu 4 dagen geleden zo'n goud contactpuntje een beetje verbogen en mijn oude, originele accu weer gebruikt, en hij is tot op heden niet meer uitgevallen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:09

Sorcerer8472

Mens sana?

Leona1981 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 09:21:
Inmiddels bericht van Dynafix: dat het vochtschade zou zijn en of ik 36 euro wil betalen voor onderzoekskosten of anders wordt m'n telefoon vernietigd. Mijn telefoon is NOOIT nat geweest. Dus dan moet er een defect zijn geweest aan het toestel waardoor dit bij normaal gebruik heeft kunnen ontstaan.
Zijn je vochtindicatoren soms helemaal rood? De mijne in ieder geval wel omdat hij naast een fles water lag waar nogal wat condenswater vanaf kwam (lekker, koud flesje water naast je bed in de zomer :P)... maar mijn telefoon werkt nog perfect verder.

Niet veel wat je er verder aan kunt doen behalve 'in beroep gaan' tegen die 36 euro, veel steekhoudende argumenten aandragen, maar wel altijd netjes/aardig/redelijk blijven. Je hebt bijvoorbeeld meerdere problemen aangegeven (zowel camera als toetsenbord). Zelfs als één van die zaken door vochtschade komt mogen ze nog wel even naar de andere kijken...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leona1981

Leona1981

Bunny phone home

Sorcerer8472 schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:11:
[...]

Zijn je vochtindicatoren soms helemaal rood? De mijne in ieder geval wel omdat hij naast een fles water lag waar nogal wat condenswater vanaf kwam (lekker, koud flesje water naast je bed in de zomer :P)... maar mijn telefoon werkt nog perfect verder.

Niet veel wat je er verder aan kunt doen behalve 'in beroep gaan' tegen die 36 euro, veel steekhoudende argumenten aandragen, maar wel altijd netjes/aardig/redelijk blijven. Je hebt bijvoorbeeld meerdere problemen aangegeven (zowel camera als toetsenbord). Zelfs als één van die zaken door vochtschade komt mogen ze nog wel even naar de andere kijken...
Helemaal met je eens. Wat betreft die vochtindicatoren: geen idee, ik weet zelf niet zo goed waar die zitten (check foto van Dynafix hier http://t.co/Gc5ddL6R ). Argumenten heb ik aangedragen maar ik krijg geen inhoudelijke reactie van HTC.Nu gevraagd of me nu wel een inhoudelijke reactie kunnen geven.

Edit: En zelfs een inhoudelijke reactie op mijn argumenten is teveel gevraagd "Het maakt voor HTC niet uit wie of wat de vochtschade veroorzaakt heeft. Het enige
wat voor ons belangrijk is, is dat er vochtschade op het toestel geconstateerd is,
en dit valt buiten de garantie." Lekker klantvriendelijk.En dat het misschien door een productiefout zou kunnen komen of dat ik nog meer problemen heb gemeld dan een defecte camera maakt ze blijkbaar niets uit :( Geen HTC meer voor mij.

[ Voor 18% gewijzigd door Leona1981 op 25-10-2012 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

Hallo allemaal.

Na een tijdje spelletje te spelen is de mobiel uitgegaan en nu wil die niet meer aan.
Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Doet ie nog iets als ie aan de lader hangt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElmarJ16
  • Laatst online: 02-02-2024
SpeedyGJ schreef op maandag 05 november 2012 @ 21:23:
Hallo allemaal.

Na een tijdje spelletje te spelen is de mobiel uitgegaan en nu wil die niet meer aan.
Iemand enig idee?
Heb hier ook al een paar keer last van gehad. Wat voor mij werkte was de accu een paar dagen eruit halen en er dan weer in en opladen maar. Gelukkig had ik nog een extra accu liggen, maar ik weet niet of dat in jouw geval ook is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:13
Hoi allemaal,

Ik heb een HTC Desire Z. Een paar uurtjes geleden probeerde ik de angry birds star wars game te downloaden. Bij 95% hing de telefoon vast en daar kwam ook geen verandering meer in. Vervolgens heb ik de batterij eruit gehaald en opnieuw proberen op te starten. Iedere keer bleef de telefoon vasthangen bij het opstarten en daar is tot op heden geen verandering meer in gekomen.

Hoe krijg ik het ding weer aan de praat? Terug zetten naar fabrieksinstellingen kan dus niet, en ook aan de computer hangen wil niet helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krypt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 00:02
Blijft ie hangen in het HTC scherm? Krijg je wel "Quietly brilliant" te zien?
Bij ineens crashen en hangen in bootscherm doet wel lijken op een gare emmc chip.

Ben je geroot en/of S-Off? Dan kun je kijken of je via je recovery de rom opnieuw geflasht krijgt of via een RUU of goldcard de RUU geflasht krijgt.

Pvouput live

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Hij bleef direct hangen bij HTC scherm. Quietly brilliant kreeg ik niet te zien. Hij was niet geroot en ik had nog een paar maanden garantie gelukkig. Daarom heb ik hem zojuist op laten sturen ter reparatie. Ook maar meteen vermeld dat het toetsbord weer kuren had. Hopelijk wordt het snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een tijd geleden mijn probleem gepost, helaas geen reactie gehad. Dus ik probeer het hier nog maar een keer:

Ik heb een probleem met mijn desire Z,
De kleuren op het scherm zijn namelijk anders dan ze horen te zijn. Het is echt mijn scherm, want als ik een fto maak, ziet dat er raar uit, maar als ik die naar iemand anders stuur is die op zijn/haar gsm gewoon goed.
Heeft iemand enig idee waar dat aan ligt? Ik heb de nieuwste versie software er op staan (en heb verder helemaal geen verstand van zulke dingen)

• Niku

Niku

Alagaesii

Als je graag antwoord op wil en je vindt het hier niet, breng je telefoon dan gewoon weg voor reparatie?

• SpeedyGJ

SpeedyGJ

Kan je me nog bijhouden?

De telefoon werkte naar een paar uur weer gelukkig dus dat probleem is opgelost.

Volgend probleem is: Als ik naar een klantenservice bel krijg ik een keuze menu, als ik vervolgens b.v een 3 intoets krijg ik te horen dat ik 33 in heb getoetst :? Best apart. Als ik het via de toetsenbord doe blijft die hangen dus dat schiet ook niet echt op.
Iemand idee hoe dit op te lossen is?

Voor de rest is mijn vriendin tevreden over deze telefoon :)

• Steefmeister
SpeedyGJ schreef op donderdag 15 november 2012 @ 12:07:
De telefoon werkte naar een paar uur weer gelukkig dus dat probleem is opgelost.

Volgend probleem is: Als ik naar een klantenservice bel krijg ik een keuze menu, als ik vervolgens b.v een 3 intoets krijg ik te horen dat ik 33 in heb getoetst :? Best apart. Als ik het via de toetsenbord doe blijft die hangen dus dat schiet ook niet echt op.
Iemand idee hoe dit op te lossen is?

Voor de rest is mijn vriendin tevreden over deze telefoon :)
Terug naar fabrieksinstellingen al eens geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Blieb. Systeemupdate?! Ik ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-09 20:16
Niku schreef op dinsdag 20 november 2012 @ 12:51:
Blieb. Systeemupdate?! Ik ben benieuwd.
Ben hem ook aan het downloaden, zou de stabiliteit moeten verbeteren, we zullen zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Laank op 20-11-2012 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 16-09 11:53
Na meer dan twee jaar nog? Dat had ik niet verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicWing
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Niet echt schokkend direct na het installeren van de update; hij reset wel de skin van Sense, dus wellicht een update voor Sense.

Ik hoop zelf dat ze Sense weer (net als de originele fw bij release) locken in het geheugen zodat dat niet iedere keer afsluit en moet herstarten... eens kijken de komende dagen.

"Als je concurrentievoordeel afhankelijk is van mensen die iets waardevols of unieks moeten maken, dan mag je geen normaal personeel hebben" (Daniel M. Cable)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
Kan voorlopig nog geen verschillen ontdekken na de update van vandaag. Toch nog een update na al die tijd, goed om te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leona1981

Leona1981

Bunny phone home

Ik heb afgelopen sinds afgelopen zaterdag mijn Desire Z weer terug nadat deze bij Dynafix is geweest (na onderzoek bleek volgens Dynafix "vochtschade"). Mijn problemen waren:

- camera doet het niet meer
- HTC sense lijkt te rebooten na afsluiten van apps
- Toetsenbord werkt niet goed (soms meerdere keren zelfde letter, soms helemaal niets)
- Telefoon start soms uit het niets opnieuw op.

Sinds ik hem terug heb werkt de camera ineens weer. En de telefoon start ook niet meer opnieuw op. En met deze systeemupdate lijkt het HTC Sense probleem ook verholpen :) Dus nu alleen het toetsenbord probleem nog oplossen (hardware toetsenbord).

Iemand enig idee waar ik een 2nd opinion kan laten doen? (telefoon gekocht via Coolblue, maar telefoon rechtstreeks via HTC naar Dynafix gestuurd onder garantie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09:29

TVL

Heb de update ook geinstalleerd. Heb het idee dat de telefoon sneller geworden is. Gebruik Sense al een tijdje niet meer maar Go Launcher, naar volle tevredenheid. Ben wel benieuwd wat er verbeterd is.had wel last vanrandom reboots zo af en toe, hopelijk is dat opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefmeister
Ik heb de telefoon gister teruggekregen nadat deze was opgestuurd om gerepareerd te worden. Hier zit ook een nieuwe update op en ik merk inderdaad dat de telefoon een stuk sneller is geworden. Helaas hebben ze mijn toetsenbord problemen niet verholpen, maar ik ben blij dat ik hem weer werkend terug heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaWaReZ
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10-09 11:54
Update hier ook binnengehaald... Vind m wat minder traag....

En nog steedss aan het wachten op een waardige vervanger....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ik merk echt totaal geen verschil na de update.

• TVL

TVL

Hier nog een stukje info gevonden over de update:
http://www.androidworld.n...tware-update-beschikbaar/
http://www.androidworld.n...ntvangen-software-update/

Verder is er niet zoveel over te vinden op internet

[ Voor 92% gewijzigd door TVL op 22-11-2012 10:38 ]

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11:09

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik en din hebben een DZ, ik heb hem bijna 2 jaar, is nu duidelijk aan vervanging toe, touchscreen werkt namelijk steeds minder goed, de capacitieve knoppen zijn helemaal dood.
De DZ van mijn viendin daarentegen is net geen anderhalf jaar en heeft een scheur in de flatcable zitten.
Nu ga ik over een weekje over naar een nexus en stuur ik mijn DZ gewoon op.
Beetje jammer om te zien dat de kwaliteit zo laag kan liggen...

Signature

• TVL

TVL

BGB4rn schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:30:
Ik en din hebben een DZ, ik heb hem bijna 2 jaar, is nu duidelijk aan vervanging toe, touchscreen werkt namelijk steeds minder goed, de capacitieve knoppen zijn helemaal dood.
De DZ van mijn viendin daarentegen is net geen anderhalf jaar en heeft een scheur in de flatcable zitten.
Ik heb hem ook al twee jaar en ik vind de kwaliteit zeker niet slecht, hij doet het nog prima en ik heb net een nieuwe sim only afgesloten en ben van plan nog zeker een jaar met de DZ te doen. Ik vind het jammer dat er geen goede opvolgers zijn met een toetsenbordje.

• _Apache_
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:33

_Apache_

For life.

Hier hebben ondergetekende en din ook een DZ. Kan helaas geen van de klachten bevestigen. Mijn Z heeft wat krassen achterop de cover en wat kleine beschadingen in de rand om het scherm. Maar werkt verder prima. Haar Z is soms wat traag, maar zij reboot hem zelden en draait nog de stock rom en ik vermoed dat daar het ´probleem´ inzit.

Beide zijn sinds aankoop niet terug geweest naar winkel, fabriek of servicepunt

[ Voor 10% gewijzigd door _Apache_ op 22-11-2012 10:36 ]

Zero SR/S 17.3kWh / 2700WP PV / HRSolar zonneboiler

• Laank
BGB4rn schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:30:
Ik heb mijn Desire Z in januari 2 jaar, ik kan eigenlijk geen enkel punt vinden waarop de Z nu slechter zou functioneren dan op het moment van aanschaf.

Wel heb ik de Z ongeveer 6 maanden geleden op moeten sturen voor garantie (midden in de nacht trilde hij 7 keer en was toen niet meer aan te krijgen) toen is kostenloos het "moederbord" vervangen.
TVL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 10:34:
[...]

Ik vind het jammer dat er geen goede opvolgers zijn met een toetsenbordje.
Ben ik het volledig mee eens, ben mijn Z nog niet moe, maar stiekem zou ik een andere telefoon wel leuk vinden.

Zo als het er nu uitziet ga ik ook voor een sim-only abonnement i.c.m. met de Z zodra mijn huidige contract is afgelopen.

[ Voor 19% gewijzigd door Laank op 22-11-2012 10:39 ]

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Sinds een paar maanden heb ik een Galaxy Nexus, dus zonder toetsenbordje, en dat bevalt mij eigenlijk prima. Zelfs in Connectbot tik ik een aardig eind weg. Ik heb veel plezier gehad van mijn Z (gebruik hem nog steeds, maar dan wat minder), maar heb geen spijt van mijn nieuwe telefoon. :)

Mijn Z functioneert inderdaad nog hetzelfde als een jaar of twee geleden, alhoewel de spontane reboots mij toen niet echt op zijn gevallen.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

• Niku

Niku

Alagaesii

Dit heb ik ook. Over twee weken heb ik mijn Z ook 2 jaar, en ik ga er ook sim-only mee door. Werkt nog perfect. Enige wat ik jammer vind is dat ik hem in een valenta pouch heb gehad, waardoor ik nu een groene Z heb. Ziet er van de achterkant vooral echt niet uit.

• Laank
Het valt me net trouwens op dat op een hoek aan de achterkant (onderaan) de coating lost begint te laten.

Meer mensen hier last van?

• TVL

TVL

Coating is iets beschadigd, laat niet echt los. Is bij mij meer gebruikers slijtage. Hij is wel eens gevallen en daardoor is er een klein beetje beschadiging. Wat ik wel slecht vond was de back-cover waarvan de coating redelijk snel lelijk werd. Heb die coating er allemaal afgehaald en nu is hij weer toonbaar. Hoorde daar wel meer verhalen over. Verder zit er in mijn touchscreen nog een kleine beschadiging, lijkt wel een bubbeltje ofzoiets. Is mee te leven. Ben er redelijk zuinig op dus verder is hij in een goede staat na 2 jaar. Had een abo bij T Mobile en koste 22,50 pm, ga nu 6 Euro per maand betalen voor 110 Min/SMS/MB (1 jaar) is voor mij genoeg omdat ik hem heel veel op WiFi heb. Heb mijn dataverbruik over de afgelopen periode eens gemeten met My Data Manager.

[ Voor 5% gewijzigd door TVL op 22-11-2012 15:22 ]

• Laank
TVL schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:20:
Coating is iets beschadigd, laat niet echt los. Is bij mij meer gebruikers slijtage. Hij is wel eens gevallen en daardoor is er een klein beetje beschadiging. Wat ik wel slecht vond was de back-cover waarvan de coating redelijk snel lelijk werd. Heb die coating er allemaal afgehaald en nu is hij weer toonbaar. Hoorde daar wel meer verhalen over. Verder zit er in mijn touchscreen nog een kleine beschadiging, lijkt wel een bubbeltje ofzoiets. Is mee te leven. Ben er redelijk zuinig op dus verder is hij in een goede staat na 2 jaar. Had een abo bij T Mobile en koste 22,50 pm, ga nu 6 Euro per maand betalen voor 110 Min/SMS/MB (1 jaar) is voor mij genoeg omdat ik hem heel veel op WiFi heb. Heb mijn dataverbruik over de afgelopen periode eens gemeten met My Data Manager.
Ik heb een aantal weken terug het Lcd-scherm vervangen (door eigen schuld defect geraakt) het zou misschien kunnen dat ik bij het los halen van de back-cover de coating beschadigd heb waardoor deze los is gekomen.

Heb er nu het los zittende deel eraf gekrast, ben benieuwd of de rest blijft zitten.

Wel jammer verder is de telefoon echt nog als nieuw.

Dan verbruik je wel erg weinig data inderdaad, maar goed als je het verbruik een beetje in de gaten houdt dan is 6 euro wel een erg aantrekkelijk prijsje natuurlijk. 8)

[ Voor 6% gewijzigd door Laank op 22-11-2012 15:34 ]

• Jegorex
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03-09 23:24
Laank schreef op donderdag 22 november 2012 @ 15:06:
Het valt me net trouwens op dat op een hoek aan de achterkant (onderaan) de coating lost begint te laten.

Meer mensen hier last van?
Bedoel je het aluminium of het kunststof deel?
Volgens mij is het "normaal" dat de coating van het aluminium deel los laat, ik heb nog nooit gehoord dat het kunststof deel los laat.

• Laank
Jegorex schreef op donderdag 22 november 2012 @ 17:27:
[...]

Bedoel je het aluminium of het kunststof deel?
Volgens mij is het "normaal" dat de coating van het aluminium deel los laat, ik heb nog nooit gehoord dat het kunststof deel los laat.
De coating laat los van het kunststof deel, op het aluminium heb ik nog een protector zitten (deel van een full body skin van best skins ever).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46

avotar

P0werd by Black Coffee

Ik heb al een paar weken het "probleem" dat mijn telefoon ziet dat er een update is voor Adobe Flash Player, maar dat de download geweigerd wordt.

Heeft dat te maken met de huidige android versie van deze telefoons?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Ja dat heb ik ook. Geen idee waarom. Heb er ook niet echt veel last van moet ik zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
avotar schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:08:
Ik heb al een paar weken het "probleem" dat mijn telefoon ziet dat er een update is voor Adobe Flash Player, maar dat de download geweigerd wordt.

Heeft dat te maken met de huidige android versie van deze telefoons?
Heb ik geen last van, heb nu Adobe Flash player versie 10.1.106.15 geïntalleerd staan en heb geen beschikbare update hiervoor. Telefoon is nog 100% stock.

Ik heb trouwens wel dat een aantal applicaties dubbel wordt weergegeven in mijn applicaties bij google play, 1x met een grijs android icoontje en 1x met het daadwerklijke logo van de applicatie, geen idee waar dat vandaan komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Ik heb ook dat Adobe Flash Player er in staat als update maar kan hem ook niet updaten. Ook kan ik hem niet verwijderen. Verder heb ik nog steeds de oude Android Market en geen Google Play. Mijne is ook 100% stock.

[ Voor 15% gewijzigd door TVL op 11-12-2012 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkleinman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:22

mkleinman

8kWp, WPB, ELGA 6

Wat is jullie ervaring trouwens? Mijn Desire Z is inmiddels 2 1/2 jaar oud en hij begint nu echt kuren te krijgen.

Het fysieke toetsenbord doet het regelmatig niet in bijvoorbeeld Whatsapp, ik moet een paar keer in/uitklappen met het tobo om het werkend te krijgen. Verder merk ik dat mijn toestel steeds trager wordt en dat HTC Sense vaak moet herladen nadat ik een app heb gestart.

Duurzame nerd. Veel comfort en weinig verbruiken. Zuinig aan doen voor de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
mkleinman schreef op dinsdag 11 december 2012 @ 11:45:
Wat is jullie ervaring trouwens? Mijn Desire Z is inmiddels 2 1/2 jaar oud en hij begint nu echt kuren te krijgen.

Het fysieke toetsenbord doet het regelmatig niet in bijvoorbeeld Whatsapp, ik moet een paar keer in/uitklappen met het tobo om het werkend te krijgen. Verder merk ik dat mijn toestel steeds trager wordt en dat HTC Sense vaak moet herladen nadat ik een app heb gestart.
Die van mij is nu 2 jaar oud, en hij doet het nog prima, ik merk inderdaad wel dat hij het met een aantal hedendaagse applicaties soms moeilijk heeft.

Voor wat betreft HTC Sense, ik gebruik Go Launcher, deze draait naar mijn idee iets soepeler.

@ tomvdlee

Ik heb inderdaad ook nog de oude android market.

[ Voor 4% gewijzigd door Laank op 11-12-2012 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Mijn DZ is ook ongeveer 2,5 jaar oud maar doet het nog prima. HTC Sense gebruik ik al een tijdje niet meer want die vond ik ook tergend langzaam. Gebruik al een tijdje GO Launcher EX naar volle tevredenheid. Is een stuk sneller. Na de laatste update van HTC is mijn toestel ook wat sneller en stabieler geworden.
Heb af en toe nog wel dat hij in een keer spontaan reboot.maar dat is erger geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 07:18
De mijne is 2 jaar oud, heeft geen kuren en draait CM 7.1.0. In Spare Parts en Cyanogenmod settings heb ik alle animaties uitgeschakeld. Ik draai LauncherPro als homescreen en launcher. Ik heb SetCPU ingesteld op max 1516 (!) en min 245 MHz en scaling ondemand. Het draait heel erg soepel en met mijn gebruik doe ik zeker 36 uur met een acculading. Ik merk nog niet dat mijn telefoon oud begint te worden. Ik speel geen spellen op de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• layzzzz
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-09 13:43
Mijn Desire Z is nu bijna 2,5 jaar oud, draait nog perfect, heb altijd een hoestje eromheen gehad.
Inmiddels draai ik CM 10.1 met Android 4.1.2 (JB) werkt als een trein, CPU gaat max tot 1,2ghz.

Ik zou graag een highendtoestel met toetsenbord zien, helaas ziet HTC hier geen brood in. Ik heb al een jaar een sim-only abbo die ik elke maand kan opzeggen. Denk dat ik em gebruik tot hij et begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 13:09

Comgenie

Soms heb je dat

Mijn Desire-Z doet het ook nog prima, alhoewel ik hem alleen nog maar voor navigatie in de auto gebruik :P. Heb nu al meer dan een half jaar een HTC One X, maar zelfs nu mis ik nog het hardware toetsenbord. Ik raak maar niet aan die onscreen-bullshit gewend. Als ze de htc one x hardware (of beter natuurlijk :P) in een Desire-Z behuizing gooien koop ik hem direct. Dat toetsenbord was zoooo fijn. Maar geen enkele fabrikant in Nederland waagt zich nog eraan.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Laatst online: 16-09 17:38
Ik heb ook CM10.1 erop staan en merk eigenlijk alleen aan het multi-tasken dat het toestel toch wel erg weinig RAM heeft gezien de hedendaagse standaarden. Soms als ik bijvoorbeeld op WhatsApp zit en even snel iets op Facebook wil bekijken wordt de telefoon zo tergend traag dat ik er wel eens boos om kan worden. Als je er iets te veel tegelijk mee wil doen gaat alles meteen ontzettend traag. Dat is eigenlijk het enige minpunt want ik ondervind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Volgende maand wordt mijn Z twee :)F en hoewel hij het nog perfect doet merk ik toch wel dat hij ook op 1,5GHz last begint te krijgen van het feit dat de apps van nu flink zwaarder zijn dan twee jaar geleden. Er is geen enkele aanmoediging bij de app-schrijvers om de apps efficiënter te schrijven omdat iedereen toch wel elk jaar een nieuwe, krachter, telefoon koopt. En dat is jammer.

Als ik - opa spreekt - kijk naar hoe dat destijds voor de Commodore 64 ging dan was er een wereld van verschil tussen de software die voor die machine geschreven werd toen hij net uit was, en de software die uitkwam toen de machine tien jaar op de markt was. Er was in die tijd zoveel vooruitgang in efficiënt programmeren geboekt dat het bijna niet te geloven was wat ze tegen het einde uit die 1MHz/64kb wisten te persen. Als de noodzaak er zou zijn zou dat met smartphones/tablets/PC's ook gewoon kunnen.

Maar zolang elk jaar nieuwe hardware kopen nog goedkoper is dan efficiënt programmeren zie ik het niet snel veranderen. Ik had mijn Z graag drie jaar willen gebruiken, maar ik ben heel bang dat ik hem moet vervangen vóór het einde van zijn technische levensduur - en dat vind ik om velerlei redenen doodzonde.

Overigens is dit artikel in dat opzicht wel interessant leesvoer. Wellicht dat deze hele situatie verandert als energie eenmaal duur is, omdat digitale technologie een enorm energie-intensieve is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku

Niku

Alagaesii

Mijne is vorige week 2 geworden *O* Denk dat ik me eens ga verdiepen in custom rom's en rooten, want zoals ik het hier lees kan dat de gebruikerservaring flink verbeteren.
Probleempje, ik snap er (nog) totaal niks van :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Ik heb nu een SGS3 en ben daar heel blij mee. Swype is geweldig snel en goed (niet het standaardtoetsenbord op de SGS3 maar de echte Swype Beta die je gratis kunt downloaden; ik moet misschien 1 op de 100 woorden corrigeren). Ik typ er even snel mee als op de Z. Niet zo snel als op de Touch Pro 2 vroeger though... die had echt een goed toetsenbord.

Maargoed, nu wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat de 3G-ontvangst van de Z toch wel matig is. Op plekken waar de ontvangst met de Z totaal afwezig is, heb ik nog 2 streepjes met de SGS3. Hij is sowieso ook veel sneller en er is geen gezeur meer met te weinig geheugen... Ohja, en de camera is echt zo veel beter dan bij de Z! En de accu gaat ook een stuk langer mee.

Waarom ik dit post? Omdat er wellicht nog anderen zijn die toch twijfelen over een overstap. Liefst had ik toch een toestel met een echt toetsenbord gehad, maar Swype + een groot (en dun!) toestel is ook een goede fijne combinatie en alle andere positieve punten van de SGS3 maken dat het voor mij op dit moment toch een fijner toestel is dan de Z!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Ik heb van mijn Z nog nooit de melding gehad "te weinig geheugen" en ik ben toch niet zuinig met het installeren van apps. Ook over de 3G-ontvangst absoluut geen klachten, maar ik heb dan ook niets om het mee te vergelijken.

Als hij vervangen wordt (Q1/Q2 2013 denk ik) zal het iets van een S3 of een One X worden waarschijnlijk. Op die grote beeldschermen zijn onscreen toetsenborden nog wel te pruimen. Maar ik zal toch met pijn in het hart afscheid nemen van mijn toetsjes... Heel jammer dat er geen markt is voor echte heavy users zoals ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• omgwtfbbq
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 16-09 19:21
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:33:
Ik heb nu een SGS3 en ben daar heel blij mee. Swype is geweldig snel en goed (niet het standaardtoetsenbord op de SGS3 maar de echte Swype Beta die je gratis kunt downloaden; ik moet misschien 1 op de 100 woorden corrigeren). Ik typ er even snel mee als op de Z. Niet zo snel als op de Touch Pro 2 vroeger though... die had echt een goed toetsenbord.

Maargoed, nu wordt toch wel pijnlijk duidelijk dat de 3G-ontvangst van de Z toch wel matig is. Op plekken waar de ontvangst met de Z totaal afwezig is, heb ik nog 2 streepjes met de SGS3. Hij is sowieso ook veel sneller en er is geen gezeur meer met te weinig geheugen... Ohja, en de camera is echt zo veel beter dan bij de Z! En de accu gaat ook een stuk langer mee.

Waarom ik dit post? Omdat er wellicht nog anderen zijn die toch twijfelen over een overstap. Liefst had ik toch een toestel met een echt toetsenbord gehad, maar Swype + een groot (en dun!) toestel is ook een goede fijne combinatie en alle andere positieve punten van de SGS3 maken dat het voor mij op dit moment toch een fijner toestel is dan de Z!
Je hebt me precies hier. Ik twijfel dus echt heel erg voor de overstap naar iets als een One X/Nexus 4/iPhone omdat ik echt verslaafd ben aan fysiek toetsenbord. Ik typ er gewoon zo snel en vertrouwd mee, ik krijg regelmatig reacties dat het allemaal zo vloeiend lijkt te gaan als een email oid tik. Ik denk dat ik met iets als Swype er misschien wel iets van die snelheid terug krijg, maar ik typ altijd half engels half nederlands door elkaar in dingen als whatsapp, dat werkt gewoon niet fantastisch met woordvoorspelling en dingens als swype.

Ik ben wel opzoek naar een tijdelijke leentelefoon met fatsoenlijke specs (Ik probeer een iPhone 4s op de kop te tikken) om daar eens mee te testen hoe ik dat vind typen. Maar ik zie het somber in voor software toetsenbordjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JeroenH schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 13:43:
Ik heb van mijn Z nog nooit de melding gehad "te weinig geheugen" en ik ben toch niet zuinig met het installeren van apps. Ook over de 3G-ontvangst absoluut geen klachten, maar ik heb dan ook niets om het mee te vergelijken.

Als hij vervangen wordt (Q1/Q2 2013 denk ik) zal het iets van een S3 of een One X worden waarschijnlijk. Op die grote beeldschermen zijn onscreen toetsenborden nog wel te pruimen. Maar ik zal toch met pijn in het hart afscheid nemen van mijn toetsjes... Heel jammer dat er geen markt is voor echte heavy users zoals ik.
Met te weinig geheugen bedoel ik dat het HTC-homescreen telkens weer opnieuw moet laden.

En de 3G-ontvangst van de SGS3 is echt duidelijk beter als je in een gebouw zit met weinig ontvangst; daar waar mijn Z het signaal kwijt was kan de SGS3 het netwerk wel nog bereiken. Met beide telefoons maakte ik gebruik van het Vodafone-netwerk.
omgwtfbbq schreef op dinsdag 25 december 2012 @ 14:00:
[...]

Je hebt me precies hier. Ik twijfel dus echt heel erg voor de overstap naar iets als een One X/Nexus 4/iPhone omdat ik echt verslaafd ben aan fysiek toetsenbord. Ik typ er gewoon zo snel en vertrouwd mee, ik krijg regelmatig reacties dat het allemaal zo vloeiend lijkt te gaan als een email oid tik. Ik denk dat ik met iets als Swype er misschien wel iets van die snelheid terug krijg, maar ik typ altijd half engels half nederlands door elkaar in dingen als whatsapp, dat werkt gewoon niet fantastisch met woordvoorspelling en dingens als swype.

Ik ben wel opzoek naar een tijdelijke leentelefoon met fatsoenlijke specs (Ik probeer een iPhone 4s op de kop te tikken) om daar eens mee te testen hoe ik dat vind typen. Maar ik zie het somber in voor software toetsenbordjes...
Wat betreft Swype: je installeert gewoon zowel Engels als Nederlands en je kunt snel switchen door van de Swype-toets naar de spatiebalk te swypen, dan toggle je heen en weer tussen de 2 laatst gebruikte talen.

• King Nothing
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

King Nothing

Careful what you wish

Afgelopen maandag had ik 's ochtends heel vroeg nog even op de telefoon iets gegoogled en dat ging prima. Uurtje later stond ik op en haalde de telefoon van de lader, maar het scherm bleef uit. Ik heb van alles gepoogd (accu eruit, lader in/uit, reboot, toetsenbord in/uit) maar het scherm bleef uit. De telefoon werkte wel, ik kon'm opstarten en de telefoon ging ook gewoon over als ik gebeld werd.
Wel rottig, de dag voor kerst en de enige manier waarop ik bereikbaar ben valt weg.
Heb de telefoon bij Phonehouse ter reparatie aangeboden, maar dat kon wel 2 tot 3 weken duren. Valt wel onder garantie.

Daarom maar rigoureus besloten om een Samsung te nemen. DZ komt tzt wel weer terug en dan mag mijn vriendin er mee gaan bellen. De telefoon werkt prima verder, dit dode scherm was het eerste probleem in twee jaar. En ik mis het toetsenbord ;( ;)

Beste vrind wette dat
Soms is 't beater iets moeis te verleeze
Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
Hier ook bijna 2 jaar. Doordat er meer apps op draaien en deze zwaarder worden, denk aan oa facebook die op de achtergrond een service heeft draaien, moet de launcher steeds opnieuw laden. Dat is erg jammer, vooral omdat ik de rss widget zo fijn vind werken. Al heeft de rss app wel een vervelende bug als je back drukt na het lezen van een artikel op het internet.

Het toetsenbord werkt nog perfect en het glas is zonder krassen. Wel heb ik al 2 keer het batterij klepje vervangen omdat deze vol krassen raakt en de coating dan los gaat laten. Gelukkig kan je ze voor een paar euro op ebay vinden. Ik heb hoesjes geprobeerd maar die maken het alleen maar lastiger om te typen. Los van het geheugen en de slechte kwaliteit van de batterij klepjes is het een prachtig toestel. Ik ga hem denk ik nog een tijdje houden met een cheap telefoon abbo, ik gebruik namelijk bijna uitsluitend wifi voor internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Niet online
martin_v_z schreef op donderdag 27 december 2012 @ 20:57:
Hier ook bijna 2 jaar. Doordat er meer apps op draaien en deze zwaarder worden, denk aan oa facebook die op de achtergrond een service heeft draaien, moet de launcher steeds opnieuw laden.
Heb mijn DZ onlangs een factory reset gegeven, en dat scheelt toch wel enorm. Veel minder vaak Sense herladen (eigenlijk nooit). Ook werkt ie weer een stuk soepeler. Komt waarschijnlijk ook omdat ik maar de helft van de apps heb teruggezet...

[ Voor 3% gewijzigd door Milly op 28-12-2012 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 16:25
Heb de DesireZ nu ook twee jaar en was er super blij mee, tot paar maand geleden. Hij werd steeds trager, gebruikte al GO Launcher, maar de freeze momentjes kwamen steeds vaker voor, dus heb hem eerst in een opwelling teruggezet naar fabrieksinstellingen, maar het resultaat viel mij eigenlijk redelijk tegen. Vorige week heb ik eindelijk een poging gedaan om hem te rooten/flashen. Was even wat gepuzzel omdat ik hem moest downgraden, maar het is allemaal goed gegaan, ging redelijk makkelijk. Heb nu CM7 draaien en het voelt weer als nieuw, wat een verademing! Heb al mijn oude applicaties weer draaien en vooralsnog voelt het erg stabiel, is snel, en heb weer een batterij die ruim een dag meegaat. Kortom, zolang er geen fatsoenlijk alternatief is(ja, ook ik heb afgelopen maanden de SGS3 overwogen) blijf ik lekker bij de Desire Z. Voor iedereen die ook last heeft van traagheid, overweeg eens een andere ROM te draaien. Dit wou ik toch even kwijt, want het is een heerlijk telefoontje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Rikkie8 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 10:52:
Voor iedereen die ook last heeft van traagheid, overweeg eens een andere ROM te draaien. Dit wou ik toch even kwijt, want het is een heerlijk telefoontje!
Ik durf zelfs te zeggen dat de Desire Z met een custom ROM (in mijn geval Cyanogenmod 7.1) voelt als een compleet andere telefoon, zeker als je hem met setcpu overclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 25-07 13:11
sinds vandaag wat raars:

Als ik op het toetsenbord op S druk (fysieke alleen) dan gaat hij naar mn email inbox.. bepaalde toetsen doen weer totaal wat anders. Toestel reset etc helpen allemaal niet, maar kan dus tobo niet gebruiken :(

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkie8
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-09 16:25
SlaadjeBla schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:05:
[...]

Ik durf zelfs te zeggen dat de Desire Z met een custom ROM (in mijn geval Cyanogenmod 7.1) voelt als een compleet andere telefoon, zeker als je hem met setcpu overclockt.
Daar waag ik me (nog) niet aan, werkt dat goed? Heb trouwens nu Cyanogenmod 7.2.0 draaien en inderdaad, heeeerlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martin_v_z
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 10:59
lanerios schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:10:
sinds vandaag wat raars:

Als ik op het toetsenbord op S druk (fysieke alleen) dan gaat hij naar mn email inbox.. bepaalde toetsen doen weer totaal wat anders. Toestel reset etc helpen allemaal niet, maar kan dus tobo niet gebruiken :(
Dit is een bug. Dacht dat hij was opgelost met de laatste firmware. Maar goed, de bug is dat de zoek knop vast blijft zitten. Druk op dat zoek icoontje onder je scherm en dan werkt alles weer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlaadjeBla
Ik had hiervoor een Palm Treo 650. Dat is voor mij nog steeds de ideale smartphone voor agenda en notities. Daarvoor gebruik ik de Desire Z het meest. De responsiviteit van het apparaat, het gemak waarmee je kon invoeren. Het systeem klopte. 3rd party agenda "apps" (toen werd dat woord nog niet gebruikt) zoals DateBk (agenda) en Bonsai (outliner, notities) maakten het af.

Nadelen: synchroniseren met Outlook werd met nieuwere versies van Office steeds lastiger, geen synchronisatie met Exchange, al waren er wel applicaties die wat mogelijkheden boden. Geen 3g. Wel edge, maar dat bood geen enkele telecomprovider nog aan. Lage resolutie (scherm en camera) en beperkte browsermogelijkheden.

De Desire Z is met CyanogenMod acceptabel snel en responsief, maar laat nog flink te wensen over als je Palm OS gewend bent. Overclocken met SetCPU doet een hoop. Toetsenbord werkt goed, al duurt schermrotatie te lang, waardoor je alsnog wacht op het systeem. Ik geef de voorkeur aan een toetsenbord aan de voorkant van de telefoon, ipv een schuifsysteem. De agenda synchroniseert uitstekend met Exchange en Pocket Informant biedt een handige manier van invoer en goed overzicht van de agenda. Ik gebruik Launcher Pro als homescreen en launcher en heb alle mogelijke effecten uit gezet.
Het is nog geen Treo 650, maar hij komt in de buurt en biedt een stuk meer mogelijkheden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msnguy
  • Laatst online: 16-01 11:25
Rikkie8 schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:35:
[...]

Daar waag ik me (nog) niet aan, werkt dat goed? Heb trouwens nu Cyanogenmod 7.2.0 draaien en inderdaad, heeeerlijk!
Toen ik mijn Desire Z nog actief gebruikte, had ik hem non-stop op 1,4 mhz draaien. Stabiel, geen verschil in batterij duur en niet warmer dan normaal. HTC heeft de processor in deze telefoon gewoon zwaar underclocked, in andere telefoons staat deze processor meestal op 1,2 of 1,0 ghz. Mijn moeder heeft nu mijn Desire Z al 2 maanden met CM 7.2.0, en geniet er heerlijk van (CPU clocked op 1,2 ghz). Mijn reden dat ik een andere telefoon wou was vooral omdat het scherm van de Desire Z nogal klein is, een veel apps zich aanpassen aan schermen van rond de 4 inch. Aanrader voor velen hier: koop "gewoon" een andere telefoon en gebruik Wifi keyboard of een Bluetooth toetsenbordje voor de langere berichten! Dat doe ik nu ook, en dan mis je meestal je Desire Z toetsenbord niet eens meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:47
Hallo, ik ben recent verhuist en t duurt nog n week voordat ik internet heb. Helaas heeft geen van de buren een wifi die beschikbaar is. Ik ben in t bezit van een desire z en ik krijg deze week een tablet binnen (zonder 3g). Nu wil ik via mn desire z, met de tablet op internet.

Is dit mogelijk met een standaard ROM? Heb hier dus alleen de reguliere updates opstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Pyr0_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 18:52:
Hallo, ik ben recent verhuist en t duurt nog n week voordat ik internet heb. Helaas heeft geen van de buren een wifi die beschikbaar is. Ik ben in t bezit van een desire z en ik krijg deze week een tablet binnen (zonder 3g). Nu wil ik via mn desire z, met de tablet op internet.

Is dit mogelijk met een standaard ROM? Heb hier dus alleen de reguliere updates opstaan.
Mijn Desire Z met standaard ROM heeft een wifi hotspot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyr0_
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:47
Ok. Maar is het niet zo dat vodafone dit geblokkeerd heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxietheboss
  • Laatst online: 16-09 17:38
Ben overgegaan op een Nexus 4, nouja hij moet nog komen maar dat duurt hoop ik nog maar een paar dagen. Sinds ik er 4.2 op heb staan gebruikte ik het hardware toetsenbord niet echt veel meer, qua snelheid en precisie vind ik het swype-achtige toetsenbord van 4.2 heel fijn. Verder ben ik sinds CM7 al fan van android kaal, met de nodige tweaks van CyanogenMod of AOKP.
Ik merkte toch wel dat multitasken eigenlijk praktisch onmogelijk was geworden, iets als facebook en whatsapp naast elkaar open hebben en dan even een nieuw mailtje bekijken zorgde voor zulke slowdowns dat ik er chagrijnig van werd. Ook heb ik de laatste tijd veel last van reboots maar dat kan ook aan de rom liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegorex
Pyr0_ schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:25:
Ok. Maar is het niet zo dat vodafone dit geblokkeerd heeft?
Ik zit bij KPN, het zou dus best kunnen dat vodafone het verwijderd heeft.
De app heet "Wi-Fi-hotspot".
maxietheboss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:32:
Ook heb ik de laatste tijd veel last van reboots maar dat kan ook aan de rom liggen.
Mijn stock ROM heeft ook regelmatig last van reboots als ik bepaalde apps gebruik.
Vooral sommige spellen hebben er veel last van of als ik veel apps tegelijk open.

[ Voor 6% gewijzigd door Jegorex op 07-01-2013 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn.
  • Nu online
maxietheboss schreef op maandag 07 januari 2013 @ 19:32:
Ben overgegaan op een Nexus 4, nouja hij moet nog komen maar dat duurt hoop ik nog maar een paar dagen.
Ben benieuwd naar je ervaringen, hier staat de Nexus 4 ook bovenaan de lijst met opvolgers. :)

De (stock) Z en het toetsenbord bevallen me nog uitstekend, maar toetsenbord begint wat kuren te vertonen en hij is echt traaaaaag.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leona1981

Leona1981

Bunny phone home

Ik ben ook overgestapt naar de Nexus 4. En absoluut geen spijt van. Heb lang gewacht op een goede vervanger voor de Z maar die kwam maar niet. De Nexus 4 inmiddels alweer meer dan 2 weken in gebruik en geen problemen met het onscreen toetsenbord. En voordeel: hij is een stuk lichter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 16-09 11:57
De niet-verwijderbare accu (en het formaat) van de N4 (en One X) zijn voor mij dealbreakers, maar ik ben ook op zoek naar een vervanger voor de Z. De hoop op een toestel met fysiek toetsenbord heb ik opgegeven en ik gebruik het qwerty-toetsenbord van de Z nu ook bijna niet meer. De Z is so slow!!

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-09 16:11

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

* Ultraman is ook over naar de Nexus 4

Ik ben er erg blij mee. Hij is een slag groter maar ook weer een stukje dunner en oh... zo snel. Multi-tasken op de Z was ronduit traag. Voornamelijk door de beperkte hoeveelheid RAM die je hebt.
Het QWERTY toetsenbord mis ik nauwelijks. Met dit grotere formaat kan ik met mijn klauwen ook goed typen op het on-screen toetsenbord en er blijft ook nog ruimte over om te zien wat ik aan het doen ben. Minder dan de Z natuurlijk, maar voldoende. Bovendien werd mijn toetsenbord toch slecht, dus hoe lang die het nog ging volhouden...

Qua batterijduur merk ik weinig verschil. De Nexus 4 is zuiniger in idle, maar jaagt er weer sneller batterij door wanneer je hem aan het werk zet (groter scherm en dikke CPU). De Z is wat minder zuinig in idle, maar juist weer zuiniger in gebruik. Dat balanceert elkaar voor mij vrij aardig uit en ik kom met gemak een dag door met de Nexus 4.

De niet uitneembare accu was voor mij de enige deal breaker. Maar nu ik weet dat je die toch wel relatief simpel kunt uitnemen en vervangen als je een vervangende accu hebt, vond ik het wel weer meevallen. Bovendien bedacht ik me hoe vaak ik nou eigenlijk de accu uit de Z haalde, antwoord: vrijwel nooit.

De Z blijft wel nog in dienst als reserve telefoon, maar zal nu eerst een maand gaan doorbrengen bij mijn vader. Die heeft geen smartphone en wil eens proberen of het iets voor hem is. Ik twijfel nog of ik hem Cyanogenmod 7 of gewoon stock HTC voorschotel...

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16-09 14:45

PromWarMachine

Forsaken Archer

S0epkip schreef op woensdag 09 januari 2013 @ 17:01:
De niet-verwijderbare accu (en het formaat) van de N4 (en One X) zijn voor mij dealbreakers, maar ik ben ook op zoek naar een vervanger voor de Z. De hoop op een toestel met fysiek toetsenbord heb ik opgegeven en ik gebruik het qwerty-toetsenbord van de Z nu ook bijna niet meer. De Z is so slow!!
Ja, hier nog iemand met hetzelfde probleem.
Je kunt er tegenwoordig niet vanuit gaan dat die accu's 2 jaar meegaan. Die van mijn Z heb ik helaas ook moeten vervangen.

Ik zou het fysieke toetsenbord wel gaan missen, maar ik denk dat we er niet onderuit komen om dat op te geven. Mijn huidige pijlen zijn gericht op de SGS3. Vooral vanwege zijn snelheid. Heerlijk.

Dividend for Starters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zit nu op bijna 2,5 jaar met mijn Z en nog helemaal origineel. nooit een beschermhoesje of folie gebruikt en zeker een paar keer gevallen. Toestel doet het nog steeds goed maar je merkt nu wel dat batterij en telefoon zelf het moeilijk gaan krijgen.

Probeer het nog even ene paar maanden vol te houden en ga dan maar eens kijken naar een qwerty-loos toestel.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Laatst online: 16-09 11:57
Ik zou mijn vader hooguit een Nederlandstalige Sense voorschotelen, en waarschijnlijk zelfs dat niet ;)
Verwijderd schreef op zondag 13 januari 2013 @ 22:59:
zit nu op bijna 2,5 jaar met mijn Z
Dat kan bijna niet, hij is pas 2,2 jaar uit.. :P

[ Voor 50% gewijzigd door S0epkip op 15-01-2013 08:48 ]

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijna 2,5 kan dus inderdaad ook 2,2 jaar zijn... .;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laank
Zijn er hier meer mensen die last hebben of hadden van slechte geluidskwaliteit tijdens het bellen? Ik heb al een keer het speakertje vervangen maar ik kan niet zeggen dat de geluidskwaliteit verbeterd is (in ieder geval niet lang).

Zou dit aan de kwaliteit van de vervangingsspeaker liggen? Deze heb ik van ebay gehaald voor een paar euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
lanerios schreef op vrijdag 28 december 2012 @ 12:10:
sinds vandaag wat raars:

Moet je even op vergrootglas ( op je hardware tobo) drukken. dan wisselt ie weer naar normale modus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corset
  • Laatst online: 25-07 13:11
had het gevonden inderdaad, erg irritant.

Vriendin moet nu nieuw toestel zoeken, nieuw abo :p en wat irritant, niets wat ook maar beetje in de buurt komt van de Desire Z

"Whatever their future, at the dawn of their lives, men seek a noble vision of man’s nature and of life’s potential."

Pagina: 1 ... 47 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!