Na het lezen van de positieve noot door Sheik, van mijn kant ook een positieve noot.
De antenne van de Desire Z is prima. Mijn Nokia N85 was al een flinke verbetering tov mijn telefoon van daarvoor de Nokia 6230. Maar deze is nog een stap beter. Ik zit nu in Helmond, bij de ouders van mijn vriendin, en hier was het bereik met T-mobile op de begane grond altijd matig. Het was er wel, maar niet heel sterk. Dat is nu wat beter, 2/4 ~ 3/4 streepjes, waar ik met de N85 meestal op 1/7 ~ 3/7 zat en soms even een leeg balkje. Nou is dat natuurlijk wel lekker relatief, aangezien 'streepjes' bepaald worden door een algoritme. Maar een dBm vergelijking kan ik niet doen, want die cijfers heb ik niet van mijn Nokia.
Ik kan enkel zeggen, ik ben het netwerk hier nog niet kwijt geweest waar dat met de N85 afentoe het geval was.
Mijn Hi abo gaat de 25ste in, dus dan zal ik niet meer kunnen vergelijken tussen die twee op deze manier.
Ik ben overigens niet van T-Mobile naar Hi overgestapt wegens slecht bereik of brak 3G (hoewel ik daar tijdens de probleemperiode wel wat hinder van ondervonden heb). Geen klachten over T-Mobile dus.
De overstap is gebaseerd op prijs. Hi Student 35 abo (20% korting op maandlasten) icm de Xtra Snel Online aanbieding voor €3,75 per maand, levert mij 300min/600sms + internet op voor €31,40 p/maand.
Batterij: Mijn Desire Z heeft nog geen volledige cycle gemaakt. Heb hem sinds vrijdagmiddag. Toen is hij opgeladen, gebruikt in de avond. 's Nachts uitgezet. De volgende morgen aangezet en iets later aan de PC gehangen en weer bijgeladen. 14:45 er af gehaald omdat ik toen van huis ging en hij heeft sindsdien nog geen lader gezien. 's Nachts heeft hij weer uitgestaan en qua gebruik de afgelopen 22u heeft hij niet super veel gedaan. 1 telefoontje, 7 smsjes, 45 minuten internet over Wifi, tweemaal sync met wifi (gisteravond en vanochtend), een keertje Google Maps gekeken en de Weather app een paar keer gerefreshed. En mijn vriendin heeft er even mee gespeeld en wat berichtjes geprobeerd te typen.
Zit nu op 60%. Prima de bima, 2 dagen kan ik wel redden zo. Benieuwd hoe het is tijdens dagelijks gebruik komende week. Zal dan wel een keer een cycle maken als het me uitkomt, om de zoveel tijd (eens per maand ga ik denk ik doen) is dat goed voor de calibratie.
Enige wat ik tot nu toe aan power management en/of truukjes heb gedaan is puur de meegeleverde Power Widget. Met uitschakelen van Wifi en Sync wanneer ik het niet nodig heb, en ik heb in de settings Network de antenne van "GSM/WCDMA auto" naar "GSM only" gezet, omdat we hier toch niet aan WCDMA doen. Geen idee of dat veel bijdraagt, maar wie weet scheelt dat. Maar dus geen batterijtruuks, geen schakelen tussen 2G/3G, geen verandering display brightness en ook nog niets aan het live HTC thema gedaan. En ook nog geen gebruik gemaakt van HTCSense sync naar die cloud service van ze, dat zou een slurper zijn lees ik. Dus als die ooit aan gaat, dan eens per dag denk ik.
En damn, wat is Fast Boot lekker! Aanzetten, en meteen opgestart. Alleen maar SIMkaart PIN intoetsen et voila, werken.
Bouwkwaliteit ben ik ook happy mee. Ik heb nog geen stofjes onder mijn scherm, hopelijk blijven die ook weg. En de scharniertje zijn erg soepel, maar er zit geen speling in. Soepel doch stevig is de indruk hier.
Klein negatief puntje is dat bij gebruik van het on-screen toetsenbord de tekstsuggesties bij mij primair in het Engels zijn. Dat komt denk ik omdat ik mijn telefoon qua taal op "English (Netherlands)" heb staan. Ik ben zo iemand die kriebels krijgt als een computer/smartphone Nederlands tegen hem probeert te praten.
Aardig op kunnen lossen door de secondary languages voor text input op Nederlands te zetten, nu krijg ik ook NL suggesties naast de Engelse.
Geen issue, want ik gebruik voor berichten en emails toch vrijwel altijd het fysieke toetsenbord.
Of is dit wellicht compleet te verhelpen met een instelling die ik niet gespot/gebruikt heb?
[
Voor 35% gewijzigd door
Ultraman op 28-11-2010 14:41
]
Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.