Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Huppol
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-07 11:10
Pusherman_ schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:07:
iets over lock/unlock met knopje op front.

jaaaa... dat zou ik ook wel willen.. zou top zijn als dat mogelijk is :)
Ik heb dat scriptje paar dagen terug geprobeerd. Ik betrapte mezelf vaak op het feit dat ik per ongeluk het knopje
aan de voorkant indrukte terwijl hij nog in mijn broek zat. Is niet gunstig voor de batterij duur dus.

Ik heb overigens de telefoon overclocked naar 1ghz, dat verschil merk je echt goed! Hij loopt gewoon een stuk soepeler. Zou niet meer terug willen.
Heb ook nog een tijdje 1.2ghz gehad, maar vond het verschil met 1ghz te weinig. Daarom maar weer terug gegaan.

Overclocken heb ik gedaan met kernel van XDA. Deze verandert niets aan het toestel, er gaan ook geen gegevens verloren. Was voor mij de eerste keer, maar het is echt simpel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:53:
Ben ook benieuwd hoe dat toetsenbord kan terugklappen, vooral onder welke omstandigheden. Ik vind toetsenbord na 2-3 dagen wennen enorm lekker wegtypen. Snel en accuraat, dat was voor mij het sellingpoint van de Desire Z.
Ik begin me dit ook af te vragen. Het klinkt me een beetje hetzelfde als dat 'losse hinge' verhaal.

Als je hem op een bepaalde manier vasthoudt dan hangt het toetsenbord er een beetje bij. Maar als je hem gewoon normaal vasthoudt dan werkt het ding prima. Als ik het goed begrijp is het een systeem zonder veren, en hoort het dus 'los' te zitten. Bij normaal gebruik heb hem altijd zo vast dat hij vanzelf goed valt, maar als je in bed wil SMS'en met dat ding boven je wordt het lastig. Klopt dit?

Dan zou HTC best wel een marketingfout gemaakt hebben omdat iedereen min of meer verwacht dat er een veer in zit en dat als hij los hangt het ding dus kapot is en terug gebracht moet worden. Dure grap hoor, als de consument je mooie innovatieve toetsenbord ophanging niet begrijpt..

Of klopt er helemaal niets mijn verhaal? Ik heb er zelf (nog) geen..

edit: Lijkt inderdaad te kloppen.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ook in bed kan je prima met de telefoon werken op ze kop als het toetsenbord is uitgeklapt.
Ik moest hier van het weekend nog aan denken toen ik dat dus deed.

Ik dacht er echter niet bij na om het toetsenbord in te klappen.

Je moet er uiteraard wel voor zorgen dat die niet naar beneden valt, maar als het toetsenbord is uitgeklapt houd ik het toestel dusdanig vast (met 2 handen) dat dit niet gebeurd en ik het toestel dus prima op ze kop kan houden in mijn bed.

Mijn duimen duwen zeg maar tegen het gedeelte van het scherm aan waardoor deze niet terug kan klappen. Of het scherm duwt tegen mijn duimen aan. Is maar net hoe je het bekijkt.

Zelf open blijven doet die niet inderdaad, maar het is verre van onmogelijk!

[ Voor 21% gewijzigd door Mit-46 op 29-11-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik heb nooit liggend op mijn rug in bed getypt, maar sinds ik zoveel heb gelezen over het hinge probleem in bed, ben ik dat gaan proberen en betrap me erop dat ik het steeds vaker doe ;) Ik heb echt geen last van die losse hinge, terwijl hij echt los is. Ik kan me dan ook vinden in bovenstaande reactie.
Ik heb ook geen gevoel dat het ding KRAK gaat zeggen. Dat het losjes zit, wil niet zeggen dat het een zwak mechanisme is, want dat idee heb ik totaal niet. Ik vind het juist erg lekker werken en daarbij is het een superdun toestel met toetsenbord.
En ja ik snap dat de kwaliteitscontrole niet consistent is aangezien er toestellen zijn met een losse en iets minder losse hinge. Uit ervaring ben ik ervan overtuigd dat de hinge losjes moet zitten, anders werkt het niet lekker. Ik zag die filmpjes op Youtube waar mensen zwabberen met de telefoon om dat hinge probleem te benadrukken, ik kreeg er rillingen van want dat is verre van normaal gebruik en kreeg meer de indruk dat die mensen zelf een losse hinge hebben dan hun telefoon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dan gaat dehulk dus zijn DZ terug sturen terwijl er waarschijnlijk niks mee aan de hand is. Hij is vast niet de enige die zo reageert, en dat komt natuurlijk uiteindelijk allemaal op kosten van HTC. Les: je moet als bedrijf wel erg voorzichtig zijn met hoe je je nieuwe technologie in de markt zet.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Sheik schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:27:
en kreeg meer de indruk dat die mensen zelf een losse hinge hebben dan hun telefoon....
_/-\o_

_O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Weet niet wat jullie voor scharnieren hebben, maar ik heb er nul problemen mee tot dusver.

Als ik mijn Desire Z uitklap, dus het toetsenbord tevoorschijn haal, en ik houd hem rechtop (zo: ik .. | <- DZ ) dan blijft hij keurig staan. Ga ik dan nog verder tilten blijft hij ook nog zeker 35 graden verder (zo: ik .. \ ) gewoon zitten in normale typhouding. Pas als ik op de 45 graden verder kom dan wil hij gaan inklappen.
Maar tikken boven je hoofd tikt sowieso niet fijn imo.
En dan heb je het virtuele bord nog als het echt moet, waar je het op verder zo'n beetje elke andere telefoon mee moet doen.

* Ultraman snapt het probleem ook niet

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Ik heb de DZ nu bijna 2 weken en klap het toetsenbord minstens 10 keer per dag uit, en ik merk echt niks vanhet zgn hinge probleem. Ja als je die truukjes uit haalt die je op youtube ziet om de hinge te laen inklappen of zakken, dan gebeurt dat inderdaad bij mij ook maar in de praktijk heb ik er nog niet 1 moment last van gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frag1le
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-09 20:26
Ultraman schreef op maandag 29 november 2010 @ 17:02:
Weet niet wat jullie voor scharnieren hebben, maar ik heb er nul problemen mee tot dusver.

Als ik mijn Desire Z uitklap, dus het toetsenbord tevoorschijn haal, en ik houd hem rechtop (zo: ik .. | <- DZ ) dan blijft hij keurig staan. Ga ik dan nog verder tilten blijft hij ook nog zeker 35 graden verder (zo: ik .. \ ) gewoon zitten in normale typhouding. Pas als ik op de 45 graden verder kom dan wil hij gaan inklappen.
Maar tikken boven je hoofd tikt sowieso niet fijn imo.
En dan heb je het virtuele bord nog als het echt moet, waar je het op verder zo'n beetje elke andere telefoon mee moet doen.

* Ultraman snapt het probleem ook niet
Ik snap het probleem eerlijk gezegd ook niet.
Mijn hinge is volgens mij nog ietsje zwakker zelfs dan de jouwe want bij mij blijft hij rechtop wel gewoon staan | maar 5 graden meer de zwaartekracht in en dan klapt hij al in.
Maar goed, zo hou je je telefoon nooit vast.
Als ik op m'n rug lig en m'n telefoon boven me hou met 2 handen dan pak ik als het ware beide zijkanten van de 2 uitgeklapte delen beet met m'n wijsvingers waardoor hij bij mij echt nooit inklapt als ik hem dus op die manier liggend op m'n rug boven m'n hoofd hou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Net met een pen tegen het mechanisme getikt, maar mij lijkt het geen plastic. Metaalachtig geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehulk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:47
Mit-46 schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:53:
Je toetsenbord valt terug?
Wat bedoel je daar mee?

Je klapt het toestenbord open en deze klapt zichzelf dicht?

Ik bedrijp je zeer waarschijnlijk verkeerd, want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.
Het toetsenbord klap ik open en dan hou ik de telefoon iets schuin en klapt die dicht terwijl ik aan het typen ben, heel vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kan jullie allemaal Quake II van harte aanbevelen _/-\o_ Speelt echt geweldig met toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

Hm absoluut geen problemen met hinge ofzo..

O a more positive note, mn batterij presteert sinds een tweetal dagen dus echt uitstekend. om 09.00 vd lader afgehaald, normaal gebruik en nu op 63 %. Dit zonder hem op 2G te zetten, met alle background sync aan..

--> Kortfragje is erg tevreden :)

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 02-01-2022
Heb vandaag dus de knoop doorgehakt, en de Z gehaald.
Vanochtend m'n hi abo opgezegd, waren ze niet echt blij mee, maar zij krijgen hem zeer waarschijnlijk niet.
En als ik zou verlengen met de desire HD moest ik €99 bijbetalen, nee bedankt. Hadden een tijdje aan de tel gezeten en werd op het moment dat ik aangaf toch mijn abo te willen stoppen zeer snel en onvriendelijk goede dag gewenst:)

Nu een vodafone abo, bel nu nog met m'n hi aangezien je opzegtermijn.
Maar wát een geweldige telefoon zeg!
Alles lekker snel, heeft wel even geduurd voordat ik al mijn contacten had overgezet(gmail etc)
Heerlijk, voelt lekker aan, en in vergelijking met de omnia (1) dat was op dat moment natuurlijk een goede telefoon maar wat zijn ze vooruit gegaan zeg.

Wat me wel opvalt is achtergrond foto's als ik die van een eigen plaatje wil maken, krijg ik een schermpje wat je iets kunt oprekken maar de gehele foto pakt hij niet. Is dit zo of doe ik iets fout?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40
HB99 schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:33:
HTCSense eens helemaal uitzetten of "Phone Finder" uitzetten (menu>settings>Location) .

En anders, als je er tijd voor hebt, de telefoon op "Factory Defaults" zetten (menu>setting>SD & Phone storage). Maar dan moet je daarna wel alles weer opnieuw installeren en instellen.

Dan bij de eerste boot, niets activeren, niets installeren, Locations settings uitzetten en kijken of hij nog steeds vanzelf aanspringt.
Voor ik dit kon uitproberen heeft het probleem zichzelf al opgelost. Vanmiddag liep de telefoon vast, de enige oplossing was helemaal uit en weer aanzetten. Als ik nu kijk naar wat er stroom verbruikt heeft, dan komt Locations niet meer voor.

Het was dus een kwestie van rebooten. Zal wel een bug geweest zijn..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnixon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-08 00:15
pieterrr schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 13:50:
Van de week is mijn Desire Z ermee opgehouden. Tijdens het typen van een mailtje viel die uit, en ging niet meer aan. Tijdens het opladen ging het LEDje ook niet meer branden. Harde reset werkte ook niet.
Vervolgens de telefoon ter reparatie aangeboden bij de reseller. Ik wacht nu op verdere acties vanuit hun kant.
Zijn er meer mensen met dit probleem?
Heb ik ook gehad, in eens tijdens het spelen van teeter. Gelijk terug gegaan naar belcompany en een nieuwe gekregen. Erg apart...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar aan de filmpjes op youtube is zeker wel te zien dat de ene hinge vele malen losser is dan de andere. Op veel filmpjes zie ik dat de telefoon echt openklapt wat bij al helemaal niet het geval is omdat hij daar te los voor is. vraag me af of er meer mensen hebben dat als de telefoon gewoon plat ligt je het display gedeelte al heel makkelijk (te makkelijk) op en neer kan wiebelen. voelt heel goedkoop iig. ook wanneer hij plat ligt kan ik al zonder moeite met 2 vingers het display oppakken en openklappen terwijl de onderkant zonder te bewegen blijft liggen. vraag me af hoe deze ervaringen bij anderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Zoals ik zei zitten er ook verschillen maar uiteindelijk mag er van een stroeve hinge geen sprake zijn is mijn ervaring. Als ik het beeldscherm probeer op te pakken,blijft het batterijgedeelte iets achter ja,maar dat is zwaartekracht en inherent aan het design.zo neem je niet je telefoon vast en nee het is anders dan de deathgrip van apple die een designfout heeft waarbij het product kuren vertoont bij normaal gebruik.
Zelfs met de zogenaamde zwabber gsms die op youtube worden mishandeld zou ik zonder problemen kunnen gebruiken. Het is teveel opgeblazen door mensen zonder andere hobbies of redeneringsvermogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Eindelijk een normaal en eerlijk filmpje over verschillende slidermechanismes waarbij de G2/Desire Z hoge punten scoort.

YouTube: Keyboard Showdown: Epic, DROID 2, G2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milly
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Gebruik de Desire Z nu dik twee weken; wát een geweldige foon. Kom van een Tytn II af waar ik erg tevreden mee was, maar het verschil in snelheid en souplesse van bediening is echt enorm.

Toetsenbord was heel even wennen: de toetsen zitten schuin onder elkaar (zoals op een normaal toestenbord) en niet recht zoals op de Tytn II. Ook de positie van de backspace, enter en FN toetsen was even wennen. Het bordje typt erg prettig. Ik mis wel de pijltjestoetsen, maar die functie heeft de trackpad overgenomen, wat toch iets minder fijn werkt als je bijv. een webform aan het invullen bent.

Voor de rest geen problemen met de scharnieren (dat is nederlands voor hinges ;) ); toestel klapt redelijk soepel in en uit, maar is nog nooit dicht of open geklapt zonder dat dat de bedoeling was. Heb de foon los in m'n broekzak en ook daar is ie niet opengeklapt.

Mooi apparaat!

This is what happens when you find a stranger in the Alps!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillSpaarbank
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Ik heb de mijne helaas toch terug gestuurd. Ik was er erg tevreden over maar ik had een hele rare luchtbel in mijn scherm. Dan bedoel ik een luchtbel in het glas. Eerst stoorde ik me er niet aan, maar later vond ik toch nog een aantal dooie pixels plus wat stof onder het scherm en ik heb hem geretourneerd. Ik denk dat ik het bij een latere batch nog eens probeer of dat ik een exemplaar in de winkel ga halen zodat ik deze eerst kan beoordelen.

Al met al vind ik het wel jammer dat hij weg is.

Een optimist is een slecht geïnformeerde pessimist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sheik schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 08:11:
Eindelijk een normaal en eerlijk filmpje over verschillende slidermechanismes waarbij de G2/Desire Z hoge punten scoort.

YouTube: Keyboard Showdown: Epic, DROID 2, G2
zoals deze G2 in elkaar zit zou ik ook absoluut niet klagen. maar volgens mij kan je deze niet met 2 vingers openen wanneer je het displaygedeelte oppakt en de onderkant op tafel blijft liggen. Ik bedoel dus niet een beetje optillen maar zonder enige moeite hem in openingsstand brengen. Heb toch al regelmatig gehad dat hij open ging op momenten dat ik het niet wilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:47
ik berichtte eerder over dat het gelukt was om de trackpad in te stellen als unlock knopje... het werkte, maar na een reboot staat de functie weer 'uit'.

dus na elke reboot moet ik het blijkbaar opnieuw instellen. das best lastig :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Pusherman_ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:46:
ik berichtte eerder over dat het gelukt was om de trackpad in te stellen als unlock knopje... het werkte, maar na een reboot staat de functie weer 'uit'.

dus na elke reboot moet ik het blijkbaar opnieuw instellen. das best lastig :(
Volgens mij moet je een Perm Root doen dan..

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Laatst online: 15:47
rohit schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:50:
[...]

Volgens mij moet je een Perm Root doen dan..
maar als ik liever m'n telefoon niet perm wil rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:34

TVL

Wat ik toch wel een heel erg groot nadeel vindt van Android is de mogelijkheid om te syncroniseren met Outlook, dus de agenda, adressen en de notities. HTC Sync is een erg slecht programma je kan bijna niets instellen. Ik heb 3 PC's waarmee ik regelmatig wil syncroniseren maar heel vaak komen er dubbele adressen of afspraken voor. Een goede app heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken raar genoeg. Er zijn wel aardig wat applicaties maar schijnbaar geen enkele goede http://www.syncdroid.net/
Ik zie alleen iets dat mij interessant lijkt en dat is Missing Sync maar deze kost een bedrag van 40 dollar. Het liefst zou ik kunnen syncen zoals je dat kan met Nokia PC Suit dus ook via een USB kabel en Bluetooth. Iemand ervaring met een goede app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kooj1980
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:12
Ik gebruik zelf Google Calendar Sync wanneer ik de telefoon met USB aan de computer heb hangen, een stuk lichter dan HTC Sync.

http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955

PSN: Kooi1980 - Xbox Live: Kooister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Pusherman_ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:56:
[...]

dan moet het elke keer opnieuw doen..

Nog even wachtten en dan heb ik hem!! Koerier is er tussen 1 en 4

Gebruiken jullie een screenprotector op de Z?

[ Voor 20% gewijzigd door Rohit op 30-11-2010 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Kooj1980 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:36:
Ik gebruik zelf Google Calendar Sync wanneer ik de telefoon met USB aan de computer heb hangen, een stuk lichter dan HTC Sync.

http://www.google.com/sup...wer.py?hl=en&answer=89955
Google Calendar Sync die syncroniseerd je contacten volgens mij niet. Ik ben nu MyPhoneExplorer aan het proberen en die ziet er veel belovend uit. Ga deze eens testen. http://www.fjsoft.at/en/home.php

[ Voor 3% gewijzigd door TVL op 30-11-2010 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Yeaahh,, heb hem binnen!!!! :D hij ziet er nice uit!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DBrunings
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 03-10-2020
Iemand ervaring met de HTC portable wifi hotspot?

Via deze app kan je van je desire z een draagbare wifi hotspot maken. Ik heb het getest op mijn laptop (asus g50vt) en mijn ipod touch (3gs??) en het werkt perfect. Binnen 10 seconden heeft mijn laptop en mijn ipod touch verbinding met de desire z waarna ik gewoon kan internetten via alle apparaten. De batterijdruk van de wifi hotspot lijkt ook erg mee te vallen. Zelf reis ik 3 á 4 maal per week ongeveer 4 uur per dag met de trein en 1 uur tram. Om de batterij te sparen van mijn desire z gebruik ik de hotspot zodat ik via mijn ipod onbeperkt kan internetten en muziek luisteren zonder dat de batterij van mn desire z in gevaar komt. Voor alle communicatie (email, sms, messenger, facebook etc.) gebruik ik wel mijn desire z. Aan het einde van de dag heb ik ruimschoots genoeg batterylife over zelfs nog na een uurtje of twee snesoid. Ik heb sinds ik het op deze manier doe nooit meer rekening moeten houden met mijn batterij. Misschien is het wat omslachtig maar het werkt en het werkt uitstekend. Het enige probleem wat ik ondervind is dat ik geen youtube filmpjes kan streamen.

Het komt erop neer dat ik 4 á 5 uur op een dag constant gebruik kan maken van itnernet, games, communicatie etc. zonder me druk hoeven te maken over de batterij en de mogelijkheid dat ik dan niet meer bereikbaar ben als de batterij het begeeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
TVL schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:25:
Wat ik toch wel een heel erg groot nadeel vindt van Android is de mogelijkheid om te syncroniseren met Outlook, dus de agenda, adressen en de notities. HTC Sync is een erg slecht programma je kan bijna niets instellen. Ik heb 3 PC's waarmee ik regelmatig wil syncroniseren maar heel vaak komen er dubbele adressen of afspraken voor. Een goede app heb ik nog steeds niet kunnen ontdekken raar genoeg. Er zijn wel aardig wat applicaties maar schijnbaar geen enkele goede http://www.syncdroid.net/
Ik zie alleen iets dat mij interessant lijkt en dat is Missing Sync maar deze kost een bedrag van 40 dollar. Het liefst zou ik kunnen syncen zoals je dat kan met Nokia PC Suit dus ook via een USB kabel en Bluetooth. Iemand ervaring met een goede app?
Ik vind het sychroniseren ook niet helemaal soepel gaan.

Ik heb een MS Exchange account (e-mail, agenda en contacten) en een @live account (alleen mail).

Gelezen berichten (via de computer) worden op mijn tel vaak weergeven als ongelezen. Ook na het opnieuw synchroniseren. Bij beide accounts gebeurd dit wel eens.

Daarbij worden mijn contacten (Exchange) niet gesynchroniseerd als ik deze aanpas op mijn tel. Ik krijg dan een sync protocol error, maar verder wordt er niet vermeld wat er nu fout is.

Ik moet dan weer het hele account verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Dit gaat goed totdat ik weer iets aanpas in mijn contacten.

Hopelijk wordt dit middels een update nog aangepast.

Mijn Exchange agenda synchroniseert overigens perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TVL

TVL

Mit-46 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:14:
[...]

Ik vind het sychroniseren ook niet helemaal soepel gaan.

Ik heb een MS Exchange account (e-mail, agenda en contacten) en een @live account (alleen mail).

Gelezen berichten (via de computer) worden op mijn tel vaak weergeven als ongelezen. Ook na het opnieuw synchroniseren. Bij beide accounts gebeurd dit wel eens.

Daarbij worden mijn contacten (Exchange) niet gesynchroniseerd als ik deze aanpas op mijn tel. Ik krijg dan een sync protocol error, maar verder wordt er niet vermeld wat er nu fout is.

Ik moet dan weer het hele account verwijderen en dan opnieuw aanmaken. Dit gaat goed totdat ik weer iets aanpas in mijn contacten.

Hopelijk wordt dit middels een update nog aangepast.

Mijn Exchange agenda synchroniseert overigens perfect.
Ben nu dus MyPhoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/home.php aan het uitproberen. Dit programma begint er wel op te lijken. Je moet op je PC een applicatie installeren en vervolgens wordt er automatisch (als je hem aan de USB kabel hebt) een app op je telefoon geinstalleerd. Je kan hem via een USB kabel of WiFi syncen. Het is nu al veel beter als HTC Sync, hij vraagt ook desgewenst om een bevestiging voordat hij gaat syncen. Nu ook nog testen op meerdere PC's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:37

Kingpinda

Citizenship is earned.

Pusherman_ schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 12:56:
[...]

Tja dan doe je het niet. Alhoewel er op visionary wel een optie zit om permroot te removen (voor garantie kwesties e.d.). Maar wij zeggen niet dat je persé permroot moet doen op je device. Dat is natuurlijk aan jezelf maar dan moet je dus wel leven met de restricties. Dus dat je bepaalde modificaties niet kunt gebruiken, die SU toegang vereisen, of elke keer opnieuw dingen moet instellen bij boot.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
rohit schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:37:
[...]
Gebruiken jullie een screenprotector op de Z?
Heb net m'n Brando ultra clear binnen en er op gedaan. Iets minder tevreden dan het exemplaar die op m'n G1 zat, bij deze zitten een paar plekjes langs de rand van de protector links en rechts (dat is dus op de zwarte rand naast het scherm) die niet helemaal netjes zitten. Maar goed, liever dat dan krassen op het echte scherm. Van het nut van een protector ben ik overtuigd geraakt toen ik m'n G1 liet vallen met de bijgeleverde protector er op, flinke buts in de protector maar het scherm was nog perfect. Nieuwe protector er op, die er zo'n anderhalf jaar op heeft gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Z
TVL schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:44:
[...]

Ben nu dus MyPhoneExplorer http://www.fjsoft.at/en/home.php aan het uitproberen. Dit programma begint er wel op te lijken. Je moet op je PC een applicatie installeren en vervolgens wordt er automatisch (als je hem aan de USB kabel hebt) een app op je telefoon geinstalleerd. Je kan hem via een USB kabel of WiFi syncen. Het is nu al veel beter als HTC Sync, hij vraagt ook desgewenst om een bevestiging voordat hij gaat syncen. Nu ook nog testen op meerdere PC's.
Kun je daarmee ook syncen met 3G?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StefanoDiBosso
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21:50
Ik heb m'n Desire Z nu een week, helemaal tevreden mee!
Het eerder genoemde schermprobleem is opgelost door me een nieuwe telefoon te geven, perfecte service.
Wat ik wel merk is dat als ik het toetsenbord opendoe ik zodra het toetsenbord weer naar beneden gaat een heel licht tikje hoor. Een beetje het geluid van een veertje dat terugschiet ofzo.
Is dit een probleem? Ik ervaar het niet als storend, maar als het een fabricagefout is die me later problemen kan gaan opleveren ruil ik hem liever om. (ik heb 30 dagen omruilgarantie)
Herkent iemand het probleem, en wat hebben jullie er mee gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand me inlichten over wat er gebeurt met de fabrieksgarantie als je bv gaat temprooten (voor cyanogen mod) of overclocken? Vervalt deze automatisch? Ik wil graag ook voor een tijdje aanzien hoe het toestel functioneert @ 1 ghz. In een later stadium zet ik 'm wellicht weer terug op de normale snelheid Maar ik vraag me af wat er in de tussentijd met de garantie gebeurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Wat ik begrijp is dat je temproot weer weg is bij een reboot.

Hoe het zit met een andere ROM of overclocken weet ik niet.

Bij een andere ROM moet je meen ik een perm root doen. Dus dan vervalt dat "reboot" stukje al.
Hoe het zit met overclocken ben ik nog niet uit. Ben ik zelf nog mee aan het stoeien. :)

Ik wil zelf het liefst dat alles weer weg is bij een reboot. Ook met het oog op garantie.

[ Voor 12% gewijzigd door Mit-46 op 30-11-2010 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

ik heb mijn DZ sinds 10 dagen en vindt het een geweldig apparaat. In begin ging de accu ook maar max 10 uur mee. Ik heb dan de sync. voor een aantal toepassingen uitgeschakeld, nu halt die wel tot aan 2 dagen toe.
Heb nu wel sinds een paar dagen een probleem. Kan namelijk geen gesprekken aannemen. Ik kan wel zelfs bellen.
Maar alle in de handleiding beschrevene manieren om op te nemen werken niet. Heb het toestel ook al uit en aangezet, accu eruit en erin, helpt alles niets :( .
Ook beëindigen van een gesprek werkt niet op de normale manier. Kan alleen door de dropdown te gebruiken.Verder werkt het touchscreen perfect, alles wat ik verder aanraak doet het gewoon, zonder vertraging.
Heeft hier iemand al een soortgelijk probleem gehad? Is dat op te lossen of moet die terug naar de dealer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mit-46 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:26:
Wat ik begrijp is dat je temproot weer weg is bij een reboot.

Hoe het zit met een andere ROM of overclocken weet ik niet.

Bij een andere ROM moet je meen ik een perm root doen. Dus dan vervalt dat "reboot" stukje al.
Hoe het zit met overclocken ben ik nog niet uit. Ben ik zelf nog mee aan het stoeien. :)

Ik wil zelf het liefst dat alles weer weg is bij een reboot. Ook met het oog op garantie.
Precies, dat zou ik ook graag willen! Kan iemand hier meer zekerheid over geven? Met name inzake Cyanogen mod en overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:54:
Hallo Tweakers,

ik heb mijn DZ sinds 10 dagen en vindt het een geweldig apparaat. In begin ging de accu ook maar max 10 uur mee. Ik heb dan de sync. voor een aantal toepassingen uitgeschakeld, nu halt die wel tot aan 2 dagen toe.
Heb nu wel sinds een paar dagen een probleem. Kan namelijk geen gesprekken aannemen. Ik kan wel zelfs bellen.
Maar alle in de handleiding beschrevene manieren om op te nemen werken niet. Heb het toestel ook al uit en aangezet, accu eruit en erin, helpt alles niets :( .
Ook beëindigen van een gesprek werkt niet op de normale manier. Kan alleen door de dropdown te gebruiken.Verder werkt het touchscreen perfect, alles wat ik verder aanraak doet het gewoon, zonder vertraging.
Heeft hier iemand al een soortgelijk probleem gehad? Is dat op te lossen of moet die terug naar de dealer??
Ik zou het toestel terugbrengen. Het hoort niet namelijk. Straks is dit pas het begin van de kuren met je maandagochtend model.
Ik zou het zekere voor onzekere nemen in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Mit-46 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:07:
[...]

Ik zou het toestel terugbrengen. Het hoort niet namelijk. Straks is dit pas het begin van de kuren met je maandagochtend model.
Ik zou het zekere voor onzekere nemen in ieder geval.
Ik zou eerst even een reset doen :?

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Ik heb twee Exchange-accounts en mijn oude telefoon gesynct naar mijn Z. Kan ik ergens zien waar welk contact vandaan is gekomen? Uiteraard heb ik er naar gezocht, maar iets dergelijks kan ik niet vinden.

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xiquena
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Mit-46 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 17:26:
Z
[...]

Kun je daarmee ook syncen met 3G?
Nee wel WiFi en USB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Sorcerer8472 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:21:
[...]

Ik zou eerst even een reset doen :?
Ja, goed punt! :X
Ok. Dat is jammer. Ik wil wel graag via het 3G netwerk synchroniseren namelijk.

[ Voor 51% gewijzigd door Mit-46 op 30-11-2010 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Zo sinds vandaag ook een Desire Z, na 8 maanden een Touch Pro 2 gehad te hebben. Lang verhaal met 4 reparaties, 2 keer beschadigd terug gekomen. Nu voor 100 euro bijbetaling de Desire Z gekregen :)

Zet ik mijn wifi dus voor het eerst aan, probere te connecten, hangt hij bij adres ophalen en komt hij niet verder. beetje raar.. Met me laptop gewoon internet via WIFI.. dus ik wifi van laptop aan/uit gezet, krijg ik daar opeens ook geen ip adres meer, maar een 169 (geen dhcp dus terwijl die wel aanstaat op de router) ik router gereset, laptop doet het weer. Ik check me tel instellingen ga naar geavanceerde instellinge van WIFI, vink DLNA Auto IP aan en warempel hij doet het!! snap er niet zoveel van eiglk.. waarom doet hij het hiermee wel?

heb hem geroot met Visionary R14, Permanent, trackpad Wake werkt perfect!! :D

[ Voor 7% gewijzigd door Rohit op 01-12-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TVL schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 13:25:
Wat ik toch wel een heel erg groot nadeel vindt van Android is de mogelijkheid om te syncroniseren met Outlook, dus de agenda, adressen en de notities.
Wat ik toch wel een heel erg groot nadeel vind van Outlook is dat Outlook weinig ondersteuning biedt om te synchroniseren met Android's agenda, adressen en notities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 23:08
Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 23:10:
[...]

Wat ik toch wel een heel erg groot nadeel vind van Outlook is dat Outlook weinig ondersteuning biedt om te synchroniseren met Android's agenda, adressen en notities.
Dat is niet helemaal reëel. Naast Google zijn er weinig andere opties die je hebt om offline te syncen. Exchange wil met 2.2 nog wel enigszins werken, maar voor Outlook, Thunderbird, Postbox, Rainlendar, you name it, wordt het allemaal idioot omslachtig om je calendar en/of contacts te syncen. Niet echt de fout van Outlook lijkt me?

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-12-2024

martincm

[Android 14!]

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:57:
[...]

Precies, dat zou ik ook graag willen! Kan iemand hier meer zekerheid over geven? Met name inzake Cyanogen mod en overclocken.
Met een temp root kan je idd alles uitvoeren qua applicatie die root vereist. Reboot je de phone verdwijnt je root toegang en werkt de app (of aanpassing) niet meer. Je kan hier geen rom mee flashen, dat sowieso. wat betreft garanties durf ik wel te stellen dat het op hardware defecten (scherm, hinge etc) niets zal uitmaken. maar als je alles terug op stock wil hebben alvorens je daar beroep op gaat doen kan je natuurlijk een full nandroid backup maken en deze terugflashen indien nodig. Het enige wat je nog overhoud in het geval je roms wil flashen is het deeltje dat je de schrijfbeveiliging van het toestel afhaalt (s-off), en deze alleen terug komt als je een originele htc rom terugflashed. voor alle andere zaken heb je hier niet mee te maken.

Idealiter ziet de procedure er zo uit: perm root / s-off / custom recovery flashen / rom flashen / overclock @ 1ghz (of meer). in het geval van de cyanogenmod hoef je dus alleen de juiste root+s-off procedure te volgen, rom manager (uit de market) zorgt voor je custom recovery (clockwork) en de cyanogenmod (rc3 momenteel) kan je gewoon als flashable zip downloaden. Deze rom bezit al een kernel die gereed is voor de oc, dus dan nog setCPU (uit de market) vissen en je min/max speed instellen en gaan met die banaan. Als je dus voordat je cyanogen flashed een nandroid (=image) maakt via recovery kan je altijd weer terugvallen op de software configuratie zoals je hem nu hebt.

Duidelijk zo ? ;) (check anders ook ff de root en rom topic van de Z, heeft n meer dan informatieve OP)

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joozt
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:10
Ik vond het handig dat het toestel aan gaat als je het toetsenbord uitschuift. Helaas gaat het toestel dan weer niet uit als je hem dicht schuift.
Daarnaast wil je ook niet dat hij uit gaat als bezig bent en je het toetsenbord even nodig hebt om iets in te voeren.

Ik heb nu met behulp van Tasker en Invisible Lock Widget ingesteld dat hij ook weer uit gaat als hij aan is gegaan m.b.v. het toetsenbord.

1. Voeg een profile toe in Tasker met de Contexts
- Event: Display -> Display Unlocked
- State: Keyboard Out
met de Task Variable -> Variable Set

2. Voeg nog een profile toe in Tasker met de Contexts
- State: Keyboard Out + Invert
- State: Variable Value + Op: Is Set
met de Task Variable -> Variable Clear
en de Task Misc -> Action Intent
- Action: android.intent.action.SEARCH_LONG_PRESS
- Target: Activity

Wat er gebeurt:
1. Je schuift het toetsenbord uit
2. Je scherm gaat aan en unlocked
3. Tasker zet een variabele
doe je ding
4. Je schuift het toetsenbord in
5. Tasker ziet dat de variabele gezet is en
6. Tasker wist de variabele
7. Tasker doet alsof je lang op de zoekknop drukt
8. De Invisible Lock Widget ziet de zoekknop
9. De Invisible Lock Widget schakelt het scherm uit en locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Weet iemand hoe ik kan overklokken met SetCPU??

moet ik nog iets anders doen dan rooten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
In de topicwaarschuwing is opgenomen dat berichten mbt custom ROMs en aanverwante zaken in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's horen te staan. :Y)

@ hieronder: ik heb het er pas rond dat tijdstip ingeplaatst. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door pven op 01-12-2010 12:20 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
pven schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:30:
[mbr]In de topicwaarschuwing is opgenomen dat berichten mbt custom ROMs en aanverwante zaken in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's horen te staan. :Y)[/]
Sorry!

andere vraag dan, ik berichte al eerder over WIFI problemen, nu met DLNA Auto IP aan/uit krijg ik nog steeds een 169 adres via een accespoint.. laptops hier werken wel gewoon en me iphone ook.. :S
What 2 do?
Is wel een beetje jammer als ik de WIFI niet kan gebruiken aangezien ik op mijn Iphone 3g heb en op de Z geen internetabbo heb..
Heb al van alles geprobeerd in te stellen op de router.. :S word er gek van!!!
Pff nu een statisch IP gegeven aan me Z en hij doet het nu wel :S
beetje raar dat me iphone/laptops het wel doen en dit ding niet..

[ Voor 24% gewijzigd door Rohit op 01-12-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

rohit schreef op woensdag 01 december 2010 @ 09:58:
[...]

Sorry!

andere vraag dan, ik berichte al eerder over WIFI problemen, nu met DLNA Auto IP aan/uit krijg ik nog steeds een 169 adres via een accespoint.. laptops hier werken wel gewoon en me iphone ook.. :S
What 2 do?
Is wel een beetje jammer als ik de WIFI niet kan gebruiken aangezien ik op mijn Iphone 3g heb en op de Z geen internetabbo heb..
Heb al van alles geprobeerd in te stellen op de router.. :S word er gek van!!!
Pff nu een statisch IP gegeven aan me Z en hij doet het nu wel :S
beetje raar dat me iphone/laptops het wel doen en dit ding niet..
Kan liggen aan de firmware van de router. Heb zelf gezeur gehad met het herkennen van het macadress. Blijkbaar herkende mijn router de combinatie niet van mijn toestel. Na update kon het wel gewoon. Denk eerder dat het probleem bij de router ligt dan het toestel.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Als er nog iemand wat te piepen heeft over de batterij...
Ik zit op dag 2 van mijn accu, zonder bij te laden dus en hij zit op moment van schrijven op 50%.

Gisterochtend om 9:00 van het sap gegaan.
Gisteren is hij gebruikt voor 2 of 3 telefoontjes, rond de 10 smsjes, wat mail gelezen en 2 beantwoord met de foon, Google Talk heeft een groot gedeelte van de dag aangestaan, er is een kwartiertje Angry Birds gespeeld, wifi & sync heeft ongeveer een uurtje totaal aangestaan en 's nachts heeft hij uit gestaan (met fast boot aan).
Deze ochtend weer aangezet om 9:00. Tot nu toe 4 smsjes, een maat heeft even het keyboard gechecked en er is een paar minuutjes gespeeld met Angry Birds & Teeter. Daarnaast heeft hij even Wifi & sync gedaan op de universiteit om even de mail te checken en wat nieuws op de t.net frontpage te lezen.

Ik verwacht dat hij dit wel vol gaat houden tot vanavond. Mocht dat niet het geval zijn, dan laat ik dat nog wel weten. Verder heb ik geen truuks toegepast, zoals die speciale laadmethode, hij heeft gewoon een nacht aan het sap gelegen voordat ik begon en dit is pas de 2e cycle die de batterij zal maken.
Stock HTC accu van 1300mAh trouwens.

* Ultraman happy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Verwijderd schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:22:
Kan iemand me inlichten over wat er gebeurt met de fabrieksgarantie als je bv gaat temprooten (voor cyanogen mod) of overclocken? Vervalt deze automatisch? Ik wil graag ook voor een tijdje aanzien hoe het toestel functioneert @ 1 ghz. In een later stadium zet ik 'm wellicht weer terug op de normale snelheid Maar ik vraag me af wat er in de tussentijd met de garantie gebeurt.
Toen ik mijn phone omruilde bij coolblue in eindhoven hadden we het toevallig over overclocken. Op XDA hadden ze net de phone stabiel gekregen op 1800 mhz. Ik zei toen ja ik ga vanavond denk ik maar even OCén toch maar even gewacht tot na het omruilen. Hij zei toen met een lach: als je telefoon de 1800 tikt vervalt wel je garantie heh?

Maar iig. Als je wat ook al gepost is in de gaten en houd dus een nanbackup maakt en alles weer terug zet alvorens de garantie te claimen moet het geen probleem zijn. MAAR het lijkt mij dat als je je telefoon bricked doormiddel van een OC of iets dergelijks dat dan wel je garantie vervalt. Niet meer dan logisch. Praktisch eigenlijk geen verhalen gehoord nog dat mensen hun cpu hebben laten exploderen gelukkig. Maar wel een enkel gevalletje met een mislukte flash.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb bij deze telefoon besloten niet meer te klooien met custom roms en overclocktoestanden. Ik heb daardoor mijn heerlijk grote HTC HD2 naar de mallemoer gekregen. Na een stuk of 6 custom roms was het over en uit met mijn bootloader. Helemaal corrupt terwijl ik elke stap volgens de regeltjes uitvoerde. Ik kreeg HSPL niet meer verwijderd en dus toedeledoki met garantie. Kortom, het flashen is supersimpel om te doen, maar is o zo riscovol ben ik achtergekomen. Steeds meer mensen op XDA hebben bij het flashen hun HTC HD2 om zeep geholpen, dat had eigenlijk een belletje bij mij moeten doen rinkelen.
Anyway, ik weet dat veel mensen dit doen en met succes. Ik was zelf ook een van de gelukkigen die custom roms en Android draaide op de HTC HD2, maar het gaat ook vaak genoeg verkeerd. Dan kan je natuurlijk de verzekering gaan tillen, maar weeg voor jezelf af waarom je perse het risico wilt lopen nu je EINDELIJK die Desire Z in handen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Jivebunny schreef op woensdag 01 december 2010 @ 11:17:
[...]

Kan liggen aan de firmware van de router. Heb zelf gezeur gehad met het herkennen van het macadress. Blijkbaar herkende mijn router de combinatie niet van mijn toestel. Na update kon het wel gewoon. Denk eerder dat het probleem bij de router ligt dan het toestel.
Dus jij zegt dat het probleem ligt bij 3 verschillende routers? Beetje raar he?
Maar goed zal kijke of er een firmware update voor me router is.. Moet er zeker bij staan changelog: added support for Desire Z!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aesculapius
  • Laatst online: 23:08
Voor de mensen die zitten te kijken naar offline synchronisatie tussen je desire en bijv. Outlook of Thunderbird, kijk eens naar Myphone Explorer. Heb het zojuist getest, en het werkt uitmuntend (over wifi zelfs).

Zeg wat je doet en doe wat je zegt, dan wordt de hele wereld een stukje leuker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Sheik schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:21:
Ik heb bij deze telefoon besloten niet meer te klooien met custom roms en overclocktoestanden. Ik heb daardoor mijn heerlijk grote HTC HD2 naar de mallemoer gekregen. Na een stuk of 6 custom roms was het over en uit met mijn bootloader. Helemaal corrupt terwijl ik elke stap volgens de regeltjes uitvoerde. Ik kreeg HSPL niet meer verwijderd en dus toedeledoki met garantie. Kortom, het flashen is supersimpel om te doen, maar is o zo riscovol ben ik achtergekomen. Steeds meer mensen op XDA hebben bij het flashen hun HTC HD2 om zeep geholpen, dat had eigenlijk een belletje bij mij moeten doen rinkelen.
Flashen op een van origine WinMo phone is echt een stuk gladder ijs dan hetgeen je je (althans ik) doe op de bootloaders van welke Android dan ook (heb zelf de G1 gedaan, de N1 en nu de Z) allen doorstaan ze de regels volgens het boekje. Enig ander geklooi met een vroegere TyTn bijvoorbeeld heeft mij besloten met WinMo nooit meer te kloten. Na 6 flashes en dan overlijden ?!? Dat is echt van een andere orde dan de native androids.
Anyway, dit hoort in t andere topic thuis.

Ik ben gedurende de tijd wel positief verrast over de verbetering van de batterij. Ik heb wel de laadcyclus gevolgd volgens eerder vermelde manier, en hij lijk inderdaad een stuk stabieler in de juice. Ik passeer onder normaal gebruik (niet overdreven belast, niet minimized) makkelijk een gehele nacht/dag/nacht cyclus en dat is voor mij voldoende qua verwachting voor deze accu in de phone.

Pixel 7 Pro-||-Amplifi Alien Wifi-6-||-Samsung QE75QN93A Neo-QLED-||-XBOX Series X-||-Nintendo Switch V1/256GB-||-Asus ROG Ally2TB 980 Pro SSD-||-Shield Android TV32GB-||-Dell XPS 15 9500 32GB/2TB-||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Laatst online: 08-03-2024
Joen schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:58:
Met de HTC Sense interface? Tappen op "Wissen" rechts bovenaan?
Ja, maar ik heb geen zin om dat elke keer te doen nadat ik een smsje heb ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik moet zeggen dat ik de batterij ook wel goed genoeg vind. Zeker niet geweldig, maar ik haal met gemak 1 dag.

Ik laad de telefoon dan wel in de avond op en haal deze s'avonds voor ik ga slapen van de lader. Als deze helemaal vol is haal ik het "makkelijk" tot het einde van de dag.

Zou ik de telefoon s'morgens van de lader halen dan heb ik +/- dus 6 á 7 uur over die normaal gesproken in de nacht gebruikt worden.

Het kan er mee door.
Dit is uiteraard niet bij intensief gebruik. Het is ook wel eens voorgekomen dat ik de telefoon 2 of 3 keer heb moeten opladen op 1 dag. Maar ik was er dan ook druk mee bezig (spelletjes).

Ik heb mij er een beetje bij neergelegd om geen hoge verwachtingen te hebben van de batterij. Mijn verwachtingen waren in het begin wat onrealistisch heb ik begrepen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mit-46 op 01-12-2010 14:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

Gkhn schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:58:
[...]

Ja, maar ik heb geen zin om dat elke keer te doen nadat ik een smsje heb ontvangen.
Kerel. Plaats de app berichten van htc op je bureablad. klik erop. klik op menu. klik op instellingen. vink het bovenste uit: ontvangstmelding. Melding op statusbalk weergeven als berichten worden ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qrst
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:54
Sheik schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:21:
Anyway, ik weet dat veel mensen dit doen en met succes. Ik was zelf ook een van de gelukkigen die custom roms en Android draaide op de HTC HD2, maar het gaat ook vaak genoeg verkeerd. Dan kan je natuurlijk de verzekering gaan tillen, maar weeg voor jezelf af waarom je perse het risico wilt lopen nu je EINDELIJK die Desire Z in handen hebt.
Ik heb ook een HD2 gehad die ik bijna wekelijks flashde maar ik heb tijdens het flashen nooit geen problemen gehad. Als leek vind ik het flashen op HD2 juist makkelijker alleen een RUU bestand aanklikken en klaar. Bij Android vind ik het toch wat ingewikkelder en daarom hou ik het bij een temproot via VISIONary.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
  • Laatst online: 16-09 21:56
Ik ben van plan om binnen kort een nieuwe telefoon te nemen. Zeer waarschijnlijk wordt dit de htc desire z. Ik heb nog wel een paar kleine twijfels, het ram geheugen is 512 mb is dit echt genoeg?
Aangezien de telefoon een fysiek toetsenbord heeft, is het touch screen scherm minder dan bv bij de htc desire hd? Niet de grote maar kwaliteit, kleur, en response etc. Dit omdat ik ook wel graag gebruik zou willen maken van multi-touch games etc en tijdens het internet surfen korte dingen met scherm zou willen invoeren.

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Dwarrelegel schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:34:
Ik ben van plan om binnen kort een nieuwe telefoon te nemen. Zeer waarschijnlijk wordt dit de htc desire z. Ik heb nog wel een paar kleine twijfels, het ram geheugen is 512 mb is dit echt genoeg?
De enige telefoon die ik ken die op dit moment meer heeft is de Desire HD... Dat zegt alvast iets.
Maar is 512MB genoeg? Zonder dat jij aangeeft wat je er mee wilt gaan doen tegelijkertijd valt er weinig over te zeggen...
Aangezien de telefoon een fysiek toetsenbord heeft, is het touch screen scherm minder dan bv bij de htc desire hd? Niet de grote maar kwaliteit, kleur, en response etc. Dit omdat ik ook wel graag gebruik zou willen maken van multi-touch games etc en tijdens het internet surfen korte dingen met scherm zou willen invoeren.
Niet voor zover ik gemerkt heb in mijn vergelijkingen. Waarom zou het touchscreen minder zijn? Puur omdat er een toetsenbord bij zit? :?
Dit kun je trouwens ook prima zelf onderzoeken door even een winkel in te lopen waar ze de Z hebben hangen als demo of waar je hem even kunt testen. Genoeg plaatsen waar dat prima kan.
Of natuurlijk iemand die het toestel heeft.

--
Om even terug te komen op mijn "batterijtest". Dag 2 zit er bijna op en ik heb volgens de indicator (nog groen) nog 4 van de 10 balkjes over (Settings->About Phone->Battery), geen widget voor geïnstalleerd. Ik vermoed echter dat hij later op de avond wel op 3/10 zal springen, omdat hij al een aardige tijd op 4/10 staat.
Maar dan ben ik dus 2 dagen met voor mij redelijk normaal gebruik doorgekomen. Hoewel hij het vandaag rustiger had dan gisteren, vandaag heb ik er namelijk niet mee gebeld.
Als het echt zou moeten kan ik er misschien nog wel een halve dag uit halen voordat hij er mee ophoudt.

Zal ik hem vanavond maar aan de PC/lader hangen?
Zal hem morgen wegens de drukke dag niet zoveel nodig hebben, maar de laptop waar hij eventueel aan kan hangen krijgt het morgen wel druk en voor 15:45 zal ik waarschijnlijk geen stopcontact tegenkomen...

[ Voor 24% gewijzigd door Ultraman op 01-12-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:38:
[...]
De enige telefoon die ik ken die op dit moment meer heeft is de Desire HD... Dat zegt alvast iets.
Maar is 512MB genoeg? Zonder dat jij aangeeft wat je er mee wilt gaan doen tegelijkertijd valt er weinig over te zeggen...

[...]
Niet voor zover ik gemerkt heb in mijn vergelijkingen. Waarom zou het touchscreen minder zijn? Puur omdat er een toetsenbord bij zit? :?
Dit kun je trouwens ook prima zelf onderzoeken door even een winkel in te lopen waar ze de Z hebben hangen als demo of waar je hem even kunt testen. Genoeg plaatsen waar dat prima kan.
Ja, dat was wat ik gedaan had. Maar in alle winkels in Groningen hadden ze gister alleen dummy's. Deze zijn prima om gewicht en uiterlijk te bekijken, niet voor gebruik etc. Vandaar dat ik hier vraag naar de ervaringen.
Over het geheugen, ik heb vorig jaar de n97 gekocht. Achteraf gezien is naast het besturings systeem de 128mb ram van deze telefoon voor de meeste toepassingen zoals muziek, video opname internet etc niet toereikend. Aangezien ik toen in de winkel hier ook al mijn twijfels bij had maar mij werd verteld dat dit wel meeviel leek het mij verstandig dit keer maar niet mijn informatie in de winkel te zoeken.

Maar in elk geval bedankt, uit je reactie kan ik redelijk opmaken dat het beeldscherm in elk geval goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Je info zelf uitzoeken is inderdaad verstandig, want in de winkels maak ik vaak mee dat ze vaak zat niet weten waar ze het over hebben. Bij de Hi winkel in Nijmegen wilde de kerel achter de balie mij wijsmaken dat de HD en Z qua hardware gelijk zijn en dat de Z enkel een toetsenbord extra heeft. Toen heb ik hem maar even ingelicht over het feit dat de HD toch echt 4.3" groot is tegen de 3.7" van de Z, de HD meer RAM heeft omdat het een multimedia focused telefoon is. Over het feit dat ze ook een andere CPU hebben en om verschillende MHzen lopen heb ik maar niets gezegd, want dat had hij toch niet begrepen...
(Ideale test trouwens om pure sales mutsen die een riedeltje kunnen opzeggen te onderscheiden van mensen die weten waar ze over praten: als bij de term "MHz" de ogen wat groot worden...)

Over de geheugen betreft, ik heb nog geen slowdowns of out-of-memory momenten meegemaakt, al heb ik het toestel pas een halve week. Duidelijk gebrek aan processor capaciteit en geheugen tijdens internetten is ook de reden dat ik mijn Nokia N85 heb vervangen voor dit toestel. De N85 is nog steeds een prima toestel, maar bij grotere websites moet je toch echt wat te lang wachten...

[ Voor 32% gewijzigd door Ultraman op 01-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Bizar dat je in V&A geen DZ tegenkomt. Zijn jullie hier zo tevreden mee?

Ik heb een GS, maar ik kan maar niet wennen aan het touchscreen-toetsenbord. Op de iphone typte dat veel beter.

Ik zat te kijken naar een DZ op V&A, maar kan er niet echt wat vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Heb je ook al andere onscreen typmethoden geprobeerd? Volgens mij is dat 'Swype' gebeuren wel hot op dat gebied. Of kan dat niet op de GS (Galaxy S?) ?

Ik begin dat onscreen tikken wel door te krijgen, maar fysiek tobo blijft voor mij de betere. Alleen voor korte dingen neem ik de moeite niet om de Z uit te klappen.

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 01-12-2010 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:42:
(Ideale test trouwens om pure sales mutsen die een riedeltje kunnen opzeggen te onderscheiden van mensen die weten waar ze over praten: als bij de term "MHz" de ogen wat groot worden...)
Als ze dan ook nog kunnen vertellen dat MHzen niet zaligmakend zijn en dat bijvoorbeeld de processor van de DHD sneller is dan die van een telefoon met een oudere processor ondanks de gelijke 1GHz is het helemaal mooi.

Anders zou mijn P4 nog heel aardig meekomen met de huidige hardware :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:47:
Als ze dan ook nog kunnen vertellen dat MhHzen niet zaligmakend zijn en dat bijvoorbeeld de processor bij de DHD sneller is dan die van een telefoon met een oudere processor ondanks de gelijke 1GHz is het helemaal mooi.
Dan weet je dat je te maken met een zeldzamer schepsel in de verkoopwereld en dat je je waarheid~bullshit slider wat meer richting waarheid kunt schuiven bij het luisteren naar zijn/haar verhalen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-09 09:09
Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:46:
Heb je ook al andere onscreen typmethoden geprobeerd? Volgens mij is dat 'Swype' gebeuren wel hot op dat gebied. Of kan dat niet op de GS (Galaxy S?) ?

Ik begin dat onscreen tikken wel door te krijgen, maar fysiek tobo blijft voor mij de betere. Alleen voor korte dingen neem ik de moeite niet om de Z uit te klappen.
Ik vind swype op mijn SGS maar overrated. K zie het nut ervan niet in en hou het liever bij oldskool tikken.

Ik vond het toetsenbord op de Nokia E72 echt ideaal. Daarom blijf ik naar een hardware-tobo verlangen :p Heeft de Desire Z een goede toetsenbord a la TP2?. Ik heb daarvan laatst nog het toetsenbord geprobeerd en dat was echt heerlijk typen.

Dus als iemand zijn DZ voor een leuk prijsje kwijt wil, ben ik wel geinteresseerd :9

[ Voor 14% gewijzigd door Relief2009 op 01-12-2010 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:50:
Dan weet je dat je te maken met een zeldzamer schepsel in de verkoopwereld en dat je je waarheid~bullshit slider wat meer richting waarheid kunt schuiven bij het luisteren naar zijn/haar verhalen. :)
Doet me denken aan een fotografiedocent die heel serieus, toen ik 'm kwam vragen over digitale camera's, de specs opzocht en cijfertjes ging vergelijken. Ja, dat kan ik zelf dus ook wel en nee, dat was niet de informatie die ik zocht (of belangrijk is, for that matter).

Of aan die kerel die mijn zus en ik hoorden beweren dat de magnetron die hij wilde verkopen op warme lucht werkte (nee, geen combi dus) :')

Maargoed, way offtopic.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
Gisteren mijn Desire Z binnen gekregen, gekoppeld aan een nieuw Vodafone abbonenement. Daar deze pas eind December actief wordt, dacht ik fijn mijn T-Mobile kaartje er tijdelijk in te stoppen...maar helaas lijkt dat dus niet te werken?

Het is een simlock vrije Desire, dus dat zou het niet moeten zijn. Daarnaast heeft hij het gisteren gewoon gedaan. Melding is nu "No Simcard"...dus niet iets van beperkte service ofzo.

Heeft de Desire Z wellicht problemen met de nieuwe simkaarten van T-Mobile (zo'n microsim kaartje op gewoon sim kaar formaat)??

nb: het t-mobile kaartje werkt gewoon nog prima in mijn oude Hero....

[ Voor 6% gewijzigd door styxz op 01-12-2010 23:13 ]

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik heb een T-Mobile kaartje uit 2008 in mijn Z zitten, die doet het uitstekend. Is alleen niet zo'n micro sim in normaal formaat.
Misschien wat te simpel, maar ik ga het toch vragen: Weet je zeker dat je de SIM er correct in steekt?
Ik deed de mijne in eerste instantie verkeerd om in het slot. Hij moest precies andersom, toen stak hij niet meer iets uit over de batterij uitsparing. Kleine kans dat je dezelfde auto-pilot fout maakte als ik, maar je weet nooit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Dwarrelegel schreef op woensdag 01 december 2010 @ 18:34:

Alvast bedankt
Ik heb, weliswaar op n mod, bij normal use een bezetting van 60procent van mn ram, lijkt me dik voldoende dus. Maar goed ik zou anders wel willen weten waar jij de volledige 512 voor gaat gebruiken ;) toetsenbordje is echt de bomb, ben dr nu volledig aan gewend, vooral het gehele scherm ter beschikking hebben voor input is een zeer grote plus (zoals nu bijvoorbeeld). Ik heb de multitouch eens getest met de multitouch tester uit de market en de Z herkent 4 aanraakpunten simultaan zonder enige botsing wanneer de raakvlakken door elkaar gaan. Grote verbetering wat dat betreft tov mijn vorige nexus. Een spel als Hockey Nations of Fifa speelt nu echt heel erg lekker weg. Niks op aan te merken dus.

P.s. iedereen ook alweer aan de nieuwe Angry Birds??? hij is weer top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarrelegel
martincm schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:06:
[...]

Ik heb, weliswaar op n mod, bij normal use een bezetting van 60procent van mn ram, lijkt me dik voldoende dus. Maar goed ik zou anders wel willen weten waar jij de volledige 512 voor gaat gebruiken ;)
Ik gebruik mijn mob vaak als muziek afspeel station. Met de nieuwe mogelijkheden zou ik hem ook al afstandsbediening van pc, extern inloggen en server control willen gebruiken.
Naast het gebruik als ram wordt die 512 ook voor bv contacten etc gebruikt of is dat netjes (correct zou ik zeggen) geregeld?
Ik weet al bijna zeker dat ik de Z neem, zo veel positiefs over gehoord. Ben alleen bang dat ik weer (zoals met de n97) een grote miskoop bega.
Thanks for info :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Laatst online: 08-03-2024
Oke 2 irritante probleempjes. Ik heb nu een map aangemaakt genaamd Games en deze staat op mn homescreen. Al mijn spellen zitten dus in deze map. Als ik echter de telefoom reboot dan zijn alle icoontjes van de spellen verdwenen. Je zietdan de standaard android app icoontje. De spellen starten echter nog wel op. Ook wordt mijn live wallpaper gereset naar de standaard wallpaper (die met verschillende kleuren) na een reboot.

Deugt mijn Z niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martincm

martincm

[Android 14!]

Dwarrelegel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:38:
[...]

Ik gebruik mijn mob vaak als muziek afspeel station. Met de nieuwe mogelijkheden zou ik hem ook al afstandsbediening van pc, extern inloggen en server control willen gebruiken.
Naast het gebruik als ram wordt die 512 ook voor bv contacten etc gebruikt of is dat netjes (correct zou ik zeggen) geregeld?
Ik weet al bijna zeker dat ik de Z neem, zo veel positiefs over gehoord. Ben alleen bang dat ik weer (zoals met de n97) een grote miskoop bega.
Voor die doeleinden zal je never nooit iets merken van te weinig mem, de overige data voor in het systeem verdwijnt netjes inde 1.5gb internal mem. Het lijkt me zeeeeeeer onwaarschijnlijk dat je dit ding als miskoop gaat bestempelen als je m hebt. 8)

P.s. mensen al de full tilt app geprobeerd?? werkt top, eindelijk eens iets waar je de iOS users echt laat staan, gezien de native flash requirement. Voor de kaarters onder ons, zeker proberen. Thumbs up voor froyo _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda

Kingpinda

Citizenship is earned.

hmm... Denk dat ik dit model ook weer terug breng... :/ vorige had een luie pixel maar deze nu heeft een wat constructie achtig probleem..

Even kijken of ik het kan uitleggen zonder foto's.. morgen misschien filmpje maken ofzo. Als je van de zijkant naar het toetsenbord kijkt zit dat op een verhoging ja? op het andere deel onder het scherm zit dus ook zo'n randje die dus als ingeklapt tegen elkaar zitten.uitgeklapt valt dat verlagingkje onder het scherm dus vrij. Nu aan de kant van de 2 pootjes dus aan de kant waar de optische scroll zit, zit dat verlaginkje niet lekker.. het zit aan deze kant los :/

Om het makkelijker te maken... als je het toestel uitklapt kijk dan naar de microfoon. de microfoon zit in het deel van het beeldscherm. daaronder heb je nog een deel wat de helft is van het beeldscherm. In dat gedeelte zit behoorlijk wat speling. Ik kan mijn nagel eronder doen en het zo 3 mm naar beneden krijgen... aan de bovenkant zit het gewoon echt helemaal vast geen beweging in te krijgen.... Ik begon het te merken toen ik meer de optische scroll ging gebruiken.. als ik er op druk hoorde ik gekraak... en dus dat kleine gedeelt tot aan de pootjes is gewoon los! je kunt het gewoon indrukken. Lijkt me niet goed.

Iemand die dit ook heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

Kingpinda schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:16:
hmm... Denk dat ik dit model ook weer terug breng... :/ vorige had een luie pixel maar deze nu heeft een wat constructie achtig probleem..

...

Het koste me even wat tijd om te snappen wat je precies bedoelde, maar je bedoeld dus of dat tussenstuk wat net onder de microfoon zit los zit als je de toetsenbord uit geklapt hebt.

Dat is hier niet het geval in ieder geval. Het zit hier volledig vast (netzoals de andere kant), geen millimeter tussen te krijgen. Ik denk dat je inderdaad helaas nogal pech ermee hebt.

No animals were harmed in the making of this comment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styxz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23-09 13:38
Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 23:50:
Misschien wat te simpel, maar ik ga het toch vragen: Weet je zeker dat je de SIM er correct in steekt?
Ik deed de mijne in eerste instantie verkeerd om in het slot. Hij moest precies andersom, toen stak hij niet meer iets uit over de batterij uitsparing. Kleine kans dat je dezelfde auto-pilot fout maakte als ik, maar je weet nooit...
Dat had ik ook bedacht, maar kaartje gaat er maar op 1 manier helemaal in (met schuine hoekje als eerste het sleufje in)....Vodafone kaartje ook op deze manier erin geschoven en geen problemen...

Irritant dat ik dus nu een telefoon heb liggen, waar ik de komende 3 weken niks mee kan :S

Het leven is hard...een stoeprand ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 19:38:
[...]

[...]

--
Om even terug te komen op mijn "batterijtest". Dag 2 zit er bijna op en ik heb volgens de indicator (nog groen) nog 4 van de 10 balkjes over (Settings->About Phone->Battery), geen widget voor geïnstalleerd. Ik vermoed echter dat hij later op de avond wel op 3/10 zal springen, omdat hij al een aardige tijd op 4/10 staat.
Maar dan ben ik dus 2 dagen met voor mij redelijk normaal gebruik doorgekomen. Hoewel hij het vandaag rustiger had dan gisteren, vandaag heb ik er namelijk niet mee gebeld.
Als het echt zou moeten kan ik er misschien nog wel een halve dag uit halen voordat hij er mee ophoudt.

Zal ik hem vanavond maar aan de PC/lader hangen?
Zal hem morgen wegens de drukke dag niet zoveel nodig hebben, maar de laptop waar hij eventueel aan kan hangen krijgt het morgen wel druk en voor 15:45 zal ik waarschijnlijk geen stopcontact tegenkomen...
Ik zou er toch eens een paar minuten mee bellen. Die batterij-indicator is niet zo best. Hij staat dan wel op 4 van de 10 balkjes, maar het zal mij niet verbazen dat als je even gebeld hebt dat die zich bedenkt dat het eigenlijk 2 van de 10 balkjes moet zijn en dit dan aanpast.

Mijn ervaring is in ieder geval dat de batterij indicator niet erg secuur is en soms wat achterloopt en dit dan later in een kort tijdsbestek gaat bijwerken.

Desalnietemin een goed resultaat! 2 dagen is netjes denk ik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
Weet iemand hoe ik in de file explorer een map schrijfrechten kan geven? wil de map /system/media/audio/ringtones rechten geven zodat ik daar mijn beltoon kwijt kan. Nu hoor ik een standaard ringtone als hij met USB is aangesloten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Relief2009 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:44:
Bizar dat je in V&A geen DZ tegenkomt. Zijn jullie hier zo tevreden mee?

Ik heb een GS, maar ik kan maar niet wennen aan het touchscreen-toetsenbord. Op de iphone typte dat veel beter.

Ik zat te kijken naar een DZ op V&A, maar kan er niet echt wat vinden.
Het is gewoon een geweldige telefoon! Kan voor mij geen Iphone tegen op. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
rohit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:01:
Weet iemand hoe ik in de file explorer een map schrijfrechten kan geven? wil de map /system/media/audio/ringtones rechten geven zodat ik daar mijn beltoon kwijt kan. Nu hoor ik een standaard ringtone als hij met USB is aangesloten..
Kan het niet via de PC?
Eerst rooten misschien?

Offtopic;

Ben jij dezelfde Rohit die ook op CCH zat (of misschien nog steeds zit)?

[ Voor 7% gewijzigd door Mit-46 op 02-12-2010 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ultraman schreef op woensdag 01 december 2010 @ 20:46:

Same here.

Ik begin ook wel enigzins handig te worden met het onscreen typen, maar voor langere berichten of WhatsApp etc klap ik toch het toestenbord uit, omdat het gewoon véél sneller gaat in mijn geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Relief2009 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 21:48:
[...]

Ik vind swype op mijn SGS maar overrated. K zie het nut ervan niet in en hou het liever bij oldskool tikken.

Ik vond het toetsenbord op de Nokia E72 echt ideaal. Daarom blijf ik naar een hardware-tobo verlangen :p Heeft de Desire Z een goede toetsenbord a la TP2?. Ik heb daarvan laatst nog het toetsenbord geprobeerd en dat was echt heerlijk typen.

Dus als iemand zijn DZ voor een leuk prijsje kwijt wil, ben ik wel geinteresseerd :9
Ik heb een Touch pro gehad. Die had een goed toetsenbord. Daarna een HTC S740 en een HTC Snap. Beide toetsenborden van deze toestellen waren lang niet zo goed als die van de Touch Pro.

Nu dus een Desire Z en deze komt er aardig in de buurt, zo niet, is die beter. In ieder geval niet opvallen slechter zoals die andere 2.

Ik vind het een heerlijk toetsenbord. Kleine opmerkingen, zoals de shift en FN toetsen die wel omgedraaid hadden mogen worden. En een regel voor cijfertjes zou ook niet verkeerd zijn, maar zo hebben wel altijd wel wat te mekkeren.

Over het algemeen vind ik het gewoon een super goed toetsenbord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
martincm schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:06:
[...]

toetsenbordje is echt de bomb, ben dr nu volledig aan gewend,vooral het gehele scherm ter beschikking hebben voor input is een zeer grote plus (zoals nu bijvoorbeeld).
Ben ik helemaal met je eens!
Dat is inderdaad een zéér groot pluspunt van de Desire Z.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Kingpinda schreef op donderdag 02 december 2010 @ 03:16:

Even kijken of ik het kan uitleggen zonder foto's.. morgen misschien filmpje maken ofzo. Als je van de zijkant naar het toetsenbord kijkt zit dat op een verhoging ja? op het andere deel onder het scherm zit dus ook zo'n randje die dus als ingeklapt tegen elkaar zitten.uitgeklapt valt dat verlagingkje onder het scherm dus vrij. Nu aan de kant van de 2 pootjes dus aan de kant waar de optische scroll zit, zit dat verlaginkje niet lekker.. het zit aan deze kant los :/

Om het makkelijker te maken... als je het toestel uitklapt kijk dan naar de microfoon. de microfoon zit in het deel van het beeldscherm. daaronder heb je nog een deel wat de helft is van het beeldscherm. In dat gedeelte zit behoorlijk wat speling. Ik kan mijn nagel eronder doen en het zo 3 mm naar beneden krijgen... aan de bovenkant zit het gewoon echt helemaal vast geen beweging in te krijgen.... Ik begon het te merken toen ik meer de optische scroll ging gebruiken.. als ik er op druk hoorde ik gekraak... en dus dat kleine gedeelt tot aan de pootjes is gewoon los! je kunt het gewoon indrukken. Lijkt me niet goed.

Lijkt mij niet best. Ik kan mijn nagel er in ieder geval niet tussen krijgen. Misschien als ik ga forceren, maar niet zo 1,2,3,....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Laatst online: 16-07 12:56
rohit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:01:
Je werkt onder Linux, dus gewoon CHMOD.
- root de telefoon
- open een terminal emulator
- vraag superuser rechten (su)
- ga naar de directory /system/media/audio/
- chmod -R 777 ringtones
- nu kan je schrijven naar die directory

De nieuwe MP3 komt niet in het ringtones overzicht te staan, dus:
- rename bijvoorbeeld de file Alpha.mp3 > Alpha_Oud.mp3
- copy/move je nieuwe ringtone naar /system/media/audio/rintones/
- rename de nieuwe rintone naar Alpha.mp3
- de nieuwe Alpha.mp3 moet gelezen mogen worden
- chmod 444 Alpha.mp3
- of beter, ga 1 directory terug en chmod -R 444 ringtones
- ga nu naar je ringtones overzicht: Personalize > Ringtones
- selcteer Alpha.mp3

Bij temp root, ben je al je instellingen weer kwijt na een reboot.

OPTIE 2: als je je telefoon wilt opladen aan de USB poort van je computer

- geen root nodig, werkt altijd
- sluit je telefoon aan op de USB poort van je computer
- selecteer op je telefoon "Disk Drive" mount as disk drive
- open daarna de notification area (bovenaan)
- verander de USB connection type in "Charge only"
- je SD card wordt weer vrijgegeven
- je eigen ringtones worden weer afgespeeld

[ Voor 3% gewijzigd door HB99 op 02-12-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:28:
[...]

Je werkt onder Linux, dus gewoon CHMOD.
- root de telefoon
- open een terminal emulator
- ga naar de directory /system/media/audio/
- chmod -R 777 ringtones
- nu kan je schrijven naar die directory

De nieuwe MP3 komt niet in het ringtones overzicht te staan, dus:
- rename bijvoorbeeld de file Alpha.mp3 > Alpha_Oud.mp3
- copy/move je nieuwe ringtone naar /system/media/audio/rintones/
- rename de nieuwe rintone naar Alpha.mp3
- de nieuwe Alpha.mp3 moet gelezen mogen worden
- chmod 444 Alpha.mp3
- ga nu naar je ringtones overzicht: Personalize > Ringtones
- selcteer Alpha.mp3

Bij temp root, ben je al je instellingen weer kwijt na een reboot.

OPTIE 2: als je je telefoon wilt opladen aan de USB poort van je computer

- geen root nodig, werkt altijd
- sluit je telefoon aan op de USB poort van je computer
- selecteer op je telefoon "Disk Drive" mount as disk drive
- open daarna de notification area (bovenaan)
- verander de USB connection type in "Charge only"
- je SD card wordt weer vrijgegeven
- je eigen ringtones worden weer afgespeeld
Heb het geprobeerd met de Terminal Emulator hij zegt permission denied.. terwijl hij wel gewoon goed geroot is.(perm root)

Optie 2 is geen optie voor mij :P
Mit-46 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:06:
[...]

Kan het niet via de PC?
Eerst rooten misschien?

Offtopic;

Ben jij dezelfde Rohit die ook op CCH zat (of misschien nog steeds zit)?
dunnow.

Offtopic:
CCH ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 22:31
Dwarrelegel schreef op donderdag 02 december 2010 @ 00:38:
[...]

Hier een oud N97 gebruiker. Toestel is top! In alle opzichten een vooruitgang t.o.v. de N97. Alleen het menu is wennen. Ben je Symbian gewend dan is het even zoeken. Maar daar wen je vanzelf aan. Accu-duur is wat minder. N97 hield het 2 dagen uit. Maar met alle spelletjes en Gmail continu syncen plus de websites bezoeken is dat niet zo verwonderlijk dat deze het na 20 uur moeilijk krijgt.

(Deed ik met de N97 niet. websites inzoomen drama. 2 dagen mail syncen = c-schijf vol.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
rohit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:36:
[...]

Heb het geprobeerd met de Terminal Emulator hij zegt permission denied.. terwijl hij wel gewoon goed geroot is.(perm root) telkens als ik naar die map wil zegt hij permission denied.
Optie 2 is geen optie voor mij :P

[...]

dunnow.

Offtopic:
CCH ? :P
Heb je wel superuser rechten gevraagd in de terminal?
- su

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
HB99 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:38:
[...]

Heb je wel superuser rechten gevraagd in de terminal?
- su
dat zal em zijn :P haha egt dom :p is al een tijdje gelede dat ik met Linux werkte :P

Hmmz, nu zegt hij chmod-r not found, en chmod 777 zegt unable to chmod ringtones: read-only file system

[ Voor 36% gewijzigd door Rohit op 02-12-2010 12:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tusk
  • Laatst online: 12-09 10:11

Tusk

Sticky Bomb likes you!

Ik zit nog ERG te twijfelen tussen de HD en de Z

Heb nu een samsung omnia i900 (WM61) met custom rom en hou wel van een beetje tweaken/klooien.
Ik gebruik hem veel voor allerlei programmatjes zoals remote voor winamp, trackr etc. dus best intens gebruik.

Kort even mijn persoonlijke voor- en nadelen.

HD:
pro: cpu snelheid en mem grootte
con: grootte. heb hem in mn hand gehad en vind het niet echt handig.

Z:
pro: toetsenboard + hardware camera knopje
con: cpu snelheid en memgrootte + mindere camera

Dus eigenlijk mijn vraag, in hoeverre ga ik het verschil in snelheid tussen de 2 merken?

*I asked for a shotgun, not an anti-aircraft!
- shotgun? that must be the guns that fire a shot....
*yes.. you must be the brains

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
rohit schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:42:
[...]

dat zal em zijn :P haha egt dom :p is al een tijdje gelede dat ik met Linux werkte :P

Hmmz, nu zegt hij chmod-r not found, en chmod 777 zegt unable to chmod ringtones: read-only file system
Check:
- of je telefoon goed geroot is
- of terminal emulator superuser rechten mag opeisen
- of je superuser rechten gevraagd hebt in de terminal <su> en ook gekregen!

ga dan naar de directory: /system/media/audio/
type dan: ls
dan moet je de directory "ringtones" in de listing zien
dan: chmod (spatie) -R (spatie) 777 (spatie) ringtones

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comgenie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-09 14:52

Comgenie

Soms heb je dat

Tusk schreef op donderdag 02 december 2010 @ 12:42:
Ik zit nog ERG te twijfelen tussen de HD en de Z
Dus eigenlijk mijn vraag, in hoeverre ga ik het verschil in snelheid tussen de 2 merken?
Ik heb zelf de HTC Desire HD niet in mijn handen gehad, maar de Z is qua snelheid al aardig snel. Ik gebruik hem ook vrij intens (skype/gtalk/twitter/facebook/games/remote desktop en ook surfen over het web op sites zoals dumpert), en vaak ook veel dingen tegelijk. Ik heb zelf nog niks gemerkt van traagheid.

Sowieso is de pluspunt van de Z het toetsenbord. Stuk fijner en sneller typen en gewoon je hele scherm tot je beschikking hebben (Ik zit vaak via remote desktop, en dan is dat echt enorm handig).

No animals were harmed in the making of this comment.

Pagina: 1 ... 16 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!