Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rohit
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 14:21
Ultraman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:34:
[...]
Als je het topic had gelezen had je waarschijnlijk ontdekt dat hij deze manier gebruikt heeft.
Dat is namelijk de 'truuk' om er meer uit te krijgen lees ik, moet het zelf nog proberen.
Mijn telefoon heb ik net uitgepakt en hangt pas een half uurtje aan de lader.

[...]
Dat ben ik met je eens. Als de truuk echt werkt verdient hij zeker een vermelding in de TS. :)
Hij werkt bij sommige wel en sommige niet.. dus ik zou zeggen vermeld het en zeg er ook bij dat het niet bij iedereen werkt.

Samsung Galaxy Z Fold6 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rajackar
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-08 17:57

rajackar

Blood Minister

Weer een update over het stof probleem.
Heb woensdag HTC gebeld en zij waren erg verbaasd dat coolblue het probleem niet op wilde lossen. Met deze info heb ik toch nog maar eens bij coolblue aangeklopt en uiteindelijk mocht ik het toestel omruilen.
Wat blijkt, ook mijn nieuwe toestel heeft een stofje onder het glas. Ook het demo toestel in de winkel bleek hier last van te hebben. Ik heb afgesproken toch het toestel mee te nemen maar ik kan binnen twee weken terug komen als het weer erger gaat worden.
Uiteindelijk toch zeer netjes opgelost door coolblue.

Ik was overigens erg verrast dat een heleboel instellingen en apps vanzelf terug komen. Wss door een combinatie van google account en sd card.
Mijn sms-jes zijn ook naar htcsense.com gesynchroniseerd maar die krijg ik nog niet zichtbaar. Tips zijn welkom.

Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S0epkip
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-09 14:44
Dit soort trucs resetten hooguit de batterijindicator, je batterij krijgt er echt geen extra capaciteit van. (Maar probeer het gerust...)

PVO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online
rohit schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:56:
Hij werkt bij sommige wel en sommige niet.. dus ik zou zeggen vermeld het en zeg er ook bij dat het niet bij iedereen werkt.
Zal een gigantisch placebo effect zijn. Enige manier om het fatsoenlijk te meten is met twee telefoons die je door middel van een script of iets dergelijks exact hetzelfde laat doen. Maar hoe moet de accu nu veel meer capaciteit krijgen door een beetje met het oplaadpatroon te spelen, dan gaat hij opeens cellen activeren die hiervoor ongebruikt waren? Dan gaat hij groeien zonder ruimte in te nemen.
Enige wat je doet is inderdaad de geheugenfunctie resetten, meer niet.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ultraman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 14:34:
[...]
Als je het topic had gelezen had je waarschijnlijk ontdekt dat hij deze manier gebruikt heeft.
Dat is namelijk de 'truuk' om er meer uit te krijgen lees ik, moet het zelf nog proberen.
Mijn telefoon heb ik net uitgepakt en hangt pas een half uurtje aan de lader.

[...]
Dat ben ik met je eens. Als de truuk echt werkt verdient hij zeker een vermelding in de TS. :)
Thanks voor de link. Het topic is vrij enorm, en 'de truck die eerder gepost is' helpt niet echt met zoeken. :) Nu is het dus wel van belang om uit te zoeken of het ook echt werkt. De reacties zijn vrij gemengd. Tot zover lijkt het aan de reacties te zien vooral heel erg goed te werken om HTC Sense synch uit zetten. Dat zou vrij schandalig zijn. Ik heb vanaf volgende week twee maanden om weer mijn abbo vernieuwen, en ik neig sterk naar de Desire Z, maar eigenlijk wil ik hier wel eerst duidelijkheid over. Minstens een dag accu zelfs als je hem ook echt gebruikt is imho wel vrij cruciaal voor een telefoon.

Sense synch kan me eigenlijk gestolen worden, ik vertrouw die gasten voor geen meter met al mijn data. Alleen remote lock lijkt me wel handig mocht hij gejat worden. Is het ook mogelijk alleen daarvan gebruik te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16-07 12:56
Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 16:18:
[...]

Sense synch kan me eigenlijk gestolen worden, ik vertrouw die gasten voor geen meter met al mijn data. Alleen remote lock lijkt me wel handig mocht hij gejat worden. Is het ook mogelijk alleen daarvan gebruik te maken?
Er zijn ook andere apps die dat kunnen:

http://www.estrongs.com/en/products/security-manager.html]

Weet iemand trouwens hoe HTCSense met de telefoon communiceert? Stel iemand doet een andere simkaart in de telefoon, werkt de remote lock dan nog steeds? Gaat het op IMEI nummer?

[ Voor 16% gewijzigd door HB99 op 26-11-2010 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 06-09 21:16
[...]
Minstens een dag accu zelfs als je hem ook echt gebruikt is imho wel vrij cruciaal voor een telefoon.
Ik gebruik hem aardig intensief, met sommige dagen van 12 uur weg naar de universiteit. Hij zou het hier wel van half 7 tot 8 uur 's avonds kunnen volhouden, maar meestal zoek ik nog even een stopcontact voor het geval dat ik langer door moet en t risico van een lege telefoon niet wil nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:00
HTC sense. Pff! Probeer om de zoveel tijd mijn telefoon over te laten gaan en de sms te bekijken.

Sense geeft dan een foutmelding en mijn smsjes zijn 2 weken geleden gestopt met synchroniseren. Maar de gemiste oproepen springen wel binnen een minuut op de website. Van de smsjes zie je alleen de telefoonnummers en niet de contactnamen. En geen mogelijkheid om je contacten te beheren. Tenminste bij mij is de lijst een lijst met de mensen die ik vroeger via mijn PC via Gmail een mail gestuurd heb. En dat als de eerste paar keer het laden van de lijst mislukt is en HTCsense.com de boodschap geeft : Laden is mislukt bla bla bla druk op opnieuw om het weer te proberen. En dan de opties annuleren of ok geven.

Begin me echt af te vragen wat nou de toegevoegde waarde is als 9/10 functies niet werken.

[ Voor 22% gewijzigd door __R__ op 26-11-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

[...]

Thanks voor de link. Het topic is vrij enorm, en 'de truck die eerder gepost is' helpt niet echt met zoeken. :) Nu is het dus wel van belang om uit te zoeken of het ook echt werkt. De reacties zijn vrij gemengd. Tot zover lijkt het aan de reacties te zien vooral heel erg goed te werken om HTC Sense synch uit zetten. Dat zou vrij schandalig zijn. Ik heb vanaf volgende week twee maanden om weer mijn abbo vernieuwen, en ik neig sterk naar de Desire Z, maar eigenlijk wil ik hier wel eerst duidelijkheid over. Minstens een dag accu zelfs als je hem ook echt gebruikt is imho wel vrij cruciaal voor een telefoon.

Zolang je zaken als Wifi niet continu aan hebt staan en niet zoveel diensten mogelijk gaat zitten syncen elke 10 minuten valt het denk ik wel mee.
Ik heb de mijne net en uit de doos staan de defaults niet bepaald zuinig ingesteld (wifi aan bijv).
Ik moet nog even een leuke power managemant widget vinden/installeren, volgens mij zijn die ook al wel voorbij gekomen. En tips om dat soort zaken te doen.

Ik heb zojuist even een half uurtje besteed om al mijn contacten netjes te krijgen. Gelukkig kan dat mooi in Gmail [Contacts] en wordt dat mooi gesynced. Dus dat scheelt :)
Overzetten vanaf de oude telefoon ben ik niet aan begonnen.
Alleen begon het toen als ongecoordineerde lijst van alle mensen waarmee ik ooit in aanraking ben geweest via mijn GMail account, dat is nu prima opgeschoont gelukkig en staan er in mijn "People" lijstje nu gewoon mensen die ik ken. En als ik de rest zou willen dan kan dat, zit achter een tabje :)

[ Voor 8% gewijzigd door Ultraman op 26-11-2010 20:35 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Ultraman schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:33:
[...]

Ik heb zojuist even een half uurtje besteed om al mijn contacten netjes te krijgen. Gelukkig kan dat mooi in Gmail [Contacts] en wordt dat mooi gesynced. Dus dat scheelt :)
Overzetten vanaf de oude telefoon ben ik niet aan begonnen.
Zeg je nou dat je je contacten uit te telefoon kan syncen met Gmail en andersom ? _/-\o_ Want die optie heb ik zelf nog niet kunnen vinden. Waar zit dat ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
__R__ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 20:45:
[...]

Zeg je nou dat je je contacten uit te telefoon kan syncen met Gmail en andersom ? _/-\o_ Want die optie heb ik zelf nog niet kunnen vinden. Waar zit dat ?
menu > settings > accounts & sync > google (groene icoontje)

Wel een google account activeren eerst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
HB99 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:09:
[...]

menu > settings > accounts & sync > google (groene icoontje)

Wel een google account activeren eerst
Ik heb dat ook aangevinkt, maar ik vind mijn contacten niet terug in gmail. Of zit het elders verstopt? :?

(http://www.google.com/contacts/ geeft overigens dezelfde lijst weer als in gmail.)

[ Voor 11% gewijzigd door pven op 26-11-2010 21:15 ]

|| Marktplaats-meuk. Afdingen mag! ;-) || slotje.com for sale || Dank pven! ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
With stupid.

Alleen de mensen die ik ooit gemaild heb. Nergens een contact met een telefoonnummer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
En een groen Googe-icoontje zie ik ook niet. De G is zwart en het sync-icoontje erachter is groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
En als je het opent ? Ik zie mijn contacten, gmail en agenda gesynchroniseerd. Alles met groen vinkje. Maar niks in Gmail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
__R__ schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 21:35:
En als je het opent ? Ik zie mijn contacten, gmail en agenda gesynchroniseerd. Alles met groen vinkje. Maar niks in Gmail.
here's how to extract the phone DB and import it in the google DB on an HTC Desire Z with the "People" app (all these contacts will then be synced on your google account).

NB: all actions are done from the first app tab called "All"

## Exporting phone DB
- open people
- press "Menu" and tap "View"
- you must activate the view of the contacts DB you want to export (here it's Phone) so check only "Phone" and tap "Done"
- you're back in the "All" tab and all the names that you see now are from your phone contacts DB
- press "Menu" again and tap "Import/Export"
- choose "Export to SD card" on the popup that rise
- then choose "Phone" on the new popup
- the next popup then shows you the place and name of the VCF file that will be written, tap "OK"
- once the export is finished, you're back to the "All" tab

## Importing to google DB
- press "Menu" again and tap "Import/Export"
- now choose "Import from SD card" on the popup
- choose "Google" on the new popup
- android then find your previously created VCF file and imports it or guides you to chosing a particular VCF file if you already had some on your SD card (choose import a single vCard file)

## Sticking to google contacts
- now to activate only google contacts view (check "Google" and uncheck "Phone" & "SIM")
- also uncheck "Show auto Gmail contacts" or you will keep seeing all people Gmail can find in the addresses of every single email you have in your account (namely the content of the "All Contacts" group in the Google contacts web interface), then tap "Done"

From now on, all you see in the "All" tab are google contacts, that are synced with your google account.
However, next time you create a contact entry from the phone, BE CAREFUL to select "Google" for entry's type or you'd have to do all that export/import thing again just for a few accounts created in the phone DB by mistake (plus it would bring up duplicate entries of your first import, which is really tedious and unpleasant to fix). When the next created account is set as a google one, "People" app normally keeps presenting you with this type of account by default for all future creation.
You can just switch the words "Phone" and "Google" in what's described above if you wish to move contacts from google DB to phone DB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
_/-\o_ Dat wordt een avondje namen aanpassen in Gmail!

Ook dit soort "simpele" dingen kunnen toch wel in de TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehulk
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18-09 20:47
Ik heb het probleem dat als ik met "camera opnames" een video maak in HD dan sluit die automatisch af, en kom ik op me home screen... iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Het lukt mij nog steeds niet: in het People-lijstje heb ik een hele riedel met namen en telefoonnummers, als ik dit exporteer dan wordt er nagenoeg niets geëxporteerd. Uiteraard heb ik met de View-optie gespeeld, dat biedt vooralsnog geen oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
dehulk schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:33:
Ik heb het probleem dat als ik met "camera opnames" een video maak in HD dan sluit die automatisch af, en kom ik op me home screen... iemand enig idee ?
Telefoon "restarten", dus geen "fast boot" gebruiken, geen programma's opstarten. Dan nog eens testen om een filmpje te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-08 20:41
Hey ultraman,

Bedankt voor de verklaring eerder vandaag betreffende de "htc manier" van accuduur verlengen.
Ik ben inmiddels weer een dag verder en moet zeggen dat het echt beter is geworden. De lading gaat toch echt langer mee. Van 's morgens 7 tot 's avonds 12 red ik me er mee en dan gaat hij op de lader.

Dus aan deze kant niet de s6 verhalen van 2 dagen met een lading doen:-( Maar ik ben tevreden! Beter als mijn oude i900 (omnia), dat ding was zo leeg.

Wat betreft de google contacten syncen?!

Het is inderdaad handig om eerst in je gmail de boel eens goed na te kijken en te ordenen:-) Ben hier zelf ook tegen aangelopen.

Wat betreft haperingen en vertragingen? Heb ik hier totaal geen last van. Loopt allemaal erg soepeltjes op de standaard rom.

Kortom ....een tevreden gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel_Elessar
  • Laatst online: 02-01-2022
ik heb hier ook nog een omnia i900 en ik kom er 2 dagen mee door hoor, nu ben ik ook niet iemand die zijn tel voor alles en nog wat gebruikt. gewoon bellen/sms/mail en op m'n werk heb ik hem ook niet constant nodig dus dat zal ook meespelen.

ik kan verlengen of overstappen en ik zit erg naar deze telefoon toe, hoe vinden jullie het toetsenboard werken?

Someone now is screaming as the flames fly high.. PSN: DanielElessar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:35:
ik heb hier ook nog een omnia i900 en ik kom er 2 dagen mee door hoor, nu ben ik ook niet iemand die zijn tel voor alles en nog wat gebruikt. gewoon bellen/sms/mail en op m'n werk heb ik hem ook niet constant nodig dus dat zal ook meespelen.

ik kan verlengen of overstappen en ik zit erg naar deze telefoon toe, hoe vinden jullie het toetsenboard werken?
off topic:
netjes die 2 dagen met i900...hier werd hij zwaar gebruikt en echt een halve dag dan was hij zo'n beetje leeg:-(

on topic:

persoonlijk vindt ik het een zeer fijn toetsenbord. vele malen beter dan onscreen typen zoals op de i900.

kan zelf maar 1 minpuntje noemen. de spatiebalk had wat groter gemogen.

verder prima toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 22-09 06:31
Over dat batterijtruukje.. er staat dat je hem dus een uurtje uit moet zetten.. maar is dat dus die "slaapstand" modus? Of moet ik de batterij eruit trekken om hem echt uit te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
Gamepie56 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:36:
Over dat batterijtruukje.. er staat dat je hem dus een uurtje uit moet zetten.. maar is dat dus die "slaapstand" modus? Of moet ik de batterij eruit trekken om hem echt uit te krijgen?
Je moet hem idd uitzetten en weer een uur aan de lader hangen. dus de batterij er in laten zitten!

waar je even op moet letten is dat je de fastboot uitzet. dan staat je foon echt helemaal uit.

s6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Gamepie56 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 10:36:
http://gathering.tweakers...sages/1419867/53#35086759

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rangester
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-09 21:12
Ik zie hier al een paar posts over stofjes onder de glasplaat, die heb ik ook. Op zich vind ik het geen groot probleem maar heb wel het idee dat het aan het verergeren is (komen stofjes bij dus). Op dit moment is het nog niet zo erg dat ik hem erom wil omruilen, maar als het nog veel erger wordt wellicht wel. Wat is het handigste om te doen? nu alvast de shop informeren of gewoon wachten of het te erg wordt en dan pas een mailtje sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Rangester schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 12:19:
Ik zie hier al een paar posts over stofjes onder de glasplaat, die heb ik ook. Op zich vind ik het geen groot probleem maar heb wel het idee dat het aan het verergeren is (komen stofjes bij dus). Op dit moment is het nog niet zo erg dat ik hem erom wil omruilen, maar als het nog veel erger wordt wellicht wel. Wat is het handigste om te doen? nu alvast de shop informeren of gewoon wachten of het te erg wordt en dan pas een mailtje sturen?
Altijd zo snel mogelijk de winkelier informeren over een probleem met je aangekochte product, schriftelijk of per email. Dan heb je het zwart op wit staan.

Stel dat je hier een paar maanden mee wacht dan kan de winkelier/producent het proberen om aan te tonen (te zeggen), dat het probleem door jou schuld ontstaan is, bijvoorbeeld wegens het niet correct gebruik maken van het product.

Nu, na een paar dagen gebruik, kan het niet anders zijn dan dat dit probleem buiten jou schuld ontstaan is.

Als je je product pas een paar dagen in je bezit hebt en het heeft al direct problemen, kan je proberen gebruik te maken van de "omruilgarantie".

Ruil je je product niet direct om en meld je het probleem pas na bijvoorbeeld een paar weken, dan zal de winkelier het toestel ter repartie aanbieden bij de producent. Je bent het toestel dan soms wel 5 weken kwijt.

Als de webwinkel de omruilgarantie niet wil toepassen, kan je afhankelijk van de algemene voorwaarden van de webshop, 7-14 dagen gebruik maken van de "bedenktijd" en de overeenkomst geheel ontbinden. (Dit kan alleen bij een koop op afstand)

http://www.consuwijzer.nl...nthema_s/Kopen_op_afstand

In ieder geval altijd zo snel mogelijk schriftelijk contact opnemen met de winkelier als er iets mis is met het product.

Als je vragen hebt over je rechten als consument, of algemeen advies wilt hebben, neem dan eens contact op met Consuwijzer 088-0707070.

Als je het product gekocht heb bij een webwinkel die aangesloten is bij de NTO kan je contact opnemen met thuiswinkel.org 0318-648575

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterrr
  • Registratie: Juni 2009
  • Niet online
Van de week is mijn Desire Z ermee opgehouden. Tijdens het typen van een mailtje viel die uit, en ging niet meer aan. Tijdens het opladen ging het LEDje ook niet meer branden. Harde reset werkte ook niet.
Vervolgens de telefoon ter reparatie aangeboden bij de reseller. Ik wacht nu op verdere acties vanuit hun kant.
Zijn er meer mensen met dit probleem?

[ Voor 4% gewijzigd door pieterrr op 27-11-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Wat betreft dat Google Contacts en People op je telefoon.
Gewoon een half uurtje tot een uurtje besteden om je Contact op je Gmail geod te krijgen. Netjes telefoonnummers en dergelijke invullen.
Mensen die in je in je People lijstje op je telefoon wilt zorgen dat ze in de categorie "My Contacts" staan. En verder heb ik wat labels als Family, Friends, Coworkers. Netjes invullen en zorgen dat je op je telefoon je Google Account ingesteld hebt staan en dat hij die account synced natuurlijk. Dat was de default hier, dus ik heb er niets meer voor hoeven doen dan het instellen van mijn Google Account en dat lijstje Contacts op de PC goed zetten.
Verder had ik ook een hele sloot aan mensen waar ik ooit een mailtje van heb gehad. Wegflikkeren wie je niet kent en wat je wel wilt bewaren maar niet in People wilt houdt je gewoon in de dumplijst "Other Contacts".

Verder heeft mijn telefoon nog geen laadcycle gemaakt. Alleen maar van vol naar driekwart vol, weer naar vol. Vandaag gaat hij mee op reis richting de 'schoon'familie, dus ik ga het wel meemaken.
Ladertje gaat lekker mee, no worries.

Dan nog wat leuke widgets die nog wat beter de verbruikers kunnen reguleren dan de standaard Power widget. Hoewel die voorlopig wel voldoet met zijn 5 knopjes. WiFi en sync uitschakelen wanneer ik er niets mee kan doen (bv. tijdens autorijden of wanneer ik op bezoek ben).

Qua gebruik ben ik heel happy. Alles is lekker smooth. Alleen als je iets aan het laden bent wil een animatie misschien een keer een klein schokje vertonen, maar dat vind ik gewoon normaal.
Ik kom van een Nokia N85 af. Daar moest ik vaak genoeg op dingen wachten, met name als er op internet gespeeld werd. Nog steeds een mooie telefoon verder, maar dit is toch zeker wel een dikke upgrade :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jopenmind schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 23:13:
Hey ultraman,

Bedankt voor de verklaring eerder vandaag betreffende de "htc manier" van accuduur verlengen.
Ik ben inmiddels weer een dag verder en moet zeggen dat het echt beter is geworden. De lading gaat toch echt langer mee. Van 's morgens 7 tot 's avonds 12 red ik me er mee en dan gaat hij op de lader.

Dus aan deze kant niet de s6 verhalen van 2 dagen met een lading doen:-( Maar ik ben tevreden! Beter als mijn oude i900 (omnia), dat ding was zo leeg.

Wat betreft de google contacten syncen?!

Het is inderdaad handig om eerst in je gmail de boel eens goed na te kijken en te ordenen:-) Ben hier zelf ook tegen aangelopen.

Wat betreft haperingen en vertragingen? Heb ik hier totaal geen last van. Loopt allemaal erg soepeltjes op de standaard rom.

Kortom ....een tevreden gebruiker.
Wel beter, niet fanatstisch dus. Gebruik je de HTCSense.com sync features?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pimmr
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:04
newsgroupie schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 10:19:
Ik heb het volgende vreemde probleem met mijn DZ.

[lang verhaal]
Wat bleek: er zat een hidden file in de DCIM directory, ".nomedia". Als zo'n file in een directory staat betekend dat dat deze directory niet gescand wordt op media.... hoe deze file erin kwam mag joost weten, maar na hem te hebben verwijderd verschijnen mijn foto's en video's netjes in de gallery, ook na een herstart!! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn Z geeft geen melding als ik een smsje binnenkrijg (geen lampje, geen geluid, geen trilling), ook als mijn geluid wel aan staat.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:29:
Mijn Z geeft geen melding als ik een smsje binnenkrijg (geen lampje, geen geluid, geen trilling), ook als mijn geluid wel aan staat.
Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? :)
Heb je al gekeken bij:
Menu > Settings > Display > Notification flash (alles aanvinken)

en bij:

Menu > Settings > Sound
- Sound profile op Normal zetten
- Vibrate aanvinken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Ik heb HTC maar eens gemaild, met de vraag of ze het batterij-oplaadtrucje kenden en zo ja, of dit officieel door HTC erkend wordt.

http://www.facebook.com/t...106777422685431&topic=198

http://www.google.nl/#scl...+charge+for+another+hour.

Het antwoord van HTC is:
From: HTC (eu-no-reply@htc.com)
Sent: Saturday, November 27, 2010 3:01:38 PM
To:

Bedankt voor uw email.

Betreft: Batterij test

Dit is geen bekend trucje van HTC. Wij hebben een soortgelijke handeling die wij aanraden voor het verbeteren van de duur van de batterij en dat is het volgende.

1: laad het toestel volledig op
2: Gebruik het toestel tot de batterij leeg is
3: Herhaal stap 1 en 2

Vele mensen laden het toestel weer op wanneer deze pas op 50% staat. Een gedeelte van de cellen in een batterij worden hierdoor niet gebruikt en worden lui. Wanneer onze handeling word uitgevoert, dan worden alle cellen gebruikt en opgeladen waardoor de batterijduur verlengt kan worden. Dit zal geen groot verschil zijn, maar het kan wat uitmaken.

Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u.

Als u verdere vragen heeft, of u wilt laten weten dat uw probleem is opgelost, dan kunt u dat aan ons laten weten door naar de ContactUs te gaan en daar in te loggen met je e-mailadres en het volgende ticketnummer 10NL********.

Met vriendelijke groet,

<naam medewerker>

HTC
Dat "trucje" is dus niet een "officieel" advies van HTC (Nederland). Zoals dat soms op het internet wel eens gezegd wordt.

[ Voor 7% gewijzigd door HB99 op 27-11-2010 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HB99 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 15:35:
[...]

Heb je al gekeken bij:
Menu > Settings > Display > Notification flash (alles aanvinken)

en bij:

Menu > Settings > Sound
- Sound profile op Normal zetten
- Vibrate aanvinken
Staat allebei al zo!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Bij mij leek de sms notification ook niet te werken, heb led me know geinstalleerd, daarmee werkt het we'll en kan je ook nog kiezen wat je wilt laten gebeuren zodat je onderscheid kan maken tussen sms, email en missed calls etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Weet iemand hoe ik dat koppelen van contacten uitzet? Ik wil _alleen_ Google contacten in mijn telefoon hebben staan. Toen ik de telefoon voor het eerst aanzette heb ik per ongeluk ingesteld dat er contacten gekoppeld mogen worden. Nu zit er allemaal Facebook meuk door mijn Google contacten heen. Hoe zet ik dit uit?

Ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
monnick schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 17:43:
Weet iemand hoe ik dat koppelen van contacten uitzet? Ik wil _alleen_ Google contacten in mijn telefoon hebben staan. Toen ik de telefoon voor het eerst aanzette heb ik per ongeluk ingesteld dat er contacten gekoppeld mogen worden. Nu zit er allemaal Facebook meuk door mijn Google contacten heen. Hoe zet ik dit uit?

Ik heb me rot gezocht maar kan het niet vinden...
- open "people"
- now to activate only google contacts view (check "Google" and uncheck "Phone" & "SIM" ... etc)

en bij:
menu > setting > accounts & sync
kan je ook nog het een en ander instelllen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Open "Messages" (All Messages) je SMS app.
> Menu > Settings

Daar kan je ook nog van alles instellen

Ik kan het nu niet testen zelf, mijn telefoon is opgestuurd, omruilgarantie. Maar gaat bij gemiste oproepen en bij SMSjes niet het lampje rondom de trackpad knipperen in plaats van het notificatie-ledje bovenaan?

[ Voor 29% gewijzigd door HB99 op 27-11-2010 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
HB99 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:05:
[...]

- open "people"
- now to activate only google contacts view (check "Google" and uncheck "Phone" & "SIM" ... etc)

en bij:
menu > setting > accounts & sync
kan je ook nog het een en ander instelllen
Dit had ik al in het topic gevonden, maar dit werkt dus niet...Facebook synchronisatie staat uit en alleen Google contacten worden weergeven. Nog steeds staat er onder enkele contacten hun laatste Facebook update... :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
monnick schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:59:
[...]

Dit had ik al in het topic gevonden, maar dit werkt dus niet...Facebook synchronisatie staat uit en alleen Google contacten worden weergeven. Nog steeds staat er onder enkele contacten hun laatste Facebook update... :'(
Kan je bij een individueel contact niet nog een "link" uitzetten?
- open een contact, bij wie je een FB update krijgt.
- ga dan naar menu
- en open "link"

Ik gebruik geen Facebook, kan het dus ook niet testen.

Facebook voor HTC Sense is geen zelfstandige toepassing. Deze is
geïntegreerd in Contacten, Friend Stream, Galerij en Agenda zodat u actuele
informatie ontvangt over uw Facebook-contacten (hun status-updates,
gedeelde koppelingen en nieuwe foto's) in deze toepassingen.

Druk in het scherm van Facebook op MENU en tik op Instellingen om de opties voor
verversen en meldingen in te stellen.
In sommige schermen van Facebook kunt u een item ingedrukt houden om een optiemenu
te openen.

Je zou daar eens moeten gaan zoeken.

[ Voor 32% gewijzigd door HB99 op 27-11-2010 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17:59

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

HB99 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 16:24:
Ik heb HTC maar eens gemaild, met de vraag of ze het batterij-oplaadtrucje kenden en zo ja, of dit officieel door HTC erkend wordt.

Het antwoord van HTC is:

[...]

Dat "trucje" is dus niet een "officieel" advies van HTC (Nederland). Zoals dat soms op het internet wel eens gezegd wordt.
Wat een belachelijk advies. Absoluut niet doen met LiIon batterijen.
Zie ook: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
  • Laatst online: 11-08 11:02
Ok, dat is interessant.

Ik hanteer ook altijd de manier zoals de HTC medewerker schrijft. Zo veel mogelijk leeg laten lopen en dan pas opladen.

Ik moet de batterij bij voorkeur dus zo veel mogelijk aan de lader hangen begrijp ik (na het stukje snel te hebben doorgespit).

Ik ben verbaasd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaap-Jan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:56
Kanarie schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 19:32:
[...]

Wat een belachelijk advies. Absoluut niet doen met LiIon batterijen.
Zie ook: http://batteryuniversity....g_lithium_based_batteries
Wel je eigen linkje goed lezen:
Although lithium-ion is memory-free in terms of performance deterioration, batteries with fuel gauges exhibit what engineers refer to as "digital memory". Here is the reason: Short discharges with subsequent recharges do not provide the periodic calibration needed to synchronize the fuel gauge with the battery's state-of-charge. A deliberate full discharge and recharge every 30 charges corrects this problem. Letting the battery run down to the cut-off point in the equipment will do this. If ignored, the fuel gauge will become increasingly less accurate.
Dat spreekt niet tegen wat HTC zegt. Je moet het niet constant doen, maar één keer in de zoveel tijd.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ok houd ik daar dus ook mee op.
Ook fijn om te weten! Ik zal zonder dat ik het doorhad mijn batterij te verkloten. :)

Voor degene die bekend zijn het met overclocken van de cpu, zie mijn vraag in:
Mit-46 in "[HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's"

Ik kom er niet echt uit met SetCPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KvdnBerg
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Heeft iemand anders er ook last van dat de notification dropdown soms traag reageert? Heb het idee dat het te maken heeft met de recent apps lijst, heb al zitten zoeken of je dat uit kan zetten maar dat lijkt niet zomaar te kunnen. Iemand een idee hoe je dit kan fixen, behalve custom rom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• monnick
  • Niet online
Vannacht / vanochtend heb ik de batterij kalibreer truc gedaan. Het lijkt echt ontzettend te helpen! Vandaag rond 12:00 de telefoon van de lader gehaald en momenteel is de telefoon nog steeds op 83%. Heb diverse apps geïnstalleerd, wat gebrowsed, getwitterd en tijdje mooie background zitten uitzoeken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopenmind
Verwijderd schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 14:45:
[...]

Wel beter, niet fanatstisch dus. Gebruik je de HTCSense.com sync features?
Htc sence ben ik nog over aan het tobben wat ik ermee moet. Is handig maar heeft ook zijn nadelen wat betreft privacy. (gevoelskwestie)

Heb het syncen met sence beknopt tot 1 maal per dag...en dat scheelt voor mijn gevoel al aardig wat power.
Verder vandaag voor ik aan het werk ging ook maar eens de wifi uitgezet. hsdpa is snel genoeg voor ff internetten.
En zie daar, ben net weer thuis van het werk en accu staat op 40%. Zit nu dus bijna op 1 lading bij iets meer dan 36 uur. Hele verbetering ten opzichte van de eerste dagen. Laat hem vannacht ook van de lader en dan zullen we zien hoeveel er morgen nog in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:06

Kingpinda

Citizenship is earned.

jopenmind schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 23:03:
[...]

Htc sence ben ik nog over aan het tobben wat ik ermee moet. Is handig maar heeft ook zijn nadelen wat betreft privacy. (gevoelskwestie)
Ik heb htc sense compleet afgezet nu na zoveelste restore. Had in het begin compleet mijn google addressen lijst in de war gegooid... Als je een google contact verandert dan denkt htc sense dat het een nieuw contact was. Met importeren iets verkeerd gegaan en na verscheidene fac restores had ik 300 contacts in mijn htc sense backup staan. En dus vaak 3 keer dezelfde contact... of in elk contact 4 keer het zelfde nummer... probeer dan maar eens contacten weg te halen uit dat htc sense gebeuren... Utility is traag als de pest en je kunt maar 1 contact tegelijkertijd verwijderen... 3 uur bezig geweest om alles handmatig te verwijderen. uiteindelijk maar besloten om htc sens uit te zetten en alles te syncen met google.

voor de mensen die nog google sync lopen uit te zoeken hier wat ervaringen:

Ook google was hierdoor besmet maar scheelt wel dat je bij google contacts gewoon doet: Find duplicates. en als je een contact hebt geimporteerd met een csv filetje van bijvoorbeeld je phone of outlook naar google, dan kan je mooi gelijk contacten linken. dus je gmail email contact mergen met je telefoon contact. Als je dat netjes in orde hebt werkt het super. Gewoon elk nieuw contact in je phone aanmaken als google contact.

Als je je google contacten per ongeluk hebt gelinked met facebook van htc kun je per contact in je telefoon gewoon bij bewerken rechts boven linkje uitzetten.

In gmail zie je bij je contact informatie rechts een notitie scherm waar in staat zoiets van: htc blablabla facebook do not edit.

als je dit leeg maakt is je link met facebook ook weg.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Daniel_Elessar schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 09:35:

Hetzelfde hier, ook nog een omnia i900 en toe aan verlenging (al vanaf 25 okt). Ook ik zit erg te twijfelen of ik de Z zal halen. hij spreekt me erg aan, echter wel veel gez31k al gelezen. hiermee bedoel ik...scharnier, stof onder 't scherm, batterij, batterij oh en batterij.. hmm hmm... wat te doen wat te doen.

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
HTCsense.com : Telefoon is locked

Gisteravond geprobeerd te locken. Nu net springt het in HTCsense in beeld. Kan jammer genoeg nog steeds bellen, smsen en internetten.

Grapjassen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehulk
HB99 schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 22:48:
[...]

Telefoon "restarten", dus geen "fast boot" gebruiken, geen programma's opstarten. Dan nog eens testen om een filmpje te maken.
Thanks, het werkt nu!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Jammer dat mensen twijfelen over de buildquality van de DZ. Mijn DZ zit retegoed in elkaar. Geen stofjes op scherm (ik gebruik het hoesje van mijn HD2, past perfect) en de hinge werkt echt helemaal naar wens. Ik pak de telefoon op zoals het hoort en ondervind geen problemen met een losse hinge. De hinge redelijk losjes, maar o zo prettig in de praktijk. Nogmaals, als je de telefoon normaal gebruikt en dan bedoel ik normaal vastpakt en hem in een hoesje opbergt zal er van overmatig stof of zwabberend toestel echt geen sprake zijn. Uitzonderingen daargelaten, maar beste potentiele kopers...laat jullie niet afschrikken en geniet van dit heerlijke toestel. Mijn HD2 is geen partij, dat zegt ook veel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:03

Sorcerer8472

Mens sana?

Mit-46 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:16:
[...]

Mijn 3G indicator geeft soms ook erg weinig streepjes aan. Echter is mijn internet gewoon snel als er 3G staat.
Op de momenten dat het wat trager was 2G waarschijnlijk dan was het bij de Iphone 4 ook 2G.

(voor die paar keer dat het ons toevallig tegelijk opviel.)

Over het algemeen is mijn internet gewoon 3G en snel. (Vodafone)
Om even hierop terug te komen: er zijn maar 2 mensen die op mijn ontvangst-vraag hebben gereageerd. Nog anderen die hier wat aan toe te voegen hebben? De vraag was in hoeverre de 3G-ontvangst van dit toestel achterblijft bij andere toestellen.

Samsung Omnia qwerty van m'n vriendin heeft bijvoorbeeld duidelijk betere ontvangst dan m'n Touch Pro 2, die een stuk eerder op 2G terugvalt. Downloadsnelheid mag dan wel hoog zijn, maar het moment waarop hij terugvalt naar 2G is gewoon een stuk eerder.

Vandaar nogmaals mijn vraag. Mensen die al wat meer hierover kunnen zeggen? :)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDRK
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-08 10:13
Sheik schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:30:
Jammer dat mensen twijfelen over de buildquality van de DZ. Mijn DZ zit retegoed in elkaar. Geen stofjes op scherm (ik gebruik het hoesje van mijn HD2, past perfect) en de hinge werkt echt helemaal naar wens. Ik pak de telefoon op zoals het hoort en ondervind geen problemen met een losse hinge. De hinge redelijk losjes, maar o zo prettig in de praktijk. Nogmaals, als je de telefoon normaal gebruikt en dan bedoel ik normaal vastpakt en hem in een hoesje opbergt zal er van overmatig stof of zwabberend toestel echt geen sprake zijn. Uitzonderingen daargelaten, maar beste potentiele kopers...laat jullie niet afschrikken en geniet van dit heerlijke toestel. Mijn HD2 is geen partij, dat zegt ook veel toch?
kijk, das nou eens fijn om te lezen :)
Normaal gesproken is geen nieuws, goed nieuws en wordt er alleen over slechte ervaringen gepraat en hoor je de mensen met goede ervaringen nauwelijks :p

Stay Frosty!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Dat klopt, meestal hoor je negatieve verhalen. Vaak heb ik gewoon geen zin om een positief verhaal te schrijven en lees ik zelfs graag negatieve berichten, dat is mens eigen denk ik ;)

Maar dit toestel verdient beter. De batterij is in vergelijking met mijn HD2 een vooruitgang. Ik moet zo weg dus hou het beknopt, maar na 1,5 week gebruik merk ik een aanzienlijke verbetering in batterijduur. Ik heb tot de dag van vandaag de batterij zoveel mogelijk laten leeglopen voordat ik hem de hele nacht laat opladen. Dat heeft positieve uitwerking gehad want nu gaat hij met gemak een dag mee. Ik bel met het toestel ongeveer 20 minuten per dag, hij synchroniseert 6 mailadressen elke 15 minuten van 8.00 tot 23.00 uur. Ik speel een kwartiertje per dag games, 3 keer per dag weerupdate en nieuwsupdate. Rond 23.00 uur heb ik nog 35-40% gemiddeld over die ik vervolgens leegtrek met downloaden van de Market etc. Dat haalde ik de eerste dagen ABSOLUUT niet en was al leeg rond 18.00 uur.

Overigens is mijn 3G/H bereik beter dan bij de HD2 en is ook de radio ontvangst stabieler.

Vragen? Shoot me! Ik ben pleite ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Sheik op 28-11-2010 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:40
Over stroom besparen: weet iemand hoe ik het ding kan afleren om bezig te gaan met locaties?

Als ik kijk naar het scherm dat aangeeft welke onderdelen stroom hebben gebruikt, dan staat op de tweede plaats altijd Locations, na Weergave. Ik vind dat niet zo'n boeiende functie, dus ik heb alle Locatie-services uitgevinkt en in het Applicatie-menu alle applicaties met Locations erin gedwongen laten stoppen.

Maar het helpt niet echt, Locations blijft een grote stroomverbruiker. Welke instelling zou ik vergeten zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
DJ Henk schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:19:
Over stroom besparen: weet iemand hoe ik het ding kan afleren om bezig te gaan met locaties?

Als ik kijk naar het scherm dat aangeeft welke onderdelen stroom hebben gebruikt, dan staat op de tweede plaats altijd Locations, na Weergave. Ik vind dat niet zo'n boeiende functie, dus ik heb alle Locatie-services uitgevinkt en in het Applicatie-menu alle applicaties met Locations erin gedwongen laten stoppen.

Maar het helpt niet echt, Locations blijft een grote stroomverbruiker. Welke instelling zou ik vergeten zijn?
Menu > Settings > Locations
- Use Wireless Networks > uitzetten
- Use GPS Satellites > uitzetten

Alle Widgets die iets te maken hebben met "locatie" uitzetten, verwijderen van je home screens.

Of had je beide al gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Na het lezen van de positieve noot door Sheik, van mijn kant ook een positieve noot.

De antenne van de Desire Z is prima. Mijn Nokia N85 was al een flinke verbetering tov mijn telefoon van daarvoor de Nokia 6230. Maar deze is nog een stap beter. Ik zit nu in Helmond, bij de ouders van mijn vriendin, en hier was het bereik met T-mobile op de begane grond altijd matig. Het was er wel, maar niet heel sterk. Dat is nu wat beter, 2/4 ~ 3/4 streepjes, waar ik met de N85 meestal op 1/7 ~ 3/7 zat en soms even een leeg balkje. Nou is dat natuurlijk wel lekker relatief, aangezien 'streepjes' bepaald worden door een algoritme. Maar een dBm vergelijking kan ik niet doen, want die cijfers heb ik niet van mijn Nokia.
Ik kan enkel zeggen, ik ben het netwerk hier nog niet kwijt geweest waar dat met de N85 afentoe het geval was.
Mijn Hi abo gaat de 25ste in, dus dan zal ik niet meer kunnen vergelijken tussen die twee op deze manier.
Ik ben overigens niet van T-Mobile naar Hi overgestapt wegens slecht bereik of brak 3G (hoewel ik daar tijdens de probleemperiode wel wat hinder van ondervonden heb). Geen klachten over T-Mobile dus.
De overstap is gebaseerd op prijs. Hi Student 35 abo (20% korting op maandlasten) icm de Xtra Snel Online aanbieding voor €3,75 per maand, levert mij 300min/600sms + internet op voor €31,40 p/maand.

Batterij: Mijn Desire Z heeft nog geen volledige cycle gemaakt. Heb hem sinds vrijdagmiddag. Toen is hij opgeladen, gebruikt in de avond. 's Nachts uitgezet. De volgende morgen aangezet en iets later aan de PC gehangen en weer bijgeladen. 14:45 er af gehaald omdat ik toen van huis ging en hij heeft sindsdien nog geen lader gezien. 's Nachts heeft hij weer uitgestaan en qua gebruik de afgelopen 22u heeft hij niet super veel gedaan. 1 telefoontje, 7 smsjes, 45 minuten internet over Wifi, tweemaal sync met wifi (gisteravond en vanochtend), een keertje Google Maps gekeken en de Weather app een paar keer gerefreshed. En mijn vriendin heeft er even mee gespeeld en wat berichtjes geprobeerd te typen.
Zit nu op 60%. Prima de bima, 2 dagen kan ik wel redden zo. Benieuwd hoe het is tijdens dagelijks gebruik komende week. Zal dan wel een keer een cycle maken als het me uitkomt, om de zoveel tijd (eens per maand ga ik denk ik doen) is dat goed voor de calibratie.
Enige wat ik tot nu toe aan power management en/of truukjes heb gedaan is puur de meegeleverde Power Widget. Met uitschakelen van Wifi en Sync wanneer ik het niet nodig heb, en ik heb in de settings Network de antenne van "GSM/WCDMA auto" naar "GSM only" gezet, omdat we hier toch niet aan WCDMA doen. Geen idee of dat veel bijdraagt, maar wie weet scheelt dat. Maar dus geen batterijtruuks, geen schakelen tussen 2G/3G, geen verandering display brightness en ook nog niets aan het live HTC thema gedaan. En ook nog geen gebruik gemaakt van HTCSense sync naar die cloud service van ze, dat zou een slurper zijn lees ik. Dus als die ooit aan gaat, dan eens per dag denk ik.

En damn, wat is Fast Boot lekker! Aanzetten, en meteen opgestart. Alleen maar SIMkaart PIN intoetsen et voila, werken.
Bouwkwaliteit ben ik ook happy mee. Ik heb nog geen stofjes onder mijn scherm, hopelijk blijven die ook weg. En de scharniertje zijn erg soepel, maar er zit geen speling in. Soepel doch stevig is de indruk hier.

Klein negatief puntje is dat bij gebruik van het on-screen toetsenbord de tekstsuggesties bij mij primair in het Engels zijn. Dat komt denk ik omdat ik mijn telefoon qua taal op "English (Netherlands)" heb staan. Ik ben zo iemand die kriebels krijgt als een computer/smartphone Nederlands tegen hem probeert te praten.
Aardig op kunnen lossen door de secondary languages voor text input op Nederlands te zetten, nu krijg ik ook NL suggesties naast de Engelse.
Geen issue, want ik gebruik voor berichten en emails toch vrijwel altijd het fysieke toetsenbord.
Of is dit wellicht compleet te verhelpen met een instelling die ik niet gespot/gebruikt heb?

[ Voor 35% gewijzigd door Ultraman op 28-11-2010 14:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Laatst online: 15:40
HB99 schreef op zondag 28 november 2010 @ 12:33:
Menu > Settings > Locations
- Use Wireless Networks > uitzetten
- Use GPS Satellites > uitzetten

Alle Widgets die iets te maken hebben met "locatie" uitzetten, verwijderen van je home screens.

Of had je beide al gedaan?
Yep, allemaal gedaan.

Alleen valt me wel op, nu ik ze allemaal weer even nagelopen ben, dat HTC lokatiedienst steeds weer aanspringt.

Verder heb ik uitgezet:
Locations Launcher
Locations Widget

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HB99 schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 18:16:
[...]

Open "Messages" (All Messages) je SMS app.
> Menu > Settings

Daar kan je ook nog van alles instellen

Ik kan het nu niet testen zelf, mijn telefoon is opgestuurd, omruilgarantie. Maar gaat bij gemiste oproepen en bij SMSjes niet het lampje rondom de trackpad knipperen in plaats van het notificatie-ledje bovenaan?
Dankjewel, dat was m!
Als ik gebeld word gaat het lampje om mn trackpad knipperen, bij sms en mail het ledje bovenaan.. Klopt dat niet dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 14:08:
[...]

Dankjewel, dat was m!
Als ik gebeld word gaat het lampje om mn trackpad knipperen, bij sms en mail het ledje bovenaan.. Klopt dat niet dan?
Dat kan heel goed kloppen. Ik kan dat nu dus even niet testen, maar bij jou werkt in ieder geval alles weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
DJ Henk schreef op zondag 28 november 2010 @ 13:35:
[...]

Yep, allemaal gedaan.

Alleen valt me wel op, nu ik ze allemaal weer even nagelopen ben, dat HTC lokatiedienst steeds weer aanspringt.

Verder heb ik uitgezet:
Locations Launcher
Locations Widget
HTCSense eens helemaal uitzetten of "Phone Finder" uitzetten (menu>settings>Location) .

En anders, als je er tijd voor hebt, de telefoon op "Factory Defaults" zetten (menu>setting>SD & Phone storage). Maar dan moet je daarna wel alles weer opnieuw installeren en instellen.

Dan bij de eerste boot, niets activeren, niets installeren, Locations settings uitzetten en kijken of hij nog steeds vanzelf aanspringt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• modernization
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-09-2024
Ik heb het accutrucje vrijdag ook eens geprobeerd. Vanaf vrijdag 13:00 van de lader af, staat nu op 60% Normaal had ik al 3x opgeladen.

Wat heb ik gebruikt:
- 10min gefilmt
- 17 foto's gemaakt(donker)
- 13min gebeld
- 34 smsjes verstuurd
Alleen wifi gebruikt, stond alleen indien nodig ( aantal malen mail gecheckt, filmpje bekeken op youtube, zo'n 30min gesurfd)

Al met al heb ik het gevoel dat het werkt, zie nog wel hoelang die het verder gaat volhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
modernization schreef op zondag 28 november 2010 @ 16:20:
Ik heb het accutrucje vrijdag ook eens geprobeerd. Vanaf vrijdag 13:00 van de lader af, staat nu op 60% Normaal had ik al 3x opgeladen.

Wat heb ik gebruikt:
- 10min gefilmt
- 17 foto's gemaakt(donker)
- 13min gebeld
- 34 smsjes verstuurd
Alleen wifi gebruikt, stond alleen indien nodig ( aantal malen mail gecheckt, filmpje bekeken op youtube, zo'n 30min gesurfd)

Al met al heb ik het gevoel dat het werkt, zie nog wel hoelang die het verder gaat volhouden.
dit heb je gedaan door 8 uur te laden dan uit te zetten weer een uur erin en dan weer een uur aan laden en dan weer een uur uit?

gekke bij mij is dat ik hem geroot heb en als ik hem uit zet en aan de lader hang hij dan automatisch naar de costum recovery gaat die ik erop heb gezet. dus staat ie niet echt uit lijkt me.

iemand een diee?

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Ik vind het toch maar vreemd dat sommige wel geluk hebben bij dat accu trucje.

Als het alleen maar de batterij indicator in de war schoppen is zoals eerder vermeld dan zou het apparaat opeens spontaan uit moeten vallen omdat de batterij leeg is terwijl die nog "30%" aangeeft.

Zulke verhalen heb ik nog niet voorbij zien komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yes, heb nu eindelijk ook de Desire. Ik snap niet wat iedereen zo moeilijk doet over de batterij. Mijne haalt met gemak een hele dag. En ik zit er nogal wat op te whatsup'en en te internetten (via wifi beide). Om nog maar niet te beginnen over de filmpjes die ik tussen door opneem. Ik zal eens een log bijhouden.

Één vraagje... ik wil graag de touchpad-knop gebruiken als de aan/uit knop, meer specifiek: om de telefoon uit lock te krijgen (niet per se om het toestel aan of uit te zetten).

Is dat mogelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kunnen jullie misschien aangeven of de hingeonderdeeltjes van plastic of metaal zijn? In een filmpje op een beurs zegt een medewerker dat het een 'metal alloy of some description' of iets in die trant is, maar bij de dummy in de winkel leek het echt plastic te zijn.

Hebben we voor de dummies toevallig goedkopere onderdelen gebruikt of zijn de hinges echt van plastic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:42:
Kunnen jullie misschien aangeven of de hingeonderdeeltjes van plastic of metaal zijn? In een filmpje op een beurs zegt een medewerker dat het een 'metal alloy of some description' of iets in die trant is, maar bij de dummy in de winkel leek het echt plastic te zijn.

Hebben we voor de dummies toevallig goedkopere onderdelen gebruikt of zijn de hinges echt van plastic?
Heb even geprobeerd om het aan te raken, maar m'n vingers komen er niet bij. Heb er dus een beetje met een pen tegen aan zitten tikken. Ik heb het idee dat het iets tussen plastic en metaal is 8)7 Het ziet (voelt) er zeker niet plastic-plastic uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

KvdnBerg schreef op zaterdag 27 november 2010 @ 21:32:
Heeft iemand anders er ook last van dat de notification dropdown soms traag reageert? Heb het idee dat het te maken heeft met de recent apps lijst, heb al zitten zoeken of je dat uit kan zetten maar dat lijkt niet zomaar te kunnen. Iemand een idee hoe je dit kan fixen, behalve custom rom?
Heb er ook last van. Niet zozeer traag, maar soms lijkt het alsof ie helemaal niet reageert als ik omlaag sleep. Héél vaag. En die recent apps list is nogal irritant, als je de telefoon in landscape mode houdt en muziekspeler staat aan, dan zijn je meldingen onderin haast niet te zien vanwege een gebrek aan ruimte veroorzaakt door de ruimte die recent apps inneemt samen met de muziekspeler... zou er ook graag van af willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
  • Laatst online: 23-09 11:31
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:13:
[...]

Heb even geprobeerd om het aan te raken, maar m'n vingers komen er niet bij. Heb er dus een beetje met een pen tegen aan zitten tikken. Ik heb het idee dat het iets tussen plastic en metaal is 8)7 Het ziet (voelt) er zeker niet plastic-plastic uit.
Ik kan er met mijn pink net bij en het lijkt mij aluminium te zijn oid. In ieder geval wel stevig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Joen schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:04:
Ik kan er met mijn pink net bij en het lijkt mij aluminium te zijn oid. In ieder geval wel stevig. :)
Okay, dat is wel opvallend dan. Ik zal nog eens beter opletten als ik weer eens door de Mediamarkt loop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Mijn Z was retetraag. Nadat ik fast boot uit heb gezet en het toestel uit/aan had gezet, waren de problemen pas opgelost. Kan dit iets als een app met een geheugenlek zijn? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Fastboot is heel leuk,maar wil iemand me het nut hiervan uitleggen? Een telefoon in standby zetten ontgaat me. Iemand goed argument?ikke echt niet snappûh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kortfragje
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-09 22:14

Kortfragje

......

[b][message=35112071,noline]-knip-

Klein negatief puntje is dat bij gebruik van het on-screen toetsenbord de tekstsuggesties bij mij primair in het Engels zijn. Dat komt denk ik omdat ik mijn telefoon qua taal op "English (Netherlands)" heb staan. Ik ben zo iemand die kriebels krijgt als een computer/smartphone Nederlands tegen hem probeert te praten.
Aardig op kunnen lossen door de secondary languages voor text input op Nederlands te zetten, nu krijg ik ook NL suggesties naast de Engelse.
Geen issue, want ik gebruik voor berichten en emails toch vrijwel altijd het fysieke toetsenbord.
Of is dit wellicht compleet te verhelpen met een instelling die ik niet gespot/gebruikt heb?
Op het onscreen toetsenbord, zit linksonder (naast het icoontje toetsenbord en de komma) een knopje met een microfoon en en. (voor de voice) dat kan je ook op NL zetten, dan gaat je suggestie ook op NL.

http://www.gjpvanwesten.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __R__
Sheik schreef op zondag 28 november 2010 @ 19:57:
Fastboot is heel leuk,maar wil iemand me het nut hiervan uitleggen? Een telefoon in standby zetten ontgaat me. Iemand goed argument?ikke echt niet snappûh...
N97 duurde het soms wel 2 minuten voordat je hem echt kon gebruiken. Desire Z binnen een minuut aan het bellen. Standby is het niet. Meer een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel erg zuinige euh.... "stand-by" ;)

Zet mijn telefoon soms 3 keer per dag aan en uit. Werkt perfect in dat soort situaties,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iedereen heeft het over de batterij. Maar is het niemand opgevallen dat de speaker van de DZ gewoon ziekelijk zacht is? Bij mij Blackberry Bold 9000 hoorde zowat de hele buurt dat ik gebelt werd. Ik hoor mijn DZ echt nooit!

Net liep ik op straat en ik werd gebelt en had het dus niet gemerkt. Ik hoor hem gwn niet, toen hoorde ik een zacht muziekje, ik dacht staat mijn MP3 speler nog aan? Nee! Ik wordt gebelt..

Meerdere hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
*weg* het is hier de HK niet

[ Voor 93% gewijzigd door pven op 28-11-2010 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Ik heb het probleem dat ik de trilfunctie niet verneem. Ivm mijn werk kan ik de telefoon niet op luid hebben en zet ik hem normaliter op trillen. Maar als ik die trilfunctie toch niet verneem mis is alsnog het een en ander aan telefoontjes en SMS-jes...

En de speaker is zo nu en dan ook niet erg luid nee, maar tot nu toe heb ik wel het idee dat het voldoende luid voor mijn wensen kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

*weg* commentaar mag via DM

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 28-11-2010 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HB99
*weg* commentaar op moderatie mag via DM of mail

[ Voor 92% gewijzigd door pven op 28-11-2010 21:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:47
Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 17:32:

Één vraagje... ik wil graag de touchpad-knop gebruiken als de aan/uit knop, meer specifiek: om de telefoon uit lock te krijgen (niet per se om het toestel aan of uit te zetten).

Is dat mogelijk??
jaaaa... dat zou ik ook wel willen.. zou top zijn als dat mogelijk is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rhos
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 26-08 21:20
Pusherman_ schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:07:
[...]

rooten denk ik en Cyanogenmod erop. daar kan je dat waarschijnlijk mee veranderen.

our greatest fear is not that we are inadequate but that we are powerful beyond measure

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebastian
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Pusherman_ schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:07:
[...]

Is ook mogelijk, maar daarvoor moet je telefoon wel geroot zijn. Zie ook topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=830806

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17:14
Is er een manier op je fotos in albums te stoppen ipv 1 map?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Sebastian schreef op zondag 28 november 2010 @ 21:44:
[...]

Is ook mogelijk, maar daarvoor moet je telefoon wel geroot zijn. Zie ook topic op XDA: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=830806
tnx voor de info...

wat me weer tegenstaat is dat ik me dan wéér bij een forum moet gaan aanmelden om dat vision-tp-wake script te krijgen...
iemand die wel een account heeft en 'm even op zippyshare ofzo wil gooien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gkhn
  • Laatst online: 08-03-2024
Nadat ik een smsje heb ontvangen en het heb gelezen blijft er linksboven nog steeds een sms-icoontje staan met 'You have 0 unread messages'. Hoe schakel ik dit uit? Heb geen zin om het constant te wissen via de dropdown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joen
Met de HTC Sense interface? Tappen op "Wissen" rechts bovenaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tip: als je aan hett browsen bent en je wil snel scrollen met de keyboard, gebruik fn + trackpad of shift + trackpad, ene is sneller dan ander. Iemand nog een tip om te zoomen met keyboard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Kortfragje schreef op zondag 28 november 2010 @ 20:01:
Op het onscreen toetsenbord, zit linksonder (naast het icoontje toetsenbord en de komma) een knopje met een microfoon en en. (voor de voice) dat kan je ook op NL zetten, dan gaat je suggestie ook op NL.
Ik had het zelf ook gevonden kort na mijn post. Maar bedankt voor de vriendelijke uitleg.
Eerste ervaring met Android voor mij, leer elke dag nog wel wat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mottebelke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:48
Pusherman_ schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:32:
wat me weer tegenstaat is dat ik me dan wéér bij een forum moet gaan aanmelden om dat vision-tp-wake script te krijgen...
Bug Me Not heeft een aantal accounts voor XDA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 28 november 2010 @ 18:13:
[...]

Gokje: titanium? Lijkt me wel nodig om hier iets lichts en sterks voor te gebruiken. En zeker als je zo'n hinge voor de eerste keer in een telefoon stopt zullen ze waarschijnlijk aan de conservatieve kant gaan zitten met de materialen.

Pure speculatie van mijn kant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kingpinda
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 17:06

Kingpinda

Citizenship is earned.

Pusherman_ schreef op zondag 28 november 2010 @ 22:32:
[...]

tnx voor de info...

Als je een htc phone hebt en je wilt je phone rooten dan zou ik zeker gewoon een account openen bij xda. Voor al het technische gebeuren is dit nou eenmaal een top site met top mensen die van alles en nog wat verzinnen om je telefoon zo optimaal mogelijk te laten werken. Stelletje fanatiekelingen dus.

Vooral handig iig als je je telefoon dus gaat hacken. Wat rooten dus feitelijk is.

Kost jou net zoveel moeite om een account te openen ding te downloaden en account op te zeggen als voor iemand anders om dat ding op zippyshare te gooien.

Kost misschien net zo veel moeite als dat ik dit berichtje nu type.. Probleem alleen is... het is wel handig/verstandig om de hele root guide op xda te lezen voor je er mee gaat lopen klooien.

Life is like living only without the peaches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dehulk
HTC gebeld, omdat mijn toetsenbord meteen weer terug valt als ik het open klap.
Morgen een koerier en dan maar afwachten wat er gebeurd.

Slechtse qwerty toetsenbord ooit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 16:57

Sherlock

No Shit

dehulk schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:35:

Slechtse qwerty toetsenbord ooit.
Die van jou misschien, die van mij is het beste ooit ;)

(you get my point neem ik aan)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mit-46
Je toetsenbord valt terug?
Wat bedoel je daar mee?

Je klapt het toestenbord open en deze klapt zichzelf dicht?

Ik bedrijp je zeer waarschijnlijk verkeerd, want ik heb geen flauw idee wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pven
  • Niet online
Ik ben na een paar weken nog niet aan het toetsenbordje gewend. Het is zeker geen slecht toetsenbord, maar ik kan er gewoon maar niet aan wennen. Maar goed: de aanhouder wint, ik blijf volharden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pusherman_
Mottebelke schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:00:
[...]

Bug Me Not heeft een aantal accounts voor XDA.
held.. dank je wel... ik was bugmenot al weer helemaal vergeten... wat een fijne site is dat toch!
en het is gelukt met de eerder geposte uitleg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ben ook benieuwd hoe dat toetsenbord kan terugklappen, vooral onder welke omstandigheden. Ik vind toetsenbord na 2-3 dagen wennen enorm lekker wegtypen. Snel en accuraat, dat was voor mij het sellingpoint van de Desire Z.
Pagina: 1 ... 15 ... 48 Laatste

Let op:
Verkrijgbaarheid, levertijden, winkels en al het andere dat niet met de techniek van de telefoon zelf te maken heeft mag in het HTC Desire Z levertijden- en abbonemententopic.

Berichten met als inhoud informatie of discussie betreffende accessoires voor de HTC Desire Z mogen hier: HTC Desire Z Accessoires topic.

Berichten die betrekking hebben op custom ROMs en aanverwante zaken mogen in [HTC Desire Z] Rooten & Custom ROM's

Offtopic berichten zullen zonder verder bericht worden verwijderd!