Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:47

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Ik ben hier druk bezig om de HTC Desire Z van mijn vrouw aan de PC te syncen met HTC Sync 3.0.5481 om zodoende haar gemaakte foto's enzo te backuppen. Maar helaas, de telefoon wordt niet herkend als ik de USB-kabel aansluit. Ik heb in de instellingen staan dat de USB-modus HTC Sync is en ook USB Foutoplossing bracht geen verbetering (krijg wel ballon met: "HTC Vision HTC Sync-poort reageert niet. Trek de kabel los, wacht 10 seconden en sluit de kabel weer aan."). Ik heb dit nu op 2 machines geprobeerd (XP Home en XP Pro). Kan dit een probleem van de nieuwe HTC Sync 3.0 zijn? Werkt het bij jullie wel?

[ Voor 12% gewijzigd door jfeelders op 06-12-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Verwijderd schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:19:
Op de een of andere manier lukt het mij niet om Hotspot werkend te krijgen... Ik kan wel verbinding maken met mijn PC op mn HTC-netwerkje, maar ik heb geen internet, maar Limited Access...

Kan iemand me hier een tip(je) over geven? :)
Heb ik ook wel eens. Als ik in windows de verbinding verbreek en opnieuw maak doet ie het vaak wel.
Mit-46 schreef op maandag 06 december 2010 @ 20:27:
[...]

Ik heb geen haast. Deze versie werkt namelijk hartstikke goed!
Mee eens. Ik ben erg tevreden met de stock rom en als die update komt zie ik het wel ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Is er bekend of het tooltje SetCPU CurrentWidget werkt op de Desire Z? Ik heb het getest en hij hangt standaard in standby modus op 27mA, wat opzich vrij veel is (de HD2 verbruikte met Android 4 tot 5 mA in standby). Als ik de telefoon in vliegtuigmodus zet word het verbruik méér in plaats van minder... Heel verrassend :+.

Even benieuwd of iemand het al getest had, want als ik even doorreken dan heb je dus bij alleen maar standby laten staan je accu al behoorlijk snel leeg. Dat is nu overigens ook zo, kom de dag niet door bij normaal gebruik. Ga er wel vanuit dat de accu nog beter word en de trucs die hier zijn beschreven om de accu te optimaliseren wil ik nog wel gaan proberen :)

EDIT: Ik bedoelde natuurlijk CurrentWidget.. Niet SetCPU!

[ Voor 23% gewijzigd door ksborg op 06-12-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jopster
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-08 22:54

Jopster

trotse papa x4

Mijn Desire Z is gisteren gekomen. Sinterklaas kwam er speciaal nog even bij mij voor langs. :)

Wat een verademing komend van een HTC Diamond. Dan pas merk je wat je al die tijd gemist hebt. Wat een snelheid en een gebruiksgemak. Ik wist niet dat het kon, maar ik ben weer spontaan verliefd geworden. :)

Overigens geen last van hinge problemen. Apparaat ziet er over het geheel gewoon heel degelijk uit.

Wat een plaatje. O+

[ Voor 7% gewijzigd door Jopster op 07-12-2010 10:04 ]

GoT-Papa clublid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:23
jfeelders schreef op maandag 06 december 2010 @ 21:37:
Kan dit een probleem van de nieuwe HTC Sync 3.0 zijn? Werkt het bij jullie wel?
Hetzelfde geprobeerd; ik heb de indruk dat HTC sync de Desire Z nog niet ondersteunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Bij mij werkt HTC Sync.

Althans, ik heb er niks met gesynchroniseerd. Gewoon aangesloten en het programma start dan op etc etc.

Het maakt ook verbinding met internet. Misschien als je firewall het tegenhoudt dat de hele boel blokkeert ofzo. (Ik roep maar wat.)

[ Voor 36% gewijzigd door Mit-46 op 07-12-2010 11:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slurpgeit
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-09 18:24
Mau_Maus schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:20:
[...]

Nee heb geen handcent... het was er zo ineens vandaag ook na uitzetten endergelijke.
Dat is toch echt het icoon van handcent hoor :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solenoid
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 10:30
Slecht display of afwerking: scherm stuk = geen garantie

HTC desire Z ging binnen 2 weken stuk. Scherm is zwart en geeft strepen. Display & body zijn in mint conditie.

HTC meld mij dat een kapot display door de klant betaald moet worden. Een ervaren monteur binnen HTC bepaald of er sprake is van garantie of gebruikerschade (werd mij verteld). Ik wijs nogmaals op de ongeschonden staat van het toetsel : geen krassen, scheuren in de body of display. HTC spreekt hierop over hard drukken op het display waardoor het scherm beschadigd kan raken. Er kon geen antwoord gegeven worden op de stelling dat als htc een defect display plaats of het toestel foutief afmonteert je daar als klant nu de rekening voor krijgt. Als de kwaliteit controle bij HTC wat minder word of fouten maakt krijgt de klant de rekening, slechte zaak vindt ik.

Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/productsurvey/30908/16006.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Slurpgeit schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:32:
[...]

Dat is toch echt het icoon van handcent hoor :).
Klopt, maar ook van ledmeknow :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
solenoid schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:13:

HTC desire Z ging binnen 2 weken stuk. Scherm is zwart en geeft strepen. Display & body zijn in mint conditie.

HTC meld mij dat een kapot display door de klant betaald moet worden. Een ervaren monteur binnen HTC bepaald of er sprake is van garantie of gebruikerschade (werd mij verteld). Ik wijs nogmaals op de ongeschonden staat van het toetsel : geen krassen, scheuren in de body of display. HTC spreekt hierop over hard drukken op het display waardoor het scherm beschadigd kan raken. Er kon geen antwoord gegeven worden op de stelling dat als htc een defect display plaats of het toestel foutief afmonteert je daar als klant nu de rekening voor krijgt. Als de kwaliteit controle bij HTC wat minder word of fouten maakt krijgt de klant de rekening, slechte zaak vindt ik.

[afbeelding]
Het is ook verstandig zo'n telefoon te verzekeren. Kost 7 euro per maand ofzo. Diefstal, schade etc etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 14:04
ReconE schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:27:
[...]

Hetzelfde geprobeerd; ik heb de indruk dat HTC sync de Desire Z nog niet ondersteunt.
HTC sync werkt bij mij, v3.0.5481.
Ik sync agenda, contacten en foto's.
Alleen soms ook verbindingsproblemen, maar meestal na disconnecten of software afsluiten/opstarten pakt hij hem wel.
Vind het wel jammer dat je niet zelf kan instellen waar je foto's terecht komen.... het synchroniseren gaat iig een stuk sneller dan Activesync icm Windows Mobile device center...

Ben nu me oude TP2 batterij eens aan het opladen, deze past inderdaad omgekeerd in de DZ en is 1500mAh ipv 1300mAh... altijd handig een reserve batterij mee.
Je moet wel de hoekjes eraf vijlen en het klepje sluit niet echt (de TP2 accu is wat dikker).... maar voor noodgevallen prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51

The Zep Man

🏴‍☠️

HTC meld mij dat een kapot display door de klant betaald moet worden.
Ga niet met je telefoon naar de fabrikant: ga naar de plek waar je hem gekocht hebt en laat de winkel het lekker oplossen. Zij zijn verplicht om twee jaar garantie te geven, de fabrikant niet. Als je dan problemen hebt met de garantie, zijn er weer andere middelen om dat op te lossen.

Voor degenen met HTC Sync problemen: installeer wel de juiste versie. Er is ook een andere op de website van HTC beschikbaar, maar die is voor de HTC Desire, niet de Z.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2010 12:36 ]

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• solenoid
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-09 10:30
The Zep Man schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:29:
[...]
Ga niet met je telefoon naar de fabrikant: ga naar de plek waar je hem gekocht hebt en laat de winkel het lekker oplossen. Zij zijn verplicht om twee jaar garantie te geven, de fabrikant niet. Als je dan problemen hebt met de garantie, zijn er weer andere middelen om dat op te lossen.

Voor degenen met HTC Sync problemen: installeer wel de juiste versie.
De leverancier geeft opdracht tot het opsturen naar HTC als garantie afhandeling. Natuurlijk kan ik hem eerste naar hun opsturen en sturen zij het toestel weer door. Het is zuur dat je, ondanks een afgesloten verzekering en garantie voorwaarden, veel actie moet ondernemen om aanspraak op je garantie te kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gian Inc.
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10-05 12:34
Mit-46 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:18:
[...]

Het is ook verstandig zo'n telefoon te verzekeren. Kost 7 euro per maand ofzo. Diefstal, schade etc etc...
Maar wanneer er niets is gebeurd, en het dus een fabrieksfout is, dan heb je recht op garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

solenoid schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:37:
De leverancier geeft opdracht tot het opsturen naar HTC als garantie afhandeling. Natuurlijk kan ik hem eerste naar hun opsturen en sturen zij het toestel weer door. Het is zuur dat je, ondanks een afgesloten verzekering en garantie voorwaarden, veel actie moet ondernemen om aanspraak op je garantie te kunnen maken.
Verzekering heeft niets met je garantie te maken. Als het klopt wat je zegt, is dit een garantiegeval. Je moet dan niet eens beginnen over een verzekering.

Opsturen naar de leverancier (=waar je hem gekocht hebt) is beter dan naar de fabrikant. Hoe zij het oplossen (opsturen naar de fabrikant, regendans eromheen doen...) is totaal niet relevant. Als de klant uiteindelijk maar weer een werkend toestel heeft waarin de euvels waarvoor die voor garantie was opgestuurd zijn opgelost.

[ Voor 4% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2010 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Mit-46 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:18:
[...]

Het is natuurlijk de grootste onzin dat je een telefoon moet verzekeren voor een productiefout. Kijk, dat valschade etc. niet word gedekt is uiteraard logisch. Maar zo'n verhaal van HTC is natuurlijk belachelijk.

Ook ik heb een scherm waarvan er links een zekere sleuf zit (toplaag van het scherm zit gewoon scheef). Zit er zwaar over te denken om gewoon terug te gaan naar Belcompany en een andere op te halen, zeker als HTC zo flauw doet over reparaties van eigen fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
weet iemand waar je kan instellen dat als je applicaties download meteen automatisch het vinkje van Automatisch bijwerken word ingeschakeld?

en waarom staat de Desire Z niet in het keuzelijstje van HTC.com bij kies je telefoon??? HD staat er wel en de gewone Desire..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:03

Sorcerer8472

Mens sana?

@solenoid: maak goeie foto's van alle kanten van het toestel voordat je het verstuurt. Ga er gewoon vanuit dat het vergoed wordt, anders zit je jezelf ook voor niets druk te maken.

Doen ze alsnog moeilijk dan heb je genoeg foto's + kun je altijd even je klacht twitteren, kijken of ze dan ineens anders piepen :+

Overigens komt mijn toestel als het goed is morgen aan, ben benieuwd :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sorcerer8472 op 07-12-2010 13:12 ]

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Mss kijk ik erover heen maar heeft het toetsenbord geen shortcut voor copy / pasten? Een gemis vin ik. vooral pasten had handig geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

rohit schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:10:
en waarom staat de Desire Z niet in het keuzelijstje van HTC.com bij kies je telefoon??? HD staat er wel en de gewone Desire..
In de productlijst staat hij aardig in de schijnwerpers.

Op de site van de Verenigde Staten zal je hem niet vinden als 'Desire Z'. Daar wordt hij verkocht door T-Mobile als de G2. Hoewel de toestellen qua hardware hetzelfde zijn, is dat niet zo op het gebied van software. Een ROM van de Desire Z is niet zomaar te flashen op een G2 (of andersom).

[ Voor 13% gewijzigd door The Zep Man op 07-12-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Flogging Hank schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:16:
Mss kijk ik erover heen maar heeft het toetsenbord geen shortcut voor copy / pasten? Een gemis vin ik. vooral pasten had handig geweest
Ik mis de CTRL toets ook ja. Copy/paste met het scherm is wat omslachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
ksborg schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:46:
[...]

Het is natuurlijk de grootste onzin dat je een telefoon moet verzekeren voor een productiefout. Kijk, dat valschade etc. niet word gedekt is uiteraard logisch. Maar zo'n verhaal van HTC is natuurlijk belachelijk.

Ook ik heb een scherm waarvan er links een zekere sleuf zit (toplaag van het scherm zit gewoon scheef). Zit er zwaar over te denken om gewoon terug te gaan naar Belcompany en een andere op te halen, zeker als HTC zo flauw doet over reparaties van eigen fouten.
Ik zeg ook niet dat je de telefoon moet verzekeren voor een productie fout. Ik voel mij haast beledigd dat je zo neerzet. Wat is dat nu voor gelul?

Ik zeg dat als je de telefoon verzekerd dat je dat hele ge_emmer niet hebt. Zo goed als alles wordt gedekt.

Boeiend wiens fout het is, het wordt gerepareerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Mit-46 op 07-12-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Mit-46 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:54:
[...]

Ik zeg ook niet dat je de telefoon moet verzekeren voor een productie fout. Ik voel mij haast beledigd dat je zo neerzet. Wat is dat nu voor gelul?

Ik zeg dat als je de telefoon verzekerd dat je dat hele ge_emmer niet hebt. Zo goed als alles wordt gedekt.

Boeiend wiens fout het is, het wordt gerepareerd.
Vraag me ten zeerste af in welk opzicht ik je persoonlijk heb beledigd. Het is slechts een mening over die situatie. Die verzekeringen zijn voor diefstal en valschade etc. Niet voor productiefouten en defecten tijdens gebruik. Die dient de fabrikant gewoon te dekken binnen de garantietermijn. Zo simpel is het.

Het is dus ook wel degelijk boeiend wiens fout het is. Gezien het feit dat je voor die verzekering van 7 Euro per maand toch al gauw 168 Euro kwijt bent als je een toestel 2 jaar wilt gebruiken. Iets wat in feite "money down the drain" is, als je puur kijkt naar fouten in het toestel zelf.

Overigens ken ik mensen die wel een verzekering hadden en één daarvan heeft 3,5 maand zonder zijn eigen toestel gezeten. En gezien recente tests van deze verzekeringen heb ik toch nog steeds meer vertrouwen in goed omgaan met m'n spul en garantie van de fabrikant :)

[ Voor 11% gewijzigd door ksborg op 07-12-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:23
Hoe lang zal het duren voordat de Desire-Z van HTC een update naar Gingerbread oftewel Android 2.3 krijgt? :P Welke mobiel van welke fabrikant zal als allereerste een update naar 2.3 krijgen? Spannend! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
rohit schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:10:
weet iemand waar je kan instellen dat als je applicaties download meteen automatisch het vinkje van Automatisch bijwerken word ingeschakeld?

Ik gebruik de europese site voor Z en downloads:
http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=325

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
solenoid schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 12:37:
Zo heb ik al eerder een aanvaring gehad met mijn Touch Pro.

Nu heb ik na enkele uren mijn Desire Z terug moeten sturen vanwege vreemde slijtplekken.
Ik hoop toch echt dat ze me hier deftiger mee helpen, het is niet echt netjes om de klant elke keer de rekening te presenteren voor extermefouten.

[ Voor 10% gewijzigd door DrEvil1986 op 09-12-2010 10:04 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Mijn stof probleem is gelukkig door coolblue prima opgelost. Had last van stofophoping onder het glas maar nadat ik dat in de winkel heb laten zien is het toestel direct omgeruild.
Dat is voor mij al een reden om niet altijd naar de goedkoopste te gaan ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
ksborg schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 14:02:
[...]

Vraag me ten zeerste af in welk opzicht ik je persoonlijk heb beledigd. Het is slechts een mening over die situatie. Die verzekeringen zijn voor diefstal en valschade etc. Niet voor productiefouten en defecten tijdens gebruik. Die dient de fabrikant gewoon te dekken binnen de garantietermijn. Zo simpel is het.

Het is dus ook wel degelijk boeiend wiens fout het is. Gezien het feit dat je voor die verzekering van 7 Euro per maand toch al gauw 168 Euro kwijt bent als je een toestel 2 jaar wilt gebruiken. Iets wat in feite "money down the drain" is, als je puur kijkt naar fouten in het toestel zelf.

Overigens ken ik mensen die wel een verzekering hadden en één daarvan heeft 3,5 maand zonder zijn eigen toestel gezeten. En gezien recente tests van deze verzekeringen heb ik toch nog steeds meer vertrouwen in goed omgaan met m'n spul en garantie van de fabrikant :)
Die zijn wel voor defecten tijdens gebruik.

Dat de fabrikant het moet dekken in zijn geval begrijp ik! Daarvoor hoef je geen verzekering af te sluiten. Echter als je een verzekering hebt, hoef je daar niet eens meer over na te denken.

Dat is mijn punt.

Je hebt geen gezeik met wie dan ook (dus ook niet met de fabrikant) als je telefoon stuk is (door wiens fout dan ook). Aangezien het een duur apparaat is, is een verzekering van €7,- per maand te verwaarlozen.
Aanrader dus. Laat hen het maar uitzoeken met de fabrikant of leverancier.

En dan maakt het niet meer uit door wie of waardoor het apparaat stuk is. Ik heb 2x beroep gedaan op mijn telefoonverzekering. 2x een defect scherm door mijn eigen schuld (eerlijk vermeld). 1x gerepareerd zonder problemen. 1x moest het toestel vervangen worden, ook geen probleem.

Dus wat je daar neerzet is net zulke onzin als die eerdere uitspraak.

http://www.gsmwijzer.nl/g...242/actua-gsm-verzekering

Ik had hiervoor een andere aanbieder, maar nu deze. Ik kan de voorwaarden van die andere niet vinden. Echter nooit gezeur gehad zoals eerder vermeld.

En als je in de tussentijd niet zonder toestel kan, neem je de verzekering van 8 euro per maand. Krijg je een vervangend toestel. Bij mij heeft het 2x een kleine maand geduurd voordat ik mijn toestel terug had of een nieuwe mocht ophalen.

[ Voor 16% gewijzigd door Mit-46 op 07-12-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Laatst online: 16-07 12:56

Zoals "The Zep Man" ook al zei, ga terug naar de leverancier. Je hebt een koopovereenkomst met de leverancier en niet met de fabrikant. De fabrikant heeft daardoor geen wettelijke plichten zoals de verkoper.

Officieel gezien mag de verkoper je niet naar de fabrikant van het product sturen. Hij moet het probleem oplossen. (Dat kan natuurlijk dmv het product te laten repareren door de fabrikant)

Gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit jouw schuld was.

Als HTC nu al zegt dat een kapot display door de klant betaald moet worden, zonder onderzoek naar de oorzaak, zou ik het vertrouwen al kwijt zijn betreffende de garantie afhandeling. Vraag naar een onafhankelijk onderzoek, een adres, anders dan een belanghebbende partij, waar je hem heen mag brengen om te laten onderzoeken wat de oorzaak is van het defect.

Als je nu je telefoon opstuurt, ben je ook direct je bewijs kwijt, (de telefoon zelf) en ben je overgeleverd aan het onderzoeksrapport van HTC.

Misschien dat de winkel waar je hem gekocht hebt iets voor je kan betekenen, bijvoorbeeld een verklaring of een eigen onderzoek.

Neem anders eerst eens contact op met Consuwijzer: 088 - 0707070 en als de winkel waar je hem gekocht heb aangesloten is bij de NTO, bel die dan ook eerst: 0318648575.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-07 15:56
Mit-46 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:53:
[...]
Ik mis de CTRL toets ook ja. Copy/paste met het scherm is wat omslachtig.
Tijdens tekst invoer kan ik met shift+trackpad tekst markeren. Daarna met Menu-C en Menu-V respectievelijk kopiëren/plakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
The Zep Man schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 13:41:
[...]
In de productlijst staat hij aardig in de schijnwerpers.

Op de site van de Verenigde Staten zal je hem niet vinden als 'Desire Z'. Daar wordt hij verkocht door T-Mobile als de G2. Hoewel de toestellen qua hardware hetzelfde zijn, is dat niet zo op het gebied van software. Een ROM van de Desire Z is niet zomaar te flashen op een G2 (of andersom).
deze man snapt mij:
hij staat bij ondersteuning op de NL site er niet bij.. wat ik toch wel raar vindt..

nog iets opmerkelijk, als ik men telefoon soms unlock krijg ik op mijn homescreen in de Widget Energiebeheer soms een oranje vakje om mijn Wifi icoon.. lijkt net alsof hij al van te voren weet dat ik dat wil gaan aanzetten..!

[ Voor 10% gewijzigd door Rohit op 07-12-2010 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Hakkie schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 15:25:
[...]
Tijdens tekst invoer kan ik met shift+trackpad tekst markeren. Daarna met Menu-C en Menu-V respectievelijk kopiëren/plakken.
_/-\o_

Bedankt!
Dat menu als CTRL kan functioneren wist ik niet! Evenals het trackpad + shift om te selecteren.

(Nee, ik heb de handleiding niet gelezen. :X )

Geweldig! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 22-09 06:31
Kan de trilfunctie op die home/menu/terug/zoek knoppen uitgezet worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 14:04
Gamepie56 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:19:
Kan de trilfunctie op die home/menu/terug/zoek knoppen uitgezet worden?
Menu, instellingen, geluid, trillingsfeedback uitvinken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
Mit-46 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:15:
[...]
[...]
Ik ook niet... :o Maar heb allerlei combinaties geprobeerd omdat ik me niet voor kon stellen dat HTC hier niet over nagedacht zou hebben. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
is er ook een simpele manier om het geluid op stil te zetten i.p.v. het volume knopje 10 keer omlaag te drukken? bij mijn pro2 hoefte ik maar 1 keer te drukken en dan op Stil te klikken op het scherm..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
rohit schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:32:
is er ook een simpele manier om het geluid op stil te zetten i.p.v. het volume knopje 10 keer omlaag te drukken? bij mijn pro2 hoefte ik maar 1 keer te drukken en dan op Stil te klikken op het scherm..
Jups, is een widget voor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
@Hakkie:
Ja ik was ook verbaast. Beetje dom eigenlijk. Had beter moeten weten.

[ Voor 21% gewijzigd door Mit-46 op 07-12-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Mit-46 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 16:15:
[...]

_/-\o_

Bedankt!
Dat menu als CTRL kan functioneren wist ik niet! Evenals het trackpad + shift om te selecteren.

Geweldig! _/-\o_
Dankzij die tip heb ik ook weer wat nieuws geleerd. B) _O_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Hele goede tip, wist ik niet met dat ctrl enzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik ben schijnbaar niet de enige die de handleiding nog moet doornemen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Ik hoop morgenavond de handleiding door te kunnen nemen... Wordt mijn eerste smartphone :).

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-05-2021
Goedenavond allen!

Ik lees al een tijd mee in dit topic en daarvoor in het [ABO] HTC Desire Z levertijden- en abonnemententopic.
Nu heb ik sinds hij bij t-mobile leverbaar was de desire Z. Geweldig toestel, ben al fan sinds de geruchten kwamen van HTC dat er weer een slide-qwerty toestel kwam.

Nu het volgende. Ik vind het toestel niet snel?
Berichten laden duurt lang, soms Hééél lang...waarop ik besluit om opnieuw op te starten. bij het heen en weer scrollen tussen de homepages blijft hij vaak haperen. en de telefoon geeft vaak een foutmelding dat er weer wat word afgesloten. Meestal berichten, proces.android.core (oid).

Iemand bekend met deze problemen? en wat zou ik er aan kunnen doen?

vriendelijke groet,

Kereat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kereat schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:25:
Goedenavond allen!

Ik lees al een tijd mee in dit topic en daarvoor in het [ABO] HTC Desire Z levertijden- en abonnemententopic.
Nu heb ik sinds hij bij t-mobile leverbaar was de desire Z. Geweldig toestel, ben al fan sinds de geruchten kwamen van HTC dat er weer een slide-qwerty toestel kwam.

Nu het volgende. Ik vind het toestel niet snel?
Berichten laden duurt lang, soms Hééél lang...waarop ik besluit om opnieuw op te starten. bij het heen en weer scrollen tussen de homepages blijft hij vaak haperen. en de telefoon geeft vaak een foutmelding dat er weer wat word afgesloten. Meestal berichten, proces.android.core (oid).

Iemand bekend met deze problemen? en wat zou ik er aan kunnen doen?

vriendelijke groet,

Kereat
Bij problemen altijd melden welke firmware je hebt; of je een stock-versie draait danwel custom roms; of je een custom launcher draait of de defauft; of je taskmanagers/killers hebt draaien of niet. of je de problemen al sinds dag 1 hebt of spontaan na install van een bepaalde app bv zijn ontstaan; of je al een factory reset hebt geprobeerd; of je een custom lockscreen gebruikt enz.

Anders kunnen we je niet helpen...

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:27:
[...]

Bij problemen altijd melden welke firmware je hebt; of je een stock-versie draait danwel custom roms; of je een custom launcher draait of de defauft; of je taskmanagers/killers hebt draaien of niet. of je de problemen al sinds dag 1 hebt of spontaan na install van een bepaalde app bv zijn ontstaan; of je al een factory reset hebt geprobeerd; of je een custom lockscreen gebruikt enz.

Anders kunnen we je niet helpen...
Snelle jelle! dank!

alles normaal, visionairy gedownload, 1 keer gebruikt....maar niets mee gedaan verder.
android 2.2
geen taskkillers, Kernelversie 2.6.32.21-gd2764ed
softwarenummer 1.34.405.5

problemen sinds n tijd. geen idee of dat na het installeren was van een app.
Factory restore nog niet gedaan.

dank voor de snelle reactie iig.

nog meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Lees het topic eens wat beter door!
Die crashende core.android schijnt te kunnen worden verholpen door usb-debugging aan te zetten (waarom dat ook zo moge zijn)... Misschien een ideetje om dat eens te proberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 20-01-2021
Heb de Pdashop na 2 dagen al te kennen gegeven dat ik niet tevreden was over de bouwkwaliteit. Ook zat de klep aan de achterkant te los en de wifi verbinding viel constant weg als ik met het toetsenbord aan het surfen of mailen was. Om alles snel te laten verlopen toestel afgegeven in het filiaal Eindhoven, medewerker constateerde drie krasjes op de display (ik zag ze niet), dus toestel terug naar HTC. Vandaag telefoon gekregen van de Pdashop, HTC gaat het toestel niet omruilen maar repareren, volgens deze medewerker komen er bij HTC veel klachten binnen over het labiele mechanisme ook wel de bekend als de hinge. HTC gaat dit probleem oplossen en ik krijg mijn toestel volgende week retour. Ik ben zeer benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik vind het niet netjes wat je schrijft over het zgn labiele mechanisme.ik en mijn kennissenkring die dit toestel hebben, ondervinden geen problemen met de hinge. Ik geloof er niks van dat een shop zoiets beweert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:02:
Lees het topic eens wat beter door!
Die crashende core.android schijnt te kunnen worden verholpen door usb-debugging aan te zetten (waarom dat ook zo moge zijn)... Misschien een ideetje om dat eens te proberen?
jij weet toch niet wat ik wel en niet heb gelezen???
wat een agressief toontje...

USB debugging staat aan. (en stond al aan, dus heb ik vast al een keer eerder aangevinkt)..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
Sheik schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:21:
Ik vind het niet netjes wat je schrijft over het zgn labiele mechanisme.ik en mijn kennissenkring die dit toestel hebben, ondervinden geen problemen met de hinge. Ik geloof er niks van dat een shop zoiets beweert.
Ik begrijp echt niet wat er niet netjes is aan mijn verhaal. Heel het internet staat vol met klachten en vele filmpjes van het labiele systeem.
Als extra info kan ik toevoegen dat ik bedongen heb dat er van mijn bedenktijd van 14 dagen er 4 overblijven als ik het toestel terug heb. Als ik dan nog niet tevreden ben dan gaat ie terug en kies ik een andere. Heb vandaag een toestel van een leerling van mij in handen gehad, zelfde probleem en dus ook niet tevreden.

Wat jij en je vriendenkring vinden is voor mij niet zo belangrijk, ik moet er mee werken. Wat ik overal lees is dat mensen kunnen leven met het hinge systeem, wat ik nergens lees is dat mensen super tevreden zijn met de het mechanisme. Ter ondersteuning van het feit dat pdashop dit vanmiddag echt tegen mij gezegd heeft verwijs ik je naar de videoreview op hun site: "Het enige kleine minpunt wat we konden vinden is het schuifmechanisme". Op het moment van filmen vielen de klachten waarschijnlijk al binnen.

En geloof je ook dat niet zie hier:

YouTube: HTC Desire Z video review en unboxing (NL/BE) Repost

Ter illustratie: ik kan leven met een batterijduur van 1 dag, ik kan leven met vastlopers, ik kan leven met wegvallend wifi ontvangst, ik kan zelfs leven met het te makkelijk openklappen van het toestel, maar ik kan niet leven met en speling van 4 mm tussen het toetsenbord en het scherm. Sorry

[ Voor 9% gewijzigd door joko56 op 08-12-2010 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

joko56 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 00:12:
Wat ik overal lees is dat mensen kunnen leven met het hinge systeem, wat ik nergens lees is dat mensen super tevreden zijn met de het mechanisme.
Bij deze dan:
* Ultraman is tevreden met de scharnier van zijn Desire Z.
Ding doet wat het moet doen, voelt solide aan en is soepel genoeg om makkelijk te openen, maar opent nooit op momenten dat ik dat niet zou willen.
En nee, het werkt niet ondersteboven, daar is het niet voor ontworpen. En ik gebruik mijn toestel ook nooit op die manier, dus dat komt toevallig goed uit ;)

Mijn ervaring met het toestel is dan ook een aardig contrast tov die van jou.
Ik zal ze eens onder elkaar zetten:
Ter illustratie: ik kan leven met een batterijduur van 1 dag,
Ik haal met gemak 2 dagen en mijn telefoon is nog zo goed als stock.
Vandaag aan het eind van de dag (23:00) sprong hij op geel (30%) na even Angry Birds gedaan te hebben, daarnaast heb ik er vandaag een paar keer mee gebeld, een aantal smsjes, GTalk hele dag aangestaan en er is een beetje mee geinternet en gemaild. Hij begon vanochtend op 80 of 70%.
Ik laad hem op afhankelijk van hoe de batterij is aan het eind van een dag. Is dat 70%, dan gaat hij 's nachts uit en morgen weer gewoon mee. Verder leeg? Opladen.
Ik denk dat hij per week zo'n 4 nachten aan het sap hangt. Is verder natuurlijk afhankelijk van gebruik.
ik kan leven met vastlopers,
Zou ik knoepgek van worden. Maar dat is natuurlijk afhankelijk van de frequentie. Mijne is nog niet vastgelopen sinds ik hem heb, maar eens per maand zou ik er niet zo mee zitten. Eens per dag echter...
ik kan leven met wegvallend wifi ontvangst
Omdat mijn Wifi bereik minder wordt, maar niet weg valt als ik zit te typen kan ik dat ook. Maar de antenne's van het toestel moeten ergens zitten en in het midden was geen plek, daar zit de batterij.
, ik kan zelfs leven met het te makkelijk openklappen van het toestel, maar ik kan niet leven met en speling van 4 mm tussen het toetsenbord en het scherm. Sorry
4 mm :o
Dat is echt ontzettend veel. Dichtgeklapt komt mijn Z op een halve tot driekwart mm (ik heb er even een liniaal welke t/m halve mm's gaat bijgehouden). Je kunt net tussen base en scherm doorkijken, in de lengterichting natuurlijk.

Jouw toestel is gewoon niet in orde als ik jouw klachten zo zie. En met een slecht toestel kun je nooit een goede ervaring hebben. Als ik jouw klachten had gehad was het apparaat ook al retrun to sender gegaan, want dat is gewoon onacceptabel.
Het is verdorie een apparaat van meer dan 400 euro, dat hoort goed te werken.

[ Voor 13% gewijzigd door Ultraman op 08-12-2010 00:48 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Kereat schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 23:38:
[...]

jij weet toch niet wat ik wel en niet heb gelezen???
wat een agressief toontje...

USB debugging staat aan. (en stond al aan, dus heb ik vast al een keer eerder aangevinkt)..
Agressief toontje? Sorry hoor, maar jij komt hier binnenstormen met wat geroep zonder ook maar iets te melden van dingen die je al geprobeerd hebt... Er wordt wat dat betreft een stukje zelfstandigheid verwacht, want GoT is geen helpdesk... Werken al die dingen niet en werkt een factory restore ook niet dan kun je er vanuit gaan dat er iets mis is met het toestel, hardwarematig, lijkt mij...

Verder komen de klachten overeen met zaken die eerder zijn genoemd waarvoor usb debugging een oplossing bood bij anderen, dus zo raar was die vraag van mij niet, volgens mij? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

[...]

Ik begrijp echt niet wat er niet netjes is aan mijn verhaal. Heel het internet staat vol met klachten en vele filmpjes van het labiele systeem.
Als extra info kan ik toevoegen dat ik bedongen heb dat er van mijn bedenktijd van 14 dagen er 4 overblijven als ik het toestel terug heb. Als ik dan nog niet tevreden ben dan gaat ie terug en kies ik een andere. Heb vandaag een toestel van een leerling van mij in handen gehad, zelfde probleem en dus ook niet tevreden.
Wat jij en je vriendenkring vinden is voor mij niet zo belangrijk, ik moet er mee werken. Wat ik overal lees is dat mensen kunnen leven met het hinge systeem, wat ik nergens lees is dat mensen super tevreden zijn met de het mechanisme. Ter ondersteuning van het feit dat pdashop dit vanmiddag echt tegen mij gezegd heeft verwijs ik je naar de videoreview op hun site: "Het enige kleine minpunt wat we konden vinden is het schuifmechanisme". Op het moment van filmen vielen de klachten waarschijnlijk al binnen.
En ik vind het vreemd dat jij dit dus bij lange na allang geconstateerd hebt, gezien de 10 dagen dat je m theoretisch in bezit hebt/had, omdat het internet er 'vol' mee staat dat de hinge problemen geeft, vervolgens alsnog zelf bedenkt dat je m aan wilt schaffen en hier netjes gezegd de strontkar leegt over het feit dat je niet kan leven met de hinge :F

Je haalt daarbij nog voorbeelden aan van reviews notabene, tsjees die dingen worden niet voor niets geschreven, het is er om je eigen conclusie uit te trekken, wat bij jou duidelijk had moeten zijn dit dus blijkbaar niet aan te schaffen. Desalniettemin vind ik het wel vreemd van pdashop dat ze gaan 'zoeken' naar redenen, in dit geval het scherm, om m door te zetten naar htc..... binnen zo een korte termijn, volgens mij had je er zelfs zonder opgaaf van reden van af gemogen (maar pin me hier niet op vast)

[ Voor 3% gewijzigd door martincm op 08-12-2010 01:29 ]

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joko56
martincm schreef op woensdag 08 december 2010 @ 01:26:
[...]

En ik vind het vreemd dat jij dit dus bij lange na allang geconstateerd hebt, gezien de 10 dagen dat je m theoretisch in bezit hebt/had, omdat het internet er 'vol' mee staat dat de hinge problemen geeft, vervolgens alsnog zelf bedenkt dat je m aan wilt schaffen en hier netjes gezegd de strontkar leegt over het feit dat je niet kan leven met de hinge :F

Je haalt daarbij nog voorbeelden aan van reviews notabene, tsjees die dingen worden niet voor niets geschreven, het is er om je eigen conclusie uit te trekken, wat bij jou duidelijk had moeten zijn dit dus blijkbaar niet aan te schaffen. Desalniettemin vind ik het wel vreemd van pdashop dat ze gaan 'zoeken' naar redenen, in dit geval het scherm, om m door te zetten naar htc..... binnen zo een korte termijn, volgens mij had je er zelfs zonder opgaaf van reden van af gemogen (maar pin me hier niet op vast)
Sorry, ben vergeten te vermelden dat ik het toestel op 12-11-2010 al in mijn bezit had, toen waren er nog niet zoveel klachten en reviews kan ik je vertellen. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb HTC Sync maar eens op mijn PC gezet. Ik had het idee dat ik daarmee mijn telefoonboekje (enzo) kon onderhouden zoals dat ook met bv Ovi Suite mogelijk is. Echter: ik kan alleen maar syncen met bv Exchange (wat ik draadloos al doe) en daarnaast kan ik wat bestanden syncen (muziek, gallerij, documenten).

Dan voegt HTC Sync toch eigenlijk niet veel toe?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
pven schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:45:
Ik heb HTC Sync maar eens op mijn PC gezet. Ik had het idee dat ik daarmee mijn telefoonboekje (enzo) kon onderhouden zoals dat ook met bv Ovi Suite mogelijk is. Echter: ik kan alleen maar syncen met bv Exchange (wat ik draadloos al doe) en daarnaast kan ik wat bestanden syncen (muziek, gallerij, documenten).

HTC Sync synchroniseert met je lokale Outlook, niet met Exchange. Dus kun je bijvoorbeeld je mail en agenda via Exchange syncen, en je contacten via HTC Sync, zodat alle adres-, telefoon- en e-mailgegevens van je contacten niet online komen te staan :)

[ Voor 55% gewijzigd door Milly op 08-12-2010 08:51 ]

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Dank voor je toelichting! Dan heb ik dus niets aan HTC sync en ga ik het weer de-installeren. :)

Wel ga ik eens proberen of ik vanaf mijn PC mijn telefoon kan besturen, is soms net iets handiger. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pven schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:52:
Dank voor je toelichting! Dan heb ik dus niets aan HTC sync en ga ik het weer de-installeren. :)
Het nut van HTC Sync is inderdaad redelijk beperkt. Het is vooral handig als je Outlook gebruikt zonder Exchange en deze wilt synchroniseren met je HTC toestel of op een gemakkelijke manier lokaal APK's wilt installeren. Ik heb het bijvoorbeeld gebruikt om mijn persoonlijke agenda om te zetten van Windows Mobile naar mijn Desire Z. Dat is helaas iets wat niet via Bluetooth gesynchroniseerd kon worden. ;)

Overigens worden met HTC Sync ook verschillende USB drivers geleverd. Als je je telefoon ook voor iets anders gebruikt dan opladen of als mass storage device via USB, dan zijn deze drivers essentieel.

[ Voor 15% gewijzigd door The Zep Man op 08-12-2010 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik heb HTC Sync eraf gehaald, maar de drivers heb ik laten staan.

Iemand een idee wat er met 'Connect your device through USB cable and ensure it's detected with "adb devices"' wordt bedoeld? De term 'adb devices' zegt mij nog niets.

@ hieronder: dank! Ik heb weer wat om mee te knutselen. :)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 08-12-2010 10:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

pven schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:36:
Ik heb HTC Sync eraf gehaald, maar de drivers heb ik laten staan.

Iemand een idee wat er met 'Connect your device through USB cable and ensure it's detected with "adb devices"' wordt bedoeld? De term 'adb devices' zegt mij nog niets.
'adb' is een command-line tool uit de Android SDK om op afstand verschillende vormen van debugging op je apparaat uit te voeren vanaf je computer. Voorbeelden zijn bestandsbeheer, commands uitvoeren of een terminal/shell openen. Lees dit voor meer informatie.

Al is de Android SDK geïnstalleerd, zal de opdracht 'adb devices' in een Command Prompt alle gekoppelde Android apparaten laten zien waarbij USB debugging aan staat en waarmee adb kan werken (en andere tools die dit nodig hebben, zoals HTC Sync).

[ Voor 17% gewijzigd door The Zep Man op 08-12-2010 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hakkie
pven schreef op woensdag 08 december 2010 @ 07:45:

D'r is al gereageerd, maar telefoonboek beheer je dan toch in Exchange (cq Outlook)? Of wil je juist een ander adresboek op je toestel dan in Outlook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
[...]

En geloof je ook dat niet zie hier:

YouTube: HTC Desire Z video review en unboxing (NL/BE) Repost

Ter illustratie: ik kan leven met een batterijduur van 1 dag, ik kan leven met vastlopers, ik kan leven met wegvallend wifi ontvangst, ik kan zelfs leven met het te makkelijk openklappen van het toestel, maar ik kan niet leven met en speling van 4 mm tussen het toetsenbord en het scherm. Sorry
Het internet staat naar mijn mening vol met allemaal onzin/crap over die scharnieren.

Ja, het beweegt soepel. Voelt niet erg sterk aan (maar ik heb niet gemerkt dat het een slappe hap is overigens!). Op ze kop klapt die open. etc

Al die filmpjes die ik heb gezien, zijn van mensen die het toestel op ze kop houden, lopen te klagen dat ze in bed niet het toestel onderste boven kunnen houden of sowieso het toestel dusdanig vreemd vasthouden dat die inderdaad openklapt.

Gebruik je het toestel normaal dan is het scharniersysteem naar mijn mening hartstikke goed. Zolang je er van bewust bent dat het niet ontworpen is voor gebruik onderste boven.

Ben je daar van bewust dan vallen 9 van de 10 berichten en filmpjes op het internet al af. Er zullen ongetwijfeld een aantal maandagochtend modellen tussen zitten. Dat kan niet anders met massaproductie.

Als ik dat filmpje van Coolblue bekijk dan valt die van mij nog iets meer open op ze kop als in dat filmpje. Tevens waren de scharnieren toen het toestel net uit de doos kwam wat stroever als nu. De speling was wat minder etc etc.
Echter werkt het systeem perfect bij normaal gebruik hier!

Het blijft een gebruiks voorwerp....
Het zou vreemd zijn als de scharnieren als maar stroever werden en de kier tussen de 2 delen minder.

Ik ben van mening dat als je een super gelikt design wilt om mee te posen dat je dan een Iphone 4 moet kopen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Mit-46 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:48:
[...]

Het internet staat naar mijn mening vol met allemaal onzin/crap over die scharnieren.

Ja, het beweegt soepel. Voelt niet erg sterk aan (maar ik heb niet gemerkt dat het een slappe hap is overigens!). Op ze kop klapt die open. etc

Al die filmpjes die ik heb gezien, zijn van mensen die het toestel op ze kop houden, lopen te klagen dat ze in bed niet het toestel onderste boven kunnen houden of sowieso het toestel dusdanig vreemd vasthouden dat die inderdaad openklapt.

Gebruik je het toestel normaal dan is het scharniersysteem naar mijn mening hartstikke goed. Zolang je er van bewust bent dat het [n]niet[/b] ontworpen is voor gebruik onderste boven.

Ben je daar van bewust dan vallen 9 van de 10 berichten en filmpjes op het internet al af. Er zullen ongetwijfeld een aantal maandagochtend modellen tussen zitten. Dat kan niet anders met massaproductie.

Als ik dat filmpje van Coolblue bekijk dan valt die van mij nog iets meer open op ze kop als in dat filmpje. Tevens waren de scharnieren toen het toestel net uit de doos kwam wat stroever als nu. De speling was wat minder etc etc.

Het blijft een gebruiks voorwerp....
Het zou vreemd zijn als de scharnieren als maar stroever werden en de kier tussen de 2 delen minder.

Ik ben van mening dat als je een super gelikt design wilt om mee te posen dat je dan een Iphone 4 moet kopen....
Opzich valt die van mij ook wel open. Maar vooral doordat ik zelf niet erg handig ben pak ik 'm regelmatig verkeerd op van tafel (aan het scherm, niet aan het hele toestel) en dat resulteerd sowieso in het direct openklappen. Ben er niet gek op.

Maar aan de andere kant: als ik dan zie hoe telefoons met zo'n uitschuifbaar toetsenbord er normaal na een half jaar gebruik al aan toe zijn (overal krassen op de slider, krassen op het toetsenbord, veel speling) denk ik dat de HTC manier nog niet eens zo gek is. Je voorkomt wel dat er veel krassen op het apparaat komen. En stof kan je er relatief makkelijk onderweg krijgen :). Zitten echt 2 kanten aan het hele verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Dat gebeurd bij mij alleen als ik het toestel aan de boven en onderkant vastpak. Maar ook dan niet altijd. Eigenlijk bijna nooit.

Pak het ik aan de linker en rechterkant vast, dan heb ik dat probleem nooit.

En er zitten inderdaad 2 kanten aan. Zoals Cruijff zou zeggen, "elk voordeel heb ze nadeel".

Echter vind ik persoonlijk dat het "hinge" gebeuren erg uit zijn verband wordt gerukt. Soort kudde gedrag hier en daar heb ik het idee.

Neemt niet weg dat er zeer zeker wel mensen zullen zijn bij wie de telefoon gewoon echt niet goed is! Echter heb ik het idee dat vele het ook niet echt begrijpen en al gauw roepen dat de scharnieren van hun toestel niet goed zijn, terwijl het gewoon zo ontworpen is.

[ Voor 3% gewijzigd door Mit-46 op 08-12-2010 09:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 19:40

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Uiteraard zijn er mensen waarbij het hinge-systeem defect is. Maar dat zou met een slidersysteem natuurlijk niet anders zijn.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

ksborg schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:54:
[...]

Opzich valt die van mij ook wel open. Maar vooral doordat ik zelf niet erg handig ben pak ik 'm regelmatig verkeerd op van tafel (aan het scherm, niet aan het hele toestel) en dat resulteerd sowieso in het direct openklappen. Ben er niet gek op.
Als je zo onhandig bent, is het misschien beter dat je het jezelf aanleert om kleine objecten volledig vast te pakken en niet alleen maar naar de zijkant. Als de zijkant van een object glad is of je hebt geen goede grip, is er meer kans dat je het niet in je hand vast kan blijven houden.

</Captain Obvious>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
The Zep Man schreef op woensdag 08 december 2010 @ 10:24:
[...]
Als je zo onhandig bent, is het misschien beter dat je het jezelf aanleert om kleine objecten volledig vast te pakken en niet alleen maar naar de zijkant. Als de zijkant van een object glad is of je hebt geen goede grip, is er meer kans dat je het niet in je hand vast kan blijven houden.

</Captain Obvious>
Yeah yeah, I know ;)... Maar kenmerkend van een onhandig persoon is dat ie dat soms ook vergeet :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
Sorcerer8472 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 01:06:
[...]

Agressief toontje? Sorry hoor, maar jij komt hier binnenstormen met wat geroep zonder ook maar iets te melden van dingen die je al geprobeerd hebt... Er wordt wat dat betreft een stukje zelfstandigheid verwacht, want GoT is geen helpdesk... Werken al die dingen niet en werkt een factory restore ook niet dan kun je er vanuit gaan dat er iets mis is met het toestel, hardwarematig, lijkt mij...

Verder komen de klachten overeen met zaken die eerder zijn genoemd waarvoor usb debugging een oplossing bood bij anderen, dus zo raar was die vraag van mij niet, volgens mij? :?
volgens mij was dit niet de bedoeling van allebei onze posts.
ik wilde niet 'binnen komen stormen' iig.

Mijn vraag is eigenlijk meer, zou een factory reset helpen met mijn problemen, of is de kans meer aanwezig dat het toestel niet deugt.
Zojuist weer een 'veel' voorkomend probleem bij mij, haperen van het heen en weer scrollen van het homescreen, maar nu bleef ie gewoon hangen, en deed 4 seconden later wel wat ik wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Probeer het eens zou ik zeggen....

Ik kreeg een soortgelijke vraag vandaag van iemand die niet kan schrijven naar zijn externe schijf.
"Zou het aan de Mac kunnen liggen vroeg die."

Ja uhhh.... dat zou kunnen.

[ Voor 73% gewijzigd door Mit-46 op 08-12-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Kereat schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:32:
[...]

volgens mij was dit niet de bedoeling van allebei onze posts.
ik wilde niet 'binnen komen stormen' iig.

Mijn vraag is eigenlijk meer, zou een factory reset helpen met mijn problemen, of is de kans meer aanwezig dat het toestel niet deugt.
Zojuist weer een 'veel' voorkomend probleem bij mij, haperen van het heen en weer scrollen van het homescreen, maar nu bleef ie gewoon hangen, en deed 4 seconden later wel wat ik wilde.
Zou het ook kunnen zijn dat het door (allicht vastlopende) achtergrondapp's veroorzaakt kan worden? Ik heb het een keer meegemaakt toen een slecht functionerende achtergrondapp actief was. Na een herstart van mijn telefoon en het verwijderen van die app had ik er geen last meer van. Weet helaas niet meer welke app het betrof...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
De enige app die bij mij regelmatig vastloopt is die van nu.nl... En dat deed ie op m'n Hero ook al, dus dat zal vast niet aan de telefoon liggen. Verder geen vastlopers hier. Zou in elk geval even terugzetten naar defaults.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Ah, weet nu wel waaróm ik de telefoon boven en onder vastpak. Dan kan je boven alvast het knopje indrukken zodat het scherm aan gaat! Dat ging met de HD2 die ik hiervoor had nog met één van de knoppen op de voorkant, die had er geen aan de bovenkant. Dit is net ff wat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kereat
ksborg schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:50:
De enige app die bij mij regelmatig vastloopt is die van nu.nl... En dat deed ie op m'n Hero ook al, dus dat zal vast niet aan de telefoon liggen. Verder geen vastlopers hier. Zou in elk geval even terugzetten naar defaults.
oa. 'berichten' loopt vast. Angry birds wel eens, de app "waterpolo Nederland" en 'twitter for android' ook.
het meest vreemde vind ik dat berichten het vaak niet doet. ik sms veel (dus veel berichten in de inbox) maar dat lijkt mij niet uit mogen maken? (heb wel om te kijken of het helpt) zo'n 1000 smsjes verwijderd. (niet heel veel vind ik.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
  • Laatst online: 06:33
JeroenH schreef op zondag 21 november 2010 @ 10:58:
Ik heb mijn Desire Z nu zes dagen en hij bevalt prima. Wel wennen (ik kom van de Nokia E90).

Nu heb ik echter een probleem: ik heb in die zes dagen al twee keer gehad dat de telefoon niet wakker wilde worden uit standby. Hij reageerde op geen enkel knopje, en ook het uitklappen van het keyboard maakte hem niet wakker. Ik heb niet getest of ik het toestel kon bellen want bij beide gelegenheden was ik alleen.

Heeft iemand dit eerder gehad? Is dit op te lossen? Of moet ik 'm terug sturen?
Nou... het zit me niet mee.

Het kostte wat moeite om Centralpoint te bewegen het toestel gewoon om te ruilen, maar na een Twitter-post (...) kon het dan toch. Na aankomst van het nieuwe toestel, afgelopen donderdag, was ik zo blij als een kind. Gauw mijn apps er weer op en aan het werk. Mijn pech hield echter niet op: de headset bleek defect. Na melding bij Centralpoint stuurden ze direct een nieuwe headset op, goed geregeld, ik weer blij.

Alleen... het pechmonster heft mij weer gevonden, ik had een half uurtje terug precies dezelfde klacht als met het eerste toestel: hij heeft een uurtje op mijn bureau gelegen, gewoon op standby, en hij wilde niet meer inschakelen. Ik heb nog even naar het toestel gebeld, geen respons. Aan/uitknopje werkte ook niet meer. De accu moest er uit en er weer in, en pas toen deed hij het weer.

Centralpoint gemaild, binnen een half uur werd ik teruggebeld, toestel wordt opgehaald met UPS en krijg mijn geld teruggestort.

Tot zover mijn korte en droevige HTC Desire Z avontuur. Ik baal als een stekker, ik vind het echt een heel fijn toestel.

Ik moet nog uitgebreid gaan googelen, maar zijn er meer gevallen van deze klacht bekend?

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik ben er niet mee bekend. Ik ben well benieuwd welke apps jij er op hebt geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb problemen met de gps, krijg steeds een 'Uw huidige locatie kan niet worden bepaald...' in Maps. Iemand een oplossing? Een tijdje terug werkte hij nog prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 23-08 23:45
Zodra ik mijn telefoon met de usb verbind wordt hij onbruikbaar. Het touchscreen reageert bijna niet meer, maar de bovenste knop en de zwarte knop onderin wel. Ook de knoppen onder het scherm reageren bijna niet. Iemand dit vaker tegengekomen en een oplossing? Heb de telefoon al meerdere malen uitgedaan en weer aan (snelstart en normaal) en ook opnieuw opgestart. Laptop waar ik hem op aansloot ook opnieuw opgestart en laatst geïnstalleerde apps verwijderd. Heb ook gekeken naar apps die draaiden maar dat was bijna niks.

XBL: Sgt Rik NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Mit-46 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 17:07:
Ik ben er niet mee bekend. Ik ben well benieuwd welke apps jij er op hebt geinstalleerd.
Volledige lijst van geïnstalleerde apps:
  • Google Earth
  • Barcode scanner
  • AEPreader
  • Twidroyd
  • NS Reisplanner
  • NU.nl app
  • Teamviewer
  • Google Sky
  • 9292OV pro
  • Layar
  • BuitenBeter
  • Wordpress
  • Buienradar
  • Dazzle
  • Instant heart rate
  • Micro clock widget
  • Winamp
Merk op dat niet alle apps aanwezig waren toen de eerste telefoon zijn kuren vertoonde... Overigens sluit ik alles altijd zoveel mogelijk af na gebruik. Heb een hekel aan Twitterpiepjes midden in de nacht...

[ Voor 8% gewijzigd door JeroenH op 08-12-2010 18:46 ]

Xtool D1 10w laser cutter - IoT moet nooit op internet - 3x HomeWizard plug-in batterij, totaal 10,8 kWh / 3200 watt / 3200 watt, aansturing met Home Assistant - Renault Twizy ± 10000 km per jaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Rik027 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:14:
Zodra ik mijn telefoon met de usb verbind wordt hij onbruikbaar. Het touchscreen reageert bijna niet meer, maar de bovenste knop en de zwarte knop onderin wel. Ook de knoppen onder het scherm reageren bijna niet. Iemand dit vaker tegengekomen en een oplossing? Heb de telefoon al meerdere malen uitgedaan en weer aan (snelstart en normaal) en ook opnieuw opgestart. Laptop waar ik hem op aansloot ook opnieuw opgestart en laatst geïnstalleerde apps verwijderd. Heb ook gekeken naar apps die draaiden maar dat was bijna niks.
Cadezo had/heeft een vergelijkbaar probleem.

http://gathering.tweakers...message/35051175#35051175

[ Voor 3% gewijzigd door HB99 op 08-12-2010 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Weer geprobeerd, doet het nu perfect. Ligt dus aan de laptop en locatie. Op school deed hij het niet, op verschillende locaties in school geprobeerd. Maar thuis dus wel perfect. Vreemd.

Wat zijn trouwens handige/leuke applicaties? Van de gratis heb ik al veel geprobeerd enzo, maar betaalde applicaties nog niet. Iemand suggesties?

[ Voor 14% gewijzigd door Rik027 op 08-12-2010 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Even een updatepost.

Vanwege het feit dat mijn toestel onder vlekken uit de verpakking kwam heb ik deze RMA gestuurd.
(Ik heb in principe uitgesloten dat mijn uurtje broekzak de schuldige is, zie evt vorige posts).

Studentmobiel heeft ernaar gekeken en de vlekken ook gezien.
Ze zijn helaas dan ook erg duidelijk te zien, als je er even de moeite voor neemt.
Vooral in goed licht.
Waarschijnlijk heb ik ze dan ook gemist bij het opladen van het mobiel omdat ik in de semi-verlichte huiskamer bij mijn ouders zat.

Tevens ben ik er achter gekomen dat het toestel normaal in een folie zit?
Hebben er meer mensen geen bescherming om het toestel gehad bij levering?
Die zat bij mij niet om het toestel.

Maargoed, studentmobiel heeft het apparaat doorgestuurd naar de reperateur. En die gaat beslissen of het toestel vervangen gaat worden.
Om eerlijk te zijn, zie ik de bui al hangen...
Ik vind het persoonlijk nogal een gedoe om een brakke aflevering.
Ik was er nota bene binnen één dag bij met mijn melding!

Nog maar niet te spreken van het feit dat ze een fout hebben gemaakt met de porteringsdatum van mijn nummer. Dat heb ik zelf recht kunnen zetten (denk ik), maar dat heeft me wel 3 telefoontjes en een uur werktijd gekost.

Anyway, ik houd jullie op de hoogte.
Als er tips zijn met het hardmaken van mijn rechten (want gewoon emailen "ik heb recht op ..." werkt natuurlijk niet ;) )dan hoor ik dat graag!

[ Voor 9% gewijzigd door DrEvil1986 op 08-12-2010 19:13 . Reden: toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rik027
Heb die van mij ook via studentmobiel, hij was prima verpakt met plasticje eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
DrEvil1986 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:09:
Even een updatepost.

.........

Anyway, ik houd jullie op de hoogte.
Als er tips zijn met het hardmaken van mijn rechten (want gewoon emailen "ik heb recht op ..." werkt natuurlijk niet ;) )dan hoor ik dat graag!
Artikel 6A - Herroepingsrecht bij levering van producten (bij koop op afstand)
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op
de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
http://www.studentmobiel....oorwaarden_Websend_BV.pdf

Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

DOA
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dead_on_arrival
al (volledig of gedeeltelijk) stuk is bij de levering .... De koper heeft dan recht op een ander exemplaar en hoeft geen genoegen te nemen met reparatie.

[ Voor 11% gewijzigd door HB99 op 08-12-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

De Wet Koop op Afstand zal DrEvil1986 niet onbekend zijn. Ik verwacht dat ook wel gaat lukken mocht het zo ver komen.Alleen dan zit je nog met een ander kleinood: het abonnement...
Of hoort die in hetzelfde schuitje te vallen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Ultraman schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:43:
De Wet Koop op Afstand zal DrEvil1986 niet onbekend zijn. Ik verwacht dat ook wel gaat lukken mocht het zo ver komen.Alleen dan zit je nog met een ander kleinood: het abonnement...
Of hoort die in hetzelfde schuitje te vallen?
Het abonnement en de telefoon zijn twee los van elkaar staande producten. Met allebei een eigen leveringsvoorwaarde. Deze twee producten staan dus los van elkaar.

De telefoon is bij studentmobiel.nl gekocht en het abonnement bij een provider. Misschien dat studentmobiel.nl wat administratieve handelingen heeft verricht, maar het abonnement is een overeenkomst tussen de gebruiker en de provider.

In de overeenkomst van het abonnement behoort te staan wat de regels zijn voor het opzeggen/ontbinden van dat abonnement.

Als je bijvoorbeeld bij T-Mobile een abonnement plus een telefoon koopt en de telefoon is defect, heb je recht op een vervangende telefoon, maar je abonnement zal gewoon doorlopen, mits je natuurlijk geen problemen hebt met je verbinding en in dit voorbeeld T-Mobile het toestel netjes vervangt/repareert.

[ Voor 13% gewijzigd door HB99 op 08-12-2010 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
JeroenH schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:45:
[...]

Volledige lijst van geïnstalleerde apps:
  • Google Earth
  • Barcode scanner
  • AEPreader
  • Twidroyd
  • NS Reisplanner
  • NU.nl app
  • Teamviewer
  • Google Sky
  • 9292OV pro
  • Layar
  • BuitenBeter
  • Wordpress
  • Buienradar
  • Dazzle
  • Instant heart rate
  • Micro clock widget
  • Winamp
Merk op dat niet alle apps aanwezig waren toen de eerste telefoon zijn kuren vertoonde... Overigens sluit ik alles altijd zoveel mogelijk af na gebruik. Heb een hekel aan Twitterpiepjes midden in de nacht...
Misschien eens 2 weken de telefoon proberen zonder al die meuk.

Als ik ga "trouble shooten" begin ik altijd met een zo kaal mogelijk exemplaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
HB99 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 19:19:
[...]

Artikel 6A - Herroepingsrecht bij levering van producten (bij koop op afstand)
1. Bij de aankoop van producten heeft de consument de mogelijkheid de overeenkomst
zonder opgave van redenen te ontbinden gedurende 14 dagen. Deze termijn gaat in op
de dag na ontvangst van het product door of namens de consument.
http://www.studentmobiel....oorwaarden_Websend_BV.pdf

Consuwijzer: http://www.consuwijzer.nl..._een_ondeugdelijk_product

DOA
http://nl.wikipedia.org/wiki/Dead_on_arrival
al (volledig of gedeeltelijk) stuk is bij de levering .... De koper heeft dan recht op een ander exemplaar en hoeft geen genoegen te nemen met reparatie.
Deze regelingen zijn mij inderdaad niet onbekend.

Opzeggen is een laatste redmiddel, aangezien ik dan een redelijk goede deal bij het abbo erbij opzeg.
In het geval dat het abbo door zou lopen, maar de telefoon niet, dan heb ik een "duur" abbo zonder telefoon, ook niet de bedoeling.

DOA is mij ook niet onbekend.
Studentmobiel en de reperateur zijn echter nu dus aan het uitzoeken of zij het onder een DOA geval gaan rekenen. Dit omdat het toestel functioneel in orde lijkt (had nog niet alles getest), maar de behuizing beschadigd aankwam.
En omdat ik het toestel al een heel uur in gebruik had voordat de schade mij op viel natuurlijk ;)

Ik heb ook zo'n los void stickertje dat op de doos zat, nog op het stickervel, aangetroffen in de verpakking.
Misschien is er geknoeid met de verpakking/het toestel?

Op aanvraag zijn van dit stickertje en het toestel voor zending foto's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
Thanks. Maar voor deze applicaties heb ik de telefoon gekocht. Als ik een computer koop en die werkt niet goed, accepteer ik ook niet de mededeling van de computerwinkel "haal eerst die meuk als office en Command&Conquer er eens af en probeer het eens twee weken zonder". Ik doe met de telefoon wat hij hoort te doen, als hij dat niet kan is hij niet goed en gaat hij terug.
Als ik ga "trouble shooten" begin ik altijd met een zo kaal mogelijk exemplaar.
... wat voor mij min of meer hetzelfde is als hem terugsturen en mijn geld terugvragen. We leven anno 2010, ik koop geen smartphone om alleen maar te bellen en te smsen. En wat als de klacht dan alsnog optreedt? Moet ik dan twee weken minder bellen en smsen? Waar ligt de grens, vraag ik mij dan af.

Ik baal hoe dan ook als een stekker, ik was (en ben eigenlijk nog steeds) superblij met de telefoon. Snel, gebruikersvriendelijk en een heerlijk qwerty-keyboard. Maar kennelijk nog niet af. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
JeroenH schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:33:
[...]
Thanks. Maar voor deze applicaties heb ik de telefoon gekocht. Als ik een computer koop en die werkt niet goed, accepteer ik ook niet de mededeling van de computerwinkel "haal eerst die meuk als office en Command&Conquer er eens af en probeer het eens twee weken zonder". Ik doe met de telefoon wat hij hoort te doen, als hij dat niet kan is hij niet goed en gaat hij terug.
[...]
... wat voor mij min of meer hetzelfde is als hem terugsturen en mijn geld terugvragen. We leven anno 2010, ik koop geen smartphone om alleen maar te bellen en te smsen. En wat als de klacht dan alsnog optreedt? Moet ik dan twee weken minder bellen en smsen? Waar ligt de grens, vraag ik mij dan af.

Ik baal hoe dan ook als een stekker, ik was (en ben eigenlijk nog steeds) superblij met de telefoon. Snel, gebruikersvriendelijk en een heerlijk qwerty-keyboard. Maar kennelijk nog niet af. Jammer.
HTC en de winkelier verkopen je een telefoon (de hardware) met hun eigen software er op, de HTC Sense zooi.

Alles wat je er daarna nog aan apps opzet is altijd op eigen risico.

Bij mij werkte bijvoorbeeld Skype en 3CX VOIP client niet lekker samen. Daar kan HTC niets aan doen.

Als jij een computer koopt met Linux en je wilt MS office onder "Wine" draaien en dat loopt niet zoals je graag zou willen, kan de verkoper en de fabrikant daar ook niets aan doen.

Wat Mit-46 denk ik bedoelde is begin eens "schoon".

factory default
menu > settings > SD & phone storage > Factory data reset

Check ook of je SD kaartje er goed in zit.

Ga daarna één voor één je apps installeren en kijk na elke installatie wat de telefoon doet.

Merk je dat één app problemen geeft dan weet je aan welke app het ligt.

Fast boot deed het op de HD van mijn vriendin eerst ook niet, na een factory data reset werkte het perfect.

Als de telefoon "schoon" nog niet naar behoren werkt en als je dus al deze stappen hebt ondernomen dan heb je ook een goed verhaal naar de winkelier toe.

Ik zag bijvoorbeeld dat je Winamp had geïnstalleerd, dat is volgens mij nog steeds een "beta version", nog niet stable dus.

[ Voor 3% gewijzigd door HB99 op 08-12-2010 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

JeroenH schreef op woensdag 08 december 2010 @ 20:33:
[...]

Het gaat erom dat 1 van die applicaties misschien brak is. Kwestie van eliminatie om te vinden wat het probleem is. Zoals je ook van de helpdesk moet checken of de kabel er wel in zit...

Je probleem is niet op te lossen op een andere manier, tenzij je helderziend bent of helemaal in linux-mode gaat zitten debuggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenH
HB99 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 21:14:
Ga daarna één voor één je apps installeren en kijk na elke installatie wat de telefoon doet.

Merk je dat één app problemen geeft dan weet je aan welke app het ligt.
Dat is bij deze klacht vrijwel onmogelijk. Ik heb 19 apps en de klacht trad na vier dagen op. Wij zegt mij dat dit een gegeven is? Bij de eerste telefoon trad de klacht na één en vijf dagen op. In het ongunstigste geval ben ik drie maanden zoet om één voor één mijn apps te installeren, en heb ik in die tijd een kreupele telefoon. Nee het spijt me, wat de oorzaak ook is, de twee exemplaren van de Desire Z die ik ontvangen heb kunnen simpelweg niet waarvoor ik ze gekocht heb. Er is niemand die daar meer van baalt dan ik, geloof mij, maar ik wil voor mijn € 500 een deugdelijke telefoon.

Overigens had ik Winamp op de eerste telefoon niet geïnstalleerd. OT: wat een fantastische muziekspeler is dat toch. Winamp reageert veel sneller op de knopjes van de headset dan de ingebouwde player, en de playlistmogelijkheden zijn veel uitgebreider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• freddyathlon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-08 02:05

freddyathlon

McLaren Mercedes

Ik heb 'm sinds vandaag ook...

Ik moet nog enorm wennen aan het hardware toetsenbord.
Het valt me wel op dat het spatiebalkje kraakt als ik deze in het midden indruk.
Aan de linker- of rechterkant is er geen probleem.

Hoort dit zo? Hierdoor drukt de spatiebalk in het midden wat minder goed in...

Apple iPhone 16 Pro Max  Apple Macbook Pro M4 16" ○ Kia Stonic DynamicPlus 2023 ○ Renault Espace 2024 Iconic Full Hybrid 200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
freddyathlon schreef op woensdag 08 december 2010 @ 23:07:
Ik heb 'm sinds vandaag ook...

Ik moet nog enorm wennen aan het hardware toetsenbord.
Het valt me wel op dat het spatiebalkje kraakt als ik deze in het midden indruk.
Aan de linker- of rechterkant is er geen probleem.

Hoort dit zo? Hierdoor drukt de spatiebalk in het midden wat minder goed in...
Ik had ook een paar krakende toetsen, gewoon 500x op klikken en de kraakjes waren bij mij weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
JeroenH schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:02:
[...]

Dat is bij deze klacht vrijwel onmogelijk. Ik heb 19 apps en de klacht trad na vier dagen op. Wij zegt mij dat dit een gegeven is? Bij de eerste telefoon trad de klacht na één en vijf dagen op. In het ongunstigste geval ben ik drie maanden zoet om één voor één mijn apps te installeren, en heb ik in die tijd een kreupele telefoon. Nee het spijt me, wat de oorzaak ook is, de twee exemplaren van de Desire Z die ik ontvangen heb kunnen simpelweg niet waarvoor ik ze gekocht heb. Er is niemand die daar meer van baalt dan ik, geloof mij, maar ik wil voor mijn € 500 een deugdelijke telefoon.

Overigens had ik Winamp op de eerste telefoon niet geïnstalleerd. OT: wat een fantastische muziekspeler is dat toch. Winamp reageert veel sneller op de knopjes van de headset dan de ingebouwde player, en de playlistmogelijkheden zijn veel uitgebreider.
Niemand zegt hier dat je de telefoon MOET houden, als jij er geen goed gevoel bij hebt dan is dat jouw recht. Maar wat er hier gezegd wordt is: zoek eerst eens naar de oorzaak, voordat je een conclusie trekt.

Bij hardwarematige problemen is het simpel, kapot = garantie.

Bij softwarematige zaken ligt dat wat anders.

Ik zeg niet dat jou probleem niet veroorzaakt wordt door een hardwarematige defect, maar je moet een softwarematige oorzaak dan wel eerst uitsluiten.

Een OS als Android is geen "gesloten" OS. Je hebt zelf de keuze wat je installeert en wat je gebruikt. HTC kan niet verantwoordelijk gesteld worden voor alle applicaties die in de Market aanwezig zijn en/of voor combinaties van Apps die conflicteren met elkaar.

Ik heb momenteel iets van 60 apps/widgets geïnstalleerd en heb ook veel problemen gehad met bepaalde applicaties en/of combinaties daarvan. Het heeft even wat tijd gekost om alles stabiel te krijgen en ook nog een acceptabele batterijtijd te behouden. Maar nu werkt het allemaal vloeiend. De HD van mijn vriendin moet nog getuned worden.

Winamp staat er bij mij ook op, maar ik weet dat het een Beta versie is, dus kan ik verwachten dat mijn telefoon daar misschien onstabiel van wordt. Dan is dat niet de schuld van HTC of van Winamp maar van mijzelf. Dat is het enige wat ik daarmee bedoelde te zeggen.

Apps één voor één installeren hoeft echt geen 3 maanden in beslag te nemen, als jij het over 19 apps hebt kan je, inclusief testen, in een dagje klaar zijn.

En zoals ik al schreef: Als de telefoon "schoon" nog niet naar behoren werkt, heb je ook een goed verhaal naar de winkelier toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Het viel mij op dat een aantal standaard applicaties erg veel dataverkeer verbruiken. Omdat ik nu via Vodafone een 1GB datalimiet heb en vrijwel altijd onderweg ben is dat niet zo handig. Zo verbruikte vooral de Facebook en Twitter client die standaard zijn ingebouwd veel data. Ik heb nu middels een root een groot aantal standaard functies uitgezet (Peep, Twitter, Facebook, Stocks, Weather, etc.)

Morgen eens monitoren wat er gebeurd. Tevens denk ik dat het wel wat met de accu gaat doen in positieve zin :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

@JeroenH: vooral eens de apps eraf gooien die als widget functioneren is misschien een idee. Die zijn immers altijd actief. Google Earth is dat alleen als je het aanzet... Ik denk dan vooral aan vage namen zoals "Micro clock widget".

Maargoed, je hebt hem al ingeruild en ik weet van mijn eigen Touch Pro 2 hoe ontzettend irritant dit probleem is (niet uit standby komen en accu moeten verwijderen). Denk dat je óf heel veel pech hebt óf dat je toch een app ertussen hebt zitten die onstabiel is en de boel doet crashen (m'n TP2 met nieuwste firmware crashte vooral bij apps die veel geheugen gebruikten, maarja, dat was Windows Mobile he :P).

Mijn Z komt als het goed is vandaag binnen. Gisteren was er niemand op moment van het langskomen van TNT. Dat krijg je met werk enzo :N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Wat ik mis op mn Z is de uitgebreide power control widget die ik op mijn Hero wel had (custom rom). Daar kon ik instellen welke knoppen etc ik in de widget wilde hebben. (bijv switchen tussen 2g/3g en mob data uit). Ik dacht dat dit uit stock android kwam en dus ook wel in op mn Z zou zitten. Kijk ik er gewoon overheen of was het toch iets uit die specifieke custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
Flogging Hank schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:05:
Wat ik mis op mn Z is de uitgebreide power control widget die ik op mijn Hero wel had (custom rom). Daar kon ik instellen welke knoppen etc ik in de widget wilde hebben. (bijv switchen tussen 2g/3g en mob data uit). Ik dacht dat dit uit stock android kwam en dus ook wel in op mn Z zou zitten. Kijk ik er gewoon overheen of was het toch iets uit die specifieke custom rom?
Ik heb zojuist vernomen dat het programma "Multicon" hier ook de mogelijkheid voor biedt. Je zou die eens kunnen proberen. Is gewoon een gratis applicatie :). Kan je ze ook nog eens klein maken (die knoppen), zodat ze niet te prominent aanwezig zijn.,

Overigens: er zit standaard wel een (beperkte) versie in de HTC widgets, nummer 50 :P

[ Voor 5% gewijzigd door ksborg op 09-12-2010 09:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
zo mijn batterij is echt goed man, gisterochtend om 8 uur van de lader gehaald, hele dag paar keer gebeld/gesmst wat foto's gemaakt paar keer wifi aangehad en nu 25 uur later staat hij op 87% en heb hem geen 1 keer aan de lader/pc gehangen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
rohit schreef op donderdag 09 december 2010 @ 09:21:
zo mijn batterij is echt goed man, gisterochtend om 8 uur van de lader gehaald, hele dag paar keer gebeld/gesmst wat foto's gemaakt paar keer wifi aangehad en nu 25 uur later staat hij op 87% en heb hem geen 1 keer aan de lader/pc gehangen!
Hmm dat is niet verkeerd. Ik zit na wat surfen in de bus, mp3's luisteren en de rest standby al na 2 uur op 87% :P
Pagina: 1 ... 18 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!