Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:56
Tusk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:42:
Ik zit nog ERG te twijfelen tussen de HD en de Z

Heb nu een samsung omnia i900 (WM61) met custom rom en hou wel van een beetje tweaken/klooien.
Ik gebruik hem veel voor allerlei programmatjes zoals remote voor winamp, trackr etc. dus best intens gebruik.

Kort even mijn persoonlijke voor- en nadelen.

HD:
pro: cpu snelheid en mem grootte
con: grootte. heb hem in mn hand gehad en vind het niet echt handig.

Z:
pro: toetsenboard + hardware camera knopje
con: cpu snelheid en memgrootte + mindere camera

Dus eigenlijk mijn vraag, in hoeverre ga ik het verschil in snelheid tussen de 2 merken?
Mijn vriendin heeft een Desire HD en ik een Desire Z. Je merkt geen verschil in snelheid bij normaal dagelijks gebruik. Als je een benchmark uitvoert, bijvoorbeeld Quadrant, zie je wel wat verschil.

Alle overige verschillen tussen de toestellen zijn niet beter of slechter, maar zijn een kwestie van smaak.

Wat misschien wel belangrijk is:

http://www.telecomnieuws....-minimaal-1ghz-processor/

http://www.google.nl/#hl=...gingerbread+minimaal+1ghz

Maar er wordt ook hier en daar gezegd dat die 1GHz geen vereiste is, dat moet je dus zelf even uitzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Tusk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:42:
Ik zit nog ERG te twijfelen tussen de HD en de Z

Heb nu een samsung omnia i900 (WM61) met custom rom en hou wel van een beetje tweaken/klooien.
Ik gebruik hem veel voor allerlei programmatjes zoals remote voor winamp, trackr etc. dus best intens gebruik.

Kort even mijn persoonlijke voor- en nadelen.

HD:
pro: cpu snelheid en mem grootte
con: grootte. heb hem in mn hand gehad en vind het niet echt handig.

Z:
pro: toetsenboard + hardware camera knopje
con: cpu snelheid en memgrootte + mindere camera

Dus eigenlijk mijn vraag, in hoeverre ga ik het verschil in snelheid tussen de 2 merken?
Ik denk zoals gezegd dat je je eigenlijk moet afvragen of je een toetsenbord wilt of niet.

De telefoons zijn nagenoeg gelijk als ik het zo bekijk op internet. Ja, de camera van de HD is beter als die van de Z, maar die van de Z is niet slecht ofzo (naar mijn mening). Ik heb er mooie foto's mee gemaakt en ben er zeer tevreden over (echter is dit natuurlijk persoonlijk). Ik vind zelf dat als je topkwaliteit foto's wilt maken dat je dan een goede camera moet kopen.
Voor even snel een mooie foto maken voldoet de Z prima naar mijn mening.

Het RAM geheugen van de HD is meer, maar is de 512 van de Z te weinig? Ik heb nog niks gemerkt mbt tot te weinig RAM en ik heb al aardig zitten klooien. Emulators etc etc.
Sowieso een pluspunt voor de HD, maar of het ook zin heeft is een tweede. Slecht is het sowieso niet.

De processor van de Z kan je overclocken. Dat vervalt voor mij dus als pluspunt voor de HD.

Het toestenbord is naar mijn mening het belangrijkste pluspunt van de Z. Het typt naar mijn mening super goed én je heb je volledig diplay tot je beschikking. Bij de HD heb je dan wel een groter display, maar op het moment dat je moet typen (SMS, WhatsApp, Internetten etc) heb je met de Z dus een dubbel voordeel.

1. Je hebt een keyboard
2. Je hebt het volledige diplay tot je beschikking. Bij de HD wordt een deel van het display gebruikt voor het on screen keyboard.

@ Rohit:
nevermind! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Gkhn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 01:32:
Oke 2 irritante probleempjes. Ik heb nu een map aangemaakt genaamd Games en deze staat op mn homescreen. Al mijn spellen zitten dus in deze map. Als ik echter de telefoom reboot dan zijn alle icoontjes van de spellen verdwenen. Je zietdan de standaard android app icoontje. De spellen starten echter nog wel op. Ook wordt mijn live wallpaper gereset naar de standaard wallpaper (die met verschillende kleuren) na een reboot.

Deugt mijn Z niet?
Kan het zijn dat al deze apps op je SD card geïnstalleerd staan?

Als dat zo is:

- verwijder alle icoontjes eens en zet ze opnieuw op je homescreen/in de map.

- als het dan nog niet werkt, move dan de apps eens naar je telefoongeheugen, gewoon om te testen of ze dan wel goed laden.

- Niet alle programma's ondersteunen installatie op SD card geloof ik.

Gebruik je trouwens de standaard launcher of een andere?

Is een reboot in dit geval een restart of een fast boot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Laatst online: 08-03-2024
HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:50:
[...]

Kan het zijn dat al deze apps op je SD card geïnstalleerd staan?

Als dat zo is:

- verwijder alle icoontjes eens en zet ze opnieuw op je homescreen/in de map.

- als het dan nog niet werkt, move dan de apps eens naar je telefoongeheugen, gewoon om te testen of ze dan wel goed laden.

- Niet alle programma's ondersteunen installatie op SD card geloof ik.

Gebruik je trouwens de standaard launcher of een andere?

Is een reboot in dit geval een restart of een fast boot?
Alle apps die op SD kunnen heb ik op mijn SD geinstalleerd ja. Maar het rare is dat ze in de grote app lijst wel te zien zijn, maar in mijn mapje niet. Verplaatsen naar de telefoon helpt ook niet (zoals Angry Birds)

Als ik ze opnieuw in de map zet dan is het icoontje wel weer normaal. Totdat ik een restart doe (dus geen fastboot). Verder is mijn Z niet geroot en gebruik ik de Steen uiterlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is volgens mij meer een algemeen android-vraagje, maar ik stel om toch maar even snel hier. Ik vind het tamelijk vervelend dat ik op m'n Desire bij de Video's applicatie de meest recente video's helemaal achterin staan. Ik moet dan iedere keer helemaal tot het einde door scrollen wil ik die bekijken. Héél irritant. Ik heb geconstateerde dat je de weergave helaas niet kunt wijzigen. Hoe doen jullie dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Gkhn schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:43:
[...]

Alle apps die op SD kunnen heb ik op mijn SD geinstalleerd ja. Maar het rare is dat ze in de grote app lijst wel te zien zijn, maar in mijn mapje niet. Verplaatsen naar de telefoon helpt ook niet (zoals Angry Birds)

Als ik ze opnieuw in de map zet dan is het icoontje wel weer normaal. Totdat ik een restart doe (dus geen fastboot). Verder is mijn Z niet geroot en gebruik ik de Steen uiterlijk.
Ik heb het hier ook even getest, hier werkt het wel.
- New Folder aangemaakt
- naam veranderd
- app icons er ingezet
- telefoon gerestart
- alle icons in de Folder zijn de correcte applicatie icons

Als je tijd en zin hebt een "Factory data reset" uitvoeren en daarna alles weer installeren en dan nog eens proberen. (menu > settings > SD & Phone storage).

Anders even contact opnemen met HTC. http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-09 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Mit-46 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 11:59:
Ik zou er toch eens een paar minuten mee bellen. Die batterij-indicator is niet zo best. Hij staat dan wel op 4 van de 10 balkjes, maar het zal mij niet verbazen dat als je even gebeld hebt dat die zich bedenkt dat het eigenlijk 2 van de 10 balkjes moet zijn en dit dan aanpast.

Mijn ervaring is in ieder geval dat de batterij indicator niet erg secuur is en soms wat achterloopt en dit dan later in een kort tijdsbestek gaat bijwerken.

Desalnietemin een goed resultaat! 2 dagen is netjes denk ik!
Toch is hij niet verschikkelijk onnauwkeurig naar mijn mening. Hij sprong toen ik thuis kwam rond 20:30 op 3/10 streepjes.
Heb die avond wat Angry Birds zitten spelen, internet over Wifi en er ook toen 27 minuten gebeld daarna.
Vlak voor het einde van dat gesprek kreeg ik de 15% batterij waarschuwing. Aangezien Angry Birds spelen en telefoneren een aardig hoog verbruik opleveren, internet met wifi een middelhoog verbruik, vind hem het best goed doen. :)

Als ik dat allemaal niet gedaan had, had hij misschien de volgende middag nog wel gehaald.
Maar het toestel bestaat tenslotte niet om mooi idle te zijn, maar om gebruikt te worden ;)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:19:
Wat misschien wel belangrijk is:

Maar er wordt ook hier en daar gezegd dat die 1GHz geen vereiste is, dat moet je dus zelf even uitzoeken.
Maar dat is met een overclock ook te verhelpen? als er geen update voor de Z naar gingerbread komt kunnen we toch wel custom roms vinden lijkt me.

zit nog steeds een beetje in over de snelheid. Denk dat ik vrijdag even bij de phonehouse binnenloop. dan kan ik hem 14 dagen proberen.

thx voor de reacties btw ;)

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:44:
Dit is volgens mij meer een algemeen android-vraagje, maar ik stel om toch maar even snel hier. Ik vind het tamelijk vervelend dat ik op m'n Desire bij de Video's applicatie de meest recente video's helemaal achterin staan. Ik moet dan iedere keer helemaal tot het einde door scrollen wil ik die bekijken. Héél irritant. Ik heb geconstateerde dat je de weergave helaas niet kunt wijzigen. Hoe doen jullie dat?
Voor foto's heb je bijvoorbeeld "JustPictures!" waarmee je de sort order zelf kan bepalen.

Voor video's kan je bijvoorbeeld direct "Vplayer Alpha" of "arcMedia player" opstarten, ipv eerst je Gallery. In deze apps kan je je eigen sort order instellen.

misschien hier je vraag ook eens stellen:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1374202

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Tusk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:43:
[...]
Maar dat is met een overclock ook te verhelpen? als er geen update voor de Z naar gingerbread komt kunnen we toch wel custom roms vinden lijkt me.

zit nog steeds een beetje in over de snelheid. Denk dat ik vrijdag even bij de phonehouse binnenloop. dan kan ik hem 14 dagen proberen.

800MHz of 1GHz... de 800MHz van de Desire Z is vlotter dan een eerste generatie 1GHz processor.
Ze weten bij Google ook best dat het niet om "MHz" gaat, maar om de performance van de CPU. Ze zijn dus heus niet zo dom dat ze er een minimum MHz predikaat op zullen plakken.

En daarnaast zijn er nog de custom ROMs als je per se moet upgraden terwijl er geen officiële support is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Aangaande mijn constructie probleem: Bedankt voor het testen. Dat word dus helaas weer omwisselen.. Met die luie pixel viel ik nog binnen de 8 dagen. nu zijn we met het nieuwe toestel al weer 2 weken verder. Hopenlijk krijg ik het voor elkaar om om te ruilen anders ben ik hem een tijdje kwijt :/

edit: Helaas dat word dus inleveren en afwachten bah...

[ Voor 9% gewijzigd door Kingpinda op 02-12-2010 17:10 ]

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Tusk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:43:
[...]

Als je geen problemen hebt met overclocken en het gebruiken van een niet originele ROM dan maakt het verschil tussen beide CPU's niet echt uit. http://www.youtube.com/watch?v=l5LvjlE4Vyc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phntm
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22:12

Phntm

Tlingelingeling

HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:01:
[...]

Als je geen problemen hebt met overclocken en het gebruiken van een niet originele ROM dan maakt het verschil tussen beide CPU's niet echt uit. http://www.youtube.com/watch?v=l5LvjlE4Vyc
Het maakt niet veel uit, maar je bent later wel je garantie kwijt als er iets misgaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft iemand het volgende probleem:

wanneer er een kabel naar geluidsprekers in de headphone jack is en je op de touchscreen duwt een klik geluid door de geluidsprekers komt?

het begint mij enorm te irriteren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:19:
[...]

Mijn vriendin heeft een Desire HD en ik een Desire Z.
Hier exact andersom!
Jezus toch niet alweer die onzin? Dat is al duizenden malen ontkracht, sterker nog, Gingerbread is niet eens 3.0 maar 2.3.

Maar DHD vs DZ, DZ is enkel interessant als je een toetsenbord wilt en het niet erg vind daar een kleiner scherm voor te nemen. Ik merk dat lange stukken typen met onscreen toetsenbord gewoon niet erg fijn is icm nauwkeurigheid, daar is een hardware toetsenbord net wat beter in. Enkel met games en met surfen is een groot scherm wel fijner, met navigatie ook. Ja de DHD is wat sneller, wat meer geheugen, maar heb je dat echt nodig? Geheugen wordt gebruikt door apps die aan staan maar niet gebruikt worden, die starten voortaan wel sneller maar is dat zo belangrijk?
Basicly is het toetsenbord vs groter scherm, rest van de specs zijn niet relevant.

[ Voor 10% gewijzigd door Tsurany op 02-12-2010 22:33 ]

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Kingpinda schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:16:
hmm... Denk dat ik dit model ook weer terug breng... :/ vorige had een luie pixel maar deze nu heeft een wat constructie achtig probleem..
Ik begrijp je eerste probleem niet helemaal, maar volgens mij heb ik dat niet...

Je eerste probleem heb ik echter wel (luie pixels) en uit je post maak ik op dat je het toestel hiervoor hebt kunnen retourneren? Kun je (via dm) laten weten waar je 'm hebt gekocht en hoe de retourprocedure is verlopen?

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Phntm schreef op donderdag 02 december 2010 @ 21:27:
[...]

Het maakt niet veel uit, maar je bent later wel je garantie kwijt als er iets misgaat. ;)
Dat hangt af van wat er kapot gaat en wanneer. Als je toetsenbord of hinge kapot gaat heeft dat niets te maken met overklokken of een custom ROM en daar zit dan gewoon nog garantie op. Laat de verkoper maar aantonen dat dat betreffende probleem ontstaan is door een custom ROM of een overklok.

Verder, gaat het product binnen zes maanden kapot, of is er binnen zes maanden iets mis met het product? Dan moet de verkoper bewijzen dat dit jouw schuld was. Gaat het product na zes maanden of langer kapot? Dan moet je zelf bewijzen dat dit niet jouw schuld was.

Werkt de CPU in eens niet meer en de verkoper kan bewijzen dat het toestel overgeklokt is (geweest) dan zit daar natuurlijk geen garantie meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Volgens mij is het zo dat wanneer in de algemene voorwaarden staat dat je garantie verloopt wanneer je zelf zulke zaken aan gaat passen je ook geen garantie meer hebt op andere onderdelen van het toestel.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Tsurany schreef op donderdag 02 december 2010 @ 22:57:
Volgens mij is het zo dat wanneer in de algemene voorwaarden staat dat je garantie verloopt wanneer je zelf zulke zaken aan gaat passen je ook geen garantie meer hebt op andere onderdelen van het toestel.
Het gaat er om wanneer iets kapot gaat, wat er kapot gaat, wat de reden is van het defect en dan wie er verantwoordelijk is (moet betalen) voor vervanging / reparatie van het onderdeel.

Ik heb dat wat jij geschreven hebt nog nooit in een algemene voorwaarde gelezen, maar ook algemene voorwaarden kunnen regels bevatten die niet wettelijk correct zijn. Daarom staat er vaak iets van:

"Als om welke reden dan ook een bepaling of deel van deze Voorwaarden ongeldig blijkt te zijn, zal de rest van deze Voorwaarden volledig van kracht blijven."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-09 17:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Vandaag uitgeprobeerd in de MediaMarkt. Heerlijke touchscreen vergeleken met m'n TP2, ook de Android en de Sense-interfaces werken lekker. Toetsenbord is ook netjes ontworpen en ik moet zeggen dat het uitklapmechanisme wel okee is: het werkt snel en je hoeft nauwelijks kracht te zetten. Innovatief is het zeker, en het voelt ook niet alsof het zomaar ff kapot gaat :o

Morgen ga ik 'm waarschijnlijk halen. Arme TP2 gaat vervroegd met pensioen...

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Sorcerer8472 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 23:27:
Vandaag uitgeprobeerd in de MediaMarkt. Heerlijke touchscreen vergeleken met m'n TP2, ook de Android en de Sense-interfaces werken lekker. Toetsenbord is ook netjes ontworpen en ik moet zeggen dat het uitklapmechanisme wel okee is: het werkt snel en je hoeft nauwelijks kracht te zetten. Innovatief is het zeker, en het voelt ook niet alsof het zomaar ff kapot gaat :o

Morgen ga ik 'm waarschijnlijk halen. Arme TP2 gaat vervroegd met pensioen...
Hey tovenaar,, jij ook hier binnekort dus!! :D

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapiethaaap
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-01 08:54
Op de x-ray foto's is duidelijk te zien dat er WEL een veer zit in de desire z, interessant.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857197

BUH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:50
Aapiethaaap schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 00:04:
Op de x-ray foto's is duidelijk te zien dat er WEL een veer zit in de desire z, interessant.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=857197
Die veer is bij mij ook lichtelijk hoorbaar. Is dat een probleem denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23-09 09:05

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Ik overweeg een Desire Z te kopen icm een abo, nu heb ik wel 2 vraagjes aan jullie gebruikers die ik niet zomaar kan vinden op het inet.

Namelijk; is het een aanrader ? is hij qua bouwkwaliteit ok en is het scharnier in orde ?
2e vraag, tot hoe groot ondersteunt hij micro sd kaartjes ?

bij voorbaat dank :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:51

The Zep Man

🏴‍☠️

BGB4rn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 09:43:
is het een aanrader ? is hij qua bouwkwaliteit ok en is het scharnier in orde ?
Lees het topic eens door. ;)
2e vraag, tot hoe groot ondersteunt hij micro sd kaartjes ?
Het maximum van SDHC (32 GB).

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
StefanoDiBosso schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 08:04:
[...]
Die veer is bij mij ook lichtelijk hoorbaar. Is dat een probleem denken jullie?
Vind jij het een probleem? Merk je nadelige gevolgen door de lichtelijk hoorbare veer? Zo nee, dan is het geen probleem. Als het crappy aanvoelt, dan is het wel een probleem.

Zo'n vragen moet je jezelf stellen, niet aan de mensen op een forum die het toestel niet voor je kunnen testen. Niet teveel lezen over veertjes en zwabberende Z's, want doe je dat wel, dan ga je vanzelf die dingen ook bij je eigen Z ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Dank voor je snelle antwoord, maar ik heb al gekeken naar bouwkwaliteit in de search maar de meningen verschillen er over op een of andere manier, wat klopt er nou wel en wat niet ? en ik heb ook ergens iets opgevangen over een revisie van het scharnier.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Zover ik weet is er geen revisie. Lees niet zoveel van die negatieve onzin, ook die Youtube filmpjes zijn soms te belachelijk voor woorden. Ik meen dit serieus, als je zoekt zul je altijd vinden en ipv dat je plezier beleeft aan het toestel, ben je je aan het ergeren. Ik denk altijd zo...stel dat we nog in het pre-internet tijdperk zouden leven zonder 20 miljoen reviews over 1 product en er kwam zo'n heerlijke telefoon uit, dan zou iedereen versteld staan en niemand die het in zijn hoofd haalt rare fratsen uit te halen met de telefoon waardoor andere mensen getriggerd worden om die onzin te geloven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Is ook, jij zegt gewoon doen ? :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Laatst online: 17-08 10:13
Ik zeg ook doen! Heb hem gisteren binnengekregen en bevalt retegoed!

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Gewoon doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

Oke :) dank jullie wel :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Geen twijfel, gewoon doen inderdaad. Dit is by far mijn beste smartphone ever, hij verslaat mijn vorige HTC HD2 op alle fronten en ja....ook qua beeldscherm. Hoop op een losse hinge, het is zoveel fijner dan een stroevere. Maargoed al is ie stroef, hij wordt vanzelf losser, thank god! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 25-09 14:23
Ben overgestapt van een HTC Touch Pro naar de Desire-Z en ben er nog elke dag gelukkig mee. Wat een heerlijk toestel en wat is Android 2.2 een verademing na het antieke Windows Mobile 6.1 !

Voornaamste reden voor mij om de Desire-Z te kiezen was (uiteraard) het toetsenbord. Ook al zijn de on-screen keyboards flink verbeterd sinds die van WinMobile6.1, ik vind een hardware toetsenbord gewoon nog altijd veel lekkerder typen. En een bijkomend voordeel is zeker ook dat je niet je halve scherm kwijt bent met zo'n on-screen toetsenbord.

Iets anders waar de Desire-Z is verbeterd t.o.v. de 'gewone' Desire is de multitouch. Waar de oudere Desire nog moeite had met 2 touch-punten die elkaar kruisen (die dit filmpje op YouTube kan de Desire-Z probleemloos 4 verschillende touchpunten volgen. Heb dit getest op mijn Desire-Z met de app "Multitouch visualiser".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Laatst online: 08-03-2024
HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:58:
[...]

Ik heb het hier ook even getest, hier werkt het wel.
- New Folder aangemaakt
- naam veranderd
- app icons er ingezet
- telefoon gerestart
- alle icons in de Folder zijn de correcte applicatie icons

Als je tijd en zin hebt een "Factory data reset" uitvoeren en daarna alles weer installeren en dan nog eens proberen. (menu > settings > SD & Phone storage).

Anders even contact opnemen met HTC. http://www.htc.com/nl/CS_Mail.aspx
Nope zelfs een hard reset helpt niet :/ .

Ik ga HTC maar eens mailen, want bij Vodafone konden ze het ook alleen maar ter beoordeling op sturen naar HTC..

edit; ik heb opeens een rare bruine streep bij mijn trackpad. Alsof iets van binnenuit afgeeft. 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door Gkhn op 03-12-2010 14:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micsimoen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
Ik heb een klein vraagje, ben nu ook een tevreden bezitter van de htc desire Z (schitterend toestel), en idd de "hinge" zit niet superstrak, maar valt in dagelijks gebruik zeer zeker mee. Het enige dat ik heb is dat ik als het toestel vlak ligt dat ik aan de linkerkant van het scherm een minieme speling heb tussen scherm en toetsenbord (slechts een minieme fractie van een mm) , als ik echter op het scherm tap aan die kant gaat het een miniem beetje op en neer. Hebben jullie dit ook, of zou ik moeten uitkijken naar een vervanging?.

Edit: het is een beetje zoals het probleem in dit filmpje (enkel iets minder extreem)

[ Voor 11% gewijzigd door micsimoen op 03-12-2010 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

micsimoen schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:03:
Ik heb een klein vraagje, ben nu ook een tevreden bezitter van de htc desire Z (schitterend toestel), en idd de "hinge" zit niet superstrak, maar valt in dagelijks gebruik zeer zeker mee. Het enige dat ik heb is dat ik als het toestel vlak ligt dat ik aan de linkerkant van het scherm een minieme speling heb tussen scherm en toetsenbord (slechts een minieme fractie van een mm) , als ik echter op het scherm tap aan die kant gaat het een miniem beetje op en neer. Hebben jullie dit ook, of zou ik moeten uitkijken naar een vervanging?.

Edit: het is een beetje zoals het probleem in dit filmpje (enkel iets minder extreem)
Ik heb dezelfde speling, alleen ik denk meer een halve mm bij mij. Ik denk niet dat het kwaad kan en erger mij er ook niet echt aan persoonlijk. Ik zou niet weten of je daarvoor terug zou moeten gaan eigenlijk. Je kan het altijd doen en kijken wat je opties zijn als je daarom vraagt. Toch?

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• micsimoen
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14-11-2022
Jivebunny schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 15:22:
[...]

Ik heb dezelfde speling, alleen ik denk meer een halve mm bij mij. Ik denk niet dat het kwaad kan en erger mij er ook niet echt aan persoonlijk. Ik zou niet weten of je daarvoor terug zou moeten gaan eigenlijk. Je kan het altijd doen en kijken wat je opties zijn als je daarom vraagt. Toch?
Neen het was gewoon om een beetje in te schatten of het binnen het normale lag of niet. Ik stoor me er amper aan (enkel merkbaar als ik de phone in mijn linkerhand houd en dan nog eens aan de linkerkant van het scherm tap, als ik met 2 handen werk of met rechts dan is er blijkbaar steeds een deel van mijn hand dat het scherm stevig vast duwt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
Een vraag kom er zelf niet meer uit.Heb de telefoon gekoppeld met pioneer radio met een parrot er in dat is gelukt maar als er gebelt woord neem de parrot wel op maar het geluid gaat via de telefoon en niet via de speakers van de auto radio.Het vreemdste is dat ik wel muziek kan luisteren wat op de telefoon staat via de radio dat werkt wel goed.

Is er soms een instelling die ik verandere moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Zijn er mensen die LauncherPro gebruiken op hun Z? Ik vind het uiterst storend dat het startscherm niet terugdraait naar portrait als je het toetsenbord dichtklapt. Is dit op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-07 11:43
Ik heb mijn desire Z nu precies een dag.

Uitgepakt en opgeladen.
Daarna in mijn broekzak gehad.

Er zijn overal duidelijk slijtageplekken (donker en glanzend) op de kunstof delen van mijn telefoon.

De broek is niet schurend, andere telefoon heeft dit fenomeen niet.
Er zat niets in de zak behalve de telefoon.

Zijn er meer mensen met dit probleem?

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. Ik kan niet uitsluiten dat deze plekken er al op zaten bij levering, in mijn enthousiasme heb ik de telefoon niet zo goed geinspecteerd...

Ik ga proberen 'm terug te sturen, het lijkt bijna wel of de telefoon al een eerder gebruiker heeft gehad!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 14:04
monnick schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 22:54:
Zijn er mensen die LauncherPro gebruiken op hun Z? Ik vind het uiterst storend dat het startscherm niet terugdraait naar portrait als je het toetsenbord dichtklapt. Is dit op te lossen?
Ik draai Launcher Pro Plus v0.8.1.1 en die doet dat wel gewoon.
Ik heb auto rotation uit staan in de settings btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Het is al soort van paar keer besproken. Maar als ik op de homescreen onderaan op het telefoonhoorntje druk, zie ik naast sim-contacten ook Facebook contacten. Ik wil graag alleen mijn sim contacten.

Onder Contacten zelf staat alleen Sim -contacten geselecteerd. In Facebook staat alle manieren van synchroniseren met me contacten uit.

Onder instellingen -> accounts & synchroniseren, staat facebook en facebook for HTC Sence ook alles uit.

Hoe kan ik die facebook accounts met nummer verwijderen uit me overzicht als ik wil gaan bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Telefoon uit jas gevallen,keihard op de grond. Niks aan het handje....fjew. hoe voorzichter je bent des te meer kans hij bij mij maakt om gemold te worden. Best sterk telefoontje gelukkig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoricksmeets
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 18-06-2020
Wat een heerlijke telefoon is dit toch! Alhoewel dat was hij.

Vandaag zat ik te browsen, legde de telefoon eventjes weg dus de scherm timeout trad op na 1 minuut. Ik probeerde de telefoon weer te wekken middels de power knop aan de bovenzijde, dit bleek niet meer te werken. Verwonderd maar een reset gedaan door de batterij eventjes te verwijderen en weer terug te plaatsen.

Hierna was de telefoon met geen mogelijkheid meer aan te krijgen :S

Het geluk treft mij dubbel, mijn router die op wrt-dd liep heeft zichzelf uit het niets weten te bricken (dubbel WTF momentje) dus mijn internet is op het moment beperkt tot direct met een kabel aan het modem zitten.

Heeft iemand dit al eens gehad, of is op internet een vergelijkbare situatie tegen gekomen en kan mij hier eventjes op wijzen? De telefoon heeft enkel een perm root, ik heb niet zitten knutselen met roms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 25-09 14:04
yoricksmeets schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:42:
Wat een heerlijke telefoon is dit toch! Alhoewel was.

Vandaag zat ik te browsen, legde de telefoon eventjes weg dus de scherm timeout trad op na 1 minuut. Ik probeerde de telefoon weer te wekken middels de power knop aan de bovenzijde, dit bleek niet meer te werken. Verwonderd maar een reset gedaan door de batterij eventjes te verwijderen en weer terug te plaatsen.

Het geluk treft mij dubbel, mijn router die op wrt-dd liep heeft zichzelf uit het niets weten te bricken (dubbel WTF momentje) dus mijn internet is op het moment beperkt tot direct met een kabel aan het modem zitten.

Heeft iemand dit al eens gehad, of is op internet een vergelijkbare situatie tegen gekomen en kan mij hier eventjes op wijzen? De telefoon heeft enkel een perm root, ik heb niet zitten knutselen met roms.
Ehhm misschien domme vraag maar is je batterij niet hartstikke leeg? :X
Zou hem ff een uurtje aan de lader hangen en het nog eens proberen...

[ Voor 190% gewijzigd door Pimmr op 04-12-2010 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoricksmeets
newsgroupie schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 21:41:
[...]

Ehhm misschien domme vraag maar is je batterij niet hartstikke leeg? :X
Zou hem ff een uurtje aan de lader hangen en het nog eens proberen...
Helaas niet :-(

Had lader al geprobeerd, dacht dat een hardware trigger 'm misschien nog wel zou kunnen wekken. Batterij zat rond de 50%, maar bij aansluiten van de adapter licht de oranje LED ook niet meer op.

Toch bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Laatst online: 22-09 20:26
yoricksmeets schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 20:42:
Controleer eens de spanning van je accu, misschien is die defect.
De (stock)accu spanning bij mij is tussen de 3,68 (5% resterend) ~ 4.2 (100% geladen) volt.
Op het moment van schrijven laat Batteryview zien 89% resterend en 4.011 volt.
Wanneer deze misschien veel te laag is kan ik me voorstellen dat de telefoon niet aan wilt, zelfs misschien niet wanneer je DZ aan het opladen is.

Anders moet het natuurlijk keihard een hardware defect zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

DrEvil1986 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 13:47:
...
Er zijn nu overal al duidelijk slijtageplekken (donker en glanzend) op de kunstof delen van mijn telefoon.

De broek is niet schurend, andere telefoon heeft dit fenomeen niet.
Er zat niets in de zak behalve de telefoon.

Zijn er meer mensen met dit probleem?
...
Ik raad je sowieso aan om voor deze telefoon een hoesje eromheen te bewaren. Het is jammer dat HTC die deze keer niet mee levert. Ik gebruik zelf het hoesje van mijn G1, die mijn G1 na 2 jaar nog helemaal krasvrij en slijtage vrij heeft weten te houden. De ruwe kant van dit hoestje voorkomt overigs ook heel goed dat hij perongelijk uit je zak valt.

Hoe dan ook zou zulke slijtage niet binnen zo'n korte tijd hoe dan ook moeten verschijnen.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Wat voor een soort hoes zat er bij de G1? Ik heb nu een lederen hoesje gekocht die voor de HD2 was en op zich past het wel, maar zit er vrij strak.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

kiddyl schreef op zondag 05 december 2010 @ 14:48:
Wat voor een soort hoes zat er bij de G1? Ik heb nu een lederen hoesje gekocht die voor de HD2 was en op zich past het wel, maar zit er vrij strak.
Afbeeldingslocatie: http://cdn3.ioffer.com/img/item/124/483/641/038J6S6J4bPpJ5U.jpg
Zo'n een. Ik vind hem er zelf goed omheen passen en hij zit er ook vrij los omheen (de G1 is nogal groot/dik :P).

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Comgenie schreef op zondag 05 december 2010 @ 12:33:
[...]

Ik raad je sowieso aan om voor deze telefoon een hoesje eromheen te bewaren. Het is jammer dat HTC die deze keer niet mee levert. Ik gebruik zelf het hoesje van mijn G1, die mijn G1 na 2 jaar nog helemaal krasvrij en slijtage vrij heeft weten te houden. De ruwe kant van dit hoestje voorkomt overigs ook heel goed dat hij perongelijk uit je zak valt.

Hoe dan ook zou zulke slijtage niet binnen zo'n korte tijd hoe dan ook moeten verschijnen.
Het zou dus kunnen zijn dat het tijdens transport oid is gebeurd.
Van een krap uurtje in een broekzak hoort hij niet te beschadigen.
De achterkant van mn touch pro is ook van rubberachtig plastic, en die ziet er na 2 jaar nog strak uit.

M.a.w. ik maak er een RMA zaak van. Erg balen...t is echt een fijne telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 22-09 06:31
Ik heb wel veel krasjes op het batterijklepje zitten.. gewoon door gebruik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoricksmeets
Frag1le schreef op zondag 05 december 2010 @ 10:25:
[...]

Controleer eens de spanning van je accu, misschien is die defect.
De (stock)accu spanning bij mij is tussen de 3,68 (5% resterend) ~ 4.2 (100% geladen) volt.
Op het moment van schrijven laat Batteryview zien 89% resterend en 4.011 volt.
Wanneer deze misschien veel te laag is kan ik me voorstellen dat de telefoon niet aan wilt, zelfs misschien niet wanneer je DZ aan het opladen is.

Anders moet het natuurlijk keihard een hardware defect zijn.
Eventjes nagemeten, 3.93 Volt op de stock accu. Was dus zelfs nog een stukje voller als halfvol.

Dan zal het waarschijnlijk een productiefout zijn, het blijft massaproductie natuurlijk.

Ben benieuwd naar de HTC support afdeling; heb een ticket aangemaakt en hoop morgen op een eerste bericht.Kijken of ze de mening van productiefout delen en me snel kunnen helpen. Heb geen zin in een langslepende reparatie procedure; van een DZ naar een oude Sony Ericsson is toch minder prettig als verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb door de temproot-tip uit de TS de 'Amazon MP3'-zut eraf kunnen gooien. Nu wil ik echter die stocks-zooi er ook vanaf gooien. Bij de MP3-meuk stond maar 1 bestandje in /system/app, bij de stocks vind ik twee bestanden waarvan de naam met stocks begint. Kan ik beide bestandjes veilig verwijderen?

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Ook ik heb er na lang wachten (contractontbinding T-Mobile ging wat moeizaam, zoals alles daar) ook één. Moet zeggen dat de bouwkwaliteit van het ding nogal matig is (los scharnier, veel speling, etc.) maar dat was mij bekend dat dat kon gebeuren. Zolang ik er geen last van heb tijdens gebruik is het in orde. En anders gaat ie gewoon terug naar HTC voor garantie :).

Valt me vooral op hoe snel hij is. M'n eerdere Android ervaring was met een HTC Hero, maar het is echt een verschil van dag en nacht. Alles is snel. Het doet wat het moet doen. Ga me wel vermaken met dit toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReconE
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23-09 17:23
Heb een paar dagen deze foon, ben redelijk enthousiast. Kom van een Nokia E72, en moet wel enorm wennen, vooral aan alle vrijheid van apps en widgets.

Gelijk deze leren hoes gekocht. Je kan geen stroom laden als ie in de hoes zit. Verder erg fijn, beschermt de mobiel erg goed; hij zit er strak in. Met de flupsel kun je de telefoon gemakkelijk uit de hoes trekken. Aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen verschillende mensen misschien eens wat foto's uploaden die gewoon in dagelijks gebruik genomen zijn? Ik kan nog steeds heel lastig inschatten in hoeverre de camera bruikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:14:
Kunnen verschillende mensen misschien eens wat foto's uploaden die gewoon in dagelijks gebruik genomen zijn? Ik kan nog steeds heel lastig inschatten in hoeverre de camera bruikbaar is.
Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/e3fa9311.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tomrunia.nl/imgscript/img/thumb/7cd4f31b.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door monnick op 05-12-2010 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:09
Nog meer mensen waarbij de youtube video stream hangt?
Heb er last van in zowel de browser als in de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Asprine schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:04:
Nog meer mensen waarbij de youtube video stream hangt?
Heb er last van in zowel de browser als in de app.
Nee, geen last van. :Y)

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Mau_Maus schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:49:
Het is al soort van paar keer besproken. Maar als ik op de homescreen onderaan op het telefoonhoorntje druk, zie ik naast sim-contacten ook Facebook contacten. Ik wil graag alleen mijn sim contacten.

Onder Contacten zelf staat alleen Sim -contacten geselecteerd. In Facebook staat alle manieren van synchroniseren met me contacten uit.

Onder instellingen -> accounts & synchroniseren, staat facebook en facebook for HTC Sence ook alles uit.

Hoe kan ik die facebook accounts met nummer verwijderen uit me overzicht als ik wil gaan bellen?
Iemand? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 21:14:
Heb zowel wat goede als wat slechte foto's voor je (klik voor origineel):

HTC Desire Z: Close-up Logitech diNovo Edge toetsenbord
Close-up Logitech diNovo Edge toetsenbord

HTC Desire Z: Sterkte van de flits wanneer het volledig donker is
Sterkte van de flits wanneer het volledig donker is

HTC Desire Z: Foto van het hoofdstation Groningen in de vroege ochtend
Foto van het hoofdstation Groningen in de vroege ochtend

HTC Desire Z: Detailfoto grillplaat
Detailfoto grillplaat

Ik heb er geen goede voorbeeldfoto's van, maar vooral bij schemer zonder flits zie je dat de fotokwaliteit wat slechter is.
Verder vind ik de camera soms niet helemaal scherp en neemt het vrij traag een foto waardoor je vervaging rondom personen die bewegen ziet.

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 05-12-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 23-09 11:31
Mau_Maus schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:49:

Niet getest, maar misschien dat dit werkt?

Contacten > Menu > Weergeven > Bij "Opties" gewenste type adreslijsten uitvinken

Edit:
offtopic:
Hmm... Had een edit ipv een dubbele post moeten worden... :X

[ Voor 4% gewijzigd door Joen op 05-12-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje van mijn kant. Ik ben sinds vorige week een gelukkige eigenaar van de desire , echter met het volgende probleem. Om de zoveel tijd (om de paar dagen) gaat mijn telefoon zomaar uit, een korte klik op de power button resulteert niet dat de telefoon weer naar mijn lockscreen gaat. Hij lijkt helemaal uit. Het langer inhhouden van de powerbutton werkt niet, het apparaat gaat niet aan. De enige manier om het apparaat weet aan de praaat te krijgen is om de batterij er uit en weer in te doen. Dan doet de powerbutton het weer wel (telefoon start dan weer op van het begin).

Dit heeft niets te maken met apps die ik heb geinstalleerd, de eerste keer dat dit probleem opdook was het nog in factory settings. Ik heb her en der gelezen dat het aan de batterij kan liggen of moederbord.

Iemand die hier meer van af weet? Alvast dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Vandaag in 5 uur van 100% accu naar leeg gegaan. Stond er erg van te kijken.

Bleek dat het proces core.android......... (of iets in die woorden) vast stond. Laten afsluiten en gelijk 3 smsjes en 1 gemist gesprek binnen gekregen. Heel apart.

Trouwens volgens HTC-mail schijnt de HTCsense.com website in onderhoud te zijn. (al 2 weken) waardoor voor sommige mensen "bepaalde" functies zijn uitgeschakeld. Lijkt mij complete onzin, tenzij dit ook is.

Dus wie heeft er een verminderde HTCsense.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Laatst online: 22-09 06:31
Doet het programma "Battery Refresh" niet het "truukje" om je batterij indicator te herstellen, maar dan sneller? (alleen heb je root nodig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

__R__ schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:14:
Trouwens volgens HTC-mail schijnt de HTCsense.com website in onderhoud te zijn. (al 2 weken) waardoor voor sommige mensen "bepaalde" functies zijn uitgeschakeld. Lijkt mij complete onzin, tenzij dit ook is.

Ik heb in het begin HTCSense even bekeken... en geouwehoer mee gehad dat hij niet overweg kon met googlecontacts. Die service is ook nog een eens ultra traag.... en werkt voor geen meter. Lijkt wel beta dus. Ik heb hem nu standaard uit staan. Dus mijn verminderde HTCSense werkt op het moment top. Kan niks meer verkloten met mijn contacten.

ps: Teruggegaan naar coolblue gisteren in groningen. gedeelte onder microfoon liet los. Klantenservice had al aangegeven dat telefoon naar retourafdeling moest en daar bekeken moest worden. zag de bui al hangen. Maar toffe gasten daar zagen meteen in dat dit een fabrieksfout moest zijn. Zat net over de 14 dagen met mijn nieuwe phone maar deden ze niet moeilijk over. Mogen omruilen dus. Nog even bekeken ook omdat ik dus op een vorig toestel een luie pixel had.... Gecontroleerd dus op zwart scherm... Thuis gekomen... fock.. DOOIE pixel! 8)7 Aaargh.. dit is al mijn derde phone lol... zit nog te twijfelen of ik voor die ene dooie pixel weer terug ga... alle 3 de filialen zitten ook nog eens totaal niet in de buurt .. zucht...

[ Voor 34% gewijzigd door Kingpinda op 05-12-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksborg
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 07:02
Mensen hier waar de omranding van het scherm niet goed aansluit? Hier kieren aan alle kanten... vooral irritant omdat het licht van het scherm er onderweg schijnt. Daarnaast nu ineens een luie pixel... begint na 2 dagen al uit elkaar te vallen, begint goed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Verwijderd schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:08:
Vraagje van mijn kant. Ik ben sinds vorige week een gelukkige eigenaar van de desire , echter met het volgende probleem. Om de zoveel tijd (om de paar dagen) gaat mijn telefoon zomaar uit...

Iemand die hier meer van af weet? Alvast dank.
Ik heb hetzelfde fenomeen,alsook een vriend van me. We zijn erachter gekomen dat dit probleem zich voordoet na gebruik van google maps. Dat is bij ons de oorzaak, misschien ook bij jou...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
ksborg schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:40:
Mensen hier waar de omranding van het scherm niet goed aansluit? Hier kieren aan alle kanten... vooral irritant omdat het licht van het scherm er onderweg schijnt. Daarnaast nu ineens een luie pixel... begint na 2 dagen al uit elkaar te vallen, begint goed :P
Mijn HTC HD2 had hier last van, de Desire Z zit echt helemaal top inelkaar, geen afwijkingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Kingpinda schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:42:
[...]

ps: Teruggegaan naar coolblue gisteren in groningen. gedeelte onder microfoon liet los. Klantenservice had al aangegeven dat telefoon naar retourafdeling moest en daar bekeken moest worden. zag de bui al hangen. Maar toffe gasten daar zagen meteen in dat dit een fabrieksfout moest zijn. Zat net over de 14 dagen met mijn nieuwe phone maar deden ze niet moeilijk over. Mogen omruilen dus. Nog even bekeken ook omdat ik dus op een vorig toestel een luie pixel had.... Gecontroleerd dus op zwart scherm... Thuis gekomen... fock.. DOOIE pixel! 8)7 Aaargh.. dit is al mijn derde phone lol... zit nog te twijfelen of ik voor die ene dooie pixel weer terug ga... alle 3 de filialen zitten ook nog eens totaal niet in de buurt .. zucht...
Als de rest van de telefoon wel goed is, kan je misschien eerst dit eens proberen voordat je hem weer omruilt, scherm niet uit laten gaan en gewoon een paar uur aanzetten:

http://www.androlib.com/a...-game-pixelfixer-jmn.aspx

Al baat het niet dan schaadt het niet.

Ik snap je irritatie, zowel de N900 van mijn vriendin als die van mij zijn 4 x retour geweest, (per keer gemiddeld 4 weken kwijt geweest), daarna hebben we, ter vervanging, allebei een HTC Desire (HD en Z) gekregen. Nu heb ik, omdat mijn eerste toestel een paar problemen had, ook al mijn tweede Desire Z in handen. (Ik heb volgehouden totdat ik een acceptabel product had). Gek word je er van!

Als je niet bij een winkel langs wilt gaan, omdat dat dat te ver is, kan je Coolblue ook bellen en vragen of je hem misschien mag opsturen (antwoordnummer = gratis, met Track & Trace code). Ik had mijn omruil Desire Z binnen 7 dagen in huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De Z vind ik goed in elkaar zitten. Wel een losse hinge, maar eigen nooit last van eigenlijk. Ook al een paar keer gevallen waarvan in mijn auto het vaakst omdat toch wat functies wilde testen en ik nog geen houder had. Weet ook niet of ik een 2e houder naast die van mijn navigatie wil hebben. Geen kras te zien nog. Wel een passende screenprotector gevonden en die zie je eigenlijk niet. Gewicht voelt bij mij aan als degelijk en de dikte valt wel mee. IPhone gebruikers hebben vaak een hoes of iets anders die hun telefoon toch weer dikker maakt. Moet we'll bekennen dat een enkele telefoon per jaar we'll zorgt voor heel veel accessoires om je telefoon te personaliseren. Als je daar niet om geeft is Android prima.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

__R__ schreef op zondag 05 december 2010 @ 23:14:
Vandaag in 5 uur van 100% accu naar leeg gegaan. Stond er erg van te kijken.

Bleek dat het proces core.android......... (of iets in die woorden) vast stond. Laten afsluiten en gelijk 3 smsjes en 1 gemist gesprek binnen gekregen. Heel apart.

Leuk he nieuwe Li-ion accus :P die moeten eerst een soort van worden wakker geschud om na een paar weekjes goed te werken.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 24-09 14:51
kiddyl schreef op maandag 06 december 2010 @ 03:45:
...Moet we'll bekennen dat een enkele telefoon per jaar we'll zorgt voor heel veel accessoires om je telefoon te personaliseren...
Vanaf je Z gepost? :+

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Laatst online: 23-09 13:38
styxz schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:10:
Gisteren mijn Desire Z binnen gekregen, gekoppeld aan een nieuw Vodafone abbonenement. Daar deze pas eind December actief wordt, dacht ik fijn mijn T-Mobile kaartje er tijdelijk in te stoppen...maar helaas lijkt dat dus niet te werken?

Het is een simlock vrije Desire, dus dat zou het niet moeten zijn. Daarnaast heeft hij het gisteren gewoon gedaan. Melding is nu "No Simcard"...dus niet iets van beperkte service ofzo.

Heeft de Desire Z wellicht problemen met de nieuwe simkaarten van T-Mobile (zo'n microsim kaartje op gewoon sim kaar formaat)??

nb: het t-mobile kaartje werkt gewoon nog prima in mijn oude Hero....
Het is gelukt...het gaat mis als ik de microsim te ver doordruk. Ik moet het simkaartje niet helemaal doordrukken totdat ie niet meer verder gaat, maar iets speling houden. Met een gewoon simkaartje kan ik 'm wel helemaal doordrukken....

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Joen schreef op zondag 05 december 2010 @ 22:48:
[...]
Niet getest, maar misschien dat dit werkt?

Contacten > Menu > Weergeven > Bij "Opties" gewenste type adreslijsten uitvinken
Ja dat had ik al gedaan. Dat bedoelde ik met: "Onder Contacten zelf staat alleen Sim -contacten geselecteerd. In Facebook staat alle manieren van synchroniseren met me contacten uit."

Het is op zich neit heel erg, maar vind raar dat ik contacten uit faceboek die een nummer hebben ingevuld niet weg kan krijgen uit het contacten-bell-lijstje van de homescreen... Bij gewoon contcten zijn ze er wel uit.

Misschien dat iemand anders nog een hint heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrEvil1986
Vandaag heb ik de telefoon teruggestuurd na contact met de studentmobiel klantenservice.
Ze hadden nog niet van mijn probleem gehoord.

Maar ik begin te vermoeden dat misschien de verpakking oorzaak is geweest van de glanzende plekken op het toestel. Of misschien is het toestel "tweedehands"?
Wel erg frustrerend.
De manier waarop de helpdeskmedewerker mij hielp was wel serieus, maar aan zijn antwoorden kon ik niet aflezen of ze de situatie verder wel serieus nemen.
M.a.w. : ik hoop dat ze me netjes helpen, ik heb een broertje dood aan deze RMA procedures...

[ Voor 3% gewijzigd door DrEvil1986 op 09-12-2010 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spreading
  • Laatst online: 24-09 10:57
Gkhn schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 12:37:
edit; ik heb opeens een rare bruine streep bij mijn trackpad. Alsof iets van binnenuit afgeeft. 8)7
Hier heb ik ook last van, iemand een idee wat dit kan zijn?

fotograaf, videograaf en podcastmaker ook beschikbaar voor evenementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op maandag 06 december 2010 @ 00:42:
[...]

Ik heb hetzelfde fenomeen,alsook een vriend van me. We zijn erachter gekomen dat dit probleem zich voordoet na gebruik van google maps. Dat is bij ons de oorzaak, misschien ook bij jou...?
Dat zou goed kunnen, ik start Google Maps niet zo vaak op. Ik ga maar weer eens testen. Wordt dit gezien als fabrieksfout (eventueel wil en kan ik het nog omruilen) of meer als lek in een applicatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Zo ik heb em nu al bijna een week, moet zeggen ik heb geen internetabbo erop daarvoor heb ik een iphone. Dus werk alleen met wifi op werk en thuis, heb hem niet altijd aanstaan alleen als ik ff iets moet checke ofz, mijn batterij gaat zeker 2 volle dagen mee! En ik klooi er echt veel mee, als ik thuis ben dan met wifi whatsappen(omdat toetsenbord fijner is als iphone sw keyboard) dus ben wel tevreden hiermee!

voor de rest, ik vondt mijn Touch Pro2 toetsenbord veel rlxter! mensen die zeggen dat dit het beste toetsenbordje is nou echt niet.. ook erg irritant dat als je in je bed ligt te typen dat je het scherm constant omhoog moet houden zodat hij niet naar benede valt! hadden ze wel wat beter over mogen nadenken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rohit schreef op maandag 06 december 2010 @ 12:11:
...
ook erg irritant dat als je in je bed ligt te typen dat je het scherm constant omhoog moet houden zodat hij niet naar benede valt! hadden ze wel wat beter over mogen nadenken..
Dat verschilt dus erg per telefoon. Ik heb er in verschillend winkels een in handen gehad, en sommige kan je gewoon helemaal ondersteboven gebruiken zonder dat het toetsenbord terugklapt. Anderen klappen wel terug, niet altijd bij dezelfde hoek. Oftewel, het mechanisme is niet helemaal constant, zeker niet tussen telefoons waar de hele dag mensen mee zitten te scharnieren. Ook de speling die hier eerder werd benoemd zat er bij sommigen duidelijk in, en bij andere weer helemaal niet.

Daar moet bij gezegd worden dat ook die telefoons die terugklappen/speling vertoonden volgens mij nog prima bruikbaar zijn, maar ik heb gewoon voor het gevoel toch liever eentje zonder speling.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik wilde net over dat "we'll" correctie van het woordje "wel" beginnen.
Irritant dingetje van het hardware keyboard. Prediction kan uit, maar deze auto-correctie niet of ik zie de optie niet. Zal wel met de Language instelling te maken hebben, maar daar heb je alleen de keuze uit Engels.
Even snel backspacen na de "wel" is de oplossing hiervoor, maar verre van ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ultraman schreef op maandag 06 december 2010 @ 14:42:
[...]

Ik wilde net over dat "we'll" correctie van het woordje "wel" beginnen.
Irritant dingetje van het hardware keyboard. Prediction kan uit, maar deze auto-correctie niet of ik zie de optie niet. Zal wel met de Language instelling te maken hebben, maar daar heb je alleen de keuze uit Engels.
Even snel backspacen na de "wel" is de oplossing hiervoor, maar verre van ideaal.
Geen last van, heb alles uitstaan en instelling op Nederlands. Zou jij ook moeten kunnen, manual toch eens lezen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Sheik schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:06:
[...]

Geen last van, heb alles uitstaan en instelling op Nederlands. Zou jij ook moeten kunnen, manual toch eens lezen? ;)
ook geen last van ;) gewoon die crap uitzetten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/246nv2b.jpg
Ik krijg nu ineens bij elk smsje dat ik binnenkrijg 2 meldingen, 1 normale en 1 nieuwe blauwe.

Die blauwe moet voor conversatie of iets staan, maar ik krijg deze melding met elk smsje, ook nieuwe als ik alle verwijderd heb.

Heel soms staat er zelfs een verkeerde naam, maar wel met de tekst van het binengekomen smsje.

Herkent iemand dit? Wat is dit? kan ik dit uitzetten?

[ Voor 9% gewijzigd door Mau_Maus op 06-12-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cobex
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 26-07-2024
Mau_Maus schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:42:
[afbeelding]

Ik krijg nu ineens bij elk smsje dat ik binnenkrijg 2 meldingen, 1 normale en 1 nieuwe blauwe.

Die blauwe moet voor conversatie of iets staan, maar ik krijg deze melding met elk smsje, ook nieuwe als ik alle verwijderd heb.

Heel soms staat er zelfs een verkeerde naam, maar wel met de tekst van het binengekomen smsje.

Herkent iemand dit? Wat is dit? kan ik dit uitzetten?
Je hebt handcent sms installed? Moet je melding van je originele sms-app uitzetten bij je instellingen..; had ik ook voor op m'n oude Hero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
BGB4rn schreef op maandag 06 december 2010 @ 09:19:
[...]

Leuk he nieuwe Li-ion accus :P die moeten eerst een soort van worden wakker geschud om na een paar weekjes goed te werken.
Ja en dat is nou het rare. Ik doe zo 20 uur met een volle lading. Alleen die dag niet. Lijkt wel alsof juist dat proces de hele accu leeg trok binnen notime.

Android.proces.acore stond bij mij hoger dan display in de verbruiks meter van "Battery indicator"
Nu komt deze geeneens voor in het lijstje. Vanochtend om 4 uur uit de oplader getrokken en nog 77 procent over van de accu met alles aan. (Wifi zoeken, bluetooth en data-verbinding.)
* __R__ gaat eens googlelen op op android.proces.acore

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online
Kan best dat er ergens een bug zit die onder bepaalde omstandigheden optreed en dat jij toevallig toen daar last van had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
cobex schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:50:
[...]

Je hebt handcent sms installed? Moet je melding van je originele sms-app uitzetten bij je instellingen..; had ik ook voor op m'n oude Hero.
Nee heb geen handcent... het was er zo ineens vandaag ook na uitzetten endergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Mau_Maus schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:20:
[...]

Nee heb geen handcent... het was er zo ineens vandaag ook na uitzetten endergelijke.
start dan maar eerst je gewone berichten app op en vink de notificaties in de statusbalk uit. Kijk eens of je nu 1 melding krijgt of 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gopal
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 21-09 10:11
Mau_Maus schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:20:
[...]

Heb je misschien Led Me Know geinstalleerd, want die geeft ook een blauwe melding. Dat zou je in de instellingen van Led Me Know kunnen wijzigen.

PSN-ID : Cenzer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mau_Maus
  • Niet online
Gopal schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:32:
[...]

Heb je misschien Led Me Know geinstalleerd, want die geeft ook een blauwe melding. Dat zou je in de instellingen van Led Me Know kunnen wijzigen.
Ahh kijk dat zal hem zijn. Thnks!

Nu nog het probleem met facebook-contacten onder "telefoon" (cantacten-bel-knopje-onderaan-homescreen) ondanks dat echt alles uitstaat. Mau_Maus in "HTC Desire Z"
...en dan ben ik blij :)
(Ohja en kunnen verzenden van mails via exchange 2010, maar dat blijkt gewoon nog niet ondersteund te worden :( maar eens Touchdown testen of die wel werkt.)

[ Voor 18% gewijzigd door Mau_Maus op 06-12-2010 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn

BGB4rn

En zijn er al mensjes die Gingerbread (android 2.3) op hun Desire Z hebben gezet ? zo ja hoe bevalt het ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Laatst online: 25-09 15:48
BGB4rn schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:55:
En zijn er al mensjes die Gingerbread (android 2.3) op hun Desire Z hebben gezet ? zo ja hoe bevalt het ?
De Gingerbread SDK is net een uurtje ofzo uit! Dan zijn er nog geen mensen die dat op hun smartphone hebben draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Mottebelke schreef op maandag 06 december 2010 @ 18:07:
[...]

De Gingerbread SDK is net een uurtje ofzo uit! Dan zijn er nog geen mensen die dat op hun smartphone hebben draaien.
Paul O' Brien heeft in ieder geval het nieuwe 2.3 onscreen toetsenbord naar z'n Desire Z geport. Ik verwacht dat we wel snel een Gingerbread rom gaan krijgen. Voor de officiële update van HTC zullen we vermoedelijk nog wel maanden moeten wachten :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloggingHank
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 27-07 17:43
Vandaag binnen gekregen, awesome :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

monnick schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:07:
[...]

Paul O' Brien heeft in ieder geval het nieuwe 2.3 onscreen toetsenbord naar z'n Desire Z geport. Ik verwacht dat we wel snel een Gingerbread rom gaan krijgen. Voor de officiële update van HTC zullen we vermoedelijk nog wel maanden moeten wachten :'(
Misschien valt dat nog wel mee aangezien deze telefoon net uit is en HTC natuurlijk liever niet heeft dat het nu al als 'oud' bestempeld kan worden. De gewone desire kreeg ook behoorlijk snel een update naar 2.2 terwijl de legend pas veel later aan de beurt was. Mijn vermoeden is dus dat de desire-z en desrie HD redelijk snel over kunnen. Maar uiteraard zal dat niet binnen een weekje zijn ;)

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op de een of andere manier lukt het mij niet om Hotspot werkend te krijgen... Ik kan wel verbinding maken met mijn PC op mn HTC-netwerkje, maar ik heb geen internet, maar Limited Access...

Kan iemand me hier een tip(je) over geven? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
rajackar schreef op maandag 06 december 2010 @ 19:53:
[...]

Misschien valt dat nog wel mee aangezien deze telefoon net uit is en HTC natuurlijk liever niet heeft dat het nu al als 'oud' bestempeld kan worden. De gewone desire kreeg ook behoorlijk snel een update naar 2.2 terwijl de legend pas veel later aan de beurt was. Mijn vermoeden is dus dat de desire-z en desrie HD redelijk snel over kunnen. Maar uiteraard zal dat niet binnen een weekje zijn ;)
Ik heb geen haast. Deze versie werkt namelijk hartstikke goed!
Pagina: 1 ... 17 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!